אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה דוגמאות ✔חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים - פרומו ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
איך להציב גבולות לילדים בלי לאבד את האמת?

השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד להציב גבולות לילדים באופן שיביא אותם לחוות ולהבין את האמת. השיחה מתחילה בכך ששואלים אילו גבולות צריכים להציב לילדים על מנת שיגיעו לאמת, אך אליעד מציע גישה אחרת לגמרי - להוציא את העוקץ מן השאלה. לדעתו, כאשר חושבים במושגים של "צריך להגיע לאמת", זו כבר נקודת מבט מצמצמת שמגבילה את היכולת להבין את המציאות בצורה רחבה. לדעתו, התשובה האמיתית היא שאין גבולות מסוימים שחייבים להציב כדי שהילדים יגיעו לאמת, מכיוון שאין דבר כזה "צריך להגיע לאמת". מה שצריך בפועל הוא פשוט לאפשר לילדים לחשוב ולהבין את המציאות כפי שהיא, על ידי שאילת שאלות והעמקה בחשיבה ביקורתית.

האם להציב גבולות זה לצמצם את הילד?

אליעד מסביר שהבעיה העיקרית בחינוך וביחסים בין הורים לילדים היא שהילד מגיע לעולם ללא שום הנחות יסוד, ולכן הוא שואל שאלות שנראות להורים לפעמים מופרכות או מסוכנות. הוא נותן כדוגמה מצב שבו ילד שואל מדוע אסור להכניס יד לשקע חשמל, או מדוע אסור לקפוץ מגג כדי לנסות לעוף כמו סופרמן. אליעד מראה שברמה המעשית, ברור שיש להציב גבולות ולמנוע סכנות, אך ברמת ההסבר והחשיבה העמוקה יותר, יש להסביר לילד את הפרספקטיבות השונות ולא רק להגביל אותו מבלי שיבין מדוע. למשל, לא מספיק לומר שזה מסוכן, אלא להסביר לו את המציאות מנקודת מבט של נפרדות (למשל, "זה כואב" או "אתה עלול להיפגע") אך גם להראות לו שהאיסור הזה הוא חלק מחוקיות העולם שבו אנו חיים.

האם אפשר ללמד ילדים אמת מוחלטת מגיל צעיר?

אליעד מדבר גם על הקושי המרכזי בכך שהורים מעוניינים ללמד ילדים שיש טוב ורע, אך במקביל רוצים להסביר להם את רעיון האחדות, שהכל בעצם אותו דבר ואין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע. נוצר כאן פרדוקס - איך אפשר ללמד ילד שהכל אחד ובו זמנית ללמד אותו שנכון לעשות משהו אחד ולא נכון לעשות משהו אחר? אליעד מסביר שהפתרון הוא להבין שיש שתי רמות של אמת. ברמה המעשית, חייבים ללמד את הילדים את החוקיות של הנפרדות (למשל, אסור לרוץ לכביש כי מכונית יכולה לפגוע), אך ברמת ההתבוננות, יש ללמד אותם שהאמת היא שהכל אחד, וההבדל בין טוב לרע הוא רק נקודת מבט מצומצמת. האידיאל הוא ללמד את שתי הפרספקטיבות במקביל.

האם ילד חייב להבין הכל מיד?

אליעד מדגיש שילדים אינם חייבים להבין את כל האמת ברגע אחד, וזה לגיטימי ללמד אותם בשלבים. הוא מסביר שלא תמיד הילד יכול או מוכן להבין את כל הפרספקטיבות בבת אחת, ולכן אפשר בהדרגה ללמד אותו את הדברים השונים. כשהילד שואל שאלה, אפשר תחילה לתת לו הסבר פשוט בהתאם לגילו, ורק אם הוא מתעניין יותר, יש להעמיק ולהציג לו עוד פרספקטיבות. הוא מדגים זאת בשאלות של ילדים לגבי לימודים. אם ילד לא רוצה ללמוד, במקום לנסות לשכנע אותו בסיפורים ובשקרים כגון "אתה חייב בשביל העתיד", אליעד מציע לומר את האמת הפשוטה: "אתה לא רוצה ללמוד כי זה לא מעניין אותך". ההורים צריכים להיות כנים עם הילדים, כי השקר לא באמת עוזר.

האם חינוך לנפרדות הוא הכרחי כדי להגיע לאחדות?

נושא נוסף שאליעד דן בו הוא האם חייבים לחנך ילדים לנפרדות כדי שיגיעו מאוחר יותר להבנת האחדות. הוא טוען...
אמיתית חיים אצל ילדים נוצר יחסים מציאות להעמיק להבין מערכת חוקים הדרכה להורים שקרים אחדות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים אישית אצל ילדים גבולות גבולות לילדים דוגמאות דוגמה דוגמה אישית הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הורים וילדים הצבת גבולות הצבת גבולות לילדים חינוך חינוך ילדים חינוך נכון יחסי הורים וילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים מחנך מחנכים נפרדות נפרדות ואחדות פירוד
ניתוח סיבתיות, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? איך לגלות למה רע לי? לא רוצה להיות שמן, רוצה שיאהבו אותי, לא רוצה להיות לבד
ניתוח סיבתיות, האם הסיבה מחייבת את התוצאה? איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? איך לגלות למה רע לי? לא רוצה להיות שמן, רוצה שיאהבו אותי, לא רוצה להיות לבד
... איזו סיבה מחייבת תוצאה? איזו סיבה לא מחייבת תוצאה? דוגמאות לניתוח סיבתיות, איך לנתח סיבתיות? איך לגלות למה רע לי? לא רוצה להיות שמן, ... מחייבת את התוצאה. מה זאת סיבתיות מחייבת? אליעד כהן נותן דוגמה פשוטה כדי להמחיש מתי הסיבה בהכרח מחייבת את התוצאה. הוא מתאר מצב שבו אדם נמצא ... אפשרות אחרת. למה רע לך כשאתה לבד? אליעד כהן ממשיך עם דוגמה נוספת: אדם שאומר שרע לו כי הוא לבד. הוא שואל האם בהכרח רע לאדם שנמצא לבד? הוא ... הכישלון במבחן הוא בהכרח סיבה להרגיש רע? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת של אדם שנכשל במבחן ומרגיש רע. הוא בודק לעומק ומפרק את הסיבה והתוצאה ... וגם לא רוצה להיכשל. למה אנשים לא רוצים להיות שמנים? דוגמה נוספת שאליעד מביא היא של אדם שלא רוצה להיות שמן. לכאורה, האדם חושב שהסיבה ... סובל או מרגיש רע כאשר המציאות אינה תואמת לרצון שלו. לדוגמה, אדם אומר שהוא לא רוצה להיכשל במבחן (רצון), והמציאות היא שהוא חושב שנכשל ...
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
הדחקה מהי, סוגים של הדחקה, איך לא להדחיק? מהי הדחקה? למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה
... למה לא להדחיק? הדחקה בתת מודע, סימפטומים של הדחקה, הדחקה והכחשה, הדחקה פוסט טראומטית, דוגמאות להדחקה, טיפול בהדחקה, להפסיק להדחיק, הכחשה והדחקה מהי הדחקה וכיצד היא ... למשל, אם בעל עסק לא יודע שיש עובד שגונב ממנו כסף, לאורך זמן ייגרם לו נזק משמעותי. דוגמה נוספת היא מישהו שפרצו לו למחשב או לטלפון והוא אינו מודע לכך, הבעיה ... אינו מודע כלל לקיומה, אך היא ממשיכה להשפיע עליו בצורה נסתרת ושלילית. אליעד נותן כדוגמה מקרה מהילדות, שבו מישהו לעג לך ונפגעת, אך אתה כלל לא חושב על כך בהווה, ... הטיפול חלקי או בלתי שלם, או שהוא רק חושב בטעות שטיפל בה. אליעד ממחיש זאת שוב בעזרת הדוגמה של וירוס במחשב, שבו האנטי וירוס מזהה את כל הווירוסים האפשריים אך עדיין לא ... לא מטפלים בבעיה קיימת, בסופו של דבר היא תחזור אל האדם כמו בומרנג ותיצור לו קשיים. לדוגמה, אם מישהו מנהל עסק ויש לו עובד שגונב ממנו כסף, אך בעל העסק אינו מודע לכך, ... על האדם? אליעד מציג שני סוגים עיקריים של הדחקה: הסוג הראשון הוא הדחקה בתת מודע. לדוגמה, אם בילדות שלך מישהו לעג לך ונפגעת מכך, אך מעולם לא טיפלת בזה או לא חשבת ... לא יודע שיש וירוס. ש: אתה לא יודע את זה. אליעד: מודחק זה כמו שיש לך איזו בעיה נגיד דוגמה שנייה כשהיית ילד מישהו צחק עליך ונפגעת מזה ואתה לא חושב על זה ועד היום ... לאט תעשה סריקת וירוסים תגלה שיש איזה וירוס, אני סתם ממציא זה לא בהכרח נכון סתם בשביל הדוגמה ואז תגלה שיש לך איזה וירוס ואז תוכל לטפל בזה והמחשב לא יעבוד לאט והמחשב ...
ניתוח שיטות שכנוע, דוגמאות לשתילת מחשבות, מניפולציות של מחזירים בתשובה, שיטות שכנוע של מחזירים בתשובה, טריקים להחזרה בתשובה, שמירת מצוות, אמיתות התורה, ניתוח וידאו
... שיטות שכנוע, דוגמאות לשתילת מחשבות, מניפולציות של מחזירים בתשובה, שיטות שכנוע של מחזירים בתשובה, טריקים להחזרה בתשובה, שמירת מצוות, אמיתות התורה, ניתוח וידאו ... ולהוביל אדם לאמונה או לפעולה מסוימת באמצעות מניפולציות שפתיות ולוגיות. אליעד מתחיל בדוגמה שבה מישהו ביקש ממנו להוכיח שצריך לשמור מצוות. הוא עושה זאת כמשחק, כדי להמחיש כיצד ניתן לשכנע בכל דבר, אפילו אם אין בו אמת מוחלטת. הוא מדגים ... נכון? אליעד מסביר בהרחבה שהוכחה לוגית היא לא בהכרח הוכחה לאמת מוחלטת. הוא משתמש בדוגמה של מטבע שחצי ממנו שחור וחצי ממנו לבן, ומראה כיצד אדם יכול להוכיח שהמטבע שחור רק על ידי הצגת הצד השחור, בלי להזכיר שיש גם צד לבן. בכך הוא ... הוא בהכרח נכון. בפועל, מה שנראה לאדם כלא הגיוני, עדיין יכול להיות נכון. הוא נותן דוגמה שמישהו אומר: מה פתאום שהבורא ייתן לך לעשות מה שאתה רוצה?, ונראה שזו שאלה הגיונית, אך בפועל יכול להיות שהבורא מאפשר חופש מוחלט ואין לכך סתירה ... להיות שהעולם אכן עובד לפי חוקים, ועדיין יש לך חופש מוחלט לפעול כרצונך. אליעד נותן דוגמה: מפה במסעדה - השף יצר את המנות, אך אתה חופשי להזמין מה שבא לך. כלומר, אין שום קשר מחויב בין קיומה של חוקיות ביקום לבין העובדה שצריך לשמור ...
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
פיתוח החשיבה וניתוח סיבתיות, 4 שאלות לניתוח טענות סיבתיות, 4 שאלות לניתוח סיבתיות, נוסחה איך לנתח סיבה ותוצאה, מהי סיבתיות? מבוא לניתוח סיבתיות, מהו קשר סיבה תוצאה? מהו תהליך סיבתי? איך לנתח תהליכים? איך לנתח קשר סיבתי? לוגיקה
... בין סיבה לתוצאה. לדוגמה, כאשר אדם משאיר כדור בידו והשנייה עוזב אותו, הכדור ... על קיום הסיבה: לדוגמה, קיללו אותי. הצהרה על קיום התוצאה: לדוגמה, אני כועס. הטענה שהסיבה מובילה לתוצאה: האם תמיד ... לכעס חוץ מהקללה? דוגמאות מהחיים לניתוח סיבתיות בכדי להבין את המשמעות של טענות סיבתיות, נבחן דוגמאות מהחיים: אני רעב, ולכן אני הולך לאכול: כאן יש 4 ... ותוצאה בארבעה שלבים דוגמאות מעשיות לניתוח סיבתיות בחיי היומיום כלים לפיתוח ... שאחד גרם לשני. לדוגמה, אם כדור נופל מהיד לאחר שהאדם עוזב אותו, סביר ... לנו ברצף אחד. לדוגמה, במשפט אני כועס כי קיללו אותי יש לכאורה שני ... נראים ממבט ראשון. דוגמאות ליישום ארבע הטענות כדי להמחיש היטב, נציג כמה דוגמאות נפוצות מחיי היומיום: אדם אומר: אני רעב, ולכן אני ... התוצאה שונה לגמרי? בדוגמה של קיללו אותי ואני כועס: האם תמיד כשמקללים מישהו ... אותי לארוחה? הרחבת הדוגמאות והעמקה של חקירה ניקח משפט נוסף: החברה שלי עזבה ... מגיפה - לכן מסכות כדוגמה חברתית - רפואית מעבר לעולם האישי, הרעיון שימושי גם ... הבדלים ודקויות. דוגמאות שבהן כל חלק בתהליך משפיע על מה שבא אחריו לפעמים ... ותוצאה בארבעה שלבים דוגמאות מעשיות לניתוח סיבתיות בחיי היומיום כלים לפיתוח ...
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
... לדבר על משהו בצורה יומיומית, זה לכאורה נשמע כמו בקשה פשוטה: לתת דוגמאות מוחשיות ומעשיות. אולם אליעד מסביר שהבקשה הזו לא בהכרח נובעת רק מרצון לפשט את הדברים או להפוך אותם לברורים יותר, אלא היא חושפת ... שהוא מחפש לה פתרון. אם לא היה לו צורך כזה, לא הייתה לו סיבה לבקש דוגמאות יומיומיות דווקא. לדוגמה , אם מישהו אומר אני רוצה שהתשובה תהיה יומיומית, הוא לא רק מבקש תשובה פרקטית, אלא הוא אומר באופן לא ישיר: יש לי בעיה יומיומית אמיתית, ... של המילים ומה מסתתר מאחורי הבחירה במילים אלו דווקא. הוא נותן דוגמה בה אדם מבקש דוגמאות פרקטיות ואומר אני רוצה שתסביר לי עם דוגמאות. לכאורה, בקשה זו מובנת. אבל אליעד אומר שצריך לשאול: מדוע הוא רוצה דווקא דוגמאות? האם זה באמת רק כדי להבין טוב יותר, או שזה כי הוא מחפש פתרון מוחשי לבעיה אמיתית שיש לו?. אליעד מסביר שכדי להבין למה האדם מתכוון, ... רגשי ומשמעות המילים, ניתן לחשוף את הבעיות האמיתיות של האדם. כך לדוגמה, כאשר מישהו מבקש שתיתן לי דוגמאות, זה לא תמיד מתוך חוסר הבנה של ההסברים הקודמים, אלא כי הוא מרגיש שהסבר מופשט לא עוזר לו מספיק והוא רוצה פתרון מיידי ומוחשי לבעיה ... למה התכוון האדם? מה זה ניתוח משמעות המילים? למה אנשים מבקשים דוגמאות מוחשיות? מה מסתתר מאחורי המילים? כיצד לזהות את השאלה האמיתית של האדם? מה עושים כשלא ברור מה לשאול? ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... נבחנים ביחס למה שקרה לנו באותו היום, למה שאנחנו מרגישים, ולדברים שאנחנו מתכננים לעשות. לדוגמה, כשאדם קורא טקסט מסוים, הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: איך מה שקראתי עכשיו רלוונטי למה שקרה לי היום בבוקר, או למה שאני הולך לעשות מיד אחרי שאסגור את הספר?. אם ... באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - יום? אליעד מציג את עצמו כדוגמה לכך שהוא מצליח לייצר המון דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך שתי סיבות עיקריות. ראשית, הוא עובד על לייצר דוגמאות במודע. ושנית, וחשוב מכך, הוא מסביר שהרבה מהדוגמאות מגיעות מעצם התהליך היום - יומי שהוא מקיים כל הזמן: כל דבר שקורה לו במהלך היום, הוא מנתח ושואל את עצמו: מה זה אומר לי? איזו משמעות אני יכול ללמוד מזה? איזה ... שקרה, וכיצד אוכל להשתמש בתהליך הזה לתועלתי? באמצעות השאלות הללו, אליעד יוצר הקשרים ומוצא דוגמאות בכל דבר שהוא נתקל בו. לדוגמה, אם מתרחש אירוע כלשהו, כמו שיחה או סיטואציה מסוימת, אליעד מייד מנתח את האירוע, מפשיט אותו מהפרטים החיצוניים, וחושף את התהליך הפנימי שקורה שם. לאחר מכן, הוא ... הזה מוביל לכך שבכל פעם שמישהו אחר אומר משהו, המוח כבר יוצר קשרים, מפרש את המשמעויות, ומוצא דוגמאות רלוונטיות, מבלי שתהיה לכך מחשבה מודעת. כלומר, מטרת התרגול היא להביא את המוח למצב שבו כל תהליך למידה או קריאה הופך לדרך חיים, בה הכל נקשר ומשמעותי, וכל ידע ... ללמוד בצורה אפקטיבית? כיצד לקשר קריאה לחיי היום - יום? איך להפיק תועלת מספרים? כיצד ליצור דוגמאות? איך להפוך ידע ליישומי? מהי חשיבה אפקטיבית? למה הקריאה שלי לא אפקטיבית? ...
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
איפה ללמוד NLP? איך ללמוד NLP? NLP למתקדמים, קורס NLP, NLP למקצוענים, מה זה NLP? מבוא לניתוח NLP, שיטות NLP למומחים, מומחה ב NLP, טיפול ב NLP, מטפל ב NLP, למה ללמוד NLP?
... ללמוד NLP לעומק מתוך התבוננות עצמית? אליעד מציע כי הדרך היעילה ביותר ללמוד NLP היא באמצעות התבוננות פנימית וניתוח עצמי. לדוגמה, כשאדם צופה בחדשות וחווה תגובה רגשית מסוימת, עליו לשאול את עצמו: למה המילים שנאמרו גרמו לי להרגיש כך?, מה בדיוק השפיע על התחושה שלי?. בעזרת שאלות אלו, אפשר ללמוד לעומק כיצד ... את ההפך - כלומר, מדוע ולמה לעיתים החוק לא עובד או אף משיג תוצאה הפוכה. אליעד מדגיש את חשיבות ההבנה העמוקה של הפכים אלו. לדוגמה, עצה מסוימת יכולה להרחיק את האדם במקום לקרב אותו, למרות שנלמדה כדרך יעילה לשכנוע. מי שמבין גם מדוע עצה עשויה להיכשל ומתי בדיוק החוק עובד, מסוגל לתמרן את השימוש בכלים בצורה ... לכל מצב. איך להעביר מסרים תת - הכרתיים ועקיפים בעזרת NLP? אליעד כהן מסביר כיצד להעביר מסרים בצורה עקיפה ותת - הכרתית באמצעות דוגמאות מחיי היום - יום, בלי שהאדם ירגיש שהמסר מכוון אליו במפורש. לדוגמה, אם רוצים לגרום לילד להרגיש צורך להיות עצמאי ויציב, אפשר לעסוק סביבו בשיחות על יציבות פיזית, כמו עציץ שצריך לעמוד יציב או כוס שעלולה ליפול. באופן זה הילד מפנים, בתת - מודע שלו, את חשיבות היציבות. חשוב להקפיד על מינון נכון, כי אם מדגישים יתר על המידה, האדם עלול לפתח התנגדות ולהעדיף את ההיפך. דוגמה נוספת שאליעד מביא היא השפעה עקיפה במערכות יחסים, למשל, לגרום למישהו לאהוב אותך בזכות תכונה מסוימת כמו עניין. במקום לומר אני מעניין, כדאי לדבר על הנזק שגורם שעמום ועל ... מדגיש כי הבנה עמוקה של המנגנון המחשבתי מאפשרת ליישם אותה בכל התחומים: שכנוע, חינוך ילדים, ותקשורת בין - אישית. הוא מביא דוגמה מעשית של ילד המסרב לאכול ירקות, ומסביר שאם מבינים לעומק מדוע הילד מתנגד ואיך איזון נכון בין גישה רכה וקשוחה משפיע, ניתן להצליח במקום שטכניקות שטחיות עלולות להיכשל. אדם ... וכיצד הם מיושמים בפועל כיצד התבוננות עצמית מאפשרת הבנה עמוקה של המוח? היתרונות והחסרונות בלימוד שיטתי לעומת לימוד עצמאי דוגמאות מעשיות לשכנוע ותכנות תת - הכרתי מדוע עולה השאלה האם צריך ללמוד NLP במקום מסודר? עולה כאן התלבטות האם כדאי להירשם ללימודי NLP באופן רשמי או שאפשר להסתפק בלמידה עצמאית. יש ... עצמית? ישנה גישה הטוענת שאפשר ללכת למקור העמוק ביותר של הבנת המחשבה, המנגנון שגורם לנו להרגיש ולהשתכנע, ואותו לחקור מבפנים. לדוגמה, כאשר שומעים חדשות ופתאום מרגישים משהו, כדאי לשאול: למה הרגשתי כך? איך המילים שאמרו באולפן השפיעו עלי? כך, צעד אחר צעד, מגלים כיצד המוח מפרש נתונים ומה גורם לו להרגיש או ... כאן נכנסת לתמונה החשיבות של הבנה עמוקה: צריך לבדוק גם את ההפך של החוק, להבין למה ולפעמים כיצד הפעלתו גורמת לתוצאה הפוכה. לדוגמה, אם הציעו עצה לשכנע מישהו בדרך מסוימת, עלולים לגלות שבמצבים מסוימים דווקא אותה עצה תרחיק אותו יותר. מי שמבין לעומק מדוע ומתי זה קורה יכול לנווט בזמן אמת בין חוק אחד לבין ... היבט נוסף ב - NLP -היכולת להעביר מסרים תת - הכרתיים או עקיפים. במקום לומר למישהו במפורש תחשוב ככה וככה, משתמשים בדימויים ודוגמאות מהמציאות היומיומית. לדוגמה, אם רוצים לחזק אצל הילד את התחושה שהוא צריך להיות יציב ולא להסתמך יותר מדי על אחרים, מדברים איתו כל הזמן על עציץ שצריך לעמוד יציב, על בקבוק שכדאי להציב כמו שצריך כדי שלא ... עשוי לאמץ את המסר לגבי עצמו. אולם חשוב לעשות זאת במינון נכון, כי אם מגזימים, הילד עלול לפתח התנגדות ולהעדיף דווקא את ההפך. דוגמה נוספת היא הרצון שמישהו יאהב אותנו בזכות כך שאנו מעניינים. אם רוצים לשכנע בחשיבות העניין, אפשר לעורר את התודעה לכך ששעמום הוא דבר שלילי ומזיק. אפשר לספר כיצד שעמום מזיק לאדם, להראות דוגמאות למי שסובל משעמום יתר וכן הלאה. כך אותו אדם מפנים שעליו להתרחק משעמום ולחפש עניין. בהמשך הוא עלול להבין, גם אם לא נאמר לו מפורשות, שבך יש את העניין שהוא מחפש - וכך נמשוך אותו אלינו. יש אינסוף דוגמאות לכיוון הזה: בכל פעם לוקחים את המהות המרכזית שרוצים להעביר, מלבישים אותה על מצבים יומיומיים, ואז האדם מפנים זאת בהדרגה. כיצד עובדת ההבנה השורשית בכל תחומי החיים? הגישה המעמיקה גורסת שהבנה יסודית של המבנה המחשבתי מאפשרת להשליך על כל תחום אחר - שכנוע, חינוך ילדים, תקשורת בינאישית ועוד. לדוגמה, כאשר ילד לא רוצה לאכול ירקות, אפשר להפעיל מגוון טכניקות, אך אם מבינים באמת מדוע הוא מתנגד ואיך ניתן לשלב את ההפך - מגלים את הדרך לאזן בין קשיחות לרכות כדי לא להגיע למצב של ... וכיצד הם מיישמים בפועל כיצד התבוננות עצמית מאפשרת הבנה עמוקה של המוח היתרונות והחסרונות בלימוד שיטתי לעומת לימוד עצמאי דוגמאות מעשיות לשכנוע ותכנות תת - הכרתי מה רצית לשאול? שאלה: רציתי לשאול איפה כדאי ללמוד NLP ?ואם בכלל צריך ללמוד את זה. אם בכלל אפשר ללמוד את זה. אליעד: קודם כל היא שאלה איפה ... יותר ויש יותר שאלות, יותר ספקות. עכשיו בואו נתקדם. מה הקשר של מה שאני מסביר ל NLP בעצם? יש כמה שיטות של NLP וקודם זאת היתה דוגמה טובה לסיפור של ה NLP. נגיד לדוגמה, נגיד שאתה בדרך כלל מטפל NLP ויסבירו לך איזה משהו מסוים, השאלה מה הרמות עומק שאתה מגיע אליהם? עכשיו אני רוצה להסביר משהו ספציפי. אני לא מלמד NLP. לא מלמד NLP. זה לא מענין ... המוח של הבן אדם חושב ככה? פה נגמר הדיון. מאיפה אני יודע למה המוח של הבן אדם חושב ככה. נגיד שאומרים לך אם תגיד ככה יהיה ככה, לדוגמה. ולמה המוח חושב ככה? ולמה כשככה זה ככה? זה פה נגמר הדיון. פה לעומת זאת כשאנחנו לומדים דברים כאלו ואחרים, אז קודם כל אתה לומד למה זה ככה, עד כמה שאתה יכול להעמיק אבל אפשר ... למישהו מסר, איך אתה יכול להעביר את המסר הזה בצורה עקיפה לתת מודע בלי שהוא ידע בכלל שהגעת לשם? בצורה שממש שאין לו מושג. לדוגמה, נגיד שאתה רוצה נגיד שהילד שלך יותר יסמוך על עצמו פחות יסמוך על אחרים, נניח ואתה לא רוצה להגיד לו את זה בצורה ישירה, נניח. אז אתה יכול סתם במשל, לעשות משל, להגיד, זאת ... כשאתה אומר לו כזה דבר אתה בעצם מכניס לו למוח שהדבר צריך להיות מחויב ויציב. אז הוא אומר גם אני רוצה להיות מחויב. אני אתן דוגמה , נניח ואתה רוצה לגרום לילד שלך לחשוב שלסמוך על אחרים זה רע והוא צריך להתחיל לסמוך על עצמו, אתה לא רוצה נגיד להגיד לו את זה באופן אישי. אבל למישהו, אז אתה אומר אתה יודע ... זה, אתה בעצם מעביר לו לתת מודע שדבר יציב זה טוב וחוסר יציב זה רע. ואז הם יגידו אה אז בעצם צריך שאני אהיה יציב. אני סתם נתתי דוגמה. עכשיו זה דבר, שאיך יכולת לחשוב על כזה דבר? כי אתה לוקח, מה המהות של הדבר? שהוא נשען על אחרים, זה אומר שהוא חושב שההוא אפשרי וההם מחויבים. איך אני עכשיו גורם לו לחשוב שהוא ... דברים בבית, אז הוא אומר מה הוא רוצה ממני שם, כסא לא יציב, כסא לא יציב ובתת מודע שלו מחלחל לו מסר, שצריך דברים שיהיו יציבים. לדוגמה, אבל גם פה צריך לעשות את זה מתוחכם. כי אם אתה תגיד לו לעשות את זה יותר מדי אז הוא יגיד לא נכון, הדברים צריכים להיות לא יציבים ועדיף שזה לא יהיה יציב. אז אתה עכשיו עושה את ... יהיה יציב. אתה יוצר לו אינטרס שיסכים איתך שיציב זה טוב ואז הוא אומר אה אז יציב זה טוב, אז אני רוצה להיות יציב גם במקום אחר, לדוגמה. עכשיו, זה נגיד סתם הייתה דוגמה אינטואיטיבית כזאת. מה שאני אומר, יש אין סוף דוגמאות כאלו, בכל נושא. לדוגמה, אתה רוצה לשכנע מישהו שאין? מה אתה רוצה לשכנע? שואל: שיאהב אותי, איך אתה עושה את זה? אליעד: אתה רוצה לשכנע מישהו שיאהב אותך, אוקי. אתה צריך לשאול את עצמך איזה יתרון הוא ... שזה היה שקוף, יהיה שקוף. אתה יכול להיות יותר מתוחכם. אוקי? אז נגיד איך אתה יכול להלביש את הרעיון שמענין זה טוב? אז נגיד תן דוגמה הפוך על הפוך. נגיד אתה מתחיל לדבר על כמה שעמום זה רע. שעמום זה רע, תראי ההוא נראה לי עלה בשעמום, תראי מה קרה לו בגלל השעמום, וואלה אם רק היה לו משהו מענין בחיים, הוא לא מצא את עצמו כי לא היה לו ענין כל מיני כאלה ובעצם אה שעמום זה רע ענין זה טוב, אתה מעניין אוהבת אותך, לדוגמה. ככה עובד המוח. מה החיסרון של זה באהבה? ואז אתה אומר היא רובוט, כמו ללכת לרובוט ללחוץ על הכפתור תוציא מים קרים. אתה אומר לא אני רוצה שהיא תאהב אותי שזה ככה עובד בסוף. ש: או ...
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
יסודות השכנוע, יסודות המכירה, יסודות ההשפעה, יסודות הנאום, יסודות המנהיגות, יסודות הרטוריקה, מחויב או אפשרי, אובייקטיבי או סובייקטיבי, גם או רק, ספק או וודאות, טיפול בהתנגדויות, אומנות השכנוע
... הרצון הוא לגרום ללקוח להאמין שהוא חייב את המוצר ושהוא לא יכול להסתפק במשהו אחר. הצגת המוצר כמחויב ולא כאפשרי משדר ללקוח שהוא חייב לרכוש אותו. לדוגמה, במקום לומר נראה לי שהמוצר טוב, יש להצהיר המוצר הזה הכרחי עבורך. כל הצגת הספק או האפשרות תהפוך את ... העסקה, יש להחזיר את השיחה למחויב ולהציג את הרעיון כלא ניתן להימנע ממנו. ברגע שהלקוח מקבל את הרעיון כוודאי, הוא נטה לפעול בהתאם ולהשלים את העסקה. דוגמאות ליישום מחויב ואפשרי בחיים היומיים יש לשים לב בשיחה יומיומית להבדלים בין גם וגם לבין רק. לדוגמה, כאשר אומרים עכשיו יום הכוונה היא לרק יום, בעוד שאם אומרים עכשיו יום, ואולי לילה, הרעיון פתוח לאפשרות ... וודאי. לעומת זאת, כאשר הוא מסתפק (אפשרי) - הוא מדבר על זה כעל משהו שאולי נכון ואולי לא. איך חלוקה למחויב ואפשרי משפיעה על קבלת החלטות? אפשר לתת דוגמה: לקוח חושב על מוצר מסוים, ויכול להחזיק בשתי עמדות שונות כלפיו. הוא יכול להגיד אני חייב את המוצר הזה ... משתמשים בדיבור מחויב ואפשרי במכירות או במשא ומתן? במצב של מכירה, רוצים שהלקוח יאמין בצורה מוחלטת שהוא זקוק למוצר, ולכן מציגים את הצורך כמחויב. לדוגמה: בזמן הסבר על המוצר, יש להימנע מביטויים של ספק כמו נראה לי שהמוצר טוב או אולי זה יעזור לך. במקום זאת, ... העסקה באמצעות המחויב והאפשרי? המעבר מתנגדות לסגירה מתרחש בשלבים: ראשית, לוקחים את ההתנגדות (שבאה בצורת רק או בטוח לא) והופכים אותה לגם או אולי. לדוגמה, אם מישהו אומר זה יקר מדי, עונים לו אולי זה נראה יקר, אבל תראה מה מקבלים בתמורה. לאחר שההתנגדות הופכת ... אפשרות אחרת, זה הפתרון הנכון, אתה פשוט חייב את זה. ברגע שהלקוח מפנים שהצד שלנו וודאי, הוא יטה יותר לפעול בכיוון הזה. כיצד בא הדבר לידי ביטוי בדוגמאות יום - יומיות? בכל דוגמה, אפשר למצוא ביטויים לגם וגם מול רק: יום ולילה - לומר עכשיו יום משמעותו רק יום ולא לילה. אך לומר אולי ... אפילו החשוב ביותר, זה עיקרון די בסיסי שצריך להבין אותו רצוי להבין אותו ולהשתמש בו החוכמה היא גם להבין אותו וגם לדעת להשתמש בו בזמן אמת בהמון דוגמאות ודרכים. בגדול על מה מבוסס שכנוע על מה מבוססת מכירה, על מה מבוסס להצליח במשא ומתן וכו מי שישים לב מי ... מחויבת אני חייב את המוצר, מה התשובה תהיה? ככל שהוא יחשוב יותר אני חייב את המוצר כך יש יותר סיכוי שהוא יקנה. אז בגדול שימו לב אחר כך ניתן עוד דוגמאות, אבל בגדול שימו לב בשביל שהמכירה צריך לדחוף או בשביל שתבצר הסכמה צריך לקחת את מה שאנחנו רוצים שהבן ... לקחת את המחשבה הזאת שאומרת אני רוצה לקנות את המוצר ולגרום לה להציג אותה כמחויבת. זאת אומרת צריך לגרום לכך להתנסח בניסוחים ותכף אני אתן כל מיני דוגמאות, להתנסח בניסוחים שמבטאים שזה חייב לקנות את המוצר, שהבן אדם רק את המוצר הזה צריך שבטוח שהוא צריך את ... אפשרות שהוא לא צריך את המוצר הזה, אוקי מחויב. יחד עם זאת יש מקרים שבהם צריך לדעת לדבר בצורה של אפשרי, אפשרי פירושו לא וודאי לא הכרחי גם וגם, מה לדוגמה בכל פעם שיש התנגדות של לקוח בכל פעם שיש קונפליקט בכל פעם שיש אי הסכמה אז הדרך לפרוץ את האי הסכמה היא באמצעות אפשרי. מה זאת אומרת? בן אדם לדוגמה נגיד אומר זה יקר לי נגיד אז הוא אומר זה יקר לי הוא אומר את זה בצורה מוחלטת, הוא אומר יקר לי אבל מה ... את ההתנגדות בפרט אם זאת התנגדות קשה אז אפשרי להחליש את זה על ידי גם וגם, תראה אני מבין שזה ככה וככה אבל גם ככה וככה. בן אדם רוצים שהוא נגיד לדוגמה יעשה שיעורים לך תעשה שיעורים במוחלטות, אוקי ואם לדוגמה נגיד הוא אומר אני לא רוצה לעשות שיעורים אני רוצה ללכת לשחק, אוקי אז גם תלך לשחק וגם תעשה שיעורים לדוגמה אוקי גם וגם. עכשיו צריך לשים לב אם בן אדם בטעות מנסה למכור את המוצר שלו באמצעות דיבור של אפשרי, מה ... זה מה שהכניס אותו לבית. שזה בעצם יש לנו פוטנציאל ומה קורה בפועל בפוטנציאל כל האפשרויות שוות ובפועל יש אפשרות אחת שהיא קוראת יותר מאפשרות אחרת, לדוגמה בפוטנציאל כדור הארץ יכול היה להיות עגול משולש מרובע בפועל הוא אפשרות אחת. זאת אומרת יש את הפוטנציאל ... אם בן אדם צריך לשנות פעולה אז הוא חייב לחשוב שהוא חייב לעשות את זה הוא לא יכול לראות את זה כאפשרי הוא חייב לראות את זה כמחויב ותכף אני אתן עוד דוגמאות. ואותו דבר לגבי התנגדות בעיקרון ברמה העקרונית יותר קל לבן אדם לחשוב גם וגם מאשר לחשוב רק, מה זאת ... וגם חם מאשר לחשוב שרק קר או רק חם, אוקי כי יש פה התנגדות וכמובן שיש מקרים יוצאי דופן אבל כרגע אני מסביר את הבסיס של המחויב והאפשרי. עכשיו ניתן דוגמאות לצורך העניין מי שיעמיק בזה יראה שכל הרעיונות מתחלקים ל - רק וגם, כל רעיון בעולם או שהוא מבטא רק משהו או שהוא מבטא גם משהו. לדוגמה שמישהו אומר עכשיו יום מה הוא מתכוון להגיד עכשיו רק יום, כשמישהו אומר עכשיו יום מה הוא בעצם שולל ... גם נגיד שמישהו אומר עכשיו קריר מה זה קריר הוא לא אמר קר הוא לא אמר קפוא, הוא אמר קריר מה זאת אומרת קריר לא כל כך קר גם קר גם לא קר, נגיד לדוגמה אומרים על משהו זה נחמד מה זה זה נחמד זה לא מדהים אבל זה לא גרוע נחמד. אוקי זה נקרא גם יש משפטים שמבטאים רק ויש משפטים במבטאים גם, וזה לדוגמה אחד הדברים שצריך לשים לב כשבאים למכור את המוצר צריך לדבר לשים לב שכל המילים, בגדול אני מסביר את ... שכבר הסכמנו שהאפשרות שלנו היא גם לגיטימית עכשיו בוא נהפוך אותה ל - רק לגיטימית שרק היא נכונה ואת האפשרות השנייה נהפוך ללא לגיטימית. אותו דבר לדוגמה מי שיסתכל על זה מי שיבין את המהות של מה שאני אומר אז זה הולך ככה יש לנו את המושג מחויב ואת המושג אפשרי, עכשיו מה המקבילים של מחויב ואפשרי לדוגמה רק מבטא מחויב גם מבטא אפשרי גם וגם אפשרי ככה ואפשרי ככה, מחויב זה רק ככה רק מחויב. עוד דוגמה נוספת לדוגמה נגיד אובייקטיבי וסובייקטיבי, דבר שהוא נכון בצורה אובייקטיבית הוא מבטא דבר מחויב ודבר שהוא מוצג כנכון באופן סובייקטיבי הוא בעצם מבטא אפשרי, מה זאת אומרת בן אדם לדוגמה מביע התנגדות תהפוך את ההתנגדות שלו לסובייקטיבית בעיניך לדעתך, כרגע זה נראה לך אם ככה וככה רק אז מה ... פעולה אז אי אפשר להישאר בסובייקטיבי, צריך להפוך את זה לאובייקטיבי חייב ככה צריך ככה, מוחלט ככה, אוקי אובייקטיבי מכירי הדיור צריכים לרדת זה לדוגמה נגיד אובייקטיבי. אם לדוגמה מישהו אומר יש הרבה אנשים שרוצים שמחירי הדיור ירדו זה סובייקטיבי כי בעצם אמרת שיש הרבה אנשים זה כמו ... צריך לקרות לא אם לא כאשר, לא בשביל אתה אומר בשביל עוד פעם אתה מחליש את מה שאתה אומר בלי בשביל, ככה זה אובייקטיבי מוחלט אין פה ספקות. אותו דבר לדוגמה המחויב והאפשרי אותו דבר נגיד וודאי וספק כשאתה רוצה למכור מוצר כשרוצים לסגור עסקה, כשרוצים לבטא רעיון ...
הצלחה וסדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח? איך להצליח בגדול באמצעות סדר וארגון? למה חשוב לסדר את סביבת העבודה שלך? איך להתייעל ולהצליח? איך לא לבזבז משאבים? איך להצליח להתרכז? למה אני לא מצליח להתרכז? קושי להתרכז
הצלחה וסדר וארגון, למה חשוב להיות מסודר כדי להצליח? איך להצליח בגדול באמצעות סדר וארגון? למה חשוב לסדר את סביבת העבודה שלך? איך להתייעל ולהצליח? איך לא לבזבז משאבים? איך להצליח להתרכז? למה אני לא מצליח להתרכז? קושי להתרכז
... אחרת המשאבים מתבזבזים והאדם עלול לפספס את ההזדמנות להצליח. איך הסחות דעת קטנות גוזלות משאבים חשובים? אליעד נותן מספר דוגמאות להמחיש כיצד הסחות דעת קטנות מבזבזות משאבי ריכוז יקרים: קריאת ספר ... למשל, אם החולצה לא יושבת בנוחות, המוח כל הזמן מתעסק בתחושת הגירוד או חוסר הנוחות, ומפחית מהריכוז במשימות החשובות. איך דוגמאות קטנות יכולות להשפיע על הצלחה גדולה? אליעד מציג דוגמאות מעשיות: אדם שעוסק בפעילות גופנית ומרים משקולות יכול לשפר ביצועים ... מצבים רבים בחיים שבהם לא מצליחים להשיג את המטרה, לא בגלל חוסר יכולת אמיתי, אלא משום שהמשאבים מתבזבזים על הסחות דעת. דוגמה לכך היא קריאת ספר: לאדם יש את היכולת לקרוא ולהבין, אבל רעש או טרדה ... שסדר השרוכים בנעליים חשוב כדי למנוע מהנעל להחליק או לגרום לכאב, כך גם חולצה שאינה יושבת היטב יכולה להסיח את הדעת. האם דוגמאות קטנות יכולות באמת להשפיע על הצלחה גדולה? כן. דוגמאות קטנות ממחישות כיצד פעולות יומיומיות גורמות לאיבוד קשב: נהיגה ...
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... יכשל במבחן. תסמיני חרדה לפני מבחן אז יש אנשים שממש מסוגלים לחטוף התקף חרדה לפני מבחן. ברמה כזו שיש להם תסמינים של חרדה לפני בחינה. כגון לדוגמה בחילות לפני מבחן, כאבי בטן לפני מבחן, כאבי ראש לפני מבחן וכיוב, כל שאר התסמינים שיש לאדם שסובל מהתקף חרדה. והם ... להרגעה לפני מבחן וכמובן שיש כל מיני שיטות להירגע לפני מבחן וכל מיני דרכים להירגע לפני מבחן. שכמובן חלקן לא עובדות וחלקן עובדות חלקית. כגון לדוגמה יש כאלו שילכו לכיוון של הטיפול התרופתי, וייקחו תרופות הרגעה לפני מבחן. כגון לדוגמה יש כאלו שייקחו כדור הרגעה לפני מבחנים (רסקיו ריטלין רגיעון וכיוב), יש כאלו שיקחו טיפות הרגעה לפני מבחנים. שזה כמובן לפעמים עוזר קצת. אבל כמובן לא תמיד זה עוזר. חוץ מכל שאר החסרונות שיש לאדם שתלוי בכדורי הרגעה. ויש כאלו שילכו על הטיפול הרוחני. כגון לדוגמה יעשו דמיון מודרך לפני מבחן, יקראו משפטי עידוד לפני מבחן, יעשו יוגה לפני מבחן ואפילו מדיטציה לפני מבחן, כדי ... ואך ורק טיפול אמיתי ומעמיק בשורש הנפשי של חרדת המבחנים, רק הוא כמובן יפתור לאורך זמן את חרדת המבחנים בצורה המושלמת ביותר שיש. ולהלן מספר דוגמאות (בסדר אקראי) ומחשבות מפחידות שיש לאנשים שסובלים מפחד מכישלון במבחנים, מה שיוצר חרדת בחינות, עם הסבר איך להתמודד איתן. וכמובן שאלו רק דוגמאות בלבד. וכמובן שצריך לדעת איך לגלות את האמונות האלו ואיך להעלים אותן מהתת מודע. אבל יש כאן דוגמאות לאמונות כאלו, ולאיזה שאלות ניתן בטיפול קוגניטיבי לשאול, כדי להעלים את המחשבות השליליות האלו. חלק מהדוגמאות עוסקות בלמה אני חושב שיקרה הדבר הרע (סיכוי להיכשל במבחן). וחלקן עוסקות בלמה אני לא רוצה שיקרה הדבר הרע ... להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן. סיכוי אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה. ולהלן שאלות לדוגמה שעל האדם לשאול את עצמו, כדי לטפל בפחד וכדי להתמודד עם הפחד מכישלון בלימודים. והכל עפ הנוסחה שהסברתי במקומות ... שאז צריך לבדוק את הסיבה האחרת נוספת. 3 - מה הסיבה של הסיבה עצמה? האם הסיבה אכן קורית באמת באופן מדויק? האם ניתן למנוע לשנות את הסיבה הזאת? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום. הנחות ... זה אומר שאני לא שווה כלום? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל אנשים לא יעריכו אותי. הנחות יסוד ... ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי לדוגמה כדי לדעת מי באמת אוהב אותי? אולי כדי ללמוד לאהוב את עצמי? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי שלא יאהבו אותי? אולי ... שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים. הנחות ... לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאכזב את עצמי. הנחות יסוד אמונות ... אז אני ארגיש מאוכזב מעצמי? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אם אכשל במבחן, אז אני יאכזב את ההורים שלי. ... ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה כדי ללמוד לא לפחד מזה שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? כדי ללמוד שלא אכפת לי מה ההורים שלי חושבים עלי? שאלה 3 - ... שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בפחד הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אז אני יאבד את הביטחון העצמי שלי. הנחות ... העצמי שלי לגמרי? כמה אאבד את הביטחון העצמי שלי? למה שאאבד את הביטחון העצמי שלי? האם יש אפשרות אולי שזה יגדיל לי את הביטחון העצמי שלי, כגון לדוגמה כי אראה שאני לא מפחד מהתמודדות? האם מחויב שממש אאבד את הביטחון העצמי שלי? אולי זה רק יחליש את הביטחון העצמי ... ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה להתמודד עם הפחד שלי לאבד את הביטחון העצמי שלי? כגון לדוגמה ללמוד להיות עם ביטחון עצמי, גם אם אכשל במבחן? כגון לדוגמה כדי לדעת להתמודד עם החוסר ביטחון עצמי שלי? שאלה 3 - האם זה שאני מפחד שאני אכשל במבחן, האם אני חושב שזה אך ורק ... יאבד את הביטחון העצמי שלי? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת הבחינות שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי אני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן. הנחות ... בגלל זה שאני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן ושמשום כך אכשל במבחן, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה להוכיח לעצמי שאני לא מפחד מכישלון? אולי בשביל להמר אם אצליח או לא? אולי בשביל הספורט לראות אם אצליח לעבור את ... למבחן ושמשום כך אכשל במבחן? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת המבחנים שיש לי? דוגמה למחשבה מפחידה מחשבה מטרידה מחשבה שלילית: אני מפחד להיכשל במבחן, כי שאני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה ... חושב שאני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה ושמשום כך אכשל במבחן, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה, כדי להוכיח לעצמי שלא חייב להבין את החומר מספיק טוב, כדי לעבור את הבחינה? אולי כדי ללמוד להתמודד עם כישלון ... כך אכשל במבחן? או שמא אני מפחד להיכשל בבחינה, גם בגלל סיבות אחרות נוספות, שצריך לטפל גם בהן, כדי לטפל בחרדת המבחנים שיש לי? ועד כאן אלו היו דוגמאות לאיך באפשרותך להתמודד עם פחד ממבחנים ועם חרדת בחינות. וכמובן שלכל תשובה שניתנת לאחת מהשאלות הנל, עדיין צריך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: דוגמאות, איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: דוגמאות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, אימון אישי להפרעות קשב, מטפל בתחום דוגמאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 23:43:45 - wesi1