...כי היא משפיעה על האופן שבו אנחנו תופסים את עצמנו ואת המציאות שלנו. אם האדם רואה בגופו את עצמו, כל דבר שקורה לגוף נתפס כקורה לאני. לעומת זאת, אם הגוף הוא משהו ששייך לאדם או משהו שהאדם נמצא בתוכו, אז קיים מרחק מסוים בין האדם לבין הגוף, וזה מאפשר הסתכלות אחרת על מצבים שונים, כגון כאב או חולי. למה אנחנו אומרים היד שלי, אם הגוף הוא אני? אליעד ממשיך ומאתגר את התפיסה שאומרת שהגוף הוא אני. הוא שואל: אם באמת הגוף הוא אתה, אז למה אתה אומר היד שלי? אם הגוף הוא אתה, היד שלך אמורה להיות גם אתה בעצמך ולא משהו...
...על הנושא. הוא פותח את הדיון בטענה בסיסית מאוד: כדי שתתקיים שאלה בכלל, חייבות להתקיים לפחות שתי אפשרויות. אילו הייתה קיימת רק אפשרות אחת, לא הייתה שום שאלה, כי לא הייתה התלבטות. מתוך כך עולה השאלה האם האדם מנהל את עצמו, או שמא הוא מנוהל על ידי גורם אחר. מי באמת מנהל את האדם? אליעד מסביר שבכל פעם שאדם חושב על בחירה חופשית הוא מתמודד עם שתי אפשרויות מרכזיות: האדם שולט בעצמו ומנהל את פעולותיו. המציאות או גורם חיצוני כלשהו הם אלו שמנהלים אותו. מכאן, אליעד מביא דוגמה של אדם שחושב שהוא מנהל את עצמו חלקית...
...שהפתרון לבעיה פיזית הוא תמיד פיזי, והמחשבות הן רק דרך ליצירת שינוי עקיף דרך התנהגות חדשה ובריאה יותר. האם המחשבות יכולות לשמש כאמצעי ריפוי אמיתי? אליעד מנתח את המושג פלצבו, המייצג את הכוח של האמונה והמחשבה על תהליכי הריפוי. הוא מביא כדוגמה מחקר שבו אנשים שהאמינו שהם מקבלים תרופה (אך קיבלו כדור דמה) אכן הראו שיפור במצבם. עם זאת, אליעד מבהיר באופן נחרץ שפלצבו משפיע רק במצבים מסוימים ולא במקרים קיצוניים או בלתי הפיכים. הוא מדגים שאם אדם איבד יד, אף מחשבה חיובית לא תחזיר לו אותה. לדבריו, פלצבו עובד...
...היא באמצעות מחשבה רציונלית והבנה הגיונית של הפעולה עצמה. הוא מתאר כיצד יכול אדם להשתמש בהיגיון על מנת להתמודד עם דחפים מיניים, כלומר, לשאול את עצמו מה בעצם עומד מאחורי רצונו המיני, ולבחון את ההיגיון שבפעולה. האם החשק המיני מולד או נרכש? כהן מציע דימוי של ילד שנולד ומבודד משאר בני האדם ביער במשך עשרים שנה. הוא לא פוגש בני אדם אחרים, ואף לא נחשף לתרבות או חינוך כלשהם. כאשר הילד מגיע לגיל 20 ופוגש אדם אחר, האם יעלה על דעתו לקיים יחסי מין? התשובה היא שלא. החשק המיני לא מולד אלא נרכש על ידי חינוך חברתי...
...לא הפעולה עצמה, אלא הפירושים שהילד (כעת בוגר) למד לתת לפעולה זו. כלומר, המשמעות של הסקס נבנתה ונגזרה לחלוטין מתוך הפירושים שאנשים נותנים לפעולות הללו. כיצד נוצר חשק לסקס והנאה מינית? ההסבר של אליעד כהן לכך שאנשים נהנים מסקס נעוץ כולו באופן שבו המוח האנושי מפרש את הפעולה. סקס לא נושא באופן טבעי עונג מובנה בפני עצמו, אלא שהמוח לומד לקשר בין הפעולה לבין תחושת עונג והנאה. הקישור הזה נוצר על ידי חיבור בין הפעולה עצמה לבין משמעויות שונות שאנשים מלמדים את עצמם. המוח מתרגל לקשר בין הפירוש לפעולה, ובכך נוצרת...
...מחליט פתאום להימנע מסקס ולהתנזר לחלוטין, האם הרצון שלך לעשות סקס היה נשאר באותה עוצמה? האם היית ממשיך לרצות אותו בדיוק באותה צורה כמו קודם? אם התשובה שלך היא לא, אז כנראה שהרצון שלך לסקס מושפע באופן משמעותי מהסביבה, ושהוא לא רק רצון אישי פנימי. למעשה, הרצון שלך עשוי להיות יותר תגובה להשפעות חיצוניות מאשר צורך פנימי אמיתי. מה הקשר בין סקס לבין תחושת ערך עצמי? סיבה נוספת לכך שאנשים רוצים לעשות סקס קשורה לתחושת הערך העצמי שלהם. כאשר אדם מצליח להשיג משהו שנחשב בעל ערך חברתי גבוה, הוא מרגיש טוב עם עצמו...
...האם יש אני אמיתי שקשור למשהו מעבר לגוף ולנשמה? האם יש רק נשמה והגוף הוא אשליה? גישה נוספת אומרת כי הגוף הוא לא יותר מאשליה, והשורש האמיתי של קיומנו הוא הנשמה בלבד. אם נחשוב על דימוי של חלום, אז כשהאדם חולם, יש לו תחושת גוף, אך הגוף בחלום לא באמת קיים. הוא רק תחושת תודעה. יש אנשים שמאמינים שהמציאות הזו היא דמיון, ושמה שחשוב באמת זו הנשמה בלבד. האם אני קיים רק כשגופי קיים? אליעד מציע גם גישה המגשרת בין התפיסות השונות, וטוען כי הגוף אינו אני, אך אני קיים רק כל עוד הגוף קיים. כלומר, ישותנו תלויה בקיומו...
...סיפורים כאלו ואחרים. עכשיו, יש חפיפה כלשהי בין הסיפורים ויש שונות בין הסיפורים. דהיינו, חלקים מהסיפורים זהים וחלקים אחרים מהסיפורים שונים. ולכן, אם כאשר מנסים לשנות סיפורים במוח של האדם, צריכים להבין מה רוצים שיקרה אחר כך ובהתאם לזה לשנות את הסיפורים. כדי שלא נגיע למצב שפתרנו בעיה אחת ויצרנו בעיה חדשה. וכמובן, שאין שום בעיה עקרונית במשיכה לנשים או במשיכה לגברים או במשיכה לכל דבר שהוא או באי משיכה לשום דבר. והכל אך ורק מנקודת מבט של בן אדם שרוצה לשנות אצל עצמו את המשיכה שלו וכולי. וזה נכון שבן אדם...
...שיש הבדל בין חי לדומם, אבל אם נחקור לעומק נגלה שאין הבדל מהותי. גם הילד וגם הכיסא הם, מבחינה פיזית טהורה, פשוט חומר שמורכב מאטומים, מולקולות ואנרגיה. ברמה הכי עמוקה של התבוננות, אין הבדל אמיתי בין הילד לכיסא, וההבדל הוא החלטה שרירותית שמבוססת על ההזדהויות שלנו. מהו השכל, והאם אפשר למצוא אותו במציאות? אליעד מדגיש שאין שום דרך להוכיח בצורה אובייקטיבית שקיים שכל. אי אפשר למצוא את השכל באף מקום פיזי. אין מקום שבו אפשר להצביע ולומר: הנה השכל. המוח הוא בסופו של דבר חומר, וכך גם האבן, השולחן או הכיסא....
...ראייה, מישוש ושמיעה. לעומת זאת, החלק הרוחני הוא משהו שאינו נתפס באמצעות החושים אך קיים ברמת המחשבות, הרגשות והתודעה. אליעד מבהיר כי אם האדם הוא באמת שילוב של שני החלקים, אז לאחר המוות, כשהגוף מתפרק, יש לשאול מה נשאר מהאדם. הוא מביא דוגמה פשוטה של טלפון שמתפרק לחלקים ואומר שאם מפרקים אותו, הטלפון כבר לא קיים, רק החלקים הבודדים קיימים. באופן דומה, אם האדם הוא הרכבה של גוף ונשמה, וברגע המוות הגוף מתפרק, אז עולה השאלה: מה נשאר מהאדם עצמו? האם הוא ממשיך להתקיים בצורה אחרת, או שהקיום שלו נגמר לחלוטין...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: הנשמה שלי, איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: הנשמה שלי, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי מומלץ, מאמן אישי לילדים נוער והורים בתחום הנשמה שלי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331