אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הקשבה ✔אין עוד מלבדי, רק אני קיים, אני בתוך חלום של עצמי, אף אחד לא באמת קיים חוץ ממני, כולם רובוטים חוץ ממני, לסמוך רק על עצמי, להקשיב רק לעצמי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אין עוד מלבדי, רק אני קיים, אני בתוך חלום של עצמי, אף אחד לא באמת קיים חוץ ממני, כולם רובוטים חוץ ממני, לסמוך רק על עצמי, להקשיב רק לעצמי, ללכת אחרי האמת שלי, אני חולם את העולם, אני חולם את עצמי, המציאות כחלום, החיים כמדע בדיוני
האם ייתכן שרק אתה קיים בעולם וכולם רובוטים?

נקודת המבט "אחד היה אברהם" של רבי נחמן מברסלב מציגה גישה יוצאת דופן ועמוקה מאוד לגבי הדרך שבה האדם יכול להתפתח מבחינה רוחנית ולהגיע לאמת הפנימית שלו. הרעיון המרכזי מבוסס על הפסוק התנ"כי "אחד היה אברהם", שמשמעותו לפי רבי נחמן היא שאברהם אבינו הצליח לעבוד את אלוהים בכך שהוא היה "אחד", כלומר, שהוא לא הושפע משום גורם חיצוני - לא ממשפחה, לא מחברים, לא מהסביבה החברתית ולא מהעולם כולו. הוא חי מתוך האמת הפנימית שלו בלבד, כשהוא מתעלם לחלוטין מכל השפעה חיצונית.

למה מתכוון רבי נחמן בלהיות "אחד" כמו אברהם אבינו?

רבי נחמן מברסלב מסביר שלהיות "אחד" כמו אברהם פירושו להיות עצמאי לחלוטין מבחינה פנימית ולקיים מערכת יחסים ישירה ואישית עם אלוהים, בלי לתת לשום דבר אחר להשפיע עליך. המשמעות המעשית של זה היא התנתקות מוחלטת מהשפעות חיצוניות כגון דעות הסביבה, החברה, המשפחה, החברים וכל דבר חיצוני. אברהם עמד מול כל העולם ולא התייחס למה שאחרים אמרו או עשו. הוא הלך עם האמת שלו באופן מוחלט, ולכן נקרא "אחד".

האם אפשרי שרק אני קיים וכולם סביבי הם רובוטים חסרי תודעה?

אליעד מציג פרספקטיבה רדיקלית נוספת המבוססת על רעיון זה: אולי כל בני האדם שסביבך אינם באמת קיימים בתור ישויות עצמאיות בעלות תודעה ובחירה חופשית, אלא רק כרובוטים מתוחכמים שמתנהגים לפי מנגנון מסוים שנראה לך אנושי. לפי הפרספקטיבה הזו, אתה האדם היחיד בעל תודעה אמיתית. כל מה שאתה רואה - בני משפחה, חברים, אנשים שאתה מכיר ברחוב - אלה לא אנשים באמת אלא יצורים מלאכותיים, רובוטים או דמויות בתוך חלום שלך.

איך אפשר לבדוק את זה? תחשוב על עצמך - אתה יודע שאתה קיים, כי אתה מרגיש את הקיום שלך באופן ישיר. אך מניין לך הוודאות שהאנשים סביבך באמת קיימים או מרגישים? הרי אף פעם לא ראית תודעה של מישהו אחר, וגם לא נשמה של אדם אחר. העובדה שמישהו נראה כמוך, מתנהג כמוך או מדבר כמוך, לא באמת מוכיחה שיש לו תודעה עצמאית. יכול להיות שכל האנשים הם רק מכונות מתוחכמות שפועלות לפי תוכנה, בלי מודעות אמיתית.

אליעד מוסיף דוגמה לכך: אולי אנשים שנראים לך טיפשים, שעושים בחירות לא הגיוניות (למשל בפוליטיקה - בוחרים שוב ושוב מנהיג מסוים), הם באמת רובוטים שאין להם בחירה חופשית. הם פשוט פועלים לפי קוד מסוים, בדיוק כמו תוכנת מחשב מתוחכמת. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת, נהיה יותר ויותר קשה להבדיל בין רובוט לבין אדם אמיתי, ולכן השאלה הזו הופכת רלוונטית עוד יותר.

האם כל המציאות היא חלום אחד גדול שאתה חולם?

אליעד מחדד את הרעיון ואומר שאולי כל מה שאתה חווה הוא בכלל חלום. כשאתה חולם בלילה, החלום מרגיש אמיתי לחלוטין, האנשים בחלום מתנהגים כמו אנשים אמיתיים, ולרגע אתה בטוח שהכל אמיתי. רק כשאתה מתעורר אתה מגלה שהכל היה רק יציר דמיונך. אז ייתכן שגם עכשיו, בזמן שאתה חושב שאתה ער, אתה בעצם חולם חלום ארוך. כל האנשים סביבך, כל האירועים, כל הרגשות - הכל יכול להיות חלק מחלום של התודעה שלך.

אליעד מוסיף ומסביר שאולי אפילו הזיכרונות שלך מהעבר לא באמת התרחשו, אלא נשתלו בתודעה שלך. כשאתה חולם חלום, אתה לפעמים זוכר דברים מהעבר שלך בחלום, למרות שהם מעולם לא התרחשו באמת. אולי גם כרגע אתה נמצא במצב דומה - אולי נולדת רק לפני רגע, ופשוט יש לך זיכרונות שתולים בראש שמרגישים לך אמיתיים. אין לך דרך אמיתית להוכיח שהעבר שלך אכן התרחש.

איך הפרספקטיבה הזאת יכולה לשנות את חייך?

כשאתה מבין לעומק את הרעיונות האלה, אתה מתחיל להרגיש שאתה לבד בעולם. לא מדובר בתחושת בדידות שלילית, אלא בתחושת עצמאות והתחברות עמוקה לאמת הפנימית שלך. במצב כזה אתה מפסיק להתנהל לפי מה שאחרים אומרים או רוצים, כי ברור לך שהם לא באמת קיימים באופן שאתה חשבת. אתה מפסיק לחיות לפי ציפיות חברתיות, ומתחיל לשאול את עצמך שאלות עמוקות:
  • מי אני באמת?
  • מה אני רוצה באמת?
  • מה האמת שלי?
  • האם המטרות שלי הן באמת שלי או של החברה סביבי?
  • מה חשוב לי באמת, בלי השפעות חיצוניות?
בדרך כלל, האדם חי מתוך רצון לרצות אחרים - המשפחה, החברים, הסביבה. אבל כשאתה מבין שיכול להיות שהם רק דמויות בחלום שלך או רובוטים חסרי תודעה, אתה משתחרר מהשפעותיהם ומתחיל לפעול רק מתוך עצמך.

האם זה עלול להכניס אותך לחרדה או דיכאון?

אליעד מדגיש שכל מי שיבין לעומק את הפרספקטיבות האלה לא יחווה חרדה או דיכאון, אלא בדיוק להיפך - הוא יגיע לשקט נפשי, לתחושת חופש פנימי ולהכרה עמוקה יותר של המציאות ושל עצמו. זו נקודת מבט חיובית ומעצימה, שמאפשרת לך להתחבר לעצמך ולחיות מתוך אמת פנימית ברורה יותר.

לסמוך רק על עצמך - לא על אליעד כהן או כל גורו אחר?

אליעד מבהיר שוב ושוב שאינו מבקש מאף אחד להאמין לו באופן אישי. מבחינתו הוא רובוט או דמות בתוך החלום שלך. אל תאמין לו באופן עיוור, אלא בדוק בעצמך. הוא מזמין אותך לבדוק את האמת שלך ולשאול את עצמך את השאלות החשובות - מי אתה, מה אתה רוצה ומה האמת הפנימית שלך. לא משנה מי הוא או מה הוא אומר על עצמו - העיקר הוא שאתה תבדוק ותגלה את האמת בעצמך.
נקודת המבט "אחד היה אברהם" בהתפתחות אישית

נקודת המבט "אחד היה אברהם" מבוססת על רעיונו של רבי נחמן מברסלב, והיא מציגה גישה מיוחדת לעבודה רוחנית והתפתחות אישית. הרעיון מבוסס על הפסוק "אחד היה אברהם" ועל פירושו של רבי נחמן לכך, שמסביר כי אברהם אבינו עבד את אלוהים מתוך היותו "אחד".

מהי המשמעות של להיות "אחד"?

רבי נחמן מברסלב מסביר שהאדם הרוצה להתקרב לאלוהים או להגיע לאמת כלשהי, עליו להתנהל כמו אברהם אבינו - להיות "אחד", כלומר, לא להסתכל על סביבתו ולא להתחשב בדעותיהם של אחרים. אברהם אבינו חי בעולם שבו כולם היו עובדי אלילים, אך הוא בחר בדרך שונה והלך עם האמונה שלו כנגד כל החברה שסביבו. הוא לא נתן לשום דבר להשפיע עליו, אלא הלך עם האמת הפנימית שלו בלבד.

המסר כאן ברור: אדם שרוצה לחיות באמת חייב להיות "אחד", להתנתק מהשפעות חיצוניות ולבחון את המציאות מתוך עולמו הפנימי בלבד. המשמעות של להיות "אחד" היא להתעלם מדעות החברה, מהמשפחה, מהחברים, מכל המסגרות שמנסות לכוון אותך - ולבחור את דרכך מתוך חקירה עצמית פנימית.

נקודת מבט על המציאות: רק אתה קיים

אחת הפרשנויות הרדיקליות שאפשר לגזור מהרעיון של "אחד היה אברהם" היא התפיסה שאתה היחיד שקיים במציאות, וכל מה שסביבך אינו אלא השתקפות של עצמך או דמויות בתוך חלום שלך. לפי נקודת מבט זו, כל האנשים שסביבך, כולל משפחתך, חבריך, וכל אדם אחר שאתה פוגש - אינם ישויות עצמאיות אלא רק יצורים בתוך תודעתך.

למה הכוונה? כשאתה מתעורר בבוקר, אתה יודע שאתה קיים כי אתה מרגיש את עצמך. אך איך אתה יכול לדעת שאנשים סביבך מודעים לעצמם? האם אי פעם ראית תודעה של מישהו אחר? האם אי פעם ראית נשמה? יכול להיות שכל האנשים סביבך הם רק מכונות מתוחכמות, רובוטים הפועלים על פי אלגוריתם מסוים, ואין להם באמת בחירה חופשית או תודעה אמיתית?

כיצד ילדים תופסים את המציאות?

כשילד קטן נולד, הוא אינו יודע להבדיל בין דומם, צומח, חי ואדם. ייתכן שילד יחשוב שהשולחן "הכה" אותו, שהבובה היא יצור חי או שהקיר "נגע" בו. בהדרגה, הילד לומד את החלוקה בין עצמים לבין יצורים חיים, אך מניין לנו הוודאות שההבחנה הזאת נכונה? אולי כל מה שסביבנו, כולל בני האדם, הוא רק אשליה? אולי אין שום הבדל מהותי בין בני אדם לבין חפצים, ואנחנו רק מייחסים לבני אדם מודעות כי הם דומים לנו?

האם אנשים סביבך הם רובוטים?

כדי לבחון את נקודת המבט הזו, ניתן לשאול: האם יש לך דרך להוכיח שאנשים סביבך אינם רק רובוטים מתוחכמים? האם ראית פעם באמת את המחשבות של מישהו אחר? האם אתה בטוח שהם מרגישים רגשות כפי שאתה מרגיש?

לדוגמה, רבים מאיתנו תוהים לעיתים כיצד אנשים מסוימים חושבים בדרך מסוימת - איך זה שאנשים ממשיכים לבחור שוב ושוב במנהיג פוליטי כזה או אחר? איך זה שאנשים נוהגים בחוסר היגיון? אולי זה מפני שהם אינם באמת יצורים עצמאים אלא דמויות בתוך תודעתך?

האם המציאות היא חלום?

כשהאדם הולך לישון וחולם חלום, בתוך החלום יש דמויות רבות - אנשים שמדברים, מקומות, אירועים. בתוך החלום, כל הדמויות הללו נראות אמיתיות, אך כשהוא מתעורר, הוא מבין שכל מה שראה היה אך ורק תוצר של תודעתו.

האם ייתכן שהמציאות שלנו היא חלום אחד גדול? ייתכן שאתה נמצא כרגע בחלום, וכל מה שאתה חווה הוא רק תוצר של התודעה שלך? אם כן, כיצד ניתן להתעורר?

למה זה חשוב?

נקודת המבט הזו אינה נועדה להכניס את האדם לחרדה או לדיכאון, אלא להוביל אותו לשאול שאלות עמוקות יותר על עצמו ועל חייו. כאשר האדם מבין שהוא היישות היחידה שבאמת קיימת, הוא מפסיק להתרכז בדעות של אחרים, בציפיות חיצוניות או בתכתיבים חברתיים. במקום זאת, הוא מתמקד בשאלה: "מה האמת שלי? מה אני באמת רוצה?"

בדרך כלל, אנחנו מונעים מתוך ציפיות של הסביבה, מתוך מה שלימדו אותנו ומה שנראה "הגיוני". אך כאשר אדם מתבונן פנימה ושואל את עצמו מה הוא באמת רוצה, הוא משתחרר מכל אותן תבניות חיצוניות ומתחיל לפעול מתוך אמת פנימית עמוקה יותר.

איך אפשר ליישם את זה בחיים?
  • עצור וחשוב: האם מה שאתה עושה ביום - יום מבוסס על רצון אמיתי שלך או על מה שלימדו אותך?
  • נסה לתרגל נקודת מבט שבה אתה רואה את עצמך כישות היחידה שבאמת קיימת. כיצד זה משנה את הדרך בה אתה מתנהל?
  • שאל את עצמך: אם לא היו סביבי אנשים, מה הייתי עושה? מה באמת הייתי רוצה?
  • בחן את התגובות שלך לאנשים סביבך - האם הן מבוססות על אמת פנימית שלך או על צורך לרצות אחרים?
  • שאל את עצמך את השאלות העמוקות באמת: מי אני? מה אני? למה אני כאן?
סיכום

נקודת המבט של "אחד היה אברהם" מדברת על היכולת של האדם להתמקד באמת הפנימית שלו, בלי להיות מושפע מהסביבה. כשמבינים שניתן לראות את המציאות מנקודת מבט שבה רק אתה קיים וכל השאר הוא רק דמויות בחלום שלך, זה מאפשר לאדם להשתחרר מהשפעות חיצוניות ולשאול את עצמו שאלות עמוקות על חייו. האם ייתכן שאתה היישות היחידה שבאמת קיימת? האם כל האנשים סביבך הם רק אשליה? אם כך, מה האמת שלך?
איך להתעורר מהחלום? להגיע להארה רוחנית, כולם דמויות בחלום, רק אני מודע לעצמי, רק לי יש תודעה, להיות אלוהים, אליעד כהן הוא השטן, מה באמת קורה? אולי הכל חלום? אולי הכל דמיון? אולי הכל מציאות מדומה? אולי הכל אחיזת עיניים? אולי אני חולם? אולי אני הוזה? אולי אני בחלום? מי אני באמת? מה אני באמת רוצה? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתעורר מהחיים? איך להתעורר מהעולם? העולם כמציאות מדומה, מדע בדיוני, מי זה אליעד כהן? למה לא להאמין לאליעד כהן? אליעד כהן הוא רובוט, אליעד כהן נוכל, אמונה באליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, איך לראות את החיים כמשחק? אני חושב משמע אני קיים, האם אני באמת קיים? אחד היה אברהם, תודעה של דומם, להכל יש תודעה, התודעה של האצבע, בן אדם כרובוט, רובוט כבן אדם, תודעה של רובוט, בני אדם כרובוטים, למה בני אדם מטומטמים? למה בני אדם טיפשים? רק לי יש בחירה חופשית, לבני אדם אין בחירה חופשית
איך לדעת אני בתוך חלום של עצמי הכל חלום התודעה של האצבע ליישם נקודת מבט פנימיות עצמאות מה אתה רוצה איך להתחבר לאמת שינה אין עוד מלבדי אמת אני בתוך חלום של עצמי אני חולם אני חולם את העולם אני חולם את עצמי אני קיים אף אחד לא באמת קיים אף אחד לא באמת קיים חוץ ממני בתוך חלום האם רק אני קיים החיים כמדע בדיוני המציאות המציאות כחלום העולם הקשבה חיים חלום חלומות חשיבה מדעית כולם רובוטים כולם רובוטים חוץ ממני להקשיב להקשיב רק לעצמי להקשיב רק לעצמך ללכת ללכת אחרי האמת ללכת אחרי האמת שלי למה לסמוך רק על עצמך לסמוך לסמוך רק על עצמי לסמוך רק על עצמך מדע מדע בדיוני מציאות עולם רובוט רובוטים רובוטים חוץ ממני רק אני קיים שינה חלומות
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
זוגיות, מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית
... מערכות יחסים, הקשבה במערכת יחסים, למה לא מקשיבים לי? איך לגרום למישהו להקשיב לך? חוקים של מערכות יחסים, תקשורת בין אישית למה אנשים מקשיבים פחות לבן הזוג ככל שעובר הזמן? בהתחלת הזוגיות, כשבני הזוג נמצאים בשלב ההיכרות הראשונית, ישנה התרגשות רבה ... השני. בשלב זה קיימת הקשבה רבה לכל פרט ופרט בסיפורים של בן הזוג, מכיוון שהכל חדש ומעניין. למשל, בני הזוג מתעניינים זה בזה, איך ... משמעותית ברמת ההקשבה לפרטים היומיומיים של הצד השני. אחת הסיבות לכך היא התחושה שהסיפורים כבר חוזרים על עצמם, שהשגרה ... כך שאנשים מצליחים להקשיב לעצמם במשך כל החיים, חוזרים שוב ושוב על אותן פעולות יומיומיות כמו אכילה ונשימה, ועדיין אינם מתייאשים ... ובכל זאת, כשמדובר בהקשבה לאחר, נוצר קושי עם השנים. האם ההקשבה חייבת לדעוך עם השנים בזוגיות? למרות שהקשבה לפרטים מדויקים יכולה לרדת, אין זה הכרחי שההקשבה הכללית וההבנה של בן הזוג תפחת. אליעד מסביר שלפעמים דווקא זוגות שחיים יחד שנים ארוכות יכולים ... יותר אפילו כשהם מקשיבים פחות לכל מילה. כלומר, הקשר יכול להתעמק, וההבנה עשויה להיות טובה יותר ברמה הלא מילולית. אדם שחי עם בן ... יותר מאדם אחר שמקשיב היטב אך לא מכיר אותו לעומק. מה גורם לאנשים להקשיב או לא להקשיב? הקשבה תלויה בכמה גורמים עיקריים: מידת העניין בנושא עליו מדברים. אנשים מקשיבים למה שמעניין אותם באופן אישי. תועלת ישירה או עקיפה - האם האדם שמקשיב ירגיש תועלת מכך שהוא מקשיב, למשל על ידי תחושת קרבה, סיפוק אישי, או רווח אחר כלשהו. זמינות רגשית ומנטלית של האדם. אדם עמוס בדאגות כמו ... - ככל שהמאמץ להקשיב גדול יותר והתועלת קטנה, ההקשבה תפחת, ולהיפך. אליעד כהן מציג דוגמה על קריאת עיתון - אדם לא יקרא לעומק כל כתבה בעיתון, אלא רק את ... נשארים יחד גם כאשר ההקשבה פוחתת? אליעד מסביר שהסיבה העיקרית שזוגות נשארים יחד אינה קשורה תמיד לרמת ההקשבה או לאיכות הקשר, אלא תלויה באלטרנטיבות העומדות בפניהם. זוגות יכולים להישאר יחד לאורך שנים למרות קשיים ... איך אפשר לשפר את ההקשבה בזוגיות? אליעד כהן מציע פתרון חלקי: מי שרוצה שיקשיבו לו צריך לנסות להפוך את דבריו למעניינים ורלוונטיים יותר עבור הצד השני. אפשר לנסות להפוך את השיחה לכזו ... מנטלית או רגשית להקשבה, לא משנה כמה האדם האחר ישתדל. לדברי אליעד, בני זוג חכמים ינסו להטות את המאזניים לטובת ההקשבה על ידי הדגשת התועלות שמקבל הצד שמקשיב. למשל, אם ההקשבה יוצרת תחושת קרבה, אדם שרוצה שיקשיבו לו יכול להדגיש את חשיבותה של קרבה זו ולהפוך את ההקשבה למשתלמת יותר עבור בן הזוג. מצד שני, אליעד מציין שישנם מצבים שבהם שום מאמץ לא יעזור, משום ...
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
רטוריקה, לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח
... לגרום למישהו להקשיב לך, איך להשתיק מישהו? איך להתווכח עם מישהו? שיטות שכנוע, איך ליצור הקשבה? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לשכנע מישהו? אומנות הויכוח מדוע אנשים חוזרים על אותה טענה שוב ושוב במהלך דיון? כשמנסים לשכנע מישהו בנושא מסוים, למשל ילד שלא רוצה להכין שיעורי בית, אדם אתאיסט שיש אלוהים, או להיפך אדם דתי שאין אלוהים, מתרחשת לפעמים סיטואציה שבה הצד השני נראה כאילו הוא לא מקשיב כלל. במקום להתייחס להסבר החדש שניתן לו, הוא ממשיך לחזור על אותה טענה פעם אחר פעם. לדוגמה, אם ילד מתנגד להכין שיעורים, אפשר לנסות להסביר לו דרכים שונות ללמוד ביעילות, ... יכול להסביר לו שזה לא קשור אליך, שהכתם היה שם עוד קודם או שזה לא הגיע מהנעליים שלך, אבל הוא ממשיך להתעקש יש לכלוך ליד הנעליים שלך ולכן לכלכת. הוא לא מוכן להקשיב להסבריך, אלא חוזר שוב ושוב על הטענה שלו. האם חוסר ההקשבה הוא תמיד בעיה של הצד השני? אליעד כהן מציג נקודה חשובה: ייתכן שהצד השני חוזר שוב ושוב על אותה טענה מפני שהוא מרגיש שלא הבינו אותו. לפעמים האדם שחושב שהצד השני לא מקשיב לו, בעצם לא באמת מקשיב לטענות שמועלות מולו. כלומר, ייתכן שהצד שחושב שהוא צודק לא מבין לעומק את מה שהצד השני טוען, ולכן הוא תופס אותו כלא מקשיב. יחד עם זאת, קיימת אפשרות נוספת שבה המשכנע דווקא כן מבין את הצד השני ומתייחס לדבריו בצורה ברורה, אבל הצד השני עדיין חוזר על טענתו מתוך סיבות אחרות, למשל רצון שיסכימו איתו בכל מחיר או אפילו מתוך התעקשות לא לשמוע את הצד השני. כיצד אפשר לגרום לצד השני להקשיב באמת לטענות שלך? לפי אליעד כהן, ישנה שיטה מרכזית וחשובה מאוד שנועדה למנוע חזרה אין - סופית על הטענה של הצד השני: להראות לאדם מולך שאתה באמת מבין אותו עד הסוף, עוד לפני ... את הטענה שלך. בצורה כזו, הצד השני מרגיש שנתנו לו את מלוא תשומת הלב, שהוא נשמע והובן היטב, ולכן הוא כבר לא חש צורך לחזור על עצמו שוב ושוב. אם אחרי שהבין שהקשיבו לו והבינו אותו, הוא בכל זאת ממשיך לחזור על הטענה שלו, אפשר לשאול אותו ישירות: האם אתה מרגיש שלא הבנתי אותך? כי הרי כבר הסכמנו שהבנתי את מה שאמרת. האם אתה מוכן עכשיו להקשיב לטענה שלי?. זה גורם לצד השני להתמקד בעניין עצמו, במקום לחזור ללא הפסקה על אותם דברים. מדוע אנשים חוששים להראות שהם מבינים את הצד השני? אליעד כהן מסביר שאחת הסיבות ... אותו בוויכוח? החשיבות של הטכניקה הזו לפי אליעד כהן היא עצומה: לא רק שהיא מפחיתה את הצורך של הצד השני לחזור שוב ושוב על אותה טענה, אלא שהיא גם פותחת דלת להקשבה אמיתית ולהתקדמות בדיון. כשאדם מרגיש שמבינים אותו, הוא הרבה יותר פתוח לשמוע את מה שיש לך לומר, אפילו אם הוא לא מסכים איתך. לכן, בכל דיון או ויכוח, הצעד הראשון ... באמת מבין אותו עד הסוף, לפני שאתה מתחיל להציג את עמדתך. איך מתמודדים עם טענות חוזרות ונשנות בדיון? מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני? איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג? דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח איך לגרום למישהו להקשיב לך באמת? מדוע עלול אדם לחזור שוב ושוב על הטענה שלו ולא להקשיב להסבר שניתן לו? כאשר מנסים לשכנע מישהו במשהו, כמו להסביר לילד שעליו להכין שיעורי בית, או לנסות להוכיח לאתאיסט שיש אלוהים, או להפך להוכיח לאדם דתי שאין אלוהים, לפעמים נוצרת תחושה שהצד השני אינו באמת מקשיב. במקום להתמודד עם הטענה החדשה שהוצגה, הוא חוזר שוב ושוב על הטענה שלו ללא התייחסות מלאה לדברינו. איך הדבר בא לידי ביטוי בדוגמאות שונות? למשל, במקרה של ילד שלא רוצה ... ושוב דרכים אחרות להתמודד עם הלימודים, אך הוא עשוי לחזור על התנגדותו ללא התייחסות ממשית למה שנאמר לו. בדוגמה אחרת, אם יש דיון בין אדם דתי לאתאיסט, ובמקום שיקשיבו לטיעוני הצד השני, כל אחד חוזר על עמדתו שלו שוב ושוב, ללא בחינה אמיתית של מה שהועלה בדיון. דוגמה נוספת היא מצב שבו מישהו מאשים אותך שלכלכת את הרצפה. גם אם תסביר לו מדוע אין זה נכון, הוא יחזור על טענתו אתה לכלכת מבלי להתייחס לנימוקים שבפועל הצגת. הוא מדגיש שיש כתם ליד הנעליים שלך, חוזר על כך שוב ושוב, ולא מוכן להקשיב להסבר למה הלכלוך לא קשור אליך. אליעד מתאר שהדבר יכול להרגיש כאילו הצד השני חוזר כל הזמן על אותו דבר כמו חמור (כדימוי), לא מקשיב לטענות הנגד החדשות, ופשוט מתעלם מהסבריך. האם ייתכן שהבעיה היא בעצם בחוסר הקשבה של המשכנע? מועלה הרעיון שלפעמים, אם אתה כמשכנע מרגיש שהצד השני לא מקשיב, אולי בעצם אתה לא מקשיב לו. יכול להיות שהוא ממשיך לחזור על דבריו מכיוון שהוא חש שלא באמת נתנו מקום לדבריו או לא הבינו אותו. יחד עם זאת, יתכן מצב שבו אתה בהחלט מתייחס למה שנאמר, אך הצד ... להתעלם ולחזור על טענתו ללא הפסקה. מה אפשר לעשות כדי שיפסיקו לחזור שוב ושוב על אותה טענה? ישנה דרך אחת מרכזית שהוצעה: לוודא קודם כל שהצד השני מבין שאתה באמת מקשיב לו ומבין אותו. כדי שזה יקרה, חשוב להציג בפניו את הטענה שלו בצורה מלאה, להראות לו שחזרת על הרעיון שלו במדויק ושאין לו צורך להבהיר זאת שוב. יש להבהיר: בוא נאמת שאני מבין אותך: אתה טוען X בגלל סיבות A,B,C, נכון? ורק אחרי שהוא מאשר שהבנת אותו, עוברים להציג את העמדה שלך. בכך נוצרת הרגשה אצל הצד השני שהקשיבו לו באמת, והוא מפסיק להרגיש צורך לחזור שוב ושוב על דבריו כדי לקבל את תשומת הלב. אם הוא עדיין ממשיך לחזור על טענתו הקודמת, אפשר להזכיר לו: הרי כבר הבהרנו שאכן הבנתי אותך. האם תרצה להקשיב עכשיו לדעתי? איך מתמודדים עם טענות חוזרות ונשנות בדיון מדוע חשוב להראות שהבנת את הטענה של הצד השני איך מונעים חוסר הקשבה בדיאלוג דרכים לשיפור התקשורת בעת ויכוח עכשיו נניח שמנסים להסביר למישהו משהו, מנסים להסביר לו לדוגמה מנסים להסביר לילד שהוא צריך לעשות שיעורים לדוגמה מנסים להסביר ... מנסים להסביר לבן אדם דתי שאין אלוהים לא משנה מנסים להסביר למישהו משהו והמישהו הזה שמנסים להסביר לו, המסביר חווה את ההוא שהוא מנסה לשכנע אותו שהוא בעצם לא מקשיב לו אלא כל הזמן חוזר על הטענה שלו עוד פעם ועוד פעם. אתה מסביר למישהו אולי תעשה ככה וככה והוא חוזר על הטענה לא זה וחוזר על הטענה וחוזר על הטענה, הוא לא מקשיב אתה אומר לו תקשיב רגע בוא תקשיב אני מסביר לך טענה אחרת והבן אדם עבור המשכנע הוא חווה את זה שמנסים לשכנע אותו, נתקלת בכזה דבר נכון? ש: כן. אליעד: יפה, שהוא לא מ
איך לזהות הזדמנויות לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות?
... לשכנע? איך לפרוץ לתת מודע? איך למנוע פריצה למוח שלך? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך ליצור הקשבה? איך לשכנע מישהו? איך להעביר מסרים בעייתיים? פרצה בתת מודע, איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד רעיון ושיטה, איך באפשרותך להעביר למישהו מסרים, שהוא לא רוצה להקשיב להם? ואיך באפשרותך לשתול מחשבות בתת ההכרה של מישהו, תוך כדי זה שאתה מנצל פרצה בתת המודע שלו? ואיך באפשרותך לזהות ... שיעורי הבית שלך. כאשר בעצם בהתחלת המשפט שאמרת, המשפט העביר את הילד לעמדת הקשבה. ועכשיו דרכו ניתן להוסיף עוד משפטים ורעיונות שיכולה להיות להם התנגדות. כאשר הלוגיקה היא, שבעצם מצד אחד הוא רוצה ... אותם לאדם השני, הוא יהיה מולך במצב של התגוננות וסגירות רגשית. והוא לא ירצה להקשיב לך. ויש מסרים שהאדם השני מאוד רוצה להקשיב לך אליהם, מסרים שעושים טוב לאדם השני. ועליך לדעת לזהות את הרגע שבו האדם השני רוצה להקשיב לך וכן רוצה לחשוב שאתה צודק, כדי שתוך כדי זה תעביר מסר נוסף, מתוך המסרים שהאדם השני לא רוצה להקשיב לך. כי לפעמים המוח של בני האדם, לא ממש מפותח, ואין להם כוח וחשק לנתח את כל הרעיונות שהם שומעים ולהתייחס לכל רעיון בפני עצמו. ולפעמים הבן אדם עובר למצב של הקשבה התנגדות, והוא בכך מפספס את התגובה הנכונה שהוא היה אמור להגיב, לכל מסר בפני עצמו. כי לפעמים יש גם את ההפך, שמישהו לא מקשיב למסר שאם היו אומרים לו אותו בפני עצמו, הוא כן היה מקשיב לו. אבל בגלל שאמרו לו אותו, בהקשר של מסר אחר שהוא שלילי בעיניו, בגלל זה הוא מתנגד גם למסר החיובי. כי המוח לא תמיד ... מתנגד אליהם. וצריך לדעת לזהות כל מסר בפני עצמו, ולהגיב בהתאם. ולא להיות בעמדת הקשבה התנגדות, שמונעת תגובה נכונה מכל מסר בפני עצמו. ...
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, רעב או צמא, שעות שינה
להקשיב לגוף, להקשיב ללב, להקשיב לשכל, לשמור על בריאות הגוף, מה זה להקשיב לגוף? האם כדאי להקשיב לגוף? איך להקשיב לגוף? איך מקשיבים לגוף? אכילה רגשית, השמנה, סכרת, התמכרות לסוכר, ... צמא, שעות שינה מה פירוש להקשיב לגוף? להקשיב לגוף פירושו לזהות מה הגוף צריך או מבקש ברגע ... למשל, אם אדם חש רעב, להקשיב לגוף אומר לאכול כדי לספק את הצורך הפיזי. דוגמה ... האכילה, וזה מצב של אי - הקשבה לגוף. דוגמה הפוכה היא כאשר אדם אוכל מעבר ... שבע. מהן ההשלכות של אי - הקשבה לגוף? אי - הקשבה לגוף עלולה לגרום לפגיעה בבריאות הגופנית. ... מדחיק את הצורך הזה ולא מקשיב לגוף. האם תמיד כדאי להקשיב לגוף? כדי להחליט אם כדאי להקשיב לגוף או לא, יש לשקול את המטרות האישיות של ... רעב מדומה. איך משלבים בין הקשבה לגוף לבין שיקול דעת שכלי? האידיאל הוא לשלב בין הקשבה לגוף לבין שיקול דעת שכלי. תחילה חשוב ... אלטרנטיבה בריאה יותר. האם הקשבה ללב או לשכל דומה להקשבה לגוף? העיקרון דומה מאוד: גם בהקשבה ללב או לשכל קיימת סכנת הטעיה. הלב יכול ... בו. מה השורה התחתונה לגבי הקשבה לגוף? בשורה התחתונה, חשוב תמיד להשתמש בשיקול דעת לצד הקשבה לגוף. יש לבדוק את הסיבות שגורמות לנו ... אמיתי או רגשי. לא מומלץ להקשיב לגוף בצורה מוחלטת בלי להפעיל את ההיגיון, כיוון ... שעות לישון בלילה? האם להקשיב לגוף או לשכל? התמודדות עם אכילה רגשית כיצד ... לאורך זמן מה פירוש להקשיב לגוף? להקשיב לגוף פירושו לזהות מה הגוף רוצה או צריך ברגע ... אדם רעב, המשמעות של להקשיב לגוף היא לאכול כדי לספק את הצורך הפיזי. אם ... האכילה, וזוהי דוגמה לאי - הקשבה לגוף. דוגמה נוספת היא כאשר אדם שבע, אך ... למזון. מה המשמעות של לא להקשיב לגוף? כאשר האדם לא מ
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
... חברתי גבוה. למשל, אישה עשויה לראות בגבר כזה שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. אך הוא מדגיש שאין מדובר בכלל גורף, ויש נשים שמחפשות דווקא תכונות אחרות לחלוטין, כמו כנות, הקשבה, או לב טוב. אליעד נותן דוגמה קלאסית לכך שאישה מאוד יפה יכולה לבחור דווקא ... ורגשות של אנשים אחרים? אליעד מסכם באמירה שכדי להבין מה האדם השני רוצה או מרגיש, צריך להיות קשובים למעשים שלו, להתבטאויותיו, למה שהוא משבח ולמה שהוא מגנה. זוהי הקשבה פנימית וקריאה בין השורות, לא רק הקשבה מילולית. לעיתים קרובות, אין צורך לשאול ישירות את האדם, וניתן להבין מה ... חם לו, אך אולי בן הזוג בכלל לא אוהב מזגן ומעדיף את החום. זה מדגיש את הצורך להבין שההעדפות הן אישיות ומשתנות בין בני אדם. זוגיות והעדפות אישיות תקשורת בין - אישית והקשבה פנימית איך לפרש התנהגות וכעס של אחרים נורמות חברתיות לעומת העדפות ... מאמינות שזהו הבסיס לחיים נוחים, לביטחון כלכלי, או אולי לתחושה שיש להן שותף שמשדר הצלחה או יוקרה. יחד עם זאת, יש נשים אחרות שיעדיפו תכונות אחרות, כמו לב טוב, יכולת הקשבה או כנות. האם כולן פועלות לפי אותה נורמה? ש: האם אפשר לומר שכל הנשים ... הקטנים והאישיים, יש אינסוף גוונים והעדפות הפוכות. כדי להבין מה האדם השני רוצה, צריך להיות קשובים למעשים שלו, להתבטאויות שלו, למה שהוא משבח ולמה שהוא מגנה. זוהי הקשבה פנימית, לא רק הקשבה מילולית, אלא גם קריאה בין השורות. זוגיות והעדפות אישיות תקשורת בין - אישית והקשבה פנימית איך לפרש התנהגות וכעס של אחרים נורמות חברתיות לעומת העדפות ... הכובע אם הוא מניח שמישהו אמר לו את זה כי ככה וככה יכול להיות שבראש שלו זה יהיה ככה וככה כי אחרת למה שהוא יחשוב כזה דבר, בסדר יש בזה עוד המון והמון דברים. ש: זאת הקשבה, קוראים לזה הקשבה . אליעד: נכון זה לא הקשבה רק לפשוט. ש: זאת לא הקשבה באוזן אלא הקשבה . אליעד: אני אומר אבל מעבר לזה זה לא רק. ש: קשובה מהמילה קשוב. אליעד: נכון אבל אני אומר זה כהקשבה במובן פנימי יותר כאילו את גם מודעת למה המשמעות של הדבר אם הוא אמר ככה אז ...
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
איך ליצור עניין? תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע?
... תקשורת בין אישית, איך לגרום למישהו לרצות להקשיב לך? איך לעניין מישהו? איך לקרוא אנשים? איך להבין מישהו? איך להבין אנשים? איך ליצור הקשבה? איך לדלות מידע? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה כיצד ליצור עניין בשיחה עם אדם ולהגביר את הרצון שלו להקשיב ולהתעניין במה שאתה אומר. אליעד מסביר כי יצירת עניין לא נובעת רק מהצגת פתרונות שטחיים או הצעות מיידיות, אלא מהבנה מעמיקה של רצונות האדם ויכולת להתחבר אליהם באופן שיביא אותו לרצות להקשיב ולדבר איתך. מה המשמעות של ליצור עניין בשיחה? המשמעות של יצירת עניין היא לגרום לאדם השני להיות מעוניין להקשיב לך ולהמשיך בשיחה. לדברי אליעד, כדי להשיג זאת, עליך להבין את הרצונות והצרכים של האדם שמולך ולהתאים את דבריך כך שהם יתאימו לצרכים אלו. אם אדם אומר משהו על ... וכך לדעת איך ליצור עניין ולעורר את רצונו להקשיב. כיצד ניתן לזהות את רצונות האדם תוך שני משפטים? השאלה המרכזית שהועלתה בהרצאה הייתה כיצד לזהות את רצונות האדם בשיחה קצרה, במיוחד כשיש לך רק שני משפטים כדי להבין ... אליעד מציין שכדי להבין את הרצונות, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהאדם אומר ולנסות לזהות חיסרון או צורך כלשהו שמוביל אותו לשיחה. לדוגמה, אם מישהו אומר קר לי מאוד, אפשר להסיק שהוא במצוקה פיזית ושהוא מודע ... משני משפטים? איך ליצור עניין ולגרום לאנשים להקשיב לך? השאלה שמוצגת בתחילת השיחה היא כיצד ליצור עניין ולגרום לאדם שיחה עם מישהו אחר להמשיך, במילים אחרות איך ליצור את האינטרס של האדם השני להקשיב ולהתעניין. אליעד מציין שמטרה זו לא ניתנת להשגה רק על ידי תחבולות או הצעות שטחיות. מדובר בהבנה מעמיקה של רצונות האדם וההבנה כיצד ליצור קשר עם אותם רצונות בצורה שמזמינה את האדם לשוחח ולהקשיב. הדרך הראשונה לאבחן עניין היא להבין את הרצונות של האדם. עליך להקשיב במהרה ולהבין את הצרכים של האדם תוך מספר משפטים, ולהתאים את דבריך בהתאם. אם מישהו אומר משהו על מצבו (כגון קר לי), אפשר להסיק המון מזה ולהבין הרבה על מצבו הפיזי, ... מציין שכדי להבין את הרצונות של האדם, יש להתחיל בהקשבה לדברים שהוא אומר, ולנסות לזהות חיסרון כלשהו בחיים שלו שמוביל אותו לאותו שיחה. לדוגמה, כשמישהו אומר קר לי מאוד, אפשר להבין שהוא במצוקה פיזית, והוא גם ... המהות של יצירת עניין זה בעצם ליצור לו אינטרס להקשיב לך נכון? ש: זה ברור כן. אליעד: עכשיו למה אינטרס של להקשיב לך כי הוא חושב שאם הוא יקשיב לך זה יעשה לו טוב אז אתה צריך לזהות מה יעשה לו טוב. ש: איך מזהים מה יעשה לו טוב? אליעד: בשני משפטים אני לא יודע זה כמו להגיד לך מישהו שאתה לא מכיר אותו ולא ... באופן מוחלט זה יעבוד לי כאילו? אליעד: לא אז תקשיב בוא ננתח את מהות השאלה מה מהות השאלה שלו, מהות השאלה שלו זה בעצם איך תוך שני משפטים אתה כבר יכול לזהות מה החסרונות של הבן אדם השני ושני משפטים לזהות שמישהו אמר ... לו את המחשבה שאתה תמלא לו אותם כדי שהוא ירצה להקשיב לך זאת השאלה שלו. עכשיו מה מהות השאלה מהות השאלה היא שני משפטים לכאורה זה רק שני משפטים זה לא שדיברת איתו כבר שעה. ש: למה שני משפטים זה פחות אינפורמציה. ...
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
טיפים לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר בשיחה? איך ליצור כימיה? איך לפתח תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות
... לניהול שיחה, איך להקשיב למישהו? איך להתייחס למישהו? איך להבין מישהו? איך לנהל שיחה? איך לפתח שיחה? על מה לדבר ... תקשורת? טיפים למערכות יחסים, זוגיות איך קורה שאנשים מדברים בלי להקשיב באמת? אליעד כהן מסביר שהרבה פעמים בשיחות אנשים לא באמת מקשיבים למה שהצד השני אומר. הצד השני יכול להגיד משפט חשוב או אישי, אבל מי שמקשיב לו בכלל לא מתייחס למה שנאמר, אלא מחכה שהתור שלו לדבר יגיע. כך נוצרת תחושה של התעלמות ... מתנות ומחוות חומריות אינן תמיד מועילות, כי אנשים רבים יעדיפו הקשבה אמיתית והבנה מדויקת של דבריהם על פני כל מחווה חומרית. איך ניתוח שיחות מוקלטות משפר את ההקשבה וההבנה? אליעד כהן מציע תרגול פשוט לשיפור ההקשבה וההבנה העמוקה של הצד השני באמצעות הקלטת שיחות. יש להקשיב לשיחה מוקלטת לאחר סיומה ולשים לב: אילו משפטים נאמרו, ואיך נאמרו? האם הייתה התייחסות לכל ... לערכים שלך, כדאי להשתמש בניסוח אחר. איך להבדיל בין חוסר התאמה לבין חוסר הקשבה? אליעד כהן מציין שלעיתים נראה שהבעיה היא חוסר התאמה בין שני אנשים, אך בפועל מדובר פשוט בחוסר מודעות להקשבה אמיתית. הוא מציע לבדוק אם חוסר ההתייחסות קיים גם בשיחות אחרות עם אנשים שונים, או שזה רק עם אדם מסוים. אם באופן כללי אין מודעות להקשבה, הבעיה איננה בחוסר התאמה אלא בחוסר מודעות להקשבה ולתגובה הולמת. אם יש מודעות להקשבה ואדם עדיין בוחר שלא להגיב, זו כבר בחירה מודעת. האם מאמץ ההקשבה באמת שווה את זה? אליעד כהן מדגיש שאין חובה להשקיע במאמץ הזה, אלא שזה תלוי במטרה. מי ... ליצור קשר משמעותי, לגרום לצד השני להרגיש אהוב ומוערך, חייב ללמוד להקשיב ולהתייחס במדויק. יש אנשים שמשקיעים רבות במתנות חומריות, אבל ההשקעה האמיתית והיעילה יותר תהיה להקשיב ולהגיב באופן מדויק למה שהצד השני אומר ומרגיש. כיצד לתרגל הקשבה ביום - יום כדי ליצור כימיה ותקשורת טובה? כדי להפוך את התקשורת לאיכותית ולהגביר את תחושת החיבור, אליעד ממליץ על מספר פעולות פשוטות ביום - יום: להקשיב לכל מילה שהצד השני אומר ולא לדלג על משפטים או רעיונות. לשים לב למילים או רעיונות חוזרים, ... וכך להתאים את התגובה. לתרגל ניתוח שיחות באופן עקבי כדי לשפר את ההקשבה בזמן אמת. אליעד מוסיף שניתן גם לתרגל את ההקשבה באמצעות תרגילים יומיומיים כמו לזכור משפטים מתוך שיחה קצרה או מתוך כתבות שקוראים. ככל ... לשפר את איכות התקשורת וליצור קשרים עמוקים ומשמעותיים יותר. אמנות ההקשבה וההתייחסות למילים מדויקות דרכים לחיזוק הקשר הזוגי ניתוח שיחות מוקלטות והתאמה רגשית איך לגרום לאדם להרגיש שמקשיבים לו? כיצד לשפר יכולות תקשורת ביום - יום? איך ליצור כימיה בשיחה? למה לפעמים אנשים מדברים אבל ... במהלך שיחה, אחד הצדדים פשוט שומע שמדברים אליו, אבל הוא לא ממש מקשיב לרעיונות או למילים שהאחר ביטא. במקום זה, הוא רק ממתין שהשני יסיים לדבר, כדי שיוכל להשמיע ... כשאדם מרגיש שלא מגיבים לדבריו? תשובה: פעמים רבות הוא מרגיש שלא מקשיבים לו. האדם השני עלול לחוש דחייה, חוסר הערכה או חוסר אכפתיות. אם מדובר במערכת זוגית, מי שמספר ... או עושה מחוות גדולות, אבל בפועל הוא מפספס את הנקודה העיקרית - להקשיב למילים, לרעיונות, לרגשות. יש אנשים שישמחו יותר מתגובה אמיתית לשיחה, לעומת מחווה חומרית. ... לנתח שיחה מוקלטת ולהבין את העומק שבדברי האחר? שאלה: מהי הדרך לתרגל הקשבה אמיתית? תשובה: אפשר לקחת שיחת טלפון מוקלטת (או כל שיחה אחרת), להאזין לה שוב, ולשים לב ... המדויקות שהוא אמר, במיוחד אם רוצים שהוא ירגיש מובן. איך לתרגל את ההקשבה וההתייחסות בזמן אמת? שאלה: האם צריך להיות מומחה גדול כדי ליישם את זה בזמן ... בהבנת המילים, הרגשות והמסרים שעוברים בשיחה, ולא להתעלם מהם. מדוע ההקשבה למילים עשויה להיות יותר חשובה ממתנות או מחוות גדולות? שאלה: האם זה יכול להחליף ... כמו מתנות? תשובה: לפעמים כן. אנשים רבים מעדיפים שמי שמולם באמת יקשיב להם, יתייחס למה שהם אומרים, ישים לב לכל מילה, ויגיב בהתאם. מחוות חומריות אמנם עשויות לשמח, אבל הן לא תמיד יוצרות תחושת הבנה עמוקה באותה צורה שהקשבה מדויקת יכולה ליצור. שאלה: איך מיישמים את זה ביום - יום? תשובה: בכל שיחה, בין אם היא ...
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
הדרכת מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה
... מורים, הדרכה למורה חדש, איך לגרום לתלמידים להקשיב לך? חוסר קשב, תלמידים לא מקשיבים, קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות ריכוז של ילדים, ילדים מרעישים בכיתה למה ילדים לא מקשיבים בשיעור? השאלה המרכזית שאליעד כהן מתמודד איתה היא איך לגרום לילדים להקשיב בכיתה בלי להשתמש באיומים, בצעקות או בסנקציות. לטענתו, ילדים לא מקשיבים לא בגלל בעיה פיזית כמו חרשות, אלא מפני שהם מרוכזים בדברים שמעניינים אותם יותר. המוח של כל ילד, כמו כל אדם, שואל באופן תת - מודע מה יביא לי הכי הרבה תועלת או הנאה ... השיעור לא נתפס כמועיל או מעניין, הילדים יבחרו להתמקד בדברים אחרים. איך לגרום לילדים להקשיב בלי ענישה? כדי לגרום לילדים להקשיב מבלי להשתמש בענישה או בכפייה, אליעד מציע שני כיוונים עיקריים: יצירת עניין וחוויה חיובית - יש לגרום לילדים להבין שיקבלו תועלת והנאה מההקשבה. שימוש מושכל בענישה - להפוך את הענישה למינימלית אך אפקטיבית, כך שילדים יקשיבו מתוך חשש מעונש, אך בלי להפחיד אותם יותר מדי. לדוגמה, במקום לאיים בעונש חמור ודרמטי כמו צעקות קיצוניות, אפשר להוריד את הווליום של האיום ולראות אם הוא עדיין אפקטיבי. ... להימנע מכאב ומדברים מפחידים. כשהילד מרגיש מאוים הוא מתרכז בהימנעות מהעונש, ולכן מיד יקשיב למי שמפעיל את האיום. המורה, לדוגמה, יכולה לאיים בהתקשרות להורים, ואז הילד יעדיף להקשיב ולהימנע מכך. האם אפשר להוריד את רמת ההפחדה ולשמור על הקשבה? אם מה שעובד בכיתה הוא מורה שנכנסת וצורחת, אפשר לנסות להוריד את הטון של הצעקה ולבדוק אם הילדים עדיין מקשיבים. חשוב להבין למה בדיוק הם מפחדים - מהאמירה (שב במקום!, אתקשר להורים!) או מהעוצמה של הצעקה. אם מה שעובד הוא עצם האמירה, אפשר לנסות לומר זאת בטון רגוע יותר ולראות אם ... חייב להיות ברור לילדים, כך שכל אחד ידע שהתור שלו יגיע. האם יש פתרון מושלם לבעיה של חוסר הקשבה? אליעד מציין שאין פתרון מושלם וחד - משמעי שיספק תמיד את כל התלמידים. כל כיתה וכל ילד דורשים גישה שונה. לכן הוא מציע שילוב של מספר גישות: מציאת מכנה משותף לרוב ... שימוש בגבולות ברורים ובמידת הצורך ענישה (המקל). שילוב נכון בין השניים מאפשר להגדיל את הקשב, הכבוד וההשתתפות של הילדים בכיתה. איך לייצר קשב והתעניינות בכיתה? התמודדות עם רעש והפרעות של תלמידים שיטות חינוך מבוססות הקשבה וכבוד השימוש בסנקציות מול גישה חיובית איך לגרום לתלמידים להקשיב בשיעור? טיפים למורה חדש לניהול כיתה כיצד לשלב עניין בשיעורים בכיתה? למה ילדים לא מקשיבים בכיתה? בפתיחת השיחה, נשאלה שאלה כיצד אפשר לגרום לילדים להקשיב בכיתה מבלי להפעיל עליהם סנקציות ולצעוק עליהם. הועלתה בעיה שהילדים לא מקשיבים, כאילו הם חרשים, מפני שכל אחד עסוק בעצמו ובמה שמעניין אותו. עלתה גם טענה שבגלל שהם כל הזמן צועקים ועוסקים בעצמם, אין להם אפשרות לשמוע את המורה, ובהחלט לא בגלל שהם באמת חרשים. איך גורמים לילדים להקשיב בלי סנקציות? במהלך הדיון הוסבר שהעיקרון הבסיסי הוא שילדים (כמו כל בני האדם) מתרכזים במה שמעניין אותם או במה שהם מאמינים שיביא להם את התועלת הגדולה ביותר. יש שני מסלולים עיקריים להשיג זאת: 1. לגרום להם להאמין שיקבלו תועלת אם יקשיבו (צורת הגמול החיובי). 2. לגרום להם לפחד מהעונש אם לא יקשיבו (צורת הגמול השלילי). כשמנסים להימנע מסנקציות וכפייה, חשוב לחפש דרכים להפוך את השיעור למעניין ורלוונטי עבורם. הוסבר גם שהילדים כל הזמן שואלים בתת מודע איפה הכי טוב ... למה איומים וענישה עובדים לפעמים? נאמר שבפועל, איום או סנקציה מפחידה גורמים לילדים להקשיב, מפני שאף אחד לא רוצה לסבול. כשילד או אדם יודע שעלול לכאוב לו ממשהו, הוא יתמקד בהימנעות מאותו כאב ולכן יקשיב למי שמאיים עליו. זהו ההסבר לכך שכלים של פחד וצעקות, כמו איום להתקשר להורים או להעניש, גורמים לילדים לשתוק ולהקשיב. אולם, המורה שהציגה את השאלה הביעה רצון למצוא דרך חלופית או לפחות פחות אגרסיבית. האם להשתמש בסנקציות במינון נמוך? נשאלה שאלה כיצד להפעיל סנקציות באופן פחות חמור ... לשכפל את טקטיקת ההפחדה בצורה רכה יותר בלי לאבד את האפקט. מה הקשר בין דיבור מוחלט לבין הקשבה של הילדים? כדי להבין מדוע צעקות גורמות לילד לה
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
איך להתחבר לאנשים? איך לרכוש חברים? להתעניין בכדורגל, להתחבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנות חברתית, תקשורת בין אישית, כישורי שיחה, לפתח שיחה, מיומנות שיחה, קשרים חברתיים, חלק 2
... מנוהלת בצורה שתהיה מועילה ומרגיעה לאדם השני. חשוב להקשיב לפחדים, רצונות ותחומי העניין של הצד השני. ברגע שמבינים מה מטריד או ... מוכר דורש הרבה יותר משאלות פשוטות. מדובר בתהליך שמצריך הקשבה מעמיקה, תשומת לב לפרטים ויכולת להבין את הצד השני. ברגע שמצליחים ... ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? איך לפתח שיחה עם ... באופן כזה שתהיה מועילה ומרגיעה לאדם השני. חיבור מתחיל בהקשבה לפחדים , רצונות ותחומי עניין של האדם השני. כך, ברגע שמבינים את ... יש הרבה יותר מכל פשוט לשאול שאלות. זהו תהליך שמצריך הקשבה מעמיקה, תשומת לב לפרטים ויכולת להבין את הצד השני. ברגע שמצליחים ... ליצור קשרים חברתיים? מיומנויות חברתיות ופיתוח שיחה הקשבה פעילה בשיחות איך לגרום לאנשים להתעניין בשיחה? ...
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
טיפים איך להתחיל עם בחורה, איך לכבוש בחורה, איך להתחיל עם בנות, איך להתחיל עם בחורות, NLP, טכניקות לשכנוע, איך לשכנע בחורה, הכרויות, דייטים, איך לגרום לבחורה להתאהב בך, זוגיות
... פיזיים: אוכל, שתייה, מנוחה, דברים יומיומיים. מילוי צרכים רגשיים: הקשבה, אמפתיה, עידוד, לתת תחושת ערך עצמי לאחר (את חזקה, את תסתדרי). לדאוג ... של בחורה היא באמצעות יצירת תחושת ערך עצמי גבוה אצלה במחיצתך, הקשבה, דאגה, אמפתיה, ומענה קבוע לצרכים הפיזיים והרגשיים שלה. ככל שתרגיש יותר ... כלל השאלה אם יש עניין. אליעד: אתה יכול בבקשה לתת לי לענות לו, תקשיב אני מסביר לך עוד פעם, ברמה הלוגית טכנית אתה צריך לגרום לה להרגיש טוב ... שעשיתי לו הוא הרגיש רע, הוא הרגיש טוב. אליעד: טוב טוב בא נתקדם, תקשיב אנשים המוח שלהם יותר פרימיטיבי אוקי? היא רוצה לחשוב שהיא שווה משהו. ש: אוקי. ... ש: אחותך חברה שלה. אליעד: לא תפסיק אל תבנה על זה, אתה מוכן להקשיב לי, אל תבנה על זה אנחנו מלמדים אותו להתחיל עם מישהי אחרת לא משנה מי, זה ... שלו מתפזרים. אליעד: יפה, אז אם נגיד היא לא אוהבת את זה שלא מקשיבים לה, מה היא כן אוהבת? שמקשיבים לה, זאת אומרת. ש: לעשות את זה ככה על כל דבר כאילו? אליעד: כן מאוד פשוט. זאת אומרת שאם אתה שואל אותה מה שלומך? והקשבת לה שתי דקות רצוף היא אומרת איזה טוב. ש: שניה והיא המפקדת שלך? אליעד: היא לא ... חוויות טובות זאת התשובה. תתחיל לבנות חוויות טובות, חוויות של הקשבה, של הערכה זה לא מסובך כל כך. ש: ואיך אני, השאלה שלי עכשיו זה איך אני ... אליעד: רגע תדבר איתי מילא הוא מדבר איתך אבל אתה תדבר איתי, תקשיב אתה צריך להגיע למצב שאתה תרגיש מושפל, זה הסיפור. ש: לא אני לא רוצה. אליעד: אתה לא מקשיב אני מסביר לך, לא אתה לא הבנת, התכוונתי לומר שאם אתה תגיד לא אכפת לי אם היא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אין עוד מלבדי, רק אני קיים, אני בתוך חלום של עצמי, אף אחד לא באמת קיים חוץ ממני, כולם רובוטים חוץ ממני, לסמוך רק על עצמי, להקשיב רק לעצמי, ללכת אחרי האמת שלי, אני חולם את העולם, אני חולם את עצמי, המציאות כחלום, החיים כמדע בדיוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הקשבה, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הקשבה, איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, מאמן אישי בסקייפ, אימון אישי לקשב וריכוז בנושאי הקשבה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5000 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 02:26:27 - wesi1