אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסברים ✔סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן - פרומו ✔ מהי סבלנות של מורה רוחני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד?

סבלנות נחשבת לאחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני נדרש לו על מנת להצליח להעביר את המסרים לתלמידיו. זו לא רק היכולת להקשיב ולהיות סבלני כלפי אחרים, אלא גם הבנת הקשיים הפנימיים שהאדם חווה במהלך הלימוד. אליעד כהן מסביר שכאשר תלמיד בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות להוביל לתסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, מורה רוחני חייב להיות סבלני גם כאשר התלמיד "לא מבין" או "מתעקש על עמדתו".

מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן?

כאשר המורה מסביר רעיון מתוך תחושת חוסר סבלנות או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע על התלמיד בצורה שלילית. אם המורה נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות, התלמידים יכולים לקלוט את המסרים בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר חובה, אלא כמשהו שמסב לו הנאה. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, התלמיד מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות.

כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם?

תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות מתקשים לפעמים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מציע להימנע מהגדרה של תלמיד כ"סגור מחשבתית" או "טועה", אלא להכיר ולהבין את ההיגיון הפנימי שמנחה את התלמיד. אם אדם מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, כל שינוי בתפיסתו עשוי להתקל בהתנגדות פנימית. המפתח, לדבריו, הוא להציג את הרעיונות החדשים מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לתלמיד.

מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים?

כאשר אדם מחזיק בעמדה מסוימת כל חייו, שינוי בתפיסה יכול להיות עבורו איום קיומי. אם הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, כל שינוי בתפיסה יכול לגרום לו להרגיש שמערערים על יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת בחשבון את הקושי הזה ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שלא תרגיש מאיימת.

כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום?

שעמום בדיונים נובע לעיתים מחוסר התחדשות. כאשר המורה או התלמידים מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לשעמום הוא שינוי זווית ההסתכלות על הדברים. אליעד מציע לחפש בכל רגע את החידוש שבשיחה, גם אם מדובר ברעיון שהוזכר פעמים רבות, ניתן לבחון אותו מזווית חדשה או לשאול עליו שאלות שונות.

מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד?

אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. לדוגמה, חוסר הבנה של תלמיד מאפשר למורה לספק לו יתרון על ידי ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שהוא יכול להוסיף לו ידע. המעגל הזה, שבו אחד יוצר את החיסרון והשני מספק את היתרון, הופך את כל תהליך הלימוד למועיל לשני הצדדים.

כיצד הסבלנות משפיעה על תהליך השכנוע?

אם אדם רוצה לשכנע מישהו אחר, עליו להיות מוכן להשקיע מאמץ ולהיות סבלני. פעמים רבות אנשים מוותרים בטענה "הוא לא מבין אותי" או "הוא עקשן", אך אליעד מסביר שאין מצב שבו מישהו פשוט...
מהי סבלנות של מורה רוחני וכיצד היא משפיעה על תהליך הלימוד?

סבלנות היא אחד הכלים המרכזיים שמורה רוחני זקוק לו על מנת להצליח להעביר מסרים לתלמידים. מדובר לא רק ביכולת להקשיב ולתת לאחרים לדבר, אלא גם בהבנה עמוקה של הקושי שהתלמיד חווה במהלך הלימוד. אליעד מסביר שכאשר אדם בא ללמוד או לשמוע רעיון חדש, לעיתים הוא נתקל בהתנגדויות פנימיות שעלולות לעורר בו תסכול, בלבול או חוסר סבלנות. לכן, המורה חייב להיות סבלני גם כאשר נראה שהתלמיד "לא מבין" או "מתעקש על עמדתו".

מדוע חשוב שהמורה ייהנה מההסבר שהוא נותן?

כאשר אדם מסביר משהו מתוך חוסר סבלנות, או מתוך תחושת חובה בלבד, הדבר משפיע ישירות על התלמיד שמולו. אם המורה עצמו נהנה מהתהליך של ההסבר, ואם הוא מוצא ערך בעצם החזרה על הרעיונות שוב ושוב, הרי שהתלמידים יוכלו לקלוט את המסרים שלו בצורה חיובית יותר. אליעד מדגיש כי יש חשיבות גדולה לכך שהמורה לא יראה בהסבר כחובה אלא כמשהו שנותן לו עצמו סיפוק. כאשר יש הנאה בתהליך הלימוד, גם הצד השני - זה שלומד - מקבל גישה פתוחה יותר לרעיונות.

כיצד ניתן להתמודד עם תלמידים מקובעים בדעותיהם?

ישנם תלמידים שמגיעים עם דעות מוקדמות ומתקשים להיפתח לרעיונות חדשים. אליעד מסביר שחשוב להבין את ההיגיון הפנימי של האדם שמולך. במקום להגדיר אותו כ"סגור מחשבתית" או "טועה", יש להבין מה מוביל אותו לאחוז בעמדתו. למשל, אם מישהו מאמין שהמציאות חייבת להיות כפי שהוא תופס אותה, הרי שכל ניסיון לשנות את תפיסתו יתקל בהתנגדות פנימית. המפתח הוא לנסות להציג לו את הדברים מזווית שיכולה להתחבר להבנה שכבר יש לו.

מדוע אנשים מסוימים מסרבים להקשיב או להתעמק ברעיונות חדשים?

כאשר אדם מחזיק במשהו לאורך כל חייו, שינוי בתפיסה עלול להיות עבורו איום קיומי. אם הוא רגיל לראות את הקיר כלבן, וכל חייו נבנו על כך שהקיר הוא לבן, הרי שכל ניסיון להוכיח לו שהקיר שחור עשוי לגרום לו לחוש שמערערים על כל יסודות חייו. אליעד מסביר שמורה רוחני צריך לקחת זאת בחשבון ולדעת כיצד להוביל את התלמיד להבנה בצורה שתהיה נעימה ולא מאיימת.

כיצד ניתן להפוך כל דיון למעניין ולא לשקוע בשעמום?

אחד הגורמים העיקריים לשעמום בדיונים הוא חוסר התחדשות. כאשר המורה או הלומד מרגישים שהם שומעים את אותו דבר שוב ושוב, הם עלולים לאבד עניין. הפתרון לכך הוא לשנות את זווית ההסתכלות על הדברים ולחפש בכל רגע את החידוש שבשיחה. גם אם מדובר ברעיון שנדון פעמים רבות, ניתן לנסות לבחון אותו מזווית אחרת או לשאול עליו שאלות חדשות.

מה הקשר בין חיסרון ליתרון בתהליך הלימוד?

אליעד מסביר שללא חיסרון לא ניתן להגיע ליתרון. כאשר אדם חווה חיסרון - למשל, חוסר הבנה בנושא מסוים - הדבר עצמו מאפשר למורה לספק לו יתרון באמצעות ההסבר. למעשה, עצם קיומו של תלמיד שאינו מבין מאפשר למורה להרגיש שיש לו ידע שיכול להוסיף לאחרים. כך נוצר מעגל שבו אחד מייצר את החיסרון והשני מספק לו יתרון, ושניהם מרוויחים מהתהליך.

כיצד הסבלנות משפיעה על תהליך השכנוע?

כאשר אדם רוצה לשכנע מישהו אחר, עליו להיות מוכן להשקיע מאמץ. לעיתים, אנשים מוותרים מהר מדי בטענה ש"הוא לא מבין אותי", "הוא סתם עקשן" או "הוא דמגוג". אליעד מסביר שאין דבר כזה שמישהו...
לוותר להשקיע שעמום בצורה חיובית לגרום לאישה להגדיר למה חשוב לי רוחניות ידע שלילי שינוי זווית אליעד אליעד כהן בחיים הנאה הסבלנות של אליעד כהן הסבר הסברים התחדשות חיים להסביר להתחדש ליהנות ליהנות להסביר ללמד למידה מורה רוחני מורים רוחניים סבלנות סבלנות בחיים סבלנות של מורה רוחני רוחני רוחניות
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
... שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר איך לפתח את השכל ולהיות חכם יותר? הרעיון המרכזי ... אדם שמעוניין להיות חכם יותר חייב לפתח את ההרגל לשאול שאלות ולבקש הסברים, אפילו כאשר נדמה לו שכבר הבין את השאלה או כאשר הוא חושב שהתשובה כבר ברורה לו. התרגול המרכזי שהוא מציע הוא שאדם יציב לעצמו ... לא מספיק חכמים. אך אליעד כהן מדגיש שדווקא היכולת להגיד לא הבנתי, תסביר לי שוב היא היכולת שמפתחת את החשיבה ואת החוכמה. היכולת הזו מחייבת את האדם להיות מוכן להיות טיפש, כלומר, להכיר בזה שהוא לא יודע ... לקחת סיכון חברתי ולהודות בפני אחרים שהוא לא הבין או שהוא צריך הסבר נוסף. איך לשפר את יכולת השיחה ולפתח את הדיון? אליעד מציע לא רק לשאול שאלות נוספות על השאלה שנשאלה, אלא לבקש הסבר נוסף ממי ששואל את השאלה המקורית. במקום לענות מיד, כדאי לעצור ולשאול את השואל למה בדיוק הוא מתכוון. לדוגמה, אם מישהו שואל: למה ... החשיבה? הדגש של אליעד כהן על תרתי משמע הוא מרכזי בהרצאה. הוא מסביר שהרבה שאלות או משפטים מכילים בתוכם משמעויות שונות או יכולות להיות מפורשות במספר דרכים. כאשר בן אדם מתרגל לעצור ולחשוב האם יש ... את מה שנאמר. למה אתה מתכוון? - משמע שהבעיה היא אצל הדובר, שהוא לא הסביר את עצמו היטב או לא שאל בצורה נכונה. הבחירה בין שתי האמירות תלויה במטרה של השואל. אם האדם רוצה לקחת אחריות על חוסר ההבנה, הוא יבחר לומר לא הבנתי. אם הוא רוצה להעביר את האחריות למי ששואל או מסביר, הוא יאמר למה אתה מתכוון?. אליעד מסביר שהיכולת להבחין בין שני מצבים אלו ולהשתמש בכל אחד מהם בצורה מודעת היא חלק מלהיות חכם. איך להשתמש בשאלות כדי לפתח אינטראקציה ... שאם רוצים לפתח שיחה, כדאי לשאול שאלות שגורמות לאדם השני להרחיב ולהסביר את דבריו, כמו: האם אתה יכול להסביר שוב? או למה בדיוק אתה מתכוון?. אך הוא מזהיר שלא לעשות זאת בצורה אוטומטית מדי או מלאכותית, אלא כאשר באמת קיימת חוסר ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... בריאת העולם הייתה קיימת רק ישות אחת ויחידה - אלוהים, שהשתעמם והחליט ליצור אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום אינה הגיונית ואינה פותרת את השאלה האמיתית. הוא טוען שהבעיה המרכזית אינה ... אלוהים. אם הרצון הזה לא היה קיים מלכתחילה, לא הייתה מתאפשרת הבריאה. כלומר, השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא רצון מוקדם הוא בעייתי, מכיוון שגם בריאת רצון מחייבת יכולת קודמת, או לפחות אפשרות מסוימת ... להפריד את עצמה וליצור משהו נוסף. מנגד, אם התשובה היא לא, והפוטנציאל לא היה קיים - אז כיצד בכל זאת נוצרה נפרדות מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר בפרוטרוט את הקושי הלוגי בפרדוקס הזה: אם יש באלוהים פוטנציאל של נפרדות, אז הוא כבר לא אחדות מוחלטת, ואם אין בו פוטנציאל כזה, אז איך בכלל התרחשה הבריאה והופיעה הנפרדות? השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח חוקיות מסוימת - טבע הטוב להיטיב, אך מיד עולה השאלה מי קבע את החוק הזה? אם אלוהים אינו כפוף לשום חוקיות, לא ייתכן שחלה עליו חובה להיטיב. מכאן עולה השאלה, מהיכן הגיע טבעו הטוב של אלוהים? ולמה בכלל אלוהים רצה להיות טוב מלכתחילה? שאלות אלו חושפות שוב שההסברים הנפוצים אינם נותנים פתרון אמיתי לשאלת מקור הרצון או יכולת הבריאה עצמה. כיצד חקירת הפרדוקסים מובילה להבנת האחדות של המציאות? ... ונפרדות במציאות מקור הרצון האלוהי ושאלת הרצון בכלל הסתירות הפנימיות בהגדרת אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. אחד ההסברים טוען כי לפני בריאת העולם התקיימה רק ישות אחת, והיא השתעממה מכיוון שלא היה דבר מחוץ לה. כדי לשבור את השעמום הזה, הישות האלוהית כביכול בראה את העולם, יצרה טוב ורע, והכניסה עניין במציאות. יש גם הסברים נוספים, כמו הרעיון שאלוהים רצה להיטיב לנבראיו או רצה לגלות את מלכותו, אך בכל המקרים מדובר בהנחות שונות שמנסות להסביר מדוע נוצר הרצון לברוא. למה הטענה על השעמום אינה פותרת את שאלת בריאת העולם? אם אומרים שאלוהים ברא את העולם כי היה לו ... את הרצון - וגורם זה מחזיר אותנו שוב אל נקודת ההתחלה שבה לא אמור היה להיות שום דבר נפרד מאלוהים. מדוע השאלה על מקור הרצון ממשיכה להטריד? כל הסבר שנותן סיבה מסוימת לבריאה, כמו שעמום, רצון להיטיב, רצון לגלות מלכות, או כל סיבה אחרת, מציף מיד את השאלה: מה יצר את אותה סיבה? ... לא ברמת הפוטנציאל. ובכל זאת, בעולם שלנו כן קיימת נפרדות, ומכאן שהשאלה נותרת בעינה: כיצד נוצרו בכלל האפשרויות הנפרדות מתוך אחדות מוחלטת? מדוע הסברים מקובלים כמו אלוהים רצה להיטיב אינם באמת עונים על הקושי? הטענה שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לא עוזרת להבין את מקור הרצון ... אם אלוהים אינו כפוף לשום חוקיות, כיצד אפשר לומר שעליו חלה חובה להיטיב? גם כאן נשאלת השאלה מה יצר את טבעו הטוב או את הנטייה להיטיב. בנוסף, הסברים כאלו מבוססים על חוקים או הגדרות מסוימות שמייחסים לאלוהים, אך הם אינם מסבירים מה עומד מאחורי עצם קיומן של אותן הגדרות או מאחורי היכולת לנהוג לפיהן. כיצד העמקה בפרדוקסים מובילה לגילוי שהכל אחד? מי ... לביטוי בפועל, ובין נפרדות לאחדות ברמה העמוקה ביותר. הגילוי הוא שהכל אחד, וכל השאלות מתנקזות לתובנה שהמהות של המציאות חורגת מכל חוקיות או הסבר לוגי רגיל. למה לא לפחד לשאול שאלות ולהטיל ספק בכל אמונה? הדרך להגיע לאחדות אמיתית היא לא לפחד לשאול שאלות ולערער על כל הסבר שאינו שלם באמת. ברגע שאדם ממשיך לשאול ולא עוצר באמונה כזו או אחרת, הוא מגלה בסופו של דבר שהמציאות כולה מאוחדת, ושהדברים ... ישות אחת, הישות השתעממה ואמרה יאללא בא נעשה אקשן... טוב ורע וכו. ובעצם הם אומרים שהסיבה היא כי אלוהים חווה סוג של שעמום, ולצד זה יש הרבה הסברים אחרים, כי רצה להיטיב לננבראיו, כי רצה לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי מה שאני תמיד מסביר זה שבריאת העולם, זה עצם השינוי הראשון שהיה במציאות, והשינוי הראשון שהיה במציאות הוא לא בריאת העולם, אלא השינוי הראשון הוא ... איך נוצר הרצון שיהיה לו מעניין, איך נוצר הרצון? השעמום הוא לא מחויב המציאות, כי באותה המידה יכל לא להשתעמם, רק אנשים מטופשים אומרים כאלו הסברים, כי ההסבר הזה לא נותן שום דבר, כי הא שאלה הנשאלת היא מי יצר את הרצון! הטפשים אומרים שאלוהים ברא את רצונו, אבל איך הוא ברא רצון אם עוד ... שהוא ברא את הרצון ללא רצון, ממילא נשאל מי ברא אצל הבורא את יכולת הבריאה? מה גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד שהוא ברא מסיבה כזאת או אחרת, תמיד נשאל מה זה שגרם את היכולת הזו לברא. מה היה לפני הסיבה ... לבין לפני הבריאה, לבין אחרי הבריאה, וזה לא אומר שעכשיו אין בריאה, לפני הבריאה המצב היה כמו עכשיו, אבל מה זאת אומרת? יש פה שכל אחר שצריך להסביר אותו. מי שיתבונן על הפרדוקסים האלו יבין שפוטנציאל לא ייכול להיות קיים מצד המהות, ומצד שני מבינים, שמהמהות הזו מתהווה ...
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
... התכנים שלו. הפחד הזה נובע מכך שהם שומעים הסברים של אחרים, ובמיוחד מאליעד עצמו. דווקא ככל שהם מקבלים יותר הסברים מפורטים, יותר לעומק ויותר בהירים על הספר, כך הם נעשים מתוסכלים ומתבאסים עוד יותר לקרוא את הספר לבד. מצב זה יוצר תחושה של תלות בהסברים, כך שהאדם חושב שהוא כבר לא יכול להבין את הדברים בכוחות עצמו. מדוע הסברים מפורטים גורמים לפחד ללמוד לבד? לכאורה, היינו מצפים שהסברים מפורטים יאפשרו לאנשים להבין טוב יותר את הספר להיות אלוהים, אבל בפועל קורה משהו הפוך: הסברים מפורטים מדי גורמים לאדם לפקפק ביכולתו להבין לבד. ההסבר של אליעד לתופעה הזו הוא שבזמן שאדם שומע הסברים מפורטים, הוא נחשף רק לווריאציה אחת או נקודת מבט אחת. הוא מתרגל לחשוב שהפרשנות שהוא שומע היא הנכונה היחידה או ... למעשה חלק מהדרך ומההתפתחות של האדם. אליעד מסביר שצריך להבין את כל הווריאציות וכל הנקודות המבט האפשריות כדי לתפוס את העומק האמיתי של הספר. גם אם נראה לך שטעית, ... ממה ששמעת או למדת, יש בה ערך ומשמעות. אליעד מסביר שכאשר אתה חושב שהבנת משהו בצורה מסוימת, תמיד טוב לבדוק גם את ההפך. כלומר, אם אתה חושב שהבנת משהו באופן מסוים, נסה ... וחשוב עוד יותר לא לפחד לטעות בהבנתו. אליעד מסביר שהבנה אמיתית ועומק מגיעים דווקא מתוך ניסיון עצמאי, מתוך התמודדות עם קשיים, מתוך חיפוש מתמיד אחרי נקודות מבט שונות ... למה חשוב להתמודד לבד עם הקשיים בלימוד? כיצד הסברים מפורטים יכולים לפגוע בלימוד עצמי? ...
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
... של שאלות ותשובות, ומכיל הסברים מפורטים ומלאים על נושאים שרק בספר זה ניתן למצוא תשובות עליהם. מטרתו של הספר היא ... שלה בספר הזה. אליעד מסביר שאם יש נושא שאינו מופיע בספר להיות אלוהים, המשמעות היא שאותו נושא או אותה שאלה היו ... לרעיון המאתגר הזה ומסביר אותו לעומק. הוא מציין שיש תפיסה שהעולם כולו יכול להיות סוג של חלום שמישהו אחר חולם, ... של ישות אחרת. בתוך ההסבר הזה עולה שאלה נוספת, עמוקה יותר, האם אותו אדם שחולם אותנו גם הוא עצמו חלק מחלום של ... בספר בהרחבה ומקבל הסברים מפורטים. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שהספר מתמודד עם שאלות פילוסופיות שנראות לכאורה ... אלוהים ניתן למצוא להן הסברים הגיוניים, ברורים ומפורטים. הספר אינו מתעלם מאף שאלה, אלא מציג תשובות שמנסות לגעת ... מציין במפורש שהספר נועד להסביר דווקא את האזורים הקשים ביותר להבנה, אלו שנחשבים לבלתי ניתנים להסבר בפילוסופיות אחרות. הספר לוקח את הקורא לתוך מסע תודעתי בו כל שאלה לגיטימית ומקבלת מענה ... או טיפשיות? אליעד כהן מסביר ששאלות מוזרות או לכאורה טיפשיות נובעות מחוסר הבנה של האדם ששואל אותן, אך בספר להיות ... אחרים שמתמקדים בעיקר בהסברים מוגבלים או משאירים תחומים לא פתורים, הספר להיות אלוהים מתמקד בהסברים מלאים ללא נקודות עיוורות. כל רעיון, דוגמה, מחשבה או שאלה שהאדם יכול להעלות, מטופלת ... וללא תחומים שלא מקבלים הסברים ברורים ומפורטים. האם המציאות היא חלום של מישהו אחר? מה מיוחד בספר להיות אלוהים? איך ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר ... יקום ולמשוך ממנו תועלת כלשהי, אולי כדאי לבדוק את זה. בנוסף, יש הסבר שכל רעיון חדש, כולל יקומים מקבילים, נבדק במדע מתוך סקרנות, כי לך תדע לאן זה עשוי להוביל. אולי מתוך המחקר נגלה דרכים חדשות להחיות מתים, לעקוף ... הם אינסופיים, תמיד אפשר להמשיך עוד ועוד במקום או בזמן. אחד ההסברים הוא שהמדענים מתייחסים לגבולות היקום שלנו, אך ייתכן שמעבר לאותם גבולות מתקיים מרחב נוסף של מקום וזמן בלתי מוגבלים. האם אינסוף אפשרויות מבטיח ... של אינסוף יקומים מקבילים? נטען שרעיון היקומים המקבילים הוא דרך להסביר את הרעיון שלפני מימוש כלשהו יש פוטנציאל אינסופי: לפני שבמציאות שלנו נבחרת צורה אחת (למשל שולחן או לא שולחן), יש פוטנציאל לכל האפשרויות. ... המציאות מצד הפוטנציאל, הרי בכל נקודה יכול להיות הכל. עולה עוד הסבר מעולם הפיזיקה הקוונטית: דוגמת החתול של שרדינגר מראה שיש מצב שבו החתול גם חי וגם מת לפני התצפית, וכשמתבוננים רואים תוצאה אחת בלבד. השאלה היא ... הרעיון של אנטי - חומר ותופעות שבהן חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום מסוים חולק מעין מיקום עם יקום אחר. לא תמיד הדבר ברור עד הסוף, אך הוא מניע סקרנות מדעית ופילוסופית רחבה. האם זה סותר את תפיסת החלל ... לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר ... יוביל. אולי ייווצרו תגליות שמאפשרות להחיות מתים, ואולי יתגלו הסברים נוספים על טבע הזמן, המקום והחומר. מה פירוש אין סוף מקום וזמן? ישנה טענה שבמסגרת ההיגיון הפשוט, המקום והזמן עצמם הם אינסופיים. לכאורה, אם ... אבל מי שמחזיק בגישה שכל מה שאפשרי אכן קורה היכנשהו, מסביר שאם המקום והזמן אינסופיים, אז בכל נקודה יש את כל הדברים האפשריים - אלא שמנקודת המבט שלנו אנחנו רואים בכל רגע רק מימוש אחד. מה פירוש לראות את ... החוויה לאפשרות אחת בכל רגע ובכל נקודה. איך החלומות והדרדסים מסבירים את המעבר בין מציאויות? ניתנת דוגמה מסדרת הדרדסים, ובה קסם גורם לכל מי שנרדם על מיטה מסוימת להיכנס לעולם החלום שלו. בכל פעם שמישהו אחר נרדם ... גבוהה יותר שממנה אין בכלל שינוי, כי הכל מתרחש בו זמנית. ההסבר ממשיך וטוען שכאשר מתייחסים למציאות ברצינות, חווים צורך להחליט אם להתחיל ללמוד או לא ללמוד, כי נדמה שיש רק תרחיש אחד שיתממש. אבל מנקודת מבט של ... אינסוף הסתעפויות, שום דבר לא נעצר ולא באמת נעלם. יש גם מי שמסביר שכל רגש, מחשבה או אירוע תלויים רק בסידור של אטומים או בחיבור של תהליכי מוח וכימיה, ומבחינה רחבה יותר גם אלה חלק מאין - סוף אפשרויות. בסופו של ... של אינסוף מרחבים וזמנים הוא שכל האפשרויות מתגשמות. יש שיסתפקו בהסבר קוונטי או בלוגיקה על פוטנציאל אינסופי, ויש שיאמרו שזוהי רק אפשרות פילוסופית. אך עצם הרעיון משפיע מאוד על תחושת האדם כלפי עצמו וכלפי המציאות, ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי בזמן ההכנה קופצות לו אינספור אפשרויות והיפוכים. כל אפשרות שהוא חושב עליה גוררת מיד מחשבה על ההפך ממנה, וכך ... ולהרגיש עמוס ומוצף. בסופו של דבר, אותו אדם מגיע למסקנה שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו קודם להיות בטוח שהוא באמת מאמין בכך שצריך להרים את יד ימין. ייתכן שהקושי נובע מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס במחשבות. במילים אחרות, הצעד הראשון לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת מוחלטת, הוכחה ניצחת ללא כל ספקות או אפשרויות אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו שהוא אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא פרפקציוניזם. אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא מאפשרת באמת להגיע לשלמות כזו, כי תמיד ישנן אפשרויות אחרות וספקות שעולים. כך הפרפקציוניסט נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא מאפשרת באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם באמת אדם היה מחפש את השלמות באופן מלא, הוא היה חייב להטיל ספק אפילו בעצם הרצון שלו להיות פרפקציוניסט. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא בכלל צריך להיות בטוח ב - 100%. אם אדם באמת היה מפקפק עד הסוף, הוא היה מגלה שאין וודאות מוחלטת בשום דבר, כולל הרצון שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם להרגיש שביעות רצון ממשהו יחסי, כלומר, להיות מסופק ממשהו שהוא אינו מושלם. אם האדם מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם כאשר הוא מודע לכך שישנן אפשרויות נוספות שיכולות להיות טובות לא פחות. לעומת זאת, אם האדם מתעקש על משהו מושלם ...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... ממנו להצליח. כיצד התפתחה הסכיזופרניה במקרה זה? הסיפור מתחיל באדם עם רצון להעלות מסת שריר, אך הוא לא מצליח למרות ההתאמנות המרובה. במקום לחפש הסברים מציאותיים כמו שיפור בתזונה או תכנית אימונים נכונה, הוא מייחס את כישלונו למעצורים חיצוניים, כגון כישוף ... כמו תזונה לא נכונה או חוסר התמדה. שלב 3: פרשנות אישית לכישלון - במקום לבדוק את טעויותיו ולהבין את הסיבות לכישלון, האדם מחפש סיבות חיצוניות להסביר את הכישלון, כמו כישוף או שליטה חיצונית. שלב 4: חיפוש סיבות על - טבעיות - בתגובה לכישלון, האדם ... כמו שדים או מלאכים ששולטים בו. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות שווא - עם כל כישלון נוסף, האמונה בכוחות חיצוניים מתחזקת, והאדם עוזב את החיפוש אחר הסברים רציונליים. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב זה, האדם כבר לא רואה את עצמו כאחראי לכישלונותיו, אלא כקורבן ... ניתן לטפל או למנוע את ההתדרדרות למצבים כאלה? השלב הראשון בטיפול הוא להבין את מקור הבעיה ולהתמקד במציאות אובייקטיבית. במקרה של האדם המתאמן, חשוב להסביר לו איך באמת פועל מנגנון פיתוח השרירים, תוך הצגת עקרונות תזונה נכונה ואימון אפקטיבי. טיפול ... הסכיזופרניה לא תמיד מתפתחת באופן אקראי או מתוך סיבות ביולוגיות בלבד. לעיתים, מדובר בתהליך שניתן לזהות אותו בשלב מוקדם ולמנוע את התדרדרותו על ידי הסברים הגיוניים, חינוך לחשיבה רציונלית וטיפול קוגניטיבי - התנהגותי. סכיזופרניה - סימנים, גורמים ודרכי טיפול ... מוטעות ולבסוף להתפתחות של הפרעה נפשית. התפתחות סכיזופרניה: איך מחשבות מתפתחות לכדי הזיה? בבסיס הדוגמה שנתת, אדם חווה תופעות שהוא אינו מצליח להסביר אותן באופן רציונלי. במקרה זה, חוסר היכולת להעלות מסת שריר על אף שהתאמץ מאוד, מה שמוביל אותו למסקנה ... תכנית אימונים לא מתאימה או חוסר התמדה. שלב 3: פרשנות אישית לכישלון - במקום לבדוק באופן אובייקטיבי מה הוא עושה לא נכון ולחקור פתרונות, הוא מחפש הסבר חיצוני למה שהוא חווה. הוא מתחיל לשאול את עצמו: למה זה קורה לי? ומכיוון שאינו מוצא תשובה הגיונית, הוא ... את הכישלון, הוא מייחס את התופעה לגורמים חיצוניים כמו שדים, קוסמים, כישוף או כוחות בלתי נראים. כאן מתחילה דינמיקה פסיכוטית, שבה התודעה מייצרת הסברים שווא כדי להתמודד עם חוסר ההיגיון הנתפס. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות השווא - מרגע שהאדם מאמין שהכישוף הוא הגורם לאי - הצלחתו, כל כישלון נוסף מחזק את אמונתו. הוא מפסיק לבדוק הסברים רציונליים ומעמיק בתוך עולם של הזיות ומחשבות שווא. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב מתקדם יותר, האדם ... חיצונית, חשוב לבדוק מה בעצם מפריע לו. האם הוא מדבר על הכישוף כדרך לבטא חוסר ביטחון עצמי? האם זה קשור לפחד מכישלון? הכוונה למציאות אובייקטיבית - להסביר לו כיצד באמת עובד מנגנון פיתוח השרירים. ללמד אותו תזונה נכונה, עקרונות אימון והחשיבות של התמדה. התמודדות עם חרדה והסרת אמונות כוזבות - להסביר שהאמונה בשדים או כישוף היא ניסיון לא רציונלי לתת פשר לתופעות לא מובנות. לעודד אותו לבדוק את ... קורבן לכוחות חיצוניים שאין לו שליטה עליהם. מסקנה התפתחות סכיזופרניה יכולה להתחיל מתוך תהליכים פשוטים של תסכול וחוסר הצלחה, אשר גורמים לאדם לחפש הסברים חיצוניים לתופעות שאינן מובנות לו. ככל שהאמונה בכוחות חיצוניים גדלה, כך היא מחזקת את עצמה ויוצרת מעגל של ...
שינוי הרגלים קשים, שינוי התנהגות קשה, שינוי חשיבה אובססיבית, למי לא להצביע בבחירות? איך להחליף ראש ממשלה? גמילה מהתמכרות, כבוד ראש הממשלה, לנצח את הטרור, איך להיות ראש ממשלה? יעוץ פוליטי, המלחמה בטרור, פוליטיקה
שינוי הרגלים קשים, שינוי התנהגות קשה, שינוי חשיבה אובססיבית, למי לא להצביע בבחירות? איך להחליף ראש ממשלה? גמילה מהתמכרות, כבוד ראש הממשלה, לנצח את הטרור, איך להיות ראש ממשלה? יעוץ פוליטי, המלחמה בטרור, פוליטיקה
... המרכזי שנדבר עליו כאן הוא מצח הנחש ומצח הרצון. כהן מסביר כי כאשר אדם מנסה להילחם בכוחות הפנימיים המנהיגים אותו, הוא צריך להתמודד עם מצח הנחש - כוח שמונע ממנו לשנות את חייו ומעכב אותו. מצח הרצון הוא ההפך מזה - זהו ... שבו אדם מקבל החלטות נחרצות לשנות את חייו מבלי לחפש הסברים או תירוצים. מצח הרצון נדרש במצבים בהם אדם צריך לנצח את האתגרים הפנימיים ולהתמודד עם ההתנגדויות שעלולות להופיע בשעת שינוי. למעשה, רק כאשר אדם מחליט בשיא ... סיכוי אמיתי לשנות את הרגליו. זהו רצון ללא פשרות, ללא הסברים וללא מצבים של אם רק או אני אנסה. כיצד זה משפיע על החיים האישיים? לשינוי הרגלים יש קשר ישיר להצלחה או כישלון, והשאלה המרכזית היא אם יש לאדם את הנחישות ... יש להשתמש במצח הרצון - להחליט ולהתמיד ללא חרטות או הסברים. שינוי הרגלים נחישות ועקשנות מצח הנחש ומצח הרצון החלפת הרגלים רעים כוח פנימי לשינוי למי לא להצביע בבחירות, וכיצד זה משליך על כל תחום בחיים? כאשר אדם ניגש ...
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
... הקדמות מיותרות לשאלות שלהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על חקירה רגשית וניתוח מבנה שאלות מדוע אנשים מוסיפים הקדמות והסברים שלכאורה אינם נחוצים לשאלות שהם שואלים. ... מכן שואל את השאלה עצמה. אליעד מנתח זאת ומסביר כי עצם ההכרזה מראש שמדובר בשאלה פרקטית ... מאחורי האמירה יש לי שאלה פרקטית? לפי ההסבר של אליעד, כשאדם מוסיף הקדמה בסגנון זו שאלה ... ולקרוא אנשים לפי השאלות שהם שואלים? אליעד מסביר שלכל שאלה יש שני רבדים: הרובד הגלוי: מה ... או למה בכלל הייתה נחוצה ההקדמה הזו. אליעד מסביר כי ההקדמה הארוכה, במקום ליצור הבנה ועניין, ... שאלות בצורה טובה יותר לפי אליעד כהן? לפי ההסברים של אליעד, הדרך הטובה ביותר לשאול שאלות היא ... אותן באופן ישיר, בלי הקדמות מיותרות או הסברים מקדימים. הוא מציע שאם רוצים להוסיף מידע ... מדובר ומהו ההקשר. ההמלצה שלו היא להימנע מהסברים או מהקדמות שלא מוסיפים מידע חיוני או ... יותר. לעומת זאת, שאלות שכוללות הקדמות, הסברים או התנצלויות מראש משדרות חוסר ביטחון ופחד ...
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
... פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה איך אפשר להפסיק לפחד לחלוטלין? אליעד מסביר כיצד אדם יכול להפסיק לפחד באופן מוחלט מכל דבר שמטריד אותו. ... לתשובה אני לא יודע, הוא משתחרר מהסיבה הפנימית לפחד. למה התשובה אני לא יודע משחררת מפחד? אליעד מסביר שמה שמחזיק את האדם בפחד זו המחשבה שיש סיבה מוצקה לפחד שלו. ... לשאול את עצמו מדוע הוא מפחד מהדבר הזה, ולהמשיך לשאול שוב ושוב עד שמגיע לתשובה שהוא כבר לא יודע להסביר אותה. שלב שלישי: להבין ולהכיר בכך שאין סיבה מוחלטת ... שהוא אינו יודע באמת למה הוא מפחד. התהליך מחייב את האדם להיות כנה עם עצמו עד הסוף ולהסכים לשחרר את ההסברים שהוא נאחז בהם. מה המשמעות של התשובה לא יודע? אליעד מדגיש ... את הפחד, כי אין לו עוד סיבה להחזיק בו. זהו רגע של שחרור עמוק שבו האדם כבר לא משקר לעצמו ולא מחפש הסברים או הצדקות לפחד שלו. הוא נותן דוגמה של פחד מגבהים או פחד ... למקום שבו הם מודים לעצמם שהם לא יודעים את הסיבה לפחד. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם כל הזמן מנסה לתת הסברים , הצדקות וסיפורים פנימיים כדי לשמר את תחושת השליטה והוודאות. ... מה שמוביל לשחרור אמיתי מהפחד עצמו. הוא מדמה זאת לתהליך של ניקוי פנימי: כאשר אדם מפסיק להיאחז בהסברים, הפחד מתפורר, כי כבר אין לו בסיס מוצק בתוך המחשבה של האדם. האם אפשר להיפטר לחלוטין מכל פחד? אליעד טוען שכן. הוא מסביר שהסיבה היחידה שאנשים ממשיכים לפחד היא משום שהם מאמינים שיש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סבלנות של מורה רוחני, סבלנות בחיים, להתחדש, ליהנות ללמד, ליהנות להסביר, הסבלנות של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסברים, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסברים, איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, קואצ'ר, קאוצינג מומלץ בתחום הסברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7813 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 04:27:36 - wesi1