אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הספרים של רבי נחמן מברסלב ✔הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב?

ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ובפנימיות של דבריו. אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. הוא מבהיר שהגישה ההולמת ביותר היא לא להתמקד במשמעות המילולית בלבד, אלא לחפש את המשמעות העמוקה והפנימית שמאחורי הדברים.

מהו הניגון של הצדיק?

אליעד כהן מציג את הרעיון של "הניגון של הצדיק" כחלק מהבנת תורת רבי נחמן. הניגון לא מתייחס רק למילים אלא גם לאופן בו הדברים נאמרים. הוא מסביר שכשצדיק מדבר, השיחה שלו היא יותר מאשר רק מילים, יש בה סוג של מוזיקה פנימית, כלומר, יש לעמוד על המשמעות מעבר למילים שנאמרות. לדוגמה, כשהצדיק נותן עצה או שיחה פשוטה לכאורה, יש מאחוריה הרבה יותר עומק שמסתתר מאחורי המילים.

כיצד להבין את העצות של רבי נחמן?

כדי להבין את העצות שמופיעות בספרי רבי נחמן, אליעד מציע לקרוא את הדברים בצורה של "משל ונמשל". לדוגמה, אם רבי נחמן אומר "לשמור שבת", זה לא מספיק לראות את ההוראה כציווי פשוט. יש להבין מה עומד מאחוריו - איך שבת מהווה זמן פנוי להתחבר עם אלוהים ולזכור את המקום שלך בעולם. זהו ניגון, לא רק הנחיה. ההבנה הזו משנה את הדרך בה אתה רואה את הדברים הפשוטים.

מה הבעיה בגישה של פירוש מילולי בלבד?

אליעד כהן מסביר שלפעמים אנשים נוטים להבין את ספרי רבי נחמן בצורה מילולית, ובכך הם מפספסים את העומק שבדברים. הוא מציין שהמילים הן רק חלק מהסיפור, ושיש לחפש את הפנימיות שבין השורות. אם תנסה לפענח כל מילה כמו שהיא נראית לך, אתה עשוי לא להבין את הרעיון העמוק שמאחורי הדברים. אליעד מדגיש שעליך לחפש את "הניגון" שמאחורי המילים, כלומר, את המשמעות הנסתרת שבין השורות.

איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן?

ההמלצה של אליעד כהן היא לקרוא את ספרי רבי נחמן בצורה חווייתית ופתוחה, תוך כדי ניסיונות להבין את עומק הדברים. כשאתה קורא את הסיפור או העצה של רבי נחמן, אתה לא רק מנסה להבין את המילים אלא גם להרגיש את הכוונה מאחוריהן. לדוגמה, אם אתה שואל את רבי נחמן איך לשפר את מצבך, התשובה לא תהיה רק עצה טכנית, אלא יש בתוכה עולם שלם של משמעות שקשור ליחס שלך עם עצמך ועם אלוהים.

האם יש הבדל בין העצות הפשוטות לבין העצות העמוקות?

העצות של רבי נחמן כוללות לא פעם את השאלות הפשוטות ביותר, כמו מה לעשות בשבת או איך לשמור על האמונה. עם זאת, יש להבין את העצות הללו לא רק כדרכי פעולה, אלא כהזדמנויות להתפתחות פנימית. כל עצה נראית אולי...
איך לקרוא להוביל התחברות מה לעשות התמקדות תהליך האמת הפנימית תשובה חיים אליעד הרגשה איך להבין איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב איך ללמוד איך ללמוד את הספר איך ללמוד את הספרים איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב אליעד אליעד כהן ברסלב החכם המורה של אליעד כהן הניגון של החכם הניגון של הצדיק הספרים של רבי נחמן הספרים של רבי נחמן מברסלב חכם יגון יהדות תורה מצוות אלוהים להבין להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב ללמוד ללמוד את הספר ללמוד את הספרים ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב למידה מחלות מטאפורה מטאפורות משל ונמשל נחמן ניגון ספרי ברסלב ספרי ברסלב כמשל ונמשל ספרים צדיק צדיקים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב שיחת חולין שיחת חולין של הצדיק תורה תורת רבי נחמן תורת רבי נחמן מברסלב תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה
חברים, איך לבחור חברים? האם כדאי להיות חבר של מישהו? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, מי החברים שלך? נגינה ממנגן רשע, להיות חבר של רבי נחמן מברסלב, להתחבר לאלוהים, שיחת חולין של תלמיד חכם, השפעת הסביבה על האדם, השפעת החברים על האדם, איך להיות חבר של מישהו? צריכת תכנים ברשתות חברתיות, רבי נתן מברסלב, פרשנות פוליטית, בחירת חברים, להתחבר לאנשים מוצלחים, צפייה בטלוויזיה, הניגון של הצדיק, השפעת תת המודע של מישהו עליך, הניגון של אליעד, ממי לקבל עצות?
... שאתה מדבר איתם, מהאנשים שאתה לומד אותם, קורא אותם וכולי. אתה מושפע מכולם. ואם לדוגמה אתה רוצה להיות חבר של רבי נחמן מברסלב, הרי שאם תלמד את הספרים של רבי נחמן מברסלב , הרי שאתה בעצם הופך להיות חבר של רבי נחמן מברסלב ואתה תהיה מושפע ממנו. ולמען הדיוק, אתה תהיה חבר של התלמיד של רבי נחמן מברסלב (רבי נתן מברסלב), שהוא זה שכתב את רוב הספרים של רבי נחמן מברסלב . וכאשר אתה קורא ספר של מישהו שכבר מת, אתה הופך להיות חבר שלו ואתה הופך להיות כמוהו. ודבר נוסף שצריכים לדעת, שבכל דיבור יש ניגון. פירוש, שיש את מה ...
כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב / רבי נחמן מברסלב
... העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל! מדוע? ואיך? ברסלב רבי נחמן מברסלב כל העולם כולו גשר צר מאוד. והכלל והעיקר לא לפחד כלל. אמר רבי נחמן מברסלב: האדם צריך לעבר על גשר צר מאד מאד! והכלל והעקר שלא יפחד כלל. ונסביר מעט את העניין הזה של רבי נחמן. מדוע העולם נדמה לגשר צר? ומדוע לא לפחד כלל? מה מאפיין גשר צר מאוד? ... אדם + מציאות. מצידה של המציאות יש רק מציאות. האהבה של המציאות לאדם, היא האהבה של המציאות את עצמה. כאשר האדם מעמיק בעניין האחדות הנל, ממילא כל הפחדים שלו נעלמים. ולכן אמר רבי נחמן, כי הכלל והעיקר הוא לא לפחד כלל. משום שהפחד הוא לא יותר מאשר הטעייה של ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל ... רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא התנכי מתאר שהוא ראה מישהו יושב על כיסא בשמיים, רבי נחמן מתאר אותו כמי שהיה פנטזיונר. ... אבינו וכמו משה רבנו, חשבו שאלוהים הוא יישות נפרדת שנמצאת בשמיים או במקום מסוים. משה רבנו, למשל, האמין שאלוהים הוא זה שעשה את עשר המכות במצרים, אך רבי נחמן מסביר שהראייה הזו היא טעות של ... שום דבר שקורה. הכל הוא בעצם אלוהים, היד של האדם היא אלוהים, הדיבור של האדם הוא אלוהים, והעולם כולו הוא אלוהים. מדוע תפיסת הנפרדות נחשבת לטעות על פי רבי נחמן? לפי רבי נחמן, תפיסת הנפרדות היא טעות משום ... עושה רק דברים מסוימים כמו עשר המכות, אך לא את הכל, הוא למעשה אתאיסט (או עטאיסט במובן המוסבר בהרצאה), כלומר, אדם שמאמין בהפרדה בין אלוהים לבין המציאות. אליעד כהן מדגיש שלמעשה רק מי שלא ... שמבין שכל רגע ורגע הוא למעשה ביטוי של אלוהים ואין צורך בנס מיוחד כדי להוכיח את הנוכחות האלוהית. מה ההבדל בין האלוהים של היהודים לבין האלוהים האמיתי? אליעד כהן מסביר שהאלוהים של היהודים, כפי שנתפס באופן מסורתי, הוא מוגבל. הוא אחראי רק על חלקים מסוימים במציאות, כמו עשר המכות או התורה שניתנה ליהודים. האלוהים הזה לא ... לעומת זאת, האלוהים האמיתי, לפי התפיסה שמוצגת בהרצאה, הוא אינסופי ואחראי על הכל באופן מוחלט. הכל קורה על ידו, אין דבר שאינו תחת שליטתו ואחריותו. אליעד מציין שהאלוהים הזה הוא למעשה ... את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת ... עדיין היה בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות ... חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן?
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
... השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) למה חסידי ברסלב נוסעים לאומן בראש השנה? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: למה אנשים רצים לאומן, במיוחד בראש השנה? הוא מציין שרבי נחמן מברסלב אמר בצורה מפורשת וחד - משמעית, שהדבר הכי חשוב בעולם הוא להיות אצלו בראש השנה. לפי רבי נחמן, להיות אצלו בראש השנה חשוב יותר מלימוד תורה, קיום מצוות ואפילו מאלוהים בעצמו. רבי נחמן הצהיר שאם אדם מתלבט האם לאכול או לא, האם לישון או לא, האם להתפלל או לא - הדבר החשוב באמת הוא להיות אצלו בראש השנה. הוא ... יצום ויתענה, זה לא יעזור לו. האם לחסידי ברסלב ברור מה רבי נחמן באמת התכוון? אליעד מסביר שבכל אמירה של רבי נחמן ישנם כמה רבדים של פרשנות: פשט, רמז, דרש וסוד. ברמת הפשט, רבי נחמן פשוט הזמין את תלמידיו לעזוב את הבית, האישה והילדים, ולהגיע אליו לראש השנה. עם זאת, אליעד כהן מדגיש שהחסידים לא באמת מבינים את כוונתו העמוקה של רבי נחמן, ולוקחים את הדברים כפשוטם, כלומר, לנסוע פיזית לאומן. לדבריו, חסידי ברסלב הופכים את ההגעה לאומן למשהו מיסטי וחושבים שבאבן או בקבר עצמו יש משהו קדוש, אך לטענתו, אין הבדל בין אבן רגילה לבין אבן בקבר של רבי נחמן. הוא אף משווה זאת למצב היפותטי שבו אנשים היו הופכים פח אשפה למקום פולחן, מתוך דמיון מודרך, ומדגיש שזו אשליה בלבד. מהי המשמעות העמוקה של ראש השנה לפי רבי נחמן? המשמעות האמיתית של ראש השנה לפי אליעד כהן היא שונה לחלוטין. רבי נחמן, בספרו (ליקוטי מוהרן חלק ב תורה א), מצביע על כך שבראש השנה האדם שופט את העולם, או במילים אחרות - קובע את תפיסת המציאות שלו. להיות אצל רבי נחמן בראש השנה משמעותו היא לא להיות פיזית לידו, אלא לאמץ את נקודת המבט שלו לגבי העולם. אליעד מפרט שהמטרה של רבי נחמן היא לגרום לתלמידיו להבין שכל המציאות היא אחדות שלמה, שכל מה שקורה הוא מאלוהים, ולכן הכל טוב באופן מוחלט. לדבריו, ראש ... להסתכל על המציאות באותו אופן שרבי נחמן רואה אותה - אחדות מוחלטת שאין בה שום רע. איך הדת המסורתית מתנגשת עם המסר של רבי נחמן? אליעד כהן מסביר שהדת היהודית המסורתית, לפי התפיסה הרווחת, מייצרת הפרדה בין טוב לרע, ומכניסה לאדם תחושה ... מקבל תחושה שיש רע ושהוא חוטא. אליעד טוען שזה בדיוק ההפך ממה שרבי נחמן מנסה ללמד. לפי רבי נחמן, המציאות היא טובה לחלוטין, ולכן האדם לא צריך לחוש רגשות אשמה או פחד מאלוהים. הוא מדגיש שהדתיים, בכך שהם מקבלים את ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים האם יש הבדל בין כאב פיזי לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, ההבחנה בין כאב נפשי לכאב גופני היא מלאכותית ואינה משקפת את המציאות ... הכאב נובעים מאותה בעיה בדיוק: חוסר התאמה בין הרצון שלנו לבין המציאות. אליעד מדגים כי כל החוויה של כאב, הן פיזי והן נפשי, תלויה ברצון ובמודעות שלנו. למשל, ... הללו מוכיחות כי הכאב אינו מוחלט, אלא תלוי ברצון ובתודעה של האדם. מה רבי נחמן מברסלב אומר על מקור הכאב והסבל? רבי נחמן מברסלב טוען שכל הסבל והכאב בעולם מקורם בחיסרון דעת. כלומר, האדם סובל משום שאינו מבין את המציאות לעומקה. לדעת רבי נחמן, אם לאדם הייתה דעת שלמה, הוא לא היה חווה כלל סבל, אפילו לא ברמה הגופנית. רבי נחמן מביא כדוגמה אדם שחולה בסרטן וטוען שהבעיה אינה בגופו אלא בנפשו, משום שהכאב והסבל נובעים מחוסר ההבנה שהכל הוא ביטוי לרצון האלוהי, הרצון הראשוני. רבי נחמן, שסבל בעצמו רבות, המשיך לדבוק בתפיסה שהבעיה אינה פיזית אלא תמיד נפשית - בעיה ... עם הרצון של אלוהים. מדוע אנו מרגישים כאב, והאם ניתן להתגבר עליו? אליעד כהן מסביר שהכאב, בין אם נפשי או גופני, תלוי ברצון שלנו שהחוויה תהיה אחרת. אנו לא סובלים מעצם הכאב, אלא משום שאנו מתנגדים לו ואיננו רוצים אותו. אליעד מציע שהדרך להתמודד עם הכאב היא לשאול באופן מתמיד למה אני לא רוצה שיכאב לי? וכך ... הראשון ולהבין שהוא זה שמניע את כל הדברים. מהי הדרך לשחרור מהסבל לפי אליעד כהן? הדרך לשחרור מהסבל, לפי אליעד, עוברת בהתבוננות ובחקירה מתמדת של מקור הרצון. ככל שהאדם חוקר את מקור הרצונות ... שהוא היוצר של המציאות שלו מפסיק להתנגד למציאות. איך כל זה מתקשר לתורת רבי נחמן על ביטול הרגשות? רבי נחמן דיבר על מצב שבו האדם מגיע לביטול כל הרגשותיו, כלומר, למצב שבו האדם מפסיק להרגיש נפרד ומבין שהוא אחד עם ההוויה ועם האלוהים. אליעד כהן מסביר שזהו המצב לפני הבריאה, מצב של אחדות מוחלטת. לפי רבי נחמן, האדם צריך לקיים מצוות לא למען שכר עתידי, אלא כדי לחוות כבר עכשיו את המציאות כאילו הוא יצר אותה. אליעד מתאר מניסיונו האישי תהליך ארוך של חקירה עצמית שהביא אותו להבנה זו, שבה הוא ... האלוהים או חוויית השלמות. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות והשלמות הזו? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויית השלמות, יש לחקור בשכל עד הקצה. לא להסתפק בתשובות ... כביטוי לרצונו, ובכך הוא משתחרר מהסבל ומגיע לשלמות מוחלטת. לסיכום, לפי אליעד כהן אין הבדל אמיתי בין כאב פיזי לכאב נפשי, כי מקור הכאב הוא תמיד חוסר ... כיצד להפוך כאב נפשי לאושר? מהי חוויית האחדות? איך להשתחרר מהסבל לפי רבי נחמן מברסלב? איך להבין שהכל אחד? האם אפשר להשתחרר מרצונות? כיצד לשנות את חוויית המציאות? האם יש הבדל בין כאב גופני לכאב נפשי? לפי אליעד כהן, הנושא של הפרדה בין כאב נפשי לכאב פיזי הוא סוגיה נפוצה שמטרידה אנשים רבים. נקודת המוצא שלו היא שאין באמת הפרדה בין גוף לנפש. אליעד מסביר שלמרות שהחוויה שלנו היא שכאב פיזי הוא ממשי, וכאב נפשי הוא דבר אחר, ברגע ... מדוע בכלל האדם מרגיש כאב, בעוד שלכאורה חומר כמו קיר אינו מרגיש דבר. אליעד מסביר שגם האדם וגם הקיר בנויים מאותם האטומים בדיוק. ההבדל היחיד שאנו מזהים הוא ... חווה טוב או רע בהתאם למידת ההתאמה בין הרצון שלו לבין המציאות. מה אומר רבי נחמן על סבל ובריאות הגוף? אליעד כהן מתייחס לדברי רבי נחמן מברסלב, שאמר שכל הצרות, הייסורים, הכאבים והמחלות באים רק מחיסרון דעת.
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן
... את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש, אליעד כהן, לרוץ בלי לעצור, ליקוטי מוהרן כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב במסירות נפש? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה זו הוא כיצד ללמוד את רבי נחמן מברסלב בצורה עמוקה ואינטנסיבית, מתוך מסירות נפש מוחלטת. אליעד מתאר תהליך של למידה שהוא מעבר לקריאה שטחית או להבנה חלקית של הטקסטים של רבי נחמן. הוא מסביר שכדי ללמוד את כתבי רבי נחמן, כמו למשל ליקוטי מוהרן, בצורה נכונה ואמיתית, האדם צריך להקדיש את כל כולו ללימוד באופן מלא, עד גבול היכולת הפיזית שלו ממש. אליעד מציג דוגמה קיצונית שאומרת שכאשר לומדים את רבי נחמן באמת, חייבים למשוך את עצמך עד הקצה, עד שאתה כמעט מתעלף מעייפות או מתשישות. הוא אומר שאם אדם עייף וחש שאינו יכול להמשיך יותר, עליו לנסות להמשיך בכל זאת, עד שהגוף יכריע אותו ולא יאפשר לו להמשיך. זאת הצורה שאליעד מתאר כלימוד אמיתי - לא לעצור כשקשה, אלא רק כשהגוף כבר מתמוטט. זו היא בעיניו מהותה של מסירות נפש אמיתית בלימוד. מה המשמעות של להבין את רבי נחמן באמת? אליעד מסביר שבליקוטי מוהרן, למרות היקפו הגדול והמורכבות של הכתוב, ישנם בסופו של דבר רק כמה משפטים בודדים שבהם נמצא מה שרבי נחמן באמת רצה להעביר לקוראיו. הוא מציין שרבי נחמן כתב במפורש משפטים כמו אם תבין את כל מה שאתה יכול להבין, ומדגיש שזהו משפט לא ברור - הרי מה זאת אומרת להבין את כל מה שאני יכול להבין? מה בדיוק יש להבין? מה היא השלמות שרבי נחמן מדבר עליה? שאלות אלו אינן מקבלות מענה מפורש בכתביו של רבי נחמן, והדבר דורש מהלומד להעמיק עוד ועוד, בניסיון לפענח בעצמו את כוונתו של רבי נחמן. הוא מזכיר גם דוגמה נוספת, של חמישה דברים שספרו של אלוהים שונה בהם מספרם של בני אדם - התייחסות מוכרת מהספרות היהודית שמובאת בליקוטי מוהרן, אך מציין שרבי נחמן לא מסביר באופן ישיר ומפורט כיצד בדיוק ההבדלים הללו באים לידי ביטוי או כיצד הם משפיעים על הבנת האדם. אליעד מדגיש שהלומד חייב לפענח בעצמו את ההבדלים האלה, דבר שמחייב ממנו השקעה אינטנסיבית והתמסרות מוחלטת ללימוד. איך נראית התמסרות נפשית אמיתית ללימוד לפי אליעד כהן? כדי להמחיש כיצד הוא למד את רבי נחמן בעצמו, אליעד מספר שבאופן מעשי הוא נשא את הספר ליקוטי מוהרן איתו כל הזמן, 24 שעות ביממה. הוא מתאר תהליך של התמסרות מוחלטת שבו הספר נמצא לידו בכל רגע, ... באמצע הלילה, כאשר אינו יכול לישון. הוא מציין שכאשר לא הצליח להירדם הוא פתח את הספר והחל לקרוא, עד שהעייפות הכריעה אותו שוב. לדבריו, אפילו לאחר שקרא את הטקסטים של רבי נחמן פעמים רבות והרגיש שהבין אותם היטב, הוא עדיין המשיך להתאמץ לקרוא ולהעמיק עוד יותר. הסיבה ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, איך לא לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים, היכלי התמורות איך להימנע מטעויות בהבנת הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הנושא המרכזי בהרצאה הוא איך להימנע מטעויות ולהגיע להבנה נכונה ועמוקה של הספר להיות אלוהים שכתב אליעד כהן, תוך השוואה והתייחסות לתורתו של רבי נחמן מברסלב ולרעיון היכלי התמורות. במהלך ההרצאה אליעד כהן מסביר את החשיבות של לימוד נכון, את הטעויות הנפוצות בלימוד, וכיצד ניתן להגיע להבנה האמיתית של התוכן. מדוע אנשים טועים בהבנת הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה: אנשים שקראו במשך שנים טקסטים של רבי נחמן מברסלב או ספרים רוחניים אחרים, ולמרות הקריאה וההשקעה הרבה, גילו לאחר שנים רבות שכלל לא הבינו אותם. הסיבה לכך היא שהתפיסה הראשונית שלהם לגבי הטקסט הייתה שגויה, ולכן גם ההבנה שלהם התבססה על טעויות. אליעד מדגיש כי זה נפוץ מאוד - אנשים משקיעים זמן רב, אפילו שנים, עד שהם מגיעים להבנה שעד כה טעו. הוא נותן כדוגמה את ... ולעיתים לוקח זמן רב עד שאדם בכלל קולט שהוא נמצא בטעות. איך ניתן להימנע מטעויות בקריאת טקסט רוחני? אליעד מסביר כיצד למנוע מראש טעויות בהבנת הספר להיות אלוהים או טקסטים רוחניים דומים. הוא מציין שתהליך הלמידה הוא למעשה ... נכון במשך שנים רבות, אינו בזבז את הזמן, אלא ביצע עבודה חשובה של זיהוי וסילוק טעויות. מהו הקשר בין אליעד כהן, רבי נחמן והיכלי התמורות? אליעד כהן משתמש במונח היכלי התמורות, שהוא מושג מתוך תורת רבי נחמן מברסלב, המסמל מצבי תודעה או תפיסות שונות שיכולות להשתנות ולהתחלף. כאשר אדם נמצא בהיכלי התמורות, הוא עשוי לחשוב שהוא הגיע להבנה הסופית, בעוד שהוא עדיין רחוק מהאמת המוחלטת. אליעד מדגיש כי יש להיזהר במיוחד מהטעויות שנובעות מתוך היכלי התמורות, מאחר שהאדם יכול לחשוב בטעות שהוא כבר נמצא בהבנה ... באמיתות המוחלטת או עדיין בהיכלי התמורות. איך ניתן לוודא שההבנה שהגעת אליה היא נכונה ולא זמנית? אליעד כהן מדגיש שהדרך לדעת שההבנה היא נכונה, היא דרך שלילת כל ההבנות האחרות האפשריות. האדם חייב להיות פתוח לכך שכל הבנה שלו יכולה להיות זמנית או מוטעית, ולכן עליו כל הזמן לבדוק את עצמו מחדש. לפי אליעד, ככל שאדם התקדם בלימוד, הוא למעשה שלל יותר אפשרויות שגויות. אך הדרך היחידה לדעת בוודאות שהאדם לא נמצא בהיכלי ... נענתה, האדם נמצא עדיין בתוך היכלי התמורות, ועליו להמשיך בתהליך החקירה עד להסרה מוחלטת של הספק. אליעד מדגיש שמי שמבין את הטקסט לעומקו לא נשאר עם שאלות או ספקות - ההבנה המוחלטת היא מצב ברור לחלוטין ללא אפשרות של אי הבנה או טעות. מהי החשיבות של השקעה וזמן בלימוד הספר להיות אלוהים? נקודה נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שההשקעה והזמן אינם מתבזבזים, אפילו כאשר האדם טועה. הלמידה והשנים המושקעות בלימוד אינן לשווא - הן משמשות להסרת טעויות, וככל שאדם למד יותר, הוא יגיע להבנה עמוקה ויציבה יותר בהמשך. אליעד אומר בבירור שגם הוא השקיע זמן רב יותר מרוב האנשים בלמידה ובטעות, ולכן הוא הגיע למצב שבו כבר לא ניתן לטעות באותה ... כלומר, השקעה לאורך זמן, סבלנות, והתמדה בלימוד, הם חלק בלתי נפרד מהדרך להגיע להבנה שלמה של הטקסט. איך להבין נכון את הספר להיות אלוהים? מהם היכלי התמורות? כיצד להימנע מטעויות בהבנת רבי נחמן? מה המשמעות של קילוף קליפות בלימוד רוחני? האם הבנתי נכון את אליעד כהן? מהן הטעויות הנפוצות בהבנת ספרים רוחניים? ...
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש
אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, השכל של אליעד כהן, השכל של רבי נחמן מברסלב, להיות כמוני ממש למה רק אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב השיגו את ההבנה של האחדות והנפרדות? אליעד כהן נשאל מדוע לדעתו רק הוא ורבי נחמן מברסלב הגיעו להבנה עמוקה של האחדות והנפרדות, ומדוע רוב האנשים לא מגיעים להבנה זו. כדי לענות על השאלה, אליעד כהן מציג מספר דוגמאות הממחישות מדוע כל אדם הוא ייחודי ואין שני לו. הוא שואל בתגובה: כמה אנשים כמוך יש בעולם?, והתשובה היא שאין עוד אדם בדיוק כמוך. כל ... ולכן לא ניתן לשכפל או להשוות באופן מוחלט. לדוגמה, אליעד אומר שאם נבדוק כמה כוסות זהות בדיוק יש בעולם, התשובה תהיה שאין עוד כוס כזו בדיוק באותו חדר. הוא מדגיש שלכל דבר בעולם יש את הייחודיות שלו, בדיוק כמו ששיאים ... - פעמי, ולכן לא קיימת חזרה מוחלטת של שום דבר בעולם. אליעד מסביר שהוא אמנם דומה לרבי נחמן בקו החשיבה הכללי, אבל הוא מדגיש שאינו זהה לו ושיש ביניהם גם הבדלים משמעותיים. לדבריו, ישנם תחומים בהם הוא ורבי נחמן חושבים באופן דומה, ובתחומים אחרים הם שונים לחלוטין ואף מביעים דעות הפוכות. כלומר, יש קווים משיקים רבים, אך אין חפיפה מלאה או זהות מוחלטת. לכל אדם יש את ... רוב האנשים אינם מגיעים להבנה של אחדות ונפרדות כמו אליעד כהן? אליעד נשאל גם מדוע רוב האנשים לא מגיעים להבנה שיש לו ולרבי נחמן. הוא מסביר את זה באמצעות השוואה פשוטה: לשאול מדוע אדם אינו מבין או יודע את מה שאליעד או רבי נחמן יודעים, זה דומה ללשאול מדוע ציפור יודעת לעוף ואדם אינו יודע לעוף. לכל יצור, לכל אדם ולכל ישות יש את תכונותיו הייחודיות, את היכולות, הידע והכישרונות שלו, ... את האחדות והנפרדות? בנושא שאלת המוות והחוויה שאחרי, אליעד מתייחס לכך בקצרה. הוא מסביר שהשאלה על החוויה לאחר המוות היא נושא אחר לגמרי ודורשת דיון נפרד ומעמיק בפני עצמו. לדבריו, האדם צריך להבין לעומק כל נושא בפני ... לחיים שאחרי המוות. האם כולם יכולים להגיע להבנה כמו אליעד כהן ורבי נחמן? במהלך ההסבר, אליעד כהן רומז שגם אחרים עשויים להגיע להבנות דומות, אבל תמיד ההבנות הללו יהיו ייחודיות ושונות, בדיוק כפי שהוא שונה מרבי נחמן. כלומר, פוטנציאלית כולם יכולים להתקרב להבנה עמוקה של אחדות ונפרדות, אך כל אחד יעשה זאת בדרכו האישית והייחודית, בהתאם לתנאים, לניסיון, למודעות ולנסיבות של חייו. סיכום התובנות המרכזיות של אליעד כהן בנושא אחדות ונפרדות כל אדם הוא ייחודי ואינו ניתן לשכפול, בדיוק כמו שהבנת האחדות והנפרדות היא ייחודית לכל אדם ואדם. ההשוואה בין אנשים לגבי ההבנה ... כמו שאין טעם לשאול מדוע הציפור יודעת לעוף ואדם לא. אליעד כהן ורבי נחמן חולקים דמיון מחשבתי אך גם הבדלים משמעותיים בגישה ובתפיסות. השאלות על המוות והחוויות שאחרי הן נושאים נפרדים ומצריכים התייחסות נפרדת. היכולת להגיע להבנה ... בפני כולם, אך תמיד בצורה ייחודית ואישית לחלוטין. אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב איך להגיע להבנת האחדות והנפרדות? מדוע אנשים אינם מבינים את המציאות? האם אחרי המוות מבינים את האמת? הייחודיות של כל אדם במציאות ש: לפי מה ... את זה, עכשיו מההיכרות שלי איתך אני מבין שרק אתה ורבי נחמן הכרתם את זה, והשאלה שלי היא איך זה שרק שניכם הכרתם את זה? והשאלה השניה האם שמתים חווים את זה? אליעד: בא נניח שיש רק שניים עכשיו אני שואל אותך איך בכל העולם כולו יש פה עכשיו רק כוס כזאת? איך אין פה פיל? כמה כוסות יש בעולם בחדר בדיוק כזה? בספר שיאי גינס בכל ...
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
הארה רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני
... רוחנית, להיות מואר, גורואים, מורים רוחניים, להגיע להארה, השכל של אליעד, רבי נחמן מברסלב, אדם מואר, מורה רוחני איך אפשר לדעת אם מורה רוחני באמת הגיע להארה? השאלה הראשונה שעולה היא כיצד אדם יכול לדעת אם המורה הרוחני שלו, או גורו מסוים, הגיע באמת להארה. אליעד מסביר באופן ישיר כי לא ניתן לדעת באופן מוחלט אם אדם אחר הגיע להארה או לא. הוא מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה מאוד: רק כאשר אתה יודע ... אתה יכול לזהות האם התשובה שמישהו אחר נותן היא נכונה או לא. עד שלא מצאת את התשובה בעצמך, אין לך דרך לדעת האם האדם שמולך באמת מצא את הפתרון או רק טוען כך. אליעד מדגיש שזה נכון לא רק לגבי הארה רוחנית אלא גם לכל סוג של הבנה פנימית עמוקה. אדם שמאמין שהוא הגיע להארה עשוי לחשוב שהוא מזהה הארה אצל אחרים, אך בפועל אין לו יכולת ודאית לדעת. הוא נותן כדוגמה ספרים של מורים רוחניים שונים: אם תקרא טקסט רוחני כלשהו, לא תהיה לך דרך מוחלטת לדעת האם מי שכתב את הטקסט באמת חווה את מה שהוא מתאר. אפילו כשאליעד עצמו קורא טקסט שנכתב על ידי מישהו עם הבנה דומה לשלו, הוא מודה שאין לו יכולת לדעת בוודאות אם הוא עצמו כתב אותו בעבר או מישהו אחר כתב אותו. מהי הדרך לזהות אם אדם הגיע להבנה רוחנית עמוקה? הדרך היחידה לזהות זאת, לפי אליעד, קשורה במבנה החשיבה של האדם המדובר. הוא מדגיש שההבדל הוא לא בתוכן הרעיוני אלא במבנה הפנימי, בסטרוקטורה המחשבתית, במשהו העמוק שמאחורי ... יישאר קבוע. אם אתה מזהה שאדם מסוים מציג את הרעיונות שלו באותו מבנה מחשבתי פנימי שאתה מזהה בעצמך, זו עשויה להיות אינדיקציה שהוא הגיע להבנה רוחנית דומה לשלך. אליעד מציין כי הוא עצמו חווה חוויה כזאת רק מול ספריו של רבי נחמן מברסלב. לדבריו, רבי נחמן הוא היחיד בעולם שכאשר הוא קורא את כתביו הוא מרגיש שזה בדיוק הוא עצמו. אליעד מדגיש שהרעיונות של רבי נחמן יכולים לפעמים להיראות סותרים זה את זה, אך בעיניו הם תמיד נובעים מאותו מבנה פנימי עמוק. אליעד אף אומר כי רבי נחמן כתב עליו באופן שהוא מזהה את עצמו, וכך הוא יודע בבירור שהחשיבה של רבי נחמן זהה לשלו. מה המשמעות של להיות אדם מואר? אליעד מסביר את מושג ההארה הרוחנית בצורה ישירה: מואר פירושו אור, כלומר, הבנה עמוקה יותר. אבל השאלה המהותית היא: מהו אור ומהו חושך? אליעד מציין שההגדרה של אור וחושך משתנה בין אדם לאדם. עבור אדם מסוים, אור זה לראות את אלוהים, אך מהו אלוהים בעצמו זו כבר שאלה נוספת. אדם אחר עשוי להגדיר אור כהשתחררות מוחלטת מהזדהות עם העולם, בעוד אדם שלישי יראה זאת אחרת. אליעד עצמו לא נותן הגדרה מוחלטת לאור, כיוון שהדבר תלוי לחלוטין בנקודת המבט האישית של כל אחד ואחד. הוא משתמש בדימוי מתוך רבי נחמן שאומר שיש שני סוגי אנשים: אדם שהוא כמו חלון, כלומר, מעביר אור דרכו אבל זה לא האור שלו, ואדם שהוא כמו השמש עצמה, מקור האור עצמו. הוא מסביר שמורים רוחניים רבים הם בעצם רק חלונות שדרכם עובר אור של אחרים, כלומר, הם לא חוו את ההבנה העמוקה באופן אישי אלא רק מעבירים מידע הלאה. אליעד מדגיש את החשיבות של החוויה האישית, שבלעדיה האדם אינו מקור האור אלא רק צינור למשהו חיצוני. מדוע בכלל צריך ללמוד ממורה רוחני אם ההארה היא פנימית? אליעד מסביר שהצורך במורה רוחני דומה לאכילה: בסופו של דבר, האדם חייב לעשות את העבודה הפנימית בעצמו, בדיוק כמו שהוא זה שחייב ללעוס ולבלוע את ... במקום לזרוע, לחרוש, לקצור ולהכין את האוכל בעצמך, המורה נותן לך משהו מוכן, כיוון חשיבה, רעיונות ותובנות שהיו דורשים ממך מאמץ גדול מאוד להגיע אליהם לבד. אליעד מדגיש שבסופו של דבר אתה חייב לבדוק בעצמך כל רעיון וכל תובנה, אבל בעזרת הלמידה מהמורה, יש לך כלים רבים יותר ואפשרויות חדשות לחשיבה. הוא מדמה זאת ל - GPS: למרות שאתה זה שצריך לנסוע בעצמך, המורה הרוחני יכול לעזור לך בניווט, להזהיר מפני מכשולים, ולספק נקודת מבט ברורה יותר על הדרך. לבסוף, אליעד מדגיש שאפילו אם המורה טועה, ואפילו אם כל התכנים שהוא מעביר הם לא נכונים, עדיין הלמידה מהם חשובה כי רק דרך בדיקת כל האפשרויות והטעויות תוכל להגיע בעצמך לוודאות המוחלטת של ההארה הרוחנית שלך. איך לדעת אם מורה רוחני מואר? מהי הארה רוחנית? אליעד כהן ורבי נחמן מברסלב האם צריך ללמוד ממורה רוחני? איך להגיע להארה? מה ההבדל בין גורו למורה אמיתי? ...
רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד
רבי נחמן מברסלב, חסידי ברסלב, חסידות ברסלב, מחלוקת, אמונה, כפירה, דתיים, חילונים, התבודדות, הלכה, רב ובן יחיד למה רבי נחמן מברסלב לא עזב את המסגרת הדתית? אליעד מסביר לעומק את השאלה, מדוע רבי נחמן מברסלב לא עזב את העולם הדתי כדי לפנות ישירות לחילונים או לאנשים בעלי תפיסת עולם שונה לחלוטין. לכאורה, רבי נחמן יכול היה לנטוש את המראה הדתי - להוריד את הכיפה, לגזור את הפאות, ולהתחיל לדבר עם אוכלוסיות שונות לגמרי, למשל, מוסלמים, חילונים או אנשים מתרבויות אחרות. אך אליעד מבהיר שהדבר לא היה אפשרי בתקופתו של רבי נחמן. באותה תקופה לא היו טכנולוגיות כמו היום, לא היה אינטרנט או טלוויזיה, ואפילו סכנת חיים הייתה קיימת, שכן ניסו לפגוע ברבי נחמן ובתלמידיו בשל היותם קיצוניים בעיני אחרים. רבי נחמן כן דיבר עם קבוצת המשכילים, שהיו אפיקורסים, ואף טען בפני תלמידיו הדתיים שאין הבדל מהותי ביניהם לבין ... וכי הם אינם יותר קרובים אליו מהאפיקורסים. הוא ראה בכל אדם פוטנציאל ללמוד, ללא קשר למראה החיצוני או לסגנון החיים שלו. אך אליעד מדגיש שההבדל בין דתי לחילוני או אפיקורס אינו קריטי בעיניו של רבי נחמן, כי מה שחשוב באמת הוא היושר הפנימי של האדם ורצונו האמיתי להבין את המציאות. האם רבי נחמן האמין שדתיים קרובים יותר לאמת? אליעד מדגיש כי לפי רבי נחמן, אדם דתי אינו קרוב יותר לאמת מאשר אדם חילוני או אפיקורס. בעיני רבי נחמן, גם מי שמאמין באלוהים וגם מי שלא מאמין, שניהם רחוקים באותה המידה מהאמת המוחלטת, כי הקרבה לאמת תלויה בכנות וביושר הפנימי, ולא באמונה דתית או בחוסר אמונה. לדוגמה, רבי נחמן אמר לתלמידיו: אל תחשוב שאתה יותר קרוב אליי רק בגלל שאתה דומה לי במראה או שאתה בא מאותה קהילה. כלומר, הוא הדגיש כי הקרבה אליו ואל תורתו לא נקבעת על פי מסגרת חיצונית, אלא על פי אמת פנימית. מדוע חסידי ברסלב לא מקבלים את דברי רבי נחמן בשלמותם? אליעד מסביר שהסיבה לכך שחסידי ברסלב לא מקבלים בשלמות את כל דברי רבי נחמן היא שהם מחויבים קודם כל להלכה, לתורה ולמסגרת הדתית. לכן, כאשר רבי נחמן אמר דברים שנראו כסותרים או כקיצוניים מדי, חסידי ברסלב מצאו עצמם מסננים, מצנזרים ואף משמיטים חלק מהדברים שלו. הוא מביא דוגמה: אם רבי נחמן היה מבקש מאדם דתי לדרוך על ספר תורה, אותו אדם דתי היה מסרב, כי מחויבותו הראשונית היא להלכה. מכאן הוא מסיק כי רוב חסידי ברסלב אינם באמת תלמידים של
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הספרים של רבי נחמן מברסלב, איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הספרים של רבי נחמן מברסלב, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לפרישה, מאמן אישי רוחני, מאמן אישי למציאת זוגיות בנושא הספרים של רבי נחמן מברסלב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 16:59:21 - wesi1