10:55התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיקהתנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק מהי התנוצצות ואיך היא קשורה לחוויה של שחרור? המושג התנוצצות מתייחס לחוויה בה ... מקבל רגע קצר שבו הוא מרגיש משהו עמוק, חיבור למציאות מוחלטת ללא סתירות פנימיות. הטעם הזה, לפי אליעד, הוא ההנאה האמיתית של האחדות. זוהי תחושה של הרמוניה מוחלטת שבה אין הפרדה, אין חיסרון ואין קונפליקט. למה אדם זקוק לנפרדות כדי ליהנות מהאחדות? אליעד מדגיש שהנפרדות הכרחית כדי שהאדם יוכל להרגיש את טעמה של האחדות. ללא נפרדות, לא הייתה קיימת אפשרות ... חווה את הניגוד שבין רע לטוב, צמצום ושחרור. לפיכך, הנפרדות היא זו שיוצרת את הצורך, ודרכה האדם יכול באמת ליהנות מהחוויה של חזרה לאחדות. הוא נותן את הדוגמה של מי שנמצא במצב תמידי של סיפוק או הנאה - במצב כזה הוא יאבד את היכולת להתלהב מכך, כיוון שאין שום ניגוד שייצור את החוויה של שחרור. איך ... לשני הצדדים של המציאות. לפי אליעד, האדם המודע באמת מתאמץ גם לנסות להתקרב לאחדות וגם לנסות להתרחק ממנה כדי ליהנות מהמשחק של החיים. ההתנוצצות בעצם מייצגת רגעים שבהם האדם מצליח לחזור לאחדות, אבל המשחק עצמו מתבסס על כך שהוא ... היה חי תמיד במצב של אחדות מוחלטת, לא היה לו יותר טעם בחיים, כי הוא היה מאבד את היכולת ליהנות. ההנאה מגיעה רק כאשר קיימת חוויית ניגודיות. הוא משתמש בדוגמה של אדם שאכל והתמלא - אם האדם תמיד מלא ואין לו לעולם חיסרון או תחושת רעב, הוא לא יוכל ליהנות יותר מהשובע. לכן, באופן פרדוקסלי, החיסרון והנפרדות הם אלו שמאפשרים לאדם ליהנות באופן מלא. מדוע חשוב להבין את השורש של ההנאה והסבל? אליעד מדגיש שאדם שמבין באמת את השורש של ההנאה והסבל, מצליח ליהנות באופן עמוק יותר. כאשר האדם מבין שההנאה שלו נובעת מיכולת ההתנוצצות, מהיכולת לעבור ממצב של צמצום לשחרור, אז ההנאה הופכת לעמוקה ומודעת יותר. זהו מצב שבו הוא מבין גם את הערך של החיסרון והצמצום. הוא כבר לא מתלונן על הסבל או על הרגעים הקשים, כי הוא מבין שהניגודים הללו הם הכרחיים כדי שהוא יוכל לחוות הנאה. מה זה התנוצצות? איך לחוות אחדות? מה הקשר בין רצוא ושוב להארה? למה צריך נפרדות כדי ליהנות? איך לחוש את טעם האחדות?