אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסברים ✔ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
למה כדאי להסביר לעובדים את מטרת המשימה?

כאשר נותנים משימה לעובד, קיימות שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא פשוט להגיד לעובד מה עליו לעשות, והשנייה היא להסביר לעובד לא רק מה הוא צריך לעשות, אלא גם למה הוא צריך לעשות זאת, כלומר, מהי מטרת המשימה. לדוגמה, אם יש צורך לנקות את המשרד, אפשר להגיד לעובד: "תנקה את המשרד", ואפשר גם להגיד לו: "תנקה את המשרד כי בעוד שעה יגיעו אורחים". האפשרות השנייה, שמכילה את ההסבר, עדיפה בדרך כלל מכיוון שהיא נותנת לעובד את ההבנה העמוקה יותר לגבי התכלית.

מה יותר חשוב - המשימה או המטרה שלשמה היא מבוצעת?

כאשר נותנים משימה, חשוב להבין שהמשימה עצמה אינה המטרה. כל משימה מבוצעת כדי להשיג תכלית מסוימת. לדוגמה, מה יותר חשוב: לבשל אוכל או לאכול אותו? כמובן שהאכילה חשובה יותר מהבישול עצמו. אם האוכל יתבשל אבל לא יאכלו אותו, אז כל הבישול היה לשווא. באותה מידה, משימות בעבודה תמיד נועדו להשיג מטרות מוגדרות, ולכן חשוב יותר להתמקד במטרה הסופית מאשר רק בביצוע המשימה עצמה.

מה קורה כאשר העובד לא מבין את מטרת המשימה?

כאשר נותנים לעובד משימה בלי להסביר לו את המטרה שלה, נוצרות בעיות רבות:
  • העובד עלול לא להבין את המשימה באופן ברור ומדויק.
  • לעובד קשה לבחור את הדרך הטובה ביותר לבצע את המשימה, מאחר שהוא אינו יודע לאן בדיוק הוא אמור להגיע.
  • במקרה שהנסיבות משתנות, העובד לא ידע כיצד לשנות את הביצוע בהתאם.
  • אם נוצרת אי ודאות או דילמה, העובד לא ידע כיצד להחליט נכון, מכיוון שאין לו את ההקשר הרחב.
לעומת זאת, כשמסבירים לעובד לא רק מה המשימה אלא גם למה צריך לבצע אותה, העובד יודע כיצד להתאים את הפעולות שלו למטרה הסופית, וכך נמנעות טעויות רבות.

האם העובדים שלך הם רובוטים או אנשים חושבים?

כאשר מתייחסים לעובדים כרובוטים, מסבירים להם בדיוק מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות, אבל לא מסבירים להם למה לעשות זאת. לרובוטים יש יתרון ברור - הם מבצעים במדויק את מה שמגדירים להם, ללא צורך בהסברים או בהבנת המטרה. אך רובוטים גם מוגבלים מאוד: הם אינם יכולים להתאים את עצמם לשינויים, אינם יכולים לתקן טעויות, ואינם יכולים לחשוב באופן עצמאי.

בני אדם, לעומת זאת, אינם רובוטים. הם יכולים לחשוב, לנתח ולהבין את הסיבות לפעולותיהם. כאשר מתייחסים לעובדים כמו לרובוטים, נוצרות בעיות רבות, כי לא תמיד ברור להם איך בדיוק לבצע את המשימה. לפעמים העובדים לא מבינים בדיוק מה רצית, לפעמים הם לא יבינו את ההסבר באופן מדויק, ולפעמים הנסיבות ישתנו והעובד לא ידע איך להתאים את עצמו.

אם אתה בטוח לחלוטין שהעובד שלך יבין בדיוק את ההנחיות ושלא יהיו שינויים בנסיבות - אז אתה יכול להתייחס אליו כמו לרובוט, אבל במציאות זה כמעט אף פעם לא אפשרי. לכן, עדיף תמיד להסביר לעובד מהי מטרת המשימה, וכך לאפשר לו להשתמש בשיקול הדעת האנושי שלו כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

איך נכון לתת משימות לעובדים בצורה אידיאלית?

במצב אידיאלי, הדרך הטובה ביותר לתת משימות לעובדים היא בכלל להתחיל מהסוף. במקום לומר לעובד "תעשה את זה וזה", עדיף לומר לו מה המטרה הסופית שאליה החברה או הארגון רוצים להגיע, ואז לשאול את העובד: "איך אתה מציע להשיג את זה?". כך העובד מתמקד במטרה הסופית ולא רק במשימה המיידית.

לדוגמה, במקום להגיד לעובד "תנקה את המשרד", עדיף לומר לו: "אנחנו צריכים שהמשרד יהיה מוכן לקבלת אורחים בעוד שעה, מה לדעתך צריך לעשות?". כך העובד יכול להציע פתרונות בעצמו ולבחור את הדרך הטובה ביותר להגיע למטרה.

למה עדיף להעסיק עובדים חכמים ולתת להם להבין את המטרה?

כאשר אתה מעסיק עובדים חכמים ומסביר להם לא רק את המשימה, אלא גם את המטרה שמאחוריה, הם מסוגלים לשקלל את כל הגורמים ולהגיע להחלטות טובות יותר. בכל פעם שהם נתקלם בדילמה, הם יזכרו מה המטרה הסופית, ויכוונו את הפעולות שלהם להשגת המטרה הזו. ככל שהעובד חכם יותר, כך נכון יותר להסתמך על הבנתו ולא על הנחיות טכניות מוגבלות.

מה לעשות כאשר מנהלים מנהלים?

כאשר מנהלים מנהלים אחרים בארגון, חשוב אף יותר להגדיר להם את המטרות ופחות את הדרך. לדוגמה, יש להגיד למנהל הכפוף לך: "אנחנו רוצים להגיע למטרה מסוימת - איך לדעתך כדאי להגיע אליה?". כך המנהל יכול להשתמש בשיקול דעתו ולהציע את הדרכים הטובות ביותר. זה נותן לו מוטיבציה ותחושת אחריות גדולה יותר כלפי התוצאה הסופית.

שאלות לחשיבה בניהול עובדים

אליעד מציע לחשוב על הנקודה הזו לעומק: כאשר אתם נותנים הנחיה לעובד, עד כמה אתם מדברים איתו על "מה צריך לעשות", ועד כמה אתם מדברים איתו על "למה לעשות זאת"? עד כמה אתם מסבירים לעובדים את מטרת המשימות שאתם נותנים? שינוי קל באופן שבו אתם מציגים משימות יכול להפוך את כל הארגון ליעיל ואפקטיבי יותר.
איך לתת משימות לעובדים בצורה אפקטיבית?

כאשר נותנים משימה לעובד, אפשר פשוט להגיד לו מה לעשות, ואפשר גם להסביר לו למה הוא צריך לעשות זאת. לדוגמה, אפשר לומר לעובד: "צריך לנקות את המשרד." אבל ניתן גם להוסיף: "צריך לנקות את המשרד כי בעוד שעה יגיעו אורחים."

כלומר, ניתן לתת משימה בפני עצמה, וניתן גם לפרט את הסיבה לביצועה. אמנם לא תמיד זה אפשרי, הכרחי או מתאים להסביר את הסיבה, אך באופן כללי, עדיף לפרט למה מבצעים את המשימה.

למה חשוב להסביר את מטרת המשימה?

כשאנחנו נותנים משימה לעובד, אנחנו בעצם רוצים שהוא יבצע פעולה מסוימת על מנת להשיג תכלית מסוימת. ולכן, מה חשוב יותר - המשימה עצמה, או התכלית שאליה היא מכוונת?

למשל, מה חשוב יותר - לבשל אוכל או לאכול אותו? ברור שחשוב יותר לאכול. אם האוכל יתבשל ולא ייאכל, הרי שהבישול לא היה מועיל. כך גם עם משימות בעבודה - אם המשימה מתבצעת אך לא משיגה את התוצאה הרצויה, אזי העבודה הייתה לחינם.

הבעיות שעלולות להיווצר כאשר לא מסבירים את מטרת המשימה

כאשר נותנים לעובד משימה ללא הסבר על מטרתה, עלולות להיווצר טעויות רבות:
  • העובד עלול לא להבין את המשימה בצורה מדויקת.
  • ייתכן שיש מספר דרכים לבצע את המשימה, אך העובד לא ידע איזו מהן מתאימה ביותר.
  • במצבי חוסר ודאות, העובד לא ידע כיצד לקבל החלטה נכונה.
  • אם משתנות הנסיבות, העובד לא ידע כיצד להסתגל למצב החדש.
לעומת זאת, כאשר מסבירים לעובד מהי המשימה ומה מטרתה, קל לו יותר לכוון את הביצוע בהתאם ליעד הסופי. בכל מצב של דילמה, הוא יכול להתאים את ביצוע המשימה למטרה הגדולה יותר.

האם עדיף לתת משימה או להגדיר יעד?

במצב אידיאלי, כדאי אפילו להפוך את הגישה ולומר לעובד קודם כל מה המטרה הסופית, ורק לאחר מכן מה המשימה שנגזרת ממנה. השאלה היא מה עומד לנגד עיניו של העובד - האם הוא מתמקד בביצוע המשימה עצמה, או בהשגת התוצאה הסופית?

למשל, האם הוא רואה את עצמו כמי שצריך "לנקות את המשרד", או כמי שצריך "להכין את המשרד לקראת הגעת האורחים"? הבדל קטן בגישה, אך משמעותי מאוד באפקטיביות העבודה.

עובדים הם לא רובוטים

ככל שהעובד פחות חושב, כך הוא מתפקד יותר כרובוט. לרובוט אומרים בדיוק מה לעשות, והוא מבצע זאת ללא הבנה של המטרה. אבל בני אדם אינם רובוטים - הם חושבים, מתלבטים, ופועלים בהיגיון. וכאשר מתייחסים אליהם כרובוטים, מתעוררות בעיות רבות:
  • לא בטוח שהמשימה הוסברה להם נכון.
  • לא בטוח שהמשימה שהוגדרה היא אכן הפתרון הטוב ביותר.
  • לא בטוח שהמצב יישאר זהה לאורך זמן - נסיבות עשויות להשתנות.
לכן, עדיף להסביר לעובד מהי המטרה הסופית, כדי שיוכל להתאים את הביצוע בהתאם לנסיבות המשתנות ולשיקול דעתו.

ניהול נכון - התמקדות במטרה הסופית

כאשר מנהלים עובדים, עדיף להציג בפניהם קודם כל את המטרה, ורק לאחר מכן לדון בדרכים האפשריות להשגתה. כלומר, במקום לומר: "תעשה את זה וזה", עדיף לומר: "אנחנו רוצים להגיע לתוצאה הזאת - איך לדעתך ניתן להשיג אותה?"

המטרה הסופית תמיד חשובה יותר מהדרך שמובילה אליה. לכן, בפעם הבאה שאתם נותנים הנחיות למישהו, נסו לבדוק: כמה אתם מתמקדים במשימה עצמה, וכמה אתם מסבירים את הסיבה לביצועה? כמה זמן אתם מקדישים למה שצריך לעשות, וכמה זמן מוקדש ללמה עושים את זה?

לסיכום

אם אתם רוצים שעובדים יבצעו משימות בצורה חכמה ויעילה, כדאי להסביר להם גם את התכלית שמאחורי המשימה. באופן אידיאלי, עדיף להגדיר להם קודם כל את היעד, ורק לאחר מכן את הצעדים להגשמתו.

למידע נוסף על ניהול עובדים, איך לתת משימות בצורה נכונה ואיך לגרום לעובדים להקשיב לך, ניתן להיכנס לאתר ולחפש נושאים כמו: "איך לתת משימות", "ניהול עובדים", "אימון מנהלים" ועוד.

בהצלחה!
לשכנע עובדים בעבודה פתרון הבדל אוכל איך לנהל מנהלים הבדלה משמעות שינוי קושי להקשיב איך לנהל איך לנהל מנהל איך לנהל מנהלים איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לתת משימות איך לתת משימות לעובד איך לתת משימות לעובדים אימון אימון למנהלים אימונים ארגון הסבר הסברים יועץ יעוץ יעוץ ארגוני כיצד לנהל כיצד לנהל עובדים להסביר להסביר את מטרת המשימה לעובדים להתאמן למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים למה לנמק את המשימה לעובדים למנהלים לנהל לנהל מנהל לנהל מנהלים לנהל עובד לנהל עובדים לנמק לנמק את המשימה לעובדים לתת לתת משימות לתת משימות לעובד לתת משימות לעובדים מהי מטרת מטרות מטרת המשימה לעובדים מנהל מנהלים משימה משימות משימות לעובדים ניהול ניהול מנהלים ניהול עובד ניהול עובד כמו רובוט ניהול עובדים עובד עובדים עובדים או רובוטים רובוט רובוטים תכלית
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
איך להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר
... להיות יותר חכם? תרגיל לפיתוח החשיבה, איך לפתח שיחה? איך לפתח את השכל? להתרגל לשאול שאלות, להגיד לא הבנתי, לבקש הסברים, להיות מוכן להיות טיפש, להתרגל לא לדעת, מיומנויות שיחה, לבקש ממישהו להגדיר איך לפתח את השכל ולהיות חכם יותר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג כאן הוא שבן אדם שמעוניין להיות חכם יותר חייב לפתח את ההרגל לשאול שאלות ולבקש הסברים, אפילו כאשר נדמה לו שכבר הבין את השאלה או כאשר הוא חושב שהתשובה כבר ברורה לו. התרגול המרכזי שהוא מציע הוא שאדם יציב לעצמו משימה: ... לא הבנתי כי זה נותן להם תחושה של טיפשות, או שהם לא מספיק חכמים. אך אליעד כהן מדגיש שדווקא היכולת להגיד לא הבנתי, תסביר לי שוב היא היכולת שמפתחת את החשיבה ואת החוכמה. היכולת הזו מחייבת את האדם להיות מוכן להיות טיפש, כלומר, להכיר בזה שהוא לא יודע הכל ... הכל מיד. לדעתו של אליעד, אדם חכם באמת הוא זה שמוכן לקחת סיכון חברתי ולהודות בפני אחרים שהוא לא הבין או שהוא צריך הסבר נוסף. איך לשפר את יכולת השיחה ולפתח את הדיון? אליעד מציע לא רק לשאול שאלות נוספות על השאלה שנשאלה, אלא לבקש הסבר נוסף ממי ששואל את השאלה המקורית. במקום לענות מיד, כדאי לעצור ולשאול את השואל למה בדיוק הוא מתכוון. לדוגמה, אם מישהו שואל: למה אתה לא ... הנדון. מהי המשמעות של תרתי משמע ואיך היא תורמת לפיתוח החשיבה? הדגש של אליעד כהן על תרתי משמע הוא מרכזי בהרצאה. הוא מסביר שהרבה שאלות או משפטים מכילים בתוכם משמעויות שונות או יכולות להיות מפורשות במספר דרכים. כאשר בן אדם מתרגל לעצור ולחשוב האם יש לשאלה ... - משמע שהבעיה היא אצל המקשיב, שהוא לא הצליח להבין את מה שנאמר. למה אתה מתכוון? - משמע שהבעיה היא אצל הדובר, שהוא לא הסביר את עצמו היטב או לא שאל בצורה נכונה. הבחירה בין שתי האמירות תלויה במטרה של השואל. אם האדם רוצה לקחת אחריות על חוסר ההבנה, הוא יבחר לומר לא הבנתי. אם הוא רוצה להעביר את האחריות למי ששואל או מסביר, הוא יאמר למה אתה מתכוון?. אליעד מסביר שהיכולת להבחין בין שני מצבים אלו ולהשתמש בכל אחד מהם בצורה מודעת היא חלק להיות חכם. איך להשתמש בשאלות כדי לפתח אינטראקציה טובה יותר בשיחה? אליעד כהן מציע שאם רוצים לפתח שיחה, כדאי לשאול שאלות שגורמות לאדם השני להרחיב ולהסביר את דבריו, כמו: האם אתה יכול להסביר שוב? או למה בדיוק אתה מתכוון?. אך הוא מזהיר שלא לעשות זאת בצורה אוטומטית מדי או מלאכותית, אלא כאשר באמת קיימת חוסר בהירות. ...
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
... אקשן - לברוא בני אדם, להכניס טוב ורע למציאות וליצור עניין. אליעד מסביר בפירוט מדוע הטענה שאלוהים ברא את העולם ... השאלה האמיתית היא מי או מה יצר את הרצון הראשוני אצל אלוהים. הוא מסביר שהרעיון שאלוהים ברא את הרצון ללא רצון ... היה קיים - אז כיצד בכל זאת נוצרה נפרדות מתוך אחדות מוחלטת? אליעד מסביר בפרוטרוט את הקושי הלוגי בפרדוקס הזה: אם ... השאלה הזו חושפת את הסתירה העמוקה בהבנת מושג הבריאה והאחדות. מדוע ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים אינו מספק? אליעד כהן שולל גם את ההסבר שאלוהים ברא את העולם כדי להיטיב לנבראים. הוא מציין שהסבר כזה מניח חוקיות מסוימת - טבע הטוב ... ולמה בכלל אלוהים רצה להיות טוב מלכתחילה? שאלות אלו חושפות שוב שההסברים הנפוצים אינם נותנים פתרון אמיתי לשאלת ... אלוהים כיוצר מדוע יש שטוענים שאלוהים ברא את העולם מתוך שעמום? יש הסברים שונים לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. אחד ההסברים טוען כי לפני בריאת העולם התקיימה רק ... כביכול בראה את העולם, יצרה טוב ורע, והכניסה עניין במציאות. יש גם הסברים נוספים, כמו הרעיון שאלוהים רצה להיטיב ... או רצה לגלות את מלכותו, אך בכל המקרים מדובר בהנחות שונות שמנסות להסביר מדוע נוצר הרצון לברוא. למה הטענה ... שום דבר נפרד מאלוהים. מדוע השאלה על מקור הרצון ממשיכה להטריד? כל הסבר שנותן סיבה מסוימת לבריאה, כמו שעמום, ... בעינה: כיצד נוצרו בכלל האפשרויות הנפרדות מתוך אחדות מוחלטת? מדוע הסברים מקובלים כמו אלוהים רצה להיטיב אינם באמת ... כאן נשאלת השאלה מה יצר את טבעו הטוב או את הנטייה להיטיב. בנוסף, הסברים כאלו מבוססים על חוקים או הגדרות מסוימות שמייחסים לאלוהים, אך הם אינם מסבירים מה עומד מאחורי עצם קיומן של אותן ... וכל השאלות מתנקזות לתובנה שהמהות של המציאות חורגת מכל חוקיות או הסבר לוגי רגיל. למה לא לפחד לשאול שאלות ... הדרך להגיע לאחדות אמיתית היא לא לפחד לשאול שאלות ולערער על כל הסבר שאינו שלם באמת. ברגע שאדם ממשיך לשאול ... הם אומרים שהסיבה היא כי אלוהים חווה סוג של שעמום, ולצד זה יש הרבה הסברים אחרים, כי רצה להיטיב לננבראיו, כי רצה לגלות את מלכותו, כל מיני שקרים כאלו ואחרים. עכשיו נסביר למה ההסבר שהבריאה של אלוהים היתה כתוצאה של שעמום, למה הוא הסבר לא נכון. ומי שיש שכל בקודקודו, יבין שהשעמום של אלוהים לא מצדיק את בריאת העולם! ולמה? למה זה לא מסביר את בריאת העולם, כי מה שאני תמיד מסביר זה שבריאת העולם, זה עצם השינוי הראשון ... כי באותה המידה יכל לא להשתעמם, רק אנשים מטופשים אומרים כאלו הסברים, כי ההסבר הזה לא נותן שום דבר, כי הא שאלה הנשאלת ... גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד שהוא ... הבריאה המצב היה כמו עכשיו, אבל מה זאת אומרת? יש פה שכל אחר שצריך להסביר אותו. מי שיתבונן על הפרדוקסים האלו ...
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים, לא לפחד ללמוד לבד ולטעות בהבנת הספר להיות אלוהים
... אלוהים? הרבה אנשים שניגשים לספר להיות אלוהים של אליעד מרגישים פחד ללמוד אותו לבד, והם חוששים לטעות בהבנת התכנים שלו. הפחד הזה נובע מכך שהם שומעים הסברים של אחרים, ובמיוחד מאליעד עצמו. דווקא ככל שהם מקבלים יותר הסברים מפורטים, יותר לעומק ויותר בהירים על הספר, כך הם נעשים מתוסכלים ומתבאסים עוד יותר לקרוא את הספר לבד. מצב זה יוצר תחושה של תלות בהסברים, כך שהאדם חושב שהוא כבר לא יכול להבין את הדברים בכוחות עצמו. מדוע הסברים מפורטים גורמים לפחד ללמוד לבד? לכאורה, היינו מצפים שהסברים מפורטים יאפשרו לאנשים להבין טוב יותר את הספר להיות אלוהים, אבל בפועל קורה משהו הפוך: הסברים מפורטים מדי גורמים לאדם לפקפק ביכולתו להבין לבד. ההסבר של אליעד לתופעה הזו הוא שבזמן שאדם שומע הסברים מפורטים, הוא נחשף רק לווריאציה אחת או נקודת מבט אחת. הוא מתרגל לחשוב שהפרשנות שהוא שומע היא הנכונה היחידה או העיקרית, ומאבד את היכולת ... דבר כזה לטעות בהבנת הספר להיות אלוהים. למעשה, כל הבנה של האדם את הספר, כולל הבנות שכביכול נראות מוטעות, הן למעשה חלק מהדרך ומההתפתחות של האדם. אליעד מסביר שצריך להבין את כל הווריאציות וכל הנקודות המבט האפשריות כדי לתפוס את העומק האמיתי של הספר. גם אם נראה לך שטעית, הטעות היא רק חלק מהמסע, ... פחד הטעות בלמידה עצמאית של הספר? כדי להתגבר על הפחד ללמוד לבד, צריך להבין שכל נקודת מבט, גם אם היא שונה ממה ששמעת או למדת, יש בה ערך ומשמעות. אליעד מסביר שכאשר אתה חושב שהבנת משהו בצורה מסוימת, תמיד טוב לבדוק גם את ההפך. כלומר, אם אתה חושב שהבנת משהו באופן מסוים, נסה לראות את הזווית ... משמעותית. לסיכום, למה לא לפחד ללמוד לבד? לסיכום, חשוב לא לפחד ללמוד לבד את הספר להיות אלוהים, וחשוב עוד יותר לא לפחד לטעות בהבנתו. אליעד מסביר שהבנה אמיתית ועומק מגיעים דווקא מתוך ניסיון עצמאי, מתוך התמודדות עם קשיים, מתוך חיפוש מתמיד אחרי נקודות מבט שונות ואף סותרות. הוא מעודד ... האם יש דרך אחת נכונה להבין את הספר להיות אלוהים? מה המשמעות של להבין את כל הווריאציות בספר להיות אלוהים? למה חשוב להתמודד לבד עם הקשיים בלימוד? כיצד הסברים מפורטים יכולים לפגוע בלימוד עצמי? ...
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
פרפקציוניזם, קבלת החלטות, לא מצליח להחליט, לא יודע מה להחליט, רוצה להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד
... להיות בטוח, רוצה משהו מושלם, לא מצליח להסביר, לא מצליח להתמקד למה קשה להחליט מה להסביר כשיש המון אפשרויות? אליעד כהן מתייחס למצב בו אדם מתכנן מראש להסביר משהו לאנשים אחרים, אך נתקל בקושי עצום כי ... שהוא כבר לא בטוח בשום דבר ולא יודע מה להסביר. האם באמת יש לך רצון להסביר? אליעד מבהיר כי לפני שעוסקים בשאלה איך להסביר, צריך לשאול קודם כל אם בכלל קיים רצון אמיתי וברור להסביר. הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אדם רוצה להסביר לאחרים שצריך להרים את יד ימין למעלה, עליו ... מכך שהאדם לא בטוח באמת בדבר שהוא עומד להסביר. אי - ודאות זו היא שגורמת לבלבול ולעומס ... לפתרון הוא להבין האם האדם אכן רוצה להסביר והאם הוא סגור ובטוח על התוכן שאותו הוא רוצה להעביר. מה ההבדל בין הסבר מוחלט להסבר יחסי? אליעד מציג את ההבדל בין שני סוגי הסברים: הסבר מוחלט: ניסיון להציג אמת ... אחרות. במצב כזה, האדם מנסה למצוא את ההסבר האחד שתקף בכל מצב, ולכן נתקל תמיד בספקות והיפוכים, מה שגורם לעומס ולבלבול. הסבר יחסי: גישה של הסבר שהוא נכון חלקית, נכון במסגרת מסוימת או במצב ספציפי, ולא מחויב להיות נכון באופן מוחלט. הסבר כזה מאפשר לאדם להסביר משהו בצורה נינוחה יותר, כי הוא אינו מנסה להוכיח אמת מוחלטת אלא מציע אפשרות סבירה. אליעד מייעץ כי מי שמתעקש על הסברים מוחלטים תמיד ירגיש עומס, ואילו מי שמוכן לקבל הסברים יחסיים יוכל להסביר בקלות יותר, כי הוא מרגיש שלמות עם משהו ... אינו מושלם. כיצד פרפקציוניזם מונע ממך להסביר? הקושי הגדול אותו מתאר אליעד הוא ... אדם פרפקציוניסט רוצה שכל דבר שהוא מסביר יהיה מושלם וללא פגם. הבעיה היא שהמציאות לא ... נלכד בקונפליקט פנימי בין הרצון להסביר את הדבר המושלם לבין המציאות שלעולם לא ... באמת להציג משהו מושלם לחלוטין. אליעד מסביר כי זו למעשה התחזות לחפש שלמות מוחלטת, מפני שאם ... שהוא חייב להיות בטוח ב - 100% לפני שהוא מסביר משהו, הוא צריך קודם כל להיות בטוח לחלוטין שהוא ... שלו בשלמות. מה הקשר בין שביעות רצון לבין הסבר יחסי? אליעד כהן מדגיש שהיכולת להסביר משהו בצורה נינוחה תלויה ביכולת של האדם ... מסוגל ליהנות מדברים יחסיים, הוא יוכל להסביר בקלות ובבהירות בלי להרגיש עמוס ומוצף, גם ...
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
טיפול סכיזופרניה פרנואידית, ניתוח טיפול בסכיזופרניה, שדים שולטים בי, קורות לי תופעות על טבעיות, איך נוצרת סכיזופרניה? איך נוצרת הפרעת אישיות פרנואידית? איך נוצרת פסיכוזה? איך נוצרת אישיות גבולית? איך נוצרת הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... ההתאמנות המרובה. במקום לחפש הסברים מציאותיים כמו שיפור בתזונה או תכנית אימונים נכונה, הוא מייחס את כישלונו למעצורים חיצוניים, כגון כישוף או שליטה על - טבעית. את התהליך ניתן לחלק ... האדם מחפש סיבות חיצוניות להסביר את הכישלון, כמו כישוף או שליטה חיצונית. שלב 4: חיפוש סיבות על - טבעיות - בתגובה לכישלון, האדם מתחיל להאמין בכוחות חיצוניים כמו שדים או מלאכים ... והאדם עוזב את החיפוש אחר הסברים רציונליים. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב זה, האדם כבר לא רואה את עצמו כאחראי לכישלונותיו, אלא כקורבן של כוחות חיצוניים, מה שמוביל להרגשת אובדן ... במקרה של האדם המתאמן, חשוב להסביר לו איך באמת פועל מנגנון פיתוח השרירים, תוך הצגת עקרונות תזונה נכונה ואימון אפקטיבי. טיפול קוגניטיבי - התנהגותי עשוי לעזור לאדם להבין את ... ולמנוע את התדרדרותו על ידי הסברים הגיוניים, חינוך לחשיבה רציונלית וטיפול קוגניטיבי - התנהגותי. סכיזופרניה - סימנים, גורמים ודרכי טיפול איך נוצרת הפרעה נפשית פסיכוזה והזיות - איך ... חווה תופעות שהוא אינו מצליח להסביר אותן באופן רציונלי. במקרה זה, חוסר היכולת להעלות מסת שריר על אף שהתאמץ מאוד, מה שמוביל אותו למסקנה בלתי מבוססת שהוא נמצא תחת השפעה חיצונית כמו ... ולחקור פתרונות, הוא מחפש הסבר חיצוני למה שהוא חווה. הוא מתחיל לשאול את עצמו: למה זה קורה לי? ומכיוון שאינו מוצא תשובה הגיונית, הוא מתחיל לפתח פרשנות מוטעית. שלב 4: חיפוש סיבות על ... פסיכוטית, שבה התודעה מייצרת הסברים שווא כדי להתמודד עם חוסר ההיגיון הנתפס. שלב 5: חיזוק האמונה במחשבות השווא - מרגע שהאדם מאמין שהכישוף הוא הגורם לאי - הצלחתו, כל כישלון נוסף מחזק את אמונתו. הוא מפסיק לבדוק הסברים רציונליים ומעמיק בתוך עולם של הזיות ומחשבות שווא. שלב 6: איבוד תחושת השליטה - בשלב מתקדם יותר, האדם אינו רואה עצמו עוד כאחראי למצבו, אלא כקורבן של ... למציאות אובייקטיבית - להסביר לו כיצד באמת עובד מנגנון פיתוח השרירים. ללמד אותו תזונה נכונה, עקרונות אימון והחשיבות של התמדה. התמודדות עם חרדה והסרת אמונות כוזבות - להסביר שהאמונה בשדים או כישוף היא ניסיון לא רציונלי לתת פשר לתופעות לא מובנות. לעודד אותו לבדוק את המציאות באופן מבוקר ולראות האם קיימים הוכחות ... הצלחה, אשר גורמים לאדם לחפש הסברים חיצוניים לתופעות שאינן מובנות לו. ככל שהאמונה בכוחות חיצוניים גדלה, כך היא מחזקת את עצמה ויוצרת מעגל של מחשבות שווא והזיות. הדרך למנוע או לטפל ...
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - לכל שאלה תשובה בספר להיות אלוהים, איזה נושאים יש רק בספר להיות אלוהים
... של אליעד כהן עוסק במגוון רחב ועמוק של שאלות ותשובות, ומכיל הסברים מפורטים ומלאים על נושאים שרק בספר זה ניתן למצוא תשובות עליהם. מטרתו של הספר היא להעניק לקורא הבנה עמוקה יותר לגבי טבע המציאות, קיום האדם, ... מוזרה או בלתי נתפסת, מוצאת את התשובה שלה בספר הזה. אליעד מסביר שאם יש נושא שאינו מופיע בספר להיות אלוהים, המשמעות היא שאותו נושא או אותה שאלה היו חסרי משמעות או חסרי היגיון עד כדי כך, שאי אפשר כלל לתת ... חלום של מישהו אחר? אליעד כהן נותן דוגמה לרעיון המאתגר הזה ומסביר אותו לעומק. הוא מציין שיש תפיסה שהעולם כולו יכול להיות סוג של חלום שמישהו אחר חולם, כלומר, שכל אחד מאיתנו עשוי להיות דמות בתוך חלום של ישות אחרת. בתוך ההסבר הזה עולה שאלה נוספת, עמוקה יותר, האם אותו אדם שחולם אותנו גם הוא עצמו חלק מחלום של ישות נוספת? זהו רעיון פילוסופי מוכר אך מורכב, המתואר בספר בהרחבה ומקבל הסברים מפורטים. הרעיון הזה מוצג כדוגמה לכך שהספר מתמודד עם שאלות פילוסופיות שנראות לכאורה מוזרות או בלתי ניתנות לפתרון, אך דווקא בספר להיות אלוהים ניתן למצוא להן הסברים הגיוניים, ברורים ומפורטים. הספר אינו מתעלם מאף שאלה, אלא מציג תשובות שמנסות לגעת במהות האמיתית והעמוקה של המציאות והקיום. איך ניתן להבין את ... לפתור בדיוק את הנקודה הזו. אליעד מציין במפורש שהספר נועד להסביר דווקא את האזורים הקשים ביותר להבנה, אלו שנחשבים לבלתי ניתנים להסבר בפילוסופיות אחרות. הספר לוקח את הקורא לתוך מסע תודעתי בו כל שאלה לגיטימית ומקבלת מענה ברור, הגיוני ושלם. במילים אחרות, הספר שובר את התפיסה ... מדוע שאלות מסוימות נתפסות כמוזרות או טיפשיות? אליעד כהן מסביר ששאלות מוזרות או לכאורה טיפשיות נובעות מחוסר הבנה של האדם ששואל אותן, אך בספר להיות אלוהים הוא מתייחס אליהן ברצינות מלאה ומנסה להציג לקורא ... אחרים? אליעד מדגיש שבשונה מספרים אחרים שמתמקדים בעיקר בהסברים מוגבלים או משאירים תחומים לא פתורים, הספר להיות אלוהים מתמקד בהסברים מלאים ללא נקודות עיוורות. כל רעיון, דוגמה, מחשבה או שאלה שהאדם יכול להעלות, מטופלת בספר הזה לעומק וללא השארת פינות לא ברורות. יתרון זה הופך ... את טבע הקיום והמציאות, ללא הגבלות וללא תחומים שלא מקבלים הסברים ברורים ומפורטים. האם המציאות היא חלום של מישהו אחר? מה מיוחד בספר להיות אלוהים? איך להבין את מה שאי אפשר להבין? למה שאלות מסוימות נחשבות ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... דאגה שהיו לנו כבר התגשמו באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר בין ... אם אי אפשר לקחת משם כסף או תועלת מעשית, למה זה חשוב?. הטענה היא שאם יש אפשרות שכן ניתן להתחבר לאותו יקום ולמשוך ממנו תועלת כלשהי, אולי כדאי לבדוק את זה. בנוסף, יש הסבר שכל רעיון חדש, כולל יקומים מקבילים, נבדק במדע מתוך סקרנות, כי לך תדע לאן זה עשוי להוביל. אולי מתוך המחקר נגלה דרכים חדשות להחיות מתים, לעקוף את ... לנו. לפי אותה תפיסה, לפני כן לא היה מקום ולא היה זמן. מנגד, נטען שיש היגיון בסיסי פשוט שלפיו המקום והזמן הם אינסופיים, תמיד אפשר להמשיך עוד ועוד במקום או בזמן. אחד ההסברים הוא שהמדענים מתייחסים לגבולות היקום שלנו, אך ייתכן שמעבר לאותם גבולות מתקיים מרחב נוסף של מקום וזמן בלתי מוגבלים. האם אינסוף אפשרויות מבטיח שכל ... שבעצם עצם היותה של אפשרות כזו קיימת - פירושו שהיכן שהוא במרחבי האינסוף היא מתממשת. איך מגיעים לרעיון של אינסוף יקומים מקבילים? נטען שרעיון היקומים המקבילים הוא דרך להסביר את הרעיון שלפני מימוש כלשהו יש פוטנציאל אינסופי: לפני שבמציאות שלנו נבחרת צורה אחת (למשל שולחן או לא שולחן), יש פוטנציאל לכל האפשרויות. אם ... על המציאות רק מצד המימוש, אנו רואים צורה אחת בכל רגע (לדוגמה, כאן ועכשיו יש שולחן), אבל אם נביטים על המציאות מצד הפוטנציאל, הרי בכל נקודה יכול להיות הכל. עולה עוד הסבר מעולם הפיזיקה הקוונטית: דוגמת החתול של שרדינגר מראה שיש מצב שבו החתול גם חי וגם מת לפני התצפית, וכשמתבוננים רואים תוצאה אחת בלבד. השאלה היא לאן ... כל התוצאות האחרות, מובילה להנחה על פיצול המציאות לאינסוף מסלולים מקבילים (או יקומים מקבילים). בנוסף, הרעיון של אנטי - חומר ותופעות שבהן חלקיק מופיע ונעלם, עשוי להסביר שאטום מסוים חולק מעין מיקום עם יקום אחר. לא תמיד הדבר ברור עד הסוף, אך הוא מניע סקרנות מדעית ופילוסופית רחבה. האם זה סותר את תפיסת החלל והזמן ... אחת? ומה המשמעות של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים התמודדות עם פחדים דרך הבנת הפוטנציאל האינסופי דרכי חוויה של אחדות ונפרדות הקשר בין ... עולמות חשוב כי המדע בודק כל רעיון אפשרי. אף פעם אי אפשר לדעת למה מחקר תאורטי, כמו על יקומים מקבילים, יוביל. אולי ייווצרו תגליות שמאפשרות להחיות מתים, ואולי יתגלו הסברים נוספים על טבע הזמן, המקום והחומר. מה פירוש אין סוף מקום וזמן? ישנה טענה שבמסגרת ההיגיון הפשוט, המקום והזמן עצמם הם אינסופיים. לכאורה, אם נוסעים ... עצם העובדה שיש אין סוף אפשרויות מבטיחה שכל האפשרויות אכן מתגשמות. הרי אפשר לטעון שאולי קיים רק חלק מהאפשרויות. אבל מי שמחזיק בגישה שכל מה שאפשרי אכן קורה היכנשהו, מסביר שאם המקום והזמן אינסופיים, אז בכל נקודה יש את כל הדברים האפשריים - אלא שמנקודת המבט שלנו אנחנו רואים בכל רגע רק מימוש אחד. מה פירוש לראות את הכל ... לומר שבאותו זמן ובאותו מקום קיימות כל האפשרויות במקביל. אך מנקודת מבט של מימוש, הזמן והמקום מצמצמים את החוויה לאפשרות אחת בכל רגע ובכל נקודה. איך החלומות והדרדסים מסבירים את המעבר בין מציאויות? ניתנת דוגמה מסדרת הדרדסים, ובה קסם גורם לכל מי שנרדם על מיטה מסוימת להיכנס לעולם החלום שלו. בכל פעם שמישהו אחר נרדם באותה ... מגיע להבנה שהזמן והמקום הם בבסיסם סוג של אשליה. אם בכל נקודה אפשר שיהיו דברים סותרים, אז יש פרספקטיבה גבוהה יותר שממנה אין בכלל שינוי, כי הכל מתרחש בו זמנית. ההסבר ממשיך וטוען שכאשר מתייחסים למציאות ברצינות, חווים צורך להחליט אם להתחיל ללמוד או לא ללמוד, כי נדמה שיש רק תרחיש אחד שיתממש. אבל מנקודת מבט של ... משום שתמיד יש יקום שבו משהו אחר התרחש. מצד שני, זו גם יכולה להיות הבנה שמשחררת מפחד, כי כשמבינים שיש אינסוף הסתעפויות, שום דבר לא נעצר ולא באמת נעלם. יש גם מי שמסביר שכל רגש, מחשבה או אירוע תלויים רק בסידור של אטומים או בחיבור של תהליכי מוח וכימיה, ומבחינה רחבה יותר גם אלה חלק מאין - סוף אפשרויות. בסופו של דבר, ... בכל מקום ובכל זמן כל האפשרויות מתקיימות. האם אפשר להוכיח את זה? למעשה אין הוכחה ישירה שאכן פועל יוצא של אינסוף מרחבים וזמנים הוא שכל האפשרויות מתגשמות. יש שיסתפקו בהסבר קוונטי או בלוגיקה על פוטנציאל אינסופי, ויש שיאמרו שזוהי רק אפשרות פילוסופית. אך עצם הרעיון משפיע מאוד על תחושת האדם כלפי עצמו וכלפי המציאות, ועל ...
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
זוגיות, זה לא אתה זה אני, למה היא לא רוצה אותי? למה הוא לא רוצה אותי? למה היא נפרדה ממני? למה הוא נפרד ממני? מה לא בסדר בי? במה אני צריך להשתנות, לחזור לאקסית, התמודדות עם פרידה
... זה אני בזוגיות? הביטוי זה לא אתה, זה אני נפוץ בסיטואציות של פרידה או דחייה רומנטית, אך אליעד כהן מסביר שהעניין מורכב יותר ממה שנראה. על פניו, כשמישהי אומרת זה לא אתה, זה ... אתה לא הצלחת לתת לה תחושת ביטחון מלאה, ולכן יש לך חלק מסוים גם בזה. מה עושים כשהצד השני לא יודע להסביר מדוע הוא לא רוצה להיות איתך? פעמים רבות, האדם שנפרד או דוחה לא ... למה הוא לא רוצה אותה, הוא עלול להתחיל להמציא סיבות בדיעבד. התופעה הזו מתרחשת כי הצד שנדחה רוצה לקבל הסברים לוגיים וברורים, אבל לפעמים אין הסבר ברור. לכן האדם השני מתחיל להמציא סיבות מלאכותיות, רק כדי לספק תשובה ... לה למצוא את מקומה בלי שתצטרך להרגיש רע. מה גורם לוויכוחים וחיפוש סיבות מלאכותיות בפרידה? אליעד כהן מסביר מצב נפוץ שבו האדם שנדחה מנסה בכוח להבין מה לא בסדר בו, ואז האדם ... לפרידה אינה קשורה בחסרונותיו או בהתנהגותו של בן הזוג, אלא דווקא במשהו פנימי אצלו עצמו. אליעד כהן מסביר שהמשמעות הפשוטה של הביטוי היא שאותו אדם לא מוצא סיבה הגיונית ... עתידית ולכן היא מעדיפה לא להתחיל את הקשר בכלל, אף שאין לך שום חיסרון ברור. למה לפעמים אנשים מתקשים להסביר את הסיבה האמיתית לפרידה? לפעמים הצד שנפרד לא יכול להצביע על סיבה מדויקת. ברגע שבן הזוג השני מתעקש לקבל הסברים מדויקים, מתחילים להמציא סיבות בדיעבד שאולי אינן אמיתיות כלל. לדוגמה, אדם יכול להרגיש נחות ליד בת זוגו ולהיפרד ממנה בלי יכולת להסביר לה בצורה ברורה. אם היא תתעקש להסביר, הוא עלול להמציא סיבות מלאכותיות, שכביכול מצדיקות את ההחלטה, ... נחיתות עצמית שלו ולא לחיסרון אמיתי אצלה. האם הסיבה האמיתית לפרידה היא תמיד משהו שקשור בך? אליעד מסביר שברמה העמוקה, אפשר לטעון שהסיבה לפרידה היא תמיד קשורה גם אליך. ... אומרת זה לא אתה, זה אני, זה עלול להיות בגלל שהיא לא רוצה לחפש סיבות מדויקות או שהיא פשוט לא יודעת להסביר לעצמה למה היא מרגישה שזה לא מתאים. האם תמיד יש משהו באדם עצמו ... התופעה של חיפוש סיבות בדיעבד לפעמים קורה שכאשר אדם לא רוצה להיות עם מישהו אחר, הוא בעצמו לא יודע להסביר למה. אבל ברגע שהשני מתחיל להתעקש אבל למה? - אז הוא מתחיל לחפש ... שמרגיש נחות ליד בת זוגו יכול לומר לה זה לא את, זה אני. אבל אם היא לא תקבל את התשובה הזו ותתעקש שהוא יסביר לה מה בדיוק הבעיה, הוא עלול בסוף להמציא סיבות שלא בהכרח היו שם ... היית מוצא דרך לגרום לו להרגיש בנוח יותר. לפעמים אנשים שלא רוצים להיות עם מישהו מסוים לא מצליחים להסביר את הסיבה בעצמם ומתחילים להמציא הסברים בדיעבד. אהבה וזוגיות התמודדות עם דחייה רומנטית ביטחון עצמי והשפעתו ...
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
עצות ויועצים, בחירת יועץ, בחירת מנטור, לבחור יועץ, לסמוך על היועץ, איך לא ליפול עם נוכלים? איך לבחון איש מקצוע? איך לדעת האם זה איש מקצוע? איך לזהות נוכלים? איך לזהות שקרנים? איך לזהות שרלטנים? למה לשאול למה? סוגים של יועצים
... השאלה למה מסייעת לחשוף את עומק הידע של היועץ. יועץ שמבין את התחום שבו הוא עוסק ישמח להסביר ולפרט כל פרט ופרט. לעומת זאת, יועץ שמגיב בחוסר סבלנות או ... כגון: למה זה ככה?, מה ההיגיון מאחורי זה? ולמה זה לא עובד בדרך אחרת?. יועץ טוב לא רק יסביר, אלא גם יתעקש שאתם תבינו את מה שהוא מסביר. אם הוא לא רוצה שתשאלו שאלות, זה סימן שייתכן שהוא מסתיר מידע. ... למה צריך להחליף את המנוע?, איך הרעש קשור למנוע? ולמה זה פתרון נכון? אם המוסכניק יכול להסביר את הקשר בצורה ברורה ומנומקת, זה סימן שהוא מבין את המצב ... את חוסר הידע האמיתי שלהם, ולכן הם עשויים להימנע מלספק תשובות עמוקות או להימנע מלספק הסברים מנומקים. לעיתים הם ינסו להפעיל מניפולציות רגשיות או להפעיל סמכות ... ולמה התנועה הזו מזיקה? תשובות ברורות ומנומקות מעידות על ידע עמוק, בעוד שאי - יכולת להסביר את הקשר עשויה להצביע על חוסר ידע או על הימצאות בשדה נוחות ... חיצונית, לא יוכל לפתח הבנה אמיתית. חכמה אמיתית נוצרת כאשר אנחנו שואלים שאלות, מחפשים הסברים ומבינים את התשובות. יועץ אמיתי ייהנה מלספק תשובות וללמד אתכם את ... את יכולת השיפוט שלנו כדי לקבל החלטות מושכלות. יועץ אמיתי ישמח שתשאלו אותו שאלות וינסה להסביר לכם את כל הפרטים עד שתבינו את ההיגיון מאחורי העצה. איך ... אותו שוב ושוב למה?. כאשר מישהו נותן עצה או קובע שצריך לעשות משהו מסוים, כדאי לבקש ממנו הסבר מפורט: למה הוא חושב שזה הפתרון, מה הקשר בין הסיבה לתוצאה, איך הדברים מסתדרים מבחינה הגיונית, ולמה לא לבחור בדרך אחרת. ככל שתשאלו יותר למה? ותתעמקו בהסברים, כך תוכלו לגלות אם הוא באמת מבין לעומק את הנושא או שהוא רק מחרטט ... אפשר לחשוף את עומק הידע האמיתי של היועץ. יועץ שמשמח אותו שאתם שואלים למה? ורוצה להרחיב ולהסביר עוד ועוד, מעיד על כך שיש לו ידע מבוסס, היגיון סדור, והוא ... הזה מקושר לבעיה? וכדומה. חשוב לא לשאול למה? סתם כמו תוכי, אלא לוודא שבאמת מבינים את ההסבר ומנסים לבדוק אם הוא עקבי. יועץ טוב גם ירצה לבדוק אם הבנתם אותו ... איך זה קשור לרעש? למה הרעש מעיד על תקלה כזאת? וכן הלאה. אם הוא עונה בטענות מדויקות ומוכן להסביר עוד ועוד, כנראה שהוא יודע על מה הוא מדבר. אם לעומת זאת הוא ... פועלים כמי שסומכים על היועץ בעיניים עצומות, אלא מפעילים שיקול דעת משלכם. יועץ הגון יעדיף להסביר לכם את ההיגיון, כי רק כך תוכלו באמת לדוג בעצמכם ולא להסתמך ... לכאלה שמאמינים ללא בדיקה, בלי לוודא שהם מבינים את ההיגיון שמאחורי הסיפור או הציווי. לפי ההסבר הזה, אדם יכול לתהות בכל דבר ולשאול עוד ועוד שאלות, אבל פעמים רבות ... שמעוניין להגיע לחכמה אמיתית, ישאל תמיד למה? ולא יסמוך על תעודות או מעמד חברתי. הוא ידרוש הסברים מפורטים, יבקש להבין את הקשר בין הסיבה לתוצאה, וישווה גרסאות ... או כל תחום אחר - השאלה למה? היא המפתח. אדם שיש לו ידע אמיתי וכוונות טובות, ישמח להרחיב ולהסביר גם בפעם העשירית. אדם שנלחץ או מתחמק, יתמקד לרוב בנראות ...
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
גישות בניהול משברים, מצליחנות וניהול משברים, מה הדעה שלך על משבר הקורונה אומרת עליך? לוזריות וניהול משברים, במה תלוי אם אתה מרוצה מניהול משבר הקורונה? מה הדעה שלך על ביבי אומרת עליך? האם משבר הקורונה מנוהל נכון?
... אלא בתפיסת עולמו האישית ובאופי ההתנהלות האישית שלו. אליעד כהן מסביר כי אם אדם מרוצה מהתנהלות המדינה, הסיבה לכך היא שלפני שהוא משמיע דעה על התנהלות המדינה, הוא שואל את עצמו אם הוא היה מצליח לנהל את המצב בצורה טובה יותר מהמנהיגים. לדוגמה, ... שלו בצורה דחיינית או משקפת חוסר תכנון מראש, כך שהוא לא רואה בעיה בהסברים אלו, כי הוא עצמו נוהג לפסול את הצורך במתן הסברים והכנה מראש. לעומת זאת, אדם עם רף גבוה לא יסכים לקבל את התירוצים הללו, אלא ישאל למה לא ניתן ללמוד ממדינות שהצליחו יותר. איך אירועי הקורונה מדגישים את ההבדלים בין לוזר ... לרוב לשכבות אוכלוסייה חלשות יותר, עם רמות השכלה והכנסה נמוכות. ההסברים המועלים על ידי המצביעים לביבי נוטים להיות בהגנה על הקיים, כשהם מבססים את עמדתם על ההשוואה למצבים גרועים יותר במדינות אחרות, וכך הם מצדיקים את חוסר ההצלחה. לעומתם, אנשים ... האישיים כדי להבין את העמדות כלפי התנהלות המדינה. אנשים שמקבלים את הסברים כמו המצב במדינות אחרות גרוע יותר אינם מבקרים את ההתנהלות במערכת, כי הם עצמם לא מסיקים ביקורת על פעולתם האישית במצבים דומים. מי שמנהל את חייו באופן שאפתני, עם רף גבוה, לא ... מה קובע אם אדם מרוצה או לא מרוצה מהתנהלות המדינה במשבר הקורונה? ההסבר מתחיל בקביעה שהתחושה של אדם כלפי התנהלות המדינה נקבעת לפי האופן שבו הוא עצמו מתנהל בחייו. אם אדם חושב שהוא היה פועל טוב יותר מראש הממשלה או ממקבלי ההחלטות, הוא יחשוב ... שונות, כמו רכישת ציוד רפואי או קבלת החלטות. הוא יגיד לעצמו שזה סביר או הגיוני. מנגד, מי שמקפיד לפעול במהירות ולא מוכן לתירוצים, יראה בכל דחייה או הססנות ככישלון ניהולי. כך שאדם שיפוטי או שאפתן - יסבור שהמדינה לא מתנהלת כראוי, בעוד אדם ... של הממשלה. לעומתם, אנשים שאפתנים ובעלי רף גבוה לא מוכנים לקבל הסברים כמו במדינה אחרת המצב גרוע יותר, אלא שואלים למה לא להיות כמו המדינות שהצליחו יותר?. למה חשוב לזהות את דפוס החשיבה האישי ביחס לניהול המדינה? גם אם אין בחירות באופק, החשיבה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול עובדים, איך לתת משימות לעובדים? איך לנהל עובדים? עובדים או רובוטים, ניהול עובד כמו רובוט, למה לנמק את המשימה לעובדים? למה להסביר את מטרת המשימה לעובדים? מהי מטרת המשימה לעובדים? איך לנהל מנהלים? יעוץ ארגוני, אימון למנהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסברים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסברים, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר לילדים, אימון אישי לחיים, הכוונה אישית בנושאי הסברים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8398 שניות - עכשיו 18_06_2025 השעה 18:02:03 - wesi1