🖨טעם החיים / עניין בחיים - איך ליהנות מהחיים? איך למצוא את טעם החיים?ובו יתבאר, כיצד יכול האדם למצוא עניין במה שהוא עושה בחיים? כיצד יכול האדם ליהנות מהחיים? ואיך יכול האדם למצוא את טעם החיים? כי ההפך של כל הדברים האלו, הוא תחושה של שעמום, ריקנות, חוסר מצב רוח, תסכול, עצבות, יאוש ודיכאון. שכל אלו קורים, כאשר האדם לא מוצא עניין במה שהוא עושה. שאז הוא מתחיל להשתעמם וכולי.
והמטרה הסופית היא למצוא את טעם החיים. וכדי למצוא את טעם החיים, לשם כך האדם צריך ללמוד ליהנות בחיים. וכדי ליהנות בחיים, לשם כך האדם צריך למצוא עניין בחיים. ז"א האדם אמור למצוא עניין במה שהוא עושה. מציאת העניין, יוצרת הנאה. ויצירת ההנאה, מביאה את האדם אל טעם החיים. כך שהכל מתחיל בכך שהאדם מוצא עניין בחיים.
ומי שיתבונן על המושג של למצוא עניין בחיים וחוסר עניין בחיים, יראה כי המושג הזה, הוא מושג אינטלקטואלי מחשבתי. ז"א, כי העניין של האדם באיזה דבר, הוא משהו שמתרחש בתוך המחשבה של האדם. ועניין של אדם באיזה דבר, הוא כמו סקרנות. כי כאשר איזה משהו מסקרן את האדם, על ידי זה האדם מתעניין בו. וכאשר האדם רואה איזה קסם ואיזה סוד, אז הדבר הזה יוצר אצל האדם עניין, בדבר שאותו הוא רואה.
וכאשר החלק השכלי של האדם, מוצא עניין באיזה דבר, על ידי זה האדם מרגיש משיכה לדבר, ברמה הרגשית. כי האדם לא נמשך לכל דבר ברמה הרגשית. ולפעמים האדם רוצה איזה דבר, ואחרי כמה זמן הוא כבר לא רוצה אותו. והכל תלוי בעד כמה עניין אינטלקטואלי, מספק הדבר לאדם.
ונסביר: האדם מחפש את האושר. והאושר, הוא תוצאה של הבנה. והבנה, היא תוצאה של שכל ושל יכולת הבנה. ולכן, אחת ההנאות הכי גדולות שיש בעולם, היא הנאת הלימוד. שאנשים נהנים ללמוד דברים חדשים. וכאשר האדם מטייל לדוגמה בעולם, הוא נהנה, מכך שהוא מכיר תרבויות חדשות, שזה סוג של לימוד. וכאשר האדם טועם אוכל חדש, הוא נהנה מכך שהוא למד על טעם חדש וכיו"ב.
וגם כאשר האדם עושה דברים שמספקים לו הנאה, למרות שנראה שאין בהם שום שכל, הרי שתמיד, יש שם שכל כלשהו. כי גם כאשר האדם אוכל איזה מאכל אהוב שכבר מוכר לו, וכאשר האדם מפיק הנאה מהדבר הזה, הרי שגם שם, תת המודע של האדם, לומד איזה דבר חדש על המציאות, באמצעות הפעולה הפשוטה של אכילת הדבר האהוב.
ולמרות שהאדם לא מבין, איך הוא לומד מכל דבר ומה הוא לומד מכל דבר, הרי שהאדם, לומד כל הזמן מכל דבר. וכל דבר שקורה לאדם בעולם, וכל דבר שהאדם עושה, רואה, שומע, חושב עליו, רואה מישהו אחר שעושה וכל כיו"ב, מכל דבר ודבר האדם לומד איזה משהו. גם אם האדם לא מייחס לאותו הדבר כל משמעות.
וההנאה של האדם בחיים, היא תוצאה של הבנה. כי כאשר האדם מבין את מערכת החוקים שבתוכה הוא חי, על ידי זה האדם חי בשלום עם המציאות והוא מאפשר לעצמו ליהנות ממנה. וככל שהאדם רואה יותר עין בעין, את המציאות כפי מה שהיא באמת, כך הוא נהנה יותר מהמציאות ומהחיים שלו.
ומי שרוצה להגיע לכל הדברים האלו, עליו להתחיל להתייחס לחיים שלו ולכל מה שקורה לו, כאל בית ספר, שבו הוא לומד כל הזמן. דהיינו, כל דבר ודבר שהאדם רואה ושומע, וכל דבר שהאדם עושה וכל כיו"ב, על האדם לנסות לשאול את עצמו, מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה שעכשיו אני רואה ושומע. וכאשר האדם עושה איזו עבודה שגרתית, על האדם לנסות להתבונן על הצורה שבה הוא עושה את העבודה שלו, ולנסות ללמוד ממנה איזה משהו.
לדוגמה, נניח שהאדם עוסק בשירות לקוחות ובמכירות. תוך כדי העבודה של האדם, הוא יכול להתבונן בעבודה שלו ולראות את הפסיכולוגיה של הלקוחות ואת צורת החשיבה שלהם. ובאמצעות זה ללמוד משהו על החיים, על צורת החשיבה של בני האדם, וגם על עצמו. ונניח לדוגמה שהאדם עוסק בייצור של איזה מוצר מול מכונה כלשהי. האדם יכול להתבונן על תהליך הייצור ועל החוכמה שיש במכונה שבה הוא משתמש, ובאמצעות זה ללמוד איזה משהו חדש על העולם.
וכל כיו"ב, בכל דבר ודבר, האדם יכול להתבונן על התהליכים שמתרחשים סביבו, ולנסות ללמוד מהם איזה דבר כלשהו. ולא משנה בכלל מה האדם לומד, העיקר שהוא ילמד. ז"א גם אם האדם לא מבין כיצד זה שהוא יבין איך המכונה פועלת, כיצד זה יעשה אותו יותר מאושר, על האדם ללמוד איך המכונה פועלת.
כי הבנת המציאות בשלמות, היא אוסף של כל ההבנות שיש בעולם. וכדי להבין את המציאות ולהיות מאושר, לשם כך על האדם להיות כל הזמן בתהליך של למידה כלשהי. וגם כאשר האדם מתבונן לדוגמה במשחק כדורגל, על האדם לנסות לדוגמה להתבונן, על המהלכים...
הנאה משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך?הנאה משטויות - מהי מהות ההנאה משטויות? מה טוב בכך? הנאה משטויות. מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון בני אדם שנהנים ממה שנקרא שטויות. וליהנות משטויות פירושו, ליהנות ממשהו שאין בו הרבה שכל. כי שטויות פירושו דבר שאין בו איזה שכל. ואדם שנהנה משטויות, הוא אדם שנהנה מדברים שאין בהם שכל. והשאלה היא, מהי מהות העניין הזה של ההנאה משטויות? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש לנו בעצם 2 סוגים של הנאה. ההנאה הראשונה והיוקרתית, היא ההנאה מדברים חכמים שיש בהם שכל. וההנאה הפשוטה והזולה, היא ההנאה משטויות ומדברים שלא רואים את השכל שיש בהם. ואם נתבונן היטב בעניין נראה, כי יש עוד 2 סוגים של הנאות, שהם ההנאות שנמצאים בנקודת הקצה של סוגי ההנאה הנל. דהיינו, 1 - סוג ההנאה הגבוה ביותר הוא הנאה מדבר שהוא כולו שכל. 2 - ותחתיו יש את ההנאה החשובה הנל שיש בה שכל. 3 - ותחתיה יש את ההנאה של השטויות, שאין בה כמעט שכל. 4 - והכי נמוך, ההנאה הכי חסרת שכל והיגיון, היא ההנאה שאין בה שום שכל כלל, הנאה פשוטה, ללא שום שכל, שהאדם נהנה בה משום דבר. ולכאורה, ההנאה הטובה ביותר והמכובדת ביותר, היא ההנאה שהיא כולה אך ורק שכל. וההנאה הנמוכה ביותר, היא ההנאה שהיא ללא שום שכל כלל. כי אפילו בשטויות יש שכל. והנאה שאין בה שכל כלל, לכאורה היא ההנאה הנמוכה ביותר. אך כפי שכבר ביארתי, שלמות כל הדברים הוא חיבור ההפכים. ומצד האמת, ההנאה הגדולה ביותר שהיא כולה שכל, היא זהה לחלוטין והיא עצמה ממש, ההנאה הנמוכה ביותר שאין בה שום שכל כלל. כי כפי שכבר ביארתי, הדבר המורכב ביותר והדבר הפשוט ביותר, הם דבר ... לשיגעון הגדול ביותר. והאמת הגדולה ביותר, היא ככ גדולה, עד שהיא נראית כמו השקר הגדול ביותר. וכן הלאה. ושלמות ההנאה ושלמות השכל, היא כאשר האדם נהנה משום דבר ובלי שכל כלל. כי המציאות מושלמת כפי מה שהיא, בלי שום שכל ובלי שום הסבר. ומי שאין לו את השכל הגדול ככ, ליהנות בצורה פשוטה ככ בלי שום שכל כלל, הוא דווקא צריך להתאמץ ולחפש שכל כדי ליהנות. אבל מי שיש לו את השכל הגדול ביותר, ומי שמבין את המציאות בשלמות, הוא דווקא נהנה מהדברים בלי שכל ... הסיבה של כל דבר. והסיבה של כל דבר, גורמת לאדם להרגיש טוב. והאדם שמחפש את השכל שיש בדבר כדי ליהנות ממנו, הוא בעצם מחפש להבין את הסיבה של הדבר, כדי לקבל אותו ולאהוב אותו. אבל החכם האמיתי שמבין את המציאות בשלמות, הוא דווקא יכול ליהנות מהמציאות כפי מה שהיא, גם בלי להבין אותה כלל בשכל רגיל. כי יש שכל אחר, שבו האדם נהנה מהמציאות. ... הוא לא נקרא שכל, כי הוא משהו אחר לגמרי. והחכם האמיתי, הגדולה שלו היא בכך שהוא יכול לא רק ליהנות משטויות, אלא ליהנות מהדבר שנראה הנמוך ביותר, שהוא ליהנות משום דבר ובלי שום סיבה ושכל כלל. והשלמות היא ליהנות בלי שום סיבה ושום שכל כלל. ובנוסף, מי ששכלו אינו מושלם, על ידי זה נדמה לו שדבר אחד הוא חכם ודבר אחר הוא שטות. ולכן נראה לו שליהנות מדברים עם שכל, זה טוב יותר מאשר דברים אחרים. אבל מי ששכלו מושלם, בעיניו גם הדברים החכמים נראים כשטויות, ... נראים כחוכמה. ולכן אין אצלו את החילוק בין סוגי ההנאה השונים. ואדרבה, מי שרוצה להיות חכם באמת, עליו לנסות ליהנות גם משטויות וגם בלי שום שכל ושום סיבה כלל. שזאת שלמות ההנאה, שהאדם חי בהרמוניה מושלמת עם המציאות, ונהנה ... האדם נהנה ממנו. ומי שהוא לא מספיק חכם, הוא לא מבין את השכל שיש בשטויות, ולכן הוא לא מסוגל ליהנות מהן. אבל, מי שלא מבין את כל המציאות, ולא מסוגל ליהנות מכל המציאות, הרי שהוא לא באמת ראוי להיקרא חכם. כי המציאות יותר חכמה מהאדם. ואם יש במציאות שטויות, הרי שבוודאי שיש גם בהן שכל כלשהו. והשלמות היא להתחבר לשכל של המציאות וליהנות מכל דבר.
הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו *שום* שיטה רוחנית *לא* גילתה?הסוד של ההנאה האין סופית - מהו הסוד שאותו שום שיטה רוחנית לא גילתה? מי שיתבונן היטב על כל השיטות הרוחניות שיש ... מאוד מעניין, והוא שאין אפילו לא שיטה רוחנית אחת בכל העולם כולו, שמסוגלת להציע לאדם דרך כלשהי כדי להשיג הנאה אין סופית שמתחדשת וגדלה כל הזמן, כאן בעולם הזה כאשר האדם עדיין יכול לבדוק את נכונות הדרך שבה הוא ... יראה, כי את כל הדרכים הרוחניות שיש בעולם ניתן לחלק למספר קטגוריות שונות. כי יש שיטות רוחניות שמבטיחות לאדם הנאה רוחנית אין סופית, הנאה שכל הזמן מתחדשת וגדלה עד אין סוף, אבל שום שיטה לא מראה לאדם איך הוא יכול להשיג את ההנאה הזאת כאן בעולם הזה בזמן אמת. ובנוסף על כך, גם אלו שמבטיחים לאדם אושר אין סופי והנאה אין סופית, גם הם עצמם מודים שהם עצמם עוד לא השיגו באופן אישי את ההנאה הזאת. אלא הם מודים שהם רק מאמינים שיש הנאה גדולה כזו, אך הם עצמם מודים שהם לא ראו אותה מעולם. ומאחר שהם לא חוו באופן אישי את ההנאה הגדולה שאותה הם מאמינים ומקווים שהם ישיגו בסוף הדרך, הרי שהדבר כמובן יוצר חשדות הגיוניים אצל ההולכים בדרך הזו. ... שהוא הגיע לסוף ולקצה של הדרך הרוחנית הזו, ושהוא אכן מסוגל להתחייב עבור כל אחד ואחד, שגם הוא יגיע להנאה האין סופית הזו. ומי שהוא פיקח, הוא רוצה לדעת מראש מה התשלום שהוא יקבל על העבודה שהוא עושה. כי ... מה בדיוק המטרה והתכלית שאליה הוא רוצה להגיע בסוף הדרך. וזה בעצם היה סוג השיטות הרוחניות הראשון, שמציע לאדם הנאה רוחנית אין סופית, של התחדשות מתמדת כל הזמן, ושל טוב אין סופי וכולי, אך כל אלו שמציעים את הדרך ... הסוג ההפוך, שגם הוא מציע לאדם תשלום במזומן בעולם הזה, והתשלום הוא של הנאות (עע הינדואיזם) שאותן האדם משיג ונהנה מהן כאן בחייו בעולם הזה. ומי שיתבונן היטב על השיטה האחרונה, שהיא שיטת ההנאה שאחריה רודפים רוב העולם, יראה שמצד האמת רוב העולם רודפים אחרי עצב מתוק של ליצן עצוב. כי כולם יודעים ... לסיפוק רגשי מלא מההנאות שיש לעולם הזה להציע. כי כל הדברים שיש בעולם הזה, כולם מוגבלים ביכולת שלהם לייצר הנאה עבור האדם. וכאשר האדם רודף אחרי ההנאות של העולם הזה, הוא יודע מראש או שהוא יגלה בהמשך, שהוא בעצם ... יהיו מאושרים וכולי. כך שהשיטה של הנהנתנות, לחלוטין אי אפשר לומר שהיא אכן משהו ששכרו בצידו. כי ככל שהאדם נהנה יותר מענייני העולם, כך הוא מתקרב לנקודת המיצוי, שבה הוא יתחיל להרגיש ריקנות ודיכאון. ובכל מקרה, ברור לכל אחד, שתפישת החיים הזאת של המרדף אחרי ההנאות, ברור לגמרי שהיא לא יכולה להציע לאדם הנאה אין סופית, שמתחדשת כל הזמן וכולי. ויש גם את השיטות הרוחניות שמציעות לאדם את האושר כבר כאן בעולם הזה. ... והן מציעות לאדם להשיג את כל הדברים האלו כבר כאן בעולם הזה. אבל, גם השיטות האלו לא מציעות לאדם הנאה אמיתית מהחיים. כי ליהנות מהחיים, זאת המומחיות הגדולה ביותר. כי כאשר ילד קטן נכנס לגן המשחקים, הוא חווה הנאה גדולה מאוד. וכאשר ילד קטן רואה ממתקים, הוא חווה הנאה גדולה מאוד. וכאשר מביאים לילד קטן איזה צעצוע, הילד חווה הנאה גדולה מאוד. ואת כל ההנאות האלו, שום שיטה רוחנית בעולם לא מציעה לאדם ליהנות מהן כאן בעולם הזה. כי אין שום שיטה רוחנית בעולם שמתחייבת לאדם, שאם הוא יעשה דבר כלשהו, אז כבר כאן בעולם הזה הוא יצליח להשיג הנאה אמיתית, ותחושה של התלהבות והתחדשות, מכל דבר שיש בעולם. ועיקר ההנאה הרוחנית של אותן שיטות רוחניות, היא באה לידי ביטוי דווקא בכך שהאדם מתחיל לאבד עניין במה שקורה סביבו. כי ... האדם לא להיקשר רגשית לכל מיני דברים. והן מלמדות את האדם כל מיני עצות שונות, שגורמות לאדם להפסיק להפיק הנאה ממה שקורה סביבו. והחיים של האדם מתחילים להיות יותר משעממים. ומצד אחד הן אומנם גורמות לאדם לסבול פחות. כי ... גם שקט נפשי זה סבל. כי זה לא מעניין. והאדם מטבעו רוצה להתמכר, ורוצה להתרגש ולהרגיש פרפרים בבטן, ורוצה ליהנות מהחיים באמת כמו אדם שנהנה ממופע קסמים, או כמו אדם שחווה התרגשות רוחנית מאוד גדולה בעוצמה מאוד חזקה. והאדם מטבעו ... הזה יהיה בחינם, ושיהיה זמין עבורו בכל מקום ובכל זמן, ושהוא יוכל להשיג את הדבר הזה ללא כל מאמץ, ושההנאה של האדם מהדבר הזה רק תגדל כל הזמן, ושהדבר הזה לא ישעמם את האדם ולא יגרום לאדם שום נזק ... לא יכול לבדוק כבר כאן בחייו. ונמצא אם כן, כי שום שיטה רוחנית בעולם לא יכולה ולא מציעה לאדם הנאה אמיתית מהחיים כבר כאן בעולם הזה. והסיבה לכך ששום שיטה בעולם לא מציעה לאדם הנאה מהחיים בעולם הזה, היא בראש ובראשונה משום שכל מנהיגי השיטות הרוחניות שבעולם, וכל המורים הרוחניים שבעולם, הם עצמם לא ידעו ולא יודעים איך ליהנות מהחיים. (למעט בודדים שידעו איך ליהנות, אך הדבר הזה הוא נסתר ויתבאר במקום אחר). והסיבה שבגללה כמעט אף אחד בעולם לא ידע איך ליהנות, היא משום שאף אחד בעולם לא פיצח ולא גילה את הסוד של משמעות החיים. כי יש בעולם כולו דבר ... כל הסיבות, אז בכל רגע ורגע הוא חווה התגלות חדשה של סיבת כל הסיבות. ועל ידי זה הוא חווה הנאה חדשה בכל רגע מחדש. כי יש במציאות שלנו דבר ניסתר. כי סיבת כל הסיבות היא מעל השכל האנושי. כי ... המחסום השכלי שלו והצליח לגלות את הסוד של הסיבה הראשונה של כל הסיבות, אז על ידי זה הוא מגיע להנאה אין סופית. כי כמו שילד קטן מתלהב מצעצועים חדשים שמביאים לו, וכמו שאדם מתלהב ממופע קסמים, וכמו שהאדם מתרגש ... דבר, היא קסם אמיתי שאין שום קסם בעולם יותר גדול ממנו. וכל אדם בכל מקום ובכל זמן, יכול להגיע להנאה אין סופית שמתחדשת כל הזמן. כי רק לא לסבול, זה לא ממש מעניין. וליהנות מהשטויות של העולם, גם זה לא ממש מעניין. ולחכות ליהנות מאיזה דבר לא ברור באיזה זמן לא ברור, גם זה לא ממש מעניין. אבל יש דרך סלולה לכל אחד ואחד בעולם, להגיע כבר כאן בחיים שלו, להנאה אמיתית ואין סופית. והדרך היא פשוטה, והיא על ידי זה שהאדם חוקר ומחפש את הסיבה של כל דבר שקורה ... שבגללה המציאות שלנו היא כפי מה שהיא בכל רגע ורגע. ואז על ידי זה האדם חווה טוב אמיתי וחדש והנאה חדשה בכל רגע מחדש. והיכולת של האדם לבדוק את השיטה הזאת, תלויה אך ורק באדם עצמו. והדרך סלולה גלויה ... מתחיל לנסות לגלות את הסיבה של כל דבר. ואחרי שהאדם יגלה את הסיבה הראשונה, אז מובטח לו שהוא יתחיל ליהנות מהחיים באמת וליהנות מכל מה שיש לעולם להציע, והכל תלוי אך ורק באדם עצמו.
דיאטה / הרזיה / ירידה במשקל - איך להתגבר על רצון להנאה מיידית?דיאטה / הרזיה / ירידה במשקל - איך להתגבר על רצון להנאה מיידית?דיאטה / הרזיה / ירידה במשקל - איך להתגבר על רצון להנאה מיידית? למה כל כך קשה לשמור על תזונה נכונה לאורך זמן? אחת הסיבות המרכזיות לקושי של אנשים לשמור על דיאטה ולהתמיד בהרגלי אכילה בריאים, כפי שמסביר אליעד כהן, היא הקונפליקט הפנימי בין הרצון להנאה מיידית לבין הרצון להשיג תוצאות ארוכות טווח. האדם מונע באופן טבעי על ידי הרצון ליהנות, וכשהוא אוכל בצורה לא מאוזנת הוא מקבל תשלום במזומן - הנאה וסיפוק מיידי. לעומת זאת, התוצאות החיוביות של דיאטה, כגון בריאות טובה יותר, ירידה במשקל או מראה מושך יותר, הן בבחינת תשלום בצקים דחויים, ולכן קשה יותר לאדם לוותר על ההנאה המיידית של האכילה הלא בריאה. מדוע אנשים חוזרים למשקלם הקודם לאחר ירידה במשקל? הסיבה שאנשים חוזרים לאכילה לא נכונה ... בהתחלה, כשאדם שואף לרדת במשקל, הוא מציב לעצמו מטרה גדולה וחשובה, כמו להיראות טוב או להיות בריא. בשלב זה, ההנאה המיידית נראית לו קטנה לעומת התוצאה הרצויה. אך לאחר שאותו אדם משיג את מטרתו, המוטיבציה שלו להמשיך ולשמור על ההישג יורדת, מאחר שהוא כבר קיבל את תחושת ההצלחה וההערכה שרצה. בשלב זה, ההנאה המיידית חוזרת להיות חזקה יותר, והאדם נוטה לחזור להרגליו הישנים. מה מסתתר מאחורי אכילה רגשית? האכילה הרגשית היא ביטוי ... האכילה מעניקה לו תחושת שחרור, חופש ואהבה, ולכן הוא מתקשה לוותר עליה. מדוע האדם מוכן לסכן את בריאותו למען הנאה? ההנאה, לפי אליעד, חשובה יותר לאדם אפילו מהחיים עצמם. מאחר שכל אדם מודע לכך שסופו למות, הפחד מפני מוות או מחלות עתידיות אינו מספיק חזק כדי למנוע ממנו ליהנות באופן מיידי. האדם מעדיף ליהנות כרגע, אפילו במחיר של חיים קצרים יותר או פחות בריאים. אדם שחשוב לו בעיקר ליהנות, יעדיף ליהנות כרגע ולהסתכן בהשלכות עתידיות מאשר לוותר על ההנאה כדי להאריך חיים או להיראות טוב יותר בעתיד. כיצד להשתמש בקושי לשמירה על תזונה נכונה כהזדמנות לגילוי עצמי? ההתמודדות ... הרצונות שלו. כל קושי שהאדם חווה הוא הזדמנות להכיר את עצמו לעומק. אליעד מדגיש שהאושר האמיתי אינו תלוי רק בהנאה החיצונית והמיידית, אלא ביכולת של האדם להרגיש טוב עם עצמו באופן פנימי ובלתי תלוי. האדם נדרש לשאול את עצמו ... אני באמת אוכל? מדוע האכילה גורמת לי להרגיש טוב? מהו השחרור שאני מחפש? מתוך שאלות אלו, האדם יכול להבין שההנאה האמיתית נמצאת בתוכו, ואינה חייבת להיות תלויה באוכל או בגורמים חיצוניים. מהו האושר האמיתי ואיך הוא יכול לסייע בשמירה ... האדם להרגיש טוב באופן פנימי וללא תלות בסיבות חיצוניות. כאשר האדם מבין שהאושר האמיתי נמצא בתוכו, הוא פחות תלוי בהנאות זמניות ומיידיות כמו אכילה. האדם צריך לשאוף להנאה פנימית ובלתי תלויה, כך שיהיה מסוגל להרגיש טוב בלי קשר להנאות חיצוניות. זהו האתגר המרכזי שעבורו שווה לאדם להתמודד עם קשיי הדיאטה - להשיג את ההנאה הפנימית והיציבה שתלווה אותו כל הזמן. מדוע כדאי לאדם להתמודד עם קשיים במקום לברוח מהם? לדברי אליעד, ההתמודדות עם ... לאכול בצורה לא מאוזנת? הדרך להתמודד עם הרצון לאכילה מיידית היא להציב מול הרצון הזה מטרה גדולה יותר - ההנאה הפנימית האמיתית. האדם צריך להיזכר שהמטרה שלו היא לא רק למלא את הרצון הרגעי, אלא למצוא את תחושת השחרור וההנאה שמגיעות מבפנים ואינן תלויות באוכל. כאשר האדם מבין שההנאה המיידית של האכילה לעולם אינה מספקת באמת, הוא מסוגל לבחור לוותר עליה עבור מטרה גבוהה יותר - אושר אמיתי ... צריך להפוך את התהליך למטרה של התפתחות אישית וגילוי עצמי. ההתמודדות עם הרצון לאכילה מיידית הופכת להזדמנות ללמוד כיצד ליהנות באמת ולחוש אושר פנימי שאינו תלוי בדברים חיצוניים. במקום להתרכז רק בהישגים חיצוניים, על האדם להתרכז באושר הפנימי. רק אז הוא יוכל באמת להתגבר על הרצון להנאה מיידית ולהצליח לשמור על משקל תקין לאורך זמן. איך להתמיד בדיאטה? מדוע חוזרים למשקל הקודם? מהי אכילה רגשית? איך מתמודדים עם הנאה מיידית? איך משיגים אושר פנימי? מה הקשר בין דיאטה לאושר אמיתי? מדוע כדאי להתמודד עם קשיים? דיאטה תזונה נכונה ... לאכול בצורה נכונה? מדוע בעצם להתמודד עם הקושי הזה? מה הפסיכולוגיה האמיתית שמאחורי האכילה הלא פרופורציונאלית? למה בעצם לא ליהנות בהנאה מיידית? ואיך להיות מאושר באמת? ועוד. וביארתי כי בעצם השאלה הרחבה יותר, היא למה בכלל שהאדם יתמודד עם קשיים? וכאשר ילד נולד, מעניין אותו רק לספק את הצרכים שלו. והטבע של האדם הוא ליהנות מהחיים. וגם מטרת כיבוש הרצון המיידי, הוא רק כדי ליצור הנאה גדולה יותר. וביארתי שתמורת טוב גדול, האדם מוכן לוותר על טוב קטן מיידי. וביארתי שהשיקולים של האדם לפני שהוא ... מנוגדים, אז הרצון החזק ביותר, הוא זה שבא לידי ביטוי. וביארתי שבעצם האכילה משלמת לאדם את התשלום במזומן, כי ההנאה היא מיידית. ושמצד האמת מי שחי את הרגע, לא מעניין אותו טוב רחוק, אלא טוב מיידי. וסוף האדם למות, ולכן לא אכפת לאדם מהבריאות של עצמו, אלא רק מההנאה. ושההנאה, חשובה יותר מהחיים. ולכן האדם מוכן להשמין ולהיות חולה, תמורת ההנאה המיידית. וביארתי שכולם נמצאים כל הזמן ברמה כלשהי של דיכאון. והאדם תמיד רוצה להרגיש יותר טוב. והאדם תמיד מפחד ... בדיכאון קיומי, והוא אוכל כדי לנחם את עצמו מהדיכאון. והאדם תמורת החופש שלו, מוכן גם לסבול. כי להתגבר על הנאה מיידית, זה לקיחת החופש של האדם. ותמורת החופש, האדם מוכן להיות חולה וכיוב. והתשובה היא, שהאושר האמיתי הוא האיזון של ההנאה המיידית. כי על האדם ללמוד ליהנות באמת בהנאה שאינה תלויה באוכל. והסבל והאושר תלויים בתפישת האדם את הטוב ואת הרע. ודרך ההתמודדות של האדם עם האכילה, הוא ... האתגרים. כי הקושי מביא לגילוי עצמי, שיוצר אושר. והרצון לאושר אמיתי, הוא האתגר שתמורתו האדם יהיה מוכן לוותר על הנאה מיידית. ומאחר שהאושר של האכילה וכיוב הוא אף פעם לא אמיתי, לכן על האדם לחפש את האושר האמיתי וכולי.
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...