אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
48:35זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
מהי הדרך האפקטיבית ללמוד את ספר הזוהר?

אליעד כהן מסביר כיצד נכון ללמוד את ספר הזוהר כדי להפיק ממנו תועלת מירבית. הוא מתייחס לשאלה האם ניתן להעצים את ההשפעה הרוחנית שמתקבלת מקריאת ספר הזוהר מבלי להבין את תוכנו לעומק, ומדגיש שהדרך היעילה ביותר להפיק תועלת מקריאת הזוהר היא לא רק לקרוא אותו באופן שטחי או טכני, אלא ממש להבין אותו לעומק ולהתחבר למשמעות שמאחורי הדברים.

אליעד נותן דוגמה לכך שאנשים רבים קוראים את ספר הזוהר מבלי להבין, בטענה שעצם הקריאה מספיקה כדי למשוך אור רוחני מסוים, אך הוא מדגיש שזה דומה לקריאת טקסט בשפה זרה כמו סינית - אם האדם אינו מבין מה הוא קורא, האפקטיביות של הקריאה מוגבלת מאוד. הוא מסביר שכדי למשוך את האור וההשפעה של הזוהר, יש צורך להבין את הספר כפי שהכותב עצמו הבין והתכוון אליו, ולא רק באופן שטחי או חיצוני.

מי כתב את ספר הזוהר ומה המשמעות של כתיבתו?

אליעד כהן מפרט בהרחבה על ספר הזוהר ומקורו. הוא מציין כי ספר הזוהר הוא למעשה ספר פירושים על התורה, שנכתב בארמית ומיוחס לרבי שמעון בר יוחאי. הוא מסביר שלמרות שהספר מתיימר להיות פירוש לתורה שניתנה על ידי אלוהים, ישנם ויכוחים ומחלוקות לגבי זהות הכותב ולגבי הפרשנות האמיתית של הטקסט.

הוא מתאר את תהליך החשיפה של הזוהר לפני כ - 600-700 שנה ואת העובדה שהספר לא היה מוכר לפני כן בקרב העם היהודי. אליעד מציין כי במשך השנים נוספו לספר הזוהר שכבות רבות של פרשנויות ופירושים שונים, כמו אלו של האר"י, הרמח"ל, הבעל שם טוב והחסידות, שלעיתים פירשו מחדש את כוונותיו של הזוהר באופן שונה מהמקור.

כיצד להפוך את הלימוד בספר הזוהר לתהליך משמעותי?

אליעד מדגיש שלימוד הזוהר צריך להיות תהליך מדויק ומדיד ולא אקראי. הוא ממליץ שלא להסתמך רק על תחושות כלליות של השפעה רוחנית, אלא להפוך את הלימוד למשהו סיבתי וברור: להבין היטב למה בדיוק התכוון מחבר הזוהר ומה היתה כוונתו הפנימית.

כדוגמה, הוא מציין שצריך לשאול מה רבי שמעון בר יוחאי רצה לומר באמת, מה היה בראש שלו לפני שאמר את הדברים, ומה נקודת המבט והגישה שמהן דיבר. לימוד כזה הופך להיות חוויה עמוקה יותר, ומסייע להפנים את המשמעות האמיתית של הכתוב.

אליעד גם מבהיר כי ספר הזוהר נכתב מתוך תפיסה שיש בעולם בעיה, שיש גלות וחוסר שלמות, ושצריך לעשות פעולות מסוימות כדי לתקן את המצב. הוא מציין שהשוני בין ספר הזוהר לבין ספרים אחרים (כמו אלו של רבי נחמן מברסלב), הוא שהספרים של רבי נחמן נכתבו מתוך נקודת מבט אחרת לחלוטין: שאין שום בעיה, וההסברים מיועדים למי שמתעקש שיש בעיה.

איך להפוך כל טקסט ללימוד בעל ערך אישי וחווייתי?

אליעד כהן ממליץ שכאשר לומדים טקסט (לא רק את הזוהר, אלא כל טקסט), יש לשאול מספר שאלות חשובות:
  • מה בדיוק כתוב כאן?
  • מה זה אומר לי באופן אישי לגבי בעיות שאני מתמודד איתן בחיי היומיום שלי?
  • מה הכותב רצה לומר לי בכך, ולמה הוא בכלל אמר זאת?
  • כיצד הטקסט הזה משנה את החוויה האישית שלי בחיים?
  • האם אני יכול להתחבר לפרספקטיבה של הכותב, להבין את הגישה שלו, ולראות את העולם דרך העיניים שלו?
אליעד מדגיש שבלי תשובות לשאלות הללו, הלימוד הופך לשטחי ולא משמעותי. כדי שהלימוד יהיה יעיל, הוא חייב לשנות משהו בחיים המעשיים והיומיומיים של האדם.

מהי הגישה הטובה ביותר להשיג הארה רוחנית?

אליעד מסביר כי קיימות שתי גישות כלליות להשגת הארה רוחנית: הגישה האקראית והגישה המדידה והסיבתית. הוא טוען שהגישה המדידה והסיבתית טובה יותר משום שהיא מאפשרת להבין בדיוק את הסיבות והתוצאות של הפעולות שאנחנו עושים. הוא ממליץ לא להסתפק בתהליכים לא ברורים או אקראיים, אלא תמיד לשאול "למה אני לא מצליח?", במקום רק לחפש פתרונות אקראיים לבעיות.

הוא מוסיף כי המפתח האמיתי להתקדמות רוחנית הוא הבנה עמוקה של הסיבה הפנימית שעדיין לא הצלחת להשיג את מה שאתה מחפש. רק אחרי שתבין את הסיבה האמיתית, תוכל לבחור פתרונות נכונים ויעילים.

אליעד גם מסביר שאין לסמוך על מורים או שיטות ללא הבנה עצמית מלאה. ההצלחה בתהליך הרוחני תלויה קודם כל בהבנת הסיבה הפנימית לכישלונות האישיים, ורק אחר כך ניתן יהיה לבחון דרכים להגיע למטרה.

איך ללמוד מהמציאות עצמה כספר רוחני?

אליעד מסיים בטענה שהספר הכי קדוש הוא המציאות עצמה, שנכתבה על ידי אלוהים. לכן, הדרך הכי עמוקה ללמוד רוחניות היא ללמוד ישירות מהחיים, לראות את המציאות כספר שכל פרט בו נכתב על ידי הכוח העליון. רק כשמבינים את המציאות, אפשר באמת להבין כל ספר וכל טקסט אחר.
תחושה אישית הפנמה הצלחה אלוהים התמודדות קדוש שלמות דרך רוחנית לשאול למה הצלחה בתהליך לראות את העולם אושר ברסלב דרך רוחנית הזוהר הקבלה זוהר חיפוש חיפוש אושר חיפוש האושר יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד ספר הזוהר לימוד ספרים לימוד קבלה ללמוד ללמוד זוהר ללמוד קבלה למידה לספר מי כתב את ספר הזוהר מקובלים ספר הזוהר פירוש פירוש לספר הזוהר קבלה רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות תורה תורת הקבלה
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס? האם משה רבנו האמין באלוהים או שהיה בעצם אתאיסט? לפי אליעד כהן, משה רבנו, כמו כל אדם אחר, היה בעצם אתאיסט במובן מסוים. הטענה הזו נשמעת חריגה, אך ההסבר מפורט וברור: כל מחשבה על אלוהים מצמצמת אותו. אם האדם חושב ... הוא למעשה מצמצם את האלוהות, שהיא בלתי ניתנת להגדרה או צמצום. לכן כל מחשבה על אלוהים הופכת את האדם לאתאיסט, משום שהיא אינה מאפשרת לו לתפוס את האינסופיות האמיתית של האלוהות. הדוגמה שאליעד מביא לכך היא מאוד ברורה: כשאתה ... היד שלך, אתה חושב על משהו מוגדר, אבל לא על אינסופיות מוחלטת. ולכן, בעצם כל אדם הוא סוג של אתאיסט, משום שהוא אינו מסוגל לחשוב על אלוהים באמת במלואו. כך גם משה רבנו. אליעד מציין כי משה שאל את ... הזה מעיד על כך שמשה רבנו לא באמת הבין או תפס את השלמות של האלוהות, ולכן הוא היה בעצם אתאיסט ביחס לאמת המוחלטת. מדוע השאלות של משה רבנו מעידות על ספק באלוהים? אליעד כהן מסביר את הטענה באמצעות דוגמה ... שהאל יכול לעשות טעויות או לבצע פעולות לא צודקות, ולכן הוא למעשה מבטא ספקנות וחשיבה מוגבלת. זה הופך אותו לאתאיסט, כי הוא לא באמת מאמין או מבין את האינסופיות והשלמות של האל. למה לדעת אליעד כהן היהודים סובלים ולא מוצאים את האמת? לפי אליעד, היהודים סובלים מכיוון שהם לא מחפשים את האמת בכוחות עצמם, אלא מסתמכים על מסורת ועל מה שאמרו להם אחרים. הוא משתמש בדוגמה של משה רבנו, שעלה להר למשך 40 יום, עשה מדיטציה ובסופו של דבר חזר עם מצוות כמו לא תרצח. אליעד מתייחס בביקורתיות מסוימת לסיפור הזה ומדגים אותו כך: אולי משה בעצם ישב שם ואכל מפרי ... הידיעה המוחלטת מעבר לשכל וההיגיון. רק אז הוא באמת יידע את האמת באופן ודאי ומוחלט. האם משה רבנו היה אתאיסט? למה לצדיקים רע ולרשעים טוב? האם התורה היא עונש או מבחן? מדוע אברהם ניסה לעקוד את יצחק? מה המשמעות ...
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
... את התורה וברא את העולם, יש להבחין בין שני סוגי אלוהים שהוזכרו בהרצאה של אליעד כהן. הראשון הוא האלוהים היהודי, שהדת מתארת כי ברא את העולם בשישה ימים, נח בשבת, ונתן תורה לעם ישראל. השני הוא האלוהים האמיתי, האלוהים הראשוני שמעל לאלוהים היהודי, שהוא בעצם מקור כל ההתרחשויות ביקום, כולל מתן תורה, ללא יוצא מהכלל. אליעד כהן מדגיש שכאשר שואלים מדוע אלוהים ... ביטויים של אלוהים עצמו, ולכן מבחינה אובייקטיבית האדם כלל לא קיים כישות עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא מניחה שיש לאדם בחירה חופשית, ומעודדת את המחשבה שאלוהים יכול לעשות טוב ורע. אליעד כהן מסביר שזוהי למעשה כפירה באלוהים, כי לפי האמת האלוהית, אלוהים אחראי להכל ועושה רק טוב. התורה טוענת שאם האדם לא יעשה טוב הוא ייענש, ... אלוהים ברא את העולם נתונה בכמה דרגות של הסבר, כאשר ההסבר הגבוה ביותר הוא שאין לכך סיבה כלל, כי מנקודת מבט עליונה אין באמת עולם ואין באמת הפרדה, ולכן גם אין שאלה כזו. אבל כאשר יורדים לרמה יותר מצומצמת ... מאף אחד, הוא פשוט פועל לפי רצונו החופשי ללא שום סיבה חיצונית. מדוע אלוהים יצר לאדם ניסיון באמצעות התורה והמצוות? ברמת הסבר פשוטה יותר, אליעד כהן מתייחס לטיעון הדתי, לפיו אלוהים נתן לאדם ניסיון. לפי תפיסה זו, אלוהים ברא ... אלוהים נתן את התורה כדי לחשוף מי באמת יודע את האמת ומי רק מאמין באופן שטחי. התורה היא בעצם מלכודת, מבחן לחשוף את השקרנים - אלו שרק מאמינים באלוהים, אך אינם באמת יודעים שכל המציאות מתהווה על ידי אלוהים בכל רגע. אדם שיודע בוודאות שהכל הוא ביטוי אלוהי ... בזבוב שעף ובין אם מדובר בברקים ורעמים מהר סיני. אליעד מתאר שהתורה היא למעשה עונש לאלו שמאמינים בה מתוך כפירה באלוהים האמיתי. העונש הוא עצם המחשבה שיש משהו שצריך לעשות, שיש טוב ורע, שיש בחירה אמיתית או שכר ועונש. האדם ... ובנפרדות. למה אלוהים נתן את התורה? האם יש בחירה חופשית? מהי מטרת בריאת העולם? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי כפירה באלוהים? האם התורה היא עונש?
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא
תורה, ידיעה ובחירה, שכר ועונש, יהדות, מצוות עברות, אחדות הבורא איך מסתדרת התורה היהודית עם רעיון האחדות של המציאות? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא כיצד אפשר ליישב בין רעיון האחדות של המציאות - הרעיון שהכל אחד, גם הטוב וגם הרע, ושאין באמת נפרדות - לבין התפיסה הדתית והיהודית בפרט, המדברת על טוב ורע, מצוות ועבירות, שכר ועונש, והתקרבות לבורא. התפיסה הבסיסית של האחדות אומרת שאין שום נפרדות במציאות, ושכל מה שנראה כרע הוא ... מעשיו - בעצם כופר באחדות של הבורא. מהי המסקנה לגבי התורה והדת לפי תפיסת האחדות? לסיום, אליעד כהן מסביר שמנקודת המבט האמיתית של אחדות המציאות, כל התורה וכל המצוות הן בסופו של דבר חסרות משמעות כיעד סופי. לדבריו, מי שבאמת יבין את התורה עד הסוף יזרוק אותה הצידה, כי הוא יבין שהכל אחד ואין הבדל בין טוב לרע, וממילא אין צורך במצוות או איסורים. הוא מדגיש שאנשים חכמים באמת יגיעו לתובנה שהתורה היא לא האמת המוחלטת אלא רק כלי זמני - ... לאמת מוחלטת, לא לפחד לשאול שאלות, ולא להאמין לשום דבר בלי לבדוק אותו לעומק, אפילו לא לתורה או לרעיונות הדתיים המקובלים. הוא טוען שרק ההבנה שכל המציאות היא ביטוי של אלוהים ושאין באמת נפרדות תביא את האדם לאחדות אמיתית, ידיעה אמיתית - לא מתוך אמונה, אלא מתוך הבנה פנימית. האם קיימת בחירה חופשית? מהי משמעות החיים לפי היהדות? מהי אחדות הבורא? איך אפשר להתקרב לאלוהים? מדוע אלוהים ברא את העולם?
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן ח"ב א (ברסלב)
ראש השנה, קבלת התורה, בחירה חופשית, מפורסמים של שקר - ליקוטי מוהרן חב א (ברסלב) מה גורם לאדם לרצות או לא לרצות דברים מסוימים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מה גורם לאדם לרצות או לא ... מצב יכול להתפרש בצורה שונה לחלוטין על ידי אנשים שונים, ולכל אחד תהיה תגובה רגשית ורצונית שונה לגמרי בהתאם לפירוש שהוא מעניק. איך האדם מחליט מה לפרש כחיובי ומה לשלילי? אליעד מסביר שהפרשנות של האדם לגבי מה חיובי ומה ...
צדיק ורע לו רשע וטוב לו / מידה כנגד מידה / תורת הגמול - למה צדיק רע לו ורשע טוב לו?
צדיק ורע לו רשע וטוב לו / מידה כנגד מידה / תורת הגמול - למה צדיק רע לו ורשע טוב לו? צדיק ורע לו רשע וטוב לו. צדיק וטוב לו רשע ורע לו. שכר ועונש. תורת הגמול. העולם הבא. גהנום. גן עדן. מידה כנגד מידה. אלוהים מדקדק כחוט השערה. כפי שכבר ביארתי אלוהים הוא המהות של ... מול רע, אלא הייתה מהות אחת נצחית וקבועה תמיד. כפי שכבר ביארתי, כל השינויים שאותם חווה האדם, מתרחשים רק מנקודת מבטו של האדם עצמו שאינו רואה את המציאות מנקודת מבטה של המציאות. לדוגמה: כאשר אדם שחי בעולם של טוב ורע מסתכל על אדם אחר, הוא אינו מרגיש אני ... הוא עצמו ממש. לעומת זאת, כאשר המציאות מסתכלת על העולם, על כל דבר היא אומרת באופן שווה אני. זא מנקודת מבטה של המציאות אין שום דבר שהוא אינו הוא עצמה. מנקודת מבטה של המציאות המהות של כל האירועים / מקומות / זמנים, היא בכלל דבר אחד זהה לחלוטין. הדבר דומה לאדם שמצייר ציור. מנקודת מבטם של הדמויות שבתוך הציור, יתכן שיש טוב ויש רע. מנקודת מבטו של מצייר הציור, אין הבדל מהותי בין ציור אחד לציור אחר, כי זהו רק ציור. הדבר דומה גם ... מודע לכך שהוא בתוך חלום של עצמו. האני שנמצא בחלום רואה את עצמו שונה משאר הדברים שיש בתוך החלום. מנקודת מבטו של האני שנמצא בתוך החלום, יכולים לקרות לו דברים רעים נגד רצונו, והוא יכול אפילו למות... אך מנקודת מבט חיצונית לחלום, דהיינו, נקודת מבטה של האמת, מנקודת מבט כזו אין בכלל שום הבדל מהותי בין אותו אחד שנמצא בתוך החלום ואומר אני ...
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא ... שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל ... את ליקוטי מוהרן כתובנותיו על הטקסטים התורניים והזוהר, וישנם טקסטים נוספים, כגון: ליקוטי מוהרן - פירושים עמוקים על טקסטים דתיים. ליקוטי הלכות - דברים עיוניים ופרשניים על ההלכה היהודית. שיחות הרן - שיחות יומיומיות ומחשבות של רבי נחמן שתועדו על ידי תלמידיו. סיפורי מעשיות - סיפורים סמליים ועמוקים ... ברובד עמוק יותר ובצורה עקיפה, הנכנסת לתת המודע של השומע ומאפשרת לו להבין דברים פנימיים באופן בלתי מודע. למה תורתו של רבי נחמן כל כך קשה להבנה? תורתו של רבי נחמן היא קשה להבנה מכיוון שהוא לקח שכל אלוהי, בלתי מוגדר ובלתי מוגבל, והכניס אותו לתוך שפה ... דבריו דורשת עיון רב, ועל אחת כמה וכמה הבנת הרבדים הפנימיים והעמוקים יותר. מי היה רבי נחמן מברסלב? מהי תורת ברסלב? ליקוטי מוהרן הסבר מפורט מה המשמעות של סיפורי מעשיות של רבי נחמן? איך להבין את רבי נחמן מברסלב? ...
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? למה בעצם קיימת טיפשות ושקר של תפיסת הנפרדות? אליעד כהן עוסק בשאלה מדוע קיימת בעולם תפיסת ... הבורא עצמו, וכיצד נוצר הרצון הראשון שלו לברוא עולם, ואת זה הוא משאיר לחקירה אישית ועמוקה יותר. למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו? בנוגע לשאלה השנייה, מדוע דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו, אליעד כהן מסביר כי אמנם כל עולם הנפרדות הוא סוג של שטן, אך התורה היא התגלמות שיא של השטן, מכיוון שהיא מדברת בשם אלוהים ובשם האמת אך למעשה מציגה שקר מוחלט. לדבריו, כל תפיסת החוקים הדתיים, הטענות שיש בחירה חופשית, ושאלוהים מוגבל ביכולתו להעניק טוב, היא כפירה מוחלטת באחדות המציאות ובאמת האבסולוטית. אליעד מפרט כי הסיבה שהוא מגדיר את התורה כשטן היא לא סתם בגלל שהיא חלק מעולם הנפרדות, אלא מכיוון שהיא מתיימרת לדבר בשם האמת ובשם אלוהים, ובעצם מצמצמת ומסלפת את דמות האל האמיתי. הוא מציין את התפיסות הדתיות כמו לחם הבושה, שכר ועונש, ואלוהים שכביכול רוצה שהאדם יתאמץ בשביל לקבל שכר. תפיסות אלה, לטענתו, מעידות על אלוהים מוגבל ולא על אלוהים כל - יכול וטוב באופן מוחלט. לכן, דווקא התורה מהווה ביטוי עמוק של השקר והנפרדות, מכיוון שהיא משקרת לאדם בשם האמת ובשם אלוהים, וכך היא מתעתעת באופן חמור ... למה אליעד טוען שמשה רבנו היה פחדן? אליעד מוסיף הסבר על דמותו של משה רבנו כדי להדגים את הכשל הדתי הזה. הוא טוען שמשה היה פחדן ולא התעקש לראות את אלוהים באמת. כשהאל אמר למשה לא יראני האדם וחי, ... באמת מה זה אלוהים. אליעד אומר שמשה, בכך שלא התעקש ולא ניסה לערער על הגבולות האלה, בעצם הביע חוסר אמונה באלוהים האמיתי שהוא בלתי מוגבל. משה, לדעת אליעד, קיבל את האלוהים המוגבל שמדברת עליו התורה, ולא את האלוהים הבלתי מוגבל ... האמיתי. בסופו של דבר, אליעד מסביר כי מי שיחקור ויבין לעומק את מהות האלוהות, יגלה שכל מערכת החוקים והאמונות הדתיות הן רק אשליות וסטיות מהאמת האבסולוטית, שהיא האחדות השלמה של המציאות. למה קיימת נפרדות במציאות? למה התורה נחשבת לשטן ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... שמכחישים אותם וטוענים שהם לא התרחשו. לכאורה, משמעות הוויכוח פשוטה: אם מתן תורה באמת קרה, אז יש אלוהים ויש מצוות שאותן צריך לקיים, ואם לא היה, אז לא חייבים לקיים מצוות ואין מחויבות דתית. אך למעשה, אליעד כהן טוען ... לגמרי, משום שאין שום משמעות אמיתית לשאלה האם הניסים הללו אכן התרחשו. מהי משמעות הניסים והאם הם מוכיחים את קיומו של אלוהים? אליעד מסביר שהדתיים כל הזמן מנסים להוכיח את קיומו של אלוהים דרך הניסים, בטענה שאם מתרחשת תופעה בלתי מוסברת, היא מוכרחה להיות פעולה של אלוהים. מתן תורה מתואר כאירוע מלא ... חווה בכל רגע את הנס הגדול של הבריאה מחדש. אדם כזה לא עסוק בוויכוחים על העבר, ולא צריך להוכיח קיומו של אלוהים דרך ניסים או אירועים היסטוריים. במקום זאת, הוא חווה תחושה של שלמות ואחדות עם המציאות, כי הוא מבין שכל ... יש משמעות לשאלה אם הוא היה או לא היה? מהי משמעות הוויכוח על הניסים והנפלאות? הדתיים משתמשים ברעיון הנס כהוכחה לקיומו של אלוהים: אם קורה אירוע בלתי מוסבר, הם מייחסים אותו לאלוהים. לפי גישה זו, מתן תורה היה מלווה בניסים ונפלאות, ועל ... הגדולות של הניסים בתורה לבין הדברים היומיומיים, הכל מגיע מאותו כוח, והכל שווי ערך. האם יש משמעות לבחירה חופשית ולקיום מצוות? כאשר הכל מתהווה בכל רגע מחדש על ידי אותו כוח, עולה השאלה אם לאדם יש בחירה חופשית ומדוע מצפים ... גם הדתיים שחושבים שעליהם לקיים מצוות - בעצם מונעים על ידי אותו כוח ממש, כמו החילוני שבוחר לא לקיים מצוות. הטענה היא שאם אדם חווה את ההתחדשות של העולם ואת היות הכל אחוד, הוא מבין שאין פער אמיתי בין אירועים ... בכל רגע, ושהכוח האלוהי הטמון במציאות פועל באותה מידה בכל התחומים, אין טעם בוויכוחים היסטוריים ובהתייחסות למאורעות מסוימים כאל הוכחה לאלוהים. במקום זאת, האדם חווה את ההתגלות בכל רגע, וחי בתחושה של שלמות ואחדות עם המציאות. מתן תורה ומשמעותו יציאת ... שאלוהים רצה לעשות את זה, זה כוח אקראי. כי הכוח של אלוהים הוא אקראי, ואלוהים הוא אחד. והדתיים שהם כופרים באלוהים שהוא כל יכול, והם אומרים שאלוהים, למה עשה ניסים? כי הוא רוצה שתכיר אותו, שתדע שהוא קיים! אבל אם ... שנותנים לזה משמעות, זה בגלל תפישה מעוותת את מה זה אלוהים. ובגלל התפישה המעוותת הם צריכים להוכיח כל הזמן שאלוהים קיים! הם אומרים, הנה אתה רואה, קרה איזה נס, אז זה אומר שאלוהים קיים. כי הם לא מבינים מה זה אלוהים בכלל. אלוהים זו הישות שלא יכולה שלא להיות תמיד קיימת. אפשר להגיד ...
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן ח"א סד (ברסלב)
החלל הפנוי, תורת הצמצום, בריאת העולם, איך נברא העולם - ליקוטי מוהרן חא סד (ברסלב) מה המשמעות של בחירה חופשית אמיתית? אליעד כהן מסביר לעומק את נושא הבחירה החופשית, ומציג את השאלה האם האדם ... לגמרי, או שאולי כל בחירה שלו מוכתבת על ידי סיבות חיצוניות ופנימיות שאינן תלויות בו. לדבריו, בחירה חופשית אמיתית פירושה יכולת לבחור כל אפשרות שהיא, בלי שתהיה שום סיבה קודמת שתחייב את הבחירה הזאת. לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו ...
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב)
המשיח, אור אין סוף, מעשה מרכבה, תורת הצמצום, בריאת העולם, הצדיק האמת, נוקם ונוטר - שיחות הרן צג (ברסלב) מהו אור אין סוף, ואיך אפשר להבין אותו? אליעד כהן מסביר כי אור אין סוף מתייחס להבנת האלוהות, למציאות ... רק בשלמות או בכלל לא. איך אפשר ליהנות מאור אין סוף אם הוא בלתי ניתן להבנה? אליעד מציג את רבי נחמן שאומר שיש תלמיד חכם, שהוא צדיק אמיתי, המסוגל לחלק את האור האינסופי לחלקים קטנים כדי שאנשים יוכלו ליהנות ממנו. ... הבדל אמיתי בין האפשרויות, היא שמביאה את האדם לחוויית אחדות, ושם נמצאת הנאת האינסוף האמיתית. איך כל זה קשור לתורת הצמצום ולבריאת העולם? תורת הצמצום מתארת את התהליך שבו אלוהים (האור האינסופי) צמצם את עצמו כדי לברוא עולם מוגדר ומוגבל. אליעד מסביר שהמטרה של ... מגיע למצב שבו הוא מבין בשלמות מדוע העולם נברא, ומהי הסיבה הראשונה של כל המציאות. מהו מעשה מרכבה לפי רבי נחמן ואליעד כהן? אליעד מבקר את הרמבם על הגדרתו למעשה מרכבה וטוען כי ההבנה האמיתית של מעשה מרכבה היא להבין ... כלום הוא האור האינסופי, והחייאת המתים פירושה היכולת של האדם להחיות בתוכו את ההבנה של האחדות המוחלטת מתוך המציאות הנפרדת שהוא חי בה. בסיום הדברים, אליעד מדגיש כי המטרה של כל הלימוד והעבודה הפנימית היא להגיע לחוויית האחדות האמיתית, ... טוב ורע, רצון וחוסר רצון - אלא הכל הוא ביטוי אחד של אור האינסוף. מהו אור אין סוף? מהי תורת הצמצום? מה המשמעות של תלמיד חכם נוקם ונוטר? מהו מעשה מרכבה לפי ברסלב? מהי תחיית המתים האמיתית? מי הוא המשיח לפי רבי נחמן?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הצלחה בתהליך, למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצלחה בתהליך, איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להפחיד את הלקוח? נשמה של אישה לדעת משהו בלי ההפך חוסר איזון עצבי הרגשה של חיבה עמוקה חרד להשתגע גורמים לדיכאון פחד מרעשים להתגבר על ביישנות אני לא מצליח לאהוב את עצמי כמו שאני התאהבות בטעות רע לאהוב את החיים אושר תמידי נוסחה איך להיות מאושר בלי תנאים איך נוצרת הנאה מינית? לגרום לבחורה לענות לך להודעה מי החליט שזה טוב וזה רע? קבלת החלטה מתוך פחד התמודדות עם נשים מתחזות איך להתמודד עם אובדן? מוטיבציה ללימודי מתמטיקה המוח מצליח לרמות אותך להסביר ללקוח את המחיר נולדת איש מכירות איזה עונש לתת לילד? ילדים מאשימים את ההורים התעוררות רוחנית שמיעה רוחנית הפרעה מחשבתית גורמים להפרעות נפשיות איך שוכחים אקס? איך להחזיר את האקסית שיש לה חבר? לשמור על גב ישר פול אובר בפולי עליון להתרחק מאלוהים האם אלוהים נברא? התעוררות והארה של מורים רוחניים הארה להיות אלוהים שקרי האם הספר להיות אלוהים? כסף וקריירה כסף במסחר במניות אושר ומטרת החיים הופך למשמעות החיים האושר הוא ההנאה המתמדת לשכנע מישהו לא ליהנות אלוהים בוחר תחושה של הבחירה האם היקום מתרחב? בריאת העולם יש מאין עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי לירידה במשקל, מטפל אישי מומלץ בנושאי הצלחה בתהליך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1260 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 02:41:11 - wesi1