... ילדים. הוא מציין את החשיבות של תחושת החופש
וההנאה הפשוטה שמאפיינת את הילדות, ומסביר איך ניתן להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. על פי אליעד, ילדים חיים את ... שהילדים משחקים בלי לחשוב על התוצאה, הם פשוט
נהנים מהחוויה. אם אדם מבוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יכול לחוות את המשחקים כמו ילד
וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם אפשר לחוות את חווית הילדות ... לא אפשרי בפיזי, אך אפשר לשחזר את התחושות
וההנאה של הילד. לדוגמה, אדם יכול לטפס על עץ ולהרגיש את
ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהל אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות. מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה של ... בתפיסת הסיכון וההישג. כשילד טיפס על עץ, הוא
נהנה בגלל תחושת הסיכון וההישגיות, בעוד שמבוגר לא יחווה את אותם רגשות, כי הוא כבר לא רואה את הסיכון כאתגר אלא כמעשה שגרתי. האם אפשר לחוות את
ההנאה של הילד מבלי לחוות את ההתנסות הפיזית?
ההנאה מהחוויות לא תמיד תלויה רק בחוויות הפיזיות עצמן, אלא גם בהרגשה שהן מייצרות. אליעד נותן דוגמה לשחקן קוסמות שמח כשהוא עושה קסם, אך אדם אחר עשוי
ליהנות מאותו קסם לא מתוך חוויות פיזיות, אלא מתוך תהליכי הלמידה וההבנה. איך מתחברים למשקפיים של הילד? ההבנה כאן ... בלתי תלויה במטרה. איך אפשר להגיע למצב שבו
נהנים כמו ילד? אליעד מציע שדרך אחת היא להבין את החוויה של הילד, ללא הצורך להגיע למטרה או להספיק משהו. הדרך ... היא להסתכל על המשחק עם משקפיים של ילד ולהתמקד
בהנאה ובחוויות שולי המטרה, ולא בהשגת תוצאה. איך להיות כמו ילד במשחקים כשיש לך מטרות בוגרות? כדי לחוות את ... במטרה רחוקה. כל ניסיון לפתח את היכולת להתרכז
בהנאה שבתהליך ולא בתוצאה הוא הצעד הראשון לעבר השחרור הרגשי. שחרור רגשי הרגשה כמו ילד משחקים עם ילדים להיות ... כמו ילד. הוא מציין את החשיבות שבתחושת החופש
וההנאה הפשוטה ששמורה לילדים, ומנחה את השומעים איך להתחבר לתחושות אלו גם בגיל בוגר. איך משחקים עם ילדים יכולים ... כי ילדים משחקים מבלי לחשוב על תוצאה, הם פשוט
נהנים מהחוויה. המשמעות היא שאם אדם בוגר מצליח להשתחרר מהדרישות והציפיות של החיים, הוא יוכל לחוות את המשחקים כמו ילד
וליהנות מהם במלואם. האם אפשר לשחק ולהרגיש כמו ילד כאשר אנחנו מבוגרים? אליעד שואל אם זה אפשרי לשחק ולהרגיש כמו ילד ... אופן. לדוגמה, אפשר לטפס על עץ ולהרגיש את
ההנאה שבכך, אך לא באותן סיבות שניהלת אותן כילד, כמו תחושת הישגיות או סקרנות. מה ההבדל בין הגדרה של ילד להגדרה ... דימוי של טיפוס על עץ. כשילד טיפס על עץ, הוא
נהנה בגלל תחושת הסיכון וההישגיות. מבוגר, לעומת זאת, לא יחווה את אותם רגשות, כי הוא כבר לא רואה את הסיכון כאתגר אלא כמעשה שגרתי. האם אפשר לחוות את
ההנאה של הילד מבלי לחוות את ההתנסות הפיזית? אליעד טוען שמהות
ההנאה לא בהכרח תלויה בחוויות הפיזיות עצמן, אלא בהרגשה שהן מייצרות. הוא מציין את הדוגמה של שחקן קוסמות, שמח כשעושה קסם, אך אדם אחר עשוי
ליהנות מאותו קסם מהזווית של תהליכים הלמידה ולא מהחוויות הפיזיות עצמן. איך מתחברים למשקפיים של הילד? ההבנה כאן ... בלתי תלויה במטרה. איך אפשר להגיע למצב שבו
נהנים כמו ילד? אליעד מסביר שדרך אחת היא להבין את החוויה של הילד, ללא הצורך להגיע למטרה או להספיק משהו. השיטה ... היא להסתכל על המשחק עם משקפיים של ילד ולהתמקד
בהנאה ובחוויות שולי המטרה, ולא בהשגת תוצאה. איך להיות כמו ילד במשחקים כשיש לך מטרות בוגרות? כדי לחוות את ... במטרה רחוקה. כל ניסיון לפתח את היכולת להתרכז
בהנאה שבתהליך ולא בתוצאה הוא הצעד הראשון לעבר השחרור הרגשי. שחרור רגשי הרגשה כמו ילד משחקים עם ילדים להיות ...