אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסבר ✔ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
מה עושים כאשר ילד לא רוצה ללמוד? איך לשכנע ילדים ללמוד?

בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשיטות חינוך והוראה על מנת לשכנע ילדים ללמוד ולרצות להשקיע בלימודים. הוא מציע מספר רעיונות ועקרונות שמסייעים בהבנת הדרך בה ילד חושב ומרגיש כלפי לימודים, וכיצד הורים יכולים להתנהל מול ילדים במצבים כאלה.

החלק הראשון בהרצאה מתאר דיאלוג בין שני אנשים, אחד מהם מייצג הורה לילד שלא רוצה ללמוד. בתחילת השיחה, הורה מנסה לשוחח עם הילד על כך שהוא לא רוצה להשתתף בשיעור. הילד מציין שהוא מעדיף לשחק בבית או לעסוק בפעילויות אחרות ולא מוכן להשתתף בשיעור. השיחה מתפתחת וההורה מנסה להבין עד כמה השיעור חשוב לילד, תוך שהוא שואל אם הילד בכלל חושב שהשיעור הזה חשוב. לאור הדיאלוג, עולה השאלה: כיצד אפשר לגרום לילד להבין שהשיעור חשוב לו, אם הוא לא רואה בו ערך?

אליעד מציע כמה גישות בהן אפשר להשתמש כדי לשכנע ילד ללמוד, כאשר הוא מציין ששיחה ישירה ושימוש בהיגיון הם חלק מהפתרונות. הוא מסביר שהורה צריך לחשוב מה באמת חשוב לו - האם חשוב לו שהילד ילמד את השיעור הזה או שיש בעיות אחרות שצריך לשים עליהן דגש? אליעד מציע שגם אם הילד לא רואה ערך בלימודים, ההורה יכול לנסות להראות לו את התועלת בצורה שתעניין אותו, כמו להסביר איך למידה עשויה להשפיע על עתידו, גם אם השיעור עצמו לא מעניין.

בהמשך, אליעד פונה לעקרון חשוב אחר - יצירת עניין בלמידה. הוא מסביר שהשיעור לא חייב להיות מעניין כדי שהתלמיד ילמד אותו. במקום זאת, צריך לשנות את גישת הילד כלפי השיעור ולמקד אותו בתועלת האישית שהוא עשוי להפיק ממנו. כדי לעשות זאת, יש להתחיל בהבנת הילד ולהקשיב לדעותיו והרגשותיו כלפי הלמידה, מבלי לנסות לכפות עליו את דעת ההורה או את הדרך בה הוא רואה את הלמידה.

כחלק מהשיחה, אליעד מציין את ההבדל בין שיטות חינוך שמבוססות על איום לבין שיטות שמבוססות על הסברת תועלות. בעוד שאיומים עשויים להוביל להישגים זמניים, השפעתם לטווח ארוך פחותה. על פי אליעד, הדרך היעילה ביותר לשכנע ילד ללמוד היא לשוחח עמו על היתרונות של הלמידה ולבנות עמו שיחה פתוחה שבה הוא מבין את הסיבות ללמידה ומסכים להן, ולא מתוך פחד או איום.

בהמשך ההרצאה, הוא נותן דוגמה שבה הוא מנסה להסביר...
תקשורתיות מיומנויות חשיבות כישורים שכליים פיתוח פתירת בעיות לפתור בעיה מיומנות שכלית יכולת שכלית עתיד להשפיע איך לגרום לילד איך לגרום לילדים איך להסביר איך להסביר דברים איך להסביר לילד איך להסביר לילדים איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הוראה הוראות הורה הורות הורים הסבר הסברים חינוך חינוך ילדים ילד ילד לא רוצה ילד לא רוצה ללמוד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא רוצה ללמוד לגרום לגרום לילד לגרום לילד ללמוד לגרום לילד לרצות לגרום לילד לרצות למשהו לגרום לילדים להסביר להסביר דברים להסביר לילד להסביר לילדים לחנך לחנך ילדים ללמוד למידה לרצות לשכנע לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילד ללמוד לשכנע ילד לרצות למשהו לשכנע ילדים מחנך מחנכים מיומנויות מיומנויות תקשורת מיומנויות תקשורתיות מיומנות רוצה ללמוד רצון שיטות שיטות הוראה שיטות חינוך שכנוע תקשורת תקשורתיות
חלק 1
... לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 1 מה עושים כשילד לא רוצה ללמוד? איך להסביר לו בצורה יעילה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד עלינו להבין את הדינמיקה בין הורים וילדים, במיוחד כאשר הילד לא רוצה ללמוד או לא מעוניין לשמוע את ההסברים שלנו. ההתמקדות היא במיומנויות תקשורת וביכולת להסביר לילדים בצורה שתשמור עליהם מעוניינים ... פשוט לא מעניין אותם. אם מדובר במשהו שהם לא מוצאים בו ערך או קשר לחיים שלהם, הם לא יראו סיבה להקשיב. הילד גם יכול לחשוב שהדבר שמנסים להסביר לו רק יגרום לו נזק או לא יקדם אותו, ... ולא מצמצמת, הוא יוכל להרגיש חופשי יותר להקשיב ולהבין. כאשר אנו מדברים אל הילד מתוך מקום של אכפתיות ומבינים את הקשיים או האמונות שלו, סביר להניח שהוא יגיב באופן חיובי יותר. חשוב ... שלפעמים הילד עשוי לא להסכים עם כל מה שאנחנו אומרים, אך אם נצליח להציע לו אפשרויות נוספות, הוא יוכל לראות את היתרונות של הצעתנו. איך להסביר לילד שחשוב ללמוד? כאשר אנחנו רוצים להסביר לילד מדוע חשוב ללמוד, כדאי שלא נבוא ... שהוא יכול להצליח בחיים בלי ללמוד, וזה יכול להיות מקור להימנעות מהלימודים. במקרה כזה, חשוב להבין שהילד לא בהכרח טועה בתפיסתו, אבל כדאי להסביר לו שיש דרכים אחרות להשיג את מה שהוא ... ולהציג את הלמידה כיתרון נוסף, לא כעול. כאשר הילד מאמין שהוא יכול להצליח גם בלי ללמוד, כדאי לא להפעיל עליו לחץ ישיר. במקום זאת, ניתן להסביר לו איך הלמידה יכולה לשפר את הסיכוי ... הזו ולהתייחס אליה, מבלי לשפוט אותה. אם נבוא מתוך מקום של אמפתיה ונראה לו שאנחנו מבינים את האמונה שלו, הוא יהיה יותר פתוח לקבל את ההסבר שלנו. בכל מקרה, ההתנגדות לא תמיד נובעת מהתנגדות ללמידה עצמה, אלא מהתפיסות השונות שיש לילד בנוגע ללמידה וערכה. איך לשכנע ילדים ללמוד? איך להסביר לילד דברים בצורה אפקטיבית? שיטות חינוך ...
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
להבין שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל האמיתי, אמת או אמונה, אין שכל
... שום דבר, הסבר פשוט, הסבר מורכב, להאמין בדבר אמיתי, לדעת שום דבר, לא יודע כלום, הנמשל ... דברים מורכבים בחיים. אבל אליעד מסביר בהרצאה שהמטרה האמיתית של כל ההבנות וההסברים שהוא נותן, היא שהדברים יגיעו אל האדם באופן טבעי לחלוטין, ללא ... טובה מאשר האמת? בהרצאה אליעד מסביר בצורה מפורטת את ההבדל בין אמת ואמונה. הוא מסביר שיש שתי אפשרויות בלבד: או שאתה חי מתוך האמת עצמה, או שאתה חי ... האדם כלל לא יחפש סיבות או הסברים לשום רגש, לטוב או לרע. איך אפשר להגיע למצב של הבנה מוחלטת? אליעד מסביר שכדי להגיע להבנה מוחלטת, האדם צריך לפרק לחלוטין את כל ההבנות שיש לו לגבי המציאות. ההסבר הזה הוא מורכב ועמוק: כדי להבין את המציאות באופן מלא, צריך לפרק ... יומיומית פשוטה של שולחן, ומסביר שבעוד שלרוב האנשים ברור לגמרי מה זה שולחן ואין להם שום צורך ... קשה כל כך להבין את מה שאליעד מסביר? אליעד מדגיש שהדבר שהוא מנסה להסביר הוא הדבר הכי קשה להבנה בעולם, דווקא משום שלא ניתן להבין ... להבין 2% מאשר להבין 80%? אליעד מסביר באופן חד וברור שעדיף לאדם להבין רק 2% מאשר להבין 80%, כי הבנה ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה ... שגורם לו לאבד את הפוקוס ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר . אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם ... חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך ... באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
... מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה ... מכל סכום. כיצד לחשב אחוזים בצורה מהירה ללא מחשבון? ניתן לחשב אחוזים במהירות גם ללא מחשבון, באמצעות טריקים פשוטים שהסביר אליעד כהן. לדוגמה, אם אנחנו רוצים לחשב 10 אחוז מכל סכום, התהליך פשוט במיוחד: כל מה שעלינו לעשות הוא להזיז את ... תיתן לנו את הסכום 236.6 שקלים, וזה יהיה 10 אחוז מתוך הסכום. איך לחשב אחוזים מורכבים יותר כמו 15 או 30 אחוז? אליעד מסביר שכאשר אנחנו רוצים לחשב אחוזים מורכבים יותר, כמו 15 אחוז או 30 אחוז, כדאי לחלק את החישוב לחלקים פשוטים יותר ... ואז נכפיל אותו ב - 3, ונקבל בקלות 228 שקלים, שהם 30 אחוז. איך לחשב אחוזים לא עגולים כמו 25 אחוז או 5 אחוז? אליעד מסביר כיצד להתמודד גם עם אחוזים פחות עגולים כמו 25 אחוז או 5 אחוז. כאשר רוצים לחשב 25 אחוז מתוך סכום כלשהו, הדרך ... נקודה שמאלה) ולחלק אותו ב - 2. למשל, מתוך 200 שקלים, 10 אחוז הם 20 שקלים, ו - 5 אחוז הם חצי מזה, כלומר, 10 שקלים. הסבר על נקודה עשרונית ואחוזים קטנים במיוחד בחישוב אחוזים, יש לשים לב שלפעמים המספר אינו עגול, כמו למשל 106 שקלים. ...
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
איך לצאת מלופ רגשי? איך לצאת מלופ מחשבתי? מהו טיעון מעגלי? למה רע לי לבד? למה רע בלי זוגיות? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש
... לי בלעדיה? למה אני רוצה אותה? איך להוציא מישהו מהראש? געגועים לאקסית, הסבר מעגלי, טיעון מעגלי, הנחת המבוקש למה אנשים נכנסים ללופ רגשי ומחשבתי? הרבה אנשים סובלים מתחושה ... על אותן מחשבות שליליות ורגשות של חוסר סיפוק, תסכול ועצב. אליעד כהן מסביר בהרצאה שהלופ הרגשי והמחשבתי נובע לרוב מטיעון מעגלי - מצב שבו הסיבה והתוצאה מתייחסות זו לזו ... לבד וכששואלים אותו למה להיות לבד זה רע, הוא עונה שוב כי אני לבד. אליעד מסביר שזו בדיוק המהות של לופ רגשי - האדם לכוד בתוך טיעון מעגלי שאינו מאפשר לו למצוא סיבות אמיתיות ... אליעד כהן משתמש בדוגמה נוספת: אדם שטוען שקר לו כי הוא בלי מעיל. הוא מסביר שלא היעדר המעיל הוא הגורם לקור, אלא הטמפרטורה החיצונית היא זו שגורמת לתחושת הקור. המעיל רק ... שקיימות בלי קשר לאותו מצב חיצוני. איך יוצאים מלופ רגשי ומחשבתי? אליעד מסביר בפירוט שיציאה מהלופ הרגשי מתאפשרת כאשר האדם מתחיל להטיל ספק בטיעון המעגלי שבו הוא לכוד. במקום ...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1
... מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 1 מה זה אחוזים ואיך לחשב אותם? ההסבר הבא עוסק בהבנת המושג אחוזים, כיצד לחשב אחוזים מתוך מספר נתון, וכן בשיטות חישוב אחוזים ללא מחשבון. אליעד כהן מסביר שלמעשה אחוזים זו מילה נרדפת למושג מאיות. כלומר, כאשר מדברים על אחוז אחד, הכוונה היא ... מאית או אחוז. איך לחשב כמה אחוזים הם סכום מסוים מתוך סכום אחר? כדי למצוא כמה אחוזים סכום מסוים מהווה מתוך סכום אחר, אליעד מסביר בצורה מפורטת דרך מספר דוגמאות: לדוגמה, אם קנינו מוצר ב - 1500 שקלים וקיבלנו הנחה של ... מהווה. לכן, החישוב יהיה: 700 חלקי 15 שווה לכ - 46.66 אחוזים. איך לחשב את הסכום המקורי כשידועים אחוזים מתוך הסכום? אליעד גם מסביר כיצד לחשב סכום מקורי כאשר ידוע לנו רק אחוז מסוים מתוך הסכום הזה: לדוגמה, אם אנו יודעים ... לבסוף, מוסיפים את ה - 17 לסכום המקורי, ומגיעים לסכום הכולל של 117 שקלים. איך להימנע מטעויות נפוצות בחישובי אחוזים? אליעד מסביר כי אחת הטעויות הנפוצות בחישובי אחוזים היא לחשוב שכאשר מוסיפים אחוזים ולאחר מכן מפחיתים ... לחשב. או לחילופין, כאשר ידוע לנו סכום שהוא אחוז מתוך סכום אחר, עושים הסכום הנתון חלקי מספר האחוזים שהוא מהווה, כפול 100. ההסבר של אליעד כהן מדגיש את ההיגיון הפשוט מאחורי החישובים ולא את השינון של הנוסחאות. איך ...
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
קורונה והוכחה מעגלית, קורונה בעולם, איך מדינות אחרות מתמודדות עם הקורונה? זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים
... זה לא רק אנחנו, זה בכל המדינות ככה, הסבר מעגלי, טעויות לוגיות, חשיבה לוגית, טעויות מחשבתיות, כשלי מעגליות, הנחה טעונת הוכחה, שקר הקורונה ומעגל השוטים מהי הטעות המחשבתית שמאפשרת לשקרים לעבוד עלינו? אליעד כהן מסביר על טעות מחשבתית נפוצה, שלפיה אנשים מאמינים למשהו רק כי הרבה אנשים אחרים מאמינים בו. הוא נותן דוגמה מתקופת הקורונה: כשאזרחים שואלים ... בתקופת הקורונה בין מדינות? אליעד כהן מסביר שבתקופת הקורונה, כאשר מדינה מסוימת עושה פעולה שנראית חסרת היגיון, היא מצדיקה אותה בכך שגם מדינות אחרות נוקטות באותה פעולה. אך ... או סיבה אמיתית ואובייקטיבית. אליעד מסביר שהרצונות שלנו הם במקרים רבים מבוססים על אותו היגיון מעגלי וחסר בסיס. כיצד להימנע להיות קורבן לשקרים ולכשלי חשיבה? אליעד כהן מסכם ...
הסוד של כל הסודות - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים גם לא חכמי החכמים? - חלק 3
... הם כפי מה שהם כיום. ומהי החוקיות שהייתה בשעת ההתרחשות הראשונה לפני המפץ הגדול, ואיך היא באה לידי ביטוי בחוקיות שיש לנו כיום. ויש מדענים שמסבירים תיאוריות שונות מה היה לפני המפץ הגדול. והסבר מלא אין לאף אחד מהם. כי אף אחד לא באמת יודע בוודאות מהו החוק שלפיו התרחש המפץ הגדול, וכיצד הוא בא לידי ביטוי בכל האירועים שיש בעולם. אבל גם אם נניח שהיה להם הסבר לזה, עדיין זה לא היה נקרא לראות את התמונה המלאה. משום שתמיד ניתן לשאול, מה היה לפני החוק הזה הראשון שאחראי להתרחשות המפץ הגדול. כי יש מדענים לדוגמה שנותנים כל מיני הסברים על מה היה לפני המפץ הגדול. ובכך נדמה להם שהם פתרו את שאלת השאלות. אך באמת הם לא פתרו שום שאלה, אלא בסך הכל הם הזיזו את השאלה למקום אחר. זא שלמדע כיום אין דרך ואין כלים לבדוק מה היה לפני המפץ הגדול. וברגע שאיזה מדען מביא איזו תיאוריה ואיזה הסבר על מה היה לפני המפץ הגדול, אז מאחר שאין דרך ללכת עוד אחורה ולראות מה קרה שם באותו הרגע, לכן נדמה ... אותו עולם ואותה המציאות שהייתה לפני המפץ הגדול. כי השאלה של איך נוצר העולם, היא רק ביטוי של שאלה אחרת גדולה יותר. וכאשר המדען מביא איזה הסבר, ובכך נראה לו שהוא מצא את התשובה, הרי שבאמת הוא לא מצא שום תשובה. אלא בסך הכל הוא העביר את השאלה ... רק לשאלה של איך נוצר היקום שלנו. אבל זה היה מביא שאלה חדשה, של איך נוצר הדבר שממנו נוצר היקום שלנו. ומאחר שאין למדע את הדרך לאמת בוודאות הסבר כלשהו, ל - מה היה בדיוק לפני המפץ הגדול, לכן המדענים נעצרים בתיאורית המפץ הגדול. ונדמה להם שאם הם ... לפני המפץ הגדול ומדוע הוא התרחש בצורה הספציפית שבה הוא התרחש, ומהי החוקיות שלפיה הוא פועל, וכיצד היא באה לידי ביטוי בכל הדברים שיש בעולם, ולהסביר גם את כל התופעות המדעיות שיש בעולם, וממילא גם להיות מסוגל לקבל תשובות לכל השאלות הקוסמולוגיות על עתיד היקום והעולם, גם אם היה למדע את התשובות לכל השאלות האלו, הרי שעדיין הוא לא באמת היה רואה את התמונה המלאה. כי גם אם יהיה הסבר מדעי לכל הנל, עדיין יהיה ניתן לשאול, איך נוצרה המציאות שהייתה לפני המפץ הגדול. ומדוע החוק הזה קיים ... בנקודה הראשונה. כי כל נקודה ונקודה שאליה יגיע המדע, תמיד תהיה נקודה אחרת שקודמת לה. ואכ ניתן לומר, כי מבחינה לוגית, אין למדע את היכולת לתת הסבר לכל שאלות היקום והקיום. כי כל הסבר שהוא ייתן, תמיד זה ייצור שאלה חדשה גדולה עוד יותר. ואין לדבר סוף. אבל בכל זאת ולמרות הכל, המדע רוצה ... אך למרות שהמדע רוצה להבין את כל זה, מבחינה לוגית פשוטה הוא לעולם לא יוכל באמת לתת תשובה לשאלה של איך הכל התחיל. כי הוא מקסימום יוכל לתת הסבר כלשהו לגבי איך העולם שלנו התחיל. אך הוא לא יוכל לתת הסבר לאיך הכל התחיל. דהיינו, לאיך התחילה המציאות הראשונה שהתחילה את כל האירועים כנל. ...
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
תסמונת האישה המוכה נפשית, האם אתה גבר מוכה? האם את אישה מוכה? אלימות במשפחה, למה מגיע לך להיות אישה מוכה? אופי של אישה מוכה, סימפטום האישה המוכה, אפקט האישה המוכה, מעגל האישה המוכה, מאפייני האישה המוכה, קורבנות אלימות
... את בן הזוג שלה כשאין היא לא עושה כלום? אך ההסבר הוא שהתוקף לא תמיד תוקף באופן פיזי. דוגמה לכך היא כאשר האישה לא עומדת בציפיות של הגבר, לא נותנת לו מספיק אהבה או לא מרצה אותו. מבחינת הגבר, הוא עשוי להרגיש ... האישה המוכה לבין תפיסות דתיות? כפי שמסביר הטקסט, ישנה הקבלה בין מערכת יחסים דתית לבין מערכת יחסים אלימה. אדם דתי מאמין כי אלוהים תמיד צודק, ואם קורה לו רע, זה בגלל החטאים שלו. כך גם האישה המוכה, ... אלימה לקיחת אחריות בזוגיות חוסר אהבה עצמית הסבר מלא ומעמיק על תסמונת האישה המוכה, על הגורמים שלה ועל ההקשרים האפשריים שלה הטקסט המקורי מציג תיאור מפורט מאוד של תופעת תסמונת האישה המוכה, ואף משווה אותה ... להלן יוצג הסיכום באופן שבו כל רעיון, הסבר, דוגמה ומשפט מפורטים במלואם ללא השמטות, תוך הוספת הבהרות ודוגמאות נוספות, ושימוש במבנה מובנה של שאלות ותשובות, כדי להקל על ההבנה ולשמור על כל הפרטים שעלו ... אצל נשים ניכרת יותר האלימות הפיזית כלפיהן. הסבר מפורט על מקור התופעה השאלה שמעלה הטקסט היא: מדוע שאישה תישאר במערכת יחסים שבה מכים אותה? מדוע היא לא קמה ועוזבת? ישנם מספר הסברים אפשריים ומצטברים: הסבר ראשון: תלות רגשית או פחד להיות לבד. האישה מאמינה שהיא אינה יכולה להסתדר בכוחות עצמה, חוששת שלא תמצא זוגיות אחרת, ושאם תעזוב לא תוכל לשרוד כלכלית או רגשית. הסבר שני: האשמה עצמית. האישה חושבת שאם היא מוכת, כנראה עשתה משהו לא בסדר. היא אולי לא ריצתה אותו מספיק, לא אהבה אותו מספיק, לא דאגה לו מספיק, ולכן היא מאשימה את עצמה וגוזרת מכך שמגיע לה להיענש. הסבר שלישי: תפיסות דתיות או חינוכיות המושרשות בה. הטקסט מביא השוואה למערכת יחסים בין אדם דתי לאלוהים: כאשר לאדם קורית צרה, הוא מיד מאשים את עצמו (החטאים שלי גרמו ... ומוצאת סיבות אישיות לכך שהיא ראויה למכות. הסבר רביעי: הצורך להימנע מעימות עם הפחד העמוק שהיא לא באמת טובה ושאולי לא תוכל להצליח בלעדיו. הפחד הזה מחזק את התחושה שהיא תלויה בו, ולכן למרות האלימות היא ממשיכה ... ללא סיבה נראית לעין, ומה היא כבר עשתה? אך ההסבר של להכות כאן מתייחס לא רק למובן הפיזי, אלא גם להתנהלות רגשית או מילולית. שאלה: איך אישה יכולה להכות רגשית? תשובה: לדוגמה, אם האישה לא מספיק אוהבת, לא מספיק ... נשאבים לתפיסה הזו? תשובה: כי הם מחפשים הסבר לסבלם, וכיון שלימדו אותם שאלוהים הוא תמיד טוב, הם מעדיפים להאשים את עצמם מאשר להטיל ספק בטוב המוחלט של אלוהים. כך הם משמרים מערכת יחסים בלתי שוויונית, שבה ... שמאשים את עצמו - מדוע זה קורה? הטקסט מסביר שבמצבים של אלימות, הקורבן מעדיף לעתים להישאר עם תודעה של אני אשם ולא לנסות לברוח, מפני שבריחה או עזיבה דורשות לקיחת אחריות עצמית גבוהה עוד יותר. לדוגמה: ... מזדהה עם החוטפים שלו. הוא מעדיף לתמוך בהם ולהסביר את מעשיהם מאשר להטיל עליהם אחריות. באותו אופן, האישה המוכה רואה בבן הזוג המכה בחור טוב, חושבת הוא פשוט במצוקה, אני זאת שלא הבנתי אותו, ואני צריכה לעשות עוד מאמץ כדי לשפר את המצב. ההבדל בין הסבר לאחריות עוד הודגש בטקסט שאין כאן כוונה להצדיק את התוקף. אין בשום אופן הצדקה לאלימות או הבנה מוסרית של התנהגות אלימה. התוקף טועה, אסור לו להרים יד או לנקוט ... לאלוהים ולתפיסה הדתית בעומק רב יותר הטקסט מסביר שברגע שאדם מפסיק להאמין שהוא חייב משהו חיצוני - אפילו אם אותו גורם חיצוני נקרא אלוהים - הוא יכול להשתחרר מתחושת הקורבן. במקום אלוהים תמיד צודק ואנחנו רק ... שום דבר מזה לא מצדיק אלימות מצד הגבר, אך ההסבר הוא שבמקרים רבים יש דינמיקה הדדית מורכבת יותר מאשר רק הוא פתאום החליט סתם להרביץ. השאלה הגדולה - איך לצאת מזה? כדי שאישה לא תהפוך לאישה מוכה, וכדי שגבר או ...
מה המשמעות של הביטוי "אי אפשר לדעת" / "אין פתרון" / "אין תשובה"?
... דבר שאי אפשר להבין אותו, הרי שבסך הכל הוא שומע את הדובר שאומר לו, שהוא אישית לא יודע את הדרך להבין את העניין. כי כל דבר שקיים במציאות, יש לו הסבר. ומי שלא יודע את ההסבר, או מי שלא מתחשק לו להסביר, אז הוא אומר שאין הסבר. אבל בוודאי שאם הדבר באמת קיים, אז בוודאי שיש לו הסבר כלשהו. ואין הדבר אומר שכל אחד יכול בבת אחת להבין את הכל. ולא כל אחד יכול בבת אחת להרים כל משקל. אלא צריך האדם להתאמן לפני שהוא מרים משקל כבד. וגם לשכל יש משקל. ולא כל אחד מסוגל להבין בבת אחת את הכל. אבל בוודאי שיש הסבר לכל דבר. ובוודאי שאפשר להגיע אליו... וכאשר נדמה לאדם שהוא לא יכול להשיג איזה דבר, עליו לדעת שהמשמעות היא שהוא לא יודע את הדרך להשיג. והאדם לא ... כל דבר, עליו להבין שהמנהיג הזה בסך הכל עושה יחסי ציבור ומנסה להגן על הטיפשות ועל חוסר הידיעה של עצמו. כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא יודע שיש הסבר לכל דבר. ומי שהוא הגון אמיתי גם אם הוא לא חכם אמיתי, אז הוא יאמר שהוא עצמו אין לו הסבר, אבל הוא לא יאמר שאין הסבר ושאי אפשר למצוא הסבר. והמוכר, לא יכול למכור את מה שאין לו. ומי שהוא עצמו לא הגיע אל השלמות, כיצד הוא יוביל אותך אל השלמות? הרי הוא עצמו אומר שהוא לא הגיע אל השלמות ...
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
הבנה עצמית, להבין את עצמך, מודעות עצמית, איך נוצרת הבנה? מהי הבנה? איך המוח מבין? שאלה רקורסיבית, להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה
... להבין את עצמך, להבין את החיים, הבנה מלאה איך נוצרת הבנה ומה משמעותה? אליעד מסביר שהמושג הבנה הוא תהליך שבו אדם חווה דברים מסוימים כשונים מדברים אחרים, ולחוויית השוני הזאת הוא קורא הבנה. אך אם האדם מנסה להבין כיצד נוצרת אותה חוויית הבנה, הוא מיד ייתקל בקושי מהותי, מכיוון שכל הסבר שיינתן לו ידרוש ממנו להבין שוב דברים חדשים, וכך הלאה. לכן האדם נכנס ללופ אינסופי של שאלות, שכן כל תשובה יוצרת שאלות נוספות. לדוגמה, כאשר האדם שואל איך אני מבין שיש פה שולחן? הוא יקבל הסבר. אך מיד לאחר מכן הוא ישאל: איך אני מבין את ההסבר שנתת לי?, ושוב יקבל הסבר אחר, ושוב ישאל: איך אני מבין את ההסבר החדש הזה?, וכך הלאה עד אינסוף. כך, כל הסבר הוא בהכרח חלק ממנגנון ההבנה, ולכן בלתי אפשרי להגיע להבנה מוחלטת ושלמה של הדבר עצמו. מה קורה אם מתעקשים להבין ב - 100%? אליעד טוען שככל שהאדם מתעקש להבין דבר ... אפשרות לשאול שאלות נוספות. איך מתקדמים בהבנה מעבר ללופ השאלות האינסופי? אליעד מסביר שהדרך לצאת מהלופ האינסופי של שאלות ותשובות היא להבין את השאלה עצמה ולא רק את התשובה עליה. כאשר האדם מבין לעומק מדוע הוא שואל שאלה מסוימת, הוא מבין את מגבלות ... תבין את זה, אז מה זה נתן? למשל אתה שואל אותי, איך אני מבין שיש פה קיר? אני אסביר לך, ואז תשאל, איך אני אבין את מה שהסברת לי? תכנס ללופ, לא תוכל לסיים אף פעם. כול אסבר שאסביר לך הוא בתוך מנגנון ההבנה עצמו, וכאשר אתן לך אסבר למשל, איך אתה מבין שיש פה שולחן? ואז אתה תשאל, איך אני מבין את ההסבר שלך? אתה צריך להבין מה אתה רוצה להבין. אם אתה אומר שהבנה לא מספקת אותך, ואתה רוצה להבין, איך אני מבין את הדבר? זה שאתה מבין שיש פה שולחן לא מספק אותך, אתה רוצה לדעת איך הבנתי שיש פה שולחן? ואפילו שאתן לך הסבר, לא יספק אותך ההסבר שלי, אתה תרצה לדעת איך הבנת את ההסבר שלי. מה אתה רוצה בסוף? שאלה: אני רוצה להבין הכל. אליעד: אתה צריך להבין קודם כל מה היא הבנה. הבנה זה שאתה חווה דברים מסויימים כשונים מדברים אחרים, ואז אתה קורא לחוויה הבנה. אז תשאל, איך אני חווה דברים? אז אנחנו שוב פעם בלופ, כל מה שאסביר לך, אסביר זאת במילה אחרת, ותמיד תהיה לך שאלה על זה. אני משתמש במושגים שאתה לא מבין, כדי להסביר לך מושגים אחרים שאתה לא מבין. האם אתה מבין מה הבעיה? אתה שאלת שאלה, וכדי לתת לך תשובה אני צריך להשתמש במושגים שאתה מבין אותם, אם זה שאתה מבין משהו לא ... אותך, אז אתה גם לא תבין את מושגי היסוד שאיתם אני יענה לשאלה שלך. כול מה שאני אסביר לך לא יספק אותך כי זה לא במאה אחוז. שאלה: אז מה אתה מציע? אליעד: אם היית מבין את מה שאמרתי וחווה את זה, אתה היית בעצם מגיע ללא יודע כלום. כי אז אתה רואה ... מה ההבנה הבסיסית ביותר שיש? שאני מבין שיש ואין. אז השאלה היא, איך יש ואין? וכל הסבר שאני אתן הוא בתוך היש והאין, ולכן אם הבנת את זה באמת, המשמעות של זה, שזה אומר שמאחורי היש והאין אין כלום. מאחורי כל ההבנות שלנו, אין משהו שאפשר להיות בטוח בו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ילד לא רוצה ללמוד, איך להסביר דברים? מיומנויות תקשורת, חינוך ילדים, איך להסביר לילדים? איך לשכנע ילדים? שיטות חינוך, שיטות הוראה, לגרום לילד ללמוד, לגרום לילד לרצות למשהו, הדרכת הורים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסבר, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסבר, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי מומלץ, אימון עסקי, מנטורינג בתחום הסבר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4844 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 15:27:22 - wesi1