אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
48:35זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
מהי הדרך האפקטיבית ללמוד את ספר הזוהר?

אליעד כהן מסביר כיצד נכון ללמוד את ספר הזוהר כדי להפיק ממנו תועלת מירבית. הוא מתייחס לשאלה האם ניתן להעצים את ההשפעה הרוחנית שמתקבלת מקריאת ספר הזוהר מבלי להבין את תוכנו לעומק, ומדגיש שהדרך היעילה ביותר להפיק תועלת מקריאת הזוהר היא לא רק לקרוא אותו באופן שטחי או טכני, אלא ממש להבין אותו לעומק ולהתחבר למשמעות שמאחורי הדברים.

אליעד נותן דוגמה לכך שאנשים רבים קוראים את ספר הזוהר מבלי להבין, בטענה שעצם הקריאה מספיקה כדי למשוך אור רוחני מסוים, אך הוא מדגיש שזה דומה לקריאת טקסט בשפה זרה כמו סינית - אם האדם אינו מבין מה הוא קורא, האפקטיביות של הקריאה מוגבלת מאוד. הוא מסביר שכדי למשוך את האור וההשפעה של הזוהר, יש צורך להבין את הספר כפי שהכותב עצמו הבין והתכוון אליו, ולא רק באופן שטחי או חיצוני.

מי כתב את ספר הזוהר ומה המשמעות של כתיבתו?

אליעד כהן מפרט בהרחבה על ספר הזוהר ומקורו. הוא מציין כי ספר הזוהר הוא למעשה ספר פירושים על התורה, שנכתב בארמית ומיוחס לרבי שמעון בר יוחאי. הוא מסביר שלמרות שהספר מתיימר להיות פירוש לתורה שניתנה על ידי אלוהים, ישנם ויכוחים ומחלוקות לגבי זהות הכותב ולגבי הפרשנות האמיתית של הטקסט.

הוא מתאר את תהליך החשיפה של הזוהר לפני כ - 600-700 שנה ואת העובדה שהספר לא היה מוכר לפני כן בקרב העם היהודי. אליעד מציין כי במשך השנים נוספו לספר הזוהר שכבות רבות של פרשנויות ופירושים שונים, כמו אלו של האר"י, הרמח"ל, הבעל שם טוב והחסידות, שלעיתים פירשו מחדש את כוונותיו של הזוהר באופן שונה מהמקור.

כיצד להפוך את הלימוד בספר הזוהר לתהליך משמעותי?

אליעד מדגיש שלימוד הזוהר צריך להיות תהליך מדויק ומדיד ולא אקראי. הוא ממליץ שלא להסתמך רק על תחושות כלליות של השפעה רוחנית, אלא להפוך את הלימוד למשהו סיבתי וברור: להבין היטב למה בדיוק התכוון מחבר הזוהר ומה היתה כוונתו הפנימית.

כדוגמה, הוא מציין שצריך לשאול מה רבי שמעון בר יוחאי רצה לומר באמת, מה היה בראש שלו לפני שאמר את הדברים, ומה נקודת המבט והגישה שמהן דיבר. לימוד כזה הופך להיות חוויה עמוקה יותר, ומסייע להפנים את המשמעות האמיתית של הכתוב.

אליעד גם מבהיר כי ספר הזוהר נכתב מתוך תפיסה שיש בעולם בעיה, שיש גלות וחוסר שלמות, ושצריך לעשות פעולות מסוימות כדי לתקן את המצב. הוא מציין שהשוני בין ספר הזוהר לבין ספרים אחרים (כמו אלו של רבי נחמן מברסלב), הוא שהספרים של רבי נחמן נכתבו מתוך נקודת מבט אחרת לחלוטין: שאין שום בעיה, וההסברים מיועדים למי שמתעקש שיש בעיה.

איך להפוך כל טקסט ללימוד בעל ערך אישי וחווייתי?

אליעד כהן ממליץ שכאשר לומדים טקסט (לא רק את הזוהר, אלא כל טקסט), יש לשאול מספר שאלות חשובות:
  • מה בדיוק כתוב כאן?
  • מה זה אומר לי באופן אישי לגבי בעיות שאני מתמודד איתן בחיי היומיום שלי?
  • מה הכותב רצה לומר לי בכך, ולמה הוא בכלל אמר זאת?
  • כיצד הטקסט הזה משנה את החוויה האישית שלי בחיים?
  • האם אני יכול להתחבר לפרספקטיבה של הכותב, להבין את הגישה שלו, ולראות את העולם דרך העיניים שלו?
אליעד מדגיש שבלי תשובות לשאלות הללו, הלימוד הופך לשטחי ולא משמעותי. כדי שהלימוד יהיה יעיל, הוא חייב לשנות משהו בחיים המעשיים והיומיומיים של האדם.

מהי הגישה הטובה ביותר להשיג הארה רוחנית?

אליעד מסביר כי קיימות שתי גישות כלליות להשגת הארה רוחנית: הגישה האקראית והגישה המדידה והסיבתית. הוא טוען שהגישה המדידה והסיבתית טובה יותר משום שהיא מאפשרת להבין בדיוק את הסיבות והתוצאות של הפעולות שאנחנו עושים. הוא ממליץ לא להסתפק בתהליכים לא ברורים או אקראיים, אלא תמיד לשאול "למה אני לא מצליח?", במקום רק לחפש פתרונות אקראיים לבעיות.

הוא מוסיף כי המפתח האמיתי להתקדמות רוחנית הוא הבנה עמוקה של הסיבה הפנימית שעדיין לא הצלחת להשיג את מה שאתה מחפש. רק אחרי שתבין את הסיבה האמיתית, תוכל לבחור פתרונות נכונים ויעילים.

אליעד גם מסביר שאין לסמוך על מורים או שיטות ללא הבנה עצמית מלאה. ההצלחה בתהליך הרוחני תלויה קודם כל בהבנת הסיבה הפנימית לכישלונות האישיים, ורק אחר כך ניתן יהיה לבחון דרכים להגיע למטרה.

איך ללמוד מהמציאות עצמה כספר רוחני?

אליעד מסיים בטענה שהספר הכי קדוש הוא המציאות עצמה, שנכתבה על ידי אלוהים. לכן, הדרך הכי עמוקה ללמוד רוחניות היא ללמוד ישירות מהחיים, לראות את המציאות כספר שכל פרט בו נכתב על ידי הכוח העליון. רק כשמבינים את המציאות, אפשר באמת להבין כל ספר וכל טקסט אחר.
התקדמות רוחניות חיצוני צריך לעשות הקבלה משנה למה אני לא מצליח קריאת יכולת פרספקטיבות פרספקטיבה תורה אושר ברסלב דרך דרך רוחנית הקבלה זוהר חיפוש חיפוש אושר חיפוש אחרי האושר חיפוש האושר יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד ספר הזוהר לימוד ספרים לימוד קבלה ללמוד ללמוד זוהר ללמוד קבלה למידה לספר מי כתב את ספר הזוהר מקובלים נחמן ספר הזוהר פירוש פירוש לספר הזוהר קבלה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות רוחנית תורה תורת הקבלה
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב: האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר מאוד? תשובה: גשר צר מאוד מייצר אצל האדם תחושה חזקה מאוד של פחד וחרדה. גשר צר יוצר אצל ... היא האהבה של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן, כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא יותר מאשר הטעייה של הדמיון של האדם. מצד האמת התודעה של האדם נמצאת תמיד בכל מקום בכל זמן באחדות ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. יחזקאל, כמו ... אבינו וכמו משה רבנו, חשבו שאלוהים הוא יישות נפרדת שנמצאת בשמיים או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של תפיסת ... שום דבר שקורה. הכל הוא בעצם אלוהים, היד של האדם היא אלוהים, הדיבור של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום שהיא יוצרת ... לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא אחראי על ... את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, עדיין היה בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב)
רבי נחמן מברסלב - מהי ברסלב + תורת רבי נחמן מברסלב? (ברסלב) מי היה רבי נחמן מברסלב וכיצד להבין את תורתו? רבי נחמן מברסלב היה דמות יוצאת דופן, שלמרות שנראה כלפי חוץ כבן אדם רגיל ואף כאדם דתי פשוט, נשא בקרבו שכל מיוחד מאוד. אליעד כהן מסביר כי על פי רבי נחמן, אנשים חושבים שניתן לזהות אדם קדוש, או צדיק, לפי מראהו החיצוני. אולם בפועל, הצדיק האמיתי, בדומה לאלוהים, אינו ניתן לזיהוי חיצוני. אלוהים הוא בלתי נראה, ואינו שונה מהמציאות עצמה. לפי רבי נחמן, הצדיק מזוהה אך ורק על ידי הפנימיות והשכל שלו. במילים אחרות, הדרך היחידה להכיר באמת את רבי נחמן ואת גדולתו היא דרך ההבנה של שכלו ושל פנימיותו, לא דרך התבוננות חיצונית בו. מה מאפיין את השכל של רבי נחמן מברסלב? השכל של רבי נחמן היה שכל ייחודי ובלתי רגיל, שכל שדומה לשכל של אלוהים. אלוהים, על פי רבי נחמן, אינו מבדיל בין דבר לדבר, והוא מחוץ להגדרות העולם. באופן דומה, רבי נחמן חווה את עצמו ואת המציאות בדרך דומה לזו של אלוהים, כאשר הוא מרגיש שקיומו הוא מחוץ לעולם עצמו. רבי נחמן ביטא את שכלו העמוק בצורה מצומצמת, במטרה להנגיש אותו לתלמידים. בשל התקופה בה חי (לפני 200-300 שנה), הדיבור המרכזי היה על יהדות וטקסטים תורניים, ולכן רבי נחמן ביטא את רעיונותיו העמוקים באמצעות אותם טקסטים יהודיים כגון תנך, משנה, גמרא, זוהר וכתבי קבלה. כיצד השתמש רבי נחמן בטקסטים יהודיים להעברת רעיונותיו? אליעד מסביר כי רבי נחמן השתמש בטקסטים יהודיים מוכרים והלביש עליהם משמעויות חדשות, שלעיתים היו הפוכות לחלוטין מההבנה הפשוטה המקובלת. רבי נחמן היה לוקח משפטים מהגמרא, למשל משפט שדן בקבלת איסורים, והיה מפרש אותו בדרך הפוכה לגמרי מהכוונה המקורית של הטקסט. בדרך כלל, פרשנויות לתורה מוסיפות זו על זו: הפשט (ההבנה הפשוטה), הרמז, הדרש והסוד - כל אלה מוסיפים רבדים, אך אינם סותרים זה את זה. לעומת זאת, רבי נחמן לא רק הוסיף משמעויות אלא גם סתר והפך לחלוטין את המשמעות המקורית, מתוך כוונה להעביר רעיונות עמוקים ובלתי שגרתיים. מהם הטקסטים המרכזיים של רבי נחמן? אליעד מפרט כי רבי נחמן השאיר מספר טקסטים מרכזיים, כאשר המפורסם שבהם הוא ליקוטי מוהרן, טקסט שידוע כקשה מאוד להבנה, אפילו ברמה הבסיסית שלו. אנשים רבים מתלהבים מהספר הזה, אך אליעד מציין שרבי נחמן עצמו התייחס לספר כאל סוג של קליפות גרעינים, המצביעות על כך שיש בספר עומק נוסף, נסתר ורחב הרבה יותר ממה שרוב האנשים יכולים לתפוס. בנוסף, רבי נחמן כתב את
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר החשוב באמת הוא להיות אצלו בראש השנה. הוא אפילו אמר שמי ... מי שלא יגיע, לא משנה כמה יצום ויתענה, זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש השנה אמור להביא את האדם להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה שיש בו ובמציאות רע. למשל, כאשר ... מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך שהם מקבלים את הרעיון של טוב ורע, ... מתקרבים אליו. האם נסיעה פיזית לאומן באמת מקרבת את האדם להבנה הרוחנית? אליעד כהן מדגיש שאין קשר הכרחי בין הנסיעה הפיזית לאומן לבין ההתקרבות האמיתית לאמת של רבי נחמן. לדעתו, השינוי צריך להתרחש בתודעה ובמחשבה של האדם. הוא מדגיש שאם האדם לא מבין שהכל אחד, לא משנה אם הוא נמצא באומן, בגן עדן, או בשבי ... היא שמקדמת אותו, ולא האירוע עצמו. אליעד מוסיף שאפשר להתקדם רוחנית בכל דרך שהיא - באמצעות סמים, באמצעות אירועים טראומטיים או כל חוויה אחרת - אך מה שחשוב הוא השינוי התודעתי. אומן או כל מקום אחר הם בסך הכל כלים, אך הם לא המטרה עצמה. מה באמת הכוונה להיות אצל רבי נחמן בראש השנה? אליעד כהן מבהיר שהמשמעות האמיתית של המשפט להיות אצלו בראש השנה היא שהאדם יאמץ לחלוטין את ההשקפה של רבי נחמן לגבי המציאות, שיש בה אחדות מוחלטת ושאין הבדל בין טוב לרע, כי הכל מגיע מאותו המקור - מאלוהים. זוהי משמעות ראש השנה לפי רבי נחמן - להפוך להיות כמוהו ברמה התודעתית וה
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב ... בשריפה מסוגל להתעלם מהכאב הפיזי בזכות הרצון החזק להציל חיים. הדוגמאות הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה בתפיסת ... זאת מתוך הנאה, משום שהוא מבין שהוא היוצר. באופן דומה, האדם שהגיע להבנה שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי לחוות כבר עכשיו את המציאות כאילו הוא יצר ... הוא יפסיק להתנגד לסבל ויחווה שלמות מוחלטת. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חווית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חווית ... או במילים אחרות - ברמת הרצון. האדם רוצה למלא את רצונו, ולכן הוא חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת. רבי נחמן טען כי אם האדם היה משלים את הדעת שלו במלואה, לא היה חווה שום סבל, אפילו לא בגוף. הוא הסביר ... הכאב, בין אם זה מחלה קשה כמו סרטן, או כאב נפשי, מגיע מכך שהאדם לא מבין שהכל הוא ביטוי של דבר אחד: הרצון של אלוהים, הרצון הראשוני. לדוגמה, רבי נחמן היה אומר לאדם שחולה סרטן ומתלונן על כאבים שהוא לא סובל באמת בגלל הבעיה הפיזית, אלא סובל מפני שיש משהו שהוא לא מבין לגבי המציאות והחיים, ומחוסר הדעת הזה נובע הכאב. רבי נחמן עצמו סבל במהלך חייו, ובכל זאת דבק באמונה שהסבל הוא תמיד בעיה נפשית, כלומר, בעיה בתפיסת ... יוצרת את הסרט. כך בדיוק האדם צריך לחוות את המציאות: כשהוא מבין שהוא יוצר אותה, כבר אין לו סיבה להיות בהתנגדות. מה הקשר של כל זה לאלוהים ולתורת רבי נחמן מברסלב? רבי נחמן מדבר על ביטול כל הרגשותיו, שזה מצב בו האדם מפסיק להרגיש שהוא ישות נפרדת ומבין שהוא אחד עם ההוויה כולה, שהיא בעצם אלוהים. אליעד כהן מסביר שזה המצב שלפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת, שהוא מצב התודעה הגבוה ביותר האפשרי. רבי נחמן מייעץ לעשות את המצוות לא כדי לזכות בשכר עתידי (העולם הבא), אלא לחוות את המציאות כולה כבר ... מתוך שלמות מוחלטת - שלמות של חוויית האלוהים. איך להתמודד עם כאב פיזי? כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חווית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חווית ... ברמה הפרקטית, אני למעשה לקחתי את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי. איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזית, אז איך אפשר להגדיר את זה כנפשי? רבי נחמן אמר בספר שלו: כל הצרות והייסורים והגלות אינם אלא לפי ערך חיסרון הדעת. כלומר, ככל שחסר לך ... כלומר, אם היית יודע משהו מסוים, לא היה לך חסר כלום. הוא גם אומר שאפילו בנים, פרנסה ובריאות הגוף - הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל, אם רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב, אני סובל, הוא היה אומר לו: תקשיב, זו לא בעיה בגוף הפיזי - זו בעיה בנפש. שאלה: אבל אם כואב לי, אני מרגישה את זה פיזית, איך זה קשור לנפש? אליעד: שימי לב, רבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בתפיסה הזו. מה ההבדל בין אדם לבין חפץ דומם? אליעד: אם ... אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם מרגישים אותו הדבר. אליעד: זה לא נכון. שאלה: איך זה לא נכון? אליעד: למשל, תיקחי את היוגים בהודו. זה שזה לא מקובל אצלך, לא אומר שזה לא נכון. שאלה: הם אולי מנסים להתגבר על הכאב. אליעד: ומה זה משנה? היוגי ... ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות? הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ערך חיסרון הדעת. זאת אומרת תלוי בכמה ... יודע, מה לדעת זו שאלה אחרת? אבל אם היית יודע לא היה לך כל חיסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חיסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם בעצמו סבל מספיק ובכל זאת הוא נאחז בזה. למעשה הנושא הוא פשוט, אם אני אקח את הקיר וארביץ ... לא עם הכאב. שאלה אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו. אליעד זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון שאלה הם אולי מנסים להתגבר על זה. אליעד מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח ...
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול להמשיך יותר, עליו לנסות להמשיך בכל זאת, עד שהגוף יכריע אותו ולא יאפשר לו להמשיך. זאת הצורה שאליעד מתאר כלימוד אמיתי - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד חייב לפענח בעצמו את ההבדלים האלה, דבר שמחייב ממנו השקעה אינטנסיבית והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, והוא פונה אליו לא רק בזמנים מוגדרים אלא גם באמצע הלילה, כאשר אינו יכול לישון. הוא מציין שכאשר לא הצליח להירדם הוא פתח את הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה לכך הייתה שהוא הבין שבתוך דברי רבי נחמן קיים משהו חשוב מאוד, משהו נסתר שיש לגלות, ולכן כל עוד לא השיג אותו, הוא לא יכול היה להרשות לעצמו לעצור או להפסיק. התהליך שאליעד מתאר הוא של חיפוש אינסופי, שבו הלומד לא מסתפק לעולם במה שהבין עד כה, אלא ממשיך להעמיק עוד ועוד, ללא גבול וללא סוף. מה החשיבות של הבנת הדברים הקטנים לפני הגדולים בלימוד? אליעד מדגיש שחשוב להבין קודם כל את הדברים הקטנים לפני שעוברים לדברים גדולים יותר. הוא מסביר שגם כאשר רואים דברים גדולים וגבוהים, חובה קודם כל להתמקד ... את הדברים הקטנים. הגישה שלו היא שאסור להיות יהיר או להניח שהבנת דבר כלשהו עד הסוף לפני שבאמת בדקת אותו לעומק עד הסוף. כיצד אפשר להגיע להבנה אמיתית בלימוד רבי נחמן? אליעד כהן מסכם את הרעיון של למידה מתוך התמסרות נפש כמשהו שמחייב אותך ללכת עד הקצה ולא להרפות לעולם. הוא אומר שרק כאשר לומדים בצורה כזו, מתוך רצון מוחלט, ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
... כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות איך להימנע מטעויות בהבנת ... שכתב אליעד כהן, תוך השוואה והתייחסות לתורתו של רבי נחמן מברסלב ולרעיון היכלי התמורות. במהלך ההרצאה אליעד כהן מסביר את החשיבות של לימוד נכון, את הטעויות הנפוצות בלימוד, וכיצד ניתן להגיע להבנה האמיתית של התוכן. מדוע אנשים טועים בהבנת הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? ... נפוצה: אנשים שקראו במשך שנים טקסטים של רבי נחמן מברסלב או ספרים רוחניים אחרים, ולמרות הקריאה וההשקעה הרבה, גילו לאחר שנים רבות שכלל לא ... הוא טעה במשך שנים. הזמן שהוא השקיע בלימוד ובקריאה שימש לשלול טעויות, לנפות שגיאות, ולהסיר קליפות - מושג שמבטא שכבות של טעויות והבנות שטחיות. ... וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן משתמש במונח היכלי התמורות, שהוא מושג מתוך תורת רבי נחמן מברסלב, המסמל מצבי תודעה או תפיסות שונות שיכולות להשתנות ולהתחלף. כאשר אדם נמצא בהיכלי ... עצמו מחדש. לפי אליעד, ככל שאדם התקדם בלימוד, הוא למעשה שלל יותר אפשרויות שגויות. אך הדרך היחידה לדעת בוודאות שהאדם לא נמצא בהיכלי התמורות, היא ... או טעות. מהי החשיבות של השקעה וזמן בלימוד הספר להיות אלוהים? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שההשקעה והזמן אינם מתבזבזים, אפילו כאשר האדם טועה. הלמידה והשנים המושקעות בלימוד אינן לשווא - הן משמשות להסרת טעויות, וככל שאדם למד יותר, הוא יגיע להבנה עמוקה ויציבה יותר בהמשך. ... כלומר, השקעה לאורך זמן, סבלנות, והתמדה בלימוד, הם חלק בלתי נפרד מהדרך להגיע להבנה שלמה של הטקסט. איך להבין נכון את הספר להיות אלוהים? מהם היכלי התמורות? כיצד להימנע מטעויות בהבנת רבי נחמן? מה המשמעות של קילוף קליפות בלימוד רוחני? האם הבנתי נכון את אליעד כהן? מהן הטעויות הנפוצות בהבנת ספרים רוחניים? ...
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
עיוורון רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח
... רוחני, רבי נחמן מברסלב, לשמוע את המוזיקה, שמיעה רוחנית, ראיה רוחנית, מוזיקה, היסטוריה, ניגון משיח מהו עיוורון רוחני לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר את המושג עיוורון רוחני דרך משל שנתן רבי נחמן מברסלב על אדם חרש שנכנס למקום שבו אנשים רוקדים. אותו חרש מסתכל עליהם מהצד ולא מבין למה הם מבצעים תנועות מוזרות. בעיניו, האנשים האלה נראים משוגעים מכיוון שהוא ... כשאדם לא מצליח לקלוט את המוזיקה הרוחנית, הוא לא מבין למה אנשים אחרים שמחים או נהנים, ולמה הם מתנהגים בצורה מסוימת שנראית לו מוזרה או חסרת היגיון. מה הקשר בין ניגון רוחני לבין הגאולה לפי רבי נחמן? אליעד כהן מרחיב את ההסבר על חשיבות הניגון הרוחני דרך סיפור אחר של רבי נחמן, המסופר על בן המלך ובן השפחה, שבו איש היער העניק לבן המלך כלי מוזיקלי מיוחד שכל פעם שהונח על בהמה, היא החלה לנגן. הנמשל של הסיפור הזה הוא שהמשיח והגאולה יגיעו לעולם על ... אנשים מתקשים לשמוע את המוזיקה הרוחנית של המציאות? אליעד כהן ממשיך ומסביר שלאנשים קשה מאוד לשמוע את המוזיקה הרוחנית משום שיש כל מיני איסורים או מחסומים פנימיים שמונעים מהם להתחבר אליה. הוא מביא כדוגמה מצב שבו אומרים לאדם שאסור לו לשמוע מוזיקה. האדם אינו מבין מדוע הוא צריך להימנע ... בהתחלה, וכך הוא מגלה את ההשתקפות הרוחנית שקיימת במציאות. לדוגמה, אליעד כהן מציג מצב שבו מישהו נכנס באמצע סרט ולא מבין מה מתרחש, כי הוא לא צפה בו מההתחלה. באותה צורה, אדם שאינו מבין את התהליכים הרוחניים לעומקם ... העכשווית. מה הקשר בין היסטוריה רוחנית לבין הבנת המציאות? אליעד כהן קושר את הרעיון של שמיעה רוחנית והיכולת להבין את המוזיקה הפנימית של המציאות לנושא של תיעוד היסטורי. הוא מסביר שחשוב להבין את ההיסטוריה לא רק מהזווית של העבר, אלא בעיקר מהזווית של ההבנה הפנימית של ... שלו, ואז הוא כבר לא עיוור רוחנית אלא מסוגל לראות את התמונה הגדולה והשלמה. איך התבוננות פנימית מסייעת לאדם להבין את חייו? אליעד כהן מדגיש שהתבוננות פנימית עמוקה מאפשרת לאדם לגלות את הרצון המקורי או את ... כי עכשיו הוא שומע את המוזיקה הרוחנית האמיתית שמניעה את המציאות שלו. לסיכום, אליעד כהן מדגיש שהדרך להיפטר מעיוורון רוחני היא על ידי חיבור עמוק אל הניגון הפנימי, שמאפשר לראות ולהבין את המציאות מנקודת מבט ... רוחני? מהו ניגון המשיח לפי רבי נחמן? איך להתחבר למוזיקה רוחנית? מה החשיבות של הבנת ההיסטוריה הרוחנית? כיצד התבוננות פנימית עוזרת בחיים? למה אנשים מתקשים לשמוע את הניגון הפנימי? ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
... כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש למה רק אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב השיגו את ההבנה של האחדות והנפרדות? אליעד כהן נשאל מדוע לדעתו רק הוא ורבי נחמן מברסלב הגיעו להבנה עמוקה של האחדות והנפרדות, ומדוע ... שלו, בדיוק כמו ששיאים שנכנסים לספר השיאים של גינס הם תמיד ייחודיים ואין להם שני. אדם שהוא האיש ... ויחיד. כך גם לגבי ידע והבנה רוחנית. כל אחד מאיתנו הוא שילוב חד - פעמי, ולכן לא קיימת חזרה ... אליעד מסביר שהוא אמנם דומה לרבי נחמן בקו החשיבה הכללי, אבל הוא מדגיש שאינו זהה לו ושיש ביניהם גם ... לדבריו, ישנם תחומים בהם הוא ורבי נחמן חושבים באופן דומה, ובתחומים אחרים הם שונים לחלוטין ואף ... לא מגיעים להבנה שיש לו ולרבי נחמן. הוא מסביר את זה באמצעות השוואה פשוטה: לשאול מדוע אדם אינו מבין או יודע את מה שאליעד או רבי נחמן יודעים, זה דומה ללשאול מדוע ציפור יודעת לעוף ואדם אינו יודע ... להגיע להבנה כמו אליעד כהן ורבי נחמן? במהלך ההסבר, אליעד כהן רומז שגם אחרים עשויים להגיע להבנות ... ושונות, בדיוק כפי שהוא שונה מרבי נחמן. כלומר, פוטנציאלית כולם יכולים להתקרב להבנה עמוקה של אחדות ... יודעת לעוף ואדם לא. אליעד כהן ורבי נחמן חולקים דמיון מחשבתי אך גם הבדלים משמעותיים בגישה ובתפיסות. ... ואישית לחלוטין. אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב איך להגיע להבנת האחדות והנפרדות? מדוע אנשים ... שלי איתך אני מבין שרק אתה ורבי נחמן הכרתם את זה, והשאלה שלי היא איך זה שרק שניכם הכרתם את זה? ... לאף אחד. עכשיו אני גם לא כמו רבי נחמן יש בינינו הרבה קווים משיקים, אני לא מקביל הוא אמר דבר אחד ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
... רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני ... בעצמך, אין לך דרך לדעת האם האדם שמולך באמת מצא את הפתרון או רק טוען כך. אליעד מדגיש שזה נכון לא רק לגבי הארה רוחנית אלא גם לכל סוג של הבנה פנימית עמוקה. אדם ... שאין לו יכולת לדעת בוודאות אם הוא עצמו כתב אותו בעבר או מישהו אחר כתב אותו. מהי הדרך לזהות אם אדם הגיע להבנה רוחנית עמוקה? הדרך היחידה לזהות זאת, לפי אליעד, ... מסוים מציג את הרעיונות שלו באותו מבנה מחשבתי פנימי שאתה מזהה בעצמך, זו עשויה להיות אינדיקציה שהוא הגיע להבנה רוחנית דומה לשלך. אליעד מציין כי הוא עצמו חווה חוויה כזאת רק מול ספריו של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, רבי נחמן הוא היחיד בעולם שכאשר הוא קורא את כתביו הוא מרגיש שזה בדיוק הוא עצמו. אליעד מדגיש שהרעיונות של רבי נחמן יכולים לפעמים להיראות סותרים זה את זה, אך בעיניו הם תמיד נובעים מאותו מבנה פנימי עמוק. אליעד אף אומר כי רבי נחמן כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה ... לא נותן הגדרה מוחלטת לאור, כיוון שהדבר תלוי לחלוטין בנקודת המבט האישית של כל אחד ואחד. הוא משתמש בדימוי מתוך רבי נחמן שאומר שיש שני סוגי אנשים: אדם שהוא כמו ... יחד עם זאת, בדיוק כמו שחקלאי שמכין לך את האוכל, המורה הרוחני חוסך לך חלק משמעותי מהמאמץ הראשוני של העבודה הרוחנית. כלומר, במקום לזרוע, לחרוש, לקצור ולהכין ... נכונים, עדיין הלמידה מהם חשובה כי רק דרך בדיקת כל האפשרויות והטעויות תוכל להגיע בעצמך לוודאות המוחלטת של ההארה הרוחנית שלך. איך לדעת אם מורה רוחני מואר? מהי הארה רוחנית? אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב האם צריך ללמוד ממורה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זוהר, קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הקבלה, מי כתב את ספר הזוהר, לימוד קבלה, פירוש לספר הזוהר, ללמוד קבלה, ללמוד זוהר, חיפוש האושר, דרך רוחנית, רבי נחמן מברסלב
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הצלחה בתהליך, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצלחה בתהליך, איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי רוחני, אימון אישי לעסקים בתחום הצלחה בתהליך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 27_05_2025 השעה 22:59:33 - wesi1