אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
מה הופך ידע לקשה להבנה?

אליעד כהן מסביר שהמפתח להבנת המושג "חוכמה" טמון ביכולת להבין דבר מתוך דבר, כלומר, להסיק מסקנה מדבר אחד לגבי דבר אחר. אליעד שואל את השאלה: מה הופך ידע מסוים לקשה להבנה יותר מאשר ידע אחר? הוא מדגיש כי קושי בהבנת ידע נובע בעיקר מפער בין מה שהאדם כבר יודע לבין מה שהוא צריך לדעת כדי להבין את הידע החדש. לדוגמה, אם אדם לא יודע צרפתית והוא שומע הסבר בשפה זו, ברור שיהיה לו קשה יותר להבין את ההסבר מאשר למי שכבר יודע את השפה.

הוא מתאר דוגמה נוספת בתחום המתמטיקה: כאשר מישהו רואה נוסחה מתמטית מורכבת, הוא עלול לחשוב שהיא מסובכת להבנה, אבל הסיבה האמיתית לקושי היא שהוא אינו מכיר את המושגים שהנוסחה משתמשת בהם. לאחר שילמד את המושגים הבסיסיים כמו "כפל" ו"חזקה", הנוסחה תהפוך לפשוטה יותר להבנה. אליעד מדגיש שוב ושוב כי הבעיה אינה בהכרח שהידע עצמו קשה, אלא שהאדם לא מכיר את ההקדמות והיסודות הדרושים להבנת הידע.

האם קיים קושי אובייקטיבי בהבנת ידע מסוים?

אליעד מסביר שיש קושי אובייקטיבי בלמידה: ידע מסוים דורש סדרה של הקדמות הכרחיות כדי להבין אותו. למשל, כדי להבין פעולת כפל חייבים להבין קודם פעולת חיבור, וכדי להבין חזקה חייבים להבין קודם פעולות פשוטות יותר כמו כפל. במובן הזה, יש היררכיה מובנית בידע, שמכתיבה רמת קושי אובייקטיבית. דוגמה נוספת שאליעד משתמש בה היא לימוד סינית. ניתן ללמוד כל מילה בסינית בלי תלות בסדר, ולכן לכאורה אין היררכיה אובייקטיבית של קושי בשפה כזו. לעומת זאת, מתמטיקה או פילוסופיה דורשות הבנת מושגים בסדר מסוים והן מובנות בצורה היררכית ואובייקטיבית.

איך משחקי זיכרון שונים ממשחקי חשיבה?

אליעד מציג הבחנה בין משחקי זיכרון למשחקי חשיבה. משחקי זיכרון אינם מפתחים את יכולת ההבנה, אלא רק את הזיכרון עצמו. אדם שמשפר את זיכרונו יכול לזכור יותר עובדות, אך אין בכך בהכרח פיתוח של חוכמה או יכולת להבין דבר מתוך דבר. לעומת זאת, משחקי חשיבה ומאמץ לפצח מידע שמצריך הבנה של דברים עקיפים, מפתחים את השכל והיכולת להבין באופן עמוק יותר.

מה המשמעות של "להבין דבר מתוך דבר"?

אליעד משתמש בסיפור "בן המלך ובן השפחה שהתחלפו" של רבי נחמן, שם מתואר בן מלך שמגלה יכולת מיוחדת להבין דבר מתוך דבר, דבר המאפשר לו לחזור למעמדו כבן מלך. בסיפור, אחד הדמויות מוכן לוותר על כלי שמנגן מוזיקה נפלאה, תמורת סוד שיאפשר לו להבין דבר מתוך דבר, כי הוא מבין שזה הרבה יותר חשוב ומועיל. המשמעות כאן היא שהיכולת להבין באופן עקיף חשובה יותר מידע ספציפי וישיר.

אליעד מוסיף דוגמה פשוטה להבנה ישירה מול הבנה עקיפה: ילד שלומד מהו "שולחן" עושה זאת ישירות, בלי צורך בהקדמות. אבל אם הוא רוצה להבין מושגים מורכבים יותר במתמטיקה, הוא חייב קודם ללמוד מושגים פשוטים. זהו תהליך עקיף של הבנה, והוא תמיד קשה יותר באופן אובייקטיבי, משום שהוא דורש את היכולת להסיק מסקנות מכמה דברים אחרים.

איך אפשר להבין ידע שהכי קשה להבין?

אליעד מציג רעיון שלפיו קיים ידע כל כך מורכב, שדורש הקדמות אינסופיות, ואף אדם לא יכול לתת לך אותו ישירות. הדרך היחידה להבין אותו היא באמצעות שלילה של כל מה שאינו נכון ("שלילת כל האפשרויות"). למשל, כדי להבין באמת למה אדם רוצה משהו, הוא צריך להבין קודם כל למה הוא לא רוצה את כל האפשרויות האחרות, ואז הוא מבין מה הוא באמת רוצה. את הידע הזה לא ניתן לתת ישירות, אלא האדם צריך להגיע אליו בעצמו דרך שלילת...
למה הוא ליקוטי מוהרן חא למה היא לא לחיות בלי מוסיקה מיוחד מעשה מבן מלך ובן השפחה שנתחלפו הכסף באופן עקיף אפשרות להבנה דבר מתוך דבר הבנה הופך דבר לקשה הקדמה הקדמות הקדמות אל המכוון זיכרון זיכרונות חוכמה חכם חשיבה להבין להבין דבר מתוך דבר להבין דברים להבין משהו להבנה לימוד לימודי מתמטיקה ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא ל למה משהו קשה להבנה למה קשה למה קשה להבין משהו למידה מה הופך דבר לקשה מהי חוכמה משהו קשה משהו קשה להבנה משחק משחקי זיכרון משחקי חשיבה משחקים מתמטיקה קושי קשה יותר להבנה קשה להבין קשה להבין משהו קשה להבנה קשיים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
זיכרון / שיפור הזיכרון / שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים?
זיכרון שיפור הזיכרון שכחה - איך לשפר את יכולת הזיכרון? איך לזכור דברים? איך לא לשכוח דברים? ובו יתבאר העניין של הזיכרון . איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור ולא לשכוח דברים? ומי שיתבונן יראה, כי קיימות שיטות שונות ודרכים שונות לשפר את הזיכרון. אך יש דרך אחת, שהיא תמיד עובדת. היא לא בהכרח הכי קלה, אבל היא תמיד עובדת. והדרך היא, להשתחרר מהצורך ... של האדם, בצורה מאורגנת ומסודרת. סוג מידע נוסף, הוא מסקנות שכליות. כגון לדוגמה, נוסחאות במתמטיקה חוקים בפיזיקה וכיוב. גם כאן, הדרך הכי טובה לזכור את הנוסחאות השונות, היא על ידי זה שמבינים את ההיגיון ואת ...
שכחה / זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים?
... זיכרון - מה טוב בשכחה? מתי להשתמש בשכחה ולשכוח דברים? השכחה מאפשרת לאדם להוציא ממחשבתו את הטפל שאינו חשוב ולזכור את העיקר שחשוב. השכחה מאפשרת לאדם לשכוח את הרע ולזכור את ...
זיכרון / שכחה / שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון?
זיכרון שכחה שיפור הזיכרון - איך לזכור דברים? איך לשפר את הזיכרון? זיכרון. שכחה. איך לזכור ולא לשכוח את מה שרוצים? הדרך ... ממנו. אם אי אפשר לחשוב ההפך ממנו, לא ניתן לשכוח אותו. זיכרון שלם = ידיעה שלמה = ידיעה שאינה מאפשרת שום ספק ונטייה מחשבתית אל ... אינו צריך לזכור שום דבר, מאחר שהוא יודע. ידיעה = הבנה = זיכרון. חוסר ידיעה = חוסר הבנה = שכחה. ברמה המעשית: כדי לזכור משהו, ... הדבר אותו יודעים מתאחד עם היודע את הדבר, על ידי זה יש זיכרון מושלם ברמה של ידיעה שלמה. ...
שכחה / שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח?
... שיפור הזיכרון. ממה נובעת שכחה? איך לזכור ולא לשכוח? שכחה. זיכרון. שכחה נובעת מחוסר ידיעה שלמה. ידיעה שלמה = חוויה מלאה של הידע. ידיעה שלמה = כאשר הדבר שיודעים אותו והשכל שיודע ... את הידיעה? על ידי התבוננות. על ידי שהידיעה הופכת להיות חלק מהחיים. על ידי מחשבה על הידיעה. כל הדברים האלו גורמים לידיעה להיטמע בתוך האדם = זיכרון. שכחה נוצרת כאשר, הידיעה שונה מ: היודע = פירוד. זיכרון נוצר כאשר, הידיעה = היודע = אחדות = אהבה. ברמה המעשית: תתבונן לעומק בדבר שאותו ברצונך לזכור. תחקור אותו מכל הכיוונים האפשריים. מהותך תיהפך למהותו, וכך הוא ואתה תהיו אחד = אהבה = זיכרון.
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? איך לשפר את הזיכרון ולא לשכוח דברים חשובים באמת? אנשים רבים מתמודדים עם הקושי לזכור דברים, במיוחד דברים ... להשפיע על איכות החיים שלהם. הם מתלוננים שהם שוכחים לבצע משימות חשובות או ליישם תובנות שהגיעו אליהן. אליעד כהן מציע הסבר עמוק ופרקטי כיצד לשפר את הזיכרון, אך לא בדרך הרגילה של שינון או כתיבת תזכורות, אלא באמצעות הבנה עמוקה וחיבור פנימי אל האמת. למה אנשים זוכרים דברים מסוימים ושוכחים אחרים? הזיכרון האנושי עובד בצורה פשוטה מאוד: ככל שהאדם יותר מחובר לדבר מבחינה חווייתית, כך הוא יזכור ... חלק ממנו, והוא לא צריך להזכיר לעצמו אותה באופן מכוון, אלא היא כבר נמצאת בתודעה שלו באופן טבעי. מה ההבדל בין אמונה לבין ידיעה אמיתית, ואיך זה משפיע על הזיכרון? אליעד מדגיש את ההבדל בין אמונה וידיעה. כאשר אדם מאמין במשהו, הוא צריך לזכור את הדבר, ... אומר שהדרך היחידה והאמיתית לזכור את מה שבאמת חשוב היא לחקור את האמת, להבין אותה לעומק, ולהפוך אותה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם והחיים. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? אנשים רבים שואלים איך אפשר לשפר את הזיכרון, במיוחד כשמדובר בדברים החשובים באמת. פעמים רבות אדם אומר לעצמו שהוא היה עושה משהו מסוים, אילו רק היה זוכר. אך הבעיה היא לא רק בזיכרון עצמו, אלא במה שהאדם מייחס לו חשיבות. מהו הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור? הדבר החשוב ... מה שאדם מקבל כמשהו מובן מאליו, נוטה להישכח עם הזמן. לכן, אם הוא רוצה לזכור שהוא חזק, עליו להטיל ספק בכך ולבדוק שוב ושוב למה זה נכון - וכך הוא יחזק את הזיכרון הפנימי של ההבנה הזו. איך להפוך את הזיכרון לאוטומטי? כאשר אדם מבין משהו באמת, הוא כבר לא צריך לזכור אותו באופן מודע. לדוגמה, אדם ... כפי שהיא ואין לו שליטה עליה, הוא יכול לקבל אותה באמת ולהפסיק להיאבק בה. כך, הידיעה הזו תהיה חלק בלתי נפרד ממנו, והוא לא ישכח אותה לעולם. מה הקשר בין זיכרון להבנת המציאות? האמת היא הדבר היציב ביותר בעולם. האדם יכול להבין את המציאות או לא ... - אם אדם רוצה לזכור משהו, עליו לבדוק מהי האמת לגביו ולהתעמק בה. - ככל שאדם מחפש יותר את האמת, כך הוא זוכר את הדברים החשובים לו באמת. איך לשפר את הזיכרון? איך לזכור תובנות חשובות? איך לשמור על יציבות מחשבתית? איך לא לשכוח את האמת? איך להפוך ידע להבנה פנימית? זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי ... לזכור את ההבנה שהכל טוב, איך אני מיישם וזוכר בזמן אמת, את זה שהבנתי שממילא יש לי ביטחון עצמי. עכשיו השאלה שאנו אמורים לשאול את עצמינו בכדי לשפר את הזיכרון, היא לשאול, למה, אנשים זוכרים דברים? יש דברים שהאדם יזכור בקלות, ולהפך, בקושי יזכור, ... שישנה המציאות, כמו כן הוא לא צריך להזכיר לעצמו שהוא קיים, הוא יודע שהוא קיים. ככל שהדבר יותר חווייתי, כך האדם יזכור אותו יותר טוב, ומה שפחות חווייתי הזיכרון יפחת, אם האדם מחובר לדבר הוא יזכור אותו, פחות מחובר לדבר, יזכור אותו פחות. וזה אומר ... פרט ופרט ולשאול מה הסיבה שהדברים קרו כך או אחרת, מה המשמעות שהדברים קרו כך, למצוא משמעות לדברים האלו והעיקר הוא לא שיטות שונות של איך לפתח או לשפר את הזיכרון. העניין הוא לא איך לזכור מידע סתמי כמו מספר טלפון לא משמעותי, אלא איך לשמר זיכרון לדברים משמעותיים ורלוונטיים. איך אדם יכול לזכור שהוא יכול לא לפחד או כל דבר אחר, ... כמובן מאליו. אם מקבלים דבר כמובן מאליו, הדבר הזה גם הולך כמובן מאליו. בן אדם שרוצה לזכור דברים בברור, עליו לזכור אותם בברור כמו שהוא זוכר שהאש שורפת. הזיכרון שהאש שורפת גם יכול להיעלם, כי האדם לא נולד עם הידיעה שהאש שורפת, הוא למד את זה אחר ... הוא לא ישכח, כי זה כבר יהיה חלק ממנו. ונסכם: מה שחשוב שאדם יזכור דברים משמעותיים רלוונטיים לעכשיו, לזכור מי הוא, מה הוא, מה הוא באמת רוצה. והבנה מביאה זיכרון.
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה חשובה: כיצד אדם יכול לדעת האם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? לדבריו, התשובה המהירה היא שאם לאדם עדיין יש שאלה בנושא, סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו הוציא לו לשון. כשהוא מתבגר ומישהו עושה זאת שוב, הוא כבר לא מתרגש מכך, כיוון שהמודעות שלו השתנתה ... ונעשה מאושר. השאלה היא האם האושר שהוא חווה הוא אושר מוחלט. לטענתו, תמיד נשאר באדם מטען רגשי מן העבר: גם כאשר האדם מרגיש מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק בעתיד. הוא נותן דוגמה לאדם שאומר הלוואי שהשבוע הטוב הזה יימשך לנצח, ובכך חושף שהאדם למעשה פוחד מכך שהטוב יסתיים, מה שמעיד ... שקרה לו אי פעם, כולל אירועים קשים, כדבר חיובי וטוב באמת. הוא מדגיש שאם אדם זוכר את עברו בצורה רעה, הבעיה איננה העבר עצמו, שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים השליליים, מכיוון שההדחקה אינה אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל האירועים הרעים שחווה ומנסה לחוות אותם מחדש באופן חיובי. לדוגמה, אם אדם עבר שוד או איבד חבר במלחמה, המטרה אינה לשנות את העבר, אלא לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית או דמיון מודרך לא באמת פותרות את הבעיה, מכיוון שהן מהוות סוג של שקר עצמי ולא מספקות הבנה אמיתית של המציאות. מדוע הבנה עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין את הסיבה הראשונית שיצרה את כל האירועים, טובים ורעים כאחד. לדבריו, הסיבה של אירועים טובים ואירועים רעים היא אותה סיבה בדיוק. ברגע שהאדם מבין לעומק את הסיבה הראשונית, הוא מבין שאין באמת הבדל בין טוב לרע מנקודת המבט המוחלטת. כאשר האדם יגיע להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה מכך, האדם יחווה טוב מוחלט באמת, כזה שבו הוא אינו חושש יותר מפני רע עתידי, כיוון שהוא מבין שכל מה שקרה וכל מה שיקרה הוא לטובה מנקודת המבט של אותה סיבה ראשונית ומוחלטת. כיצד ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך לרשום לעצמו את כל האירועים השליליים שקרו לו בחיים. עליו לנסות לחוות מחדש כל אירוע בצורה חיובית וטובה. הוא לא ממליץ ... להבין בצורה עמוקה ואמיתית את סיבת כל האירועים במציאות, אותה סיבה ראשונית שיוצרת הן את הטוב והן את הרע. מתוך ההבנה העמוקה הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ולחוויה זו, הוא יגיע למצב של שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה לחוות אושר אמיתי ושלמות עצמית מלאה, ללא כל פחד או חשש שיקרה רע בעתיד. לסיום, אליעד מאחל למאזינים להגיע למצב כזה של הבנה ושלמות עצמית, ולחוות טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם חשיבה חיובית עובדת באמת? מהי הסיבה של אירועים רעים? איך להגיע להבנה עמוקה של המציאות? הפעם אני רוצה להשיב על שאלה ... אם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? ויש תשובות רבות, והתשובה המהירה ביותר שכל עוד יש לך שאלה, עוד לא הגעת ואתן נקודת מבט. אדם עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו לשון וחווה את זה כרע, ואז הוא גדל ומוציאים לו לשון והוא לא ייחס לזה כבר משמעות, והאדם כל הזמן מתפתח, ודברים שקרו פעם, ... חווה את העבר שלו בצורה רעה, הבעיה זה לא מה שקרה, כי מה שהיה עבר כבר מה שהיה איננו ולא מנסים להפוך אותו לטוב, זה כבר לא קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי הוא חווה את העבר שלו בצורה רעה. והאדם יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל הדברים הרעים, ולחוות אותם כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם להדחיק את הדברים הרעים אין לו מושג מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה חיובית, דמיון ועוד, כל אלו לא יעבדו לך. העניין להגיע להבנה, לא לשקר את עצמך, אלא להבין את הסיבה של כל האירועים, את ... את כל האירועים בעולם כולם! וכאשר האדם יחווה בהווה את האירועים הטובים והרעים מהנקודה של הבנת הסיבה הראשונה שאין בה הבדל בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה את הכל כטוב ביותר, ואז הוא יחווה טוב בשלמות. ושיהיה לכולם המשך יום טוב באמת. ...
פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי?
פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי?
... טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי? איך להתמודד עם זיכרונות טראומטיים מהעבר? כאשר אדם חווה אירוע טראומטי בעבר, כל פעם שהזיכרון עולה מחדש הוא חווה את אותה טראומה שוב. בזרגון המקצועי, המצב הזה מכונה פוסט טראומה, מצב שבו הזיכרונות השליליים ממשיכים להציף את האדם ולהפריע לחייו. לפי אליעד כהן, רוב השיטות והטיפולים שמציעים כיום אינן יעילות באופן מלא, כי הן לא מתייחסות לשורש ... בפוסט טראומה אינם יעילים באמת? לפי אליעד כהן, טיפולים רבים מתמקדים בהתמודדות שטחית בלבד. הם מלמדים את האדם להתמודד עם האירוע, אך אינם מסירים את הזיכרון באופן מוחלט. הזיכרון תמיד נשאר חבוי ברקע, וכאשר מתרחש אירוע דומה, הזיכרון הטראומטי צף ועולה. התוצאה היא שהטיפולים אינם משיגים ריפוי מוחלט. לדוגמה, אדם יכול לעבור טיפול פסיכולוגי ממושך ולחוש הקלה זמנית, אך אם בעתיד הוא יחווה סיטואציה דומה לאותה טראומה, הוא יחווה שוב תחושות קשות. מהי הדרך האמיתית לרפא זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר כי הדרך האמיתית היחידה לרפא טראומה לחלוטין היא להגיע למצב נפשי שנקרא השתוות מוחלטת. הכוונה היא שהאדם מגיע למצב שבו ... את כל התפיסה שלו לגבי הטראומה. האדם רואה שכל רגע במציאות הוא חדש לחלוטין, וכל רגע אינו מחויב להיות דומה לרגע הקודם. האדם מבין שהטראומה היא רק זיכרון, אך הזיכרון עצמו הוא תוצר של הסיבה הראשונה, והמציאות עצמה מתחדשת בכל רגע מחדש. מה קורה כאשר האדם מגלה את הסיבה הראשונה של כל הסיבות? כאשר האדם מגיע להבנת הסיבה ... כבר אינו נמצא בהתנגדות מול המציאות. הוא חווה את כל האירועים, כולל אלו שבעבר תפס כטראומטיים, באופן טבעי ושלם. הוא לא מרגיש עוד פחד או חרדה מפני זיכרונות העבר, כיוון שהוא מבין ומקבל באופן מוחלט את הסיבה העמוקה ביותר של כל דבר במציאות. סיכום כללי - איך להגיע לשקט נפשי אמיתי אחרי טראומה? אליעד כהן ... השורש האמיתי והעמוק ביותר של כל אירוע שקורה בעולם. כשהאדם מגלה את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, הוא מקבל את המציאות כפי שהיא ללא שום התנגדות, וכך זיכרונות טראומטיים אינם יכולים לפגוע בו יותר. הוא חווה את כל הזיכרונות כאירועים שלמים, נטולי טוב ורע, מתוך חוויה של אחדות ושלמות מלאה. איך להתמודד עם פוסט טראומה? איך להגיע להשתוות מוחלטת? מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? איך להיפטר מזיכרונות רעים? איך להגיע לאחדות עם המציאות? פוסט טראומה - איך להתמודד עם זיכרון טראומטי? הפעם אשיב איך האדם אמור להתמודד עם זיכרונות לא נעימים מהעבר. כל פעם שאדם נזכר בדברים לא נעימים שקרו לו בעבר, זה נקרא פוסט טראומה. ויש הרבה שיטות המתיימרות לטפל בזה, אך כולן לא עובדות. יתכן שתשכח מהדבר, אבל בפנים יהיה זיכרון שיכול תמיד לעלות ולצוף בגלל סיטואציה מסוימת ואז שום טיפול לא עזר באמת. וכדי להשיג ריפוי שורשי, זה להגיע לאחדות, להגיע למקום שהזיכרון יהיה, ויחווה כטוב. ומי שיש לו עדיין רצונות עצמיים, יפחד שיקרה לו משהו רע, והטראומה תמיד תוכל לחזור. ומי שיגיע לחוויית האחדות לא יהיה לו רצון שדבר ... להבנה של הסיבה הראשונה, הוא ממילא יחווה את כל המציאות אחרת ויחווה גם את הטראומה בצורה שונה לחלוטין. וכל רגע הוא רגע חדש לחלוטין, והטראומה היא רק זיכרון, ולמי שתהיה הבנה אמיתית של השורש ממנו נובעות כל הסיבות, ויבין באמת שכל רגע הוא חדש, ממילא יחווה את כל המציאות בצורה אחרת לחלוטין, ולא יחווה עוד ...
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה?
זיכרון או דמיון? חלום או מציאות? היה או לא היה? האם הזיכרון האנושי מתאר מציאות אובייקטיבית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה לגבי הזיכרון האנושי, וקושר אותה למושגים של סיבה ותוצאה. הוא מתמקד בשאלה בסיסית: האם מה שהאדם זוכר שאכן קרה, הוא בהכרח אירוע שקרה במציאות באופן אובייקטיבי, או שזהו רק זיכרון סובייקטיבי? הוא מציג דוגמה של אדם שזוכר שאירוע מסוים קרה אתמול, והוא בטוח שהאירוע הזה אכן התרחש. אם מיליון איש יזכרו אירוע מסוים, הם יהיו משוכנעים שהאירוע אכן התרחש. אבל אליעד שואל, האם הזיכרון הזה מוכיח באופן מוחלט שהאירוע באמת התרחש? אולי למרות הזיכרון, האירוע לא באמת קרה? לדבריו, הזיכרון האנושי אינו מתאר בהכרח מציאות אובייקטיבית, אלא רק מציאות סובייקטיבית. הזיכרון הוא תחושה או תמונה המופיעה במוחו של האדם בזמן הווה, והוא מקשר לתמונה זו תחושה של זמן, כאילו היא שייכת לעבר. כיצד הזיכרון דומה לדמיון של העתיד? אליעד מבקש מהמאזינים לדמיין משהו שיקרה בעוד שבוע או בעוד שנה, ואחר כך להיזכר במשהו שקרה לפני שבוע או לפני שנה. בשני המקרים מדובר בתמונות מנטליות שהאדם ... נחווית כמציאות קיימת. אולם בפועל, שתיהן קיימות בתודעה רק ברגע הנוכחי. לפיכך, לדעתו, הזיכרון הוא רק תחושה של תמונה בתודעה, ולא עדות חד - משמעית למה שבאמת התרחש במציאות. מהי תחושת הזמן ולמה היא אינה מהימנה? אליעד מתאר כיצד תחושת הזמן אצל בני אדם, במיוחד אצל ילדים אך ... במקרים של היפנוזה שבה אנשים משחזרים אירועים דמיוניים שמעולם לא התרחשו בפועל. האם הזיכרון האנושי הוא מחויב המציאות? אליעד מסביר שהזיכרון אינו מחויב המציאות אלא רק אפשרי. האדם אמנם חווה את הזיכרון באופן מוחשי, אך תחושה זו אינה הוכחה חד - משמעית לכך שהאירוע התרחש בעבר. לדעתו, האדם אינו יכול להוכיח באמת שמה שהוא זוכר אכן קרה, מפני שהכל מתרחש בתודעה שלו כרגע. הוא מדגיש ... מבהיר שלמעשה יכול להיות שאירעו מספר דברים בו - זמנית, והתודעה של האדם מגבילה אותו לזיכרון של אפשרות אחת בלבד. כיצד העבר והעתיד נוצרים ברגע ההווה? אליעד טוען כי העבר והעתיד הם רק תחושות של האדם, והם נוצרים בתודעה ברגע ההווה. התודעה יכולה להתקיים ללא תחושה של זמן, ללא עבר וללא עתיד, אלא רק עם קיום של הרגע הנוכחי. הזיכרונות , בדיוק כמו התחזיות והדמיונות לגבי העתיד, קיימים אך ורק ברגע הזה של התודעה. הוא מסכם את ההסבר באמירה שכל רגע הוא למעשה רגע חדש, שבו העבר והעתיד נוצרים מחדש בתודעה, ומציע ... להתבונן במציאות מתוך נקודת מבט זו, כדי להבין לעומק את מהות הזמן. בסיום, הוא מאחל זיכרונות עתידיים טובים בהווה, ומבקש שהמאזינים יעמיקו בהבנת הטבע של הזיכרון, הזמן והמציאות עצמה. האם הזיכרון הוא אשליה? האם אפשר להוכיח את הזיכרון? האם תחושת הזמן היא סובייקטיבית? האם הזיכרון והדמיון דומים? האם העבר קיים רק בתודעה? מה ההבדל בין דמיון למציאות? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של הזיכרון האנושי וזה מתחבר לנושא של הסיבה של הסיבה והתוצאה שדיברנו עליו פעמים רבות. ואדם זוכר שחווה משהו אתמול, והוא משוכנע שהוא זוכר, יש לו תחושה של רצף הזמן והוא בוודאות מספר את מה ... דברים שאתה זוכר, ויש דברים שאתה עכשיו בכלל מדמיין שקרו והם בכלל לא קרו אפילו עכשיו. והזיכרון של האדם לגבי העבר הוא בסך הכל תחושה, אפילו בהיפנוזה משחזרים דברים שלא באמת קרו ומה שאדם מתאר שקרה, זה לא ברמה האובייקטיבית, אלא ברמה הסובייקטיבית אתה מתאר את מה שקרה לך ברגע הקודם. וזה אומר שכל הזיכרונות הם לא מחויב המציאות, אלא רק אפשרי המציאות. זה שאתה זוכר, זה לא מחויב, זה שאתה מוכיח, זה לא אומר שזה קרה. ומצד האמת, יש עוד נקודת הסתכלות, אדם יכול להגיד אתמול הייתי ...
אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
... חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות איך להיות חופשי מהתלות בתוצאות חיצוניות? אליעד כהן מסביר כי האדם רוצה להרגיש טוב, ולכן ... לגלות מי אנו על ידי בדיקה של מי איננו, ובכך להגיע להבנה של האני האמיתי. איך נוצרים הרצונות והזיכרונות בחווייתנו? הישויות שבתוכנו יוצרות רצונות, אך למעשה כל זה מתרחש בזכות תודעה גבוהה יותר שגורמת לנו להרגיש שיש לנו רצונות. כשיש זיכרונות, יש מישהו שמשתיל אותם בתודעתנו. זה לא אנחנו שיוצרים אותם באופן עצמאי, אלא כוח חיצוני שמעצב את החוויות שלנו. בכך, כל רעיון, מחשבה ורצון ... כי לא אנו הצופה, אלא משהו אחר שגורם לנו לצפות ולחוות את החיים. מה המשמעות האמיתית של הזמן והזיכרון? החוויה שלנו את הזמן, שבו אנחנו זוכרים את מה שהיה, היא למעשה אשליה. כל רגע בחיינו נוצר מחדש ברגע הזה, ואין לנו רצף זמן אמיתי. למעשה, כל מה ... רגע. אנשים שמרגישים את רצף הזמן ושואפים לדעת מה היה קודם עשויים להיתקל בתסכול. למעשה, הזמן והזיכרון הם חלק מהמציאות שנוצר על ידי תודעה גבוהה יותר. מהי הדרך להבין את המציאות האמיתית? הדרך להבין את המציאות היא באמצעות חיפוש האמת. תהליך זה ... עם עצמנו ולהטיל ספק גם במה שנראה לנו כעובדה ברורה. האם כל הדברים בעולם הם למעשה אחד? כפי שרבי נחמן אומר, רק אם האדם מבין שהכל אחד - שכל ההפכים הם למעשה אחד - הוא יוכל להגיע לשלמות. כל מה שמתרחש בעולם, אם זה טוב או רע, אם זה שמח או עצוב, כל ... שמקורם בדעות כוזבות. אדם צריך לשאול את עצמו כל הזמן מהי האמת ומה באמת קורה סביבו. מהות הזמן והזיכרון השליטה במחשבות וברצונות הבנת המציאות והאמת חווית השפיות וההבנה האמיתית ההבנה של הכל אחד שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ישויות, אחד ... שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון. מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך אותו, אפשר ... למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום. שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש. אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות דברים? זה בגלל הזקנים שבדור. אנשים שמרגישים שהם זקנים בחשיבה שלהם, מרגישים שהם לא יכולים להתפתח, ... 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו וכו. מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם יש לו פחדים ... נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך. מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה. שאלה: מה זה זיכרון? אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת. הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה. איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא ... אתה מפחד, ותראה שהידיעות האלו, אולי הם לא נכונות ואתה סתם מפחד. שאלה: איך הגעת למוחלט? אליעד: רבי נחמן אמר, אם היו יודעים את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, היו יודעים אותו למרות שלא ראו אותו מעולם. מה הכוונה? אם ניקח דבר שאי אפשר לראות אותו, ... למה בכל זאת צריך אותי, כי אני חוסך לאדם את החיפוש. אני למשל, שהיה לי רע, לא ידעתי איפה לחפש, רבי נחמן אמר, שתבין את כל מה שאתה יכול להבין, תבין שאתה לא מבין, זה מה שהוא אמר. אז אמרתי לעצמי, מה אני יכול להבין שאני לא מבין. יש מולי קיר, האם אני שונה ממנו? כך לבדוק דבר אחרי דבר. אבל רבי נחמן הזהיר מאוד על השקר. שאלה: אתה אומר שבהבנה של האחד, האדם לא יסבול, ואני מבינה בשכל אבל לא מאושרת. אליעד: אני אחדד, אם אדם חווה שהוא קיים ולא ... אתה לא יכול באמת ליהנות. נכון, אתה לא יכול ליהנות כמו שאת מכירים, אבל אתה יכול ליהנות מאיזה משחק יפה זה, לא ליהנות מהתקשרות, אתה נהנה מהחוויה של הפלא. אם היה לך שכל, והיית מבינה את הדבר הכי לא הגיוני, שהכל זה אחד, מה זה אחד? תדמייני אותך ... מבין מדוע הוא חי? בעיני לא. ארבעה נכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד יצא בשלום, אחד מת, ואחד קפא. רבי נחמן אומר, גם מי שהשתגע וגם מי שמת, הם נקראים עובדי אלוהים. אפילו אם ניסית ולא הצלחת, לפחות ניסית, אבל זה יותר טוב מאחד שהוא סתם חי. זו תשובה ... זה, שהטלתי ספק בכל דבר ובמיוחד בקיום שלי, ואז עלה פחד, למה? כי יכול להיות שלא תהיה קיים בכלל. רבי נחמן אומר, שמי שלא חזר בתשובה שלמה, אז אין לו הוויה, הוא לא קיים בכלל. שאלה: האם להטיל ספק, זה לשאול שאלות? אליעד: כן, להטיל ספק אמיתי, אולי ההפך ... שזה לא קרה, תוכיח לי שזה קרה. שאלה: ראיתי את זה. אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה? שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי. אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה? שאלה: איך אני מבין שזה לא קרה? אליעד: אני לא אמרתי שזה לא קרה. להגיד, איך אני מגיע לזה, שזה לא ... אתה אדם חדש עכשיו. אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה? שאלה: אבל אני לא חווה את זה. אליעד: אתה יודע מי משתיל לך את המחשבות שגורמות לך לסבול? אתה. ... השאלה היא, מה היא האמת? אם האמת לא חשובה לך, אז תמשיך הלאה. בסוף המציאות תכריח אותך להבין. רבי נחמן אמר, שיש מחלת נפש שיותר חכמה מכולם, בכל זאת היא רוח שטות. כל האנשים בעולם חולי נפש. אפילו אני שאני מדבר עכשיו. כולם, כולל כולם משוגעים. ... ובגלל שיש הבדל אני רוצה להסביר לך. אבל אני לפחות מבין שזה לא אמיתי. אני גם מבין שזה אחד, וגם משחק מישחק. אבל אם האדם באמת חווה רק את הנפרדות, הוא סובל. כל זמן שהאדם חווה הפרדה בין משהו למשהו, הוא תמיד ירצה משהו אחר. בכל דבר בעולם יש יתרון ...
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
הקוונטים, יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת יוצרת סבל
... יקומים מקבילים, הזיכרון האנושי, סיבתיות, חלומות, ניסים, תודעת על, טוב אמיתי, אמת ... הקיר. אבל ההסבר לפי התורה הקוונטית הוא שכל האירועים הללו נוצרים כזיכרון ברגע ההתבוננות. האדם פתאום מקבל תודעה שיש בה רצף של עבר, כאילו תמיד היה פה קיר, אבל בפועל הכל נוצר עכשיו, כולל התחושה והזיכרונות על עבר שנראה אמיתי. מה המשמעות של עבר ותמונות בראש? שאלה ... לאליעד עסקה במשמעות של עבר. לפי ההסבר, עבר הוא בסך הכל תמונה או זיכרון שהאדם חווה כרגע בתודעה. הוא מתואר כמו תמונת עומק בציור: הציור ... הכל מתחבר רק בחוויה של רצף. האלטרנטיבה היא שתמיד נוצר עכשיו זיכרון של אתמול רציתי וחתכתי, אבל אי אפשר באמת להוכיח שרצף הזמן קיים ... המשכיות לעבר. אבל לפי ההסבר, ברגע זה נוצרים כל הרגעים הקודמים כזיכרונות, ובעצם אין רצף אמיתי אלא תחושה של רצף. דוגמה שמובאת: אדם ... שאתמול גם ראה את אותו בית, אבל מי אמר שלא רק עכשיו נוצר לו הזיכרון כמי שראה את הבית אתמול. האם כולם רואים בדיוק אותו שולחן ואותה ... אלא האירוע והתפילה נוצרים בו זמנית, על ידי אותה מהות. כיצד רבי נחמן משתלב בכל ההסברים האלה? אליעד מזכיר את רבי נחמן ומסביר שרבי נחמן דיבר על כך שלצדיקים יש עיני השם, כלומר, שכל גדול או מבט אלוהי ... דרך השכל הזה, וחווים שכל שבו אין הבדל בין עושה הפעולה לנפעל. רבי נחמן גם אמר שלא צריך שום השתדלות אם מבינים את האמת בשלמות, כי ... כאשר האדם מתמיד לשאול שם, הוא נשבר ועובר לחוויה אחרת של אחדות. רבי נחמן מסביר שמי שרוצה להחזיר את האדם בתשובה מעניק לו עיניים אחרות, ... להבנת המציאות? איך עוזרת ההבנה שאנחנו יוצרים את הזמן והעבר? מדוע רבי נחמן מתייחס לשאלות ולספק כשלב הכרחי? שאלה: מה זה סופר פוזיציה? ... קיר, וכשלא תסתכל ישאלו אותך מה יש מימינך תגיד קיר אבל תגיד בגלל הזיכרון שלך, התורה המדעית הזאת אומרת שרק היכן שאתה מסתכל יש את מה שאתה מסתכל, ויש לך זיכרון שבשאר המקומות יש עוד דברים. אבל שתדע, שמצד האמת כאשר אתה לא ... הקודמת שיצרה את אימא שלך עכשיו. כרגע נוצרה בך תודעה שיש בה זיכרון של העבר. שאלה: מה זה עבר? אליעד: עבר זוהי בסך בכל תמונה שיש ... למה אני רואה תמיד מאחורי קיר? אבל זה לא נכון, זה בגלל שנוצר לך זיכרון רציף, יכול להיות שכול הפעמים הקודמות לא היה קיר, אבל כעת נוצר לך זיכרון שתמיד שכשהסתכלת אחורה נוצר לך קיר. הכל נוצר באותו רגע. אדם אומר שתמיד שכשהסתכלתי אחורה ראיתי קיר, אבל זה לא נכון, כי הזיכרון של העבר גם נוצר עכשיו. זה אומר שאתה לא באמת יכול להוכיח ... ואתה בטוח שמישהו פגע בך וכו. הכל זה בעולם שלך. עכשיו למה לאנשים קשה להבין את זה? כי זה מפרק להם את מערכות היחסים הרגשיות שלהם ברובד ... האמת הכל אחד, אז יש אפס אחוז מאמץ, כי למעשה זה אפילו לא נעשה. רבי נחמן בליקוטי מוהרן מדבר על הנושא של השתדלות, והוא ... לו אותם? אתה לא יכול לראות את הקיר כמו שאני רואה אותו. זה מה שרבי נחמן אמר שלצדיקים יש עיני השם, למה הכוונה? הם רואים את המציאות דרך ... גל של עצמות, היה אחד שהסתכל על מישהו והפך אותו לגל של עצמות. רבי נחמן מסביר את הפירוש של העניין, כאשר צדיק רואה מישהו שהוא לא צדיק, ... או אחרת, אבל איך שלא תסובב את זה הפוטנציאל שלך הוא אין סופי. לכן רבי נחמן אמר שאפילו נקודה אחת מהשכל, יכולה לעמוד נגד כל העולם כולו עם ... כי הכוח ממנו אתה עשוי הוא כוח בלתי מוגבל. עכשיו יש עוד סיפור שרבי נחמן מספר על מלך שעשה אוצר וסביב האוצר עשה חומות, וכולם ניגשו ... כן זוכר שבחרת, למה? כי אתה מחפש, מה אתה חושב מניע את כולם לחפש? הזיכרון. מה האדם בעצם מחפש? את האין סוף, את האלוהי. למה לא משנה מה ... פנימה תחווה את האלוהים. אני מעוניין לדבר עכשיו על הגישה, על הלימוד, באים לומדים שומעים, אבל אומרים שזה לא נתפס, אי אפשר לחוות את ... שיש לך, אז אם נתבונן כאן בשאלות זה יעזור לכם להבין. מבחינתי להבין דבר אחד בשלמות, זה מספיק, לא צריך להבין הרבה מושגים. במקום להגיד ... מנסה להסביר שהזמן כל רגע מתהווה מחדש, לא רק שאין חוקיות, גם הזיכרון שרצית בבוקר נוצר בכלל עכשיו, עכשיו נוצר לך הזיכרון וזה היה בבוקר, אלא מה? יש לנו כמה פרספקטיבות, בפרספקטיבה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהי חוכמה? להבין דבר מתוך דבר, מה הופך דבר לקשה יותר להבנה מדבר אחר? לימודי מתמטיקה, משחקי זיכרון מול משחקי חשיבה, ליקוטי מוהרן ח"א ל, הקדמות אל המכוון, למה קשה להבין משהו? למה משהו קשה להבנה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הופך דבר לקשה, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הופך דבר לקשה, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, הכוונה אישית, טיפול אישי בנושאי הופך דבר לקשה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.7969 שניות - עכשיו 26_05_2025 השעה 06:23:41 - wesi1