8:41אושר רחוק, אושר קרוב, היכן נמצא האושר? היכן לחפש את האושר? איך להיות מאושר? הדרך אל האושר, החיפוש אחרי האושר, טיפים לאושר, טיפים להיות מאושר, הדרך להיות מאושר, להשיג אושר
מה הדבר שהכי מרחיק אנשים מהאושר שלהם?
הדבר המרכזי שמונע מבני אדם לחוות אושר אמיתי הוא האמונה שהאושר נמצא במקום רחוק מהם. אנשים רבים מאמינים שכדי להרגיש טוב, הם צריכים להשיג משהו חדש, לשנות דבר מסוים או להשיג מטרה שעדיין לא הושגה. לדוגמה, כשאדם מרגיש רע, השאלות הראשונות שעולות בראשו הן בדרך כלל: "מה אני צריך לעשות כדי להרגיש טוב?", "מה אני צריך לקנות?" או "מה אני צריך לשנות?". במקום לשאול שאלות כאלו, כדאי לשאול שאלות אחרות כמו: "מה טוב במה שיש לי עכשיו?" או "איפה בתוך המציאות הקיימת שלי נמצא האושר?".
כשאדם חווה סבל או חוסר נחת, במקום לברוח ולחפש תשובות מבחוץ, עדיף להתמקד במצבו הנוכחי ולנסות למצוא את הטוב והחיובי במה שכבר קיים בחייו. ישנה נטייה כללית לחשוב שהאושר נמצא במקום אחר ולכן, גם כאשר האדם משיג את מה שחיפש, הוא מיד מחפש יעד חדש ומרוחק אחר. בצורה הזו האדם לעולם לא יגיע לאושר, כיוון שהאושר תמיד נראה מרוחק ממנו.
איך אפשר להתחבר לאושר או לאלוהים דרך מה שיש עכשיו?
במקום לחפש את אלוהים או את האושר במקומות חדשים ורחוקים, אליעד כהן מציע להתעמק במה שכבר קיים בחיינו ולהבין אותו לעומק. לדוגמה, מי שרוצה להתקרב לאלוהים, במקום לנסות לבצע פעולות מיוחדות מחוץ לשגרה, כדאי שימשיך לעשות את אותם דברים שהוא כבר עושה, רק עם התבוננות והעמקה רבה יותר. במקום לעזוב את החיים ולחפש משמעות במקום אחר, יש לחפש את המשמעות והאושר בתוך מה שאנחנו כבר עושים, בתוך החיים עצמם.
לדוגמה, אם יש לאדם מטרה להרוויח כסף, במקום לחשוב "מה אני צריך לעשות חדש?", הוא יכול לחשוב כיצד לנצל בצורה מיטבית את המשאבים שיש לו כבר עכשיו, מבלי לחכות לפריצה או לתנאים אידיאליים. הגישה הזו מנוגדת לאמונה שרק אחרי פעולה מסוימת או השגת יעד מסוים, האדם יוכל לחוש מאושר. אליעד טוען שהאושר וההצלחה אינם נמצאים במרחק אלא נמצאים בדיוק במקום שבו אנחנו נמצאים כרגע, רק צריך לשנות את הפרספקטיבה שלנו.
האם ההבנה שהאושר נמצא כבר עכשיו תגרום לאדם להיות פסיבי?
ישנה שאלה נפוצה לגבי התפיסה הזאת: האם אדם שמאמין שהכל טוב כפי שהוא עכשיו, יהפוך לפסיבי, כנוע או יפסיק לפעול? אליעד כהן מסביר שהתפיסה שהוא מציע לא אומרת להפסיק לפעול או לעשות דברים חדשים, אלא פשוט להבין שהשלמות הפנימית כבר קיימת. אפשר גם להרגיש שלמות פנימית וגם להמשיך לפעול ולפתח דברים בחיים. הוא מציע לשלב בין שני הדברים: להבין שהאושר קיים עכשיו, ולצד זה להמשיך לפעול ולשפר את מה שיש.
עוד נקודה שמוסברת היא שלפעמים גם החיפוש אחר האושר הפנימי הוא סוג של הרחקה של האושר, כי אז האדם עדיין מתעסק בחיפוש. לכן, לפעמים עדיף אפילו לא לחפש את האושר בכלל, אלא להבין שגם המצב הנוכחי שבו לא מחפשים, הוא עצמו יכול להיות המצב המאושר והשלם.
האם מניעות וקשיים יכולים לקרב אותנו לאושר?
אנשים רבים מאמינים שכאשר יש להם בעיה או מניעה, הם מתרחקים מהאושר שלהם. לפי אליעד כהן, דווקא המניעות, הבעיות והקשיים יכולים להיות ההזדמנות למצוא את האושר. במקום להתרחק ולחפש פתרונות חדשים, יש להסתכל פנימה אל תוך הקושי ולראות כיצד ניתן להשתמש בו כדי להתקרב לאושר.
לדוגמה, אם אדם חווה קושי מסוים, במקום מיד לשאול "איך אני פותר את הבעיה הזו?", הוא יכול לשאול "מה בתוך הקושי הזה יכול לעזור לי להתקדם אל האושר?". לפעמים דווקא הקשיים הם ההזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולכן אין צורך לברוח מהם או לחפש פתרונות רחוקים.
איך להתמודד עם תחושת הערפל ואיבוד הדרך אל האושר?
לפעמים אנשים חווים מצב של ערפל או בלבול, שבו הם שוכחים את ההבנה שהאושר נמצא כאן ועכשיו. הם מבטיחים לעצמם מראש שיזכרו את הדרך, אך ברגע האמת הם שוב הולכים לאיבוד ומחפשים רחוק. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא מנגנון פנימי שאומר לנו שהשלמות נמצאת במקום אחר, וגורם לנו להאמין שהאושר נמצא במקום רחוק ולא כאן ועכשיו.
הפתרון לכך הוא להכיר וללמוד את מנגנון החשיבה הזה יותר ויותר לעומק, עד שנוכל להפנים את ההבנה שהאושר תמיד כאן. ככל שנתרגל את ההבנה הזו יותר, כך נצליח להתגבר על הערפל ולא נשכח את הדרך האמיתית לאושר.
איך אפשר לשלב את ההבנה שהאושר פנימי בתוך החיים?
אליעד כהן מדגיש שההבנה כי האושר נמצא כאן ועכשיו לא מחייבת להפסיק את החיים או להתנתק מהעולם. במקום זאת, כדאי לקחת את ההבנה הזו וליישם אותה בתוך החיים עצמם. כלומר, לא להתנתק מהחיים כדי לחפש את האושר, אלא ללמוד לחוות את האושר בתוך חיי היום - יום, בתוך כל דבר שאנחנו עושים.
מהי הדרך האמיתית אל האושר הפנימי?
הדרך האמיתית לאושר, לפי אליעד כהן, היא ההבנה שהאושר נמצא בתוך המצב הנוכחי, בתוך מה שכבר יש. במקום לרוץ לחפש פתרונות רחוקים, האדם צריך ללמוד להסתכל פנימה ולראות שהשלמות כבר קיימת כאן. לא חייבים לשנות או להוסיף דבר, לפעמים, הפתרון הטוב ביותר הוא ההבנה וההעמקה במה שכבר יש לנו, במציאות הנוכחית ובכל רגע נתון.
הדבר המרכזי שמונע מבני אדם לחוות אושר אמיתי הוא האמונה שהאושר נמצא במקום רחוק מהם. אנשים רבים מאמינים שכדי להרגיש טוב, הם צריכים להשיג משהו חדש, לשנות דבר מסוים או להשיג מטרה שעדיין לא הושגה. לדוגמה, כשאדם מרגיש רע, השאלות הראשונות שעולות בראשו הן בדרך כלל: "מה אני צריך לעשות כדי להרגיש טוב?", "מה אני צריך לקנות?" או "מה אני צריך לשנות?". במקום לשאול שאלות כאלו, כדאי לשאול שאלות אחרות כמו: "מה טוב במה שיש לי עכשיו?" או "איפה בתוך המציאות הקיימת שלי נמצא האושר?".
כשאדם חווה סבל או חוסר נחת, במקום לברוח ולחפש תשובות מבחוץ, עדיף להתמקד במצבו הנוכחי ולנסות למצוא את הטוב והחיובי במה שכבר קיים בחייו. ישנה נטייה כללית לחשוב שהאושר נמצא במקום אחר ולכן, גם כאשר האדם משיג את מה שחיפש, הוא מיד מחפש יעד חדש ומרוחק אחר. בצורה הזו האדם לעולם לא יגיע לאושר, כיוון שהאושר תמיד נראה מרוחק ממנו.
איך אפשר להתחבר לאושר או לאלוהים דרך מה שיש עכשיו?
במקום לחפש את אלוהים או את האושר במקומות חדשים ורחוקים, אליעד כהן מציע להתעמק במה שכבר קיים בחיינו ולהבין אותו לעומק. לדוגמה, מי שרוצה להתקרב לאלוהים, במקום לנסות לבצע פעולות מיוחדות מחוץ לשגרה, כדאי שימשיך לעשות את אותם דברים שהוא כבר עושה, רק עם התבוננות והעמקה רבה יותר. במקום לעזוב את החיים ולחפש משמעות במקום אחר, יש לחפש את המשמעות והאושר בתוך מה שאנחנו כבר עושים, בתוך החיים עצמם.
לדוגמה, אם יש לאדם מטרה להרוויח כסף, במקום לחשוב "מה אני צריך לעשות חדש?", הוא יכול לחשוב כיצד לנצל בצורה מיטבית את המשאבים שיש לו כבר עכשיו, מבלי לחכות לפריצה או לתנאים אידיאליים. הגישה הזו מנוגדת לאמונה שרק אחרי פעולה מסוימת או השגת יעד מסוים, האדם יוכל לחוש מאושר. אליעד טוען שהאושר וההצלחה אינם נמצאים במרחק אלא נמצאים בדיוק במקום שבו אנחנו נמצאים כרגע, רק צריך לשנות את הפרספקטיבה שלנו.
האם ההבנה שהאושר נמצא כבר עכשיו תגרום לאדם להיות פסיבי?
ישנה שאלה נפוצה לגבי התפיסה הזאת: האם אדם שמאמין שהכל טוב כפי שהוא עכשיו, יהפוך לפסיבי, כנוע או יפסיק לפעול? אליעד כהן מסביר שהתפיסה שהוא מציע לא אומרת להפסיק לפעול או לעשות דברים חדשים, אלא פשוט להבין שהשלמות הפנימית כבר קיימת. אפשר גם להרגיש שלמות פנימית וגם להמשיך לפעול ולפתח דברים בחיים. הוא מציע לשלב בין שני הדברים: להבין שהאושר קיים עכשיו, ולצד זה להמשיך לפעול ולשפר את מה שיש.
עוד נקודה שמוסברת היא שלפעמים גם החיפוש אחר האושר הפנימי הוא סוג של הרחקה של האושר, כי אז האדם עדיין מתעסק בחיפוש. לכן, לפעמים עדיף אפילו לא לחפש את האושר בכלל, אלא להבין שגם המצב הנוכחי שבו לא מחפשים, הוא עצמו יכול להיות המצב המאושר והשלם.
האם מניעות וקשיים יכולים לקרב אותנו לאושר?
אנשים רבים מאמינים שכאשר יש להם בעיה או מניעה, הם מתרחקים מהאושר שלהם. לפי אליעד כהן, דווקא המניעות, הבעיות והקשיים יכולים להיות ההזדמנות למצוא את האושר. במקום להתרחק ולחפש פתרונות חדשים, יש להסתכל פנימה אל תוך הקושי ולראות כיצד ניתן להשתמש בו כדי להתקרב לאושר.
לדוגמה, אם אדם חווה קושי מסוים, במקום מיד לשאול "איך אני פותר את הבעיה הזו?", הוא יכול לשאול "מה בתוך הקושי הזה יכול לעזור לי להתקדם אל האושר?". לפעמים דווקא הקשיים הם ההזדמנות ללמוד ולהתפתח, ולכן אין צורך לברוח מהם או לחפש פתרונות רחוקים.
איך להתמודד עם תחושת הערפל ואיבוד הדרך אל האושר?
לפעמים אנשים חווים מצב של ערפל או בלבול, שבו הם שוכחים את ההבנה שהאושר נמצא כאן ועכשיו. הם מבטיחים לעצמם מראש שיזכרו את הדרך, אך ברגע האמת הם שוב הולכים לאיבוד ומחפשים רחוק. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא מנגנון פנימי שאומר לנו שהשלמות נמצאת במקום אחר, וגורם לנו להאמין שהאושר נמצא במקום רחוק ולא כאן ועכשיו.
הפתרון לכך הוא להכיר וללמוד את מנגנון החשיבה הזה יותר ויותר לעומק, עד שנוכל להפנים את ההבנה שהאושר תמיד כאן. ככל שנתרגל את ההבנה הזו יותר, כך נצליח להתגבר על הערפל ולא נשכח את הדרך האמיתית לאושר.
איך אפשר לשלב את ההבנה שהאושר פנימי בתוך החיים?
אליעד כהן מדגיש שההבנה כי האושר נמצא כאן ועכשיו לא מחייבת להפסיק את החיים או להתנתק מהעולם. במקום זאת, כדאי לקחת את ההבנה הזו וליישם אותה בתוך החיים עצמם. כלומר, לא להתנתק מהחיים כדי לחפש את האושר, אלא ללמוד לחוות את האושר בתוך חיי היום - יום, בתוך כל דבר שאנחנו עושים.
מהי הדרך האמיתית אל האושר הפנימי?
הדרך האמיתית לאושר, לפי אליעד כהן, היא ההבנה שהאושר נמצא בתוך המצב הנוכחי, בתוך מה שכבר יש. במקום לרוץ לחפש פתרונות רחוקים, האדם צריך ללמוד להסתכל פנימה ולראות שהשלמות כבר קיימת כאן. לא חייבים לשנות או להוסיף דבר, לפעמים, הפתרון הטוב ביותר הוא ההבנה וההעמקה במה שכבר יש לנו, במציאות הנוכחית ובכל רגע נתון.
- איך למצוא אושר בחיים?
- האם חיסרון מרחיק אותנו מהאושר?
- איפה למצוא את האושר הפנימי?
- מהי הדרך האמיתית אל האושר?
- כיצד להשיג שלמות פנימית?
מה הדבר שהכי מרחיק אנשים מהאושר שלהם?
הרבה אנשים לא מצליחים למצוא את האושר כי הם מאמינים שהוא נמצא רחוק מהם, במקום להבין שהוא קרוב אליהם. אחד הדברים שמרחיקים את האנשים מהאושר הוא ההתעסקות בחיסרון ובמה שחסר להם. כשבן אדם מרגיש רע, הוא נוטה לשאול "מה אני צריך לעשות כדי להרגיש טוב?" או "מה אני צריך לשנות כדי להיות מאושר?". במקום לשאול את השאלות הללו, כדאי לשאול "מה טוב במה שיש לי עכשיו?" או "איפה אני יכול למצוא את האושר במצב הנוכחי שלי?".
המנטליות שמוביל אותנו לחשוב שהאושר נמצא במרחק מונעת מאיתנו להרגיש טוב במצבים שבהם אנחנו נמצאים. כל הזמן אנחנו מחפשים את הפתרון בחוץ במקום להבין שהאושר יכול להיות כבר בתוך מה שאנחנו עושים עכשיו.
איך להתחבר לאלוהים או לאושר דרך מה שיש לנו עכשיו?
כמו שאדם שמחפש להתקרב לאלוהים עשוי לחפש אותו מחוץ לעצמו, יכול להיות שלפעמים התשובות נמצאות בתוך מה שאנחנו כבר עושים. אם אנו עוסקים במשהו, במקום להפסיק את מה שאנחנו עושים כדי לחפש את אלוהים, אולי כדאי פשוט להתעמק יותר במעשים שאנחנו עושים ולנסות להבין אותם לעומק. במקום לחפש את האושר במשהו חדש, כדאי לחפש אותו במה שכבר קיים.
אם אדם שואל את עצמו מה צריך לעשות כדי להרגיש טוב, אולי הפתרון הוא לא בתוספת חדשה אלא בהבנה עמוקה יותר של מה שיש לו כרגע. במקום לרוץ אחרי פתרונות חדשים או תוצאות חדשות, אפשר לשאול "מה טוב במה שאני כבר עושה?" ולמצוא את האושר בתוך זה.
האם לא להרגיש חיסרון עלול להוביל לעשייה פחותה?
היו מי שטוענים שגישה כזאת עלולה לגרום לאדם להרגיש שכאשר הכל טוב, הוא לא יתאמץ או יעשה דבר. הכוונה היא שהמחשבה שהאושר כבר בתוכנו עשויה להביא לאדם תחושת שלמות שתמנע ממנו עשייה. אבל התשובה לכך היא שניתן לחפש את האושר בתוכנו ולהמשיך לפעול. לא חייבים לבחור בין עשייה לבין שלמות פנימית, אפשר לשלב את שניהם. אדם יכול להתמקד בשיפור הדברים שהוא כבר עושה מבלי להרגיש צורך לשנות אותם לגמרי או להפסיקם.
האם העיסוק במניעה מסייע להתקרב לאושר?
בניגוד למחשבה שהפתרון נמצא רק בעשייה חיצונית, הדרך האמיתית היא להבין שלפעמים המניעה עצמה יכולה להיות ההזדמנות. המניעה, במקום להרחיק אותנו מהפתרון, יכולה להוביל אותנו אליו. כל התמודדות עם חיסרון או בעיה יכולה להיות בעצם צעד קרוב יותר להתקרבות לאושר אם נבין איך לנצל אותה.
מה עושים כאשר שוכחים את הדרך אל האושר?
לעיתים כשאנחנו נמצאים במצב של ערפל, כמו במקרה של אדם ששוכח את הדרך למרות שהוא יודע את הפתרון, אנחנו נוטים לחפש את התשובה רחוק במקום להסתכל במציאות הנוכחית שלנו. עלינו ללמוד יותר את הדרך שבה אנחנו חושבים ולהפנים את ההבנה שהשלמות כבר נמצאת כאן. כל צעד קטן שבו נבין שאנחנו לא צריכים לחפש את התשובה בחוץ עשוי להביא אותנו לאושר.
הרבה אנשים לא מצליחים למצוא את האושר כי הם מאמינים שהוא נמצא רחוק מהם, במקום להבין שהוא קרוב אליהם. אחד הדברים שמרחיקים את האנשים מהאושר הוא ההתעסקות בחיסרון ובמה שחסר להם. כשבן אדם מרגיש רע, הוא נוטה לשאול "מה אני צריך לעשות כדי להרגיש טוב?" או "מה אני צריך לשנות כדי להיות מאושר?". במקום לשאול את השאלות הללו, כדאי לשאול "מה טוב במה שיש לי עכשיו?" או "איפה אני יכול למצוא את האושר במצב הנוכחי שלי?".
המנטליות שמוביל אותנו לחשוב שהאושר נמצא במרחק מונעת מאיתנו להרגיש טוב במצבים שבהם אנחנו נמצאים. כל הזמן אנחנו מחפשים את הפתרון בחוץ במקום להבין שהאושר יכול להיות כבר בתוך מה שאנחנו עושים עכשיו.
איך להתחבר לאלוהים או לאושר דרך מה שיש לנו עכשיו?
כמו שאדם שמחפש להתקרב לאלוהים עשוי לחפש אותו מחוץ לעצמו, יכול להיות שלפעמים התשובות נמצאות בתוך מה שאנחנו כבר עושים. אם אנו עוסקים במשהו, במקום להפסיק את מה שאנחנו עושים כדי לחפש את אלוהים, אולי כדאי פשוט להתעמק יותר במעשים שאנחנו עושים ולנסות להבין אותם לעומק. במקום לחפש את האושר במשהו חדש, כדאי לחפש אותו במה שכבר קיים.
אם אדם שואל את עצמו מה צריך לעשות כדי להרגיש טוב, אולי הפתרון הוא לא בתוספת חדשה אלא בהבנה עמוקה יותר של מה שיש לו כרגע. במקום לרוץ אחרי פתרונות חדשים או תוצאות חדשות, אפשר לשאול "מה טוב במה שאני כבר עושה?" ולמצוא את האושר בתוך זה.
האם לא להרגיש חיסרון עלול להוביל לעשייה פחותה?
היו מי שטוענים שגישה כזאת עלולה לגרום לאדם להרגיש שכאשר הכל טוב, הוא לא יתאמץ או יעשה דבר. הכוונה היא שהמחשבה שהאושר כבר בתוכנו עשויה להביא לאדם תחושת שלמות שתמנע ממנו עשייה. אבל התשובה לכך היא שניתן לחפש את האושר בתוכנו ולהמשיך לפעול. לא חייבים לבחור בין עשייה לבין שלמות פנימית, אפשר לשלב את שניהם. אדם יכול להתמקד בשיפור הדברים שהוא כבר עושה מבלי להרגיש צורך לשנות אותם לגמרי או להפסיקם.
האם העיסוק במניעה מסייע להתקרב לאושר?
בניגוד למחשבה שהפתרון נמצא רק בעשייה חיצונית, הדרך האמיתית היא להבין שלפעמים המניעה עצמה יכולה להיות ההזדמנות. המניעה, במקום להרחיק אותנו מהפתרון, יכולה להוביל אותנו אליו. כל התמודדות עם חיסרון או בעיה יכולה להיות בעצם צעד קרוב יותר להתקרבות לאושר אם נבין איך לנצל אותה.
מה עושים כאשר שוכחים את הדרך אל האושר?
לעיתים כשאנחנו נמצאים במצב של ערפל, כמו במקרה של אדם ששוכח את הדרך למרות שהוא יודע את הפתרון, אנחנו נוטים לחפש את התשובה רחוק במקום להסתכל במציאות הנוכחית שלנו. עלינו ללמוד יותר את הדרך שבה אנחנו חושבים ולהפנים את ההבנה שהשלמות כבר נמצאת כאן. כל צעד קטן שבו נבין שאנחנו לא צריכים לחפש את התשובה בחוץ עשוי להביא אותנו לאושר.
- איך למצוא אושר בחיים?
- האם חיסרון מרחיק אותנו מהאושר?
- איפה למצוא את האושר הפנימי?
- מהי הדרך האמיתית אל האושר?
- כיצד להשיג שלמות פנימית?
עכשיו הנושא הוא כזה מה הדבר שהכי מרחיק אנשים מהאושר של עצמם, מה הדבר או באנלוגיה מה הכי מרחיק אותך נגיד מאלוהים נניח או מה הכי מרחיק אותך מהאושר עד עכשיו, מה האמת שיש הרבה דברים אוקי אבל בא נגיד אחד מהם.
ש: להתעסק בחיסרון.
אליעד: אחד הדברים שהכי מרחיקים את הבן אדם מהאושר זה, אתה איתנו אחד הדברים שהכי מרחיקים את הבן אדם מהאושר זה שהוא חושב שהאושר נמצא רחוק ולא קרוב, הסיבה שבן אדם לא מצליח להיות מאושר זה בגלל שהוא חושב שהאושר נמצא הרחק ממנו. מה זה אומר פרקטית זה אומר שכל פעם שרע לך ואתה רוצה להיות מאושר יש בן אדם שאומר "אוקי רע לי מה אני צריך לקנות כדי שיהיה לי טוב, מה אני צריך לעשות כדי שיהיה לי טוב, מה אני צריך לשנות כדי שיהיה לי טוב", אינסטינקטיבית "מה אני צריך לעשות, מה אני צריך להגיד" רגע למה אתה נעול שכדי להרגיש טוב אתה צריך לשנות את המציאות אולי תשאל את עצמך "בוא ננסה להבין מה טוב במה שיש לי".
נגיד רע לך במשהו אין רע לך וזה "אוקי בא ננסה להבין את זה, בא ננסה לראות אולי בתוך זה יש טוב, בא ננסה לראות איפה האושר נמצא פה" אלא מה שבן אדם יש לו הנחה הנחת יסוד שאומרת שהאושר תמיד נמצא רחוק מבחינת כל מה שקורה, כל מה שקורה יש לו איזושהי בעיה הוא הולך רחוק וגם שם הוא לא מוצא את האושר כי הוא מאמין שהאושר נמצא רחוק. לכן פרקטית כל פעם שרע לך במקום לרוץ ולהגיד "טוב מה אני צריך לעשות עכשיו" תגיד "רגע החליט שאני צריך לעשות עכשיו אולי עכשיו אני יכול למצוא משהו שיהיה לי טוב עכשיו", אותו דבר לדוגמא לגבי אלוהים בן אדם אומר "אני רוצה להתקרב לאלוהים ואני רוצה לא יודע מה" ואז מה הוא עושה כדי להתקרב לאלוהים הולך ועושה דברים מסוימים אבל אולי כדי להתקרב לאלוהים אתה צריך להתעמק יותר במה שאתה כבר עושה, אולי אתה צריך להמשיך לעשות את מה שאתה עושה יותר טוב מי החליט שאתה צריך לעשות דברים אחרים.
זה ההבדל בין האחדות השקרית לאמיתית, באחדות השקרית אתה חושב שהאחדות היא מחוץ למשחק אתה אומר "אני רוצה להתעמק בחיים להתעמק לראות, אני עוזב את החיים למען ההתבוננות" אבל מצד האמת כדי להבין את עצמך אתה לא אמור להבין משהו שהוא מחוץ לחיים אתה אמור להבין את החיים יותר טוב, אם נגיד אתה אומר "אני רוצה להבין את עצמי" במקום ללכת להתנתק מכל העיסוקים לנסות להבין את עצמך תגיד לעצמך "אוקי אולי אני אנסה להבין יותר טוב את מה שאני כבר עושה, אני יכול להמשיך לעשות את מה שאני עושה רק בא ננסה להבין את זה כאילו מי אמר שאני צריך להפסיק לעשות דברים". בגדול המהות היא כזאת יש בן אדם שחושב שהפתרון נמצא שם ואז הוא כל הזמן מנסה להגיע לשם מה שאני אומר זה במקום לנסות להגיע לשם תנסה לראות אולי הפתרון נמצא פה, כשיש לך בעיה תגיד "רגע מי אמר שאני צריך למצוא תשובה בא ננסה להבין את השאלה יותר טוב, בא ננסה להבין על מה היא מבוססת".
ש: אם אתה מחנך נגיד אני אחנך בן אדם.
אליעד: הנה עכשיו אתה מסביר לי שזה לא אפשרי וכו'.
ש: לא זה לא מה שאני אומר, אם אני לוקח ילד מתחיל מחנך אותו, תינוק מינקות מחנך אותו למה שאתה אומר שהכל טוב האושר קרוב לא צריך להתאמץ שצריך לעבוד על מה שיש כרגע ולראות את הטוב בזה אז גם זה יוביל למקום מסוים שהבן אדם כאילו יהיה למשל כנוע למשל.
אליעד: נו יפה חשבתי שזה מה שתגיד לא, חשבתי שזה מה שתגיד זה השאלה הקלאסית אבל זאת השאלה שלך לשאלה הקלאסית זה היה ברור שאתה תשאל את זה. אם אתה תחנך בן אדם שככה אז הוא לא יעשה כלום נכון, דבר על עצמך "אם אני אחשוב שהאושר בתוכי אני לא אעשה כלום" נכון.
ש: לא אני יכול גם לעשות עדיין.
אליעד: אז תעשה אז יפה, אז תחנך את הילד לשני הפכים תגיד לו "תקשיב זה לא משנה ואתה יכול לשחק". טוב אבל כאן נעשתה מניפולציה, מה המניפולציה כי גם להגיד "אני אחפש את האושר בתוכי" זה גם כן רחוק כי אולי אני לא צריך לחפש את האושר בכלל, בן אדם יגיד "רגע אז אולי אני לא צריך לחפש את האושר גם זה רחוק" אולי כאילו אין שאלה בכלל גם כשבן אדם יגיד "אוקי אז אני אנסה לגרום לעצמי למצוא טוב במה שיש פה, רגע אבל מי החליט שצריך למצוא מה טוב במה שיש פה אולי כאילו זה גם טוב כשאתה לא מוצא מה טוב במה שיש פה". בכל מקרה אני מנסה להגיד עוד פעם בן אדם רחוק מאלוהים בדימוי המרכזי כי הוא חושב שאלוהים נמצא בשמיים ולא פה, אתה רוצה להתקרב לאלוהים תחפש אותו פה "איפה פה יש את הטוב, איפה פה יש את מה שאני מחפש".
יש לך מטרה נגיד אתה רוצה לעשות כסף במקום להגיד לעצמך "מה אני צריך לעשות כדי לעשות כסף", "אוקי איפה במה שיש אני יכול לעשות כסף, איך אני יכול לייצר כסף במה שיש לי". יש נגיד אנשים שנגיד בקטע של כסף שהם מסיימים תואר הולכים לעשות עוד תואר, הוא אומר "לא אני רק צריך להשלים עוד את זה, אני רק" כל הזמן הוא כאילו אומר "אני רק צריך עוד משהו ואז אני אגיע לפריצה" עזוב אותי מהפריצה תתחיל לבדוק עכשיו מה יש לך עכשיו משאבים קיימים איך מזה אתה מצליח, אל תחפש משהו רחוק תחפש אותו קרוב. מה אתה אומר לא מסתדר לך למה לא?
ש: עוד פעם כי אם אתה לוקח בן אדם שרואה הכל טוב.
אליעד: תגיד לי אני אמרתי לראות הכל טוב?
ש: אבל זאת התוצאה של מה שאתה אומר.
אליעד: אני אמרתי לנסות רק את זה, עכשיו ומה הוא אומר הוא אומר משהו נכון אם אתה תסתכל רק פנימה אז גם לא תהיה משמעות לכלום נגיד אתה רעב "למה אתה צריך ללכת לאכול תסתכל לתוכך פנימה אולי אני יכול להיות להרגיש תחושת שלמות בלי לאכול", אתה צודק אם אתה תיקח את זה עד הסוף פנימה גם כן יגמר המשחק, אתה צודק יגמר המשחק לא אמרתי לא תהיה מאושר אמרתי יגמר המשחק, נכון אמת אבל זה לא סותר את זה שכשאתה מחפש לנצח את המשחק תחפש פנימה ולא החוצה, נכון אם תסתכל רק פנימה תנצח את המשחק והוא יגמר נכון אבל בהנחה שאתה רוצה לנצח תסתכל פנימה תפסיק כל הזמן לחפש החוצה. הבנת, מה הבנת?
ש1: שאם אתה רוצה לנצח את המשחק אז בכל מקרה תסתכל פנימה אל תסתכל החוצה, שבכל מקרה אתה צריך להסתכל פנימה גם אם אתה רוצה לנצח את המשחק וגם אם לא צריך להסתכל פנימה.
ש2: אבל אני חושבת שאתה לא יכול כאילו אתה חייב לעבור איזושהי דרך שהיא כן כאילו שנייה לעצור את החיים לעצור את הכל ולרכוש בעצם את הכלים של איך לעשות את זה גם כשאתה בתוך המשחק, תוך כדי המשחק כאילו.
אליעד: אבל את זה לצורך העניין את עושה נגיד פה נניח אבל בעיקרון אני מנסה לומר שזה לא ניתוק מהמערכת זה את מה שלמדת פה תיישם בתוך החיים.
ש: מאוד קשה.
אליעד: לך כרגע.
ש: לי כרגע.
אליעד: טוב הבנו את זה, מה אתה הבנת על עצמך מהעניין?
ש: האמת אני קצת פספסתי.
אליעד: אתה הבנת למה אתה הבנת נכון. אני אומר דבר אחד אני נתקל באנשים שמה שבעצם מרחיק אותם מהאמת זה שהם חושבים שהאמת נמצאת איפשהו רחוק, האמת לא נמצאת הוא אומר "למה אני לא יכול להיצמד לאמת כי משהו" מה כי משהו אתה יכול להיצמד לאמת בתוך המשהו שאתה נמצא בו, אתה לא צריך "למה אני לא מצליח כי..." הפוך מה שאתה לא מצליח זה בכלל יכול לעזור לך להצליח כאילו זה המניעה היא בכלל ההזדמנות, אתה לא חייב להתרחק אתה יכול במניעה להתקרב בכלל.
ש: איך זה שנוצר איזשהו ערפל במצב כזה.
אליעד: אצלך.
ש: אצלי שאני לפני זה אני כאילו נודר לעצמי נדר "אני בסוף אסתדר אני אזכר" באיזשהו משהו בפתרון שתמיד יש לי בידיים אבל אז כשאני מגיע למצב כזה כמו שאתה מתאר שאני שיש לי, אני כבר לפני כבר אמרתי טוב אני אחר כך לזכור ועדיין אני שוכח ועדיין זה יש לי ערפל.
אליעד: יש לך פה משהו הרסני שתמיד שולח אותך לחפש רחוק הוא תמיד אומר לך "אתה יודע השלמות נמצאת שם, אם אתה רק תהיה שם יהיה לך טוב האושר נמצא שם".
ש: אז איך מוציאים את זה.
אליעד: אין לזה תשובה מוחלטת תלמד את זה יותר בסוף זה יכנס פנימה, אין מעבר לזה תשובה נוספת.
ש: להתעסק בחיסרון.
אליעד: אחד הדברים שהכי מרחיקים את הבן אדם מהאושר זה, אתה איתנו אחד הדברים שהכי מרחיקים את הבן אדם מהאושר זה שהוא חושב שהאושר נמצא רחוק ולא קרוב, הסיבה שבן אדם לא מצליח להיות מאושר זה בגלל שהוא חושב שהאושר נמצא הרחק ממנו. מה זה אומר פרקטית זה אומר שכל פעם שרע לך ואתה רוצה להיות מאושר יש בן אדם שאומר "אוקי רע לי מה אני צריך לקנות כדי שיהיה לי טוב, מה אני צריך לעשות כדי שיהיה לי טוב, מה אני צריך לשנות כדי שיהיה לי טוב", אינסטינקטיבית "מה אני צריך לעשות, מה אני צריך להגיד" רגע למה אתה נעול שכדי להרגיש טוב אתה צריך לשנות את המציאות אולי תשאל את עצמך "בוא ננסה להבין מה טוב במה שיש לי".
נגיד רע לך במשהו אין רע לך וזה "אוקי בא ננסה להבין את זה, בא ננסה לראות אולי בתוך זה יש טוב, בא ננסה לראות איפה האושר נמצא פה" אלא מה שבן אדם יש לו הנחה הנחת יסוד שאומרת שהאושר תמיד נמצא רחוק מבחינת כל מה שקורה, כל מה שקורה יש לו איזושהי בעיה הוא הולך רחוק וגם שם הוא לא מוצא את האושר כי הוא מאמין שהאושר נמצא רחוק. לכן פרקטית כל פעם שרע לך במקום לרוץ ולהגיד "טוב מה אני צריך לעשות עכשיו" תגיד "רגע החליט שאני צריך לעשות עכשיו אולי עכשיו אני יכול למצוא משהו שיהיה לי טוב עכשיו", אותו דבר לדוגמא לגבי אלוהים בן אדם אומר "אני רוצה להתקרב לאלוהים ואני רוצה לא יודע מה" ואז מה הוא עושה כדי להתקרב לאלוהים הולך ועושה דברים מסוימים אבל אולי כדי להתקרב לאלוהים אתה צריך להתעמק יותר במה שאתה כבר עושה, אולי אתה צריך להמשיך לעשות את מה שאתה עושה יותר טוב מי החליט שאתה צריך לעשות דברים אחרים.
זה ההבדל בין האחדות השקרית לאמיתית, באחדות השקרית אתה חושב שהאחדות היא מחוץ למשחק אתה אומר "אני רוצה להתעמק בחיים להתעמק לראות, אני עוזב את החיים למען ההתבוננות" אבל מצד האמת כדי להבין את עצמך אתה לא אמור להבין משהו שהוא מחוץ לחיים אתה אמור להבין את החיים יותר טוב, אם נגיד אתה אומר "אני רוצה להבין את עצמי" במקום ללכת להתנתק מכל העיסוקים לנסות להבין את עצמך תגיד לעצמך "אוקי אולי אני אנסה להבין יותר טוב את מה שאני כבר עושה, אני יכול להמשיך לעשות את מה שאני עושה רק בא ננסה להבין את זה כאילו מי אמר שאני צריך להפסיק לעשות דברים". בגדול המהות היא כזאת יש בן אדם שחושב שהפתרון נמצא שם ואז הוא כל הזמן מנסה להגיע לשם מה שאני אומר זה במקום לנסות להגיע לשם תנסה לראות אולי הפתרון נמצא פה, כשיש לך בעיה תגיד "רגע מי אמר שאני צריך למצוא תשובה בא ננסה להבין את השאלה יותר טוב, בא ננסה להבין על מה היא מבוססת".
ש: אם אתה מחנך נגיד אני אחנך בן אדם.
אליעד: הנה עכשיו אתה מסביר לי שזה לא אפשרי וכו'.
ש: לא זה לא מה שאני אומר, אם אני לוקח ילד מתחיל מחנך אותו, תינוק מינקות מחנך אותו למה שאתה אומר שהכל טוב האושר קרוב לא צריך להתאמץ שצריך לעבוד על מה שיש כרגע ולראות את הטוב בזה אז גם זה יוביל למקום מסוים שהבן אדם כאילו יהיה למשל כנוע למשל.
אליעד: נו יפה חשבתי שזה מה שתגיד לא, חשבתי שזה מה שתגיד זה השאלה הקלאסית אבל זאת השאלה שלך לשאלה הקלאסית זה היה ברור שאתה תשאל את זה. אם אתה תחנך בן אדם שככה אז הוא לא יעשה כלום נכון, דבר על עצמך "אם אני אחשוב שהאושר בתוכי אני לא אעשה כלום" נכון.
ש: לא אני יכול גם לעשות עדיין.
אליעד: אז תעשה אז יפה, אז תחנך את הילד לשני הפכים תגיד לו "תקשיב זה לא משנה ואתה יכול לשחק". טוב אבל כאן נעשתה מניפולציה, מה המניפולציה כי גם להגיד "אני אחפש את האושר בתוכי" זה גם כן רחוק כי אולי אני לא צריך לחפש את האושר בכלל, בן אדם יגיד "רגע אז אולי אני לא צריך לחפש את האושר גם זה רחוק" אולי כאילו אין שאלה בכלל גם כשבן אדם יגיד "אוקי אז אני אנסה לגרום לעצמי למצוא טוב במה שיש פה, רגע אבל מי החליט שצריך למצוא מה טוב במה שיש פה אולי כאילו זה גם טוב כשאתה לא מוצא מה טוב במה שיש פה". בכל מקרה אני מנסה להגיד עוד פעם בן אדם רחוק מאלוהים בדימוי המרכזי כי הוא חושב שאלוהים נמצא בשמיים ולא פה, אתה רוצה להתקרב לאלוהים תחפש אותו פה "איפה פה יש את הטוב, איפה פה יש את מה שאני מחפש".
יש לך מטרה נגיד אתה רוצה לעשות כסף במקום להגיד לעצמך "מה אני צריך לעשות כדי לעשות כסף", "אוקי איפה במה שיש אני יכול לעשות כסף, איך אני יכול לייצר כסף במה שיש לי". יש נגיד אנשים שנגיד בקטע של כסף שהם מסיימים תואר הולכים לעשות עוד תואר, הוא אומר "לא אני רק צריך להשלים עוד את זה, אני רק" כל הזמן הוא כאילו אומר "אני רק צריך עוד משהו ואז אני אגיע לפריצה" עזוב אותי מהפריצה תתחיל לבדוק עכשיו מה יש לך עכשיו משאבים קיימים איך מזה אתה מצליח, אל תחפש משהו רחוק תחפש אותו קרוב. מה אתה אומר לא מסתדר לך למה לא?
ש: עוד פעם כי אם אתה לוקח בן אדם שרואה הכל טוב.
אליעד: תגיד לי אני אמרתי לראות הכל טוב?
ש: אבל זאת התוצאה של מה שאתה אומר.
אליעד: אני אמרתי לנסות רק את זה, עכשיו ומה הוא אומר הוא אומר משהו נכון אם אתה תסתכל רק פנימה אז גם לא תהיה משמעות לכלום נגיד אתה רעב "למה אתה צריך ללכת לאכול תסתכל לתוכך פנימה אולי אני יכול להיות להרגיש תחושת שלמות בלי לאכול", אתה צודק אם אתה תיקח את זה עד הסוף פנימה גם כן יגמר המשחק, אתה צודק יגמר המשחק לא אמרתי לא תהיה מאושר אמרתי יגמר המשחק, נכון אמת אבל זה לא סותר את זה שכשאתה מחפש לנצח את המשחק תחפש פנימה ולא החוצה, נכון אם תסתכל רק פנימה תנצח את המשחק והוא יגמר נכון אבל בהנחה שאתה רוצה לנצח תסתכל פנימה תפסיק כל הזמן לחפש החוצה. הבנת, מה הבנת?
ש1: שאם אתה רוצה לנצח את המשחק אז בכל מקרה תסתכל פנימה אל תסתכל החוצה, שבכל מקרה אתה צריך להסתכל פנימה גם אם אתה רוצה לנצח את המשחק וגם אם לא צריך להסתכל פנימה.
ש2: אבל אני חושבת שאתה לא יכול כאילו אתה חייב לעבור איזושהי דרך שהיא כן כאילו שנייה לעצור את החיים לעצור את הכל ולרכוש בעצם את הכלים של איך לעשות את זה גם כשאתה בתוך המשחק, תוך כדי המשחק כאילו.
אליעד: אבל את זה לצורך העניין את עושה נגיד פה נניח אבל בעיקרון אני מנסה לומר שזה לא ניתוק מהמערכת זה את מה שלמדת פה תיישם בתוך החיים.
ש: מאוד קשה.
אליעד: לך כרגע.
ש: לי כרגע.
אליעד: טוב הבנו את זה, מה אתה הבנת על עצמך מהעניין?
ש: האמת אני קצת פספסתי.
אליעד: אתה הבנת למה אתה הבנת נכון. אני אומר דבר אחד אני נתקל באנשים שמה שבעצם מרחיק אותם מהאמת זה שהם חושבים שהאמת נמצאת איפשהו רחוק, האמת לא נמצאת הוא אומר "למה אני לא יכול להיצמד לאמת כי משהו" מה כי משהו אתה יכול להיצמד לאמת בתוך המשהו שאתה נמצא בו, אתה לא צריך "למה אני לא מצליח כי..." הפוך מה שאתה לא מצליח זה בכלל יכול לעזור לך להצליח כאילו זה המניעה היא בכלל ההזדמנות, אתה לא חייב להתרחק אתה יכול במניעה להתקרב בכלל.
ש: איך זה שנוצר איזשהו ערפל במצב כזה.
אליעד: אצלך.
ש: אצלי שאני לפני זה אני כאילו נודר לעצמי נדר "אני בסוף אסתדר אני אזכר" באיזשהו משהו בפתרון שתמיד יש לי בידיים אבל אז כשאני מגיע למצב כזה כמו שאתה מתאר שאני שיש לי, אני כבר לפני כבר אמרתי טוב אני אחר כך לזכור ועדיין אני שוכח ועדיין זה יש לי ערפל.
אליעד: יש לך פה משהו הרסני שתמיד שולח אותך לחפש רחוק הוא תמיד אומר לך "אתה יודע השלמות נמצאת שם, אם אתה רק תהיה שם יהיה לך טוב האושר נמצא שם".
ש: אז איך מוציאים את זה.
אליעד: אין לזה תשובה מוחלטת תלמד את זה יותר בסוף זה יכנס פנימה, אין מעבר לזה תשובה נוספת.