אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם אני חלק מאלוהים? ✔אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
מה זה אומר להיות אלוהים?

ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בתפיסת "אני אלוהים" מתוך פרספקטיבות פילוסופיות שונות. אליעד מציין כי כל אדם יכול להבין ולהרגיש שהוא אלוהים, בכך שהוא חלק מהמציאות הכוללת. הוא מסביר כיצד כל פרט בעולם, כמו אצבע או שולחן, הוא חלק מקולקטיב גדול יותר, את "המציאות", שהיא אינסופית ומכילה את כל הדברים. הרעיון המרכזי בהסבר זה הוא שכל דבר שקיים - כולל כל אחד מאיתנו - הוא חלק מהמציאות עצמה.

איך האצבע יכולה להמחיש את רעיון האחדות?

הדוגמה הראשונה שניתנת בהרצאה היא על האצבע. כל דבר קטן, כמו האצבע, יכול להיחשב כישות נפרדת רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד, שהיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהמציאות. אם האצבע תבין שהיא רק חלק מהיד, אין לה סיבה להרגיש מאוימת מהיד או להתנגד לה. כך גם כל פרט במציאות - הוא רק חלק ממשהו גדול יותר.

האם אלוהים הוא ישות נפרדת?

אליעד מציג את שני התפיסות העיקריות על אלוהים. בתפיסה הדתית המקובלת, אלוהים הוא ישות נפרדת מאתנו, והיא בראה את העולם ומנהלת מערכת יחסים עם בני האדם. לעומת זאת, בתפיסה האחרת, אלוהים הוא המציאות כולה, כלומר, כל מה שקיים - כולל כל פרט ופרט - הוא חלק מהמציאות האינסופית שהיא אלוהים.

מהם היבטים של "אני הוא אלוהים"?

כאשר אדם מבין שהוא חלק מהמציאות האחת, הוא מתחיל לראות את עצמו כאלוהים. אם הוא מבין שהוא חלק מהמציאות, כל מה שקורה לו הוא חלק מהמציאות שבחרה בו. אליעד מציין שכשאדם מתחיל לחשוב כך, הוא מגיע למסקנה שכל הדברים שהיו, הם "כרצונו", כי הוא חלק בלתי נפרד מהמציאות כולה. אם הוא פוגש מישהו ברחוב, הוא בעצם פוגש את עצמו, כי כל מי שפועל או מדבר הוא חלק מהמציאות הכוללת. כך גם כל דבר שקורה - הכל קורה "לרצונו" של האדם כחלק מהמציאות. ברגע שמבינים את המושג הזה, כל הבחירות, הרגשות והמחשבות שלנו אינן נפרדות מהמציאות עצמה.

מה הקשר לתפיסת "המציאות היא אלוהים"?

אליעד מבדל בין "אלוהים של היהודים", שבו נתפסת ישות אלוהית חיצונית לעולם, לבין "האלוהים האמיתי" שהוא מציאות עצמה, ואין שום דבר מחוץ לה. את אלוהים האמיתי, לפי תפיסה זו, אי אפשר להפריד מהמציאות כי הכל הוא חלק ממנה. לכן, הוא טוען, אין מקום לשאלת הבחירה החופשית או גזירת הגורל, כי כל מה שנעשה הוא חלק מהמציאות עצמה.

מהי התפיסה של לידה ומוות?

מבחינת אליעד, לא ניתן להיוולד או למות באמת. כל מה שקרה עד כה, כולל היותנו בתוך גוף מסוים, הוא פשוט צורת חיים אחרת של החומר שבמרכזו אנחנו. אם נפרק את האטומים לגורמים, נמצא שכל החומר, על אף שהפך לצורת גוף חדשה, תמיד היה קיים בצורה כזו או אחרת. מבחינה זו, לא יכול להיות שינוי מוחלט - אלא רק שינוי צורה.

האם יש משהו מעבר לתפיסת "אני הוא הכל"?

בהמשך, אליעד מציין כי יש שלב נוסף בהבנה שבה הידע על היותנו חלק מהמציאות יוביל אותנו למקום שבו אנו לא צריכים עוד הגדרות. כל ההגדרות המגבילות, כמו "אני" ו"אחר", מתפוגגות ונעלמות. בשלב זה האדם לא רואה את עצמו יותר כ"אני" נפרד, אלא כחלק מהשכל העליון שמאחד את הכל.

האם "ספר להיות אלוהים" קשור לתפיסות הללו?

אליעד מציין את הספר "להיות אלוהים", שהוא מסביר את כל התפיסות הללו בפירוט. הספר לא נמכר בחנויות, אולם ניתן למצוא עליו חומר נוסף באתר אינטרנט. הכוונה היא להבין ולהתנסות בשאלה "מי אני?", ולהגיע להבנה שהאדם עצמו הוא חלק מהמציאות הכללית, שהיא אלוהים.

מה ניתן ללמוד מהתפיסות הללו לגבי השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה"?

אליעד מדגיש שאם אדם שואל את עצמו את השאלות הללו בצורה עמוקה, הוא עשוי להגיע למסקנה שכל הרצונות, המחשבות והרגשות הם חלק מהמציאות. כשאדם מבין שהוא חלק מהמציאות, הוא מבין שכל מה שקורה לו, הוא חלק ממה שהוא עצמו יצר.

לסיכום, ההבנה שבסיס ההסבר הזה היא השאלה "מי אני באמת?", אשר יכולה להוביל אותנו להבנה שהאדם עצמו הוא לא ישות נפרדת, אלא חלק מהמציאות הכללית והכוללת, שהיא "האלוהים האמיתי". כל מה שקורה הוא חלק מהמציאות, ולכן כל פעולה נחשבת כפעולה של אלוהים עצמו.
למה יש חשיבות להתבוננות באצבע, כף היד והגוף כולו?

ההסבר מתחיל בהתבוננות פשוטה באצבע. שואלים: מה רואים כאן? מצד אחד אצבע, מצד שני האצבע היא חלק מהיד, והיד היא חלק מהגוף, והגוף הוא חלק מהעולם, וכן הלאה. הרעיון הוא שכל דבר קטן הוא בעצם חלק ממשהו גדול יותר, שמקיף את כולו. האצבע, על פי הדוגמה, יכולה להיחשב כישות בפני עצמה רק אם שוכחים שהיא חלק מהיד. אך ברגע שהיא מבינה שהיא חלק מהיד, אין שום "איום" או "ניגוד" בינה לבין כף היד: מה שהיד עושה - זו בעצם פעולה של הגוף השלם, וממילא גם של האצבע עצמה כחלק מהגוף.

איך הרעיון של "האצבע היא חלק מהגוף" מקביל למצבו של האדם?

הטענה היא שכל דבר בעולם - שולחן, כיסא, בן אדם, עכביש, אצבע או אף - הוא חלק ממערכת גדולה יותר שנקראת "המציאות". אם אדם ישאל "מי אני באמת?" ויבחון אם הוא ישות עצמאית, או חלק ממשהו רחב, הוא עשוי לגלות שה"אני" שלו הוא חלק מאותה מציאות אחת שלמה. בדומה לאצבע, שגם היא ישות שנראית לעצמה נפרדת, אבל בפועל היא חלק משלם גדול יותר.

איזו דוגמה ממחישה את הרעיון שלפני 100 שנה לא היתה אצבע, אך בעצם היא תמיד היתה קיימת?

לדוגמה, אדם מצביע על האצבע שלו ואומר: לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת. אבל האטומים שמרכיבים את האצבע היו קיימים בצורה כזו או אחרת. הם יכלו להיות מפוזרים במקומות אחרים, יכול להיות שהיו בגוף של מישהו אחר, או בצורות חומר שונות, אך הם לא "נעלמו" או "הומצאו" יש מאין.

אותו דבר לגבי כוס: הכוס שאדם מחזיק עכשיו לא היתה כאן לפני מאה שנה, אבל החלקיקים שמרכיבים אותה התקיימו בצורות שונות, כי הם חלק ממשהו רחב יותר שלא נעלם ולא נוצר יש מאין. המשמעות היא שבעצם, הכל מקבל רק צורה אחרת, אך המציאות עצמה תמיד קיימת, בלי שהיא תוכל להיעלם.

מה משמעות המשל של "החלום בלילה" בו האדם פוגש דמויות אחרות?

הדוגמה מבוססת על מצב שבו אדם ישן בלילה וחולם חלום. בתוך החלום יש אנשים נוספים, בתים, מכוניות, אירועים שונים. אך באמת, כל מה שקורה בחלום הוא תוצר של תודעת האדם הישן.
  • האדם החולם נפגש בחלום עם "אחרים" - ובכל זאת, הכל פרי דמיונו. הכל הוא עצמו.
  • אם הוא יקלל מישהו בחלום, או שמישהו יקלל אותו - זו עדיין התרחשות פנימית הנובעת מתוך אדם אחד.
  • כאשר האדם מתעורר, הוא יכול להבין שכל מה שחווה בחלום התרחש ב"מציאות" של עצמו.
האנלוגיה היא שהמציאות כולה דומה לחלום אחד גדול, שבו נדמה שיש "אני" ויש "אחרים". אבל לפי הרעיון, הכל חלק מאותה ישות כוללת - בדומה לאדם שחולם.

איך מתקשרת תפיסת "אלוהים" לכל העניין הזה?

במהלך ההסבר מוזכרות שתי תפיסות עיקריות לגבי אלוהים:
  • תפיסה ראשונה, נפוצה בתפיסה הדתית, גורסת שאלוהים קיים מחוץ לאדם: יש "אותנו" ויש "אלוהים". האל הזה כביכול ברא את העולם, נתן תורה, ומקיים מערכת יחסים עם האדם. המשמעות היא שיש הבדל בין האדם לבין אלוהים, ושניהם ישויות נפרדות.
  • תפיסה שנייה אומרת שהמציאות כולה היא אלוהים, ושאין שום דבר מחוץ לה. כל מה שיש - כולל האדם - זה בעצם חלק מאלוהים האמיתי, שהוא סך הכל. במקרה כזה, אדם לא יכול להיות באמת נפרד מאלוהים, כי הוא עצמו חלק מהאלוהות.
נוסף לכך, מוסבר שניתן לכנות "אלוהים של היהודים" כאלוהים נפרד שניהל בריאה, ומתעסק במערכת יחסים מול האדם. אבל "אלוהים האמיתי" מבטא את המציאות האינסופית עצמה, שהיא גדולה יותר מכל הגדרה אחרת.

מדוע המונח "אני הוא אלוהים" שונה מתפיסת 'אלוהים נפרד'?

מובהר שאם אדם מבין שהוא חלק אחד בתוך מציאות אחת גדולה, אז ממילא הוא עשוי לראות עצמו כאותו "אלוהים" שהוא הכל, ולא כמי שנפרד מאלוהים. בפרספקטיבה כזו, אם "יד אחת מרביצה ליד השנייה" - זו אותה "אני גדול" שעושה לעצמו.

באותה צורה, אם אדם פוגש מישהו אחר ברחוב, ואחד מהם מתנהג לא יפה לשני - אלו הן שתי "ידיים" של אותה ישות אחת, שפועלות זו מול זו.

מה ניתן ללמוד על הרצון, המחשבות והרגשות מתפיסת "אני הוא המציאות"?

השאלה "מי אני?" מתפתחת כך: אם אני חלק מהכל, אז ממילא גם הרצון שלי נובע מאותה מציאות. המחשבות שלי, הרגשות שלי - גם הן חלק מאותה מציאות אחת, כמו שהאצבע או היד אינן יכולות להיות מנותקות ממה שהגוף מחליט.

יש טענה שבמצב זה האדם מגיע לפרספקטיבה ש"כל מה שקורה - קורה כרצוני", כי הוא מבין שהוא ישות אחת עם כל המציאות, אז לא יכולה להופיע סיטואציה שאינה "חלק ממנו".

כיצד יש התייחסות לנושא הלידה והמוות?

בדוגמאות שעלו, נאמר שלמעשה:
  • אי אפשר להיוולד או למות באמת, כי לפני שהיינו בצורת הגוף הנוכחית, היינו קיימים בצורות אחרות של חומר.
  • גם אם הצורה משתנה, החלקים המרכיבים אותה קיימים וממשיכים לחיות בתוך המציאות, פשוט עם שם או צורה אחרים.
  • כך שאם האני האמיתי הוא כל המציאות, לא יתכן שהיא תפסיק להתקיים.
האם יש משהו מעבר גם לתפיסת "אני הוא הכל"?

כאן מוסבר ש"להיות אלוהים" במובן של "אני הוא הכל" הוא רק שלב. אחרי שאדם מבין וחווה שהוא הכל, יש שלב נוסף שבו כבר אין הפרדה אפילו בין ה"אני הוא הכל" לבין "אין כלום", כי הוא מבין שכל ההגדרות שוב מגבילות את האינסוף. זה שלב שנקרא "לצאת מהשכל" או "להגיע לשכל עליון" שבו לא נשארות הגדרות כלל.

איך "ספר להיות אלוהים" קשור לכל המהלך הזה?

מוסבר שיש ספר שנקרא "להיות אלוהים", שמסביר בפירוט את התפיסות הללו, איך לחקור את השאלה "מי אני" ואיך להגיע לחוויית האחדות עם הכל. הספר לא נמכר בחנויות מסיבות שונות - וכך הדבר הוחלט (או "כך רצתה המציאות"). אם מעניין מישהו להעמיק, אפשר למצוא חומר על כך דרך האתר, לחפש "להיות אלוהים" ולראות את כל הפירוט וההעמקה הנוספת.

דוגמאות נוספות שהופיעו בהסבר, במלואן ועם פירוטן:
  • דוגמת האצבע והיד:

    האדם מראה את אצבעו ושואל אם זו סתם אצבע או חלק מהיד. הוא מביט בציפורן ושואל האם היא חלק מהאצבע או משהו אחר לגמרי. התשובה היא שהציפורן חלק מהאצבע, האצבע חלק מהיד, היד חלק מהגוף, הגוף חלק מהעולם, והעולם חלק מהמציאות - כך שהכל נדבק בסופו של דבר לישות אחת כוללת.

    אם לאצבע היתה תודעה עצמית, והיא היתה חושבת שהיא נפרדת מהיד, היא היתה יכולה להרגיש פחד או כעס כלפי היד שעושה לה פעולה מסוימת. אבל אם היא מבינה שהיא חלק מאותו גוף, היא תבין שזה בעצם היא עצמה שפועלת על עצמה דרך היד.
  • דוגמת "רגע לפני 100 שנה":

    אדם אומר: "לפני מאה שנה האצבע הזאת לא היתה קיימת". אם מחפשים את האטומים שמרכיבים את האצבע, מגלים שהם היו קיימים בחומר אחר. ואם נתפרק לרמה תת - אטומית, מוצאים שגרעיני האטומים היו קיימים בצורה אחרת. אין באמת נקודת זמן שהחומר לא היה קיים, כי הוא כל הזמן מחליף צורה. כך גם האדם לא נולד "יש מאין" - אלא רק קיבל צורת גוף מסוימת.

    אותו דבר עם כוס: הכוס לא היתה לפני מאה שנה, אבל חומריה היו קיימים תמיד. היא רק החליפה צורה לחפץ שאנו קוראים לו "כוס".
  • דוגמת החלום:

    אדם חולם בלילה חלום. בחלום מופיעה דמות נוספת שמדברת איתו, מקללת אותו, מלטפת אותו, כל אינטראקציה אפשרית - והכל נוצר בתודעת החולם.

    כאשר האדם יתעורר, יבין שכל מה שראה בחלום לא היה "אמיתי" במובן של ישות נפרדת, אלא חלק ממנו עצמו. ברמה הרחבה, המציאות נתפסת כחלום עצום, שבו הכל חלק מאותה תודעה כללית: אם מישהו מקלל מישהו - אלו שני חלקים של אותה ישות אחת.
  • דוגמת "אלוהים של היהודים" לעומת "אלוהים האמיתי":

    מציגים הבדלה בין אלוהים שמופיע בתפיסה הדתית הקלאסית, כישות חיצונית לאדם, בעלת רצונות וציוויים, לבין 'אלוהים האמיתי' שהוא המציאות עצמה, בלי שום נפרדות, המקיף את הכל והכל חלק ממנו. אם האדם הוא חלק מאלוהים, מתבטל ההיגיון שיש מערכת יחסים נפרדת, ציוויים ועונשים. אך אם אומרים שיש 'אני' ויש 'אלוהים', יוצא שאנחנו לא באמת חלק ממי שהוא אינסוף.
  • דוגמת "המפץ הגדול והתפשטות היקום":

    מוזכר גם נושא התרחבות היקום, המפץ הגדול, והאפשרות שכמות החומר ביקום משתנה או לא. נטען שאם בוחנים את הדברים לעומק, מגלים שבין אם יש מפץ גדול, התכווצות או התפשטות - הכל עדיין חלק ממשהו גדול יותר, בלתי נתפס בשכל, שממנו הכל נובע.

    הדימוי הוא שיש "X" גדול, שהכל חלק ממנו, גם אם נראה שחומר מתווסף או נעלם, בפועל הוא פשוט משנה צורה, כי הכל כלול ב"מערכת X" המקיפה כל אפשרות.
  • אזכור ה"דרדסה":

    בסיפור נאמר בצחוק שדרדסה היתה בת 300 שנים. זאת כדוגמה הומוריסטית להמחיש שאצל דמויות מסוימות "זמן" הוא יחסי, ושגם כך הרעיון העיקרי הוא שהחומר ותצורותיו היו ויהיו בכל מיני שלבים, כי אין נקודת התחלה וסוף אמיתית לכל העניין.
  • דוגמת "הספר להיות אלוהים":

    האדם מציין שקיים ספר שפירט מאוד את כל הנושא: מה זה להיות אלוהים, איך אפשר להבין זאת, איך אפשר לחוות זאת. הספר לא נמצא בחנויות, אלא יש לגשת לאתר כדי לקרוא עליו.

    עוד מוסבר שבסופו של דבר, "להיות אלוהים" לפי התפיסה הזו אינו סוף הדרך, ויש מעבר לכך מצב שבו גם הדעת "אני הוא הכל" נעלמת. אבל בשלב ראשוני, מי שמברר "מי אני" עשוי להגיע לתובנה שהוא עצמו "אלוהים" במובן שהוא חלק מאותה מציאות אחת ואינסופית.
איך השאלות "מי אני" ו"מה אני רוצה" מובילות לשינוי חוויה?

כאשר אדם שואל את עצמו שאלות כמו:
  • "מי אני באמת?"
  • "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?"
  • "מי זה שבתוכי רוצה או כועס?"
  • "מי כתב את התורה? מי כתב את העיתון? מי גורם לגשם לרדת?"
הוא עשוי לגלות, מתוך חקירה פנימית יסודית, שהכל הוא חלק מישות אחת המכילה הכל, ושגם החוויות האישיות הן ביטוי של אותה ישות - מציאות כוללת.

מהי המסקנה שניתן להגיע אליה מכאן?

המסקנה היא שניתן לקבל פרספקטיבה שבה האדם רואה שכל ה"כוחות" בעולם הם למעשה חלק ממערכת אחת, ושהוא, בתור אותה מערכת, "עושה לעצמו" את כל מה שקורה. באופן טבעי, לאדם בחיי היומיום אין זיכרון או מודעות שהוא "אינסוף", כי אז היה מתבטל מושג הנפרדות. אך מי שחוקר ומעמיק בנושא מגיע לרעיון "אני המציאות, אני אלוהים האמיתי".

יחד עם זאת, נאמר שאחרי הגעה להבנה הזאת, יש שכבה נוספת ואינסופית עוד יותר, ששם כל הגדרה מתבטלת לגמרי.
איך להרגיש כמו אלוהים? האם אני אלוהים? האם אתה אלוהים? איך להרגיש שאני אלוהים? איך להפוך להיות אלוהים? האם אליעד כהן הוא אלוהים? למה אליעד כהן אומר שהוא אלוהים? ביקורת על הספר להיות אלוהים, המלצה על הספר להיות אלוהים, מה זה להיות אלוהים? סוגים של אלוהים, התפישה הדתית של אלוהים, אמונה באלוהים, בחירה חופשית, אני חלק מאלוהים, אלוהים הוא הכל, מהו אלוהים? מי זה אלוהים? אלוהים הוא המציאות, המציאות היא אלוהים, אליעד כהן מאמין באלוהים, כפירה באלוהים, להיות אלוהים וישויות בחלום, להיות אלוהים ודמויות בחלום
אני גדול כפירה לחשוב מנהל יהדות להרגיש כמו אלוהים שאלה אין מיש אינסוף הוכחה לתורה יש ואין איך להיות אלוהים אלוהות אלוהים אלוהים אמיתי אלוהים האמיתי אלוהים של הדתיים אלוהים של היהודים אליעד כהן אמת אני אלוהים אתה אלוהים בורא עולם ברא את אלוהים בריאת העולם דת דתות דתיים האם הספר להיות אלוהים הדתיים החרדים הכל כרצונך הכל כרצונך תמיד הספר להיות אלוהים העולם חרדים יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים להיות אלוהים למה אליעד כהן למה אני אלוהים למה הכל כרצונך תמיד מה זה אלוהים אמיתי מה זה להיות אלוהים מי ברא את אלוהים מי ברא את אלוהים של היהודים מי ברא את העולם מי זה אלוהים מי זה אלוהים האמיתי עולם רצון
אלוהים - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?!
אלוהים - חלק 12 - ברא את העולם מסיבה כלשהי?! טיעון: שאלה: מי ברא את העולם? תשובה: אלוהים. שאלה: מדוע אלוהים ברא את העולם? תשובה: סיבה כלשהי. סוף טיעון. הפרכה: נשאל: האם אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? נשיב: כן. אלוהים היה קיים בטרם בריאת העולם. דהיינו, הייתה מציאות כלשהי שבה היה רק אלוהים ללא העולם . נשאל: האם לאלוהים הייתה סיבה מדוע הוא ברא את העולם? נשיב: כן. ומשום כך הוא ברא את העולם. נשאל: כיצד הסיבה לבריאת העולם עצמה נוצרה? האם הסיבה עצמה הייתה קיימת מאז ומעולם? אם נאמר שהסיבה לבריאת העולם, הייתה קיימת גם לפני שהעולם היה קיים, הרי שזה אומר ש: 1 - היה מצב שבו אלוהים היה חסר דבר כלשהו, דהיינו, הזמן שבין הרצון שלו לפני הבריאה לבין אחרי הבריאה. 2 - אלוהים כפוף לסיבות כלשהן, כי אחרת הוא לא היה בורא את העולם. אם נאמר שהסיבה עצמה לבריאת העולם לא הייתה קיימת מאז ומעולם, אז ממילא נשאל כיצד היא עצמה נוצרה? האם אלוהים ברא אותה? אם נאמר שהיא נוצרה מעצמה ללא אלוהים, הרי שאלוהים הוא אינו הבורא היחיד וכולי... אם נאמר שאלוהים ברא את הסיבה עצמה, אז נשאל מהי הסיבה לבריאת הסיבה עצמה וכולי... מסקנה: אפשרות 1 - אלוהים לא ברא את העולם, אלא
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם
התורה, מתן תורה - למה אלוהים נתן את התורה + ברא את העולם למה אלוהים נתן את התורה ויצר את העולם? כדי להבין לעומק מדוע אלוהים נתן את התורה וברא את העולם , יש להבחין בין שני סוגי אלוהים שהוזכרו בהרצאה של אליעד כהן. הראשון הוא האלוהים היהודי, שהדת מתארת כי ברא את העולם בשישה ימים, נח בשבת, ונתן תורה לעם ישראל. השני הוא האלוהים האמיתי, האלוהים הראשוני שמעל לאלוהים היהודי, שהוא בעצם מקור כל ההתרחשויות ביקום, כולל מתן תורה, ללא יוצא מהכלל. אליעד כהן מדגיש שכאשר שואלים מדוע אלוהים נתן את התורה, הכוונה היא לא רק לאלוהים שנתן את התורה במובן הדתי, אלא לאותו אלוהים ראשוני שמנהל את הכל כל הזמן. אם אלוהים באמת אחראי להכל, כולל המחשבות והמעשים של האדם, יוצא מזה שאין באמת בחירה חופשית לאדם. הרצונות וההחלטות של בני האדם הם בעצם ביטויים של אלוהים עצמו, ולכן מבחינה אובייקטיבית האדם כלל לא קיים כישות עצמאית. למה נתינת התורה היא בעצם סתירה לאמונה באלוהים? התורה יוצרת מצב מבלבל, משום שהיא מניחה שיש לאדם בחירה חופשית, ומעודדת את המחשבה ש
מי ברא את העולם? בריאת העולם, מי ברא את היקום? המפץ הגדול, איך נברא העולם? מרחב הזמן והמקום
מי ברא את העולם? בריאת העולם, מי ברא את היקום? המפץ הגדול, איך נברא העולם? מרחב הזמן והמקום
מי ברא את העולם? בריאת העולם, מי ברא את היקום? המפץ הגדול, איך נברא העולם? מרחב הזמן והמקום למה השאלה מי ברא את העולם אינה נכונה? השאלה מי ברא את העולם? נפוצה מאד, אך אליעד כהן מסביר שהיא מבוססת על הנחת יסוד מוטעית ולכן השאלה עצמה אינה לגיטימית. ההנחה השגויה שעומדת בבסיס השאלה היא שהעולם לא היה קיים מאז ומתמיד, כלומר, שהיה זמן כלשהו בו העולם לא היה קיים. אליעד מציג זאת כך: כאשר מישהו שואל מי ברא את העולם?, הוא בעצם מניח שהעולם התחיל להיות קיים בנקודה מסוימת בעבר, ולכן הוא מנסה להבין מי או מה יצר אותו. האם המפץ הגדול מוכיח שהעולם נברא? הרבה אנשים משתמשים בתיאוריית המפץ הגדול כדי לטעון שהעולם אכן נברא ברגע מסוים. הם טוענים שהיקום נוצר מתוך המפץ הגדול, ולכן היה חייב להיות משהו או מישהו שיצר את אותו מפץ. אך אליעד מסביר שהנחה זו אינה נכונה: המפץ הגדול אינו מוכיח שהעולם לא היה קיים קודם לכן. כל מה שהמדע עושה הוא להשתמש בתצפיות פיזיקליות מההווה ולהסיק מסקנות לגבי העבר. המדע מניח שחוקי הפיזיקה שהיו קיימים בעבר הם אותם החוקים ... המדעיים לא באמת מוכיחים שהעולם נברא ברגע נתון. מדוע מי ברא את אלוהים היא שאלה בעייתית? כאשר אנשים דתיים אומרים שאלוהים ברא את העולם, הם בעצם טוענים שאלוהים היה קיים מאז ומתמיד. אך אליעד מצביע על כך שאותו היגיון בדיוק אפשר להחיל על העולם עצמו - אולי העולם עצמו היה קיים מאז ומתמיד ללא התחלה וללא סוף? אם ניתן לומר שאלוהים תמיד היה קיים, מדוע לא לומר שהעולם תמיד היה קיים? במילים אחרות, התשובה אלוהים ברא את העולם אינה מספקת פתרון אמיתי לשאלת הבריאה, אלא רק מזיזה את הבעיה שלב אחד אחורה - מי ברא את אלוהים עצמו? מה המשמעות האמיתית של מרחב המקום והזמן? אליעד כהן מסביר כי יש להבדיל בין דברים מוגבלים בתוך המציאות, כמו כוס מים או כדור הארץ, לבין המציאות עצמה שהיא המרחב והזמן האינסופיים. כוס מים, למשל, יכולה להיות קיימת ... להיעלם. כלומר, המקום לא נברא מעולם, הוא פשוט קיים תמיד. אם מישהו טוען שהמקום מוגבל או בעל גבול, תמיד יהיה משהו גדול יותר שמכיל אותו. לכן, המרחב הוא אינסופי מטבעו. אותו עיקרון בדיוק תקף ... להיווצר או להיעלם. האם אלוהים יכול להיות מחוץ למקום ולזמן? אליעד מסביר שאם נטען שאלוהים יצר את המקום והזמן, נגיע לסתירה. אם אלוהים יצר את
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם?
העולם הזה פרוזדור לעולם הבא, תכלית העולם הזה, החיים והמוות, הבריאה, למה אלוהים ברא את העולם? האם תכלית החיים היא העולם הבא לפי הדתיים? אליעד כהן מסביר את הטענה הדתית הנפוצה שהעולם הזה הוא רק פרוזדור לעולם הבא, כלומר, שהמטרה של החיים בעולם הזה היא כדי לזכות בעולם הבא. הוא מציין שהשאלה הבסיסית שמעלים רבנים דתיים כלפי אנשים חילונים היא: מה התכלית של ... וכאשר החילוני אומר שהחיים הם פשוט כדי לחיות ואז למות, זה נשמע להם אבסורדי וחסר משמעות. לעומת זאת, הרבנים הדתיים בטוחים שהתכלית היא העולם הבא, עולם שבו אנשים יקבלו את שכרם לאחר המאמץ והמצוות שקיימו בעולם הזה. לפי הטענה הדתית, העולם הבא הוא המקום שבו בני האדם ילמדו תורה, יהנו, יראו ויהיו במחיצת אלוהים. אולם, אליעד כהן טוען שזו חשיבה מטופשת ולא הגיונית אפילו יותר ... משום שהיא לא באמת נותנת תשובה לשאלה המקורית מה התכלית של החיים?, אלא רק דוחה אותה לשלב הבא. למה ההסבר של העולם הבא לא באמת עונה על השאלה? אליעד כהן מדגיש, שכאשר דתי מגיע לגן עדן ויושב ללמוד תורה במחיצת אלוהים, הוא עדיין לא פתר את השאלה הבסיסית למה אני חי?. גם בגן עדן הוא יאלץ לשאול מהי המטרה של הקיום שם. לכן התשובה של הדתיים שהעולם הבא הוא המטרה, היא למעשה דחיית השאלה ולא תשובה עליה. כהן מביא דוגמה נוספת: אם אומרים שהסיבה לקיומו של העולם הבא היא רצונו של אלוהים, הרי אפשר באותה מידה לומר שתכלית החיים בעולם הזה היא רצונו של אלוהים, ואין שום צורך בכלל לקיומו של עולם הבא כדי לענות על השאלה הזו. האם העולם הבא הכרחי עבור אלוהים או בני האדם? אליעד כהן מעלה את הטענה הדתית הנוספת שהעולם הבא
למה אלוהים ברא את העולם, אלוהים טוב ומטיב, הכל לטובה או הכל לרעה, דרך הטוב להיטיב, רצון להרגיש טוב
למה אלוהים ברא את העולם, אלוהים טוב ומטיב, הכל לטובה או הכל לרעה, דרך הטוב להיטיב, רצון להרגיש טוב
... אלוהים ברא את העולם, אלוהים טוב ומטיב, הכל לטובה או הכל לרעה, דרך הטוב להיטיב, רצון להרגיש טוב למה אלוהים ברא את העולם? אליעד כהן מסביר בהרצאתו מדוע אנשים מתמודדים עם השאלה: למה אלוהים ברא את העולם? ההסבר הנפוץ ביותר בקרב אנשים הוא שהעולם נברא מתוך כוח טוב, כלומר, שאלוהים טוב מטבעו ורצה להיטיב עם הברואים. לפי תפיסה זו, אלוהים היה לבד, והחליט מתוך טוב ליבו לברוא יצורים כדי לעשות להם טוב. אם אלוהים טוב, מדוע קיים רע בעולם? אליעד מציין שהשאלה הבעייתית ביותר בתוך ההסבר הזה היא: אם אלוהים הוא טוב, למה הוא לא ברא עולם שבו רק טוב קיים? למה יש סבל, כאב ורוע? לפי ההסבר הנפוץ שאליעד מתייחס אליו, אלוהים כביכול הסתבך עם המצב הטכני שבו אי אפשר לברוא עולם שיש בו רק טוב, ולכן יצר מצב שבו יש רע, אך הרע הזה בסופו של דבר נועד ... בחיים האלה, אך בסופו של דבר, אחרי מותו או בהמשך דרכו, הוא יבין שהסבל היה למעשה לטובתו. אליעד כהן מותח ביקורת על הרעיון הזה וטוען שהסיבה שהסבר זה פופולרי היא שהאדם רוצה להרגיש טוב. האדם מטבעו שואף להאמין שבסופו של דבר ... שקורים לו הם לטובה. הוא לא מסוגל לחשוב בצורה הפוכה, למשל שקיים כוח עליון שהוא רע ושהוא ברא את העולם כדי לעשות רע או כדי להתעלל באנשים, סתם מתוך שעמום או מתוך כוונה רעה. מדוע אנשים מעוותים את המציאות כדי להרגיש טוב? ... הרי שהתוצאה בפועל לא משקפת זאת. רוב האנשים סובלים יותר משהם מאושרים, ולכן ההסבר שהכל נברא לטובה בעייתי מאוד מבחינה לוגית ומציאותית. הוא מוסיף ומדגים את הסתירה הפנימית ברעיון שהכל לטובה. אם אלוהים הוא כל יכול, הוא בהחלט יכול היה לברוא עולם בלי רע כלל, ואם בכל זאת קיים רע - הרי שיש כאן סתירה לוגית. לא הגיוני לטעון ... במנגנון הזה, הוא מסוגל לגלות אמת עמוקה יותר על המציאות, מעבר להטעיות העצמיות שלו. למה אלוהים ברא את העולם? האם הכל לטובה או הכל לרעה? למה אנשים מעוותים את המציאות? האם אלוהים טוב ומטיב? איך לחפש את האמת? האם יש רע הכרחי בעולם? האם המציאות באמת טובה? ...
בחירה חופשית לאלוהים, האם אלוהים כל יכול, למה אלוהים ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים
בחירה חופשית לאלוהים, האם אלוהים כל יכול, למה אלוהים ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים
... חופשית לאלוהים, האם אלוהים כל יכול, למה אלוהים ברא את העולם, מי ברא את הרצון של אלוהים האם לאלוהים יש בחירה חופשית? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה יסודית ומרכזית - האם לאלוהים יש בחירה חופשית? כדי להבין זאת, צריך לבדוק לעומק את המושג בחירה חופשית ואת המשמעות שלו בהקשר של אלוהים. הוא מתחיל מנקודת מוצא פשוטה יותר, מתוך השאלה האם לבן אדם יש בחירה? ומניח שאין לבן אדם בחירה חופשית, ולכן בוחר לשאול על הראשון בשרשרת - אלוהים. אליעד מציג את השאלה בצורה ברורה: אם לאדם אין בחירה, האם לאלוהים, שנמצא כביכול בראש השרשרת, יש בחירה? הוא מדגים את הנקודה המרכזית כך: אם לאלוהים יש בחירה, משמעות הדבר שהוא יכול היה לבחור לפעול אחרת ממה שעשה. אך מה פירוש בחירה? בחירה אמיתית משמעה שישנן לפחות שתי אפשרויות פעולה, וניתן לבחור באחת מהן מתוך רצון חופשי. אליעד מחדד נקודה זו באמצעות דוגמה: אם אלוהים ברא את העולם כי רצה, האם הוא יכול היה לא לרצות זאת? ואם הוא יכול היה לבחור אחרת, מדוע הוא בכל זאת בחר דווקא באפשרות זו? האם אלוהים הוא באמת כל - יכול? אליעד בוחן מיתוס נפוץ על פיו אלוהים הוא כל - יכול, כאשר הטיעון התומך בכך הוא שהעולם קיים ועצם קיומו מעיד על יכולת אינסופית. הוא מסביר כי זהו טיעון נפוץ: אם אלוהים עשה דבר גדול כמו לברוא את העולם, סימן שהוא יכול הכל. אך אליעד מיד מציב אתגר לטענה זו ושואל האם באמת הוא כל - יכול. אם אכן אלוהים כל - יכול, אזי הוא יכול היה לבחור שלא לברוא את העולם. כלומר, אם אכן הוא מסוגל היה לא לברוא אך בכל זאת ברא, עולה שאלה קריטית - למה הוא בחר לעשות זאת? האם אלוהים מחויב לרצון שלו? אליעד מסביר בפירוט שיש שתי אפשרויות: או שאלוהים יכול לפעול בניגוד לרצונו, או שהוא חייב לפעול לפי רצונו. הוא בודק לעומק כל אחת מהאפשרויות: אם אלוהים יכול לפעול נגד רצונו ובכל זאת בחר לפעול לפי רצונו, נשאלת השאלה - מדוע הוא עשה זאת? אליעד מדגיש שרצון בלבד אינו הסבר מספק למעשה, כי נותר להבין למה אלוהים בחר דווקא ברצון הזה, ולא ברצון הפוך. אם אלוהים לא יכול לפעול בניגוד לרצונו, הרי שהרצון שלו מחייב אותו, ואז אין לו בחירה חופשית אמיתית - הוא כפוף לרצונו באופן מוחלט. כך אליעד מוביל למסקנה שכדי שלאלוהים תהיה בחירה חופשית באמת, חייבת להיות לו אפשרות אמיתית לבחור נגד רצונו, ועדיין להחליט לפעול בהתאם לרצונו. מי ברא את הרצון של אלוהים? אליעד ממשיך ומעמיק בשאלה המורכבת עוד יותר: מי ברא את הרצון של אלוהים? הוא מנתח בפירוט את הסתירה הלוגית שיכולה להיווצר כאן. אם נניח שאלוהים הוא זה שברא את הרצון של עצמו, נשאלת השאלה: כיצד הוא ברא את הרצון אם עדיין לא היה לו רצון? הרי אי אפשר ליצור רצון מתוך רצון קודם שלא היה קיים. זו סתירה פנימית - כי אם אלוהים ברא את רצונו, הוא היה צריך לרצות לברוא אותו מראש, אך לפני כן כלל לא היה לו רצון. הוא מוסיף ומסביר לעומק: האפשרות השנייה, שמישהו אחר יצר עבור אלוהים את הרצון, גם היא מובילה לבעיה. במקרה כזה,
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
קושי לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית
... לקבל החלטות, מהות הספק של אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם, מה התכלית של התכלית מדוע אנשים מתקשים לקבל החלטות? אליעד כהן מסביר שהקושי של בני אדם לקבל החלטות בחיי היום - יום נובע משורש עמוק ופילוסופי שקשור בשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. בכל פעם שאדם נמצא בספק או בהתלבטות, הוא מחפש ... בין קושי להחליט לבין הספק של אלוהים? אליעד כהן ממשיך ומקשר בין הקושי האנושי לקבל החלטה לבין ההתלבטות הראשונה של אלוהים: האם לברוא את העולם או לא. הוא מסביר שהספק המקורי והראשון ביותר הוא של אלוהים עצמו, מאחר שכביכול לא הייתה סיבה הגיונית לברוא את העולם, וכל סיבה שמישהו יציע לכך מיד תיתקל בשאלה נוספת: ומה הסיבה שלשמה קיימת ... שבו מצד אחד מוכרח שיש סיבה לבריאת העולם כי הוא נברא בפועל, ומצד שני מוכרח שאין סיבה כי לא ניתן להצדיק סיבה מוחלטת והגיונית לבריאה זו. הספק של אלוהים הוא בעצם המקור לכל ספק אחר שקיים בעולם, כי הספק הוא מהותי בעצם הקיום של כל דבר. כלומר, העובדה שאלוהים לא מסוגל היה להגיע להחלטה שכלית ברורה לבריאת העולם, היא בדיוק אותו מנגנון פנימי שקורה אצל אדם פרטי כשהוא מתקשה ... מידה. בדיוק באותו אופן, גם אלוהים לא היה מסוגל להגיע להחלטה ברורה חד - משמעית, אך בכל זאת העולם קיים. האם יש סיבה מוחלטת לבריאת העולם? אליעד מדגיש שאין אפשרות לתת תשובה שכלית מוחלטת לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. כל תשובה שכלית שתינתן תוביל מיד לשאלות נוספות על ... מכאן נובע הפרדוקס שההחלטה של אלוהים לברוא את העולם היא מצד אחד בלתי אפשרית ומצד שני עובדה קיימת. באותה מידה, גם כל אדם פרטי ... האדם בוחר החלטה מסוימת, כמו שאלוהים החליט לבסוף לברוא את העולם, אין זה אומר שהייתה סיבה מוחלטת שהכריעה את ההתלבטות, אלא שההחלטה התקבלה ... האמיתי של הסבל בהתלבטויות, לפי אליעד כהן, הוא לא עצם ההתלבטות, אלא האמונה שהאדם חייב למצוא תשובה חד - משמעית שתפתור את ... סופית ומוחלטת, בדיוק כפי שאלוהים אינו באמת חייב תשובה חד - משמעית מדוע ברא את העולם. אליעד מדגיש את חשיבות ההבנה העמוקה שכל תשובה שננסה לתת לשאלה הגדולה ביותר - מדוע אלוהים ברא את העולם - לא תספק את השכל באופן מוחלט, משום שלכל תשובה ... ולבחור בפועל דבר מסוים. למה אלוהים ברא את העולם? מה השורש של הסבל בהתלבטויות? איך לקבל החלטה בלי ... בסופו של דבר. אליעד: בכל זאת אלוהים בסוף ברא את העולם גם בלי סיבה. ש: זה לא משנה מה תעשה אתה עושה, אתה עושה מה שבא לך אבל תכלס ... לתת תשובה שכלית לשאלה למה אלוהים ברא את העולם כי כל סיבה שתיתן אני אשאל אותך ומה הסיבה שלשמה ...
אליעד כהן, למה נכתב הספר להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם
אליעד כהן, למה נכתב הספר להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם
אליעד כהן , למה נכתב הספר להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם מהי מטרת הספר להיות אלוהים ולמה נברא העולם? הספר להיות אלוהים נכתב על ידי אליעד כהן מתוך רצון להציע תשובות לשאלות הפילוסופיות העמוקות ביותר שמעסיקות את האנושות, ובעיקר את השאלות הקיומיות לגבי משמעות החיים והבריאה. השאלות הללו נוגעות בסיבה למה אלוהים ברא את העולם, והאם יש תשובות אמיתיות לשאלות שכוללות את יסודות הקיום האנושי והעולם. אליעד מציין שהספר מספק תשובות לשאלות שהן, על פי רוב, נותרות ללא תשובה בספרים אחרים. כל שאלה שמספיקה להיות מעניינת ועמוקה, ושבדרך כלל אומרים עליה שאין לה תשובה, זוכה למענה בספר הזה. מהי מטרת הספר להיות אלוהים? הספר נכתב מתוך רצון להוביל את הקורא למסע פנימי מעמיק, שמאפשר לו להבין את המציאות בצורה שונה ואחרת, ולהגיע להבנה עמוקה יותר על החיים והקיום. מדובר בספר שדורש עיון וקריאה חוזרת כדי שהקורא יוכל לגלות בו רבדים נוספים של הבנה עצמית. אליעד כהן מסביר שהספר אינו מתיימר להיות רק טקסט פילוסופי או עיוני, אלא מסע שמטרתו לפתוח עולמות של תובנה אישית, אשר יובילו את הקורא לחקירה עצמית של המציאות. מה המשמעות של עולמות שלמים בתוך הספר? אליעד כהן משתמש בביטוי עולמות שלמים כדי לתאר את העמק העמוק שבו הספר נמצא. הכוונה היא שבספר ישנן שכבות של הבנה והתבוננות ... שבמהלך הזמן הקורא מגלה רבדים חדשים בכל קריאה מחדש של הספר. כיצד הספר מסייע בהבנת מטרת הבריאה? אחת השאלות המרכזיות שהספר עוסק בהן היא השאלה למה נברא העולם? - שאלת קיום העולם ומטרת הבריאה. אליעד כהן מציין כי זו אחת השאלות החשובות ביותר, וכי על ידי הבנת סיבת הבריאה אפשר להתחבר בצורה עמוקה יותר למהות הקיום. תשובה לשאלה זו היא חלק מהתהליך שמוביל את הקורא להבנה עצמית גדולה יותר ולהבנה של משמעות החיים. האם יש דרך נכונה לקרוא את הספר? הספר להיות אלוהים אינו קריאה חד - פעמית. אליעד כהן מסביר שקריאת הספר דורשת תהליך מתמשך שבו הקורא חוזר לקרוא אותו שוב ושוב. כל פעם שהקורא חוזר על הקריאה, הוא מגלה ... הקוראים שיתמידו ויקראו את הספר שוב ושוב, יגלו בו רבדים חדשים, דבר שיכול להוביל אותם לתובנות עמוקות יותר על הקיום ועל משמעות החיים. לסיכום הספר להיות אלוהים נכתב מתוך רצון להציע תשובות לשאלות פילוסופיות גדולות ומעוררות מחשבה, ולפתוח עולמות חדשים של תובנה עצמית. הקריאה בספר היא תהליך מתמשך שבו הקורא מגלה רבדים חדשים של משמעות והבנה, ומפתח יכולת להבין את המציאות בצורה שונה ועמוקה יותר. למה נכתב הספר להיות אלוהים? מה המטרה של הספר להיות אלוהים? איך להבין את הספר להיות אלוהים? למה אלוהים ברא את העולם? האם יש תשובה לשאלות פילוסופיות? למה נכתב הספר להיות אלוהים ולמה אלוהים ברא את העולם? אליעד כהן מסביר על הסיבות לכתיבת הספר להיות אלוהים, תוך שהוא עוסק בשאלה העמוקה יותר: מדוע בכלל אלוהים ברא את העולם? מדובר בנושאים עקרוניים שמעסיקים את האדם מאז ומתמיד, והם קשורים ישירות לחיפוש אחר משמעות הקיום ולתהליך ההתפתחות האישית והפילוסופית. מה מטרת הספר להיות אלוהים? הספר להיות אלוהים נכתב מתוך מטרה לתת מענה לשאלות עמוקות שהפילוסופיה והדתות השונות מתקשות לענות עליהן. אחת ההנחות המרכזיות בספר היא שכל שאלה שמספיק מעניינת ועמוקה, ושבספרים אחרים נאמר עליה ...
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
תכליתיות, חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות
... חשיבה תכליתית, תכלית החיים, מוטיבציה מתוך אחדות, למה אלוהים ברא את העולם, ליהנות מהחיים, משחק הנפרדות מהי חשיבה תכליתית ואיך היא משפיעה על חיינו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג בשיחה הוא חשיבה תכליתית, והשאלה כיצד תכליתיות משפיעה על המוטיבציה והחוויה האנושית. על ... לחוסר פעולה. כיצד אי - התכליתיות מאפשרת את קיום העולם? לפי אליעד, הסיבה שיש עולם, שהאדם חי ופועל, היא דווקא מפני שהוא לא באמת מודע לחלוטין ... אחד, אין שום צורך לשאול מדוע דבר מסוים קיים או מדוע אלוהים יצר את העולם. כיצד ההבנה שהכל אחד משנה את המוטיבציה שלנו בחיים? ההבנה שהכל אחד משנה באופן דרמטי את ... בתוצאות, וכך ליהנות מהחיים בצורה עמוקה יותר. לסיכום, אליעד כהן מדגים כיצד הבנת התכליתיות העמוקה של החיים, והמודעות לכך שאין שום תכלית מוחלטת ושכל העולם הוא משחק של נפרדות, מאפשרת לאדם לחיות חיים מלאים, חופשיים ומאושרים יותר. התובנה שאין ... אינו תלוי בתוצאות של מעשיו. מהי חשיבה תכליתית? למה אלוהים ברא את העולם? איך ליהנות מהחיים? מהי תכלית החיים? איך לפעול מתוך אחדות? למה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אני אלוהים, למה אליעד כהן הוא אלוהים? איך להיות אלוהים? אתה אלוהים, מה זה להיות אלוהים? מי זה אלוהים האמיתי? מי ברא את אלוהים של היהודים? אלוהים של הדתיים, למה אני אלוהים? למה הכל כרצונך תמיד? מי ברא את העולם? הספר להיות אלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם אני חלק מאלוהים?, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם אני חלק מאלוהים?, דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן עסקי, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושא האם אני חלק מאלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5469 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 04:44:14 - wesi1