תורת הידיעה, אפיסטמולוגיה, תורת ההכרה, מעל השכל האנושי, גבולות הידיעה, רציונאליות, חשיבה לוגית, חשיבה לא לוגית, חשיבה לא רציונלית, חשיבה רציונלית, חשיבה לא קונבנציונלית, חשיבה לא קוהרנטית
...ופושטים רגל, הם תוצאה ישירה של ביטחון עצמי עודף שהוביל לקבלת החלטות שגויות. אליעד כהן מסביר באופן מפורט מדוע ביטחון עצמי יכול להיות בעייתי: הוא גורם לאנשים לאבד את היכולת להעריך נכון סיכונים, ומוביל אותם לקבל החלטות חסרות אחריות. לדוגמה, כל מי שאי פעם נפצע, נכנס לחובות, הסתבך במריבות או אפילו נכשל בלימודים - כל אלה אירועים הנובעים מביטחון עצמי שאינו מוצדק. כאשר אדם מאמין בצורה מוגזמת ביכולות שלו, הוא עשוי לנהוג בחוסר זהירות. איך להתמודד עם חוסר ביטחון עצמי אצל ילדים? במקום לנסות לפתח ביטחון עצמי...
...על עובד, וכך עלול להיווצר מצב שבו דברים חשובים נופלים בין הכיסאות. הדגש של אליעד הוא על הצורך לוודא בעיניים ובידיים שלך שהמשימות מתבצעות באופן אופטימלי, ולא רק לקבל דיווחים מהמנהל תחתיך. מה קורה כשמנהל מגלה שהעבודה בשטח לא מבוצעת היטב? כאשר מנהל מבצע את העבודה של העובדים בשטח, הוא עשוי לגלות שהעבודה נעשית באופן לא יעיל. לדוגמה, כשהמנהל מערבב בעצמו את המלט, הוא יכול לגלות שהעובדים עושים זאת בצורה שגורמת לבזבוז משאבים וזמן. ברגע שהוא מזהה זאת, לא רק שהוא יכול ללמד את העובדים לבצע את העבודה באופן טוב...
...לו שוב ושוב. לדוגמה, במקום להגיד לילדה תוציאי את הקטשופ מהצלחת, אפשר לשאול אותה: מה את רוצה שיקרה? ואז היא תענה שלא יהיה קטשופ בפסטה. בשלב הבא, לשאול אותה: ואיך אפשר לעשות את זה? אולי תוציאי את זה בעצמך? אולי תבקשי בנחת? כך הילד לומד לחשוב לבד, לפעול בצורה עצמאית ולתקשר באופן רגוע ובוגר. איך להימנע ממניפולציות בתקשורת עם הילדים? אליעד כהן מזהיר שהילדים מרגישים מיד כשמנסים לעשות עליהם מניפולציות. לכן, כשהורה שואל שאלות, עליו לעשות זאת באמת מתוך סקרנות ורצון להבין את הילד, ולא מתוך כוונה להוביל אותו...
...לא הגיונית, חסרת היגיון, חסרת צדק. ונראה לאדם שכנראה חלו כאן טעויות בתכנון של המציאות שלנו. ולאדם יש ביקורת על המציאות ועל הצורה שבה היא מתנהלת. ונראה לאדם שהוא חכם יותר מהמציאות. ונראה לאדם שיש במציאות שלנו דברים לא הגיוניים ומשוגעים. ונראה לאדם, שהוא עם השכל שלו, היה עושה מציאות יותר טובה, אם הוא היה יכול. והאדם לא מבין, שהמשוגע, זה הוא. שהוא עצמו משוגע, שלא מבין את עצמו, ואז נדמה לו, שהמציאות היא משוגעת. ועל האדם להבין, שאם הוא לא מבין את המציאות, הרי שזה אומר, שהוא עצמו לא הגיוני ומשוגע. וכאן...
...תפיסה זו מושרשת לפעמים מחינוך או מתרבות. מדוע קיימת חלוקת תפקידים בין גברים ונשים בהיסטוריה? כדי להבין את מקור ההבדלים החברתיים בין המינים, אליעד חוזר להיסטוריה ומדבר על שתי נקודות עיקריות: על פי התורה, האישה נתפסה כחלק מרכושו של הגבר. כל מה שהיה לאישה, היה בעצם שייך לבעל. אם לאישה היה כסף או רכוש, הוא שייך לבעל באופן חוקי, בדיוק כמו שעבד ומה שהוא השיג היה שייך לאדונו. אליעד מציין כי כך במקורות היהודיים העתיקים, וזה היה המצב החברתי המושרש שהשפיע על התפיסה לגבי תפקידים של נשים וגברים. מבחינה אבולוציונית...
...את המציאות. על האדם לקחת את הרגשות שלו, ולנסות להבין אותם בשכל. לכל רגש יש היגיון. האדם לא סתם מרגיש רגש כלשהו. על האדם לנסות להבין את השכל ואת ההיגיון של הרגשות שלו. רק כאשר האדם מבין את השכל של הרגשות שלו, רק אז יש אפשרות שהם יהיו חיוביים. כאשר האדם מבין את צורת החשיבה של הרגשות שלו, הדבר הזה מאפשר לו באמצעות צורת החשיבה של הרגשות, לגרום להם להיות חיוביים יותר. סיכום: כדי ליצור רגשות חיוביים, צריך לחקור את השכל ואת ההיגיון שלהם. רק באמצעות השכל שלהם, ניתן להפוך אותם לשמחים יותר. הרגש של האדם והשכל...
...יש להניח שמישהו עיצב אותו. בשפה פשוטה: אם אנחנו רואים שעון תקול, אנחנו לא תופסים את הרעיון שהחלקים התפזרו באופן טבעי וחזרו להיות שעון ללא התערבות חיצונית. מה הקשר בין טיעון השעון לעולם? ההנחה שמישהו יצר את השעון נתמכת על ידי העובדה שששעון הוא יצור מאוד מורכב, ולא משהו שיכול להתפזר לחלקים ולהתארגן באופן טבעי. אם למשל נפרק פלאפון לחלקים, סביר להניח שלא נוכל להחזיר אותו למצבו הקודם מבלי שהייתה התערבות חיצונית. על פי אותו רעיון, העולם, שהוא יצור הרבה יותר מורכב, גם לא יכול היה להיווצר מעצמו. לדברי המניחים...
...שהוא תלוי פחות ופחות בצורות של המציאות. כי מי שלא מסוגל ליהנות מאיזה דבר, הרי שהוא גם לא מפחד לאבד אותו, כי הוא חסר משמעות עבורו. וכאשר ההנאה של האדם מהצורות נעלמת, גם הפחד משינוי הצורות, גם הוא נחלש ונעלם. עד שבסופו של דבר, כל הרצון של האדם לשנות את הצורות נעלם, ואז האדם חווה טוב אמיתי באמת וכולי. ואחכ... גם כאשר האדם חוזר אל הנפרדות, עדיין הוא נמצא בתוך תחושת האחדות ממש. אלא, שאז יש לו הרבה יותר מקום וזמן, לחוות את האחדות... שזהו טוב מאוד. כי המקום והזמן הם של הנפרדות, והם ריבוי האחדות, שהוא טוב...
...במהלך החודשיים היא מרגישה לא טוב עם הדחייה הזו, כיוון שהיא כל הזמן חושבת על המשימה ועדיין לא עושה אותה. כשהיא נשאלת למה היא דוחה, היא עונה שזה קורה כאשר המשימות אינן אוטומטיות, כלומר, משימות שדורשות ממנה מאמץ מיוחד ולא משימות יומיומיות פשוטות כמו שתיית מים או אכילה. מה גורם לתחושת הלחץ כשדוחים משימה? אליעד כהן ממשיך ומסביר שהלחץ שהיא חווה לא נובע רק מכך שהמשימה עצמה לא נעשתה, אלא בעיקר מכך שהיא חושבת שהיא לא בסדר בגלל שהיא דוחה את המשימה. הוא נותן דוגמה שבה האדם דוחה את האכילה שלו למרות שהוא רעב...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: חשיבה לא לוגית, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: חשיבה לא לוגית, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, הכוונה אישית, קואצינג מומלץ בנושא חשיבה לא לוגית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331