אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילד ✔אובססיה בזוגיות, למה הוא לא רוצה אותי? למה היא לא רוצה אותי? רכושנות בזוגיות, רוצה חתונה וילדים, פחד ממחויבות, גבר שלא רוצה מחויבות, אישה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אובססיה בזוגיות, למה הוא לא רוצה אותי? למה היא לא רוצה אותי? רכושנות בזוגיות, רוצה חתונה וילדים, פחד ממחויבות, גבר שלא רוצה מחויבות, אישה שלא רוצה מחויבות, פחד מחתונה, חוסר הצלחה בזוגיות, רצון מודחק, להרגיש טוב לבד
למה כשמישהו מתאהב, הצד השני מפסיק לרצות אותו?

אליעד כהן מציג מצב נפוץ שבו מישהי חווה באופן חוזר מצב שברגע שגבר רוצה אותה, היא לא בטוחה שהיא מעוניינת בו, אך לאחר זמן מסוים, כשהיא מחליטה שהיא מעוניינת, דווקא אז הוא מפסיק לרצות אותה. אליעד מסביר את המצב דרך ההנחה הבסיסית שכל אדם רוצה את מה שלדעתו יעשה לו טוב, וכי אם הרצון של הגבר כלפיה פחת, סימן שבעיניו היא הפסיקה לייצג מקור של טוב או הנאה עבורו.

בהמשך, הוא נותן דוגמה ומציין סיבות שונות למה גבר עשוי לאבד עניין באישה לאחר זמן מה: ייתכן שהוא גילה בה תכונות לא נעימות כמו אלימות או קנאות, או שהוא אפילו גילה שהיא יפה מאוד, וחשש שגברים אחרים ירצו אותה וייקחו אותה ממנו. באופן כללי, מה שהשתנה הוא שבעקבות הכרות מעמיקה יותר, הגבר הגיע למסקנה שלצאת איתה כבר לא מייצר עבורו את אותה תחושת טוב שהרגיש בתחילת ההיכרות.

אליעד מדגיש כי לא מדובר במקרה בו אותו גבר פשוט לא מחפש זוגיות או קשר רציני, מכיוון שלאחר מכן הוא הכיר מישהי אחרת והקשר איתה הצליח ונמשך שנים רבות. המסקנה מכך היא שהבעיה היא לא בהכרח אצל הגבר, אלא אצל האישה והדרך שבה היא מנהלת את מערכות היחסים שלה.

מדוע תחושת מחויבות יכולה להרוס קשר זוגי?

כדי להסביר את המצב לעומק, אליעד מתאר את הדפוס שקורה לאותה אישה. בהתחלה היא הייתה מאושרת לבד ולא הייתה זקוקה לזוגיות כדי להרגיש טוב. כשגבר התחיל איתה, היא זרמה ללא ציפיות או מחויבות, והכל היה בסדר. אבל לאחר שהתחילו לצאת יחד והיא התחילה להתאהב בו, היא התחילה לרצות יותר - חתונה, ילדים, מחויבות ברורה - ובעצם ניסתה "לשים עליו אזיקים". ברגע שהיא שידרה לו מחויבות מוחלטת, הוא נבהל והתחיל להתרחק ולברוח.

מה שאליעד מדגיש הוא שכאשר מישהו מרגיש שמנסים "לכבול" אותו לקשר, נוצרת תחושה שזו דרישה להישאר יחד גם אם יהיה רע. כי אם טוב לך, ברור שתישאר בקשר, ואין צורך במחויבות כפויה. אבל אם דורשים ממך להתחייב, המסר שעובר הוא שצריך להישאר גם אם יהיה רע, וזה בדיוק מה שמפחיד וגורם לאנשים לברוח מהקשר.

איך אפשר לגרום לצד השני לרצות מחויבות בלי להלחיץ אותו?

אליעד מציע שהפתרון הוא לא לשדר לצד השני שהוא חייב להיות מחויב. הדרך הנכונה לזוגיות טובה ובריאה, לדעתו, היא פשוט להמשיך ולשמור על תחושת החופש שהייתה בתחילת הקשר. אם האישה רוצה חתונה או מחויבות, זה צריך לקרות באופן טבעי ומתוך רצונו האמיתי של הגבר, ולא כתוצאה מלחץ או דרישה שלה. המצב האידיאלי הוא שהמחויבות תבוא באופן ספונטני וטבעי, כשהאדם השני מרגיש שהוא רוצה להיות רק איתך מתוך אהבה וחיבור אמיתיים.

למה טוב לבד זה לא תמיד טוב אמיתי?

אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת: לפעמים תחושת הטוב שהאישה חווה כשהיא לבד אינה אמיתית, אלא נובעת מהדחקה של רצונות שיש לה, כמו למשל משפחה וילדים. כשהיא לבד, היא מדחיקה את הרצונות הללו כי היא חושבת שהם לא ניתנים להגשמה. בגלל ההדחקה הזאת, היא מרגישה טוב לכאורה, ולא מראה את הצורך שלה בזוגיות, מה שהופך אותה לאטרקטיבית בתחילת הקשר.

אך כאשר היא מתחילה לצאת עם גבר וחושבת שהוא מתאים למימוש הרצונות המודחקים הללו, הרצון המודחק צף למעלה, ואז פתאום הגבר מרגיש שהוא נדרש למלא את הרצונות שלה. כל הלחץ, הכעס והתסכול שהיו לה על כך שלא הייתה...
עכשיו היו הייתה מישהי שהיא הייתה והיה לה טוב בחיים היה לה מאוד טוב מה היא הייתה רווקה ומה היא הייתה בנוסף לכל רווקה מאושרת והיה לה חיים טובים באושר ובעושר עד עצם היום הזה וכעבור הרבה שנים הכיר אותה נסיך והנסיך התחיל איתה והנסיך חיזר אחריה והכל היה טוב ונחמד והכל היה לה טוב והכל היה טוב, סבבה והנסיך חיזר אחריה ורצה אותה וכו' והכל היה בסדר.

ש: היא רצתה אותו?

אליעד: היא זרמה היה לה סבבה היה לה הכל טוב לא רצתה אותו ולא לא רצתה אותו הכל זרם והכל היה טוב, מה קרה אחרי שהבחור מחזר ומחזר בעקבות כך היא אמרה בוא ניתן לו צ'אנס.

ש: למה?

אליעד: כי ככה היא רצתה היא נתנה צ'אנס לזוגיות מפה לשם משם לפה גם הכל היה טוב אבל מהר מאוד פתאום הדברים התחילו לדעוך פתאום הוא כבר לא כל כך רצה אותה וזרק אותה עכשיו מתברר שזה דפוס שחזר על עצמו הרבה היה לה תמיד טוב מישהו רצה אותה היא לא רצתה אותו ואז היא רצתה אותו ואז הוא המשיך לרצות אותה ואחרי x זמן זה היה נחלש והוא לא רוצה אותה, מה יכול להיות שעומד מאחורי התופעה הזאת אז יכול להיות הרבה דברים. עכשיו בוא ננתח את זה וניקח את זה לכיוון ספציפי בן אדם רוצה את מה שהוא חושב שיעשה לו טוב, זאת אומרת שכשהוא רצה אותה בהתחלה והוא חשב שלהיות איתה יעשה לו טוב או כשהוא התחיל לצאת איתה הוא חשב שלהיות איתה יעשה לו טוב ואחרי x זמן אם האהבה שלו כלפיה ירדה זה אומר שהוא חשב שלהיות איתה לא יעשה לו טוב זה קודם כל בוודאות.

עכשיו למה שאחרי שהוא יוצא איתה שפתאום הוא יחשוב שלצאת איתה לא יעשה לו טוב כי הוא הכיר אותה הוא גילה שהיא אישה אלימה זה הכל הוא גילה שעם השנים היא נותנת לו כאפות בסדר זה הבנו, עכשיו זאת תשובה אחת זאת אומרת במהות הוא גילה עליה משהו רע שעבורו זה רע אולי עבורה זה טוב הוא גילה שזה לא מתאים לו והוא גילה שהיא מאוד יפה יותר ממה שהוא חשב קודם ואז הוא התחיל לפחד שאחרים ירצו אותה והיא תעזוב אותו ואז הוא פחד שהוא ירגיש רע ואז הוא עזב אותה לא משנה משהו רע קרה שמה.

ש: שאלה לגבי הדפוס הדפוס אצלה או הדפוס אצלו?

אליעד: אצלה היא כל פעם כשהיא מכירה גבר בהתחלה הוא רוצה אותה אחר כך לא רוצה אותה, בקיצור אז ככה אם האהבה שלו כלפיה ירדה זה אומר שהוא חשב שפחות יהיה לו טוב איתה מאשר מה שהוא חשב קודם, עכשיו במקרה הנדון הסיבה שהאהבה שלו כלפיה ירדה היא משום שמה קרה?

ש: מילא לו את החיסרון.

אליעד: לא זאת התשובה הבנאלית הטריוויאלית לא ומתברר שאותו גבר אחרי שהוא עזב אותה הכיר מישהי אחרת ונשאר איתה באושר ובעושר חמישים שנה אז אי אפשר להגיד שהוא חיפש קשר רציני והוא רק רצה לכבוש אותה לא.

ש: הוא גילה משהו עליה.

אליעד: לא אז אני אסביר לך מה קרה במקרה מה שקרה זה כזה דבר שאחרי שהם התחילו לצאת היא התאהבה בו ואז היא אמרה לו בוא נתחתן היא שידרה לו מחויבות עכשיו אתה מחויב לי וברגע שהיא שידרה לו מחויבות אז הוא ברח, עכשיו בוא נספר את הסיפור מההתחלה אז הייתה בחורה שהיה לה טוב לבד היא הכירה גבר הכל טוב הוא אוהב אותה היא אוהבת אותו הכל טוב ואז בשלב כלשהו הייתה מתאהבת בו ובשלב שהיא הייתה מתאהבת בו היא הייתה מנסה לשים עליו אזיקים בשנייה שהייתה מנסה לשים עליו אזיקים הוא היה מתחיל לברוח ואז היא הייתה מתנגדת לזה שהוא בורח ואז היא הייתה שמה אזיקים יותר חזקים ואז הוא היה בורח וזה היה נגמר הבנו, עכשיו אז השאלה היא זה מה הפתרון לדבר.

עכשיו בוא ננתח את זה שוב בהתחלה כשהיא איתו שהוא מכיר אותה היא סתם ברחוב היא לא מנסה לשים עליו אזיקים הוא לא מחויב לה לכלום ברגע שמתחילים לצאת הוא גם לא מחויב לה לכלום אבל מתישהו אחרי שנה שנתיים חודש חודשיים זה לא משנה מתישהו היא מתחילה לאהוב אותו ואז היא מפחדת לאבד אותו ואז היא אומרת טוב עכשיו מה אני צריכה לעשות כדי שהוא לא יברח ואז כשהיא נכנסת ל - state of mind של מה אני צריכה לעשות כדי שהוא לא יברח לי אז הוא מרגיש עכשיו היא מנסה לצוד אותי נכון בורח, למה כי יש את השלב של בוא נהיה ביחד כי טוב לנו ויש את השלב של בוא תהיה איתי גם אם רע לך מה זה תהיה מחויב לי זה תהיה איתי גם אם רע לך זה הפירוש כי אם לא רע לך ברור שאתה תהיה איתי הרי מחויב כל הפואנטה היא כשלא טוב לך אם טוב לך ברור שאתה פה.

עכשיו אז השאלה היא מה הפתרון אז הפתרון כמובן זה להביא את זה למצב שגם כשהיא תהיה איתו ויהיה לה טוב איתו היא לא תנסה לשדר לו שהוא מחויב לה זה הפתרון ואיך עושים את זה על ידי זה שהיא לא תרצה שהוא יהיה מחויב לה ואיך עושים את זה שהיא לא תרצה שהוא יהיה מחויב לה על ידי זה שהיא תלמד להרגיש טוב גם בלעדיו ואז נשאלת השאלה היא אומרת רגע אבל לפני שהכרתי אותו הרגשתי טוב בלעדיו ואיך שהתחלתי לצאת איתו הרגשתי טוב איתו ופתאום עכשיו אז מה קורה, מה אמרנו אמרנו כזה דבר הסיבה שהוא לא רוצה אותה זה כי את משדרת לו שהוא מחויב לך אז הוא לא רוצה אותך ומה הפתרון הפתרון הוא אל תשדרי לו שהוא מחויב לך תמשיכי להיות ב - state of mind של ההתחלה של הקשר תזרמי בלי לשדר לו שום דבר את רוצה שהוא יתחתן איתך שזה יקרה מעצמו לא כי את אמרת לו בוא נתחתן את רוצה שהוא יהיה רק שלך אין בעיה שזה יקרה מעצמו לא כי את אמרת לו טוב אתה רק שלי או משהו כזה.

זה לגיטימי שהיא תרצה שהוא יהיה שלה ורק שלה לגיטימי כי זה מה שבא לה השאלה למה שהוא יהיה שלה ורק שלה כי היא אמרה לו תהיה שלי ורק שלי אם לא אני אעזוב אותך או כי הוא הרגיש מחויב אליה כי אני מחויב לה או כי באמת הוא כל כך אהב אותה אז הוא היה שלה ורק שלה, רוב האנשים אין להם עצבים להשקיע בבוא אני אתאמץ כל כך הרבה עד שהוא יאהב רק אותי אין הוא אומר בא נעשה קיצור נכון שהוא אוהב אותי כבר חצי בוא עכשיו נלחץ על הדוושה בוא נריץ את התהליך אני רוצה עכשיו שהוא יאהב אותי במאה אחוז כמו הפנטזיה שלשם מנסים להגיע ואז הפתרון אומר שהיא צריכה לא לשדר לו שהיא מנסה לקבל ממנו משהו שהוא לא רוצה לתת ואיך עושים את זה על ידי זה שהיא תרגיש טוב עם עצמה.

עכשיו כשאומרים לה את צריכה להרגיש טוב עם עצמך אז היא אומרת אבל מה זאת אומרת לפני שהכרתי אותו הרגשתי טוב עם עצמי ואם אני אעזוב אותו אני גם ארגיש טוב עם עצמי וגם כשהתחלתי לצאת איתו הרגשתי טוב עם עצמי אז מה קרה פה אז התשובה היא כזאת בן אדם אוהב את מה שעושה לו טוב, עכשיו לצורך העניין היא נגיד רוצה משפחה וילדים נגיד שהיא רוצה משפחה וילדים ועכשיו ככה בן אדם ברגע שיש רצון שהוא חושב שהוא לא יכול להשיג אותו הוא מתחיל להרגיש רע ואז הרבה פעמים הוא מדחיק את הרצון ועכשיו מה שקורה זה כזה דבר היא נגיד רוצה משפחה וילדים ואז היא נמצאת לבד, עכשיו בא נדבר על המצב שהיא לבד כשהיא לבד היא אומרת לעצמה וואלה אני אף פעם לא אשיג משפחה וילדים ואז מה שקורה זה שהיא פשוט מדחיקה את הרצון הזה היא לא חושבת עליו היא לא מתעסקת איתו והסיבה שטוב לה כשהיא לבד זה לא בגלל שהיא לא רוצה משפחה וילדים אלא בגלל שהיא לא חושבת שהיא תשיג וילדים אז היא מדחיקה את הרצון למשפחה וילדים.

ואז היא מדחיקה את הרצון למשפחה וילדים ואז רוצים להכיר אותה כי היא בחורה נחמדה היא כאילו לא מבטאת את זה שהיא רוצה משפחה וילדים כי היא לא מזדהה עם הרצון הזה כי היא חושבת שאין אפשרות להשיג אותו ואז מאוד כייף להיות איתה כי היא בן אדם שרק נותן ולא מנסה לקבל נניח ואז היא מכירה את הבחור בהתחלה והיא עדיין לא בטוחה אם הוא מתאים לה או לא אז היא עדיין לא מזדהה עם הרצון שהיא רוצה משפחה וילדים כי היא עדיין ב - state of mind שאומר אני לא יכולה להשיג משפחה וילדים אבל בשנייה שהיא חושבת שהיא אומרת הנה זה אני יכולה לעשות איתו משפחה וילדים אוטומטית הרצון שלה שהיה מודחק קודם שהיא רוצה משפחה וילדים קופץ ועכשיו היא מבטאת את הצורך שלה שהיא רוצה משפחה וילדים עליו ואז הסטרס שלה שהיא רוצה משפחה וילדים מי אמור לתת לה את זה הוא וזה שהיא עצבנית על זה שאין לה משפחה וילדים לאיפה זה הולך אליו וזה שהיא כועסת על זה שהיא מתבגרת ואין לה ילדים ולכולם יש ולה אין וכולם בזוגיות והיא לא וכל הסיפורים האלה איפה כל הסטרס הזה עכשיו הולך לכיוון שלו הוא עכשיו צריך לעשות אותה מאושרת.

אז מה היה פה לפני שהיא הכירה אותו לפני שהיא חשבה שהוא יכול למלא לה את הרצון היא הדחיקה את הרצון ברגע שהיא גילתה שהוא מתאים לה אז פתאום הרצון צף ועכשיו הוא צריך לספק לה את הרצונות שלה והבן אדם לא רוצה לעבוד בלספק לשני את הרצונות שלו אלא אם כן הוא נואש ואז הוא אומר טוב מצבי כל כך נואש שעדיף לי למלא לה את הרצונות שלה היא תמלא לי את הרצונות שלי בסדר, בהנחה שהוא...
ילד הכיר מישהי אחרת חרדות של ילדים בן זוג טוב או רע חששות אשם להשיג אותו איך להרגיש טוב זוגיות טובה להדחיק אובססיביות אובססיה אובססיה בזוגיות אובססיות אישה אישה שלא רוצה אישה שלא רוצה מחויבות בזוגיות בחורה בחורות גבר גבר שלא רוצה גבר שלא רוצה מחויבות הדחקה הוא לא אוהב אותי הוא לא רוצה הוא לא רוצה אותי היא לא אוהבת אותי היא לא רוצה היא לא רוצה אותי הצלחה הצלחה בזוגיות זוגיות חוסר הצלחה חוסר הצלחה בזוגיות חרדה אצל ילד חרדה אצל ילדים חרדה בילדים חרדה ממחויבות חרדה של ילד חרדה של ילדים חרדות אצל ילד חרדות אצל ילדים חרדות בילדים חרדות ופחדים ילדים חרדות ילד חרדות ילדים חרדות של ילד חרדות של ילדים חתונה חתונה וילדים טוב לבד ילד ילד בחרדה ילד בחרדות ילד חרדתי ילד מפחד ילד עם חרדה ילד עם חרדות ילד עם פחד ילד עם פחדים ילד פחדן ילד שמפחד ילדה ילדה בחרדה ילדה בחרדות ילדה חרדתית ילדה מפחדת ילדה פחדנית ילדה שמפחדת ילדים ילדים וחרדות ילדים ופחדים ילדים חרדות ילדים עם חרדה ילדים עם חרדות ילדים עם פחד ילדים עם פחדים ילדים פחדים ילדים פחדים וחרדות לא רוצה אותי לא רוצה מחויבות לבד להדחיק להחזיר אקסית שלא רוצה אותי ויש לה מישהו לאהוב אותי להצליח להצליח בזוגיות להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב לבד למה הוא לא למה הוא לא אוהב אותי למה הוא לא רוצה למה הוא לא רוצה אותי למה היא לא למה היא לא אוהבת אותי למה היא לא רוצה למה היא לא רוצה אותי מחויב מחויבויות מחויבות נשים פחד פחד אצל ילד פחד אצל ילדים פחד בילדים פחד להתחייב פחד מחתונה פחד ממחויבות פחד של ילד פחד של ילדים פחדים פחדים אצל ילד פחדים אצל ילדים פחדים ילד פחדים ילדים פחדים של ילד פחדים של ילדים רגישות רוצה אותי רוצה חתונה רוצה חתונה וילדים רכושנות רכושנות בזוגיות רצון רצון מודחק
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
כעס של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים
... של ילדים, ילדים רגועים, איך לגרום לילד להירגע? ילד אלים, ילד עצבני, ילד כועס, ילד צועק, ילד מרביץ, ילד לא רגוע, ילד זורק חפצים, ילד נושך, להתמודד עם ילד עצבני, איך לגדל ילדים רגועים? ילד אגרסיבי, ילדים במצוקה רגשית, זעם אצל ילדים למה הילד כועס כשהוא לא מקבל את מה שהוא רוצה? ילדים רבים מתנהגים בצורה לא רגועה, עצבנית ואפילו אלימה כאשר הם לא מקבלים את מה שהם רוצים. אליעד כהן מסביר שהסיבה העיקרית לכך שילד כועס או משתגע היא שהמציאות אינה מתרחשת כרצונו. ילד עצבני או ילד אגרסיבי מגיב כך כאשר הוא מרגיש שחייב להתקיים מה שהוא רוצה. כלומר, אם הילד רוצה משהו וקורה ההפך, מיד נוצרת אצלו תחושת מתח פנימי, כעס וזעם. דוגמה פשוטה לכך היא מצב שבו הילד רוצה צעצוע מסוים או לא רוצה ללכת לישון, אך ההורה לא מאפשר זאת. הילד מגיב בזעם, צעקות או אלימות כי מבחינתו חייב להיות מה שהוא רוצה, וכאשר המציאות לא מתאימה לכך, הוא מתקשה להתמודד ונכנס למצוקה רגשית. האם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה? אליעד כהן מסביר שזה בכלל לא משנה אם אפשר תמיד לתת לילד את מה שהוא רוצה או לא, כי במציאות ברור שלעיתים קרובות הילד לא יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה. הדגש אינו על האפשרות לתת לילד הכל, אלא על הדרך שבה הילד מגיב כאשר הוא לא מקבל את מבוקשו. כדי לגדל ילד רגוע ובריא נפשית, יש לעזור ל
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע
ילד מרביץ, ילד עצבני, ילד לא רגוע, ילד כועס, ילד אלים, ילד מאבד שליטה, דחיית סיפוקים לילדים, ילד לא שולט בכעס, התקפי זעם אצל ילדים, התקף עצבים אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, התפרצויות כעס ילדים, הגיל הרך, חינוך ילדים, הדרכת הורים, ילד לא ממושמע וכאן אבאר, איך לנתח מקרה לדוגמה שבו ילד מרביץ, כדי למנוע ממנו להרביץ. כאשר מניתוח המקרה ... היא בקו החשיבה שבו מנתחים מקרה שכזה. אז שלב ראשון, מהן העובדות? העובדות הן, שבסיטואציות מסוימות הילד מרביץ ומתנהג באלימות. שלב שני, מה המטרה שלנו? המטרה היא לגרום לילד להפסיק להרביץ ולהיות אלים. ועכשיו לפני שאנחנו מנסים לחשוב מה לעשות כדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לפני כן צריכים לדעת לנתח את המצב ולהבין ... שיעשה לו יותר טוב מרע, בהנחה שיש לבן אדם בחירה חופשית, שזה מה שאנחנו מניחים כאן. כי אנחנו מניחים שהילד בוחר בבחירה חופשית שלו, להרביץ ולהיות אלים להתנהג בצורה כלשהי. אז אם הילד מרביץ, זאת אומרת שהילד חושב שיהיה לו יותר טוב מאשר רע, כאשר הוא ירביץ. ומכאן בעצם נסיק, שכדי לגרום לילד להפסיק להרביץ, לשם כך צריך לגרום לילד להבין, שאם הוא ירביץ, יהיה לו יותר רע מטוב. או לכל הפחות ... שאם הוא לא ירביץ יהיה לו יותר טוב, מאשר אם הוא ירביץ. ועכשיו שוב, לפני שאנחנו חושבים איך לגרום לילד לחשוב שיהיה לו יותר רע מאשר טוב אם הוא ירביץ, לפני כן אנחנו צריכים להבין את הבעיה עצמה יותר לעומק. דהיינו, להבין למה בעצם הילד כרגע מרביץ. אז מה ידוע לנו? ידוע לנו, שאם הילד מרביץ כי הוא חושב שלהרביץ יעשה לו יותר טוב מאשר רע, זה בעצם אומר, שלפני שהילד מרביץ, הוא מרגיש רע ממשהו, והוא חושב, שאם הוא ירביץ, הוא ירגיש יותר טוב פחות רע, מאשר אם הוא לא ירביץ. וזה בעצם אומר, שבאפשרותנו למנוע מהילד להרביץ ב 3 דרכים. 1 - לגרום לו לא להרגיש רע מלכתחילה, ... את 3 הפתרונות הנל במקביל. אבל כמובן שאנחנו נעדיף להתמקד בעיקר בסעיף 1. שהוא, איך גורמים מלכתחילה לילד שלא ירצה להרביץ, באמצעות זה שמלכתחילה לא יהיה לו רע. ... מה לעשות כאשר רע לו, גם בלי להרביץ. ורק אחכ סעיף 3, שיבין שלהרביץ יעשה לו רע. אז איך גורמים לכך שלילד לא יהיה רע? אז לפני שמחפשים פתרונות, צריך להבין את ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
הדרכת הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה
... הורים, איך לעזור לילד לרכוש חברים? ילדים דחויים, ילד דחוי בחברה, דחייה חברתית, ילד דחוי חברתית, ילד מרגיש דחוי, ילד בלי חברים, ילד לא מקובל חברתית, ילד ללא חברים, ילד לא מקובל בכיתה איך לעזור לילד דחוי חברתית לרכוש חברים? הדרכת הורים לילדים שמרגישים דחויים חברתית נוגעת בבעיה ... אליעד כהן מציע להורים לגשת למצב מתוך רצון לעזור לילד לשפר את יכולת ההתמודדות החברתית שלו, תוך הבנת התמונה המלאה של המצב החברתי שהוא חווה. האם הילד באמת דחוי חברתית? השלב הראשון הוא להבין האם הילד באמת דחוי חברתית או שמא מדובר בתחושת דחייה בלבד. לעיתים, הילד לא מצליח להתחבר לילדים מסוימים, לא משום שהם דוחים אותו, אלא ... את החשיבות בבירור עובדות חברתיות מדויקות: האם הילד מנסה להתחבר רק עם קבוצת ילדים מסוימת שלא מעוניינת בחברתו? האם הילד ניסה ליצור קשר עם ילדים אחרים בכיתה, שמא הם יותר פתוחים לחברויות? האם הילד באמת מעוניין בחברים מסוימים כי הם חולקים ... בהם את הקבוצה המקובלת בכיתה? כיצד להבין את רצונות הילד בקשרים חברתיים? אליעד כהן מציע שההורים ישוחחו עם הילד וישאלו אותו שאלות מכווינות. המטרה היא להבין מה הילד באמת רוצה מקשרים חברתיים ולא רק לחפש חברים ... להשתייך או לעמוד בסטנדרטים של אחרים. יש לשאול את הילד שאלות כמו: מה אתה מצפה לקבל מהקשרים ... חברים על פי תחומי עניין משותפים? כיצד להבין מדוע ילדים אחרים דוחים את הילד? לפעמים, הילד לא מצליח להתחבר לאנשים לא בגלל שהוא דחוי, ... חפיפות בין תחומי העניין שלו לבין תחומי העניין של הילדים שהוא רוצה להתחבר אליהם. אליעד כהן ממליץ להורים לברר עם הילד מדוע הוא רוצה להיות חבר של
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
להרגיש כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות
... כמו ילד, להשתחרר רגשית, להרגיש חופשי כמו ילד, שחרור רגשי, לשחק כמו ילד, לזרום כמו ילד, להיות מאושר כמו ילד, משחקי ילדים, לשחק עם ילדים, להרגיש חופשי עם עצמך, להתנהג בחופשיות איך אפשר להרגיש כמו ילד ולהשתחרר רגשית? אליעד כהן מדבר על הצורך בשחרור רגשי והתחברות לתחושות של חופש כמו של ילדים. הוא מציין את החשיבות של תחושת החופש וההנאה הפשוטה שמאפיינת את הילדות, ומסביר איך ניתן להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. על פי אליעד, ילדים חיים את הרגע, משחקים ללא חשש מהתוצאה, ולומדים להרגיש חופשיים ללא מחויבות או דרישות כלשהן. איך משחקים עם ילדים יכולים להוביל לשחרור רגשי? המשחקים עם ילדים הם דרך להתחבר לאותו חלק הילדי שבתוכנו. אליעד מסביר שהילדים משחקים בלי לחשוב על התוצאה, הם פשוט נהנים מהחוויה. אם אדם מבוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יכול לחוות את המשחקים כמו ילד וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם אפשר לחוות את חוויית הילדות שוב בגיל מבוגר. הוא מציין שהדבר לא אפשרי בפיזי, אך אפשר לשחזר את התחושות וההנאה של הילד. לדוגמה, אדם יכול לטפס על עץ ולהרגיש את ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהל אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות. מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה של מבוגר? ההבדל העמוק בין ילד למבוגר טמון בתפיסת הסיכון וההישג. כשילד טיפס על עץ, הוא נהנה בגלל תחושת הסיכון וההישגיות, בעוד שמבוגר לא יחווה את אותם רגשות, כי הוא כבר לא רואה את הסיכון כאתגר אלא כמעשה שגרתי. האם אפשר לחוות את ההנאה של הילד מבלי לחוות את ההתנסות הפיזית? ההנאה מהחוויות לא תמיד תלויה רק בחוויות הפיזיות עצמן, אלא גם בהרגשה ... אחר עשוי ליהנות מאותו קסם לא מתוך חוויות פיזיות, אלא מתוך תהליכי הלמידה וההבנה. איך מתחברים למשקפיים של הילד? ההבנה כאן היא שמדובר בשינוי תפיסתי. כשאדם בוגר מתחיל להסתכל על דברים דרך משקפיים של ילד, הוא מצליח להתחבר בצורה חופשית יותר ולהתענג על החוויות שמילאו אותו בשמחה כילד. אליעד מציין שהילד משחק כדי להרגיש חופשי וללא מחויבות, בעוד שהמבוגר לעיתים משחק כדי להשיג מטרה כלשהי. האם יש הבדל בין חוויית המשחק של הילד לבין חוויית המשחק של המבוגר? ההבדל העיקרי הוא שמבוגר משחק לעיתים מתוך צורך להגיע למקום כלשהו, בעוד שהילד משחק מתוך חופש פנימי, מבלי לדאוג לתוצאה. אליעד מדגיש את הצורך של המבוגר להשתחרר מההכרחיות הזו כדי ...
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים?
... הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך לגרום לילד להפסיק לקלל? איך לגרום לילד לא להרביץ? איך לחנך ילד חוצפן? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד חצוף? מה לעשות עם ילד מופרע? איך לחנך ילד אלים? איך להתמודד עם ילד שמקלל, מרביץ ומתחצף? כאשר הילד מקלל, מרביץ או מתחצף, הבעיה המרכזית אינה ההתנהגות עצמה, אלא חוסר ההבנה של הילד מדוע הוא מתנהג כך. אליעד כהן מדגיש שהגישה הנכונה היא ללמד את הילד לחשוב, להבין את עצמו, ולבחון את הסיבות האמיתיות להתנהגותו. במקום לנקוט בשיטות של שכר ועונש או באלימות מילולית או פיזית כלפי הילד, יש לגלות אמפתיה אמיתית ולהסביר לו את ההיגיון שמאחורי ההתנהגות הרצויה. מדוע דוגמה אישית אינה מספיקה כדי לחנך ילד? אליעד כהן נותן דוגמה להורים שמתלוננים שהילד שלהם מקלל, וכשבודקים את הסביבה שבה הוא גדל, מגלים שלעיתים ההורים עצמם מקללים ומתנהגים באלימות. במקרה כזה, הפתרון הוא שההורים עצמם ישנו את ההתנהגות שלהם, כי הילד לומד מהם. אם ההורים לא מקללים אך הילד עדיין מתנהג בצורה בעייתית, סימן שהוא למד התנהגות זו במקום אחר, כגון בבית הספר או מהסביבה החברתית. במקרה כזה, דוגמה אישית חיובית בבית לא תספיק. לכן, צריך ללמד אותו להתמודד ... קצר, אך לטווח הרחוק היא עשויה ליצור נזקים גדולים יותר, כמו תחושת התנגדות, מרדנות או אפילו בעיות רגשיות אצל הילד בעתיד. הוא נותן דוגמה להורים שחיכו שהמצב יתדרדר ואז נזכרו לפעול, במקום להתמודד עם ההתנהגות מיד כשהיא התחילה. כיצד ללמד ילד לחשוב במקום רק לאלף אותו? אליעד מדגיש שהמטרה אינה פשוט לגרום לילד להפסיק את ההתנהגות הבעייתית, אלא ללמד אותו לחשוב, להבין למה הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג, ומה המשמעות של ההתנהגות שלו. הוא מציע לשאול את הילד שאלות כמו: למה קיללת?, מה בדיוק קרה שהוביל אותך לזה?, מה אתה מרגיש כשאתה עושה את זה?. השאלות צריכות לבוא ממקום אמיתי של רצון להבין, ולא ממקום של כפייה או ניסיון להשיג תשובה ספציפית. לדוגמה, אם הילד קילל בגלל שמישהו העליב אותו, יש לבדוק איתו מדוע נפגע, האם הוא בטוח שהכוונה הייתה לפגוע בו, והאם יש דרך אחרת להתמודד עם הפגיעה מלבד קללות או אלימות. בדרך זו, הילד ילמד לנתח בעצמו את הסיטואציה, מה שיוביל לפיתוח מודעות ויכולת בחירה טובה יותר בעתיד. למה גישה של אמפתיה הכרחית בחינוך ילדים עם בעיות התנהגות? אליעד מבהיר שחשוב מאוד לגלות אמפתיה ולהזדהות עם התחושות של הילד. זה אומר להבין לעומק מדוע הוא בוחר בהתנהגות כזו, ולהסביר לו בעדינות מהן ההשלכות של אותה התנהגות. כך, למשל, במקום להגיד לילד בצורה תוקפנית שאסור לקלל, אפשר לומר לו: אני מבין שאתה כועס ופגוע, אבל האם אתה בטוח שקללות הן הדרך הכי טובה להתמודד?. האמת היא שלא נכון לבוא לילד בגישה אלימה או תוקפנית, כי הגישה הזאת הופכת את ההורה לאלימה בעצמו. במקום זאת, ההורה צריך לשקף לילד את המציאות וההשלכות האמיתיות של ההתנהגות שלו, ולעודד אותו להגיע למסקנות באופן עצמאי. מדוע חינוך ללא מחיר או גבולות פוגע בילד לטווח הארוך? כאשר הורים נותנים לילד את כל מה שהוא רוצה ללא מחיר או ללא גבולות, הם למעשה פוגעים ביכולתו להתמודד עם המציאות בעתיד. לדוגמה, כאשר
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
חרדות ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן
... ילדים, ילדים חרדתיים, ילדים רגישים, טיפול בחרדות אצל ילדים, ילד תלותי, ילד עצמאי, ילד רגיש מאוד, ילדים עם רגישות יתר, ילד רגיש מידי, גוננות יתר, הגנת יתר של הורים, רגישות יתר אצל ילדים, טיפול בפחד אצל ילדים, ילד פחדן כיצד להתמודד עם חרדות אצל ילדים? ילדים חרדתיים עלולים לחוות פחדים וחרדות כמעט מכל דבר, לעיתים גם מדברים שאינם מציאותיים או הגיוניים. דוגמה בולטת לכך היא פחד מילד אשר מפחד מהצל של עצמו - כאשר יש לו צל הוא מפחד ... לו צל הוא מפחד שהצל ברח. זו דוגמה לפחדים שלא בהכרח יש להם בסיס אמיתי, אך הם מרגישים מאוד אמיתיים ומאיימים על הילד. הפחדים הללו בדרך כלל נובעים מחשש מהתרחשות של ... חשיבה הגיונית יכולה לעזור בהפחתת חרדות? אליעד מציין שלימוד חשיבה הגיונית יכול לעזור להפחית פחדים לא הגיוניים אצל ילדים. כאשר הילד מתחיל לחשוב בצורה יותר הגיונית ומפוקחת, הוא יכול להבין שהפחדים שהוא חווה אינם תמיד מוצדקים. לדוגמה, אם ילד חושש מאוד מנפילה מחפץ נמוך, ניתן להסביר לו בצורה לוגית שהוא לא יסבול מכך נזק רציני. בכך, הילד יכול ללמוד להפחית את החרדות הנובעות ממצבים שנראים מאיימים אך למעשה אינם מסוכנים. כיצד תגובות ההורים משפיעות על חרדות הילד? במקרים רבים, תגובות ההורים לפחדים של הילד יכולות להחמיר את הבעיה. כאשר ההורים מגוננים בצורה מופרזת על הילד ומגיבים בצורה מאוד דאגנית לכל מצוקה שלו, הם למעשה שותלים במוחו את הרעיון שבעולם יש הרבה סכנות. לדוגמה, אם ילד נופל ומתחיל לבכות, וההורים מגיבים בסטרס וממהרים להרים אותו, הם מאשרים לו את הפחד שהנפילה מהווה סכנה אמיתית. במקרים כאלה, הילד לומד שמצבים שמאיימים עליו, גם אם מדובר ... חסרי סכנה, יכולים להיות מסוכנים מאוד. איך עזרה מוגזמת מגבירה את החרדה? לעיתים, הורים ממהרים להעניק עזרה בכל פעם שהילד מתלונן או חש אי נוחות, מה שמוביל את הילד לחשוב שהעולם מלא במצבים שמחייבים פתרון מיידי. אם ילד מתלונן שהוא רעב וההורה ממהר לתת לו אוכל, הילד עשוי להבין שברגע שהוא מרגיש רעב, זהו מצב מסוכן ... ולגרום לו לחשוב שכל תחושה של חוסר נוחות או דאגה עשויה להוביל לאסון, ולכן עליו לפחד מכל דבר. האם התעלמות מוחלטת מהילד היא הפתרון? לא מדובר בהזנחה או התעללות, אלא ...
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
אבחון הפרעות נפשיות והתנהגותיות, אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו
... אבחון פסיכיאטרי, אוטיזם, סכיזופרניה פרנואידית, אבחון מחלות נפש קשות, אבחון הפרעה נפשית, טעויות בחינוך ילדים, להתייחס לילד כמו לאדם בוגר, לוותר לילד, הוא רק ילד, אבחון DSM, לקטלג מישהו האם הקטלוג של אדם כסובל מהפרעה נפשית הוא הגורם שמנציח את הבעיה? אליעד כהן עוסק ... המרכזית שאליעד כהן מציג היא שהבעיה אינה באבחון עצמו אלא באופן ההתייחסות לאדם לאחר האבחון. אם למשל ילד אובחן כאוטיסט ומטפלים בו נכון, הוא יגיע לשיפור מקסימלי, כך שהקטלוג לא ישנה את התוצאה. אך ברוב המקרים, ... במחלה ללא מרפא, ולכן האדם יקבל טיפול שמטרתו רק להקל על המצב ולא לפתור אותו לגמרי. איך השפעת היחס על הילד דומה להשפעת הקטלוג הפסיכיאטרי? כהשוואה, אליעד כהן מציג דוגמה של התנהגות הורים כלפי ילדיהם. לעיתים קרובות הורים מתייחסים לילדים כאל רק ילדים ומאפשרים להם לעשות מה שהם רוצים, בטענה שזה ילד ולכן יש לו זכויות ללא חובות. בדרך זו הם מחנכים אותם להתנהגות חסרת אחריות ומופתעים כשהם אינם מתבגרים כראוי. התייחסות לילד כאדם בוגר מהרגע הראשון, בהתאם ליכולותיו הפיזיות בלבד, תוביל לכך שהילד יגדל להיות אחראי ובוגר. לדוגמה, אם אדם מבוגר ונמוך קומה מתבקש לבצע פעולה שדורשת גובה רב, ברור שזו דרישה בלתי ריאלית, ואז הגיוני להגיד שהוא לא יכול לבצע את הפעולה בגלל מגבלה פיזית ולא בגלל שהוא ילד. אך מעבר למגבלות פיזיות ברורות, יש להתייחס אל הילד כבוגר לכל דבר ועניין, ללא הטבות מיוחדות רק משום שהוא ילד. האם יש צורך ממשי בקטלוג אדם כבעל הפרעה נפשית? אליעד כהן מעלה שאלה נוספת - האם באמת הכרחי לקטלג אדם ... של קילוגרם אחד והרמת שלושה טון נעשות באותה טכניקה בדיוק, ההבדל הוא רק בקושי. לכן הטענה שקשה יותר לחנך ילד אוטיסט לעומת ילד רגיל אינה מדויקת, שכן אנשים רבים מתקשים גם עם ילדים רגילים בגלל חוסר ידע כיצד ליישם את השיטה הנכונה. כיצד היחס העצמי דומה ליחס להפרעה נפשית? אליעד מסביר שהתפיסה של לוותר לעצמך (אני עייף, קשה לי) דומה בדיוק לגישה שמוותרים לילד בגלל שהוא רק ילד. בשני המקרים, היחס הוותרני גורם להמשך הקושי ולהנצחת הבעיה. רק יחס של בוגר ושל אחריות אישית יוביל ... ליכולות האמיתיות שלהם, ללא הטבות מיותרות שמונעות שיפור אמיתי. האם אבחון פסיכיאטרי מזיק? כיצד לטפל בילדים עם אוטיזם? האם סכיזופרניה ניתנת לריפוי? איך לגדל ילדים בצורה נכונה? האם הקלות בלימודים מזיקות לילדים? מהי הדרך הנכונה לחינוך ילדים? כיצד להתייחס לילדים כמו למבוגרים? הדיון עוסק בשאלה האם הקטלוג של אדם כבעל הפרעה נפשית (כגון סכיזופרניה, אוטיזם, הפרעת ... של הקטלוג הטענה המרכזית היא שלא הקטלוג עצמו משנה, אלא הדרך שבה מתייחסים לאדם לאחר שאובחן. כלומר, אם ילד מאובחן כאוטיסט אבל מטפלים בו כראוי, הוא ישתפר ויגיע למקסימום הפוטנציאל שלו. הבעיה היא שבמקרים רבים, הקטלוג גורם לכך שמתייחסים אליו בצורה לא נכונה. למשל, ילד שאובחן כאוטיסט יקבל יחס מיוחד שלא בהכרח משרת את טובתו, מה שעלול למנוע ממנו להתקדם. לכן, הבעיה היא לא ... מהפרעה כלשהי לא מקבל טיפול שמטרתו לפתור את הבעיה, אלא רק לנהל אותה, מה שמנציח את מצבו. השוואה ליחס לילדים ולתהליך ההתבגרות ניתן להשוות את זה לגישה של הורים לילדים. ילד נשאר
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
... אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים איך להתמודד עם ילד שמפחד שיש רעל באוכל? כאשר ילד מפחד לאכול כי הוא חושש שיש רעל באוכל, ישנן שתי דרכים עיקריות להתמודד עם החשש שלו: או שננסה להראות לו שאין סיכוי שהחשש יתגשם, או שננסה לשנות את רצונו כך שגם ... הללו, כי הן עלולות לגרום לבעיות גדולות יותר. אליעד כהן מציג דוגמה שבה ילד מפחד לאכול לחם שנקנה בדרך, מחשש שמישהו שם בו רעל. במצב כזה, הרבה אנשים היו נוטים לומר לילד: אין בזה רעל, אך לפי אליעד כהן, זו טעות. כאשר אומרים לילד שאין שום סיכוי שיש רעל, הילד לא באמת מאמין בכך, כי הוא מבין שיש סיכוי קטן, אפילו זעיר, שיהיה רעל. בתת - המודע שלו, הילד עדיין שואל את עצמו: איך ההורים יודעים בוודאות שאין רעל? וכך הילד ממשיך לחשוש. אליעד מסביר שצריך לגשת לבעיה בדרך אחרת. במקום להגיד לילד שאין רעל, צריך להודות שאכן קיימת אפשרות תאורטית שיש רעל, אך יחד עם זאת, חשוב להסביר לילד כיצד העולם פועל, על ידי כך ששואלים אותו שאלות מכוונות, שיסייעו לו להבין בעצמו שהסיכוי שיש רעל הוא אפסי. לדוגמה, אפשר לשאול את הילד: מה זה רעל לדעתך, ואיך לדעתך הוא הגיע ללחם? מי אתה חושב ששם את הרעל ולמה? מה האינטרס שלו לעשות את זה? אתה חושב שאנשים אחרים אכלו פה בעבר? למה לדעתך הם לא מתו? אתה יודע מה היה קורה למי ששם פה רעל אם היו מגלים אותו? על ידי השאלות האלו הילד יכול להסיק בעצמו שאין באמת סיבה הגיונית שמישהו ישים רעל בלחם, וכך הפחד ייעלם מעצמו. איך לעזור לילד שמפחד מקריעת שריר בגוף? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת, של ילד שמפחד להתכופף כי הוא חושש שהשריר שלו ייקרע. גם במקרה זה, הגישה הנכונה היא לשאול את הילד שאלות ולברר למה בדיוק הוא מתכוון, במקום לתת לו הסבר כללי ולא מדויק. לדוגמה, לשאול: למה אתה חושב שהשריר יכול להיקרע? מה זה אומר בכלל להיקרע? האם אתה בטוח שאתה יודע ... אתה יודע מה גורם לקריעת שריר באמת? האם השריר באמת ייקרע בקלות כזאת? הילד יכול להבין בעצמו, דרך התשובות לשאלות האלו, שהפחד שלו מבוסס על טעות או אי - הבנה, וכך הפחד ייעלם. מה לעשות כשהילד מפחד להירדם כי הוא חושש למות בשינה? במקרה של ילד שמפחד להירדם מחשש שימות בשינה, צריך להתמודד עם הפחד על ידי הבנת המצב האמיתי. לפי אליעד כהן, מה שחשוב כאן הוא שהילד יבין שהמצב של שינה דומה מאוד למצבים אחרים בחיי היום - יום שבהם הוא לא מפחד כלל. הדרך הנכונה להתמודד עם הפחד היא לשאול את הילד שאלות שיסבירו לו מה באמת קורה כשישנים, ולהשוות את השינה למצבים אחרים שהוא כבר מכיר: האם אתה מפחד למות בעוד דקה כשאתה ער? למה לא? האם אתה יכול לעצום את העיניים ולא ...
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
בעיות בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות
... בחינוך ילדים, יעוץ להורים, לחנך ילדים, ילד שלא אוכל ירקות, הילד לא מכין שיעורים, ילד לא רוצה ללכת לבית ספר, פסיכולוג ילדים, טיפול בילדים, לגרום לילד, לשכנע ילד, ילד שלא אוהב ירקות איך לגרום לילד לאכול ירקות שהוא לא אוהב? הנושא שאליעד כהן דן בו הוא איך אפשר לגרום לילד שלא רוצה לאכול ירקות להתחיל לאכול אותם, וזאת בלי להשתמש בכפייה, באיומים או בשוחד. אליעד מדגיש תחילה שאם המטרה היא לגרום לילד לאכול ירקות בלי להשתמש בשיטות כוחניות או בשוחד, יש לחשוב על דרכים אחרות, יצירתיות יותר. דוגמה שאליעד מביא היא להפוך את האכילה ... כמו פרצופים או דמויות כדי להקל על הילד את החוויה. אבל, לדבריו, החשוב באמת הוא להבין למה הילד לא רוצה לאכול ירקות מלכתחילה. אם הילד אומר שהירקות מגעילים אותו, ההורה יכול לנסות להראות לו את היתרונות של הירקות - שהם בריאים, שהם טובים לגוף ושיעזרו לו לגדול ולהיות חזק. עם זאת, אם הילד עדיין מסרב, עולה השאלה: מה עושים הלאה? אליעד מבהיר שיש שלוש אפשרויות נפוצות: לכפות או לאיים על הילד שיאכל את הירקות (אתה לא יוצא מהחדר עד שאתה אוכל את זה). לשחד אותו שיאכל (תקבל פרס אם תאכל). לוותר לחלוטין על העניין (טוב, אל ... לסוגיה זו. אליעד מסביר שההתנגדות של הילד נובעת מחוסר יכולתו להתמודד עם חוסר נוחות או עם מציאות שנגד רצונו. כלומר, ההורים פעמים רבות מלמדים את הילד להימנע ממצבים לא נעימים, וכך, הילד לומד לראות כל מצב לא נעים כאסון. לדוגמה, כאשר ילד נופל והאמא מיד רצה אליו ושואלת בדאגה מוגזמת מה קרה?!, הילד לומד מזה שקושי או כאב הם דברים שאסור לחוות, ובאופן אוטומטי מתייחס לכל אי - נוחות קטנה כבעיה ענקית. הדבר מתבטא גם באי רצונו לאכול ירקות: הילד מרגיש אי - נוחות מהירקות, והתגובה שלמד היא להימנע מהחוויה. אליעד מציין שהפתרון הוא לשנות את הגישה של ההורים לחוסר נוחות. ההורים צריכים להעביר לילד תחושה שגם כשמשהו נגד רצונו, זה לא בהכרח אסון או משהו רע. ילד שמבין שזה בסדר להרגיש אי - נוחות לפעמים, לא ירגיש שהימנעות מירקות היא עניין כל כך גדול. הוא יהיה פחות לחוץ ופחות יירתע מלנסות ... גם אם אינם נעימים בהתחלה. איך לעזור לילד שמתנגד לעשות שיעורי בית? באותה צורה, אליעד מדבר על מקרה נוסף - ילד שלא רוצה לעשות שיעורי בית. גם כאן, הפתרונות השגרתיים הם איומים, שוחד או ויתור. אך הגישה העמוקה יותר שאליעד מציע היא להבין את הסיבה האמיתית: למה הילד מתנגד לעשות את השיעורים? אולי הילד מרגיש שזה מעצבן, משעמם, או לא רואה בזה ערך. הוא מתנגד כי הוא לא יודע איך להתמודד עם מצבים של מאמץ או אי נוחות. גם במקרה זה, ההורה ...
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
הדרכת הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים
... הורים, איך לגרום לילד שלך להיות רגוע? איך להרגיע ילד? איך לגרום לילד להירגע? איך לגרום לילד לא להיפגע? איך לגרום לילד לא להיות רגיש? רגישות אצל ילדים, כעס אצל ילדים, ילד רגיש, ילד כעסן, טראומת אונס של ילד, חיקוי הורים של ילדים איך לגרום לילד שלך להיות רגוע ולא לחוץ? כדי שילד יהיה רגוע ופחות לחוץ בחיים, חשוב קודם כל שההורה עצמו יהיה רגוע ולא לחוץ. ילדים, מטבעם, לומדים את ההתנהגות שלהם באמצעות חיקוי ההורים. אליעד כהן מסביר שילדים לא נולדים עם חרדות ופחדים, אלא ... שנולד אינו מפחד מאש משום שהוא אינו מבין מהי אש ומה הסכנות הכרוכות בה. התינוק יירתע רק אם ירגיש סכנה פיזית ישירה כמו כאב. הילד לומד לפחד מאש רק כאשר ההורה מסביר לו או משדר לו שהאש היא דבר מסוכן. אותו עיקרון חל על פחדים אחרים, למשל פחד מכלי רכב. אם הילד רואה שההורה נלחץ כאשר מתקרב רכב, הילד יחווה לחץ בעצמו. אם ההורה ישדר לילד תחושת רוגע במצבים מלחיצים, הילד יחווה את המצב באופן רגוע יותר. אליעד מדגיש שהילד מחקה את ההורה, ולכן אם ההורה יהיה רגוע, הילד ילמד שאין צורך להילחץ. דוגמה נוספת לכך היא כאשר מישהו מקלל את הילד. תינוק, לדוגמה, לא ייפגע אם יקראו לו מכוער, מסריח או מגעיל, משום שאין לו מושג מה המשמעות של המילים הללו. הפגיעה של הילד נוצרת רק אם ההורה משדר לילד שמה שנאמר לו הוא דבר שלילי ומעליב. אם ההורה לא יעניק חשיבות למילים הפוגעניות, הילד לא ייפגע כלל. איך משפיעה תגובת ההורה במקרים קיצוניים של פגיעה בילד? אליעד כהן משתמש בדוגמה קיצונית כדי להסביר את ההשפעה של תגובת ההורה על הילד במקרה של פגיעה חמורה, כמו אונס. הוא מסביר שאם מישהו פוגע פיזית בילד, ההורה יגיב וירחם על הילד בגלל הכאב הפיזי. אולם, כאשר מדובר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אובססיה בזוגיות, למה הוא לא רוצה אותי? למה היא לא רוצה אותי? רכושנות בזוגיות, רוצה חתונה וילדים, פחד ממחויבות, גבר שלא רוצה מחויבות, אישה שלא רוצה מחויבות, פחד מחתונה, חוסר הצלחה בזוגיות, רצון מודחק, להרגיש טוב לבד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילד, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילד, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן משפחתי בתחום ילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2820 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 00:22:20 - wesi1