...
לאהוב את מה שיש? איך
לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד
לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה
לאהוב? למה לא לשנוא? איך
לאהוב את מה שיש? איך
לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלות הנוגעות לאהבה עצמית ולתפיסת המציאות באופן שונה, תוך הדגמת טכניקות לשינוי התפיסה. הוא פותח בשאלה איך לצאת מדיכאון ואיך
לאהוב את מה שיש, ומסביר כיצד שתי השאלות הללו למעשה חופפות אחת לשנייה. ההסבר מתחיל בכך שכשאדם שואל איך לצאת מדיכאון, אליעד מציע את התשובה הפשוטה - על ידי אהבה למה שיש. כלומר, במקום לברוח או להימנע מהדיכאון, על האדם
לאהוב את מצבו הנוכחי, כולל את הדיכאון, כי אם הוא אוהב את מה שיש, הוא כבר לא נמצא במצב של דיכאון. אליעד מדגיש כי אהבה כלפי כל מצב כוללת את כל חלקיו, גם אם מדובר במצב לא נעים כמו דיכאון. לאחר מכן, אליעד מבצע הבחנה בין שלושה מצבים אפשריים ביחס לכל דבר או מצב:
לאהוב אותו, לשנוא אותו, או לא
לאהוב ולא לשנוא אותו. הוא שואל את המאזין מה ברצונו לבחור,
האם לאהוב את מה שיש, לא
לאהוב ולא לשנוא את מה שיש, או לשנוא אותו. מהמצב של אדישות, אליעד עובר להסבר כיצד האדם יכול להגיע לאהבה או אדישות כלפי מצבו הנוכחי. אליעד מציין שלפני שמישהו יכול
לאהוב משהו, עליו לשאול את עצמו למה זה טוב. לדוגמה, אם אדם רוצה לשנות את יחסו למחשבה או לסיטואציה שמציקה לו, עליו לשאול את עצמו: מה טוב בזה?. אם ימצא את הדברים הטובים במצב, הוא יוכל
לאהוב אותו. במקביל, אם אדם לא רוצה לשנוא משהו, עליו לשאול את עצמו למה זה רע? ולערער על מה שהוא חושב כרע. אם לא ימצא סיבות לכך, הוא יוכל לא להיות אדיש למצב. העקרון המרכזי בהסבר הוא ששני המהלכים האלה -
לאהוב משהו או לא לשנוא אותו - מבוססים על אותה טכניקה: בחינת הדברים מנקודת מבט שונה. אם אדם רוצה
לאהוב את מה שיש, עליו למצוא סיבות לכך שזה טוב. אם הוא לא רוצה לשנוא את מה שיש, עליו לבדוק אם זה באמת רע, ואם לא, הוא יגיע למצב של אדישות. ככל שנכנסים לדקויות יותר בהסברים, אליעד ... רוחו, וחשב 98% מהדברים רעים, עליו למצוא את הדברים הטובים כדי לשנות את מצבו ולבצע את המעבר לאהבה. בהמשך, אליעד מסביר את תהליך המחשבה הנדרש במקרה של מחשבה טורדנית. לאדם יש שני אפשרויות: לגרום לעצמו
לאהוב את המחשבה על ידי מציאת מה טוב בה, או להפסיק לשנוא אותה על ידי הבנת הדברים הרעים שמציקים לו. השלב הבא בשיחה מתמקד בשאלות קיומיות של טוב ורע. האם יש באמת הבדל בין טוב לרע? אליעד ... להגיע למסקנה שמה שמחשבים כטוב או רע הוא בסך הכל מונח שולי במערכת המחשבה שלנו. זהו נושא של חקירה פנימית, שמוביל למסקנה שאין בהכרח טוב ורע במובנים מוחלטים. לבסוף, אליעד מציין כי כל הצעותיו על איך
לאהוב את מה שיש הן רק פתרונות יחסיים. השכל של האדם תמיד ימצא סיבות לדברים טובים או רעים, אבל מה שחשוב זה לפתח את היכולת להיות אדיש למצב ולחפש את האמת, שהיא מעבר לדיכוטומיה של טוב ורע. איך
לאהוב את מה שיש? איך לא לשנוא את עצמך? מהי אהבה? איך להתמודד עם מחשבות טורדניות? האם יש הבדל בין טוב לרע? שואל: איך יוצאים מדיכאון ואיך אוהבים את מה שיש? אליעד: שאלת 2 שאלות הפוכות. אם אתה אוהב את מה שיש אז אתה אוהב גם את הדיכאון, למה לך לצאת ממנו?
לאהוב את מה שיש זה כולל את הדיכאון מבחינתך? אם אתה רוצה
לאהוב את מה שיש אז תאהב גם את הדיכאון, אבל, אם אתה רוצה לצאת מדיכאון, אז תאהב את מה שיש. כלומר, איך יוצאים מדיכאון? עי זה שאוהבים את מה שיש. לכן עליך לשאול: איך אוהבים את מה שיש? . כי אם תאהב את מה שיש, ממילא, לא תהיה בדיכאון. אליעד: לגבי כל דבר, יש לנו 3 אופציות להתייחסות אליו -
לאהוב אותו, לשנוא אותו, או לא
לאהוב ולא לשנוא אותו. מה תרצה?
לאהוב את מה שיש? לא
לאהוב ולא לשנוא את מה שיש? או לשנוא את מה שיש? שואל:
לאהוב את מה שיש. אליעד: ומה הסטטוס שלך כרגע? שאתה שונא את מה שיש? או שאתה לא אוהב ולא שונא את מה שיש? שואל: לא אוהב ולא שונא את מה שיש. אליעד: אם אתה לא אוהב ולא שונא את מה שיש, זאת אומרת שמבחינתך זה יכול להימשך... מה האמת מבחינתך לגבי המצב כרגע? אתה אדיש (לא אוהב ולא שונא) כלפי מצבך כרגע? אם כן, אז מה הבעיה בעצם? שואל: הבעיה היא שאני רוצה
לאהוב את מצבי כרגע. אליעד: למה לך לרצות
לאהוב את מצבך כרגע? אתה הרי אדיש כלפי מצבך כרגע... שואל: כי אני מרגיש ריקנות ולכן אני סובל. אליעד: אם אתה מרגיש ריקנות וסובל זה אומר שאתה לא אוהב את המצב הקיים, כלומר, אתה שונא את ... אם היית באמת אדיש כלפי משהו, אז לא היית מנסה לשנות אותו. שואל: טוב, אז כנראה שאני באמת שונא את מצבי כרגע... אליעד: אתה נמצא כרגע במצב שאתה שונא את מה שיש, ואתה יכול לעבור ל - 2 המצבים הנותרים -
לאהוב את מה שיש או להיות אדיש לגבי מה שיש (לא
לאהוב ולא לשנוא). לגרום לעצמך