🖨הלב יודע את האמת המוחלטת ואת הטוב האמיתיובו יתבאר, כי הלב של האדם, דהיינו, פנימיות האדם, שכוללת בתוכה גם את הלב של השכל, דהיינו, את הנקודה הפנימית, שמחייה את השכל של האדם, היא יודעת ומכירה היטב, את הטוב האמיתי ואת האחדות של המציאות.
והעניין הוא, כי על האדם להבין את האמת, שהלב והפנימיות שלו, מכירים היטב ומחוברים בפנימיותם אל האחדות של המציאות ואל הטוב האמיתי של המציאות. והאדם סובל, רק משום שהתודעה של האדם ברמת המודעות החיצונית שלה, היא לא באמת מודעת למה שקורה ברמת תת המודע הפנימי ביותר והעמוק ביותר של האדם.
והאדם לעולם לא מאושר משום דבר חיצוני בעולם, דהיינו, שום דבר בעולם, כל זמן שהוא קיים. וכל דבר באשר הוא, הוא חיצוני לאדם, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי הקיום של האדם, הוא עצמו חיצוני למציאות. והאושר מגיע, רק על ידי חיבור של ה"אני" של האדם, פנימה אל תוכו, דהיינו, אל נקודת האחדות, ואל חוסר הקיום של האדם כישות נפרדת.
והסיבה שהאדם לעולם אינו מאושר בשום דבר, היא משום שהאדם בתוכו, תמיד עושה השוואה, בין הטוב החיצוני שיש לו, לבין הטוב האמיתי, שתת המודע שלו מכיר. כי כדי שהאדם יחווה חוסר שביעות רצון, לשם כך האדם צריך להכיר משהו אחר טוב יותר, ולעשות השוואה בין הדברים השונים. ואם האדם לא היה מכיר את הטוב האמיתי, אז הייתה אפשרות, שמשהו בעולם יעשה אותו למאושר.
וכל אחד יכול לראות, שלא משנה מה יתנו לו, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. משום, שהתודעה של האדם, היא תמיד עושה השוואה, בין הדבר שאותו קיבל האדם, לבין השלמות של המציאות, שהיא חוויית האחדות של המציאות, שביחס אליה, הכל רע, משום שהכל חסר את השלמות.
ועל האדם להבין, שזו הסיבה האמיתית שבגללה הוא מרגיש חיסרון תמידי ותחושת ריקנות תמידית, משום שבתוכו האדם מחפש את הטוב האמיתי, שהוא לא תלוי בשום דבר ובשום סיבה, אלא הוא תלוי באחדות ההפכים וכולי. ובלי שהייתה לאדם נקודת ייחוס מוחלטת של הטוב האמיתי, בלי זה לא הייתה אצל האדם חוויית טוב ורע בכלל. כי בלי נקודת ייחוס למוחלט, שהאדם מודע לו בעומק פנימיות מחשבתו, בלעדיה לא היה אצל האדם טוב ורע בכלל.
וכיו"ב לגבי האמת והשקר. שכל חוויית האמת והשקר של האדם, היא רק משום שהאדם בתוכו מכיר את האמת המוחלטת. כי אם האדם לא היה קשור בשום צורה שהיא לאמת המוחלטת, גם לא בפנימיות מחשבתו ושכלו, הרי שממילא לא היה אצל האדם מושג של אמת ושקר כלל. כי האמת והשקר, הם ביחס למוחלט. ובלי המוחלט, אין שום...
סבל, בדרך אל האושר - חיפוש הטוב האמיתי והאמת המוחלטת, יוצר *שקר וסבל* - למה ומדוע?סבל, בדרך אל האושר - חיפוש הטוב האמיתי והאמת המוחלטת, יוצר שקר וסבל - למה ומדוע? ובו יתבאר, כי האמת, היא כולה טוב, והשקר, הוא כולו רע. ... הוא משקר, וממילא הוא סובל. וזהו רק שורש העניין, שהוא כמובן מתלבש בצורות שונות, על עניין הרצון העצמי וכולי. והטוב האמיתי באמת, גם הוא אין לו שום צורה כלל. כי אם יש לו צורה, אז הוא לא מחויב ולא אמיתי. וכאשר האדם מנסה להיאחז בטוב האמיתי, הוא מחפש את הצורה שלו. אבל הטוב האמיתי, הוא העדר ההיאחזות בצורה כלשהי. ולכן כאשר האדם, באמת מנסה להרגיש טוב, אז הוא מרגיש יותר רע. כי הוא מנסה לחבר את עצמו לצורה כלשהי, אבל באמת, הטוב האמיתי, הוא חסר כל צורה. ולכן, כאשר האדם, באמת מחפש את הטוב ואת האמת, הוא בעצם משקר באמת. כי חיפוש ... הצורה של הטוב באמת, ולכן האדם תמיד סובל. וכך הדבר ממשיך, עד שהאדם מחליט לחפש ולהגדיר את הצורה של הטוב האמיתי, כדי להשיג אותו כולו בשלמות. שאז בעצם הוא עוד יותר מתרחק ממנו. והדבר דומה לאדם שנמצא בעולם שהוא מושלם ... שלא מבין שהכל מושלם. כי מצד השלמות, גם הרצון לתקן אותה, גם הוא מושלם וכולי. והחיפוש של האדם את הטוב האמיתי, הוא בעצם הבירור שהאדם עושה עם עצמו, האם באמת לטוב האמיתי יש צורה או לא. ולטוב האמיתי ולאמת המוחלטת, אין שום צורה כלל. ומאחר שהדבר הוא חסר צורה, האדם לא מצליח לאחוז בו ולחוות אותו. אבל האדם בכל זאת רוצה לחוות את הטוב האמיתי, ולכן הוא מנסה להבין מהו. ועל האדם להבין את האמת, שהוא בעצם מנסה להגדיר, משהו שהוא אינו מוגדר. ולכן ... מנסה להגדיר לעצמו, מהו הדבר שאינו מוגדר. והוא בעצם עושה זאת על ידי השלילה וההיפוך של הדבר. אבל באמת, הטוב האמיתי / האמת המוחלטת, היא ככ לא מוגדרת, עד שהיא לא קיימת בנפרד מהנפרדות כלל. אלא האחדות האמיתית, היא באחדות ... והצורה והמהות, הם אחד. וזה נגד השכל. כי הצורה והמהות, והאמת והשקר, והטוב והרע, אלו הפכים מנוגדים ונפרדים. אבל הטוב האמיתי, הוא לא קיים כלל כישות נפרדת, אלא הוא באחדות אחת, עם מה שנראה לאדם כניגוד שלו. ומי שכבר נמצא ... האמת, שהכל אחד ממש. ובפועל, מי שרוצה להקל על הסבל שלו בדרך אל האושר, עליו לזכור תמיד, שחיפוש האמת והטוב האמיתי, הוא בעצם שקר. כי הכל כבר מושלם והכל כבר אמת וטוב אמיתי. ולכן על האדם, תוך כדי זה שהוא מנסה להבין ולהגדיר, עליו לזכור תמיד, שהכל אחד. דהיינו, שכל מה שהוא ...
התרחקות שהיא כולה התקרבות - למה האדם תמיד נמצא רק בהתקרבות?... עובר עליו מה שעובר... ולפעמים עוברים על האדם ימים ושנים, ונדמה לאדם שהוא כלל לא מתקרב אל האמת ואל הטוב האמיתי, אלא שהוא בכלל מתרחק... כי האדם רואה ומגלה, עד כמה הוא מטעה את עצמו, והאדם פחות נהנה מהחיים ברמה ... האדם להבין ולדעת, כי באמת, אין שום התרחקות בעולם כלל. וכל ההתרחקות, היא כולה רק התקרבות. והעניין הוא, כי הטוב האמיתי, הוא בלתי נתפס. משום שטוב אמיתי, פירושו טוב שאינו תלוי בסיבה כלשהי. ומאחר שהוא אינו תלוי בסיבה כלשהי, לכן קשה לאדם להשיג את האושר ואת ... מבין, שזאת הייתה הבנה של שקר וכולי. ואז עובר על האדם מה שעובר... ועל האדם להבין, כי אל המוחלט (הטוב האמיתי, שהוא גם טוב מוחלט דהיינו, טוב באמת וגם אמת מוחלטת), אפשר להגיע, רק על ידי שלילת האפשרי. כי הדרך ... על דברים שאינם מוחלטים. וכאשר נמאס לאדם לשקר את עצמו, וכאשר האדם מספיק אוהב את עצמו, כדי לחפש את הטוב האמיתי המוחלט, אז האדם מתחיל לבדוק את מחשבותיו ואת המציאות שלו, בצורה מוחלטת. ולבדוק כל דבר בצורה מוחלטת, פירושו, שעל ... האמת האחת הטובה שנשארת בסוף של כל השאלות. שאז האדם מבין את המוחלט ומקבל גם את האמת וגם את הטוב האמיתי. וכל זמן שהאדם עוד לא השיג את המוחלט, אש הגיהנום של הספקות, תמיד תמשיך לבעור בליבו. משום שהוא נאחז, ...
טוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רעטוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רעטוב אמיתי, חיים טובים באמת, חוויית השלמות, יותר טוב מטוב, חיפוש אושר, להכיל את הרע, אחדות טוב או רע מה המשמעות של טוב אמיתי והאם הוא קיים באמת? הרבה אנשים שואלים את עצמם מהו טוב אמיתי ואיך אפשר לחוות חיים טובים באמת. השאלה הזו מורכבת במיוחד, שכן מצד אחד אליעד מסביר פעמים רבות שאין באמת ... לכאורה. אבל לפי ההסבר של אליעד, אין סתירה, אלא קיימים שני סוגים של טוב: הטוב הרגיל, שקשור לרצונות האישיים, והטוב האמיתי, שהוא מצב אחר לגמרי, טוב מוחלט, שאין לו הפך ואי אפשר לשפר אותו. מה ההבדל בין טוב רגיל לטוב ... הוא מצב של טוב מוחלט שבו האדם חווה שהכל מושלם בדיוק כפי שהוא, ואין לו רצון לשנות שום דבר. הטוב האמיתי הוא מצב שבו אתה מרגיש טוב באופן אבסולוטי, ללא תלות בדבר חיצוני. אליעד מדגים את ההבדל באמצעות דוגמה של אוכל: הטוב האמיתי זה לאכול, להרגיש הנאה מוחלטת, להרגיש שובע מוחלט, אבל להמשיך ליהנות מהאכילה כאילו עדיין רעבים, בלי שיהיו שום השלכות שליליות כמו השמנה. זהו מצב מושלם שלא משתנה ולא מתקלקל, והוא מעבר לטוב הרגיל שמוכר לנו. איך אפשר לזהות טוב אמיתי במציאות? אליעד מסביר שאנשים בדרך כלל מזהים טוב לפי סימנים חיצוניים. לדוגמה, אדם שצוחק ומחייך נתפס כשמח, ולכן חושבים ... לא להתמודד עם משהו רע שמטריד אותו. כלומר, הטוב הרגיל הוא הרבה פעמים מסיכה או בריחה מהרע. לעומת זאת, טוב אמיתי לא בורח משום דבר, הוא יכול להכיל בתוכו את הרע באופן מלא, לקבל אותו, ואף לראות בו את השלמות. ... את המציאות באופן מוחלט מבין שכל חיסרון הוא שלם, ולכן אין צורך לשנות דבר. איך אפשר להגיע למצב של טוב אמיתי? אליעד מדבר על ההבנה שהמהות האמיתית של המציאות היא ללא צורה, זמן ומקום. כאשר אדם מבין זאת, השאלות על ... לצאת מהמצב שלו, כי הוא מבין לעומק שכל מה שהוא חווה הוא חלק מהשלמות האחת והמוחלטת. החוויה הזו, של טוב אמיתי, היא לא התלהבות או אושר חיצוני. האדם שמגיע למצב הזה כבר לא מתלהב מהטוב שיש לו, כי הוא מבין ... לא מתלהב ממיליון דולר נוסף, כי יש לו כל כך הרבה, כך שההנאה הנוספת כבר לא משנה. האדם שחווה טוב אמיתי לא מרגיש שחסר לו משהו, ולא מרגיש התלהבות מיוחדת דווקא בגלל שהוא כבר במצב הכי טוב שקיים. האם טוב אמיתי הוא חוויה חומרית או רוחנית? אליעד מדגיש שטוב אמיתי הוא מעבר לעולם החומרי והרוחני. זו חוויה נייטרלית לחלוטין, שבה אין תחושה של חיסרון ואין תחושה של צורך. לא ... בו תחושה של הפרדה בין טוב לרע, אלא הכל מתאחד לדבר אחד מושלם. עם זאת, דווקא בגלל המוחלטות שלו, הטוב האמיתי עלול להיתפס כמשעמם או חסר ריגוש, כי אין בו את הדרמה של הניגודים. אליעד מבהיר שזה לא משעמם באמת, ... לא מחפש חוויות או ריגושים, ואין לו צורך להשוות את המצב שלו למצב אחר. למה אנשים מתקשים להבין את הטוב האמיתי? רוב האנשים מתקשים להבין את המושג טוב אמיתי, כי הם רגילים למדוד טוב ורע רק ביחס למה שהם רוצים או לא רוצים. טוב אמיתי נמצא מעבר לכך. לדברי אליעד, אנשים מחפשים באופן טבעי משהו שלא ימאס להם ממנו אף פעם, שיהיה מושלם ולא יצריך החלפה או שינוי, אך הם לא יודעים מה בדיוק לחפש. הטוב האמיתי הוא בדיוק החוויה הזו, של שלמות מוחלטת ללא חיסרון, ללא צורך בשינוי, וללא צורך בריגוש נוסף. לסיכום, טוב אמיתי לפי אליעד הוא חוויה של שלמות מוחלטת, ללא חיסרון וללא צורך בשינוי, מצב שבו האדם רואה באופן מוחלט שכל דבר בעולם הוא חלק מהשלמות, ולכן לא מרגיש שום צורך לשנות את המציאות. מה זה טוב אמיתי? איך לחיות חיים טובים באמת? מהי חוויית השלמות? איך להכיל את הרע? האם טוב ורע הם אחד? איך למצוא ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...