אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הוא נוקם ✔נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
מהי נקמה ולמה אנשים נוטים לנקום?

נקמה היא פעולה שבה האדם מבקש לפגוע או להחזיר רע למישהו שפגע בו. לכאורה, בכל פעולה שאדם עושה יש אלמנט של שינוי כלשהו במציאות, ולכן על פניו, כל פעולה נראית כנקמה מסוימת. למשל, אם אדם רעב והוא אוכל, הוא "נוקם" ברעב שלו. אך מה מבדיל נקמה מפעולות אחרות? ההבדל הוא בכוונה ובתחושת הצדק שנלווית לה. כאשר אדם אוכל, הוא פועל להיטיב עם עצמו, ללא כוונה מיוחדת לפגוע ברעב כישות עצמאית. לעומת זאת, בנקמה ישנו רצון מודע וממוקד לפגוע, מתוך שמירת כעס על דבר שקרה בעבר.

למה יש תחושה של צדק בנקמה?

תחושת הצדק בנקמה נובעת מכך שהאדם עדיין חי את החוויה השלילית שחווה בעבר. האדם זוכר את מה שעשו לו, וכאשר הוא נוקם, הוא מרגיש שהוא עושה צדק, מחזיר לעצמו כוח, ומתמודד עם אותו כאב שעדיין נשאר בתוכו. דוגמה לכך היא אדם שננשך על ידי כלב וכעת הוא נוקם לא בכלב הספציפי אלא בכלבים אחרים. הנקמה היא ניסיון "לסגור חשבון פתוח" עם המציאות, כשהאדם חש צורך להוציא את הכעס שלו כלפי משהו, גם אם זה לא הדבר שגרם ישירות לכעס.

מה ההבדל בין "למקום" לבין "לנטור"?

"למקום" משמעותו לבצע בפועל את מעשה הנקמה, ו"לנטור" הוא לשמור את הכעס בפנים בלי לבצע פעולה ממשית מידית. נטירה היא תחזוקה פנימית של כעס ושל רצון לנקום, והאדם סובל כל הזמן מזה שהוא מחזיק את הכעס בתוכו. לעיתים, אנשים אומרים לעצמם שהם לא רוצים להרגיש את הכעס הזה, אבל הם לא מצליחים להשתחרר ממנו, ואז הם כלואים ברגשות שליליים שהם אינם רוצים.

מה המשמעות הרוחנית של "נוקם ונוטר" לפי רבי נחמן?

אליעד כהן מסביר שלפי רבי נחמן מברסלב, דווקא הצדיק האמיתי הוא זה שיודע להיות "נוקם ונוטר". מדוע? כי תפקידו של הצדיק האמיתי הוא להעביר ידע עמוק לאנשים רגילים. כדי לעשות זאת, הצדיק צריך לדעת לחלק אור גדול מאוד (ידע רוחני עליון) לחלקים קטנים, כך שכל אדם יוכל להבין אותם. כדי לחלק את האור הגדול הזה, הצדיק חייב להיות מסוגל להבין גם את המציאות הרוחנית הגבוהה (שבה אין הבדל בין טוב לרע), וגם את המציאות הרגילה של בני האדם, שבה יש הבדלים ברורים, כאב, כעס, ופגיעה. כלומר, הצדיק חייב להיות מסוגל לחיות בשני העולמות במקביל. אם הצדיק היה שרוי כל הזמן רק בתודעה שאין הבדל, הוא לא היה מסוגל לתקשר עם אנשים רגילים. לכן הצדיק, במובן מסוים, צריך "למקום ולנטור" - להיות מסוגל לכעוס, להחזיק בתוכו את ההבדלים, ולהיות מסוגל לתפקד בעולם הרגשי הרגיל.

למה הצדיק נהנה מהנקמה, ומה ההבדל בינו לבין אנשים רגילים?

בעוד שאנשים רגילים סובלים מהתחושה השלילית של נקמנות, הצדיק דווקא נהנה מכך. הצדיק מודע לכך שהיכולת שלו להיות גם בנקמנות וגם בהיעדרה היא יכולת גבוהה מאוד, כי הוא יכול לבחור באופן חופשי באיזה מצב להיות. הוא יכול להחליט אם לנקום או לא, והוא נהנה מהיכולת שלו להיות בשני המצבים, גם כשזה נראה שלילי לאנשים רגילים. לאנשים אחרים רע עם זה שהם נוקמים, אבל הצדיק מרגיש טוב עם זה, כי הוא בוחר זאת מתוך מודעות, ללא סבל נפשי שנלווה לכך בדרך כלל.

איך נקמה קשורה לתחיית המתים ולמשיח?

לפי ההסבר של רבי נחמן, תחיית המתים היא מצב רוחני שבו האדם מעיר בתוכו את המקומות הפנימיים שמתו או נשכחו, ומתחיל לחיות מתוך מודעות מלאה. הצדיק, שהוא מסוגל להיות "נוקם ונוטר", מסוגל להעביר אנשים אחרים לתודעה גבוהה יותר. זו הסיבה שרבי נחמן קושר את היכולת להיות "נוקם ונוטר" עם היכולת לחיות מתים. ה"מתים" הם...
רעב עולם פנימי מי זה המשיח מה ישנו הבנה לשמור רבי נחמן מברסלב הבדל בין טוב לרע החלטות תחושה של אני להחזיר אהבה אמת גאולה המשיח הצדיק האמת חכם טוב לנקום כעס כעסים לאהוב לאהוב את הכעס לאהוב את השנאה לאהוב לכעוס לאהוב לשנוא לכעוס לנקום לשנוא מי זה המשיח משיח נוקם ונוטר נוקם ונוטר כנחש נקמה נקמנות צדיק צדיק אמת צדיקים רבי נחמן רבי נחמן מברסלב רע לנקום שיחות הרן שיחות הרן צג שנאה תחיית המתים תלמיד תלמיד חכם תלמידים
נקמנות / רצון לנקמה - מה טוב בנקמנות? ומה טוב יותר מנקמה מתוקה?
... ושעושה הרע קיבל את עונשו וכולי. ומאחר שהאדם רוצה להרגיש טוב, לכן הוא נוקם. יחד עם זאת הנקמה היא גם בעייתית. וזאת משום, שהיא ממלאת את האדם בכעס. ולפעמים גם, נקמה אחת יוצרת נקמה אחרת, עד שנוצר מעגל נקמה שלא נגמר. ובנוסף, גם לא תמיד אפשר לנקום, ...
נקמה, יצר נקמנות, מהי נקמה? הצורך לנקום, למה לנקום? למה לא לנקום? נוקם ונוטר כנחש, לוותר או לנקום, לסלוח או לנקום, למה נקמה עושה טוב? איך לנקום במישהו? צדיק ורע לו רשע וטוב לו, מידה כנגד מידה, וותרנות, לסלוח, שכר ועונש
נקמה, יצר נקמנות, מהי נקמה? הצורך לנקום, למה לנקום? למה לא לנקום? נוקם ונוטר כנחש, לוותר או לנקום, לסלוח או לנקום, למה נקמה עושה טוב? איך לנקום במישהו? צדיק ורע לו רשע וטוב לו, מידה כנגד מידה, וותרנות, לסלוח, שכר ועונש
... היכולת לשלוט בכעס וברצון לנקום? אדם שמסוגל לנקום מתוך בחירה מוחלטת ושליטה מוחלטת ברגשותיו, מסוגל גם לבחור לסלוח באותה המידה. הוא אינו חייב לנקום כדי להרגיש טוב, כיוון שהוא יודע שהטוב שלו אינו תלוי בהאם הוא נוקם או לא. הוא חופשי להחליט האם לנקום או לסלוח, וזו היכולת האמיתית שמעידה על כוח אמיתי. איך אפשר להתמודד עם הרצון לנקום בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר שאדם ...
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
משיכה אובססיבית, אהבה אובססיבית, נמשך לאישה נשואה, נמשכת לגבר נשוי, קשר אובססיבי, משיכה חולנית, פדופיליה, סטיות מיניות, משיכה מינית, נמשך לילדים, טיפול בפדופיל, איך להוציא מישהו מהראש? איך לא להימשך למישהו?
... שהיא גם לא רוצה אבל היא גם כן רוצה נכון שהיא לא רוצה אבל נכון שהיא גם כן רוצה. עכשיו זה במקרים של משיכה עכשיו יכול להיות מצב שמישהו נגיד מנסה לנקום אולי נגיד הוא נוקם הוא אומר אני אאנוס מישהי כדי לנקום במישהי אחרת, לא מדבר על זה דיברתי עכשיו על מצבים של נמשך מישהו שמרגיש שיש לו משיכה כלפי מישהו. לא במצב נגיד ...
תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך?
תלמיד ורב - מהו תלמיד אמיתי? ואיך להשיג את דעת רבך? ובו יתבארו סוגים שונים של תלמידים, ומיהו ומהו תלמיד אמיתי? ואיך להיות תלמיד אמיתי? ועל סוגי רבנים ומורים ... של האדם, ביחס לשכל של המציאות. שהאדם הוא התלמיד, והאמת של המציאות, היא המורה דרך וכולי. כי יש כאלו שנדמה להם, שהם תלמידים של זה שהוא חכם בעיניהם (כי החכם, הוא חכם רק בעיני המתבונן בו), אך הם אינם תלמידיו כלל. ותלמיד אמיתי, הוא רק זה שאין חילוק בין דעתו של התלמיד לבין דעתו של רבו. כי כל זמן שהתלמיד הוא עדיין תלמיד, הרי שהוא תלמיד של טעות. כי הוא רק טועה לחשוב, ... היה שום חילוק בינו לבין דעת רבו. ושלמות התלמיד, היא כאשר אין שום חילוק, בין ... דעת רבו. כי כל זמן שדעת הרב נפרדת מדעת התלמיד, דהיינו, שהתלמיד רואה את דעת הרב, כחיצונית וכנפרדת מדעתו האישית שלו, הרי שזהו תלמיד של טעות. כי הוא עוד לא מבין את ... לא רואה את ההתגלות שלה, מתוכו עצמו. וכל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום, שאם הידע הוא ... ורק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת שנכלל ברבו. ונדגיש, כי התלמיד של אמת, הוא לומד משלמות השכל ... ולמרות שיש כאן דבר והיפוכו, כי כיצד ילמד התלמיד, אם שכלו הוא כבר מושלם, אעפכ, רק מי שלומד משלמות השכל של עצמו, רק הוא תלמיד של אמת. כי כל זמן שהשכל של ... נפרד מהפנימיות של האדם, והאדם עדיין לא נקרא תלמיד אמיתי של אמת. ולכן, כל תלמיד, הוא תלמיד של טעות. משום שאם האדם עדיין ... עוד לא התאחדה עם השכל של המציאות. והרי שהוא תלמיד של טעות, כי הוא עדיין לא באמת ...
מנהיג אמיתי, מיהו? ותלמיד טיפש, מיהו?
... אמיתי, מיהו? ותלמיד טיפש, מיהו? והעניין הוא, כי רוב האנשים, נדמה להם שהם חכמים גדולים. ואם האדם היה חכם אמיתי, הרי שהוא היה חי חיים טובים באמת, והוא לא היה צריך שום עצה מאף אחד, איך לחיות טוב בשלמות באמת. והאדם יכול להבין שהוא לא חכם אמיתי, מכך שכל אחד יודע בתוכו, שהוא לא חי את החיים הטובים באמת. וזה בא לידי ביטוי, בכך, שהאדם מחפש חיים יותר ... שהאדם מרגיש גם רע, וממילא זה אומר שהוא לא חכם באמת. ואעפכ, רוב בני האדם נדמה להם שהם חכמים גדולים, למרות שבדכ הם לא חכמים גדולים וכולי. וכאשר האדם שומע ולומד את העצות של החכם האמיתי, נדמה לו שהוא באמת מבין את העצות של החכם האמיתי, כפי מה שהחכם האמיתי התכוון במחשבתו. והאדם מנסה ליישם את העצות של החכם האמיתי, ומגלה שהעצות של החכם האמיתי, לא עובדות אצלו ושהוא לא משיג את השלמות, למרות שנדמה לו שהוא נצמד אל העצות של החכם האמיתי. ואז האדם מאשים בטיפשותו ובחוצפתו את החכם האמיתי, שהוא לא באמת חכם, ושהעצות שלו לא באמת טובות וכיוב. והאדם הוא חסר בינה שלא מסתכל על מצבו. כי אם היה האדם מסתכל על מצבו, הוא היה ... בטוב אמיתי. וראשית כל על האדם להבין, שהחכם האמיתי עושה איתו חסד של אמת, חסד חינם, שבו הוא עוזר לאדם ונותן לו שכל, איך להשיג את השלמות. כי כל מה שהחכם האמיתי עושה עבור האדם, זה הכל מתנת חינם לגמרי. כי מצד האמת, אי אפשר לגמול למי שהוא חכם אמיתי, גמול אמיתי על מעשיו (גמול חיצוני אפשר לגמול לחכם האמת, כגון לדוגמה כסף וכיוב, אך לא גמול, עבור פנימיות דעת החכם האמת). משום שהחכם האמיתי, חי בעולם שכולו טוב באמת. עולם, שבו לפני ואחרי הכל שווה תמיד. עולם, שבו יש ואין הם אחד. עולם, שבו ... המציאות. ולכן לעולם אי אפשר באמת, לגרום לחכם האמיתי להיות שמח יותר. מחמת, שמי שאפשר לגרום לו להיות שמח יותר, הרי שהוא לא חכם אמיתי. כי יש טועים שנדמה להם, שהם הגיעו להארה רוחנית וכיוב, ונדמה להם שהם מצאו את האושר ואת החיים הטובים, ... שהאדם יהיה עני. והאדם שהוא אכזרי ושהוא שונא את המציאות כפי מה שהיא, הוא מתאכזר אל המציאות, בכך שהוא חושב שהיא אכזרית, ואז הוא מנסה לשנות אותה. ולחשוב ... עצמה, היא מושלמת בכל מקרה בשווה. ומי שהוא חכם באמת, הוא יודע את האמת שהכל טוב ושהכל אחד ושהכל מושלם כבר כרגע ברגע הזה. והוא לא באמת רוצה לעזור לאדם, כי הוא יודע שהכל כבר טוב תמיד. והחכם האמיתי בפנימיות עומק מחשבתו, אינו רוצה שום רצון כלל, כי הכל טוב תמיד והכל אחד תמיד. ולכן החכם האמיתי עושה חסד של אמת עם האדם, והאדם לא יכול לגמול לו מאומה מצד האמת. כי פנימיות החכם האמיתי, לא משתנה לעולם. ואעפכ, בחיצוניות, האדם יכול וראוי לו שיגמול טובה לחכם האמת. כי בחיצוניות, גם החכם האמת מוגבל במשאבים שלו. כי הוא מלובש בגוף, שצריך לאכול וכולי. וכאשר האדם מסייע ל
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
מורה ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה
... ותלמיד, יחסי מורה ותלמיד, תלות במורה הרוחני, אמונה במורה רוחני, מורים רוחניים, מורה רוחני, צורך במורה רוחני, להאמין במורה מה המשמעות כשהתלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני? כאשר תלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני שלו, הדבר לא בהכרח מעיד על בעיה או כשל בתקשורת. לעיתים דווקא חוסר ההבנה הוא הסימן הראשון לכך שהתלמיד מתחיל להתקדם רוחנית. אליעד מסביר, שכאשר תלמיד חושב שהוא מבין לחלוטין את דבריו של המורה, הוא למעשה כנראה עדיין לא התמודד לעומק עם מה שהמורה מנסה להעביר לו. רק כאשר התלמיד נתקל במצב בו הוא אומר: רגע, אני לא מצליח להבין, אז הוא נמצא על הדרך הנכונה. במצב זה, התלמיד מתחיל להכיר בכך שישנו משהו מעבר להבנה המיידית שלו, כלומר, משהו עמוק יותר שמאתגר את תפיסת המציאות שלו. מה ההבדל בין תלמיד לבין אדם שלומד ממורה רוחני? יש הבדל גדול בין תלמיד לבין אדם שבוחר ללמוד מידע ממורה רוחני. אליעד מדגים זאת כך: אם ... בבעיה. אדם כזה נקלע למצב של תלות רוחנית במורה, וכאשר המורה ישנה את דבריו, התלמיד ירגיש אבוד, מבולבל או אפילו נבגד. לעומת זאת, אדם שרק לומד ... ובוחן בעצמו את נכונות הדברים. אליעד מסביר שבמצב זה, אם המורה ישנה את דעתו, התלמיד יוכל בקלות להחליט האם לקבל את המידע החדש או לא. התלות נוצרת ... למה לפעמים מפסיקים להבין את המורה הרוחני הקודם? אליעד מסביר מצב נוסף שבו התלמיד מפסיק להבין את המורה הרוחני, לא בגלל בעיה אצלו, אלא מכיוון שהתפיסה של התלמיד השתנתה והוא כבר לא מצליח לקבל את הדברים כמו בעבר. אליעד נותן ... להזדהות עם ילד שמתקשה לעשות משהו פשוט, מכיוון שהמבוגר שכח את התחושה הזו, כך תלמיד לא מצליח לחזור אחורה להבנת המורה הרוחני הקודם, כי הוא התפתח ... לצפות לקבל תשובות מהמורה הרוחני? אליעד אומר שזה טבעי שאדם שמגדיר את עצמו כתלמיד יצפה לקבל מתנה מהמורה, כלומר, ידע או הבנה חדשה. אך הוא מדגיש שחשוב להיות מודע לכך שהציפייה הזו מעמידה את האדם בפוזיציה של תלות רגשית. אם התלמיד מצפה שהמורה יספק לו את התשובה או ההבנה, הוא למעשה הופך להיות ...
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
איך להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן ח"א נג
... להיות יותר חכם? לקבל את השכל של אלוהים, איך לחשוב כמו אלוהים? יראת שמים, הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, הפצה רעיונית, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ליקוטי מוהרן חא נג איך להיות יותר חכם? איך לקבל את השכל של אלוהים ולחשוב כמו אלוהים? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בדרכים שונות כיצד אפשר להגיע לחכמה רבה יותר ולפיתוח החשיבה בדרכים רוחניות ומעשיות. הוא מציין את רעיונותיו של רבי נחמן מברסלב בהקשר של איך לחשוב בצורה חכמה יותר ולקבל את השכל של אלוהים, תוך שמירה על יראת שמים ותפיסה רוחנית גבוהה. אליעד מתאר את הדרך בה אדם יכול להגיע לתודעה גבוהה ... עקרונות שניתן ללמוד מתוך ספריו של רבי נחמן, שבאמצעותם אפשר לגשת לשכל אלוהים. רבי נחמן מציין את הצורך לפתח את הכלים האישיים שמאפשרים לאדם להרגיש חיבור רוחני עמוק. אליעד מסביר כל אחד מהם בצורה מדויקת: אישה יפה: ... גם מעבירים אותו הלאה. כלים נעים הם תלמידים שיכולים לקבל את הידע ולהפיץ אותו. תלמידים טובים: תלמידים הם אלו שמסייעים למורה להתפתח, הם המראה שבאמצעותם ניתן להרגיש את הפערים וללמוד מחדש את מה שלא ברור. מהו הקשר בין השגת חכמה ובין לימוד של אחרים? אליעד כהן מדגיש את החשיבות של לימוד רוחני עם אחרים. כדי להשיג חכמה אמיתית, יש להעניק מהידע שלך לאחרים ולראות את החסרים שלהם כדי ללמוד מהם. ככל שאתה מלמד יותר, כך אתה גם מקבל יותר. אליעד מסביר ... ניתן להימנע מתקיעות רוחנית ולפתח חכמה כל הזמן? הרצאה זו מציינת את הדרך שבה ניתן להימנע ממצב של תקיעות רוחנית. אליעד מסביר כי לפעמים אנחנו לא מתקדמים רוחנית מכיוון ... זה כי חסר לו משהו פנימי - כמו שנאמר בכתובים: חמישה דברים שאתה צריך כדי להיות מלך, כלומר, יש לפתח אותם כדי להרגיש שלם. איך להתמודד עם תחושות של לא יודע ולהפוך את ... לא יודע, הוא פותח פתח להבנה חדשה ולחכמה שמפנים אותו להתנסות וללמוד. מה המשמעות של לא להיות בתחרות עם אחרים בהשגת חכמה? הרעיון המרכזי בהרצאה הוא שאדם לא צריך להיות בתחרות עם אחרים כדי להרגיש חכם. אליעד מציין כי לדעת לשתף אחרים בחכמה שלך וללמד אותם היא הדרך האמיתית להרגיש חכם. ברגע שאין תחרות פנימית, האדם יכול ללמוד ולהשפיע בצורה חופשית ולא לחשוש מהמקום שהוא נמצא בו. חכמה רוחנית לימוד רוחני שכל אלוהים חמשת העקרונות של רבי נחמן יראת שמים תלמידים טובים ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2
... אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק , השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 2 מדוע אנשים נמנעים מלפגוש מורה רוחני? אליעד כהן מתייחס לתופעה נפוצה שבה אנשים נמנעים מלפגוש מורה רוחני או מישהו שיכול לעזור להם, ומסבירים את זה בטענות שונות. הוא נותן דוגמה על אדם שאומר שהוא לא הולך לצדיק כי הצדיק עושה עבירות. אליעד שואל מדוע האדם לא בא ומברר זאת ישירות מול הצדיק, והאם באמת זו הסיבה האמיתית או שזה רק תירוץ שמסתיר פחד עמוק יותר. לפי אליעד, הסיבה האמיתית היא החשש של האדם ...
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
... אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 איך מתמודד אליעד כהן עם ביקורת של תלמידים עליו? אליעד כהן מסביר כיצד יש להתמודד עם ביקורת, טענות או מחלוקות ... הוא נותן דוגמה פשוטה: אם תלמיד רואה שאליעד כהן כועס, והתלמיד חושב שהכעס מעיד בהכרח על המהות של אליעד, הוא בעצם חווה נפרדות נצחית, והוא לא מסוגל ... שמייצר את הטענה אם המורה כועס, איך הוא ילמד אותי לא לכעוס? הוא השכל של האדם שחי בקונפליקט מתמיד. המורה, לפי אליעד, יכול לכעוס ועדיין ללמד איך לא לכעוס, משום שהכעס הוא רק צורה אחת, והמורה מחובר למהות, שהיא מעבר לכל צורה. מדוע אנשים חולקים על הצדיק ומבקרים אותו? אליעד מסביר כי הסיבה לקיומה של מחלוקת כלפי הצדיק היא שהצדיק מתגלה לתלמידיו באמצעות צמצומים ולבושים. התלמידים לא תמיד מסוגלים לראות מעבר ללשון ההתנהגות החיצונית, ולכן נוצרת מחלוקת. הצדיק האמיתי, לפי אליעד, מסוגל להבין את השורש של המחלוקת ולראות את השכינה שנמצאת בגלות בתוך הביקורת של התלמיד. הוא מזהה את השכל הפנימי של הדברים שהמבקר עצמו אינו רואה. הוא מביא את דברי רבי נחמן מברסלב, שאומר כי כשאדם שומע מחלוקת על הצדיק, זו תוכחה לאותו אדם שהוא עדיין פגום ולא הגיע לשלמות פנימית. אילו היה האדם ... בתוך הנפרדות ולהבין ששני הצדיקים שחולקים ביניהם אומרים את אותה האמת בצורות שונות. כיצד מתנהג מורה ... או אפילו שלילית בעיני התלמידים היא ביטוי עמוק של אמת פנימית. הוא מדגיש כי לפעמים הצדיק נראה כמשוגע, ורבים אינם מסוגלים להבין אותו. אבל דווקא בצורות המשונות הללו, ... אמת פנימית עמוקה שאותה התלמיד צריך לגלות. לדוגמה, אם אליעד כועס, תלמיד שטחי יראה רק את הכעס ויחשוב שהוא אינו יכול ללמוד ממנו, אך תלמיד עמוק יותר יראה שהכעס הוא רק לבוש, ובמהות אליעד נמצא במקום של אחדות ושלווה פנימית מוחלטת. הצורה לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נקמה, נקמנות, נוקם ונוטר כנחש, תלמיד חכם, טוב לנקום, רע לנקום, תחיית המתים, מי זה המשיח? לאהוב את הכעס, לאהוב לכעוס, לאהוב את השנאה, לאהוב לשנוא, שיחות הרן צג, הצדיק האמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הוא נוקם, האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הוא נוקם, איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, קאוצינג מומלץ, גישור בתחום הוא נוקם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4063 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 14:07:58 - wesi1