אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:38איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
איך להסביר משהו למישהו שלא מבין?

כאשר מנסים להסביר משהו למישהו והוא אינו מבין את ההסבר, הסיבה לכך נעוצה בהנחות היסוד שהאדם המסביר מניח ולא בהכרח מבהיר למאזין. אליעד כהן מסביר שהדרך הנכונה והיעילה ביותר להסביר משהו למישהו אחר היא לבדוק תחילה את ההנחות הבסיסיות שהובילו אותך לאותה מסקנה או רעיון שאתה מנסה להעביר. עליך לשאול את עצמך: "מה הן ההנחות היסודיות שלי שהביאו אותי להסיק את מה שאני אומר?"

לדוגמה, אם אדם בא לשכנע מישהו בדבר מסוים, הוא אומר משפט מסוים מתוך הנחות יסוד שיש לו. הוא חושב כמה מחשבות, ומתוכן הוא מגיע למסקנה מסוימת. אם האדם השני היה חושב בדיוק את אותן הנחות יסוד, באופן טבעי גם הוא היה מגיע לאותה המסקנה. לכן, כאשר מישהו לא מסכים או לא מבין, זה מעיד על כך שיש פער בהסכמה לגבי אחת או יותר מהנחות היסוד של האדם המסביר.

איך לבדוק את הסכמת המאזין להנחות היסוד שלך?

השלב הבא הוא לבדוק עם האדם השני כל אחת מהנחות היסוד שלך. יש לעבור בצורה שיטתית הנחת יסוד אחר הנחת יסוד, ולשאול האם הוא מסכים לכל אחת ואחת מהן. במידה ומתברר שהוא אינו מסכים לאחת ההנחות, יש לעצור בנקודה הזו ולהתמקד בשכנוע בנוגע לאותה הנחה ספציפית.

כדי לשכנע בהנחת יסוד מסוימת, יש לבצע שוב את התהליך - לברר מהם ההנחות היסודיות יותר, הבסיסיות יותר, שהביאו אותך להאמין באותה הנחה ראשונית. כך נעים אחורה, עד שמגיעים למצב בו נמצאות הנחות בסיסיות מאוד, כאלה שניתן לאמת באמצעות עובדות או באמצעות החושים.

מה לעשות אם האדם מסכים להנחות אך עדיין אינו משתכנע?

ייתכן מצב שבו האדם מסכים עם כל ההנחות הבסיסיות שהצגת בפניו, אך עדיין הוא אינו משתכנע במסקנה שאתה מנסה להסביר לו. במצב כזה צריך לבדוק אפשרויות נוספות:
  • אולי קיימות הנחות יסוד נוספות שלא הזכרת או שלא שמת לב לקיומן.
  • ייתכן כי תהליך ההסקה הלוגית עצמו הוא נקודת המחלוקת, כלומר, האדם השני אינו מסכים עם הדרך שבה אתה מסיק את המסקנה מתוך ההנחות המוסכמות.
  • קיימת האפשרות שאתה טועה, והאדם האחר מצביע על נקודה נכונה שלא הבחנת בה, ולכן יש להקשיב לו ולבחון מחדש את הטיעון שלך.
איך מגלים טעויות בעצמך בעזרת הסבר לאחרים?

אליעד כהן מדגיש שהסבר לאחרים יכול לחשוף טעויות בחשיבה שלך עצמך. כאשר אתה מסביר לאדם אחר, ייתכן שהוא יעלה רעיונות חדשים או נקודות מבט שלא שקלת קודם לכן. כאשר האדם השני מתנגד או אינו מבין, ישנה אפשרות שהוא בעצם מצביע על משהו שאתה עצמך לא ראית. לפעמים האדם המסביר כל כך עסוק במחשבות שלו עצמו עד שהוא לא באמת מקשיב לשאלות או להערות של הצד השני, ובכך הוא מפספס את ההזדמנות ללמוד משהו חדש או לזהות טעות בחשיבה שלו.

למה הסבר פשוט מעיד על הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין שככל שאדם מסוגל להסביר נושא בצורה פשוטה וברורה יותר לאדם אחר, אפילו לאדם עם יכולת הבנה מוגבלת מאוד (הוא נותן דוגמה של הסבר לאדם "מפגר"), כך הדבר מעיד שהמסביר עצמו הבין את הנושא בצורה עמוקה יותר. הסיבה לכך היא שכדי להסביר משהו בצורה פשוטה וברורה, יש צורך להבין את הנושא לעומקו, כולל כל ההנחות, השלבים וההיגיון שמאחורי הרעיון.

מה ההבדל בין לשמוע לבין להקשיב בהסבר?

אליעד מסביר שיש הבדל בין "לשמוע" ל"להקשיב". לשמוע זה פעולה פיזית שבה האוזן קולטת קולות, בעוד להקשיב זו פעולה אקטיבית של קליטת תוכן והבנתו. פעמים רבות האדם שומע את המילים שנאמרות, אך הוא אינו מקשיב, כי הוא שקוע במחשבותיו. כאשר אדם שקוע במחשבות אחרות, הוא אינו מסוגל להבין באמת את ההסבר.

מה הדרך הפרקטית לשפר את יכולת ההסבר שלך?

לסיכום, אליעד כהן מסביר שבכדי להסביר לאחרים ולהיות מסוגל לשכנע אותם, יש להבין לעומק את עצמך ואת הנחות היסוד שגורמות לך לחשוב כפי שאתה חושב. יש להקפיד לוודא שכל הנחות היסוד ברורות ומוסכמות על המאזין, ולוודא שתהליך ההסקה והמסקנות אכן הגיוניים וברורים לשני הצדדים. רק כאשר המאזין מסכים עם כל ההנחות שלך, ורק אם באמת הוא מסכים איתך עד הסוף, הוא יוכל להבין ולהשתכנע במה שאתה מנסה להסביר לו.
עכשיו העניין הוא כזה למה לפעמים בן אדם רוצה להסביר משהו למישהו והוא לא מצליח להסביר לו, אתה רוצה להסביר משהו למישהו ואתה לא מצליח להסביר לו. עכשיו יש תיאוריה שאומרת אם אתה רוצה לדעת אם הבנת לך תסביר למישהו ואנחנו נשדרג את זה ותבקש ממנו גם להסביר מה הוא הבין ותראה שהוא באמת הבין ואפילו תסביר למישהו מפגר וככל שהוא יותר מפגר והצלחת להסביר לו ככה יותר הבנת.

עכשיו מה השכל שבדבר מה ההיגיון של זה ההיגיון אומר שאם בן אדם היה לו נגיד את, את באה לשכנע מישהו במשהו עכשיו את אומרת משפט עכשיו יש הנחות יסוד שהביאו אותך למשפט הזה ויש איזה מחשבות שחשבת שבגלל שחשבת אותם המסקנה המתבקשת היא x שאותו את חושבת. עכשיו ההיגיון אומר שאם בן אדם אחר היה חושב בדיוק את אותן הנחות יסוד שלך הוא היה מגיע לאותה מסקנה. עד כאן זה הגיוני?

ש: כן.

אליעד: עכשיו בשביל שאת תסבירי לו, עכשיו את מנסה להסביר למישהו משהו והוא נגיד לא מבין מה שאת צריכה לעשות כשאת רואה שמישהו לא מבין משהו שאת מנסה להסביר לו זה לשאול את עצמך "מה הנחות היסוד שאני מניחה שדרכן הגעתי לדבר הזה ובוא נבדוק האם הוא מסכים ובוא נעבור הנחת יסוד והנחת יסוד" ואז עוברים הנחת יסוד והנחת יסוד ואז אם רואים פתאום שיש הנחת יסוד שהוא לא מסכים אומרים "בוא ננסה לשכנע אותו".

איך נשכנע אותו "בוא נבדוק מה ההנחות יסוד שגורמות לי לחשוב שהנחת היסוד הזאת נכונה ובוא נבדוק אם הוא מסכים איתן" עד שבסוף נגיע לדוגמה לעובדות או לדברים שהם נכונים מצד החושים או מצד משהו ואז נשכנע את הבן אדם. עכשיו מה קורה אם נגיד הוא מסכים איתך על ההנחות יסוד ועדיין לא מסכים למסקנה המתבקשת מהנחות היסוד אז צריך לבדוק "רגע אז איזה עוד הנחת יסוד יש פה אולי תהליך ההסקה הלוגית עליה הוא לא מסכים כי זאת גם הנחת יסוד".

או לדוגמה אולי יש עוד הנחות יסוד שלא אמרת אותן ושאולי צריך למצוא עוד הנחת יסוד שיש ואם את נגיד רואה, ואני חוזר עוד פעם על מה שאמרתי לפני שנייה אם נגיד את רואה שיש הנחת יסוד שהוא לא מסכים קודם כל צריך לעבור "רגע לזה אתה מסכים ולזה אתה מסכים" נגיד שכן ונגיד שיש אחד שהוא לא מסכים "אוקי למה אני חושבת שהנחת היסוד הזאת נכונה כאילו מה הנחות היסוד של הנחת היסוד" וככה ללכת אחורה ולהסביר ולכן.

ש: דרך אגב אפשר לדבר על זה?

אליעד: כן.

ש: אפשר אפילו דרך זה לגלות איזה משהו לראות למה בכלל מה שהוא אומר זה נכון ואפילו לראות את זה.

אליעד: בהנחה שאתה צודק יכול להיות שהוא לא חושב כמוך כי אתה טועה גם זה יכול להיות.

ש: רק התכוונתי שיכול להיות שאתה עובר איתו דבר דבר ופתאום הוא מעלה לך איזה משהו שאתה לא חשבת עליו.

אליעד: זה מה שאמרתי לפני רגע.

ש: אז למה אני לא שומע את זה.

אליעד: לא זה לא אתה לא שומע אדוני אתה לא מקשיב לזה.

ש: מה ההבדל בין להקשיב לשומע?

אליעד: אתה שמעת עובדתית באוזן האוזן שמעה.

ש: אני לא יודע מה אם היא שמעה אם שמעה.

אליעד: אני יגיד לך יכול להיות שאתה יש לך בראש איזה מחשבה ואתה כל כך מרוכז במחשבות שלך שמדברים ואתה לא שם לב מה מדברים.

ש: יכול להיות.

אליעד: גם יכול להיות, טוב הבנו ולכן בפרקטיקה כשרוצים להסביר למישהו משהו צריך לבדוק את הנחות היסוד שלך עצמך ולוודא שהשני מסכים איתך לכל הנחות היסוד שלך ואם הוא מסכים איתך על הכל ועדיין הוא לא מסיק את המסקנה שלך מחויב במציאות שיש עוד הנחות יסוד שאתה חושב, או שהוא לא באמת מסכים איתך או שיש עוד איזה הנחות יסוד שאתה חושב שהובילו אותך למסקנה ושעוד לא חשפת אותן.

ש: יכול להיות.

אליעד: ולכן להסביר למישהו משהו אתה צריך להבין את עצמך, אתה רוצה להיות מסוגל להסביר למישהו משהו תבין את עצמך. הבנו?
מפגר איך לשכנע אנשים ריכוז להסכים הסברים רצון להאמין להיות מסוגל לבדוק את הנחות היסוד לגרום יעוץ הורים איך לגרום איך לגרום לאנשים איך לגרום לה איך לגרום לה להסכים איתך איך לגרום לו איך לגרום לו להסכים איתך איך לגרום למישהו איך לגרום למישהו להסכים איך לגרום למישהו להסכים איתך איך לגרום למישהו לחשוב איך לגרום למישהו לחשוב כמוך איך לגרום למישהי איך לגרום למישהי לחשוב איך להסביר איך להסביר משהו איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך ללמד איך ללמד ילדים איך ללמד משהו איך לשכנע איך לשכנע אנשים איך לשכנע מישהו איך לשכנע מישהו להסכים איתך הדרכה להורים הדרכת הורים הסבר הסברים חינוך חינוך ילדים יכולות יכולת יכולת שכנוע ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כושר כושר שכנוע כיצד לשכנע אנשים לגרום לגרום לאישה לגרום לאנשים לגרום לבחור לגרום לבחורה לגרום לגבר לגרום לה לגרום לה להסכים איתך לגרום לה לחשוב לגרום לו לגרום לו להסכים איתך לגרום לו לחשוב לגרום למישהו לגרום למישהו להסכים לגרום למישהו להסכים איתך לגרום למישהו לחשוב לגרום למישהו לחשוב כמוך לגרום למישהי לגרום למישהי לחשוב להסביר להסביר משהו להסכים להסכים איתך לחנך לחנך ילד לחנך ילדים לחשוב ללמד ללמד ילד ללמד ילדים ללמד משהו למידה לשכנע לשכנע אנשים לשכנע מישהו לשכנע מישהו להסכים לשכנע מישהו להסכים איתך לשכנע מישהו לחשוב לשכנע מישהו לחשוב כמוך מחנך מחנכים מישהו להסכים איתך שכנוע
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע
... את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע מהי הדרך האמיתית לפתח יכולת שכנוע מלאה? אליעד כהן מסביר שהיכולת לשכנע אדם אחר היא מיומנות מורכבת התלויה ביכולת שלך לשכנע את עצמך. אם נתקלת פעם במישהו שלא הסכים איתך, בוודאי שאלת את עצמך מה עדיף לעשות במצב כזה: האם לנסות לגרום לו להסכים איתך, או אולי לקבל בשלווה את חוסר ההסכמה? התשובה המפתיעה שאליעד מציע היא שכדי להגיע לשלמות פנימית ולשלוט במציאות בצורה מלאה, עליך לפתח את שתי היכולות האלו במקביל. אליעד נותן דוגמה פשוטה כדי להמחיש זאת: דמיין שאתה עומד מול קיר. מצד אחד, היית רוצה למצוא דרך לעבור דרכו, ומצד שני, אתה יכול גם לבחור לקבל את העובדה שאתה לא יכול לעבור דרכו. רוב האנשים חושבים שהמשימה הטכנית - לעבור דרך הקיר - היא הקשה, ואילו קבלת המצב היא הקלה. אך אליעד מדגיש שההפך הוא הנכון. דווקא היכולת לקבל בלב שלם את העובדה שאתה מוגבל ולא מסוגל לעבור דרך הקיר קשה הרבה יותר מהמשימה הטכנית עצמה, כי מדובר במגבלה נפשית ולא פיזית. המגבלה הפיזית היא עניין טכני שניתן לפעמים ... ולהיות מסוגל לשכנע באופן מלא, אתה צריך לפתח בו זמנית שני סוגים של יכולת: היכולת הטכנית לשנות את המציאות בהתאם לרצונך. היכולת הנפשית לקבל באופן מוחלט ושלם את המציאות, גם אם היא מנוגדת לרצונך. מדוע קשה לשכנע אנשים אחרים ומה הפתרון לכך? אליעד מסביר לעומק שהסיבה לכך שקשה לך לשכנע מישהו אחר נעוצה בכך שאין לך מספיק שכל. הוא מבהיר זאת על ידי כך שהוא אומר ששכנוע משמעותו לקחת רעיון מחויב ולהפוך אותו לאפשרי, או לקחת אפשרי ... ככל שאתה יותר מתורגל בראיית דברים מזוויות הפוכות וסותרות, כך תגבר יכולת השכנוע שלך. לדוגמה, אם אתה בטוח שמשהו הוא טוב, עליך לתרגל את היכולת לראות מדוע הוא רע. ולהפך, אם אתה בטוח שמשהו הוא רע, עליך לתרגל את היכולת לראות כיצד הוא דווקא טוב. כך בדיוק קורה כשאתה מנסה לשכנע מישהו אחר: אם תוכל לראות את העמדה שלו לעומק, מנקודת המבט שלו, ולהבין היטב מדוע הוא חושב כך, תדע בדיוק מה להגיד לו ... עצמה, תוכל גם לשכנע כל אדם אחר כמעט בכל דבר. כיצד לפתח את השכל ואת יכולת השכנוע? אליעד מסביר שהמפתח לפיתוח יכולת השכנוע הוא שכל. כדי לשכנע את האדם שמולך, עליך לפתח שכל מספיק גדול שיאפשר לך לראות כל דבר והיפוכו בו זמנית. ככל שהשכל שלך גדול יותר, כך תהיה גמיש יותר במחשבה ותוכל לשכנע ... סימן שאין לך באמת בחירה חופשית מלאה, ובכך אתה מוגבל. לדעת אליעד, היכולת האמיתית שלך לשלוט במציאות ולשנות אותה מתחילה דווקא בשליטה שלך על התפיסה האישית שלך, ושליטה זו תלויה בשכל שלך. מה הקשר בין שכל, בחירה חופשית, ושליטה במציאות? אליעד מוסיף ומעמיק ומסביר שהמטרה האמיתית היא להגיע למצב שבו יש לך בחירה חופשית מלאה. לדבריו, אלוהים מייצג את הכוח הבלתי מוגבל, והוא זה שבוחר כיצד להגביל את עצמו לאיזו צורה שירצה. השלמות האמיתית ... משנה בסוף מה תבחר לעשות, אלא העיקר שתהיה לך את האפשרות לבחור באמת. היכולת האמיתית לשכנע תלויה בגמישות המחשבתית שלך וביכולת לראות דבר והיפוכו. לסיכום, אליעד כהן מסביר שכדי לפתח יכולת שכנוע מלאה, עליך: לפתח שכל וגמישות מחשבתית, שיאפשרו לך לראות כל רעיון משני צדדיו. להבין שהקושי לשכנע אחרים הוא זהה לקושי לשכנע את עצמך. לשאוף למצב של בחירה חופשית ... לראות כל מצב מגביל כהזדמנות למצוא את השלמות הפנימית שלך. איך לפתח יכולת שכנוע? מהי בחירה חופשית מלאה? איך להתמודד עם התנגדויות בשכנוע? כיצד לשלוט במציאות? איך לקבל את המציאות כפי שהיא? איך לפתח שכל וגמישות מחשבתית? עכשיו הנושא הוא כזה, ... אדם שיש מישהו שלא מסכים איתו במשהו, נתקלת פעם בסיטואציה שמישהו לא הסכים איתך על משהו? ש: ברור. אליעד: עכשיו השאלה מה עדיף, עדיף
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
... הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע? וכאן אבאר עוד נושא בתורת השכנוע ובסודות השכנוע. והנושא הוא, ההשפעה של כמות ... שאתה נותן לטענה שלך, על רמת ההסכמה של השומע עם הטענה שלך. וגם, ההשפעה של מיקום הנימוקים שלך ביחס לטענה שלך, על כושר השכנוע שלך. ואבאר גם, מה היתרונות והחסרונות שיש בהוספת סיבות ונימוקים לטענה שלך? וכמה סיבות ... לטענה שלך, כיצד היא משפיעה על יכולת השכנוע ועל כושר השכנוע שלך. וכיצד המיקום של הנימוקים שלך, ביחס לטענה המרכזית שלך, כיצד המיקום משפיע על כושר ויכולת השכנוע שלך. וכדי להבין את העניין הזה לעומקו, לשם כך קודם כל יש להבין את המשמעות ... הצהריים. וכאשר אתה מנמק ומסביר למישהו, למה לעשות כך או אחרת, המטרה האמיתית של זה שאתה אומר לו את הסיבות, היא רק כדי לוודא שהוא ... שאתה רוצה שהוא יעשה. ואם היית יכול לדעת בוודאות של מאה אחוז, שהוא יעשה את מה שתגיד לו (גם לאורך זמן, אם זה חשוב לך), גם בלי שאתה צריך להתחיל להסביר לו למה הוא צריך לעשות כך או אחרת, בוודאי שהיית חוסך את המאמץ להסביר לו את הנימוקים למה שהוא יעשה כך או אחרת. והרעיון הוא, שיש סיבה ויש תוצאה. ויש סיבות ויש ... הרצון של האדם השני להשתכנע ולהסכים איתך. ולכאורה נראה, שככל שתציג לאדם השני יותר סיבות למה שהוא יעשה כך או אחרת, כך זה מגדיל את הסיכוי ... גם מחליש את המוטיבציה של האדם להסכים עם אותו הרעיון, וגם בנוסף זה פותח פתח לשאלות בתת מודע של השומע, מהסוג של: האם באמת הסיבות ... מחזקות לטענה כלשהי, עכשיו אסביר, כיצד המיקום במשפט של הסיבות ביחס לטענה, כיצד הוא משפיע על יכולת השכנוע שלך. כי אפשר לומר בגלל X תעשה Y שהסיבה מגיעה לפני התוצאה. ואפשר גם לומר תעשה Y בגלל X, ... אותו בלי הסיבה הזאת. ומאוד יכול להיות שהסיבה הזאת היא סתם תירוץ, ואולי גם הסיבה הזאת בכלל לא הכרחית בפני עצמה, ואולי גם אפשר להשיג ... סיבות נוספות למה שאתה צריך להסכים איתו. ושאל תחשוב שהרעיון שתכף יציגו בפניך, שהוא סתם רעיון שעומד רק בפני עצמו, אלא שתדע שהוא ... והוא רעיון מאוד חשוב, שכדאי לך להסכים איתו. דהיינו, תת המודע של האדם, מסרים סותרים בו זמנית, כאשר הוא שומע משפט שמתחיל בנימוק ... ידי זה שאתה נותן סיבות, למה להסכים עם אותו אדם. כי כלפי חוץ נראה שאתה לוקח את הרעיון של הדובר, ובא לחזק אותו על ידי זה שאתה ... אלטרנטיבית להשיג אותן, גם בלי להסכים עם אותו הרעיון. כל שכן, כאשר אתה לוקח רעיון חזק בפני עצמו, ומנסה כאילו לחזק אותו על ידי ...
NLP - שכנוע ישיר / שכנוע עקיף - טכניקות שכנוע והעברת מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע?
... מסרים, בניית טיעון, איך לבנות טיעון? טכניקת מניפולציה, שכנוע ושינוי עמדות, שיפור יכולת שכנוע, שכנוע אנשים, שכנוע מכירות, איך להצליח לשכנע? וכאן אבאר עוד שיטת שכנוע ועוד טכניקת שכנוע, שהיא בעצם סוג של שכנוע עקיף ... ואיך לבצע אותה? ואבאר איך לבנות טיעונים? ומהי בניית טיעון נכונה? ואבאר איך להכריח מישהו להסכים איתך? ואיך לשפר את יכולת השכנוע שלך? ואיך להצליח לשכנע אנשים? ואיך להעביר מסרים ולשפר את יכולת השכנוע והעברת מסרים שלך? ועוד. והרעיון הוא, שיש שכנוע ישיר, שבו באופן ישיר אתה מנסה לשכנע את האדם שמולך, לעשות דבר כלשהו ולחשוב בצורה כלשהי. שזה אומר, שאתה בצורה גלויה וברורה מדבר איתו על הנושא שאתה רוצה שהוא ישתכנע בו ואתה לא מסתיר את כוונות השכנוע שיש לך ... הם אמורים לעזור לך אחכ לסגור עסקה עם השומע, כאשר תנסה לשכנע אותו באופן ישיר. וההסבר הוא, שמאחורי כל רעיון שיש בעולם, מסתתרים מאחוריו רעיונות אחרים שהם בעצם הבסיס של אותו רעיון. לדוגמה: מאחורי הרעיון של לעשות דיאטה, ... את השכנוע הישיר, שבו בצורה ישירה באים לאדם ומדברים איתו על הנושא של הדיאטה. ומנסים להסביר לו כמה זה חשוב לעשות דיאטה וכולי. אבל יש גם את השכנוע העקיף. שבו, במקום לדבר עם האדם על כמה חשוב לעשות דיאטה, לא מזכירים לו אפילו ... הדבר הראשי שרוצים לשכנע אותו. ויש כאן עוד כמה רמות עומק בישום של הטכניקה הזאת. ואסביר אותן: ומי שיתבונן יראה, שכפי שאמרתי, כל נושא שיש בעולם, יש מאחוריו רעיונות אחרים שמובילים אליו. כגון לדוגמה הרעיון אומר שחשוב ... בחיים יהיה יותר מאושר, ושבכלל קיימת הצלחה כלשהי שצריך לשאוף אליה וכיוב. שבלי להסכים על רעיונות כאלו, תהיה הרבה פחות הסכמה עם הרעיון שאומר שחשוב להיראות טוב, כי זה עוזר להצליח בחיים. או לדוגמה הרעיון שאומר, שמי שנראה טוב, יותר קל לו לפתח קשרים חברתיים. ... טוב, כדי לפתח קשרים חברתיים. וכאשר באים לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים שוכחים שיכול להיות שכל השכנוע ייפול ולא יצליח, בגלל שהיסודות השורשיים יותר והעמוקים יותר של הטענה, עליהם עצמם האדם עדיין לא מסכים איתך. וכאשר אתה מנסה לשכנע מישהו בשכנוע ישיר, אז לפעמים יש איזה הנחת יסוד מאוד בסיסית, שהרעיון שלך תלוי בה, ושהאדם שמולך לא מסכים עם ... לאט לאט להגיע אל הטענה הסופית שלך. בצורה כזו, שבה לאדם השני לא יהיה להיכן לברוח מלהסכים איתך. ויש כאן עוד רמת עומק נוספת, והיא שגם בתוך היסודות של הטענה שלך, גם בהם יש יסודות מחויבים יותר ביחס לטענה שלך, ויש יסודות אפשריים ... שבתוך כל הנחות היסוד האלו, יש הנחות יסוד שהן יותר מחייבות את האדם שמסכים איתן, להסכים עם הטענה שלך. ויש הנחות יסוד כלשהן, שאומנם האדם חייב להסכים עליהן, כדי להסכים איתך, אבל גם אם הוא יסכים עליהן, זה עדיין לא אומר שהוא יסכים איתך. שזה אומר, שכאשר אתה רוצה לשכנע מישהו במשהו, עליך לבדוק מהן הנחות היסוד ההכרחיות שעליהן הוא מוכרח להסכים איתך, כדי שהוא יהיה מסוגל להסכים עם הטענה הסופית שלך. אבל אחכ עליך לבדוק ולראות, איזה הנחות יסוד, אם הוא יסכים איתך, הן רק יאפשרו לו להסכים איתך על הטענה הסופית. ואיזה הנחות יסוד, אם הוא יסכים איתך, הן כמעט יאלצו אותו להסכים איתך על הטענה הסופית שלך, ושם כמובן עליך לתת את הדגש של השכנוע שלך ואת עיקר מאמצי השכנוע שלך. ויש כאן עוד רמת עומק עמוקה עוד יותר, והיא ... להיות, הרצון להיות בעל ערך עצמי הרצון להרגיש אהבה הרצון להצליח בחיים וכיוב. ועליך לחשוב עם עצמך, כיצד זה שהוא יעשה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, כיצד זה משרת את הרצון החזק ביותר שלו. ואחכ עליך לחשוב, כיצד אפשר להציג את הדברים, בצורה כזו שתוביל אותו למסקנה, שכדי להשיג את הרצון הגדול ביותר שלו, לשם כך עליו לעשות את מה שאתה רוצה. ... שאתה בונה אצלו, עליך לחזק אצלו את הנחת היסוד שאם הוא יסכים איתה, הוא יהיה מחויב להסכים איתך על הטענה הסופית שלך. אבל בנוסף לכל, עליך לנסות לשתול בתוך הנחות היסוד שאתה משכנע אותו, גם את הרצון החזק ביותר שלו, וגם את הערכים ... את הדברים שהאדם השני הכי בטוח בהם, ולנסות להפוך אותם להנחות היסוד שיובילו אותו להסכים איתך על הטענה שלך. זא אתה לוקח את הדבר שהאדם השני הכי בטוח בו, ואתה מציג אותו כהנחת יסוד שמובילה את האדם השני להסכים איתך על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך. ובאנלוגיה לשורשים של העץ, עליך לא רק להשקות ולחזק את השורש החזק ביותר של העץ, אלא עליך לחפש איזה שורש אחר ממקום אחר, שורש שהוא חזק ...
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
יסודות השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע
... השכנוע, מבוא לשכנוע, בסיס השכנוע, תורת השכנוע, איך המוח משתכנע? איך לשכנע אנשים? איך לשכנע מישהו? איך משכנעים? איך עובד שכנוע? איך האדם משתכנע? יכולת שכנוע, כושר שכנוע איך לשכנע מישהו לבצע פעולה? בן אדם עושה את מה שהוא חושב שיעשה לו יותר טוב מרע. כאשר מישהו מסרב לבצע ... לדוגמה, כאשר מישהו אומר אל תעשה את זה, זה מזיק לי, הוא בעצם אומר זה יזיק לי יותר מאשר יועיל לי. גם אם הוא מסכים לבצע את הפעולה, בתת מודע הוא יכול להרגיש שזה עדיין יזיק לו. ההבנה שהבן אדם לא עושה את הפעולה כי הוא חושב שהיא תגרום לו יותר רע מאשר ... ולכן שכנוע חייב להתמקד בהפיכת המאמץ למועיל יותר בעיניו. הגברת היתרונות מול צמצום החסרונות אם תוכל להגדיל את היתרונות שיביאו למישהו מהפעולה, סביר להניח שהוא יהיה מוכן לבצע אותה. זה יכול להיות על ידי הצגת תועלות שיתקבלו מהפעולה או על ידי הצגת יתרונות נוספים שעלולים לצמוח ממנו. מצד ... מישהו לבצע פעולה, יש ליצור אצל האדם תחושת פחד מהרע אם הוא לא יעשה אותה, ותחושת תקווה שהטוב מהפעולה יהיה גדול מהרע שהיא עשויה לגרום לו. השכנוע יכול להיות גם באמצעות הצגת דברים חיוביים שיעזרו לו להרגיש שזה שווה את המאמץ. השכנוע כולל גם את המרכיב של ההרגשה שהרע מהפעולה פחות מזיק ממה שהרע יכול להיות אם הוא לא יבצע אותה. סיכום על המניפולציות של שכנוע ההשפעה על בחירתו של אדם מתבצעת בעיקר דרך ... חיזוק יתרונות או צמצום חסרונות של פעולה, ובסופו של דבר, הבן אדם יבחר לבצע את הפעולה כיוון שהוא יחשוב שההשלכות שלה יהיו יותר טובות מאשר הרעות שיכולות להתרחש אם הוא לא יעשה אותה. דרך זו תוכל להנחות את השכנוע להצליח, כל עוד המבנה של הצגת היתרונות והחסרונות מותאם באופן מדויק לפחדיו ולצרכיו של אותו אדם. איך לשכנע מישהו לבצע פעולה? מהי הזדהות בשכנוע? היתרונות והחסרונות בשכנוע כיצד ניתן לשכנע אנשים עם פחדים? ההבדל בין טוב לרע בשכנוע תהליך השכנוע וההזדהות איך לשכנע אנשים עם התנגדות בעיקרון קודם כל ככה, כשאתה מנסה לשכנע מישהו במשהו והוא אומר לך לא רוצה אז להגיד הוא ... איתך לא לעשות אז הוא אומר עזוב למה לי להתווכח זה לא מוביל תועלת, זה לא גורם נזק, שיעשה למה לי להתווכח. עוד יש שלוש דרכים להסתכל על זה, בן אדם יכול להסתכל על זה בשלוש דרכים. אחד, אתה אומר לו בוא תעשה ככה וככה, נגיד לך תעבוד הוא אומר לך כן כן, אני ... רע זה יותר רע מטוב ויש זה לא משנה, לא, אני לא רואה הבדל. ש: אבל למעשה הלא משנה גם אומרים שזה מסתערב ברע, איך שתקרא לזה. אליעד: לא. ש: אני רוצה להסביר לך . אליעד: לא לא, אם זה לא היה כרוך במאמץ אז לא משנה הוא באמת לא משנה אבל מאחר שהלא משנה כרוח ... לו יותר רע מטוב. לא, עוד פעם, הוא לא עושה כי הוא לא חושב שזה יעזור לו אבל השאלה אם הוא מתנגד לזה לא רק כי הוא לא עושה. יש אחד אתה אומר לו אני יכול להדליק את המזגן? אז הוא אומר לך לא אל תדליק אותו, ויש אחד שאומר לך לא אכפת לי ויש אחד שאומר לך כן ... מטרה מסוימת אבל הוא לא רוצה, אז הוא חושב שהפעולה הזאת היא יותר רעה מאשר טובה כך הוא מבין. עכשיו, אחרת הוא לא היה מתנגד אז עכשיו יש שתי דרכים איך לשכנע אותו או להגדיל את הטוב או להקטין את הרע. אליעד: יפה, שתי דרכים מובילות לאותה נקודה כי בסופו של דבר מה שאנחנו צריכים זה שהוא יחשוב שזה יותר טוב מרע. יפה, בדיוק. עכשיו, שים לב למשהו מעניין איך אתה גורם לבן אדם לחשוב שדבר הוא יותר טוב? תשובה, או שאתה מגדיל את כמות היתרונות שהוא חושב שיצא לו מהדבר או שאתה מגדיל את כמות החסרונות שיקרה אם הוא לא יעשה את הדבר. איך אתה יכול לשכנע מישהו שמשהו מסוים הוא טוב, בא נלך על הרובריקה של איך אני משכנע אותו שזה יותר טוב, לא איך אני משכנע אותו שזה פחות רע, איך אני משכנע אותו שזה יותר טוב, אוקי? ש: כן. אליעד: אבל איך אני יכול לשכנע מישהו שמה שאתה רוצה שהוא יעשה שזה יותר טוב? או על ידי זה שאתה מגדיל את היתרונות שיצאו לו אם ... עושה את זה, לא אכפת לי שזה לא מעניין שאתה לא רוצה להרגיש שאתה מושפל, יש דברים שאתה עושה מתוך מחויב אבל אם אתה לא עושה את זה שורפים אותך באש אז יכול להיות סיכוי מאוד, גדול מאוד, שהוא יגיד טוב אז אני עושה את זה. זאת אומרת כי בעצם אמרת לו אם לא תעשה ... זה, זאת אומרת אם אתה תעשה רע מאוד גדול זה בכל מקרה יעבוד אלא מה שלפעמים אתה עושה, אתה אומר לו אם לא תעשה יהיה לך רע אבל עדיין יש משהו מאוד רע שיכול לקרות לו מכך שהוא יעשה משהו מתוך זה שהוא מפחד שלא יהיה לו רע ולכן הוא לא עושה את זה. זאת אומרת ... אליעד: מה הבנת? ש: זאת אומרת כאילו זה לא, יש כאלה שאומרים נגיד כלפי מצב מסוים זה לא יעבוד אם אני אאיים עליו ברע זאת אומרת המחנה פה זה לא נכון. יכול להיות שלא כדאי לך מסיבה טובה אחרת אבל אם באמת תמצא רע גדול מהרע הנוכחי אז הוא יהיה מחויב שהוא יעשה ... באיזה לבוש זה הגיע, זה הגיע בלבוש של הטוב או בלבוש של הרע שיקרה לך אם לא ומה המוח רצה באותו הרגע לשמוע. עכשיו, זה בעצם לגבי איך לגרום לבן אדם לחשוב שהדבר יותר טוב מרע על ידי זה שאתה מגדיל את היתרונות שבדבר או על ידי שאתה בעצם אומר לו מה הטוב ... הוא לא רוצה, יפה, את זה לחבר לחסרונות של מה יקרה אם לא תעשה זה מה שאתה בטוח אתה לא רוצה זה יקרה אם אתה לא תעשה מה שאני אומר לך. אוקי, זה לגבי איך לשכנע אותו שזה יותר טוב. הבנת את הנקודה הזאת, מה מחויב שהוא רוצה תחבר למה שזה יקרה, מה מחויב שהוא לא רוצה תחבר למה יקרה אם הוא לא יעשה. הבנת, תסביר. ש: כאילו לקחת את מחויבים שהוא רוצה שיהיו או לקחת מחויבים שהוא לא רוצה שיהיו אז חסרונות אני מחבר ... לו זה לא יקרה או על ידי שאתה אומר לו זה לא משנה אם זה יקרה. אתה צריך להחליש, להתמקד, לא רק, מצד האמת זה לא משנה במה תתמקד בסופו של דבר אתה צריך לגרום לו לחשוב שזה יותר טוב מרע. אוקי, אבל אני בא להגיד שיש פה כמה נקודות להגיע לזה או על ידי זה שאתה מגדיל את ... ולכן אתה חייב לזהות מה הסיבה שהוא לא רוצה לעשות ולא רק להתמקד במה יצא מזה או מה יקרה אם הוא לא יעשה אלא לבדוק למה הוא לא רוצה לעשות? כי הוא מפחד לחשוב ש..., כי ככה וככה, איך אני יכול לגרום לו לא לפחד לחשוב ש ..., או בכמה דרכים או איך עושים את זה או על ידי שבודקים מה הבעיה שלו ומ
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה
... לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את ... בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב את העמדה ההפוכה. אליעד מסביר שברגע שאתה עושה זאת, אתה נכנס לעימותים, וזו הדרך להוציא את השכל מהקיבעון ולפתח יצירתיות. ... שאתה אומר הוא נכון או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה ... שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות ... את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה. עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות שונות. אליעד טוען שעלינו לא להסתפק בשכנוע של אחרים, אלא לתרגל ... כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו אדם חושב על משהו במנותק מהמציאות המיידית. האם צריך לשנות ... שבסופו של דבר, המשימה לא תמיד היא לשנות את הדעה של מישהו במאה אחוז, אלא לפתח חשיבה פתוחה יותר. אליעד מסביר, אם אתה שואל את עצמך למה אני חושב ככה?, עליך להפעיל את השכל ולבדוק אם מה שאתה חושב הוא ... את אופק החשיבה. מהו הקשר בין שכנוע עצמי לשכנוע אחרים? אחת השאלות המהותיות שואל אליעד היא: איך אני יכול לשכנע אחרים אם אני לא מצליח לשכנע את עצמי?. זוהי שאלה שמאתגרת את כל תהליך השכנוע, ומראה שמה שנראה לנו קל יותר - לשכנע אחרים - יכול להיות קשה הרבה יותר כשהם חושבים בדיוק הפוך ממה שאנחנו חושבים. אבל היכולת לשחק עם דעות אחרות, להביא אותן לכדי שיחה פעילה ולהתעקש על עמדות הפוכות, היא כלי לפיתוח יצירתיות ויכולת שכנוע גבוהה. אחת מהבעיות המרכזיות היא לא להימנע מהשפעה על אחרים, אלא לדעת איך להשפיע ... לאורך השיחה, אליעד מבהיר כי כל תהליך של שינוי דעה דורש להימנע מהטעיה. השאלה היא האם כשאתה משכנע מישהו לחשוב על משהו בהפוך, אתה עושה זאת בתום לב או שמא מדובר בהטעיה. לדוגמה, אם אתה משכנע מישהו בהפך מדעתו, האם אתה ממציא הפך רק כי אתה רוצה שהוא יסכים איתך, או שאתה באמת מציג בפניו את כל העובדות שיכולות לשנות את דעתו? ההטעיה תתרחש אם אתה משכנע את הצד השני בניגוד לאמת או מבלי להציג את כל ... לזהות את הנימוקים מאחורי כל דעה ולהציג את כל האפשרויות. מה זה היפוכים במחשבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך להעלות את רמת הקושי בשכנוע? מהי הטעיה בתהליך השכנוע? מה היתרונות בשכנוע עצמי? כיצד להתמודד עם דעות מנוגדות? איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע? הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של היפוכים, שבו כל אדם מתאמן על לשכנע ... של אחרים ולהתעקש על העמדה ההפוכה. אליעד נותן דוגמה לפוסטים בפייסבוק, שבהם קיימת קונצנזוס דעות. במקום להסכים עם הדעות הרווחות, הוא מציע דווקא להיכנס לשיחה ולהביע את הדעה ההפוכה, לא משנה איך זה יתקבל. התוצאה תהיה תמיד עימות מעניין שיכול לפתח את יכולת השכנוע והיצירתיות של האדם. באמצעות אותו תרגיל, אפשר לתרגל את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל ...
איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי להשפיע על הרצון שלו לעשות את הפעולה? איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי לחזק את הרצון שלו לעשות את המשהו? למה מישהו עושה משהו? במה תלוי שמישהו יעשה משהו? להשפיע על מישהו לעשות משהו, איך לגרום לו לעשות משהו? איך לגרום לה לעשות משהו? לחזק את הרצון, לחזק את היכולת, רצון או יכולת, חיזוק הרצון, חיזוק היכולת, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, סודות השכנוע למתקדמים, רצון לתת בשכנוע, רצון לקבל בשכנוע, לגרום למישהו לרצות לעשות משהו
איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי להשפיע על הרצון שלו לעשות את הפעולה? איך לגרום למישהו לעשות משהו, בלי לחזק את הרצון שלו לעשות את המשהו? למה מישהו עושה משהו? במה תלוי שמישהו יעשה משהו? להשפיע על מישהו לעשות משהו, איך לגרום לו לעשות משהו? איך לגרום לה לעשות משהו? לחזק את הרצון, לחזק את היכולת, רצון או יכולת, חיזוק הרצון, חיזוק היכולת, שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, סודות השכנוע למתקדמים, רצון לתת בשכנוע, רצון לקבל בשכנוע, לגרום למישהו לרצות לעשות משהו והפעם אסביר, איך לגרום למישהו לעשות משהו בלי לגרום לו לרצות לעשות את אותו הדבר. לדוגמה: נניח שאתה רוצה לגרום למישהו לתת לך משהו, ואתה לא רוצה לנסות לחזק אצלו את הרצון לתת לך את המשהו הזה, איך אתה יכול לגרום לו לתת לך את המשהו, בלי שתגרום לו לרצות לתת לך את המשהו? ואני אסביר: בעיקרון, כדי שבן אדם יעשה משהו, צריך שיקרו 2 דברים. 1 - שהוא ירצה לעשות את המשהו הזה, 2 - צריך שהוא יהיה מסוגל לעשות את המשהו הזה, כמו שהסברתי גם כאן יכולת או רצון. מה שאומר שאם אנחנו רוצים שמישהו יעשה משהו, הרי שהגיוני שנחזק אצלו את הרצון וגם את היכולת לעשות את הדבר. עכשיו, איך לגרום למישהו לרצות משהו ואיך לחזק רצון? זה עניין שלם בפני עצמו. אבל לדוגמה, אפשרי לבקש ממנו לעשות את הדבר. לדוגמה, לבקש מהילד לאכול. הבקשה מהאדם לעשות את הפעולה, אמורה לחזק אצלו את הרצון לעשות את הפעולה. וחיזוק הרצון יכול להיות במגוון דרכים. לדוגמה בצורה ישירה, שנאמר לאותו אדם: אני רוצה שתעשה X או אני אשמח שתעשה X וכיוב. דהיינו, שהאדם מבין שאני רוצה שהוא ירצה לעשות X. ... לגרום לרצון שלו להתחזק, בלי שהוא יבין שאנחנו מנסים לגרום לרצון שלו להתחזק. אבל ישנם מצבים, שיש חשש, שהאדם השני יבין שאנחנו מנסים לחזק לו את הרצון ואז זה יכול לגרום לו דווקא לא לרצות לעשות את הפעולה. כי לפעמים כשמישהו מרגיש שמנסים לחזק לו את הרצון, זה עשוי לגרום לו דווקא לרצות לא לעשות את הפעולה, ממגוון רחב של ... בלי שנחזק אצלו את הרצון, לא בצורה ישירה ולא בצורה עקיפה. דהיינו, בלי שננסה לחזק לו את הרצון לעשות את הפעולה? והתשובה לכך היא, שיש גם את המנגנון של היכולת, שגם דרכו אפשרי להשפיע על כך שהאדם יעשה משהו. דהיינו, אם אנחנו רוצים לגרום למישהו לעשות משהו, נוכל לעשות זאת, או באמצעות חיזוק הרצון שלו לעשות את הפעולה, או באמצעות חיזוק היכולת שלו לעשות את הפעולה. שמה זה אומר? זה אומר שנוכל לגרום למישהו לעשות משהו, אם נחזק אצלו את היכולת שלו לעשות את הפעולה הזאת. לדוגמה, אם נרצה שהילד יאכל את האוכל, אז ננסה לגרום לכך שיהיה לילד יותר קל לאכול את האוכל וכל כיוב. דהיינו, נפעל דרך הגדלת היכולת של האדם לעשות את הפעולה, כי כאשר יהיה לאדם יותר קל לעשות את הפעולה, הרי שיהיה יותר סיכוי שהוא יעשה את הפעולה (אאכ הוא רוצה שיהיה לו דווקא קשה, אבל זה עניין אחר). בכל מקרה, אם נרצה לגרום למישהו לעשות משהו, נשאל את עצמנו, איך לחזק אצל האדם את היכולת לעשות את הפעולה? האם הוא יכול לעשות את הפעולה? האם ואולי קשה לו לעשות את הפעולה? וננסה לעזור לו להגדיל אצלו את היכולת לעשות את הפעולה, ולא באמצעות זה שננסה לחזק אצלו את הרצון לעשות את הפעולה. וככה נגדיל את הסיכוי שהוא יעשה את הפעולה. וניתן דוגמה נוספת: נניח שיש מישהו ... שאתה משפיע על הרצון שלו ושאתה מנסה לקחת ממנו משהו. ולכן באפשרותך לנקוט בשיטה הבאה, ולומר לו משהו לדוגמה בסגנון של אם תרצה להביא לי את המשהו הזה, אז אתה יכול לעשות את זה בדרך כלשהי. בצורה שלדעתך הוא לא יודע שהוא יכול לבצע אותה. כאשר בעצם אתה בא לתת לו משהו ולא לקחת ממנו משהו. במובן שאתה עוזר לו להגדיל את האפשרות שלו לתת לך את המשהו הזה. ובכך בעצם אתה מגדיל את הסיכוי ... אתה לוקח ממנו משהו, אתה במצב של לקיחה והאדם השני, במצב של חוויה שלוקחים ממנו משהו. ולכן לפעמים בן אדם לא רוצה שיחזקו אצלו את הרצון. אבל לחזק למישהו את היכולת, זה מצב של נתינה, שנותנים לאדם משהו. נותנים לו יכולת, נותנים לו אפשרות, נותנים לו יכולת בחירה, נותנים לו את היכולת לעשות משהו. והוא במצב של לקבל יכולת ולא במצב של לתת משהו. במילים אחרות, כאשר אתה מבקש ממישהו לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה לוקח ממנו משהו. אבל כאשר אתה נותן למישהו את היכולת לעשות משהו, הוא מרגיש שאתה נותן לו משהו ושאתה מנסה לתת לו משהו ולא מנסה לקחת ממנו משהו. לסיכום: אם נרצה לגרום למישהו לעשות משהו, אפשרי לעשות את זה, גם ...
איך להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה
... להבין משהו יותר טוב? איך לדעת שהבנת משהו? איך לדעת כמה הבנת משהו? למה מישהו לא מבין אותך? יכולת הסברה, יכולת הבנה, האם אתה יכול להסביר משהו? ללמד תלמידים, איך להבין משהו לעומק? איך לדעת האם הבנת משהו? למה אני לא מצליח להסביר משהו? למה אני לא מבין משהו? יחסי מורה ותלמיד, יחסי תלמיד ומורה וכאן אסביר, איך אתה יכול לדעת האם וכמה הבנת נושא מסוים? ואיך אתה יכול לשפר את ההבנה שלך של נושא מסוים? ואם אתה מסביר למישהו משהו והוא לא מבין אותך, האם זה באחריות שלך או שלו או של שניכם? והתשובה היא, שזה אפשרי בכל מיני דרכים. ואחת הדרכים לדעת האם ועד כמה אתה מבין משהו, היא באמצעות זה שאתה בודק את היכולת שלך להסביר אותו לאנשים אחרים. דהיינו, אם אתה חושב שהבנת משהו טוב לעומק, קח מישהו אחר ותנסה להסביר לו את מה שהבנת. כאשר באים להסביר למישהו משהו, בדרך כלל הוא שואל שאלות הבהרה וכולי, שמאלצות אותך להבין יותר טוב את עצמך ואת מה שאתה מבין. במילים אחרות, מי שרוצה להבין יותר טוב את מה שהוא כבר מבין ועל הדרך גם להבין האם ועד כמה הוא מבין את הידע שלו, לעומק בצורה שהוא באמת בטוח בה, הוא יכול לבדוק את זה, גם באמצעות יכולת ההסברה שלו, להסביר את מה שהוא יודע למישהו אחר. ובהקשר הזה יש כמה היבטים. יש את ההיבט שאומר, שאם אתה לא מסוגל להסביר משהו, כנראה שלא הבנת אותו מספיק טוב. ובמהות, הרעיון הוא, שההבנה של האדם האחר, תלויה ביכולת ההסברה שלך. יחד עם זאת, יש גם נקודת מבט שאומרת, שאם מישהו לא מבין אותך, זה תלוי בו גם בו רק בו וכיוב. לדוגמה, אם אבן לא מבינה אותך, האם בהכרח שזה תלוי ביכולת ההסברה שלך? אולי זה תלוי רק באבן?! בכל מקרה, בטוח נכון, שאם תבוא להסביר למישהו משהו, זה יעזור לך להבין את עצמך יותר טוב, זה יעזור לך להבין דברים שלא הבנת, זה יגדיל את יכולת ההבנה שלך. שוב, במידה ולא תזרוק את האחריות על כך שזה שהמישהו לא מבין אותך, שזה רק ואך ורק באחריות שלו ולא לכל הפחות גם באחריות שלך. ...
תכנות התת מודע / טכניקות מכירות / טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח?
... התת מודע טכניקות מכירות טכניקות שכנוע - איך ליצור הסכמה? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? איך לגרום למישהו לענות לך כן? איך לשכנע לקוח? וכאן אבאר עוד טכניקת מכירות וטכניקת שכנוע, שנעשית בצורה מניפולטיבית על תת המודע של האדם, ושגורמת לו לחשוב בצורה אינסטינקטיבית, את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואבאר, איך לשאול שאלות מקדימות שאלות הכנה שיגרמו לאדם להסכים איתך? ואבאר מה אסור לך לשאול מישהו לפני שאתה רוצה שהוא יסכים איתך על משהו? ואבאר איך אתה יכול לגרום למישהו להשיב לך בחיוב בשלילה על מה שאתה רוצה? ומה משפיע על זה שהאדם עונה לך בחיוב בשלילה? ואיך ליצור הסכמה עם אדם אחר? ואיך לגרום למישהו לרצות להסכים איתך? ועוד. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מכניס את האדם למצב רגשי תודעתי, שבו הוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, ואפילו מצב כזה, שלא רק שהוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, אלא שהוא גם רוצה להסכים עם כל מה שאתה אומר לו. ואז כאשר האדם נמצא במצב תודעתי, שבו הוא מסכים עם כל מה שאתה אומר לו, ושהוא רוצה להסכים עם כל מה שאתה אומר לו, אז ממילא אתה יכול לגרום לו להסכים עם מה שאתה רוצה שהוא יסכים, גם אם הוא לא היה עושה את זה בצורה מודעת כאשר הוא מודע לעצמו. והשאלה הנשאלת היא, איך באפשרותך לגרום לאדם למצב רגשי שבו הוא מסכים רוצה להסכים איתך? והתשובה לכך היא, שניתן לעשות זאת על ידי זה שלפני שאתה מבקש מהאדם להסכים איתך על מה שאתה רוצה שהוא יסכים איתך, ולפני שאתה שואל את האדם האם הוא מסכים איתך על דבר כלשהו, לפני כן עליך לשאול אותו רצף של שאלות, שאתה יודע מראש שהוא יסכים איתך ועם דעתך, ושהוא בוודאות יחשוב כמו מה שאתה חושב. ואתן כאן דוגמה כללית, שכמובן צריך לעשות אותה בהתאמה לאדם שאתה מדבר איתו. אבל הרעיון באופן כללי הוא, שנניח לדוגמה שאתה רוצה ... ללכת לישון מוקדם. אז אם תגיד לו מיד, אתה מוכן ללכת לישון מוקדם? אז יכול להיות שהוא יאמר כן ויכול להיות שהוא יאמר לא. אבל אם לפני שאתה שואל אותו אם הוא מוכן ללכת לישון מוקדם, תשאל אותו שאלות שאתה יודע שהוא יסכים איתך ואפילו ירצה מאוד להסכים איתך, כגון לדוגמה: תרצה מחר לבוא איתי למקום שאתה יודע שהוא ירצה לבוא איתך? תרצה מחר שאקנה לך דבר שאתה יודע שהוא ירצה שתקנה לו? תרצה שאני אעשה דבר שאתה יודע שהוא ירצה שתעשה? אז ... אתה שואל אותו את השאלות האלו, אז המוח שלו נכנס למצב תודעתי שהוא מסכים איתך. ולא רק שהוא מסכים איתך, אלא גם שהוא היה רוצה שמה שאתה רוצה שיקרה, שזה באמת יקרה. או לדוגמה: נניח שאתה רוצה לשכנע מישהו לעשות דבר כלשהו. אז אם תשאל בצורה ישירה, האם תרצה לעשות X? יכול להיות שהוא יאמר כן או לא. אבל אם לפני כן תשאל אותו, מה דעתך ש... על משהו שאתה יודע שהוא יענה לך בחיוב ותשובה חיובית. ותעשה את זה מספר פעמים, אז בכך אתה מכניס את האדם למצב תודעתי שהוא רוצה להסכים מסכים איתך. ואז יש הרבה יותר סיכוי שהוא יסכים איתך גם על הדבר שבלי המניפולציה הזאת, היה פחות סיכוי שהוא יסכים איתך. ואבהיר עוד, שיש שני מצבים: והמצב הראשון הוא מצב שבו האדם השני מ
NLP, איך ליצור הסכמה? מחויב לפני אפשרי, אפשרי לפני מחויב, איך לגרום למישהו להסכים איתך? לשכנע את הבוס, איך יוצרים הסכמה? איך משכנעים אנשים? איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע
NLP, איך ליצור הסכמה? מחויב לפני אפשרי, אפשרי לפני מחויב, איך לגרום למישהו להסכים איתך? לשכנע את הבוס, איך יוצרים הסכמה? איך משכנעים אנשים? איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע
... איך ליצור הסכמה? מחויב לפני אפשרי, אפשרי לפני מחויב, איך לגרום למישהו להסכים איתך? לשכנע את הבוס, איך יוצרים הסכמה? איך משכנעים אנשים? איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע איך לגרום למישהו להסכים איתך? טיפים לשכנוע ההרצאה עוסקת בשיטות לשכנוע ויצירת הסכמה, תוך הבנת מנגנוני השפעה במוח ... להגיש בקשה כזו היא לא ישירה, ויש לחשוב על אסטרטגיה שנוגעת בנקודות ... מנגנונים של סיבתיות. אליעד מסביר את התהליך שבו אדם מציב סיבה אפשרית לשיחה או לבקשה, וכיצד הדבר יכול לשמש לשכנוע. לדוגמה, אם אתה רוצה ... אפשרויות לפני מחויבות. הוא מסביר שכשאתה מציג אפשרות לאדם לפני ... הפנימית ומגדילה את הסיכוי להסכמה. לדוגמה, אם אתה רוצה לבקש חופשה, ... נוצרות תחושות של מחויבות? אליעד מסביר שהמחויבות היא תחושת חובתיות ... הסכמות, הוא נוטה להרגיש מחויב להסכים גם לבקשות נוספות. הוא מסביר כיצד ניתן להפעיל מניפולציות על המוח האנושי כדי ליצור הסכמה, באמצעות הצגת דרכי שכנוע שהן ... המוח של הבוס ירגיש יותר מחויב להסכים כי זו תחושת סיבתיות שמובילה להסכמה טבעית. מהי חשיבות השימוש בהסברים אסוציאטיביים? בהסברים אסוציאטיביים, המוח האנושי לא ... בין דברים בצורה חופשית. אליעד מסביר כיצד כאשר אדם מציב הסבר מסוים או גורם אפשרי לתוצאה, הוא ... סיבתית מדויקת, אלא מקבל את ההסבר על פי האסוציאציות שהמוח בונה. דרך ... אלא באסוציאציות שגורמות לאדם להסכים או לדחות את הבקשה. מהי החשיבות ... אתה שואל שאלה שתחייב את האדם להסכים איתך על דבר מה בסיסי וקל להסכים לו, תוכל להנחות אותו בהמשך להסכים גם לבקשה יותר מורכבת. השיטה הזו מאפשרת לאדם להרגיש כי הוא כבר הסכים למשהו, ולכן ההסכמה לבקשה הבאה תהיה קלה יותר. איך ... מישהו לאכול משהו מסוים, אתה יכול להציג זאת כפתרון למצב לא נעים (כמו ... מרגישה כפייתית, תורמת ליצירת הסכמה. דיבור על דברים אפשריים ולא ...
איך להציע הצעות? איך לגרום למישהו להסכים איתך, איך לגרום למישהו לקבל את ההצעה שלך? איך להציע הצעות טובות? איך לא לקבל לא? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך לגרום למישהו לא להתנגד להצעה שלך? איך להציע לבחורה? איך להציע לילד? איך להציע הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן? איך להקטין את הסיכוי שתקבל לא? איך לא לקבל דחייה? איך ליצור הסכמה?
... להציע הצעות? איך לגרום למישהו להסכים איתך, איך לגרום למישהו לקבל את ההצעה שלך? איך להציע הצעות טובות? איך לא לקבל לא? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך לגרום למישהו לא להתנגד להצעה שלך? איך להציע לבחורה? איך להציע לילד? איך להציע הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן? איך להקטין את הסיכוי שתקבל לא? איך לא לקבל דחייה? איך ליצור הסכמה? וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בנושא של מערכות יחסים, בנושא של איך להציע למישהו הצעה כלשהי, בצורה נכונה. כדי ליצור אוירה כמה שיותר טובה. והעיקרון הזה מבוסס על העיקרון ... תחושת קונפליקט ריחוק חוסר הסכמה, בינך לבין האדם השני. וזה בעצם אומר, שאם אתה מציע למישהו משהו, החל מהצעה פשוטה כגון: אפשר להציע לך כוס מים, או לדוגמה הצעה משותפת, של אולי ניסע ביחד לטיול בצפון, או ... להציע עוד הצעה נוספת, עד שיש הסכמה. וכמובן שניתן לתת עוד הרבה דוגמאות כיוב, להצעה שמתקנים אותה שוב ושוב, עד ששני הצדדים מסכימים על ההצעה. וזאת דוגמה טובה, לאיך לא צריך לעשות. כי בכל פעם שאתה מציע ... כמובן שחשוב לך ליצור תחושה של הסכמה מראש. אלא אם באופן מודע אתה רוצה שהוא ירגיש לדוגמה, שהוא ניצח אותך, או שהוא ירגיש שבאת לקראתו וכיוב, שאז כן יש היגיון שתשחק את המשחק, שבו תיתן הצעה גרועה ורק בסוף ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להסביר משהו? איך לשכנע מישהו? איך ללמד משהו? איך לגרום למישהו לחשוב כמוך? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים? כושר שכנוע, יכולת שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסקה לוגית, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסקה לוגית, איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מאמן אישי לקריירה, מאמן מנטלי בתחום הסקה לוגית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 3.7344 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 23:15:38 - wesi1