אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האחדות ✔אלוהים בוחר את המציאות רק בנפרדות, תפישת הבחירה של אלוהים מהאחדות ✔ מדוע אלוהים בוחר את המציאות רק מנקודת מבט של נפרדות? אליעד כהן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
אלוהים בוחר את המציאות רק בנפרדות, תפישת הבחירה של אלוהים מהאחדות
מדוע אלוהים בוחר את המציאות רק מנקודת מבט של נפרדות?

אליעד כהן מסביר בהרצאתו את המשמעות העמוקה מאחורי הרעיון לפיו אלוהים בוחר את המציאות רק בנפרדות ולא באחדות. הוא מדגיש שהיכולת לחוות בחירה חופשית, שליטה, והחלטה כלשהי, קיימת אך ורק במצב של נפרדות וצמצום. במילים אחרות, המושג של בחירה חופשית מתאפשר אך ורק כאשר קיימת תחושה של הפרדה בין אלוהים לבין המציאות או בין האדם לבין הסביבה שלו.

איך מתאפשרת חוויה של בחירה חופשית בנפרדות?

כאשר קיימת נפרדות, האדם חווה תחושת עצמאות וזהות נפרדת מהעולם. הוא רואה את עצמו כישות עצמאית שמחליטה החלטות ובוחרת נתיבים בחייה. אליעד כהן מדגיש שהמצב הזה נקרא "נפרדות" מכיוון שישנה הבחנה ברורה בין "אני" לבין "המציאות שסביבי". בנפרדות הזו, האדם חווה באופן אמיתי את התחושה שהוא בוחר, וכך הוא מסוגל להאמין שהוא אחראי להחלטותיו ולמעשיו.

דוגמה אחת שאליעד נותן לכך היא הרגשה שאומרת: "אני בחרתי לעשות טוב או רע". האדם שחווה עצמו כישות נפרדת, יכול לחשוב באופן ברור שהוא בעצמו יצר את פעולתו. כלומר, התחושה הזו של בחירה מתאפשרת בזכות זה שהאדם אינו חווה את עצמו כדבר אחד לגמרי עם המציאות שסביבו.

מדוע באחדות לא קיימת חוויית בחירה?

במצב של אחדות מוחלטת, שבו אין שום הבדל בין האדם לבין העולם שסביבו, אין אפשרות לחוות שום סוג של בחירה חופשית. הסיבה לכך היא פשוטה: כדי לבחור משהו, חייב להיות משהו נוסף, משהו שונה ממה שנבחר, חייבת להתקיים הפרדה כלשהי בין זה שבוחר לבין האפשרויות העומדות לבחירתו. כאשר האדם נמצא במצב אחדותי, שבו הכל נתפס כדבר אחד בלתי נפרד, אז לא קיימת חוויית ההחלטה, כי האדם הוא בעצמו המציאות כולה.

לדוגמה, אליעד מסביר שאם הכל הוא אחד מוחלט, לא ניתן לדבר על "רצון". מכיוון שרצון הוא תמיד כלפי משהו שחסר לאדם, ואילו באחדות מוחלטת אין שום חיסרון משום שכל המציאות היא האדם בעצמו. לכן, המושג "רצון" או "בחירה" לא יכול להתקיים כאשר האדם חווה את עצמו כדבר אחד עם כל מה שקיים.

מה משמעות המשפט "זה שבנפרדות הוא שבוחר מלכתחילת הרע"?

אליעד מסביר לעומק את המשפט "זה שבנפרדות הוא זה שבוחר מלכתחילת הרע". הוא מחדד את הנקודה שהיכולת להבחין ב"רע" ולהגדיר משהו כרע קיימת רק מנקודת המבט של הנפרדות. מדוע? מפני שרק מנקודת מבט של הפרדה וחוסר מושלמות, האדם מסוגל לזהות חיסרון, קושי או רע. ברגע שקיימת הבחנה זו של טוב ורע, של חסר ומלא, קיימת בהכרח הפרדה, ולכן גם קיימת הבחירה.

אליעד מציין שברגע שהאדם אומר לעצמו: "בחרתי מלכתחילה את הרע הזה", הוא למעשה מזהה ומקבע את עצמו כישות נפרדת מהמציאות. אם הוא היה נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, לא הייתה לו כלל היכולת לזהות משהו כרע. רק מהפרספקטיבה של ישות נפרדת, המציאות עשויה להיראות חסרה או שלמה, טובה או רעה.

מה ההבדל בין הפרספקטיבה של הנפרדות לפרספקטיבה של האחדות?

אליעד מדגיש שיש הבדל מהותי בין שתי הפרספקטיבות הללו:
  • הפרספקטיבה של הנפרדות - האדם חווה עצמו כנפרד מהמציאות, הוא מרגיש שחסרים לו דברים, הוא רוצה דברים, והוא חווה בחירה והחלטות באופן ממשי.
  • הפרספקטיבה של האחדות - האדם חווה עצמו כדבר אחד עם כל המציאות, ולכן לא יכול לחוות שום רצון, בחירה, חיסרון או רע. הכל נתפס כמושלם, שלם וללא הבחנות.
אליעד מסביר זאת באמצעות ההמחשה של אדם שאומר לעצמו "אני רוצה את המצב הזה מלכתחילה". המשפט הזה אפשרי אך ורק מנקודת מבט של נפרדות, שבה קיים רצון כלשהו. לעומת זאת, מנקודת המבט של אחדות מוחלטת, לא יכול להיות רצון "מלכתחילה", כיוון שהכל כבר שלם ואין שום דבר מעבר או מחוץ לו.

כיצד התפישה הזו של בחירה משפיעה על חיי האדם?

התפישה הזו שאליעד מתאר, של הבחירה שמתקיימת רק מנקודת המבט של נפרדות, יכולה להשפיע משמעותית על חיי האדם ועל תפיסתו העצמית. אם האדם מבין לעומק שהבחירות שלו והתחושה של הטוב והרע נובעות אך ורק מנקודת מבט מצומצמת ונפרדת, הוא יכול להתחיל להבין כיצד ליצור שלום פנימי עמוק יותר. הוא יבין שכל מה שנראה רע, הוא רק פרי תפישה של הפרדה מהמציאות.

לעומת זאת, אם האדם לא מבין זאת, הוא עשוי להמשיך לסבול ולחוש תחושת אשמה על החלטותיו, מתוך אמונה שהוא באמת הישות הנפרדת שבחרה ברע.

אליעד מסיים את ההרצאה עם הדגשה חזקה על כך שהבנת ההבדל בין פרספקטיבת הנפרדות לפרספקטיבת האחדות, היא הבנה קריטית ומשנת חיים.
חיים כיצד נוצרות איך נוצרים מוחלט הבחירה של אלוהים משמעותיות הרגשה של טוב המציאות האם לאלוהים יש בחירה חופשית להגדיר עצמאי אחדות אלוהות אלוהים אלוהים בוחר בחירה האחדות הבחירה של אלוהים המציאות מציאות נפרדות פירוד
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
... כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם. מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות אותה? אליעד כהן מדגיש כי לא מספיק להבין בשכל שהכל אחד, אלא חייבים לחוות את ... או מחלה, הם עדיין חווים נפרדות, כאב וסבל. כדי לפתור זאת, האדם צריך לחזק את השכל וההבנה עד לנקודה שבה ההבנה הופכת לחוויה ממשית וקבועה. איך חוויית האחדות משפיעה על שאלות כמו בחירה חופשית ורצון? ברגע שהאדם חווה שהכל אחד, שאלות כמו האם יש לי בחירה חופשית? ... ולא בשמאל?, האדם יוכל להסביר לילד שאין שום הבדל ביניהם. עם זאת, כאשר אותו אדם יפוטר או יחלה, האם הוא יהיה מסוגל להסביר לילד באותה קלות שמבחינת האחדות אין שום הבדל בין המצבים הללו לבין כל מצב אחר? בדרך כלל התשובה היא לא, וכאן מגיע הצורך לחיזוק ההבנה עד ... אירועי חייו. איך אפשר להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית? לפי אליעד כהן, הדרך להגיע לחוויית אחדות מלאה ועוצמתית היא על ידי הגדלת ההבנה השכלית של האחדות. אמונה בלבד אינה מספיקה, כי האדם עדיין יחווה נפרדות רגשית ושכלית. הוא צריך לשאול שאלות רבות ומעמיקות בכל נושא שהוא פוגש, ובכל פעם להטיל ספק בנפרדות שהוא מזהה. ככל שהשכל שלו גדל, כך חוויית האחדות שלו הופכת לעמוקה יותר. מדוע שאלות הן הכלי המרכזי בדרך לחוויית האחדות? אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והוודאית להגיע לאחדות היא על ידי שאילת שאלות רבות ומפורטות. בשונה ... מעודדות להאמין בלי לשאול, אליעד מעודד דווקא את ההפך - לשאול שאלות, גם כאלה שנחשבות קשות, מפחידות או אסורות. הוא טוען ששאלות אלו הן המפתח להבנת האחדות האמיתית. מהי המשמעות של חקירת הנפרדות לפי אליעד כהן? חקירת הנפרדות לפי אליעד משמעותה לבדוק באופן ... בעולם? על ידי חקירה זו, האדם מגלה את האבסורד והפרדוקס שבכל הנפרדות, מה שמוביל אותו לחוויית אחדות עמוקה. כיצד שאלות פרדוקסליות מובילות להבנת האחדות? אליעד מסביר שבשלב מתקדם, השאלות שהאדם שואל הופכות לפרדוקסליות - כלומר, ניתן להוכיח באותה מידה דבר ... כבר לא חווה נפרדות. מדוע חשוב לא לפחד משאלות על פי אליעד כהן? אליעד כהן מדגיש שדווקא השאלות שהאדם מפחד לשאול הן השאלות החשובות ביותר בדרך להבנת האחדות. במקום לפחד מהטיפשות או מהשקר, על האדם לשאול הכל, במיוחד את מה שאינו מבין, כי שאלות אלו יובילו אותו להבנה אמיתית שהכל אחד. בסיכום, אליעד כהן מלמד שהדרך לחוויית האחדות האמיתית עוברת דרך שאילת שאלות אינסופית, הטלת ספק בנפרדות, וחקירה עמוקה של כל תחום, עד שהשכל גדל ומבין שהכל אחד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין שאלות עומק ותפיסת אלוהים? מהו החידוש של האחדות שעליו מדבר אליעד כהן? החידוש שאליעד כהן מציג הוא שכל בעיות העולם נובעות מכך שאנשים אינם חווים שהכל ... בעיה אמיתית. אמנם יש רבים שמדברים על כך שהכל אחד, אבל אין זה מספיק להבין זאת רק ברמה השכלית או להאמין בכך באופן כללי, חשוב להגיע לחוויה מלאה של האחדות. מדוע עצם ההבנה שהכל אחד משנה את חיי האדם? כשאדם מבין וחווה שהכל אחד, כבר אין מקום לשאלות מסוג למה זה קרה לי? או האם יש לי בחירה חופשית?. גם תחושת הרצון וההבדל בין טוב לרע משתנים לגמרי. לדוגמה, אם אדם עובר אירוע של פיטורים, מבחינת חוויית האחדות - זה כלל לא שונה מכל אפשרות אחרת. אולם בפועל, רוב האנשים אינם מצליחים לחוות זאת באופן רציף, והם חווים ... דבר מה, הוא לא יחוש שהכל באמת אחד. הסיבה לכך היא שהחוויות הרגשיות והמחשבות היומיומיות נוטות להיאחז בנפרדות. איך חיזוק השכל וההבנה מקרב לחוויית האחדות? בשביל לחוות את האחדות באמת, צריך לחזק את ההבנה השכלית ולהגדיל אותה עד שתהפוך לתפיסת מציאות. אמונה בלבד לא תספיק, כי אמונה נתונה לערעור מול החוויה המציאותית. האדם זקוק להבנה שכלית עמוקה, וככל שהוא שואל יותר שאלות ומעמיק בבירור המציאות, כך הוא מקרב את עצמו לחוויית האחדות. כיצד דוגמת המטבעות ממחישה את רעיון האחדות? אליעד מביא דוגמה: אם יש לאדם שתי מטבעות של שקל, זה לא באמת משנה לו באיזה מטבע ישתמש בעת התשלום. ברמה ... אחת. זו המחשה לכך שכשאדם באמת קולט שחוויה מסוימת ומציאות אחרת אינן שונות במהותן, הוא מפסיק לתפוס אותן כשתי ישויות נפרדות. כיצד יש ליישם את תפיסת האחדות גם במצבים קשים? הרעיון הוא שלא רק באירועים נייטרליים וקלים (כמו בחירת מטבע או התבוננות במשהו פשוט) ... יחווה שהכל אחד, הוא ירגיש שכל האפשרויות והמצבים הם בעצם אותה מהות, ואין הבדל של ממש ביניהם. איך שאילת שאלות מביאה לגילוי שהכל אחד? הבסיס לגילוי האחדות הוא להטיל ספק בנפרדות בכל מקום: כשרואים שוני בין דברים, לשאול מי אמר שיש הבדל?. כשמרגישים רצון (רוצה ... שבה אין הבדל בין טוב לרע, אין פחד מאירועים שליליים, ואין צורך להיאחז באמונה בלבד. איך להטיל ספק בכל הנחות היסוד? מהי משמעות הזמן והמקום בחוויית האחדות? כיצד להתמודד עם פרדוקסים בדרך אל האמת? האם יש הבדל אמיתי בין טוב לרע? מה הקשר בין שאלות עומק ותפיסת ... שהכל אחד, אבל באמת הוא לא חווה את זה כמו אדם, יפטרו אותו, הוא לא יחווה שהכל אחד ולא משנה אם פוטר או לא. ומה צריך לעשות כדי לחזק את חוויית האחדות? בשביל זה צריך לחזק את השכל, את ההבנה, ואז החוויה תגדל. כי אם רק מאמינים, זה בסדר, אבל זה לא חזק ... אומר זרקו עלי אבן אחת. הוא אומר זרקו אבן אחת, הוא חווה אבן אחת, זא הוא לא חווה שזה שתי אבנים שמחוברות. וככה צריך בדיוק האדם לחוות את המציאות, את האחדות. זא שמבחינתו של האדם, שיחווה כך את האחדות, אם הוא חולה, אם הוא מתלבט במשהו, ללכת שמאלה, או ימינה? זה לא משנה, הוא צריך לחוות את הדברים באחדות מלאה. ואני מבין שאם כך, אז תהיה שאלה, שאם הוא חווה כך אז למה בכלל הוא עושה פעולות, וכן הלאה אבל זה כבר נושא אחר ואני מתמקד כרגע בחוויית האחדות ומה היא החוויה הזו. בדיוק כך באחדות צריך להסתכל שאין הבדל בין המת לחי. ועכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד ... השכל שלך אומר לך זה לא אחד, זה שניים! הרגש שלך אומר שזה לא אחד, זה שניים, אתה מבין חלקית שזה אחד. השאלה עד כמה אתה מבין שזה אחד? עד כמה ההבנה של האחדות היא אמיתית. ואני אסביר פרקטית, הדרך של האדם לחוויית
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה?
... - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה? מהי חוויית האחדות האמיתית? חוויית האחדות היא נושא עמוק ומורכב שאליעד כהן מסביר במפורט ומחדד את המשמעות שלה באמצעות הסברים ודוגמאות שונות. אנשים רבים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות, מצב שבו הם מרגישים שהכל אחד, תחושה של הרמוניה ושלמות. אנשים לעיתים טוענים שהם חוו את האחדות הזו, במיוחד לאחר שימוש בסמים או חוויות מיוחדות אחרות, שבהן הם הרגישו שהכל אחד, אך אליעד מבהיר שמצב זה אינו אחדות אמיתית. הסיבה היא, שכאשר אדם מתאר שחווה את האחדות, הוא בעצם מעיד על כך שעדיין יש אני שחווה חוויה, מה שאומר שיש לפחות שתי ישויות - האדם עצמו והחוויה שחווה, ובכך הוא לא נמצא במצב של אחדות ממשית. מדוע לא ניתן לומר חווייתי את האחדות? אליעד מסביר כי אדם שנמצא באמת במצב של אחדות, לא יכול לדעת או להרגיש שהוא חווה אותה. באחדות אמיתית האדם אפילו לא מודע לכך שהוא קיים, ואין שום נפרדות - אין אני ואין לא אני. כדי ... אמיתית הוא תהומי. באחדות אמיתית האדם כלל לא יודע שהוא קיים או שיש מצב אחר. אליעד כהן מדגיש שאם האדם מודע לכך שהוא חווה את האחדות, זה מוכיח בוודאות שהוא אינו באחדות האמיתית. באחדות אין הפרדה בין דברים כמו ימין ושמאל, טוב ורע, אני ולא אני, או לפני ואחרי. אם יש עדיין את היכולת להבדיל בין מצבים, כמו למשל לומר שהכל אחד, זה כבר אומר שיש הבדל - כי האדם מבחין בין הכל לבין אחד, ולכן אינו באמת באחדות מוחלטת. מדוע האחדות האמיתית נמצאת מעבר לנפרדות? האחדות האמיתית היא מצב תודעתי שנמצא לפני כל ההגדרות וההבדלים שאנו מכירים במציאות שלנו. אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמה נוספת: אדם שנמצא במצב ערות, מבין משהו ואז חולם חלום, הוא חולם אותו ... ההבנה מהערות, אלא נשאר רק רושם כללי. באופן דומה, במצב של אחדות מוחלטת אין כלל מודעות לעצמך או להפרדה בין דברים, וכשחוזרים מהאחדות לנפרדות, נשאר רק רושם של החוויה. מה משמעות הביטוי אילו ידעתיו הייתיו בקשר לאחדות? הביטוי אילו ידעתיו הייתיו מתייחס לכך שרק אם אתה הופך לדבר עצמו, אתה יכול באמת לדעת אותו. כלומר, כל עוד אתה מדמיין או חושב מבחוץ על הדבר, אתה לא באמת יודע מה הוא הדבר. כך גם לגבי האחדות: אתה לא יכול לדעת מהי אחדות אמיתית כל עוד אתה חיצוני לה או מודע לה. רק כאשר אתה באחדות מוחלטת, ואפילו אינך מודע שאתה קיים, אז ורק אז אתה באמת חווה את האחדות עצמה. האם ניתן לעשות את האחדות? האחדות האמיתית, אליעד מדגיש, אינה משהו שניתן לעשות באופן מודע או מכוון. עצם הרצון או המאמץ להגיע לאחדות הוא כבר מעשה של נפרדות, כיוון שזה אומר שיש אני שרוצה להגיע למצב כלשהו. האחדות מתרחשת מעצמה, כאשר האדם מתבונן פנימה, שואל שאלות ומזכך את ההבנה שלו לגבי עצמו ולגבי המציאות. התהליך הפנימי של חקירה עצמית והבנה עמוקה מביא באופן ספונטני למצב של אחדות, שבו האדם ... על קיומו ולא מבחין בשום הפרדה או הבדל בין שום דבר לדבר אחר. כיצד החיים משתנים אחרי שחווים אחדות אמיתית? כאשר אדם יוצא ממצב האחדות וחוזר לנפרדות הרגילה, הוא נושא עמו רושם עמוק של החוויה שחווה. למרות שהוא לא יכול לתאר או לזכור באופן ברור את החוויה עצמה, נשאר בו הרושם הפנימי של האחדות. האדם הזה חי חיים הרבה יותר טובים ושלמים, מפני שהוא כבר יודע מה זו אחדות אמיתית, אף שרק באופן של רושם ולא מתוך תודעה פעילה בזמן החוויה עצמה. כיצד יודעים שהחוויה היא לא שלמות? ... החוויה הזו משנה את חייו לחלוטין, גם אם אין ביכולתו לתאר את החוויה עצמה במילים או להבין אותה בצורה נפרדת. מהי חוויית האחדות? איך אפשר לדעת שחווייתי אחדות אמיתית? האם אפשר להגיע לאחדות דרך סמים? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? מה המשמעות של אילו ידעתיו הייתיו? איך להשיג אחדות אמיתית? מדוע לא ניתן לחוות אחדות באופן מודע? אחדות - מהי חוויית האחדות - האם חווית אותה? הפעם אני רוצה לדבר על חוויית האחדות. מה זאת אומרת חוויית האחדות? כפי שידוע אנשים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות שהכל אחד, ואנשים חושבים שהגיעו לחוויית האחדות, ואנשים שלוקחים סמים חווים חוויות שונות שטוענים שזו חוויה של אחדות. ואיך אפשר לדעת אם חווה האדם אחדות או לא? אם אדם יגיד, או אתה תגיד אני חווייתי אחדות, זה לא יכול להיות, כי אם תשאל אותו כשחווית את האחדות, מה חוויית? הוא יגיד חווייתי שהכל אחד, הכל התאחד וכו זה אומר, שהוא לא באמת חווה את החוויה, כיוון שברגע שהוא אומר חווייתי, הוא היה נפרד משאר הדברים, היה הוא, שחווה את החוויה, אז ... הבדל בכלום. אם תוך כדי החוויה אתה יודע מה זה אחדות ומה זה לא אחדות, חוויית שתי ישויות נפרדות ולכן לא חוויית אחדות. חוויית האחדות, היא המציאות שנמצאת לפני כל הנפרדות, שנפרדות זה אומר: ימין ושמאל, כאן ושם, עכשיו, קודם ונפרד ומאוחד. ובאחדות, לא נכנסת בכלל מחשבה, אין הבדל בין אני ללא אני ואם אתה יודע שאתה ... עושים את זה? בעצם זה דבר שאי אפשר לעשות אותו. כאשר האדם שואל מספיק שאלות לדעת מי הוא, להבין את עצמו באמת בסופו של דבר, האחדות באה והוא במצב של האחדות. ולאחר המצב של האחדות, חוזרים לנפרדות, כי מתוך האחדות באה בעצם הנפרדות ואיך זה קורה זו כבר שאלה אחרת ומי שחוזר ממצב האחדות, לנפרדות, אז נשאר בו הרושם מהאחדות ואז הוא חי חיים טובים באמת, כי הוא יודע מהי האחדות, אבל רק על סמך הרושם כי כשאתה נמצא באחדות עצמה, אתה לא יודע אפילו שאתה באחדות. וכעקרון, אם בכל יש לך התלבטות במשהו, תדע שזה לא אמיתי מוחלט, כי אם זה היה אמיתי לא היתה לך שאלה או ...
אחדות של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר?
... של שקר - חוסר יכולת להכיל את השכל של האחדות - מה השקר שבדבר? ובו תתבאר אחת הטעויות של האדם, שחושב לעצמו שהוא לא מסוגל להתחבר אל השלמות והאחדות, ושהשלמות קשה לו מידי, ושהשלמות מצמצמת אותו מידי, כי היא מגבילה ומכריחה אותו לחשוב, שהכל מושלם ושאין הבדל ... הוא, כי יש שני סוגים של שלמות ושל אחדות, יש שלמות ואחדות של אמת ויש שלמות ואחדות של שקר. ואחדות של אמת היא החיבור של האחדות של שקר, עם הניגוד שלה. והעניין הוא, כי הנפרדות, היא כאשר האדם מפריד בין יש לבין אין ובין דבר להיפוכו ובין טוב לרע וכולי. והאחדות של שקר, היא הניגוד של הנפרדות, ובה אצל האדם הכל אחד, ואין טוב ורע, ויש העדר רצון של נפרדות וכולי. וכל זמן שהאדם מטעה את עצמו ומרחיק את עצמו מהאחדות של אמת, נדמה לו כי האחדות, פירושה הוא ההפך של הנפרדות. וכאשר האדם מרגיש רע בתוך הנפרדות של העולם הזה, אז הוא מנסה לברוח אל האחדות. והוא תופש את האחדות, כדבר נפרד ושונה מהנפרדות של המציאות. ונדמה לאדם שבאחדות של המציאות, יש ניתוק רגשי מוחלט מתפישת הטוב והרע, ונדמה לאדם שהאחדות, היא ההפך הגמור של עולם הנפרדות שלנו וכולי. וכאשר האדם מנסה להתחבר לאחדות הזאת שהיא אחדות של שקר, אז הוא בסך הכל מחליף את הסבל של הנפרדות, בסבל של האחדות. ומצד האמת יש בכך תועלת! שהאדם מחליף את הסבל של הנפרדות בסבל של האחדות, כי אחכ האדם מקבל את השכל שמחבר את האחדות ואת הנפרדות כישות אחת. כי כאשר האדם בנפרדות, נדמה לו שבאחדות יותר טוב. וכל זמן שהאדם לא מבין את דרך האחדות (של השקר), אז הוא תמיד חושב שאולי באחדות שמנוגדת לנפרדות, אולי שם יותר טוב. ועל ידי זה האדם מרחיק את עצמו מהאחדות של האמת שתתבאר להלן. אבל כאשר האדם בורח אל האחדות שמנוגדת אל הנפרדות, ומרגיש ומבין שגם היא שקר, על ידי זה האדם מקבל שכל של אמת, לחפש את האמת, שהיא ורק היא האחדות והנפרדות האמיתית. ועד שהאדם מבין מהי האחדות של האמת, הוא בורח אל האחדות של השקר, וסובל גם שם. והעניין הוא, כי האחדות האמיתית היא לא תופסת שום מקום כלל, והיא לא דורשת מהאדם, שום מאמץ כלשהו כלל, אפילו לא מאמץ מחשבתי רצוני כלל. והאחדות של האמת, היא מחוברת לכל הדברים, אבל נמצאת גם מחוץ לכל הדברים כולם. והעניין הוא, כי האדם יכול בתוך השכל שלו, ... להיות גם וגם בו זמנית באחדות ובנפרדות מוחלטת, כי השכל לא תופש את הדבר הזה. וכאשר האדם מתקרב לאחדות של אמת, אז הוא עובר דרך האחדות של השקר, שגם היא צמצום, בדיוק כמו הנפרדות. וכאשר האדם מנסה להיאחז בשכל של אחדות השקר, אז הוא מרגיש שהשכל הזה של אחדות השקר, הוא מגביל ומגדיר ומצמצם אותו, וזה כמובן נכון, רק שאין לזה שום קשר לאחדות של אמת. כי האחדות של שקר היא תופסת מקום. היינו שהיא לא מסוגלת להכיל בתוכה את הנפרדות, אלא היא מנוגדת אליה. ומאחר שהיא ההפך של הנפרדות, ומאחר שהעולם שלנו הוא עולם של נפרדות, לכן האדם מרגיש בתוכו מאבק בין השכל של האחדות לבין השכל של הנפרדות. וכמובן שהמאבק הזה הוא כולו מאבק של שקר, משום שהאדם לא מתבונן על האמת בעין אמיתית. כי יש אחדות אחרת של אמת, אחדות שבה הכל אחד ממש, ושבה הנפרדות והאחדות הם ישות אחת ממש. ולמרות שקשה להבין כיצד הדבר אפשרי, הרי שכך הוא הדבר. וככל שיש לאדם יותר שכל כפשוטו, כך הוא ... את זה בתוכו כאילו זו רק אחדות תמיד. והאדם נמצא תמיד, רק בנפרדות וגם רק באחדות בו זמנית ממש תמיד, ללא שום התהפכות כלשהי. והאחדות של אמת, היא טובה באמת. משום שהיא לא נגד ולא שוללת את הנפרדות כלל. אלא היא רק משדרגת ומעצימה והופכת את הנפרדות לחוויה טובה. כי מי שאינו מחובר לאחדות האמיתית, אצלו הנפרדות היא הגיהנום. וכאשר האדם רחוק מהאחדות של האמת, שאין שום הבדל חיצוני בינה לבין הנפרדות, אז הוא סובל מהנפרדות. משום שהוא חסר את השלמות, שהיא האחדות של אמת. ואז הוא בורח אל סוג אחר של שקר ושל נפרדות, שנקרא בעיניו אחדות, למרות שהיא אחדות של שקר. ובאחדות של שקר, האדם מרגיש גם שם רע, כי הוא מרגיש שהשכל של האחדות, חונק ומגביל ומצמצם לו את החיים של הנפרדות. ועל האדם לדעת, שכל זמן שהוא לא נמצא כל הזמן, באופן רציף ללא כל מאמץ, בתחושה של האחדות, ללא כל הפסקה אפילו לא כחוט השערה, כל זמן שהאדם לא נמצא בחוויה הזאת, הרי שהוא לא טעם אפילו לא לרגע אחד, את טעמה של האחדות האמיתית. כי מי שחושב שהוא לפעמים נמצא באחדות ולפעמים נמצא בנפרדות, הוא נמצא רק בנפרדות. משום ש
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות
האחדות - התלבטות בתהליך קבלת החלטות, נפרדות מול אחדות, איך לחזור אל האחדות, מה לשאול כדי לחוות אחדות למה מתלבטים בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר את הקושי בתהליך קבלת החלטות, באמצעות ... ההבחנה שיש הבדל אמיתי בין האפשרויות השונות. ככל שיש יותר נפרדות, יש יותר התלבטות וקושי להחליט. איך אפשר לחזור לתחושת האחדות בתהליך קבלת החלטות? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לחזור לתחושה של אחדות על ידי התבוננות מעמיקה במהות של הדברים. הוא ... הפנימית כלפי עצמו, ללא קשר לבחירה הספציפית. ככל שאדם שואל את עצמו למה זה חשוב לי? יותר פעמים, כך הוא מתקרב חזרה אל תחושת האחדות, כי הוא מבין שההבדלים שיצרו את ההתלבטות מלכתחילה היו רק הבדלים חיצוניים, שטחיים, ולא הבדלים מהותיים. כיצד שאלת מה האמת מחזירה אותנו לאחדות? אליעד כהן מדגיש ששאלת המפתח לחזרה לתחושת האחדות היא השאלה מה האמת?. כאשר אדם עומד מול דילמה, אם הוא שואל את עצמו ברצינות האם באמת יש הבדל בין האפשרויות?, האם באמת ... שההבדל אינו קיים במהות הדברים אלא רק בצורה החיצונית. עצם התהליך של ההתבוננות והחקירה העצמית הזו מחזיר את האדם לתחושת האחדות, שבה אין הבדלים משמעותיים בין האפשרויות השונות. לדוגמה, האדם עשוי להבין שלא משנה איזו חולצה יבחר, התחושה האמיתית ... מגלה שההתלבטות שלו נבעה מאשליה של נפרדות, ולכן ברגע שהוא רואה את האמת הפנימית הזו, ההתלבטות מתפוגגת והוא חווה את תחושת האחדות. מהי נקודת המבט של האחדות לעומת נקודת המבט של הנפרדות? נקודת המבט של הנפרדות גורסת שכל אפשרות היא ייחודית, נפרדת, בעלת יתרונות וחסרונות משלה, ולכן קשה להחליט בין האפשרויות. לעומת זאת, נקודת המבט של האחדות רואה את המהות האחת שמאחורי כל האפשרויות. כאשר מסתכלים על המהות, מגלים שבסופו של דבר כל האפשרויות שוות במהותן, וההבדלים ביניהן הם הבדלים שטחיים בלבד. כדי לעבור מנקודת המבט של הנפרדות לנקודת המבט של האחדות, צריך לתרגל התבוננות ושאילת שאלות חוזרת ונשנית, עד שמגלים את המכנה המשותף המהותי בין כל האפשרויות. איך חקירה עצמית מובילה לחוויית האחדות? אליעד כהן מדגיש שחוויית האחדות מתאפשרת רק כאשר אדם מוכן לחקור לעומק את ההתלבטות שלו. אם אדם מתלבט בין שתי החלטות, הוא צריך לשאול את עצמו שוב ושוב ... חשוב לי?, מה עומד מאחורי ההתלבטות?. ככל שהחקירה העצמית עמוקה יותר, כך האדם מתקרב אל השורש של ההתלבטות, ושם הוא מגלה את האחדות. החקירה העצמית הזו מאפשרת לאדם להפסיק להיאחז בהבדלים המדומים ולראות את הדברים ממבט גבוה יותר, שבו אין באמת הבדל משמעותי בין הבחירות. כתוצאה מכך, ההתלבטות מתפוגגת, והאדם חווה חופש ואחדות. איך להפסיק להתלבט בהחלטות? מהי תחושת האחדות? איך להפסיק לדאוג ממה חושבים עלי? מה זה חקירה עצמית רוחנית? איך להבין שהכל אחד? איך לקבל החלטות בלי להתלבט? ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... לשמוח מהדברים הרעים עצמם, לא משום שהוא מוצא בהם נקודת אור, אלא משום שהוא מבין שגם הדברים הרעים הם חלק מהאחדות המוחלטת של המציאות. רבי נחמן משתמש בפסוק ששון ושמחה ישיגו ונס יגון ואנחה כדי ללמדנו שצריך לקחת ... היא מלך בדיוק כמו האל עצמו. הרעיון הוא שמצד האמת אין הבדל בין אלוהים לעולם - הנפרדות היא רק אשליה, והאחדות של המציאות קיימת גם בתוך העולם המפוצל שנראה לנו נפרד מהבורא. כלומר, המלך (אלוהים) עדיין קיים, ... גם הבן (הבריאה) הוא מלך. זוהי אחדות מוחלטת בין הבורא לבריאה. רבי נחמן מסביר שהמלך אף פעם לא מת, וכך גם האחדות והשלמות שלפני הבריאה ממשיכות להתקיים גם בתוך הבריאה. איך מתמודד האדם עם שכחת המלוכה (הירידה ... ישכח את מקורו האלוהי בעקבות חוקי הטבע, הזמן והמקום. חוקי הפיזיקה והמציאות הנתפסת הם שמרחיקים את האדם מהאחדות האלוהית. אך המלך מבקש מבנו שכאשר זה יקרה, הוא לא יתעצב, אלא ישמור על שמחה פנימית. מדוע השמחה ... זהו הביטוי לכך שהאדם אינו ראוי להיות מלך. אך כשהאדם חוזר לשמחה הפנימית, כאשר הוא מזהה את עצמו שוב כחלק מהאחדות, אז השמחה היא יתרה מאד. איך האדם חוזר להיות מלך לפי רבי נחמן? הדרך לחזור אל המלוכה היא באמצעות ... הסתירות והקושיות שמרחיקות את האדם בתחילה, יכולות בסופו של דבר להוביל אותו להבנה העמוקה ביותר של האחדות. מה המסר המרכזי של הסיפור? המסר המרכזי של החלק הזה של הסיפור הוא שהאדם נמצא במצב של מלך ששכח ... אין שני מלכים בו זמנית. אך כאן, המלך רוצה למסור את המלוכה לבנו בעודם שניהם חיים. זה מרמז על כך שהנפרדות והאחדות אינן שני דברים שונים. הבורא נותר מלך, אך גם הבן הוא מלך. זה מסמל את העובדה שמצד האמת, העולם ... להבנה שכל מה שנתפס כאפשרי הוא למעשה מחויב, וכל הנפרדות היא למעשה אשליה. ירידת הבן מהמלוכה - השכחה של האחדות המלך אומר לבנו: אני חוזה בכוכבים ורואה שאתה עתיד לרדת מן המלוכה. הכוכבים מסמלים את חוקי הפיזיקה, את הזמן ואת חוקי הטבע, שהם אלו שגורמים לאדם לשכוח את האחדות. ברגע שאדם רואה את העולם כקיים בתוך חוקים, הוא שוכח שהבורא מהווה את הכל בכל רגע מחדש. המוסר השכל - חזרה למלוכה דרך חוויית האחדות המסר המרכזי הוא שכל אדם הוא הבן המלך, שכל אדם נמצא בנפרדות מתוך שכחה של האחדות. אם האדם ישתמש בשכלו ויתבונן עד הסוף, הוא יגלה שאין הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, ואז יחזור ... הכוונה אפילו בחלק הרע. זה הכוונה. זאת אומרת, כאילו תחפש את הטוב שיש בכל דבר. מה הדבר היחיד שיש בכל דבר האחדות, הבורא, הוא נמצא בכל. ואתה צריך להיות שמח ממה שמחייה את כל הדברים, זה נקרא לשמוח שמחה אמיתית. ... שי שתי בחינות בחינה של הבריאה, בחינה שלפני הבריאה ובחינה של אחרי הבריאה. הבחינה של האין והבחינה של היש, האחדות והנפרדות, אלוהים והעולם וכו וכו. ורצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. פה רבי נחמן בעצם אומר לנו את התשובה האמיתית. התשובה האמיתית היא שהנפרדות היא עצמה בחינה אחת עם האחדות. מה זאת אומרת הנפרדות היא בחינה אחת עם האחדות. הכוונה היא שתדע לך שמצד האמת כל מה שנדמה לך כאפשרי המציאות זה בכלל מחויב המציאות. כי רבי נחמן ... שאנחנו מגיעים לאלוהים האמיתי שהוא ברא את האלוהים היהודי שהוא בעצם השטן, דהיינו, כשאנו מבינים את פרספקטיבת האחדות שבה הבורא והבריאה זה אחד שזה בעצם אלוהים, עכשיו יש לנו אלוהים שברא אותו ואלוהים ושברא אותו ... ואחרי כן תחבר את זה למה שיש אחרי הבריאה. שתבין שמצד האמת זה דבר אחד. כל מה שנכון לגבי הנפרדות נכון לגבי האחדות וכל מה שנכון לגבי האחדות נכון לגבי הנפרדות. וזה הרעיון של רצה המלך למסור המלוכה לבנו בחייו. זו הפואנטה. יש שני מלכים יש ... את יכולתו, אז הוא כבר לא מלך. אבל אלוהים הוא מלך כל כך גדול. מה זה נקרא אלוהים מה זה נקרא אלוהים שבחינת האחדות היא כל כך גדולה האחדות של המציאות היא כל כך גדולה עד כדי כך שהיא יכולה לצמצם את עצמה ואף על פי כן להשאר באחדות. זה ... במחויב המציאות. זה הכוונה כולם נכללים במחויב המציאות. כי הוא כבוד גול למלך. זה הכבוד של המלך, זה היופי של האחדות, שהאחדות כל כך גדולה שהיא יכולה לצמצם את עצמה לעשות לפני ואחרי ואף על פי כן לא היה ... אשמח שאתה לא מלך. זאת אומרת רבי נחמן אומר מצד אלוהים מבחינתו קודם כל ברור שיש השתוות העניין שתבין שמצד האחדות של המציאות אין שום שינוי בין הטוב לרע שלך. אבל רבי נחמן מוסיף ואומר - לא רק שאין שינוי אלא פה ... עצוב, אלא אלוהים שמח כשאתה עצוב. למה כי אתה כופר בו. למה אתה כופר בו אתה צריך להבין שהנפרדות היא ביטוי של האחדות. הנפרדות מחוברת עם האחדות. אתה אמור עכשיו להיות, להחזיק עצמך בשמחה גם כשנדמה לך שירדת מהמלוכה. גם כשנדמה לך שקורים דברים ... האבא זה הכוונה שהכל שמעל לשכל, המקום שבו אין חכמה. למה אין בו חכמה. כי החכמה שם כל כך גדולה זה בשכל של האחדות אין חכמה. כי בשל של האחדות תכלית הידיעה שלא נדע. רבי נחמן אמר אני לא יודע כלום. כי כאשר השכל שלך גדול ממש אז אתה חווה את ... חווה את הכל כאחד, אז מה שייך להגיד חכמה. איזו חכמה אתה לא יודע שום דבר, זה הכל אחד. כי אתה מחובר לשכל של האחדות ולא יודע שום דבר, אתה אפילו לא יודע שאתה עצמך קיים. אז חכמה מה שייך להגיד חכמה זה אפילו ... וגדולים מאד מאד של אותה מדינה. מה זה נקרא שכחו תכסיסי מלחמה. מה זה תכסיסי מלחמה תכסיסי מלחמה זה השכל של האחדות. איך מנצחים את כל השונאים על ידי השתיקה. איך מנצחים את כל, אך הבן מלך שחשב שהוא בן שפחה איך הוא הצליח לצאת מהעניין בשלום הוא פשוט הלך ליד המלך כך הוא יצא בשלום. כל מה שתקפו אותו הוא היה בשכל של האחדות בשתיקה אחת בנענוע קל עם הראש אני מכנס את כל האחדות אלי. כי השתיקה בשכל של
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
... אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות כלשהי. אם לא הייתה תחושת אחדות, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, האחדות אינה יכולה להתקיים מבלי שהנפרדות תתפוס מקום. כלומר, האחדות והנפרדות משולבות זו בזו בצורה כזו שאי אפשר להפריד ביניהם לחלוטין. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות היא אשליה. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם ככזה שיש בו הבחנות ברורות בין אני לבין האחרים. לעומת זאת, אדם החווה את האחדות רואה את כל הדברים כחלק ממערכת אחת כוללת. דוגמה לכך היא כאשר אדם מרגיש מחובר יותר לדברים מסוימים מאשר לאחרים, ... של אחדות מוחלטת תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם יש מעבר בין נפרדות לאחדות? המעבר בין תחושת הנפרדות לתחושת האחדות מתרחש כאשר אדם מתחיל לחקור את הנחות היסוד שלו לגבי המציאות. שאלת היסוד היא אם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או שמא מדובר באשליה שנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה של האדם. יתכן כי האחדות והנפרדות הן שני צדדים של אותה תופעה, כלומר, כשאדם מבין כי הוא תופס את המציאות בצורה שמפרידה בין דברים, הוא יכול במקביל לתפוס את המציאות גם בצורה שמאחדת אותם. מה הקשר בין אחדות, נפרדות ואושר? אושר אמיתי נובע מההבנה שהנפרדות היא חלק מהאחדות ושני המושגים משתלבים יחד. אדם שחי בתחושת נפרדות מוחלטת מרגיש חסר ושאינו שלם, משום שהוא רואה את עצמו כנפרד מהמציאות שמסביבו. לעומת זאת, אדם שמבין שהנפרדות היא חלק מהאחדות, יכול להרגיש אושר פנימי יציב יותר. למשל, אם אדם סובל מחיסרון מסוים, הוא ירגיש את החיסרון כבעיה. אך אם הוא יראה את כל המציאות כחלק ממערכת שלמה, הוא יוכל להבין שהחיסרון הוא חלק מהשלמות ואין צורך לראות בו בעיה. כיצד להגיע לתפיסת האחדות? כדי להגיע להבנה עמוקה של האחדות, על האדם לבחון את האמונות וההנחות היסודיות שלו לגבי המציאות. עליו לשאול את עצמו האם באמת קיים הבדל מוחלט בין ... לעומק, נגלה שלמעשה אין באמת נפרדות מוחלטת בין שום דבר לדבר אחר. מה השאלה הבסיסית ביותר שעלינו לשאול? השאלה הבסיסית ביותר היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. כלומר, האם המציאות הבסיסית ביותר היא האחדות שממנה נוצרה הנפרדות, או שהנפרדות היא המצב הבסיסי שממנו מתגבשת האחדות. לפי התפיסה של אליעד כהן, לא ניתן באמת להפריד בין המושגים הללו, משום שכל אחד מהם קיים בתוך השני. אם אין נפרדות, לא ניתן להגדיר את האחדות, ואם אין אחדות, לא ניתן להגדיר את הנפרדות. מהי האחדות המוחלטת? כיצד הנפרדות והאחדות מתקיימות בו זמנית? איך ניתן לחוות אחדות ולצאת מהנפרדות? למה האושר תלוי בהבנת האחדות? האם אפשר להתעלות מעל לתחושת הנפרדות? מה המשמעות של האחדות והנפרדות? האחדות והנפרדות הן שני מושגים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. ישנו דיון מעמיק על האם אחדות קודמת לנפרדות או ... נפרדות ללא קיומה של אחדות, משום שאם לא הייתה תחושת אחדות כלשהי, לא היה מושג של נפרדות. מצד שני, לא ניתן לחוות אחדות ללא נפרדות, משום שהאחדות היא המיזוג של מה שנתפס כמרכיבים נפרדים. אליעד מסביר כי המציאות מחברת את בני האדם זה לזה, אך בו זמנית מאפשרת לכל אחד לחוות את עצמו כנפרד. כלומר, האחדות והנפרדות קיימות במקביל ומשתנות בהתאם לפרספקטיבה שממנה מתבוננים על המציאות. כיצד ניתן לחוות את האחדות? כדי לחוות את האחדות יש צורך להבין שהנפרדות עצמה היא אשליה מסוימת. אדם שמרגיש נפרדות חווה את העולם כמקום שבו יש הבחנה ברורה בין אני ... תתבטא בכך שהוא ירגיש חיבור לכל אדם ולכל דבר באותה מידה. האם קיים מעבר בין נפרדות לאחדות? התהליך של מעבר בין חוויית הנפרדות לחוויית האחדות נובע מהעמקה בתפיסה של המציאות. אליעד מסביר כי אדם יכול לחקור את הנחות היסוד שלו ולשאול האם באמת קיימת הפרדה מוחלטת בין דברים, או האם ההפרדה היא רק אשליה הנוצרת כתוצאה מצורת התפיסה שלו. ישנה אפשרות שהנפרדות והאחדות הן שני צדדים של אותה תופעה. כאשר אדם מבין כי הוא תופס את המציאות בצורה שמפרידה בין דברים, אך בו זמנית יכול ...
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
הבנה, להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות
... להבין בשכל, באיזה שכל צריך להבין, איפה מרגישים את חוויית האחדות, לחשוב שאתה באחדות ולהיות בנפרדות מהי הבנה אמיתית של אחדות ונפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שישנם שני ... כי ברגע שהבנה מוגדרת, היא הופכת למוגבלת וסופית, ובכך מפסיקה להיות הבנה אמיתית ואינסופית. לדברי אליעד, האדם לרוב שוגה כאשר הוא חושב שהוא כבר מבין את הרעיון של האחדות והנפרדות, אך בפועל, עצם המחשבה על אחדות כנפרדת מן הנפרדות מעידה על חוסר הבנה. אחדות אמיתית אינה מוגדרת ואינה ... שמשמעותו, בכל מקום שתשים את האצבע, שם נמצא האינסוף. כאשר אדם מנסה למקם את החוויה הזאת במקום מסוים בתוך עצמו, הוא למעשה מגביל אותה. לכן כל ניסיון למקם את החוויה של האחדות בתוך מקום מוגדר, מפספס את עצם המשמעות של האחדות כמשהו אינסופי ובלתי ניתן להגדרה. אליעד מוסיף ואומר כי החוויה המדויקת של אחדות אינה יכולה להיות מתוארת או מוגדרת ... כי דיוק משמעותו הגדרה, והגדרה משמעותה גבול. אחדות, מעצם טבעה, אינה יכולה להיות תחומה, ולכן גם לא יכולה להיות חוויה מדויקת. הוא מדגיש שאם אדם עדיין חווה או מרגיש את האחדות כמוגדרת, הוא עדיין נמצא בחוויית נפרדות. האם ניתן להפריד בין אחדות לנפרדות לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שאסור לנסות להפריד בין האחדות לנפרדות, מכיוון שהן למעשה שני פנים של אותו מטבע. אם אדם מנסה להבחין בין האחדות לנפרדות, הוא כבר נמצא בנפרדות בלבד. ההבנה האמיתית לדבריו היא שאין שום הפרדה בין האחדות לנפרדות. השניים תלויים זה בזה, וכל ניסיון להבדיל ביניהם מבטא חוסר הבנה של המהות של שניהם. לפי אליעד, האחדות נמצאת גם בתוך הנפרדות, והנפרדות היא חלק בלתי נפרד מהאחדות עצמה. איך אפשר להגיע להבנה אמיתית של אחדות? אליעד כהן טוען שכדי להגיע להבנה אמיתית של האחדות, אדם חייב להשתחרר מהצורך לחשוב או להגדיר את האחדות. הוא מתאר תהליך שבו בהתחלה אדם מבין שעליו להפסיק להתייחס למה שאנשים אחרים חושבים עליו, ולאחר מכן הוא מבין בהדרגה ... באמת, ואז מתבטלת התחושה של שניות (אין אני ולא אני), ונוצרת חוויה אמיתית של אחדות מוחלטת. אליעד מבהיר שההבנה הזו אינה מתרחשת באמצעות חשיבה מודעת או ניסיון לתפוס את האחדות בצורה רציונלית, אלא היא מגיעה כאשר האדם מפסיק לנסות להגדיר אותה, לחפש אותה או להרגיש אותה. כשמפסיקים לחפש או לחשוב על זה, האדם נמצא כבר בתוך החוויה של האחדות. הוא מדגיש שההבנה הזאת היא לא משהו שאפשר להגדיר בצורה מדויקת, כי ברגע שהגדרת, הגבלת אותה. הוא טוען שהבנה אמיתית של האחדות לא מותירה מקום לחשיבה, לניתוח או להבחנה בין נפרדות ואחדות, מכיוון שהכל מתאחד להוויה אחת בלתי מוגדרת. האם חוויה של אחדות יכולה להיות מחשבה? אליעד מבהיר באופן מפורש כי חוויית האחדות לא יכולה להיות מחשבה או רעיון מוגדר. הוא מסביר שאם אדם עדיין צריך לחשוב על האחדות, או להגדיר אותה במילים, הרי שעדיין לא הגיע להבנה אמיתית שלה. לדבריו, ברגע שמגדירים משהו, הוא כבר הופך להיות מוגבל וסופי, ולכן אינו אינסופי. לכן, לפי אליעד, הבנה אמיתית של האחדות היא הבנה שאין לה מילים, מושגים או הגדרות. היא מעבר למחשבות, מעבר לתחושות ומעבר לכל צורה מוגדרת. מה הקושי המרכזי בהגעה להבנת האחדות? הקושי המרכזי, לפי אליעד כהן, הוא שהאדם מנסה להגדיר את האחדות דרך המחשבה והשכל הרגיל, ובכך הוא מגביל את עצמו ואת האחדות. לדעת אליעד, כדי להגיע להבנה אמיתית של אחדות האדם חייב לוותר לחלוטין על כל ניסיון להגדיר או להבין במושגים ... נמצאת מעבר לחשיבה ולתחושה, ואם האדם עדיין מחפש או זקוק להבנה כלשהי, הוא עדיין תקוע בנפרדות. רק כאשר האדם מוותר לחלוטין על הצורך להבין ולהגדיר, הוא יכול להגיע להבנת האחדות האמיתית. מהי חוויית האחדות? איך להגיע להבנה אמיתית של אחדות? מה ההבדל בין אחדות לנפרדות? האם אפשר להגדיר את האינסופי? מה זה שכל אמיתי לפי אליעד כהן? איפה נמצאת חוויית האחדות? איך להשתחרר מהצורך להגדיר את המציאות? ...
הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
... בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה ... אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר. ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם ... הוא רוצה יותר מכל, שהוא חוויית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם ... והאדם תמיד משתוקק להשיג את חוויית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי). ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה ... יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו. וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם ... אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות ... השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה. ויש אנשים רוחניים, שמאסו ... כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל. וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי ... שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום ... ואעפכ, יש גם נפרדות. זא כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו. אבל בשכל שבו הכל אחד, שם ניתן ... אחת. שאין הבדל בין הנפרדות לבין האחדות כלל. והחכם האמיתי, דהיינו, כל אדם בעומק פנימיות דעתו, הוא נהנה תמיד מכך שהכל אחד. הנאה שאינה תלויה בשום דבר, הנאה שאינה צריכה שום דבר, הנאה שאי אפשר להשיג אותה ... ואעפכ, יש נפרדות, שהיא באחדות עם האחדות. דהיינו, למרות שהכל אחד, אעפכ יש נפרדות. וגם אצל החכם האמיתי, גם אצלו יש נפרדות כפשוטו. ואעפכ, זה לא כפשוטו. כי אצל החכם האמת, אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות ... ההנאות שיש בעולם, שהוא להתקרב אל האחדות כנל. ואפשר להתקרב אל האחדות בשתי צורות. גם על ידי שתיקה וגם על ידי דיבור. ועל ידי שתיקה, פירושו שהחכם האמיתי מבטל את שכלו ואת דעתו לגמרי, דהיינו, שהוא בחוויה שאין בה שום שכל כלל. והוא יכול ... האמיתי שותק, דהיינו, מתחבר אל האחדות, על ידי זה שהוא מבטל את שכלו, וממילא גם ישותו מתבטלת. אבל זאת, לא שתיקה מוחלטת. ובשורשו, זאת שתיקה מוחלטת. אבל מצד הנפרדות, זאת לא שתיקה מוחלטת. ובחיצוניות, החכם ... המחשבה שלו, דהיינו, חיבור לשכל של האחדות . וזהו ההיבט הראשון, של ההנאה של החכם האמיתי, מהצד שהוא בנפרדות ובתוך צמצום. שהוא, הנאה שנובעת מחוויה של שתיקה ושל ביטול השכל של הנפרדות, אל השכל של האחדות. וכאשר החכם האמיתי נהנה באופן הזה ומההיבט הזה, הוא אדם פשוט לגמרי. דהיינו, שהוא מתנהג בפשיטות לגמרי, בלי שום שכל כלל, דהיינו, שלמות העדר השכל (שלמות, אך לא בשלמות ... שכלית, שגם היא מובילה אל השתיקה של האחדות. אלא שבגלל שהיא שכלית יותר, אז יש בה יותר מקום של התבוננות ושל צמצום. וניתן לחוות באמצעותה, בצורה יותר מוגדרת, את ההנאה של האחדות. כי ככל שההנאה מתקרבת יותר לשורשה, כך יש פחות רע, וכך חוויית הטוב המוגדר נעלמת. ולכן יש גם את הצמצום, שבו יש טוב מצומצם, כדי שיהיה טוב מוגדר. ולמה צריך שיהיה טוב ... הוא משתמש בשכלו, כדי להתחבר אל האחדות. ובפועל, החכם האמיתי, דהיינו, כל אדם באשר הוא, ברובד מסוים של התודעה שלו, ובפרט מי שהרובד הפנימי של ההתבוננות שלו, הוא נמצא ברובד חיצוני שלו, דהיינו, חכם אמיתי, ... אחר. ואעפכ יש לבוש שונה של השכל של האחדות, בכל צורה וצורה באופן אחר. כי בכל צורה, אותו השכל של האחדות, מלובש בצורה אחרת. והחכם האמיתי, מתבונן בדבר הגשמי, ומתבונן על הצורה שלו, כדי להכיר טוב יותר את האחדות של המציאות, וליהנות ממנה יותר, באופן מוגדר. כי בשורש, הכל אחד. ואין שום אפשרות להכיר יותר או פחות את האחדות של המציאות. ואעפכ באחדות, שבה הכל אחד ממש, יש גם אין סוף צורות שונות. כי האחדות, היא החיבור של כל הצורות. וכל התחדשות שכלית התחדשות רגשית שיש לאדם, הוא בעצם מכיר עוד היבט של האחדות, מצד הנפרדות שבה. וכך ההנאה של האדם מהאחדות, הופכת להיות גדולה יותר. כי ההנאה מהאחדות, היא על ידי ההתבוננות השכלית של האדם על האחדות של המציאות. שההבנה, יוצרת את החוויה. וככל שהאדם מבין טוב יותר את
נפרדות מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע
נפרדות מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע
... מתוך אחדות, לחזור אל הנפרדות, לשכוח את האחדות, רגע של אחדות, למה יש נפרדות, אחדות לא נצחית, הטוב ביותר כרגע האם אפשר לחזור אל הנפרדות לאחר שהגענו לאחדות? אליעד מסביר בהרצאה שניתן לחזור אל הנפרדות גם לאחר שהאדם הגיע למצב האחדות, ואפילו לשכוח לחלוטין את החוויה של האחדות. הוא מסביר שאם המציאות כולה התחילה מתוך מצב של אחדות מוחלטת, וממנה נוצר מצב של נפרדות שבו אנו חיים כעת, אז ברור שגם אדם שכבר חווה את האחדות יכול לחזור אל הנפרדות ולשכוח לגמרי את האחדות שהייתה לו קודם. למעשה, עצם זה שהאדם נמצא עכשיו במצב של נפרדות הוא ההוכחה לכך שהאחדות היא לא נצחית, ושהחזרה לנפרדות מתרחשת שוב ושוב באופן טבעי. אליעד מדגיש שגם אם האדם כבר הגיע למצב המושלם מבחינתו, הוא בהכרח יחזור לנפרדות שוב. למה להתאמץ ... מדוע בכלל כדאי לאדם להתאמץ להשיג את מצב האחדות אם ידוע מראש שהוא עתיד לשכוח את הכל ולחזור לנפרדות? אליעד עונה על כך בעזרת דוגמה פשוטה של אוכל: כשאדם רעב, הוא אוכל למרות שהוא יודע שבעוד כמה שעות הוא שוב ... לו תחושה טובה באותו רגע. כך גם המצב של האחדות - החוויה של האחדות היא המצב הטוב ביותר שאפשר לחוות כרגע, ולכן האדם ירצה להגיע אליה אפילו אם היא נמשכת לזמן קצר מאוד. לדעת אליעד, לא משנה כמה זמן תימשך חוויית האחדות - היא עדיין הדבר הטוב ביותר שניתן לחוות ברגע הנוכחי. מדוע בני אדם משקיעים מאמץ כדי להרגיש טוב? אליעד מדגיש שכל אדם בעולם מתאמץ באופן תמידי כדי להרגיש טוב ... הטובה ביותר האפשרית - שהיא חוויית האחדות. אליעד מציג טענה בסיסית: אם ישנה דרך לחוות את הטוב המקסימלי, האדם תמיד יעדיף לעשות את הדבר הזה, גם אם הוא מודע לכך שהחוויה תהיה זמנית בלבד. מדוע אנשים בוחרים לוותר על חוויית האחדות ולחזור לנפרדות? אליעד נותן דוגמה של יציאה לטיול או לים. כשאדם יוצא לטיול או הולך לים, הוא יודע מראש שהוא יחזור לביתו. למה הוא בכל זאת יוצא? משום שהחוויה ... מהרגע. באופן דומה, האדם ירצה לחוות את האחדות כי החוויה הזו טובה מאוד בפני עצמה, אפילו אם היא תסתיים. אך כאן אליעד מוסיף שהחזרה לנפרדות יכולה להיות גם רצונית וגם בלתי רצונית. האדם יכול לבחור במודע לשכוח ... יש היגיון בחזרה אל הנפרדות לאחר השגת האחדות? אליעד מסביר שלמעשה אין היגיון רציונלי בחזרה לנפרדות. זו בדיוק אותה חוסר היגיון של עצם בריאת העולם: אם הכל היה מושלם במצב של האחדות, מדוע אלוהים בכלל ברא את העולם? השאלה למה לחזור לנפרדות לאחר השגת האחדות היא זהה לשאלה למה אלוהים ברא את העולם. אליעד טוען שאם האדם יבין לעומק למה אלוהים ברא את העולם, הוא יבין גם את הסיבה שבגללה האדם עצמו חוזר שוב ושוב לנפרדות לאחר שחווה את האחדות. אבל עצם קיומו של העולם מעיד על כך שיש משהו שמניע את המעבר הזה מהאחדות אל הנפרדות, גם אם אינו הגיוני. האם המאמץ להגיע לאחדות הוא חסר טעם אם חוזרים לנפרדות? אליעד עונה בבירור על השאלה הזו - עצם הידיעה שהחוויה של האחדות היא הדבר הטוב ביותר שניתן לחוות ברגע הנוכחי, הופכת את כל המאמץ לכדאי. הדוגמה שהוא נותן היא של אדם שמתאמץ מאוד להשיג כסף, ואחר כך זורק אותו. האדם יכול לתהות ... האדם יוותר עליה. אליעד מסכם שהחוויה של האחדות שווה כל מאמץ וכל השקעה, אפילו אם יודעים בוודאות מוחלטת שהחוויה הזו זמנית בלבד, מכיוון שבאותו רגע שבו נמצאים באחדות, זו התחושה הטובה ביותר שאדם יכול לחוות. מהי חוויית האחדות? האם אפשר לשכוח את האחדות? למה אלוהים ברא את העולם? מה הטעם בחוויות זמניות? למה להשקיע מאמץ בחוויית האחדות? האם הנפרדות היא הכרחית? ...
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
... בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע מהו רע בתוך האחדות ולמה צריך להילחם בו גם כשאין רע? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבנת רע בתוך האחדות ובמהות הלחימה ברע, גם כאשר לכאורה לא קיים רע מובהק במציאות. נדונה השאלה האם יש צורך להילחם ... ובמיוחד באגו, גם כאשר אין תופעה של רע גלוי או מוחשי. הדגש הוא על האחדות, שהיא מושג עקרוני בהבנה של החיים והמציאות, ובמהות הפעולה מתוך מציאות זו. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את ההבדל בין תפיסת הנפרדות לבין תפיסת האחדות, כאשר תודעה של נפרדות רואה כל דבר כבעיה שיש לתקן, בעוד שתפיסת האחדות רואה את כל הדברים כשלם, טוב ומושלם. המחשבה המעמיקה מתמקדת בקיום של רע בתפיסה של האגו, כאשר ... על תפיסת נפרדות, שבה כל דבר יש בו צדדים טובים ורעים. אבל מתוך האחדות, רע לא קיים באופן מובהק - כל דבר הוא חלק מהשלם. כל הבחנה שגורמת לנו לחשוב במונחים של טוב ... ורע, ומדוע יש להילחם בה, גם כשאין רע ישיר או מוחשי. מהו רע בתוך האחדות? איך האגו יוצר רע? האם יש להילחם באגו כשהמציאות מושלמת? האם יש רע כשלא רואים רע? מה ההבדל בין תפיסת האחדות לנפרדות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אלוהים בוחר את המציאות רק בנפרדות, תפישת הבחירה של אלוהים מהאחדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האחדות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האחדות, איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מנטלי, אימון אישי ועסקי, אימון אישי לעסקים בנושאי האחדות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5156 שניות - עכשיו 08_06_2025 השעה 22:10:08 - wesi1