אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ילדה ✔משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:46משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
מה גורם למשיכה אובססיבית ואיך מפסיקים להימשך למישהו?

אליעד כהן מסביר מהי משיכה אובססיבית וכיצד להתמודד איתה. לטענתו, כשאתה נמשך למישהו בצורה אובססיבית, סימן שאתה רוצה להיות כמוהו או שאתה חושב שיש לו משהו שחסר לך או שהיית רוצה שיהיה לך יותר. לדוגמה, אדם עשיר שנמשך למישהו עשיר ממנו מעיד על תחושת עוני פנימית. כלומר, משיכה לאדם אחר נובעת מהרצון להשיג דרכו את התכונה או המצב המבוקש. במקרה שאדם לא יודע מדוע הוא נמשך למישהו, עליו לשאול את עצמו מה יש באותו אדם שהיה רוצה לעצמו. למשל, אם מישהו נמשך לאדם אהוב ומקובל, ייתכן שהוא עצמו רוצה להרגיש אהוב ומקובל.

אליעד מתאר שהמשיכה האובססיבית בנויה על סוג של "קומבינה" או תרמית עצמית. האדם לא יודע כיצד להשיג את מה שהוא רוצה, ולכן מנסה להשיג זאת דרך קרבה לאדם אחר שיש לו את אותה תכונה. לפי אליעד, הפתרון למשיכה אובססיבית הוא לבדוק לעומק מה בדיוק האדם רוצה מאותו אדם שאליו הוא נמשך, ולמצוא דרך להשיג את התכונה או ההישג הזה באופן עצמאי. ברגע שימלא את החוסר בעצמו, המשיכה האובססיבית תפחת משמעותית.

מדוע פדופילים נמשכים לילדים ומה הסיבה הפסיכולוגית למשיכה זו?

אליעד מסביר לעומק את הנושא הרגיש של פדופיליה, ומבהיר שפדופילים אינם נמשכים לילדים סתם כך, אלא נמשכים לתכונה ספציפית הקיימת בילדים, שהיא התמימות. פדופיל, לדבריו, מחפש אהבה ללא תנאים, כי הוא אינו מסוגל לאהוב את עצמו בצורה כזו. ילד בדרך כלל אינו שיפוטי ומסוגל לאהוב ללא תנאים, ולכן הפדופיל רואה באהבת הילד אליו השתקפות של אהבה עצמית ללא תנאים שהוא אינו מצליח להעניק לעצמו. אליעד מציין שהמשיכה לילדים אינה הגיונית ברמה הרציונלית, אך פסיכולוגית היא מבוססת על צורך עמוק לקבל אישור עצמי ללא תנאים.

הוא מדגיש שאין מדובר רק בפעולה מינית, אלא ברצון פנימי עמוק יותר לקבל תחושה של אהבה טהורה ושלמה ללא תנאים. כאשר פדופיל נמצא עם ילד, בתפיסתו הילד אוהב אותו בצורה כנה וטהורה, משום שאין לילד שיפוטיות המוכרת למבוגרים.

מה ההבדל בין משיכה מינית למשיכה רגילה?

אליעד כהן מסביר שמשיכה מינית היא לרוב גרסה מוגזמת ומוקצנת של משיכה כללית. היא מבוססת על האמונה הפנימית שאקט מיני הוא הוכחה לכך שהאדם נאהב ורצוי. לדוגמה, אם לאדם מסוים חסרה אהבה או תשומת לב מינית, הוא עלול לפתח משיכה מינית כלפי אדם שמקבל תשומת לב מינית רבה מאחרים. אליעד מביא דוגמה של אדם מבוגר וסטרייט שהתאהב בגבר צעיר, בגלל שהצעיר היה מבוקש מאוד בקרב נשים. בתת מודע, המבוגר חשב שאם הגבר הצעיר המבוקש יתעניין בו, הדבר יוכיח שגם הוא נחשק ואהוב.

לפי אליעד, המשיכה המינית נוצרת בשל סיפור פנימי שהאדם מספר לעצמו. הוא מסביר כי באמצעות המיניות האדם מנסה לממש חוויה רגשית של אחדות, אישור עצמי ואהבה. ככל שהסיפור שהאדם מספר לעצמו יהיה יותר עמוק ובלתי מודע, כך המשיכה תהיה חזקה יותר, ולעיתים תתבטא בצורה אובססיבית ואף חולנית.

מדוע קיימת משיכה אובססיבית דווקא למי שלא ניתן להשיג?

אליעד כהן מתייחס למקרים רבים של משיכה אובססיבית לאנשים נשואים או לאנשים בלתי מושגים, ומסביר שמשיכה כזו נוצרת מאותה סיבה בדיוק: רצון להשיג משהו שהאדם מרגיש שחסר לו, אך אינו מצליח להשיג זאת לבד. עצם העובדה שהאדם בלתי מושג מגבירה את התחושה שאם יצליח להשיג אותו, הדבר יספק אישור עמוק יותר של הערך העצמי שלו. הוא נותן דוגמאות על אנשים שנמשכים לבוסים או לבני זוג של אחרים, מתוך רצון להרגיש מצליחים, מקובלים או ראויים לאהבה.

איך אפשר להפסיק משיכה אובססיבית בצורה יעילה?

אליעד מציע פתרון מעשי וברור לטיפול במשיכה אובססיבית. תחילה, האדם צריך לזהות במדויק מהי התכונה או המצב שהוא רוצה לקבל דרך האדם שאליו הוא נמשך. לאחר מכן, עליו לפעול להשגת הדבר הזה באופן עצמאי. לדוגמה, אדם שנמשך למישהו כי הוא פופולרי ומקובל צריך לפתח את הפופולריות והקבלה העצמית בעצמו. כאשר האדם מצליח למלא את החוסר בעצמו, הוא מפסיק לחפש את הפתרון באחרים, וכך המשיכה האובססיבית דועכת.

אליעד מדגיש שוב ושוב שמשיכה אובססיבית היא תוצאה של "עצלנות" מנטלית, שבה האדם נמנע מלהתמודד עם החסרונות והאתגרים האישיים שלו, ומנסה להימלט מכך באמצעות קשר אובססיבי לאחרים.
מה לעשות אם אתה נמשך למישהו ואתה רוצה להימשך לו פחות?

אם אתה נמשך למישהו ואתה מרגיש רע על כך, השאלה היא למה אתה נמשך אליו. התשובה טמונה בחוק האצבע: אתה נמשך למי שאתה רוצה להיות כמוהו, או למי שיש לו משהו שאתה רוצה שיהיה לך. לדוגמה, אם אתה עשיר ואתה נמשך למישהו עשיר יותר, זה אומר שאתה מרגיש עני ורוצה את העושר הזה גם בשבילך. כלומר, המשיכה נובעת מהרצון להרגיש טוב יותר עם עצמך על ידי היותך דומה לאדם אחר.

איך פדופילים מתחברים למשיכה לילדים?

במקרים של פדופיליה, המשיכה בילדים נובעת לעיתים מרצון לתמימות ולחוויות של אהבה ללא תנאים. פדופילים יכולים להימשך לילדים כי הם רואים בהם דימוי לאהבה טהורה, נטולת שיפוטיות. הילד אוהב את עצמו באופן לא מותנה, וזה משהו שהפדופיל לא מצליח למצוא בעצמו. המחשבה היא שכאשר ילד אוהב אותו, זה כמו אהבה ללא תנאים כלפי עצמו.

כיצד משיכה מינית נבדלת ממשיכה רגילה?

משיכה מינית לעיתים קרובות מבוססת על הסיפור של "אם יש סקס, אז זה אומר שהיא אוהבת אותי". לדוגמה, אדם שעבר חוויות של חוסר תשומת לב מינית, עלול למצוא משיכה מינית לאדם שמלא באנשים שמחפשים אותו, מתוך תחושת שזה יכול להוכיח שהוא נאהב.

איך להפחית משיכה אובססיבית לאנשים?

הפחתת משיכה אובססיבית דורשת התבוננות פנימית ולמידה מהו הדבר שאתה רוצה להשיג ממישהו. המשיכה לאדם נובעת לעיתים קרובות מחוסר סיפוק אישי. אם אתה יכול למלא את הצורך הזה בעצמך, תוכל להימשך אליו פחות.
עכשיו נגיד שאתה נמשך למישהי ואתה כועס על זה שאתה נמשך אליה ואתה רוצה להימשך אליה פחות מה אתה צריך לעשות, שמעת פעם על מקרה שמישהו נמשך למישהי מישהי נמשכה למישהו שמעת?

ש: כן.

אליעד: ושמעת פעם על בן אדם שנמשך למישהי נשואה או למישהי בלתי מושגת או משיכה למישהו בלתי מושג והבן אדם מרגיש רע מזה שהוא נמשך למישהו, נכון אז השאלה היא למה אתה נמשך אליה ואיך אתה יכול פחות להימשך אליה אז התשובה היא כזאת תתרכז לחוק אצבע, חוק האצבע אומר ככה בן אדם נמשך למי שהוא רוצה להיות כמוהו הבנת את זה בוודאות אתה יכול לבדוק את זה בממוצע לראות כל בן אדם שנמשך למישהו זה אומר שאתה חושב שיש בה משהו שהיית רוצה להיות כמוה משהו.

ש: או שאתה חושב שיש את זה בך ואתה רוצה מזה יותר.

אליעד: או שאתה חושב שיש את זה בך ואתה רוצה את זה יותר שזה אותו דבר בעצם זה היינו הך, לדוגמה אתה עשיר ואתה נמשך למישהו יותר עשיר ממך שזה אומר שאתה חושב שאתה עני ולכן קודם כל צריך לדעת אינטואיטיבית אם מישהו אומר לך אני לא יודע למה אני נמשך אליה אוקי מה אתה חושב עליה יש בה משהו שהיית שמח שיהיה לך לדוגמה כולם אוהבים אותה והייתי רוצה שיאהבו אותי הוא יותר חכם ממני רוצה להיות חכם כמוהו הוא עשיר רוצה עשיר הוא יפה רוצה להיות יפה בסדר.

ולכן קודם כל אובססיות של משיכה אובססיבית בן אדם נמשך באופן אובססיבי למישהו שהוא רוצה להיות כמוהו, עכשיו למה בן אדם נמשך למישהו שהוא רוצה להיות כמוהו מה ההיגיון בזה אז התשובה היא כזאת אתה רוצה להיות עשיר ואתה מתעצל ואתה לא יודע איך להיות עשיר אין לך מושג איך להיות עשיר ואתה חושב שאתה לא צריך להיות עשיר ואז אתה אומר אני אעשה קומבינה אני אמשך למישהי שהיא עשירה נגיד מישהי שהיא מוצלחת ואז אם מישהו שיש לו את זה יאהב אותי אז אני יכול לדמיין כאילו זה שלי כאילו השגתי את זה כאילו זה כבר ככה זה כל הסיפור.

זאת אומרת כל המשיכה הזאת יושבת על קומבינה על תרמית ומה שאתה צריך לעשות זה אם אתה רוצה פחות להימשך למישהו אתה צריך לבדוק למה אני נמשך אליו מה יש בו שאני רוצה שיהיה בי ולהשיג את זה אם תשיג את זה אתה פחות תימשך אליו זה כל הסיפור ואם בן אדם יש לו משיכה מאוד מוזרה למישהו יש בו משהו שאתה רוצה, למה נגיד יש אנשים שהם פדופילים והם נגיד נמשכים לילדים לדוגמה מה הוא רוצה מה יש בילד, שנייה כי נגיד בילד בדרך כלל התשובה תהיה תמימות זאת אומרת ילד נגיד יש בו תמימות ואתה היית רוצה את התמימות הזאת לעצמך.

עכשיו למה אתה תרצה להיות תמים מה ההיגיון בזה כי נגיד אתה אומר אם הייתה לי את התמימות שלו הייתי יכול לאהוב את עצמי איך שאני, נגיד שאתה לא אוהב את עצמך ואז יש לך בתת מודע מחשבה וואלה אבל אני לא אוהב את עצמי בגלל השיפוטיות שלי ילד אין לו שיפוטיות אז הוא היה אוהב אותי ואז אתה תחפש נגיד שילד יאהב אותך כי אז אם ילד אוהב אותך אז אתה אומר הוא באמת אוהב אותי כי הוא תמים הוא לא באמת חושב שאני לא מוצלח כי הוא עוד ילד לדוגמה.

זאת אומרת שבעצם אתה נמשך לתמימות שבו כי אתה רוצה שתהיה לך את התמימות שלו, זאת אומרת אתה רוצה שתהיה לך את היכולת לאהוב אותך בלי תנאים נגיד שאתה לא אוהב את עצמך בלי תנאים אתה אוהב את עצמך עם תנאים והילד אוהב אותך בלי תנאים אז אתה רוצה את האהבה שיש כלפיך בלי תנאים שיש בו כלפיך שיהיה לעצמך, נגיד שהילד אוהב את עצמו בלי תנאים ואתה רוצה לאהוב את עצמך בלי תנאים זה אותו דבר, הרעיון שתמיד יהיה.

ש: איך זה קשור על הילד כשאתה נמצא עם הילד אם אתה רוצה שהילד יאהב אותך.

אליעד: אמרתי בילד יכולה להיות תכונה אופי שאתה רוצה את תכונת האופי הזאת לעצמך לדוגמה.

ש: אוקי.

אליעד: משהו יש בזה יש בו משהו שאתה רוצה לעצמך.

ש: ומה עכשיו נגיד פדופיל בא והולך ונגיד מתעסק עם ילדים אז זה לא נגיד זוגיות כשהוא נמצא עם הבת זוג שלו אומר אם היא מצליחה אז כנראה שגם אני מצליח וכו', כאילו מה נגיד כשהוא עושה יחסי מין עם הילד אז כאילו הוא אוהב את עצמו כמו שהילד אוהב את עצמו?

אליעד: הוא כשהוא נמצא עם בת זוג ולא משנה כמה היא אוהבת אותו זה יהיה עם תנאים ילד באופן יחסי אוהב אותך בלי תנאים כי אין לו שכל אז יש אנשים שרוצים שיאהבו אותם בלי תנאים ולכן הם נגיד נהיים פדופילים זה סוג של משיכה לא הגיונית.

ש: כשהוא מקיים יחסי מין עם הילד הוא מרגיש שהילד אוהב אותו בלי תנאים?

אליעד: כן.

ש: איך אבל הילד מתנגד לו.

אליעד: לא קודם כל הילד בדרך כלל לא מתנגד לו לא דיברנו על מישהו שאונס ילדים דיברנו על מישהו שהוא נמשך לילדים, לא מישהו שאונס אותם בסדר?

ש: אוקי.

אליעד: עכשיו בא נגיד נדבר על אונס בא נגיד שהוא אונס גבר אונס בחורה בחורה אונסת גבר לא משנה, מה ההיגיון מה טוב לו בזה למה הוא נמשך אליה ואונס אותה מה ההיגיון כי תוך כדי שהוא אנס אותה הוא אומר לא היא רוצה אותי היא רק לא יודעת זה נכון שהיא גם לא רוצה אבל היא גם כן רוצה נכון שהיא לא רוצה אבל נכון שהיא גם כן רוצה. עכשיו זה במקרים של משיכה עכשיו יכול להיות מצב שמישהו נגיד מנסה לנקום אולי נגיד הוא נוקם הוא אומר אני אאנוס מישהי כדי לנקום במישהי אחרת, לא מדבר על זה דיברתי עכשיו על מצבים של נמשך מישהו שמרגיש שיש לו משיכה כלפי מישהו.

לא במצב נגיד שמישהו רוצה לאנוס מישהו אחר כדי לנקום בה כי היא יהודייה הוא אונס אותה ורוצח אותה הוא לא נמשך אליה הוא פשוט רצה הוא כאילו הרגיש אושר מזה שהוא פוגע במישהו יהודי נגיד בסדר לא דיברתי על זה דיברתי על מצב של משיכה, כמישהו אומר לך אני לא יודע למה אני נמשך אליה אני לא יודעת למה אני נמשכת אליו למה הוא נמשך אליו לא משנה מה יש בו אתה יכול להמר הוא שנמשכים אליו תכונות שזה שנמשך רוצה את התכונות האלה, יש אין ספור אנשים שהם אובססיביים כלפי אנשים שהם רוצים להיות כמותם ברמות מטורפות אין ספור אנשים כאלה והסיבה היא שזה נובע מעצלנות.

ש: עצם זה שהם רוצים?

אליעד: לא זה שאתה נמשך למישהו בצורה אובססיבית זה נובע מעצלנות.

ש: רק מעצלנות?

אליעד: כן.

ש: בצורה אובססיבית.

אליעד: עוד פעם אם זה לא בצורה אובססיבית אף אחד לא יתקשר להגיד שיש לו בעיה אנחנו מדברים על מקרים שיש בעיה הבן אדם פתאום נמשך לבוסית שלו מישהי נמשכת ללא יודע למישהו, לא משנה כל מיני מקרים ולא תמיד זה אפשרי ולא תמיד זה פועל לא תמיד זה הדדי אז לא צריך אפילו לחפש "למה את נמשכת אליה? בגלל, מה יש בה מה את אוהבת בה? את זה וזה" זאת הסיבה שבגללה את נמשכת אליה נכון שאת רוצה להיות כמוה בזה ובזה בגלל זה את נמשכת אליה ככה זה עובד.

ש: אבל למה יש לפעמים משיכה ולפעמים זאת משיכה מינית דווקא מיניות, יש משיכה ומשיכה מינית.

אליעד: אז זאת הקצנה של המשיכה נגיד שבן אדם במשיכה מינית יש לו סיפור שנגיד סקס זאת הוכחה שאוהבים אותו נגיד, אוקי סקס זאת הוכחה שאוהבים אותו אז הוא אומר אם ההיא עושה איתי סקס זה אומר שהיא אוהבת אותי ואם היא אוהבת אותי אז אנחנו אחד ואם אנחנו אחד אז ככה וככה. אני נגיד הכרתי פעם מישהו שהסיפור שלו היה כזה הוא היה בן אדם מבוגר והוא סטרייט לצורך העניין אבל יום אחד הוא התחיל להתאהב במישהו צעיר במקום העבודה שלו, הבנת בן אדם מבוגר התחיל להתאהב במישהו צעיר במקום העבודה שלו.

ומה הסיבה שהוא התאהב בו מה הסיבה כי אותו בחור צעיר היו לו מלא נשים מלא בחורות שרצו אותו והוא הבן אדם המבוגר תמיד היה לו שנשים לא רוצות אותו אז הוא התחיל להתאהב בבחור הזה שמלא נשים רוצות אותו כי אז בתת מודע היה לו אם ההוא שמלא בחורות רוצות אותו הוא רוצה אותי אז כנראה שהבחורות שרוצות אותו רוצות אותי, זה סיפור לא משנה תמיד יש איזה סיפור מאחורה וכנ"ל יש עוד מלא ומלא סיפורים.

ש: והוא יצא מזה?

אליעד: מעניין מאוד.

ש: כאילו זה עבר?

אליעד: לא יודע שיעשה מה שהוא רוצה אני הסברתי זה הסיבה מה אחר כך זאת עוד שאלה אחרת.
עצלות אוהב את עצמך לאהוב את עצמו התאוששות לאחר פרידה לשכוח את האקס אוהבת אותי אם היא אוהבת להעריך את עצמי להתמודד עם פרידה מתגברים על אהבה למה אני נמשכת אליו אהבה אהבה אובססיבית אובססיביות אובססיבית אובססיות איך לא להימשך איך לא להימשך למישהו איך להוציא איך להוציא מישהו מהראש איך משחררים מישהו מהלב איך משתחררים מאהבה אישה אישה נשואה בחורה בחורה נשואה בחורות גבר נשוי דחף מיני דחפים מיניים דיכאון אחרי פרידה דיכאון לאחר פרידה הנאה מינית התאוששות לאחר פרידה התגברות על פרידה התמודדות עם פרידה התרגשות מינית חרמנות חשק מיני טיפול טיפול בפדופיל טיפולים יוצאים מאהבה יחסי מין יחסים מיניים ילד ילדה ילדים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לא להימשך לא להימשך למישהו לא להתגעגע לא מצליח לשכוח אותה לא מצליחה לשכוח אותו לב שבור להוציא להוציא אותה מהראש להוציא אותו מהראש להוציא את האקס מהראש להוציא את האקסית מהראש להוציא מהראש להוציא מישהו להוציא מישהו מהראש להוציא מישהי מהראש להימשך להימשך למישהו להיפרד מאהבה להפסיק לאהוב להפסיק לאהוב אותה להפסיק לאהוב אותו להפסיק לאהוב את האקס להפסיק לאהוב את האקסית להפסיק לאהוב בן אדם להפסיק לאהוב ידיד להפסיק לאהוב מישהו להפסיק לאהוב מישהי להפסיק להתגעגע להפסיק לחשוב על האקס להפסיק לחשוב על האקסית להפסיק לחשוב על מישהו להפסיק לחשוב על מישהי להפסיק לחשוב עליה להפסיק לחשוב עליו להרגיש טוב בלעדיה להרגיש טוב בלעדיו להשתחרר מאהבה להשתחרר מהאקס להשתחרר מהאקסית להתגבר על אהבה להתגבר על האקס להתגבר על האקסית להתגבר עליה להתגבר עליו להתמודד עם פרידה למחוק אותה מהראש למחוק אותו מהראש למחוק את האקס מהראש למחוק את האקסית מהראש למחוק מהראש למחוק מישהו מהראש למחוק מישהי מהראש לעשות סקס לצאת מאהבה לרצות סקס לשכוח אהבה לשכוח אהבה נכזבת לשכוח אותה לשכוח אותו לשכוח את האקס לשכוח את האקסית לשכוח בחור לשכוח בחורה לשכוח מבחור לשכוח מבחורה לשכוח מהאקס לשכוח מהאקסית לשכוח מישהו לשכוח מישהו שאת אוהבת לשכוח מישהי לשכוח מישהי שאתה אוהב מטופל מטופלים מטפל מין מיניות משיכה משיכה אובססיבית משיכה חולנית משיכה מינית מתגברים על אהבה נמשך נמשך לאישה נשואה נמשך לבחורה נמשך לילדים נמשך לנשים נמשכת לגבר נמשכת לגבר נשוי נמשכת לגברים נפרדים מאהבה נשואה נשים סטיות סטיות מיניות סטייה סיפוק מיני סקס עוררות מינית פדופיל פדופיליה פעילויות מיניות פעילות מינית קשר אובססיבי קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס שברון לב תשוקה מינית
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
... הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית מה עושים כשהילדים רבים בבית ואיך להפסיק מריבות בין אחים? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד להתמודד עם מריבות בין אחים בבית, וכיצד ההורים יכולים ללמד את ילדיהם להתמודד עם מצבים של כעס, תסכול ואלימות. כאשר יש בבית שני ילדים רבים, ובמיוחד אם אחד הילדים נוטה להיות יותר דרמטי, יותר עצבני, או להוציא דברים מפרופורציה, חשוב להבין כיצד לנהל את המצב באופן נכון. למה הילדים שלי רבים כל הזמן ואיך אני יכולה למנוע את זה מראש? ראשית, אליעד מדגיש שהגישה הנכונה היא לא רק להתמודד עם המריבה בזמן אמת, אלא לנסות למנוע אותה מראש על ידי חינוך הילדים לחשיבה הגיונית ולקיחת אחריות אישית. כשהילדים לומדים לבדוק את המציאות ולשאול שאלות על האירועים שמתרחשים סביבם, הם יכולים להיות יותר רגועים ופחות להוציא דברים מפרופורציה. לדוגמה, כאשר אחת הבנות כועסת כי הבקבוק שלה נעלם, להורה זה אולי נראה כדבר לא משמעותי, אך לילדה זה כל עולמה באותו הרגע, בדיוק כמו שמבוגר מתוסכל ממשהו משמעותי כמו ביטול אירוע שהתכונן אליו חודשים ארוכים. ההורה צריך להבין את תחושת הילדה, ולעזור לה להתמודד עם המצב על ידי שאילת שאלות שירגיעו אותה ויגרמו לה להטיל ספק במסקנות שלה בעצמה. כיצד לעזור לילד להתמודד עם כעס וללמוד לקחת דברים בפרופורציה? אליעד ממליץ להתחיל מהדברים הקטנים ביותר שמוציאים את הילדה מפרופורציה. אם הילדה מתעצבנת למשל מכך שאחותה לקחה כפית שהיא רצתה להשתמש בה, ההורה צריך להדריך אותה ולהוביל אותה לחשיבה רציונלית באמצעות שאלות כמו למה זה מפריע לך?, ... יקרה אם לא תקבלי את הכפית?, ולהביא אותה בעצמה להבנה שאין בכך משהו נורא. התהליך הזה צריך להיעשות בצורה הדרגתית, ולא להתחיל מיד בדברים גדולים שהילדה תופסת כקריטיים עבורה. אליעד מדגיש גם כי ההורה חייב בעצמו ללמוד להתמודד עם מצבים מלחיצים בצורה רגועה, מכיוון שאם ההורה לחוץ, גם הילד יהיה לחוץ. חשוב לא רק לתת לילד מסקנות מוכנות (זה לא נורא), אלא לעבור איתו תהליך מחשבתי אמיתי בו הילד מבין לבד מדוע המצב הוא לא כל כך חמור. מה לעשות בזמן שהילדים רבים? כאשר המריבה כבר מתרחשת בפועל, ההורה לא צריך למהר ולהביע את דעתו לגבי מי צודק, או להשתיק את אחד הילדים כדי להשיג שקט. זה אולי יביא לשקט רגעי, אבל לטווח הארוך, זה יזיק לילדים . כאשר ההורה אומר לילד שהוא צודק רק כדי להרגיע אותו, הילד מתרגל למחשבה שהצדק תמיד איתו, וכאשר יגדל יתקשה להתמודד עם מצבים שבהם אחרים לא יסכימו איתו. במקום זאת, אליעד ממליץ לעצור ולשאול את הילדים שאלות ברוגע: מה בדיוק קרה?, איך אתה יודע שזה באמת מה שקרה?, אולי הצד השני בכלל לא התכוון לפגוע בך?. על ידי שאלות אלו, ההורה עוזר לילדים לבדוק בעצמם את האמת מאחורי האירועים ומלמד אותם לקחת אחריות על המחשבות והתגובות שלהם. איך לעזור לילד להתמודד עם אכזבות קטנות? אליעד ממחיש את זה דרך דוגמה נוספת: ילדה שמתוסכלת כי אחותה לקחה לה חולצה חדשה למדוד אותה, והילדה חוששת שזה יהרוס את החולצה. במקום להלחיץ את הילדה עם דעות נגדיות כמו מה אכפת לך שהיא מודדת?, ההורה צריך לשאול שאלות כמו מה מפריע לך?, למה זה כל כך משמעותי עבורך? ולברר את כל ההנחות הלא נכונות ...
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
טיפול בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית
... בילד בעייתי, ילד שלא רוצה לעבוד, חינוך ילדים מתבגרים, בעיות בחינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, ילדה מתבגרת, ילד מתבגר, מריבות עם הילדים, לזרוק את הילד מהבית מה עושים עם ילד מתבגר שלא רוצה לעבוד? כאשר יש ילד מתבגר או ילדה מתבגרת שאינם רוצים לעבוד, נוצרת דילמה קשה מאוד אצל ההורים, במיוחד כאשר ההורה מרגיש אחריות לפרנס את הילד גם לאחר גיל ההתבגרות. בהרצאה זו אליעד כהן מציג גישה מפורטת ויסודית לטיפול במצב זה, כשהוא מדגים באמצעות דיאלוג שמציג אמא שמתקשה לקבל את חוסר העצמאות של בתה. האמא ... כמו שהוא. המצב מביא אותה למצב של סבל נפשי ומועקה מתמשכת. מה האפשרויות של ההורה במצב כזה? אליעד מסביר שהורה שמתמודד עם ילד מתבגר שלא עובד ולא מתפקד עצמאית, עומד למעשה בפני שתי אפשרויות עיקריות: אפשרות ראשונה היא לזרוק את הילד מהבית. אפשרות זו אומנם נראית קיצונית, אבל היא קיימת כאופציה ממשית. במקרה זה, הילד יצטרך להתמודד עם החיים בעצמו. למרות שהאפשרות קיימת, לרוב ההורים לא מצליחים באמת להגיע למצב שבו הם מסוגלים לבצע אותה עד הסוף, עקב רגשות אשמה או פחד מתגובות שליליות מצד הילד והסביבה. אפשרות שנייה היא להשלים עם המצב כפי שהוא, כלומר, לקבל את העובדה שהילד אינו עובד או מתפקד עצמאית ולחיות עם זה בשלום. משמעות הדבר היא להפסיק לנסות לשנות את הילד או לכעוס על המצב, ופשוט לקבל את המציאות כעובדה מוגמרת. למה קשה להורה לקבל החלטה? אליעד מסביר שקושי בקבלת ההחלטה נובע מחוסר היכולת של ההורה להחליט בצורה חד - משמעית מה הוא באמת רוצה. ההורה נשאר תקוע במצב ביניים שבו הוא לא באמת זורק את הילד ולא באמת משלים עם המצב. מצב הביניים הזה גורם לסבל מתמשך. אליעד מדגיש שהבעיה האמיתית אינה עצם העובדה שהילד לא עובד, אלא עצם זה שההורה אינו סגור באופן מלא על ההחלטה שלו. דוגמאות והמחשות להבנת הנושא: כדי להמחיש את הקושי, אליעד נותן דוגמה של אדם שאינו יכול לעבור דרך קיר. ... מזה ביום - יום. כלומר, בני האדם משלימים בקלות עם דברים שהם יודעים בבירור שאינם יכולים להשתנות. אך לעומת זאת, כאשר מדובר בילד שלא עובד, ההורה לא באמת משלים עם המצב כי הוא חושב שאולי יש אפשרות אחרת. מחשבה זו משאירה את ההורה במצב של תקיעות. כמו שאדם היה סובל אם כל הזמן היה חושב שאולי כן אפשר לעבור דרך קירות, כך ההורה סובל כי הוא לא מקבל לגמרי את העובדה שהילד לא ישתנה או לא יתפקד עצמאית. אליעד משתמש גם בדוגמה נוספת - תשלום ארנונה או חשבון חשמל. רוב האנשים משלימים עם זה כי הם מבינים שאין ברירה אחרת, ולכן זה לא מטריד אותם כל כך. הם מקבלים זאת כעובדה, אף על פי שזה עולה להם כסף. אליעד מסביר שאם ההורה יצליח לקבל את הילד שלו כמו שהוא מקבל תשלום ארנונה, הסבל יפחת. מדוע ההורה אינו מסוגל לקבל את הילד ללא תנאי? בעיה נוספת שאליעד מדגיש היא חוסר היכולת של ההורה לאהוב את הילד ללא תנאים, משום שלרוב הורים מצפים לתמורה כלשהי מהילדים שלהם. ההורה מרגיש שהילד חייב להחזיר לו משהו על ההשקעה הרבה. מצב זה יוצר תחושת תסכול וחוסר השלמה. אליעד טוען שאין באמת אהבה ללא תנאים, כי בעולם יש תמיד תנאים כלשהם, כמו שאדם לא ייתן לאנשים לשדוד אותו ללא תנאים. ההורה נדרש להבין שיש תנאים מסוימים, וההחלטה לקבל את הילד למרות חוסר התפקוד שלו - היא בעצמה תנאי שההורה שם לעצמו, על מנת לשחרר את עצמו מהסבל הנפשי. איך מגיעים להחלטה הסופית? אליעד אומר שלהורה יש בסופו של דבר שתי אפשרויות ברורות: להחליט באופן מוחלט לזרוק את הילד מהבית ולשאת בתוצאות, מה שאומר לשחרר את רגשות האשמה. לקבל לגמרי את המציאות של חוסר התפקוד של ה
חזרה בתשובה, הצטרפות לכת, בן חוזר בתשובה, בת חוזרת בתשובה, הורים לילדים נפגעי כתות, ילד חוזר בתשובה, ילדה חוזרת בתשובה, הורים לילדים חוזרים בתשובה, איך מתמודדים עם ילד חוזר בתשובה? התמודדות עם חזרה בתשובה, ילד חזר בתשובה
... בתשובה, הצטרפות לכת, בן חוזר בתשובה, בת חוזרת בתשובה, הורים לילדים נפגעי כתות, ילד חוזר בתשובה, ילדה חוזרת בתשובה, הורים לילדים חוזרים בתשובה, איך מתמודדים עם ילד חוזר בתשובה? התמודדות עם חזרה בתשובה, ילד חזר בתשובה מה לעשות כשהילד חוזר בתשובה או מצטרף לכת? אליעד כהן מסביר שכאשר ילד או מישהו קרוב מחליט לחזור בתשובה, להצטרף לכת או להתחזק בדת, ההורים נמצאים לעיתים קרובות במצב של בלבול וחוסר אונים. הם מרגישים שהילד שלהם הולך לאיבוד ולא יודעים כיצד להתמודד עם המצב החדש. הוא מתאר מצב נפוץ שבו ילד או ילדה מתחילים ללכת לשיעורי ... דתית, או אפילו מצטרפים לגורו כלשהו, וההורים לא יודעים כיצד לפעול. הוא מדגיש כי למרות שבהתחלה התהליך יכול להיראות חיובי, כמו ילד שהפסיק להשתמש בסמים ... אנשים משכילים ונורמטיביים לחלוטין. המטרה היא להדגיש שהסכנה קיימת תמיד ושיש להיות ערניים במיוחד. מהי הדרך היחידה שבטוח תעזור לילד שחוזר בתשובה? אליעד כהן מציין בבירור שקיימות גישות שונות להתמודדות: חלק חושבים שצריך לריב עם הילד, חלק חושבים שצריך לאהוב אותו ... בו רגשית או כספית. אך לדעתו, אף אחת מהגישות האלו לא בטוחה ב - 100%. קיימת רק שיטה אחת שהיא ודאית לגמרי, וזאת הדרך של לעודד את הילד לפתח את השכל. למה הדרך הכי טובה היא לעודד את הילד לחשוב בהיגיון? אליעד כהן ... תפילין. בצורה כזו הוא לא יזרוק את השכל שלו לפח ולא יהפוך לעיוור באמונתו. אליעד כהן מבהיר את זה עוד יותר על ידי דוגמה קיצונית: אם ילד יחליט להצטרף לדאעש ... אליעד כהן מציג דילמה מעניינת: מצד אחד, זרם דתי לא הגיוני כמו ברסלב, שדוגל בזריקת השכל, יכול להיות קל יותר מבחינה תיאורטית לעזור לילד להשתחרר ממנו - כי הילד נמצא שם רק בגלל צרכים ... אחרת, הוא עשוי לעזוב את המקום הזה. מצד שני, זרם דתי הגיוני כביכול, שמנמק את הדת והאמונה בצורה לוגית לכאורה, יהיה יותר קשה לעזור לילד לצאת ממנו, כי להורים אולי לא יהיה מספיק ידע או יכולת לסתור את הטיעונים של הרבנים שמשכנעים את הילד. למרות זאת, אליעד כהן ממליץ תמיד לבחור בגישה שמעודדת את השכל, משום שבטווח הארוך זה ייתן את הסיכוי הטוב ביותר לשחרר את הילד. ככל שהילד יפתח את השכל שלו יותר, יהיה קל יותר, בעת הצורך, להתמודד עם הטענות שלו בצורה שכלית ולהוציא אותו מזרמים שגויים. איך לעזור לילד לפתח את השכל? אליעד כהן מציע להורים לעודד את הילד לחשוב בהיגיון, גם אם הוא החליט ללכת לכיוון דתי. המסר צריך להיות ברור לילד: אל תזרוק את השכל שלך לפח. הילד חייב לשמור תמיד על חשיבה ... יותר חכם. הוא מדגיש שהיכולת לחשוב בהיגיון היא זו שפותרת את כל הבעיות מסוג זה, ולכן זוהי העצה המרכזית שלו לכל הורה שמתמודד עם ילד שחזר בתשובה או הצטרף לכת. איך להתמודד עם ילד שחוזר בתשובה? איך לעזור לילד שהצטרף לכת? איך לשכנע מישהו ...
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
מרדנות, סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים
... סרבנות, עקשנות, הפרעת התנגדות, הפרעת התרסה, חוצפה, למה הילד עושה דווקא? למה הילד לא מקשיב? למה הילד עושה בכוונה? סמכות הורית, למה הילד לא יודע לקבל לא? מרדנות בגיל ההתבגרות, הפרעת מרדנות, הדרכת הורים, משמעת ילדים מה גורם לילד או לעובד להתריס ולמרוד? הסיבה למרדנות, סרבנות, ועקשנות אצל ילדים, עובדים ואנשים תלויים תלויה במגוון גורמים, אחד מהם הוא הרצון להרגיש אינדיבידואליות. אליעד כהן מציע הסבר פסיכולוגי לכל תופעה זו, תוך הדגמה כיצד ילדים (או עובדים) מתנגדים למה שנאמר להם, גם אם ההוראה הגיונית ... אלא מתוך רצון של האדם להתנסות בעצמאות ולחוש אינדיבידואליות. מדובר בתופעה ביולוגית ופסיכולוגית המובילה את האדם לרצות להרגיש שהוא נפרד מהמציאות שמסביבו. כאשר ילד מקבל הוראה מהוריו או מבוגר אחר, לעיתים יש לו רצון פנימי להרגיש שהוא אינדיבידואל, חלק נפרד מהסביבה ומההוראות שהוא מקבל. זו הסיבה שבפעמים רבות, הילד לא מקשיב להוראות, אפילו אם הן הגיוניות ועשויות להועיל לו. הילד לא רוצה להרגיש שהוא חלק מהמשמעת או מההוראות של אחרים, ובמקום זאת הוא בוחר להתנגד כדי לשמור על תחושת העצמאות האישית שלו. ההסבר לפעולתו של הילד הוא לאו דווקא כי הוא לא מסכים עם ההוראות או כי הוא רוצה להפריע למבוגרים, אלא כי הוא רוצה להרגיש שהוא קיים כישות נפרדת, והדרך היחידה להרגיש כך היא להתנגד למבוגר שמוביל את הדרך. הילד, בתגובה להוראות, מייצר התנגדות שלא בהכרח משמעה חוסר הסכמה אלא צורך ... של האדם להרגיש שהוא שומר על זהותו האישית, הדרך להתמודד היא לעזור לו להרגיש שהוא יכול לשמור על עצמיותו גם בתוך ההוראות או בקונטקסט של הפעולה. למשל, בהנחה שהילד או העובד נמצא במצב שבו הוא מרגיש תלות מוחלטת במבוגר או בסמכות, הדרך ... ולא שהוא מבצע פעולות רק מתוך ציות או מתוך כפייה. על ידי כך הוא יכול להרגיש את תחושת העצמאות שלו תוך כדי פעולה. באופן כללי, חשוב להבין שהמרדנות או ההתנגדות אצל ילדים או עובדים לא נובעת בהכרח ממקום של חוסר הסכמה או כוונה רעה. במקרים רבים, מדובר בניסיון של הילד או העובד לשמור על תחושת האינדיבידואליות והעצמאות שלו. ברגע שמבינים את הסיבה הפסיכולוגית מאחורי ההתנהגות הזו, ניתן להתמודד עמה בצורה חכמה ומבוססת על עקרונות של העצמה אישית, ולא בהכרח על דרך של ציות עיוור. בעיות משמעת אצל ילדים איך לגרום לילד להקשיב? הדרכת הורים אינדיבידואליות של ילדים הפרעת התנגדות ילדים עבודת צוות עם ילדים בעיות משמעת אצל ילדים, למה הילד סרבן? למה הילדה סרבנית? למה הילד מסרב? למה הילדה מסרבת? למה הילד עקשן? למה הילדה עקשנית? למה הילד מתעקש? למה הילדה מתעקשת? למה ה
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
התאבדות ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים
... ילדים, למה ילדים מתאבדים? איך למנוע התאבדות ילדים? מניעת התאבדות בגלל חרם, ילד התאבד בגלל חרם, מה אומרים לילד שרוצה למות? מחשבות אובדניות אצל ילדים, סיבות להתאבדות ילדים, הורים לילדים אובדניים, סימנים להתאבדות ילדים למה ילדים מתאבדים ואיך הורים קשורים לכך? אחת התופעות המדאיגות ביותר בקרב ילדים ובני נוער היא תופעת ההתאבדות. אליעד כהן מסביר בהרצאתו בפירוט את הסיבות להתאבדות ילדים, כיצד למנוע זאת, ומה תפקיד ההורים במניעת או בהעצמת התופעה. האם הרצון למות אצל ילדים הוא מולד? אליעד כהן מדגיש באופן ברור שהרצון להתאבד או הרצון למות אינו רצון מולד. הוא מסביר שילדים נולדים ללא פחד ממוות, וללא הבנה ברורה של המוות או של החיים עצמם. ילד שנולד אינו פוחד למות, אבל מצד שני גם אינו רוצה למות. למעשה, הרצון למות הוא משהו שנלמד במשך החיים. לדוגמה, הוא מציג את העובדה שכשנולד תינוק, אין ... היא תכונה מולדת. אולם, הרצון למות או הנטייה להתאבד אינן מולדות. מה הקשר בין חרם בבית הספר להתאבדות ילדים? אחת הסיבות המרכזיות להתאבדות ילדים, כפי שמציין אליעד כהן, היא חרם חברתי בבית הספר, בריונות, שיימינג או השפלות מצד בני גילם. הוא מסביר שכאשר ילד עובר השפלה, נידוי או צחוק, הוא עלול להגיע למצב שהוא אינו רוצה לחיות יותר. השאלה החשובה שאליעד מעלה היא: מדוע הילד חושב שזו סיבה מספיק חמורה כדי להתאבד? הוא מסביר שילד חושב שחרם הוא סוף העולם בגלל הדרך שבה חונך בבית. ההורים לימדו את הילד לחשוב שהוא חייב להיות אהוב, שהוא חייב להרגיש טוב, שהוא חייב לקבל הערכה ואהבה מהסביבה. הילד למד מהוריו שהחיים חייבים להיות בדיוק לפי רצונו, ולכן, כשמשהו אינו מתנהל לפי התסריט האידיאלי הזה, הוא חושב שאין טעם להמשיך לחיות. מדוע ההורים אחראים במידה רבה להתאבדות ילדיהם? אליעד כהן מחדד נקודה שנויה במחלוקת אך חשובה מאוד: ההורים הם אחראים חלקית, ולעיתים משמעותית, להתאבדות ילדיהם. הוא מדגיש כי כוונתו אינה להאשים את ההורים באופן מלא, אבל בהחלט להדגיש את האחריות שלהם ביצירת תפיסת עולם מסוימת אצל הילד . לדוגמה, ילד שחונך בבית שאסור לו להרגיש רע, או שהרגשה רעה היא סוף העולם, יפתח פחד וחרדה ממצבים חברתיים שליליים. ההורים, דרך חינוך שאומר לילד שהוא חייב תמיד להיות אהוב או להצליח, למעשה מעצימים את הסיכון להתאבדות במקרה שהילד יתמודד עם מציאות קשה, כמו חרם או דחייה חברתית. הוא מציג דוגמה מפורטת: כשההורים מחבקים, מלטפים ומפנקים את הילד באופן קיצוני (פוצי מוצי), הם אמנם מעניקים לו הרגשה טובה, אך בו זמנית גם גורמים לו להיות תלוי בהרגשה הזאת ולפחד מאיבוד אותה הרגשה. כשהוא נתקל במציאות קשה, כמו חרם חברתי או השפלה, הוא חש שאיבד הכל, עד כדי כך שירצה להתאבד. האם הילדים שמבצעים חרם אשמים במוות? אליעד כהן מבהיר שגם ה
שיטות לטיפול בטראומה, איך למחוק זיכרון? איך לטפל בטראומה? להצליח להתחבר לרגשות, ניתוק רגשי, טיפול בדמיון מודרך, מחיקת זיכרון רע, צמחונות, התעללות בבעלי חיים, טראומה רגשית
שיטות לטיפול בטראומה, איך למחוק זיכרון? איך לטפל בטראומה? להצליח להתחבר לרגשות, ניתוק רגשי, טיפול בדמיון מודרך, מחיקת זיכרון רע, צמחונות, התעללות בבעלי חיים, טראומה רגשית
... זאת התפתחה אצלו התניה שמשפיעה על חייו גם שנים רבות לאחר מכן. אליעד כהן מסביר שאנשים שחווים טראומה, בין אם מדובר בזיכרון ילדות כואב או אירוע קשה כמו השואה, מושפעים מאוד מן העבר שלהם. הטראומה גורמת לאדם להתנהג או להרגיש באופן מסוים גם בהווה, ומונעת ממנו התקדמות או שינוי חיובי. לדוגמה, אדם שעבר טראומה של דחייה בילדותו, עלול להתקשות לתת אמון או להתחבר לאנשים אחרים גם בבגרותו. ההשפעה של הטראומה מתבטאת באופן מעשי: בכל פעם שאדם נתקל באירוע שמזכיר את הטראומה, גם אם מדובר ברמז קל בלבד, ... חיים? אליעד מסביר שפחד מבעלי חיים, כמו פחד מגוקים או מכלבים, לא תמיד קשור לטראומה ישירה, אלא לעיתים קשור לחינוך שקיבל האדם בילדות. אם האדם מבין שהפחד נובע מחינוך, הוא יכול לבצע תהליך דומה לזה של טיפול בטראומה: לחזור בדמיון לאירוע שבו לימדו אותו לפחד, להטיל ספק באמיתות מה שלימדו אותו, ובכך להשתחרר מהפחד. לדוגמה, אם אדם למד בילדותו שהוריו אמרו לו לפחד מגוקים, הוא יכול לחזור לאותו רגע בדמיון, לשאול את עצמו למה זה משנה מה ההורים אומרים? מי אמר שהם צודקים?, וכך למעשה למחוק את ההתניה המפחידה שנוצרה אצלו. איך דעות קדומות משפיעות על היחס שלנו לבעלי חיים? אליעד נותן דוגמה על אנשים שמזדעזעים מסרטון שבו ילדה קטנה דוחפת חתול ומאשימים את הוריה בחינוך לקוי. הוא מציג את הטענה שהתגובה הרגשית השלילית אינה מחויבת, אלא תלויה בדעות קדומות ובתפיסות מוסריות שהושרשו בנו. הוא משווה זאת ... לך רע, כל פעם כשאתה שומע את הדלת נטרקת אתה נזכר ביריות ואז אתה רע לך אלא ברמה של בן אדם מנוהל על ידי טראומה. נגיד בן אדם שבילדות דחו אותו ועכשיו הוא בטראומה של דחייה ואז הוא לא מצליח לתת אמון באנשים כי הוא מפחד כשדוחים אותו, בן אדם שנטשו אותו בן אדם שבגדו בו כל מיני כאלה והוא לא מצליח להתקדם ... שאתה כועס, ממה נובע זה שאתה משהו? כי יש לי טראומה, טראומה מהעבר בעבר קרה ככה וככה ולכן זה משפיע ככה וככה זיכרון שניצרב לו בילדות מאמא שלו מסבתא שלו מסבא שלו. עכשיו השאלה היא איך מוחקים טראומה איך מנטרלים טראומה מה התשובה? ש: הטלת ספק. אליעד: מה זה אומר תן דוגמה. ש: שיטיל ספק בטראומה. אליעד: מה זה אומר? ש: בעבר. אליעד: מה זה אומר דוגמה, לדוגמה תן דוגמה לטראומה ואיך להטיל ספק. ש: אז דוגמה דחו אותו בילדות . אליעד: בן אדם נגיד פעם רצה מישהי והיא אמרה לו לא השפילה אותו בפני כולם מאז הוא מפחד להתחיל עם בחורות, למה אתה מפחד להתחיל עם בחורות? נזכרתי כי פעם בבית הספר רציתי ... והם לא רוצים להיכנס לזה אבל הדרך לצאת ממה שנוצר מהטראומה היא בעקבות זה שנכנסים לטראומה עוד פעם ובן אדם צריך לדמיין שהוא ילד ושאמא שלו נוטשת אותו שהיא עוזבת אותו, שהוא מרגיש חסר אונים שהוא מרגיש אבוד שהוא מרגיש דחוי מה שזה לא יהיה לדמיין את זה, ומה אז? שנייה ולחוות את זה אחרת ועל ידי זה שהוא ... להם, למה אתה צריך להקשיב להם? כי הם יודעים מה נכון, מי אמר שהם יודעים מה נכון?. פשוט לשכתב את המוח מחדש וואלה אז אני כבר כילד לא מאמין להם ואז הכל משתחרר. זה לא מחויב הדברים האלה אבל זה מחויב להיות מסוגל לעשות את הדברים האלה, בן אדם שיש איזה אירוע בעבר ששינה לו איזה משהו במחשבה צריך להיות מסוגל לחזור לעבר ותדמיין שאתה ילד דמיין שכולם אומרים לך ואתה עונה להם במוח שלך לא נכון אז מה אם הם אומרים שזה נכון מי אמר שזה נכון. ש: נוצרות תגובות פיזיות. אליעד: אם אתה מיישם את זה נכון. ש: יכול להיות שזה הופיע משום מקום בלי קשר, זה לא יכול להיות נגיד משפחה שבכלל כולם נגיד לא מפחדים מבעלי חיים וילד אחד. אליעד: אם זה מופיע משום מקום. ש: אני שואל. אליעד: אם זה משום מקום ואתה תכיר בכך שזה משום מקום זה יעלם באותו רגע. ש: לא באופן עקרוני אני שואל כאילו התופעה הזאת קיימת כי ... לפרה או שהפרה דומה לך אם יש לך השכלה כמו של פרה זה משהו אחר. קחו אני אתן לכם עוד דוגמה נגיד עכשיו היה איזה סרטון של איזה ילדה לא יודע מי ראה את זה בפייסבוק של איזה ילדה מתעללת בחתול, מה עשתה עם החתול מה ראו בסרטון או מה היה בסרטון שאני ראיתי כי אולי זה היה יותר ארוך שראו שהיא שורפת אותו באש ומה עם הסרטון שאני ראיתי? בסך הכל הייתה איזו ילדה קטנה שהיא כאילו באה לשבת על הכיסא והיא העיפה את החתול בעטה בו משהו העיפה אותו מתחת לכיסא, העיפה אותו זרקה אותו לא יודע מה מתחת העיפה את החתול ואבא שלה כאילו מחא לה כפיים משהו כזה. וכולם כאילו איך האבא מחנך את הילדה להתעלל בבעלי חיים, עכשיו גם זה אם זה היה הפוך והחתול היה יושב על הכיסא והיא הייתה באה מתחת לכיסא ואז החתול היה יכול להעיף אותה הוא לא היה מעיף אותה? מה קרה כאילו בטבע ב - ...
הפרעת זהות דיסוציאטיבית, פיצול אישיות, הנערה בעלת 30 הזהויות, סיפורה של תהילה, הפרעת ריבוי אישיות, טיפול בהפרעת אישיות מרובת פנים, הפרעת זהות מנותקת, הפרעת נתק מהעצמי, פסיכוסומטיה
... של האישיות. לדוגמה, תהילה עשויה להפוך לדמות של ילדה קטנה, ולהתנהג בצורה שונה ממה שהיא בדרך כלל, ולעיתים אף לא זוכרת את מה שעשתה בזמן הזהות האחרת. הפרעה זו נובעת ממנגנון הגנה ... דמות מסוימת. לדוגמה, אם אדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, ניתן לספק לו תחושת ביטחון בדרכים אחרות, ובכך להפחית את הצורך להזדהות עם דמות זו. מהי הפרעת זהות ... שונות. לדוגמה, תהילה יכולה להיות בדמות של ילדה קטנה, ובמצב זה להתנהג באופן שונה לחלוטין ממי שהיא בדרך כלל, כאשר לעיתים היא כלל לא זוכרת מה קרה לה בזמן שהייתה בדמות האחרת. הפרעה ... הזמן. למשל, היא עשויה להתקשר למשטרה ולומר שהיא ילד אחר שהלך לאיבוד, וכשיגיעו אליה, תטען שהיא לא יודעת על מה מדובר. לדבריו, יש חשיבות גדולה לכך שהמטפל לא יראה סימני הפתעה או חריגות ... או להסתיר מעצמו. למשל, אם תהילה אומרת שהיא ילדה קטנה שהולכת לאיבוד, יתכן שזה ביטוי לפחד פנימי שלה להיות לבד או צורך שלה בתשומת לב. אם מטפלים בתחושה או בפחד האמיתי שמאחורי הדמות ... עם דמות בעלת כישורים מיוחדים או מחלות, כמו ילדה עיוורת שמנגנת בפסנתר אף שמעולם לא למדה לנגן. הוא מסביר כי היכולת לנגן בפסנתר היא משהו שהאדם כנראה נחשף אליו בעבר, גם אם באופן ... או ייעלם. לדוגמה, אם האדם מזדהה עם דמות של ילד קטן כי זה נותן לו תחושת ביטחון, אפשר לספק לו תחושת ביטחון באופן אחר, ובכך להפחית את הצורך שלו להתנתק מעצמו. מהי הפרעת זהות ...
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
... חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים? איך להתמודד עם ילד שעושים עליו חרם בבית הספר? כאשר הורים מגלים כי הילד שלהם נתון לחרם חברתי בבית ... להצלחת ההתמודדות עם החרם. למה לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם? הסיבה המרכזית לכך שהורים לא צריכים לשדר לחץ או פחד לילד, היא שההורה עשוי להעביר לילד תחושת בהלה ומתח שהופכים את החרם לבעיה הרבה יותר גדולה ממה שהיא באמת. ילדים עשויים ללמוד מההורים ... ומפוחדים כאשר עושים להם חרם. אך בפועל, אם הילד יפנים שהחרם הוא לא סוף העולם, ... עד כדי טראומה. במילים אחרות, חשוב שההורה יבהיר לילד שלא מדובר באסון גדול ושהוא ... במקום עבודה ממחישה את התגובה הנכונה? למרות שילד בבית הספר לא רוצה להרגיש ... אהובים על ידי כולם. רעיון זה חשוב להעביר גם לילדים: בית הספר הוא מקום ... שלך. כיצד הפגנת חוסן נפשי מצמצמת את תופעת החרם? ילד שמשדר ביטחון עצמי ולא ... של הסביבה, הוא פחות סביר להיתקל בחרם. אם ילד לא יגיב לכאורה לעג או ... פחות עניין לפגוע בו. אנשים נוטים לפנות לעבר ילדים שמפגינים חולשה או רגישות גבוהה יותר, בעוד שילדים שמפגינים ביטחון עצמי ... של התוקפים. מה לא לעשות כשמנסים להציל את הילד מהחרם? הטעות הנפוצה היא ... את הרגש השלילי ולהפוך את החרם לאסון. כאשר הילד רואה שההורה מבוהל או כועס, ... התחושה שהוא עובר טראומה. במקום זאת, חשוב לשדר לילד שזו לא בעיה בלתי ניתנת ... חברים חדשים או להתגבר על הצחוק. איך לחזק את הילד בעולם האמיתי? בדיוק כמו מבוגרים שלפעמים מרגישים לבד או מנותקים חברתית, ילדים יכולים להרגיש לבד ... ברמה הפרקטית כדי לפתור את החרם? לא לשדר לחץ לילד. להבהיר לו שזה לא אסון שאין ... קורבן לחרם (כגון רגישות גבוהה מדי). ללמד את הילד כישורים חברתיים: איך להצטרף ... לפנות לגורמים חיצוניים, כמו מורים או הורים של ילדים אחרים, רק בשלב מאוחר ... הגישה החשובה ביותר במצבים כאלה היא ללמד את הילד לקחת אחריות על המצב ולפעול ... במקום להתמקד במה אחרים עושים או לא עושים, הילד לומד להתמודד עם המציאות ...
הדרכת הורים לילדים שעושים סמים, איך לעזור לילד להפסיק להשתמש בסמים? איך לגרום לילד להפסיק לעשן מריחואנה? למה הילד משתמש בסמים? איך להתמודד עם ילד שמעשן סמים? איך להפסיק צריכת סמים? שימוש בסמים בגיל ההתבגרות, סמים אצל בני זוג
הדרכת הורים לילדים שעושים סמים, איך לעזור לילד להפסיק להשתמש בסמים? איך לגרום לילד להפסיק לעשן מריחואנה? למה הילד משתמש בסמים? איך להתמודד עם ילד שמעשן סמים? איך להפסיק צריכת סמים? שימוש בסמים בגיל ההתבגרות, סמים אצל בני זוג
... הורים לילדים שעושים סמים, איך לעזור לילד להפסיק להשתמש בסמים? איך לגרום לילד להפסיק לעשן מריחואנה? למה הילד משתמש בסמים? איך להתמודד עם ילד שמעשן סמים? איך להפסיק צריכת סמים? שימוש בסמים בגיל ההתבגרות, סמים אצל בני זוג מה לעשות כשהילד משתמש בסמים? כאשר הילד משתמש בסמים, בין אם מדובר בסמים קלים כמו מריחואנה או בסמים ... הוא בכלל עושה את זה. אליעד כהן מסביר שהמפתח האמיתי להפסקת השימוש בסמים הוא לטפל בשורש הבעיה שגורמת לילד לפנות לסמים מלכתחילה. הוא מדגיש ששימוש בסמים, אפילו שזה מזיק, מספק לילד תחושה טובה שמכסה על מצוקה פנימית או רגשית שהוא אינו יודע לפתור בכוחות עצמו. לכן, השאלה שצריך לשאול היא לא רק איך לגרום לילד להפסיק להשתמש בסמים, אלא למה הילד משתמש בסמים מלכתחילה ומה רע לו בחיים. למה הילד משתמש בסמים? הסיבה שילדים או בני נוער מתחילים להשתמש בסמים נובעת כמעט תמיד ממצוקה רגשית או נפשית שהם לא מצליחים להתמודד איתה בדרכים אחרות. אליעד כהן מדגים שאולי הילד לא מסתדר עם חברים, מתקשה להסתגל למציאות, חווה לחץ, דיכאון, חוסר הערכה עצמית, או אפילו לא יודע לקבל החלטות בעצמו. במצב כזה, הילד פונה לסמים כי הם מספקים לו פתרון מהיר וקל להרגשה טובה, מרגיעה ומנחמת. במילים אחרות, הסמים הם כמו תרופה זמנית לבעיה עמוקה יותר שהילד לא מסוגל לפתור לבדו. איך לגרום לילד להפסיק לעשן מריחואנה? לפי אליעד כהן, הדרך היחידה שבאמת עובדת כדי להפסיק את השימוש בסמים, ובכלל זה במריחואנה או חשיש, היא טיפול בבעיה הרגשית שבגללה הילד פונה לסמים. כל דרך אחרת, כמו איומים או כפייה על הילד להפסיק לעשן, תיכשל בטווח הארוך. הוא מדגיש שגם אם הכפייה תעבוד לזמן קצר, היא עלולה לגרום לבעיות חמורות יותר, כמו הפרעות נפשיות חדשות, כיוון שהילד נשאר ללא הפתרון הזמני שהיה לו לסבל הפנימי. מדוע פתרונות כמו ... עורקים, אם נסיר את חוסם העורקים בלי לטפל בפצע, האדם עלול לדמם למוות. כך גם במקרה של סמים: אם נפסיק לילד את השימוש בסם בלי שטיפלנו בגורמים לסבל שלו, הבעיה רק תחמיר, וייתכן שיגיע למצב נפשי קשה יותר ממה שהיה לפני כן. איך אפשר לפתור את הבעיה שגורמת לילד לפנות לסמים? הפתרון, לפי אליעד כהן, הוא בראש ובראשונה זיהוי ברור של הסיבות הרגשיות שהובילו את הילד להשתמש בסמים. צריך לקחת דף, לרשום מה לדעתנו קשה לילד, אילו בעיות יש לו עם עצמו, במה הוא לא מצליח להסתדר, ולהתמקד ... הגיוני, לקבל החלטות בצורה נכונה, להתמודד עם אתגרים, להרגיש טוב עם עצמו ולהיות שלם עם חייו. ברגע שהילד ילמד לפתור את הבעיות הרגשיות שלו וירגיש טוב בלי תלות בסמים, הוא יפסיק לצרוך אותם באופן טבעי. מה תפקיד ההורים בפתרון ההתמכרות של הילד לסמים? אליעד כהן טוען שזו האחריות של ההורים ללמד את ילדיהם להתמודד נכון עם החיים. הוא מדגיש שהורות אמיתית איננה מסתכמת רק בדאגה פיזית כמו אוכל, ביגוד או קורת גג, אלא גם בחינוך רגשי ונפשי. לפי דבריו, אם ילד משתמש בסמים זה אומר שההורים לא העניקו לו את הכלים הרגשיים והנפשיים להתמודדות נכונה עם החיים. ההורים חייבים להבין שהילד זקוק להשקעה נפשית ורגשית מצידם, ולא רק חומרית. כהורים, עליהם לקחת אחריות מלאה ולעזור לילד ללמוד כיצד להרגיש טוב עם עצמו בלי להזדקק לסמים. מה קורה אם ...
גבר מבוגר, בחורה צעירה, גרוש עם ילדים, איך להחזיר אהבה? החזרת אהבה, טיפים להיכרויות, טיפים לדייטים, איך לשכנע בחורה לרצות אותך? איך לחזור לאקסית? להחזיר את האקסית, איך מחזירים אהבה?
... מבוגר, בחורה צעירה, גרוש עם ילדים , איך להחזיר אהבה? החזרת אהבה, טיפים ... בחורה לרצות אותך? איך לחזור לאקסית? להחזיר את האקסית, איך מחזירים אהבה? איך לשכנע בחורה צעירה לצאת עם גבר מבוגר גרוש עם ילדים? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לשכנע בחורה צעירה שמעוניינת להתרחק מגבר מבוגר ממנה, שהוא גם גרוש עם ילד. הוא מתאר מצב שבו הגבר המבוגר מנסה לשכנע את ... על אף החששות שלה. הבחורה אומרת שהיא לא רוצה אותו משתי סיבות עיקריות: הגיל שלו (הוא מבוגר ממנה בכעשרים שנה), והעובדה שיש לו ילדה מנישואים קודמים. אליעד מסביר שכשבחורה אומרת ... סיבות. מדוע חשוב להבין את הסיבה האמיתית לסירוב של הבחורה? אליעד מסביר שכשבחורה מציגה סיבות, כגון פער גילאים גדול או נוכחות של ילד מנישואים קודמים, לעיתים אלו אינן הסיבות ... תירוצים או סיבות חיצוניות. כדי לשכנע אותה, קודם כל חשוב להבין מה הסיבה האמיתית לכך שהיא מסרבת. אם היא אומרת שהסיבה היא שיש לך ילדה, אפשר לשאול אותה למה בדיוק זה מפריע לה: האם זה מפריע לה כי היא לא אוהבת ילדים, או שאולי היא מפחדת ממה שאנשים אחרים יחשבו עליה אם תצא עם גבר גרוש שיש לו ילדים? אליעד מסביר את זה כך: ייתכן שהסיבה האמיתית לסירובה היא לא הגיל או הילד עצמו, אלא הפחד שלה מתגובות החברה. לדוגמה, היא חוששת שחברים או משפחה יסתכלו עליה בצורה שלילית בגלל הבחירה שלה לצאת עם מישהו מבוגר יותר וגרוש עם ילדים. במקרה כזה, הסיבה האמיתית היא בכלל לא הילדה, אלא הפחד מתגובות הסביבה. אליעד מציע טכניקה ברורה: במקום להתמודד ישירות עם הטענה אני לא רוצה אותך כי יש לך ילד, להפוך את הטענה לבעיה אחרת, שקל יותר להתמודד ... מפחדת ממה יחשבו עליה, אפשר להציג בפניה נקודת מבט חיובית יותר. לדוגמה, לומר לה שאולי דווקא הבחירה שלה לצאת עם גבר מבוגר ועם ילדים תיראה אמיצה ואותנטית בעיני אחרים. אפשר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ילדה, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ילדה, איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מאמן קריירה, מנטור בנושאי ילדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3428 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:03:57 - wesi1