אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היש והאין ✔חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
האם באמת המהות מחייה את הצורה?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בדיון על מהות וצורה ושואל שאלות יסודיות כגון: האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם סיבה באמת גורמת לתוצאה? האם אפשר להגיד שהצורה מחייה את עצמה, והאם הכל נוצר יש מאין? השיחה מתמקדת בהסבר יסודי של המושגים 'מהות' ו'צורה', תוך שימוש בדוגמאות יומיומיות כמו עבודה בשביל כסף, אכילה בגלל רעב, והסבר על מהות של אובייקטים פשוטים כמו שולחן.

האם כל דבר חייב להיות מורכב מלפחות שתי מהויות?

אליעד מסביר בפירוט שכל דבר ביקום חייב להיות מורכב מלפחות שתי מהויות, כי כל צורה או רעיון שאנו תופסים במציאות, נובעים משילוב של כמה מרכיבים שונים. לדוגמה, שולחן הוא שילוב של פלטת עץ ורגליים, ובנוסף יש לו גם את השימוש שלו והרעיון שלו, כך שהשולחן הוא הרבה יותר מסך חלקיו הפיזיים. הוא מדגיש שהמחשבה שאפשר לייחס למהות יחידה את כל הצורה, היא שגויה, משום שיש תמיד יותר ממהות אחת.

האם הסיבה באמת גורמת לתוצאה, או שמדובר באשליה?

אליעד מדגים את ההבדל בין סיבה ותוצאה באמצעות דוגמאות רבות, ומציג סיטואציות יומיומיות כמו עבודה בשביל כסף ואכילה מתוך רעב. הוא מעלה שאלות ביקורתיות, לדוגמה: אדם שאוכל בגלל רעב, האם באמת הרעב הוא הסיבה היחידה? אליעד מראה שהאדם אוכל בגלל שהוא רעב, בגלל שהוא רוצה להפסיק להיות רעב, בגלל שהאוכל זמין, טעים, נגיש ועוד סיבות רבות. כך הוא מוכיח שאין סיבה יחידה שמחייבת את התוצאה, אלא תמיד ריבוי סיבות.

האם צורות מחייבות את עצמן?

בהמשך, אליעד מסביר כי התוצאה או הצורה מחייבת את עצמה, מכיוון שהצורה לא יכולה להיות מוסברת במלואה באמצעות הסיבות שקדמו לה. הוא משתמש בדוגמה של המספר "שתיים", ומדגים שכדי לקבל את המספר שתיים חייבים קודם שיהיה המספר אחד, אבל עדיין המספר אחד לבדו לא יוצר את שתיים. חייב להיות "אחד ועוד אחד", ולכן הוא מדגיש שהסיבות לא מחייבות באמת את התוצאה אלא הצורה קיימת בזכות עצמה, מחייבת את עצמה.

האם המהות היא תמיד הצורה עצמה?

אליעד מדגים בעזרת דוגמה פשוטה כמו השולחן, שכביכול מורכב מכמה חלקים פיזיים כמו רגליים ופלטה. הוא שואל אם באמת הרגליים והפלטה הן אלו שמחיות את השולחן או שמה שמחייה אותו הוא הרעיון והצורה שאנחנו נותנים לו בראשנו. הוא מסביר שגם אם ניקח את כל הרגליים והפלטה ולא נחבר אותן נכון, לא נקבל שולחן. ולכן הוא מדגיש שהצורה היא מעבר למהויות הפיזיות, והיא קיימת כישות בפני עצמה.

האם אפשר להגיע לסיבה האמיתית של דברים?

בהמשך, אליעד מסביר שאם באמת רוצים להבין למה דברים קורים, צריך לפרט את כל הסיבות עד לפרט האחרון, ואז רואים שכל סיבה בפני עצמה אינה מספיקה לחייב את התוצאה. רק כאשר פורטים את כל הסיבות האפשריות, מבינים שהסיבה האמיתית לדבר היא הדבר עצמו. לדוגמה...
1 ועוד 1 שווה 2? לוגיקה, פילוסופיה, פרדוקסים של מהות המציאות, פרדוקס המהות והצורה, אין מהות, למה אני רוצה משהו? כמה הנחות יסוד יש? יש לפחות 2 הנחות יסוד, כל דבר מורכב מ 2, כדי להרכיב משהו צריך 2, ממה עשוי משהו? מה זה מהות? מה זה צורה? מה ההבדל בין מהות לצורה? כל דבר עשוי מעצמו, כל דבר גורם לעצמו, עשייה למען עשייה, אחדות התכלית והסיבה, אחדות הסיבה והתוצאה, עבדת בחינם ואתה אוכל בחינם, התוצאה היא הסיבה, הסיבה היא התוצאה, אחדות התוצאה והסיבה
הסיבה גורמת לתוצאה ממה הכל עשוי ישות האין והיש להפסיק לחפש הסיבה האמיתית ביקורתי אחד ועוד אחד הסיבה היא התוצאה הבדלים קיום איך הסיבה גורמת לתוצאה איך נוצר יש מאין איך סיבה גורמת לתוצאה אין או יש אין ויש אין יש אין מיש אלוהות אלוהים אמת דברים קורים האין והיש האם באמת המהות מחייה את הצורה האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה האם הכל נוצר יש מאין האם המהות מחייבת את הצורה האם המהות מחייה את הצורה האם הצורה מחייה את עצמה היש והאין הכל נוצר הכל נוצר יש מאין המהות והצורה המהות מחייבת את הצורה המהות מחייה את הצורה הסיבה גורמת לתוצאה הצורה הצורה מחייה את עצמה חקר המהות והצורה יש או אין יש אין יש ואין יש מאין יש מיש למה דברים קורים מהות מחייה את עצמה נוצר יש מאין סיבה סיבה גורמת לתוצאה סיבות ריבוי אלוהות ריבוי אלוהים ריבוי מהויות תוצאות
חקירת היש והאין, תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין
חקירת היש והאין, תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין
חקירת היש והאין, תהליך מודעות עצמית, מה זה להבין מה זה יש ומה זה אין? מתי לחקור את היש ואת האין? קיצור דרך רוחנית, אין קיצורי דרך, סדר הלימוד, להתחיל מהקל אל הכבד, איך להגיע לסוף? התפתחות רוחנית, אין הבדל בין יש לאין מהי המשמעות של חקירת היש והאין? אליעד כהן מסביר שהמשמעות של חקירת היש והאין נמצאת בלב כל נושא שרוצים להבין לעומקו. הוא מדגיש שכל תחום או בעיה, החל מנושאים יומיומיים ועד לנושאים עמוקים, מבוססים על מושגים של יש ואין. לדוגמה, כשמישהו מנסה להבין איך לדבר עם לקוח, עליו להבין קודם כל את המושגים דיבור, לקוח, הבנה ושכנוע. כדי להבין מושגים אלו באמת, עליו לחקור מה הם היש והאין של כל מושג. אליעד מדגיש שהחקירה הזאת אינה מידית, אלא חייבת להתבצע בהדרגה, שלב אחר שלב, מהפשוט אל המורכב ביותר. למה אי אפשר להבין דברים בלי לחקור את היש והאין? אליעד נותן דוגמה פשוטה: אי אפשר לספור עד מאה בלי לדעת לספור עד עשר. באותו אופן, לא ניתן להבין לעומק נושא מסוים, כמו איך לגרום לבת הזוג לאהוב אותך או איך להצליח בעסקים, בלי להבין את העקרונות הבסיסיים שמאחורי היש והאין של אותו נושא. כך למשל, מי שרוצה לשכנע לקוח או לגרום לילד להכין שיעורים, צריך להבין תחילה מהו היש והאין של המושגים הכנת שיעורים או שכנוע. מתי נכון לחקור את היש והאין? אליעד מסביר שהחקירה של היש והאין צריכה להגיע מתוך הניסיון לפתור בעיה ממשית שיש לך כרגע. הוא אומר שאין להתחיל מחקירה מופשטת וישירה של מה זה יש? או מה זה אין?, אלא להתחיל מהנושא שבו אתה נמצא, למשל איך לשכנע את אשתי להכין שיעורים לילד?. רק אם תחפור לעומק ותשאל שוב ושוב שאלות על הנושא עצמו, תגיע בסופו של דבר לחקירת היש והאין. זו הדרך הנכונה לחקור: לחקור נושא ממשי ועדכני מהחיים שלך, ומתוך כך להגיע אל שאלות בסיסיות יותר ויותר, עד שאתה מגיע בסוף אל חקירת היש והאין. מה הטעות של מי שמנסה להבין ישירות את היש והאין? הטעות, לפי אליעד, היא שהאדם מנסה לקפוץ ישירות אל החקירה המוחלטת של יש ואין במקום ללכת שלב אחר שלב. אליעד מדגיש שזו טעות כי הניסיון להבין ישירות את היש והאין מוביל לחוסר הבנה מוחלט, וכך האדם מוצא את עצמו אבוד ומתוסכל. במקום זאת, עליו להבין קודם כל את השכבות הפשוטות יותר ולהתקדם בהדרגה. רק אחרי שמיצית את כל השאלות הרגילות בנוגע לנושא מסוים, מגיעים לחקירה של היש והאין בצורה טבעית. איך להבין את הקשר בין היש והאין לבעיות יומיומיות? אליעד מציג את הגישה שלפיה כל פעולה או בעיה יומיומית היא שרשרת של סיבות ותוצאות שמובילה בסופו של דבר ליש ולאין. לדוגמה, אם אתה רוצה להבין מדוע ... ושואל למה היית עייף או רעב? כשאתה ממשיך לשאול למה ולמה, בסופו של דבר אתה מגיע למושג כללי יותר ויותר, עד שאתה מגיע בסוף אל היש והאין , שמסבירים לך את הסיבות היסודיות ביותר. איך חקירת היש והאין משפרת את ההבנה שלך? חקירת היש והאין, לפי אליעד, מעניקה לך שכל כללי ועוצמתי שמאפשר לך להבין כל דבר באופן יסודי ומוחלט. הוא מדגים זאת באמצעות משל של חדר כושר: כשאתה מתמודד עם המשקולות הכבדות ביותר (חקירת היש והאין), אתה מחזק את השכל שלך, וכך המשקולות הקטנות (הנושאים הפשוטים יותר) נעשות קלות עבורך. לכן, חקירת היש והאין אינה מנותקת מחיי היום - יום, אלא היא הכלי הכי חזק שיש לך כדי להבין לעומק את המציאות ואת הבעיות היומיומיות. האם אפשר לקצר את התהליך הרוחני ולהגיע מיד לסוף? אליעד ... הבנה אמיתית ויהיה מתוסכל. הדרך הנכונה היא ללכת בהדרגה, לחקור את הדברים הפשוטים יותר תחילה ורק אחר כך להתקדם לחקירה עמוקה של היש והאין. זו הדרך היעילה ביותר להגעה אל הסוף המוחלט. מה זה אומר שאין הבדל בין יש לאין? אליעד מסביר שהאדם מבדיל בין דברים בעולם, כמו בין קיר לדלת, אך בפועל, בחוויה האמיתית המוחלטת, כל ההבדלים האלה הם יחסיים. כשאתה חוקר את המציאות לעומקה, אתה מגלה שהיש והאין תלויים זה בזה ומחוברים אחד לשני. ההבנה הסופית היא שאין באמת הבדל מהותי בין היש לאין, וזה מה שמשחרר אותך מהתסכול ומהבלבול שיש בחיים. מה זה חקירת היש והאין? איך לחקור את המציאות לעומק? האם אפשר לקצר את הדרך להארה? מתי נכון לחקור את היש והאין? איך להבין את הקשר בין בעיות יומיומיות ליש והאין? למה קשה להבין את היש והאין? מה המשמעות של אין הבדל בין
נמצא או לא נמצא, מהי מציאות, יש ואין, היש ישנו והאין איננו, מסע אסטרלי, מתקשרים, הכל נמצא כל הזמן, חוויית המציאות, אחדות היש והאין, יקומים מקבילים, אחדות המציאות, יש או אין
... או לא נמצא, מהי מציאות, יש ואין, היש ישנו והאין איננו, מסע אסטרלי, מתקשרים, הכל נמצא כל הזמן, חוויית המציאות, אחדות היש והאין, יקומים מקבילים, אחדות המציאות, יש או אין מה זה אומר שהכל נמצא כל הזמן? הנושא המרכזי שאליעד דן בו הוא ... להשתמש בו. מהי חוויית אחדות היש והאין שאליעד מתאר? הדיון מתקדם לרעיון של חוויית האחדות בין היש והאין. אליעד טוען שבחוויה הגבוהה ביותר של המציאות, ההבדל בין ... האמיתית של אחדות המציאות, שבה היש והאין הם זהים, דורשת הבנה שחורגת מההיגיון הרגיל. הוא מתאר ... מה המשמעות האמיתית של אחדות היש והאין לפי אליעד? המשמעות האמיתית של אחדות היש והאין על פי אליעד היא להגיע להבנה שאין באמת הפרדה בין ... דרך קירות? יקומים מקבילים יש ואין במציאות ...
אחדות היש והאין, נפרדות מתוך אחדות, לא לדעת כלום, לדעת כלום, להיות דבר והיפוכו, חוויית האחדות, לא לדעת שום דבר
אחדות היש והאין, נפרדות מתוך אחדות, לא לדעת כלום, לדעת כלום, להיות דבר והיפוכו, חוויית האחדות, לא לדעת שום דבר
אחדות היש והאין, נפרדות מתוך אחדות, לא לדעת כלום, לדעת כלום, להיות דבר והיפוכו, חוויית האחדות, לא לדעת שום דבר מהי אחדות היש והאין? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו הוא המושג של אחדות היש והאין. המשמעות של זה היא שבכל דבר בעולם ישנה מציאות כפולה: מצד אחד הדבר קיים, ומצד שני הוא אינו קיים. לדוגמה, ספר שמונח על השולחן ... עצמו מהידיעות המגבילות שלו. כשהאדם משתחרר לחלוטין מהידיעה, הוא מגיע לחוויה שבה אין הבדל בין דברים, והכל הופך לאחד. זוהי המהות של אחדות היש והאין: לדעת באופן מוחלט, ובו זמנית לא לדעת כלום. מה המשמעות של חוויה טהורה של אחדות? בחוויה הטהורה של האחדות, אין הפרדה בין יש לאין. הכל נתפס כאותו הדבר בדיוק. זו תחושה שהכל זהה ואין באמת הבדל בין חיים למוות, בין טוב לרע, בין להיות עשיר או עני. אבל במקביל, אפשר ... זו למעשה נפרדות מתוך אחדות, היכולת לחוות משחק מלא של הפרדה, תוך ידיעה ברורה שכל ההפרדות הן רק משחק מתוך המציאות האחת והיחידה. מהי אחדות היש והאין? איך להיות דבר והיפוכו בו זמנית? מה המשמעות של לא לדעת שום דבר? כיצד לחוות נפרדות מתוך אחדות? איך להגיע לחוויית האחדות ...
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
... ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה מהי אמת ומהו שקר, וכיצד ניתן להבדיל ביניהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את ההבדל בין אמת לשקר דרך ניתוח מפורט של משחקי יש ואין. לפי אליעד, אמת היא משהו ... הוא נותן דוגמה לכך שכל דבר שאנו חושבים שהוא אמת, ניתן למצוא מצב תאורטי או ספק שיכול לערער עליו, ולכן אינו מוחלט. למשל, אליעד מסביר שאם אומרים יש הבדל בין יש לאין, לכאורה זו אמת ברורה מאוד. אך ברגע שאדם מתחיל להטיל ספק, הוא יכול לשאול את עצמו שוב ושוב - האם באמת יש הבדל בין יש לאין?, עד שהוא יגיע למצב שבו ההבדל כבר לא ברור לו בכלל. בשלב הזה, האדם כבר לא יכול להבדיל בין אמת לשקר, משום שההבחנה עצמה בין יש ואין התפרקה. כיצד מערערים על ... אני מטיל ספק בהכל, הוא למעשה נשען על הנחת יסוד שיש דבר כזה ספק ושהספק הוא לגיטימי. כך שהספק עצמו לא מוטל בספק באותו רגע. זו דוגמה למה שאליעד מכנה משחק של יש ואין. מה המשמעות של משחק היש ... לפי אליעד? ההסבר המרכזי שאליעד מציג בהרצאה הוא הרעיון של משחק היש ואין. האדם מפריד בין דברים שישנם לדברים שאינם, אבל כאשר הוא מתחיל לערער על הגבולות בין יש ואין, הוא יכול להגיע למצב שבו ... בין לזכור משהו או לא לזכור? על ידי המשך ערעור זה, מגיע האדם לשלב שבו ההבדלים הללו כבר לא קיימים עבורו בתודעה. הנקודה שאליעד מנסה להעביר כאן היא שההבדל בין יש ואין הוא הבסיס לתפיסה של אמת ושקר. כשאין הבדל בין יש לאין, כבר לא ניתן לדבר על אמת או שקר. כיצד מגיעים לחוויה שאין הבדל בין יש לאין? לפי אליעד, החוויה שבה האדם כבר לא מסוגל להבחין בין יש לאין נוצרת על ידי ערעור מתמשך. ככל שהאדם ממשיך להטיל ספק במושגים שלו ובתפיסות שלו, כך הגבולות בין יש לאין מיטשטשים, עד שהאדם כבר לא מסוגל להבדיל ביניהם בכלל. במצב כזה, השאלות יש או אין? או אמת או שקר? מאבדות ... מתמיד. מה המשמעות של אי - ידיעה מוחלטת? ההרצאה של אליעד מסתיימת בהסבר שאי - ידיעה מוחלטת היא מצב שבו לא ניתן כלל להגדיר אמת או שקר, כי ההבחנה עצמה בין יש לאין כבר לא קיימת. במצב זה, האדם ... את המציאות ללא הגדרות וללא תפיסות מוגדרות, ולכן הוא נמצא במצב של אי - ידיעה מוחלטת. אליעד מדגיש שהחוויה הזו היא למעשה המקום שבו האדם מתקרב להבנת האחדות של היש והאין - מצב שבו כל ההבחנות הרגילות של האדם מתבטלות, והוא יכול לתפוס את המציאות כפי שהיא, בלי שום הנחת יסוד או דעה קדומה. מהי אמת מוחלטת? איך לדעת מהי האמת? משחק היש והאין הבדל בין אמת לשקר איך ...
פרדוקס הטוב והרע, פרדוקס היש והאין, למה יש טוב בלי רע? למה אין טוב בלי רע? האם אין טוב בלי רע? פרדוקס המהות והצורה, איך לצאת מהשכל? פרדוקס לוגי, לא לדעת כלום
פרדוקס הטוב והרע, פרדוקס היש והאין, למה יש טוב בלי רע? למה אין טוב בלי רע? האם אין טוב בלי רע? פרדוקס המהות והצורה, איך לצאת מהשכל? פרדוקס לוגי, לא לדעת כלום
... הטוב והרע, פרדוקס היש והאין, למה יש טוב בלי רע? למה אין טוב בלי רע? האם אין טוב בלי רע? פרדוקס המהות והצורה, איך לצאת מהשכל? פרדוקס לוגי, לא לדעת כלום מהו פרדוקס הטוב והרע? הרצאה זו עוסקת ... אותנו בסופו של דבר אל חוסר יכולת להבחין בין מה שאנחנו יודעים לבין מה שאנו לא יודעים. פרדוקס הטוב והרע? מהות וצורה האם אפשר לחשוב טוב בלי רע? הפרדוקס של היש והאין האם אפשר לצאת מהשכל? מהו פרדוקס הטוב והרע? הרצאה זו עוסקת בפרדוקס הטוב והרע, ובמהות השאלות שמזמינות אותנו להתמודד עם מושגים כמו יש ו - אין. אחד הנושאים המרכזיים ... יודעים לבין מה שאנו לא יודעים. השאלה המרכזית היא לא לדעת, אלא לשחרר את הצורך לדעת. פרדוקס הטוב והרע? מהות וצורה האם אפשר לחשוב טוב בלי רע? הפרדוקס של היש והאין האם אפשר לצאת מהשכל? ...
זמן ומקום - האם אפשר ואיך אפשר, לצאת מחוויית הזמן והמקום?
... אחד ממש. והדרך של האדם לצאת מהמקום והזמן, היא רק על ידי זה שהאדם מטיל ספק אמיתי, בקיום הנפרדות של היש והאין. כי כל זמן שיש הבדל בין יש לבין אין, הרי שתמיד יישארו שתי ישויות שונות, שמצריכות את קיומם של הזמן והמקום. וכל זמן שהאדם מכיל בתוכו את תחושת ההפרדה שבין יש לאין, הרי שהאדם חווה זמן ומקום, של השינויים של היש והאין. ועל האדם להסתכל אל תוך המהות של היש ושל האין, ועל האדם להתבונן ... ישות מודעת, ואין אפילו לא את האמירה שאין שום דבר? ואולי הכל אחד ממש, ורק נדמה שיש כאן נפרדות של יש ואין? כי שורש חוויית המקום והזמן, היא בהפרדה של היש והאין, שיוצרת שינויים, שיוצרים את המקום והזמן. ומי שרוצה לצאת מהזמן ומהמקום, עליו להטיל ספק אמיתי, ולברר את האמת באופן מוחלט, לגבי נפרדות ואחדות היש והאין. ועל האדם להסתכל על משהו כלשהו שהוא ישנו, ולשאול את עצמו באמת, ... לאמת? ואולי הבלתי אפשרי, הוא דווקא האפשרי? ואולי מבחינה אובייקטיבית, כל ההפרדה שהאדם עושה בין יש לאין, היא טעות בלבד, שאינה משקפת בצורה כלשהי, את תמונת המציאות באמת? ועל ידי זה שהאדם מתבונן באמת, אל תוך מהות היש והאין, ומתבונן באמת, היינו שהאדם באמת חווה ספק ושאלה אמיתית ומוחשית לגבי היש והאין, על ידי זה האדם מגלה את האמת שהכל אחד, ויוצא מהמקום ומהזמן. ... באמת מרגיש את השאלה. כגון לדוגמה שהאדם מסתכל לצדדים, לפני שהוא עובר את הכביש, כדי לראות, האם יש או אין כלי רכב שיכולים לפגוע בו. והאדם באמת חווה את השאלה שלו. כי רוב ... לאדם אפילו כחוט השערה, שדבר כלשהו, יותר ישנו מאשר איננו או להפך, הרי שהאדם לא באמת שואל האם יש או אין. ואז האדם גם לא רואה את האמת, שהיש והאין הם אחד. כי הקיום של האדם, תלוי בהפרדה של היש והאין. כי אם האדם לא היה חווה את ההפרדה של היש והאין, הוא לא היה חווה את קיומו העצמי. משום שלא הייתה אצלו חוויית הפרדה, בין היש אני לבין האין אני. כך שחוויית ההפרדה שבין יש לאין, היא חוויה מאוד פנימית ועמוקה. ואעפכ, היא לא יותר מאשר אמונה שגויה בלבד. כי על האדם לנטרל לגמרי את כל האמונות, ואת האמונה שלו בנפרדות היש והאין בפרט, שהיא השורש של כל האמונות כולן. ואיך יעקור האדם את האמונה בנפרדות של היש והאין? תשובה: על ידי אמת מוחלטת. כי המוחלטות, שורפת את הנפרדות של היש והאין. כי קיומה של הנפרדות, הוא לא מוחלט, אלא הוא רק החוויה האישית של ... שונא את הספקות, ואוהב את הידיעה המוחלטת, על ידי זה האדם זוכה לראות את האמת, שהכל אחד באמת, ושהיש והאין מאוחדים. ואז האדם חווה את הנפרדות של היש, בצורה חדשה לגמרי, דהיינו, ...
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
... על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא קשור לאחדות ההפכים? השכל העל - אנושי הוא תפיסת עולם המאפשרת לאדם לראות את המציאות מעבר להבדלות המחשבתיות הרגילות. ... כאשר אדם מתעלה מעל השכל האנושי המוגבל, הוא מבין שהניגודים בין יש לאין, טוב ורע, מהות וצורה, אינם באמת ניגודים מוחלטים. אלא הם חלקים שונים של אותו הדבר. דרך תפיסה זו ניתן להגיע להארה רוחנית ולחוויית אחדות עם כל מהות. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך ההרצאה, הסביר אליעד כיצד אפשר להגיע להבנה שאין הבדל בין יש לאין . הטענה הזו דורשת שינוי תפיסה עמוק, שבו לא מתבוננים רק על הצורה החיצונית של הדברים, אלא על המהות הפנימית שמאחוריהם. כל הדברים, למרות צורתם השונה, ... הצורה החיצונית, ולא במהות הפנימית. כך, למעשה, אין הבדל אמיתי בין יש לאין אם מבינים את הדברים מעבר לצורתם. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת המציאות? ההסבר של אליעד לגבי מגבלות השכל האנושי היה מבוסס על ההנחה שכל דבר חייב ... דרך תבניות של ניגודים, ובכך הוא יוצר מחיצות בין רע לטוב, בין יש לאין, ובין כל זוגות הניגודים. מגבלה זו, לדעת אליעד, מפריעה לאדם לחוות את המציאות כפי שהיא באמת - אחדות מוחלטת. רק כאשר האדם משתחרר מהתפיסות המובנות הללו, ... שבו אדם משוחרר מהפחדים והסבל, כי הוא מבין שאם אין באמת הבדל בין יש לאין, אז גם אין משמעות לכאב או לאובדן. מה קורה כאשר אדם חווה את האחדות המוחלטת? אליעד הסביר כי חוויית האחדות המוחלטת היא חוויה עוצמתית שמשפיעה על תפיסת ... התפיסות השכליות הרגילות. כיצד ניתן ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? ליישום ההבנה הזו יש כוח פרקטי מאוד. אליעד הדגים את הדרך בה אדם יכול להתמודד עם תחושות חרדה או פחד. כאשר אדם חווה פחד, הוא יכול לשאול את עצמו אם הפחד ... זו? ההארה הרוחנית היא תהליך שבו האדם מבין בפועל שאין הבדל בין יש לאין. כדי להגיע למצב זה, על האדם להעמיק בהתבוננות פנימית ולהתמודד עם מגבלות השכל הרגיל. תרגולים של מדיטציה, התבוננות בתודעה ושאלות פילוסופיות עמוקות יכולים לסייע בהשגת מצב זה. כאשר אדם מבין שאין באמת הבדל בין יש לאין, הוא חווה את המציאות באופן אחר, באופן שבו הוא והמציאות הם אחד. מדוע אנשים רבים לא מצליחים להגיע לתובנה זו? הסיבה העיקרית לכך שאנשים לא מצליחים להגיע לתובנה שאין הבדל בין יש לאין היא שהשכל הרגיל שלהם כל כך שגור ומושרש בהם, שהם לא מסוגלים להשתחרר ממנו. הם רגילים להבחין בהבדלים כל הזמן, ולא יכולים לתפוס את הרעיון שההבדלים הללו ... ניגודים והבדלות. מה זה שכל על - אנושי? איך להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהי האחדות של המציאות? כיצד להגיע להארה רוחנית? מהו המכשול בדרך לשכל העל - אנושי? למה קשה להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהו השכל העל - אנושי וכיצד הוא קשור לאחדות ההפכים? השכל העל - אנושי הוא נקודת מבט המאפשרת לאדם לראות מעבר להבדלות השכליות הרגילות שמבדילות בין יש לאין, בין מהות לצורה, ובין ניגודים אחרים. הבנת השכל הזה מובילה לאחדות ההפכים, כלומר, להכרה בכך שמה שנראה כניגודים מוחלטים, בעצם יכול להתקיים כאחד. הרעיון ... מנוגדים, אלא שהם חלק ממערכת אחת. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך השיחה שהתקיימה בהרצאה, המשתתפים ניסו להבין את המשמעות של הטענה אין הבדל בין יש לאין . הבנת העניין דורשת הסתכלות על המציאות מזווית שונה לחלוטין מהחשיבה הרגילה. כאשר אנו מסתכלים על מהותם של הדברים ולא רק על הצורה החיצונית שלהם, אנו ... שונה. דרך ההבנה הזו, האדם עשוי להגיע לתובנה שאין הבדל אמיתי בין יש לאין. כיצד השכל האנושי מגביל את הבנת המציאות? השכל הרגיל שלנו פועל על בסיס ההנחה שיש הבדלים בין דברים - למשל, בין אור לחושך, בין יש לאין, בין טוב לרע וכו. אך למעשה, השכל הזה מוגבל בכך שהוא מסתמך על תבניות חשיבה נפרדות שאינן בהכרח מייצגות את המציאות כפי שהיא. כאשר השכל פועל באופן זה, ... של ראיית המציאות ללא הבדלים? כאשר אדם מבין שאין באמת הבדל בין יש לאין, הוא עשוי לחוות מציאות אחרת לחלוטין. אחת ההמחשות שניתנו בהרצאה היא מצב שבו אדם מתבונן על המציאות כולה מבלי לחלק אותה להבדלים נפרדים. מצב זה דומה ... זה עשוי לגרום לתחושת שחרור מהפחדים ומהסבל, שכן אם אין הבדל בין יש לאין, אז גם אין משמעות לאובדן או לכאב. מצד שני, זה עשוי לגרום לאדם לאבד עניין במציאות הרגילה, כי אם אין הבדל בין דבר לדבר, אז לכאורה שום דבר אינו משמעותי יותר מהאחר. כיצד ניתן ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין? הבנת הרעיון שאין הבדל בין יש לאין אינה רק תיאוריה פילוסופית, אלא משהו שניתן ליישם באופן מעשי. לדוגמה, כאשר אדם נמצא במצב של חרדה או פחד, הוא יכול לשאול את עצמו האם הפחד קיים באמת, או ... את עצמו מהתבנית הזו. אפילו כאשר אדם מתחיל להבין שאין הבדל בין יש לאין, הוא עשוי למצוא את עצמו חוזר לתפיסות הישנות שוב ושוב. כדי להתגבר על מכשול זה, יש צורך בהתבוננות עמוקה ובהתמדה, עד שההבנה החדשה הופכת להיות טבעית ... ההארה הרוחנית היא מצב שבו האדם מבין וחווה בפועל שאין הבדל בין יש לאין, שאין הבדל בין מהות לצורה, ושכל המציאות היא אחדות אחת שלמה. כדי להגיע למצב זה, יש צורך להעמיק בהתבוננות הפנימית ולהבין כיצד השכל הרגיל מטעה אותנו ... ולהבדיל בין מה שנראה להם נכון למה שלא. התפיסה שאין הבדל בין יש לאין נראית להם לא הגיונית, ולכן הם אינם מסוגלים לחוות אותה באמת. אך למעשה, דווקא האמת העמוקה יותר נמצאת מעבר לשכל הרגיל, ורק מי שמעז ללכת עד הסוף עם ... אלא חי בהרמוניה עם המציאות כפי שהיא. לסיכום הרעיון שאין הבדל בין יש לאין הוא מהותי להבנת המציאות ברמה הגבוהה ביותר. כאשר אדם מצליח להשתחרר מההבדלות השכליות הרגילות שלו ולראות את האחדות המוחלטת של המציאות, הוא חווה שינוי ... חופש פנימי והבנה. מה זה שכל על - אנושי? איך להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהי האחדות של המציאות? כיצד להגיע להארה רוחנית? מהו המכשול בדרך לשכל העל - אנושי? למה קשה להבין שאין הבדל בין יש לאין?
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
הדרך אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין
... אל השלמות, מהי שלמות? מהי מהות? אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין, אחדות ההפכים, אחדות שקרית, אחדות אמיתית, אין הבדל בין יש לאין מהי הדרך אל השלמות ומהו המצב של אחדות אמיתית? אליעד כהן מסביר את הדרך אל השלמות, מהותה של השלמות, מושג האחדות וההבדלים בין אחדות שקרית לאחדות אמיתית. כדי להבין לעומק את השלמות והאחדות, יש צורך לבחון קודם כל את המושגים יש ואין, מהות וצורה. האם חייבים לעבור דרך האין כדי להגיע לאחדות האמיתית? אחת ... לאחדות מחייבת מעבר דרך אין. הוא מסביר כי כאשר נאמר שחכם האמת כולו אין, הכוונה אינה רק לאין במובן של היעדר קיום, אלא לאין במובן של היעדר הבדל בין היש לאין. אליעד מחדד ומסביר שהמצב של כולו אין הוא לא מצב של היעדר מוחלט, אלא מצב ... מבחינת מרחק, אלא שיש הכרח להביא את הכסף. באותה מידה, אליעד מסביר שהאין לא בהכרח קרוב יותר לאחדות מהיש, אך עדיין הכרחי להביא אותו לתמונה. זאת אומרת, האין והיש הם חלקים הכרחיים באותה מידה להבנת האחדות. מה המשמעות של להיות בצד המשנה ... שבו אין בכלל קונפליקט. כל עוד קיימת האפשרות שיהיו שני דברים, תמיד יהיה קונפליקט. השלמות מגיעה רק כשמגיעים למצב של חוסר יכולת מוחלט לראות הבדל בין יש לאין . במצב כזה, כבר אין אפילו אפשרות לקונפליקט. אליעד מדגים זאת באמצעות ... לאחדות. התהליך משתנה בהתאם לנקודת הפתיחה של כל אדם, אבל השלמות תמיד נמצאת בנקודה שבה כבר אין יכולת להבדיל בין ההפכים. מהי שלמות אמיתית? מה ההבדל בין יש לאין? איך להגיע לאחדות אמיתית? מהי ענווה לפי רבי נחמן? איך פותרים את הקונפליקט בין יש לאין?
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
... המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8 מה משמעות האחדות של המציאות והקשר בין יש לאין? ההבנה שמציאות האחדות היא הבנת זמן ומקום כיחידה אחת. כל מה שקשור לזמן ולמקום מתנקז לרגע ולנקודה, ומתאחדים לאחדות שלמה. הכוונה ... הופכים של אותו עיקרון - ההפכים אינם נפרדים, אלא הם תוצאה של אותו העיקרון של יש ואין . הפער בין היש והאין הוא חלק מההבנה שמאחורי כל ההפכים יש את אותו העיקרון, ולמעשה ההפכים הם אחד. המהות של היש, אם כך, היא שאין אפשרות שתהיה ... את עצמו: איך ייתכן שמהאין נוצר היש? זוהי שאלה שגויה, כי היא מניחה הפרדה בין היש והאין. למעשה, היש והאין הם אחדות אחת, ולא ניתן להפריד ביניהם. הבנת הדבר הזה היא חוויה של חיבור - לדעת שאין הבדל בין שני הדברים, אף על פי ... באמת נפרדות. כל דבר, כל מציאות, הוא למעשה אותו דבר, ואין הבדל אמיתי בין היש והאין. השאלה שהייתה נשאלת איך זה יכול להיות הופכת לשאלה למה לא הבנתי את זה קודם, וזהו תהליך של חיבור לתודעה האחת. החיים עצמם ... נגלה שאין הבדל בין אחדות לנפרדות, ושניהם מחוברים למהות אחת. השאלות על היש והאין לא נותרות, וההבנה היא שהעולם בנוי על עקרון של אחדות, שמאפשר לנו להבין את כל ההפכים כיחידה אחת. מהות המציאות יש ואין אחדות הבנת הזמן והמקום ההבנה הפנימית של האחדות מהות היש והאין הפוטנציאל והאחדות הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל ... וזה כמובן דבר שהוא נגד השכל. כול הדברים שהפוכים בעולם, הם בעצם ההיפוך של היש והאין. כמו למשל חום וקור, זה שני הפכים, אבל בעצם זה היפוך של יש ואין שמלובשים כמו חום וקור. יש חום, אין חום, יש קור, אין קור. כל ההפכים זה בעצם צורה של יש ואין. אם לא היה הבדל בין יש לאין, לא היו הפכים. ומאחר שבשכל אנו מבינים שהיש הפוך מהאין, אז לא יכול להיות שמה שמהווה את היש הוא מהווה גם את האין. הרי כל הרעיון ... להבין את מה שאנחנו מסבירים? כי כשאנו אומרים זה הפוך מזה, אנו בראש משחקים עם יש ואין, אנו מניחים שיש ואין הם הפוכים. כל חוויית ההופכיות היא ההבדל בין יש לאין. וכאן אתה אומר, שמהיש נהיה אין, לא נהיה, אלא עכשיו היש הוא אין. הספר הזה הוא יש, ובו זמנית הוא אין. השאלה היא, איך זה יכול ... אין עליה תשובה כלל. וזאת שאלה של שקר, כי היא נובעת מההנחה שיש הפרדה בין יש לאין. כאן אנו אומרים שהמהות של הדבר, הפוכה לדבר. זה כמו להגיד, ממים יצרת אש. אפשר להגיד מהאטומים של המים יצרתי אש. אבל לא מהמים ... האם את מסוגלת לתפוס זאת בראש? כאן בספר, אני מנסה להסביר לך שאין הבדל בין יש לאין, שאתה תבין שהכל אחד. האם יש הבדל כל שהוא בין יש לאין? כן, כי אם לא היה, לא היינו מגדירים אותם כך. אז מה ההבדל ביניהם? בחוויה שלנו. אבל מה שלא נתפס, האם היש והאין הם אחד? למשל, יש זאת תחושה, ואין זה חוסר תחושה. כך שעכשיו אתה מרגיש תחושה ויודע שזה כלום, כלום, כלום, לא קיים. אז תשאל ... שצריכה להישאל היא, האם באמת היש מתהווה מהאין? ואם אדם מתבונן הוא רואה שהיש והאין הם אחד. כי מצד אחד יש מציאות ונפרדות ואין שום דרך להעלים את הנפרדות, כי אפילו אם תחשוב שהנפרדות לא קיימת וקיימת רק אחדות, ... היא אין? תתבונן ותשאל האם זה ככה? אם תבדוק, תגלה שזה ככה, באמת יש יש ובאמת יש אין ושניהם מחוברים. בתוך האדם יש שכל ויש אין שכל. כשאתה משתמש באין שכל, אין לך יותר שאלה, אין הבדל בין יש לאין, ואין יותר נפרדות, אתה אוטומטית באחד. הרעיון הוא שאם אתה מפעיל את השכל, אתה מגיע לחוויה של, לא מפעיל את השכל. אם אתה משתמש ... תשאל את עצמך, האם זה ככה? תבדוק בשכל, ותגלה שזה ככה, וכאשר אתה בטוח בשכל שהיש והאין מחוברים ומהווים אחד את השני, זה גורם לכך שאתה מבין שזה שאתה בטוח, שמדבר לא בטוח יהיה ההפך שלו, זוהי רק פרספקטיבה. אם תהיה בטוח ... הוא גם איננו, אז זה יהיה יותר חזק מהחוויה שלך, שזה לא יכול להיות. אם תחווה שיש ואין זה אחד, אז לא תהיה לך שאלה בשום נושא. אם מתבוננים יותר עמוק מגלים, שאין הבדל בין ההוויה לצורה, אין הבדל בין כלום למקום. אין ...
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
לחזור להיות אלוהים - למה אתה עושה, למה אתה רוצה, למה אתה, מה אתה, מה ישנו, ומה איננו
... בהבנה הוא ההפרדה בין יש לאין. האדם מבין שמשהו אחד יכול להיות גם נכון וגם לא נכון בו זמנית, ואז אין לו תשובה חד משמעית. אך כאשר הוא יתבונן לעומק בשאלותיו, הוא יבין מדוע הוא לא ... בו זמנית. כשיגיע להבנה שהיש והאין הם אחד, הוא יבין את המציאות באופן מוחלט, ולא יהיו לו יותר שאלות. סיכום כללי של הרעיון המרכזי בשיחה: הרעיון המרכזי בשיחה הוא לחזור למצב הראשוני של ... שהוא יודע, והגעה להבנה שהיש והאין, הטוב והרע, הרצון והאי - רצון, הם בעצם דבר אחד. מי אני באמת? מה המשמעות של לחזור להיות אלוהים? מהי תודעת אלוהים? למה אין לי תשובות לשאלות שלי? איך ... את מהות המציאות? מה זה יש ואין? האם יש בחירה חופשית? שאלה: מה מהות הפגישה, מה מהות הרעיון? אליעד: מהות הרעיון היא לא להגדיר הגדרות. המהות היא פשוט להבין, כשאת אומרת שאת רוצה לאכול ... והפרוסה תהפך לבטון? כי יש אין סוף אפשרויות, הכל יכול להיות. כשאתה רואה את הפרוסה חתוכה בסוף, למה כרגע היא חתוכה? נכון שאתה חושב שמקודם חתכת אותה, אבל למה כרגע היא חתוכה? זה לא ... כי אין משהו מוגדר. כל היש והאין קיים בו זמנית. שאלה: אז אני לא רואה. אליעד: בואי נגיד שהכל דפוק במוח. אם היית מבינה שאנחנו בתוך חלום, ואני בכלל לא קיים, אני רק השתקפות של ... אם תחפור מספיק תגלה שיש ואין זה אחד, ואז אין שאלה. הרעיון הוא שאין בעיה ואין שאלה. למה יש שאלה, למה אני יושב? כי יש תפיסה כזאת שיש ישיבה ואין ישיבה, אבל אם יש לך תפיסה אחרת שזה ... יודעים שיש שונה מאין, אז היש והאין הוא אחד כשאתה יושב על כסא, מה אתה אמור להבין? שזה כלום, שהיש והאין זה אחד, שנראה בצורה של יש, שמלובש באני שיושב על כסא. אתה כרגע יושב על כסא, אבל גם יש ואין בו זמנית. אתה גם נמצא במקום שאין יושב יותר מאשר הולך. שאלה: אני לא מבינה איך היש והאין זה אחד אליעד: מה זה יש? משהו שישנו, האם היש הוא סך כל מה שקיים במציאות? לא, יש גם אין. אם יש לך מושג מה זה יש, אז זה אומר שיש לו ההפך וזה אין. ... שיש לו ההפך, אין. ולפני היש והאין זה האחד. אבל זאת לא ההבנה הסופית, יש להבין שהיש והאין מולבש גם על הנפרד. שאלה: אז למה יש ואין זה אחד? אליעד: יש מציאות, את מסכינה שיש בה דברים שישנם ודברים שאינם. אם נלך כמה צעדים אחורה, אז על כל מה שקיים נקרא לו יש, ועל מה שלא קיים נקרא לו ... בה יש, אבל גם אין. לפני היש והאין יש אחד שבו אין הבדל בין היש והאין, ומתוכו יצאו היש והאין. האחד הוא היש והאין בו זמנית. הוא הראשון שכולל את הכל. הדו שיח הזה עוזר בסיטואציות יום יומיות, שכאשר אתה רואה נפרדות, אתה מטיל בה ספק, ואז אתה רואה את זה כדבר אחד, ... להבין את המציאות זה לחשוב שיש ואין זה אחד. השורש של אי ההבנה זה שמצד אחד אתה מבין שיש, ומצד שני יש אין, יש סיבה ואין סיבה. אתה צריך להביא את עצמך למצב שתבין למה אתה לא מבין. הבנתי למה אני לא מבין כי אני מבין שזה ככה וזה גם הפוך. וכאשר תבין למה אתה לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: היש והאין, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היש והאין, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיסט, מטפל טוב, מאמן אישי למתבגרים בתחום היש והאין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4365 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:05:41 - wesi1