אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יכולת ✔טיפול זוגי מומלץ, מטפל זוגי מומלץ, מה זה טיפול זוגי טוב? איך עובד טיפול זוגי? איך לעשות טיפול זוגי? הדרכת מטפלים, מי יכול להיות מטפל זוגי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
טיפול זוגי מומלץ, מטפל זוגי מומלץ, מה זה טיפול זוגי טוב? איך עובד טיפול זוגי? איך לעשות טיפול זוגי? הדרכת מטפלים, מי יכול להיות מטפל זוגי? גישור זוגי, טיפול משפחתי, מגשר משפחתי, יעוץ זוגי, מגשר זוגי, יועץ זוגי, המלצה למטפל
איך מטפל זוגי צריך להחליט מה לעשות בטיפול זוגי?

כאשר זוג מגיע לטיפול זוגי, אליעד כהן מסביר שלא ניתן לגשת לטיפול באופן אוטומטי ולנסות בהכרח להשאיר את בני הזוג ביחד או להפריד ביניהם. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שהגישה הנכונה של המטפל הזוגי תלויה במטרה שהוא מציב לעצמו. לדוגמה, אם המטרה היא להשאיר את הזוג ביחד בכל מחיר, הפעולות שלו יהיו בהתאם לכך, אם המטרה שלו היא לסייע להם להבין בעצמם מה הם רוצים, הוא יצטרך לנסות לעזור להם להבין את הרצונות שלהם לעומק, ולא בהכרח להחליט במקומם.

אליעד מדגיש שצריך קודם כל לשאול את עצמך כמטפל, "מה אני רוצה להשיג?" האם אני רוצה שהם יהיו לקוחות מרוצים או שאני רוצה לעשות להם טוב באמת? אלו שאלות שונות לגמרי, כי יכול להיות מצב שזוג רוצה להתגרש אבל מטפל מזהה שבאמת הם יכולים להישאר ביחד, או להיפך - הם אומרים שהם רוצים להישאר ביחד, אבל למעשה יהיה להם יותר טוב להתגרש. מטפל טוב לא ייתן להם מיד מה שהם אומרים שהם רוצים, אלא הוא צריך להבין מה הם באמת רוצים ומה באמת יעשה להם טוב.

איך מטפל זוגי יכול להגדיל את אפשרויות הבחירה של בני הזוג?

לדברי אליעד כהן, מטפל זוגי מוצלח הוא לא אחד שדוחף את בני הזוג דווקא להישאר או דווקא להיפרד, אלא כזה שעוזר להם להגדיל את הבחירה שלהם. בני זוג נמצאים במצב רע אם הם מרגישים תקועים במצב מסוים ללא יכולת לבחור אחרת. כלומר, אם הם רוצים להתגרש רק כי אינם יכולים להסתדר ביחד או להישאר יחד רק מפחד להתגרש, זה מצב רע מאוד. מצב אידיאלי הוא כזה שבו בני הזוג מבינים שיש להם בחירה אמיתית - הם יכולים לבחור להיות ביחד, לריב, להתגרש או כל אופציה אחרת.

הדרך הטובה לעזור לזוגות לפי אליעד היא דווקא להציג בפניהם את האפשרויות שהם מאמינים שלא קיימות. לדוגמה, אם זוג מתעקש שהוא חייב להיות ביחד בכל מחיר, המטפל צריך להציג להם את האפשרות של הגירושים. כאשר הם יבינו שהם יכולים להתגרש, לפעמים זה דווקא יקל עליהם להישאר ביחד. ולהפך, זוג שממהר להיפרד כי לא מצליח להישאר ביחד - אולי דווקא כשיבינו שהם יכולים להישאר ביחד בצורה אחרת, יהיה להם יותר קל לבחור ולהרגיש טוב יותר עם ההחלטה שלהם.

מה הדרך המעשית לעזור לזוג בטיפול זוגי?

אליעד נותן שיטה מעשית לטיפול: הוא ממליץ שמטפל זוגי יפעל כאילו כל אחד מבני הזוג הגיע לטיפול בנפרד, גם כשהם נמצאים ביחד בטיפול. לדוגמה, אם האישה הייתה מגיעה לבד והייתה רוצה להישאר בזוגיות למרות שבעלה לא רוצה, איך המטפל היה מסייע לה להתמודד עם המצב הזה? ומה היה עושה המטפל אם היה מגיע רק הגבר שמעוניין לשמור על הזוגיות, בעוד האישה מתעקשת על גירושין?

הגישה במקרה הזה פשוטה: להבין מה הן העובדות, מה באמת קורה במערכת היחסים, ומהם הפירושים שכל אחד מבני הזוג נותן למצב. יש עובדות ויש פירושים, ומה שחשוב הוא לעזור לכל צד לזהות את העובדות והפירושים שלו ולראות אילו מהם אפשר לשנות ואילו מהם אפשר לקבל. בסוף התהליך, יוצרים גמישות מחשבתית אצל כל אחד מהם, וכך גם כשישבו יחד בטיפול, המטפל יכול לתמרן בין "לקבל" ל"לשנות" וליצור תהליך שמביא אותם להתקרב ולהרגיש שליטה ובחירה במצב.

איך מטפל זוגי צריך להתמודד כשהזוג מתחיל לריב בטיפול?

אליעד כהן מתייחס למצב שבו זוגות מתחילים לריב ולצעוק בזמן הטיפול. לדעתו, לפני שהם הגיעו למצב כזה, כבר התרחש משהו - הייתה התפתחות מסוימת, שגרמה להם להגיע למתח גבוה. המטפל צריך להיות רגיש ולזהות מראש את אותן נקודות רגישות או משפטים בעייתיים שעלולים להוביל לקונפליקט. הוא צריך מראש להגדיר את השאלות והאמירות בצורה...
עכשיו נגיד שאנשים באים לטיפול זוגי עד כאן הבנו ונגיד שאתה מטפל זוגי גם הבנו את מטפלת זוגית מטפל זוגי, עכשיו השאלה היא מה הגישה הנכונה של המטפל הזוגי באיזה גישה אמורים לבוא לטיפול הזוגי כמטפל זוגי האם בכיוון של אני מנסה לעזור להם להיות בזוגיות האם בכיוון של אולי עדיף בכלל שיתגרשו נגיד ובהנחה שאני רוצה לעזור להם להיות ביחד מה הגישה הנכונה לעזור להם להיות ביחד מה הנוסחה מה הקו המנחה, אז לפני כן היו פה שתי שאלות שאלה ראשונה כאשר באים אליך לטיפול זוגי האם אתה אמור לנסות לגרום להם להיות ביחד האם אתה אמור לנסות לגרום להם להתגרש, האם אתה אמור לנסות לתת להם את מה שהם רוצים מה.

ש: צריך לנסות לעזור להם להבין את עצמם שיחליטו מה שהם רוצים בסופו של דבר, אחרי שהם יכירו את עצמם אז המחשבות.

אליעד: אבל אם אתה יכול לכוון את זה אתה יכול לכוון את זה שיתגרשו או אתה יכול לכוון את זה שיהיו ביחד מה עדיף?

ש: מה שעושה להם טוב.

אליעד: מה שעושה להם טוב הם אומרים שטוב להם להיות ביחד את חושבת שטוב להם להתגרש הם אומרים טוב לנו להתגרש את חושבת טוב להם ביחד, את תחליטי מה טוב להם?

ש: אבל מה האמת.

אליעד: מה זה מה האמת מה האמת של מי שלך?

ש: שלהם.

אליעד: מה האמת שלהם שטוב להם להתגרש את חושבת אבל שהם יכולים להיות ביחד.

ש: מה זה קשור אבל אני לא צד בעניין.

אליעד: אז לתת להם את מה שהם רוצים?

ש: כן.

אליעד: אז קודם כל כולם כאן נפסלו.

ש: כולם?

אליעד: כולם ללא יוצא מן הכלל כאשר שואלים מה הנכון לעשות צריך לשאול מה המטרה שמנסים להשיג.

ש: זה לא בהנחה שזה.

אליעד: לא יודע אדוני אני לא יודע כלום אני שאלתי מה נכון לעשות אמרתי לך אם אתה מטפל מה הגישה הנכונה תשאל מה המטרה שלך, המטרה שלך שהם יהיו מרוצים תשאל את עצמך מה יעשה אותם מרוצים המטרה שלך שיהיה להם טוב תשאל את עצמך מה אני חושב שיעשה להם טוב, לא יודע זה דברים שונים תלוי מה אתה רוצה בכלל.

ש: למה זה משנה מה אתה רוצה זה משנה מה הם רוצים הם בסוף מחליטים.

אליעד: מה הייתה השאלה?

ש: איך לטפל בזוג שבא אליך.

אליעד: נכון מי מטפל המטופל או המטפל?

ש: המטפל.

אליעד: המטפל מי צריך להחליט לאיפה הוא לוקח את הספינה המטפל או המטופל המטפל שאלנו לאיפה המטפל צריך לקחת את הספינה, תשובה מה אתה רוצה שיקרה אם אתה רוצה להתנגש בקרחון לשם אתה רוצה להגיע לחוף מבטחים לשם אתה רוצה שזה לכרישים לשם, אתה מטפל מה מטרתך מטרתך שהם יהיו לקוחות שלך מטרתך לעשות להם טוב מה מטרתך קודם כל תגדיר את המטרה שלך. אתה.

ש: אני הבנתי שהשאלה היא שאתה שואל אותי להגדיר את המטרה אתה כאילו שואל אותי הנה אתה המטפל.

אליעד: אתה בעצם אומר שהבנת את השאלה שלי לא נכון זאת אומרת שלא ניסית להבין את השאלה שלי יפה זאת אומרת והיית בטוח שזה הפירוש?

ש: כן ככה ניסיתי לענות.

אליעד: יפה אז לא משנה איך תסובב את הגלגל אתה נתת תשובה כאשר לא הבנת את השאלה נכון אז זה בכל מקרה גרוע.

ש: בסדר אני רק מנסה להבין למה אני ניסיתי לתת מטרה.

אליעד: בסדר עכשיו עוד פעם בהנחה שאנשים אומרים לך אנחנו רוצים להתגרש תעזור להם להתגרש אומרים לך אנחנו רוצים להתחתן תעזור להתחתן תן לנו להיות ביחד תן להם להיות ביחד סבבה נניח זה הפשטני אבל זאת לא כל האמת, יכול להיות שזוג לדוגמה יגיד אנחנו רוצים להתגרש או אנחנו רוצים להישאר ביחד ובאמת מה שהם רוצים זה שתעזור להם להישאר ביחד והם רוצים את ההפך אתה צריך לקלוט מה הם אומרים שהם רוצים ומה אתה חושב שהם חושבים שהם רוצים ומה הם רוצים יותר ולתת להם את מה שאתה חושב שהם יחשבו שזה יותר טוב להם זה בהנחה שאתה רוצה למצוא חן בעיניהם.

אבל בהנחה שאתה רוצה לעשות להם טוב בהנחה שלא משנה לך עכשיו מה הם רוצים משנה לך לעשות להם טוב האם אתה אמור לכוון את זה לכיוון של תתגרשו לכיוון של תיפרדו או תלוי סיטואציה או תלוי מה?

ש: תלוי מה זה טוב.

אליעד: שנייה אז האמת היא שאמורים לכוון את זה בכלל לכיוון אחר לגמרי האמת היא כזאת בהנחה שאתה מטפל ואתה רוצה, את נותנת טיפול זוגי למשפחה ואת עכשיו רוצה לעשות להם טוב לא רוצה שהם יהיו מרוצים רוצה לעשות להם טוב והאמת היא שאם תעשי להם טוב הם כנראה יהיו מרוצים.

ש: בעיני טוב?

אליעד: בעינייך את מחליטה מה טוב כשאנחנו שואלים מה טוב מה טוב יותר טוב יותר זוג שרבים שישלימו טוב יותר זוג שרבים שיתגרשו או טוב יותר שימשיכו לריב מה יותר טוב, תשובה האמת היא שמצד האמת זה טוב שיתגרשו זה טוב שישארו וזה טוב שיריבו אבל מה בטוח לא טוב בטוח לא טוב שאין להם בחירה, זאת אומרת אם הם רבים והם לא יודעים להתגרש והם לא יודעים לא לריב זה גרוע אם הם ילכו רק על הכיוון של להישאר ביחד כי הם מפחדים להתגרש זה גרוע אם הם ילכו לכיוון של להתגרש כי הם לא יכולים להיות ביחד זה גרוע כי אין להם בחירה.

המצב האידיאלי שבן אדם יכול לשאוף להיות בו זה שהוא יכול לבחור "אני יכול להיות איתה יכול לריב איתה יכול להתגרש ממנה יש לי שלוש אופציות" יכולה להיות לריב איתו להתגרש ממנו ואז אתה בוחר מה שבא לך ולכן מטפל טוב הוא ינתב את זה למקום שהוא מגדיל את הבחירה שלהם מטפל טוב במובן שהוא מנסה לעשות להם טוב לא מנסה למצוא חן בעיניהם דווקא, יש כאלה יותר גרועים שאם הבעל משלם הוא מנסה למצוא חן בעיני הבעל האישה משלמת מנסה למצוא חן בעיני האישה או שהוא רוצה את האישה ומנסה למצוא חן בעיני האישה יכול להיות הרבה דברים.

ש: יש לי שאלה.

אליעד: רגע חכה עוד לא סיימנו את הרעיון אבל המטפל הוא ינסה לתת לך אפשרויות ולכן מה שכנראה יקרה זה שאם הם ירצו להתגרש כי הם לא יכולים להישאר ביחד אז הוא יסביר להם איך להישאר ביחד ואם יגידו אנחנו חייבים להיות ביחד ולא משנה מה לא יודע מה שזה כנראה פחות סיכוי כי אחרת עוד לא באים לטיפול אז הוא יגיד להם תראו אתם גם יכולים, לפעמים הפתרון זה שהם יבינו שהם יכולים להתגרש יכול להיות שאם הם יבינו שהם יכולים להתגרש יהיה להם יותר קל להיות ביחד נגיד יכול להיות שיש מישהו שאומר "אין אני חייב את הבחורה הזאת" ואם הוא יבין שהוא יכול להיות בלעדיה אז הוא יוכל להיות איתה אם הוא לא מבין שהוא לא יכול להיות בלעדיה הוא לא יכול גם להיות איתה.

ולכן מה שהמטפל הטוב יעשה הוא יבדוק לאיפה אתה רוצה להגיע והוא ינסה לקחת אותך לכיוון השני כדי שתוכל ללכת לשני הצדדים הוא יתן לך אפשרות בחירה הוא לא ינסה לדחוף אותך לפה ולא לדחוף אותך לפה אבל לדחוף אותך למקום שבו תוכל לבחור מה אתה רוצה. מה אתה רצית להגיד?

ש: אתה אמרת שנפסלנו בגלל שלא שאלנו מה המטרה אבל לי הייתה הנחת יסוד שהמטרה היא.

אליעד: נכון זאת הבעיה שהייתה לך הנחת יסוד ברור שהייתה לך הנחת יסוד אם לא הייתה לך הנחת יסוד לא היית עונה.

ש: כן אבל בסופו של דבר גם אתה אמרת שהנחת היסוד היא.

אליעד: אני לא יודע כלום אדוני אני שאלתי שאלה מה נכון לעשות צריך להגיד ביחס למה זהו לא יודע מה אתה אומר, שאלתי מה נכון לעשות מה אתה רוצה להשיג בא נבדוק לא שאלת מה אני מנסה להשיג לא משנה מה אמרת בכלל זה הכל סיפורים ואגדות.

ש: זה לא הנחת יסוד בסיסית של לעשות להם טוב זאת לא הנחת יסוד מספיק חזקה.

אליעד: לא יודע אתה רוצה לעשות להם טוב לך טוב לאלוהים טוב טוב רוחני טוב פנימי לפי הדת לפי זה לא יודע מה יכול להיות הרבה אפשרויות. עכשיו בא נתקדם בהנחה שאתה מטפל זוגי ואתה רוצה עכשיו להביא אותם למצב שיוכלו להיות ביחד כי בממוצע הם רבים והם לא רוצים להיות ביחד והם רוצים שתעזור להם להיות ביחד זה בממוצע, אוקי אז מה הדרך הנכונה לגשת לעזור להם להיות ביחד מה הדרך הנכונה מה הנוסחה או מה הקו המנחה שאתה אמור לראות מול עיניך כשאתה מנסה לעזור להם להיות ביחד.

ש: קודם להגדיר מה זה להיות ביחד להבין מה זה להיות ביחד, מה זה להיות ביחד דקה דקה שתי דקות רצוף צמוד.

אליעד: לא שיוכלו להיות ביחד ושיהיה להם טוב ביחד.

ש: לדעתי זה לא מספיק מוגדר מה זה להיות ביחד שבוע כן שבוע לא.

אליעד: לא שיהיה להם טוב כזוג, מה הנוסחה הנוסחה היא לגרום להם להיפתח לשתף להגיד מה הנוסחה מה הקו המנחה האם יש קו מנחה אין קו מנחה הנוסחה היא שהם יגידו אחד לשני מה הנוסחה.

ש: אבל אם אחד רוצה ואחד לא רוצה.

אליעד: מה אחד רוצה אחד לא רוצה?

ש: בא נגיד בעל רוצה והאישה לא רוצה.

אליעד: אוקי סבבה אז בעיקרון צריך למצוא ההוא שלא רוצה להישאר צריך לעזור לו להיות מסוגל להישאר וההוא שלא מוכן להתגרש צריך לעזור לו להרגיש גם טוב להתגרש, עוד פעם אבל זאת עכשיו שאלה אחרת זה קשור למה שאמרנו קודם עכשיו אני מדבר על נושא אחר בהנחה שרוצים לגרום לשני אנשים להיות ביחד האישה מתלוננת הגבר מתלונן מה הדרך הנכונה לפתור ביניהם את הקונפליקט איך פותרים קונפליקט כזה, מה נכון לעשות לשמוע את הצד שלו להגיד לו מה אתה חושב מה את חושבת מה הגישה לפתור את הלופ.

ש: לא הם שניהם רוצים להיות ביחד כי אחרת הם לא היו באים לטיפול זוגי.

אליעד: לא אתם לא מרוכזים זה לא משנה עכשיו מה הם רוצים התקדמנו קדימה, לא זה לא משנה עכשיו לא זה לא מעניין לך חשוב להבין את זה.

ש: אני אגיד לך למה.

אליעד: כן.

ש: כי אם הם באים לטיפול זוגי אז זה אומר שהם רוצים להיות ביחד.

אליעד: אבל אמרתי לך שזה לא חשוב בכלל אני מסביר לך.

ש: למה?

אליעד: כי זה לא רלוונטי בהנחה שאת מטפלת זוגית.

ש: אם זוג בא לטיפול זוגי אז זה אומר שהם.

אליעד: תקשיבי רגע את פה בכלל אז תקשיבי מה שאני אומר אני כבר עונה לך כרגע לשאלה הזאת זה לא רלוונטי אני שאלתי שאלה אחרת, בהנחה שאת רוצה לעזור להם להיות ביחד לא אכפת לי מה הם רוצים כרגע בהנחה שאת אומרת "שלום אני רוצה לגרום להם להסתדר" מה הנוסחה שאת צריכה ללכת לפיה כדי לגרום להם להסתדר זאת השאלה לא שאלתי שאלה אחרת לא אכפת לי מה הם רוצים עכשיו זה לא מעניין.

ש: להעצים את היתרונות.

אליעד: זאת הנוסחה?

ש: להעצים ולהחליש.

אליעד: זאת הנוסחה מה הנוסחה אומרת עוד פעם.

ש: להעצים את היתרונות של להיות ביחד ולהחליש.

אליעד: לחזק, טוב אז אני אתן את הפרספקטיבה שלי תקשיב התשובה היא כזאת באים זוג לטיפול אוקי לצורך העניין צריך להתייחס לזה כאילו כל אחד מהם הגיע בנפרד, מה זאת אומרת פרקטית עכשיו נגיד הגיעה אישה היא באה לך והם מספרים סיפור רבים על משהו אוקי עכשיו מה שצריך לעשות זה להגיד כזה דבר בוא נדמיין שהיא לבד באה לבד ובוא נגיד שהבעל לא מוכן לבוא לטיפול זוגי והיא רוצה להיות איתו איך היינו פותרים לה את הבעיה, נגיד שבא הבעל לבד והוא אומר אני רוצה להיות עם אשתי בזוגיות והיא לא מוכנה לבוא לטיפול זוגי היא אומרת אני רוצה להתגרש, בסדר נגיד שאישה אומרת אני רוצה להתגרש והגבר בא לטיפול זוגי לבד ועכשיו אנחנו צריכים לעזור לו להיות איתה סבבה אותו דבר הפוך.

מה היינו עושים ואת זה לעשות את אותה נוסחה תכף נסביר מה לעשות אבל את אותה נוסחה לעשות גם כשהם יושבים אחד ליד השני על הכיסא אולי עם איזה הסתייגויות מינוריות אבל בגדול הקו המנחה הוא אותו קו מנחה, זאת אומרת אם אתה רוצים להיות ביחד למטפל הזוגי צריך להיות כזה דבר עכשיו האישה יושבת פה בא נגיד שבעלה לא פה והוא אומר אני רוצה להתגרש והיא אומרת אני רוצה להישאר נגיד מה היינו אומרים לה לעשות.

ש: תעשה לה טוב.

אליעד: לא זה לא נכון זה פשטני מדי בא נגיד שהיא גם אומרת "אני רוצה להישאר בתנאי שיהיה לי טוב" אז זה גם יכול להיות "אני רוצה להישאר אבל אני רוצה שיהיה לי טוב בזוגיות לא רק רוצה להישאר בכל מחיר" כי זה בכל מחיר אין בעיה בכל מחיר תעשה ככה ותעשה ככה פתרנו לא בכל מחיר היא אומרת "אני רוצה להישאר בתנאי שהוא ישתנה אז מה היינו אומרים לה, עכשיו מה אומרים לבן אדם שבוא נניח שהבן אדם בא לבד לטיפול זוגי באה אישה אומרת "שלום יש לי בעיות עם בעלי הוא רוצה להתגרש אני רוצה לשנות אותו ושתהיה לנו זוגיות טובה ביחד" מה איך פותרים לה את זה מה אומרים לה אז התשובה היא שאנחנו מסתכלים על זה בצורה עוד יותר מופשטת, שני אנשים באים לטיפול זוגי זה מקרה פרטי זה כאילו הוא בא והיא באה אבל ביחד והפשטנו את זה לבאה לבד בא לבד.

עכשיו באה אישה לבד אומרת "שלום אני רוצה שיהיה לי טוב עם בעלי" זאת צורה של משהו יותר מהותי היותר מהותי זה בא בן אדם ואומר "שלום רע לי במציאות" בא בן אדם "שלום רע לי במציאות", עכשיו בוא נלד למקרה הכללי בא בן אדם אומר "שלום רע לי במציאות" מה אנחנו עושים או שאנחנו מלמדים אותו לשנות את המציאות או שאנחנו מלמדים אותו לשנות את הפירושים שלו למציאות.

איך אנחנו עושים את זה אנחנו אומרים לו תספר לי מה קורה בא נראה מה העובדות מה הפירושים את העובדות נראה איך אפשר לשנות את הפירושים בא נראה אם הם נכונים ואז בא נראה מה יוצא לנו מה החבילה אפשרות אחת בוא נשנה את העובדה הזאת אפשרות אחת בוא נשנה את הפירוש יש לנו כל מיני אפשרויות, בא נתחיל מהסיפור שלך בא נבדוק עובדות ופירושים חלק נשנה חלק נקבל חלק פה חלק שם כל מיני דברים כאלה.

נכון עכשיו אותו דבר גם בזוגיות אם בא בן אדם לבד אומר "שלום רע לי עם אשתי, מה רע לך איתה" תיקח את הרשימה תבדוק מה מזה עובדות מה באמת קורה מה פירשת שקורה מה חשבת שקורה מה זה בגלל טראומה מה זה בגלל ההווה מה בגלל העבר נבדוק, נראה איזה דברים אתה יכול לקבל איזה דברים אתה יכול לשנות איך אתה יכול לשנות איך אתה יכול לקבל זה מקרה פרטי של איך להתמודד עם המציאות כמו בן אדם שאומר אני בודד בא נבדוק מה העובדות ומה הפירושים אותו דבר פה בא בן אדם ולפי זה נבדוק מה אתה יכול לשנות מה אתה יכול לקבל.

זאת אומרת פה בן אדם אומר רע לי עם אשתי עכשיו נגיד שאשתו היא רובוט זה האפשרויות אפשרות חלק אחד לשנות את הפירושים שלך עליה חלק שני לשנות את הרובוט זה אותו דבר זה לא משנה, זאת אומרת יש מצב נתון זה רובוט אתה יכול לקבל אותו אתה יכול לשנות אותו אין לו בחירה חופשית לצורך העניין עכשיו אותו דבר גם הפוך, עכשיו ברגע שיושבים הזוג לטיפול מה שצריך לעשות זה לשמוע את הגרסה שלה בגדול לשמוע את הגרסה לאו דווקא בסדר הדברים האלה אבל בגדול תפיסתית לשמוע את הסיפור שלה לשמוע את הסיפור שלו לראות קודם כל לזהות מה העובדות ומה הפירושים.

ואז אחרי שמזהים מה העובדות ומה הפירושים פחות או יותר עכשיו המטפל מה שהוא צריך לעשות זה בראש שלו להגיד "אוקי זה הדברים אם אני רוצה לגרום לה לקבל אני הולך בכיוון הזה אם אני רוצה לגרום לה לשנות הולך בכיוון הזה" הוא "אם אני רוצה לגרום לו לקבל אני הולך בכיוון הזה אם אני רוצה לגרום לו לשנות הולך בכיוון הזה" ועכשיו מתחילים לקחת קצת לקבל קצת לשנות קצת לקבל וקצת לשנות עכשיו נקרב אותם ביחד אבל הנוסחה הכללית היא אותה נוסחה.

בא בן אדם אומר "שלום רע לי במציאות" בא נראה מה העובדות ומה הפירושים מה אתה חושב מה אתה יכול לקבל נכון יפה, עכשיו "רע לי עם בעלי...
אשם משנה נשים עובדות או פירושים מה שאתה רוצה להתחתן בגלל תחושות מי יכול להיות מטפל זוגי רוצה עכשיו מומחה איך לעשות איך לעשות טיפול זוגי איך עובד איך עובד טיפול איך עובד טיפול זוגי אימון זוגות אימון זוגי אימון זוגיות אימון לזוגות גישור גישור זוגי גישור לזוגות הדרכת הדרכת מטפלים המלצה המלצה למטפל המלצות זוגי זוגיות טיפול טיפול זוגות טיפול זוגי טיפול זוגי טוב טיפול זוגי מומלץ טיפול זוגיות טיפול לזוגות טיפול משפחתי טיפולים יועץ יועץ זוגי יועצים ייעוץ זוגי ייעוץ לזוגות יכול להיות יכול להיות מטפל יכול להיות מטפל זוגי יכולת יעוץ יעוץ זוגי יעוץ זוגיות לגשר להיות מטפל להיות מטפל זוגי לעשות טיפול זוגי מאמן זוגי מגשר מגשר זוגי מגשר משפחתי מה זה טיפול זוגי מה זה טיפול זוגי טוב מומלץ מטופל מטופלים מטפל מטפל זוגי מטפל זוגי מומלץ מטפלים מי יכול להיות מטפל מי יכול להיות מטפל זוגי משפחה משפחתי משפחתיות עובד עובד טיפול עובד טיפול זוגי
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
גבולות ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה
... ההיגיון, האם השכל מוגבל, יכולת הכרתית, יכולת אנליטית, יכולת קוגניטיבית, יכולת הכלה, יכולת הפשטה, השכל האנושי, מוגבלות התפיסה האנושית, גבולות השכל, שכל על אנושי, לוגיקה האם השכל האנושי מוגבל או ... ניתן לדעת אם השכל מוגבל? אליעד מסביר שכדי לדעת אם השכל מוגבל, האדם צריך תחילה להבין את מהות השכל עצמו. הוא נותן דוגמה לכך שאם נחליט שהשכל הוא יכולת התפיסה באמצעות החושים בלבד, כמו הראייה או השמיעה, אז ברור שהשכל הזה יהיה מוגבל, מכיוון שהוא אינו יכול לתפוס דברים שנמצאים מחוץ לטווח החושים שלו. למשל, אם נאמר שהשכל שלנו מוגבל משום שאיננו יודעים מה קורה כרגע בסין, ... קליטה חושית ישירה. הוא מסביר שאם ראיתם בית עולה באש, אינכם צריכים לראות באופן ישיר שהספה בתוך הבית נשרפה כדי להסיק שגם היא נשרפה. זו דוגמה ליכולת הסקת מסקנות, שמראה שהשכל האנושי מסוגל לעבד נתונים מעבר לקליטה החושית הישירה. מה בין קליטה חושית להסקת מסקנות מופשטת? אליעד מבהיר שהשכל כולל גם יכולת הפשטה. הוא מביא דוגמה לשאלה מופשטת כמו האם העולם קדמון או מחודש?. לשאלה כזו אין תשובה ישירה באמצעות החושים, זו שאלה פילוסופית, אך השכל מסוגל לעסוק בה רק על סמך היגיון, מסקנות וניתוח לוגי. זו דוגמה ליכולת שכלית מופשטת שאינה תלויה בקליטה חושית ישירה. האם השכל יכול לתפוס אינסוף? אליעד מסביר שכאשר אומרים שהשכל מוגבל, חשוב להבין מהו מוגבל. הוא נותן דוגמה למישהו שטוען שיש ... מגבילים משהו מסוים. לכן בעצם ההגדרה של שכל כמשהו מסוים, כבר נוצרת המגבלה שלו. האם אפשר לתפוס שני דברים בו - זמנית? עוד דוגמה שאליעד מעלה היא היכולת או אי - היכולת לחשוב על שתי מחשבות בו - זמנית. הוא מדגים שהמוח, ברמה ביולוגית, אכן פועל עם מיליארדי פעולות במקביל, אבל ... של מגבלה משום שהן מצמצמות את התפיסה. אם אדם אומר אני מאמין בדבר מסוים או אני מבין דבר מסוים, הוא יוצר אוטומטית גבולות לתפיסה שלו. מצד שני, היכולת לבחור באיזו תפיסה להשתמש - באמונה, הבנה, או תפיסה מעבר להן - מראה שישנו גם צד בלתי מוגבל בשכל. כיצד הבנת ... מסביר שחשוב להכיר במגבלות השכל, משום שהכרה כזו מאפשרת לאדם להסתכל על המציאות מפרספקטיבה גבוהה יותר, מחוץ לשכל. כך, אדם שמבין שהשכל שלו מוגבל יכול למעשה להסתכל על המציאות דרך פרספקטיבה בלתי מוגבלת, בכך שהוא מודע למוגבלות זו. הכרת המוגבלות היא הצעד הראשון ליציאה ממנה. מהי האנלוגיה של הרקולס והיכולת האנושית הבלתי מוגבלת? אליעד מביא סיפור מיתולוגי על הרקולס, שבו ניסו לחתוך את חבל חייו אך לא הצליחו כי היה ... שהאדם כביכול מוגבל בצורתו האנושית, יש בו גם משהו שהוא במהותו אינסופי ובלתי מוגבל. למה חשוב לזהות עם איזה אני האדם מזדהה? אליעד מסביר שהאדם יכול להזדהות עם אני מוגבל או אני בלתי מוגבל. אם האדם מזדהה עם האני המוגבל, למשל, האדם שנכשל, שלא מצליח, הוא תמיד יהיה מוגבל. לעומת זאת, אם הוא יכיר שיש בו גם אני אחר - בלתי מוגבל - שמסוגל ליותר, הוא יוכל לפרוץ את מגבלותיו. ההבנה שאדם יכול לבחור באיזה אני להזדהות, מאפשרת לו להרחיב את תפיסת המציאות שלו. האם השכל האנושי מוגבל או לא? התשובה של אליעד לשאלה זו היא שהשכל הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל, תלוי במה האדם בוחר להזדהות. אם הוא מתייחס לשכל כיכולת תפיסה בלבד, הוא מוגבל. אך אם הוא מתייחס לשכל כיכולת לבחור בין מוגבל ללא מוגבל, אז השכל הוא בלתי מוגבל. זו הבחנה קריטית שמאפשרת לאדם להרחיב את תפיסתו ואת יכולותיו. האם השכל האנושי מוגבל? כיצד לזהות מגבלות שכליות? יכולת תפיסה והסקת מסקנות מה ההבדל בין אמונה להבנה? האם ניתן לתפוס אינסוף? מהו שכל בלתי מוגבל? ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח ... לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד ... את הדיון בשאלה האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ... או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או ... בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר יכולת להקשיב, מתחממים ומאבדים סבלנות ... תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור ... במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או ... או מיואש. איך שיפור השכל משפיע על יכולת הריכוז? אליעד מדגיש כי אחת הדרכים היעילות לשפר ריכוז היא לשפר את יכולת ההבנה והשכל באופן כללי. כשהאדם ... כי הוא לא מבין, האדם מרגיש שהוא יכול להתמודד עם החומר. כתוצאה מכך, קל לו יותר ... שלו. כיצד ניתן בכל זאת לשפר את יכולת הריכוז בפועל? אליעד כהן מציע ... פתרון מספיק? אליעד מבהיר כי תרופות יכולות לעזור באיזון פיזיולוגי לטווח קצר, ... של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? ... רואה בכך ראיה לכך שאפשר לשפר את יכולת הריכוז. מצד שני, עלתה האפשרות שאולי לא באמת חל שינוי של ממש ביכולת הריכוז עצמה, אלא בשיפוט העצמי של ... מצליח להקשיב, חם לו, והוא פשוט לא יכול להמשיך ולהתמקד בדברי המורה. נשאלת השאלה ... אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או שיש ... למחשבות נעימות יותר. אם מפתחים את יכולת ההבנה, לומדים לחבר בין מושגים ... הלמידה לנוחה יותר - במקרים רבים יכולת הריכוז עולה. לפעמים ממליצים ... השורה התחתונה: כיצד בכל זאת משפרים יכולת ריכוז? 1. הבנת התועלת שבנושא יש לבדוק ... בגורם הרגשי, מגלים פתאום שיש יכולת ללמוד ולהתרכז מצוין. 4. חיזוק ... מקור הבעיה הוא אצל הילד - אין לו יכולת קשב - או שמא זו המערכת הלימודית ... עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ש: כן. אליעד: כן אוקי ... וחשבת שקודם היית מרוכז ואחר כך לא ויכול להיות שבשניהם לא היית מרוכז ובשניהם כן ... ש: אז אני אגיד לך אני לפני זה לא יכולתי לשבת בכיתה ולהתרכז יותר מדי זמן במה ... להקשיב ונהיה לי חם ואני פשוט לא יכול לשבת . אליעד: אבל זאת לא בעיית ריכוז אולי ... אז זאת לא בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש ... משחק מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל ...
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
התקדמות רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל
... רוחנית, האם אתה בדרך הנכונה? איך תדע שהתקדמת? פיתוח השכל, יכולת שכלית, יכולת חשיבה, יכולת קוגניטיבית, פיתוח החשיבה, לפתח את החשיבה, לפתח את השכל איך לדעת שאתה מתקדם רוחנית? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן היא כיצד אדם יכול לדעת אם הוא באמת מתקדם מבחינה רוחנית, שכלית או קוגניטיבית. יש אנשים השואלים את עצמם שוב ושוב: האם אני מתקדם?, האם אני בדרך ... בתהליך ההתפתחות. איך בודקים את ההתקדמות השכלית והרוחנית שלך? לדברי אליעד כהן, המדד הטוב ביותר להעריך את ההתקדמות שלך הוא לבדוק כמה השכל שלך התפתח. שכל מפותח מתבטא ביכולת מהירה ומדויקת לזהות את הנחות היסוד של כל דבר, של כל מחשבה, של כל אירוע ושל כל רעיון. ככל שאתה מצליח בזמן קצר יותר ובאופן ... שקרה לך, וכיום אתה מסוגל תוך דקות ספורות או אפילו שניות לזהות את ההנחות האלו, זה סימן ברור שהתקדמת. התקדמות זו מצביעה על כך שהשכל שלך נעשה חד יותר ויעיל יותר. היכולת לזהות במהירות את ההיפך של כל דבר היא עוד סימן להתקדמות רוחנית ושכלית. ככל שאתה מסוגל בזמן קצר יותר לראות את ההיבטים ... גם השכל מתפתח כאשר מתרגלים אותו כל יום. פיתוח השכל מאפשר לך להגיע לשליטה רבה יותר במחשבותיך, ומתוך כך - גם שליטה ברגשות ובתגובות שלך למציאות. ככל שאתה מתאמן יותר ביכולת הקוגניטיבית שלך, כך תגלה שאתה מצליח בקלות רבה יותר להתבונן ולשלוט במחשבות וברגשות. המחשבות הן אלו שמניעות את הרגשות, ולכן שליטה בהן משמעותה שליטה אמיתית בחיים. אליעד מדגיש שיכולת זו היא ביטוי מובהק של חופש אמיתי ושל התקדמות רוחנית אמיתית. איך תדע שאתה לא בדרך הנכונה? אליעד מזהיר שיש גם אנשים ... בפועל. הם לומדים הרבה תיאוריות, אך אינם מסוגלים ליישם אותן בחיי היום - יום שלהם, ולכן גם השכל שלהם אינו מתפתח. אם אתה לא מסוגל ליישם את מה שאתה לומד, אם אין לך יכולת לפרק ולהרכיב מחדש את הנחות היסוד בחייך האישיים ובמציאות סביבך, זו אינדיקציה ברורה לכך שאתה לא מתקדם בכיוון הנכון. ... אחד. זהו מצב של שיגעון מבוקר, בו האדם משתחרר באמת מכל תפיסה חד - צדדית של המציאות. מהו המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית? המדד הסופי להתקדמות רוחנית ושכלית הוא היכולת שלך לראות את כל ההיבטים השונים של המציאות, לזהות הנחות יסוד במהירות ולהבין לעומק שכל דבר יכול להיות נכון ולא נכון בו - זמנית. זה הסימן הטוב ביותר לכך שאתה בדרך הנכונה. איך לדעת אם אני מתקדם רוחנית? איך לפתח את החשיבה ...
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים
יכולת אין סופית או צמצום, איך מתבטאת יכולת אין סופית? האם יכולת אין סופית מתבטאת בצמצום? כוחות על טבעיים, הצמצום של אלוהים, אולי אני אלוהים? אולי אתה אלוהים? אולי אני כל יכול? האם אלוהים יכול לעשות הכל? כוחות על אנושיים האם יכולת אינסופית בהכרח מתבטאת ביכולת לעשות הכל? אליעד כהן מציג את השאלה, מה המשמעות של יכולת אינסופית והאם יכולת אינסופית באמת מתבטאת באופן ויזואלי ברור וגלוי. הוא מתחיל בדוגמה ... את אלוהים, היינו מבקשים ממנו להוכיח שהוא אלוהים באמצעות פעולה שאמורה להיות אפשרית רק עבור מי שיש לו יכולת אינסופית. לדוגמה, היינו שואלים אותו: האם אתה יכול לברוא עוד כדור ארץ? אם הוא באמת בעל יכולת אינסופית, התשובה אמורה להיות חיובית, והוא יוכל לברוא עוד כדור ארץ. ... הזה היה צריך להיברא בכל מקרה, גם ללא התערבות אלוהית ישירה? כיצד נוכל לוודא בוודאות שהוא עשה זאת מתוך יכולת אינסופית ולא מתוך סיבה אחרת? מכאן עולה בעיה עמוקה יותר, המצביעה על כך שיכולת אינסופית לא תמיד ניתן לאשר בוודאות מוחלטת באמצעות פעולה מסוימת, כי ... ספק לגבי מקור הפעולה והאם היא באמת הוכחה של אינסופיות או רק פעולה אחרת שהייתה צריכה לקרות ממילא. האם יכולת אינסופית מחייבת כאוס מוחלט? אליעד כהן ממשיך לדון בשאלה האם היכולת האינסופית, האפשרות לעשות הכל, באמת מחייבת את האדם או את האל בעל היכולת לעשות הכל בפועל? הוא שואל, אם מישהו יכול לעשות הכל, האם זה מחייב שהוא אכן יעשה את כל הדברים בפועל? האם המציאות בהכרח תהפוך לכאוס אינסופי של אירועים ופעולות, או שאולי דווקא ההיפך הוא הנכון - יכול להיות שמישהו בעל יכולת אינסופית בוחר מרצונו להצטמצם ולהגביל את עצמו לזמן ולמקום מסוימים? אולי הוא בוחר מרצונו להגביל את יכולתו ולהיראות כלפי חוץ כמי שאינו בעל יכולת אינסופית? איך יכולת אינסופית יכולה להתבטא דווקא דרך צמצום עצמי? אליעד מסביר נקודה חשובה נוספת - עצם העובדה שהמציאות שאנו רואים היא מוגבלת ומצומצמת לא מעידה על כך שאין בה יכולת אינסופית. להפך, דווקא יכול להיות שמישהו או משהו בעל יכולת אינסופית החליט במודע לצמצם את עצמו, להגביל את עצמו בתוך מקום וזמן מסוימים. במקרה כזה, היכולת האינסופית לא תיראה כלפי חוץ, והיא לא תתגלה ככוח על טבעי ברור ... מאיתנו הוא בעצם אלוהים, אך הוא החליט לצמצם את עצמו, ואף החליט לשכוח שהוא זה שבחר להצטמצם. כלומר, יתכן שהיכולת האינסופית קיימת בכל אדם, אלא שהוא פשוט אינו מודע לכך כי בחר לשכוח את העובדה הזו. האם העובדה שאתה מוגבל אומרת שאין לך יכולת אינסופית? נקודה מרכזית נוספת שאליעד מבהיר היא שהמוגבלות והצמצום שאנו חווים בחיינו אינם הוכחה לכך שאין לנו יכולת אינסופית. יכול להיות שכל אדם ואדם, למרות מגבלותיו הגלויות, מחזיק ב
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה
... השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, פיתוח יכולת שכלית, פיתוח יכולת קוגניטיבית, יכולת חשיבה מהי הדרך לפתח את השכל ויכולת החשיבה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בפיתוח השכל, פיתוח החשיבה, והיכולת לחשוב בצורה ברורה ומעמיקה יותר. אליעד מדבר על איך ניתן לפתח את היכולת הקוגניטיבית והחשיבתית שלנו, ומדגיש שזו לא רק תכונה מולדת אלא גם משהו שניתן לפתח ולעבוד עליו. מהו תהליך פיתוח החשיבה? אליעד מציין שתהליך פיתוח החשיבה כולל את היכולת לראות את הדברים מזוויות שונות, כלומר, היכולת לראות את ההיפוך של כל מצב או רעיון. לדוגמה, אם אדם מתרגל לחשוב על תפוחים, הוא לומד להסתכל עליהם גם מצדדים אחרים ולראות את ההפך של כל מצב או מצב רוח. השלב הראשון בהפיתוח הוא להבין שהיכולת הזו ניתנת לפיתוח, גם אם לא נולדים איתה בצורה טבעית. כשרואים את ... את החסרונות של כל סיטואציה. אליעד מתאר את החשיבה הזו כדרך להימנע מהתלות במצבים ובדברים, ולהפוך את האדם לעצמאי יותר במחשבותיו ובבחירותיו. האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו? השאלה האם כל אחד יכול לפתח חשיבה כזו עולה במהלך ההרצאה, ואליעד עונה עליה בצורה חיובית. הוא מדגיש שלמרות שלחלק מהאנשים זה יכול להיות טבעי יותר, כל אחד יכול לפתח את היכולת הזו על ידי תרגול מתמיד והבנה עמוקה יותר של העולם. לדוגמה, אם אדם לא מצליח להבין מצב מסוים בעסק, הוא יכול להשתמש בכלים של הפיכת המצב כדי להבין אותו טוב יותר. המהות היא לשאול את ... מסביר כי אחד האתגרים הגדולים בחיים הוא לדעת איך להתמודד עם קונפליקטים וויכוחים. לדוגמה, אם אדם נמצא במצב של ויכוח בעסק עם עובד שלא מבין את עמדתו, הוא יכול לפתח את היכולת להציג את הבעיה ממספר זוויות, על מנת להגיע לפתרון שמספק את כל הצדדים. אליעד טוען כי כשיש לאדם את הכלים לחשוב בצורה רחבה ולהבין את הבעיה מכל ההיבטים, הוא יכול למצוא פתרון טוב יותר ולהתמודד עם הבעיה בצורה מקצועית יותר. האם ישנם ... כי אין תחום שבו לא ניתן לפתח את החשיבה, אך אליעד מדבר גם על תחומים שבהם יש לאדם נטייה טבעית. לדוגמה, אם אדם נולד עם כושר גופני חזק, הוא יוכל לפתח את יכולותיו בקלות רבה יותר מאדם אחר, אך גם אנשים אחרים יכולים לפתח את כישוריהם על ידי תרגול ועבודה קשה. כך גם בתחום החשיבה - כל אחד יכול ללמוד לפתח את היכולת לחשוב בצורה יותר מובהקת ויותר רחבה, גם אם זה לא מגיע לו בצורה ... את כישוריו בתחום הגישור בין זוגות, עליו ללמוד כיצד להבין את הצדדים השונים של הבעיה ולמצוא פתרון מתאים. אותו עיקרון תקף גם בתחומים אחרים - כל תחום דורש יכולת לחשוב בצורה רחבה ומעמיקה, על מנת למצוא את הפתרונות הטובים ביותר. ... אפשר לפתח כל תחום בחיים, או שיש גבולות? אליעד טוען שבעצם הכל ניתן לפיתוח. יש אנשים שחושבים שאין מה לעשות, כי הם נולדו עם חסרונות מסוימים, אך כל תחום יכול להתפתח עם הזמן. אם נשקול את האפשרות לפתח את כל תחום, אפשר להגיע להישגים ... כמתאים לספורט, אך עם עבודה קשה ותרגול התפתח להיות אחד הספורטאים הגדולים ביותר בעולם. פיתוח השכל חשיבה יצירתית פיתוח חשיבה ביקורתית שיטות לפיתוח חשיבה יכולת קוגניטיבית שיטות לשיפור המחשבה ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה איך לדעת בוודאות מוחלטת שמשהו נכון? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בנושא האינטליגנציה, פיתוח השכל, החשיבה והיכולת להגיע לוודאות מוחלטת. אליעד מבהיר כי היכולת של אדם להגיע לוודאות תלויה ... השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו ... או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום ... דמיון הוא כל מה שנדמה לאדם בלי בדיקה שכלית יסודית. כשהאדם משתמש בשכל באופן פעיל - מנתח, שואל ומטיל ספק - הוא עובר מדמיון להבנה שכלית, ואז הוא יכול להיות בטוח במסקנות שלו. מדוע חשוב ... שאתם מבינים את המונח ואת המשמעות, ורק אז תוכלו להיות בטוחים בתגובה שלכם. האם וודאות מוחלטת אפשרית עבור כל אדם? אליעד טוען שבסופו של דבר, כל אדם יכול להגיע לוודאות מוחלטת על פי השכל ... אליה. איך להגיע לוודאות מוחלטת? מה הקשר בין שכל לרגש? האם וודאות יחסית קיימת? איך לפתח את החשיבה והשכל? מה ההבדל בין דמיון להבנה שכלית? כיצד לשפר יכולת קוגניטיבית? ...
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
פיתוח יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה
... יכולות למידה, יכולת אנליטית, חוסר הבנה, פיתוח יכולת שכלית, לפתח יכולת חשיבה, מה חסר לך, חקירה רגשית, איך לפתח את החשיבה איך ... הבנה אינטלקטואלית, צריך לחזק את היכולת השכלית והאנליטית באופן מכוון. כמו שאדם שרוצה ... או לעשות מאמץ מכוון כדי לשפר את יכולתו השכלית והאנליטית. לסיכום, אליעד מציע גישה מפורטת ... להתמודד עם חוסר הבנה? כיצד לפתח יכולת למידה? מה לעשות כשלא יודעים מה רוצים? ...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות ... טכנאי מחשבים שמכיר היטב את החוקים של המחשב, יכול לצפות מראש תקלות אפשריות רק על בסיס סימנים מוקדמים קטנים, מכיוון שהוא מבין לעומק ... לדעת מראש את הכל? אליעד מדגיש כי רק אלוהים יכול לצפות באופן מוחלט את כל מה שיתרחש, משום שהוא זה שיוצר ומנהל את המציאות. אולם, ... מה נצפה ומה לא נצפה? אליעד מדגיש כי אין לאדם יכולת אמיתית להחליט בצורה מוחלטת מה הוא יצפה מראש ומה לא. למרות זאת, יש לאדם אפשרות ... בתחום מסוים, כך הוא יוכל לשפר משמעותית את היכולת שלו לצפות תוצאות בתחום הספציפי הזה. לדוגמה, כאשר אדם מאוד מנוסה בנהיגה, הוא ... למניעת תאונות דרכים, יעשה זאת על חשבון הקשב והיכולת להתמקד בדברים אחרים, כמו לדבר עם מישהו תוך כדי הנהיגה. כלומר, מיומנות אחת ... פוגעת בתחומים אחרים? אליעד מסביר באופן מפורט שיכולת מוגברת בתחום מסוים, כמו למשל פרופסור שמתמחה בפיזיקה, פילוסופיה או כלכלה, לא ... חברתיים או בביטוי רגשי. אותו פרופסור מומחה יכול להיות מוצלח מאוד בתיאוריה, אך במקביל ייתכן שהוא חלש במיוחד ביכולת להרגיש או ליהנות מהחיים החברתיים או היומיומיים. הדוגמה שנתן אליעד היא, ... משמעותית את הזהירות בנהיגה, אך אז תיפגע היכולת להתמקד או ליהנות מדברים אחרים תוך כדי הנהיגה. ככל שהאדם רוצה להיות טוב יותר ... והסיפוק בחיים מגיעים מחוסר הוודאות ומהיכולת להיות מופתע. אם האדם היה יודע מראש בדיוק כל פרט ופרט בחייו, הוא היה מאבד כל ... התרגשות. עם זאת, יש רובד מסוים שבו האדם כן יכול להיות מוכן מראש לכל דבר: הרמה המהותית. גם אם אדם לא יודע לצפות מראש את הפרטים הטכניים של הסיטואציה, הוא יכול לדעת כיצד להתמודד איתה ברמה המהותית, כי ברמה זו אין באמת הפתעות. אדם שמבין את מהות ... גם אם הוא לא יודע בדיוק מה יקרה לו בעתיד, הוא יכול להיות מוכן מראש ולהתמודד עם כל מצב. לסיכום, יכולות החשיבה האנושית הן מוגבלות אך ניתן לפתח אותן בעזרת הבנה עמוקה של החוקים ... אחרים. איך לדעת מה יקרה בעתיד? איך לפתח יכולת חשיבה טובה יותר? האם אפשר לשפר יכולות קוגניטיביות? מה הקשר בין מיומנות ורגש? האם ניתן לצפות את כל מה שיקרה? איך להגדיל יכולת ניתוח מצבים? האם התמחות בתחום אחד פוגעת באחרים? ...
לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט
לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט
... מחשבות, לשתול מחשבות, שפת גוף, איך אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? קריאת רגשות, היכולת לקרוא מחשבות, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, טלפתיה, יכולת על חושית, יכולת על טבעית, אמני חושים, קוראי מחשבות, מתקשרים, מנטליסט האם באמת אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? אנשים רבים מתעניינים בשאלה ... ניתן לקרוא מחשבות, לשתול מחשבות, ולזהות רגשות ורצונות של אחרים באמצעות שפת גוף או יכולות מיוחדות. אליעד מסביר את הנושא בצורה מפורטת וברורה, ומפרק את האפשרות הזאת לשני סוגים מרכזיים של מחשבות: מחשבות אקראיות ... ברחוב ורואה רכב, הוא עשוי להסתכל על מספר הרכב ולחשוב עליו. במקרה כזה, אף אחד בעולם לא יכול באמת לדעת איזה מספר הוא ראה, כי זו מחשבה שנוצרה באופן אקראי לגמרי. גם אם אדם פותח ויקיפדיה על ערך אקראי וקורא אותו, ... מתקשרים ונוכלים מצליחים לשכנע אחרים שהם מסוגלים לקרוא מחשבות, למרות שאין באמת יכולת כזו. הם עושים זאת בדרכים הבאות: אוספים מידע מוקדם על האדם, ומסיקים ממנו מסקנות לוגיות פשוטות. שותלים לאדם מחשבה מראש, ... שהם מדברים עם מתים, מבקשים מידע מקדים מהאדם, וכך הם יכולים להעמיד פנים שיש להם יכולות על - חושיות. מה צריך לעשות כדי לקרוא מחשבות באמת? אליעד מסביר שלקרוא מחשבות בצורה אמיתית דורש מאמץ משמעותי. הדרך הפרקטית לפתח את היכולת לקרוא מחשבות של אנשים אחרים היא לפתח יכולת להבין דבר מתוך דבר, כלומר, ללמוד לזהות את הקשרים בין סיבות ותוצאות ברגשות, רצונות ומחשבות: יש שני תרגילים מרכזיים שיש לבצע כדי לפתח יכולת זו: לקחת מחשבה, רגש או רצון שיש לך ולשאול את עצמך למה אני מרגיש, רוצה או חושב את זה? - כלומר, לזהות את הסיבות שהובילו ... ולהתנהגות מסוימת. מי שמבצע את שני התרגילים האלה באופן עקבי משפר בצורה משמעותית את היכולת שלו להבין מחשבות של אנשים אחרים. ככל שאתה יותר מתורגל בהבנת עצמך, אתה תהיה מסוגל טוב יותר להבין ולהסיק את ... עומדים לומר, ואפילו לשתול מחשבות באופן מודע. האם יש באמת אפשרות לתקשור עם מתים או ליכולות על - חושיות? אליעד מבקר בצורה חריפה את האנשים שטוענים שיש להם יכולות על - חושיות, במיוחד את המתקשרים עם מתים. הוא מסביר שאם הם באמת היו מסוגלים לתקשר עם מתים, לא היה צורך שהם יקבלו מידע מראש כמו שם או פרטים נוספים על האדם. העובדה שהם זקוקים למידע מוקדם מוכיחה שאין להם יכולות כאלה, ושהם רק מנצלים את התמימות של אנשים שנמצאים במצוקה. אין שום מקרה בהיסטוריה שבו אדם הצליח באמת לתקשר עם מת ולמסור ... להן ביטוי ברור אינן ניתנות לקריאה כלל. לקרוא אנשים זו מיומנות הדורשת מאמץ, תרגול ויכולת לנתח את עצמך ואת האחרים לעומק. אין כאן קסמים ואין כאן יכולות על - חושיות. כל השאר הוא אשליה שנוצרת על ידי טכניקות מתוחכמות של רמאים או אמני חושים. האם אפשר לקרוא מחשבות של אנשים? איך לקרוא אנשים לפי שפת גוף? איך נוכלים קוראים מחשבות? מה זה מחשבה אקראית? איך לפתח יכולת לקרוא מחשבות? האם יש דבר כזה תקשור עם מתים? איך לשתול מחשבות? האם אפשר לקרוא מחשבות? האם ניתן לקרוא מחשבות של אנשים אחרים? האם אפשר לדעת על מה הם חושבים? ובאותה מידה, האם מישהו יכול לקרוא את המחשבות שלנו? שני סוגי מחשבות בעיקרון, יש שני סוגים של מחשבות: מחשבות אקראיות ומחשבות סיבתיות. לדוגמה, כאשר אתה הולך ברחוב ורואה רכב, המספר שעליו עולה לך בראש. האם מישהו יכול לדעת איזה מספר ראית? התשובה היא לא. כל מי שטוען שהוא יכול לקרוא מחשבות כאלה הוא נוכל. אם היית פותח ספר טלפונים ובוחר מספר אקראי, האם מישהו יכול לדעת איזה מספר בחרת? גם כאן התשובה היא לא, משום שמדובר במחשבה אקראית ללא סיבה מוגדרת. לעומת זאת, יש מחשבות סיבתיות. ... חיצוניים שניתן להבחין בהם. אם אתה הולך ברחוב ומסתכל על מספר רכב מסוים, אף אחד לא יכול לדעת על איזה מספר הסתכלת, כיוון שאין לזה ביטוי חיצוני ברור. אותו דבר נכון אם תבחר נושא אקראי בויקיפדיה - אין אפשרות ... כך שהאדם נותן להם משמעות שמתאימה לו. איך אפשר ללמוד לקרוא אנשים? כדי לשפר את היכולת להבין אנשים ולקרוא מחשבותיהם, צריך לפתח יכולת לוגית להסיק מסקנות על בסיס מידע קיים. יש לכך שתי גישות עיקריות: לחקור את הסיבות שגורמות לך להרגיש, לרצות או ...
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
אלוהים כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים?
... כל יכול או חסר כל יכולת או יכולת מוגבלת? מי ברא את אלוהים ואת הרצון של אלוהים? האם אלוהים הוא באמת כל יכול? האמונה המקובלת היא שאלוהים הוא כל יכול, וזאת מאחר שהוא יצר את העולם ... שאלוהים מבצע פעולות מעידה על יכולת בלתי מוגבלת? אם ניקח דוגמאות פשוטות מחיי היום - יום נבין זאת טוב יותר. האם אדם שמדבר יכול בהכרח גם לשיר? לא בהכרח. אדם שמדבר מוכיח רק שהוא יכול לדבר, לא מעבר לכך. האם ציפור, שיכולה לעוף, יכולה לעוף במהירות אינסופית? ברור שלא, יכולתה מוגבלת. ומה לגבי קיר שאינו מבצע כלל פעולות? אולי יש לו יכולת אינסופית שאנחנו פשוט לא מסוגלים לראות? יכול להיות, ואנחנו לא תופסים את יכולתו בשכל שלנו. מכאן עולה הנקודה המרכזית: זה שאלוהים ברא את העולם מוכיח שהוא יכול לברוא עולם, אבל לא בהכרח שהוא יכול לעשות הכל. עצם היכולת לבצע פעולות מסוימות אינה מעידה על כל יכולת או יכולת אינסופית. האם עצם קיומן של פעולות מעיד על כך שאלוהים מוגבל? לפי ההיגיון, דווקא פעולותיו של אלוהים מעידות על כך שהוא מוגבל. למה? כי אלוהים שפועל, ... הזה הוא פעל. האם אלוהים יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה? כאן עולות שאלות מהותיות עוד יותר. אם אלוהים אינו יכול לעשות אחרת ממה שהוא רוצה, אז הוא מוגבל לרצונו. אם הוא כן יכול לעשות אחרת, אז על פי מה הוא מחליט מה לעשות? מדוע הוא בוחר לעשות את מה שהוא עושה ולא אחרת? לכן הטענה שאלוהים כל יכול היא בעייתית. אם הוא מחויב לרצונו, אזי הוא מוגבל. ואם הוא יכול לחרוג מרצונו, אז הרצון שלו אינו הסיבה האמיתית לפעולותיו. האם אלוהים הוא סיבת הסיבות או שיש סיבה אחרת? אם אלוהים הוא סיבת הסיבות, מה הסיבה שהביאה ... פעולותיהן אינן מוכיחות שהן יכולות לעשות משהו מעבר למה שנעשה דרכן. אולי אלוהים מופעל על ידי כוח אחר, ועלינו לברר את זה. מי מרוויח מהאמונה שאלוהים הוא כל יכול? לדתיים יש אינטרס ... התבוננות מעמיקה יותר בשאלת היכולת וההגבלה. האם עצם היכולת לבצע פעולה מעידה על כל יכולת? אם ניקח דוגמאות מחיי היומיום - אדם המסוגל לדבר, האם זה אומר שהוא מסוגל לשיר? לא בהכרח. ציפור יכולה לעוף, אך לא בכל מהירות שתרצה. גם קיר, שאינו מבצע פעולות, יכול להיות בעל יכולות שאיננו תופסים בעינינו. מכאן עולה השאלה: האם עצם העובדה שאלוהים יוצר, פירושה שהוא יכול לעשות הכל? האם עצם קיומן של פעולות מעיד על הגבלה? ישנה טענה נוספת, שלפיה עצם העובדה שאלוהים עושה דברים מעידה על כך שהוא ישות מוגבלת. אם אלוהים כל ... לא הוא לא כל יכול, הוא חסר יכולת. וניקח אותי, האם אני כל יכול? אני מדבר ועושה כל מיני דברים אך האם אני כל יכול, לא אני מוגבל, היכולת שלי מוגבלת. אני לא כל יכול. וניקח ציפור שעפה, האם היא יכולה לעוף במהירות לא מוגבלת, לא היא לא יכולה. ואם נתבונן בעין אמיתית נראה האם זה שישות לא מבטאת את היכולת שלה, אולי יש לה אינסוף יכולת? אולי לקיר יש יכולת אינסופית ורק אנחנו לא רואים את ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טיפול זוגי מומלץ, מטפל זוגי מומלץ, מה זה טיפול זוגי טוב? איך עובד טיפול זוגי? איך לעשות טיפול זוגי? הדרכת מטפלים, מי יכול להיות מטפל זוגי? גישור זוגי, טיפול משפחתי, מגשר משפחתי, יעוץ זוגי, מגשר זוגי, יועץ זוגי, המלצה למטפל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יכולת, איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יכולת, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי, מאמן לזוגיות, מאמן לחיים בתחום יכולת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 28_05_2025 השעה 02:35:25 - wesi1