9:17מי אשם בזוגיות? גבר מכור לכדורגל על חשבון המשפחה, בגידות בזוגיות, מה קדם למה? איך לפתור בעיות בזוגיות? בעלי מכור לכדור, אשתי מכורה לפייסבוק, אשתי לא מכבדת אותי, בעלי לא שוכב איתי, בעלי מכור לפורנו, בעלי לא אוהב אותי
כיצד מתחילים משברים בזוגיות בעקבות בגידות והתמכרויות?
המשבר בין בני זוג מתחיל בדרך כלל כשהתנהגות של אחד הצדדים, כמו בגידה, יוצרת מעגל סגור של התנהגות הדדית שלילית. דוגמה מרכזית לכך היא זוג שבו הגבר נתפס כבוגדני. תחילה האשימו אותו בכך שהוא "רשע" ו"מנוול", אך חקירה מעמיקה יותר גילתה שהוא מרגיש חוסר סיפוק בזוגיות מכיוון שהאישה לא מקיימת איתו יחסי מין או מבקשת סקס בסגנון סאדו מאזו, שהוא לא מעוניין בו. הוא החל לחפש סיפוק במקום אחר, והאישה התרחקה כי הרגישה פגועה מהבגידות שלו. כך נוצר מעגל סגור של האשמות הדדיות והתרחקות.
מדוע הגבר מחפש סיפוק בכדורגל במקום בזוגיות?
בנוסף לבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הכדורגל סיפק לו תחושות חיוביות כמו חופש, חברות ושחרור שלא קיבל מהזוגיות ומהמשפחה. עבורו, הכדורגל הפך לתרפיה ולבריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא הייתה מוכנה להשקיע או להיות נחמדה אליו כי היא הניחה שהוא לא אוהב אותה באמת ומעדיף את הכדורגל. כאן שוב נוצר מעגל שלילי: הוא בורח לכדורגל כי היא לא נחמדה, והיא לא נחמדה כי הוא בורח לכדורגל.
מהו המעגל השלילי של "הביצה והתרנגולת" בזוגיות?
המעגל של האשמות הדדיות חוזר על עצמו בזוגיות שוב ושוב: הוא בוגד כי לא טוב לו איתה, היא לא מתקרבת כי הוא בוגד, הוא בורח לכדורגל כי היא פוגעת בו, והיא פוגעת בו כי הוא בורח לכדורגל. לא ניתן לקבוע באופן חד - משמעי מי התחיל ראשון את המעגל השלילי הזה, ולכן כל צד רואה בעצמו את הצד הצודק ומפנה אצבע מאשימה לצד השני.
הוזכרו דוגמאות נוספות, כמו אדם שעובד שעות נוספות משום שאינו רוצה לבלות עם אשתו, ומנגד טוען שהסיבה היא שהיא לא מפרגנת לו. עוד דוגמה שהוזכרה היא גבר שאומר לאישה בבריכה שהיא "שמנה", וכך נוצרת תגובת שרשרת שלילית. תמיד קיימת נטייה להפנות את האחריות לאחר ולא לקחת אחריות אישית.
מהי החשיבות של לקיחת אחריות בזוגיות?
אליעד כהן מסביר שכדי לפתור מעגל סגור של התנהגויות שליליות בזוגיות, לפחות צד אחד חייב לקחת אחריות. הוא מדגיש שאנשים שבדרך כלל נכנסים ללופ כזה אינם בעלי מודעות עצמית גבוהה מספיק להבין את חלקם במצב. אם היו אנשים חכמים ומודעים, הם היו מסתדרים בעצמם מלכתחילה. לכן לפחות אחד מהם צריך להחליט לקחת אחריות ולהשתנות, מתוך תקווה שהשינוי שלו יניע שינוי חיובי גם בצד השני. אולם, הבעיה הנפוצה היא שאנשים מצפים לתוצאות מיידיות, ואם לא רואים שיפור מיידי מהצד השני, הם מתייאשים וחוזרים לנקודת ההתחלה של המעגל השלילי.
האם קיים פתרון מוחלט למעגלי אשמה בזוגיות?
אין פתרון מוחלט או חד - משמעי לשאלת "מי צודק" במעגל האשמות זוגי. האמת היא ששני הצדדים צודקים כל אחד מנקודת מבטו. כל צד יכול להביא סיבות מוצדקות מדוע ההתנהגות שלו היא תגובה להתנהגות הצד השני. בנוסף, אליעד הביא דוגמאות פילוסופיות מהתנהגות האדם הראשון ומההתנהגות של אלוהים, שתמיד מטילים את האחריות על גורם חיצוני: האדם מאשים את האישה, האישה את האדם, ואלוהים מאשים את האדם עצמו. כל אחד מנסה להראות מדוע הצד השני הוא האשם.
אליעד גם מזכיר את העצה של רבי נחמן לפיה יש "עצה שתלויה בעצה", כלומר, לפעמים שינוי אחד מוביל לשינוי נוסף וכן הלאה, במעגל חיובי. למשל, אם אדם ישפר את מצבו הכלכלי, הביטחון העצמי שלו יעלה, הוא יצליח יותר בזוגיות, ירגיש יותר טוב וכן הלאה.
מה הדרך הפרקטית לשבור את המעגל השלילי בזוגיות?
הדרך הפרקטית היחידה היא שכל צד יבין שהפתרון נמצא בידיו. במקום להמתין שהצד השני ישתנה, כל אדם צריך לבדוק כיצד הוא יכול לשנות ולהשתפר. אם האישה תהיה קצת יותר נחמדה, הגבר אולי יהפוך לקצת פחות גרוע, מה שיוביל אותה להיות עוד יותר נחמדה וכן הלאה. אנשים מתקשים בכך כי הם מצפים לתוצאות מיידיות ושינוי גדול מיד לאחר שינוי קטן מצידם. זו גישה לא מציאותית - כמו אדם שהתחיל להתאמן במכון כושר ומצפה להפוך לדוגמן מיד. חשוב להבין שכל שינוי אמיתי לוקח זמן והתמדה.
אליעד מציין גם שאין תשובה מוחלטת מי צודק, ואפילו נושאים חמורים כמו אלימות פיזית או מילולית תלויים בנורמות חברתיות, כך שמה שנחשב לחמור בתרבות אחת, יכול להיות פחות חמור בתרבות אחרת. כל זה מוביל למסקנה המרכזית שהמפתח לשינוי אמיתי הוא לקיחת אחריות אישית על הצד שלך בסיפור.
המשבר בין בני זוג מתחיל בדרך כלל כשהתנהגות של אחד הצדדים, כמו בגידה, יוצרת מעגל סגור של התנהגות הדדית שלילית. דוגמה מרכזית לכך היא זוג שבו הגבר נתפס כבוגדני. תחילה האשימו אותו בכך שהוא "רשע" ו"מנוול", אך חקירה מעמיקה יותר גילתה שהוא מרגיש חוסר סיפוק בזוגיות מכיוון שהאישה לא מקיימת איתו יחסי מין או מבקשת סקס בסגנון סאדו מאזו, שהוא לא מעוניין בו. הוא החל לחפש סיפוק במקום אחר, והאישה התרחקה כי הרגישה פגועה מהבגידות שלו. כך נוצר מעגל סגור של האשמות הדדיות והתרחקות.
מדוע הגבר מחפש סיפוק בכדורגל במקום בזוגיות?
בנוסף לבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הכדורגל סיפק לו תחושות חיוביות כמו חופש, חברות ושחרור שלא קיבל מהזוגיות ומהמשפחה. עבורו, הכדורגל הפך לתרפיה ולבריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא הייתה מוכנה להשקיע או להיות נחמדה אליו כי היא הניחה שהוא לא אוהב אותה באמת ומעדיף את הכדורגל. כאן שוב נוצר מעגל שלילי: הוא בורח לכדורגל כי היא לא נחמדה, והיא לא נחמדה כי הוא בורח לכדורגל.
מהו המעגל השלילי של "הביצה והתרנגולת" בזוגיות?
המעגל של האשמות הדדיות חוזר על עצמו בזוגיות שוב ושוב: הוא בוגד כי לא טוב לו איתה, היא לא מתקרבת כי הוא בוגד, הוא בורח לכדורגל כי היא פוגעת בו, והיא פוגעת בו כי הוא בורח לכדורגל. לא ניתן לקבוע באופן חד - משמעי מי התחיל ראשון את המעגל השלילי הזה, ולכן כל צד רואה בעצמו את הצד הצודק ומפנה אצבע מאשימה לצד השני.
הוזכרו דוגמאות נוספות, כמו אדם שעובד שעות נוספות משום שאינו רוצה לבלות עם אשתו, ומנגד טוען שהסיבה היא שהיא לא מפרגנת לו. עוד דוגמה שהוזכרה היא גבר שאומר לאישה בבריכה שהיא "שמנה", וכך נוצרת תגובת שרשרת שלילית. תמיד קיימת נטייה להפנות את האחריות לאחר ולא לקחת אחריות אישית.
מהי החשיבות של לקיחת אחריות בזוגיות?
אליעד כהן מסביר שכדי לפתור מעגל סגור של התנהגויות שליליות בזוגיות, לפחות צד אחד חייב לקחת אחריות. הוא מדגיש שאנשים שבדרך כלל נכנסים ללופ כזה אינם בעלי מודעות עצמית גבוהה מספיק להבין את חלקם במצב. אם היו אנשים חכמים ומודעים, הם היו מסתדרים בעצמם מלכתחילה. לכן לפחות אחד מהם צריך להחליט לקחת אחריות ולהשתנות, מתוך תקווה שהשינוי שלו יניע שינוי חיובי גם בצד השני. אולם, הבעיה הנפוצה היא שאנשים מצפים לתוצאות מיידיות, ואם לא רואים שיפור מיידי מהצד השני, הם מתייאשים וחוזרים לנקודת ההתחלה של המעגל השלילי.
האם קיים פתרון מוחלט למעגלי אשמה בזוגיות?
אין פתרון מוחלט או חד - משמעי לשאלת "מי צודק" במעגל האשמות זוגי. האמת היא ששני הצדדים צודקים כל אחד מנקודת מבטו. כל צד יכול להביא סיבות מוצדקות מדוע ההתנהגות שלו היא תגובה להתנהגות הצד השני. בנוסף, אליעד הביא דוגמאות פילוסופיות מהתנהגות האדם הראשון ומההתנהגות של אלוהים, שתמיד מטילים את האחריות על גורם חיצוני: האדם מאשים את האישה, האישה את האדם, ואלוהים מאשים את האדם עצמו. כל אחד מנסה להראות מדוע הצד השני הוא האשם.
אליעד גם מזכיר את העצה של רבי נחמן לפיה יש "עצה שתלויה בעצה", כלומר, לפעמים שינוי אחד מוביל לשינוי נוסף וכן הלאה, במעגל חיובי. למשל, אם אדם ישפר את מצבו הכלכלי, הביטחון העצמי שלו יעלה, הוא יצליח יותר בזוגיות, ירגיש יותר טוב וכן הלאה.
מה הדרך הפרקטית לשבור את המעגל השלילי בזוגיות?
הדרך הפרקטית היחידה היא שכל צד יבין שהפתרון נמצא בידיו. במקום להמתין שהצד השני ישתנה, כל אדם צריך לבדוק כיצד הוא יכול לשנות ולהשתפר. אם האישה תהיה קצת יותר נחמדה, הגבר אולי יהפוך לקצת פחות גרוע, מה שיוביל אותה להיות עוד יותר נחמדה וכן הלאה. אנשים מתקשים בכך כי הם מצפים לתוצאות מיידיות ושינוי גדול מיד לאחר שינוי קטן מצידם. זו גישה לא מציאותית - כמו אדם שהתחיל להתאמן במכון כושר ומצפה להפוך לדוגמן מיד. חשוב להבין שכל שינוי אמיתי לוקח זמן והתמדה.
אליעד מציין גם שאין תשובה מוחלטת מי צודק, ואפילו נושאים חמורים כמו אלימות פיזית או מילולית תלויים בנורמות חברתיות, כך שמה שנחשב לחמור בתרבות אחת, יכול להיות פחות חמור בתרבות אחרת. כל זה מוביל למסקנה המרכזית שהמפתח לשינוי אמיתי הוא לקיחת אחריות אישית על הצד שלך בסיפור.
- בגידות במערכות יחסים
- התמודדות עם התמכרויות בחיי הזוגיות
- לקיחת אחריות אישית בסכסוכים
- גישות שונות לפתרון בעיות זוגיות
- עצות רבי נחמן להתמודדות עם מעגלי בעיות
כיצד מתחיל המשבר בין בני הזוג סביב הבגידה?
התחיל סיפורם של בני זוג כאשר התגלה שהגבר בוגדני. האישה רצתה להפסיק את הזוגיות אם לא יחדל מבגידותיו. במבט ראשון הסבירו את הבגידה בכך שהגבר "רשע" או "מנוול", אך בהמשך התברר שהוא גם לא מקבל מהאישה את תשומת הלב או היחס שהוא מעוניין בהם. האישה טענה שהיא לא נהנית איתו כי הוא בוגד, והמצב הפך למעין משחק חתול ועכבר: הוא בוגד כי לא טוב לו איתה, והיא לא מתקרבת אליו כי הוא בוגדני.
מדוע יחסי המין והסאדו מאזו משפיעים על בגידות הגבר?
התברר שהגבר מחפש סיפוק מיני במקום אחר כי האישה, לטענתו, לא עושה איתו סקס כלל או רוצה רק סאדו מאזו שאינו מדבר אליו. הוא אמר לעצמו "אם היא לא מספקת לי את החוויה הרצויה, אלך לחפש אותה במקום אחר." מנקודת מבטה, היא טענה "איך יהיה לי כיף איתו אם הוא בוגדני?" וכך נוצרה סיבה הדדית להתרחקות.
מדוע הגבר מכור לכדורגל וכיצד זה קשור למשבר?
נוסף על הבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הוא הרגיש שכדורגל נותן לו חופש, חברים ותחושות חיוביות שהוא לא מקבל בבית. מבחינתו, הכדורגל הפך לסוג של תרפיה ובריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא היתה מוכנה להיות נחמדה אליו או להשקיע בו כי חשבה שהוא ממילא עסוק בכדורגל ולא אוהב אותה באמת.
מהו מעגל "הביצה והתרנגולת" שמשפיע על ההתנהגות של שניהם?
המנגנון חוזר על עצמו: האישה פוגעת בו מפני שהוא בורח לכדורגל או לבגידות, והוא ממשיך לברוח מפני שהיא לא נחמדה אליו. קשה לדעת מי התחיל, וכל אחד מפנה אצבע מאשימה לאחר. דוגמה נוספת למעגל דומה הוזכרה סביב אדם שעובד שעות נוספות כי אינו רוצה לבלות עם אשתו, או דוגמה של מישהו שמעליב מישהי בבריכה וקורא לה "שמנה", ואז נוצרת תגובה חריפה וחוזר חלילה. בכל המקרים, יש חילופי האשמות: האחד טוען "את לא בסדר", והשני עונה "אתה לא בסדר".
כיצד נוגעת כאן שאלת הלקחת אחריות?
נאמר שכדי לצאת מלופ כזה, לפחות אחד מבני הזוג צריך לקחת אחריות. אם מדובר בשני אנשים חכמים מאוד, אולי הם היו מסתדרים מלכתחילה, אבל בדרך כלל גם המודעות העצמית אינה גבוהה, ואין להם יכולת אמיתית לראות את חלקם במצב. לכן אחד מהם צריך להחליט להשתנות קצת, בתקווה שהשינוי שלו יגרום לשני להשתפר גם כן, וכך המעגל יתהפך לחיובי. אלא שבמציאות, אם מישהו לא רואה שיפור מידי מהצד השני, הוא נוטה לוותר, ושוב המעגל חוזר לנקודת ההתחלה.
האם יש פתרון מוחלט או ששניהם צודקים?
אין פתרון מוחלט או תשובה אחידה לשאלת "מי צודק". אפשר לראות בכל אחד מבני הזוג צודק מנקודת המבט שלו, אך הדבר לא פותר את המעגל ההדדי. הוזכרו גם היבטים פילוסופיים, כמו הטענה שכל אחד מטיל את האחריות על מישהו אחר, ואפילו דוגמה על אלוהים כ"סדיסט" כביכול, המטיל את החטאים על האדם. מצטטים כאן גם את רבי נחמן המדבר על "עצה שתלויה בעצה": לפעמים יש צורך בשיפור אחד כדי להניע שיפור אחר, וחוזר חלילה. בפועל, כל צד צריך להכיר ברצון שלו לשנות את המצב, ולקחת אחריות על חלקו במעגל.
מה המסקנה הסופית לגבי שבירת הלופ?
בסופו של דבר, אין תשובה אחידה של "עשה כך והכל ייפתר". המציאות מראה שבמקום להמתין שהצד השני ישתנה, כל אחד צריך לבחון איך הוא יכול לשפר את חלקו ולנסות לגרום לגלגל לנוע בכיוון חיובי. אם אף אחד לא ירצה לשנות, אז או שימשיכו ללכת סחור סחור, או שיתגרשו, או שיגיעו למצבים קיצוניים ומזיקים לשניהם. ההבנה שכל אחד יכול להיות הסיבה לשינוי, גם אם קשה להודות בכך, היא הצעד היחיד שפותח פתח לשבירת המעגל.
התחיל סיפורם של בני זוג כאשר התגלה שהגבר בוגדני. האישה רצתה להפסיק את הזוגיות אם לא יחדל מבגידותיו. במבט ראשון הסבירו את הבגידה בכך שהגבר "רשע" או "מנוול", אך בהמשך התברר שהוא גם לא מקבל מהאישה את תשומת הלב או היחס שהוא מעוניין בהם. האישה טענה שהיא לא נהנית איתו כי הוא בוגד, והמצב הפך למעין משחק חתול ועכבר: הוא בוגד כי לא טוב לו איתה, והיא לא מתקרבת אליו כי הוא בוגדני.
מדוע יחסי המין והסאדו מאזו משפיעים על בגידות הגבר?
התברר שהגבר מחפש סיפוק מיני במקום אחר כי האישה, לטענתו, לא עושה איתו סקס כלל או רוצה רק סאדו מאזו שאינו מדבר אליו. הוא אמר לעצמו "אם היא לא מספקת לי את החוויה הרצויה, אלך לחפש אותה במקום אחר." מנקודת מבטה, היא טענה "איך יהיה לי כיף איתו אם הוא בוגדני?" וכך נוצרה סיבה הדדית להתרחקות.
מדוע הגבר מכור לכדורגל וכיצד זה קשור למשבר?
נוסף על הבגידות, הגבר היה מכור לכדורגל. הוא הרגיש שכדורגל נותן לו חופש, חברים ותחושות חיוביות שהוא לא מקבל בבית. מבחינתו, הכדורגל הפך לסוג של תרפיה ובריחה מקשיי הזוגיות. במקביל, האישה לא היתה מוכנה להיות נחמדה אליו או להשקיע בו כי חשבה שהוא ממילא עסוק בכדורגל ולא אוהב אותה באמת.
מהו מעגל "הביצה והתרנגולת" שמשפיע על ההתנהגות של שניהם?
המנגנון חוזר על עצמו: האישה פוגעת בו מפני שהוא בורח לכדורגל או לבגידות, והוא ממשיך לברוח מפני שהיא לא נחמדה אליו. קשה לדעת מי התחיל, וכל אחד מפנה אצבע מאשימה לאחר. דוגמה נוספת למעגל דומה הוזכרה סביב אדם שעובד שעות נוספות כי אינו רוצה לבלות עם אשתו, או דוגמה של מישהו שמעליב מישהי בבריכה וקורא לה "שמנה", ואז נוצרת תגובה חריפה וחוזר חלילה. בכל המקרים, יש חילופי האשמות: האחד טוען "את לא בסדר", והשני עונה "אתה לא בסדר".
כיצד נוגעת כאן שאלת הלקחת אחריות?
נאמר שכדי לצאת מלופ כזה, לפחות אחד מבני הזוג צריך לקחת אחריות. אם מדובר בשני אנשים חכמים מאוד, אולי הם היו מסתדרים מלכתחילה, אבל בדרך כלל גם המודעות העצמית אינה גבוהה, ואין להם יכולת אמיתית לראות את חלקם במצב. לכן אחד מהם צריך להחליט להשתנות קצת, בתקווה שהשינוי שלו יגרום לשני להשתפר גם כן, וכך המעגל יתהפך לחיובי. אלא שבמציאות, אם מישהו לא רואה שיפור מידי מהצד השני, הוא נוטה לוותר, ושוב המעגל חוזר לנקודת ההתחלה.
האם יש פתרון מוחלט או ששניהם צודקים?
אין פתרון מוחלט או תשובה אחידה לשאלת "מי צודק". אפשר לראות בכל אחד מבני הזוג צודק מנקודת המבט שלו, אך הדבר לא פותר את המעגל ההדדי. הוזכרו גם היבטים פילוסופיים, כמו הטענה שכל אחד מטיל את האחריות על מישהו אחר, ואפילו דוגמה על אלוהים כ"סדיסט" כביכול, המטיל את החטאים על האדם. מצטטים כאן גם את רבי נחמן המדבר על "עצה שתלויה בעצה": לפעמים יש צורך בשיפור אחד כדי להניע שיפור אחר, וחוזר חלילה. בפועל, כל צד צריך להכיר ברצון שלו לשנות את המצב, ולקחת אחריות על חלקו במעגל.
מה המסקנה הסופית לגבי שבירת הלופ?
בסופו של דבר, אין תשובה אחידה של "עשה כך והכל ייפתר". המציאות מראה שבמקום להמתין שהצד השני ישתנה, כל אחד צריך לבחון איך הוא יכול לשפר את חלקו ולנסות לגרום לגלגל לנוע בכיוון חיובי. אם אף אחד לא ירצה לשנות, אז או שימשיכו ללכת סחור סחור, או שיתגרשו, או שיגיעו למצבים קיצוניים ומזיקים לשניהם. ההבנה שכל אחד יכול להיות הסיבה לשינוי, גם אם קשה להודות בכך, היא הצעד היחיד שפותח פתח לשבירת המעגל.
- בגידות במערכות יחסים
- התמודדות עם התמכרויות בחיי הזוגיות
- לקיחת אחריות אישית בסכסוכים
- גישות שונות לפתרון בעיות זוגיות
- עצות רבי נחמן להתמודדות עם מעגלי בעיות
היה היו בני זוג עד כאן הבנו ומה היה הדפקט של הגבר שהוא, בא נתחיל מהגבר הוא תמיד אשם מה הדפקט שלו שהוא בוגדני יפה ואז האישה חקרה חקרו למה הוא בוגדני אמרה "אני לא רוצה להישאר בזוגיות כזאת שהוא בוגדני" היא אמרה "אם אתה תפסיק לבגוד מוכנה להישאר בזוגיות אם לא לא" עד כאן הבנו. עכשיו ואז חקרו את הנושא למה הוא בוגדני מה התברר שהוא בוגדני בגלל שהוא מניאק הוא מנוול והוא רשע וזה לכן הוא בוגדני, אוקי ואז חקרו עוד קצת לעומק וגילו שהוא בוגדני בגלל שהיא לא עושה איתו סקס בכלל או היא ממרמרת אותו והוא לא רוצה.
ש: לא נותנת לו.
אליעד: בכלל מעבידה אותו היא אוהבת רק סאדו מאזו והוא לא בעניין אומר לה לא מעוניין הוא אומר לה לא רוצה סאדו מאזו בכלל הולך ועושה סקס עם אחרות עד כאן הבנו, עכשיו ואז שאלו אותה למה את כזאת אז היא אמרה "מה זה למה אני כזאת כי הוא גבר בוגדני איך יהיה לי כייף איתו אם הוא בוגדני" וככה זה נמשך חתול ועכבר. הגבר היה מכור לכדורגל למה הוא מכור לכדורגל כי לא כייף לו עם אשתו בכדורגל נגיד מה יש לבן אדם למה כייף בכדורגל יש לו חופש חברים שחרור יש הרבה דברים טובים בכדורגל בכדורגל יש איזה תחושות מסוימות שבן אדם מקבל אותן על המגרש בהתמכרות שלו בהתלהבות יש איזה משהו שהוא מקבל הוא לא מקבל את זה בזוגיות.
אם הוא היה מקבל את זה בזוגיות או במשפחה אז כנראה שהוא לא היה מכור לכדורגל ואז שואלים את האישה למה שלא תהיי יותר נחמדה זה וזה היא אומרת "מה פתאום מה אני אשקיע בבן אדם כזה הוא מכור לכדורגל והוא לא אוהב אותי" וכו' "ולמה אתה לא אוהב אותה? בגלל שהיא ככה והיא ככה", עכשיו בחלק גדול מהמקרים גם אף אחד לא יודע מה כאילו לא תמיד הבן אדם יודע שהוא מכור לכדורגל בגלל והאישה לא תמיד מבינה שהיא מתנהגת ככה בגלל אבל בהנחה שאנחנו פורסים את המפה אנחנו רואים את האמת והאמת היא שיש פה שני דברים שמזינים אחד את השני הוא מכור לכדורגל או למה שזה לא יהיה בגלל שלא טוב לו איתה הוא בורח מבחינתו זאת תרפיה והיא מתנהגת בצורה מגעילה כי הוא מכור לכדורגל לצורך העניין, השאלה איך פותרים לופ כזה מה עושים זאת השאלה.
ש: אני אמרתי שעדיף לקחת אחריות אחד מהם או שניהם.
אליעד: מה זה אומר?
ש: זה אומר שהם צריכים לעבוד על עצמם ושיהיה להם טוב בלי שום קשר אחד לשני ואז מזה לצאת מהלופ כי לא טוב להם בגלל שהם בעצם מסתכלים החוצה ואומרים ולא לוקחים אחריות.
אליעד: עכשיו תראי אם היה מדובר בשני אנשים חכמים כנראה שהם גם היו יודעים להסתדר לבד מלכתחילה נכון אם זה היה אנשים חכמים אז הם היו מבינים את עצמם ומוצאים פתרון גם כן איך להסתדר אבל הם חכמים עד רמה מסוימת כאילו זה נכון שבעולם אידיאלי עדיף שכל אחד יוכל להרגיש טוב לבד ואחר כך להיות בזוגיות למרות שהוא יכול להרגיש טוב לבד.
ש: אז זה שני אנשים שלא מודעים לעצמם.
אליעד: רוב האנשים שרבים אחד עם השני לא מודעים לעצמם רוב האנשים לא מודעים לעצמם ואלא שרבים אחד עם השני גם כן בדרך כלל לא מודעים לעצמם.
ש: ואף אחד לא לוקח אחריות.
אליעד: אז מה השאלה אם אף אחד לא לוקח אחריות שיתגרשו וזהו נכון או שיהרגו אחד את השני נכון, אז מה האמת.
ש: אולי גורם שלישי שיתערב.
אליעד: לא שנייה אז ככה אז קודם כל האמת היא שהבעיה היא נכונה יש פה באמת בעיה השאלה מה קדם למה אם האישה תהיה, תראו קחו את הגבר הכי מכור לכדורגל בעולם תמיד יש אישה שיכולה לעניין אותו יותר מכדורגל נכון, קחו את הגבר שהכי מכור לכסף בעולם תמיד תבוא האישה שתוכל לגרום לעזוב את העבודה נגיד שגבר כל היום עובד שעות נוספות האישה אומרת "תראה עובד שעות נוספות ועובד שעות נוספות" עובד שעות נוספות כי הוא לא רוצה להיות איתך בבית הרי בטוח שהייתה איזו מישהי שהייתה יכולה לגרום לו לא לעבוד שעות נוספות נכון, יפה ואותו דבר הוא אומר "אוקי למה אתה עובד שעות נוספות? כי אשתי היא לא מספיק מפרגנת לי" לך היא לא מפרגנת תביא לך עשרים גברים מאה גברים שהיא תפרגן להם היא לא מפרגנת לך כי אתה לא מציאה גדולה.
עכשיו זה כל אחד יעדיף להאשים את השני היא והוא זה כמו האדם הראשון מה אמר "האישה שנתת לי היא הביאה לי אתה הבאת לי הוא הביא" כולם אשמים כל הזמן מאשימים אף אחד לא אומר אני אשם.
ש: אף אחד לא יודה בחיים.
אליעד: ברור מי לוקח אחריות על הכל כביכול אלוהים ואת מי הוא מאשים אותך "אתה יודע למה רע לך כי עשית עבירות לא אני כי אני אלוהים בראתי אותך עם היצר הרע" הוא יגיד לא אתה עשית אתה אשם" מי הסדיסט הכי גדול בעולם אלוהים נגיד למה הוא עושה את כל הרע בעולם אבל מצד שני לא נעים לו להודות שהוא סדיסט אז מה הוא אומר הוא אומר "לא זה רק כפרת עוונות אני רק מנסה לטהר אותך על החטאים שלך" איזה חטאים אתה בראת את כל המשחק הזה יכולת לבחור משחק אחר מי הכריח אותך לבחור משחק עם חטאים ועם עבירות אתה יכול לבחור משחק אחר אתה סדיסט זאת האמת, באתי להגיד כל אחד זורק אחריות על מישהו אחר בסדר.
עכשיו אז קודם כל צריך להבין שזאת בעיה אמיתית להבין שבאמת יש פה בעיה זה גם רבי נחמן אומר לפעמים יש עצה שתלויה בעצה אם נגיד יהיה לך יותר כסף יהיה לך יותר ביטחון יהיה לך יותר ביטחון אתה תשיג מישהי אתה תשיג מישהי תהיה יותר מאושר תהיה יותר מאושר תהיה לך יותר אמונה עצמית יותר אמונה עצמית תעשה עסקים יותר טוב ואז יהיה לך יותר כסף נגיד איזה מעגל כזה. עכשיו השאלה היא זה איך פותרים את זה והתשובה היא שבאמת אין לזה איזה פתרון מוחלט אין לשאלה הזאת פתרון מוחלט אין לזה איזו תשובה מוחלטת תעשה ככה וזה יפתר אין לזה כי כל אחד צודק שניהם צודקים, האישה צודקת שהיא לא מוכנה להשקיע בבעל כזה שהוא ככה וככה והבעל צודק שהוא לא מוכן שהוא ככה וככה והיא ככה וככה.
עכשיו גם אם הבעל יגיד "אני מכור לכדורגל כי אני מכור לכדורגל אני לא קשור אליה אני מכור לכדורגל פשוט" זאת לא האמת כי תמיד תבוא מישהי שתצליח להוציא אותו מההתמכרות לכדורגל אולי אף אחת לא תרצה להוציא אותו מההתמכרות לכדורגל כי הוא דפוק אבל בטוח שיש איזו מישהי או משהו בעולם שהיה יכול לשנות אותו להוציא אותו מהכדורגל הרי כדורגל זאת דרך להשיג רגש אם הוא ישיג את הרגש ממקום אחר הוא ילך למקום אחר ולכן הדרך לפתור את זה היא באמצעות זה שמבינים את זה כפי שזה צריך להבין את האמת האמת היא שיש פה ביצה ותרנגולת מה קדם למה לא ניתן לדעת.
ולכן בן אדם צריך לבחור או שאני לוקח אחריות על החלק שלי ואני מקווה שאנחנו נעשה גלגל הפוך כאילו אם הגלגל הולך מתגלגל להיות כדור שלג עכשיו נעשה את הגלגל לכיוון ההפוך או שלא, אם האישה תהיה קצת יותר נחמדה אז הגבר יהיה קצת פחות גרוע ואז היא תהיה קצת יותר נחמדה ואז הוא יהיה קצת פחות גרוע ואז היא קצת יותר נחמדה אבל גם זה אנשים מתעצלים הוא אומר "מה פתאום אני השתניתי קצת למה הוא לא השתנה הרבה אני השתניתי הרבה למה הוא השתנה" כמו בן אדם שרץ טיפה על ההליכון בחדר כושר והוא אומר "אני כבר עכשיו הייתי צריך להיות דוגמן" חכה רק התחלת לרוץ.
אבל עוד פעם להבין שאין לזה פתרון זה חלק מהפתרון זאת אומרת לא שאין לזה פתרון באופן כללי להבין שאין פה מי צודק שניכם צודקים באותה מידה, עכשיו מה האמת שיש אנשים שיגידו לא נכון כי אובייקטיבית הוא עושה דברים נגיד שלא מקובלים נגיד לדוגמא שהגבר הוא גבר אלים אלים פיזית עכשיו בחברה שאנחנו חיים מקובל שאלימות פיזית אסורה ואלימות מילולית נגיד מותרת או עקיצות מותרות נכון מותר על אלימות פיזית יכניסו מישהו לכלא אבל על עקיצות לא מכניסים מישהו לכלא, נכון אבל מצד שני בעולם נוריד רגע את חוקי החברה שלנו מי החליט שזה יהיה יותר טוב מזה או זה.
כמו עכשיו אלה בבריכה הוא אמר לה שמנה ואלה רצו להרוג אותו אז אומרים מה יותר גרוע עכשיו רוב הסיכויים שהיא שמנה בגלל שההורים שלה כאלה אלימים כנראה הרי איך היא הפכה להיות שמנה בגלל שההורים שלה אלימים כאילו אם היא בכזאת תרבות כאילו זה שהוא אמר לה בבריכה שמנה זאת הצרה הקטנה שלה אם איך שהם התנהגו כנראה שיש לה עוד הרבה טראומות יותר מזה שמה שהמציל אמר בבריכה, אוקי אבל אין פה תשובה מוחלטת אתה צריך להבין שכל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו וזהו ואם אתה רוצה לקחת אחריות על החלק שלך יש פתרון אתה לא רוצה אז זהו זאת האמת אבל צריך לדעת שאין כאן מה קדם למה. הבנו?
ש: לא נותנת לו.
אליעד: בכלל מעבידה אותו היא אוהבת רק סאדו מאזו והוא לא בעניין אומר לה לא מעוניין הוא אומר לה לא רוצה סאדו מאזו בכלל הולך ועושה סקס עם אחרות עד כאן הבנו, עכשיו ואז שאלו אותה למה את כזאת אז היא אמרה "מה זה למה אני כזאת כי הוא גבר בוגדני איך יהיה לי כייף איתו אם הוא בוגדני" וככה זה נמשך חתול ועכבר. הגבר היה מכור לכדורגל למה הוא מכור לכדורגל כי לא כייף לו עם אשתו בכדורגל נגיד מה יש לבן אדם למה כייף בכדורגל יש לו חופש חברים שחרור יש הרבה דברים טובים בכדורגל בכדורגל יש איזה תחושות מסוימות שבן אדם מקבל אותן על המגרש בהתמכרות שלו בהתלהבות יש איזה משהו שהוא מקבל הוא לא מקבל את זה בזוגיות.
אם הוא היה מקבל את זה בזוגיות או במשפחה אז כנראה שהוא לא היה מכור לכדורגל ואז שואלים את האישה למה שלא תהיי יותר נחמדה זה וזה היא אומרת "מה פתאום מה אני אשקיע בבן אדם כזה הוא מכור לכדורגל והוא לא אוהב אותי" וכו' "ולמה אתה לא אוהב אותה? בגלל שהיא ככה והיא ככה", עכשיו בחלק גדול מהמקרים גם אף אחד לא יודע מה כאילו לא תמיד הבן אדם יודע שהוא מכור לכדורגל בגלל והאישה לא תמיד מבינה שהיא מתנהגת ככה בגלל אבל בהנחה שאנחנו פורסים את המפה אנחנו רואים את האמת והאמת היא שיש פה שני דברים שמזינים אחד את השני הוא מכור לכדורגל או למה שזה לא יהיה בגלל שלא טוב לו איתה הוא בורח מבחינתו זאת תרפיה והיא מתנהגת בצורה מגעילה כי הוא מכור לכדורגל לצורך העניין, השאלה איך פותרים לופ כזה מה עושים זאת השאלה.
ש: אני אמרתי שעדיף לקחת אחריות אחד מהם או שניהם.
אליעד: מה זה אומר?
ש: זה אומר שהם צריכים לעבוד על עצמם ושיהיה להם טוב בלי שום קשר אחד לשני ואז מזה לצאת מהלופ כי לא טוב להם בגלל שהם בעצם מסתכלים החוצה ואומרים ולא לוקחים אחריות.
אליעד: עכשיו תראי אם היה מדובר בשני אנשים חכמים כנראה שהם גם היו יודעים להסתדר לבד מלכתחילה נכון אם זה היה אנשים חכמים אז הם היו מבינים את עצמם ומוצאים פתרון גם כן איך להסתדר אבל הם חכמים עד רמה מסוימת כאילו זה נכון שבעולם אידיאלי עדיף שכל אחד יוכל להרגיש טוב לבד ואחר כך להיות בזוגיות למרות שהוא יכול להרגיש טוב לבד.
ש: אז זה שני אנשים שלא מודעים לעצמם.
אליעד: רוב האנשים שרבים אחד עם השני לא מודעים לעצמם רוב האנשים לא מודעים לעצמם ואלא שרבים אחד עם השני גם כן בדרך כלל לא מודעים לעצמם.
ש: ואף אחד לא לוקח אחריות.
אליעד: אז מה השאלה אם אף אחד לא לוקח אחריות שיתגרשו וזהו נכון או שיהרגו אחד את השני נכון, אז מה האמת.
ש: אולי גורם שלישי שיתערב.
אליעד: לא שנייה אז ככה אז קודם כל האמת היא שהבעיה היא נכונה יש פה באמת בעיה השאלה מה קדם למה אם האישה תהיה, תראו קחו את הגבר הכי מכור לכדורגל בעולם תמיד יש אישה שיכולה לעניין אותו יותר מכדורגל נכון, קחו את הגבר שהכי מכור לכסף בעולם תמיד תבוא האישה שתוכל לגרום לעזוב את העבודה נגיד שגבר כל היום עובד שעות נוספות האישה אומרת "תראה עובד שעות נוספות ועובד שעות נוספות" עובד שעות נוספות כי הוא לא רוצה להיות איתך בבית הרי בטוח שהייתה איזו מישהי שהייתה יכולה לגרום לו לא לעבוד שעות נוספות נכון, יפה ואותו דבר הוא אומר "אוקי למה אתה עובד שעות נוספות? כי אשתי היא לא מספיק מפרגנת לי" לך היא לא מפרגנת תביא לך עשרים גברים מאה גברים שהיא תפרגן להם היא לא מפרגנת לך כי אתה לא מציאה גדולה.
עכשיו זה כל אחד יעדיף להאשים את השני היא והוא זה כמו האדם הראשון מה אמר "האישה שנתת לי היא הביאה לי אתה הבאת לי הוא הביא" כולם אשמים כל הזמן מאשימים אף אחד לא אומר אני אשם.
ש: אף אחד לא יודה בחיים.
אליעד: ברור מי לוקח אחריות על הכל כביכול אלוהים ואת מי הוא מאשים אותך "אתה יודע למה רע לך כי עשית עבירות לא אני כי אני אלוהים בראתי אותך עם היצר הרע" הוא יגיד לא אתה עשית אתה אשם" מי הסדיסט הכי גדול בעולם אלוהים נגיד למה הוא עושה את כל הרע בעולם אבל מצד שני לא נעים לו להודות שהוא סדיסט אז מה הוא אומר הוא אומר "לא זה רק כפרת עוונות אני רק מנסה לטהר אותך על החטאים שלך" איזה חטאים אתה בראת את כל המשחק הזה יכולת לבחור משחק אחר מי הכריח אותך לבחור משחק עם חטאים ועם עבירות אתה יכול לבחור משחק אחר אתה סדיסט זאת האמת, באתי להגיד כל אחד זורק אחריות על מישהו אחר בסדר.
עכשיו אז קודם כל צריך להבין שזאת בעיה אמיתית להבין שבאמת יש פה בעיה זה גם רבי נחמן אומר לפעמים יש עצה שתלויה בעצה אם נגיד יהיה לך יותר כסף יהיה לך יותר ביטחון יהיה לך יותר ביטחון אתה תשיג מישהי אתה תשיג מישהי תהיה יותר מאושר תהיה יותר מאושר תהיה לך יותר אמונה עצמית יותר אמונה עצמית תעשה עסקים יותר טוב ואז יהיה לך יותר כסף נגיד איזה מעגל כזה. עכשיו השאלה היא זה איך פותרים את זה והתשובה היא שבאמת אין לזה איזה פתרון מוחלט אין לשאלה הזאת פתרון מוחלט אין לזה איזו תשובה מוחלטת תעשה ככה וזה יפתר אין לזה כי כל אחד צודק שניהם צודקים, האישה צודקת שהיא לא מוכנה להשקיע בבעל כזה שהוא ככה וככה והבעל צודק שהוא לא מוכן שהוא ככה וככה והיא ככה וככה.
עכשיו גם אם הבעל יגיד "אני מכור לכדורגל כי אני מכור לכדורגל אני לא קשור אליה אני מכור לכדורגל פשוט" זאת לא האמת כי תמיד תבוא מישהי שתצליח להוציא אותו מההתמכרות לכדורגל אולי אף אחת לא תרצה להוציא אותו מההתמכרות לכדורגל כי הוא דפוק אבל בטוח שיש איזו מישהי או משהו בעולם שהיה יכול לשנות אותו להוציא אותו מהכדורגל הרי כדורגל זאת דרך להשיג רגש אם הוא ישיג את הרגש ממקום אחר הוא ילך למקום אחר ולכן הדרך לפתור את זה היא באמצעות זה שמבינים את זה כפי שזה צריך להבין את האמת האמת היא שיש פה ביצה ותרנגולת מה קדם למה לא ניתן לדעת.
ולכן בן אדם צריך לבחור או שאני לוקח אחריות על החלק שלי ואני מקווה שאנחנו נעשה גלגל הפוך כאילו אם הגלגל הולך מתגלגל להיות כדור שלג עכשיו נעשה את הגלגל לכיוון ההפוך או שלא, אם האישה תהיה קצת יותר נחמדה אז הגבר יהיה קצת פחות גרוע ואז היא תהיה קצת יותר נחמדה ואז הוא יהיה קצת פחות גרוע ואז היא קצת יותר נחמדה אבל גם זה אנשים מתעצלים הוא אומר "מה פתאום אני השתניתי קצת למה הוא לא השתנה הרבה אני השתניתי הרבה למה הוא השתנה" כמו בן אדם שרץ טיפה על ההליכון בחדר כושר והוא אומר "אני כבר עכשיו הייתי צריך להיות דוגמן" חכה רק התחלת לרוץ.
אבל עוד פעם להבין שאין לזה פתרון זה חלק מהפתרון זאת אומרת לא שאין לזה פתרון באופן כללי להבין שאין פה מי צודק שניכם צודקים באותה מידה, עכשיו מה האמת שיש אנשים שיגידו לא נכון כי אובייקטיבית הוא עושה דברים נגיד שלא מקובלים נגיד לדוגמא שהגבר הוא גבר אלים אלים פיזית עכשיו בחברה שאנחנו חיים מקובל שאלימות פיזית אסורה ואלימות מילולית נגיד מותרת או עקיצות מותרות נכון מותר על אלימות פיזית יכניסו מישהו לכלא אבל על עקיצות לא מכניסים מישהו לכלא, נכון אבל מצד שני בעולם נוריד רגע את חוקי החברה שלנו מי החליט שזה יהיה יותר טוב מזה או זה.
כמו עכשיו אלה בבריכה הוא אמר לה שמנה ואלה רצו להרוג אותו אז אומרים מה יותר גרוע עכשיו רוב הסיכויים שהיא שמנה בגלל שההורים שלה כאלה אלימים כנראה הרי איך היא הפכה להיות שמנה בגלל שההורים שלה אלימים כאילו אם היא בכזאת תרבות כאילו זה שהוא אמר לה בבריכה שמנה זאת הצרה הקטנה שלה אם איך שהם התנהגו כנראה שיש לה עוד הרבה טראומות יותר מזה שמה שהמציל אמר בבריכה, אוקי אבל אין פה תשובה מוחלטת אתה צריך להבין שכל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו וזהו ואם אתה רוצה לקחת אחריות על החלק שלך יש פתרון אתה לא רוצה אז זהו זאת האמת אבל צריך לדעת שאין כאן מה קדם למה. הבנו?