אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה המוח מגדיר ✔תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
מהי קבוצה לפי אליעד כהן?

אליעד כהן מסביר שתורת הקבוצות עוסקת בשאלה יסודית: איך המוח האנושי מגדיר ומקטלג קבוצות? כדי להבין מה זו קבוצה, אליעד מציג את התהליך שהמוח עובר כדי להחליט האם אובייקט כלשהו שייך לקבוצה מסוימת. הוא מדגיש שאין הגדרה מוחלטת ואוניברסלית לקבוצות, אלא מדובר במושג יחסי וסובייקטיבי לחלוטין, שתלוי באופן שבו האדם בוחר להגדיר את הגבולות ואת הפרמטרים של הקבוצה.

איך המוח האנושי מגדיר מהי קבוצה?

אליעד מתאר שהמוח מחליט להגדיר קבוצה על סמך מאפיינים משותפים מסוימים שהוא בוחר. כל אובייקט במציאות יכול להיות שייך למספר קבוצות שונות, תלוי בהקשר. למשל, כיסא יכול להיות שייך לקבוצת הרהיטים, או לקבוצת החפצים הלבנים, או לקבוצת החפצים שאפשר לשבת עליהם. כל אחת מהקבוצות האלה מוגדרת על פי פרמטרים שונים שהמוח בחר להדגיש באותו רגע, מתוך אין - סוף מאפיינים אפשריים.

אליעד מביא דוגמה מפורטת: אם נגדיר קבוצה בצורה מדויקת מדי ("הכיסא הזה שנמצא בדיוק במקום הזה ובזמן הזה"), הקבוצה לא תוכל להכיל שום דבר נוסף מלבד האובייקט הספציפי שהוגדר. לעומת זאת, אם ההגדרה תהיה רחבה מדי ("כל מה שקיים"), היא תאבד משמעות. לכן, המוח בוחר באופן שרירותי פרמטרים שמצד אחד מצמצמים את ההגדרה מספיק כדי ליצור משמעות לקבוצה, ומצד שני מאפשרים מספיק גמישות כדי שהקבוצה תכלול יותר מאובייקט אחד.

האם קיימת הגדרה מוחלטת לקבוצה?

לפי אליעד, אין הגדרה מוחלטת ואובייקטיבית לקבוצה, אלא תמיד מדובר בהחלטה שרירותית וסובייקטיבית של האדם שמקטלג. המוח יכול ליצור אין - סוף הגדרות אפשריות. ההחלטה איזו קבוצה ליצור תלויה במה שהאדם מחפש, רוצה או צריך באותו רגע נתון.

לדוגמה, אם האדם מחפש מקום לשבת, הוא יגדיר קבוצה של "מקומות שאפשר לשבת עליהם" ויכלול בה כיסאות. אם הוא מחפש חפצים לנקות, הקבוצה תהיה "חפצים שצריך לנקות" וגם הכיסא עשוי להיכלל בה. ההגדרות הן תמיד תלויות בהקשר ובצורך סובייקטיבי של האדם.

מהו הפרדוקס של הקבוצה האינסופית?

אליעד מתייחס לכך שקיימות קבוצות אינסופיות, למשל "כל האובייקטים שקיימים בעולם". קבוצה כזו היא אינסופית וכוללת את כל מה שישנו. אך הוא מראה שישנה בעיה הגיונית: כדי להגדיר קבוצה של כל מה שקיים, צריך להתייחס גם לקבוצה של כל מה שלא קיים, ולכן תמיד ייווצר מצב של שתי קבוצות לפחות - קבוצת ה"קיים" וקבוצת ה"לא קיים". זהו פרדוקס מובנה בכך שתמיד חייב להיות משהו מחוץ לקבוצה, אחרת היא מאבדת את המשמעות שלה.

מהן "הקבוצה הגדולה ביותר" ו"הקבוצה הקטנה ביותר"?

אליעד מסביר שהקבוצה הקטנה ביותר האפשרית היא זו שמוגדרת בצורה הכי מצומצמת - מקום וזמן מדויק, שמכילה אובייקט אחד בלבד. לעומת זאת, הקבוצה הגדולה ביותר האפשרית היא זו שמכילה את כל מה שישנו ("הכל"). אך אף אחת מהן אינה מועילה באמת, כי הקבוצה הקטנה ביותר לא מאפשרת הכללה, והגדולה ביותר היא כללית מדי ומאבדת משמעות.

כיצד המוח האנושי מחליט לאיזו קבוצה לשייך אובייקט?

אליעד מדגים את תהליך ההחלטה הסובייקטיבי באמצעות כיסא. אם אדם עיוור נכנס לחדר, הוא לא יבדיל בין כיסא לקיר - מבחינתו אלו אובייקטים שווים במידת ההפרעה שהם עלולים לגרום לו. לעומת זאת, אדם שמחפש לשבת יראה בכיסא אובייקט שונה לחלוטין מהקיר, כי הכיסא עונה על הצורך שלו.

כך שהמוח מחליט לשייך אובייקט לקבוצה על פי הרצון, הצורך, או ההקשר באותו רגע נתון. אין פה שום דבר מוחלט, אלא החלטה שמתבססת על השאלה: "מה אני צריך כרגע?"

האם...
אי ידיעה מוחלטת משמעותיות אובייקטיבית פחד מפילים קבוצה אין סופית מקום זמן עיוור מוחלטות קושי אפשרי המוח איך המוח איך המוח מגדיר איך המוח מגדיר קבוצה אין סוף בריאת העולם הגדרות הגדרת הגדרת הקבוצה הזמן הזמן והמקום המוח המוח מגדיר המוח מגדיר קבוצה המקום המקום והזמן העולם הקבוצה הגדולה ביותר התחלת הזמן זמן זמן בלי מקום זמן ומקום זמן ללא מקום זמן מקום זמן עבר יהדות תורה מצוות אלוהים כמה זמן כמה זמן עבר כמה זמן עבר מבריאת העולם כמה זמן עבר מהתחלת הזמן מבריאת העולם מהתחלת הזמן מוח מימד הזמן מימד המקום מקום בלי זמן מקום וזמן מקום זמן מקום ללא זמן מרחב הזמן מרחב המקום עבר עולם פרדוקס פרדוקסים פרדוקסים של קבוצות ציר הזמן ציר המקום קבוצה קבוצה אין סופית תורה תורת הקבוצות
עבר / להחזיר את הגלגל לאחור - למה להחזיר את הגלגל אחורה? איך לעשות זאת?
עבר להחזיר את הגלגל לאחור - למה להחזיר את הגלגל אחורה? איך לעשות זאת? זמן עבר. להחזיר את הגלגל אחורה. האם אפשר? איך אפשר? תשובה: ... את הגלגל אחורה = לשנות את העבר, לשנות את מה שקרה בנקודה כלשהי אחרת בציר הזמן. שאלה: מדוע בעצם שאדם ירצה לשנות את העבר? האם העבר רוצה לשנות את עצמו? מהי התכלית שלשמה רוצה האדם לשנות את העבר? תשובה: העבר אינו רוצה לשנות את עצמו, כי הוא עצמו כבר עבר ואיננו קיים במציאות כלל. האדם הוא זה שרוצה בהווה לשנות את העבר, משום ההשפעות של העבר על ההווה. העבר הוא חלק מההווה. האדם חי את העבר כרגע בהווה. ההשפעות של העבר קיימות כרגע בהווה. האדם רוצה לשנות את העבר, משום שהוא רוצה לשנות את ההווה. אם ההווה נחשב לטוב למרות העבר ועדיין האדם רוצה לשנות את העבר, הרי שבעצם האדם רוצה לשנות את הזיכרונות שלו בהווה. ... ולכן הוא רוצה לשנות את העבר. כל שכן כאשר האדם אינו מרוצה כרגע בהווה, לא רק מהזיכרונות שלו מהעבר, אלא גם מהמצב של ההווה כרגע, מצב שנתפס בעיניו שהעבר אחראי לו. נמצא אם כן, כי הרצון לשנות את העבר נובע אך ורק מתוך רצון לשנות את ההווה ולהפוך את ... אמיתי ומושלם = לחוות גם את העבר בצורה טובה באמת. זא לא רק שההווה מושלם, אלא גם העבר מושלם. ברגע שההווה מושלם, אז ממילא השיקול של השפעה שלילית של העבר על ההווה נעלם. הווה מושלם = האדם חווה כרגע בהווה את הזיכרונות שלו מהעבר כמשהו חיובי וטוב. וכאשר הכל מושלם בהווה, כולל ... האדם בהווה את הזיכרונות שלו מהעבר, הרי שגם העבר מושלם. אך איך מגיעים לזה? איך יכול האדם להפוך את ... כלפי אירועים שונים שאירעו לו בעבר, למרות שבעבר הוא לא הרגיש כלפיהם כך? נבהיר: להרגיש טוב כלפי העבר = להרגיש טוב גם כלפי זה ש
להחזיר את הגלגל לאחור / עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה?
... את הגלגל לאחור עבר - האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? ישנם מצבים שבהם האדם מתחרט על משהו שהוא עשה בעבר. ולפעמים האדם היה שמח, אילו הוא היה יכול להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו, לחזור אל העבר, ולבחור אחרת בעבר, כדי לשנות את המציאות בהווה. והשאלה היא, האם ואיך אפשר להחזיר את הגלגל אחורה? והתשובה היא, כי את הגלגל לא ניתן להחזיר אחורה, אבל כן ניתן להגיע אל מצב שהוא טוב יותר. ונסביר: מי שיתבונן בעניין יראה, כי לכאורה לא ברור מדוע האדם רוצה לשנות את העבר. הרי העבר כבר עבר, ומה זה משנה מה שקרה בעבר. הרי העבר אינו קיים כבר. אז מדוע בעצם רוצה האדם לשנות את העבר? וההסבר הוא, כי הסיבה שבגללה האדם רוצה לשנות את העבר, היא לא בגלל שאכפת לו מה שקרה בעבר, אלא בגלל שהוא רוצה לשנות את המצב שלו כרגע בהווה. כאשר המצב של האדם לא טוב כרגע בהווה, ונדמה לאדם שאם הוא היה עושה אחרת בעבר, אז המצב שלו היה טוב יותר כרגע בהווה. במקרה כזה הוא רוצה לשנות את העבר. ומה שהאדם באמת רוצה, זה לשנות את ההווה. כי העבר כבר לא מעניין. והעיקר הוא ההווה. ואם לדוגמה האדם לא היה זוכר מה שקרה בעבר, או לדוגמה אם העבר לא היה משפיע על ההווה, או אם האדם היה מרוצה מבחינה רגשית מהמצב שלו בהווה, הרי שבמקרה כזה, האדם לא היה חושב לשנות את העבר. כך שמה שהאדם באמת רוצה, זה לשנות את ההווה, בלי קשר לעבר. ואם נתבונן עוד נראה, כי מה שהאדם באמת רוצה, זה לא לשנות את המצב שלו בהווה, אלא לשנות את ההרגשה שלו כלפי המצב שלו ... מציאות שבה הוא ירגיש טוב יותר. כי מה שבאמת חשוב לאדם, זה להרגיש טוב יותר. ואכ כאשר האדם רוצה לשנות את העבר, הרי שמה שהוא באמת רוצה, זה להרגיש טוב עם המצב שלו בהווה, כי זאת השורה התחתונה שאליה רוצה האדם להגיע. וזה בעצם אומר, כי אם יצליח האדם לגרום לעצמו להרגיש טוב יותר כרגע, ברגע הזה ... את הגלגל אחורה, הרי לא בהכרח בטוח שההווה יהיה טוב יותר. כי מאוד יכול להיות, שגם אילו עשה האדם אחרת בעבר, הרי שאולי כרגע המצב היה אפילו גרוע יותר מסיבות אחרות. אך כאשר האדם מצליח לגרום לעצמו להיות מרוצה מהרגע הזה של ההווה, על ידי זה האדם משיג את המטרה האמיתית שבגללה הוא רוצה לשנות את העבר, שהיא כדי להרגיש טוב מהמצב שלו בהווה. ואיך בעצם להיות מרוצים ממה שקורה כרגע? תשובה: על ידי זה שמחפשים את מה שטוב ברגע הזה. ככל שהאדם מוצא ורואה טוב יותר, את מה שבכל זאת טוב ... יותר את הרגע הזה ולחיות איתו בשלום. וככל שהאדם מרגיש טוב יותר ברגע הזה, על ידי זה הרצון שלו לשנות את העבר נעלם. ונסכם: האדם רוצה לשנות את העבר, כדי לגרום לעצמו להרגיש טוב יותר בהווה. ולכן, נסה לקבל את הרגע הזה כפי מה שהוא, על ידי זה שתמצא את הטוב שיש בו. ועל ידי זה תרגיש טוב יותר ברגע הזה, והרצון לשנות את העבר יעלם מעצמו. ...
דיכאון - מדוע בזמננו, יותר אנשים נוטים לדיכאון ולעצבות מאשר בעבר? ומה יקרה בעתיד?
... לדיכאון ולעצבות מאשר בעבר? ומה יקרה בעתיד? מי שיתבונן בעניין יראה, כי נראה שבימינו אנו, יותר אנשים נוטים ... של עצבות וחוסר שמחה. ובעבר, רוב בני האדם רוב הזמן התעסקו בלנסות לשרוד. ובעבר, בני האדם האמינו, שאם הם יגיעו למצב של היום, הרי שהם ירגישו את גן עדן. כי העולם של היום, הוא סוג של גן עדן, עבור בני האדם שחיו בעבר בלי מים בברז, בלי חשמל בבית, ובלי יכולת לתקשר בטלפון וכיוב. והעולם של היום, הוא העולם הבא והגן עדן וימי אחרית הימים, של האנשים שחיו בעבר. ובעבר אנשים היו בטוחים, שאם העולם יהיה כפי מה שהוא היום, הרי שכולם יהיו מאושרים. אלא, שהיום הדברים נראים ... מהדברים, כפי מה שהם. ובעבר, רוב בני האדם רוב הזמן, היו עסוקים בלשרוד, ולא היה להם זמן לחשוב ולא היה להם מספיק זמן להתבונן על החיים שלהם. מאחר, שהם רוב הזמן עסקו בלשרוד. ולכן הם היו כאילו מאושרים, מאחר שלא היה להם זמן להתלונן. אבל בימינו אנו, שרוב הדברים בעולם קורים מעצמם, ושהאדם לא צריך ללכת ... כי לכל דבר יש סוף. והעולם שלנו נכון להיום, מפותח לאין שיעור מאשר בעבר. והדברים היום, הרבה יותר קרובים לצורה הסופית שלהם, מאשר בעבר. ולמרות שתמיד יש מה לשפר, הרי שבאופן יחסי, הדברים קרובים יותר אל המצב הסופי, שלהם מאשר בעבר. והדבר הזה מכניס את האדם לדיכאון. כי בני האדם קולטים, שהסוף, אין בו כלום. ובני ... היא בעיקר משום שיש לאדם יותר זמן פנוי להתבונן על עצמו, ולהבין שהוא לא מתקדם לשום מקום. וכל התהליך הזה, ... שהוא מביא את האדם ואת העולם אל האושר האמיתי. כי האושר, שכאילו היה בעבר, הוא לא היה אמיתי. וההוכחה לכך היא, שהוא התבטל. ודבר אמיתי, לא מתבטל. ואם ... נסיבתי בלבד. כי לא היה זמן להתלונן. אבל גם אז, בני האדם לא היו מאושרים באמת. ובימינו אנו, העולם התפתח וטוב שכך. ויש לבני אדם יותר זמן פנוי לחשוב ולהתבונן, וטוב שכך. והדבר הזה מכניס את בני האדם לעצבות, וטוב ... כיום, גדול יותר מאשר בעבר. ולא בגלל שאנשים היום, פחות חכמים מאשר בעבר, אלא בגלל שאנשים היום, יותר חכמים מאשר בעבר. כי בעבר, אנשים פשוט לא היה להם
מנהיגות / אל יתהלל חוגר כמפתח - מה המשמעות?
... חוזר מהניצחון והוא עכשיו פורק מעליו את כלי הנשק אחרי הניצחון. כי כל זמן שהאדם עוד לא ניצח את המלחמה, הוא עוד לא יכול להתהלל בניצחון שלו, כמו שזה שחוזר מנצח מהמלחמה, שהוא בהחלט יכול להתגאות בכך שהוא ניצח את הקרב. והעניין הוא, שכל זמן שהאדם עוד לא הגיע אל השלמות האישית שלו, הרי שהוא עוד לא יכול להתהלל בכך שהוא מצא את הדרך הנכונה. ורק מי שהוא הגיע ... שהבעיות שלו נפתרו. אבל האדם לא מבין שזו רק רגיעה זמנית. ובסך הכל האדם עבר מבעיה אחת לבעיה אחרת. כי בכל דרך ודרך שבה האדם ילך, בכל מקרה הוא ירגיש תחושה של חיסרון. אבל את הדבר הזה האדם מגלה רק אחרי שהוא מתחיל להתקרב אל סוף הדרך. כי כל זמן שהאדם רק מתחיל ללכת בדרך החדשה, נדמה לו שהנה הוא מצא את האושר ואת האור. אבל כאשר האדם מתקרב אל קצה הדרך, האדם פתאום ... לצאת מהמבוך שלהם. כי בכל מקום שבו האדם נמצא, יש בו חיבור ישיר לשלמות אין סופית ולטוב אין סופי. והאדם יכול לצאת מכל מבוך ומכל בעיה, על ידי זה שהאדם מוצא את הטוב שיש בכל דבר וכולי. ומי שנדמה לו שהוא מתקרב אל השלמות שלו, הרי שכל זמן שהוא לא הגיע אל השלמות שלו בשלמות שאין שלמות אחריה, הרי שיכול להיות שהוא עדיין טועה. כי לפעמים נדמה לאדם שהוא ממש ... הוא ממש קרוב. ורק מי שנמצא מבחוץ, רק הוא יודע מי קרוב ומי רחוק. וכל זמן שהאדם עצמו עוד לא הגיע אל התכלית הסופית ולא השיג את המטרה הסופית שאותה הוא עצמו רוצה להשיג, הרי שהוא עדיין צריך ... שהוא עוד לא השיג את השלמות, שהוא חושב שכן אפשר להשיג בגוף אנושי. כי כל זמן שהאדם עוד לא מימש את הפוטנציאל האישי שלו שידוע לו, בצורה מלאה. הרי שהאדם לא באמת יודע היכן הגבול של היכולת של האדם. ... האנושי. והוא יודע שהדבר אפשרי. והוא גם מראה את הדרך הזאת לאחרים. וכל זמן שהאדם עצמו יכול להשתפר באיזה משהו, הרי שהמשמעות היא שהוא עוד לא מימש את הפוטנציאל שלו בשלמות. ואכ הוא צריך להתמקד ...
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
... נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה ... איכותי, ומה שהוא לא מספיק מתאים לנסיבות שמשתנות כל הזמן, הוא פשוט נעלם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי תהליך של אבולוציה וברירה טבעית, מתרחש אצל כל אדם ואדם גם ברמה הרעיונית. כי כל הדעות שיש בעולם, כולן עוברות כל הזמן תהליך אבולוציוני. ובעבר הרחוק היו דעות שונות מהדעות שיש היום. כגון לדוגמה שחשבו שכדור הארץ הוא שטוח וכיוב. ותהליך הברירה הטבעית הוא, שמחשבות שהן נכונות, הן שורדות לעד. ודבר שהוא שקרי, דרכו וסופו ליפול. ... דבר, סופו להיעלם. וכל הידע שיש בעולם, כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. כי הרעיונות שהם נכונים, דהיינו, הרעיונות שבהם האמת גדולה יותר, משום שהם תואמים יותר את המציאות, הם מטבעם שורדים. ולא רק שהם שורדים, אלא שהם ממשיכים להתפתח כל הזמן, וכל הזמן הם מתחדדים ומתבהרים יותר ויותר. וכל מה שהוא תואם את המציאות רק באופן חלקי, בסופו של דבר הוא נעלם. כך שכל עניין תופעת האבולוציה, הוא ייצוג לרעיון שהאמת והדבר שהוא מתאים יותר ... את המשאבים שנצרכים לשם קיומו. וכאשר הדברים משתנים כל הזמן, והמשאבים משתנים כל הזמן, הרי שרק הדבר שהוא חזק, רק הוא יכול לשרוד. אבל, לא רק החזק שורד, אלא גם מי שהוא ישות מאוד פשוטה, שהיא כמעט ולא זקוקה למשאבים, הרי שגם היא שורדת. והעולם שלנו מלא בדברים שהם פשוטים. כגון כל עולם הדומם, שהוא ברובו יכול לשרוד, כמעט בלי שום משאבים. והמים והאדמה יכולת השרידות שלהם היא מאוד גבוהה, משום שהם לא דורשים הרבה משאבים כדי ... והעניין הוא, שמי שהוא חכם ומי שיש לו שכל, הוא כל הזמן מתחדש וכל הזמן הוא לומד דברים חדשים, והדעה שלו כל הזמן מתגבשת ומשנה את הצורה שלה. כי האדם שהוא חכם, אז כל הזמן הוא מתקרב יותר ויותר אל האמת. וכאשר האדם מתקרב אל האמת, אז הקליפות של הפרי נופלות, והדעה שלו מתעצבת ומתחדשת כל הזמן. וההתחדשות השכלית של האדם, היא תהליך אבולוציוני, שבו החזק שורד. כי נקודת האמת שיש בתוך השכל של האדם, היא שורדת. וכל שאר התוספות והמחשבות שאינן נכונות, הן נעלמות. וכך ראוי להיות, שהדבר יתפתח כל הזמן, ושנקודת האמת תשרוד, ושכל הלכלוך שיש על היהלום ייפול, ושיישאר רק היהלום עצמו. אבל, לא רק השכל האמיתי שורד, אלא גם הטיפשות הגדולה שורדת. כי מי שהוא משוגע ושאין לו שכל, הרי לא ... בשקר ככ גדול, לכן הטיפשות שלו שורדת. והאמת מתבהרת כל הזמן. ונקודת האמת תמיד נשארת. וככל שהדבר קרוב יותר לאמת, כך הוא חזק יותר, וכך הוא שורד יותר. אבל גם הטיפשות הגדולה שורדת. כי גם צורות החיים הפרימיטיביות שורדות. ולפעמים זה שהדבר שורד ככ הרבה זמן, זה לא מעיד על כך שהוא אמיתי ונכון, אלא זה מעיד על כך שהוא טיפשי ושקרי. כי בעולם שלנו, שורדות שתי ישויות. אלו שהן מספיק חזקות ואלו שהן מתפתחות כל הזמן ומתאימות את עצמן למצב כל פעם מחדש. אבל שורדות גם ישויות שהן מספיק פרימיטיביות וטיפשות, כגון לדוגמה צורת החיים של הדומם, שגם הוא שורד. אבל זה לא בגלל שהוא יותר חכם מהדברים שלא ... כדי לשרוד. וכאשר האדם רואה איזה דבר שהוא שורד לאורך זמן, על האדם להבין, שאו שהדבר הזה הוא ממש אמיתי, ולכן הוא שורד. או שהוא ממש טיפשי, ולכן הוא שורד. כי כל מה שהוא באמצע, הוא נעלם. ויש טיפשים שהופכים להיות טיפשים יותר, ועל ידי זה הם ... ושתי הישויות האלו ששורדות בסוף תהליך אבולוציוני אין סופי , הן מייצגות את החיבור של הפשיטות עם המורכבות. כי האמת האמיתית שהיא היציבה ביותר, היא השכל המורכב ביותר והפשוט ביותר בו זמנית. כי יש שכל שהוא ככ פשוט להבנה, שהפשיטות שלו גורמת ... גם הטיפש הגדול ביותר, וגם מי שהוא כמעט חכם מושלם, כל זמן שהוא לא חכם מושלם, אם הם יעברו תהליך אבולוציוני אין סופי, שניהם ייעלמו. ובסופו של דבר, יישארו רק השקר האמיתי והמוחלט ורק האמת המוחלטת, שהן ישות אחת, כפי שכבר ביארתי במקום אחר. וגם הטיפש הגדול ביותר, שלא משנה כמה מכות הוא חוטף הוא ... מספיק, גם הוא יקבל שכל ויגיע אל השלמות המוחלטת. והעולם שלנו כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. וכל הדברים מתפתחים. ומי ששורד, הוא זה שמשפר את עצמו, או זה שהופך להיות עוד יותר טיפש, ושהוא מסוגל לחטוף יתר מכות ולשתוק. ובסופו של התהליך, תישאר האמת האחת, ...
הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא?
... לא ראה. והעיוור יכול רק לדמיין ולשער בדעתו, מה המשמעות של לראות. אבל כל זמן שהוא לא ראה את האור ממש, הרי שהוא עוד לא מבין מהו האור. וכאשר העיוור רואה את האור בפעם הראשונה, אז האור הזה הוא בא לו בהפתעה. ושום דבר בעולם לא יכול להכין את ... עד שהוא לא ייהנה מאור השמש עצמו, הוא לא ידע להעריך את אור השמש. וכל זמן שהאדם עוד לא הגיע להארה, הוא יכול רק לשער בדעתו מהי ההארה ומהו עניינה. אבל האדם לא יכול לדעת בדיוק מהי ההארה, כל זמן שהוא לא הגיע אליה. וכאשר ההארה באה לאדם, היא באה לו בהפתעה. ולכן היא הארה. והדבר דומה לאדם שנמצא בחושך, שכאשר הוא רואה את האור, הוא פתאום נחשף למשהו חדש לגמרי. ... והאדם שרוצה להביא ילדים לעולם, דהיינו, האדם שרוצה לגלות את המאגר האין סופי של הטוב שיש בעולם, הוא צריך לעבור טיפולי פוריות כדי להביא ילדים. והעיוור שרוצה לראות, הוא צריך לעשות פעולות כלשהן, כדי שהוא פתאום יתחיל לראות. והארה פירושו, ... לאדם שהנה הוא הגיע להארה. ונדמה לאדם שהוא הגיע להארה, משום הדרך שהוא עבר כדי להגיע להארה הזאת. ונדמה לאדם שבגלל שהוא עבר מה שהוא עבר בדרך להארה, לכן כנראה שהוא כבר הגיע להארה. אך עדיין האדם הזה רואה רק את ההשתקפות של השמש, אך לא את השמש עצמה. ומי שהאמת היא נר לרגליו, אז הוא מחפש כל הזמן את האמת, והאמת מאירה לאדם את דרכו בחושך ובאפלה. עד שבסופו של דבר, האדם מגיע להארה האמיתית. ואז הוא יודע שהוא אכן הגיע להארה. אבל לא בגלל מה שהוא עבר בדרך, אלא משום מהות ההארה שהוא הגיע אליה. וגם מי שמגיע להארה אמיתית, גם אחכ הוא ממשיך להתקדם מעוצמה אחת של אור לעוצמה אחרת של אור. ומי שהוא לא מתקדם כל הזמן, הרי שהוא עוד לא הגיע להארה אמיתית. כי ההארה היא התחלת ההתקדמות והיא סוג של לידה מחדש, שהאדם רק מתחיל לחיות. וכאשר האדם מגיע אל ההארה הסופית, הוא בעצם רק מתחיל ...
אושר / להיות מאושר - מה *רע* בלהיות מאושר? למה קשה להיות במצב של אושר?
... שיש בו גם רע, בדיוק משום שאין בו רע. ונסביר: מי שיתבונן בעניין יראה, כי האדם בכל חייו מתעסק בשני סוגים של דברים. או בטרדות ממה שקרה בעבר, או בטרדות ממה שיקרה בעתיד. וכל עיסוקו של האדם, הוא תמיד בעבר או בעתיד. כי כל המשמעות של ההווה, היא הדברים שקרו בעבר שהובילו אל הרגע הזה, והדברים שיקרו בעתיד, כתוצאה של הרגע הזה. וכל המשמעות של הרגע הזה, היא נוצרת מהעבר ומהעתיד. ובלי עבר ובלי עתיד, הרגע הזה הוא חסר כל משמעות. וחוסר משמעות, הוא לא האושר. משום שהוא לא השלמות. כי חוסר משמעות, הוא חסר את המשמעות, וממילא הוא לא שלמות, וממילא הוא לא אושר. ואם נתבונן עוד בעניין נראה, כי האדם לא מאושר, או בגלל שהוא מוטרד ממשהו שקרה בעבר, או בגלל שהוא מוטרד ממה שיקרה בעתיד. ולכאורה, אם האדם ישתחרר מכל בעיות העבר, ומכל טרדות העתיד, הרי שהוא יהיה מאושר. אלא, שאם נשחרר את האדם מכל רגשות חרטה כלשהם, ומכל רגשות אשמה כלשהם, על מה שקרה בעבר, ואם נשחרר את האדם גם מכל החרדות והפחדים שיש לו לגבי העתיד, הרי שגם אז הוא לא יהיה מאושר. משום שאז חייו של האדם יהיו חסרי משמעות. כי כאשר אין לאדם שום חרטות על העבר, וכאשר האדם מתעלם לגמרי מהעבר, וכאשר האדם בנוסף גם לא מוטרד בשום צורה מהעתיד, הרי שאז האדם חי רק את הרגע, שזה נדמה כאיזה דבר טוב. למרות שבאמת, זה גרוע בדיוק כמו מי שלא חי את הרגע. וככל שהאדם מתקרב יותר להגיע למצב של לחיות את הרגע, כך הוא מרגיש יותר טוב. כי הוא לאט לאט משתחרר מהמחשבות על העבר ועל העתיד. אבל בסופו של דבר, אם האדם מצליח לחיות רק את הרגע הזה בשלמות, דהיינו, בלי להיות קשור רגשית לשום דבר בעולם, ובלי שום רגש כלשהו של פחד וכיוב, אז האדם מרגיש תחושה של הארה חזקה. אבל, אחרי זמן כלשהו האדם מתחיל להבין שחייו חסרי כל משמעות. כי לחיות רק את הרגע, זה לא טוב, בדיוק כמו ההפך של הדבר. כי כל דבר הוא חסר, את כל שאר הדברים ששונים ממנו. וכפי שכבר ביארתי ... להיות מאושר זה לא קל. ואף על פי כן, יש אושר אמיתי, שהוא כולו טוב באמת. והוא כאשר האדם מכיל בתוכו את ההפכים. דהיינו, כאשר האדם גם חי את העבר ואת העתיד, וגם חי את הרגע בו זמנית. ומי שמסוגל להכיל בתוכו מבחינה רגשית את ההפכים, זהו האושר האמיתי, כי אז הוא לא חסר דבר. והדרך להגיע לזה, היא על ידי התבוננות. כי מי שיתבונן ...
שטיפת מוח / לחץ חברתי - איך להתמודד עם שטיפת מוח או לחץ חברתי?
שטיפת מוח לחץ חברתי - איך להתמודד עם שטיפת מוח או לחץ חברתי? בעולם שלנו קיימים סוגים שונים של שטיפת מוח. ומצד האמת, רוב בני האדם עברו תהליך של שטיפת מוח. כי חלק גדול מההרגלים החברתיים, הם סוג של שטיפת מוח. וחלק גדול מהאמונות של האדם, שורשן בשטיפת מוח חברתית. ויש גם את שטיפת המוח של ערוצי הפרסום השונים, שמנסים לשכנע את האדם לקנות כל מיני מוצרי צריכה שונים וכיוב. ויש גם שטיפת מוח במקרים קיצוניים יותר. כגון במקרים של כתות וכיוב, שבהם בדכ מעבירים את חברי הכת, תהליך של שטיפת מוח, שבו מנסים לשתול להם במחשבה שלהם, את צורת המחשבה של מנהיג הכת, כדי למנוע מהם חופש מחשבתי, שיאפשר להם להבין שמנצלים אותם. וכפי שאמרנו, מצד האמת כל אחד ואחד, יש אצלו סוג מסוים של שטיפת מוח. כי כל הרגלי המחשבה של האדם, הם שטיפת מוח. וגם אפילו האדם עושה לעצמו שטיפת מוח. כי כאשר האדם מתרגל לחשוב בצורה כלשהי, הרי שגם זה סוג של שטיפת מוח וקיבעון מחשבתי. ומי שמנסה להצליח באיזה עניין, והוא נכשל, והוא מתייאש מלנסות להצליח, משום שנדמה לו שהוא לא יוצלח, הרי שזה מצב שבו האדם עשה לעצמו שטיפת מוח, לחשוב שהוא כבר לא יכול להצליח. וכל הרגל מחשבתי שיש לאדם, הוא סוג של שטיפת מוח. והשאלה הנשאלת היא, כיצד יכול האדם להתמודד כאשר הוא מרגיש מישהו מנסה לעשות עליו מניפולציה רגשית או שכלית ולשטוף לו את המוח. וכיצד יכול האדם להשתחרר מהקיבעון המחשבתי שלו, ולוודא שאין אצלו בצורת החשיבה כל מיני דברים, שהשורש שלהם הוא בשטיפת מוח כזו או אחרת? וגם, איך יכול האדם להתמודד במצבים שבהם הוא מרגיש שמופעל עליו לחץ חברתי, שגם הוא סוג של שטיפת מוח? והתשובה היא, כי יש כאן שתי דרכים להתמודד. והדרך הראשונה היא, על ידי זה שהאדם עושה לעצמו שטיפת מוח נגדית. כי האדם לא יכול לחשוב על שני דברים בבת אחת. ואף אחד לא ... היא בתוך האדם. ואם יש לאדם רצון חזק באמת, הוא יכול לבחור על מה לחשוב ועל מה לא. וכאשר האדם מרגיש שמישהו מנסה לשטוף לו את המוח באיזה רעיון, האדם פשוט יכול לבחור לחשוב על משהו אחר. ואם האדם ... ישנם מצבים שבהם זה לא עובד. לדוגמה כאשר האדם לא יכול רוצה לחשוב על משהו אחר, והאדם נאלץ מסיבות כלשהן, כן להקשיב לשטיפת המוח שמנסים לעשות לו. ובנוסף, השיטה הנל, לא ממש עוזרת לגבי איך לצאת משטיפת מוח סמויה שכבר שתלו אותה אצל האדם. והדרך החזקה יותר, היא על ידי זה שהאדם עושה שטיפת מוח אמיתית, לשטיפת המוח שעושים לו. כי יש חומר ניקוי מאוד חזק, שלא משנה כמה לכלוך יהיה ... והאמת היא חומר הניקוי החזק ביותר בעולם. והיא מנקה את האדם מכל סוג של לכלוך מחשבתי. וכאשר מישהו מנסה לעשות לאדם שטיפת מוח, אין שום בעיה בכך ששוטפים לאדם את המוח, אלא הבעיה היא בכך ששוטפים לו את המוח במקום בחומר ניקוי, בחומר לכלוך. כי אלו ששוטפים לאדם את המוח, הם מזבלים לאדם את המחשבה שלו, בכל מיני שטויות. והאדם באמת צריך לשטיפת מוח, מכל הרגלי המחשבה שנמצאים אצלו בגלל שטיפות מוח שהוא
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום דרך, כיצד הלימודים האלו ייצרו לו הנאות חדשות. וכיוב, גם לימודי המתמטיקה. שגם אותם, רוב הילדים, לא אוהבים. משום, ... ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי הילדים, לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי מחשב. והילדים, לומדים שפות חדשות מיוזמתם, כדי להבין את התכנים שמעניינים ... והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של הילדים, הלימוד, הוא רק אמצעי להשגת הנאה. וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, ... לו להנאה. והילד, בהחלט לומד כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ... שלא מצליח לשחק עם משחק אחד לאורך זמן, והוא כל הזמן מחליף משחקים, אין לו שום בעיית קשב וריכוז. אלא, שפשוט המשחקים לא ממש מעניינים אותו מספיק, ולכן הוא לא מתרכז בהם. אבל כל ילד וכל אדם, יש ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תורת הקבוצות, הגדרת הקבוצה, איך המוח מגדיר קבוצה? קבוצה אין סופית, הקבוצה הגדולה ביותר, פרדוקסים של קבוצות, כמה זמן עבר מבריאת העולם? כמה זמן עבר מהתחלת הזמן?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: המוח מגדיר, דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: המוח מגדיר, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, מאמן קריירה, מאמן אישי לאורח חיים בריא בתחום המוח מגדיר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 09:09:51 - wesi1