אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מניעות, החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן ח"א קטו (ברסלב) ✔ מדוע האדם נתקל במניעות כשמנסה להתקרב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
31:40מניעות, החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן ח"א קטו (ברסלב)
מדוע האדם נתקל במניעות כשמנסה להתקרב לאחדות?

כאשר אדם שחי כל חייו בצורה גשמית מחליט פתאום שהוא רוצה להתקרב לאמת, לאחדות, או במילים אחרות - להתקרב לאלוהים, מיד מופיעות מניעות. אליעד כהן מסביר כי ברגע שהאדם מתלהב ורוצה לשנות את דרכיו ולהתחיל להאמין באמת באחדות המציאות, יגיעו אליו אירועים שיקשו עליו לעשות זאת. הסיבה היא שהאדם עדיין לא באמת מאוחד עם המציאות אלא נאחז בהפרדה פנימית, ובדיוק בגלל זה האחדות לא ניתנת להשגה כל כך בקלות.

לדוגמה, אם האדם קם בבוקר ואומר לעצמו שמעכשיו הוא יאמין שהכל לטובה ויראה את הצד החיובי בכל דבר, מהר מאוד יגיע משהו שישבור לו את התפיסה הזו. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא שהאדם עדיין לא נמצא במצב של אחדות פנימית מלאה ולכן המציאות "תאתגר" אותו, כדי שיגלה את האמת דרך הקשיים.

מהי המשמעות של "להסתכל בתוך המניעה"?

אליעד כהן מסביר שהקשיים שהאדם נתקל בהם (המניעות) הם למעשה הדרך שלו לראות את אלוהים. אם האדם מסתכל לעומק הקושי שלו, הוא מוצא בתוכו את האלוהות עצמה. המניעה היא בעצם ההסתרה של אלוהים, וההתמודדות איתה מאפשרת לאדם להתקרב אליו. לדוגמה, אם לאדם יש פחד או חרדה, הוא צריך לנסות להבין מדוע הדבר הזה קורה, מה השכל שמאחוריו, וכך למעשה יגלה את הנוכחות האלוהית בתוך המצב הקשה.

לדוגמה, רבי נחמן מסביר שבמקום להירתע מהמניעה, צריך האדם להתקרב אליה ולהבין אותה, כי שם מסתתר אלוהים.

האם אפשר לראות את אלוהים דווקא בתוך הקושי?

אליעד מסביר שלפעמים אנשים מחפשים את אלוהים במקומות כמו בית כנסת או בטקסים דתיים, אך רבי נחמן מציע רעיון עמוק יותר - אלוהים נמצא דווקא במקום שבו אתה חושב שהוא לא נמצא. הוא נותן דוגמה מאברהם אבינו, שהיה כביכול "אתאיסט" כי הוא שבר את הפסלים של עבודת האלילים. דווקא ההתנגדות לאלילים וההבנה שאלו רק פסלים, הביאה אותו להתקרב לאלוהים האמיתי.

רבי נחמן אומר שאם יש לאדם שאלות קשות וספקות לגבי קיומו של אלוהים, דווקא שם נמצא אלוהים - בתוך אותן השאלות והספקות.

מהו "החלל הפנוי" וכיצד ניתן להיכנס אליו?

לפי אליעד כהן, רבי נחמן מדבר על המושג "החלל הפנוי" כמקום שבו האדם נתקל בשאלות הכי קשות על אלוהים ועל המציאות - שאלות שאין עליהן תשובה הגיונית. זהו מקום של ספקות ופרדוקסים, כמו השאלה "מי ברא את אלוהים?" או "איך יכול להיות שהאינסוף צמצם את עצמו?". דווקא השאלות האלה, שאין להן פתרון ברור בשכל האנושי, הן המקום שבו האדם יכול באמת למצוא את אלוהים.

הכניסה ל"חלל הפנוי" היא בעצם הניסיון של האדם לחקור את מה שמופלא ונסתר ממנו. לפי רבי נחמן, האדם לא צריך לעצור מול השאלות הקשות אלא דווקא להמשיך לחקור ולדרוש תשובות, כי במקום הזה מסתתר אלוהים.

מדוע אי אפשר לחשוב על "כלום" ומה זה מגלה על אלוהים?

אליעד מסביר שהדבר הקשה ביותר בעולם הוא להפסיק לחשוב ולרצות. האדם תמיד חושב על משהו, אפילו כשנדמה לו שהוא לא חושב. הסיבה שהאדם לא יכול לחשוב על "כלום" היא שאלוהים הוא בלתי מוגדר. היכולת של האדם לתפוס את אלוהים היא מוגבלת כי הוא תמיד חושב על משהו מוגדר. רבי נחמן מתאר זאת כביצה שמי שנכנס לתוכה טובע, כי אי אפשר לחשוב על דבר ועל היפוכו בו זמנית.

בעצם, חוסר היכולת לחשוב על "כלום" מלמד על טבעה של האלוהות כבלתי נתפסת, והיא גם הסיבה לכך שאלוהים תמיד נסתר מהאדם.

מדוע האדם חייב לעבור דרך הקשיים כדי להגיע לאלוהים?

אליעד כהן מסביר שהסיבה שיש קשיים (מניעות) בדרך לאלוהים היא משום שהקשיים הם הכלי של אלוהים לעזור לאדם להתקרב אליו באמת. אלוהים רוצה שהאדם יתגבר על האגו שלו, והדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי אתגרים וקשיים. כאשר האדם מתמודד עם האגו שלו ומוותר עליו, הוא מתקרב לאחדות אמיתית.

לדוגמה, האדם שרוצה להאמין באחדות אבל נתקל בכעסים או בחרדות, חייב להתמודד עם אותן התחושות ולהבין שהסיבה שהן מפריעות לו היא בגלל האגו שלו. ברגע שיוותר על האגו, הוא יחווה את האחדות האמיתית.

מהי משמעות הסיפור על משה שניגש אל הערפל?

אליעד מתאר את הסיפור של משה שניגש אל הערפל, שבו נמצא אלוהים. לפי ההסבר, הערפל מייצג את המניעות והקשיים שהאדם פוגש כשהוא מחפש את האמת. משה מייצג את האדם שחותר לעומק, אל תוך הערפל, אל השאלות הכי קשות ואל מה שמסתתר מעבר למגבלות השכל. לעומת זאת, העם שנשאר מרחוק מייצג את האנשים שנעצרים מול הקשיים ואינם מתמודדים איתם.

אליעד מסביר שדווקא המוכנות להיכנס אל תוך המניעות, אל הקושי ואל הבלתי ידוע, היא הדרך האמיתית לגלות את האחדות ואת האלוהות.

איך האדם יכול "להתגבר" על אלוהים?

אליעד כהן מסביר שרבי נחמן אומר שאם האדם רוצה באמת להבין את אלוהים, הוא חייב לרצות זאת יותר מכל דבר אחר בעולם. אפילו אם אלוהים לא רוצה שהאדם יבין אותו (ולכן מציב לו מגבלות שכליות), הרצון האמיתי והאינסופי של האדם להבין, יכול "לנצח" את רצון האל, ובסופו של דבר האדם יבין ויראה את אלוהים.

במילים אחרות, אליעד מדגיש שרק רצון אינסופי, שמכוון כולו למטרה אחת בלבד - להבין את האמת ואת אלוהים - יכול להביא את האדם לראיית האמת השלמה.
רצון החלל הפנוי פרדוקס הוכחות למציאות הבורא מציאות לצאת בשאלה לשכוח מישהו שאת אוהבת התמודדות עם פרידה להשתחרר מהאקסית חזרה בתשובה איך משתחררים מאהבה אלוהות אלוהים ברסלב החלל הפנוי התמודדות התמודדות עם קושי חוזר בשאלה חוזר בתשובה חוזרים בשאלה חוזרים בתשובה חזרה בשאלה חזרה בתשובה חלל הפנוי חלל פנוי יהדות תורה מצוות אלוהים יוצא בשאלה יוצאים בשאלה יציאה בשאלה להוציא בשאלה להחזיר בשאלה להחזיר בתשובה להתמודד להתמודד עם קושי לחזור לחזור בשאלה לחזור בתשובה ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא קטו לצאת בשאלה לראות לראות את אלוהים מחזירים בשאלה מחזירים בתשובה מניעות קושי קשיים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב תשובה
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
... השנה, קבלת התורה , בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים? אליעד כהן מסביר בהרצאה ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול להמשיך יותר, עליו לנסות ... כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד חייב לפענח בעצמו ... איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, והוא פונה אליו לא רק בזמנים מוגדרים אלא ... הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. התהליך שאליעד מתאר הוא ... עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, אפשר באמת להגיע להבנה עמוקה ואמיתית של רבי נחמן מברסלב. הוא מדגיש שהמאמץ, ההקרבה וההתמסרות הם המפתח להגיע לתובנות חדשות שלא ניתן להגיע אליהן בדרך אחרת. איך ללמוד את רבי נחמן? מה המשמעות של מסירות נפש? איך להגיע להבנה עמוקה בליקוטי מוהרן? מה הדרך הנכונה ללמוד את רבי נחמן? איך לפענח את סודות רבי נחמן?
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן , הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור. לפי ... הקורא לא יבין את הכל במהלך הקריאה הראשונה. לדבריו, כשניגשים לספר כמו ליקוטי מוהרן, שיש בו כמות גדולה של אינפורמציה והוא מורכב מאוד מבחינה רעיונית, חשוב מאוד קודם כל לבצע קריאה כללית, משום שזה יוצר תמונה ראשונית ... בהמשך ביתר קלות את הרעיונות העמוקים יותר. מדוע חשוב לקרוא את הספר ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים ברציפות, ללא עצירה? אליעד מדגיש שקריאה רציפה מבלי לעצור, על אף הקושי להבין הכל מיד, מאפשרת יצירת קשר ראשוני עם החומר. כאשר אדם מנסה להבין ... שבו יחזור ויעמיק בכל פרט. מהי השיטה השנייה והעמוקה יותר ללימוד ספרי ליקוטי מוהרן ולהיות אלוהים? הדרך השנייה, שאליעד כהן מפרט עליה בהרחבה, מתרחשת לאחר שהקורא כבר השלים את הקריאה הראשונה. בשלב הזה, יש לחזור ולקרוא מחדש את הספר, והפעם לעצור על כל משפט, מילה ורעיון, ולנסות להבין לעומק את המשמעויות החבויות מאחורי הטקסט. אליעד מבהיר כי בשלב זה יש ... אותם עד תום. לפי אליעד, התהליך הזה יכול להיות מאתגר במיוחד בספר כמו ליקוטי מוהרן, שהוא ספר ששובר שיניים, כדבריו, משום שהוא כתוב בשפה מורכבת ויש בו שכבות רבות של משמעות. בשלב השני, הלימוד נעשה איטי הרבה יותר, תוך כדי ... להגיע להבנה מעמיקה ויסודית של הטקסט. לדוגמה, כאשר אליעד עצמו למד את ליקוטי מוהרן, הוא חזר שוב ושוב לקרוא את הספר, עצר בכל פעם שנתקל במשפט או רעיון לא ברור, וחיפש את הדרך לפצח ולהבין את הדברים עד הסוף. מה ההבדל ... חוזר ועמוק הרבה יותר. איך להתמודד עם הקושי בהבנת ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן? אליעד מציע להכיר בכך שזה טבעי לחלוטין להרגיש קושי ותסכול בקריאה ראשונית של ספרים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או הספר להיות אלוהים. הקושי הוא חלק מהתהליך הטבעי של הבנת חומר עמוק ומורכב. במקום להילחץ או להתייאש, יש לקבל את הקושי הזה כחלק מהתהליך ולסמוך על כך שעם הזמן ועם ... ויתחלף בהבנה אמיתית ויסודית של הרעיונות העמוקים שיש בספר. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? איך ללמוד את הספר להיות אלוהים? שיטות לימוד של ליקוטי מוהרן מהי הדרך הנכונה לקרוא את הספר להיות אלוהים? כיצד להתמודד עם קושי בהבנת טקסטים מורכבים? מדוע חשוב לקרוא את כל ליקוטי מוהרן? ...
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
... את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב) מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, המדבר על כך שהאדם צריך להיות מוכן להשתגע, כלומר, לצאת מההיגיון ומהשכל הרגיל כדי להגיע להבנת המציאות ולהבנת האלוהים. ההסבר מתבסס על הקטע המפורסם מחזל: ארבעה נכנסו לפרדס. על פי הסיפור, ארבעה חכמים ניסו להיכנס ולהבין את האמת האלוהית (הפרדס), אך לכל אחד מהם הייתה תוצאה שונה: רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום, בן זומא הציץ ומת, בן עזאי הציץ ונפגע, ואלישע בן אבויה (אחר) כפר. אליעד מדגיש ... סוגים של בני אדם וארבעה מצבים אפשריים כאשר אדם מתקרב לתורת השם או לדרך רוחנית עמוקה: יש מי שנכנס בשלום ויוצא בשלום - האדם מבין נכון את הלימוד הרוחני, מיישם בצורה נכונה ומצליח בדרכו. יש מי שהציץ ונפגע - מנסה ... לו, עד כדי כך שהוא מתרחק עוד יותר מהאמת. אליעד מסביר שרבי נחמן טוען שכל הארבעה הם למעשה בחינת צדיקים בדרגות שונות, מפני שכל אחד מהם לפחות ניסה להתקרב לאמת האלוהית. אפילו זה שהציץ ונפגע או הציץ ומת, גם הוא עשה מאמץ אמיתי להתקרב לאמת ולכן אינו נחשב לרשע מוחלט. מהו הרעיון של לזרוק את השכל לפי רבי נחמן? ההסבר המרכזי שמביא אליעד מדברי רבי נחמן הוא שלפעמים אדם צריך לסלק לגמרי את השכל שלו, גם את השכל שנראה בעיניו חכם ומעמיק. רבי נחמן מדגיש שלא רק את השכל הפשוט של היום - יום צריך לזרוק, אלא גם את השכל הגבוה והרוחני ביותר - אפילו רעיונות פילוסופיים עמוקים חייבים להיזרק הצידה לפעמים, כדי ... הבנה שכלית. מה הקשר בין אהבה לשיגעון בעבודת השם לפי רבי נחמן? אליעד מתאר שרבי נחמן אומר שכדי לעבוד את השם באמת, על האדם להיות מוכן לפעמים להתנהג בצורה הנראית לאחרים כשיגעון. הוא נותן דוגמה על שודד שלא פוחד למות, ולכן מצליח להיכנס לכל מקום ... בלי פחד מהתוצאה או מה יחשבו עליו. הרעיון הוא שהאהבה לאלוהים צריכה להיות כל כך גדולה וחזקה, שהאדם מוכן לזרוק את כל החכמה, את כל ההיגיון ואת כל הזהירות, ולקפוץ לרפש וטיט - כלומר, למקומות הכי נמוכים, הכי מוזרים, והכי פחות נעימים, אם הוא חושב שזה יקרב אותו לאמת ולאלוהים. מה ההבדל בין בן המלך לעבד לפי רבי נחמן? אליעד מוסיף הסבר מדברי רבי נחמן על ההבדל בין בן המלך לבין עבד. בן המלך הוא בעל פריבילגיות, יכול לשאול, לבדוק ולהבין מדוע הוא עושה את מה שהוא עושה. לעומת זאת, העבד אינו יכול לשאול שאלות או ... אלא חייב לבצע את המשימה מבלי להבין את טעמה. אולם רבי נחמן מוסיף שיש מצב גבוה יותר, שבו האדם הוא אמנם בן מלך, אבל מתוך אהבה גדולה כל כך למלך, הוא מוכן להתנהג ממש כמו עבד. הוא עושה עבודות קשות ובלתי נתפסות, ומוכן ... רוצה לעשות טוב ונחת רוח למלך. אדם כזה זוכה, לדברי רבי נחמן, לגלות דברים שאפילו הבן הרגיל אינו יכול לגלות. כלומר, דווקא מי שמוכן להתאמץ ברמה שמעבר להיגיון, יכול להגיע למקום שאפילו משה רבנו לא זכה להשיג בחייו. מדוע ... משמעותו לחשוב כמו משוגע? אליעד מפרש שהמסר המרכזי של רבי נחמן הוא שכדי לפתור בעיות קשות, שאלות פילוסופיות ופרדוקסים אמיתיים, צריך להיות מסוגל לחשוב בצורה משוגעת. הוא ממליץ על תרגיל מעשי: כאשר יש לך שאלה קשה, תכתוב מה ... שהבן הרגיל לעולם לא יגיע אליה. מהי משמעות השיגעון לפי רבי נחמן? איך לחשוב מחוץ לקופסה? מה פירוש לזרוק את השכל? מי היו הארבעה שנכנסו לפרדס? למה צריך להיות משוגע בעבודת השם? איך להגיע להבנה מוחלטת של המציאות? מה ההבדל בין ...
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
פיתוח יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהר"ן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק
... יכולות למידה, חשיבה מעמיקה, יכולת אנליטית, לחשוב לעומק, איך ללמוד ליקוטי מוהרן, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך להעמיק, איך ללמוד לעומק מדוע אנשים מתקשים ללמוד לעומק ואיך אפשר לשפר את זה? אנשים רבים מתקשים להעמיק ... משמעות נסתרת ולא לפסוח על אף מונח או מושג לא ברור. מה הקושי האמיתי בלימוד טקסטים מורכבים כמו ליקוטי מוהרן או להיות אלוהים? אליעד כהן נותן דוגמה של הספר להיות אלוהים ומסביר שמדובר בטקסט קשה להבנה אפילו למי שמבין את השפה והמילים, כי הוא דורש הבנה של מה עומד מאחורי כל מילה ומשפט. למשל, יש אנשים דתיים שקוראים טקסטים כאלה אך לא באמת מבינים אותם לעומק. אליעד מתאר כיצד הוא עצמו התמודד עם ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, כשהוא הרגיש שיש שם סיסמה שהוא חייב להבין כדי להתחבר למשהו חשוב עבורו. הוא היה קורא משפט אחד עשרות ומאות ... עומק ההבנה הוא לא הגיל אלא המוכנות להתאמץ ולחקור לעומק. איך לפתח יכולות חשיבה מעמיקות באמצעות התמודדות עם קושי? אליעד נותן דוגמה כיצד התמודד עם הספרים המורכבים שהוא למד, ואומר בצורה ברורה שהלמידה המעמיקה דורשת מאמץ וסבלנות. אנשים רבים ... ביותר, שבו נדרש המוח לפעול בזוויות ובצורות שלא הכיר קודם. למה הלמידה לעומק חשובה כל כך לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד מציין שרבי נחמן אמר שנשלם הדעת, נשלם כל החסרונות. המשמעות היא שכל מה שחסר לאדם בחיים הוא תוצאה של חוסר הבנה עמוקה מספיק. לפי גישה זו, כל ... או ילדים - מקורם בחוסר דעת, בחוסר הבנה. אדם שיש לו הבנה עמוקה לא יחסר לו שום דבר. לכן, לדעת רבי נחמן, הדבר החשוב ביותר הוא לפתח את הדעת, כי כל בעיה אחרת נובעת מתוך חוסר בהבנה יסודית של המציאות. האם טכניקות מדיטציה יכולות ... או במדיטציה, אלא חייב לחקור ולהעמיק את ההבנה שלו עד שיגיע לפתרון ברור ומוחלט. איך ללמוד ליקוטי מוהרן לעומק? חשיבה אנליטית ופיתוח מיומנויות למידה מה הפירוש של נשלם הדעת נשלם כל החסרונות? מדוע קשה להבין את רבי נחמן מברסלב? האם מדיטציה מספיקה כדי לפתור בעיות בחיים? איך לשאול שאלות נכונות בטקסט קשה? ...
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
לימוד ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר
... ליקוטי מוהרן, איך לשלוט על המלאכים? שורשי נשמות ישראל, להחזיק בכיסא הכבוד, מפורסמים של שקר איך לשלוט על המלאכים לפי לימוד ליקוטי מוהרן? בחלק השני בתורה א בספר ליקוטי מוהרן, אליעד כהן מציג את הרעיון שישראל נברא כדי לשלוט על המלאכים. על פי דבריו, כל יהודי צריך לשאול את עצמו בבוקר כיצד הוא מתחיל לשלוט על המלאכים. ... תהליך זה מאפשר לאדם להיות חלק מהמערכת הרוחנית העליונה, ולהרגיש את השמיים והקדושה יותר. ליקוטי מוהרן שליטה במלאכים שורשי נשמות כיסא הכבוד מפורסמים של שקר ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1 מה המשמעות של להיזהר מאוד להיות שמח בשבת לפי ליקוטי מוהרן? הנושא המרכזי עליו מדבר אליעד הוא מאמר מליקוטי מוהרן חלק ב, תורה יז, שם רבי נחמן מברסלב מתאר את החשיבות הגדולה של השמחה בשבת. אליעד פותח את דבריו ומסביר את האמירה של רבי נחמן: צריך להיזהר מאוד להיות שמח בשבת, ומסביר שהמילה להיזהר כאן לא מתייחסת רק לפעולה טכנית, אלא ... מתחבר לשורש המציאות, לנקודה שבה הכל שלם, ולכן כל חוסר שמחה בשבת הוא בעצם ביטוי של חוסר שלמות עמוק יותר. אליעד מדגיש נקודה חשובה, שרבי נחמן מציין במקומות אחרים בליקוטי מוהרן שצריך להמשיך את קדושת השבת לששת ימי החול, ושאדם יכול להגיע למצב שהוא חווה את שמחת השבת ... מיוחד על להיות שמח, משום ששבת היא ביטוי לאחדות ושלמות מוחלטת. אדם צריך להיות שמח בשבת לא באופן אקראי, אלא מתוך מודעות מלאה. לכן, כאשר רבי נחמן אומר להיזהר מאוד, הכוונה היא שביום שבת האדם צריך להיות מודע באופן מיוחד לרגעים שבהם הוא מתרחק משמחה, ולזהות מה גורם לכך. מה הקשר בין יראה, דעת וחירות בשבת לפי רבי נחמן? בהמשך אליעד מתעמק בנושא מושג ההיראה בשלמות בשבת. הוא מסביר שרבי נחמן מתאר בשבת מצב של יראה בשלמות, כלומר, היראה בשבת אמורה להיות שלמה ולא חלקית. לדבריו של אליעד, ... ממקום אחד, ולכן הוא שלם גם עם הפחד. הסיבה שבשבת היראה (הפחד) צריכה להיות שלמה היא כי בשבת האדם נמצא במצב של חירות. אליעד מסביר, לפי רבי נחמן, שחירות זו היא החופש מהרצון, או במילים אחרות, האדם לא משועבד לרצונותיו הפרטיים ולצמצומים שלו, ... במצב של דעת שלמה ולכן הוא חופשי מהרצון האישי שלו. חירות זו מתאפשרת רק כאשר יש דעת אמיתית ושלמה. איך מגיעים למצב של חירות אמיתית לפי רבי נחמן? אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של חירות, רבי נחמן אומר שהאדם חייב להגיע לידיעה שלמה. ללא דעת אין חירות, כי החירות נובעת מתוך המודעות. רבי נחמן קושר בין דעת לבין חירות - ככל שהדעת שלך יותר שלמה, כך החירות שלך תהיה גדולה יותר. בשבת, לפי ... כי הוא מבין שכל המציאות מאוחדת. דווקא בשבת, בגלל הקדושה המיוחדת שבה, האדם יכול לחוות את החירות הזו. אליעד מוסיף דוגמה פרקטית: כאשר רבי נחמן מדריך אנשים להקדיש כסף או משאבים למען שבת, המטרה אינה הכסף או הפעולה עצמה אלא לגרום למוח לחשוב ... האדם משקיע מאמץ וכסף כדי לשמוח בשבת, הוא בעצם מלמד את עצמו להעריך יותר את השמחה הזו, וכך הוא מתקרב לאותה דעת שלמה שמובילה לחירות. למה רבי נחמן שם דגש מיוחד על שמחה בשבת? אליעד מדגיש שרבי נחמן רוצה לגרום לאדם לשאול את עצמו שאלות עמוקות יותר לגבי השמחה שלו בשבת. כאשר האדם מנסה להיות שמח ... מהנים בשבת, כדרך פרקטית שמקרבת אותו למודעות פנימית גבוהה יותר. איך שבת יכולה לעזור בהעלאת פחדים ויראות נפולות? אליעד מציין שלפי רבי נחמן, כשאדם נמצא בשבת, הוא נמצא במצב של חירות ושל דעת, וכך הוא יכול להעלות את היראות והפחדים ... מגיע מאחדות המציאות. כך האדם מפסיק להיות משועבד לסכל (הבנה חלקית) ומגיע לחירות. בסיכום הדברים, אליעד מסביר שלימוד והבנת העומק של דברי רבי נחמן בליקוטי מוהרן בנושא שמחה ויראה בשבת, מאפשרים לאדם להגיע לחירות אמיתית, להשתחרר ממגבלות הדעת החלקית שלו ולחוות את השלמות הפנימית. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? מה הכוונה להיזהר בשמחת שבת? איך להשיג חירות אמיתית? למה בשבת היראה צריכה להיות שלמה? מה זה פחד מהשורש לפי רבי נחמן? פירוש לליקוטי מוהרן איך להגיע לשמחה אמיתית בשבת? ...
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן ח"ב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2
ליקוטי מוהרן חב יז, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 2 מהי דרך השם יתברך לפי ליקוטי מוהרן חב תורה יז? בליקוטי מוהרן חב תורה יז, רבי נחמן מברסלב מציג עיקרון חשוב: דרך השם יתברך להביט על הטובות שעושים. משמעות האמירה הזאת, שאלוהים כביכול מסתכל רק על המעשים הטובים של האדם. אליעד כהן מסביר שהמשפט דרך השם יתברך מגדיר את ברירת המחדל של הקבה, כלומר, אלוהים באופן עקרוני מסתכל על הצד הטוב והחיובי. מכאן עולה השאלה, האם אלוהים באמת מוגבל באופן כלשהו? הרי לומר שיש לו דרך מסוימת מצמצם לכאורה את אין - סופיותו, כי אם יש לו דרך מסוימת, לכאורה יש משהו שאינו הדרך שלו, מה שמייצר סוג של מגבלה או צמצום. מדוע הקבה מסתכל על הטוב שבאדם? אליעד מסביר שמה שכתוב בליקוטי מוהרן, שאלוהים מסתכל רק על הטובות שעושים, הוא כמו עידוד לאדם. רבי נחמן אומר בעצם לאדם: אל תישבר ואל תתייאש גם אם עשית עבירה. אלוהים ייקח בחשבון רק את החלק הטוב שבמעשיך, את החלק של המצווה, גם אם המצווה מעורבת עם עבירה. אליעד מציג את ההיגיון מאחורי זה: המטרה של אלוהים היא לעודד את האדם להמשיך לפעול, לא לוותר ולא להישבר. אם האדם יידע שאלוהים מסתכל בעיקר על הטוב שבו, אז גם אחרי כישלון הוא ימשיך לנסות להתקדם. במילים אחרות, ההתמקדות בטוב יוצרת מוטיבציה תמידית לאדם להמשיך להתקדם בדרך הנכונה, כי כל עוד האדם מתקדם, אפילו קצת, זה נחשב לטובה. האם אלוהים באמת רואה רק את הטוב ולא את הרע? למרות זאת, אליעד מדגיש שיש בעיה עם ההנחה ש
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כ, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה המשמעות של להתפרסם קודם הזמן לפי ליקוטי מוהרן? בליקוטי מוהרן חלק ב, תורה כ, רבי נחמן מברסלב מסביר את המושג של להתפרסם קודם הזמן. הכוונה היא לכך שאדם או רעיון מתפרסמים או יוצאים לאור לפני שהגיע הזמן הראוי לכך, וזה מוביל לבעיות ... לכך היא שאדם מתחיל ללמוד דרך חדשה להתקרבות לאלוהים, או אפילו להבין את משמעות חייו, וכבר בשלב מוקדם מאוד של הדרך מחליט שזהו זה, הוא הבין, וכעת צריך לפעול על פי זה. ההתלהבות המוקדמת יוצרת מחלוקת פנימית או ... דוגמה זו מובאת כהסבר לעיקרון המרכזי של רבי נחמן בליקוטי מוהרן, האומר שאם קיימת מחלוקת - סימן שעדיין לא הגיע זמנו של הדבר להתגלות. איך לזהות שלא הגיע הזמן לפרסם את הדרך הרוחנית שלך? אליעד מביא ... אליעד מביא את המשל של האישה ההרה, כפי שרבי נחמן משתמש בו. במשל זה, אישה בהריון מייצגת את האדם או את ההבנה שלו שעוברת תהליך של הבשלה פנימית. אם פוגעים בתהליך הזה, מתרחש מצב של הפלה, כלומר, לידה מוקדמת של ... מה המשמעות של הביטוי מפורסם קודם זמנו לפי רבי נחמן? אליעד מסביר כי מפורסם קודם זמנו הוא מצב שבו האדם או הרעיון מתפרסם לפני שהוא באמת מוכן לכך. הדבר יכול להיגרם מתוך התלהבות או לחץ פנימי לפרסם או מתוך רצון לקבל ... התהליך הרוחני או של גילוי הרעיונות. איך ללמוד ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה הסכנה בפרסום מוקדם של רעיון? ליקוטי מוהרן חלק ב תורה כ מחלוקת קודם זמנה שלבי התפתחות רוחנית ...
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן ח"ב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן
ליקוטי מוהרן חב כא, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן מה פירוש תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר את תורה כא בליקוטי מוהרן חלק ב, שם רבי נחמן מתאר את התהליך של חידושי תורה והסכנות הרוחניות הקשורות בכך. התורה מדברת על כך שכאשר אדם מחדש חידושי תורה, כלומר, כאשר הוא מגיע לתובנות חדשות, להבנות חדשות או מגלה דברים חדשים על המציאות, יש אלו הידועים - השדים ... - שמנסים להכשיל אותו. מי הם אלו הידועים שמזכיר רבי נחמן? אלו הידועים, כפי שמסביר אליעד, הם בעצם השדים, הקליפות, או הכוחות השליליים. הכוונה היא לכוחות הנפרדות ... האמיתי. ברגע שאדם מחדש משהו במציאות - בין אם הוא לומד תורה, או אפילו סתם מחדש הבנה חדשה על עצמו - הכוחות האלה מנסים להכשיל אותו ולהפיל אותו בטעויות ובבלבולים. מדוע רבי נחמן ממליץ ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידוש? רבי נחמן אומר שכדי להימנע מכך שהקליפות והשדים יפילו אותך לחידושים שגויים, צריך ללמוד פוסקים לפני ואחרי החידושים. ... הישר והאמת המוחלטת. מה המשמעות הפנימית של חידושי תורה? אליעד מדגיש שחידושי תורה הם לא רק לימוד טקסט תורני, אלא כל תובנה, פעולה או שינוי שהאדם עושה במציאות שלו. כל פעולה, כל מחשבה חדשה, כל תפיסה חדשה של האדם על העולם - היא סוג של חידוש תורה. בכל פעם שהאדם מחדש דבר כזה, עליו לוודא שהוא מחובר לאמת. הסיבה לכך היא שכל פעולה היא יש מאין, יצירת מציאות ... ייפול לתפיסת נפרדות ולא יהיה מחובר לאחדות. לכן רבי נחמן מזהיר מהקליפות, ומייעץ ללמוד את הפוסקים (השכל, המשפט, ההיגיון, האמת) לפני ואחרי החידושים. כיצד קשורים אנשי חיל וחלל פנוי לעניין חידושי התורה? אליעד מפרש גם את הביטוי להעמיד אנשי חיל שמוזכר אצל רבי נחמן. אנשי חיל אלו מסמלים את המחשבות, השכלים וההבנות האמיתיות, שנועדו להגן על האדם מפני הקליפות והשדים (המחשבות המוטעות). המטרה היא ליצור חלל פנוי, מקום בתודעה שהוא נקי משקרים ובלבולים, שבו ניתן לקלוט את האמת באופן ישיר ובהיר. מה הקשר בין לימוד פוסקים, משפט, וכניסה לגן עדן? אליעד מציין שרבי נחמן בהרבה מקומות מחבר בין פוסקים, משפטים ודיני תורה לבין הכניסה לגן עדן. כשאתה מבין את החוקים של המציאות - כלומר, את דרך פעולת העולם וההיגיון האמיתי שלו - אתה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מניעות, החלל הפנוי, לראות את אלוהים, לחזור בתשובה, התמודדות עם קושי - ליקוטי מוהרן ח"א קטו (ברסלב)
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התמודדות עם..., איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התמודדות עם..., איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצר לזוגיות, יועץ טיפולי, מומחה בתחום התמודדות עם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 12:26:47 - wesi1