אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ייסורי מצפון בגלל הילדים ✔הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
מהו סבל למען הילדים?

אליעד מציין שמדובר בתופעה נפוצה, בה הורים מרגישים שהם סובלים למען הילדים. התופעה הזו מתבטאת במצבים שבהם הורה נשאר בזוגיות לא טובה או עושה ויתורים רבים עבור ילדיו, מתוך רצון להימנע מלגרום להם סבל. אך בפועל, הילד לא תמיד מודע לויתורים הללו, וההורה מוצא את עצמו סובל יותר. סבל זה יכול להתבטא במגוון צורות: למשל, הורה שמרגיש שהוא שוהה בזוגיות לא טובה רק כדי להימנע מהשפעה רעה על הילדים, אך מצד שני סובל מהמצב.

מהן הדוגמאות לסבל למען הילדים?

אליעד מציג דוגמאות למצבים כאלה:
  • הורה שנמצא בזוגיות לא טובה, אבל נשאר בה למען הילדים, מרגיש סבל מזה.
  • הורה שמשקיע המון בילדיו, עושה המון ויתורים, ובסופו של דבר סובל מהמכסה הרגשית שמופיעה בעקבות זה.
  • הורה שהתגרש ומרגיש רגשות אשם קשים, כי הוא סבור שהילדים סובלים בגלל הגירושין, ולכן הוא סובל בעצמו כדי "לשמור עליהם" או כדי לכפר על כך שגרם להם רע.
איך ניתן לפרוץ את מעגל הסבל?

לפרוץ את המעגל הזה, אליעד מציע כמה דרכים:
  • לשאול את עצמך האם "הם באמת הילדים שלי" במובן העמוק או שזו תודעה נפרדת.
  • לשאול את עצמך אם באמת אתה חייב למנוע מהם כל סבל. לפעמים תפיסת ההורה טוענת ש"אפס סבל" הוא הדבר הנכון, אך עלינו להבין שזה לא תמיד מציאותי.
  • לבדוק אם באמת הפעולה כמו גירושין או שינוי במערכת הזוגית היא זו שגורמת לילדים רע, או שמא יש גורמים נוספים שמשפיעים יותר עליהם.
  • לשאול אם יש מקום לבחון האם הילדים עצמם לא לוקחים אחריות על רווחתם האישית ורגשותיהם.
האם הורים אחראים באופן מוחלט לסבל של הילדים?

אליעד מציין שזו מחשבה בעייתית שיכולה להוביל להאשמה עצמית. לעיתים קרובות, מי שמאשים את הוריו על כך שגרמו לו רע בילדותו, יחשוב שגם הוא עלול לגרום רע לילדיו. זה קורה כי הוא לא מבדל בין אשמתו האישית לבין האשמה שיכולה להיווצר מהתנהגות הוריו. לכן, אליעד ממליץ לקחת אחריות רגשית אישית, ללמוד לא להאשים את הורינו על הסבל שחווינו בילדות, ובכך למנוע את גלגול האשמה גם על הילדים.

מה צריך לעשות כדי לשנות את התפיסה הזאת?

על ההורה ללמוד לקחת אחריות על רגשותיו האישיים:
  • להבין שמה שהוריו עשו לו בילדותו לא בהכרח היה הגורם הבלעדי לסבלו, ושהוא עצמו היה יכול לבחור כיצד להרגיש ולפרש את המצבים האלו.
  • להבין שלא בהכרח על ההורה להיות "הורה מושלם". תפיסת "ההורה המושלם" עלולה להוביל להקרבה מיותרת, דבר שיביא בהכרח לסבל.
  • לשאול עד כמה באמת ניתן לשלוט בכל מה שקשור לרווחת הילד. האם באמת תלוי בהורה אם לילד יהיה טוב או רע?
  • לחקור את ההנחות שמנחות אותנו בנוגע לטוב ורע. האם טוב ורע הם תמיד מוחלטים, או שניתן להסתכל עליהם מנקודות מבט שונות?
מהם הקשיים והדילמות בקשר לאהבה והורות?

אליעד גם מדבר על הקשר בין אהבה להורות, ואיך הקשר הזה יכול להוביל לסבל. הוא מציין כי לאנשים רבים ילדים הם מקור השמחה הגדול ביותר בחיים. אך כשאוהבים מישהו מאוד, זה גם אומר שאתה סובל יותר כשם הוא סובל. כל כך הרבה אנשים מוכנים להקריב את עצמם למען ילדיהם, מבלי לשאול אם באמת זו הדרך הנכונה. עליהם להבין את המחיר של האהבה וההורות, ולהיות מוכנים לשלם אותו.

סיכום

בסופו של דבר, אליעד מציע שנבין את התפיסות השגויות שהחברה וההורים עצמם מכתיבים לנו בנוגע להורות, ונפנים לשאלות מהותיות כמו "מהו טוב עבור הילדים שלי?", "האם עלי להיות מושלם?", "האם ילדיי אחראיים גם על טובתם?" כל אלו חשובים כדי להבין את גבולות האחריות ההורית וההשלכות על הסבל האישי והמשפחתי.
למה אנשים חווים "סבל למען הילדים"?

התופעה הזו מתארת מצב שבו הורה מרגיש שהוא סובל עבור הילדים שלו, ונשאר בתוך מצב שלא טוב לו (למשל בזוגיות גרועה או השקעה מוגזמת בילדים) רק כדי למנוע מהם סבל. מצד אחד הוא מוכן לספוג קושי אישי כדי להגן עליהם, אבל מצד שני הוא מרגיש רע מעצם העובדה שהוא מקריב את עצמו כך.

אילו דוגמאות יש למצבים של "סבל למען הילדים"?

* אדם שנמצא בזוגיות שלא טובה לו, אך נשאר בה "בשביל הילדים" ומרגיש שהוא סובל כתוצאה מכך.

* אדם שמשקיע המון בילדים שלו, עושה המון ויתורים, ובסופו של דבר סובל מזה שהוא "נותן את כל כולו" עבורם.

* אדם שהתגרש ומרגיש רגשות אשם קשים, כי הוא סבור שהילדים שלו סובלים בגללו, ולכן הוא ממשיך לסבול רגשית כדי "לשמור עליהם" או כדי לכפר על כך שגרם להם רע.

איך ניתן לפרוץ את המעגל הזה של סבל?

יש כמה דרכים אפשריות לפרוץ את מעגל המחשבות שגורם להורה לסבול למען הילדים או לסבול מכך שגרם להם רע:

* לבחון את השאלה האם הם אכן "הילדים שלי" במובן העמוק, או שמדובר למעשה בתודעה אחרת, בגוף נפרד שאינו בבעלות מוחלטת של ההורה.

* לבחון את ההנחה "אני חייב שדווקא בדרך המסוימת הזו יהיה להם טוב". לעתים אנשים מניחים שרק אם ההורים נשארים יחד זה טוב לילדים, או שרק מצב אחד ספציפי הוא הנכון.

* לשאול מדוע בכלל חייבים למנוע מהם כל סבל. יכול להיות שתפיסת ההורה אומרת "חייבים אפס סבל", אבל אפשר לבדוק אם זה מציאותי והגיוני.

* לשאול אם באמת הפעולה (כמו גירושין) היא זו שגורמת לילדים רע, או שמא יש עוד גורמים. יתכן שדווקא הימצאות בזוגיות לא טובה יוצרת סבל גדול יותר לילדים.

למה חשוב להבין את הקשר בין האשמת ההורים להאשמה עצמית?

לעתים קרובות, מי שמאשים את הוריו על כך שגרמו לו רע בילדות, ייטה להשליך את אותה תפיסה על עצמו כלפי ילדיו. הוא יחשוב "כמו שההורים שלי גרמו לי רע, ככה גם אני עלול לגרום רע לילדים שלי". לכן, אם הוא לא לומד להפסיק להאשים את הוריו בסבל שהוא חווה, הוא ימשיך להרגיש אשמה וסבל על כך שילדיו סובלים. ההבנה הזו מאפשרת לזהות שהתפיסה "הורים אחראים בלעדית לסבל של הילדים" לא תמיד נכונה, ושאפשר ללמוד לקחת אחריות רגשית אישית ולא לגלגל אותה הלאה.

מה ניתן לעשות בפועל כדי לשנות את התפיסה הזו?

* ללמוד לקחת אחריות רגשית על החוויות האישיות: להבין שלא בהכרח ההורים הם אלו שגרמו באופן מוחלט לסבל בעבר, אלא גם לאדם עצמו היתה בחירה (גם אם מצומצמת) כיצד לפרש את המצבים בילדותו.

* לבחון את הרעיון "אני חייב להיות הורה מושלם": לפעמים החשש העמוק הוא "אם לא אהיה מושלם, אהיה הורה רע", וזה מייצר התנהגות של הקרבת יתר שסופה בסבל.

* לבדוק עד כמה באמת אפשר וצריך לשלוט בכל מצב של הילד: האם באמת תלוי רק בך אם לילד יהיה רע או טוב? אולי לילד יש אחריות רגשית משלו?

* לחקור את הנחות היסוד לגבי טוב ורע: האם טוב ורע באמת מוחלטים, או שאולי דבר שנראה רע יכול לעתים להתפרש כטוב בעתיד, ולהפך?

מה לגבי המחשבה "ילדים זה הדבר הכי טוב שיש" והקשר שלה לסבל?

לא מעט אנשים רואים בילדים את מקור השמחה הגדול ביותר בחייהם. אך כמו בכל דבר טוב, יש לכך גם מחיר: כשאוהבים מישהו מאוד, סובלים יותר כשהוא סובל. מי שלא היה חווה אהבה כה גדולה, לא היה מרגיש סבל כה חזק כשהילד נפגע. לכן, כדאי לזכור שהאושר הגדול שילדים מעניקים טומן בחובו גם אפשרות לסבל, והתשלום הזה הוא חלק מהחבילה הכללית של הורות.

מה חשוב לזכור כדי להתמודד טוב יותר עם הנושא?

* יש מגוון פרספקטיבות ואפשרויות להסתכלות: החל מהטלת ספק בשאלה "האם אלה באמת הילדים שלי?" ועד הטלת ספק בתפיסה "חייבים למנוע מהם כל סבל".

* כדאי לבדוק את השאלה: האם באמת גרמתי להם רע, או אולי במצבים מסוימים דווקא נתתי להם הזדמנות ללמוד ולהתפתח?

* חשוב להבחין בין אחריות בריאה כלפי הילדים, לבין תחושת אשמה הרסנית.

* אפשר לצאת מנקודת הנחה שגם אם יש אמת מסוימת בכך שהורה משפיע על מצב הילדים, תמיד קיימים עוד גורמים, ולילדים עצמם יש תודעה ואחריות משלהם.
יחסי הורים וילדים, להאשים את ההורים, האשמת ההורים, לסבול בשביל הילדים, סובלת בשביל הילדים, רוצה שהילדים שלי יהיו מאושרים, בשביל הילדים שלי, שיקולים להתגרש, האושר של הילדים שלי, של מי הילדים שלי? הילדים שלי לא שלי, הדרכת הורים, הילדים שלך לא שלך, האם הילד שלי הוא שלי? להישאר ביחד בשביל הילדים, רק בשביל הילדים, רק בגלל הילדים, רק למען הילדים, להיות ביחד בגלל הילדים, להתגרש או להישאר בשביל הילדים, האם להישאר ביחד בשביל הילדים? הכל בשביל הילדים, מה לא עושים בשביל הילדים? הכל למען הילדים, הורים למען הילדים, בשביל ההורות, להיות אבא טוב, להיות אמא טובה, להיות הורה טוב, משפחתיות, כי זה טוב לילדים, שלילדים יהיה טוב, ילדים זה שמחה, האם להתגרש? ייסורי מצפון בגלל גירושים, ייסורי מצפון בגלל הילדים, אומנות ההורות, מהי הורות טובה? ילדים להורים גרושים, גירושים של ההורים, ילדים וגירושים, לא להתגרש בגלל הילדים, גירושים או ילדים, ילדים להורים פרודים
מה צריך לעשות אפשרי פירוד אושר יחסי ייסורי מצפון אפשרות איך לפרש האמת המוחלטת שאלה להיות הורה טוב רגשות אשם אושר אושר של ילדים אחריות אחריות אישית אחריות ההורים אחריות ההורים על האושר של הילדים אחריות ההורים על הסבל של הילדים אחריות הורית בשביל הילדים גירושים גירושין האושר של הילדים הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הסבל של הילדים הסרת אחריות חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא רוצה שהילדים יסבלו להיפרד להיפרד או לא להסיר אחריות להתגרש להתגרש או לא לחנך ילדים למען הילדים לקחת אחריות לקיחת אחריות סבל סבל למען הילדים סובל בשביל הילדים עבור הילדים רוצה רצון
אימון אישי / חינוך ילדים / יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה?
... אישי חינוך ילדים יכולת הכלה - מהו אימון אישי וחינוך ילדים עם יכולת הכלה? מהי יכולת ההכלה הנדרשת בתהליך של אימון אישי חינוך ילדים העברת ביקורת עצמית וכיוב? אימון אישי טוב הוא כזה שמאפשר לאדם לגלות את הטוב שבו ולהתקרב אליו. אימון אישי טוב הוא כזה שמגלה לאדם את הטוב שבמציאות ומאפשר ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה כלשהי, לגרום ללימודים, לתת לילד הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי לילד, ליהנות מהלימודים עצמם. וזה, על ידי זה, שהילד עצמו יבין, כיצד ובאיזו דרך, הלימודים המשעממים של בית הספר, כיצד הם יכולים ליצור אצלו הנאה. אלא, שאם ההורה עצמו, חושב שהלימודים האלו, לא ברי שימוש בעולם האמיתי, אז כיצד הוא יכול לשכנע את הילד ליהנות מהלימודים?! כי הילד רוצה, הנאה מיידית. והילד רוצה לדעת, שבאופן מיידי, הלימודים שלו יביאו לו הנאה כלשהי, מעצם הידע שהוא רכש. ואם ההורים והמורים עצמם חושבים, שרוב הלימודים הם מיותרים לגמרי, עבור העולם האמיתי, אז כיצד ניצור הנאה אצל הילד?! ונחדד: גם כאשר ההורה והמורה, כן מבינים שהלימודים מביאים לילד תועלת בעולם האמיתי, גם אז, זה לא תמיד מעניין את הילד. כי הילד , רוצה הנאה ותוצאה מיידית וטוב שכך. כי אדם שחושב בהיגיון, הוא ישקיע במה שמביא לו תועלת ממשית. ולא באיזה דבר, שאולי בעתיד יביא לו איזו תועלת, שהוא לא מבין אותה. כך שגם כאשר המקצוע הנלמד, הוא כן יביא לילד תועלת כאשר הוא יהיה בוגר, הרי שגם אז, זה לא באמת מעניין את הילד. כי הילד רוצה הנאה מיידית. כל שכן, כאשר מדובר על מקצוע, שלא מביא שום תועלת ממשית, גם לא כאדם בוגר. כגון לדוגמה לימודי ההיסטוריה (כפי מה שהם ... באמת מעניינים אף אחד. ובנוסף על כל אלו, כאשר המורה עצמו מרגיש שחיקה מהעבודה כנל, וכאשר המורה עצמו, לא באמת מתעניין במה שהוא עצמו מלמד, אז כיצד בדיוק אפשר לצפות מהילד, שיתעניין במה שהוא לומד?! ואף על פי כן, יש דרך לגרום לילד להתעניין בלימודים. והיא, על ידי זה שהילד יבין, כיצד הלימודים האלו מביאים לו תועלת ממשית ומיידית, בחיים האמיתיים שלו כילד. ואיך להסביר את זה לילד? אז כדי להסביר למישהו משהו, לשם כך קודם לכן, זה שרוצה להסביר, עליו בעצמו להבין, את מה שהוא רוצה להסביר. ומי שרוצה בצורה כלשהי,
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, שהלימודים האלו הם מופשטים מידי, ולא מייצרים שום תועלת ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד רוצים ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי הילדים, לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי מחשב. והילדים, לומדים שפות חדשות מיוזמתם, כדי להבין את התכנים שמעניינים אותם. והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של הילדים, הלימוד, הוא רק אמצעי להשגת הנאה. וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, הרי שממילא הטבע האנושי של האדם, הוא לא לעשות את מה שלא יוצר אצלו הנאה, וטוב שכך! כי רק מי שהוא עבד ושפוט של אחרים, רק הוא עושה דברים, שלא נותנים לו הנאה. וכאשר מלמדים ילד לעשות דברים, למרות שהוא לא נהנה מהם, הרי שבעצם מלמדים אותו לסבול בשקט (והפתרון יבוא בהמשך). כי האדם מטבעו, אם הוא בריא בנפשו, כמו ילד קטן, שהוא עדיין בריא בנפשו, לפני שבני האדם שגעו אותו, הרי שהוא מטבעו אמור לעשות רק את מה שגורם לו ליהנות. כי ... להתאמץ, עבור משהו שהוא חושב שיביא לו תועלת ויגרום לו להנאה. והילד, בהחלט לומד כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ומאחר שהלימודים בבית הספר, הם לא מביאים לילד כמעט שום הנאה, הרי שכל ילד שהוא בריא בנפשו, ממילא הוא לא אמור להשקיע בלימודים. כי מי שהוא בריא בנפשו, הוא לא יעשה שום דבר, שלא מוביל אותו אל הנאה כלשהי. ורוב הילדים שלומדים, הם לומדים רק בגלל שהם מפחדים מההורים ומהמורים שלהם. והילד לומד למבחנים, רק כדי שלא ישגעו אותו ההורים והמורים. והדבר האחרון שמעניין את הילד, זה רוב הדברים שהוא לומד. שהם לא מייצרים לילד, שום תועלת. והילד לומד את הלימודים שלו, רק כדי צרכו. דהיינו, הילד לומד, רק כדי שהוא לא יסבול מ
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר. והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, שהיא שפת האם שלהם. הם לומדים את הסביבה, שבה הם חיים. הם לומדים, מה מותר ומה אסור. הם ... ומכירים את הרצונות שלהם. הם לומדים, כיצד לבצע משימות שונות וכיוב. כך שהדבר המרכזי שאיתו הילד מתעסק רוב הזמן, זה עם למידה. ולא רק שילדים לומדים רוב הזמן, אלא, שחלק גדול משמחת החיים של הילדים, נובעת מכך שהם לומדים כל הזמן דברים חדשים. כי השמחה של האדם, תלויה בעד כמה הוא לומד דברים חדשים. שהלימוד של הדברים החדשים, הוא יוצר אצל האדם סוג של התחדשות פנימית. וילדים צעירים, הם מאושרים. גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים. וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה חוויה רוחנית מאוד חזקה של התחדשות. כי אצלו, הכל חדש לגמרי. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא מתלהב מכך, כאילו שהוא רואה מופע קסמים. כי הילד נמשך אחרי לימוד של דברים חדשים, ומתלהב מכל דבר חדש. ולכן
איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לגרום למישהו לדבר איתך בכנות? איך לגרום למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת
... למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת וכאן אבאר, למה אנשים משקרים? וכיצד באפשרותך לגרום למישהו לומר לך את האמת ולא לשקר לך? ... כגון לגרום לבן זוג להודות בבגידה, לגרום לעובד להודות בגניבה, לגרום לבעל עסק להודות שהוא רימה אותך, לגרום לבעל מקצוע להודות שהוא עקץ אותך, לגרום לילד להודות שהוא התחיל מריבה, לגרום לילד לא לשקר באופן כללי, לגרום לכל בן אדם בעולם, להודות באשמה, להודות בטעות, להודות בכל דבר שלילי שקרה. שבאופן כללי עליך, שלב 1 - להבין, מה הן התשובות ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, כיצד לימודי ההיסטוריה, עוזרים לו בחיים האישיים שלו כילד. וכדי שזה יקרה, ההורה, צריך למצוא את התשובה לשאלה הזאת. וכדי שזה יקרה, לשם כך, על ההורה, לנסות להבין מול עצמו, כיצד באמת לימודי ההיסטוריה, מביאים לאדם כלשהו, תועלת כלשהי. ובשלב הראשון, על ההורה והמורה, לשכוח לרגע אחד את הילד. ועל המורה לנסות להתבונן היטב ולשאול את עצמו את השאלה הבאה: מה באמת, נותנים הלימודים האלו לאדם? איזו תועלת ... מהדבר שאותו הוא מלמד את התלמידים, הרי שבעצם הוא לוקח סוג של זבל שהאכילו אותו, והוא מנסה להאכיל את הזבל הזה, לתוך המחשבה של הילדים. ועל המורה, בשלב הראשון, לנסות להבין עם עצמו מול עצמו, איזו תועלת החומר שאותו הוא יודע, איזו תועלת ... היכולת שלו ליהנות טוב יותר בחיים. אז כפי שאמרנו, בשלב הראשון, על המורה לנסות להבין: כיצד ובאיזו דרך, החומר שאותו הוא מלמד את הילדים בבית הספר, כיצד הוא באמת עוזר לו באופן אישי בחיים האישיים שלו. ואם המורה לא ימצא ולא יבין, איך הדברים שאותם הוא מלמד עוזרים לו באופן אישי, הרי שמצד האמת, הוא בעצם לוקח מידע מיותר, ומכניס אותו למוחם של ילדים חפים מפשע. ועל המורה לנסות להתאמץ ולהבין, איזו תועלת אמיתית, הדברים שאותם הוא מלמד, איזו תועלת הם נותנים ... להיות מיותר מלכתחילה. ואם המורה לדקדוק, ינסה לגרום לתלמיד ללמוד דקדוק, כדי לא לדבר בצורה צורמת. הרי שזה הדבר האחרון שמעניין את הילד. כי הילד, לא צורם לו שום דבר באוזן. ומבחינתו של הילד, שכל אחד ידבר איך שבא לו, כל זמן שכל אחד מבין את השני. וממילא, המורה לעולם לא יצליח לגרום לילד להבין שלימודי הדקדוק יביאו לו תועלת אמיתית. אאכ המורה יעשה שטיפת מוח לתלמיד, כמה זה חשוב לדבר נכון דקדוקית. שאז הוא יוצר אצל הילד בעיה, ומוכר לו את הפתרון, באמצעות שיעורי הדקדוק. ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, שהמורה צריך לנסות להבין, איזו תועלת מביאים הלימודים לו עצמו, הכוונה היא, כיצד הלימודים האלו, משפרים את איכות החיים של המורה ... של המספרים. וברמה הזאת וכיוב, האדם אכן באמת משתמש במידע הזה, גם כילד וגם כאדם בוגר. אבל עיקר לימודי המתמטיקה וגם לימודי הגיאומטריה וכיוב, מה שהאדם באמת לומד, זה לא איך לחשב שטח של משולש. כי האדם, בשום שלב בחייו, לא יזדקק לחשב ... יש סיבה, מדוע הוא כך ולא אחרת. וכאשר המורה חושב שהוא מלמד את הילדים את הנוסחה, איך לחשב את שטח המעגל, הרי שזה אכן באמת משעמם. כי זה לא באמת מעניין אף אחד, המידע של: איך לחשב שטח של מעגל. אבל, אם המורה הוא חכם אמיתי, אז כאשר הוא מלמד את הילדים איך לחשב שטח של מעגל, אז במקום להתייחס לעצמו, כאל מישהו שמעביר מידע משעמם, לילדים חפים מפשע, הרי שהמורה יכול במקום זה, לנסות ללמד את עצמו ואת התלמידים, את התהליך המחשבתי, שהביא לכך שנוצרה הנוסחה של: איך מחשבים שטח של מעגל או משולש ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד ... עצמו. ואחרי שהמורה מבין את מה שהוא מלמד, דהיינו, אחרי שהמורה מבין, שהוא לא מעביר כאן ידע יבש ומשעמם, אלא הוא עושה כאן משהו אחר לגמרי. שהוא, להקנות לילדים שכל כלשהו, שבאמצעותו הם יהיו יכולים לחיות ... חומר הלימודים, שאותו הוא ילמד אותם. ואם התלמיד יבין בצורה פשוטה, כיצד באמת הדבר שאותו הוא לומד, כיצד זה מביא לו תועלת מעשית בחיים שלו, הרי שממילא, הילד שהוא מאוד אוהב ללמוד מטבעו, ממילא, הוא יתעניין בלימודים. ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד של התלמידים. כי התלמידים, הם בסדר גמור. וכאשר יש לילד הפרעות קשב וריכוז בעיות התנהגות בלימודים וכיוב, ואומרים שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, הרי שמה שזה באמת אומר, זה: שהמורה סובל, מכך שהוא עצמו כמורה, משועמם ממה שהוא עצמו מלמד. והוא מקרין את זה כלפי חוץ, גם אם זה באופן בלתי מודע. וממילא, גם הילד, לא מתעניין בחומר הנלמד. והפתרון לבעיית חינוך הילדים, היא בכך, שהמורים עצמם יעברו שינוי פנימי. ... להעביר מידע יבש, הוא מלמד את התלמידים, את צורת המחשבה, שיצרה את המידע שאותו הוא מלמד. וממילא, צורת המחשבה הזאת, היא שימושית בהרבה תחומים נוספים, וגם עבור הילדים עצמם. ונסכם: כולם רוצים ליהנות, וטוב שכך. והילד, יתעניין יותר בלימודים, אם הלימודים ייצרו עבורו ...
חינוך ילדים / שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1
חינוך ילדים שיטות לחינוך ילדים - איך לחנך ילד? מהו חינוך ילדים נכון? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים, ואיך לחנך ילדים בצורה נכונה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי בתהליך של חינוך ילדים נתקלים ההורים והמורים בשאלה, של איך לחנך את הילדים בצורה נכונה. וכפי שנאמר חנוך לנער על פי דרכו, גם כי יזקין לא יסור ממנה. דהיינו, אם תצליח לחנך את הילד להתנהג בצורה הנכונה, אבל תעשה זאת על פי דרכו של הילד, דהיינו, תעשה זאת בצורה חכמה שתתאים לרוח הילד, על ידי זה החינוך של הילד יצליח באמת. והשאלה היא, מהו חינוך ילדים נכון? ואיך לחנך ילד בצורה בוגרת? וכדי להבין כיצד לחנך ילדים בצורה נכונה, לשם כך יש להבין מהו חינוך ילדים נכון. וחינוך ילדים נכון, הוא חינוך שמחנך את הילד הקטן, לחשוב בצורה בוגרת, כמו שאדם בוגר היה חושב. ואין הכוונה לומר שמטרת חינוך הילדים היא לגרום לילד להתנהג כמו אדם בוגר בצורה החיצונית של החיים. כי לילד, יש את העולם שלו. וכאשר מחנכים ילד לחשוב בצורה בוגרת, אין הכוונה לומר, שמחנכים אותו לעזוב את משחקי הילדים , ולהתנהג כמו אדם בוגר. אבל בהחלט כן הכוונה לומר, שחינוך ילדים נכון, הוא כזה שמקנה לילד את יכולות החשיבה, שיש לאדם הבוגר. וחינוך ילדים נכון, מאפשר לילד להשתמש בעולם האישי שלו, בצורת החשיבה הבוגרת של עולם המבוגרים. וזה כמובן, כדי להקנות לילד את דפוסי ההתנהגות והחשיבה הנכונים, שבאמצעותם הוא יוכל להתבגר ולחיות בצורה טובה עבור עצמו ועבור סביבתו. ואם נתבונן היטב בעניין, נראה, שגם ילדים קטנים וגם אנשים מבוגרים, בפועל הם עושים את אותם הדברים ומתעסקים באותם הדברים. ולמרות שכלפי חוץ נראה שהמבוגרים כבר לא משחקים בצעצועים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הורים וילדים, בשביל הילדים, למען הילדים, עבור הילדים, סבל למען הילדים, להתגרש או לא, להיפרד או לא, סובל בשביל הילדים, לא רוצה שהילדים יסבלו, אחריות הורית, אחריות ההורים על האושר של הילדים, אחריות ההורים על הסבל של הילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ייסורי מצפון בגלל הילדים, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ייסורי מצפון בגלל הילדים, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, קואצ'ר מומלץ, מורה רוחני מומלץ בתחום ייסורי מצפון בגלל הילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 11:08:05 - wesi1