אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חושים ✔חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית ✔ האם חוש המישוש הוא מציאות או דמיון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
האם חוש המישוש הוא מציאות או דמיון?

אליעד כהן מסביר בהרצאה שמה שאנחנו חווים באמצעות החושים, ובפרט דרך חוש המישוש, הוא לא בהכרח המציאות המוחלטת אלא ביטוי של המחשבה והדמיון שלנו. אליעד פותח בדוגמה פשוטה ואומר שאם נדמיין אש שורפת לנו את האצבע, נוכל ממש להרגיש את הכאב, אפילו מבלי שנחווה אש במציאות. הוא מדגיש שהמוח שלנו מסוגל ליצור תחושה חזקה ואמיתית, על אף שהדבר מתרחש רק בדמיון.

האם אפשר להרגיש טעם רק בעזרת המחשבה?

בהמשך, אליעד משתמש בדוגמה נוספת הקשורה לטעם של סושי. הוא מסביר שאם נתמקד כל היום בלחשוב על סושי, בסופו של דבר הטעם שנחווה כשנאכל כל דבר אחר יתחיל להרגיש לנו כמו סושי. הרעיון הזה ממחיש עד כמה העוצמה של המחשבה והדמיון יכולה להשפיע על החוויה החושית שלנו, עד כדי כך שהגבולות בין מציאות לדמיון מטשטשים. הדוגמה הזו מדגישה את הטענה של אליעד שהמציאות היא בעצם מה שאנחנו חושבים שהיא.

האם חוש המישוש הוא הוכחה למציאות?

אליעד מתעמק בשאלה כיצד אנחנו יכולים לדעת אם השולחן שאנחנו מרגישים מולנו הוא באמת קיים. הוא אומר שאם נעצום עיניים ונניח את היד על השולחן, עדיין תהיה לנו תחושה של שולחן. אבל אם מישהו יזיז את השולחן מבלי שנדע, האם נוכל להיות בטוחים שהוא עדיין שם? אנחנו מניחים שהשולחן קיים כי החושים שלנו אומרים לנו זאת, אבל התחושה הזו היא בסופו של דבר רק פרשנות של המוח, של המחשבה.

אליעד ממשיך ומסביר כי אנשים מתרגלים לסמוך על החושים שלהם. הם בטוחים שאם הם רואים משהו, או מרגישים משהו, אז בוודאי שהוא קיים. אך הוא מדגיש שאין זה כך בהכרח. כל מה שאנחנו תופסים כחושים הוא בעצם פרשנות שהמוח שלנו נותן למציאות שסביבנו. הוא מדגים זאת בכך שאם מישהו מאוד ישכנע אותנו שהוא נוגע בנו מבלי לגעת, נרגיש כאילו באמת נוגעים בנו. הוא מסביר שזה מוכיח שהחוויה החושית היא לא אובייקטיבית אלא סובייקטיבית לחלוטין, תלויה לחלוטין בתודעה שלנו.

כיצד החושים מבלבלים אותנו?

אליעד מסביר כי החושים עצמם לא מבלבלים אותנו. מה שמבלבל אותנו הוא האמונה שהחושים משקפים מציאות מוחלטת, בשעה שהם בסך הכל מעבירים מידע סובייקטיבי. הוא אומר שהבלבול נוצר כאשר אנחנו מנסים להבדיל בין מה שאנחנו תופסים כמציאות לבין מה שאנחנו חושבים כמציאות. החושים אינם טועים - הטעות היא בדרך שבה אנחנו מפרשים את מה שהחושים מציגים לנו. הוא מדגים זאת בכך שאם אדם רואה מולו שולחן, הוא בטוח לחלוטין שהשולחן קיים, אך למעשה אין לו דרך לוודא זאת מעבר לפרשנות של החושים.

הוא ממשיך ואומר שהעולם שאנחנו חווים מבוסס ברובו על ההרגלים ועל הזיכרונות שלנו. כשאנחנו מרגישים משהו באמצעות החושים שלנו, אנחנו מאמינים לחלוטין שזו המציאות, אך למעשה כל מה שאנחנו חווים הוא רק ביטוי של המחשבה שלנו. זאת, כיוון שלמוח אין דרך להבדיל באמת בין חוויה דמיונית לחוויה אמיתית אם החוויה מספיק חזקה וברורה.

איך אפשר להבחין בין דמיון למציאות?

אליעד מסביר שלמרות שהכל תלוי בתודעה שלנו, אפשר לפתח הבחנה בין מה שאנחנו חושבים לבין מה שבאמת קיים. הדרך לעשות זאת היא לשאול את עצמנו בכל רגע האם החוויה הזו נובעת רק מהחושים או שהיא קיימת באופן מוחלט ואובייקטיבי. הוא מדגיש כי ההבדלה בין דמיון למציאות נמצאת בתוך האדם, וככל שהאדם יהיה מודע יותר לאופן שבו המוח שלו מפרש את המציאות, כך הוא יוכל להבחין בצורה טובה יותר מהי מציאות אובייקטיבית ומהי רק אשליה של מחשבה או דמיון.

האם אפשר להבדיל בין חלום למציאות?

אליעד מבהיר שכפי שאנחנו לא יודעים בוודאות אם חלום הוא מציאות או רק דמיון, כך קשה לדעת בוודאות האם המציאות שאנחנו חווים בהכרה מלאה היא אכן המציאות האמיתית. הוא נותן דוגמה על אדם שמאמין לחלוטין במה שהוא רואה, כמו שולחן או כיסא, ואומר שהאדם לעולם לא יוכל לדעת בוודאות אם המציאות אכן קיימת או שהיא רק יצירה של המוח שלו. הוא מסביר שהבעיה איננה באמיתות השולחן או הכיסא אלא באמונה של האדם שמה שהוא מרגיש הוא אובייקטיבי.

אליעד מסכם את הרעיון באמירה שהאדם צריך כל הזמן לבדוק ולברר מה באמת אמיתי ומה רק פרשנות סובייקטיבית. ככל שהאדם יחפור יותר עמוק בנושא הזה, כך הוא יגלה שמה שהוא מחשיב כמציאות מוחלטת הוא במקרים רבים רק דמיון, ולהפך.
הדרך תחושה של רגישות מציאות מוחלטת האדם צריך בעיות טענה מחשבה חלום הוא התחושה בוודאות 5 החושים דמיון דמיון או מציאות דמיונות החושים המחשבה חוש המישוש חושים חלום חלום או מציאות חלומות חמשת החושים מחשבה מחשבות מציאות מציאות או דמיון מציאות או חלום מציאות דמיונית מציאות מדומה עוצמת המחשבה שינה חלומות
לנצח בשחמט, מחוייב המציאות, מחוייב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחוייב יחסי, מחוייב דמיוני, מחוייב שכלי, מחוייב רגשי, מחוייב חושי
לנצח בשחמט, מחוייב המציאות, מחוייב מוחלט, בטוח במאה אחוז, וודאות מוחלטת, שכל או חושים, חושים או שכל, אפשרי המציאות, מחוייב יחסי, מחוייב דמיוני, מחוייב שכלי, מחוייב רגשי, מחוייב חושי
... המלך בשחמט אחרי שכבר הכרזת שחמט. מבחינה שכלית המשחק כבר הוכרע, אבל החושים שלך עדיין דורשים לראות זאת בפועל. אליעד מדגיש שהסיבה לכך היא שהוודאות המוחלטת של השכל עדיין לא מספיק חזקה בכדי לבטל לחלוטין את הצורך החושי. מה זה בעצם אומר מחויב שכלי ... נקודה חשובה, שהשכל יכול להיות משוכנע לחלוטין שמשהו יקרה, אבל עד שהחושים לא חוו את זה, עדיין תישאר תחושת חיסרון כלשהי. זאת משום שהחושים, ברמה הפסיכולוגית, עדיין מחפשים לקבל אישור מהמציאות הפיזית. לדוגמה, אליעד מתאר סיטואציה שבה אדם משוכנע לגמרי שמשהו התרחש, אבל עד שלא ראה זאת בעיניו, הוא עדיין מרגיש ספק. ... מצביעה על כך שהוא לא באמת מאושר לחלוטין. הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהחושים או הרגשות עדיין חווים חיסרון מסוים, אפילו זעיר. כשקיימת הבנה שכלית בלבד, בלי שהדבר ממומש לחלוטין בחושים, תמיד נותר ספק. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם אומר שהוא בטוח ... מסביר שהוודאות השלמה, המוחלטת, חייבת להיות מוחלטת גם ברמת הדמיון והחושים, לא רק ברמה השכלית. כיצד לשכנע את החושים באופן מוחלט? אליעד מדגיש שהפתרון למצב הזה הוא לחזק את ההבנה השכלית בצורה כל כך חזקה, עד שהשכל עצמו יבטל כל ספק של החושים. כשהשכל מבין משהו באופן מוחלט באמת, החושים לא יכולים להתנגד לו. במצב כזה, אפילו החושים יתיישרו לפי השכל, ולא תהיה אפשרות להעלות על הדעת סיטואציה שונה. אך כל עוד השכל לא באמת משוכנע לגמרי, תמיד יישאר ספק כלשהו אצל החושים, ואז יווצר חיסרון. איך לגרום לשכל להיות יותר חזק מהחושים? אליעד מסביר שכדי להגיע לוודאות מוחלטת, אתה צריך לחזק את ההבנה השכלית שלך. כאשר ההבנה חזקה עד כדי כך שאתה לא יכול אפילו לדמיין שהמציאות היא אחרת, לא תהיה לך אפשרות להטיל ... בטוח במאה אחוז שניצחת את המשחק, כי כל המהלכים הובילו לכך, אך מצד החושים, עדיין יש את הצורך לראות את הסיום המוחלט של המשחק. ברגע שנראה לך שהמלך מת, יש את הרצון להיווכח בכך שוב ושוב. כיצד מחויבות מסבירה את הרצון לראות את המלך מת בשחמט? הדילמה ... לזוז ולא ניתן להימלט מהמצב. מהו הקשר בין תחושת הניצחון לבין תהליך החושים? ההרצאה עוסקת בשאלה כיצד יכול להיות שתחושת הניצחון עלולה להתערער גם כאשר השכל בטוח במאה אחוז במציאות, אך החושים לא מסכימים. אליעד מציין דוגמה בה השחקן בטוח במאה אחוז שזו סוף המשחק, אבל הוא לא חווה את המהלך שמביא לניצחון. הוא מסביר שבמצבים כאלה, יכול להיות שלא תמיד החושים מוליכים את השחקן להרגיש את ההשלמה של הניצחון, והפער הזה בין תחושת השכל והתחושה החושית יוצר את תחושת הספק. כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מסכימים עם השכל? במהלך ההרצאה, אליעד שואל כיצד ניתן לשכנע את החושים כאשר הם לא מתאימים למה שנראה על פי השכל. הוא מציין שזו אחת הסיבות לכך שאנחנו לא תמיד מבינים את מה שברור לנו שכלית. יש את המתח הזה בין השכל, שלפעמים יודע משהו בוודאות, ובין החושים שלא תמיד מצליחים להתמודד עם אותה וודאות. מהו המחויב בקונטקסט של שחקן שחמט? כשאליעד מדבר על מחויב בהקשר של שחמט, הוא מבהיר את הצורך להיות בטוח בניצחון לא רק על ידי השכל, ...
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
חמשת החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה קוגניטיבית, חמישה חושים, ידיעה שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים
... החושים, הכרה אנושית, קוגניציה, תפישה ... שכלית, ידיעה חושית, חוש הראייה, חוש השמיעה, חוש המישוש, חוש הריח, חוש הטעם, זיכרון חושי, תפיסת החושים האם קיימת ידיעה חושית ללא ידיעה ... גם שכל שמפרש את החושים? אליעד טוען שללא השכל האדם לא יכול ... אך אם נגדיר את החושים כחמשת החושים המוכרים בלבד (ראייה, שמיעה, מישוש, ... באף אחד מחמשת החושים, ועדיין יודע שהוא קיים, האם זאת ... להבחין בשום דבר מהחושים. לדוגמה: כשאדם מסתכל על כיסא, הוא ... מזה הוא מסיק שהחושים מספקים ידיעה ישירה יותר מאשר השכל, ... מתי השכל חזק יותר מהחושים? עם זאת, אליעד מדגיש שיש מקרים ... להיות יותר חזק מהחושים. למשל: אם אדם רואה פיל בחדר, הוא ... יותר בטוח, השכל או החושים. לפעמים המידע החושי יהיה חזק וברור ...
שכל או אמונה, אמונה בשכל, אמונה בחושים, שכל או חושים, איך המוח מאמין? איך המוח חושב? מה חזק ממה? מה יותר חזק?
שכל או אמונה, אמונה בשכל, אמונה בחושים, שכל או חושים, איך המוח מאמין? איך המוח חושב? מה חזק ממה? מה יותר חזק?
... מלכתחילה בשכל, אך אם מגיעים למצב שבו השכל מאשר שני דברים מנוגדים לחלוטין, אין דרך להמשיך להסתמך עליו. מה יותר אמין - החושים או השכל? אליעד מסביר את הדילמה המרכזית לגבי האמינות של השכל מול החושים. הוא אומר שאם אדם מסתמך על החושים כדי להוכיח שמשהו קיים (לדוגמה כיסא), לא ייתכן שאותו אדם יוכיח בו - זמנית שהכיסא אינו קיים, על בסיס אותם חושים עצמם. ההיגיון דורש אמת אחת בלבד, ולכן לא ייתכן שדבר יהיה גם קיים ... של דבר מסוים, למשל פרה קדושה, בצורה שהיא אפילו חזקה יותר מאמונתם בחושיהם. אנשים אלו מסוגלים להאמין שמשהו נכון למרות שהחושים שלהם או ההיגיון אומרים אחרת. הוא מסביר שמקור האמונה במקרים כאלו אינו שכלי ואינו חושי, אלא מגיע ממקום סובייקטיבי פנימי יותר, למשל כי האמונה הזאת נותנת להם תחושה טובה. אליעד מציין כי יש מצבים בהם אדם יעדיף להאמין במשהו כי האמונה הזו עושה לו טוב יותר, ולכן הוא יהיה מוכן להתעלם מהחושים שלו או מהשכל שלו. במילים אחרות, האמונה יכולה להיות יותר חזקה גם מהשכל וגם מהחושים, בגלל הצורך להרגיש טוב, להימנע מסבל, או מכל סיבה פנימית אחרת. מה קובע את חוזק האמונה - השכל, החושים או הרצון? אליעד ממשיך ומסביר שמדובר למעשה בעניין של הגדרות. אם מישהו יגדיר שהצורך שלו להרגיש טוב הוא סוג של חוש, אז הצורך להרגיש טוב יהיה חזק יותר מהשכל או מחושים אחרים. אם ... חזק יותר, עליו ראשית לבדוק את ההגדרות שלו עצמו. איך מוכיחים שמשהו אמיתי? מה חזק יותר שכל או אמונה? מה זה אמונה מוחלטת? האם החושים משקרים? איך עובד המוח האנושי? האם אפשר להאמין בשני דברים סותרים? ...
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
קוגניציה של ילדים, חשיבה של ילדים, מוח של ילדים, התפתחות קוגניטיבית, איך המוח חושב? איך המוח עובד? אמונה, זיכרון, חושים, התפתחות החשיבה, יכולות קוגניטיביות, עולם הילדים, מציאות של ילדים
... לא נמצא מול עיניו, הוא פשוט לא קיים יותר, וכתוצאה מכך, הוא מתקשה להבין שהדבר הזה עדיין נמצא, גם אם לא ראה אותו. תהליך זה מבוסס על תפעול החושים , המידע שנתפס עי החושים, ולפני גיל מסוים, ילדים לא מסוגלים לחשוב על העולם בצורה רחבה יותר או להבין את ההשלכות של פעולותיהם מעבר לרגע בו הם מתרחשות. האם תהליך ...
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
חושים נגד שכל - מי צודק - מה האמת?
... נגד שכל - מי צודק - מה האמת? חושים או שכל - אחרי מי ללכת במקרה של סתירה? כאשר האדם נתקל בסתירה בין החושים לבין השכל, השאלה המרכזית היא כיצד עליו לפעול, לאיזה צד עליו להקשיב - לחושים או לשכל? אליעד כהן מסביר שהפתרון הנכון הוא לא להעדיף צד אחד על פני האחר, אלא לחפש את האמת שמכילה בתוכה את שניהם יחד. האמת היא ששני הצדדים - גם החושים וגם השכל - הם אמת, אך לעיתים האדם חסר את השכל המתאים להבין כיצד שניהם מתאחדים לכדי דבר אחד ללא סתירה. איך ייתכן שהחושים והשכל אומרים דברים מנוגדים אך שניהם צודקים? אליעד מדגים זאת בעזרת דוגמאות פשוטות ומוכרות: אדם הצמא במדבר וחווה פטה מורגנה, אשליה של מים. החושים אומרים לו שיש מים מולו, אך השכל אומר לו שאין שם מים כלל. למרות הסתירה, אילו היה האדם מבין בדיוק למה החושים רואים את המים, לא היה מתעורר אצלו קונפליקט כלל. ההבנה כיצד פועלים החושים וכיצד פועל השכל הייתה מאפשרת לו להכיל את שתי הפרספקטיבות בו זמנית ולראות שהסתירה מדומה בלבד. דוגמה נוספת היא אדם שמשפשף את העין ומתחיל לראות את החפץ שמולו בכפילות. השכל יודע שקיים שם רק חפץ אחד, אך החושים משדרים לו שני חפצים. גם כאן, האדם שמבין לעומק את הסיבות לכך שהחושים מתעתעים בו, יכול להכיל את השכל ואת החושים יחד ללא קושי או סתירה פנימית. כיצד להכיל את הסתירות בין טוב ורע? אליעד כהן עובר להסביר שגם במציאות שלנו יש סתירות שנראות מהותיות, למשל בנושא הטוב והרע. בני האדם ... מהי שלמות פנימית אמיתית? חושים נגד שכל - מי צודק, מה האמת? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות האדם כאשר הוא מוצא סתירה בין השכל שלו לבין החושים שלו? בחוש זה משהו אחד, ובשכל רואים משהו אחר. ועל האדם ללכת על פי האמת? ומה זאת אומרת לפי האמת? זה אומר שזה אמת וגם זה נכון ואמת. אבל אם יהיה לאדם שכל יותר גדול הוא יבין איך שני הדברים מסתדרים ביחד. לדוגמא, אדם צמא במידבר וחווה פטה מורגנה ורואה שם מים, והחושים הם אלו שאומרים לו שיש שם מים, והשכל אומר לו, אין שם מים, אך אין מלחמה ביניהם אם היה מבין האדם גם את השכל וגם את החושים ואיך זה עובד ביחד שלמרות שאין שם מים החושים רואים כביכול שיש מים. ועוד דוגמא, אדם משפשף את העין ויש שם חפץ, פתאום החפץ נראה בכפילויות, השכל יודע שיש שם דבר אחד, והחושים רואים שניים למרות שיש אחד. אך אם יבין האדם את ההסבר לחושים וההסבר לשכל, לא יהיה שם קונפליקט. ויש דברים מוזרים בעולם, במציאות שלנו, כמו נושא הטוב והרע, רגש אחד כלפי ...
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
מעל השכל האנושי, מחוץ לשכל האנושי, איך נוצרת מחשבה? הפרדה בין יש לאין, להעלים את המציאות, גבול השכל האנושי, תפישה על אנושית, תפישה על שכלית, אין שכל, שכל שמעל השכל
... להבחין במחשבות ובתחושות בצורה שונה ממה שאנו רגילים לעשות ביום - יום. כשרואים שולחן, השכל מקטלג אותו כיש, אך למעשה, כדי להבין איך זה קורה, עלינו לחקור את מקור המחשבה. החושים קולטים פוטונים, המוח מעבד אותם, והתודעה שלנו מאמינה לכל זאת. ברגע שמבינים את ... מתקיימות בו זמנית? מה קורה כשמבחינים בשולחן אך בו זמנית לא מבחינים בו? אליעד מסביר שכאשר חודרים להבנה עמוקה, מתחילים לחוות את המציאות בצורה דו - כיוונית: מצד אחד, החושים והמוח קולטים ומפרשים את הצורות, אך מצד שני, אין יותר אחיזה בהגדרה הנוקשה של ... השכל. איך לחקור את החוויה של ראיית שולחן? כיצד אפשר לפרק את החוויה של ראיית שולחן? אליעד מציע לקחת חפץ כמו שולחן או כוס ולבדוק את כל רכיבי החוויה: מה אני רואה? מה החושים המעורבים? מה הצבע, הצורה והמשמעות שלי? המשך החקירה יכול להוביל להבנה עמוקה של ... להתעורר חיפוש פנימי: מאיפה הגיעה המחשבה הזאת שיש מולנו שולחן? מדוע אנחנו רואים אותו בצורה מסוימת? הרעיון הוא להעמיק לתוך הרצף שדרכו נוצרת הידיעה על קיומו של שולחן: החושים קולטים מידע על פוטונים, המוח מפרש את המידע לכדי תמונה, התודעה מאמינה באותה ... כיצד הצורות והמהות מתקיימות יחד? שאלה: מה קורה כשעדיין רואים שולחן וכסא, אך בו - זמנית לא רואים אותם? תשובה: כשמגיעים להבנה העמוקה, נוצרת חוויה דו - כיוונית: מצד אחד החושים והמוח עדיין קולטים ומפרשים, ומצד שני אין יותר אחיזה בהפרדה המחייבת לומר זה ... לגלות מהיכן הגיעה המחשבה הזאת. למה אני רואה פה שולחן עכשיו? למה אני יודע שיש פה שולחן? מה אני מבין? תקשיב טוב, כאשר אתה רואה שולחן אתה צריך להגיע לתמלול, לדוגמא, החושים שלי קולטים אינפורמציה, של פוטונים שזזים, האינפורמציה הזאת עוברת למוח, המוח שלי רואה צורה, והתודעה שלי רואה את מה שהמוח רואה, והיא מאמינה למה שהחושים רואים, ולהמשיך להכנס פנימה ופנימה ופנימה ובסוף אתה מגיע ל.. אני מבדיל בין מה ...
כוחות על טבעיים, מיסטיקה, חשיבה חדה, גיימס רנדי, תקשור, מיסטיקנים, מיסטיקה, גרפולוגיה, אסטרולוגיה, נומרולוגיה, תופעות על טבעיות, תופעות על חושיות, אורי גלר, הגדת עתידות, טלפתיה, מדע
... כמו חוקי הלוגיקה או אמינות החושים והשכל. אליעד מוסיף כי הספר כן מתייחס לכך שהחושים שלנו לפעמים מטעים אותנו, אך הוא אינו דוחף את ... ספק בכל דבר, כולל הלוגיקה, החושים, והשכל עצמו. כך ניתן להגיע להבנה עמוקה יותר ... שלכם, את כל הלוגיקה את כל החושים מה עם זה? ש: אני חושב שגם את זה הוא מדבר על ... שהוא נותן דוגמאות על חושים שגם החושים מה שמראים לנו זה לא תמיד ככה, כן ומה עם ...
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
השכל, אין שכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אמונות, הנחות יסוד, גבולות השכל, להטיל ספק בחושים, אקסיומות, עובדה או פרשנות
... הוא מתקשה לראות מעבר לגבולות השכל שלו. האדם מתמודד עם מציאות שבה החושים מראים לו דברים מסוימים, כמו שולחן או פיל. אם לדוגמה, הוא רואה פיל, הוא לא יכול להחליט שזה שולחן, משום שיש הגדרות בסיסיות מובנות אצלו. ... לא עוצרים לבדוק את הכלים שבעזרתם הם מבצעים את החקירה הזאת: השכל והחושים . מה החשיבות של דיוק מחשבתי וכיצד לתרגל אותו? אליעד מדגיש את החשיבות של דיוק מחשבתי ונותן דוגמאות מהחיים היום - יומיים. למשל, אדם שרואה ... בצורה מדויקת יותר, עד כדי כך שיוכל להטיל ספק אפילו במידע שמגיע מהחושים ומהשכל עצמו. כיצד מתמודדים עם שאלות שנובעות מאמונות והנחות? כאשר האדם נתקל בשאלה, עליו לא רק לחפש תשובה, אלא להבין קודם כל מהיכן נובעת ... יודע בוודאות. ההכרה הזאת היא התחלה של חופש אמיתי מהגבולות של השכל והחושים. איך לחשוב מחוץ לקופסה? להטיל ספק בחושים מהן הנחות יסוד? האם השכל מוגבל? מה ההבדל בין עובדה לפרשנות? כיצד לבדוק אמונות? האם המציאות ...
ארנבת מעלה גירה, תורה ומדע, הארנבת והשפן, הוכחות לאמיתות התורה, האם התורה היא אמת? אמיתות התנך, אמיתות היהדות, הוכחות לאמת התורה, מדע ותורה, מעמד הר סיני, האם התורה אמת? חזרה בתשובה
... הטלת ספק בחושים? אליעד מצביע על נקודה מרכזית בדיון, והיא שאמונה מלאה בתורה עלולה להוביל לשלילת האמינות של החושים. אם התורה צודקת תמיד, אז כשקיימת סתירה בינה לבין החושים, המאמין חייב להניח שהחושים הם אלה שמטעים אותו. לכן, מי שמאמין בתורה ... ומדגיש שאם המאמין מטיל ספק בחושים, הוא נכנס לבעיה לוגית חדשה: כל ההוכחות לאמיתות התורה מתבססות בעצמן על החושים. לדוגמה, הסיפור של מתן תורה במעמד הר סיני והנסים ביציאת מצרים, מבוססים על עדויות ראייה, כלומר, על החושים. כך שאם החושים אינם אמינים, אז גם ההוכחות לתורה מאבדות את ... עצמה. האם ניתן בכלל להוכיח שהתורה נכונה? אליעד טוען שאי אפשר להוכיח בוודאות מוחלטת שהתורה נכונה, לא דרך החושים ולא דרך השכל. החושים יכולים להטעות, והשכל נתקל בפרדוקסים. הרב ... להוכיח את אמיתות התורה עצמה. האם ארנבת מעלה גירה? האם התורה נכונה? הוכחות מדעיות לתורה אמונה מול שכל האם החושים שלנו אמינים? איך מתמודדים עם סתירות בתורה? ...
סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
סודות החיים, סודות המציאות, השכל שיש בכל דבר, השכל של כוס חד פעמית, משמעות המילים, לשים לב למילים, שורפים אותך באש, ניתוח חוויה, השקרים של המדינה, איך עובד המוח? מעשה ממלך ענו
... למשל, עליו לבדוק מהי המשמעות של הציורים שעל הכוס. איך הציורים הללו משפיעים על החוויה שלו? אליעד כהן מסביר שכשאדם חווה תחושה מסוימת, עליו לבדוק אם החוויה נובעת מהחושים שלו, מהזיכרון או מהחשש לגבי העתיד. כל חוויה בנויה על שילוב של שלושה אלמנטים: תחושת ההווה, זיכרונות העבר וחששות העתיד. מה הקשר בין חוויות למציאות? על פי אליעד כהן, כל חוויה שלנו קשורה למניפולציות של החושים, הזיכרון והתודעה. הוא מבקש מהאדם לפרק כל חוויה לגורמיה, כדי להבין מאיפה היא נובעת. לדוגמה, חווית הכאב לא נובעת רק מהכאב הפיזי, ... נוגע גם ליכולת לפתח ספק לגבי כל דבר. אם אדם רואה אבן נזרקת לעברו, הוא צריך לשאול את עצמו אם הוא באמת יודע מה קורה, או שמא כל התפיסה שלו היא רק מניפולציה של התודעה והחושים. הדרך להגיע לנקודת לא יודע היא על ידי הטלת ספק בכל פרט של החוויה, כך שבסופו של דבר האדם יגיע למצב של לא יודע, שהוא הדרך ... של המדינה הכוונה היא להבין את כל המניפולציות שהאדם עובר בתהליך תפיסת המציאות, כולל המניפולציות הכי קטנות. לדוגמה: כאשר אדם רואה קיר - עליו להבין את המניפולציה של החושים שגורמת לו לראות אותו כקיר. כאשר אדם רואה שולחן - עליו לראות את המניפולציה של התודעה שמפרידה בין שולחן לכיסא. כאשר אדם זוכר ... המציאות ישנם כמה עומקים של הבנה: ברמה השטחית - האדם רואה את מה שהוא חושב שהוא רואה (שולחן, כיסא, כוס). ברמה עמוקה יותר - הוא מבין שהראייה היא תוצאה של מניפולציות החושים. ברמה עמוקה עוד יותר - הוא מבין שהכל נובע מהתודעה שלו, ושבסופו של דבר הכל מגיע מהאין. כאשר אדם רואה שולחן, הוא אמור לשאול את עצמו - האם אני רואה שולחן או שאני רואה כלום בצורת שולחן? השולחן אינו דבר מוחלט, אלא משהו שמבוסס על החושים, הזיכרון, והתפיסה של האדם. הגעה לנקודת לא יודע כדי לראות את האמת המוחלטת, יש להפסיק להיאחז בידיעה. השלב האחרון של החקירה הוא ... אנו עושים פה? את אותו תהליך עושים מזוויות שונות. מה זה אומר להבין את כל המניפולציות? שאפילו כאשר אתה רואה קיר, אתה רואה את המניפולציה שבדבר. רואה את המניפולציה של החושים עליך. אפילו כשאתה רואה שולחן, אתה רואה את המניפולציה של התודעה שעושה הפרדה בין כסא לשולחן. אפילו כשאתה אומר, אתמול קרה לי, אתה ... לידך, כמו אינפורמציה של חושים, לדוגמא מרביצים לך, יש מרביצים לי, ויש אני מרגיש שמרביצים לי, זה שניים שונים. למשל מרביצים לך, אחד אומר, מרביצים לי, ואחר אומר, החושים שלי אומרים לי שמרביצים לי, ויש אחד שמדייק יותר ואומר, נדמה לי שהחושים שלי אומרים שמרביצים לי. מה אני בא להגיד, שהאינפורמציה עוברת, יש אינפורמציה מהחושים, יש אינפורמציות מזיכרון, יש מסיפורים, הרעיון הוא שהאדם בזמן אמת, כאשר הוא רואה מולו כסא אינפומציה הוא רואה אותה מההתחלה שלה עד ... משהו, ואתה צריך להתחיל לנתח את החוויה שלך, כמו מה אני מרגיש, למה אני מרגיש כך? יש חוויה שנוצרת מהצורה של הכוס, יש חוויה שנוצרת מהצבע של הכוס, מהחומר של הכוס, מהחושים , מהזיכרון, עד שאתה מגיע לחוויה הבסיסית ואז זה נעלם. שאלה: מה היא החוויה הבסיסית? אליעד: ההפרדה, שאני מפריד בין דבר להיפוכו. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חוש המישוש, חמשת החושים, דמיון, עוצמת המחשבה, דמיון או מציאות, חלום או מציאות, מציאות דמיונית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חושים, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: חושים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לימודים בנושאי חושים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:19:17 - wesi1