אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יעד ✔מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
איך לחזק את הרצון ולהגביר מוטיבציה בצורה פרקטית?

אליעד כהן מסביר שאין אפשרות לרצות שום דבר באופן מוחלט, כי שום דבר בחיים לא מושלם במידה כזאת שיהיה כדאי לרצות אותו ללא סייג. אפילו דברים שנראים לכאורה מאוד חשובים וטובים, כמו אהבה, בריאות או הצלחה, אינם מוחלטים לגמרי. לכן, מי שמצפה לרצות משהו "בלב שלם" באופן מוחלט, מחליש למעשה את הרצון שלו. הסיבה לכך היא שכאשר אדם מציב לעצמו רף גבוה מדי, הוא מתמקד דווקא בחסרונות של המטרה, או בכך שהמטרה אינה מושלמת, וזה מוריד לו את המוטיבציה.

לכן, הדרך הנכונה לחזק את הרצון היא ליצור אמונה ולחזק את החשק בצורה יחסית ולא בצורה מוחלטת. אליעד מציע טכניקה לחיזוק הרצון שהיא למעשה "מניפולציה סמויה" על המוח, ובה האדם לוקח את היתרונות היחסיים של מטרה מסוימת ומתייחס אליהם כאילו היו מוחלטים, אך ללא הצהרה מפורשת של המוחלטות. לדוגמה, אדם שרוצה לחזק את המוטיבציה לעשות ספורט, צריך לחשוב על היתרונות היחסיים שיש לספורט בחייו, למשל שהוא יהיה בריא יותר, יראה טוב יותר, וירגיש טוב יותר.

אליעד מדגיש שאסור להגיד לעצמך "אם אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים", כי אז המוח ידחה את הטענה בטענה נגדית שהחיים לא יהיו באמת מושלמים. לעומת זאת, אם האדם יאמר לעצמו שהחיים יהיו "קצת יותר טובים", המוח יטען שזה לא מספיק משמעותי. לכן הטכניקה שאליעד ממליץ עליה היא להציג את היתרונות היחסיים כאילו הם מוחלטים, אך לא להשתמש במונח "מושלם". כלומר, לומר "אם אני אעשה ספורט, החיים שלי יהיו טובים כי... אני אהיה בריא יותר, יהיה לי קל יותר להצליח בזוגיות, לא ישעמם לי, ארגיש טוב ואהיה מאושר יותר".

איך ליצור רשימת יתרונות לחיזוק הרצון?

כדי לחזק את הרצון, אליעד ממליץ על תרגיל פרקטי ופשוט של הכנת רשימה של היתרונות שיצאו לאדם מהשגת המטרה. למשל, אם המטרה היא להתחיל לעשות ספורט, האדם צריך לשאול את עצמו "מה יצא לי טוב מזה?" ולכתוב רשימה של יתרונות ברורים, כמו:
  • הרגשה טובה ואדרנלין.
  • בריאות טובה יותר.
  • מראה מושך יותר.
אך אליעד מדגיש שלא לעצור כאן. כל יתרון ברשימה חייב לעבור בדיקה נוספת בשאלה חוזרת: "ומה יצא לי טוב מזה?". לדוגמה, האדם ימשיך ויפרט: "אם אהיה בריא יותר, ארגיש טוב ואהיה פחות חולה, אם אראה טוב יותר, אוכל להצליח יותר בזוגיות וארגיש אהוב, אם ארגיש טוב יותר, אצליח יותר בעבודה ואוכל להרוויח יותר כסף". כך הרשימה מתרחבת ומתנפחת, עד שהאדם מגיע לתחושה של "איך לא עשיתי את זה קודם".

איך להטמיע את המחשבות האלה ולהפוך אותן למוטיבציה חזקה?

אליעד מדגיש את החשיבות של חזרה ואמונה מתמדת ביתרונות היחסיים שיצאו לאדם מהשגת המטרה שלו. כמו מנטרה, יש לחזור על היתרונות האלה שוב ושוב, עד שהמוח ישתכנע ויפנים אותם כמשהו כמעט מוחלט. אפשר גם להיעזר בתכנים חיצוניים כמו ספרים או סרטונים על אנשים שהשיגו מטרות דומות, וכך "לשטוף את המוח" בתועלות היחסיות של השגת המטרה. בדרך זו, האדם משכנע את עצמו שהיתרונות היחסיים הם...
ש: מבחינה לוגית, מבחינה של חיזוק של הרצון אני מבינה שצריך לחזק את הרצון השאלה איך לחזק את הרצון ואיך להישאר ברצון.

אליעד: את שואלת איך פרקטית את יכולה לחזק את הרצון שלך, נכון? למטרות ספציפיות שאת רוצה להשיג.

ש: נכון.

אליעד: אוקי עכשיו מה התשובה? התשובה היא די פשוטה, תסתכלי רצון אף פעם לא יכול להיות מוחלט, את אף פעם לא יכולה לרצות משהו באופן מוחלט.

ש: נכון זאת הבעיה שלי.

אליעד: שניה רגע חכי אבל זה הפתרון שלך, סתם חכי רגע בואי נראה מה יש לנו מה האפשרויות, בן אדם לא יכול לרצות משהו באופן מוחלט, למה כי מצד האמת שום דבר לא שווה שירצו אותו באופן מוחלט. עוד פעם, למה אי אפשר לרצות שום דבר באופן מוחלט?

ש: גם אם אתה רוצה משהו לפרק זמן?

אליעד: לא משנה מה אין אפשרות בלב שלם לרצות משהו, שום דבר הוא לא מושלם ושום דבר לא שווה שירצו אותו באופן מוחלט, גם אלוהים לא יכול לגרום לך לרצות משהו באופן מוחלט לפחות מצד השכל. עכשיו מה שכן אפשר לרצות בצורה יחסית דברים ואת יכולה לגרום לעצמך לחשוב כאילו זה מוחלט למרות שזה באופן יחסי, אז עוד פעם אי אפשר לרצות משהו באופן מוחלט כן אפשר לרצות משהו באופן יחסי ולחשוב שהוא מוחלט או כאילו כמעט מוחלט נניח. אוקי לכן כשאת רוצה לחזק את הרצון שלך אז קודם כל אל תצפי שהוא יהיה מוחלט אם את תצפי שהוא יהיה מוחלט את מחלישה אותו.

ש: אוקי אני מבינה מה שאתה אומר.

אליעד: אני מסביר לך עוד פעם תזכרי את זה טוב טוב, אם כשאת מחזקת את הרצון שלך את מנסה לשכנע את עצמך "אני חייבת לרצות את זה בלב שלם" כל פעם כשאת אומרת "אני רוצה לרצות את זה בלב שלם" את מחלישה את עצמך, בדיוק את עושה את הפעולה ההפוכה כשאת אומרת "אה אני חייבת בלב שלם" זה נהיה יותר חלש הרצון.

ש: למה?

אליעד: כי הוא לא יכול להיות בלב שלם כאילו אם את מציבה רף מוחלט אז ביחס למוחלט אין שום משמעות ליחסי. אם בן אדם אומר "אני רוצה אהבה מוחלטת" אז כל מה שיש לו לא מעניין אותו יותר, אוקי עכשיו אז עוד פעם אם את אומרת לעצמך "אני רוצה לרצות" נגיד לדוגמה לעבוד נניח, להאמין בעצמך לעשות משהו לא משנה, את אומרת "אני חייבת לרצות את זה בלב שלם" נניח אם את מכניסה לעצמך "אני רוצה את זה בלב שלם" את מחלישה את עצמך את הרצון זה קודם כל, עכשיו לעומת זאת מה כן, מה יכול לחזק את הרצון? אם תגידי לעצמך "אני רוצה לרצות את זה יותר" לא "בלב שלם", "יותר" עכשיו ואיך רוצים את זה יותר? על ידי שמאמינים אמונה בדברים יחסיים, את פשוט צריכה לקחת את היתרונות היחסיים שאת חושבת שיצא לך מזה שתשיגי את הרצון ופשוט לחזור עליהם עוד פעם "כשאני אשיג ככה וככה יהיה לי טוב כי, כשאני אשיג ככה וככה אני ארגיש טוב כי, כשאני ארגיש ככה וככה החיים שלי יהיו יותר טובים כי" לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם כמו אמונה, כמו מנטרה כזאת אמונה עד שהמוח שלך יאמין לזה. את הבנת?

ש: כן.

אליעד: מה הבנת אותי?

ש: הבנתי שבאופן כללי אין דבר כזה.

אליעד: תהיי מרוכזת אוקי.

ש: בסדר, אין משהו שאתה יכול לרצות אותו באופן שהוא מוחלט תמיד יהיה לו גם את הקונטקט, תמיד יהיה לו גם את המשהו שהוא מנגד ולכן מצד האמת תמיד זה לעולם לא יהיה מוחלט כאילו לא יהיה הרצון שיהיה עד הסוף אבל על מנת באמת לחזק את הרצון אני צריכה להתמקד ביתרונות של מה שאני מרוויחה מהם.

אליעד: ביתרונות היחסיים.

ש: ביתרונות היחסיים כן ולחזור עליהם, לחשוב עליהם ולחזור עליהם.

אליעד: ואת צריכה לשקר, מה זאת אומרת לשקר, מה הכוונה לשקר?

ש: בלשקר זה אמרתי לך כי תחום בזמן אז באמת אתה יכול באמת לעשות את זה ואתה מציב לך יעדים שהם תחומים בזמן וזה בעצם יכול להיות כרגע כן טוטאלי כי זה תחום בזמן.

אליעד: לא, אני מסביר עוד פעם לשקר במובן שאם תגידי לעצמך.

ש: שזה כאילו כן יכול להיות מוחלט.

אליעד: את צריכה לשאול את עצמך "איזה דברים טובים יצא לי מזה שאני נגיד יעשה איזה מטרה" ספורט נגיד.

ש: התעמלות וספורט נכון.

אליעד: הנה ספורט אוקי.

ש: כאילו דיאטה וספורט מה שרציתי להגיד.

אליעד: טוב "איזה דברים טובים יצא לי מזה שאני נגיד יעשה ספורט", אוקי שימי לב עכשיו בשאלה תתרכזי טוב, בשאלה זה לא "למה החיים שלי יהיו יותר טובים" כי אם את תשאלי את עצמך "למה החיים שלי יהיו טובים כשאני אעשה ספורט" את לא תמצאי תשובה כי כשתעשי ספורט גם החיים יהיו רעים נגיד מצד האמת יהיו לך חסרונות אחרים.

ש: כן זה מקטע של דבר מוחלט.

אליעד: עכשיו רגע שניה, בדיוק אז מה את עושה, לא אבל תביני את הטריק את שואלת את עצמך "איזה דברים טובים יצאו לי מזה באופן יחסי" ואז נגיד את מקבלת תשובה "כי אז אני אראה טוב, כי אז אני אהיה בריאה", אוקי אבל אז אחרי שמצאת את הדברים האלה את מתייחסת אליהם כאילו הם מוחלטים את משקרת את עצמך, את אומרת לעצמך "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים כי, החיים שלי יהיו טובים כי" ואת נותנת את הסיבה היחסית, את לוקחת באקטואלית יחסית ומקצינה אותה כאילו היא מושלמת. בדיוק ואז המוח זה לשקר את עצמך לצורך העניין וככה זה עובד זה לדוגמה, זאת דוגמה אחת עכשיו אפשר לעשות את זה בעוד דרכים.

את נגיד יכולה נגיד לקרוא ספרים על נגיד אנשים שעשו את זה, לראות וידאו וכו' ואז את שוטפת לעצמך את המוח כאילו זה טוב אבל אם תחפשי את המוחלט זה ייפול, אם תזכירי לעצמך שזה טוב רק באופן יחסי זה גם לא כל כך טוב, את צריכה למצוא את התועלות היחסיות ואחר כך לנסות לשכנע את המוח שזה מוחלט. עכשיו צריך להתרכז טוב, אם בן אדם יגיד למוח שלו, אם בן אדם אומר נגיד "איזה תועלת יצא לי מזה נגיד שאני עושה ספורט? נניח שאני אראה יותר טוב" נניח, עכשיו אם בן אדם יגיד לעצמו "אוקי אם אני אעשה ספורט החיים שלי יהיו מושלמים כי" זה לא יעבוד לו, למה כי הוא שיקר את עצמו.

כי המוח יגיד "רגע אני לא באמת יהיה מושלם אז למה לך לעשות ספורט", רגע שניה עכשיו אם בן אדם יגיד לעצמו "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו יותר טובים כי" אז המוח גם כן יגיד "אוקי זה יותר טוב מה זה משנה, זה לא באמת משנה עדיין יהיה לך בעיות" לכן הדרך לשקר זה לשקר בצורה סמויה "כשאני אעשה ספורט החיים שלי יהיו טובים כי משהו", עכשיו אם תגיד "מושלמים" אז אתה הקצנת אז המוח ישלול את זה, אם תגיד "יהיו קצת יותר טובים" או "טובים באופן יחסי" המוח יגיד "אוקי אז מי צריך את זה" לכן תיקח תועלת יחסית תגיד "אם אני אעשה ספורט החיים שלי יהיו טובים כי" ואתה בעצם לא ציינת "מושלמים" כי אז המוח יגיד לך "לא נכון" אבל גם לא אמרת "טובים יותר" כי אז המוח יגיד "רגע מי צריך את זה".

אז בעצם לקחת משהו ולא אמרת את כל האמת אמרת כאילו אמת אבל לא את כל האמת. איך אומרים יש להגיד את האמת, את כל האמת ורק את האמת אז אתה אומר את האמת רק את האמת אבל לא את כל האמת, אתה אומר "אוקי האמת היא שזה יהיה לי טוב, האם זה נכון שיהיה לי טוב, האם אמרתי משהו שהוא שקר? לא, אבל האם אמרתי את כל האמת? גם לא", בגלל שאתה לא אומר את כל האמת אתה כאילו עושה מניפולציה...
הרגשה טובה משמעותי שכנוע עצמי איך להחליש את הרצון לקוח לקוחות לעצור לשכנע מישהו לשכנע את עצמך להצליח יותר חיזוק רצון איך להחליש איך להחליש את הרצון החלשת הרצון הרצון השגת יעדים השגת יעדים ומטרות השגת מטרה השגת מטרות השגת מטרות ויעדים חיזוק חיזוק רצון חשק טכניקה טכניקה לחיזוק הרצון טכניקה לרצון חזק טכניקות יעד יעדים יעדים ומטרות יצירת חשק יצירת מוטיבציה להחליש להחליש את הרצון להחליש רצון להטיל ספק ברצון להשיג מטרה להשיג מטרות להשתחרר מהרצון להשתחרר מרצון לחזק לחזק את הרצון ליצור ליצור חשק ליצור מוטיבציה לשנות את הרצון לשנות רצון מוטיבציה מטרות מטרות ויעדים ספק ברצון רצון רצון חזק שחרור מהרצון שינוי רצון תכלית
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
... מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות האם הצבת יעדי מכירות היא דרך טובה ... אחד, ישנה הטענה שהצבת יעד מספרי, כגון אני חייב למכור היום סכום X, יכולה למקד את תשומת הלב של האדם ולהגביר את המוטיבציה שלו, מכיוון שיש לו מטרה ברורה להשיג. מצד שני, קיימת בעיה עם שיטה זו, ... לדוגמה, אם אדם קובע יעד למכור בסכום מסוים ולא מגיע לכך, הוא עשוי לחוש כישלון ולהתייאש באמצע היום. לעומת זאת, אם היעד שהציב נמוך מדי, הוא לא יאתגר את עצמו מספיק ויבזבז פוטנציאל למאמץ מוגבר ... דרך טובה יותר להציב יעדים במקום יעדים מספריים? אליעד כהן מציע גישה חלופית - להציב יעדי מאמץ במקום יעדים מספריים. על פי גישה זו, במקום להתמקד במספרים או בסכומי מכירות ספציפיים, האדם מתמקד במאמץ שהוא מוכן להשקיע באותו יום. לדוגמה, במקום לקבוע היום אמכור 100 יחידות, ... מתי כן כדאי להציב יעדים מספריים של מכירות? למרות שאליעד כהן ממליץ בדרך כלל על הצבת יעדי מאמץ, הוא מציין מספר מקרים שבהם הגיוני להציב יעדים מספריים של מכירות: כאשר האדם מרגיש חוסר מוטיבציה או במצב רוח ירוד בבוקר, והיעד המספרי משמש כאמצעי להכניס אותו לתהליך המאמץ. כשהיעד המספרי משמש ככלי משחקי לעורר את ... האם יש הבדל בין הצבת יעדים אישיים לבין הצבת יעדים לעובדים? כן. אליעד כהן מדגיש שהצבת יעדים מספריים היא רלוונטית בעיקר כשמדובר בניהול עובדים, מכיוון שלמנהל אין דרך ישירה למדוד את המאמץ הפנימי של העובד. לכן, הוא חייב לקבוע יעד חיצוני ברור, כמו מספר מכירות, כדי למדוד ביצועים. לעומת זאת, האדם מול עצמו לא צריך את המדידה החיצונית ויכול להעריך ישירות את מידת המאמץ שלו. לדוגמה, מנהל עשוי להציב לעובד יעד ברור של למכור 50 מוצרים, כדי שיוכל להעריך את התפוקה של העובד. אולם האדם כלפי עצמו יכול פשוט להחליט אני מתאמץ היום ככל יכולתי ללא תלות במספרים. איך הגישה של אליעד כהן להצבת יעדים רלוונטית לאימון גופני? אליעד מביא דוגמה מהעולם של אימוני כושר, שגם בו אנשים מציבים לעצמם יעדים מספריים, כמו להרים משקל מסוים במספר חזרות קבוע. לפי ההסבר של אליעד כהן, הצבת יעדים כאלה טובה בעיקר אם המטרה היא להתחרות או לעקוב אחרי תוכנית אימונים מוגדרת. אך אם המטרה היא למצות את המאמץ האישי, אין באמת משמעות ליעד המספרי. במקום זאת, עדיף פשוט ... - איך נכון להציב יעדים ולהגיע להישגים גבוהים? המסקנה המרכזית שאליעד כהן מעביר היא שברוב המקרים ובמיוחד בשיפור עצמי, הגישה הנכונה ביותר היא להתמקד ביעדי מאמץ ולא ביעדים מספריים. האדם צריך להחליט שהוא מתאמץ בצורה המקסימלית האפשרית, ורק אם הוא זקוק לכלי עזר שידרבן אותו, אזי יכול להשתמש ביעד המספרי ככלי משני או כמשחק פנימי. בשורה ... המרכזית היא האם הצבת יעדים היא האידיאלית, כלומר, האם זו הדרך הטובה ביותר להניע אדם למכירות. האם זה אידיאלי לקבוע יעד מכירות מספרי? יש מי שיגיד שעדיף להגיע למצב שבו יש כל כך הרבה פניות שלא צריך להציב יעד מכירות. אך גם כאשר יש זרם קבוע של לקוחות, עדיין אפשר להציב לעצמך רף של מכירות - למשל, לקבוע אני רוצה למשוך לקוחות שמוכנים לשלם כפול. השאלה היא האם יש דרך טובה יותר ... מטרה. האם כדאי לקבוע יעד של מאמץ במקום יעד של מכירות? אחת הבעיות עם הצבת יעד מכירות מספרי היא שהוא לא משקף בהכרח את המאמצים של האדם. אם היעד גבוה מדי, הוא עלול להתאכזב ולהישבר באמצע היום. אם הוא נמוך מדי, הוא לא יאתגר את עצמו מספיק. לכן, ... פוטנציאליים. הצבת יעד מספרי מתאימה יותר כאשר מדובר בעובדים, כי המעסיק לא יכול לפקח על המאמץ שלהם ולכן נותן להם מספר כדי לבדוק את התפוקה שלהם. אבל מול עצמך, עדיף להציב יעד של מאמץ - אני רוצה להתאמץ עד הסוף. באיזה מובן בכל זאת כן הגיוני להציב יעד של מכירות? אם היעד משמש רק כאמצעי לדרבן את עצמך להתאמץ יותר - יש בכך היגיון. לדוגמה, אם אדם מתעורר בבוקר עם מצב רוח ירוד ולא מרגיש שהוא מסוגל להתאמץ יותר מדי, הוא יכול להציב לעצמו יעד מכירות כדי לעודד את עצמו להתאמץ יותר. במקרה הזה, היעד המספרי לא נועד להגדיר הצלחה או כישלון, אלא ככלי עזר להגברת המאמץ. השוואה בין הצבת יעדי מכירות להצבת יעדי ... המסקנה - איך נכון להציב יעד? אם המטרה היא למכור כמה שיותר, עדיף פשוט להחליט אני רוצה היום למכור כמה שיותר ולהתאמץ בהתאם. המספרים עצמם הם לא המטרה - המאמץ הוא היעד האמיתי. אם יש צורך במספרים ...
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
אימון מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים
... מנהלים, איך להגדיל יעדים? איך לתמרץ עובדים? איך לתגמל עובדים? תגמול לפי יעדים, תגמול לפי ביצועים, תגמול עובדים, בונוסים על מכירות, בונוסים לעובדים, מודל בונוסים, מודל תמריצים לעובדים מדוע חשוב שהעובדים ירצו לעבוד ... אם עובד אינו מייצר, חובה לשלם לו לפחות את המינימום שקובע החוק. כך שהרעיון הטהור של לא לעבוד, לא להרוויח אינו אפשרי מבחינה משפטית ופרקטית. כיצד מציבים לעובד יעד ומתגמלים אותו בבונוס? כדי להגדיל את התפוקה ולהעלות את המוטיבציה של העובד, מקובל להציב יעד ברור ומדיד, ולתת תגמול כספי במידה והיעד מושג. למשל, אם עובד ייצר 20 יחידות בחודש, הוא יקבל בונוס של 2000 שקלים. הרעיון הוא שלכל עובד יהיה ... שקלים, הוא יצפה שעל 30 יחידות יקבל 3000 שקלים. מנגד, מנהלים רוצים להגדיל תפוקה מבלי להגדיל את התגמול באופן לינארי, מה שגורם למתח ואי הסכמה. האם נכון להציב יעדים מאוד גבוהים לעובדים? גישה אפשרית היא להציב יעד גבוה מאוד, כגון 50 יחידות, ולהציע תגמול גבוה במיוחד. אך אליעד כהן מסביר שהגישה הזו בעייתית כי היא עלולה להוביל לתסכול העובד, משום שהוא ... לפי אליעד, הוא לתגמל עובדים לפי המאמץ שהם משקיעים. המאמץ משקף את הרצון האמיתי להצליח, אך לעיתים קרובות ישנן מגבלות פיזיות או מקצועיות שמונעות מהעובד להגיע ליעדים שהוגדרו. אולם, קיים קושי אמיתי במדידת מאמץ, ולכן התגמול בפועל נעשה לפי תוצאות מדידות בלבד. מה קורה כאשר מיומנות העובד משתפרת? ככל שעובד ... יותר משום שהוא מספק יותר תפוקה. זה יוצר קונפליקט בין הרצון של המנהל לשלם פחות, לבין הרצון של העובד להרוויח יותר ככל שהוא הופך מיומן. איך אפשר להעלות את היעדים בלי להגדיל את הבונוס? הפתרון המעשי הוא להגדיר בכל חודש יעדים חדשים ושונים, במקום להגדיר יעד זהה בכל פעם. למשל, חודש אחד לקבוע 20 יחידות מסוג אחד, וחודש אחר 15 יחידות מסוג אחד ועוד 5 מסוג אחר. כך העובד מתקשה להשוות בין חודשים שונים ולדרוש בונוסים מוגדלים על כל תוספת יחידה. מה היתרון בשינוי קבוע של המשימות והיעדים? שינוי קבוע של היעדים מאפשר למנהלים להעלות את התפוקה הכוללת מבלי להעלות בהתאמה ישירה את התגמול. העובד לא יכול לדרוש תגמול פר יחידה כי הוא לא יכול להשוות בקלות בין יעדים שונים. בנוסף, במשרות ניהוליות שיש בהן אחריות רבה ותחומים רבים, קל יותר לשנות ולשלב משימות חדשות, מה שמקשה על העובד לעקוב אחרי חישובי התגמול, וגורם לו להמשיך להתאמץ לעמוד במשימות. מהי המהות של שיטת התגמול לפי יעדים מגוונים? בשורה התחתונה, האידיאל הוא לתגמל לפי מאמץ, אך מכיוון שזה לא ישים, משתמשים בשכר בסיס ובונוסים לפי יעדים משתנים. המנהלים מגדירים בכל חודש יעדים שונים, ומצליחים לגרום לעובד להעלות בהדרגה את תפוקתו מבלי להעלות בהתאמה ישירה את התגמול. העובד מפתח מיומנויות ומשפר את ביצועיו, תוך שהמנהל מצליח לשמור על מסגרת התגמול המתוכננת, ולהגדיל יעדים מבלי לגרום לחוסר שביעות רצון. ניהול עובדים ותמריצים אסטרטגיות תגמול ומוטיבציה שיטות להצבת יעדים בעסק ניהול זמן ושעות עבודה פיתוח מיומנויות ושיפור תפוקה למה חשוב שהעובדים ירצו לעבוד טוב יותר? שאלה: מדוע בכלל יש משמעות לכך שהעובדים ... תשובה: כאשר יש לנו עסק, אנחנו רוצים שהוא יצליח ויפיק רווחים גדולים יותר. כדי שזה יקרה, אנחנו זקוקים לכך שהעובדים יעבדו בצורה מיטבית, ישקיעו מאמץ, יעמדו ביעדים וינצלו באופן מלא את היכולת שלהם. אחת הסיבות המרכזיות לכך שעובד ירצה לעבוד טוב יותר, היא ההרגשה האישית שכדאי לו להתאמץ, למשל בגלל תגמול ... תקבל תשלום. החוק דורש בסיס מינימלי, כדי להגן על זכויות העובד. לכן הרעיון הטהור של לא לשלם דבר, אלא רק לפי ביצועים אינו אפשרי מבחינה משפטית. איך מציבים לעובד יעד ומתגמלים אותו בבונוס? שאלה: נניח שבכל זאת אנחנו רוצים לחזק את המוטיבציה באמצעות בונוסים - כיצד מציבים את היעד ואיך מגדירים את התגמול? תשובה: דרך נפוצה היא להגדיר יעד מספרי: אם תגיע לתפוקה מסוימת, תקבל בונוס כספי. לדוגמה, אפשר לקבוע שבחודש מסוים אם העובד יצליח לייצר 20 יחידות של מוצר מסוים, הוא יקבל 2000 שקלים בונוס. המטרה היא להבנות עבורו את התמריץ ולהבהיר לו שכל יחידה נוספת מעבר ליעד תשתלם לו. איזו בעיה נוצרת בחודש הבא אם נמשיך באותו יעד? שאלה: אם העובד קיבל בונוס של 2000 שקלים על 20 יחידות בחודש הנוכחי, מה הבעיה כשנרצה להעלות לו את היעד לחודש הבא? תשובה: בשלב הבא נרצה מן ... בלי להכפיל את התשלום, אך מצד שני העובד נושא ונותן על הבונוס לפי אותו יחס קודם. האם אפשר להעלות את היעד בצורה דרמטית כדי לדרבן את העובד? שאלה: אולי נציב לעובד יעד עצום, כמו 50 יחידות, ונציע בונוס מאוד גבוה? האם זה פתרון טוב? תשובה: לא בהכרח. אם נציב יעד לא ריאלי וגבוה מדי, העובד עלול להתייאש כי הוא מבין שלא יצליח לעמוד בו. בנוסף, אם הוא בכל זאת יעמוד ביעד הקיצוני, בפעם הבאה נרצה להציב יעד עוד יותר גבוה, ומיד יתעורר אותו ויכוח: למה לא מעלים לי את הבונוס בהתאם?. לכן שיטה כזו יכולה לגרום לתסכול גם אצל העובד וגם אצל המנהל. מדוע ... טוען: אני מייצר יותר, מגיע לי יותר שכר. כך נוצרת התנגשות בין הרצון שלנו לשלם כמה שפחות לבין רצון העובד להרוויח יותר בזכות היכולות שצבר. איך ניתן להעלות את היעדים בלי לשלם יותר בכל פעם? שאלה: אם המטרה היא להעלות את התפוקה באופן הדרגתי אך לא להגדיל כל הזמן את גובה הבונוס, מה אפשר לעשות בפועל? תשובה: הפתרון הוא להגדיר בכל חודש (או בתקופת יעד אחרת) סט חדש של משימות ויעדים, במקום לחזור על אותה הגדרה חד - משמעית של 20 יחידות. לדוגמה, אם בחודש אחד אמרנו 20 יחידות מסוג מסוים - נוכל בחודש הבא להגדיר יעד אחר, 15 יחידות מסוג אחד, ועוד 5 יחידות מסוג אחר, עד תאריך מוגדר, ובכך לשנות את החבילה כולה. למה לשנות בכל חודש את ההגדרה המדויקת של היעד? שאלה: מה התועלת בלערבב כל פעם את המשימות? תשובה: כאשר היעדים משתנים, העובד לא יכול להשוות בקלות בין החודש הקודם לנוכחי ולדרוש בונוס גבוה יותר ביחס ישיר לכל יחידה נוספת. אנחנו מחביאים את ההתקדמות ...
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
... עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול למה לא כדאי למתג את העסק שלך בתור הכי זול? אחת הטעויות הנפוצות שעושים ...
איך להכיר את הלקוח הפוטנציאלי, בלי לדבר עם הלקוח? זיהוי הכאב של הלקוח הפוטנציאלי, זיהוי השפה של הלקוח הפוטנציאלי, מה הלקוח הפוטנציאלי רוצה? מה הצורך של הלקוח הפוטנציאלי? כניסה לשוק חדש, שיווק לשוק חדש, איך לדעת מה הכאב של הלקוח הפוטנציאלי? איך ללמוד מהמתחרים? איך להעתיק מהמתחרים? הכנת חומרי שיווק, לקוחות מהאלפיון העליון, להכיר את קהל היעד, להכיר את דרך החשיבה של הלקוח, להכין חומרי שיווק בשפה של הלקוח, חומרי שיווק של המתחרים, יצירת חומרי שיווק
... כדאי שתתרכז בכאב של הלקוח שלך. במובן שחומרי השיווק שלך, ידברו אל הכאב של הלקוח ואל הצורך של הלקוח. לדוגמה, נניח שאתה רוצה לפרסם שירות שיפוצים לקהל יעד מסוים. ונניח שאתה רוצה להכין פרסומת לקהל היעד שלך, ללקוחות הפוטנציאלים ... לשים לב, שבעיקרון יש לך 2 סוגים של מתחרים. סוג אחד נגדיר אותו כמתחרים ישירים, דהיינו, עסקים אחרים שמוכרים בדיוק את אותו השירות שאותו אתה מוכר לאותו קהל יעד. הסוג הנוסף של המתחרים, יהיה ניתן לקרוא לו מתחרים עקיפים (קולגות עסקיים). דהיינו, נותני שירותים אחרים לאותו קהל יעד. במובן שהם לא מספקים שירות זהה בדיוק לשירות שאתה מספק, אבל הם מספקים שירות אחר לאותו קהל יעד. לדוגמה, נניח שאתה מספק שירותי שיפוץ, אז המתחרים העקיפים שלך, יהיה ניתן לומר שהם בעלי עסקים שמספקים שירותים אחרים לאותו קהל יעד. זה יכול להיות לדוגמה שירותי ריהוט, רכבי יוקרה, חופשות בחול, שירותי ... דהיינו, של עסקים אחרים שמוכרים שירותים ומוצרים אחרים, לקהל היעד שלך. כי כנראה שיהיו קווי דמיון בשיטות השיווק ובמסרים השיווקיים, כאשר פונים לאותו קהל יעד. למרות שמדובר על מוצרים שונים. ולכן יש לך גם אפשרות נוספת, והיא לנתח ... מעולם באופן ישיר. אפשרות נוספת להכיר את קהל היעד שלך, ולא דרך לחקור חומרי שיווק של המתחרים שלך, היא באמצעות זה שתוכל לראות ולקרוא ראיונות וכתבות על קהל יעד שלך. לדוגמה בהקשר הזה, לראות כתבות על האלפיון העליון וכיוב. החל מכתבות ... להכיר את השפה של קהל היעד, את עולם המושגים של קהל היעד ואת עולם הדימויים של קהל היעד. כל זה בכלל ובפרט ראיונות וכתבות שעוסקים באספקת שירותים לאותו קהל יעד, או שירותים מקבילים לאותו קהל יעד. דהיינו, שאתה תוכל לקבל תועלת לדוגמה מלצפות בכתבת תוכן כלשהי בנושא כלשהו, ... המושגים, מטרות, הגדרות, צורת חשיבה של קהל היעד שלך. ומכך תוכל לקבל רעיונות והשראה לתכנים השיווקיים שלך. לסיכום: אם אתה רוצה ליצור חומרי שיווק עבור קהל יעד, שאתה לחלוטין לא מכיר אותו לא באופן אישי ולא בכלל, ואם ברצונך להתאים את ... מחקר של תכנים שיווקיים באופן כללי, שנועדו עבור קהל היעד שלך, בפרט בשירותים מקבילים או זהים לשירות שאתה רוצה לספק. וגם לחקור תכנים כללים על אותו קהל יעד, גם זה יכול לעזור לך להבין את קהל היעד שלך, את עולם המושגים שלו, את הדרך ...
נישה עסקית, איכות או כמות, בידול עסקי, מיתוג עסקי, ייחוד עסקי, איזה עסק לפתוח? מי הלקוחות שלך? האם לבחור נישה עסקית? בעד ונגד נישה עסקית, עסק נישתי, עסק בנישה מסוימת, איך לבדל את העסק שלך? איך לבחור נישה עסקית? בחירת נישה לעסק
נישה עסקית, איכות או כמות, בידול עסקי, מיתוג עסקי, ייחוד עסקי, איזה עסק לפתוח? מי הלקוחות שלך? האם לבחור נישה עסקית? בעד ונגד נישה עסקית, עסק נישתי, עסק בנישה מסוימת, איך לבדל את העסק שלך? איך לבחור נישה עסקית? בחירת נישה לעסק
... והחסרונות של כל גישה ולהבין את ההשלכות שלה. מה המשמעות של נישה עסקית? נישה עסקית מתייחסת להתמקדות בתחום מסוים ולהציע שירותים או מוצרים שמיועדים לקהל יעד ספציפי. לדוגמה, אם אדם הוא חשמלאי, הוא יכול לבחור להציג את עצמו כחשמלאי כללי, ואז יוכל להציע ... אוויר, הוא ייצור לעצמו נישה ברורה וממוקדת, וזה יכול להוביל להצלחות בעסקים. גם בתחום אימוני כושר, מאמן שמגדיר את עצמו כמאמן כושר לכל הגילאים פונה לקהל יעד רחב. אך אם הוא מתמקד רק בגילאים 40-50, הוא יהפוך למומחה בתחום זה, מה שיגרום לקהל היעד להעדיף אותו. היתרונות של גישה רחבה ללא בידול כאשר לא מבדילים את העסק ומפנים את השירותים למגוון רחב של לקוחות, היתרונות הם: קהל יעד רחב יותר: השירותים מוצעים לכלל הלקוחות, דבר שמגדיל את סיכויי ההצלחה. יותר הזדמנויות עסקיות: הצעה של ... כאשר לקוחות רואים שאתה מתמחה בתחום הספציפי, הם יותר נוטים לפנות אליך. החסרונות של בידול והתמקדות בנישה למרות יתרונות הבידול, יש גם חסרונות: קהל יעד מצומצם יותר: פנייה לקהל יעד מצומצם עשויה להגביל את אפשרויות ההכנסה. תלות גדולה יותר בתחום אחד: אם הביקוש בתחום מסוים יורד, זה ... מיתגת את עצמך בתחום מסוים. האם יש דרך לשלב בין הגישות? יש עסקים שמספקים פתרון על ידי יצירת מספר בידולים שונים. לדוגמה, מאמן כושר יכול להציג את עצמו ביעדים שונים: מאמן כושר לגילאי 40-50, מאמן כושר לחיטוב הגוף, מאמן כושר לילדים ובני נוער. כך הוא מצליח לבדל את עצמו, אך מבלי להימנע מלקבל קהל יעד מגוון. סיפור הבעל תפילה כדוגמה עסקית בסיפור מעשה בבעל תפילה מאת רבי נחמן מברסלב, הדמות הראשית משנה ... כתובת מועדפת. היתרונות של גישה רחבה ללא בידול אם אתה לא מגדיר נישה, אתה למעשה מאפשר לעצמך לקבל יותר לקוחות פוטנציאליים. היתרונות בגישה זו כוללים: קהל יעד רחב יותר - לקוחות מכל הסוגים יכולים לפנות אליך, מכיוון שאתה לא מצמצם את עצמך לתחום אחד בלבד. יותר ... לקוחות שמחפשים פתרון ממוקד עשויים להעדיף מישהו שמתמחה בתחום מסוים. פיזור מאמצים ושיווק מסובך יותר - קשה לשווק את עצמך כשאין לך התמחות ברורה, כי כל קהל יעד מחפש משהו אחר. היתרונות של בידול והתמקדות בנישה כאשר אתה בוחר בידול ומתמקד בתחום מסוים, אתה נהנה ... - אנשים מעדיפים לפנות לאיש מקצוע שמתמחה בדיוק במה שהם צריכים. החסרונות של בידול והתמקדות בנישה למרות היתרונות, גם להתמקדות בנישה יש חסרונות: קהל יעד מצומצם יותר - אתה פונה לקבוצה קטנה יותר של לקוחות, מה שעלול להגביל את ההכנסות שלך. תלות גדולה יותר ...
יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?
יעדי מכירות, יעדי הכנסות, יעדי רווחיות, למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית?
... למה לא להציב יעדי מכירות? מה רע בלהציב יעדי הכנסות? מה רע בהצבת יעדי מכירות? מה רע בהצבת יעדי הכנסות? איך להציב יעדי מכירות? איך להציב יעדי הכנסות? הצבת יעדים עסקיים, איך לתכנן תוכנית עסקית? מהם היתרונות והחסרונות בהצבת יעדי מכירות ויעדים עסקיים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הצבת יעדי מכירות, הכנסות ורווחים, וההשלכות של גישה כזו לעסקים. הרבה בעלי עסקים ואנשי מכירות מציבים לעצמם יעדים כמותיים כמו אני רוצה להרוויח סכום מסוים החודש או אני רוצה למכור מספר מסוים של יחידות. בעוד שזה עשוי להיראות כצעד הגיוני, אליעד מציין שזו לא בהכרח החשיבה האידיאלית לטווח ארוך. הצבת יעדים כמותיים נוקשים עשויה להקטין את הפוטנציאל לצמיחה, בעוד שחשיבה רחבה ואפתחת אפשרויות עשויה להוביל להצלחה גדולה יותר. האם כדאי להיצמד ליעדים כספיים נוקשים? ההגדרה של יעד מינימלי, כמו אם אני לא מרוויח סכום מסוים עד סוף החודש אני סוגר את העסק, ... במצבים בהם הכסף חיוני להמשך קיום העסק. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להרוויח סכום מסוים כדי לשמור על פעילות העסק, יש היגיון לגמרי בגישה הזו. במקרה כזה, הצבת יעד כספי מינימלי הופכת להיות הכרחית, כי אחרת ייתכן שהעסק לא יוכל להמשיך לפעול. כשיש סכנה לסגירת העסק, ברור שצריך לפתח תוכנית שתסביר איך להגיע ליעד המינימלי הזה. האם חשיבה על כמה שיותר עדיפה על הצבת יעד כמותי? כאשר לא מדובר בהישרדות עסקית, אליעד מציע לחשוב באופן רחב ולא ... מתאמן ומכוון רק להרים עוד 10 קילוגרם, הוא עשוי לגלות שהוא יכול להרים הרבה יותר. התמקדות במקסימום תוביל להשגת תוצאות מרשימות יותר מאשר התמקדות בהגדלה צנועה של יעד. מה המשמעות של המילה מקסימום בעסקים? הגישה של כמה שיותר תרחיב את ... כשאתה שואל את עצמך איך להרוויח כמה שיותר, אתה פותח את הדלת לאופציות יצירתיות כמו העלאת מחירים, חיפוש שווקים חדשים, הרחבת קהל הלקוחות, שיווק חדש ועוד. הצבת יעד כספי נוקשה עשויה להסתיים בגבולות מוגבלים. מהם הצעדים שעליך לנקוט אם יש ... כמה שיותר, בלי להסתפק בהכנסה מינימלית. למה חשיבה רחבה יכולה להוביל להצלחה? חשיבה בהיקפים רחבים מאפשרת לך לחשוב על אסטרטגיות רבות להגדלת הרווחים. במקום להתמקד ביעדים ספציפיים ומוגבלים, שאל את עצמך: איך אני יכול להרוויח יותר? או איך אני ... את הדלת לפוטנציאל שלא היית חושב עליו אם היית מתמקד רק בהגברת המכירות או ההכנסות בעשירית בלבד. מהו האידיאל מבחינת הצבת יעדי מכירות? החשיבה האידיאלית היא לא להציב יעד מוגבל או כמותי מראש, אלא לשאול את עצמך איך אפשר להרוויח כמה שיותר, בלי ... האפשרי, ללא הגבלה מראש. הדרכת אנשי מכירות הדרכה להקמת עסק איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? הקמת עסק איך למכור יותר מהי משמעות הצבת יעד מכירות או הכנסות? בעלי עסקים או אנשי מכירות רבים מציבים לעצמם יעדי ... רוצה למכור מספר מסוים של יחידות. במבט ראשון, זה נראה הגיוני: אדם מבקש לתכנן מראש את היקף הפעילות שלו ומנסה להעריך כיצד להגיע לרף רצוי. עם זאת, יש להבין כי הצבת יעדים כספיים או כמותיים באופן נוקשה אינה בהכרח החשיבה האידיאלית, אלא רק פתרון ... נדרש לרווח חודשי מסוים כדי להצדיק את המשך קיומו של העסק, לדוגמה אם עד סוף החודש אינני מגיע לרווח של 10,000 שקלים אני סוגר את העסק, הרי שיש היגיון מלא בהצבת אותו יעד כמטרה מחייבת. במצב כזה: 1. קיימת רמת רווח חיונית להישרדות העסק. 2. בלי ... ולא להציב לעצמך תקרה כלשהי. לדוגמה, במקום לשאול איך אני יכול למכור החודש בעוד 20 אחוז, אפשר לשאול איך אני יכול להרוויח החודש כמה שיותר. הסיבה לכך: 1. אם מציבים יעד כספי או כמותי מוקטן (למשל פי 2), מפספסים את האפשרות להגדיל את הרווח ... למכור הדרכת אנשי מכירות, הדרכה להקמת עסק, אימון להקמת עסק, אימון להגדלת מכירות, איך להגדיל מכירות? איך להגדיל הכנסות? איך להגדיל רווחים? בניית יעדי מכירות, יעדים ומטרות בארגון, מטרות יעדים ומדדים, מטרות במכירות, איך לקבוע יעדי מכירות? עמידה ביעדי מכירות, ניהול מכירות, איך לקבוע יעדים? איך להציב יעדים? למה לא להציב יעדים? איך לבחור יעדים נכונים? איך להציב יעדים נכונים? איך להציב יעדי מכירה? איך לקבוע יעדי הכנסות? איך להציב יעדי הכנסות? כמה יעדי הכנסות להציב? איך להרוויח כמה שיותר? איך להיות עשיר? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל עסק? הצבעת יעדים בעסק, הצבת יעדים לעסק, הצבת יעדים לאנשים מכירות, הדרכת מאמני מכירות, איך להציב יעדים עסקיים? ...
בזבוז זמן, למה טוב לבזבז את הזמן? למה לא לנצל את הזמן? איך לא להרגיש רע מבזבוז זמן? בזבוז זמן בפקקים, איך להיות רגוע? איך להגיע לשקט נפשי? אולי הכל מושלם כרגע? אולי הכל טוב כרגע? אולי כרגע הכי טוב? לאהוב לבזבז את הזמן
בזבוז זמן, למה טוב לבזבז את הזמן? למה לא לנצל את הזמן? איך לא להרגיש רע מבזבוז זמן? בזבוז זמן בפקקים, איך להיות רגוע? איך להגיע לשקט נפשי? אולי הכל מושלם כרגע? אולי הכל טוב כרגע? אולי כרגע הכי טוב? לאהוב לבזבז את הזמן
... לקדם את מטרתך בזמן שעובר, אתה תופס זאת כפספוס או בזבוז של זמן. אליעד מציין שתחושת בזבוז זמן מתעוררת רק כשיש יעד שאתה שואף אליו, ואתה מרגיש שאתה לא מתקדם אליו. אם אין לך מטרה, כלומר, אם אתה לא מנסה להגיע לאנשהו, לא תוכל להרגיש ... והוא מרגיש שהוא לא מקדם אותה בזמן שעובר. כך נוצר לחץ לנצל את הזמן בצורה יעילה, כאילו חייבים תמיד להתקדם לעבר יעד מסוים. אנשים רבים לא אוהבים לבזבז את הזמן כי הם תופסים אותו כמשאב מוגבל שנועד להגשים מטרות. אם יש יעד רחוק, וכל רגע שלא מוקדש להשגתו נראה כפספוס או בזבוז זמן, מיד מתעוררת תחושת החמצה. איך נוצרת תחושת בזבוז זמן כשחושבים שצריך להגיע לאנשהו? ברגע שחושבים שיש יעד חשוב שעדיין לא הושג, כל עיכוב או עצירה בדרך נראים כהפרעה. לדוגמה, כשנוסעים מהר כדי להספיק משהו ונתקעים בפקק, ... שכשיבוא המשיח יהיה לכולם טוב, אז למה לא לזרז תהליכים? התשובה לפי ההרצאה היא שאלוהים לא צריך שום דבר, ואין לו יעד שדורש מהירות. התחושה שיש לבן אדם עצמו - שהוא מחכה למשהו - גורמת לו לראות בכל רגע שהמשיח לא בא, כבזבוז זמן. אבל אם אין באמת יעד סופי שחייבים להשיג כאן ועכשיו, אז גם בזבוז זמן מפסיק להיראות כמשהו רע. איך לא להרגיש רע מבזבוז זמן ולהתחיל לאהוב את ...
דרך סופית אל אושר אין סופי
דרך סופית אל אושר אין סופי
... ולבדוק בצורה חד משמעית. מהו תהליך אינסופי לעומת תהליך סופי של אושר? אליעד כהן מדבר על שני סוגי תהליכים להשגת אושר: תהליך סופי ותהליך אינסופי. האדם בדרך כלל משקר לעצמו כשהוא מאמין שהאושר יגיע אם ישיג יעד כלשהו, כמו הצלחה בקריירה, כסף או מערכות יחסים. האדם חושב שאם רק ישיג יעד מסוים, הוא יהיה מאושר. אבל האמת היא שגם אם ישיג את אותו יעד, האושר עדיין יישאר במרחק אינסופי ממנו, מכיוון שהאדם תמיד ירצה עוד. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מוטיבציה, ליצור מוטיבציה, יצירת מוטיבציה, יצירת חשק, ליצור חשק, השגת מטרות ויעדים, השגת יעדים ומטרות, טכניקה לרצון חזק, טכניקה לחיזוק הרצון, לחזק את הרצון, איך להחליש את הרצון?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יעד, האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: יעד, איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מאמן אישי למנהלים, אימון אישי לנוער בתחום יעד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:55:33 - wesi1