🖨הלב יודע את האמת המוחלטת ואת הטוב האמיתיובו יתבאר, כי הלב של האדם, דהיינו, פנימיות האדם, שכוללת בתוכה גם את הלב של השכל, דהיינו, את הנקודה הפנימית, שמחייה את השכל של האדם, היא יודעת ומכירה היטב, את הטוב האמיתי ואת האחדות של המציאות.
והעניין הוא, כי על האדם להבין את האמת, שהלב והפנימיות שלו, מכירים היטב ומחוברים בפנימיותם אל האחדות של המציאות ואל הטוב האמיתי של המציאות. והאדם סובל, רק משום שהתודעה של האדם ברמת המודעות החיצונית שלה, היא לא באמת מודעת למה שקורה ברמת תת המודע הפנימי ביותר והעמוק ביותר של האדם.
והאדם לעולם לא מאושר משום דבר חיצוני בעולם, דהיינו, שום דבר בעולם, כל זמן שהוא קיים. וכל דבר באשר הוא, הוא חיצוני לאדם, כל זמן שהוא עצמו קיים. כי הקיום של האדם, הוא עצמו חיצוני למציאות. והאושר מגיע, רק על ידי חיבור של ה"אני" של האדם, פנימה אל תוכו, דהיינו, אל נקודת האחדות, ואל חוסר הקיום של האדם כישות נפרדת.
והסיבה שהאדם לעולם אינו מאושר בשום דבר, היא משום שהאדם בתוכו, תמיד עושה השוואה, בין הטוב החיצוני שיש לו, לבין הטוב האמיתי, שתת המודע שלו מכיר. כי כדי שהאדם יחווה חוסר שביעות רצון, לשם כך האדם צריך להכיר משהו אחר טוב יותר, ולעשות השוואה בין הדברים השונים. ואם האדם לא היה מכיר את הטוב האמיתי, אז הייתה אפשרות, שמשהו בעולם יעשה אותו למאושר.
וכל אחד יכול לראות, שלא משנה מה יתנו לו, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. משום, שהתודעה של האדם, היא תמיד עושה השוואה, בין הדבר שאותו קיבל האדם, לבין השלמות של המציאות, שהיא חוויית האחדות של המציאות, שביחס אליה, הכל רע, משום שהכל חסר את השלמות.
ועל האדם להבין, שזו הסיבה האמיתית שבגללה הוא מרגיש חיסרון תמידי ותחושת ריקנות תמידית, משום שבתוכו האדם מחפש את הטוב האמיתי, שהוא לא תלוי בשום דבר ובשום סיבה, אלא הוא תלוי באחדות ההפכים וכולי. ובלי שהייתה לאדם נקודת ייחוס מוחלטת של הטוב האמיתי, בלי זה לא הייתה אצל האדם חוויית טוב ורע בכלל. כי בלי נקודת ייחוס למוחלט, שהאדם מודע לו בעומק פנימיות מחשבתו, בלעדיה לא היה אצל האדם טוב ורע בכלל.
וכיו"ב לגבי האמת והשקר. שכל חוויית האמת והשקר של האדם, היא רק משום שהאדם בתוכו מכיר את האמת המוחלטת. כי אם האדם לא היה קשור בשום צורה שהיא לאמת המוחלטת, גם לא בפנימיות מחשבתו ושכלו, הרי שממילא לא היה אצל האדם מושג של אמת ושקר כלל. כי האמת והשקר, הם ביחס למוחלט. ובלי המוחלט, אין שום...
אמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמיתאמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמיתאמת או שקר, מהי האמת המוחלטת? מהי האמת האבסולוטית? מהי האמת האובייקטיבית? מהו שקר? אמת יחסית, חיפוש האמת, לחפש את האמת, למצוא את האמת, למצוא את אלוהים, מודעות עצמית מהי האמת המוחלטת? הרצאה זו עוסקת בשאלה של האמת המוחלטת, האמת האבסולוטית, והאמת האובייקטיבית, תוך חקירה מעמיקה של משמעותה ושל הקשר שלה לשקר. אליעד מציע כי כל אמת היא יחסית למה שאנחנו תופסים ושהחיפוש אחר האמת דורש מודעות עצמית והתבוננות פנימית עמוקה. הוא מציע שדרך זו תעזור לנו להגיע לאמת המוחלטת, שהיא לא תלויה בהרגשות או בחוויות הסובייקטיביות שלנו. איך מזהים את האמת? ההרצאה מתפתחת לדיאלוג שבו נשאלת השאלה, כיצד ... את המציאות. לא כל מה שמרגיש נכון באמת נכון, ולכן יש צורך בשאלות יותר עמוקות כדי לאמת את הדבר. האמת האבסולוטית מול האמת הסובייקטיבית אליעד מתאר את ההבדל בין האמת הסובייקטיבית, שהיא תלויה בפרספקטיבה האישית של כל אדם, לבין האמת האבסולוטית, שהיא האמת הבלתי ניתנת לערעור ולשינוי. לדברי אליעד, כל מה שאנחנו תופסים כאמת הוא יחסית למה שאנחנו מאמינים או מבינים, ולכן אין לנו אפשרות להגדיר אמת מוחלטת בעזרת חוויות חושים בלבד. כל אחד תופס את מה שהוא רואה כמציאות, אך מה שנראה נכון לאדם אחד יכול ... רעיונות באופן אישי. לעיתים, אנשים מסיקים שמצאו את האמת, אך למעשה הם חיפשו את האמת היחסית להם, ולא את האמת המוחלטת. ההבנה שלנו לגבי מה שאנחנו תופסים כאמת יכולה להשתנות כל הזמן, מה שמוביל את אליעד למסקנה שהאמת אינה ניתנת ... ביחס לאמת. יש מי שאומר שהשקר הוא פשוט הפוך מהאמת, אבל כל אדם יכול להרגיש שמה שהוא רואה הוא האמת האובייקטיבית. חשוב להבין כי כל תשובה שמתקבלת לגבי האמת, אם לא נבדקה בצורה מעמיקה, עלולה להיות מניפולטיבית, ולא בהכרח משקפת את המציאות כפי שהיא. האם אפשר לדעת את האמת המוחלטת? במהלך השיחה, נשאלת השאלה האם ניתן לדעת את האמת המוחלטת, ואיך זה מתבצע בפועל. אליעד מסביר שלדעת את האמת המוחלטת מצריך את היכולת להיפרד מהשקפות סובייקטיביות ולהתבונן על הדברים בצורה אובייקטיבית לגמרי. הוא טוען כי כל אדם יכול למצוא את הדרך לאמת המוחלטת אם הוא יפנה את עצמו אל מקום פנימי של שלמות ויודע בוודאות מה מחויב להיות נכון. האם יש אמת מוחלטת? בסופו של דבר, אליעד מסביר כי האמת האבסולוטית אינה ניתנת להוכחה או להפרכה, שכן היא קיימת רק בתודעה של כל אדם. כל אחד יכול להגיע לאמת הזאת כאשר הוא מבין את מה שהוא מחפש ומסכים עם המסקנות שהן בלתי ניתנות לערעור. הוא מציין שהאמת המוחלטת היא של אלוהים, ושלמה רק כאשר היא מנותקת מהשפעות חיצוניות. החיפוש אחר שלמות אליעד מסביר שהמקום שבו נמצא האמת המוחלטת הוא המקום שבו אין הבדל בין האמת לבין השקר. כל עוד אדם מחפש את האמת המוחלטת מתוך מקום של ספק או ספקנות, הוא לעולם לא יגיע למטרה. רק כאשר אדם מוכן לקבל את הכל מתוך עיניים פתוחות ומודעות עצמית גבוהה, הוא יכול להגיע לשלמות ולהבין את האמת המוחלטת. מהי האמת המוחלטת? החיפוש אחר האמת אמת ושקר מהו שקר? האמת האבסולוטית מודעות עצמית
חיפוש האמת בלי אינטרס, אינטרס בחיפוש האמת, אמת בלי תנאים, סבל בדרך אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, פחד להשתגע, מסירות נפש, ללכת עד הסוף, לא יראני האדם וחי, החברה הדתית, אמונה באלוהיםחיפוש האמת בלי אינטרס, אינטרס בחיפוש האמת, אמת בלי תנאים, סבל בדרך אל האושר, לסבול כדי להיות מאושר, פחד להשתגע, מסירות נפש, ללכת עד הסוף, לא יראני האדם וחי, החברה הדתית, אמונה באלוהים... האדם וחי, החברה הדתית, אמונה באלוהים מהו חיפוש האמת ללא אינטרס? חיפוש האמת ללא אינטרס הוא הרצון לדעת את האמת המוחלטת ללא כל קשר לרווח אישי שהאדם עשוי להפיק ממנה. אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם אומר שהוא רוצה לדעת ... האמת, אלא מחפש אמת שתואמת את הרצונות וההעדפות האישיות שלו. האם האמת דורשת הקרבה? אליעד כהן טוען כי חיפוש האמת האובייקטיבית דורש נכונות לוותר על כל דבר שעשוי לעמוד בדרכו, כולל אובדן הזהות האישית או כל תפיסה אחרת שהאדם מחזיק בה. זו הסיבה שצורך הקרבה הוא מרכיב חשוב בחיפוש האמת, שכן האמת האמיתית אינה כפופה לאינטרסים אישיים. על פי אליעד, אנשים רבים חוששים להגיע לאמת המוחלטת כי הם מרגישים שעליהם להקריב את תפיסות העולם שלהם או את קיומם החומרי. אליעד מציין גם את הרעיון הדתי של לא יראני האדם וחי, כלומר, אי אפשר לתפוס את האמת המוחלטת מבלי שזה יוביל לערעור מוחלט של כל מה שהאדם יודע על עצמו ועל העולם. מדוע אנשים מציבים גבולות לחיפוש ... להטיל ספק במה שהם מכירים כי זה עלול לפרק את עולמם. לדוגמה, אם אדם דתי יגיע למסקנה שהתורה איננה אמת מוחלטת, המשמעות היא ששאר עולמו צריך להשתנות. לכן הוא עשוי להימנע מלשאול את השאלה הזאת. האם אדם יכול לחיות בעולם ולהחזיק באמת מוחלטת? בסוף השיחה, אליעד שואל אם אדם יכול להגיע לאמת מוחלטת ועדיין להמשיך לחיות בעולם כפי שהוא חי. הוא מסביר שהבעיה אינה רק הפחד מהאמת, אלא השאלה אם ניתן לחבר בין האמת האבסולוטית לבין החיים היומיומיים. כל עוד אדם מציב תנאים לחיפושו, הוא לא באמת מחפש את האמת עד הסוף. חיפוש האמת ... פחדים כמו פחד מהשיגעון, פחד לאבד את המשפחה או החיים החומריים - כל אלה הם מחסומים שמונעים מהאדם להגיע לאמת מוחלטת. איך לחפש את האמת בלי אינטרס? מה הקשר בין דת ואמונה לבין חיפוש האמת? האם פחד משיגעון מונע הגעה לאמת? למה אנשים מציבים גבולות בחיפוש האמת? האם ניתן להגיע לאמת מוחלטת ולהמשיך לתפקד בעולם? מה המחיר של חיפוש אמיתי של האמת? מהו חיפוש האמת ללא אינטרס? חיפוש האמת ללא אינטרס הוא הרצון לדעת את האמת המוחלטת ללא תלות בתועלת האישית שהאדם עשוי להפיק ממנה. כאשר אדם אומר שהוא רוצה לדעת את האמת, עליו לשאול את ... שהאדם לא באמת מחפש אותה, אלא רק אמת שתואמת את הרצונות האישיים שלו. האם האמת דורשת הקרבה? אליעד מסביר שהאמת האובייקטיבית אינה כפופה לשום אינטרס אישי. כלומר, אם אדם באמת מחפש את האמת, עליו להיות מוכן לוותר על כל דבר שעלול לעמוד בדרכו, אפילו על שפיותו או על קיומו החומרי. זו הסיבה שחלק מהאנשים מפחדים להגיע לאמת המוחלטת, כיוון שהם מרגישים שעליהם להקריב את הזהות העצמית שלהם ואת תפיסות העולם שהם רגילים להן. ישנה הקבלה לרעיון הדתי של לא יראני האדם וחי - כלומר, האדם אינו יכול לתפוס את האמת המוחלטת ולהמשיך להתקיים כפי שהוא. זה מה שמוביל רבים לחשוש, שכן חיפוש אמיתי של האמת עשוי להוביל לערעור תפיסות היסוד ... לאמת שהוא מוכן לקבל. אליעד מביא כדוגמה אדם שמחפש את האמת אך דורש שהיא תהיה מעשית ומתפקדת. למעשה, אם האמת המוחלטת היא שונה מהמציאות שהוא מכיר, ייתכן שהוא לעולם לא יגיע אליה באמת. לדוגמה, אדם יכול לומר: אני רוצה לדעת ... ספק בכל מה שהוא מכיר, כי זה עלול לפרק את עולמו. לדוגמה, אם אדם דתי יגיע למסקנה שהתורה אינה אמת מוחלטת, המשמעות היא שכל חייו צריכים להשתנות - ולכן הוא עשוי להעדיף להימנע מלשאול את השאלה. זהו גם ההסבר לכך שאנשים יכולים ללמוד תורה במשך עשרות שנים ועדיין לא להגיע לאמת מוחלטת. לא משום שהם אינם חכמים, אלא משום שהם לא באמת שואלים את השאלה עד הסוף. השאלה היא לא מה כתוב בתורה? אלא האם בכלל התורה היא אמת?. האם אדם יכול לחיות בעולם ולהחזיק באמת מוחלטת? בסוף הדיון עולה השאלה האם אדם יכול להגיע לאמת מוחלטת ובכל זאת להמשיך לחיות בעולם הזה. אליעד מסביר שהבעיה היא לא רק הפחד מהאמת, אלא השאלה האם ניתן לחבר בין האמת האבסולוטית למציאות היומיומית. אנשים רבים רוצים לדעת את האמת, אך גם רוצים להמשיך לחיות כפי שהם חיים כיום. למעשה, כל ... כפי שהיא. הפחד להשתגע, הצורך להמשיך לתפקד והקשרים החברתיים והמשפחתיים - כל אלה הם מחסומים שיכולים למנוע מהאדם להגיע לאמת מוחלטת. איך לחפש את האמת בלי אינטרס? מה הקשר בין דת ואמונה לבין חיפוש האמת? האם פחד משיגעון מונע הגעה לאמת? למה אנשים מציבים גבולות בחיפוש האמת? האם ניתן להגיע לאמת מוחלטת ולהמשיך לתפקד בעולם? מה המחיר של חיפוש אמיתי של האמת?
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?