אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
איך לשפר את יכולת הריכוז?

בשיחה זו, נדונה השאלה כיצד לשפר את יכולת הריכוז, הן בהיבט האישי והן בהיבט החינוכי. אחד הנושאים המרכזיים היה איך להתמודד עם קושי בהתרכזות ולמצוא פתרונות אפקטיביים לכך.

המרצה מציין שברגע שאין עניין או חשיבות למטלה, קשה להתמקד בה. לדוגמה, כשאדם צריך ללמוד נושא שהוא לא מוצא בו עניין, הוא יתקשה להתרכז בו. מצד שני, כשמשהו חשוב לו, הוא יוכל להתמקד בזה ללא קושי. הוא גם מציין כי לעיתים קרובות, כשאנשים מגלים שהן לא מצליחים להתרכז במשהו, הם נוטים לחפש הסברים חיצוניים, כמו קיומן של בעיות ריכוז, במקום להבין שזה פשוט עניין של חוסר עניין או חוסר חשיבות.

מה הסיבה לקושי להתרכז?

המרצה מציין שאנשים בדרך כלל לא מצליחים להתרכז במשהו אם הם לא מאמינים שזו משימה חשובה. כשמשהו לא חשוב להם, הם פשוט לא מצליחים להתרכז בזה. לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו מה אכפת לו אם לא מתרכז בעבודה מסוימת, התשובה שמתקבלת היא שהתשובה פשוט לא חשובה לו מספיק. אם לאדם יש את ההבנה הזאת, הוא יכול לשחרר את הדאגות ולהתרכז במטלות אחרות.

כיצד עונים על הבעיה?

אליעד מדבר על הדרך לשפר את הריכוז, למשל, באמצעות שינוי הגישה או צורת החשיבה על המשימה. לדוגמה, במקום לחשוב על לימודים כעל משימה שדורשת ריכוז, ניתן לשנות את הגישה ולחשוב עליהם כעל דבר שעושים מתוך רצון פנימי ולא מתוך חובת ביצוע. הוא מציין כי לעיתים, אנשים שואלים את עצמם אם הם לא מצליחים להתרכז דווקא במצבים שהן לא באמת מעוניינים בהם.

האם באמת יש בעיה בריכוז?

אליעד מציין שמצבים כמו קשיים בהתרכזות לא בהכרח מעידים על בעיה או מחלה. הוא טוען שבמקרים רבים, קשה לאנשים להתרכז במטלות מסוימות בגלל שהם פשוט לא מוצאים בהם עניין, ולא בגלל שיש להם בעיה פיזיולוגית או נפשית. הוא מסביר שבמצבים כאלה, יכול להיות שהאדם לא באמת מרוכז, כי הוא לא חושב שהמטלה חשובה מספיק.

קשר בין ריכוז לאלימות אצל ילדים

נושא נוסף שנדון היה הקשר בין ריכוז לאלימות אצל ילדים. אם ילד מתקשה להתרכז, הוא עשוי להימנע מהמטלות שהוא לא מוצא בהן עניין, ובמצב כזה, ישנם ילדים שפונים להתנהגויות אלימות מתוך תחושת חוסר שליטה או עימות עם הסביבה. לדוגמה, אם ילד לא מצליח להתרכז בגלל שהוא לא מעוניין במטלה מסוימת...
הרגשה של חוסר חינוך שינוי גישה מה הסיבה הפגנה למצוא פתרון הפרעות אישיות לחשוב לשאול שאלות הסברים שינוי הרגלים adhd איך להתרכז איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אלימות אלימות אצל ילדים אלימות של ילדים בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיות התנהגות אצל ילדים בעיות התנהגות של ילדים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיות ריכוז בעיית התנהגות בעיית התנהגות אצל ילדים בעיית התנהגות של ילדים בעיית קשב בעיית קשב וריכוז בעיית ריכוז הדרכה להורים הדרכת הורים הפרעה הפרעות הפרעות התנהגות הפרעות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות ריכוז הפרעת התנהגות הפרעת התנהגות אצל ילדים הפרעת התנהגות של ילדים הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת ריכוז הקשבה התנהגות התנהגות אצל ילדים התנהגות של ילדים חינוך חינוך ילדים ילד ילדה ילדים ילדים אלימים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים להתרכז לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים קושי קושי להתרכז קשב קשב וריכוז קשיים ריכוז ריכוז וקשב
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז מחשבתי. מה עושים? הדרך היחידה להצליח לשלוט ... זה שחוקרים את השורש שלהן. פירוש: כל מחשבה שאדם חושב אותה, יש סיבה מדוע הוא חושב אותה. על האדם לנסות להבין מה גורם לו לכך שהוא חושב על אותו הדבר שמפריע לו להתרכז . זא אם האדם מנסה לחשוב על X ובמקום זה כל ... להבין מדוע Y כל הזמן קופץ לו במחשבה. על האדם לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב על Y. כאשר מגיעים לסיבה, הבעיה נפתרת. כמו כן, לפעמים האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שהוא אינו רוצה לחשוב על X. לדוגמה: ילד בשיעור בבית ספר. הילד אינו מצליח להתרכז בשיעור, משום חוסר העניין שלו במה שהוא לומד בשיעור = שעמום. זא כאן מדובר על חוסר יכולת להתרכז, משום חוסר רצון להתרכז. במקרה כזה, על האדם לנסות לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. אם האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שאינו רוצה בשלמות לחשוב על X, ... לשורש הראשון שרק בגללו ההטרדה המחשבתית קיימת. כל זמן שהאדם אינו מגיע לשורש הראשון של הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה רוצה לחשוב על דבר כלשהו, הרי שעדיין חוסר הריכוז יכול להפריע לו. על האדם לגלות את השורש של ...
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
... מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? בשיחה שמתקיימת בין שני אנשים, אחד מהם מציין שהיא חווה קושי בהעברת מחשבות ורעיונות בשיחה עם אחרים, למרות שהיא לא ... איך לענות, אם אולי השני לא יאהב את מה שהיא אומרת. כל אלה עשויים לשבש את יכולת הריכוז שלה בשיחה. בשלב זה, אליעד מציע פתרון לבחון את יכולת הריכוז שלה בצורה יותר מדויקת. לדוגמה, הוא מציע להקליט את השיחה שלה עם מישהו ולבחון את איכות המחשבה והדיבור שלה בשיחה, מול המצב שבו היא מדברת עם עצמה. ההנחה היא שאם תוכל להתרכז בשיחה עם עצמך, זה עשוי להראות שהיא גם יכולה להתרכז בשיחה עם אחרים. בהמשך השיחה, אליעד שואל אם לא ייתכן שמה שמפריע לה בשיחה עם אחרים הוא לא בהכרח השיחה עצמה, אלא תוספת של מחשבות נוספות שמזעזעות את הריכוז שלה. הוא מציע שהיא תנסה להקליט שאלה פשוטה, לדוגמה: האם אני צריכה לעשות ספורט? ולראות כיצד היא עונה על השאלה הזאת. הוא מבהיר שהמטרה היא לבדוק את הריכוז שלה, ולהבין אם הבעיה לא נובעת מהשיחה עם אחרים, אלא מחוסר היכולת שלה להתרכז בסיטואציות מסוימות. ההנחה כאן היא שמחשבות שליליות שצצות במהלך השיחה (כגון פחד מכישלון או חרדה ממה יחשוב עליהם השני) יוצרות הסחת דעת, שמפגעת בתהליך החשיבה והריכוז. אלה מחשבות שעוסקות במה עשוי לקרות אם תכשל בשיחה, ומה יקרה אם לא תוכל להביע את עצמה בצורה ברורה. במילים אחרות, הבעיה עשויה לנבוע מההפרעה שהמחשבות הנלוות לשיחה יוצרות, ולאו דווקא מהשיחה עצמה. אליעד טוען כי אם המוח עסוק במחשבות אלו, הוא פחות מסוגל להתרכז בשיחה עצמה ולהעביר את המחשבות בצורה חדה ומסודרת. ההסבר הזה מדגיש את הצורך לפתח את יכולת הריכוז, ולא להחפז להאשים את השיחה עם אחרים בלבד. כדי להבין את הקשיים הללו, חשוב לפתח את היכולת להיות מרוכזים בעצמנו ולשפר את המיקוד בשיחה. אליעד מציין שאם נוכל לזהות את המחשבות שמפריעות לנו במהלך השיחה, נוכל לנטרל אותן ולהיות יותר בפקוס. מהם הגורמים שמפריעים לריכוז בשיחות עם אחרים? אליעד מבהיר כי כל אדם שבא במגע עם אחרים נתקל לעיתים בקשיים לשמור על ריכוז בשיחה. יש לכך כמה סיבות מרכזיות. אחת מהם היא תוספת המחשבות שמעסיקות אותנו במהלך השיחה, כמו שאלות על מה יקרה אם ניכשל או ... עלינו הצד השני. כל מחשבה כזו שואבת משאבים מהחשיבה העיקרית, מה שגורם לאובדן ריכוז . אליעד מבקש להבין אם אפשר למנוע את התופעה הזו, ומציע דרכים שונות להתמודד עם המצב. הוא מדגיש את החשיבות שביכולת להסתכל על ... שמובילים להסחות דעת, כמו פחד מכישלון או חרדה מהשיחה עצמה. כל אלה מחלישים את הריכוז. כיצד ניתן לשפר את יכולת הריכוז בשיחה? כדי לשפר את הריכוז בשיחה, חשוב מאוד להבין את הקושי הזה לעומק ולזכור שלא מדובר רק בבעיה של התמקדות בשיחה. אליעד מציע גם פתרון באמצעות תרגולים שיכולים לשפר את יכולת הריכוז בשיחה. לדוגמה, הוא ממליץ להקליט את השיחה ולהאזין לה מאוחר יותר, ובכך להבין איך השיחה מתפתחת וכיצד אנחנו יכולים להשתפר. במידה והאדם מצליח לזהות את הבעיה ולהבין את מקורות חוסר הריכוז, ניתן להתמודד עם הקשיים בצורה יותר אפקטיבית. אליעד מציע להימנע מלחשוב על ההשלכות של השיחה ולהתמקד בניהול השיחה בצורה ... לסיכום, איך לשפר את היכולת לשוחח ולהתמקד בשיחה? בשיחה זו הוצגה הדילמה של חוסר הריכוז בשיחות עם אחרים והגורמים האפשריים לכך. אליעד הציע דרכים לשיפור, כמו הקלטת שיחות ובחינת יכולת הריכוז בשיחה מול עצמנו. כמו כן, יש לקחת בחשבון את המחשבות שליליות שמפריעות לריכוז ולהימנע מהן ככל האפשר. בעזרת זיהוי הבעיה ושימוש בטכניקות לשיפור הפוקוס, ניתן לשפר את יכולת השיחה ולדבר בצורה חופשית יותר מול אחרים. פיתוח מיומנויות שיחה איך להתרכז בשיחה? חוסר פוקוס בשיחה פחד קהל יכולת שיחה איך לשפר ריכוז בשיחה? ...
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
גורמים לדחיינות כרונית, להתגבר על דחיינות כפייתית, איך מתמודדים עם דחיינות? טיפול בדחיינות, נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות
... נטייה לדחות דברים, לדחות לרגע האחרון, קשיי ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז, קבלת החלטות מהי באמת המהות של דחיינות? כאשר אדם אומר שהוא סובל מדחיינות, הוא ... משום שהספק נעלם. מה הקשר בין דחיינות להפרעת קשב וריכוז? אליעד מסביר שהמהות של הפרעת קשב וריכוז דומה מאוד למהות של דחיינות. הוא מדגיש שאין באמת תופעה שנקראת הפרעת קשב וריכוז, אלא ישנה חוסר יכולת של האדם להיות שלם עם הדבר שבו הוא מתרכז. המוח תמיד בוחר להתרכז במה שנתפס בעיניו כדבר החשוב ביותר באותו רגע. למשל, ילד שאינו מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מסוגל להתרכז מיד כשמציעים לו לשחק כדורגל, אינו סובל באמת מבעיית קשב וריכוז. הוא פשוט מתעניין יותר בכדורגל מאשר בהיסטוריה. הסיבה שהמורה או ההורה טוענים שהוא סובל מהפרעת קשב היא שהם לא מצליחים לגרום לו להתעניין בנושא שהם מעוניינים בו. כלומר, בעיית הריכוז אינה שהמוח אינו יכול להתרכז, אלא שהמוח אינו שלם עם ההתמקדות בנושא מסוים. כאשר המוח מאמין שיש נושא אחר שחשוב ... - הוא פשוט יבצע את המשימה. דחיינות מול הפרעת קשב וריכוז - הקשר המנטלי בדומה לדחיינות, גם הפרעת קשב וריכוז היא תופעה הנתפסת כבעיה, אך למעשה היא ביטוי לכך שהמוח תמיד מתמקד במה שהוא רואה כחשוב ביותר. כשאדם לא מצליח להתרכז במשהו, זה משום שהמוח שלו מוצא משהו אחר כחשוב יותר. ילד שלא מקשיב בשיעור היסטוריה, אך מתרכז לחלוטין בכדורגל, אינו סובל מהפרעת קשב - הוא פשוט לא מתעניין בנושא. כך גם בדחיינות - אם אדם דוחה משהו, זה משום ... גם לא האמת כי אז יבוא אותו בן אדם ויגיד תקשיב יש לי בעיה יש דברים שאני רוצה לעשות ואני לא עושה, נגיד אני רוצה לטוס לחול אני לא ... שלו. הבנו את הסיפור זה כמו נגיד בחצי משפט הפרעת קשב ו
פיזור מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר את האמת לגבי כל דבר, לבדוק מה האמת בכל תחום, במה לבדוק מה האמת, איך לבדוק מה האמת? לא יודע למה רע לי
פיזור מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר את האמת לגבי כל דבר, לבדוק מה האמת בכל תחום, במה לבדוק מה האמת, איך לבדוק מה האמת? לא יודע למה רע לי
... מחשבתי, לא מצליח להתמקד, לא מצליח להתרכז, לא מצליח לחקור דבר עד הסוף, איך להתמקד? לברר ... כהן מסביר כיצד אנשים רבים מתקשים להתרכז כאשר הם מנסים לחקור שאלה מסוימת לעומק, והראש ... כשהוא לבד, ומתחיל לחשוב שזה קשור לילדותו, כשההורים השאירו אותו לבד בגן. מכאן ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
... לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות הפחדה וענישה, כלומר, להעניש את הילד כשהוא לא מתרכז, כך שהפחד יגרום לו להקשיב. הדרך השנייה היא לתגמל אותו באמצעות פרס על הקשבה וריכוז, כך שימשך לשיעור מתוך מוטיבציה לקבל את התגמול. אפשר גם לשלב את שתי הדרכים: להעניש אותו כשהוא לא מרוכז, ואז להציע לו פרס או הצלה כתגובה חיובית להקשבה. אליעד כהן מציין כי שיטות אלו יעילות באופן זמני בלבד ולמטרה ספציפית מאוד, כמו להציל ילד מסכנה רגעית. אך הן אינן תורמות להתפתחותו השכלית לטווח הארוך, כי הילד לא ילמד לחשוב בעצמו אלא יפעל מתוך פחד או רצון לתגמול בלבד. הדרך הנכונה והטובה ביותר לעזור לילד להצליח היא להתייחס למה שמעניין אותו כרגע ולעזור לו לפתח את השכל דרך אותו תחום עניין. למשל, אם הילד מתעניין בכדורגל, אז במקום להכריח אותו ללמוד מתמטיקה או היסטוריה, אפשר ללמד אותו לחשוב דרך כדורגל: איך הכי נכון לבעוט בכדור, מה הזווית האופטימלית לשער, מהן הטכניקות הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו. איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה? אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד מרגיש שמישהו מנסה להכריח אותו, הוא יפתח התנגדות ויחסום את עצמו. לעומת זאת, אם האדם שמנסה ללמד אותו מגיע בגישה חברית אמיתית, ללא לחץ, ה
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
... ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח משפיעים על התפקוד השכלי של האדם, ... תובנות אמיתיות. כלומר, ייתכן שאדם שחווה מצב רוח טוב מרגיש בטעות שיש לו תובנות חשובות, אך במציאות אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח טוב, הוא באמת מגיע לתובנות ... ולכן הוא פחות פנוי להבחין בתובנות שעולות לו. ייתכן מאוד שהתובנות קיימות כל הזמן, אך המצב הנפשי השלילי אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר מרוכזים . כלומר, מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית שמונעת את מיקוד הקשב בתובנות שקיימות באופן טבעי. עם זאת, אליעד גם מבהיר שאין לראות בכך את כל האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל בהכרח לתובנות חדשות? אליעד ... נקודת מבט זו, התפקיד של מצב רוח טוב אינו ליצור את התובנות עצמן, אלא לעזור לאדם להבחין ולהכיר בתובנות שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע מרבי נחמן מברסלב: כי בשמחה ... רוח כדי להגיע לתובנות? אליעד מתייחס גם לשאלה האם ניתן לשלוט במצב הרוח, בכדי להבטיח הגעה לתובנות בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע לתובנות בצורה עקבית. עם זאת, ... שלו טובות יותר, אך במציאות הן אינן בהכרח מדויקות או מועילות יותר מאלו שאליהן הגיע בזמנים אחרים. לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן מורכב על התובנות והריכוז , כאשר מצב רוח טוב עשוי להקל על ההבחנה בתובנות קיימות, ומצב רוח רע עשוי לייצר קרקע פורייה דווקא להיווצרות של תובנות חדשות מתוך קשיים והתמודדות. איך מצב רוח משפיע על ריכוז? האם מצב רוח טוב יוצר תובנות אמיתיות? מצב רוח רע ותובנות שמחה וריכוז לפי רבי נחמן האם אפשר לשלוט במצבי רוח? קשר בין שמחה למצב רוח? למה קשה להתרכז כשאין מצב רוח טוב? ...
למה אני מרגיש חלש? למה אני מרגיש דפוק? איך לא להרגיש חלש? איך להפסיק להרגיש חלש? ניתוח מקרה לדוגמה, פוסט טראומה מודחקת, איך לחקור רגש שלילי? האם אני באמת דפוק? האם אני באמת חלש? למה אני חושב משהו על עצמי? חרדת ביצוע, אני חלש ביחס לאחרים, לא מצליח להתרכז בדברים, לא מצליח להוציא רישיון נהיגה, נכשל בהמון תחומים, תגובת שרשרת, איך לצאת מלופ? איך להפסיק לופ?
... חרדת ביצוע, אני חלש ביחס לאחרים, לא מצליח להתרכז בדברים, לא מצליח להוציא רישיון נהיגה, נכשל בהמון תחומים, תגובת שרשרת, איך לצאת מלופ? איך להפסיק לופ? ניתוח מקרה של אדם שלא רוצה להרגיש חלש, ... כתוצאה מחוסר יכולת ללמוד נהיגה, כתוצאה מחוסר ריכוז , כתוצאה מחרדת ביצוע, מהפחד לטעות, מהפחד שמורה הנהיגה יצעק עליו ושהוא ירגיש חלש. במילים אחרות, הפחד להיות חלש, מלווה אותו כל הזמן, מה שבעצם הורס ... במשימות פשוטות כמו להוציא רישיון נהיגה או להתרכז בעבודה. הוא מתאר תחושות של חרדה, פחד וחשש מלהיראות חלש בעיני אחרים. אליעד מבקש ממנו לנסות להבין לעומק מה עומד מאחורי התחושות האלה. האם התחושה ... את העזרה. הסיטואציה הזו הטביעה בו פחד מפני אלימות פיזית ותחושת השפלה עמוקה. אליעד מסביר שאותה חוויה ראשונית היא המקור לתחושת החולשה ולחרדה שמלווה אותו מאז ועד היום. איך החוויה מהעבר ... יכולת ללמוד נהיגה, אלא החרדה המוגזמת שמונעת ריכוז ופוגעת בתפקוד שלו. האם אני באמת דפוק יותר מאחרים? האדם מתאר את ההרגשה שהוא דפוק ביחס לאחרים, ואליעד מסביר לו שהסיבה לכך אינה בעיית אינטליגנציה ...
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה
אלימות ילדים, כעס ילדים, חרדות ילדים, פחדים ילדים, קשיים רגשיים אצל ילדים, חינוך ילדים אלימים, התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים, התפרצויות זעם אצל ילדים, סכיזופרניה אצל ילדים, התפרצויות כעס אצל ילדים, לרפא אוטיזם, לרפא סכיזופרניה למה כעס של ילד אוטיסט שונה מכעס של ילד רגיל? כאשר ילד רגיל כועס, ניתן לתקשר איתו בשלב כלשהו ולברר למה הוא כעס. אפשר לשאול אותו שאלות כמו למה כעסת? או מה גרם לך להתעצבן?, וכך לנסות לפתור את הבעיה. לעומת זאת, במקרה של ילד אוטיסט, פעמים רבות לא ניתן לתקשר איתו בצורה ברורה או להבין בדיוק מה הוא רוצה. גם לאחר שהילד האוטיסט נרגע, הוא לרוב לא מסוגל להסביר מה גרם לו להתפרץ בזעם, ולכן קשה מאוד לפתור את הבעיה בצורה ישירה. מה הגורם הכללי להתפרצויות כעס אצל ילדים ואצל מבוגרים? כל כעס, אצל כל אדם, נובע מכך שהמציאות מתרחשת נגד רצונו. כאשר האדם רוצה דבר מסוים וזה לא מתרחש, או כאשר קורה משהו שהוא אינו רוצה, הוא יחווה כעס. זוהי הסיבה הכללית, והיא תמיד נכונה. גם אם לא ברור מה בדיוק גרם לילד האוטיסט להתפרץ, עדיין בוודאות ניתן לומר שהוא כועס כי משהו במציאות מתנגש עם הרצון שלו. מה לעשות כאשר הילד כבר בעיצומו של התקף הזעם? כאשר הילד כבר נמצא במצב של כעס קיצוני, לא ניתן לתת פתרון אוניברסלי אחד. כל מקרה לגופו: אם הילד מסכן את עצמו או אחרים, צריך לפעול באופן נקודתי - להרחיק חפצים מסוכנים, להחזיק אותו או להרגיע בצורה אחרת. אליעד מדגיש שבאופן עקרוני, הגישה הטובה ביותר אינה להמתין למצב שהילד כבר התפרץ בזעם, אלא למנוע את ההתפרצויות מראש. איך למנוע מראש את התפרצויות הזעם של ילד אוטיסט? כדי למנוע התפרצויות זעם מראש יש לפעול בשני כיוונים: ללמד את הילד להכיל את המציאות, גם כשהיא מנוגדת לרצונותיו. ללמד את הילד איך לשנות את המציאות בצורה אפקטיבית כדי שיתאים לו. איך ללמד את הילד להכיל את המציאות גם כשהיא נגד רצונו? ביום יום, צריך לחשוף את הילד באופן מבוקר והדרגתי לסיטואציות שבהן הוא לא מקבל את מבוקשו באופן מיידי. למשל, אם הוא מבקש להחליף ערוץ בטלוויזיה, במקום להחליף מיד, ניתן לומר בעוד דקה או עוד שתי דקות, וכך הילד מתרגל למצב שהרצון שלו לא מתממש מיד. דוגמה נוספת: אם הילד צמא, במקום להביא לו את המים מיד, אפשר לעודד אותו להביא מים בעצמו. כך ה
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה
... ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה מה גורם להתנהגות אובססיבית בכניסה לוואטסאפ? אליעד כהן מסביר על התנהגות כפייתית (OCD) באמצעות דוגמה של בחורה שהרבתה להיכנס לוואטסאפ באופן אובססיבי אחרי כל שיחה עם בחור, אף על פי שלא היה לה מה להגיד לו. ההתנהגות הזו לא הייתה חד - פעמית, אלא חזרה על עצמה לעיתים תכופות. הבחורה נכנסה כל ... - היא ידעה שהוא בסביבה, ידעה שהוא חי, ידעה אפילו שהוא עובד בחדר ליד, ובכל זאת הייתה חייבת לבדוק שוב ושוב אם התחבר לוואטסאפ. אליעד מסביר שהשורש להתנהגות הזו נמצא ברצון שלה להיות קרובה אליו, אבל לא בצורה ישירה אלא באמצעות פנטזיה. ... אולי משהו השתנה. זה אותו מנגנון פסיכולוגי של בחירת אשליה על פני המציאות - פעולות חוזרות חסרות תכלית שנועדו למלא חסר רגשי כלשהו. איך ניתן לפתור את ההתנהגות הכפייתית? אליעד כהן טוען שהצעד הראשון לפתרון ההתנהגות הכפייתית הוא לזהות ולהכיר בשורש האמיתי שלה. האדם חייב להבין שהפעולה הכפייתית ... לא יכיר בשורש הבעיה, הוא ימשיך לעשות פעולות חסרות תכלית שמסבות לו סבל, כי הוא לעולם לא יתמודד באמת עם החיסרון שמנהל אותו. איך דפוס דומה מופיע בהתנהגויות אחרות כמו בדיקת לייקים בפייסבוק? אליעד מביא דוגמה נוספת של אנשים שבודקים בצורה ... ערך, ולהחליט אם הוא רוצה להמשיך להיות תלוי באישור חיצוני או למצוא דרך לחזק את תחושת הערך שלו באופן עצמאי. כיצד דוגמת הסאדו (סאדו - מזוכיזם) קשורה להתנהגות כפייתית? אליעד כהן נותן דוגמה של גבר שאוהב סאדו ורוצה להבין למה הוא נמשך ... הוא חווה דרך חייה את החוויה שהוא עצמו לא מסוגל להרשות לעצמו - להיות בחוסר שליטה מוחלט. גם כאן האדם בוחר בפנטזיה על פני מציאות ישירה. לסיכום, ההתנהגות האובססיבית והכפייתית נובעת מהעדפת אשליה ופנטזיה על פני התמודדות ישירה ... בהכרת שורש הבעיה ובבחירה מודעת בין מימוש הרצון בפועל לבין שחרור מוחלט של הפנטזיה. טיפול ב - OCD מדוע אנשים מבצעים פעולות חסרות תכלית? איך להפסיק התנהגות כפייתית? למה אנשים מכורים לוואטסאפ? מה גורם לאובססיה לבדוק לייקים בפייסבוק? ...
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל
אנורקסיה, הפרעת אכילה, הפרעת התנהגות, בעיות אכילה, ירידה במשקל כיצד מטפלים באנורקסיה ובהפרעות אכילה באופן יעיל? הטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות דורש בראש ובראשונה הבנה עמוקה של ההיגיון והאמונות הפנימיות של האדם הסובל מההפרעה. אליעד כהן מדגיש כי המפתח ... משמעותית נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שאין טעם להכריח את המטופל לאכול. כפייה יוצרת התנגדות, ודווקא מחזקת את ההפרעה . הוא מדגים כי במקום לומר ... אולי נוכל לפתור זאת בדרך אחרת. גישה זו מעודדת את המטופל לפתוח את עצמו ולשתף ברגשותיו ובחששותיו. מה הקשר בין הפרעות אכילה לדימוי עצמי ולקבלה עצמית? אליעד מסביר שהפרעות אכילה, ובפרט אנורקסיה, קשורות קשר הדוק לתפיסה של האדם את עצמו. רבים הסובלים מהפרעה זו תלויים מאוד באישור חיצוני ... ולברר יותר לעומק, עד שכל החששות והסיבות להתנגדות יתגלו ויטופלו. לסיכום, מהי הגישה הנכונה לטיפול באנורקסיה ובהפרעות אכילה? הגישה הנכונה לטיפול היא ... על הבנה אמיתית של ההיגיון הפנימי של המטופל. רק כך ניתן לייצר שינוי מחשבתי אמיתי ויציב שיסייע למטופל להשתחרר מהפרעות האכילה ולהחזיר לעצמו את איכות חייו. הפרעות אכילה אנורקסיה ובולימיה דימוי עצמי וקבלה עצמית איך להתמודד עם פחדים? התמודדות עם הרגלים כפייתיים כיצד ניתן לטפל באנורקסיה ובהפרעות אכילה אחרות? אנורקסיה היא הפרעת אכילה שמובילה לירידה קיצונית ... שבה האכילה נתפסת כדבר שלילי ומזיק. הטיפול באנורקסיה דורש הבנה מעמיקה של התפיסות הפנימיות של האדם הלוקה בהפרעה, ולא רק כפייה חיצונית של אכילה. מהו הבסיס להפרעה וכיצד מזהים אותו? ראשית, חשוב לזהות מתי ואיך החלה ההפרעה . יש לבדוק עם האדם הסובל ממנה אם ... המציאות של אדם אנורקסי? 1. לזהות את הסיבות להימנעות מאכילה - יש לחשוף את כל הסיבות האפשריות שהובילו להתפתחות ההפרעה, כולל סיבות פנימיות שלא תמיד ... מה ההיגיון מאחורי זה?. גישה זו יכולה לגרום למטופל להיפתח ולשתף ברגשותיו. מה הקשר בין דימוי עצמי לקבלה עצמית? הפרעות אכילה רבות נובעות מתלות בהערכה ... החלשת הפחדים והגדלת היתרונות שבאכילה, ניתן לסייע לאדם לשנות את דפוסי החשיבה שלו ולצאת מהמעגל ההרסני של ההפרעה. הפרעות אכילה ... שהתחיל לא שהוא נולד כזה. ואז מנסים להבין מה ההתנגדות שלה לאכול בגדול מה ההתנגדות, להגיד להורים תשאלו את הילדה למה את לא אוכלת, מה היא תגיד יש ... דברים שלא דיברנו עליהם או שלא פתרנו באמת את הבעיות שלה. זה מחויב במאה אחוז זה פשר העניין, הפשיטות זה כמו כל התנהגות טורדנית אחרת מה המחויב אבל ... לא לבוא בקטע של לשלול אותה, אם באים בקטע של לשלול אותה יהיה לה רע צריך לבוא בקטע של לנסות להכיל אותה. ש: כמו הפרעה. אליעד: נכון כמו בהרבה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעות קשב וריכוז, ADHD, קושי להתרכז, בעיות ריכוז, איך להתרכז? הפרעות התנהגות אצל ילדים, אלימות אצל ילדים, ילדים אלימים, איך לחנך ילדים? חינוך ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות אלימה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות אלימה, איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, מנטורינג, אימון עסקי בנושאי התנהגות אלימה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:10:44 - wesi1