אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:56סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר, מרוץ החיים
מהו סיפור הסוס והפלומפ של רבי נחמן מברסלב?

סיפור "הסוס והפלומפ" של רבי נחמן מברסלב מתאר אדם שנהג לנסוע שוב ושוב לחוץ לארץ ולהתעכב שם לזמן ממושך. בכל פעם שאלו אותו מדוע הוא מתעכב, והוא היה עונה שברגע שהוא יבצע את "המהלך הגדול", את המכה העסקית הגדולה שלו, הוא יחזור הביתה. אך בכל פעם מחדש נדמה לו שהמהלך הגדול באמת קרוב, והוא שוב מתעכב ומאריך את שהותו.

אותו אדם גם לא האמין לשמועות שיש בעולם ליצנים ושדים מהסיטרא אחרא (היצר הרע, הכוח השלילי), המטעים בני אדם ומוליכים אותם שולל. עד שלילה אחד, ניגש אליו לץ (שד) וקרא לו לצאת החוצה. הלץ הציג לפניו סוס מובחר וטוב מאוד, שהציע לו לקנות בארבעה אדומים (סכום כסף קטן יחסית). האיש ראה שהסוס שווה הרבה יותר, והרגיש שזו מציאה גדולה, ולכן קנה את הסוס ללא היסוס.

מדוע האדם לא הצליח למכור את הסוס?

למחרת, אותו אדם יצא למכור את הסוס. אנשים הציעו לו סכומים גבוהים, אך בכל פעם שהוצע לו מחיר גבוה, האיש חשב שאם אנשים מוכנים לשלם כל כך הרבה, כנראה הסוס שווה פי שניים לפחות, ולכן סירב למכור. כך המשיך האיש, כשהוא מסרב להצעות גבוהות יותר ויותר, בטוח שהסוס שווה סכומים אסטרונומיים. הוא הלך ממקום למקום, סירב לכל הצעה, עד שבסופו של דבר הגיע אל המלך. אפילו המלך הציע לו סכום עצום עבור הסוס, אך האיש שוב סירב, מתוך אמונה שהסוס בוודאי שווה יותר מכך.

איך נעלם הסוס בתוך המשאבה (הפלומפ)?

כאשר האיש יצא מהארמון עם הסוס כדי להשקותו, הגיע לפלומפ (משאבת מים צרה). לפתע היה נדמה לו שהסוס קפץ אל תוך המשאבה ונעלם שם לגמרי. האיש החל לצעוק ולזעוק, ואנשים סביבו נתקבצו אליו ושאלו אותו מדוע הוא צועק. כשהסביר להם שהסוס שלו נעלם לתוך הפלומפ הצר, הם היו בטוחים שהוא השתגע והכו אותו קשות. כשניסה לעזוב את המקום, נדמה לו שוב שהסוס מוציא את ראשו מתוך הפלומפ, והוא שב וצעק, מה שגרם לאנשים להכות אותו שוב. התהליך חזר על עצמו שוב ושוב, בכל פעם שהאיש רצה לעזוב, הוא ראה שוב את ראש הסוס מופיע מהפלומפ, חזר וצעק, ושוב הוכה.

מה הקשר בין הסיפור לבין המרדף אחרי האושר?

רבי נחמן מברסלב משתמש בסיפור זה כדי להמחיש את האופן שבו פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם ומטעה אותו לחשוב שהתאוות, הרצונות וההישגים שהוא מחפש הם מציאות יקרות ערך. האדם תמיד משוכנע שאם רק יתאמץ קצת יותר, הוא ישיג את מה שהוא רוצה, ואז יהיה מאושר. אך בכל פעם שהוא מתקרב להגשמת הרצון, התאווה "נעלמת", כמו הסוס שנבלע בתוך הפלומפ. כשנדמה לאדם שהוא משתחרר מהתאוות הללו ומתחיל להתרחק מהן, הן שוב "מופיעות" מולו בדמות אשליה, והוא שב ומתחיל לרדוף אחריהן מחדש.

כך מתנהל האדם בתוך מרוץ החיים, כשהוא בטוח שהאושר נמצא ממש מעבר לפינה. אך בדיוק כשהוא מתקרב אליו, האושר המדומה שוב מתרחק או נעלם, והאדם ממשיך במרדף אינסופי. זו הדרך שבה האדם נתפס שוב ושוב באשליות של החיים, ותמיד נדמה לו ש"עוד רגע" הוא יגיע ליעדו.

מה המסר המרכזי של מעשה הסוס והפלומפ?

המסר המרכזי של רבי נחמן הוא לחשוף את האופי החמקמק והמדומה של התאוות והאשליות בעולם הזה. הוא מסביר שהרצונות החומריים הם כמו "מעשה לצים", כלומר, תעתוע של היצר הרע. כאשר האדם רודף אחריהם, הם תמיד חומקים מידיו. האושר, לפי רבי נחמן, אינו נמצא בהשגת המטרות החיצוניות והחומריות, שכן הן תמיד יובילו את האדם לסבל ולתחושת החמצה. במקום זאת, עליו להבין את האשליה הטמונה ברדיפה הבלתי פוסקת הזו, ולמצוא דרך להשתחרר ממנה.

האדם בסיפור מסמל כל אדם שרודף אחרי תאוותיו, ומראה כיצד הרצונות הללו מושכים אותו שוב ושוב לאותה מלכודת, בלי שהוא יבין שמדובר באשליה בלבד. רבי נחמן מלמד בסיפור זה איך לזהות את האשליה, וכיצד להימנע מליפול שוב ושוב באותו פח.
כיצד מתחיל סיפור הסוס והפלומפ של רבי נחמן מברסלב?

מסופר על אדם שנוסע שוב ושוב לחוץ לארץ, ובכל פעם הוא מתעכב שם זמן רב מפני שהוא משוכנע ש"עכשיו יבוא המהלך הגדול" ורק אז יחזור. במקביל, מסופר שהאדם הזה לא האמין לשמועות שיש בעולם ליצנים מהסיטרא אחרא, שיכולים להופיע ולהטעות בני אדם. לילה אחד, ניגש אליו לץ (שד) וקרא לו לצאת החוצה, שם הציג לפניו סוס מובחר למכירה במחיר זול מכפי ששווה באמת.

מה קרה כשניסה למכור את הסוס במחיר גבוה יותר?

האיש קנה את הסוס בארבעה אדומים (מטבעות), אף שזיהה שהוא שווה שמונה. למחרת הוציא את הסוס למכירה, וכשאנשים הציעו לו סכום מסוים, אמר לעצמו שאם הם מוכנים לשלם כל כך הרבה, כנראה הסוס שווה יותר. הוא המשיך לעלות במחיר, בכל פעם מוכיח לעצמו שהסוס בוודאי שווה כפליים או יותר. כך הלך ונסחף בדמיון שהסוס שווה הון עצום, עד שהגיע למלך. גם כשהמלך עצמו הציע לו סכום גבוה מאוד, האיש סירב ובטוח שהסוס עדיין שווה יותר.

כיצד הסוס "נעלם" בתוך הפלומפ (המשאבה)?

לבסוף לקח האיש את הסוס להשקותו, ובמקום הייתה משאבה צרה (פלומפ). לפתע, נדמה לאיש שהסוס קפץ לתוך הפלומפ ונעלם לגמרי. הוא זעק וזעק, ואנשים חשבו שהוא משוגע, כי לא ייתכן שסוס גדול ייכנס לפתח צר כל כך. כשניסה להתרחק מהמקום, ראה שוב בעיני רוחו את הסוס "מוציא את הראש" מהפלומפ, וחזר לצעוק. אנשים התקהלו סביבו והיכו אותו מפני שנראה להם שאיבד את דעתו. כמה פעמים הוא ניסה ללכת, ושוב ראה את "ראש הסוס", ושוב צעק, ושוב קיבל מכות ממי שחשבוהו למשוגע.

איך מתקשר הסיפור למרדף אחרי הרצון והאושר?

לפי רבי נחמן מברסלב, כך בדיוק פועל היצר הרע (הסיטרא אחרא). הוא מפתה את האדם לחשוב שהתשוקות שלו הן "מציאה גדולה", ושאם רק יתאמץ עוד קצת, ישיג משהו שווה הרבה יותר. בכל פעם שהאדם מתקרב אל התאווה, היא כאילו עומדת להתממש, אבל ברגע האחרון "נעלמת". כשנדמה לאדם שהתאוות קצת נרגעות, הוא מתחיל לחשוב לצאת מזה, אך מיד נגלית שוב "ראש התאווה" כדי לפתותו, והוא שב לרדוף אחריה. כך האדם נשאב למרוץ החיים, למרדף אחרי האושר והדרך אל האושר, בלי להבין שמדובר באשליה שחוזרת ומופיעה כדי לתפוס אותו שוב.

מהו המסר המרכזי של מעשה הסוס והמשאבה?

הסיפור מדגיש את האופי החמקמק של התאוות והמשאלות שנראות כאוצר נפלא, אך הן עלולות להתברר כדבר חסר ערך. ממש כמו האיש שרדף אחר מחיר הסוס, כך האדם רודף אחרי הרצון שלו ונדמה לו ש"עכשיו יבוא הפתרון הגדול". בכל פעם שהתאווה "נעלמת", הוא סובל, ואז כשנדמה שהיא חוזרת, הוא רודף אחריה בשנית. מסר זה מתחבר לרעיונות של רבי נחמן מברסלב בסיפורי מעשיות נוספים, המלמדים כיצד הרצונות והאשליות יכולים להוליך שולל ולגרום לאדם להמשיך לרוץ אחר תענוגות שאינם באמת ממלאים אותו לאורך זמן.
אליעד: עכשיו נקרא "שיחות שאחר המעשיות", סופר סיפור על בן אדם שהיה כל הזמן נוסע לחוץ - לארץ והיה מתעכב שם הרבה, ושאלו למה הוא מתעכב שם? הוא כל הזמן אמר עכשיו אני יביא את "המכה" ורק אז יחזור.

"היה איש אחד שלא האמין במה שאומרים העולם שיש לצים מסיטרא אחרא שבאים לפעמים ומטעים בני אדם", באו לבן אדם וסיפרו לו שיש שדים שהם מתחזים ומטעים אותך בכל מיני דברים, והבן אדם לא האמין לזה.

"פעם אחת בלילה בא אצלו לץ אחד וקראו אל החוץ שיצא", פעם אחת הוא ישב בבית בלילה ובא אליו לץ (שד) וקרא לו החוצה ויצא והלץ הראה לו סוס למכירה, והסוס מצא חן בעיניו ושאל למחירו? והשיב ארבע אדומים (מטבעות).

"וראה שהוא שווה בשווי שמונה אדומים כי הוא סוס מובחר וטוב מאוד, וקנה אצלו הסוס בעד ארבע אדומים והיה אצלו מציאה גדולה, למחר הוציא הסוס למכור ועמדו על המקח ורצו לתת לו איזה סך, ואמר מסתמא אם נותנים לי סך כזה הוא שווה כפליים ולא נתרצה".

"הוליך הסוס להלן רצו לתת לו גם כן כפליים כרצונו ואמר מסתמא שווה יותר כפליים מזה הסך והוליך הסוס להלן עד שנכנס מכירת הסוס לאלפים ולא נתרצה אם אחד למוכרו כי כל מה שרצו לתת לו אמר מסתמא שווה יותר מכפליים עד שלא נמצא מי שיקחו והוליכו למלך ורצה לתת לו המלך סך עצום כי הסוס הוטב מאוד מאוד בעיני כל ולא נתרצה גם כן ואמר מסתמא שווה יותר".

"והלך מהמלך עם הסוס להשקותו והיה שם פלומפ (באר עם משאבה) שמשם משקים וקפץ הסוס לתוך הפלומפ ונתעלם ואיננו"

רבי נחמן אומר שהיה נדמה לו שהסוס קפץ לתוך המשאבה ונעלם, כי היה מעשה לצים, וצעק מאוד על זה ונתקבצו בני העולם לקול זעקתו, השיב שהסוס שלו קפץ אל תוך הפלומפ והכו אותו כי נדמה למשוגע כי נקב הפלומפ צר מאוד ואיך אפשר שהסוס יקפוץ לשם?!?

וראה שמכים אותו והוא נראה כמשוגע ורצה ללכת משם, בתוך שרצה ללכת משם והנה הסוס מושיט ראשו מתוך הפלומפ, והתחיל לצעוק שנית מחמת שנדמה לו שיש שם סוסו ונתקבצו אצלו שוב בני העולם והכו אותו שנית כי הוא משוגע, ורצה שוב ללכת משם כיון שרצה לילך והנה מושיט שוב הסוס את ראשו מהפלומפ והתקבצו שוב והיכו אותו.

רבי נחמן אומר שכך ה "סיטרא אחרא" מטעה את האדם בכל פעם על לא דבר בשקר גמור שאין בו ממש והוא האדם הולך אחרי ה" יצר הרע" הזה ונדמה לו כל פעם שירוויח יותר וימלא תאוותו יותר ורץ אחריהם כמה עיתים ופתאום נתעלמו ובורחים ומסתלקים ממנו כל התאוות כאשר מזדמן לפעמים שהתאוות מסתלקין קצת וכאשר האדם רוצה להיפרד מהם חוזרים ומושיטים ראשם והוא חוזר ורודף אחריהם.


לְעִנְיָן שֶׁהָיוּ מְסַפְּרִים מֵאֶחָד, שֶׁהָיָה אָז בִּכְרַךְ גָּדוֹל שֶׁל עֲיָרוֹת הָעוֹבְדֵי כּוֹכָבִים

וְנִתְעַכֵּב שָׁם הַרְבֵּה מֵחֲמַת שֶׁנִּדְמָה לוֹ בְּכָל פַּעַם שֶׁעַכְשָׁו יִפְעל

וְכֵן בְּכָל פַּעַם, עַד שֶׁנִּתְעַכֵּב הַרְבֵּה שָׁם

וְאָמַר, שֶׁכֵּן הַדֶּרֶךְ כְּשֶׁבָּאִין לִמְקוֹמוֹת כָּאֵלּוּ שֶׁנִּדְמֶה בְּכָל פַּעַם עַתָּה אֶפְעל עַתָּה אֶפְעל וְכוּ' וְכוּ'

וְסִפֵּר מַעֲשֶׂה

שֶׁהָיָה אִישׁ אֶחָד שֶׁלּא הֶאֱמִין בַּמֶּה שֶּׁאוֹמְרִים הָעוֹלָם, שֶׁיֵּשׁ לֵצִים מִסִּטְרָא אָחֳרָא

שֶׁבָּאִים לִפְעָמִים וּמַטְעִין בְּנֵי אָדָם

כְּמוֹ שֶׁאֵרַע כַּמָּה פְּעָמִים

וְהוּא לא הֶאֱמִין בָּזֶה

פַּעַם אֶחָד בַּלַּיְלָה בָּא אֶצְלוֹ לֵץ אֶחָד

וּקְרָאוֹ אֶל הַחוּץ שֶׁיֵּצֵא וְיָצָא לַחוּץ

וְהֶרְאָה לוֹ הַלֵּץ שֶׁיֵּשׁ לוֹ סוּס נָאֶה לִמְכּר

וַיַּרְא, וְהִנֵּה הוּא סוּס נָאֶה מְאד

וּשְׁאָלוֹ: כַּמָּה אַתָּה רוֹצֶה?

הֵשִׁיב הַלֵּץ: אַרְבָּעָה אֲדוּמִים

וְרָאָה שֶׁהוּא שָׁוֶה בְּשׁפִי שְׁמוֹנָה אֲדוּמִים

כִּי הוּא סוּס מֻבְחָר וְטוֹב מְאד

וְקָנָה אֶצְלוֹ הַסּוּס בְּעַד אַרְבָּעָה אֲדוּמִים

וְהָיָה אֶצְלוֹ מְצִיאָה גְּדוֹלָה

לְמָחָר הוֹצִיא הַסּוּס לִמְכּר

וְעָמְדוּ עַל הַמִּקָּח

וְרָצוּ לִתֵּן לוֹ אֵיזֶה סַךְ

אָמַר: מִסְּתָמָא אִם נוֹתְנִין לִי סַךְ כָּזֶה, הוּא שָׁוֶה כִּפְלַיִם!

וְלא נִתְרַצָּה

וְהוֹלִיךְ הַסּוּס לְהַלָּן

וְרָצוּ לִתֵּן לוֹ גַּם כִּפְלַיִם כִּרְצוֹנוֹ

אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר כִּפְלַיִם מִזֶּה הַסַּךְ

וְכֵן הוֹלִיךְ הַסּוּס לְהַלָּן

עַד שֶׁנִּכְנַס סַךְ מְכִירַת הַסּוּס לַאֲלָפִים

וְלא נִתְרַצָּה עִם אֶחָד לְמָכְרוֹ

כִּי כָּל מַה שֶּׁרָצוּ לִתֵּן לוֹ אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר בְּכִפְלַיִם

עַד שֶׁלּא נִמְצָא מִי שֶׁיִּקָּחֵהוּ, [אלא] רַק הַמֶּלֶךְ

וְהוֹלִיכוֹ לְהַמֶּלֶךְ

וְרָצָה לִתֵּן לוֹ הַמֶּלֶךְ סַךְ עָצוּם

כִּי הַסּוּס הוּטַב מְאד מְאד בְּעֵינֵי כָּל

וְלא נִתְרַצָּה עִם הַמֶּלֶךְ גַּם כֵּן

כִּי אָמַר: מִסְּתָמָא שָׁוֶה יוֹתֵר

עַד שֶׁגַּם הַמֶּלֶךְ לא קָנָה הַסּוּס

וְהָלַךְ מֵהַמֶּלֶךְ עִם הַסּוּס לְהַשְׁקוֹתוֹ

וְהָיָה שָׁם פְּלוֹמְפְּ [משאבה] שֶׁמִּשָּׁם מַשְׁקִין

וְקָפַץ הַסּוּס לְתוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ, וְנִתְעַלֵּם וְאֵינֶנּוּ

[הַיְנוּ שֶׁנִּדְמֶה לוֹ כָּךְ

כִּי הָיָה מַעֲשֵׂה לֵצִים כָּל הָעִנְיָן שֶׁל הַסּוּס]

וְצָעַק מְאד עַל זֶה

וְנִתְקַבְּצוּ אֵלָיו בְּנֵי הָעוֹלָם לְקוֹל זַעֲקָתוֹ

וְשָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: מָה אַתָּה צוֹעֵק?

הֵשִׁיב, שֶׁהַסּוּס שֶׁלּוֹ קָפַץ לְתוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִכּוּ אוֹתוֹ הַכֵּה וּפָצוֹעַ

כִּי נִדְמָה לִמְשֻׁגָּע

כִּי נֶקֶב הַפְּלוֹמְפְּ צַר מְאד, וְאֵיךְ אֶפְשָׁר שֶׁיִּקְפּץ הַסּוּס לְשָׁם?!

וְרָאָה שֶׁמַּכִּין אוֹתוֹ וְהוּא נִרְאֶה כִּמְשֻׁגָּע, וְרָצָה לֵילֵךְ מִשָּׁם

בְּתוֹךְ שֶׁרָצָה לֵילֵךְ מִשָּׁם

וְהִנֵּה הַסּוּס מַתְחִיל לְהוֹשִׁיט ראשׁוֹ מִתּוֹךְ הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִתְחִיל לִצְעק שֵׁנִית: אֲהָהּ אֲהָהּ!

מֵחֲמַת שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁיֵּשׁ שָׁם סוּסוֹ

וְנִתְקַבְּצוּ שׁוּב אֶצְלוֹ בְּנֵי הָעוֹלָם, וְהִכּוּ אוֹתוֹ שֵׁנִית, כִּי הוּא מְשֻׁגָּע כַּנַּ"ל

וְרָצָה שׁוּב לֵילֵךְ מִשָּׁם

כֵּיוָן שֶׁרָצָה לֵילֵךְ וְהִנֵּה מוֹשִׁיט שׁוּב הַסּוּס אֶת ראשׁוֹ מִן הַפְּלוֹמְפְּ

וְהִתְחִיל לִצְעק עוֹד כַּנַּ"ל

וְנִתְקַבְּצוּ שׁוּב אֵלָיו וְהִכּוּהוּ כַּנַּ"ל

כָּךְ הַסִּטְרָא אָחֳרָא מַטְעָה אֶת הָאָדָם בְּכָל פַּעַם

עַל לא דָּבָר, בְּשֶׁקֶר גָּמוּר שֶׁאֵין בּוֹ מַמָּשׁ

וְהוּא נִסָּת אַחֲרֶיהָ, וְהוֹלֵךְ אַחֲרֶיהָ

וְנִדְמֶה לוֹ בְּכָל פַּעַם שֶׁיַּרְוִיחַ יוֹתֵר וִימַלֵּא תַּאֲוָותוֹ יוֹתֵר

וְרָץ אַחֲרֵיהֶם כַּמָּה עִתִּים, וּפִתְאם נִתְעַלְּמוּ

וּבוֹרְחִים וּמִסְתַּלְּקִים מִמֶּנּוּ כָּל הַתַּאֲווֹת

כַּאֲשֶׁר מִזְדַּמֵּן לִפְעָמִים, שֶׁהַתַּאֲווֹת מִסְתַּלְּקִים קְצָת

וְכַאֲשֶׁר הָאָדָם רוֹצֶה לִפָּרֵד מֵהֶם

אֲזַי חוֹזְרִים וּמוֹשִׁיטִים ראשָׁם

וְהוּא חוֹזֵר וְרוֹדֵף אַחֲרֵיהֶם

וְכֵן מִתְנַהֵג לְהַלָּן

שֶׁתֵּכֶף שֶׁמּוֹשִׁיטִים ראשָׁם הוּא חוֹזֵר לִרְדּף אַחֲרֵיהֶם

וְלא בִּאֵר הָעִנְיָן יוֹתֵר

וְהָבֵן הֵיטֵב
שקרים הימנעות לרדוף אחריה הדרך אל האושר ברסלב בני אדם השגת מטרות היסוס טעויות להתחבר לרע לפתות אושר ברסלב דרך אל האושר הדרך אל האושר המרדף המרדף אחר המרדף אחרי אושר המרדף אחרי האושר המרדף אחרי הרצון המרדף אחרי הרצונות המרוץ אל האושר הרצון מעשה בסוס ובפלומפ מעשה הסוס והמשאבה מעשה הסוס והפלומפ מעשיות מרוץ החיים סיפור סיפורי מעשיות רבי נחמן מברסלב רצון
צריך או רוצה? האם האדם צריך או רוצה? האם אתה פועל מתוך רצון או צורך?
... . כאשר האדם חוקר את הנושא הנל הוא מכיר את עצמו טוב יותר. מכיר את עצמו = מבין את עצמו = מקבל את עצמו = אוהב את עצמו = מאושר.
רצונות - כיצד נוצרים רצונות? מה יוצר תחושת טוב?
...כך הם הופכים לבסיסיים יותר, שורשיים יותר, ודומים יותר אצל כל בני האדם, בעלי החיים וכולי. מי שיתבונן יראה, כי ככל שהאדם ממוקד יותר ברצונות החיצוניים שלו, כך הוא מגדיל את כמות הרע שיש לו בחיים. הרצון החיצוני ביותר, הוא הרצון שמניע את הפעולה הסופית והספציפית. ככל שהרצון חיצוני יותר, כך קיימות יותר אלטרנטיבות שהמציאות תתנגש עם הרצון. רצון שונה מ: מציאות = רע. רצון = מציאות = טוב. ככל שהאדם מעמיק ומזדהה עם הרצון הפנימי שלו, דהיינו, שהאדם זוכר תמיד לקשר...
נקמה / סליחה - ממה נובע רצון לנקמה? איך לסלוח למי שפגע בך ולוותר על הנקמה?
...נוספת של הצד השני. וכן הלאה. אז מה בעצם עושים? תשובה: גורמים לרצון לנקמה להיעלם. איך גורמים לרצון לנקמה להיעלם? תשובה: על ידי סליחה ומחילה של האדם לזה שפגע בו. איך האדם יכול לסלוח לזה שפגע בו? תשובה: על ידי אהבה עצמית. הרצון לנקמה נובע אך ורק מחוסר אהבה עצמית של האדם לעצמו. כאשר האדם אוהב את עצמו באמת, הוא אוהב גם את כולם באותה המידה כמו שהוא אוהב את עצמו. הסבר: מדוע בעצם האדם רוצה לנקום? תשובה: בגלל שהאגו של האדם נפגע. האירוע פגע באגו של האדם ולכן...
סליחה / לדון לכף זכות - איך לסלוח וללמד זכות? איך להתגבר על רצון לנקמה?
... סנגור אמיתי = חיפוש הסיבה האמיתית שבגללה האירוע קרה ולימוד כף זכות אמיתי = סיבה אמיתית = אמת = אושר . זא חפש את האמת המלאה שבגללה עשית את מה שעשית. נסה להבין מה הייתה הסיטואציה והתמונה המלאה של הנסיבות שהביאו אותך ...
שלמות שאין שלמות אחריה - איך להגיע לשלמות? מה בדיוק לרצות כדי להגיע לשלמות?
...= אין סוף רצון = כל הרצון כולו של האדם ממוקד אך ורק בלהגיע לשלמות המוחלטת. המחשבה של האדם מסוגלת להכיל רק דברים שיש להם סוף. המציאות היא אין סופית. כדי שהמציאות האין סופית תתאחד עם השכל של האדם, לשם כך האדם צריך רצון אין סופי. כאשר יש לאדם רצון אין סופי להבין את המהות המאחדת של המציאות, על ידי זה האין סוף של המציאות נכנס לתוך המחשבה הסופית של האדם (באמצעות כוח הדמיון רגש). כדי להיות מסוגל להבין את המציאות בשלמות, צריך רצון אין סופי. רצון אין סופי...
בריחה מהמציאות / לברוח מעצמך - למה האדם רוצה לברוח? להיכן אפשר לברוח מהעולם?
...על המהות האמיתית של המקומות השונים, על ידי זה האדם מגלה כי בעצם מה שהוא רוצה נמצא בכל מקום. כך שאכן אפשרי לברוח למקום אחר, על ידי זה שבורחים לתוך המהות הפנימית של המקום עצמו, שהיא אחת. כאשר האדם מבין שמצד המהות של המקומות כולם, הכל אחד, ממילא הוא אכן יוצא מהמקום שלו ומרגיש טוב אמיתי בכל מקום. ככל שהאדם מחובר יותר לפנימיות של עצמו ושל המציאות, כך הוא מסתדר ומרגיש טוב יותר ביותר מקומות. עד השלמות שבה האדם מרגיש שלמות בכל מקום באשר הוא. על אדם כזה ניתן...
רצון למות / רצון להתאבד / רצון לישון / רצון לברוח / רצון להיעלם - מהם? ומה הפתרון?
... נהנה מכל דבר כפי מה שהוא. להיות בהרמוניה עם המציאות = להתמזג עם המציאות = לבטל את האני הנפרד מהמציאות = להיעלם אל תוך המציאות = להיות כלום כלפי המציאות = להיות באחדות עם המציאות. כאשר אין לאדם אגו, הרי שהוא מאושר באמת, מאחר ששום דבר לא הולך לו נגד רצונו. וממילא הוא ...
מודל לחיקוי - כמו מי ברצונך להיות? איך להצליח להיות, כמו הדמות שאותה אתה מעריץ?
... של האדם להיות כמוה. דמות לחיקוי = דמות שהאדם חושב שאם הוא יהיה כמוה הוא יהיה מאושר . דמות לחיקוי = דמות שהאדם חושב שאם הוא יהיה כמוה, לא יהיה חסר לו ... לא לשכוח לשאול את השאלות החשובות ביותר, שהן: האם הדמות שברצוני להיות כמוה, מאושרת בשלמות? האם חסר לה משהו? האם יש לה הכל? האם יש לה פחד ממשהו? האם ... דבר? האם הדמות שברצוני להיות כמוה אינה מרגישה חסר של שום דבר בעולם? האם היא מאושרת באמת? וכיוב. התכלית הסופית של האדם היא להרגיש טוב, ולכן עליו ...
בחירה חופשית / רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר?
... בשלום עם עצמו באמת = אהבה אמיתית באמת של האדם את עצמו ואת המציאות = אושר בשלמות. ...
חופש / החופש לעשות כרצונך - מהו חופש אמיתי? איך להגיע לחופש מלא?
... טוב אחר מושלם, הכל מושלם בעיניו באותה המידה. יש לחדד ולהסביר: כי לראות את הטוב שיש בכל דבר, פירושו גם במה שקורה לאדם עצמו. לראות את הטוב בכל דבר היינו שכל מה שקורה לאדם הוא מרגיש תמיד אושר ושלמות מוחלטת. לראות את הטוב שיש בכל דבר, היינו שהאדם אינו חושב שמשהו אחד טוב יותר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, מעשה הסוס והפלומפ, מעשה הסוס והמשאבה, מעשה בסוס ובפלומפ, המרדף אחרי הרצון, המרדף אחרי האושר, הדרך אל האושר, המרוץ אל האושר, מרוץ החיים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: דרך להשתחרר, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דרך להשתחרר, איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, מאמן אישי לנוער, אימון אישי להרזיה בנושא דרך להשתחרר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 19:44:36 - wesi1