🖨הלב יודע את האמת המוחלטת ואת הטוב האמיתיובו יתבאר, כי הלב של האדם, דהיינו, פנימיות האדם, שכוללת בתוכה גם את הלב של השכל, דהיינו, את הנקודה הפנימית, שמחייה את השכל של האדם, היא יודעת ומכירה היטב, את הטוב האמיתי ואת האחדות של המציאות.
והעניין הוא, כי על האדם להבין את האמת, שהלב והפנימיות שלו, מכירים היטב ומחוברים בפנימיותם אל האחדות של המציאות ואל הטוב האמיתי של המציאות. והאדם סובל, רק משום שהתודעה של האדם ברמת המודעות החיצונית שלה, היא לא באמת מודעת למה שקורה ברמת תת המודע הפנימי ביותר והעמוק ביותר של האדם.
והאדם לעולם לא מאושר משום דבר חיצוני בעולם, דהיינו, שום דבר בעולם, כל זמן שהוא קיים. וכל דבר באשר הוא, הוא חיצוני לאדם, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי הקיום של האדם, הוא עצמו חיצוני למציאות. והאושר מגיע, רק על ידי חיבור של ה"אני" של האדם, פנימה אל תוכו, דהיינו, אל נקודת האחדות, ואל חוסר הקיום של האדם כישות נפרדת.
והסיבה שהאדם לעולם אינו מאושר בשום דבר, היא משום שהאדם בתוכו, תמיד עושה השוואה, בין הטוב החיצוני שיש לו, לבין הטוב האמיתי, שתת המודע שלו מכיר. כי כדי שהאדם יחווה חוסר שביעות רצון, לשם כך האדם צריך להכיר משהו אחר טוב יותר, ולעשות השוואה בין הדברים השונים. ואם האדם לא היה מכיר את הטוב האמיתי, אז הייתה אפשרות, שמשהו בעולם יעשה אותו למאושר.
וכל אחד יכול לראות, שלא משנה מה יתנו לו, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. משום, שהתודעה של האדם, היא תמיד עושה השוואה, בין הדבר שאותו קיבל האדם, לבין השלמות של המציאות, שהיא חוויית האחדות של המציאות, שביחס אליה, הכל רע, משום שהכל חסר את השלמות.
ועל האדם להבין, שזו הסיבה האמיתית שבגללה הוא מרגיש חיסרון תמידי ותחושת ריקנות תמידית, משום שבתוכו האדם מחפש את הטוב האמיתי, שהוא לא תלוי בשום דבר ובשום סיבה, אלא הוא תלוי באחדות ההפכים וכולי. ובלי שהייתה לאדם נקודת ייחוס מוחלטת של הטוב האמיתי, בלי זה לא הייתה אצל האדם חוויית טוב ורע בכלל. כי בלי נקודת ייחוס למוחלט, שהאדם מודע לו בעומק פנימיות מחשבתו, בלעדיה לא היה אצל האדם טוב ורע בכלל.
וכיו"ב לגבי האמת והשקר. שכל חוויית האמת והשקר של האדם, היא רק משום שהאדם בתוכו מכיר את האמת המוחלטת. כי אם האדם לא היה קשור בשום צורה שהיא לאמת המוחלטת, גם לא בפנימיות מחשבתו ושכלו, הרי שממילא לא היה אצל האדם מושג של אמת ושקר כלל. כי האמת והשקר, הם ביחס למוחלט. ובלי המוחלט, אין שום...
הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו *לא* יודעים *כל* הפילוסופים / חכמי הרוח?הסוד של האמת האובייקטיבית - מהו הסוד שאותו לא יודעים כל הפילוסופים / חכמי הרוח? וכאן נבאר את אחד הסודות הכי לא ידועים בעולם, והוא הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות. כי כל בר דעת מבין, שמי שרוצה לחיות טוב, עליו ראשית כל לנסות להבין את מערכת החוקים ... עצמה, דהיינו, שהם לא התיאור האמיתי שמשקף את המצב האמיתי של המציאות, הרי שהאדם עדיין עוד לא הגיע אל האמת האובייקטיבית והרי שהאדם עדיין לא מבין את המציאות בשלמות. לדוגמה: מי שיתבונן יראה, כי לכל אירוע שמתרחש בעולם, יש לו ... של האדם את המציאות היא תמיד מוגבלת ליכולות הסובייקטיביות של האדם, הרי שלעולם האדם לא יכול לראות ולהבין את האמת האובייקטיבית של המציאות, שהיא האמת האחת והמוחלטת שכל החכמים מחפשים אחריה כל חייהם. כי יש מציאות. ויש שאלות על המציאות. ויש גם הסבר ותשובות ברורות ... זא כל בר דעת מבין שבוודאי שיש הסבר כלשהו לכל התהליכים שמתרחשים במציאות שלנו, הסבר כלשהו אמיתי, שהוא אכן האמת האובייקטיבית, משום שהוא משקף את המציאות כפי מה שהיא. אלא שאין לאדם מושג איך להבין את ההסבר הזה. כי כפי ... הפילוסופים וכל חכמי הרוח וכל המורים הרוחניים. כי כולם משתוקקים להיות מאושרים ולהבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לראות את האמת האובייקטיבית. אבל זה דבר שהוא בלתי אפשרי, כי יכולת התפישה של האדם, היא תמיד סובייקטיבית, כי היא תמיד מוגבלת ליכולות ... והיא תמיד תישאר סובייקטיבית? וכאן יש סוד גדול, והוא כי יש דרך שבה יכול האדם להשיג ולתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות. ולמרות שהאדם לא מבין כלל כיצד הדבר אפשרי, או מה משמעות הדבר, עדיין זה לא אומר שהדבר לא אפשרי. כי האדם לא מסוגל להבין בשכל האנושי שלו, כיצד ניתן לתפוס אמת אובייקטיבית. כי האמת היא תמיד סובייקטיבית כי היא תמיד אך ורק לפי יכולת התפישה של האדם. אך אף על פי כן יש כאן סוד והוא שיש דרך להבין את המציאות בשלמות, דהיינו, לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית, ועל ידי זה יכול האדם להיות מאושר באמת. אך מי יודע את הסוד הזה? ומי יודע ומי יכול לגלות את הדרך איך כל אחד יכול גם הוא להיות מסוגל לגלות את הסוד של האמת האובייקטיבית? וזאת כמובן שאלה שלכל גדולי החכמים בעולם, אין להם תשובה לשאלה הזו. משום שאי אפשר מבחינה לוגית לתפוס בצורה סובייקטיבית ואישית אמת אובייקטיבית שאינה תלויה ביכולת התפישה של זה שתופס אותה. והנה, יש שכל גדול מאוד, שגילה אותו חכם מאוד גדול, שהוא החכם האמיתי, שהוא פיצח וגילה את הדרך איך יכול האדם לתפוס בצורה סובייקטיבית, את האמת האובייקטיבית. דהיינו, איך יכול האדם להגיע למצב שבו לא יהיה הבדל בין יכולת התפישה האנושית שלו, לבין יכולת התפישה שנדרשת ... עפ שכלו של החכם האמיתי. כי יכולת התפישה של החכם האמיתי, היא יכולת התפישה היחידה שמאפשרת לאדם להכיל את האמת האובייקטיבית של המציאות. ומי שרוצה לחיות טוב באמת ולהיות מאושר באמת, על ידי זה שהוא יבין את המציאות באמת, עליו לחפש חכם אמיתי שכזה שיש לו יכולת תפישה שכלית אין סופית, שמאפשרת לו לתפוס במחשבתו את האמת האובייקטיבית של המציאות, בלי להיות מוגבל ליכולת התפישה האישית שלו, על ידי זה שיכולת התפישה האישית שלו אינה מוגבלת. ועל ... מסוגל להכיל את האמת של המציאות בשלמות. ועל ידי זה שהאדם מוצא חכם אמיתי שכזה, שיודע את הסוד של האמת האובייקטיבית של המציאות בלי מגבלת תפישה סובייקטיבית, ועל ידי זה שהאדם מתקרב כמה שהוא יכול לשכל של החכם הזה, על ...
אמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמיתאמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמיתאמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמית מהי האמת המוחלטת? הרצאה זו עוסקת בשאלה של האמת המוחלטת, האמת האבסולוטית, והאמת האובייקטיבית, תוך חקירה מעמיקה של משמעותה ושל הקשר שלה לשקר. אליעד מציע כי כל אמת היא יחסית למה שאנחנו תופסים ושהחיפוש אחר האמת דורש מודעות עצמית והתבוננות פנימית עמוקה. הוא מציע שדרך זו תעזור לנו להגיע לאמת המוחלטת, שהיא לא תלויה בהרגשות או בחוויות הסובייקטיביות שלנו. איך מזהים את האמת? ההרצאה מתפתחת לדיאלוג שבו נשאלת השאלה, כיצד ... את המציאות. לא כל מה שמרגיש נכון באמת נכון, ולכן יש צורך בשאלות יותר עמוקות כדי לאמת את הדבר. האמת האבסולוטית מול האמת הסובייקטיבית אליעד מתאר את ההבדל בין האמת הסובייקטיבית, שהיא תלויה בפרספקטיבה האישית של כל אדם, לבין האמת האבסולוטית, שהיא האמת הבלתי ניתנת לערעור ולשינוי. לדברי אליעד, כל מה שאנחנו תופסים כאמת הוא יחסית למה שאנחנו מאמינים או מבינים, ולכן אין לנו אפשרות להגדיר אמת מוחלטת בעזרת חוויות חושים בלבד. כל אחד תופס את מה שהוא רואה כמציאות, אך מה שנראה נכון לאדם אחד יכול ... רעיונות באופן אישי. לעיתים, אנשים מסיקים שמצאו את האמת, אך למעשה הם חיפשו את האמת היחסית להם, ולא את האמת המוחלטת. ההבנה שלנו לגבי מה שאנחנו תופסים כאמת יכולה להשתנות כל הזמן, מה שמוביל את אליעד למסקנה שהאמת אינה ניתנת ... ביחס לאמת. יש מי שאומר שהשקר הוא פשוט הפוך מהאמת, אבל כל אדם יכול להרגיש שמה שהוא רואה הוא האמת האובייקטיבית. חשוב להבין כי כל תשובה שמתקבלת לגבי האמת, אם לא נבדקה בצורה מעמיקה, עלולה להיות מניפולטיבית, ולא בהכרח משקפת את המציאות כפי שהיא. האם אפשר לדעת את האמת המוחלטת? במהלך השיחה, נשאלת השאלה האם ניתן לדעת את האמת המוחלטת, ואיך זה מתבצע בפועל. אליעד מסביר שלדעת את האמת המוחלטת מצריך את היכולת להיפרד מהשקפות סובייקטיביות ולהתבונן על הדברים בצורה אובייקטיבית לגמרי. הוא טוען כי כל אדם יכול למצוא את הדרך לאמת המוחלטת אם הוא יפנה את עצמו אל מקום פנימי של שלמות ויודע בוודאות מה מחויב להיות נכון. האם יש אמת מוחלטת? בסופו של דבר, אליעד מסביר כי האמת האבסולוטית אינה ניתנת להוכחה או להפרכה, שכן היא קיימת רק בתודעה של כל אדם. כל אחד יכול להגיע לאמת הזאת כאשר הוא מבין את מה שהוא מחפש ומסכים עם המסקנות שהן בלתי ניתנות לערעור. הוא מציין שהאמת המוחלטת היא של אלוהים, ושלמה רק כאשר היא מנותקת מהשפעות חיצוניות. החיפוש אחר שלמות אליעד מסביר שהמקום שבו נמצא האמת המוחלטת הוא המקום שבו אין הבדל בין האמת לבין השקר. כל עוד אדם מחפש את האמת המוחלטת מתוך מקום של ספק או ספקנות, הוא לעולם לא יגיע למטרה. רק כאשר אדם מוכן לקבל את הכל מתוך עיניים פתוחות ומודעות עצמית גבוהה, הוא יכול להגיע לשלמות ולהבין את האמת המוחלטת. מהי האמת המוחלטת? החיפוש אחר האמת אמת ושקר מהו שקר? האמת האבסולוטית מודעות עצמית
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטתאמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות אובייקטיבי? ועוד. ואובייקטיבי, פירושו, שאינו תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, ... אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחויבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחויב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס ... בעניין יראה מיד, כי כל הרעיון של אובייקטיביות מול סובייקטיביות, הוא מבוסס על הנחת יסוד (=אמת סובייקטיבית), שאכן יש אמת אחת כלשהי אובייקטיבית. כי אם בסופו של דבר, יש יותר מאשר אמת אחת מצד האמת האמיתית, הרי שממילא אין שום משמעות לאמת סובייקטיבית או אובייקטיבית. והאדם לא מסוגל לחשוב, על זה שיש הרבה אמת אובייקטיבית. כי לאדם נדמה, שבסופו של דבר, או שיש בזמן ובמקום מסוים דבר כלשהו, או שאין בזמן ובמקום מסוים את אותו הדבר. ולכן נראה שמוכרח שבסופו של דבר, תהיה אמת אובייקטיבית אחת. אך מיד ניתן להבין, שגם המחשבה הזאת עצמה, היא רק סובייקטיבית בלבד. כי אולי דווקא כן יכול להיות ... סובייקטיבית, שאין בבית שלו שריפה, כי הדלת שלו סגורה, והוא לא מריח ולא שומע את השריפה, זה לא אומר, שבאמת האובייקטיבית אין שריפה. והרעיון הוא, שעל האדם להשתדל תמיד להיצמד לאמת. ולהבין שכל האמיתות שלו, הן סובייקטיביות ואישיות בלבד. כי ... האישי שלו, לא גורם לו לא לראות את כל התמונה. אלא הוא מתגבר על האינטרס, למען האמת, ורואה את האמת האובייקטיבית. ואז ממילא הוא יכול להתאים את עצמו למציאות טוב יותר. כי האמת של המציאות, היא האמת האובייקטיבית באמת. כי בסופו של דבר, מי שיחליט מהי האמת, זאת תהיה אך ורק המציאות. ומי שלא רואה את האמת האובייקטיבית, הוא בעצם חי בסוג של יקום מקביל. כי המציאות האובייקטיבית, היא בצורה כלשהי. ואם האדם לא רואה את הדברים ... בכך שהשכל שלו צודק. הרי שממילא זה אומר, שכל מה שהוא יודע, כולל הכל, כולל כל מה שנראה לאדם כאמת אובייקטיבית, הכל זה סובייקטיבי בלבד. או במילים אחרות, ניתן להבין, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, ממילא הוא לא יוכל לדעת שום דבר, ולא תהיה לו שום העדפה אישית, ושום רצון אישי, ושום רגש ... אובייקטיבי בלבד, בלי שום דעות מוקדמות כלשהן, הרי שממילא, אין טוב או רע. וזה בעצם אומר, שמי שייצמד רק לאמת האובייקטיבית בלבד, הוא יגיע לנקודת מבט, שאין בה שום טוב או רע. ולא שזה טוב או רע. אלא, שכך תהיה ... שום דבר בוודאות. עד כדי חוסר ידיעה מוחלט. ומי שרוצה להגיע לנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי בשלמות, עליו להיצמד אל האמת האובייקטיבית שלו, בשלמות מוחלטת. דהיינו, שעל האדם להיצמד כמה שהוא יכול בכל כוחו, אל מה שהוא מבחינה סובייקטיבית, חושב שזאת האמת האובייקטיבית שלו. ועל ידי זה, בסופו של דבר, האדם כל כולו פוגש את האמת האובייקטיבית האמיתית עצמה. שבה אי אפשר לדעת שום דבר כנל, ושבה יש חוויה של אחדות / אין טוב ורע וכולי. ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?