... מאוחר יותר בגישה רגועה וממוקדת יותר. איך אפשר להרגיל אדם לנהל שיחות רגועות גם כשיש מחלוקת? כדי להרגיל אדם להתנהל בשיחות בצורה רגועה, אליעד ממליץ לא לנסות
לחנך אותו באופן ישיר. במקום זאת, חשוב ליצור סביבה רגועה שמדגימה באופן ברור כיצד מנהלים שיחה נעימה. כאשר האדם מרגיש שמקשיבים לו ומכבדים אותו, הוא באופן טבעי יפסיק להרגיש צורך בהתפרצות. חשוב מאוד להימנע מהתחושה שאתם מנסים לשנות או
לחנך את האדם , כי זה יגרום לו להרגיש מותקף ולהתנגד אפילו יותר. איך להתמודד עם אדם שמסרב להקשיב או מגיב בכוחניות? אם נתקלתם באדם שמסרב להקשיב או מגיב בכוחניות, כדאי ... להירגע ולחזור אליה בגישה רגועה יותר. איך לגרום למישהו להתרגל לשיחה רגועה, גם במצבי מחלוקת? אם המטרה היא להרגיל מישהו לנהל שיחות ללא התפרצות, חשוב לא לנסות
לחנך אותו בצורה ישירה. במקום זאת, ניתן ליצור סביבה שמדגישה דיאלוג רגוע - להשתמש בדוגמאות, להסביר את היתרונות שבשיחה רגועה ולתת מקום להביע רגשות מבלי להגיע ... ואז תגיע למה שאתה רוצה להגיד. ש: לא אני יותר ממקום בא נגיד ככה אולי יותר כאילו גם להרגיל אותו לנהל שיחה רגועה גם בנושאים שיש מחלוקת. אליעד: כי אתה רוצה
לחנך אותו? ש: אפשר להגיד כן. אליעד: אז הוא לא רוצה להרגיש שאתה
מחנך אותו אתה צריך לדבר איתו על מה שאתה רוצה אל תנסה
לחנך אותו. ש: כן אבל זה חלק מהעניין כאילו. אליעד: אתה לדוגמה אם נגיד מישהו תוך כדי שהוא מדבר איתך הוא ייקח שערה כזאת וידגדג לך באוזן אתה לא תתפרץ יגיד לך אני רוצה ללמד אותך שתדבר בנחת אל תתפרץ מה אתה תעשה, מה אתה מחפש מה מציק לו ואתה עושה את זה כדי להסביר לו שהוא צריך ללמוד לנהל שיחה בנחת? אתה רואה שאתה מנסה
לחנך את הבן אדם השני. ש: לא אני יותר מנסה להבין כמו כאילו. אליעד: עוד פעם השאלה היא אם הקונפליקט בכלל מחויב האפשרויות שלך זה או להעביר לו נושא או לדבר איתו על נושא אחר ...