אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשה של מקום וזמן ✔נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי
איך המוח האנושי מחליט מהי אמת ומהו שקר?

המוח האנושי פועל על בסיס מנגנונים פנימיים המבדילים בין אמת לשקר. אליעד כהן מסביר כי בבסיס כל המחשבות, התחושות, והרגשות עומד מנגנון מרכזי מאוד שמבדיל בין "מחויב" (אמת מוחלטת) לבין "בלתי אפשרי" (שקר מוחלט). בין שני אלה נמצאים הדברים שאנו מכנים "אפשריים", כמו מחשבות, רגשות וזיכרונות.

מה המשמעות של המונח "מחויב" לפי אליעד?

לפי אליעד, "מחויב" הוא משהו שאינו יכול להיות שגוי בשום מצב. המוח האנושי אינו מסוגל אפילו לחשוב על האפשרות ההפוכה של משהו שהוא מחויב. לדוגמה, כשאתה רואה קיר, החוויה של הראייה היא "מחויבת". לעומת זאת, המחשבה ש"אין קיר" היא "בלתי אפשרית" כל עוד החושים אומרים אחרת.

כיצד עובד מנגנון ההיפוכים במוח?

שיטת ההיפוכים שאליעד מציג עוסקת בשאלה מתמדת של מחשבות ותחושות שעל פני השטח נראות ברורות מאליהן. כאשר מופיעה תחושה כמו "כואב לי הגב", המוח יכול לשאול "אולי לא כואב לי הגב?" אך עדיין, שתי האפשרויות האלה מסכימות על כך שקיים גב כלשהו. אליעד מדגיש שהיפוכים אלו הם רק השכבה העליונה. המנגנון האמיתי הוא הרבה יותר עמוק ומבוסס על תפיסות יסוד כמו זמן, מקום, אני ולא - אני, וכן חלום ומציאות.

למה קשה לאדם להטיל ספק בחוויית החושים?

אליעד מסביר שהמוח האנושי מאוד מתקשה להטיל ספק בדברים שהוא חש בבירור. לדוגמה, קשה מאוד להטיל ספק בחוויה של כאב פיזי, או בראייה של אובייקט. האדם לא שואל את עצמו "אולי אני רק מדמיין שאני רואה את זה?" או "אולי בכלל אני לא שומע?". כך גם לגבי ההבדל בין חלום למציאות, או בין היום לאתמול. זהו מנגנון פנימי חזק מאוד.

מהו המנגנון הבסיסי ביותר שעליו המוח נשען?

המנגנון הבסיסי ביותר הוא ההבדל בין "יש" ל"אין". כל החוויות שלנו מבוססות על ההבחנה בין משהו שקיים למשהו שלא קיים. לדוגמה, כשאתה מרגיש רעב, החוויה מבוססת על ההנחה שיש לך גוף, שיש לך תחושת מקום וזמן. כל אלה מבוססים על הנחות יסוד פנימיות שהמוח כלל לא מטיל בהן ספק.

איך מגיעים להטלת ספק עמוקה ביותר?

אליעד מתאר תהליך ארוך שבו האדם מנסה לזהות את השכבות שעליהן מתבססות המחשבות והתחושות שלו. האדם מתחיל בשאלות פשוטות, כגון: "מי אמר שאני רעב?", "מי אמר שזה טוב?", ומעמיק עד לשאלות מורכבות ביותר כמו: "האם יש בכלל הבדל בין יש לאין?" או "האם זה אפשרי שאני בו - זמנית קיים ולא קיים?". ככל שהאדם מתקדם בהטלת הספק הזו, הוא מתקרב למנגנון הבסיסי ביותר.

מה קורה כאשר מגיעים להבדל בין יש לאין?

כאשר אדם מצליח לראות ולחוות את ההבדל הבסיסי ביותר בין "יש" ל"אין", הוא למעשה רואה את השורש שעליו מושתת כל מנגנון החשיבה והחוויה האנושית. בשלב זה, לדבריו של אליעד, האדם מסוגל להשתחרר באופן מלא מתחושת החיסרון, כיוון שחיסרון נוצר רק כתוצאה מהבדל בין דברים.

למה המדיטציה לבדה לא מובילה להבנת השורש?

לפי אליעד, מדיטציה וויפאסאנה...
שאלה: אני מתרגל היפוכים, כמו למשל עולות לי תחושות בעבודה ואני שואל מי אמר שאני כרגע מרגיש רע? אבל אין לי סדר בהיפוכים.

אליעד: בו נעמיק בנושא של ההיפוכים. יש בתוכך מנגנון שעליו מושתתים כל המנגנונים שלך. כשאתה אומר, גבוה נמוך, אתמול היום, פה שם, יש לי ואין לי, כל המנגנונים האלו מושתתים על מנגנון של אמת ושקר, כל אינפורמציה שעוברת לך בראש, אתה מנתח אותה באם היא אמת או שקר.

אם לדייק, יש סקאלה, שבצד אחד יש שקר ובצד אחד אמת, מה זה אמת? אמת זה דבר שמחויב שיהיה נכון, ללא שום אפשרות שיהיה לא נכון, שאתה אפילו לא יכול לחשוב על ההפך שלו, כי אם אתה יכול לחשוב על ההפך שלו, אז יש אפשרות שזה לא נכון ולכן לא מחויב.

מצד שני יש שקר, מה זה שקר? שאתה לא יכול לחשוב שהוא נכון, אין לך אפשרות לחשוב שאולי הוא נכון.

האמת, למה היא מחויבת? כי אי אפשר לחשוב על ההפך שלה, אז ההפך של האמת זה מקסימום שקר.

זה לא סקאלה של מחויב עד אפשרי אלא של מחויב עד בלתי אפשרי. הבלתי אפשרי הוא ההפך של המחויב.

המחויב הוא לא אפשרי אלא הוא ככה תמיד.

כול שאר הדברים הם באמצע, כמו מחשבות, רגשות, ידיעות, זיכרונות תחושות וכו'.

כך שכול מחשבה / איפורמציה שעולה לך בראש אתה בודק עד כמה היא מחויבת - אז זה שווה אמת.

יש אמת בקצה, באמצע אפשרי ובקצה השני בלתי אפשרי. יש בטוח נכון, באמצע אולי נכון ובסוף בטוח לא נכון. אם תדע מה בטוח נכון אז תדע מה בטוח לא נכון.

למשל אתה רואה מישהי יפה, אז המוח חושב, היא יפה, אך עד כמה מחויב בעיני שהיא יפה? האם היא יפה בגלל שאני שיכור, או בגלל שהיא באמת יפה או בגלל הבגדים שלה או בגלל שהיא עומדת ליד מישהי מכוערת עד כמה מחויב שהיא יפה?

הרעיון הוא שיש לך שכבות, חלק גדול מהחוויות שלך מבוססות על מכנה משותף שאומר למשל שאני רואה את הבחורה. לא משנה אם מתווכחים אם היא יפה או לא, אבל מסכימים על משהו שהוא למשל שיש בחורה.

כך שאם תקח את המחשבות שלך ותחלק אותם לשכבות, אתה תראה שגם היכן שיש היפוכים - למשל עולה מחשבה שאתה עייף ואתה שואל, אולי אני צריך לעבוד? אבל שתי המחשבות מסכימות על כך שאתה עייף.

לדוגמה, כואב לי הגב, האם זה טוב או רע? אולי כואב לי הגב וזה טוב, אולי לא כואב לי הגב? - שניהם מסכימים שכואב הגב.

למשל יש הנחות מאוד בסיסיות, כמו היכולת להבדיל בין אתמול למחר, או היכולת להבדיל בין פה לשם - החוויות אלו לדוגמה אתה עד היום אף פעם לא הטלת בהם ספק.

או למשל אתה לא מטיל ספק באני ולא אני, אני זה תחושת שייכות, מתי הלכת ברחוב, הסתכלת על משהו ואמרת אולי זה אני?

יש את החוויה של החושים שהיא מאוד חזקה, למשל אני רואה את זה, גם אם אתה מטיל ספק, אתה לא מטיל ספק בראייה. האם קרה שראית משהו ואמרת, אני לא רואה את זה? אולי אני רק מדמיין אותו?

משהו מוחשי ראית ברחוב, האם שאלת את עצמך, אולי אני רק מדמיין אולי אני רק הוזה?

למשל להבחין בין חלום למציאות זה גם כן סוג של משהו שלא מטילים בו ספק, זה גם סוג של מחויב, כל ההפרדות האלו אנו מחייבים אותם.

קרה לך פעם ששמעת משהו ושאלת, אולי אני לא שומע? אולי אני רק הוזה?

ומה לגבי ראיה ותחושה, קרה לך פעם שהרביצו לך ושאלת, אולי אני בכלל מדמיין את המכה ובכלל לא הרביצו לי?

אולי כואב לך הגב, האם שאלת, אולי בכלל לא כואב לי הגב, אולי אני בכלל מדמיין שכואב לי הגב?

האם באמצע העבודה שלך, אתה מטיל ספק ושואל, אולי אני בכלל באמצע חלום עכשיו? ומי אמר, אולי אתה באמצע של חלום עכשיו. תתבונן בעניין.

שאלה: לאדם יש הרבה דברים שהוא מחייב אותם מבלי לבדוק אותם.

אליעד: שים לב איך ההבנה שלך השתפרה, מי שבא בהתחלה לא יכול להבין מה שאני אומר עכשיו, יש דרך ארוכה שכבר עשית.

כול מה שאמרתי לך עכשיו, להטיל בזה ספק זה עוד קל, למה? כי אתה לא צריך לחשוב בצורה לא הגיונית, עדיין אין כאן היפוך.

כול המחויבים שדברתי איתך, זה לא דברים שאתה צריך לחרוג מגבולות השכל, זה לא דבר והיפוכו בו זמנית.

למשל אני רואה משהו היום ואולי ראיתי את זה אתמול? אבל האם חשבת שאולי אין הבדל בין היום לאתמול?

למשל קח חוויה מאתמול, קח חוויה מעכשיו וקח חוויה ממחר, האם אתה יכול לחוות את כל החוויות בבת אחת?

מה זה אתמול, היום, מחר - קרה, קורה, יקרה - זה רק תחושה, תמונות במוח. יכול להיות ששום דבר לא קרה ולא קורה רק נדמה לך בתחושה שזה קרה, אבל מי אמר שזה קרה? אם אתה מרגיש שזה קרה, האם זה באמת קרה?

אפילו אם תטיל ספק בחושים או לגבי עבר, הווה ועתיד, עדיין זה מוגבל לגבי דבר והיפוכו בו זמנית.

למשל אתה שואל, אולי אין קיר? אולי. אבל אולי יש קיר ואין קיר? זה בכלל לא אפשרי.

למשל כל ההיפוכים, כמו מי אמר שאני רוצה את זה, אולי אני לא רוצה את זה? או מי אמר שזה רע, אולי זה טוב? אבל בטוח שאני רוצה להרגיש טוב. ואולי תגיד, אולי אין בכלל טוב ורע? אבל מה שלא נתפס זה שאני מרגיש רע וטוב בו זמנית.

אולי זה מאה אחוז טוב ומאה אחוז רע ומאה אחוז לא טוב ולא רע, זה משהו שהמוח לא יוכל לתפוס, זה אפילו לא יכול להתפס בדמיון, אין אפשרות שזה יהיה.

דוגמה אחרת, אולי אני מדמיין את הקיר? אולי. אולי אני אפילו לא מדמיין אותו? אז אולי אני מדמיין משהו? אולי אתה לא מדמיין משהו? אבל לפחות אני חושב שאני מדמיין משהו. ואולי אתה אפילו לא חושב שאתה מדמיין שיש פה קיר? אולי אתה לא מדמיין כלום? ואולי אתה בכלל לא משהו? אבל אני מרגיש שאני קיים, אז איך זה שאין כלום? וגם להבין שאני כלום, זוהי גם דרגה קטנה, אמנם קשה מאוד להבין את זה, אבל יש משהו יותר קשה מזה, וזה - אולי אני רק כלום ורק משהו?

הקיר למשל, גם רק יש קיר, גם רק אין קיר, גם רק מדמיין את הקיר, גם רק לא מדמיין את הקיר, גם רק חושב על הקיר וכו' - זה ממש קטסטרופה.

ואני אומר לך שזה אחד לפני הסוף.

איך אתה יכול להגיע לזה?

במחשבות שלך יש משהו בסיסי שאתה חושב - או שיש או שאין.

יש גב או אין גב, אולי בכלל אין לך גב ויש לך אשלייה אופטית שגורמת לך לחשוב שיש לך גב? אולי. אבל אולי יש לך גב ואין לך גב? זה לא יכול להיות.

למעשה כל המנגנון שלך מושתת על היש והאין.

מי מצליח לדעת דבר כזה? רק מי שנובר עמוק עמוק. אתה חופר וחופר עד שאתה רואה את כל התהליכים, והתהליך הראשון זה התהליך שמבדיל בין יש לאין.

גם כל התורות שאומרות לך, למשל תהיה הצופה, הם עדיין מבדילות בין צופה ונצפה, אך אף אחד לא אומר לך להטיל ספק בשורש, והשורש הוא ההבדל בין יש לאין.

אתה כרגע רק שמעת עליו, אבל אתה לא חווית אותו ובאמת לא הרגשת שאתה מבדיל בין יש לאין. מרוב שזה ברור לך, אתה לא יכול להבין מה זה לא להבדיל בין יש לאין ואם תחווה את השורש ויהיה לך את השכל / הטפשות להסתכל החוצה, אז סיימת.

אתה רואה את התהליך הראשון, מסתכל אחד לפניו ו...

שאלה: מה שאתה מסביר נראה לי כרגע כבר ביצוע לעומת תירגולים אחרים כמו מדיטציה שאולי רק נותנים לי חוויות טובות.

אליעד: למה מדיטציה או ויפאסאנא עושה לך טוב? כי הפעולות האלו דופקות לך משהו במנגנון, ואז חוויות ספציפיות משתבשות, ואז אתה חווה שחרור מהנחות יסוד מסויימות, אבל אין לך שחרור מהשורש הראשון.

הדרך שאני מסביר לך היא סלולה, זה לא סיפור אלא יש דרך ברורה.

אתה מסתכל על הקיר, ורואה את התהליכים, עד שאתה חווה את ההבדלה בין יש לאין, ואז אתה מסתכל החוצה וזהו.

למשל אתה במיטה ואומר לעצמך, אין לי כוח ללכת לעבודה עכשיו, אבל מה זאת אומרת, אולי אתה בכלל עכשיו באמצע העבודה? רק נדמה לך שאתה במיטה - דבר כזה קשה לחשוב, כי זה נגד החושים שלך שאומרים לך שאתה במיטה ולא בעבודה.

גם זאת היא הטלת ספק, אמנם היא דופקת לך את המנגנון, אבל אתה עדיין נשאר שפוי כי אתה עדיין מבדיל בין דבר להיפוכו.

אין לי מטרה לגרום לכך שתחשוב שאין פה קיר, כי זה לא משנה, גם אם אין קיר אתה בבעיה. ויש כאלה שיגידו שהם התעוררו, אבל גם הם בבעיה כי הם מבדילים בין חלום למציאות.

גם אני לא מצפה שתטיל ספק בעבר הווה ועתיד, זאת לא הנקודה, אני בגלל שלא הבנתי, הטלתי ספק והייתי...
אמת ושקר אני מרגיש לעבוד להרגיש שאני מחשבה מה אני יכולות חשיבה תחושת עובד לפתח יכולת חשיבה איך עובד המוח האנושי איך המוח איך המוח חושב איך נוצר איך נוצרות איך נוצרות מחשבות איך נוצרים איך עובד איך עובד המוח אנושיות אנושית האנושי היפוך היפוכים המוח המוח האנושי המוח חושב התת מודע כיצד המוח חושב כיצד נוצרות כיצד נוצרות מחשבות כיצד עובד המוח מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מוח מחקרים מחקרים על המוח מחקרים על המוח האנושי מחשבות מערכת מערכת ההפעלה האנושית מערכת הפעלה נוצר נוצרות מחשבות נפלאות המוח האנושי סוד סודות סודות המוח סודות המוח האנושי סודות התת מודע עובד עובדים שיטת ההיפוכים תת מודע
רשימת רגשות ותחושות - רשימה של רגשות ותחושות - רשימה של רגשות - רשימה של תחושות - רשימת תחושות ורגשות - רשימה של תחושות ורגשות
... של מועקה הרגשה של מועקות הרגשה של מועקות נפשיות הרגשה של מחנק הרגשה של מחנק בגרון הרגשה של מחנק בחזה הרגשה של מילוי הרגשה של מיצוי הרגשה של מלחמה הרגשה של מצוקה הרגשה של מצוקה רגשית הרגשה של מקום הרגשה של מקום וזמן הרגשה של משמעות הרגשה של נוחות ...
חיים בתוך חלום, מציאות מדומה וירטואלית, חלום או מציאות, לישון או להיות ער, לעבוד תוך כדי שינה, אוהבים לישון, חלומות
חיים בתוך חלום, מציאות מדומה וירטואלית, חלום או מציאות, לישון או להיות ער, לעבוד תוך כדי שינה, אוהבים לישון, חלומות
... מעורבת ביצירת החוויה הזו. הוא מדבר על כך שההבדל בין חוויית השינה לבין חוויית הערות איננו בהכרח בעובדה שיש לנו תחושות שונות או בהרגשה של מקום וזמן , אלא בזה שבמהות, התודעה נשארת פעילה ומבנה את החוויה. האם ...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
... שלא תראה שניים נניח שתראה אותו הדבר, מה זה נותן? כלום. דבר נוסף שהבנתי לעצמי שזה לא רק שלא נותן כלום, שזה שאני קיים זה גורם שתהיה לי חווית מקום וזמן . אפילו אם אני יעצום את העיניים ...
חיבור הרגש והשכל, חווית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
חיבור הרגש והשכל, חווית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
... המקום והזמן שזזה? מה זה אני? יש מקום אין סופי וזמן אין סופי, שיש בתוכו אין סוף צורות, ושאחת מהצורות זה אתה, ואתה צורה שנעה וזזה ולא מעבר לכך. שאלה: זה שאני בתוך תחושה של מקום וזמן מביא אותי לכלום. מה אני בכלל? מי אני בכלל? אליעד: זה ...
הורטון שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך
הורטון שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך
... שומע מישהו 1, החיים כחלום בתוך חלום, העולם שמעבר, איפה נמצא מרחב המקום, השפעת הסביבה, מה חושבים עליך מה המשמעות של תחושת מקום וזמן? תחושת המקום והזמן מתוארת כהרגשה סובייקטיבית שקיימת בתודעה של האדם. לדוגמה, אליעד מסביר כי התחושה של מקום נובעת מהיכולת להבדיל בין דברים, כמו ימין ושמאל, קדימה ואחורה. ...
סודות המוח האנושי, סודות המקום, סודות הזמן, אין מקום, אין זמן, מימד המקום, מימד הזמן, מרחב המקום, מרחב הזמן, אשליית המקום, אשליית הזמן, תחושת המקום, תחושת הזמן, איך נוצר העולם?
... בלבד. מה הקשר בין מקום וזמן? האם מקום וזמן באמת קיימים? איך התודעה שלנו יוצרת את התחושה של מקום וזמן? מה יקרה אם נבין שאין מקום וזמן? האם הכל קורה באותו מקום ובאותו ... שלנו. מה הקשר בין מקום וזמן? האם מקום וזמן באמת קיימים? איך התודעה שלנו יוצרת את התחושה של מקום וזמן? מה יקרה אם נבין שאין מקום וזמן? האם הכל קורה באותו מקום ובאותו ...
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
חינוך ילדים / מערכת החינוך / הורים וילדים
... ילדים מערכת החינוך הורים וילדים למה ילדים לא אוהבים את הלימודים? ... כהזדמנות ללמידה חדשה. הבעיה נוצרת דווקא כאשר הלימודים במסגרת בית הספר הופכים למשהו משעמם ונטול התלהבות. במקום לעורר את שמחת הגילוי הטבעית אצל הילד, מערכת החינוך גורמת לו להרגיש משועמם, מדוכא, ואף סובל. מדוע ... למה הלימודים מאמללים את הילד? מהי מהות החינוך, ומדוע הוא רע, ואיך הוא צריך להיות? למה הילדים חווים את הלימודים כסבל? מה יקרה אם לא יפרגנו לילד בכלל? איך נוצרת חוסר הערכה עצמית אצל ילדים? מדוע הורים גורמים ...
זוגיות / אהבה / מערכת יחסים זוגית - האם בן זוגך מתאים לך? האם הזוגיות שלך טובה?
... אהבה מערכת יחסים זוגית - האם בן זוגך מתאים לך? האם הזוגיות שלך טובה? אחת מהשאלות הנפוצות ביותר היא, האם בן הזוג שלי מתאים לי? כיצד ניתן לדעת? תשובה: לכל מערכת יחסים זוגית יש את המטרה שלה. ... לבדוק האם בן הזוג שלו מתאים לו. אחרי שהמטרה והתכלית של הקשר הזוגי ברורה לאדם, לאחר מכן על האדם לנסות לראות האם יש התאמה בין התכלית שאליה הוא רוצה להגיע, לבין המערכת הזוגית. יתכן שבן הזוג הוא טוב, אך מערכת זוגית איתו לא תוביל את האדם אל המטרה שאליה הוא רוצה להגיע. זא גם אם יתברר לאדם שבן הזוג שלו אינו מתאים לו, אין זה בהכרח משום שבן הזוג אינו טוב וכיוב, אלא זה משום שמערכת היחסים הזוגית איתו, לא תוביל את האדם להיכן שהוא עצמו רוצה להגיע. איך בודקים? על האדם לקחת את כל מה שהוא יודע על בן הזוג, ולשאול את עצמו: האם על סמך מה שאני יודע על בן הזוג עד כה, האם נראה לי שמערכת יחסים זוגית איתו תוביל אותי להיכן שאני רוצה להגיע? האם תכונות האופי והמהות של בן הזוג תאפשר לי לנהל איתו מערכת יחסים זוגית טובה? אם אין לאדם ... את המטרה שאליה הוא עצמו רוצה להגיע. 2 - לנסות לקבל מידע נוסף רלוונטי על בן הזוג. כאשר האדם ברור לו מה הוא רוצה מעצמו + מיהו בן הזוג שלו, זאת הדרך היחידה לדעת האם המערכת הזוגית מתאימה. יש לחדד את העניין ולומר, כי כל הנל הוא רק מקרה פרטי של החיים עצמם. כל קשר שיש לאדם עם כל דבר בעולם = מערכת יחסים זוגית. הדרך לבחון האם ...
זוגיות / בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית?
... בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית? מערכת יחסים זוגית. בדידות בתוך זוגיות. למה אדם מחפש זוגיות אהבה? ... אך מרגישים בודדים. השאלה: מהי מהותה של הבדידות של אדם שנמצא בתוך קשר זוגי ומערכת יחסים כלשהי? תשובה: מהותה של הבדידות של אדם שנמצא בתוך ... מהרצונות הפנימיים שלו, הוא תמיד ירגיש רגש של מועקה בדידות עצבות, גם אם הוא יהיה במערכת יחסים זוגיות וכולי. מה באמת האדם מחפש בתוך תוכו? כדי להבין מה ... של השלמות. שלמות = אין חסר. מתוך הרצון הזה נובע הרצון של האדם לזוגיות ולאהבה. מערכת יחסים זוגית מאפשרת לאדם לטעום מעט מהטוב האין סופי של תחושת ... מרגיש רחוק מהמציאות = פירוד ריחוק = בדידות. לא משנה מה יעשה האדם, ולא משנה באיזו מערכת יחסים זוגית הוא ימצא, תמיד הוא ירגיש שחסר לו משהו. מה שחסר ... לאדם את נקודת המבט הזו, הוא תמיד ירגיש בדידות כנל. לסיכום: תחושת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית, מזכירה לאדם להמשיך לחפש את האהבה האמיתית של ...
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
התפתחות רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם
... רוחנית, התפתחות תודעתית, מערכת החינוך, חינוך ילדים, האם העולם מתפתח ומתקדם האם העולם מתקדם לקראת שינוי תודעתי ורוחני? אליעד כהן פותח את הדיון ... נקודת המבט של אלוהים: עבור אלוהים, דווקא העובדה שאדם מצליח לשכוח שהוא אלוהים ולהפוך לנפרד היא אולי ההתפתחות הגדולה ביותר. האם מערכת החינוך מתדרדרת או מתפתחת? השיחה עוברת לנושא של מערכת החינוך. יש טענה נפוצה כי מערכת החינוך נמצאת בתהליך של התדרדרות. אליעד מסביר שלמעשה ההתדרדרות הזו עשויה להיות חיובית, משום שהקונספט הנוכחי של החינוך הוא עצמו שגוי מיסודו. התדרדרות המערכת עלולה להביא בסופו של דבר להחלפת הקונספט הישן של חינוך בצורת חשיבה חדשה לחלוטין. במקום לנסות לשפר את שיטות ההוראה ... המסגרת הנוכחית, אולי עדיף שהמסגרת כולה תוחלף. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם בצורה הפוכה: אם נצליח לשפר את איכות החינוך, המערכת תהפוך ליעילה יותר ותישמר את המבנה הנוכחי, לטוב ולרע. אליעד מדגיש שאין קונספט חינוכי אבסולוטי אחד שמתאים לכולם. ... להתקדם במהירות בכיוון זה. כך ניתן לעבור במהירות לשלב הבא, ללא התמהמהות או עצלות. מהו הקונספט החינוכי הנכון וכיצד ניתן לשפר את מערכת החינוך? אליעד כהן טוען שאין שום קונספט חינוכי מוחלט שצריך ללכת לפיו. לדעתו, האדם צריך לעשות את מה שהוא חושב שטוב ... להגיע למצב של שלמות ושל סיפוק, ואולי גם להבין את המציאות באופן שונה. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על ... מבט: בנפרדות אנו מדברים על ערכים כמו להתפתח, להתקדם, להשתפר, אך מנקודת המבט המוחלטת אין הבדל בין התפתחות ללא התפתחות. האם מערכת החינוך באמת מתדרדרת? השאלה עוברת למערכת החינוך ולשאלה האם היא מתקדמת או מתדרדרת. אליעד טוען שההתדרדרות עשויה להיות תהליך חיובי, כי הקונספט של חינוך במתכונתו הקיימת הוא שגוי מיסודו. קריסת המבנה הנוכחי עשויה לעודד אנשים לחפש אלטרנטיבות חדשות לגמרי. אם המערכת נחלשת, אולי זה יביא בסופו של דבר לשינוי מהותי, במקום לנסות רק לשפר שיטות לימוד בתוך אותה מסגרת. מצד שני, ניתן להסתכל על המצב גם אחרת: אם משפרים את המערכת, היא אולי תיהפך ליעילה יותר, ועל ידי כך תשמר את הקיים. בכל אופן, השורה התחתונה היא שהמציאות מתקדמת תמיד לכיוון ... חושב שנכון ולמהר להגשים את רצונו. אם אדם משוכנע שצריך לשפר את איכות המורים, שילך ויעשה זאת בכל הכוח. אם אדם אחר חושב שדווקא מערכת החינוך צריכה להתפרק, שילך לכיוון הזה. כשמסיימים למצות קונספט מסוים, עוברים לשלב הבא. דוגמה לכך אפשר לראות באנשים ... להגיע למצב שבו אין יותר מה לחפש, ואולי משם אפשר להבין את המציאות אחרת. התפתחות רוחנית וההבדל בין אחדות לנפרדות שיטות לשיפור מערכת החינוך ותפיסת הלימוד איך מתמודדים עם רצונות וכיצד מגיעים למימוש עצמי מהי נקודת המבט האלוהית וכיצד היא משפיעה על ... ש: יש לי בהקשר הזה של ההתפתחות. אליעד: כן אוקי. ש: אני לא יודעת אם זה שייך אבל אולי כן. אליעד: תכף נחליט אם כן או לא. ש: לגבי מערכת החינוך שבעצם יש טענה שמערכת החינוך צריכה לשנות צורה בעצם היא לא מתפתחת אלא יש התדרדרות. אליעד: התדרדרות לכיוון חיובי, מה חיובי בזה שמערכת החינוך מתדרדרת כי הקונספט של החינוך הוא עצמו רקוב בכלל אז זה שהוא מתדרדר זה סימן טוב כי בסוף יחליפו את כולו בבת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נפלאות המוח האנושי, סודות המוח האנושי, איך המוח חושב? איך נוצרות מחשבות? שיטת ההיפוכים, מערכת ההפעלה האנושית, מודעות עצמית, סודות התת מודע, איך עובד המוח? מחקרים על המוח האנושי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשה של מקום וזמן, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשה של מקום וזמן, איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, הכוונה אישית, יועץ טיפולי בנושא הרגשה של מקום וזמן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3906 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:39:34 - wesi1