אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הורה ✔איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 1
איך לתת למישהו מוטיבציה כשאין לו חשק לכלום?

אנשים רבים חווים מצבים שבהם אין להם כוח או חשק לבצע שום פעולה. המצב הזה יכול להתבטא אצל ילדים שמסרבים ללמוד או לצאת מהבית, אנשים שסובלים מחרדת ביצוע, או כאלו שפשוט מרגישים חסרי אונים. אליעד כהן מסביר שכדי להבין איך לתת למישהו מוטיבציה בצורה אפקטיבית, חשוב קודם להבין את המנגנון הבסיסי של האדם: אנשים פועלים מתוך מחשבה שהפעולה תביא להם יותר תועלת מנזק. כלומר, אם אדם מעריך שביצוע פעולה מסוימת יגרום לו יותר טוב מרע, הוא יבצע אותה. לכן, באופן עקרוני, ישנן שתי דרכים לתת לאדם מוטיבציה: לגרום לו לחשוב שהפעולה תביא לו תועלת רבה, או לגרום לו לפחד מאוד מהנזק של אי - עשייתה.

למה שכנוע בעזרת הבטחות לטוב או איומים לא תמיד עובד?

ניקח כדוגמה ילד או נער שנמצא בבית, ללא עבודה או לימודים, שאין לו חשק לקום ולצאת מהבית. אפשרות אחת היא להגיד לו שאם יצא מהבית, החיים שלו ישתפרו, יהיו לו חברים, כסף, זוגיות, והכל יסתדר לו. אבל בפועל, לרוב זה לא עובד, כי בתוך תוכו האדם לא באמת מאמין שזה אכן אפשרי או ריאלי עבורו. הוא כבר מיואש ומאמין שהסיכוי להצליח נמוך מדי.

אפשרות שנייה היא לאיים עליו. למשל להגיד לו שאם לא יעבוד, יענישו אותו או ייקחו ממנו משהו. גם גישה זו בעייתית ולא יעילה. ראשית, כי זה עלול להכניס אותו לדיכאון עמוק יותר, ובמקרים מסוימים אף לגרום לו למחשבות אובדניות. שנית, האדם ממילא כבר מרגיש רע לגבי עצמו, ולכן איום לא מוסיף לו מוטיבציה אלא דווקא עלול לגרום לו להרגיש חסר ערך עוד יותר.

למה שכנוע חיובי ושלילי לא עובדים ואיך להתגבר על הבעיה?

הסיבה ששני הפתרונות האלה לא עובדים נובעת מכך שהבעיה האמיתית נמצאת במקום אחר לגמרי: לא מדובר בכך שהאדם באמת לא רוצה לעשות כלום, אלא בכך שבתוך תוכו הוא רוצה לעשות, אך הוא מפחד. הוא חושש מכישלון, מחרדת ביצוע, מדחייה חברתית או מחוסר יכולת להתמודד עם המציאות. ככל שנדגיש בפניו שהמצב שלו יהיה רע אם הוא לא יפעל, או שננסה להבטיח לו אושר מוחלט אם כן יעשה זאת - הוא רק יתחזק בייאוש שלו, מכיוון שהוא יודע מראש שהבטחות אלו אינן ריאליות, או שהוא לא מאמין שהוא מסוגל להשיג אותן.

מה הדרך הנכונה לעזור למי שחווה חרדת ביצוע ופחד מכישלון?

אליעד כהן מציע גישה שונה לחלוטין, גישה של "הפוך על הפוך". מהות הגישה הזאת היא לגרום לאדם לאהוב את עצמו ללא תנאים, מבלי לדרוש ממנו להשתנות. המפתח הוא לא לשדר לו שהוא חייב להצליח, אלא להיפך, לגרום לו להבין שזה בסדר להיות כמו שהוא כרגע: בלי עבודה, בלי זוגיות, בלי כסף ובלי הישגים. המטרה היא להביא אותו להרגיש בנוח ובשלום עם המצב הקיים, אפילו אם הוא אינו אידיאלי.

מדוע השיטה הזו עובדת? כי כאשר האדם מתחיל לאהוב את עצמו ללא תנאים, הוא פחות מפחד לנסות. הוא כבר לא מרגיש שאם ייכשל הוא יהיה גרוע יותר, כי הוא כבר קיבל את עצמו כפי שהוא. לכן, דווקא מתוך הקבלה והשלווה הפנימית הזו, הוא ירגיש שיש לו אומץ רב יותר לנסות דברים חדשים, להתמודד עם כישלונות אפשריים, ולהתמודד עם האתגרים שעד היום שיתקו אותו.

איך יוצרים תחושת ערך עצמי ללא תנאים?

כדי שהגישה הזו תעבוד באמת, יש צורך...
פנטזיות לגרום לאדם תחושה מרגיש לגרום לגבר הערכה עצמית רעה התמודדות עם כישלון איך להתגבר על לא רוצה לעשות פחד להתחיל עם נשים דימוי עצמי שלילי איך לגרום ל איך לגרום לילד איך לגרום לילד לעשות איך לגרום לילדים איך ליצור איך ליצור מוטיבציה איך ליצור מוטיבציה לעשייה איך לעזור איך לעזור ל איך לעזור למישהו איך לעזור למישהו ש איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום איך לשכנע איך לשכנע ילד איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו איך לשכנע ילדים איך לתת למישהו מוטיבציה אין לו חשק לכלום אישה בחורה בחורות ביצוע הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים הילד לא רוצה הילד לא רוצה לעשות כלום חינוך ילדים חרדה חרדות חרדת חרדת ביצוע חשק ילד ילד לא רוצה ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כיצד ליצור מוטיבציה כישלון כישלונות כלום לא רוצה לעשות לא רוצה לעשות כלום לגרום לילד לגרום לילד לעשות לגרום לילדים להיכשל להתחיל להתחיל עם להתחיל עם אישה להתחיל עם בחור להתחיל עם בחורה להתחיל עם בחורות להתחיל עם בנות להתחיל עם מישהי להתחיל עם נשים לחנך ילדים ליצור ליצור מוטיבציה ליצור מוטיבציה לעשייה לעזור לעזור למישהו לעזור למישהו ש לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום לעשות כלום לעשות משהו לעשות משהו עם עצמו לפחד להתחיל עם אישה לפחד להתחיל עם בחורה לפחד להתחיל עם מישהי לפחד מכישלון לשכנע לשכנע ילד לשכנע ילד לעשות לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו לשכנע ילדים לתת לתת למישהו מוטיבציה מוטיבציה מוטיבציה ל מוטיבציה לעשות מוטיבציה לעשייה מפחד להתחיל עם אישה מפחד להתחיל עם בחורה מפחד להתחיל עם מישהי מפחד מכישלון נשים עם אישה עם בחורה עם בחורות עם נשים עשייה פחד פחד ל פחד להיכשל פחד להתחיל פחד להתחיל עם אישה פחד להתחיל עם בחור פחד להתחיל עם בחורה פחד להתחיל עם בחורות פחד להתחיל עם בנות פחד להתחיל עם מישהי פחד להתחיל עם נשים פחד מ פחד מכישלון פחד מכישלונות פחדים רוצה רוצה לעשות רצון שכנוע
חלק 2
חלק 2
... עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 2 איך לעזור למישהו ... ביקורת, אלא להראות לו שהכל בסדר גם אם הוא לא מצליח. אם הילד מבין שהוריו מקבלים אותו גם אם הוא נכשל, הוא יהיה מסוגל להתגבר על החרדה ולהתחיל לפעול. כלומר, הורים צריכים להוריד את רמת הלחץ והביקורת, ולעודד את הילד להרגיש שהוא אהוב ... אלא בעיקר באמצעות סאב - טקסט ואינטראקציות יום - יומיות. למשל, כשהורה או מטפל הופך להיות חבר של הילד או האדם שהוא רוצה לעזור לו, כשהוא מתעניין בו ...
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
שתלטנות או חינוך, מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים
... מהי שתלטנות? מהו חינוך? האם אני שתלטן? האם אני שתלטנית? האם הורה מחנך או הורה שתלטן? שתלטנות בזוגיות, בן זוג שתלטן, בת זוג שתלטנית, הורה סמכותי, סמכות הורית, יחסי הורים וילדים, חינוך ילדים מה ההבדל בין שתלטנות לבין חינוך? שתלטנות וחינוך הם שני מושגים דומים לכאורה, אך שונים באופן מהותי. אליעד כהן מסביר כי שתלטנות ... ההוראה, אז זו שתלטנות. אליעד נותן דוגמה פשוטה להמחשה: אם הורה אומר לילד שלו אתה חייב להכין שיעורים, האם זו שתלטנות או חינוך? כדי לענות על השאלה הזאת, יש לבדוק האם ההורה דורש זאת לטובת הילד או רק לטובת עצמו. אם ההורה יודע שהכנת שיעורים מועילה לילד, זה חינוך. אבל אם הוא עושה זאת רק כי כך החליט, בלי סיבה אמיתית, זו שתלטנות. איך ניתן לדעת אם ההורה הוא שתלטן או מחנך? אליעד מסביר כי המדד האובייקטיבי לדעת האם הורה הוא שתלטן או מחנך הוא לבדוק את אמיתות ההוראה שהוא נותן לילד. אם ההוראה היא אמת אובייקטיבית ומועילה לילד, מדובר בחינוך. אם ההוראה היא העדפה אישית שרירותית ללא תועלת אמיתית לילד, מדובר בשתלטנות. לדוגמה, אם ההורה אומר לילד שלו אל תרביץ לאחיך, וזו אכן התנהגות שכולם מסכימים שהיא שלילית, והילד עצמו מבין שזה אכן רע להרביץ, ההורה במקרה הזה מחנך. אך אם ההורה אומר לילד שלו ללבוש חולצה בצבע אדום סתם כך, בלי סיבה ברורה או בלי שהילד עצמו יראה בכך תועלת כלשהי, אז ההורה הוא שתלטן. האם אפשר להיראות מחנך ובפועל להיות שתלטן? אליעד מציין כי יכול להיות מצב שבו אדם מתחזה למחנך אבל למעשה הוא שתלטן. הוא נותן דוגמה על אדם דתי שמחנך ... או כמי שעושה זאת לטובת האחר בלבד. הוא מוסיף דוגמה נוספת: הורה שאומר לילד שלו ללכת לישון בשעה מסוימת כי הוא רוצה שיהיה לו שקט, הוא שתלטן. אבל אם ההורה מודה בכך שהוא עושה זאת למען עצמו, ולא מציג זאת כמעשה של חינוך למען הילד, זה לא הופך אותו לפחות שתלטן אבל לפחות הוא מודע לכך ואינו משקר. איך להתמודד עם תחושת ... אתה החלטת - אתה שתלטן. מה ההבדל בין שתלטנות לחינוך? האם אני הורה שתלטן? איך לזהות שתלטנות בזוגיות? מתי חינוך הופך לשתלטנות? האם כל הורה הוא שתלטן? ...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
... אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני ... היחסית, בעולם היום - יומי, אכן יש חשיבות לדוגמה אישית. אם מורה, הורה, או כל דמות חינוכית אחרת ... כשמדברים על רעיונות פילוסופיים מופשטים. מה המשמעות של דוגמה אישית להורה או מורה רוחני? ברמה היומיומית, אליעד מסביר שיש משקל גדול לדוגמה אישית אצל הורה או מורה רוחני. הורים ומורים משפיעים באופן טבעי על ילדים ותלמידים באמצעות התנהגותם. ילד לומד התנהגות של הוריו דרך מה שהוא רואה בעיניו ולא רק מה שהוא שומע באוזניו. אם ההורה אומר משהו ועושה משהו הפוך, הילד ... שטחי. מהי דוגמה אישית? האם דוגמה אישית באמת חשובה? דוגמה אישית של הורים ומורים ללמוד מדוגמה אישית ...
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 1 איך להתמודד עם אובדן של בן משפחה? הרצאה זו עוסקת בתהליכי ההתמודדות עם אובדן של בן משפחה, בין אם מדובר בפטירה של הורה, פרידה מבן זוג, או אובדן של ילד. אליעד מציע כלים להתמודד עם התחושות המורכבות של עצב, בידוד, ושאלות על המשמעות לאחר אובדן. לאורך ההרצאה, ... של בן זוג? מהי הדרך להתמודד עם אובדן ילד? איך לשנות את המחשבות על אובדן? כיצד להתמודד עם מוות של הורה?
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
התמודדות עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2
... עם אובדן של בן משפחה, התמודדות עם מוות של הורה, התמודדות עם פטירה, התמודדות עם פרידה מבן זוג, התמודדות עם פטירת בעל, התמודדות עם פטירת אשה, התמודדות עם אובדן ילד, חלק 2 איך להתמודד עם אובדן של בן משפחה? ההרצאה עוסקת בהתמודדות עם אובדן של בני משפחה, לרבות התמודדות עם מוות של הורה, פטירה של בעל או אשה, וכן אובדן של ילד. הנושא המרכזי של ההרצאה הוא כיצד להתמודד עם אובדן קשה ובמיוחד, כיצד למנוע את הפגיעה הרגשית הנמשכת ולהתמודד עם הצער ...
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
מסרים סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים
... סותרים מההורים לילדים, מסרים סותרים בחינוך ילדים, להגן על הילד מההורה שלו, יחסי הורים וילדים, עקביות בחינוך ילדים, מסרים מנוגדים בחינוך הילדים, ילדים להורים גרושים, טעויות בחינוך ילדים, אחדות מול הילדים, חינוך ילדים מהם המסרים הסותרים בין ההורים ואיך הם משפיעים על חינוך הילדים? האם הורים יכולים לגרום לסבל מיותר לילד כשהם פועלים בצורה מנוגדת זה לזה? אליעד כהן מדבר על האתגרים שנוצרים כאשר הורים מציבים מסרים סותרים כלפי ילדיהם. דוגמה מובהקת לכך היא כאשר אחד ההורים מתנהג כלפי הילד בצורה משפילה או מכאיבה, בעוד שההורה השני מגן עליו בצורה מופרזת. התוצאה של גישות קוטביות אלו, אומר אליעד, היא עוצמת סבל רבה יותר עבור הילד. כאשר אחד ההורים מתנהג בצורה קשה, עלבונות חוזרות, הקנטות או אפילו מכות, ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מחליט לפצות אותו. לדוגמה, אם אחד ההורים דורש משמעת נוקשה מהילד, ההורה השני יכול להקל עליו ולהפוך את ההתנהגות של הילד לאופציה חופשית וללא גבולות. מצב זה יוצר ניגודיות גדולה שגורמת לסבל עז אצל הילד, שמתקשה להתמודד עם תחושות סותרות שמגיעות מההורים. באופן דומה, כאשר ההורה המגן מציף את הילד במחמאות ובפרסים כדי לכפר על הפגיעות שהילד חווה מההורה השני, הילד לא רק שלא נהנה מכך אלא מתקשה להסתגל למציאות החיצונית של החיים, כמו למשל המגבלות שמטיל בית הספר. כאשר ילד רגיל לכך שההורה השני תמיד פותר לו את כל הבעיות, הוא יתקשה להתמודד עם סיטואציות בהן יש צורך להתמודד עם אתגרים או לקיים משימות שנדרשות ממנו על ידי אחרים. כאשר מסרים סותרים מגיעים מצד שני ההורים, נוצר בלבול אצל הילד. הוא לא יודע למה לצפות מההורים, והתחושות השונות שהוא חווה משפיעות על תחושת הביטחון שלו. במקרים כאלה הילד עשוי לפתח תחושת סבל רבה יותר מהמצבים בהם הוא נתון, בין אם מדובר בהתנהגות פוגעת של אחד ההורים ובין אם מדובר בחוסר הגבולות שההורה השני מציב. המתח בין שני הכיוונים השונים יוצר אובדן יציבות רגשית אצל הילד, שהוא מתמודד עם תחושת אי - ודאות מתמדת. אליעד מציע פתרון ... לא להימנע באופן מוחלט מגבולות, אך גם לא להפוך את הילד לפינוק מוגזם שיסבך אותו בעתיד. חשוב שההורים לא יקפצו בין קיצוניות אחת לאחרת, אלא יבחנו מה באמת טוב ומועיל עבור הילד בטווח הרחוק. כאשר הורים מפנקים יותר מידי את הילד בתגובה להתנהגות קשה של ההורה השני, הם עלולים לשדר לו מסר שאומר העולם תמיד יפנק אותך, דבר שיגרום לו יותר סבל כשהוא ייתקל במצבים שבהם עליו להתמודד עם דרישות או ... הילד ומגדילה את תחושת הקונפליקט הפנימי שלו. לסיכום, אליעד מדגיש שהבעיה לא טמונה רק בהתנהגות של ההורה הקשוח, אלא גם בהגזמה מצד ההורה השני שנשבע להגן על הילד. כשההורים לא מצליחים למצוא איזון בין המשמעת המינימלית לבין ההגנה המוצעת, הילד סובל הרבה יותר ומפתח את היכולת להתמודד עם קשיים בצורה ... איך להעניק לילד ביטחון בלי לפנק אותו יתר על המידה איזון בין גישות חינוכיות שונות בתוך המשפחה מדוע הורה אחד חושב שבן זוגו פוגע בילד? לעיתים אחד ההורים מתייחס אל הילד בדרך שנראית מזיקה: העלבות חוזרות, הקנטות עוקצניות, קללות ואפילו מכות. ההורה השני, שמרגיש שהילד נפגע, מסיק זאת משום שהוא עצמו לא היה רוצה שיתייחסו אליו בצורה כזו. כך נוצרת תפיסה שהילד חווה פגיעה ממשית, גם אם ...
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
אמהות, להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות
... להביא ילדים, להיות אמא, דמות אב, לגדל ילד לבד, בנק הזרע, הורים וילדים, אם חד הורית מבחירה, חד הוריות, זוגיות האם כדאי להיות אימא בכל מחיר? השאלה שאליעד עוסק בה בהרצאה הזו היא הרצון באימהות, התהליך ... גבולות הרצון באימהות: האם היית מביאה ילדים אם היית יודעת מראש שהם יחיו רק שנה אחת בלבד?. מטרת השאלה הזו היא לעמת את האדם עם מהות הרצון שלו ולהבין האם הוא רוצה להיות הורה בכל תנאי או שההורות מותנית בציפייה שהילד יחיה חיים ארוכים ומלאים. מה עומד מאחורי הרצון להיות אימא? אליעד מסביר כי ... אני חייבת להיות אימא. מחשבה זו הופכת לאובססיה, וגורמת לאדם סבל רב. הוא מסביר שהבעיה אינה בעצם הרצון להיות אימא, אלא בחוסר היכולת של האדם לקבל את האפשרות שאולי לא יהיה הורה, או שלא יהיה הורה בדרך שבה הוא מצפה. כאשר האישה חושבת אני צריכה להיות אימא, זו לא סתם מחשבה, אלא משהו שהופך להיות ... בהחלט לרצות משהו מאוד, כמו אוכל או אוויר, ועדיין לא להפוך את הרצון הזה לדבר היחידי שמעסיק את האדם. לדבריו, ברגע שמבינים שהאושר לא תלוי אך ורק בהשגת המטרה של להיות הורה, יורד הרבה מהלחץ והאדם יכול להמשיך לרצות ולהתקדם בלי שהרצון הזה ישתק אותו. איך להתייחס לדילמות ... יתרונות וגם חסרונות. הבנה זו יכולה להקל על קבלת החלטות ולשחרר את האדם מלחץ מיותר. בסופו של דבר, אליעד מציע שחשוב להיות מודעים לכך שאין דרך אחת נכונה או לא נכונה להיות הורה, ושההחלטה להיות אימא או אבא אינה תלויה רק ברצון, אלא גם בהכרה בכך שהחיים עצמם תמיד יהיו שילוב של שמחה וכאב, אושר וסבל. האם כדאי להיות אם חד הורית? האם צריך דמות אב לילדים? אימהות ובחירה חופשית איך להתמודד עם אובססיה להיות אימא? יתרונות וחסרונות ...
הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת?
הורות חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ... שלו), לכל רעיון, מעולמם של המבוגרים? כי כל אחד רוצה, שהילד שלו יצליח. וכדי להצליח, לפעמים צריך לחשוב בצורה בוגרת. וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ההכלה של הילד. כי האדם הבוגר, לא הפך להיות אדם בוגר ביום אחד. ואף אחד לא נהיה הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של האדם מתפתחות. עד שבסופו של דבר, האדם מגבש לעצמו את צורת המחשבה הבוגרת. ועכשיו ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם מניסיונם של אחרים. וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו. וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ונאמר, כי השאלה הזאת, היא גם כללית יותר. כי יחסי הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם שמנסה להסביר משהו למישהו, הרי שהוא בעצם סוג של הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך ... מה יעשה האדם שהוא לא יודע את הדרך ואת הקשר שיש, בין כל הדברים ובין כל הדעות שיש בעולם. מה יעשה הוא, וכיצד יחנכו ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה ... להכיל בתוכו כל רעיון שיש בעולם. אלא שהוא יכול להכיל כל רעיון, במינון יותר חלש ובמינון שונה, משל האדם הבוגר. וכאשר ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו של הילד. ולאחר מכן, במקום שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על ההורה לנסות להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד. והדוגמה הפשוטה ביותר להסביר את העניין ... להסביר לאדם איזה עניין, ומסבירים לו את העניין באמצעות משל ונמשל. כאשר המשל, הוא מעולמו של זה ששומע את המשל. וכאשר ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ... השכל, אותו לתת לילד בשפה שלו. ואם נהפוך את העניין לעוד יותר מעשי, אז הצורה הפשוטה ביותר לעשות את זה, היא על ידי זה שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך ... האישי של הילד. וניתן דוגמה: ילד שמסרב להתבגר וממשיך לשחק בבובות ובמשחקי ילדים שונים של ילדים שקטנים מגילו. ולפעמים ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית. וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בדכ נוצר עימות כלשהו, בין הילד לבין ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ... לאלץ אותו לשנות את הצורה החיצונית של המעשים שלו. וכיצד? ובדוגמה הנל של הילד שמשחק בבובות ובמשחקים שאינם לגילו, על ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמה של הילד שמשחק בבובות, על ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר ... לשחק עם בובות מסיבה כלשהי, לא צריך להילחם בו, אלא צריך לנסות לנתב את המשחק שלו עם הבובות, למשהו יותר בוגר. ולדוגמה, ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו ... תתרחש הרבה יותר מהר, לא בגלל שהוא יתחיל לעשות דברים אחרים, אלא בגלל שהוא יתחיל להסתכל על הדברים אחרת. ולפעמים נדמה להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית את השכל ואת המחשבה של ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה. דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את ... הבוגרת, שאתה רוצה שהוא יתרגל לחשוב לפיה. כי אם הילד היה חושב בצורה בוגרת, ממילא לא היו שום חילוקי דעות בינו לבין ההורים. והפער, הוא רק בגלל צורת המחשבה של הילד ושל ה
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהב להעניק? למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה אני אוהב אותה? למה אני אוהב להעניק? למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים
אהבת הורים לילדים, איך לאהוב פחות את הילד שלך? הענקת יתר, מעניק יותר מידי, איך לא להעניק יותר מידי? למה אני אוהב את הילד שלי? למה אני אוהב אותו? למה ... למה אני אוהב לתת? יחסי הורים וילדים למה הורים אוהבים את הילדים שלהם יותר מאשר בני זוגם? אליעד כהן מסביר כי אחת הסיבות להעדפת ההורים את ילדיהם על פני בני זוגם, היא שהאהבה לילד נתפסת כנטולת תנאים. אנשים מחפשים מקום שבו הם יכולים להעניק אהבה ללא תנאי, והילד מספק בדיוק את ... בדרישות ובציפיות שונות. ההורה מרגיש שדרך הילד הוא יכול לבטא את אהבתו ללא גבולות וללא תנאים, ולכן פעמים רבות יעדיף להעניק לו יותר מאשר לבן הזוג. לדוגמה, אדם יכול לאהוב ... הזדהות עמוקה יותר, ההורה מרגיש שהילד הוא חלק בלתי נפרד ממנו, כמעט כמו שלוחה שלו. לעומת זאת, בן הזוג נתפס כאדם נפרד לגמרי, ולכן אהבה כלפיו כרוכה בתנאים ובדרישות. ... מבהיר שאחת הסיבות לכך שהורה מעניק לילדו יותר מדי, היא שההורה בעצם מעניק לעצמו פיצוי על דברים שהוא עצמו לא קיבל בילדותו. הוא מביא דוגמה של הורה שהעניק לילדו באופן מוגזם כי אביו של אותו הורה התייחס אליו באופן רע בילדותו, וההורה נשבע לעצמו שעם ילדיו שלו הוא יתנהג אחרת. לכן, בכל פעם שילדו של אותו הורה סובל או נפגע, ההורה מנסה לפצות אותו ולהעניק לו עוד ועוד. לדברי אליעד, כאשר הורה מעניק לילד, הוא בעצם מדמיין שמעניקים לו עצמו בתור ילד. כלומר, ההורה מעניק לילדיו כדי לפצות את עצמו רגשית על חוסרים שחווה בעברו. לדוגמה, אדם שהרגיש בילדותו שהוא לא אהוב או לא רצוי, ינסה לפצות על כך על ידי כך ... הסיבות שמניעות את ההורה לתת כל כך הרבה. אם, למשל, הסיבה להענקת היתר היא שההורה מנסה לפצות על חסך שחווה בילדותו, הפתרון יהיה שההורה יכיר בחוסר שחווה, יתמודד איתו ויקבל אותו במקום לנסות לפצות עליו דרך הילדים. אליעד נותן דוגמה להורה שאומר כי בילדותו לא חיבקו אותו מספיק ולכן היום הוא מרעיף חיבוקים על ילדיו. כדי לפתור זאת, ההורה צריך ללמוד לקבל ולהשלים עם החסך שהיה לו בילדות, עד כדי כך שהוא יהיה מסוגל להגיד שהוא היה מוכן לעבור שוב את אותה החוויה. ברגע שההורה יגיע למצב של קבלה מוחלטת של עברו, הוא לא ירגיש צורך להעניק באופן מוגזם לילדו כפיצוי עצמי. איך להתמודד עם הפחד מאובדן הילד? בהקשר של פחד ... נובע מאהבה מוגזמת, שההורה חש כלפי הילד. אם ההורה רוצה להקטין את הפחד הזה, הוא צריך להחליש את מידת האהבה או התלות הרגשית שלו בילד. כדי לעשות זאת, עליו להבין מהי הסיבה לאהבה הרבה הזו ולנסות ... אחרות. לדוגמה, אם ההורה גאה מאוד בילדו ולכן מרגיש קשר חזק כלפיו, הוא צריך למצוא דרכים אחרות להרגיש גאה בעצמו ולא רק דרך הילד. איך ללמוד לאהוב פחות את הילד שלי? ... עם תלות רגשית בילד. כשהורה מצליח לאהוב את חייו כפי שהם, בלי קשר לתוצאות, הוא יפסיק להשליך על הילד שלו את כל הציפיות והצרכים הרגשיים שלו. הוא יוכל לאהוב את הילד ממקום ... החיים ללא תנאים. רק כך ההורה יכול לשחרר את עצמו מתלות רגשית בילד ולהעניק לילדו אהבה בריאה ומאוזנת, ללא צורך בפיצוי עצמי או בהענקת יתר. איך לאהוב את הילד פחות? נתינת יתר לילדים למה הורים מעניקים יותר מדי? אהבה ללא תנאים לילדים איך להתמודד עם אובדן ילד? למה אוהבים ילדים יותר מבני זוג? נתינת יתר כפיצוי עצמי, להעניק לעצמך דרך ... לאהוב בלי תנאים, אהבת הורים לילדים בלי תנאים, לאהוב ילד בלי תנאים, את מי אוהבים יותר? אהבה לבן זוג או לילד שלך, אהבה לילדים על חשבון אהבה לבן זוג, היא אוהבת יותר את ... אוהב יותר את הילד, למה הורים אוהבים ילדים? התמודדות עם אובדן ילד, התמודדות עם פרידה מילד, התמודדות עם הורות משותפת, התמודדות עם משמורת משותפת, סיבות
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע מחינוך נכון? איך לגרום לילד להרגיש טוב עם סדר ומשמעת? איך לחנך ילד בצורה נכונה? איך להעניק אהבה נכון?
הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות קשות, איך להתמודד עם בעיות משמעת? איך להתנהג עם הילד? איך לגרום לילד לא להרגיש רע ... מבלי לגרום להם להרגיש רע. מה לעשות בפועל מול הילד? השלב הראשון בתהליך הוא להבין מה לומר לילד ואיך להתנהג מולו. ההורה נתקל בשאלות כמו: כמה לוותר לו, כמה להתעקש, ובאיזה אופן להציב גבולות. אליעד מציע שאחד העקרונות המרכזיים בהורות הוא מתן אהבה, אך בתנאים. אם ההורה מעניק לילד אהבה בלתי מותנית בלי לדרוש ממנו דבר בתמורה, הוא עלול ליצור אשליה אצל הילד. הילד יתחיל לחשוב שהוא יכול ... עבור ההוצאות או להביא תמורה כלשהי. אך כשמדובר בילד שלך, על פי רוב תסכים שהוא יישאר בביתך בלי שום דרישה. אך על ההורה להבין כי אם לא יגדל את הילד בתודעה שהוא גם חייב לתת משהו בתמורה, הוא עלול לפתח תלותיות ובעיות בהסתגלות לעולם ... לאלו שהיו לו בבית. אך כשתתנגד לו במצבים כאלה, הוא עלול להרגיש תסכול או דחייה. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות? שאלה חשובה היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כאשר ההורה מציב לו גבולות. לדוגמה, אם ההורה מציב חוק על החזרת הצלחת לכיור אחרי האוכל, איך לשמור על הכללים מבלי שהילד יתמרמר או יתנגד? המפתח כאן הוא להבין איך ההורה עצמו מתמודד עם סירוב וגבולות. אם להורה קשה לקבל לא, אז גם הילד יתקשה להבין ולהתמודד עם מצבים שבהם יש גבולות. איך לגרום להורה לא להרגיש רע כשמניחים גבולות? גם להורה יש אתגר אישי בהתמודדות עם גבולות. פעמים רבות הורים נותנים לילדים יותר מדי מתוך רצון להרגיש טובים יותר או לפצות על חוויות ילדות לא פשוטות. כשההורה נותן בלי תנאים, הוא בעצם מחפש אישור או אהבה, מה שעלול לגרום לו לקונפליקטים פנימיים. העבודה הפנימית של ההורה היא מפתח - על ההורה להכיר את רגשותיו ולהיות מסוגל להציב גבולות מבלי לחפש תמורה אישית עבור עצמו. השלכות של חינוך לא מאוזן כאשר ההורה נותן יותר מדי בלי להציב גבולות ברורים, הילד עשוי להפוך לתלותי ולקבל הרגשה שלא כל דבר חייב לבוא עם תמורה. תוצאה אפשרית לכך היא התפתחות חרדות, קנאה, אובססיביות או בעיות חברתיות. הורים צריכים לשאול את עצמם אם הם משדרים לילד את המסר שהוא אחראי על חייו או אם הם יוצרים אצל הילד תחושת זכאות. ... את ההתמודדות עם בעיות משמעת: להבין שהילד לא אמור לקבל כל מה שהוא רוצה. ללמד את הילד לתת ולא רק לקבל. לבדוק איך ההורה עצמו מגיב כשאומרים לו לא. לעבוד על כך שההורה לא יחפש אהבה ואישור דרך הילד. ללמד את הילד שהוא אחראי על חייו ושאין לו זכויות בלי מחויבויות. סיכום חינוך נכון משלב בין אהבה לבין הצבת גבולות. כאשר הורה מפנק את הילד יתר על המידה, הוא יוצר לילד בעיה עתידית שבה הילד לא ידע להתמודד עם העולם. הדרך להתמודד עם בעיות משמעת היא לא רק לשנות את ההתנהגות מול הילד, אלא גם לעבוד על ההתנהגות הפנימית של ההורה. כאשר ההורה יודע איך להתמודד עם דחייה, סירוב ומציאות שבה לא מקבלים כל מה שרוצים, הוא יוכל ללמד זאת גם לילד בצורה טבעית. חינוך ילדים הצבת גבולות לילדים איך לא להרגיש רע כשאומרים לך לא הדרכת הורים איך להתמודד עם תסכול אצל ילדים איך להתמודד עם בעיות משמעת אצל ילדים ואנשים שצריך להגיד להם מה לעשות? כדי ... מציאות החיים האמיתית, שבה כל דבר מגיע עם מחיר מסוים. בעולם האמיתי, כאשר הילד יגדל, אף אחד לא יאהב אותו כמו שההורה אוהב אותו. לכן, ככל שהורה מעניק לילד יותר מדי בלי לצפות ממנו לאחריות ולתמורה כלשהי, הוא יוצר אשליה מסוכנת שעלולה לגרום לילד להרגיש שהוא ... תמורה כלשהי. אך כשמדובר בילד שלך, התחושה היא שאין צורך בכך. מצד אחד, ברור שהילד לא אמור לשלם על כך שהוא חי בבית ההורים, אך מצד שני, אם הוא גדל בתודעה שהוא מקבל הכל בלי שום אחריות או מחויבות, זה יהפוך אותו לתלותי ולא מוכן ... כשהוא יתבגר. בעולם האמיתי, אין מתנות חינם, ואם הוא לא יהיה מוכן להתמודד עם העולם בצורה נכונה, הוא יסבול. כאשר הורה מקלקל את הילד באהבה מוגזמת ללא תנאים, הוא למעשה מכין אותו לכישלון, כי הציפיות של הילד מהמציאות יהיו גבוהות ... דחוי. איך לגרום לילד לא להרגיש רע כשהוא מקבל גבולות? שאלה מרכזית נוספת היא כיצד לגרום לילד לא להרגיש רע כשההורה מציב לו גבולות. לא מספיק רק להחליט שלא נותנים לו משהו - צריך גם לדעת איך לעשות זאת כך שהוא לא ירגיש שההורה פועל נגדו. לדוגמה, אם מחליטים שאחרי האוכל הילד חייב להחזיר את הצלחת לכיור, מה עושים כשהוא מסרב ומתעצבן? אם הוא ...
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
להעניק אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי הענקת יתר? מהי אהבה לא נכונה? איך אתה אוהב את עצמך? איך אתה אוהב את הילד שלך?
... אהבה בצורה נכונה, הדרכת הורים, איך לאהוב ילד בצורה נכונה? כמה לפנק ילד? לחנך את ההורים, איך לא לאהוב ילד? איך לא לפנק ילד יותר מידי? מהי ... כיצד להעניק אותה נכון, ואיך אהבה לא נכונה יכולה להזיק לילד ולפגוע בחינוכו ובהתפתחותו. הורים אוהבים את ילדיהם ומעוניינים בטובתם. עם זאת, אליעד מדגיש שהרבה פעמים האהבה הזו ניתנת בצורה לא נכונה ולא מדויקת. הסיבה לכך נעוצה בכך שההורה עצמו לא אוהב את עצמו בצורה נכונה. כאשר הורה אוהב את עצמו באופן לא תקין, זה משפיע ישירות על האופן שבו הוא יאהב את ילדיו. אליעד מביא כדוגמה מצב שבו ההורה מחזיק בהרגלים שליליים, כגון עישון, אכילת אוכל לא בריא, ... עצמו. במקום להילחם בהרגלים אלה, הוא מעדיף לוותר לעצמו מתוך מחשבה שזה ביטוי לאהבה. כאשר הורה כזה מעניק אהבה לילדיו, הוא מעניק להם אותה בדרך שגויה באותו אופן. ההורה אוהב את הילד, ולכן הוא לא מעיר לו, לא מחנך אותו, לא מציב לו ... לו לעשות ככל העולה על רוחו. אליעד מכנה זאת אהבה עקומה, אהבה שבסופו של דבר פוגעת בילד. ההורים אינם מונעים את הרגליו הרעים של הילד, הם אינם מציבים ... תחת הטענה שהם רוצים שיהיה לו טוב, מתוך כוונה טובה, אך התוצאה בפועל שלילית והפוכה. מדוע הורים מעניקים אהבה בצורה לא נכונה לילדיהם? לפי ההסבר של אליעד כהן, המקור לשגיאה בהענקת אהבה לילדים נמצא בהתנהגות ההורים עצמם כלפי עצמם. הורה שאוהב את עצמו בצורה שגויה הוא הורה שמוותר לעצמו בכל מיני סיטואציות שבהן הוא לא אמור לוותר. לדוגמה, כשהורה מתעצל להתמודד עם ההרגלים הרעים שלו, ומחליט לא לריב עם עצמו ... המזיקים, הוא אומר לעצמו אני אעשה מה שאני רוצה, מתוך פינוק עצמי מוגזם. התוצאה היא שההורה אוהב את עצמו בצורה לא מאוזנת ומזיקה. האהבה העצמית השגויה הזאת משתקפת ישירות באופן שבו ההורה יתייחס לילדיו. ההורה יעניק לילד את אותה אהבה מוטעית, ללא הצבת גבולות ברורים, ללא ... נכון עם העולם החיצוני בעתיד. איך לאהוב את עצמך בצורה נכונה? אליעד כהן מדגיש שאם ההורה רוצה באמת לאהוב את הילד שלו בדרך נכונה ובריאה, עליו תחילה לבדוק כיצד הוא אוהב את עצמו. ההורה צריך לזהות מתי הוא מעניק לעצמו אהבה לא בריאה, מתי הוא מרחם על עצמו שלא לצורך, מתי הוא מוותר לעצמו על דברים חשובים ומזיקים לו. על ההורה להפסיק להעניק לעצמו פינוק מוגזם שאינו טוב לו באמת, אלא להתחיל להציב לעצמו גבולות ולדרוש מעצמו התנהגות טובה ובריאה יותר. הסיבה לכך פשוטה - אם ההורה יתחיל לאהוב את עצמו בצורה נכונה, הוא באופן טבעי יעביר את אותה צורת אהבה נכונה לילדיו. זה יגרום לכך שההורה ידע להציב גבולות לילדיו, יידע לחנך אותם בצורה הנכונה, ויעזור ... מה נכון, מה בריא ומה באמת טוב להם. איך לחנך ילדים נכון בלי לפנק יותר מדי? אליעד מסביר שהורים שחושבים שפינוק הוא ביטוי לאהבה טועים. אהבה אמיתית אינה ... ילד בצורה נכונה? מהי הענקת יתר? האם פינוק יתר מזיק לילדים? איך לאהוב את עצמך נכון? הדרכת הורים נכונה מהי אהבה לא נכונה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לתת למישהו מוטיבציה? איך לעזור למישהו שאין לו חשק לכלום? איך לשכנע ילד לעשות משהו עם עצמו? הילד לא רוצה לעשות כלום, חרדת ביצוע, פחד מכישלון, הדרכת הורים, פחד להתחיל עם בחורה, איך ליצור מוטיבציה לעשייה? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הורה, מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הורה, איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא תמיכה נפשית, מאמן לזוגיות, מאמן עסקי בתחום הורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 17:22:02 - wesi1