אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טלוויזיה ✔איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
38:04איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
איך לשכנע בראיון בתקשורת כמו משה כחלון?

הסיכום המפורט הבא מבוסס על הרצאה של אליעד כהן, אשר ניתח ראיון טלוויזיוני של משה כחלון בערוץ 2, מול רינה מצליח, לקראת הבחירות לכנסת בשנת 2015. המטרה של הניתוח היא להדגים כיצד פוליטיקאי או מנהל יכול להצליח בראיון בתקשורת, וכיצד להימנע מטעויות נפוצות.

כיצד נכון להציג סקרים בראיון פוליטי?

אליעד כהן מציין שכחלון טעה כשאמר "אני חושב שאנחנו בהרבה יותר". לדעתו, המילה "חושב" מרמזת על חוסר ודאות. הדרך הנכונה היא לומר בביטחון: "רינה, זו טעות, אנחנו הרבה יותר". כאשר מדברים בראיון יש להציג את הדברים באופן מוחלט ומחויב ולא כאפשרות או השערה.

מדוע המונח "תחושה" עלול לפגוע באמינות בראיון?

כחלון אמר "אנחנו בתחושה מצוינת", אך אליעד טוען שמילה זו יכולה להתפרש כסובייקטיבית ולא אמינה. במקום זאת, יש לומר: "רינה, המצב הוא מצוין". אין להסתפק ב"אווירת הצטרפות", אלא לומר באופן ברור "יש הצטרפות".

כיצד נכון להציג הישגים והצלחות במהלך הראיון?

כאשר כחלון אמר "הסדר יום שלנו תפס", זו אמירה חלשה. אליעד ממליץ על נוסח יותר משכנע: "אני שמח שכולם הבינו שהסדר יום שלנו הוא זה שמציק לאזרחים באמת, ולכן כולם מדברים עליו". המטרה היא להציג הישגים בצורה שתיראה הכרחית ולא אקראית.

כיצד להגיב להאשמות ולביקורת של יריבים פוליטיים?

אליעד מסביר שכאשר כחלון התייחס לטענות שלא פתר בעיות חברתיות וכלכליות, היה עליו להחריף את הטענה. במקום "לא פתרו את הבעיה", צריך לומר "הבעיה רק החמירה". ככל שהאשמות ברורות יותר וחזקות יותר, כך המסר עובר בצורה ברורה.

למה חשוב להימנע מאמירות כגון "מספרים מופרזים"?

כאשר כחלון אמר שהוא לא רוצה לדבר ב"מספרים מופרזים", הוא בעצם רמז שהמספרים שהוא מזכיר אינם אמיתיים או מוגזמים. לדעת אליעד, זו אמירה לא נכונה כי היא נותנת לגיטימציה למי שלא יצביע לכחלון. הפתרון הוא לדבר בביטחון ולהציג כל מספר כמציאותי והכרחי.

מהי הדרך הנכונה להציג מטרות ויעדים בראיון?

כאשר כחלון דיבר על 15 מנדטים ואמר שיהיה לו "קשה לקבל את תיק האוצר", אליעד מסביר שזו טעות. היה צריך לומר "יהיה לנו קשה להוריד את מחירי הדיור, יהיה לנו קשה לפרק את המונופולים". המטרה היא ליצור הזדהות עם הצופים ולהבהיר להם שיש להם חלק בפתרון הבעיות.

מדוע חשוב להימנע מיצירת תירוצים מראש?

כחלון טען שאם לא יהיו לו מספיק מנדטים, הוא ייכשל כמו יאיר לפיד. אליעד מדגיש שזו טעות חמורה, מכיוון שכחלון מראש מכין את הציבור לכישלון. אסור לדבר על אפשרות של כישלון מראש, אלא רק להדגיש כיצד ההצלחה תיראה.

כיצד להתמודד עם יריבים פוליטיים באופן אגרסיבי?

כחלון התייחס לנתניהו ואמר "הוא לא הפריע לי ברפורמת הסלולר". אליעד ממליץ על ניסוח חזק יותר: "הצלחתי לגרום לנתניהו לא להפריע לי". בצורה כזו, הוא לוקח קרדיט מלא על ההצלחה ומשדר מסר של כוח ומנהיגות.

מדוע חשוב להגיב להאשמות פומביות באופן ישיר?

כאשר נשאל כחלון על דבריו של בנט, שכינה אותו "שמאלני", כחלון אמר שאין טעם לעסוק בזה. אליעד מסביר שזו טעות - חשוב להתייחס ישירות ולענות בצורה אגרסיבית: "בנט מדמם בסקרים, הוא זה שמאלני אמיתי". הימנעות מתגובה נראית כמו חולשה, ותגובה חזקה נותנת ביטחון.

כיצד להתנסח נכון וליצור הזדהות אישית?

כאשר כחלון דיבר על דאגה לילדים ולהורים, אליעד ממליץ להפוך את האמירה לפרסונלית ולומר למנחה: "זה למען הילדים שלי ושלך, למען ההורים שלי ושלך". כך האמירה הופכת מוחשית ואישית יותר ומחזקת את האמפתיה כלפי הדובר.

למה חשוב להימנע מניסוחים חלשים או עמומים?

במקום לומר "הממשלות הזניחו את הבעיה", אליעד מסביר שיש להגיד באופן ברור יותר: "הממשלות הקודמות פשעו ופגעו באזרחים". אמירה חזקה וחד - משמעית מעוררת רגש ומניעה לפעולה.

מהי הדרך הנכונה להציב תנאים פוליטיים?

כשהתייחס לתנאים של אריה דרעי להצטרפות לממשלה, אליעד ממליץ להפוך את התשובה לשאלה מאתגרת בחזרה: "האם אתה עצמך תתחייב לעמוד בדרישות שאתה מציב?" כחלון היה צריך להעביר את האחריות ליריב ולהבהיר שלא יסכים לתנאים מבלי התחייבות הדדית.

כיצד להשתמש נכון בשמות ומיתוסים פוליטיים?

כשנשאל על בגין, כחלון אמר "בגין לא היה מרשה". אליעד מציין שזו טעות. במקום לדבר על בגין, יש לדבר בגוף ראשון: "אני לא מרשה שיהיו מיליון וחצי עניים". לדבר בשמך שלך, ולא בשמו של מנהיג עבר.

סיכום כללי והדגשים עיקריים מהניתוח:
  • הקפד על ניסוחים מוחלטים ובטוחים, ולא ניסוחים חלשים או מסויגים.
  • תמיד הצג את עצמך ואת העשייה שלך באופן ברור ומחייב.
  • אל תיתן לגיטימציה לכישלון עתידי.
  • היה אגרסיבי בתגובה להאשמות ואל תתחמק מתשובות.
  • תמיד תגרום למנחה ולצופים להזדהות איתך ברמה האישית.
  • דבר בגוף ראשון ותימנע מלדבר בשם אחרים.
סובייקטיבית ראיון פוליטי ביבי מחוייב אקראית בחירה משכנע צריך לומר איך להימנע קשיים אקראיות איך לגרום ל איך להתכונן איך להתכונן ל איך להתכונן לראיון איך להתכונן לראיונות איך להתמודד איך להתמודד ב איך להתמודד בראיון איך להתראיין איך להתראיין בטלוויזיה איך לשכנע איך לשכנע בראיון בתקשורת אימון אימון אישי אימון אישי ל אימון אישי למנהלים אימון אישי לפוליטיקאים אימון למנהלים אימון לפוליטיקאים אימונים בראיון בתקשורת התמודדות התמודדות בראיון טלביזיה טלוויזיה טלויזיה יועץ אסטרטגי יועץ אסטרטגי פוליטי יועץ פוליטי יועץ תקשורת יועץ תקשורת פוליטי יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי כחלון להתאמן להתכונן להתכונן לראיון להתכונן לראיונות להתמודד להתמודד בראיון להתראיין להתראיין בטלוויזיה למנהלים לנהל לראיין לשכנע לשכנע בראיון לשכנע בראיון בתקשורת מנהל מנהלים משה משה כחלון ניהול ניתוח ניתוח ראיון פוליטי פוליטיקאי פוליטיקאים פוליטיקה ראיון ראיון בתקשורת ראיונות שכנוע תקשורת
האם כדאי לשכוח את האקסית ולהוציא את האקסית מהראש, כדי להתקדם קדימה לזוגיות ולקשר הזוגי הבא? האם באמת צריך להוציא את האקסים מהראש כדי להתקדם הלאה בחיים? האם כדאי לשכוח את האקסים כדי לא להרגיש רע?
האם כדאי לשכוח את האקסית ולהוציא את האקסית מהראש, כדי להתקדם קדימה לזוגיות ולקשר הזוגי הבא? האם באמת צריך להוציא את האקסים מהראש כדי להתקדם הלאה בחיים? האם כדאי לשכוח את האקסים כדי לא להרגיש רע?
... אדם מתגעגע לזמן שבילה עם האקסית שלו בצפייה משותפת בטלוויזיה, הוא ירגיש חסר את ההנאה והחברות שהייתה קיימת בעבר, ולכן ירצה להיפטר ... קיים בבת הזוג החדשה. לדוגמה, אם האקסית אהבה לראות טלוויזיה יחד והחדשה לא, האדם ירגיש חסר את הדבר הזה בזוגיות החדשה. אליעד מסביר ... הייתה לך אקסית שאתם אהבתם ביחד מה לעשות לראות? ש: טלוויזיה. אליעד: מה בטלוויזיה לראות טלוויזיה סבבה ועכשיו הכרת מישהי חדשה שהיא שונאת לראות טלוויזיה ואתה כל הזמן מתגעגע לאקסית כי חסר לך לראות טלוויזיה עם האקסית ובחדשה אין לראות טלוויזיה עם האקסית אז מה האמת אז עוד פעם אז אם המוח אומר לך תקשיב בגלל שהחדשה לא אוהבת לראות טלוויזיה אתה לא יכול להתאהב בה זה שקר תוציא את האקסית מהראש שכח אותה אם המוח אומר לך שאתה חייב לראות טלוויזיה עם הבחורה החדשה זה גם שקר אבל אם המוח אומר לך את האמת האמת היא שפה חסר לי שאני לא רואה איתה טלוויזיה זאת באמת האמת אם זאת האמת זאת האמת מה הבעיה בזה זאת האמת ואם זה יגרום ... פחות אם זאת באמת האמת כי באמת אתה רוצה לראות איתה טלוויזיה ובאמת אתה לא יכול לראות איתה טלוויזיה אז זאת האמת אז תאהב אותה פחות. כי מה אתה תעשה אם עכשיו תשכח את האקסית ... ידפוק אותך עכשיו אם האמת היא שאתה לא באמת חייב לראות טלוויזיה עם הבחורה שלך אז זה לא משנה שתזכור את האקסית ואם האמת היא שאתה חייב לראות איתה טלוויזיה אז זה לא יעזור לך שתשכח את האקסית כי מתישהו זה יחזור אליך כבומרנג כי ...
תמא 38, כדאיות כלכלית, השקעה כספית, יזמות, נדלן, לקיחת סיכון כספי, השקעה בעסקים, ניתוח תוכנית טלוויזיה, ייעוץ עסקי, ייעוץ לעסקים, לקיחת סיכונים כלכליים, ניהול סיכונים פיננסיים
... כספית, יזמות, נדלן, לקיחת סיכון כספי, השקעה בעסקים, ניתוח תוכנית טלוויזיה, ייעוץ עסקי, ייעוץ לעסקים, לקיחת סיכונים ... קומות, משמע יותר דירות למכירה ויותר רווחים לקבלן. אך התוכנית בטלוויזיה שאליעד כהן מנתח מעלה את השאלה האם באמת זה ישפיע ... למה יש מקומות שבהם תוכנית תמא 38 מצליחה ויש מקומות שלא? התוכנית בטלוויזיה הציגה מציאות לפיה ישנם אזורים כמו רעננה, אזורים ... מה ההבדל בין אזורי ביקוש לאזורים זולים בנדלן? כיצד מנתחים תוכנית טלוויזיה מבחינה כלכלית? מה החשיבות של תשואה וסיכון ...
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
הדרכת הורים, הילד לא עושה כלום, הילד בדיכאון, הילד סגור בחדר, הילד לא יוצא מהחדר, הילד לא רוצה לעשות כלום, הילד לא מתקשר, הינדיק, הילד בלי חברים, הילד מסתגר, הילד לא רוצה לצאת מהחדר
... כל הלילה, ולמלא את זמנו בעיקר במחשב, בטלוויזיה או בסמארטפון. לעיתים הוא אפילו לא מוכן לדבר עם ... לשנות אותו בכוח. למשל, אם הילד רואה טלוויזיה כל היום, ההורה צריך לשבת איתו ולראות יחד איתו, ... להלחיץ אותו. לדוגמה, אם הילד מתעניין בטלוויזיה, ההורה יכול לשבת לידו ולראות איתו, מבלי להעיר ... יוצא לא עושה כלום כל היום על המחשב והטלוויזיה במקרה הטוב במקרה הרע לא יודע מה יש לו איזה, ... לא עושה כלום משהו הוא עושה. הוא רואה טלוויזיה שב תראה איתו טלוויזיה תתעניין במה שהוא רואה גם אם כל היום הוא רואה ... שלו, עכשיו ברגע נגיד שאתה רואה איתו טלוויזיה ותראה איתו טלוויזיה בלי להעיר לו בלי להציק לו בלי שום דבר תגיד לו אני יכול לשבת לידך לראות טלוויזיה? בוא שב לראות טלוויזיה אוקי תראה איתו תעשה איתו את מה שהוא עושה. ... מתעורר בחמש אחרי הצהריים והוא רואה טלוויזיה באמצע הלילה, אתה רוצה לעזור לו אדוני אתה יכול ... שלו מה זאת אומרת בתוך אתה רואה איתו טלוויזיה דבר איתו על מה שראית תנסה לפתח איתו שיחה ... או נגיד לדוגמה אתה יושב איתו לראות טלוויזיה אתה אומר לו אתה יכול בבקשה להביא שם את הכיסא ...
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפטיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
... לו למודעות. אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך ... מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך וזה כאילו מה עשינו פה. עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי ... הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ...
מה זה מהות? תכנות מונחה עצמים, תכנות מונחה אובייקטים, איך למצוא את המהות? איך לדעת מה המהות? איך למצוא מכנה משותף? איך לנתח דברים? איך להבין דברים? אין הבדל בין יש לאין
מה זה מהות? תכנות מונחה עצמים, תכנות מונחה אובייקטים, איך למצוא את המהות? איך לדעת מה המהות? איך למצוא מכנה משותף? איך לנתח דברים? איך להבין דברים? אין הבדל בין יש לאין
... המושג מהות מתייחס תמיד לקבוצה או לקטגוריה שאליה משתייך הדבר המדובר. הוא נותן כדוגמה טלוויזיה: אם רוצים לדעת מה המהות של טלוויזיה, חייבים לשאול ביחס למה בוחנים אותה. לדוגמה, אם משווים בין טלוויזיה לרמקולים, אפשר לומר שהמהות של שניהם היא מוצרי חשמל. לעומת זאת, אם משווים את הטלוויזיה לתמונה, המהות המשותפת לשניהם יכולה להיות דברים שתולים על הקיר. במילים אחרות, המהות של דבר מסוים משתנה בהתאם לדבר ... יש להשוות בין שני אובייקטים או יותר ולחפש תכונה משותפת. למשל, אם משווים בין אובייקט טלוויזיה לבין אובייקט נעל, אפשר לומר שהמהות המשותפת היא ששניהם קיימים. אליעד מסביר שלמעשה ניתן למצוא מכנה משותף בין כל שני ... בוחנים דברים לעומק, מגלים שאין הבדל מהותי בין יש לבין אין. למשל, אם ניקח אובייקט טלוויזיה ואובייקט כלום, אפשר לטעון שהמהות שלהם היא היעדר הבדל ביניהם - כלומר, המהות היא הנקודה שבה יש ואין הופכים לדבר אחד. ... הוא שכל מהות היא תמיד יחסית ותלויה בהקשר ובדבר שאליו אנו משווים. אם נשאל מה המהות של טלוויזיה? ללא נקודת התייחסות, לא תהיה לשאלה תשובה ברורה. אך אם נשאל מה המהות של טלוויזיה ביחס לתמונה?, פתאום אפשר למצוא תשובה ברורה יותר, כגון שניתן לראות בה תמונות. מכאן הוא מדגיש שהדרך היחידה למצוא מהות ... למשהו, ייתכן מאוד שלאותו הדבר יהיו כמה מהויות שונות, תלוי למה משווים אותו. למשל, טלוויזיה יכולה להיות רהיט, מוצר חשמלי, אמצעי בידור ועוד - תלוי מה נקודת המבט. הוא מדגיש שאין מהות אחת מוחלטת לדבר מסוים, אלא ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... הלקוח? כאשר מוכרים מוצר, קריטי להתמקד במהות של המוצר, לא רק בצורת ההצגה הטכנית שלו. אליעד נותן דוגמה של לקוח שקונה טלוויזיה. המוכר יכול לתאר את הטלוויזיה במושגים טכניים כמו רזולוציה ומהירות רענון, אך לקוח פשוט לא תמיד מבין את המושגים הללו. מוכרים נוטים לדבר בשפתם המקצועית, וכך המכירה נופלת למרות שהמוצר טוב ומתאים ... של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד הטלוויזיה היא בעלת מהירות אלף הרץ, המוכר יכול לומר הטלוויזיה מהירה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם. כך הוא מחבר את המהות למושגים מוכרים של הלקוח. מתי דווקא נכון להשתמש במושגים לא מוכרים בשכנוע? אליעד מדגים מקרים בהם דווקא שימוש ... אדם מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש פה מהות וצורה, מה זאת אומרת מהות וצורה? הבן אדם בראש שלו יושבת לו מחשבה אני רוצה לקנות טלוויזיה עכשיו המוכר בחנות של הטלוויזיות יכול להיות שכשהוא חושב על טלוויזיה הוא לא חושב במונחים פשוטים בשפה פשוטה של הבן אדם שמולו. דהיינו, יכול להיות שהבן אדם שמוכר את הטלוויזיה הוא חושב על הטלוויזיה במונחים טכניים כגון רזולוציה מהירות, כל מיני דברים כאלה לאו דווקא מושגים הספציפיים האלה אבל כל מיני שהבן אדם הפשוט לא בהכרח מבין אותם. מה אני מתכוון לומר? שהרבה ... בצורה מעולם המושגים של הלקוח, זאת אומרת אם לדוגמה נגיד הלקוח כדורגלן סתם מעולם הכדורגל, אוקי ועכשיו באים למכור לו טלוויזיה או שנגיד לדוגמה בן אדם טייס ובאים למכור לו טלוויזיה והמוכר הוא מוכר טלוויזיות, עכשיו המוכר אני סתם אמציא דוגמה המוכר לצורך העניין הוא יודע שהטלוויזיה הזאת יש לה מהירות אלף הרץ, סתם בסדר עכשיו המושג הטכני של זה שיש לזה מהירות אלף הרץ, מה המהות של המושג הזה? המהות של המושג הזה שזה מאוד מהיר. עכשיו אם באים למכור את ... בעולם של הכדורגלן אפשר לבטא משהו מאוד מהיר? לדוגמה להגיד לו תקשיב הוא החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם להגיד לו אתה יודע הטלוויזיה הזאת היא חלוצה בתחומה, יש לה מהירות אלף הרץ שזה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם, הוא מבין למה כי לקחנו בעצם את המהות שזה מאוד מהר והלבשנו את זה בצורה מעולם המושגים של הקונה, אם לדוגמה אתה יודע שהקונה טייס תגיד לו הטלוויזיה הזאת היא כמו המטוס המהיר ביותר בעולם תבטא את אותו רעיון שזה הכי מהיר בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה. אוקי אז מה הבנו? לקחת את הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות ...
לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
לקרוא את המחשבות של הלקוח, יצירת כימיה עם הלקוח, למה לא לברר את צרכי הלקוח? למה לא לאתר את צרכי הלקוח? תחושת זרות עם לקוח, תחושת קרבה עם לקוח, זיהוי צרכי הלקוח, איך למכור ללקוח?
... עשוי להרגיש תחושת זרות. אם המוכר שואל שאלות רבות, זה עשוי להעביר תחושה שהוא לא באמת מבין את הלקוח. דוגמה לכך היא אם לקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, והמוכר מיד מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח ירגיש כי המוכר מבין אותו מבלי לשאול שאלות מיותרות. מצד שני, כאשר המוכר שואל הרבה שאלות, זה יכול לגרום ללקוח להרגיש שהמוכר ... יותר מדי שאלות, כי זה משדר תחושת זרות. אם המוכר שואל הרבה שאלות הוא בעצם מאותת ללקוח שהוא לא באמת מבין אותו. אם הלקוח רוצה לקנות טלוויזיה גדולה, ומוכר ישר מציע לו טלוויזיה ענקית, הלקוח יכול להרגיש תחושת קרבה שכן המוכר מבין אותו בלי לשאול שאלות מיותרות. מה קורה אם המוכר יודע את הצרכים של הלקוח מראש? אם היה ... שהייתה טכנולוגיה כזאת, והלקוח לא יודע אפילו שיש טכנולוגיה כזאת, ומישהו בא ללקוח ואומר לו: טוב אני יודע מה אתה רוצה לקנות, אתה מחפש טלוויזיה כזאת, בגודל כזה, ברוחב כזה וכזה. אז מהיבט מסוים הלקוח היה חושד: מאיפה אתה יודע מה אני רוצה? מה אתה עוקב אחרי? מה אתה מנסה לרמות אותי? ... המוצר הזה מתאים, הוא לא ניסה לעשות התאמה אישית כלפי, באמת הוא מראש כבר אמר לי... תארו לעצמכם, הלקוח בא וחושב בראש שלו שהכי חשוב לו שהטלוויזיה תהיה הכי גדולה שיש והוא נכנס לחנות והמוכר אומר לו: שלום, מה אתה רוצה?, רוצה טלוויזיה, אומר לו: בא תראה יש לי פה טלוויזיה הכי גדולה שיש, וואלה, בדיוק מה שאני מחפש, אפילו לא, זה לא שהוא שאל אותי קודם ואז ניסה למכור לי מה הטלוויזיה הכי גדולה, הוא מראש כבר אמר לי הנה הטלוויזיה הכי גדולה, יש פה התאמה מוחלטת למה שחיפשתי. מזה אומר בפרקטיקה? בפרקטיקה זה אומר שלפעמים כששואלים את הלקוח שאלות, המוכר צריך להיות חכם ...
שיטות שכנוע, שיטות מכירה, איך מוכרים? איך למכור? עובדות ופירושים, עובדה או פירוש, פירוש או עובדה, איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבה? איך לשכנע? איך משכנעים? טיפים למכירות, ללמוד למכור
שיטות שכנוע, שיטות מכירה, איך מוכרים? איך למכור? עובדות ופירושים, עובדה או פירוש, פירוש או עובדה, איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבה? איך לשכנע? איך משכנעים? טיפים למכירות, ללמוד למכור
... שזה חדר זה עובדה, זה שהוא מאוד מתאים זה פירוש. כנל לגבי כל דבר אחר, נגיד מוכרים למישהו טלוויזיה , אומרים לו אתה יודע, יש פה טלוויזיה כזאת, יש פה טלוויזיה כזאת, יש פה טלוויזיה כזאת וכזאת שמאוד יכולה להתאים לך, יש פה טלוויזיה כזאת, יש פה ככה וככה וככה ובעצם דחפנו את המילים: שמאוד יכול להתאים לך לתוך רצף של עובדות. עכשיו, איך זה ...
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
... מדגיש שחשוב מאוד להבין את הצרכים והרצונות האמיתיים של הלקוח, ולא להסתפק במה שנאמר במפורש. כשלקוח אומר: אני רוצה לקנות טלוויזיה חדשה לסלון החדש שלי, צריך לנתח לעומק מה עומד מאחורי המילים שלו. מדוע הוא הדגיש את המילים חדשה וסלון חדש? אולי ... תשובה טכנית בלבד (הנה טלוויזיית פלזמה מדגם X במחיר Y), יש להחזיר ללקוח את מילותיו שלו וליצור חיבור ברור בין רצונו הברור (טלוויזיה חדשה לסלון החדש) לבין המוצר שהמוכר מציע. מוכר חכם ידגיש למשל: יש לי פה טלוויזיה חדשה, מדגם חדש, שמתאימה בדיוק לסלון החדש שלך, ושתעניק לך חוויה חדשה. כך הוא חוסך מהלקוח את המאמץ לדמיין בעצמו ... בשכנוע לקוחות: קודם לומר ללקוח את הדבר המחויב והברור (לסלון החדש שלך), ואז להוסיף את הדבר שהלקוח פחות בטוח לגביו (הטלוויזיה הזאת בדיוק מתאימה). קודם לומר את הדבר הפחות בטוח (הטלוויזיה הזאת תהיה הטלוויזיה החדשה שלך), ואז להוסיף את המחויב (בסלון החדש שלך). לעטוף את האפשרי במחויב: לסלון החדש שלך, הטלוויזיה הזאת היא בדיוק הטלוויזיה החדשה שאתה מחפש. לחזור פעמיים על מה שהלקוח אמר כדי לחזק את האסוציאציה: הטלוויזיה החדשה הזו מתאימה בדיוק לסלון החדש שלך ותהיה הטלוויזיה החדשה לסלון החדש שלך. לבטא את רצון הלקוח בלשון הווה או עבר, כך שירגיש שרצונו כבר התממש: הטלוויזיה הזאת משתלבת בסלון החדש שלך, או גם בעוד כמה שנים זאת תהיה הטלוויזיה החדשה שלך בסלון החדש שלך. לדבריו, הטכניקות הללו עובדות כי הן משתמשות באסוציאציות טבעיות במוח האדם, שגורמות לו ... הוא רוצה ואז להקשיב לו, להקליט במוח ולנתח את מה שהוא אומר ומה הכי מחויב שהוא רוצה. למשל - לקוח: אני רוצה לסלון החדש שלי, טלוויזיה חדשה. ניתוח דברי הלקוח: הלקוח יכול היה לומר זאת אחרת: אני רוצה טלויזיה אני רוצה טלויזיה חדשה אני רוצה לסלון החדש טלויזיה... מה הכי מחויב במשפט של הלקוח? מה הוא הכי רוצה? את החדש? את הטלויזיה? את השלי? כי מאחורי כל מילה מסתתר מסר - הוא רוצה להרשים תחברה (חדש)? רוצה להרגיש שהוא עושה דברים חדשים (שלי)? פשוט לראות טלויזיה? מה הוא באמת רוצה? כשעונים לו תשובה, יש להשתמש במושגים שלו (טלויזיה חדשה, לסלון החדש שלי), אחרת, התשובה תשמע טכנית וחלשה. לדוגמה - לקוח: אני רוצה לקנות טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי מוכר טיפש: בבקשה, יש לנו פה טלויזית פלזמה דגם X במחיר Y. בשלב זה, המוח של הלקוח (הקונה) מדמיין ומשלים את הסיפור בראש שלו, הוא יחשוב: אוקיי, אז אם אני אקנה את הטלוויזיה הזאת, אז תהיה לי טלויזיה חדשה בסלון החדש שלי, ואז החברים יתלהבו ו... כלומר, הלקוח מתאמץ ומפעיל את הכוח המדמה שלו, כדי לבדוק אם הטלויזיה שהציעו לו, אכן תמלא את רצונו. המוכר לא עשה זאת, המוכר לא המחיש ללקוח מה יקרה בסוף, אם הוא אכן יקנה את הטלויזיה. לעומת זאת, מוכר חכם יענה: יש לי פה טלויזיה חדשה, מדגם חדש, שתתאים בדיוק לסלון החדש שלך! אתה תהנה מחויה חדשה!. (המילה חדש חוזרת בכוונה להדגיש את הקונספט של חדש). כלומר, המוכר הטוב השלים ללקוח את הסיפור במוח, את הדמיון, וכן השתמש במושגים של הרצון של הלקוח ( טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי) שהם ממילא יותר מחויבים עבורו. המוכר החכם לקח משהו שהקונה רוצה אותו בודאות ( טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי) הדביק אליו משהו שהקונה בספק לגביו (טלויזית פלזמה דגם X במחיר Y). וכך עי ההדבקה, נוצרת ... לבצע מניפולציה (כמו בדוגמה לעיל) במספר וריאציות: - קודם להגיד את המחויב, ואחכ את האפשרי - יש לי בשביל הסלון החדש שלך, טלויזיה חדשה, הנה היא!. - קודם להגיד את האפשרי, ואחכ את המחויב - אתה רואה את הטלויזיה הזאת? היא תהיה הטלויזיה החדשה שלך, בסלון החדש שלך! - לעטוף את האפשרי במחויב - בשביל הסלון החדש שלך, יש את הטלויזית פלזמה דגם X במחיר ...
שכנוע אנשים, מילים מוכרות, צריך מול רוצה, לשכנע לקוחות, מה הלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? צריך או רוצה מול לקוח, איך לדבר עם לקוחות? מה אתה צריך? מה אתה רוצה? איך לגרום למישהו לרצות משהו? שימוש במילות מכירה, איך למכור ללקוחות?
שכנוע אנשים, מילים מוכרות, צריך מול רוצה, לשכנע לקוחות, מה הלקוח צריך? מה הלקוח רוצה? צריך או רוצה מול לקוח, איך לדבר עם לקוחות? מה אתה צריך? מה אתה רוצה? איך לגרום למישהו לרצות משהו? שימוש במילות מכירה, איך למכור ללקוחות?
... יש להתחיל בשאלות שמאפשרות לו לבטא רצון. אחרי שהלקוח מביע רצון למוצר מסוים, קל יותר להפוך את הרצון שלו לתחושת צורך ממשי. למשל, לקוח שמתחיל מאני רוצה טלוויזיה של 50 אינץ, ניתן מיד להוביל אותו להבנה של הצורך בכך על ידי משפט כמו: אז בעצם אתה צריך טלוויזיה של 50 אינץ כדי שתוכל ליהנות באופן מלא מחוויית הצפייה, נכון?. כך הלקוח ... אך עדיין מכוונת את הלקוח להקשיב ולהתחיל להרגיש צורך. דוגמאות פרקטיות לשימוש נכון במילים בשיחת מכירה אליעד מדגים את ההבדל בשיחה דרך דוגמה ברורה של טלוויזיה . אם שואלים לקוח איזו טלוויזיה אתה צריך?, הלקוח יכול להתחיל לפקפק בעצם הצורך. לעומת זאת, בשאלה איזו טלוויזיה אתה רוצה? מאפשרים ללקוח לבטא חלומות או רצונות. אחרי שהלקוח יגיד מה ... צריך יוצרת תחושה של הכרח, מחויבות או חובה. היא מייצרת מסגרת מגבילה יותר עבור הלקוח, שכן היא רומזת על צורך ממשי שמחייב פתרון. לדוגמה, אם נשאל איזו טלוויזיה אתה צריך?, הלקוח עשוי לעצור ולחשוב האם באמת יש לו צורך בטלוויזיה, או אולי בכלל הוא לא חייב לרכוש אחת. המשמעות של רוצה לעומת זאת, המילה רוצה משדרת פתיחות, רצון אישי וחופש בחירה. כאשר שואלים איזו טלוויזיה אתה רוצה?, הלקוח מרגיש יותר חופשי לדמיין ולחלום על האפשרויות העומדות בפניו, גם אם הוא לא בהכרח זקוק לטלוויזיה באופן מיידי. השפעה על תהליך המכירה אם אנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי ... אותו מה הוא רוצה ולא מה הוא צריך. לאחר שהוא מביע רצון, אפשר לנווט את השיחה כך שהוא יכיר בכך שהרצון הזה יכול להפוך לצורך. לדוגמה: - לקוח: אני רוצה טלוויזיה של 50 אינץ. - נציג המכירות: אז אתה בעצם אומר שאתה צריך טלוויזיה בגודל הזה כדי ליהנות מהחוויה המלאה, נכון? באופן זה, הלקוח מתחיל לראות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לשכנע בראיון בתקשורת? משה כחלון, איך להתכונן לראיון? איך להתמודד בראיון? איך להתראיין בטלוויזיה? אימון למנהלים, אימון לפוליטיקאים, אימון אישי למנהלים, ניתוח ראיון, אימון אישי לפוליטיקאים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: טלוויזיה, האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טלוויזיה, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, מאמן אישי בתל אביב, מאמן משפחתי בתחום טלוויזיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 16:24:14 - wesi1