אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יעד ✔יעדי מכירות, הצבת מטרות ויעדים, איך להציב מטרות כספיות? עמידה ביעדי מכירות, איך למכור יותר? קביעת יעדי מכירות, איך להגדיר יעדים כספיים? אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
יעדי מכירות, הצבת מטרות ויעדים, איך להציב מטרות כספיות? עמידה ביעדי מכירות, איך למכור יותר? קביעת יעדי מכירות, איך להגדיר יעדים כספיים? אימון אנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, שכנוע עצמי
האם עדיף להציב יעדים כספיים או לא להציב בכלל?

אליעד כהן דן בשאלה האם כדאי להציב יעדים כספיים ברורים כדי להרוויח כסף, או שעדיף פשוט להתאמץ בלי להגדיר מספרים מראש. השאלה המרכזית היא האם הצבת מטרה כספית ספציפית באמת משפרת את הביצועים הכלכליים של אדם או דווקא מגבילה אותו.

לדוגמה, אליעד נותן דוגמה של איש מכירות שאומר לעצמו: "אני רוצה כל יום להרוויח סכום מסוים או להגיע ליעד כספי מסוים עד סוף השנה". מצד אחד, נראה כי הצבת מטרות היא חיובית, כי היא מבהירה לאדם מה עליו לעשות ומאפשרת לו למדוד התקדמות, אך מנגד, יש לכך גם חסרונות.

אליעד מביא דוגמה של איש מכירות שהיה מצליח בלי להציב יעדים, ואף הצליח יותר מאלו שהציבו לעצמם יעדים, אולם הוא טוען שאותו אדם יכול היה להצליח אפילו יותר לו היה מציב יעדים מוגדרים וברורים. למשל, אם אותו אדם הרוויח יותר מכולם ללא יעדים, אולי אם היה מציב יעדים גבוהים וברורים הוא היה מגיע להישגים אפילו גדולים יותר, כמו לרכוש את החברה שבה עבד.

מה היתרון והחיסרון בהצבת יעדים כספיים?

היתרון המרכזי בהצבת מטרה הוא שהיא דוחפת את האדם קדימה, גורמת לו להתאמץ יותר, ומסירה את הספקות והלבטים בדרך, כיוון שהאדם יודע בדיוק מה הוא צריך להשיג. לדוגמה, אדם שמרוויח 1,000 שקל ביום עלול לחשוב שזה הגבול שלו, אך אם היו אומרים לו שהוא חייב להרוויח 2,000 שקל או שיהרגו אותו, פתאום היה מגלה שיש לו כוחות נוספים להרוויח יותר. מכאן, שהצבת יעדים מאפשרת לאדם לגלות יכולות נסתרות בעצמו.

עם זאת, קיימים גם חסרונות בהצבת מטרות. ברגע שאדם מתקרב למטרה שלו, הוא עלול להאט ולהרגיש שכבר אין צורך להתאמץ, כי הוא כמעט השיג את המטרה. לדוגמה, אדם שנוסע לפגישה ומאחר עלול לנסוע מהר מאוד, אבל ברגע שהוא מתקרב ורואה שהוא כמעט בזמן, הוא מתחיל לנסוע לאט. הצבת יעד נמוך מדי עלולה לגרום לאדם להאט לפני השגת התוצאות המרביות.

כיצד להגדיר את המטרה האופטימלית במכירות?

אליעד מציע פתרון שהוא להגדיר יעד אינסופי - "אני רוצה להרוויח את כל הכסף שקיים בעולם". באופן זה, האדם לעולם לא יגיע למטרה, ותמיד יהיה לו תמריץ להתאמץ ולהמשיך קדימה. בפועל, המטרה הזו מתורגמת למצב שבו האדם אומר לעצמו שהוא תמיד יעשה את המקסימום שהוא יכול, ללא תלות במספר ספציפי.

הוא מדגיש כי אם אדם באמת רוצה לעשות את המקסימום שלו - אין לו צורך במטרות ספציפיות, שכן הצבת מטרות לעיתים עלולה להפריע לו לעשות את המקסימום שלו. מי שקובע לעצמו מטרה עלול לפעמים לא למצות את מלוא הפוטנציאל שלו, כי הוא יעצור כשיגיע למטרה ויאמין שזה מספיק. לעומת זאת, אם אדם לא באמת מוכן להתאמץ ב - 100%, אז דווקא טוב לו להציב מטרות כדי שהמטרות הללו ימשכו אותו קדימה.

האם יש דרך להשתמש ביתרונות של שני העולמות?

הפתרון המומלץ על פי אליעד הוא לרצות את הכל ("אני רוצה את כל הכסף בעולם") ומתוך כך להגדיר פעולות קטנות ומדויקות שיש לבצע בדרך להשגת מטרה גדולה יותר. לדוגמה, אדם רוצה אינסוף כסף, ולכן הוא מרים כל שטר של 100 שקל מהרצפה, גם אם השטר עצמו לא מקרב אותו מידית לאינסוף הכסף. הרעיון הוא שהאדם מנצל את האנרגיה של המטרה האינסופית כדי להניע את עצמו לפעולות יומיומיות קטנות.

למה חשוב לא להציב מטרה מוגבלת מדי?...
אליעד: עכשיו השאלה היא כזאת: בקטע של להרוויח כסף, מה עדיף? האם עדיף לבן אדם להציב לעצמו מטרה איזה סכום הוא רוצה? כן או לא?

ש: כן. אצלי זה עובד.

אליעד: שניה, אני שאלתי אם זה עובד אצלך? שאלתי מה עדיף, שניהם לא עובדים אצלך, גם כשאתה לא מציב מטרה אתה לא מרוויח וגם כשאתה מציב מטרה אתה לא מרוויח, נכון?

ש: אוקיי..

אליעד: אתה מרוויח באופן יחסי. עכשיו אני יסביר לך: נגיד, איש מכירות אומר "אני רוצה כל יום להרוויח X כסף" או נגיד "אני, עד סוף השנה רוצה להרוויח X כסף". והשאלה היא מה עדיף? להציב את המטרה או לא להציב את המטרה.

ש: אתה יכול לתת דוגמה עלי של הקטע הזה?

אליעד: דוגמה של מה?

ש: על הקטע של המכירות, הייתי איש מכירות וכולם עשו יעדים ואני אף פעם..

אליעד: השאלה היא כזאת.. ואף על פי כן עשית יותר מהם.. אולי אם היית מציב מטרות היית מרוויח עוד יותר.. שמעת מה אמרתי? אתה איתי? אני מסביר לך: השאלה היא אם אתה שאפילו בלי יעדים הרווחת יותר מאחרים שהגדירו את היעדים, אולי אם היית מציב יעדים היית בכלל קונה את החברה שעבדת בה, יכול להיות? אולי. לכן השאלה הנשאלת היא: האם כדאי להציב יעדים לסכום כספי שאתה רוצה להרוויח וזה יכול להיות סכום כספי ביום, בשבוע, בשנה, ב X, או לא. זאת השאלה. יש לך תשובה לשאלה הזאת?

ש: אני יגיד לך מה אני חשבתי באותו רגע: מה אני ינסה להשיג יעדים? אני עושה הכי טוב שאני יכול, וזהו, באותו רגע.

אליעד: ומה האמת? שאם היית מציב יעדים היית.. ואם היו באים אליך עם אקדח היית יכול להרוויח עוד כמה שקלים, נכון?

ש: כן.

אליעד: יפה, אז לא עשית את המקסימום שאתה יכול. אתה רואה? אם היית מציב יעדים היית רואה שאתה יכול לעשות יותר.

ש: כן.

אליעד: אתה..

ג: יש בזה יתרון וחיסרון. כי כמה שאתה יותר מחויב.. כמה שאני נגיד יותר מחויב למטרה, ככה אולי ההישגים יהיו יותר גבוהים, אבל אם אני לא יגיע למטרה אני אהיה יותר אומלל.

אליעד: אז אני ישאל את השאלה אחרת: בהנחה שלא אכפת לנו אם תסבול.

ש: מטרה. להציב מטרה..

אליעד: הבנתם מה הוא אמר? הוא אמר: נכון, אם אני יציב מטרה אני יגיע יותר אבל מצד שני זה יגרום לי לסבול יותר. אז בואו נבודד את הרכיב של הלסבול, נניח שלא אכפת לנו אם תסבול או לא. השאלה: האם מהצד, מההיבט של להרוויח כסף, עדיף לך להציב מטרה, כן או לא? מההיבט הזה, לא מההיבט של החסרונות שיווצרו מזה.

ג: גם מההיבט הזה יש חיסרון, אם הוצאתי את הסבל גם עדיין יש חיסרון: כי אם אני מגיע למטרה ועדיין נשאר לי זמן..

אליעד: אז תציב מטרה יותר גדולה.

ג: ואם אני מגיע אליה?

אליעד: אז תציב מטרה עוד יותר גדולה.

ג: שהיא בלתי אפשרית.

אליעד: למה בלתי אפשרית?

ג: אם אני מציב מטרה להרוויח X כסף, אז אני צריך. נגיד בשנה, אני צריך להציב לעצמי מטרה..

אליעד: מה עדיף? עדיף להציב מטרה או לא להציב מטרה? זאת השאלה. איך תרוויח יותר אם תציב או לא תציב?

ג: לדעתי, עדיף להציב מטרה ולהתחבר אליה ממש.

אליעד: זה מה שאתה חושב?

ג: אם אפשר להוציא את הסבל, כן.

אליעד: בלי מרכיב הסבל. מה אתה רוצה להגיד?

ש: אם מציבים מטרה, זה מסיר את כל הספקות. מצד אחד זה מחויב שזה יותר טוב, כי יודעים מול מה עומדים והולכים רק על זה, אם שואלים למה? זה ככה. למה? ככה. כל הזמן סגור, נעול. מצד שני זה מגדיל את הסיכוי להישרף, בדרך.

אליעד: מה אמרת עכשיו? את מה שהוא אמר. אמרת שאם מציבים מטרה זה מגדיל את הסיכוי שתרוויח אבל מצד שני זה יעשה לך מאוד רע וזה יכול להיות קטסטרופה, אז בהנחה שלא אכפת לנו אם יהיה לך רע או לא אז השאלה היא אם עדיף להציב מטרה או לא?

ש: עדיף, בגלל שזה מסיר ספק.

אליעד: בעינייך.

ד: אם יהיה לו רע הוא לא יעשה כסף.

אליעד: בהנחה שלא אכפת לי אם יהיה לו טוב או רע, אוקיי? לא אכפת לי. אני רוצה עכשיו להתמקד במה צריך לעשות כדי להרוויח יותר. לא אכפת לי אם יהיה רע או לא יהיה רע. נגיד שלבן אדם לא אכפת שיהיה לו רע. טוב, מה אתה חושב? להציב מטרה או לא?

ש: באינסטינקט שלי שניהם זה אותו דבר.

אליעד: אז קודם כל האינסטינקט נכון, זה טוב שיש לו אינסטינקט כזה אבל עכשיו הוא צריך לתת נימוקים. הלאה, מה התשובה?

א: אני אומרת כן ולא.

אליעד: למה כן? למה לא?

א: כן - כי מטרה הופכת דברים לממשיים, כמו שאמר הבחור פה..

אליעד: אז למה לא?

א: ולא כי זה מצמצם, אתה כאילו סוגר את עצמך.

אליעד: אז מה עדיף? מהו הפתרון האולטימטיבי?

א: מטרה עם ראש פתוח.

אליעד: אבל זה דבר והיפוכו.

א: אז מה?

אליעד: אז מה עושים?

א: עושים, הולכים לשם עם ראש פתוח.

אליעד: מה אתה רוצה להגיד אדוני?

ג: רוצה להציב מטרה ולדעת שאחריה לא תהיה עוד מטרה ועוד מטרה..

אליעד: אז זה לא מטרה. אז בא נחשוב בהיגיון: היתרון בלהציב מטרה הוא שלפעמים אתה חושב שאתה לא יכול ואם אתה מחויב למטרה אתה מגלה שאתה כן יכול. לדוגמה: אם בן אדם לא מציב מטרה אז הוא מרוויח אלף שקל ביום והוא אומר "אוקיי, לא יכול יותר" אבל אם היו אומרים לו "תקשיב, אם אין לך אלפיים, אתה מת", פתאום הוא מגלה שהוא יכול. זאת אומרת שהמטרה עזרה לו להתקדם, נכון? זאת אומרת, המטרה היא טובה כשאתה חושב שאתה לא יכול לפני שהגעת אליה. מצד שני, מתי היא הופכת להיות רעה? כשאתה מכוון אליה ואתה לא רואה שאתה יכול יותר, ז"א שאם היו אומרים לך "תרוויח אלפיים - לא הורגים אותך" אז הרווחת אלפיים אבל יכול להיות שאם היו אומרים לך להרוויח 4,000 גם היית מרוויח 4,000 ויכול להיות שכשהגעת ל2,000 הפסקת לרוץ כי אמרת "אלפיים וזהו.. 4,000 אני לא יכול". ז"א המטרה טובה למשוך אותך כשאתה מתחתיה והיא רעה כשהיא תוקעת אותך כשאתה מגיע אליה או מתקרב אליה, כי כשאתה מתקרב למטרה אתה כבר מתחיל לנסוע יותר לאט "אני תכף מגיע, כבר לא צריך לתת פול גז".

לדוגמה: כשאתה נוסע ואתה מאחר לפגישה, אתה נוסע נוסע נוסע ופתאום אתה רואה שאתה תכף מגיע ולא מאחר כל כך, "בוא נסע לאט", ז"א ככל שאתה מתקרב למטרה אתה נוסע יותר לאט. אבל אם אומרים לך: מה פתאום? המטרה עוד יותר רחוקה, יש עוד 100,000ק"מ קדימה, אז היית ממשיך לנסוע מהר. ז"א המטרה גם טובה וגם רעה. אז מהי המטרה האולטימטיבית? מהו הפתרון? הפתרון הוא להגדיר מטרה אין - סופית, זה הפתרון, להגיד "אני רוצה להרוויח את כל הכסף שקיים בכדור הארץ", אם זאת תהיה המטרה שלך, בהנחה שלא אכפת לי עכשיו מהסבל, זאת המטרה האולטימטיבית שזאת מטרה שאתה אף פעם לא יכול להגיע אליה ולא משנה מה אתה תעשה אתה תמיד צריך להתקדם אליה. עכשיו, להגיד אני רוצה להרוויח את כל הכסף בעולם, זה בעצם במילים אחרות להגיד: אני עושה את תמיד את המאה אחוז שאני יכול ולא אכפת לי כמה אני ירוויח, אוקיי? אז בא ננסה להפוך את למשהו יותר ממשי: אם בן אדם חושב שהוא יכול לסמוך על עצמו, בואו תבינו משהו מעניין: בן אדם אף פעם לא יכול להרוויח יותר ממה שהוא ירוויח כשהוא יעשה את ה 100% שלו, לכן לא משנה איזה מטרה אתה תציב, אתה אף פעם לא תוכל באמת להרוויח את מה שהיית מרוויח אם היית עושה את ה 100%. ולא זה שתציב מטרה מאוד גבוהה, בהנחה שעשית את ה 100% שלך, אתה לא יכול להרוויח יותר בגלל שהמטרה שלך יותר גבוהה, אוקיי? ומצד שני, אם אתה תציב מטרה, אז לפעמים זה יכול לגרום לך לא לעשות את ה100% שלך, ולכן הנושא הוא מאוד פשוט: אם אתה חושב שאתה יכול לתת את ה 100% שלך - אל תציב מטרה, כי המטרה הכי טובה להרוויח כסף היא "אני רוצה לעשות את ה100% שלי". אם בן אדם קם בבוקר ואמר: אני רוצה להרוויח X כסף, זה פחות טוב מ: אני רוצה לתת את ה100% שלי כדי להרוויח כסף. אתה צריך להציב את המטרה במאמץ "אני רוצה היום להשתדל להרוויח כסף עד שאני כמעט אתעלף" זה המטרה שצריכה להיות, לא מטרה של סכום.

למה גם זה לא מדוייק? כי יכול להיות שאם היה לך סכום, היית רואה שאתה לא מתעלף כל כך מהר ואתה יכול להמשיך עוד לרוץ ואתה לא מתעייף אוקיי? אז זה בן אדם צריך לשאול את עצמו: האם הוא חושב, בהנחה כמובן שהוא רוצה להרוויח כסף וזה מעניין אותו וכו', האם אני חושב שאני הולך לתת את ה 100% שלי? אם כן - אל תציב מטרה. המטרה הכי טובה שאתה יכול להציב לעצמך היא לתת את ה 100% שלך, אתה אף פעם לא תוכל להרוויח יותר מזה ואם תעשה את ה 100% שלך אז הגעת ל 100% שלך - אין יותר וזהו. לעומת זאת אם בן אדם מרגיש שאין לו כ"כ חשק - אז במקרה כזה, כן טוב שתציב לעצמך מטרה, כדי שהמטרה כאילו תמשוך אותך למעלה. אבל מצד האמת כשאתה מגיע למטרה אתה צריך לזכור "אדוני, זו לא כל האמת, ויש עוד ועוד, עד אין סוף". לכן בעולם אידיאלי בן אדם צריך לעשות את ה 100% שלו, בהנחה שהבן אדם רוצה לעשות כסף. את המילה "כסף" תחליפו במילה "אושר" או משהו אחר. מה זה אומר לעשות את ה100%? זה אומר לפעול ב 100% מאמץ כאילו אתה 100% רוצה את זה ו100% - אין לך את זה. ז"א, כמו שאתה בא בבוקר לעבודה ואתה ב0 שקלים היום - עוד לא הרווחת כסף, אז אתה מתאמץ יותר מאשר אם כבר הרווחת X כסף בהמשך היום, נכון? אבל אתה צריך בכ"ז להיות כאילו את בתחילת היום, באותה מוטיבציה של התחלת היום, אבל זה לא מספיק טוב, למה? כי מי מתאמץ יותר, ההוא שבא בתחילת היום ועוד לא התחיל להרוויח או ההוא שבא בתחילת היום ויש לו חובות? מי מתאמץ יותר? ההוא שיש לו חובות. לכן אתה צריך לדמיין בכל רגע שיש לך חובות כספיים אין סופיים וכל האושר שלך תלוי בכסף ואז להתאמץ. כמובן שזה תחושה של סבל וכו', אז מה? כרגע אנחנו מבודדים את הנושא של הסבל, מסבירים את הנוסחה. את המילה "כסף" תחליפו במשהו אחר. לכן בן אדם צריך לדמיין שיש לו חיסרון אין סופי לכסף וכשאתה מדמיין שיש לך חיסרון אין סופי לכסף, זה בעצמו ידחוף אותך בכל רגע נתון להרוויח כסף, וכל פעם שאתה מרוויח כסף - זרוק אותו הצידה, אל תראה אותו, תגיד "זה כלום, זה לא משנה, חייב להרוויח כסף". אז מה הבן אדם יעשה? אם בכל פעם שהבן אדם יעשה כסף הוא יזרוק אותו הצידה, יכולה לקרות פעולה הפוכה, כי אז הוא יגיד "אני מתאמץ ומתאמץ ולא יוצא לי מזה כלום" ואז "למה לא יוצא לי מזה כלום? הנה תראה - הרווחת! למה אתה אומר שלא יוצא מזה כלום? הרווחת." "אז אם הרווחתי למה אני צריך להתאמץ? מה פתאום לא הרווחת כלום, שים את זה בצד, תתחיל לעבוד מההתחלה. אבל שוב, זה רק למי שנשבר בדרך, מי שלא נשבר בדרך: הרווחת? אתה לא סופר את זה, לא הרווחת כלום, תתחיל מהתחלה, אתה במינוס ולא באפס, אתה במינוס אין סוף וכל מה שאתה רוצה זה כסף. עכשיו, אם בן אדם בא בגישה כזאת הוא לא צריך להציב מטרות, לא צריך כלום, כי המטרה זה הרצון שלך, אתה כל כולך רוצה, תמיד נותן 100% וזהו. אלא מה? שבפועל יש אנשים שלא תמיד נותנים את ה100%, לדוגמה, איפה זה דומה הדבר? נגיד בחדר כושר לדוגמה: אומרים לך שאתה צריך לעשות 3 סטים, 3 פעמים כפול 10 כפול 3, משקל כזה כזה, למה אמרו לך את זה? כי היה עדיף שיגידו לך "תקשיב, תן את ה100% שלך וזהו", שוב, אני לא נכנס לאיך תתן את ה100% שלך: תרים פעם אחת את המקסימום שאתה יכול, או שתרים את המקס' שלך בעשר פעמים, לא נכנס לזה אבל בגדול, תפיסתית: לא היו אמורים להגדיר לך מראש כמויות או משקלים, צריך להגיד לך: תרים בדיוק כמה גרם שאתה יכול, כמה פעמים שאתה יכול, כדי להביא את עצמך לקצה. אלא מה, שאם לא יציבו לך איזה מטרה, אתה כנראה תשבר הרבה לפני אז אומרים לך "אדוני, אתה צריך לסגור 10 פעמים" ואז אחרי שעשית 10 פעמים פתאום נגמר לך הכח, איך זה שנגמר לך הכח? ואם היו אומרים לך 11? אם היו אומרים לך מראש לסגור ב11 אז היית סוגר ב11

ש: אני לא יודע למה תמיד כשאני מסתכל בשעון כשהשעה 2 אני ישר נהיה עייף, רוצה ללכת הבייתה.

אליעד: תזיז את המחוג אחורה. אז עוד פעם: אם בן אדם הוא רציני יותר הוא לא צריך הצבת מטרות ויעדים, הוא רוצה את זה ברצון אין סופי, למה אני רוצה? "כי אני רוצה את זה" ונגמר הסיפור, לא משנה לו כלום, זה מה שהוא רוצה, בלי זה הוא לא חי, לא ישן ומשיג את זה. זה הכל. אם הוא לא מספיק רציני, הוא מציב מטרות ויעדים "אני רוצה סכום כזה וכזה". יש שתי אפשרויות: או שאתה יכול להרוויח את הסכום הזה או שלא, אם אתה לא יכול להרוויח את הסכום אז מה אתה משגע את עצמך? ואם אתה יכול אז למה אתה צריך להציב את המטרה? אתה יכול להרוויח יותר אז למה לצמצם את עצמך בכלל? לכן השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך. נגיד בן אדם אומר "אני רוצה להרוויח מיליון דולר עד סוף השנה" אוקיי, זה נגיד, בן אדם לא רציני. איך אפשר לדעת שהוא לא רציני? כי אם הוא באמת היה רוצה להרוויח כסף הוא לא היה מבלבל את המוח על סכום, הוא היה אומר "אני מעכשיו עובד עד סוף השנה כדי להרוויח כסף, כמה שיהיה בסוף זה המקסימום שאני יכול" אם הוא התחיל להציב מספרים שהוא לא כל כך רוצה להתאמץ. ואז הוא מתחיל לקמבן ולשקר "אני רוצה סכום כזה, רוצה בית שם", כשאתה תרצה כסף אתה תקום מעכשיו ותתחיל לעבוד

אני מסביר עוד פעם: לכאורה, בא בן אדם ואומר "אני רוצה להרוויח סכום כזה וכזה עד תאריך כזה וכזה" וזה כאילו נראה, לעצמו לפחות, שיש לו הרבה מוטיבציה, אם היה לך מוטיבציה, לא היית מדבר בכלל על מה שאתה רוצה, עכשיו היית הולך לעבוד, למה? כי אתה מבזבז זמן על התכנונים שלך. לך תתחיל לאסוף, מה אתה מבזבז זמן? ואז אתה תגיד "ואם נניח שהוא יציב מטרה גדולה ואז הוא יצטרך לתכנן איך להשיג אותה ולכן הוא צריך להציב את המטרה." נכון? אבל זה תירוץ, שב תתכנן איך להרוויח כמה שיותר כסף ואל תבלבל את המוח על הסכום שיצא.

ש: אז כמו שאמרת, הצבת מטרות זה אולי יעשה דברים יותר קלים

אליעד: לך

ש: לי. ואז אני יגיד: טוב, אני יציב את המטרה הזאת, יהיה לי יותר קל ואני ימשיך, אני יציב עוד מטרה ויהיה לי יותר קל, זה ליהנות משני העולמות, ולא להפסיק לעולם..

אליעד: ברור! תהנה משני העולמות. תקשיב, היה אחד שאמר "אני רוצה את כל הכסף שבעולם ולא שקל אחד פחות" זהו.

ש: זה כל בן אדם לפי הרצון שלו אבל כשיש לי קבוצה..

אליעד: לא אבל אתה בבעיה, אתה תצטרך את הסכום הזה יום אחד, אני יסביר לך גם למה, הלאה.

ש: כשיש לי קבוצה ואני צריך לדרבן אותם לרוץ לקראת מטרה מסויימת, יהיה לי קשה להגיד להם "חבר'ה תעשו את המקסימום" "מה הוא מדבר? אי אפשר"..

אליעד: מאוד קל, חוטף להם את המשפחה ואמר להם "אין כסף - אין משפחה. תעשו את המקסימום". תקשיב, זה נכון שכשיש לך עובדים אתה עושה ממוצע "מה אני חושב שהם יכולים להרוויח" מעלה את זה עוד קצת ונותן את המטרה, אבל למה? כי שמה גם לא אכפת לך שהם ירוויחו קצת פחות. עכשיו, מה האמת? שאם מישהו ירוויח סכום מסויים, תגיד לו "אוקיי, עכשיו מטרה יותר גבוהה" אבל לא דיברתי על לתת למישהו אחר יעדים, דיברתי בהנחה שאתה מציב לעצמך יעדים.

עכשיו, מה רבי נחמן אמר? יש התבוננות התורה, יש דבר מסויים, הבנה על החיים שבשביל להבין אותה אתה צריך שיהיה לך את כל הכסף שבעולם. יש בעולם הזה משהו מסויים שבשביל להבין אותו אתה צריך שיהיה לך את כל הכסף שבעולם. עכשיו, תשאל בשביל מה "אם יהיה לי את כל הכסף שבעולם, ממי אני יקנה את ההבנה הזה?" אז זה לא קשור לזה בכלל.

ש: כשיהיה לך את כל הכסף שבעולם, אז אתה תבין על חשבון הבית.

אליעד: בדיוק. בדיוק. בדיוק. יש משהו מסויים, חוויה מסויימת, הבנה מסויימת שנובעת מחוויה מסויימת והחוויה הזאת אתה יכול לחוות אותה רק כשיהיה לך את כל הכסף בעולם. כשיהיה לך את כל הכסף בעולם אתה תרגיש הרגשה מסויימת שתיתן...
סבל להניע את עצמך השקעה היפוכים נימוקים התבוננות צורך רצון אין סופי להגדיר את המטרה תשובה לשאלה מאה אחוז איך להגדיר איך להגדיר יעדים איך להגדיר יעדים כספיים איך להציב איך להציב מטרות איך להציב מטרות כספיות איך למכור איך למכור יותר אימון אימון אנשי מכירות אימונים איש מכירות אנשי מכירות הדרכת הדרכת אנשי מכירות הצבת מטרות הצבת מטרות ויעדים יעד יעדי מכירות יעדים יעדים ומטרות כסף להגדיר להגדיר יעדים להגדיר יעדים כספיים להציב להציב מטרות להציב מטרות כספיות להתאמן למכור למכור יותר מטרות מטרות ויעדים מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות עמידה ביעדי מכירות עמידה ביעדים קביעת יעדי מכירות שכנוע שכנוע עצמי תכלית
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
... מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות האם הצבת יעדי מכירות היא דרך טובה להגברת ... כהן בהרצאה. מהן הסיבות בעד ונגד הצבת יעדי מכירות? מצד אחד, ישנה הטענה שהצבת יעד מספרי, כגון אני חייב למכור היום סכום X, יכולה למקד את תשומת הלב של האדם ולהגביר את המוטיבציה שלו, מכיוון שיש לו מטרה ברורה להשיג. מצד שני, קיימת בעיה עם שיטה זו, מכיוון ... הוא עלול להרגיש תסכול, אכזבה, וירידה במוטיבציה הכללית. לדוגמה, אם אדם קובע יעד למכור בסכום מסוים ולא מגיע לכך, הוא עשוי לחוש כישלון ולהתייאש באמצע היום. לעומת זאת, אם היעד שהציב נמוך מדי, הוא לא יאתגר את עצמו מספיק ויבזבז פוטנציאל למאמץ מוגבר ולהצלחה גדולה יותר. האם ישנה דרך טובה יותר להציב יעדים במקום יעדים מספריים? אליעד כהן מציע גישה חלופית - להציב יעדי מאמץ במקום יעדים מספריים. על פי גישה זו, במקום להתמקד במספרים או בסכומי מכירות ספציפיים, האדם מתמקד במאמץ שהוא מוכן להשקיע באותו יום. לדוגמה, במקום לקבוע היום אמכור 100 יחידות, האדם ... האדם להתאמץ באופן מרבי, ללא קשר לתוצאה המספרית המיידית. מתי כן כדאי להציב יעדים מספריים של מכירות? למרות שאליעד כהן ממליץ בדרך כלל על הצבת יעדי מאמץ, הוא מציין מספר מקרים שבהם הגיוני להציב יעדים מספריים של מכירות: כאשר האדם מרגיש חוסר מוטיבציה או במצב רוח ירוד בבוקר, והיעד המספרי משמש כאמצעי להכניס אותו לתהליך המאמץ. כשהיעד המספרי משמש ככלי משחקי לעורר את ... היעד האמיתי. היעד האמיתי צריך להיות תמיד מידת המאמץ. האם יש הבדל בין הצבת יעדים אישיים לבין הצבת יעדים לעובדים? כן. אליעד כהן מדגיש שהצבת יעדים מספריים היא רלוונטית בעיקר כשמדובר בניהול עובדים, מכיוון שלמנהל אין דרך ישירה למדוד את המאמץ הפנימי של העובד. לכן, הוא חייב לקבוע יעד חיצוני ברור, כמו מספר מכירות, כדי למדוד ביצועים. לעומת זאת, האדם מול עצמו לא צריך את המדידה החיצונית ויכול להעריך ישירות את מידת המאמץ שלו. לדוגמה, מנהל עשוי להציב לעובד יעד ברור של למכור 50 מוצרים, כדי שיוכל להעריך את התפוקה של העובד. אולם האדם כלפי עצמו יכול פשוט להחליט אני מתאמץ היום ככל יכולתי ללא תלות במספרים. איך הגישה של אליעד כהן להצבת יעדים רלוונטית לאימון גופני? אליעד מביא דוגמה מהעולם של אימוני כושר, שגם בו אנשים מציבים לעצמם יעדים מספריים, כמו להרים משקל מסוים במספר חזרות קבוע. לפי ההסבר של אליעד כהן, הצבת יעדים כאלה טובה בעיקר אם המטרה היא להתחרות או לעקוב אחרי תוכנית אימונים מוגדרת. אך אם המטרה היא למצות את המאמץ האישי, אין באמת משמעות ליעד המספרי. במקום זאת, עדיף פשוט להתאמץ ... לגמרי לפני הגעה ליעד, עדיף לו לעצור לפני שהוא נפצע. המסקנה - איך נכון להציב יעדים ולהגיע להישגים גבוהים? המסקנה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שברוב המקרים ובמיוחד בשיפור עצמי, הגישה הנכונה ביותר היא להתמקד ביעדי מאמץ ולא ביעדים מספריים. האדם צריך להחליט שהוא מתאמץ בצורה המקסימלית האפשרית, ורק אם הוא זקוק לכלי עזר שידרבן אותו, אזי יכול להשתמש ביעד המספרי ככלי משני או כמשחק פנימי. בשורה התחתונה, ... הוא לא משיג את היעד, הוא עלול להתאכזב ולהתייאש. השאלה המרכזית היא האם הצבת יעדים היא האידיאלית, כלומר, האם זו הדרך הטובה ביותר להניע אדם למכירות. האם זה אידיאלי לקבוע יעד מכירות מספרי? יש מי שיגיד שעדיף להגיע למצב שבו יש כל כך הרבה פניות שלא צריך להציב יעד מכירות. אך גם כאשר יש זרם קבוע של לקוחות, עדיין אפשר להציב לעצמך רף של מכירות - למשל, לקבוע אני רוצה למשוך לקוחות שמוכנים לשלם כפול. השאלה היא האם יש דרך טובה יותר להציב לעצמך מטרה. האם כדאי לקבוע יעד של מאמץ במקום יעד של מכירות? אחת הבעיות עם הצבת יעד מכירות מספרי היא שהוא לא משקף בהכרח את המאמצים של האדם. אם היעד גבוה מדי, הוא עלול להתאכזב ולהישבר באמצע היום. אם הוא נמוך מדי, הוא לא יאתגר את עצמו מספיק. לכן, עדיף ... שיכאב לי הראש, או אני רוצה לבדוק כמה אני יכול לשכנע לקוחות פוטנציאליים. הצבת יעד מספרי מתאימה יותר כאשר מדובר בעובדים, כי המעסיק לא יכול לפקח על המאמץ שלהם ולכן נותן להם מספר כדי לבדוק את התפוקה שלהם. אבל מול עצמך, עדיף להציב יעד של מאמץ - אני רוצה להתאמץ עד הסוף. באיזה מובן בכל זאת כן הגיוני להציב יעד של מכירות? אם היעד משמש רק כאמצעי לדרבן את עצמך להתאמץ יותר - יש בכך היגיון. לדוגמה, אם אדם מתעורר בבוקר עם מצב רוח ירוד ולא מרגיש שהוא מסוגל להתאמץ יותר מדי, הוא יכול להציב לעצמו יעד מכירות כדי לעודד את עצמו להתאמץ יותר. במקרה הזה, היעד המספרי לא נועד להגדיר הצלחה או כישלון, אלא ככלי עזר להגברת המאמץ. השוואה בין הצבת יעדי מכירות להצבת יעדי אימון ... לתוכנית אימונים מסוימת, אז הגיוני לעבוד עם מספרים. המסקנה - איך נכון להציב יעד? אם המטרה היא למכור כמה שיותר, עדיף פשוט להחליט אני רוצה היום למכור כמה שיותר ולהתאמץ בהתאם. המספרים עצמם הם לא המטרה - המאמץ הוא היעד האמיתי. אם יש צורך במספרים כדי ...
תחרות עסקית, מי המתחרים העסקיים שלך? להתחרות על המחיר הזול ביותר, להתחרות על המוצר האיכותי ביותר, מחיר או איכות, איך למתג את עצמך? איך לנצח בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות עסקית? בחירת קהל יעד עסקי, איך לבחור קהל יעד עסקי?
תחרות עסקית, מי המתחרים העסקיים שלך? להתחרות על המחיר הזול ביותר, להתחרות על המוצר האיכותי ביותר, מחיר או איכות, איך למתג את עצמך? איך לנצח בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות עסקית? בחירת קהל יעד עסקי, איך לבחור קהל יעד עסקי?
... שלך? להתחרות על המחיר הזול ביותר, להתחרות על המוצר האיכותי ביותר, מחיר או איכות, איך למתג את עצמך? איך לנצח בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות עסקית? בחירת קהל יעד עסקי, איך לבחור קהל יעד עסקי? איך מתמודדים נכון עם תחרות עסקית על ... עסקית, כל עוד הוא לא מתחרה במישהו שמוכן להפסיד במכוון. איך להתמודד עם תחרות עסקית תחרות על מחיר או איכות איך למכור מוצרים יקרים מיצוב עסקי בשוק תחרותי בחירת קהל יעד לעסק ...
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
... מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים מדוע חשוב שהעובדים ירצו לעבוד טוב יותר? כל עסק שואף להצליח ... משפטית ופרקטית. כיצד מציבים לעובד יעד ומתגמלים אותו בבונוס? כדי להגדיל את התפוקה ולהעלות את המוטיבציה של העובד, מקובל להציב יעד ברור ומדיד, ולתת תגמול כספי במידה והיעד מושג. למשל, אם עובד ייצר 20 יחידות בחודש, הוא יקבל בונוס של 2000 שקלים. הרעיון הוא שלכל עובד יהיה ברור שככל שהוא ייצר יותר, ... שגורם למתח ואי הסכמה. האם נכון להציב יעדים מאוד גבוהים לעובדים? גישה אפשרית היא להציב יעד גבוה מאוד, כגון 50 יחידות, ולהציע תגמול גבוה במיוחד. אך אליעד כהן מסביר שהגישה הזו בעייתית כי היא עלולה להוביל לתסכול העובד, משום שהוא עלול להרגיש שהיעד בלתי אפשרי ... או מקצועיות שמונעות מהעובד להגיע ליעדים שהוגדרו. אולם, קיים קושי אמיתי במדידת מאמץ, ולכן התגמול בפועל נעשה לפי תוצאות מדידות בלבד. מה קורה כאשר מיומנות העובד משתפרת? ככל שעובד צובר ניסיון, הוא מצליח לייצר ... שהוא הופך מיומן. איך אפשר להעלות את היעדים בלי להגדיל את הבונוס? הפתרון המעשי הוא להגדיר בכל חודש יעדים חדשים ושונים, במקום להגדיר יעד זהה בכל פעם. למשל, חודש אחד לקבוע 20 יחידות מסוג אחד, וחודש אחר 15 יחידות מסוג אחד ועוד 5 מסוג אחר. כך העובד מתקשה להשוות בין חודשים שונים ולדרוש בונוסים מוגדלים על ... מה היתרון בשינוי קבוע של המשימות והיעדים? שינוי קבוע של היעדים מאפשר למנהלים להעלות את התפוקה הכוללת מבלי להעלות בהתאמה ישירה את התגמול. העובד לא יכול לדרוש תגמול פר יחידה כי הוא לא יכול להשוות בקלות בין יעדים שונים. בנוסף, במשרות ניהוליות שיש בהן אחריות רבה ותחומים רבים, קל יותר לשנות ולשלב משימות חדשות, מה שמקשה על העובד לעקוב אחרי חישובי התגמול, וגורם לו להמשיך להתאמץ ... במשימות. מהי המהות של שיטת התגמול לפי יעדים מגוונים? בשורה התחתונה, האידיאל הוא לתגמל לפי מאמץ, אך מכיוון שזה לא ישים, משתמשים בשכר בסיס ובונוסים לפי יעדים משתנים. המנהלים מגדירים בכל חודש יעדים שונים, ומצליחים לגרום לעובד להעלות בהדרגה את תפוקתו מבלי להעלות בהתאמה ישירה את התגמול. העובד מפתח מיומנויות ומשפר את ביצועיו, תוך שהמנהל מצליח לשמור על מסגרת התגמול המתוכננת, ולהגדיל יעדים מבלי לגרום לחוסר שביעות רצון. ניהול עובדים ותמריצים אסטרטגיות תגמול ומוטיבציה שיטות להצבת יעדים בעסק ניהול זמן ושעות עבודה פיתוח מיומנויות ושיפור תפוקה למה חשוב שהעובדים ירצו לעבוד טוב יותר? שאלה: מדוע בכלל יש משמעות לכך שהעובדים ירצו לעבוד יותר טוב, ואיך זה ... בצורה מיטבית, ישקיעו מאמץ, יעמדו ביעדים וינצלו באופן מלא את היכולת שלהם. אחת הסיבות המרכזיות לכך שעובד ירצה לעבוד טוב יותר, היא ההרגשה האישית שכדאי לו להתאמץ, למשל בגלל תגמול כספי או הזדמנות להתקדם. כאשר ... אפשרי מבחינה משפטית. איך מציבים לעובד יעד ומתגמלים אותו בבונוס? שאלה: נניח שבכל זאת אנחנו רוצים לחזק את המוטיבציה באמצעות בונוסים - כיצד מציבים את היעד ואיך מגדירים את התגמול? תשובה: דרך נפוצה היא להגדיר יעד מספרי: אם תגיע לתפוקה מסוימת, תקבל בונוס כספי. לדוגמה, אפשר לקבוע שבחודש מסוים אם העובד יצליח לייצר 20 יחידות של מוצר מסוים, הוא יקבל 2000 שקלים בונוס. המטרה היא ... בעיה נוצרת בחודש הבא אם נמשיך באותו יעד? שאלה: אם העובד קיבל בונוס של 2000 שקלים על 20 יחידות בחודש הנוכחי, מה הבעיה כשנרצה להעלות לו את היעד לחודש הבא? תשובה: בשלב הבא נרצה מן הסתם יותר תפוקה - נרצה שישיג ... לדרבן את העובד? שאלה: אולי נציב לעובד יעד עצום, כמו 50 יחידות, ונציע בונוס מאוד גבוה? האם זה פתרון טוב? תשובה: לא בהכרח. אם נציב יעד לא ריאלי וגבוה מדי, העובד עלול להתייאש כי הוא מבין שלא יצליח לעמוד בו. בנוסף, אם הוא בכל זאת יעמוד ביעד הקיצוני, בפעם הבאה נרצה להציב יעד עוד יותר גבוה, ומיד יתעורר אותו ויכוח: למה לא מעלים לי את הבונוס בהתאם?. לכן שיטה כזו יכולה לגרום לתסכול גם אצל העובד וגם אצל המנהל. מדוע מושלם לתגמל עובד לפי מאמץ ... היכולות שצבר. איך ניתן להעלות את היעדים בלי לשלם יותר בכל פעם? שאלה: אם המטרה היא להעלות את התפוקה באופן הדרגתי אך לא להגדיל כל הזמן את גובה הבונוס, מה אפשר לעשות בפועל? תשובה: הפתרון הוא להגדיר בכל חודש (או בתקופת יעד אחרת) סט חדש של משימות ויעדים, במקום לחזור על אותה הגדרה חד - משמעית של 20 יחידות. לדוגמה, אם בחודש אחד אמרנו 20 יחידות מסוג מסוים - נוכל בחודש הבא להגדיר יעד אחר, 15 יחידות מסוג אחד, ועוד 5 יחידות מסוג אחר, עד תאריך מוגדר, ובכך לשנות את החבילה כולה. למה לשנות בכל חודש את ההגדרה המדויקת של היעד? שאלה: מה התועלת בלערבב כל פעם את המשימות? תשובה: כאשר היעדים משתנים, העובד לא יכול להשוות בקלות בין החודש הקודם לנוכחי ולדרוש בונוס גבוה יותר ביחס ישיר לכל יחידה נוספת. אנחנו מחביאים את ההתקדמות בצורת משימות חדשות או מורכבות ...
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
... עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול למה לא כדאי למתג את העסק שלך בתור הכי זול? אחת הטעויות הנפוצות שעושים ...
איך להכיר את הלקוח הפוטנציאלי, בלי לדבר עם הלקוח? זיהוי הכאב של הלקוח הפוטנציאלי, זיהוי השפה של הלקוח הפוטנציאלי, מה הלקוח הפוטנציאלי רוצה? מה הצורך של הלקוח הפוטנציאלי? כניסה לשוק חדש, שיווק לשוק חדש, איך לדעת מה הכאב של הלקוח הפוטנציאלי? איך ללמוד מהמתחרים? איך להעתיק מהמתחרים? הכנת חומרי שיווק, לקוחות מהאלפיון העליון, להכיר את קהל היעד, להכיר את דרך החשיבה של הלקוח, להכין חומרי שיווק בשפה של הלקוח, חומרי שיווק של המתחרים, יצירת חומרי שיווק
... ואל הצורך של הלקוח. לדוגמה, נניח שאתה רוצה לפרסם שירות שיפוצים לקהל יעד מסוים. ונניח שאתה רוצה להכין פרסומת לקהל היעד שלך, ללקוחות הפוטנציאלים שלך. במקרה כזה, כדאי שהפרסומת שלך ושחומרי השיווק שלך, ... עסקים אחרים שמוכרים בדיוק את אותו השירות שאותו אתה מוכר לאותו קהל יעד. הסוג הנוסף של המתחרים, יהיה ניתן לקרוא לו מתחרים עקיפים (קולגות עסקיים). דהיינו, נותני שירותים אחרים לאותו קהל יעד. במובן שהם לא מספקים שירות זהה בדיוק לשירות שאתה מספק, אבל הם מספקים שירות אחר לאותו קהל יעד. לדוגמה, נניח שאתה מספק שירותי שיפוץ, אז המתחרים העקיפים שלך, יהיה ניתן לומר שהם בעלי עסקים שמספקים שירותים אחרים לאותו קהל יעד. זה יכול להיות לדוגמה שירותי ריהוט, רכבי יוקרה, חופשות בחול, שירותי ניקיון לבית וכל כיוב. הם לא באמת מתחרים ישירים בך, כי הם ... שיהיו קווי דמיון בשיטות השיווק ובמסרים השיווקיים, כאשר פונים לאותו קהל יעד. למרות שמדובר על מוצרים שונים. ולכן יש לך גם אפשרות נוספת, והיא לנתח חומרי שיווק של המתחרים העקיפים הקולגות העסקיים שלך, ולנסות ... של המתחרים שלך, היא באמצעות זה שתוכל לראות ולקרוא ראיונות וכתבות על קהל יעד שלך. לדוגמה בהקשר הזה, לראות כתבות על האלפיון העליון וכיוב. החל מכתבות כלליות ועד ראיונות אישיים עם אנשים שייכים לאלפיון ... היעד. כל זה בכלל ובפרט ראיונות וכתבות שעוסקים באספקת שירותים לאותו קהל יעד, או שירותים מקבילים לאותו קהל יעד . דהיינו, שאתה תוכל לקבל תועלת לדוגמה מלצפות בכתבת תוכן כלשהי בנושא כלשהו, על קהל היעד שלך. אבל תוכל לקבל יותר תועלת, אם תראה ... לתכנים השיווקיים שלך. לסיכום: אם אתה רוצה ליצור חומרי שיווק עבור קהל יעד, שאתה לחלוטין לא מכיר אותו לא באופן אישי ולא בכלל, ואם ברצונך להתאים את התכנים שלך לקהל היעד שלך, בלי שתכיר באופן אישי את קהל ... מקבילים או זהים לשירות שאתה רוצה לספק. וגם לחקור תכנים כללים על אותו קהל יעד, גם זה יכול לעזור לך להבין את קהל היעד שלך, את עולם המושגים שלו, את הדרך שהוא חושב וכולי. ומכך תוכל לנסות להבין, מה הכאב של ...
נישה עסקית, איכות או כמות, בידול עסקי, מיתוג עסקי, ייחוד עסקי, איזה עסק לפתוח? מי הלקוחות שלך? האם לבחור נישה עסקית? בעד ונגד נישה עסקית, עסק נישתי, עסק בנישה מסוימת, איך לבדל את העסק שלך? איך לבחור נישה עסקית? בחירת נישה לעסק
נישה עסקית, איכות או כמות, בידול עסקי, מיתוג עסקי, ייחוד עסקי, איזה עסק לפתוח? מי הלקוחות שלך? האם לבחור נישה עסקית? בעד ונגד נישה עסקית, עסק נישתי, עסק בנישה מסוימת, איך לבדל את העסק שלך? איך לבחור נישה עסקית? בחירת נישה לעסק
... עסקית? נישה עסקית מתייחסת להתמקדות בתחום מסוים ולהציע שירותים או מוצרים שמיועדים לקהל יעד ספציפי. לדוגמה, אם אדם הוא חשמלאי, הוא יכול ... בעסקים. גם בתחום אימוני כושר, מאמן שמגדיר את עצמו כמאמן כושר לכל הגילאים פונה לקהל יעד רחב. אך אם הוא מתמקד רק בגילאים 40-50, הוא ... בידול כאשר לא מבדילים את העסק ומפנים את השירותים למגוון רחב של לקוחות, היתרונות הם: קהל יעד רחב יותר: השירותים מוצעים לכלל הלקוחות, דבר ... לפנות אליך. החסרונות של בידול והתמקדות בנישה למרות יתרונות הבידול, יש גם חסרונות: קהל יעד מצומצם יותר: פנייה לקהל יעד מצומצם עשויה להגביל את אפשרויות ההכנסה. ... שמספקים פתרון על ידי יצירת מספר בידולים שונים. לדוגמה, מאמן כושר יכול להציג את עצמו ביעדים שונים: מאמן כושר לגילאי 40-50, מאמן כושר ... הגוף, מאמן כושר לילדים ובני נוער. כך הוא מצליח לבדל את עצמו, אך מבלי להימנע מלקבל קהל יעד מגוון. סיפור הבעל תפילה כדוגמה עסקית בסיפור ... נישה, אתה למעשה מאפשר לעצמך לקבל יותר לקוחות פוטנציאליים. היתרונות בגישה זו כוללים: קהל יעד רחב יותר - לקוחות מכל הסוגים יכולים לפנות ... פיזור מאמצים ושיווק מסובך יותר - קשה לשווק את עצמך כשאין לך התמחות ברורה, כי כל קהל יעד מחפש משהו אחר. היתרונות של בידול והתמקדות ... החסרונות של בידול והתמקדות בנישה למרות היתרונות, גם להתמקדות בנישה יש חסרונות: קהל יעד מצומצם יותר - אתה פונה לקבוצה קטנה יותר של ...
יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?
יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?
... רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית? מהם היתרונות והחסרונות בהצבת יעדי מכירות ויעדים עסקיים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הצבת יעדי מכירות, הכנסות ורווחים, וההשלכות של גישה כזו לעסקים. הרבה בעלי עסקים ואנשי מכירות מציבים לעצמם יעדים כמותיים כמו אני רוצה להרוויח סכום מסוים החודש או אני רוצה למכור מספר מסוים של יחידות. בעוד שזה עשוי להיראות כצעד הגיוני, אליעד מציין שזו לא בהכרח החשיבה האידיאלית לטווח ארוך. הצבת יעדים כמותיים נוקשים עשויה להקטין את הפוטנציאל לצמיחה, בעוד שחשיבה רחבה ואפתחת אפשרויות עשויה להוביל להצלחה גדולה יותר. האם כדאי להיצמד ליעדים כספיים נוקשים? ההגדרה של יעד מינימלי, כמו אם אני לא מרוויח סכום מסוים עד סוף החודש אני סוגר את העסק, היא גישה שניתן להבין אותה במצבים בהם הכסף חיוני להמשך קיום העסק. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להרוויח סכום מסוים כדי לשמור על פעילות העסק, יש היגיון לגמרי בגישה הזו. במקרה כזה, הצבת יעד כספי מינימלי הופכת להיות הכרחית, כי אחרת ייתכן שהעסק לא יוכל להמשיך לפעול. כשיש סכנה לסגירת העסק, ברור שצריך לפתח תוכנית שתסביר איך להגיע ליעד המינימלי הזה. האם חשיבה על כמה שיותר עדיפה על הצבת יעד כמותי? כאשר לא מדובר בהישרדות עסקית, אליעד מציע לחשוב באופן רחב ולא להיצמד להגדלה מינימלית של היעד, כמו איך אני יכול למכור ... אדם מתאמן ומכוון רק להרים עוד 10 קילוגרם, הוא עשוי לגלות שהוא יכול להרים הרבה יותר. התמקדות במקסימום תוביל להשגת תוצאות מרשימות יותר מאשר התמקדות בהגדלה צנועה של יעד. מה המשמעות של המילה מקסימום בעסקים? הגישה של כמה שיותר תרחיב את האפשרויות שלך באופן משמעותי. כשאתה שואל את עצמך איך להרוויח כמה שיותר, אתה פותח את הדלת לאופציות יצירתיות כמו העלאת מחירים, חיפוש שווקים חדשים, הרחבת קהל הלקוחות, שיווק חדש ועוד. הצבת יעד כספי נוקשה עשויה להסתיים בגבולות מוגבלים. מהם הצעדים שעליך לנקוט אם יש סכום מינימלי שצריך להרוויח? אם אתה באמת נמצא במצב שבו ... כמה שיותר, בלי להסתפק בהכנסה מינימלית. למה חשיבה רחבה יכולה להוביל להצלחה? חשיבה בהיקפים רחבים מאפשרת לך לחשוב על אסטרטגיות רבות להגדלת הרווחים. במקום להתמקד ביעדים ספציפיים ומוגבלים, שאל את עצמך: איך אני יכול להרוויח יותר? או איך אני יכול למכור יותר?. גישה זו פותחת את הדלת לפוטנציאל שלא היית חושב עליו אם היית מתמקד רק בהגברת המכירות או ההכנסות בעשירית בלבד. מהו האידיאל מבחינת הצבת יעדי מכירות? החשיבה האידיאלית היא לא להציב יעד מוגבל או כמותי מראש, אלא לשאול את עצמך איך אפשר להרוויח כמה שיותר, בלי להסתפק בתוצאות צנועות. אם אתה מכוון למקסימום, תוכל ... המקסימלי האפשרי, ללא הגבלה מראש. הדרכת אנשי מכירות הדרכה להקמת עסק איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? הקמת עסק איך למכור יותר מהי משמעות הצבת יעד מכירות או הכנסות? בעלי עסקים או אנשי מכירות רבים מציבים לעצמם יעדי מכירות, רווחים או הכנסות, כמו למשל אני רוצה החודש להרוויח ... רוצה למכור מספר מסוים של יחידות. במבט ראשון, זה נראה הגיוני: אדם מבקש לתכנן מראש את היקף הפעילות שלו ומנסה להעריך כיצד להגיע לרף רצוי. עם זאת, יש להבין כי הצבת יעדים כספיים או כמותיים באופן נוקשה אינה בהכרח החשיבה האידיאלית, אלא רק פתרון אפשרי במצבים ספציפיים. מתי זה כן הגיוני להיצמד ליעד ... נדרש לרווח חודשי מסוים כדי להצדיק את המשך קיומו של העסק, לדוגמה אם עד סוף החודש אינני מגיע לרווח של 10,000 שקלים אני סוגר את העסק, הרי שיש היגיון מלא בהצבת אותו יעד כמטרה מחייבת. במצב כזה: 1. קיימת רמת רווח חיונית להישרדות העסק. 2. בלי עמידה ביעד זה, העסק אינו יכול להמשיך להתקיים. 3. לכן, ... ולא להציב לעצמך תקרה כלשהי. לדוגמה, במקום לשאול איך אני יכול למכור החודש בעוד 20 אחוז, אפשר לשאול איך אני יכול להרוויח החודש כמה שיותר. הסיבה לכך: 1. אם מציבים יעד כספי או כמותי מוקטן (למשל פי 2), מפספסים את האפשרות להגדיל את הרווח למשהו גדול בהרבה (אולי פי 10). 2. התמקדות בכמה שיותר פותחת ... להצליח למכור הדרכת אנשי מכירות, הדרכה להקמת עסק, אימון להקמת עסק, אימון להגדלת מכירות, איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? בניית יעדי מכירות, יעדים ומטרות בארגון, מטרות יעדים ומדדים, מטרות במכירות, איך לקבוע יעדי מכירות? עמידה ביעדי מכירות, ניהול מכירות, איך לקבוע יעדים? איך להציב יעדים? למה לא להציב יעדים? איך לבחור יעדים נכונים? איך להציב יעדים נכונים? איך להציב יעדי מכירה? איך לקבוע יעדי הכנסות? איך להציב יעדי הכנסות? כמה יעדי הכנסות להציב? איך להרוויח כמה שיותר? איך להיות עשיר? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל עסק? הצבעת יעדים בעסק, הצבת יעדים לעסק, הצבת יעדים לאנשים מכירות, הדרכת מאמני מכירות, איך להציב יעדים עסקיים? ...
בזבוז זמן, למה טוב לבזבז את הזמן? למה לא לנצל את הזמן? איך לא להרגיש רע מבזבוז זמן? בזבוז זמן בפקקים, איך להיות רגוע? איך להגיע לשקט נפשי? אולי הכל מושלם כרגע? אולי הכל טוב כרגע? אולי כרגע הכי טוב? לאהוב לבזבז את הזמן
בזבוז זמן, למה טוב לבזבז את הזמן? למה לא לנצל את הזמן? איך לא להרגיש רע מבזבוז זמן? בזבוז זמן בפקקים, איך להיות רגוע? איך להגיע לשקט נפשי? אולי הכל מושלם כרגע? אולי הכל טוב כרגע? אולי כרגע הכי טוב? לאהוב לבזבז את הזמן
... של מטרה - אם אתה לא מצליח לקדם את מטרתך בזמן שעובר, אתה תופס זאת כפספוס או בזבוז של זמן. אליעד מציין שתחושת בזבוז זמן מתעוררת רק כשיש יעד שאתה שואף אליו, ואתה מרגיש שאתה לא מתקדם אליו. אם אין לך מטרה, כלומר, אם אתה לא ... כשלמישהו יש מטרה מוגדרת, והוא מרגיש שהוא לא מקדם אותה בזמן שעובר. כך נוצר לחץ לנצל את הזמן בצורה יעילה, כאילו חייבים תמיד להתקדם לעבר יעד מסוים. אנשים רבים לא אוהבים לבזבז את הזמן כי הם תופסים אותו כמשאב מוגבל שנועד להגשים מטרות. אם יש יעד רחוק, וכל רגע שלא מוקדש להשגתו נראה כפספוס או בזבוז זמן, מיד מתעוררת תחושת החמצה. איך נוצרת תחושת בזבוז זמן כשחושבים שצריך להגיע לאנשהו? ברגע שחושבים שיש יעד חשוב שעדיין לא הושג, כל עיכוב או עצירה בדרך נראים כהפרעה. לדוגמה, כשנוסעים מהר ... היום? התפיסה הזו מניחה שכשיבוא המשיח יהיה לכולם טוב, אז למה לא לזרז תהליכים? התשובה לפי ההרצאה היא שאלוהים לא צריך שום דבר, ואין לו יעד שדורש מהירות. התחושה שיש לבן אדם עצמו - שהוא מחכה למשהו - גורמת לו לראות בכל רגע שהמשיח לא בא, כבזבוז זמן. אבל אם אין באמת יעד סופי שחייבים להשיג כאן ועכשיו, אז גם בזבוז זמן מפסיק להיראות כמשהו רע. איך לא ...
דרך סופית אל אושר אין סופי
דרך סופית אל אושר אין סופי
... מהו תהליך אינסופי לעומת תהליך סופי של אושר? אליעד כהן מדבר על שני סוגי תהליכים להשגת אושר: תהליך סופי ותהליך אינסופי. האדם בדרך כלל משקר לעצמו כשהוא מאמין שהאושר יגיע אם ישיג יעד כלשהו, כמו הצלחה בקריירה, כסף או מערכות יחסים. האדם חושב שאם רק ישיג יעד מסוים, הוא יהיה מאושר. אבל האמת היא שגם אם ישיג את אותו יעד, האושר עדיין יישאר במרחק אינסופי ממנו, מכיוון שהאדם תמיד ירצה עוד. למעשה, התהליך הזה לעולם אינו מסתיים והוא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יעדי מכירות, הצבת מטרות ויעדים, איך להציב מטרות כספיות? עמידה ביעדי מכירות, איך למכור יותר? קביעת יעדי מכירות, איך להגדיר יעדים כספיים? אימון אנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, שכנוע עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יעד, איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יעד, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, אימון אישי להצלחה, אימון אישי רוחני בנושאי יעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6250 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 09:11:34 - wesi1