אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האדם החושב ✔הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? ✔כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, בשורשם הם ישות אחת. כי בעולם שלנו יש ישויות שונות. והישויות השונות שיש בעולם שלנו, הן נפרדות זו מזו. אך כל הישויות השונות שיש בעולם, הן כולן ביטויים שונים וגוונים שונים וצמצומים שונים והיבטים שונים, של המציאות, שהיא הישות האחת.

ומנקודת מבט על המציאות כישות אחת, אין הבדל בין טוב לרע. דהיינו, הטוב הוא לא יותר טוב מאשר הרע או להפך. כי יש תחושה של טוב ויש תחושה של רע, אלא שאין הבדל בין התחושות האלו. כי אלו לא יותר מאשר סוגים שונים של תחושות ורגשות.

וגם הישות העצמית של האדם, דהיינו, ה"אני" של האדם, וגם הרצון העצמי של האדם, וגם כל המחשבות של האדם, וגם כל הרגשות של האדם, וגם כל מה שהאדם רואה, וכל מה שישנו, אלו הכל התהוויות שונות של המציאות. כי פעם אחת המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת.

והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש רע, אם באמת הכל טוב? ובפשיטות, אם בשורש של המציאות אין חילוק בין טוב לרע, אז איך זה שאצל האדם יש חילוק בין טוב לרע?

ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל הישויות כולן, יש מכנה משותף כלשהו. ויש איזה רובד פנימי כלשהו מאחורי כל הישויות כולן.

וגם אם האדם לא מבין מהו הרובד הפנימי הזה, המהות הזאת, ההוויה הזאת, עדיין ניתן להתבונן ולראות שכל הדברים כולם יש מאחוריהם איזה משהו. וגם אם בעיני האדם המשהו הזה הוא "כלום", וגם אם בעיני האדם המשהו הזה הוא דבר שאין יכולת להכיל אותו שכלית וכיו"ב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם.

וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של המציאות, מיד האדם רואה את הנפרדות של המציאות.

והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו?

וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות.

ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואח"כ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע.

אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, א"כ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה?

ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות.

וא"כ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות?

ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין האחדות הראשונה לבין הישות הנפרדת הראשונה מהאחדות, אלא מצד האמת השאלה הזאת קיימת גם במעבר שיש בין הרמות השונות של הנפרדות עצמה. כי גם בעולם שלנו של הנפרדות, גם בו יש רמות שונות של נפרדות.

כי ברמה החיצונית ביותר האדם רואה אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו, במקום ובזמן. כי כל הישויות שקיימות בעולם, כולם נפרדות זו מזו במקום ובזמן שלהן. כי כל דבר נפרד מישותו בזמן אחר. כי אותו הדבר ממש, הוא בכל רגע ורגע ישות אחרת ממש. וגם שתי ישויות זהות זו לזו ברגע אחד, הן נפרדות זו מזו במקום שלהן.

כך שכל נקודה במרחב הזמן והמקום, היא נפרדת מכל נקודה אחרת ומכל ישות אחרת שנמצאת במרחב הזמן והמקום. ומאחר שמרחב הזמן והמקום הם אין סופיים, ממילא ברמה החיצונית ביותר יש אין סוף ישויות שנפרדות זו מזו. כי ברמה החיצונית ביותר, כל ישות נפרדת מכל שאר הישויות האחרות בזמן ובמקום שלה.

אבל בין הרמה הראשונה של האחדות, שבה גם הזמן והמקום הם ישות אחת, לבין הרמה האחרונה שבה כל נקודה במרחב הזמן והמקום היא ישות אחרת, בטווח הזה יש הרבה רמות שונות של נפרדות.

כי יש את הרמה הראשונה שבה הכל אחד ממש. ובה גם הזמן והמקום הם ישות אחת. וכל המקום כולו הוא נמצא כולו בתוך נקודה אחת ממש. וכל מרחב הזמן כולו, גם הוא נמצא בתוך נקודה אחת ממש. ובשורש המציאות, שם הזמן והמקום הם ישות אחת ממש. כי בעומק המציאות, שם אין זמן ואין מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום.

ואח"כ נפרדו הזמן והמקום. ונפרדה התודעה של ה"אני" של האדם מהתודעה / הישות וה"אני" של המציאות עצמה. וגם נוצרה נפרדות בין הרצון העצמי של האדם לבין הרצון של המציאות. ונוצרה נפרדות בין האדם החושב לבין המחשבה שלו לבין המציאות שעליה הוא חושב.

ואח"כ יש עוד רמות שונות של נפרדות. כי כל בני האדם רוצים בתוך תוכם את אותו הדבר. וכל אדם כל הזמן רוצה את אותו הדבר ממש. ואף על פי כן, כל אחד בכל רגע ורגע רוצה משהו אחר ורצון אחר. והתהליך של התהוות הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של המציאות.

כי בכל פעם שכמות הישויות הנפרדות גדלה בין רמה לרמה של נפרדות, הרי שבעצם זה תהליך זהה ודומה לתהליך הראשון שבו נפרדה הנפרדות מהאחדות של המציאות. כך שהתהליך של הפרדת הנפרדות מהאחדות, הוא בכל הרמות של המציאות.

כך שהשאלה של איך מאחדות נוצרה נפרדות, הוא נכון לגבי כל הרמות השונות של המציאות. כי בכל התהליכים שבעולם יש היווצרות של נפרדות מתוך אחדות. ויש סיבה ראשונה לכל הסיבות. ואעפ"כ יש סיבות שונות. ויש שכל אחד מאחורי כל השכלים שבעולם, ואעפ"כ יש שכלים שונים בעולם וכיו"ב.

וכל שתי ישויות, או שהן זהות זו לזו בשלמות, וא"כ ממילא הן ישות אחת, או שהן נפרדות זו מזו בדבר כלשהו, וא"כ שתיהן חלק מדבר אחר גדול עוד יותר שמאחד אותן. וגם אם הדבר הזה הוא נתפש ככלום ממש בעיני השכל האנושי של האדם, הרי שעדיין כל שתי ישויות שנפרדות זו מזו, הן ביחד מהוות איזה שלם אחד גדול יותר שמכיל את שתיהן.

ואיך שלא נסתכל על המציאות, תמיד תהיה נקודת מבט שממנה אין שום נפרדות כלל, שהיא נקודת המבט של שורש המציאות.

ובכל מקרה, השאלה הנשאלת היא, איך מתוך האחדות של המציאות מתהווה הנפרדות של המציאות, בכל הרמות השונות של המציאות.

במאמר מוסגר נאמר, כי קיימת דרך מילוט מהשאלה הזאת, והיא אם נאמר שאין שום אחדות בעולם כלל, אלא הכל נפרד תמיד. כי אפשר לומר שכל ישות שקיימת בעולם, היא לא דומה בשום דבר בעולם לשום דבר אחר. ואין שום מכנה משותף בין שום דבר לשום דבר אחר בעולם.

שגם זה עצמו לא התפישה המקובלת. כי בחוש ניתן לראות שיש רמות של אחדות ורמות של נפרדות. אך אפשר לנסות לומר שכל ישות בעולם היא נפרדת בשלמות מכל שאר הישויות האחרות, ללא שום מכנה משותף כלשהו. ובכך בעצם ניתן לנסות להתחמק מהשאלה של התהוות הנפרדות מתוך האחדות.

אלא, שע"פ התפישה הזאת בעצם אנחנו "מעמיסים" את כל תכונות האחדות על תכונות הנפרדות. וע"פ התפישה הזאת נצטרך לומר שכל ישות היא אין סופית והיא ממלאת את כל מרחב הזמן והמקום. ושכל ישות היא בעצם סך כל הישויות. וא"כ הגענו שוב פעם לשורש האחדות.

וכפי שכבר ביארתי, כל הקצוות נפגשים זה עם זה. ואפשר לומר שהכל נפרד ואפשר לומר שהכל אחד. אך אם הולכים עד הסוף, רואים בעצם שהמשמעות היא אותה המשמעות. ויש בזה עוד להעמיק, ויתבאר במקום אחר.

והתשובה לכל השאלות האלו היא די פשוטה. כי מהות השאלה נובעת מכך שהאדם רואה מולו שיש במציאות שלנו גם אחדות וגם נפרדות. והשכל של האדם לא מבין כיצד מאחדות ומכמות סופית של ישויות, נוצרת נפרדות וכמות גדולה יותר של ישויות. וכיצד מתקיימות זו לצד זו רמות שונות של נפרדות.

וחוסר ההבנה הזה של האדם יש לו שורש. והשורש הוא השכל המוגבל של האדם, שלא מסוגל לתפוש דבר והיפוכו בבת אחת.

כי מצד האמת האחדות של המציאות היא גדולה מאוד. ובשורש האחדות, לא רק שהכל אחד, אלא גם בשורש המציאות גם האחדות והנפרדות, גם הן נמצאות באחדות. ובשורש המציאות כל הישויות כולן נמצאות באחדות. כי בשורש המציאות, גם ה"יש" וגם ה"אין", גם הם נמצאים באחדות אחת. וגם הסיבה וגם התוצאה, וגם הסיבה וגם האין סיבה, וגם הרצון וגם האין רצון, וגם הטוב וגם הרע, וגם כל ישות וכל שאר הישויות, וגם כל ישות וההעדר שלה, הכל נמצא באחדות אחת.

כי בשורש המציאות, יש טוב ויש רע. ויש רצון ויש חוסר רצון. ויש סיבה ויש אין סיבה. ויש סיבה ויש תוצאה ויש זמן ויש מקום וכולי. והכל קיים כישויות נפרדות זו מזו, גם בשורש המציאות עצמה. אלא שמנקודת המבט של שורש המציאות, שם אין נפרדות בין נפרדות לבין אחדות, ולכן בעצם הכל זאת ישות אחת ממש.

וכאשר יש לאדם את השכל הגדול של המציאות, שבו יש אחדות בין האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך זה שמאחדות נוצרה נפרדות ומהכל אחד והכל טוב נוצרה נפרדות בין הטוב לבין הרע, כי בשכל הגדול יותר, אין נפרדות בין אחדות לבין נפרדות, וממילא אין הבדל בין טוב ורע כישות אחת, לבין טוב ורע כישויות נפרדות. וממילא אין שום שאלה כלל.

כי יש כאלו שבטעות חושבים שהאחדות פירושו שאין טוב ורע, ושאין זמן ומקום וכיו"ב. אך המחשבה הזאת עצמה היא נפרדות. כי היא מפרידה בין הדבר לבין שורשו. כי הם בטעות חושבים שהאחדות שבשורש, נפרדת מהנפרדות שבתוצאה של השורש. אך מצד האמת, אין נפרדות בין השורש לבין העולם עצמו, אלא הכל אחד ממש.

ומי שרוצה להבין את הדבר לעומקו, עליו לקחת את כל התכונות של הנפרדות ולהלביש אותן על השורש של המציאות. ובו זמנית לקחת את כל התכונות של שורש המציאות והאחדות, ולהלביש אותן על כל אחת מהישויות הנפרדות של המציאות. ועל האדם לקחת את כל התכונות של האין סוף ולהלביש אותן על כל הישויות הסופיות, וגם להפך. כי מצד האמת, גם הנפרדות וגם האחדות של המציאות, אלו רק ביטויים שונים של אותה הישות ממש.

ויש עוד טעות נפוצה, והיא שיש כאלו שבטעות חושבים שהאחדות נפרדה מהעולם, ועכשיו יש רק נפרדות. או שעכשיו יש שינוי מנקודת המבט של האחדות. או שעכשיו יש נפרדות בין האחדות לבין הנפרדות.

אבל מצד האמת גם עכשיו שיש נפרדות, אלו הכל רק גוונים שונים של האחדות עצמה ממש. ומצד האמת גם עכשיו ממש, אין הבדל בין השורש ובין הסיבה הראשונה, לבין כל מה שאחריה, דהיינו, כל שאר הסיבות והתוצאות. ולא שאין הבדל, אלא שאין הבדל בין זה שיש הבדל לבין זה שאין הבדל וכולי.

ויש בזה עוד רמות עומק שונות וכולי.

ונסכם: מצד האחדות של המציאות, יש נפרדות של טוב ושל רע, אלא שאין הבדל בין הנפרדות הזאת, לבין האחדות של הטוב ושל הרע. והאחדות והנפרדות, הן היבטים שונים של ישות אחת שבה אין נפרדות בין אחדות לבין נפרדות. וכך גם הסיבה והתוצאה, או הסיבה והאין סיבה וכל כיו"ב, שאלו היבטים שונים של ישות אחת שבה אין נפרדות בין סיבה לבין חוסר סיבה וכולי. וממילא אכן יש רע, אך אף על פי כן הוא נמצא ממש עכשיו באחדות עם הטוב.
פעולות משתנות תחושה ישות אחת זמן בלי מקום התודעה של האדם שינויים מהווה מה ההבדל בין הרגשות מציאות רעיונות צריך לשאול אחדות הוויה הכל טוב הסוד הסוד של הצמצום הצמצום מתוך אחדות נפרדות סוד סודות צמצום תורת הצמצום
להיות האמת עצמה - איך אפשר להיות האמת עצמה?
... היודע והידוע והידיעה מתאחדים. כי כל דבר בעולם מתחלק לשלושה חלקים. כי יש את האדם החושב והיודע. ויש גם את הדבר שעליו חושבים ושאותו יודעים. ויש גם את המחשבה ואת הידיעה, שהיא מחברת את האדם החושב ואת הדבר שעליו הוא חושב. וכיוב הרוצה הרצון והרצוי. או הרגש המרגיש וההרגשה. ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
... מהמציאות. כל הדברים אותם יודע האדם + האדם, כולם קיימים בתוך המציאות. המציאות היא הגורם שמאחד את כל הדברים כולם. האדם החושב + הדבר שחושבים עליו + המחשבה שמקשרת את החושב ומה שחושבים עליו, 3 הדברים האלו נמצאים בתוך המציאות שמכילה אותם. המציאות היא אין סופית. האדם אינו מסוגל לתפוס בתוך מחשבתו שום ...
אני חושב משמע אני קיים (רנה דקארט) - האומנם? ואולי? ואם כן אז? מהי האמת המלאה? - שינה - חלומות - מודעות עצמית - דמיון - מציאות - לוגיקה - פילוסופיה
... באמת האמת? מהי האמת האמיתית? אני חושב משמע: 1 - משהו כלשהו קיים = קיימת מציאות כלשהי = קיימת ישות כלשהי. 2 - קיים מישהו שחושב את האני = האדם החושב את המחשבה. 3 - קיים משהו כלשהו שחושבים אותו כאני = הדבר שנמצא בתוך המחשבה של החושב. 4 - ...
מהי המציאות האובייקטיבית? מה באמת קיים? הכל סובייקטיבי, מה לא קיים? מה אובייקטיבי? מה לא יכול להיות קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש אמת אובייקטיבית? מהו טבע המציאות?
מהי המציאות האובייקטיבית? מה באמת קיים? הכל סובייקטיבי, מה לא קיים? מה אובייקטיבי? מה לא יכול להיות קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש אמת אובייקטיבית? מהו טבע המציאות?
... בו זמנית לבנה ושחורה לא יכולה להיות קיימת, כי לא ניתן לחשוב על כך ברצינות. כלומר, היכולת לחשוב על משהו היא תנאי הכרחי לקיומו, לפחות מנקודת המבט של האדם החושב . אליעד מבהיר נקודה זו דרך דוגמה נוספת: אדם שאומר אם אפסיק לחשוב, מה יקרה? השאלה עצמה כוללת בתוכה הנחה ...
קטסטרופיזציה, חשיבה קטסטרופלית, גישה חרדתית, להוציא דברים מפרופורציה, לראות שחורות, למה אני רואה שחורות? להתכונן לגרוע מכל, למה אני חושב שלילי? לחשוב על הגרוע מכל, למה אני חושב על הגרוע מכל? תיקון עיוותי חשיבה
קטסטרופיזציה, חשיבה קטסטרופלית, גישה חרדתית, להוציא דברים מפרופורציה, לראות שחורות, למה אני רואה שחורות? להתכונן לגרוע מכל, למה אני חושב שלילי? לחשוב על הגרוע מכל, למה אני חושב על הגרוע מכל? תיקון עיוותי חשיבה
... סכנה אמיתית. אנשים רבים חושבים שאם לא יהיו מודעים לאפשרות הגרועה ביותר, הם עלולים להיתפס לא מוכנים. כל זאת, אף על פי שלעתים קרובות המציאות אינה כה גרועה כמו שהיא נתפסת על ידי האדם החושב בצורה כזו. ההיגיון מאחורי חשיבה קטסטרופלית לעיתים, אנשים חושבים בצורה של שחור או לבן, כלומר, הם מאמינים שיש רק שתי אפשרויות ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר כלשהו שהוא אחד עם דבר אחר, זה עצמו ההוכחה לכך שהם לא אחד. אילו הם ... לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות ב
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של המציאות, אלא הוא והמהות של המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. להתאחד עם המציאות = לא להיות קיים כנפרד מהמציאות, אלא ... את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא עצמו הופך להיות המהות של המציאות עצמה. הישות הנפרדת של האדם משאר הדברים נעלמת, ובמקומה הישות וההוויה של האדם הופכת להיות המציאות כולה. האדם מתמזג בהרמוניה מושלמת עם המציאות. ברמה המעשית: כדי להגיע אל ... האדם מגיע אל האמת של מחויב המציאות, על ידי זה הישות העצמית של האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ביניהם שום הבדל וממילא הם אחד. הגוף של האדם הוא ... האני של האדם, על ידי זה האדם הופך להיות אחד עם השורש של האני שלו, שזו כמובן מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, על ידי זה הוא הופך להיות אחד עם המציאות = ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? מציאות. המציאות מקיפה את הכל וממלאת את הכל. מהותם האמיתית של כל הדברים, זו המציאות. כל ... אחת, שהיא מהותה של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין שום דבר נפרד ממנה, ממילא מצד מהותה של המציאות אין שום הבדל בין שום דבר לשום דבר. מצד מהותה של המציאות, אין שום דבר מלבד המציאות. מאחר שהמציאות מהווה את הכל, ממילא אין שום דבר חוץ ממנה. המהות של המציאות היא השורש הפנימי ביותר והעמוק ביותר של כל מה שקיים. כל דבר באשר ... גדולה יותר. תוספת: המהות של המציאות היא הדבר שמהווה בכל רגע ובכל מקום את כל הדברים כולם. המהות של המציאות היא המהות שקיומה אינו תלוי בדבר ושקיומה נמצא בכל דבר. המהות של ... שקיים תמיד = מחויב המציאות. המהות של המציאות היא ההוויה שמהווה את כל הדברים כולם. המהות של המציאות = הדבר שאין דבר שנפרד ושונה ממנו, הדבר שמהותו נמצאת בכל דבר. המהות של המציאות, היא הדבר שמהווה את כל ההפכים כולם שקיימים בעולם. המהות של המציאות, היא זו שבוחרת בכל רגע מחדש שיהיה קיים כל מה שקיומו הוא רק אפשרי ... של המציאות, היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, היא זו שמהווה את האני של האדם, את המחשבות רגשות שלו ואת הדברים שאותם הוא יודע ושעליהם הוא חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד איתה = הרמוניה = אושר. ...
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות השונות עוסקות כל הזמן בלנגח אחת ... וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר ... השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא המציאות, אלא הוא רק חלק ממנה. אלא שמנקודת ... הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד שני למרות שהיא יד ולא כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של המציאות. כי הוא הזרוע המבצעת של ... שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם נופל לעצבות ולייאוש, על ידי זה ... וכל הכוחות השונים שיש באדם מתאחדים, כדי למצוא את האושר. כי כל זמן שיש לאדם עוד רצונות מלבד הרצון למצוא את האושר, הרי שהאדם עדיין לא באמת רוצה ... על ידי זה כל הרצונות של האדם מתאחדים, וכל כוח הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש ... קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ואז כאשר כל הכוחות וכל הרצונות וכל המשאבים ... האמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד, וממילא לא שייכת מלחמה. אבל כאשר האדם חי בשקר ומשקר את עצמו ואת סביבתו, על ידי זה נדמה לאדם שהוא נפרד ושונה ... על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, לשם כך צריך להסתכל על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה נוצר שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין המציאות, ועל ידי זה ממילא גם נוצר שלום ...
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, ... כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה והעתיד. כך גם כאשר אדם מתבונן במציאות ורואה שמשהו ישנו ומשהו אחר ... בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה נמצא בגן עדן, אלא יש צורך להרגיש שאתה בגן עדן ממש. התפיסה הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות, או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם לא להניח מראש שהוא אינו יכול להשיג אותו. לדברי אליעד, רק על ידי ... אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל תחושה שהוא חווה, ולהבין לעומק מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. ... קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר שאם באמת תחפש את השלמות בצורה מוחלטת, בסופו של דבר תמצא אותה. ... ולא של נסיבות חיצוניות או שינויים במציאות. לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג אחדות? האם תפישת האחדות של המציאות, בה האדם תופש את הכל כדבר אחד, האם אפשר להשיג אותה? ומה היא תפישת מציאות מאוחדת? אין הבדל בין דבר לדבר, אין הבדל בין לפני ואחרי, אין הבדל בין הזמנים ממש כך בחוויה, וגם הידיעה שיש פה דבר מסוים ובאותה ... שיש ואין דבר בו זמנית. וזה נראה בלתי אפשרי, אך כן דבר זה אפשרי. מה גם, שעל האדם לבדוק אם הוא יכול לחוות את האחדות, או שהוא יכול לחוות את האחדות, או אפשרות שנייה, אין שום אפשרות לחוות את האחדות. ואל לו לאדם להאמין, פשוט הוא אמור לבדוק, אולי שיקרו לו שאפשר. אם יש לו לאדם ספק אם אפשר להשיג משהו, עליו לבדוק ב100% אם אפשר להשיג את זה. וזה שאחרים אומרים שאי אפשר להשיג משהו, אין להאמין לאף אחד, האדם חייב לחפש את השלמות והאחדות ולהבין אותה הרמה מוחלטת, ברמה אינסופית, אפילו יותר ממאה אחוז. כמו אדם במדבר, הוא יחפש מתחת לאדמה לחפש מים, הוא אפילו ... אם אין שום היגיון במעשיו, הוא רוצה לחיות, וינסה לגרום לגשם לרדת. והאם באמת אפשר להיות מאושר בשלמות ולהגיע לאחדות? התשובה היא: כן! וזה כרוך בידיעת האמת, אל תאמין שאתה יכול להיות מאושר בשלמות, תבדוק את זה. והמזל של האדם, שהשלמות כבר ... מה שאני עושה. מה אני מרגיש? מה המטרה? וכו מה באמת קורה כאן? האם אני בדרך הנכונה, האם באמת אני יכול להגיע לאחדות ושלמות? ואם תאמת את זה שאתה יכול להיות מאושר אז אתה יודע בוודאות, ואם תהיה בטוח ב 100% שאין דבר כזה אושר, גם תהיה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האדם החושב, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האדם החושב, איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן רוחני, מאמן פרטי בנושאי האדם החושב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 14:28:02 - wesi1