אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:46:56רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר?

ההרצאה עוסקת בהבנת הקיום העצמי ובחיסרון הקיום כפי שהוא נתפס על ידי אליעד כהן. אליעד מסביר כי הרבה אנשים לא מצליחים להבין את מהות הקיום, ומחפשים אושר רוחני באמצעות טכניקות או שיטות של מורים רוחניים, מבלי להבין את הבעיה האמיתית: הקיום עצמו. אליעד מבדל בין שיטות שמורים רוחניים מציעים, שבמסגרתן הם מתמקדים במחשבות ובתחושות, לבין התפיסה העמוקה יותר שהבעיה טמונה בקיום עצמו ולא במחשבות או ברגשות. הוא מציין שלעיתים השיטות שמורים רוחניים מציעים מובילות אנשים למלכודות, מאחר שהם מסבירים להם להתבונן במחשבותיהם מבלי להבין את חיסרון הקיום עצמו.

מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים?

אליעד מתאר את השיטה הנפוצה של המורים הרוחניים שמלמדים את תלמידיהם לא להאמין למחשבותיהם ולנתק את עצמם מהן. הוא טוען כי המורים האלה משדרים מסר שנראה כפתרון, בכך שהם מורים לאדם להתנתק מהסבל שמגיע ממחשבותיו, אך הם לא עוסקים בשורש הבעיה - החיסרון שבקיום עצמו. האליעד מציע להסתכל על המצב בצורה שונה - במקום להניח שהחיסרון טמון במחשבות או בסביבה החיצונית, על האדם להבין שהחיסרון נמצא בעצם בקיום שלו, שהוא עצמו החיסרון בכבודו ובעצמו.

האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון?

בהמשך ההרצאה, אליעד מציע את התפיסה שבקיום תמיד ישנו חיסרון, כי ללא חיסרון, לא היה ניתן לדעת בכלל על קיומו של האדם. הוא טוען כי המודעות לקיום שלנו תלויה בקיומו של חיסרון. אליעד מדגיש שתחושת ה"אני" שקשורה לקיום היא בעצם חוויית חיסרון, שהיא חיונית להכרה עצמית. אם אדם לא חווה חיסרון, הוא לא יכול לדעת שהוא קיים. אליעד מסביר את זה בעזרת דימוי של ישות אחת בלבד, שלא מודעת לעצמה, שהיא לא יכולה לדעת שהיא קיימת כי היא לא חווה שום חיסרון.

מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון?

הקיום הראשון, לפי אליעד, הוא מצב שבו ישות קיימת אך לא מודעת לקיומה, ולכן היא לא חווה את תחושת הקיום. ברגע שהישות מבינה שהיא קיימת, היא נכנסת למצב של חיסרון, שכן המודעות לקיום תמיד תלויה בהכרה בחיסרון. הוא משתמש בדימוי של "מהות אחת" כדי להמחיש את הרעיון - אם יש רק מהות אחת, היא לא יכולה להבין את קיומה, כי אין משהו חיצוני שיוכל להשוות אותה אליו ולומר שהיא "אני".

מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית?

במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על המהות של תחושת ה"אני", שהיא עצם תחושת הקיום, שמבוססת על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין שכל מחשבה, חוויה או רגשות - חיוביים או שליליים - הם תוצאה של החיסרון הזה. אליעד מסביר שללא תחושת החיסרון, לא נוכל לחוות את עצמנו או את כל החוויות והרגשות שמבוססים על תחושת הקיום.

מהו המפתח לאושר על פי אליעד?

אליעד מציע שהמפתח לאושר טמון בהבנה עמוקה של הקיום והחיסרון שבו. הוא מציין כי אם אדם יכול להבין שהקיום עצמו הוא חיסרון, הוא יוכל להפסיק להיאבק במחשבות ובסבל שמקורם בתודעה שלו, ולפני כל דבר, להבין שהקיום הוא חיסרון במהותו. בכך, הוא לא ירגיש יותר צורך להימנע מהמחשבות או מהתחושות שגורמות לו לסבל, אלא יוכל לקבל את קיומו כחלק מהמציאות.

איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים?

אליעד מסביר כי כל מורה רוחני שמלמד להפסיק להאמין במחשבות ובתחושות מבלי להבין את מהות הקיום עצמו, לא מצליח להוביל את תלמידיו להבנה האמיתית. מורים שמפרידים את האדם מהמחשבות שלו, אך לא מסבירים לו שהקיום עצמו הוא החיסרון, לא מצליחים לפתור את הבעיה העמוקה.
מהו החיסרון בקיום העצמי ואיך הוא משפיע על האושר?

ההרצאה עוסקת בתפיסה של קיום עצמי ואי - ההבנה שמובילה לחיפוש אחר אושר רוחני. אליעד מציין כי הרבה אנשים נפלים למלכודות של מורים רוחניים שמסבירים להם כיצד להתבונן במחשבותיהם, מבלי להבין את המהות האמיתית של הקיום. הוא מציע, לאור דוגמת העיוור שצופה בשולחן, שהחיסרון לא נמצא במחשבות, אלא בקיום עצמו.

מהי התרמית שמורים רוחניים מציעים?

ההסבר המרכזי של אליעד הוא שמה שמורים רוחניים מנסים לשדר לאנשים הוא שאין באמת חיסרון בתוכם או בסובייקט עצמו. במקום לקחת אחריות על תחושת החיסרון, הם טוענים שהחיסרון נמצא במחשבות או חיצונית לאדם. אליעד מציין שאין להסיר אחריות, משום שהקיום עצמו הוא החיסרון - לא החיסרון הפיזי או המנטלי אלא חיסרון הקיום.

האם יש משמעות לקיום בלי חיסרון?

ההרצאה מעמיקה בהבנת הקיום, וטוענת כי החיסרון הוא חיוני לקיום ולמודעות עצמית. אליעד טוען כי אם לא היה חיסרון, לא היינו יכולים לדעת שאנו קיימים, מכיוון שהמודעות לקיום קשורה ישירות לחוויית החיסרון. הוא מסביר שהחיסרון הוא למעשה מה שמאפשר לנו להבין ולהרגיש את קיומנו.

מהו הקיום הראשון ואיך הוא קשור לחיסרון?

לפי אליעד, אם יש מהות אחת שקיימת, היא אינה מודעת לעצמה כי היא לא יודעת שהיא קיימת. החיסרון טמון בהבנה הזאת, משום שמהות כזאת לא יכולה להרגיש שהיא קיימת אם היא לא מודעת לחסרונה. כלומר, תחושת הקיום עצמה היא תוצאה של חיסרון - לא רק המהות, אלא כל ישות מודעת לקיומה מייצגת חיסרון במציאות.

מהו האני ומהו החיסרון בתפיסה רוחנית?

במהלך ההרצאה, אליעד מדבר על תחושת ה"אני" והקיום האישי ככזה שמבוסס על תחושת חיסרון פנימי. הוא מציין כי כל מחשבה, חוויה, או רגשות - בין אם הם חיוביים או שליליים - הם בעצם תוצאה של חיסרון שנוצר בתוך הקיום. לא ניתן להימנע מהחיסרון הזה, ובמהות האמיתית אין חיסרון אם אין חוויית קיום.

מהו המפתח לאושר על פי אליעד?

על מנת להגיע לאושר, אליעד מציע לקחת אחריות מלאה על הקיום האישי שלך. זה לא תלוי במחשבות חיצוניות או בתפיסות מורים רוחניים, אלא בהבנה העמוקה שתחושת ה"אני" היא למעשה החיסרון שבסיסה. אם תוכל להבין זאת, תוכל להפסיק להיאבק בתודעה ולסבל ולהבין שהקיום שלך הוא חיסרון שמייצג את היכולת שלך לדעת שאתה קיים.

איך ניתן להתגבר על האשליה של המורים הרוחניים?

לפי אליעד, כל מורה רוחני שמסביר לאדם להפסיק להאמין במחשבותיו מבלי להבין את מהות הקיום עצמו לא מצליח להעביר את האמת הפנימית. אם אתה לא מודע לכך שהקיום עצמו הוא החיסרון, כל שיטה תישאר רק בעיניי עיוור שמנסה להימנע ממהות המציאות.
אליעד: אחד המיתוסים שמסתובבים בשכונה, שיש זייפנים שעובדים על אנשים עיוורים. והמסר שאני רוצה להעביר, שאדם עיוור צריך להזהר שלא יעקצו אותו.

ולמה הם מצליחים לעקוץ? בגלל שהעיוור לא רואה את התמונה המלאה. אבל אולי עם תהיה לך ראייה קלושה אולי תקלוט משהו מהעניין.

יש הרבה שיטות עוקץ, והשיטה הכי פופולארית היא שיטת הצופה. ומה היא אומרת? תצפה, תתבונן, תשתחרר וכו'.

השיטה אומרת שבכל אדם יש חיסרון, ולכן מה שהאדם צריך לעשות זה להיות זומבי, לצפות על המחשבה מבחוץ, לא להאמין למחשבה, זה רק בורות, רק אשליה וכו'.

שאלה: וזה נכון, אמיתי, זה רק מחשבה.

אליעד: וזה שאתה אומר את זה, זה לא מחשבה?

האדם נמצא במלכודת, יש מישהו שתפס אותך והוא מתעלל בך, וזה לא המחשבות שלך, ולא ההזדהות שלך עם המחשבות שלך, וזה לא החיסרון שאתה רואה במציאות וזה לא הרצון שלך לשנות את המציאות.

הבעיה המרכזית שלך היא הקיום שלך.

ואני עכשיו חושף לך את התרמית. אומרים לך על תזדהה, החיסרון הוא לא אצלך הוא שם.

אבל אני רוצה להסביר שהחיסרון לא נמצא בתוכך, זה לא שיש לך תחושה לשנות את המציאות, זה לא שבתוכך יש חיסרון, או שמולך יש חיסרון, לא, לא, לא.

להגיד החיסרון מולי זוהי הסרת אחריות. להגיד בתוכי יש חיסרון זוהי גם הסרת אחריות.

לקחת אחריות זה להגיד - אני החיסרון בכבודו ובעצמו.

שאלה: אני לא מסכים עם זה.

אליעד: ברור, האם בעיה תסכים שהיא בעיה? אתה אומר בא ניקח צעד אחורה, ונראה שהבעייה שם ואני פה. אבל אתה הבעייה אז לא יעזור שתלך צעד אחורה.

האדם הוא מקור הבעיה, והשאלה היא, מי אומר שמה שאני אומר נכון? זוהי חבורת עיוורים שאחד הולך אחרי השני. כל עיוור הולך אחרי המורה שלו, והמורה הלך אחרי המורה שלו, וזה רצף, והוא אומר לך מה אתה מטיל ספק במסורת, אנחנו כבר אלפי שנים עושים את זה.

הכל נובע כאן מחוסר הבנה בסיסי של המנגנון. יש כאלה שאומרים שאני מדבר משכל, והם מדברים מחוויה, אז אני אומר לך שגם מחוויה וגם משכל שהם נוכלים. ואני אומר זאת מחוויה, כי הם חושבים שאני בשכל מסביר להם שהם טועים, אבל אני בחוויה יודע שהם טועים, אבל אין לי אפשרות להגיד לו שאני חווייתי את מה שהוא אומר, ואני יודע שהוא משקר אותי, כי אז אין לזה משמעות. ולכן אני מסביר לו בשכל שהוא טועה.

הוא אומר, שאם אני יעשה כך וכך, אני יהיה מאושר. אני עשיתי זאת ולא השגתי אושר אלא המשכתי לסבול. ואז אני מסביר לו למה זה לא עובד, ואז הוא אומר לי שאני לא מדבר מחוויה אלא מהשכל.

אני אסביר לך את מהות העניין. מה שאני אומר עכשיו לא בדיוק מדוייק, אך החוויה הבסיסית שלך ביותר היא שאתה קיים. האני קיים זוהי חוויה מאוד עמוקה.

כול הקונץ של מורים אחרים זה לגלגל את האחריות על מישהו אחר, - כמו להגיד, זה לא אני זה אתה, זה השכל שמתעתע אותך, אתה רק אהבה, אתה אלוהים הבעיה לא שלך, אתה רק בבורות, אבל אתה לא הבורות.

אך זה לא כך, אתה עצמך הבורות בכבודה ובעצמה.

דרך אגב אני לא נגד בורות, אך אסביר לך את הרעיון, בלי להרגיש שאתה קיים, אתה לא יכול להרגיש שום הרגשה נוספת. בלי שתדע שאתה קיים, אתה לא יכול לדעת שום דבר, נכון?

המשפט נכון מצד ההגדרה שלו, אם אני לא יודע שאני קיים, אז אני לא יכול לדעת שיש שולחן, כי אין מי שיודע.

כדי להרגיש / לחוות שאתה קיים, אתה צריך להיות בחוויית חיסרון.

זאת אומרת שהקיום עצמו הוא חוויית החיסרון.

אתה רוצה לדעת מי אתה? יש מציאות, מהות אחת, אם יש רק מהות, האם אפשר לדעת / להרגיש שאתה קיים?

שאלה: נראה שיש מהות שמודעת לעצמה.

אליעד: אני אסביר לך, אבל לפי התפיסה שלך, זה רק הקדמות שאחר כך יש סיפור אחר לגמרי.

יש מהות אחת והיא קיימת באופן בלעדי, כשהיא מסתכלת במראה, את מי היא רואה? את עצמה. אבל למזלה הגרוע רק היא קיימת, ואם רק היא קיימת, היא לא יכולה להגיד אני קיימת. מה זה אני, יש לא אני? אין משמעות לאני, אם אין אני.

לכן המהות קיימת, בלי לדעת שהיא קיימת. היא קיימת והיא לא יודעת שהיא קיימת.

אם יש משמעות לאני, אז יש משמעות ללא אני, אז זה לא אחד. אבל אני מהות, וזה לא יכול להיות שתיים.

בתוך המהות הזאת, בדרך כל שהיא, ואפשר לדעת איך, יש במהות חסרונות. ואחד החסרונות הוא אתה. ואחת הסיבות שרע במציאות זה אתה. גם השולחן, גם אני וגם אתה.

כול ישות שקיימת ומודעת לקיומה היא חיסרון של המציאות.

במקום שהכל יהיה אחדות, שלמות והרמוניה אז יש בעצם חסרונות.

איזה חיסרון יכול להיות למשהו אין סופי? ברגע שישות מודעת לעצמה זה חיסרון.

המודעות לעצמך היא בעצם תלויה בקיומו של חיסרון. שזה אומר שאם לא היה חיסרון, לא היית יכול לדעת שאתה קיים.

מהו חיסרון? אני שחסר משהו. בלי שמשהו יהיה חסר משהו, (חסר הכוונה שונה מ).. בלי שמשהו יהיה שונה ממשהו אחר, לא יכול להיות משהו שנפרד ממשהו אחר, אז לא יכול להיות שמישהו ידע שהוא לא משהו אחר.

שזה אומר, שכדי שאתה תדע שאתה קיים, חייב שיהיה חיסרון, חייב שיהיה משהו שונה ממשהו.

מה זה משהו שונה ממשהו? זה חיסרון, כי אם הוא שונה ממנו, אז הוא חסר אותו ולכן לא שלם.

זאת אומרת שהקיום שלך תלוי בקיומו של חיסרון. זה לא שבתוכך יש חיסרון, או מולך יש חיסרון, כשאתה אומר אני, אתה יודע מה קרה לפני כן? אם לא היה חיסרון לא היית יודע שאתה קיים.

יש שני מצבים אפשריים בלבד. או יש או אין, או שאתה יודע שאתה קיים או שאתה לא יודע שאתה קיים. מבחינתי אפילו טיפה יודע, זה כבר קיים.

נגדיר אחרת, או שאתה אין סוף אחוז לא יודע שאתה קיים, ואז אתה קיום טהור של ידיעה, אין טוב ורע, אין אהבה ושנאה, ואפילו אין אני ולא אני, אין כלום, אתה כלום.

או שאתה יודע שאתה קיים, ואז אתה אוהב ושונא וכו'.

הראשון בשרשרת שיודע משהו, קיומו עצמו כבר תלוי בקיומו של חיסרון. אתה עצמך זה החיסרון.

אל תיקח בלעדיות על החיסרון, כי יש אין סוף כמוך.

אתה עצמך, בכבודך ובעצמך מייצג חיסרון.

זה כמו שיש מציאות אין סופית, ופתאום יוצאת ישות שאומרת, אני לא חלק מזה, אני משהו אחר, ואם אני משהו אחר, אז אני שונה ממה שלא אני, ואז אני גם שונה מהמציאות שמכילה אותי, ואז אני קיים.

החיסרון בכבודו ובעצמו הוא זה שאומר אני. אם לא היית חסר, לא היית רואה חיסרון במקום אחר.

כול החסרונות האפשריים, זה בגלל שההוויה שלך היא חיסרון. הקיום שלך הוא חיסרון.

אני לא מדבר על הקיום הראשון, אמנם אין בו חיסרון, אך אין בו ידיעת קיום.

שאלה: אתה יכול להבין שאתה הקיום הראשון.

אליעד: נכון, אבל כאשר אתה מבין את זה אתה בתוך חיסרון. אתה אומר, אני פעם הייתי מלך ועכשיו אני בכלא, האם זה עוזר לך? אתה עדיין בכלא.

המלך החליט להתחפש לעבד, ואמר למישהו תשים לב שהתחפשתי, אבל אותו מישהו אבד, ועכשיו הוא בתחפושת של עבד, ואז לא נותנים לו להכנס בשער ולהיות מלך. הוא יודע שהוא המלך, אבל האם זה עוזר לו? הוא רוצה לאכול, אבל הם מרביצים לו.

זה שאתה יודע שאתה היית פעם אלוהים, זה לא פותר לך את הבעיה. זה כמו שאתה חולם שכלב בא לנשוך אותך, זה שאתה יודע שאתה בחלום זה לא עוזר אם אתה מודע לכלב. כי אם אתה מודע לכלב אז אתה עדיין בחלום.

אתה אומר שאתה יכול לדעת שאתה הראשון, אבל מה זה עוזר לך? אתה עדיין בחיסרון.

יש רק שתי אפשרויות, או שאתה הופך לאין חיסרון או שאתה בחיסרון, אין עוד אפשרות.

אם אתה יודע משהו - אתה ביש חיסרון, ואם אתה לא יודע - אתה באין חיסרון.

בלי לדעת שיש חיסרון, אתה לא יכול לדעת שיש פה שולחן. ויותר מזה, בלי חיסרון אתה לא יכול לדעת שאתה קיים.

זאת אומרת שקיומך תלוי בקיומו של חיסרון.

כשאתה אומר אני, מי אמר אני? החיסרון של המציאות. למציאות יש אין סוף חסרונות ואחד מהם זה אתה.

שאלה: במקביל אתה יכול לדעת מי אתה.

אליעד: אתה לא מבין שלדעת זה כבר חיסרון.

לא משנה איזה מדיטציה תעשה וכמה תתעמק, אם בסוף אתה מרגיש שאתה קיים, - יש חיסרון.

כשאדם אומר שחסר לו משהו, או שאומר שחם לו אז זה אומר שחסר לו קור, כשמשהו מפריע לו, זה נובע בגלל שהאדם עצמו הוא חיסרון.

כשאתה אומר אני, פירוש, שיש משהו שהוא לא אני.

אני היחיד שנותן לך להיות הראשון, לא לדמיין שאתה הראשון, לא לזכור שאתה הראשון, אפילו לא לדעת שאתה הראשון.

אם אתה יודע שאתה הראשון, אז אתה לא הראשון.

יש אני יודע שאני חתול, ויש אני חתול, זה שניים שונים.

שאלה: בספר אתה מדבר על קיום שהוא ממשי.

אליעד: אבל הוא כל כך ממשי, ששם אין הבדל בין ממשי ללא ממשי. גם אם הוא ממשי אז הוא לא ממשי, ואם הוא לא ממשי אז הוא ממשי.

שאלה: זה לפני השכל, זה לפני המחשבות.

אליעד: זה לא לפני המחשבות, זה אחרי המחשבות.

המסר שלי פשוט, לא משנה איך תסובב את הגלגל, תאהב, תשנא, תהיה ילד, תהיה מבוגר, מואר, חשוך, בודהה, אלוהים, יש, אין, לא משנה מה תבחר, אתה עדיין בחיסרון, אם אתה פה יש בעיה.

אם אתה פה לא הכוונה לגוף, אלא אם הדבר הבסיסי ביותר שחווה את קיומו, חווה את קיומו, אז כבר יש כאן סוג של חיסרון.

שאלה: למה זה לא יכול להיות קיים במקביל?

אליעד: כי אתה עדיין לא הבנת מה אמרתי.

ליצן שאל ליצן, יש לי תחושה שאני כל הזמן רוצה לשנות את המציאות, מה לעשות עם התחושה הזאת? אז הליצן אמר לו, זו היא רק מחשבה שאתה רוצה לשנות את המציאות, מה אתה לא רואה? אז הליצן אמר לו, נכון נכון זאת רק מחשבה.

וזה כמו יעוץ של עיוור שנותן יעוץ לעיוור אחר, מה שניהם לא הבינו? שזה לא שאני רוצה לשנות את המציאות, אלא אני בכבודי ובעצמי הוא הרצון לשנות את המציאות.

הרצון, השינוי זה אני. כשאתה אומר אני, פירושו רצון, פירושו שינוי, פירושו חיסרון.

אם אתה אומר, אני רוצה לשנות את המציאות, אז אל תרצה לשנות את המציאות, קח צעד אחורה ותתבונן בזה, זה לא אתה. זה כמו אחד שאמר, זה לא אני, אני רק מתבונן בו, ואז אתה יורה ומתברר שירית בעצמך.

שאלה: יש אחד שיודע מה קורה, אך לא יודע את עצמו.

אליעד: בא נבדוק אם זה נכון. אתה למעשה אומר שאולי יש דרך לדעת שזה קיים, בלי לדעת שאתה קיים.

פשוט, אותה ישות איקס, האם היא יודעת שהיא קיימת? האם היא יודעת שיש שולחן בלי לדעת שהיא קיימת? דמיין שולחן, מה שולחן עבורך?

שאלה: עצם עם ארבע רגליים.

אליעד: איך אתה יודע שזה עצם עם ארבע רגליים ולא עם שלוש רגליים? אתה אומר, אני ראיתי אותו עם ארבע רגליים. בסוף החוויה מתחילה באני.

האם אתה יכול לדעת מהי שמש בלי להיות קיים? כל מה שאתה יודע על השמש זה לפי החוויות שקרו לך. אין אפשרות לדעת משהו בלי אני.

האם אתה חושב שמישהו יכול לדעת משהו מבלי לדעת שהוא קיים? שזה אומר, לדעת משהו מבלי לחוות חיסרון.

שאלה: אני חושב שזה מה שקורה לי.

אליעד: אם תפסיק לדעת, מה יקרה? אם אני מוחק לך את כל מה שאתה יודע, מה נשאר?

שאלה: קיום שלא יודע את עצמו.

אליעד: אני עוד לא הבנתי איך אפשר לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים?

מה זה לדעת שיש פה חלון?

שאלה: שהשכל מדביק תווית. אבל אני גם מודע לשכל ולכל התוויות.

אליעד: האם יכול להיות שהשולחן מודע אלינו? (לא יודע)

אבל האם אתה בחוויה שלך, אתה חושב שהשולחן מודע כמו שאתה מודע? או שאתה מודע לחסרונות בשונה ממה שהשולחן מודע לחסרונות? האם יש הבדל בחוויה שלך לבין החוויה של השולחן?

ניקח לדוגמה מורה רוחני, האם המורה הרוחני מודע לזה שהוא קיים? האם המורה הרוחני יודע שאני קיים?

אני מנסה לחתור לשאלה אחרת, האם אתה רואה פה שולחן? (כן) אתה רואה את המורה הרוחני? (כן) אתה רואה פה את הפיל? (לא)

השאלה, האם המורה הרוחני בעיניך, רואה אותי כמו שהשולחן רואה אותי וכמו שהפיל רואה אותי? או שהפיל רואה אותי פחות מהשולחן, והשולחן רואה אותי פחות מהמורה הרוחני? כי אני מדבר איתך על חוויה שבה אתה רואה אותי כמו שהפיל רואה אותי. המורה הרוחני אמור לראות אותי כמו שהפיל רואה אותי.

המורה הרוחני רואה אותי יותר מהפיל.. אתה אומר שהפיל לא רואה אותך, כי הוא לא פה, אבל הפיל לא צריך להיות פה כדי לראות אותי.

לפי מה שאתה אומר, שאם אתה יכול לדעת משהו בלי לדעת שאתה קיים, מבחינתך יכול להיות שגם השולחן יודע שאני קיים, ואולי גם הפיל יודע שאני קיים, בלי שהוא בכלל קיים.

אתה טוען שהמציאות לא יודעת שהיא קיימת, אך יודעת שאני קיים.

שאלה: כי אין לה שכל.

אליעד: האם למציאות שבראה אותי אין שכל ולי יש שכל?

והאם המורה הרוחני יודע שאני קיים, באותה חוויית מציאות כמו שהמציאות יודעת שאני קיים?

האם המורה הרוחני חווה את קיומו כמו שהפיל כאן חווה את קיומו?

שאלה: אני חושב שהמורה הרוחני לא חווה כלום.

אליעד: מה זה לא חווה כלום, האם הוא מדבר איתי?

אתה טוען שהמורה הרוחני לא יודע שהוא קיים, אך יודע שאני קיים, האם זה מה שאתה טוען?

שאלה: המורה הרוחני לא יודע כלום.

אליעד: אם המורה הרוחני לא יודע כלום, אז גם אתה לא יודע כלום, ומדוע אני מדבר איתך?

שאלה: כן, יש כאן משהו לא ברור לי.

אליעד: אם מישהו עוקץ אותך עכשיו, האם בחוויה שלך, הוא עוקץ את המציאות ולא אותך?

שאלה: אני לא חווה זאת.

אליעד: אז זה אומר שאתה לא מאמין לעצמך.

שאלה: אתה אומר שיש רק חיסרון, אז אם יש רק חיסרון, אז אין חיסרון.

אליעד: האם אני אמרתי שיש רק חיסרון? כל חיסרון הוא גם יתרון יחסי.

שאלה: האם החיסרון הוא אחרי האני?

אליעד: לא, אם החיסרון הוא אחרי האני, אז מורה רוחני יגיד לך, לך צעד אחד אחורה ואין לך יותר חיסרון. אך אני אומר אתה לא יכול לקחת צעד אחד אחורה, כי אתה הולך אחורה עם החיסרון עצמו.

שאלה: תאורטית, יש משהו חסר צורה שמתבונן בצורות.

אליעד: אתה לא יכול חוות זאת, כי אתה אומר משהו לא הגיוני.

שאלה: אתה מודע לשכל שיודע את השולחן.

אליעד: האם אתה יודע שאתה קיים?

שאלה: עצם זה שאני יודע, זה כבר לא אני.

אליעד: אתה למעשה אומר שאתה יודע משהו אחר, ולא את עצמי. אתה למעשה עושה טריק ואומר שכול מה שאני חושב זה לא אני.

ברמה העקרונית אתה יכול להסתכל על עצמך וזה עדיין אתה.

אתה צודק, שאם אני מסתכל החוצה אז אני לא מסתכל על המקורי, כי אני מסתכל החוצה.

אבל כאשר אני מסתכל על השולחן, יש לי הרבה רבדים של מחשבה, והרי השולחן זה מחשבה וזה לא אני, ולכן כל מחשבה זה לא אני.

זה נכון ולא נכון. ברמה החיצונית של המציאות, למשל שולחן, לא אכפת לי ששורפים אותו, תתחיל להתיחס לעצמך כמו שאתה מתייחס לשולחן ואז לא יהיה לך אכפת מה קורה איתך. אבל זה לא אמת, למה? כשאתה חושב על שולחן, ברמת מציאות מסויימת אתה לא חווה הזדהות ריגשית, ובאמת לא אכפת לך ששורפים את השולחן, אבל אם תכנס לתוך המחשבה של השולחן, אתה תראה שכשאתה אומר אני וכאשר אתה רואה שולחן, אתה מתכוון לאותו הדבר.

אף פעם לא קרה שחשבת על משהו שלא חווית אותו ברמה כל שהיא של הזדהות.

יש בסוף משהו, שגם כאשר אתה אומר זה לא אני, אתה עדיין מדבר על עצמך.

ואני מנסה להעביר לך מסר, שבחיצוני זה נראה שכאשר אתה חושב על שולחן אתה לא חושב על עצמך, אתה אומר, זה שולחן זה לא אני. אז אתה אומר, בא ניקח את כל מה שאני יודע על עצמי, נסתכל על זה מבחוץ, ועצם זה שאני חושב על זה, זה לא אני, אם אני חושב על זה, זה לא אני.

אבל שתדע לך, שלא משנה על מה אתה חושב, יש משהו שאתה חושב על עצמך, כי מאחורי השולחן, תמיד יש משהו שקשור אליך, זה כמו, אני חושב שיש משהו שהוא לא אני. זה אני כרגע חווה שזה לא אני. אני כרגע רואה אותו, זה תמיד מתחיל באני.

מי אמר לך שהוא קיים בכלל? אני, הוא קיים בגלל שאתה יודע שאתה קיים.

שוב, הנה שולחן, האם אתה יכול לדעת שיש שולחן, בלי לדעת שאתה קיים? מה מקור הכוח שאתה יודע שיש פה שולחן? כי אני יודע שיש פה שולחן, אני רואה פה שולחן. הכל מתחיל מהאני.

שאלה: כן, אבל זה בשכל שלי. זה משהו שקורה במוח שלי, וגם למוח שלי אני מודע.

אליעד: מי אמר לך שיש לך מוח?

שאלה: אני לא יודע שיש לי מוח.

אליעד: גם אם אני אמחק את כל מה שאתה יודע, עדיין ישאר דבר אחד, תחושת קיום. אם נמחק את כל החושים, התחושות, הכל הכל, מה ישאר? חוויית קיום בסיסית. ותחושה בסיסית של קיום, פירושה חוויית חיסרון.

שאלה: אם אתה לא חושב על זה בשכל זה לא חיסרון.

אליעד: אתה לא חושב אבל מרגיש את הכאב.

שאלה: כי בלי מחשבות אין התנגדות.

אליעד: לא נכון, כי אם אתה קיים אתה חווה את זה גם בלי שתחשוב על זה. ודבר שני אתה לא יכול שלא לחשוב על זה, אין אפשרות לא לחשוב על זה. הבעיה מתחילה כאשר אתה חושב. בכל דבר יש חוויית חיסרון.

יש בו ידיעת חיסרון, מחשבת חיסרון.

שאלה: אבל אם אין משהו שיתייג את זה כחיסרון, אז כבר אין חיסרון.

אליעד: אנחנו עכשיו קוראים לזה חיסרון, אבל למה שאנו קוראים חיסרון, אם תבדוק תראה שבבסיס הראשוני יש הפרדה בין דבר להיפוכו, שזה אומר שיש יתרון וחיסרון.

שאלה: זה לא נראה לי שיש חיסרון ללא מחשבה.

אליעד: אני טוען שאי אפשר להיות ללא מחשבה.

יש אין סוף, שאתה לא יודע שאתה קיים, וזה הכל בדימויים שלנו כי מעבר לזה יש ביזנס שלם. ובאין סוף יש שקט מוחלט, שאתה לא יודע כלום, וגם זה לא נכון, אבל נניח. ומהאין סוף, בבת אחת, נוצרו זמן, מקום, חיסרון, תחושה, רצון, רגש, ידיעה - וכבר אנחנו בבעיה.

עכשיו, שימו לב, זה לא אני, - פירושו, יש משהו שאני חסר, ויש משהו שאני יותר, כי החוויה הראשונה היא חוויית יתרון, הגאווה שלך שאני יותר ממישהו אחר, זה בעצם החיסרון שלך, שיש משהו שאתה לא. אתה אומר, אני יותר ממנו, אבל בעצם אתה אומר, אני לא מה שהוא.

החוויה הראשונה שאני יותר ממשהו זה אומר שאני גם פחות ממשהו, שזה בעצם להגיד אני שונה ממשהו. אם אני שונה, אז יש משהו שאני כן ויש משהו שאני לא. אני לא הוא אבל אני כן אני. יש לי יתרון ויש לי חיסרון.

אני רוצה להגיד לך משהו, כל מה שאתה רוצה אתה יכול לקבל, אבל יש תנאי אחד, והוא שאתה תכיר באמת.

שאלה: אבל איזה כלי יש לי לדעת את האמת?

אליעד: אתה מפחד להתחייב, שאולי תקפוץ לאש, ואתה קופץ לאש הלא נכונה?

פשוט מאוד, האם כאשר מרביצים לך, זה כואב לך? לפי ההחלטה שהחלטת שזה כואב, לפי ההחלטה שלך את הטוב והרע, כך תחליט אם זה אמת או שקר.

בכל אופן לאמת שלי יש תנאי קבלה מאוד קשוחים, לא אכפת לה מה אתה חושב, מבחינתה אתה אפס, ואפילו זה יותר מדי.

בעיקרון, האמת שלי לא דמוקרטית, היא דיקטטורית, יש אחת כמוה, כל מי שמתקרב אליה היא מעלימה אותו, אתה נכנס ולא יוצא.

לאמת האוביקטיבית לא מעניין מה אתה חושב, אפילו שכול העולם יגיד אחרת, אבל זאת האמת.

אתה צריך ללכת ולחפש, היכן יש אמת, דבר איתה, חפש אותה. האמת הזאת מוחלטת ולא אוהבת זגזגנים.

אתה צריך להגיע למצב שהערך היחיד החשוב לך בחיים הוא, מה האמת? לא משנה אם זה טוב לך או לא טוב, לאמת אין בעיה, אתה יכול לקלל אותה, לירוק עליה, להגיד שהיא לא צודקת, אתה יכול להגיד אבל זה לא עוזר.

זה לא תעשה ותשמע, זה תעשה אפילו שלא תשמע, אין מה לעשות, תעשה - תעשה, לא תעשה - אבוד.

אמת אובייקטיבית, זה דיקטוטוריה. מה זה סובייקטיבי? שזה מתייחס אליך, מה זה אמת אוביקטיבית? שלא אכפת לה מה אתה חושב.

זה כאילו אתה צריך לחפש משהו שלא יהיה תלוי במה שאתה יודע.

וכל מה שספרתי עכשיו, דברתי על האמת השיקרית, על האחדות השיקרית, כי האחדות השיקרית מתעלמת ממה שאתה חושב. אבל האחדות האמיתית, מה איתה? היא יותר מתעלמת ממה שאתה חושב.

אני מוכן להתחייב לך שכול מה שתרצה תקבל, אבל יש תנאי אחד, שכול פעם שאתה רואה את האמת אתה בועט לה בראש, כל פעם שרע לך בחיים, זה בגלל שיש שם אמת כל שהיא שצמודה אליך. אתה צריך לקחת את האמת הזאת ולשרוף אותה, לשנוא אותה ולדחוף אותה לאיזה חור. ולא לפגוש אותה יותר, לא מעניין אותך יותר מה האמת. אין לך יותר שום קשר לאמת, אתה בודק רק מה טוב לך.

אם זה טוב לך, אז זאת האמת.

לדוגמה, כואב לך הגב, אתה אומר מה יותר טוב לי שיכאב לי הגב או לא? אם עדיף לך שלא יכאב לך הגב, אז האמת היא שלא כואב לי הגב.

אבל האמת תגיד לך שכואב לך, אז תענה לה, מי את האמת שתגידי לי מה לחשוב? מה אכפת לך מהאמת, דאג לעצמך, תהיה אגואיסט.

אני לא רוצה שיכאב לי הגב, ולכן לא כואב לי הגב. האמת לא מענינת אותך, אתה לא שם עליה, זהו. רק סובייקטיבי, לא אוביקטיבי. אתה תחליט מה קורה איתך, לפי מה שאתה רוצה.

אתה רוצה שמשהו יהיה, אז הוא קיים, אז תגיד, אבל הוא לא באמת קיים? מה אכפת לך מהאמת, שחרר אותה, תניח אותה לחופשי, שהאמת תשאר שם, ואתה תדאג לעצמך.

שאלה: הוא רוצה להרגיש טוב באמת.

אליעד: הוא רוצה גם טוב וגם שזה יהיה באמת.
לאכול להבין את מהות אפשרי יש או אין להגיע לאושר הגדרה אין מיש אני לא רוצה יתרון או חיסרון הבסיסי ביותר אלוהים אושר איך להיות מאושר אמת אמת אחרת אתה קיים האני הארה הארה רוחני הארה רוחנית הקיום הקיום העצמי התעוררות התעוררות רוחנית חיסרון חיסרון הקיום חיסרון הקיום העצמי חיפוש חיפוש רוחני חסרונות לא לדעת שאתה קיים לדעת שאתה קיים להיות מאושר להיות מאושרים מודעות מודעות עצמית מורה רוחני מורים רוחניים סבל סבל ואושר קיום קיום עצמי רוחני רוחניות רוחניים
אמונות טפלות. מה החיסרון באמונות טפלות שגורמות להרגיש טוב?
... טפלות. מה החיסרון באמונות טפלות שגורמות להרגיש טוב? אמונות טפלות. מהי הבעיה שישנה באמונות טפלות שגורמות לאדם לתחושה טובה? האמונות הטפלות רבות הן. אמונה טפלה = דמיון של האדם לגבי המציאות = חוסר ראיית האמת לגבי המציאות. ישנן אמונות טפלות שגורמות לאדם להרגיש רע, כגון אמונות טפלות שגורמות לאדם לפחד משטויות וכיוב. ישנן אמונות ... לכך שהאדם אינו מרגיש טוב באמת בכל מקום ובכל זמן, הוא חוסר הבנת האדם את המציאות. כך שכדי להרגיש טוב באמת, אין צורך בשום אמונה טפלה. צריך רק לדעת את האמת. לעומת זאת, הגורם היחיד שמרחיק את ... אצלו כאמיתי. עליו לדעת כי: לבסוף השקר יפול ותחושת הרע חסר תחזור אל האדם. האמונה הטפלה השקרית היא פתח לצרות של אמונות טפלות שגם האדם רוצה להתרחק מהן. והדבר החשוב ביותר שעל האדם לדעת הוא, כי ...
לוגיקה / הוכחות לוגיות - מהי לוגיקה? מהן הוכחות לוגיות? מה החיסרון של הוכחות לוגיות?
... הוכחות לוגיות - מהי לוגיקה? מהן הוכחות לוגיות? מה החיסרון של הוכחות לוגיות? לוגיקה. הוכחות לוגיות. הוכחה לוגית. בעיית האינדוקציה. טאוטולוגיה. עקרון כלל השלישי מן הנמנע. מתמטיקה. פילוסופיה של המתמטיקה. אקסיומות. ... ישירה. הוכחה באינדוקציה. הוכחה בדרך השלילה. מושגים מנוגדים. אינדוקציה. דדוקציה. פילוסופיה. מהי מהותן של הוכחות לוגיות? ומהו חסרונן? כפי שכבר ביארתי (כאן), האמת האמיתית והמלאה של המציאות, אינה זקוקה להוכחה, מאחר שכאשר מבינים אותה, רואים שהיא הייתה ידועה מאז ומעולם ושאין דרך שלא לדעת ... עליו. יחד עם זאת, המציאות כמציאות היא גדולה פי אין סוף מהאדם והאדם הוא כלום ביחס אליה. המציאות אינה כפופה ללוגיקה של האדם. קיומו של האדם אפשרי רק באמצעות המציאות = קיומו של האדם שכלו חוקי הלוגיקה שלו, תלויים במציאות. אך קיומה של המציאות האין סופית אינו תלוי בחוקי הלוגיקה של האדם. על האדם לזכור תמיד, כי אם הוא מחפש את האמת המלאה על המציאות, עליו לדעת כי האמת מכילה בתוכה את המהות האין ... לנסות למצוא את ההסבר ההגיוני ולא לחרוג ממסגרת השכל אל הדמיון. עד השלב שבו האדם מגיע לנושאים שהוא מבין שהשאלות שלו נובעות מחוסר היכולת להבין את מהות האין סוף. זה השלב שבו האדם מתנתק מהקרקע (הופך לרוחני באמת) ומתחיל להשתמש בדמיון. הדמיון נועד אך ורק לשלב שבו לא ניתן להבין את המציאות, בלי לחשוב על מהות האין סוף. כאשר האדם מעמיק את מחשבתו על כל המציאות, בסוף הוא ... השכל האנושי. על האדם להשתמש בהם בכל מקום שניתן להשתמש בהם, ולא לחרוג מהם היכן שאין חובה לחרוג מהם. מתי כן לחרוג מהם? כאשר חוסר ההבנה נובע מחוסר יכולת התפיסה את מהות האין סוף. זה בדיוק הזמן לעזוב את הקרקע ולצאת אל מחוץ לגבולות השכל האנושי. המציאות היא אין סופית וכדי להבין אותה קיים הדמיון. הבנה שלמה של המציאות = ידיעת האמת האמיתית והמלאה על המציאות = שלמות = אושר אמיתי = טוב אמיתי. ...
רצון אנושי / רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון?
... אנושי רצון מושלם - מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם ללא חיסרון? פילוסופיה. מהו רצון אנושי חסר? מהו רצון אמיתי מושלם? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, הרצון של האדם הוא המעביד שמעביד את האדם. האדם משועבד לרצון שלו. האדם מרגיש חסר תמידי. לא משנה מה יעשה האדם, הוא תמיד ירגיש חסר. השלמות היא כאשר אין חסר, דהיינו, אין רצון. וכאן יש לחדד ולהבהיר את העניין הזה. קיימים שני סוגים של רצון. רצון חסר ורצון של שלמות. הרצון האנושי הרגיל הוא רצון חסר. דהיינו, האדם מרגיש שחסר לו את מה שהוא רוצה. האדם רוצה X כלשהו בגלל סיבה כלשהי, והרי שהX חסר לו בגלל סיבה כלשהי. אם לא הרגיש האדם חסר כלשהו, הרי שהוא לא היה רוצה את אותו הדבר. הרצון של האדם מתעתע בו לחשוב שהטוב נמצא הרחק ממנו. וכך האדם רודף אחרי הזנב של עצמו... הרצון החסר נובע מהמחשבה שיש טוב ויש רע. שיש רע יותר ורע פחות. שיש טוב יותר וטוב פחות. המחשבה שיש טוב ורע, גורמת לאדם כל הזמן להרגיש שהוא חסר את הטוב יותר וגם לפחד מהרע יותר. הרצון החסר מפריד בין הסיבה לבין התוצאה. אצל הרצון החסר, כל דבר הוא סיבה למשהו אחר. התוצאה היא תמיד רחוקה ותמיד נפרדת מהפעולה ומהסיבה. הרצון החסר, הוא שורש הרע והסבל של האדם. אך קיים גם רצון של שלמות, דהיינו, הרצון שאינו חסר דבר, רצון ללא סיבה, רצון שהתכלית הסופית היא הפעולה עצמה, רצון שבו האושר הוא הדרך, הרצון שאינו חסר דבר, הרצון שאין לו סיבה, הרצון שהוא הסיבה של עצמו. הרצון של השלמות, נובע מכך שהאדם מבין שהכל טוב ושהכל אחד. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא רואה את עצמה, על ידי זה הרצון החסר שלו נעלם, ובמקומו מגיע רצון של אין חסר. דהיינו, האדם בוחר אם לרצות או לא, האדם בוחר מה לרצות, רק משום שככה בא לו בלי סיבה נוספת. שעמום נובע מרצון חסר, האדם רוצה ריגוש. אדם שאין לו רצון חסר, אינו יכול להשתעמם, מאחר שהוא אינו חסר דבר. אדם ללא רצון חסר, יכול להיות במצב של דומם ושתיקה ולהגיש טוב בדיוק כמו בכל מצב ... טוב תמיד באותה המידה. רצון שבו אפשר רק להיות ולא צריך לעשות דבר. רק אדם שיש לו רצון של שלמות, רק לו יש באמת בחירה חופשית באמת. אדם שיש לו רצון חסר, אין לו בחירה חופשית, משום שהוא מוכרח לעשות את מה שהוא רוצה, הוא לא יכול לעשות אחרת. כל זמן שלרצון יש סיבה כלשהי, הרי שהסיבה מכריחה את האדם לעשות את רצונו והרי שאין לו בחירה חופשית. כאשר האדם אינו חסר דבר, כפי שהמציאות אינה חסרה דבר, אז ורק אז האדם יכול לרצות ויכול שלא לרצות אלא לשתוק. איך להגיע לזה? רק על ידי חיפוש האמת, דהיינו, על ידי זה שהאדם רואה את האמת, שהכל זו מהות אחת. על ... דבר היא הדבר עצמו ולא שום דבר אחר. אז האדם מבין שהתכלית של כל דבר היא הדבר עצמו ולא שום דבר אחר. אז האדם מבין שהכל טוב באותה המידה. ואז האדם אינו חסר דבר, ויש לו בחירה חופשית אמיתית לעשות כרצונו באמת... כאשר יש ...
הסוד של התמונה המלאה - מה *החיסרון* שיש גם בתמונה המלאה בעצמה?
... של התמונה המלאה - מה החיסרון שיש גם בתמונה המלאה בעצמה? כפי שכבר ביארתי במספר מקומות, וכפי שנתפש בעיני בני האדם, התמונה המלאה היא הייצוג של השלמות. כי בכל מקום ובכל עניין, ... האדם מתבונן רק בחלק אחד קטן של התמונה המלאה, גם לזה יש יתרון, שאין אותו בתמונה המלאה בעצמה. כי גם לתמונה המלאה יש חיסרון. והחיסרון של התמונה המלאה, הוא שהיא התמונה המלאה ולא רק חלק של התמונה המלאה. כי לכל דבר יש יתרון. ומנקודת המבט של חלק מהתמונה המלאה, רואים את הדברים אחרת מאיך ... ואם נגדיר שאמת אובייקטיבית פירושו לראות את הדברים כפי מה שהם, דהיינו, מנקודת המבט של התמונה המלאה, הרי שגם בכך יש חיסרון . כי ברגע שאנחנו עושים הפרדה בין האמת האובייקטיבית של המציאות, לבין כל שאר האמיתות שיש בעולם, הרי שבאותו הרגע אמרנו בעצם שגם האמת של המציאות, גם היא לא מספיק אמיתית. משום שהיא חסרה את כל שאר הדברים ששונים ממנה. והכלל הוא פשוט. ברגע שמגדירים משהו, באותו הרגע יש בו חיסרון. כי הוא חסר את כל הדברים ששונים ממנו. כי ברגע שאומרים על דבר כלשהו שהוא אמת אובייקטיבית, פירושו של דבר שאומרים שהוא שונה מכל שאר הדעות שיש בעולם. ובאותו הרגע ...
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם?
רוחניות - מה החיסרון של כל השיטות הרוחניות שיש בעולם? מהו החיסרון הבסיסי של כל שיטה רוחנית בעולם? כל השיטות הרוחניות בעולם, ללא יוצא מן הכלל, סובלות מחיסרון בסיסי ועמוק. כדי להבין את מהות החיסרון הזה, עלינו להבין תחילה את המושג של הגדרה והפרדה. כל דבר במציאות הוא מוגדר, וההגדרה שלו ... היא היחידה שנמצאת במיקום ובזמן המסוים הזה. אבל באותה מידה יש לה גם חיסרון, והוא שהיא לא יד שמאל ולא כל דבר אחר בעולם. כך כל דבר בעולם הוא מוגבל, כי הוא אינו שאר הדברים. כל שיטה רוחנית שקיימת בעולם מנסה להוביל את האדם למצב מסוים על ידי הכוונה מסוימת. למשל, היא אומרת לו ... מסוימת, להרגיש רגשות מסוימים, או להתנהג בצורה מסוימת. וכאן נמצא החיסרון המהותי שלה: כאשר השיטה אומרת תחשוב כך, היא מבטלת את האפשרות לחשוב את ההפך. המציאות כולה ... הפוטנציאל לכל ההפכים. האם חשיבה חיובית יכולה להיות בעייתית? שיטות רוחניות רבות מציעות חשיבה חיובית כדרך חיים - להסתכל על חצי הכוס המלאה, לראות את הטוב בכל דבר. אולם גם לחשיבה הזו יש חיסרון ברור. אם אדם יסתכל רק על חצי הכוס המלאה, לא תהיה לו סיבה למלא אותה, כי היא כבר מלאה ... הצדדים. האם האמת עדיפה תמיד על השקר? גם האמת המוחלטת, שהרבה שיטות רוחניות כולל זו של אליעד כהן מציעות לחפש, כוללת בתוכה חיסרון דומה. אליעד כהן מציין שברגע שאומרים לאדם תחפש רק את האמת, גם זו אמירה שקרית מסוימת, משום ... למה הבודהיזם לא פותר את בעיית הסבל באופן מושלם? דוגמה נוספת לחיסרון בשיטות רוחניות היא הדרך הבודהיסטית להימנע מסבל. הבודהיזם מציע לאדם לא להתחבר רגשית ולא להיאחז בשום דבר, על מנת שלא יסבול. אבל גם כאן יש חיסרון ברור - אם האדם כבר סובל, מה עליו לעשות? להילחם בסבל? אבל מלחמה נגד הסבל היא עצמה צורה ... אחת שכוללת בתוכה את כל האפשרויות ואת כל ההפכים. במקום להיצמד לדרך רוחנית אחת ולהתכחש להיפוכה, על האדם להכיל את שני הצדדים. זה לא אומר להעדיף רק את הטוב או רק את ... מתוך האדם עצמו, מכיוון שאם יגדיר אותה, הוא שוב יגביל אותה ויצור בה חיסרון. הדרך היחידה היא להגיע למצב שבו האדם מכיל את הכל - את סך כל הכוחות ואת כל האפשרויות. ... ובכך להימנע להיצמד בצורה עיוורת לצד אחד בלבד. לסיכום, כל שיטה רוחנית היא מוגבלת מכיוון שהיא תמיד שוללת את ההפך שלה. המציאות עצמה היא האחדות השלמה, ולכן הדרך היחידה לחוות שלמות אמיתית היא להכיל את הכל - את כל היתרונות, את כל החסרונות ואת כל ההפכים שיש במציאות. ההבדל בין אמת לשקר כיצד לקבל את המציאות כפי שהיא היתרונות והחסרונות של חשיבה חיובית איך להתמודד עם סבל השלמות שמכילה את ההפכים החיסרון של כל השיטות הרוחניות בעולם כל שיטה רוחנית מכילה בתוכה חיסרון יסודי שמאפיין את כל השיטות הקיימות בעולם. החיסרון נובע מהטבע של המציאות עצמה - כל דבר בעולם, מרגע שהוא מוגדר, מכיל בתוכו חיסרון. עצם ההגדרה שלו מגבילה אותו וגורמת לכך שהוא אינו ההפך שלו. לדוגמה, יד ימין היא יד ימין, ולכן היא אינה יד שמאל - זהו החיסרון שלה. כל דבר בעולם מוגדר, וההגדרה עצמה יוצרת הפרדה והופכת את הדבר למה שהוא, אבל גם למה ...
הרצון, שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד
הרצון, שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד
... שורש הרצון של האדם ושל אלוהים, לא לרצות טוב או רע, אין רצון אין חיסרון ועוד מהו שורש הרצון של האדם, ואיך הוא קשור לרצון של אלוהים? הרצון הוא המאפיין המרכזי של הקיום האנושי, אך כאשר האדם מתחיל לחקור לעומק את שורש הרצון שלו, הוא מגלה שככל שהוא שואל למה אני רוצה את מה שאני רוצה? הוא מגיע למצב שבו הוא כבר אינו רוצה שום דבר. מצב זה עשוי לגרום לו להרגיש שהחיים רעים וחסרי משמעות. אולם, כפי שאליעד כהן מסביר, האדם חייב לשאול את עצמו האם הוא באמת מחפש את האמת, גם אם האמת היא רעה. אם אדם נמנע מלחפש את האמת משום שהיא גורמת לו ... הרצון של אלוהים הוא אינסופי, בלתי מוגדר, ואין אצלו הבדל בין טוב לרע. כלומר, המצב שבו אין רצון הוא מצב של שלמות מוחלטת ולא של חיסרון. למה אלוהים ברא את העולם אם אין לו רצון מוגדר? אליעד כהן מסביר שישנה סתירה בטענה שאלוהים ברא את העולם כי טוב דרכו להיטיב. לפי ההיגיון הזה, היה לאלוהים הבדל ... של אלוהים עצמו נוצר על ידי גורם ראשוני אחר, שהוא אלוהים האמיתי שמעבר לאלוהים שאנו מדברים עליו בדרך כלל. מה המשמעות של רצון ללא חיסרון ואיך אפשר להשיג אותו? הרעיון של רצון ללא חיסרון הוא הרעיון שבו האדם יכול לרצות משהו, אך לא להיות חסר את אותו הדבר שהוא רוצה. בשכל הרגיל של האדם, יש הפרדה ברורה בין רצון לבין אי - רצון, אך בשורש התודעה, האדם יכול להיות במצב של דבר והיפוכו. כלומר, מצד אחד לא לרצות שום דבר, ומצד שני, לרצות הכל. אדם שמגיע למצב זה כבר לא חווה סבל, כי הסבל נובע תמיד מחיסרון. הרצון שלו הופך להיות ביטוי ישיר של הרצון האלוהי - הוא יכול לרצות, אך לא להיות תלוי ברצון זה. מה התהליך שהאדם צריך לעבור כדי לחוות שלמות מוחלטת? כדי להגיע ... להכיר בכוח הראשוני שממנו נוצר כל רצון. מהו הפרדוקס של הרצון והאין רצון? אליעד כהן מדגיש שהפרדוקס שבו האדם רוצה דבר מסוים, אך לא חסר אותו כלל, הוא השיא של ההבנה והמודעות. מצד אחד, האדם רוצה דבר מסוים (חסר לו), מצד שני הוא שלם לחלוטין גם בלי הדבר הזה. אצל אלוהים קיים בדיוק אותו מצב - הוא חסר את מה שהוא רוצה ובו זמנית הוא לא חסר זאת. כשהאדם מגיע להבנה זו, הוא חווה חיים טובים באמת, כי הוא כבר לא תלוי בהגשמת הרצון כדי להיות שלם. מדוע אדם מרגיש רע כשהוא מפסיק לרצות? אליעד כהן מסביר שאדם מרגיש רע כשהוא מפסיק לרצות, לא בגלל המצב של אין רצון, אלא מפני שהוא עדיין רוצה לרצות. זאת אומרת, האדם לא סובל מהמצב של חוסר רצון עצמו, אלא מהעובדה שהוא רוצה שיהיו לו רצונות. זהו השורש לסבל שלו, ולא המצב עצמו של אין רצון. כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? החקירה העצמית של ... תהליך זה מוביל להרחבת המודעות, ובסופו האדם מגיע להכרה שהרצון והאין רצון הם אחד. הוא חווה שלמות מוחלטת, כי כעת הוא יכול לרצות ללא חיסרון כלל. אליעד כהן מסיים בכך שהוא מאחל לכולם להמשיך לחקור לעומק את שורש הרצון, עד שיחוו את הרצון האולטימטיבי - רצון שבו אין כל חיסרון, והם נמצאים בשלמות מוחלטת עם המציאות. מהו שורש הרצון של האדם? כיצד ניתן לחיות עם רצון ללא חיסרון? למה אלוהים ברא את העולם? מה ההבדל בין רצון אנושי לרצון אלוהי? מהו הפרדוקס של הרצון והאין רצון? כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? מהו שורש הרצון של האדם וכיצד הוא קשור לרצון האל? הרצון של האדם הוא אחד המאפיינים המרכזיים של הקיום האנושי, אך כאשר אדם חוקר לעומק את שורש הרצון שלו, הוא עלול לגלות שאין לו באמת רצון, מה שעלול להוביל לתחושת ריקנות או סבל. השאלה המרכזית שעולה היא - האם ... - כוח ראשוני שהוליד את הרצון הראשון. מהי השלמות האמיתית? ברגע שאדם משיג מצב של אין רצון, הוא חווה אחדות מוחלטת עם המציאות. חוסר רצון מוחלט פירושו גם חוסר סבל, אך מעבר לכך - הוא מאפשר לאדם להיות בשלמות תוך כדי כך שהוא עדיין יכול לרצות. כלומר, להיות במצב שבו יש רצון אך אין חיסרון. כיצד ניתן לחיות עם רצון ללא חיסרון? המפתח להבנה הוא שהשכל האנושי רגיל לראות דברים במונחים של או זה או זה - או שיש רצון או שאין רצון. אך ברמה הגבוהה יותר של התודעה, ניתן להיות במצב שבו יש רצון, אך אין בו חיסרון. זהו הפרדוקס האולטימטיבי: להיות חסר את מה שאתה רוצה, ובו זמנית לא להיות חסר אותו. כיצד החקירה מביאה למהפך בתודעה? כאשר אדם חוקר לעומק את הרצון שלו, הוא עובר תהליך של טרנספורמציה תודעתית. בשלב הראשון הוא מבין שהוא חלק מהרצון של ... להבנה עמוקה שהרצון והאין - רצון הם למעשה ישות אחת. מהי החוויה של שלמות מוחלטת? כאשר הרצון של האדם מתהפך, הוא חווה רצון שאין בו חיסרון. במקום לרדוף אחר תשוקות מתוך חוסר, הוא יכול לרצות דברים ובו זמנית להרגיש שלם לחלוטין. זהו המצב שבו האדם חווה אחדות מוחלטת עם המציאות, שבה אין הבדל בין הרצון לבין היעדרו. מה הדרך להשגת ההבנה ... הרצון מובילה למהפך תודעתי, שבו האדם מבין את השורש האמיתי של הרצון ושל המציאות כולה. כאשר האדם משיג מצב שבו הוא יכול לרצות אך ללא חיסרון, הוא מגיע לשלמות מוחלטת. מהו שורש הרצון של האדם? כיצד ניתן לחיות עם רצון ללא חיסרון? למה אלוהים ברא את העולם? מה ההבדל בין רצון אנושי לרצון אלוהי? מהו הפרדוקס של הרצון והאין - רצון? כיצד החקירה העצמית מובילה לשחרור מוחלט? הפעם אני רוצה ... רצון, זו האמת, וזה רע לך ואתה לא רוצה את זה, אז תגיד שאתה לא רוצה את האמת. ולהרגיש רע, האדם מרגיש רע, רק כאשר כן יש לו רצון, חוסר השתוות עם המציאות. כי אם אדם חוקר, ומגיע לחוסר רצון, וזה גורם לו להרגיש רע, זה אומר שעדיין, הוא רוצה לרצות. מצד אחד הוא מבין שהוא לא רוצה שום דבר, ומצד שני הוא רוצה לרצות כדי שתהיה לו משמעות לחיים. הסיבה ...
שלמות או חיסרון - האם אתה באמת רוצה, את החסרונות שלך?
... או חיסרון - האם אתה באמת רוצה, את החסרונות שלך? כי יש כאלו שנדמה ... חווים את השלמות, עד שבעיניהם, גם החסרונות והרצונות שיש להם, גם אותם ... שלמות. כי יש כאלו שלא רוצים את החסרונות שלהם, אבל אלו שהם בשלמות, מבחינתם, גם החסרונות, הם עצמם שלמות מוחלטת. וכמובן שמדובר כאן על הרצונות, שהם החסרונות האמיתיים. כי חיסרון, פירושו רצון. ואין חיסרון, בלי רצון לשנות את המציאות. והחסרונות של האדם, אלו הרצונות שלו ... בשלמות. עד כדי כך, שהם רוצים את החיסרון והרצון של עצמם. שבעיניהם, גם החיסרון והרצון, גם הם שלמות אמיתית וכולי. ... את האמת. האם הוא באמת רוצה את החיסרון שלו, כחיסרון?! כי לרצות את החיסרון בשלמות, פירושו הוא, שבעיני האדם, החיסרון עצמו, הוא השלמות, מצד עצמו, בלי ... שלמות שגם אילו יכולת לבטל את החיסרון, בלי שיגרם לך מכך שום נזק, עדיין ... מכך שתרגיש רע, אם לא יהיה לך את החיסרון. שלמות, שבעיניך החיסרון הזה, אין דבר טוב ממנו. שלמות, ... להישאר לנצח נצחים בחוויית החיסרון הזה, מרוב שהוא מושלם וכולי. דהיינו, הרצון עצמו כרצון חסר, הוא עצמו השלמות. ואם האדם באמת חווה, שהחיסרון עצמו, הוא שלמות בעיניו, אז למה ... שמי שבאמת חווה שלמות מוחלטת, בחיסרון עצמו כחיסרון, הוא לא ירצה לשנות את החיסרון שלו עצמו. כי הוא רוצה את החיסרון עצמו. והאדם מוכרח להתבונן ולגלות, מה באמת מניע אותו למלא את החסרונות שלו. האם זו תחושת חסר? ומהיכן היא נובעת? וכולי. ורק מי ... לא באחדות כלל. כי מי שמודע לעצם קיומו, ולכך שהוא אוכל, ולכך שהוא רוצה ...
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
... ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים מהי המשמעות של דרך ללא כל דרך לפי אליעד כהן? אליעד ... של ברוס לי, אשר נשאל פעם מהי דרכו, והשיב: הדרך שלי היא דרך חסרת דרך. ההסבר למשפט זה הוא, שכל דרך מוגדרת היא דרך בעלת חיסרון , כי ברגע שאדם מגדיר את עצמו בתוך מסגרת או גישה מסוימת, הוא אוטומטית מגביל את עצמו ומדחיק את כל שאר ... ולכן כל דרך שמבקשת ממנו לעשות זאת היא דרך פגומה, שיוצרת חיסרון פנימי וסבל. איך אפשר להגיע למצב שבו אין הגבלה ואין הגדרה עצמית? ההסבר המרכזי של אליעד הוא, שהדרך ... ספציפי כדי להרגיש טוב או שלם. במצב הזה, האדם מסוגל להכיל את החסרונות והיתרונות של כל מצב באופן שווה, ולכן אינו סובל עוד משום ניגוד או קונפליקט פנימי. לדוגמה, אדם ...
רע, החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו
רע, החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו
... החיסרון בלהיות אלוהים, להרגיש רע כאלוהים, לסבול באמת או כאילו למה יש רע בעולם אם אלוהים הוא מושלם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא של ... הרע והסבל בעולם מנקודת המבט של אלוהים ושל האדם, ומדוע קיימת בכלל תחושה של חיסרון או סבל כאשר הכל לכאורה אחד ומושלם. התפיסה הבסיסית שאליעד מציג היא שהכל הוא אחד מוחלט, אבל בתוך האחדות הזו, יש גם תחושה של הפרדה, של טוב ורע. אלוהים, כביכול, הוא שלמות ואחדות, ובכל זאת יש חוויה של סבל וחיסרון. האם אלוהים יכול להרגיש רע באמת? אליעד מתייחס לשאלה האם אלוהים עצמו יכול להרגיש רע. הוא מסביר שמכיוון שאלוהים הוא האחדות עצמה, הוא ... בתוכה את כל האפשרויות. אחת האפשרויות הללו היא האפשרות של חוויית סבל ושל תחושת חיסרון. זה לא באג במערכת, אלא תכונה הכרחית של אינסוף ושלמות. אם לא הייתה אפשרות של סבל, הרי שהמציאות לא הייתה באמת אינסופית ושלמה, אלא חסרה אפשרות מסוימת. הסיבה שהאדם סובל, לפי אליעד, היא משום שהאדם לא תופס שהוא עצמו אלוהים, שהוא האחד המוחלט. האדם תופס את עצמו כישות מוגבלת, וכך נוצרת אצלו תחושת חיסרון , כי הוא מנסה כל הזמן להשיג משהו שחסר לו. אך אם הוא יבין שהכל הוא שלמות אחת, שאין באמת משהו שחסר, כל תחושת הסבל תיעלם לחלוטין. איך אפשר להפסיק לסבול בעולם הזה? אליעד מציע דרך להפסיק את הסבל: להגיע להבנה מוחלטת שהכל הוא אחד. הוא ... הוא מבין באופן מוחלט שהמציאות האמיתית היא שלמות אחת שאין בה שום הפרדה ושום חיסרון. הוא נותן דוגמה של אדם שפוגע באצבע שלו וחש כאב. האדם חושב: כואבת לי האצבע. אבל אם הוא יבין לעומק שאין באמת הפרדה בין האצבע שלו ... זה אפשרי? אליעד כהן מסביר שההבנה הזו היא אכן אפשרית, אך דורשת מאמץ נפשי ורוחני. זה לא משהו שקורה ברגע אחד, אלא תהליך מתמשך שבו האדם בודק שוב ושוב את הנחות היסוד שלו ומנסה להבין את המציאות בצורה מדויקת יותר. ככל שהאדם מבין יותר שהמציאות היא אחדות מוחלטת, כך הוא משתחרר מהסבל ומהחיסרון. הוא מבהיר שלמרות שזה נראה קשה ואפילו בלתי אפשרי, התהליך הזה הוא התהליך היחיד שבאמת משחרר את האדם מסבל. לא מדובר על אמונה או רעיון ... באמת? מה ההבדל בין סבל אמיתי למדומה? האם אלוהים סובל באמת? איך להשתחרר מתחושת חיסרון? למה יש רע בעולם מושלם? איך לחוות את האחדות המוחלטת? ...
חוסר מודעות, התמודדות עם הסביבה, לשכנע אנשים, פוביה מג'וקים, פחד מג'וקים, לרצות את החיסרון
חוסר מודעות, התמודדות עם הסביבה, לשכנע אנשים, פוביה מג'וקים, פחד מג'וקים, לרצות את החיסרון
חוסר מודעות, התמודדות עם הסביבה, לשכנע אנשים, פוביה מגוקים, פחד מגוקים, לרצות את החיסרון איך להתמודד עם חוסר מודעות של אנשים אחרים? אליעד כהן מסביר שההתמודדות עם חוסר מודעות של אנשים אחרים מתחילה במודעות עצמית. אדם השואל כיצד להתמודד עם חוסר מודעות של אחרים, מניח באופן מוטעה שהבעיה היא באחרים ולא ... אחר אינו מבין ואינו מוכן לקבל נקודת מבט מסוימת - היא שאלה שמגלה חוסר מודעות עצמי. כשאדם מנסה לשכנע מישהו ולא מצליח, הוא בעצם ... מגוקים? למה הוא לא רוצה אותם? ברגע שהאדם יבין את הסיבות לפחד ולחוסר הרצון, הפחד ייפתר לחלוטין. באותו האופן, כשאדם מבין מדוע ... - כלומר, לשורש העמוק ביותר שממנו המציאות נוצרת, ושממנו ההבנה או חוסר ההבנה מגיעים - הוא יפסיק לחוות חוסר שלמות. האדם יבין שכל האפשרויות הן בעצם טובות, או למעשה, ... כולן מגיעות מאותו מקום שלם ושלם בעצמו. אדם שיבין זאת כבר לא ירגיש שחסר לו דבר, והוא לא יחווה עוד ראש בקיר. סיכום עיקרי הנקודות ... והראשונית של כל בעיה תשחרר את האדם מהסבל שלה. איך להתמודד עם חוסר מודעות של אנשים? למה אנשים לא משתכנעים? איך להשתחרר מפחד ... אותי? מה השאלה? ש: אני רוצה לדעת איך אני מתמודדת טוב יותר עם חוסר מודעות של אנשים אחרים. אליעד: קודם כל על זה שלך תהיה ... עליהם כבר, אמרת איך אני מתמודדת עם זה שהם אין להם מודעות, אבל זה חוסר מודעות שלך כי אם היה לך מודעות את היית מבינה שאין לך שום ... לאו דווקא על המילה טוב, או שתביני שזה אחד עם ההפך או שתמיד תחשבי שחסר לך משהו. זאת אומרת, את מניחה שאם רק הייתי מצליחה לגרום לו ... לא יודע מה, אולי משהו אחר מטריד אותו. תנסי להתבונן ותביני גם את החיסרון כן לא אכפת לי למה, אבל בסוף הוא לא מבין אותי, מה אכפת לי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רוחניות, מודעות עצמית, חיסרון הקיום העצמי, איך להיות מאושר? מורים רוחניים, חיפוש רוחני, לא לדעת שאתה קיים, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית, סבל ואושר, מהו קיום? מהו האני? אמת אחרת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זומבי, איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: זומבי, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומלץ, פסיכותרפיה הוליסטית, ייעוץ פילוסופי בתחום זומבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 19:42:46 - wesi1