אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בעיות קשב וריכוז ✔ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2 ✔ איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:52:17ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
איך להתמודד עם מחשבות מתנגשות בצורה יעילה?

כל אדם חווה לעיתים קרובות קונפליקט פנימי בין רצונות ומחשבות שונות, המובילים לתחושות של בלבול וחוסר ריכוז. אליעד כהן מסביר כיצד יש להתייחס לקונפליקט בין מחשבות באופן נכון. הוא מדגיש שהפתרון אינו להתעלם מהמחשבות המטרידות, אלא להכיר בקיומן ולארגן אותן לפי סדר עדיפות ברור. לדוגמה, אם אדם חש רעב במהלך העבודה, עליו להכיר בכך ולדחות את האכילה לזמן מוגדר מראש. בצורה כזו, הוא יצליח להתרכז בעבודתו. אם האדם יתעלם מתחושת הרעב, היא רק תמשיך להטריד אותו ולמנוע ממנו להתמקד.

אליעד ממליץ על תכנון זמן לחשיבה על הבעיות הרגשיות, במקום להתעלם מהן, כיוון שהדחקה אינה פותרת את הבעיה אלא רק מחמירה אותה.

מה עומד מאחורי מחשבות אובדניות?

אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם חושב על התאבדות, הוא לא באמת רוצה למות אלא רוצה להפסיק לסבול. התאבדות היא ניסיון שגוי לברוח מסבל, כיוון שהאדם חושב שהמוות יביא לו תחושה טובה יותר. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של אדם המשחק משחק ומפסיד בו. האדם חושב שלהתחיל משחק חדש ייתן לו הרגשה טובה יותר, אך בפועל, הוא רק מנסה לברוח מהסבל הנוכחי. אם היה מבין שהסבל לא נגרם מהמשחק עצמו אלא מהפער בין הרצונות שלו למציאות, הוא היה יכול לפתור את הבעיה בצורה אמיתית.

אליעד מדגיש שהתאבדות היא החלפה של צורת הסבל ולא פתרון אמיתי. הוא משווה זאת לעקיצה של יתוש - אם יתגרדו במקום אחר, זה לא יפסיק את הכאב אלא רק יזיז אותו למקום אחר.

למה אנחנו באמת סובלים?

הסבל נובע מהפער בין הרצון של האדם לבין המציאות שבה הוא חי. אליעד מסביר כי לא משנה באילו תנאים האדם נמצא, הסבל תמיד יהיה תלוי בהבדל בין מה שהוא רוצה למה שקורה במציאות. הוא נותן כדוגמה את האפיפיור, שאפילו במעמדו הרם יכול להמשיך לסבול, כיוון שהסבל אינו תלוי במעמד או בהישגים, אלא בחוסר התאמה בין הרצון למציאות.

לדברי אליעד, הסבל אינו תלוי במציאות עצמה אלא באופן בו האדם מפרש את המציאות. אדם יכול לחיות בתנאים קשים ועדיין להרגיש טוב, ואדם אחר יכול לחיות בתנאים טובים ועדיין לסבול.

האם ניתן להעלים את הסבל לתמיד?

לפי אליעד, לא ניתן להעלים את הסבל על ידי בריחה, כיוון שכל בריחה היא רק שינוי צורה של הסבל. הוא מדגים זאת עם אנשים שחוו מוות קליני והרגישו טוב, אך זה היה רק כי הם חוו הפסקה זמנית מהסבל. אם היו נשארים באותו מצב יותר זמן, גם שם היה מתחיל סבל חדש. הפתרון האמיתי הוא להבין את מקור הסבל - חוסר ההתאמה בין הרצון למציאות - וללמוד להסתכל על הדברים בצורה נכונה יותר, שתאפשר תחושת שלמות אמיתית.

האם יש חיים אחרי המוות?

אליעד כהן טוען ששום דבר לא באמת נעלם. הגוף הוא חומר, והחומר תמיד קיים בצורה כלשהי. לדוגמה, כיסא שהיה פעם עץ ביער יהפוך בעתיד לאפר, אך תמיד יישאר קיים בצורה כלשהי. כך גם התודעה תמיד קיימת, אך משנה צורות. התודעה אינה הגוף או המוח אלא הישות שחווה את המציאות. הוא מדגים זאת באמצעות ארצות הברית, שאינה נראית כרגע אך עדיין קיימת. בצורה זו, הוא מסביר שהתודעה קיימת לנצח ומשנה צורה, ולכן אין לאן לברוח או להיעלם לאחר המוות.

איך להפסיק לסבול ולהגיע לשלמות אמיתית?

הפתרון היחיד לסבל הוא להבין את האמת לגבי הרצונות והתחושות. אליעד מסביר שהדרך לשלמות היא להבין שהכל הוא אחד. האדם צריך להגיע למצב שבו הוא חווה באופן מוחלט שכל מה שקורה הוא בדיוק מה שהוא רוצה. כאשר האדם רואה שכל המציאות היא רצונו, אין פער בין הרצוי למצוי, ולכן אין סבל. אליעד מדגיש שזהו תהליך של חקירה פנימית עמוקה, שבו האדם שואל את עצמו שאלות יסודיות על האמת לגבי רצונותיו, וכך הוא מגיע להבנה פנימית של שלמות ואחדות עם המציאות.

איך מתמודדים עם חוסר ריכוז והפרעת קשב?

אליעד כהן מתייחס לנושא חוסר ריכוז וטוען שאין באמת דבר כזה. לדעתו, האדם תמיד מרוכז, אך לא תמיד במה שחשוב לו באותו רגע. לדוגמה, ילד שנחשב למופרע כי אינו מרוכז בשיעור, פשוט מרוכז בדברים שמעניינים אותו יותר. הפתרון הוא לא להאשים את עצמו או להתעלם, אלא לבדוק למה הוא מעדיף להתמקד בדברים אחרים. המפתח הוא מודעות עצמית ותכנון נכון - אם יש בעיה מטרידה, יש להכיר בה ולהגדיר זמן לעסוק בה, כדי שלא תפריע למשימות אחרות.

כיצד לפתח אהבה עצמית אמיתית?

אליעד מסביר שאהבה עצמית תלויה בתפיסה של האדם לגבי עצמו - ככל שאדם רואה בעצמו יותר דברים חיוביים, הוא יאהב את עצמו יותר. אך כדי להגיע לאהבה עצמית אמיתית, על האדם להבין באמת מה הוא רוצה ומדוע. תהליך זה כולל בירור עצמי לגבי מה חשוב לו, ולמה הוא זקוק לפידבקים מאנשים אחרים כדי לאהוב את עצמו. התהליך הזה עוזר לאדם להגיע למקום שבו הוא יכול לאהוב את עצמו ללא תלות באחרים.

מהי חוויית האחדות וכיצד ניתן להגיע אליה?

חוויית האחדות היא מצב בו האדם אינו מרגיש הפרדה בין טוב לרע, אלא חווה את כל המציאות כשלמה ומושלמת. מצב זה נוצר מההבנה העמוקה שכל המציאות היא בעצם רצונו של האדם. אליעד מציין שכדי להגיע למצב זה, יש לחקור את האמת על המציאות ועל הרצונות באופן עמוק, ולגלות שכל מה שקורה הוא בדיוק מה שהאדם רוצה. מצב זה מביא לתחושת שלמות, שבה האדם אינו סובל משום דבר, כיוון שהוא תואם באופן מלא את המציאות.
הנושא המרכזי שעולה בדיון הוא התמודדות עם מחשבות, רגשות ורצונות מתנגשים, ובפרט עם מחשבות אובדניות.

איך להתמודד עם קונפליקט בין רצונות?

האדם הוא מערכת של מחשבות, רגשות ורצונות. אין אפשרות להדחיק או להתעלם מהם לחלוטין, ואם אדם ינסה להתעלם מרצון מסוים, הוא רק יציק לו יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה לעבוד אך גם מוטרד מבעיה רגשית, הפתרון הוא לא להתעלם מהבעיה אלא להכיר בקיומה ולתכנן מתי להתמקד בה. בדומה לכך, אם אדם רעב, הוא יכול להחליט לאכול בעוד חצי שעה ולהמשיך לעבוד עד אז, אך אם ינסה להתעלם מתחושת הרעב, זה יפריע לו יותר.

מהי מחשבה אובדנית ומה עומד מאחוריה?

כאשר אדם חושב על התאבדות, הוא למעשה לא רוצה למות אלא להפסיק לסבול. זה לא שהאדם רוצה לגלות מה קורה אחרי המוות או לחוות את הרגע של ההתאבדות, אלא שהוא מחפש פתרון לסבל. האדם תמיד בוחר במה שהוא חושב שיביא לו יותר טוב. לדוגמה, אם יש לו שתי מנות אוכל, הוא יבחר בזו שמושכת אותו יותר. כך גם בהתאבדות - הוא רואה את החיים כמשחק שאינו מצליח בו, ולכן חושב על "להתחיל משחק חדש". אבל למעשה, הוא לא רוצה למות - הוא רוצה להרגיש טוב יותר.

למה התאבדות לא באמת פותרת את הבעיה?

נניח שמישהו מציע לאדם שנכשל במשחק ללמוד איך להצליח בו. האם הוא יעדיף ללמוד לנצח או פשוט להפסיק לשחק? סביר להניח שהוא יעדיף להצליח במשחק, אם ידע שזה אפשרי. בנוסף, אם היו מספרים לו שגם אחרי ההתאבדות הוא ימשיך לסבול, זה היה משנה את תפיסתו. הרעיון כאן הוא שהתאבדות אינה פתרון אלא רק שינוי צורה של הבעיה. זה כמו להתגרד במקום שבו עקץ יתוש - זה לא באמת פותר את הבעיה אלא רק מזיז את הסבל למקום אחר.

למה אנחנו סובלים באמת?

הסבל של האדם לא נובע ממה שקורה לו, אלא מכך שהוא לא רוצה את מה שקורה לו. יש אנשים בתנאים טובים שסובלים, ויש כאלה בתנאים קשים שנהנים. אדם עשיר יכול להרגיש רע בדיוק כמו אדם עני. לדוגמה, אפשר להיות האפיפיור ועדיין לסבול, כי הסבל נובע מחוסר התאמה בין הרצון של האדם לבין המציאות.

האם אפשר להעלים את הסבל?

לא משנה מה האדם יעשה - גם אם הוא יחתוך לעצמו יד, גם אם הוא יקפוץ מהגג - הסבל לא ייעלם, אלא רק ישנה צורה. מי שלא מבין את המציאות תמיד יסבול, כי תמיד יהיה פער בין מה שהוא רוצה לבין מה שיש לו.

מה קורה אחרי המוות?

שום דבר לא באמת נעלם. הגוף הוא חומר, והחומר תמיד קיים, רק מחליף צורות. לדוגמה, כסא שהיה פעם עץ ביער, הפך לכסא, ואם ישרף - יישאר אפר. כך גם התודעה - היא קיימת תמיד, אבל משנה צורות.

האם התודעה יכולה להיעלם?

האדם לא רק הגוף שלו. כשהוא אומר "אני", הוא מתכוון לתודעה שחווה את המציאות, לא למוח או לגוף עצמו. הגוף הוא אוסף של אטומים, בדיוק כמו כל חפץ אחר. אם הגוף תמיד קיים בצורה כלשהי, למה שהתודעה תיעלם? זה שלא רואים משהו לא אומר שהוא לא קיים. לדוגמה, ארה"ב קיימת גם אם אדם לא רואה אותה כרגע.

מה המשמעות של להיות קיים לנצח?

כל דבר קיים תמיד, רק מחליף צורה. לדוגמה, לפני 3,000 שנה, החומרים שמהם עשוי הכסא היו בהר, עכשיו הם בכסא, ובעתיד יהיו בצורה אחרת. זה אומר שגם התודעה של האדם תמיד קיימת, אבל מחליפה צורה.

למה הבנה זו חשובה?

אם אדם מבין שהתודעה שלו תמיד תישאר, אז ברור שהתאבדות לא באמת תפתור לו את הבעיה. הסבל יישאר בצורה אחרת. לכן, הפתרון אינו לברוח אלא להבין את המציאות ולשנות את תפיסת הסבל.

איך להפסיק לסבול באמת?

יש להבין שהסבל נובע מחוסר התאמה בין הרצון של האדם לבין המציאות. אם האדם משנה את הדרך שבה הוא מסתכל על הדברים, הוא יכול להרגיש טוב באמת, בלי תלות במה שקורה לו.

לסיכום:

1. המחשבות והרגשות אינם אויבים - יש להכיר בהם ולתת להם מקום, אך גם לדעת לשלוט בהתמקדות בהם.

2. מחשבות אובדניות הן ביטוי לרצון להפסיק לסבול, אך התאבדות אינה פתרון אמיתי אלא רק שינוי צורה של הבעיה.

3. הסבל לא נובע ממה שקורה, אלא מאיך שאדם מפרש את מה שקורה.

4. דבר אינו נעלם - לא הגוף ולא התודעה, ולכן אין לאן לברוח.

5. הפתרון אינו לשנות מקום או צורה, אלא להבין את המציאות וללמוד כיצד לחיות בתוכה בלי לסבול.
שאלה: הבנתי שאני צריך לעשות סדר במחשבות. המחשבות זה ביטוי של רצונות, ואם עכשיו אני רוצה לעבוד, ורוצה את זה יותר מאשר אני רוצה לפתור בעיה רגשית, אז אני צריך להגדיר לעצמי שמה שאני רוצה עכשיו זה לעבוד, כרגע לעבוד, ובשעה מסוימת כאשר ארצה לחשוב איך לפתור את הבעיה הרגשית שיש לי, אז אחשוב עליה.

אליעד: אבל על תתעלם ממנה, כי אם תתעלם היא תציק לך. פשוט לא להתעלם, ולהגיד שאין לי בעיית חוסר ריכוז.

שאלה: להגיד שיש לי בעיית חוסר ריכוז זה סתם לשקר.

אליעד: זה סתם שטויות, זה לא נותן כלום. וזה גם לא נכון, זה סתם קשקוש.

שאלה: יש ל כמה רצונות שמתנגשים ביניהם, שבעצם אני צריך לדעת לשים דגש בזמן מסוים.

אליעד: אתה מערכת של מחשבות, רגשות ורצונות, אתה לא יכול להדחיק אותם, אתה צריך להיות מודע אליהם, מה שאני אומר לראות את האמת. מה זה לראות את האמת, להבין את עצמך, מה היא האמת? האם אני רוצה לעבוד עשרים אחוז ולחשוב על הבעיה שלושים אחוז. יש לך צרכים, כמו לאכול לשתות, למשל אתה רעב, אתה לא מיד הולך לאכול, אתה אומר אני יאכל בשעה שתיים, ועד אז אני אצליח להתרכז בעבודה, אם האוכל מציק לך, אתה אומר עוד חצי שעה אלך לאכול ואתה ממשיך לעבוד. אך אם תתעלם מהמחשבה הזאת, היא תמשיך להציק לך, אין מה לעשות.

שאלה: מה דעתך על מחשבות אובדניות?

אליעד: אז יש פה שתי תשובות שהולכות לאותו כיוון. התשובה הראשונה שזה מיותר וזה אפילו פחות טוב, ותשובה שניים שזה אפילו לא יעזור לך. אני אסביר את המכלול. קודם כל מהי מחשבה אובדנית?

מחשבה אובדנית זה בעצם אדם שרוצה להתאבד, הוא אומר אני רוצה לעלות לגג ולקפוץ, למה הוא רוצה להתאבד? האם הוא רוצה לגלות מה קורה אחרי המוות? למה הוא כל כך רוצה להתאבד, הרי בכל מקרה תמות בשלב כלשהו, מה אתה לחוץ, שאדם רוצה להתאבד, זה לא בגלל שהוא רוצה להתאבד, זה בגלל שהוא לא רוצה לחיות, זה לא בגלל שהוא רוצה להגיע לעולם הבא, העניין הוא שהאדם רוצה להרגיש טוב, נקודה. זה מה שמעניין אותו להרגיש טוב, האדם תמיד בוחר את מה שהוא חושב שייתן לו יותר טוב, מסכימים אם זה? למשל יש לפניך שתי מאכלים, תבחר מה שייתן לך להרגיש יותר טוב. אותו דבר לגבי התאבדות. למשל אדם משחק משחק מסוים והוא רואה שהוא לא מצליח אז הוא אומר לעצמו, בא נתחיל משחק חדש, נפסיק עם המשחק הישן, למה? כי הוא חושב ששם יהיה לו יותר טוב. אז מה הוא רוצה להתאבד או להרגיש יותר טוב? מה הוא רוצה באמת? מה התשובה?

שאלה: הוא רוצה להרגיש יותר טוב.

אליעד: זה לא שהוא רוצה להפסיק את המשחק, הוא רוצה להרגיש יותר טוב. אם מישהו היה בא ואומר לו, תקשיב אני יכול ללמד אותך איך לנצח וליהנות במשחק הישן, הוא היה רוצה שילמדו אותו, ויותר מזה היו אומרים לו, שאם תעזוב את המשחק ויהיה לך משחק חדש, גם שם תסבול, אז מה זה נתן לך? זה כמו להחליף בית כלא, אבל זה אותו כלא. זה כמו שיתוש עוקץ אותך, ואתה אומר לו עקוץ אותי מהצד השני, מה זה נתן? כלום.

עכשיו מה הנושא, הסבל של האדם, הסבל לא בגלל מה שקורה לו, שבן אדם אומר אני, מהרגע שהוא נולד הוא נמצא בתוך הגוף, אז כשהוא אומר אני הוא חושב שהוא הגוף שלו, אבל מצד האמת כשאתה אומר אני, מה זה הגוף הזה - בשר ואטומים, אני זה בסך הכל אטומים שזזים. שאתה אומר אני, זאת בעצם התודעה שאומרת אני, יש ישות תודעתית שאומרת אני, שחווה כרגע הזדהות רגשית עם הגוף. אז שאתה אומר אני, הכוונה התודעה שחווה את המציאות, יש כאלה שאומרים שבן אדם אומר אני הוא מתכוון למח שלו, אבל זה לא נכון, כי גם מוח הוא חתיכת בשר, מה שונה המוח מהאצבע. זה בשר וזה בשר, אין הבדל, בגלל שהם רואים גלים אלקטרונים במוח? אבל זה לא אתה, זה לא שונה מכל רכיב אלקטרוני של מחשב, כמו שתגיד, הפלאפון זה אני.

בכל מקרה הישות שלך תמיד קיימת, זה אתה צריך להבין, קודם להבין שהתודעה תמיד קיימת, אגיד לך יותר מזה גם הגוף תמיד קיים, מה זה אומר, החומר תמיד קיים, אתה יכול להחליף את הצורה שלו, אתה יכול לקחת נייר ולשרוף אותו, אבל יישאר אפר, אבל מה שקיים אתה לא יכול להעלים אותו, אתה יכול להחליף את הצורה שלו, אבל אי אפשר להעלים אותו.

מה זה אומר שהתודעה תמיד קיימת, הישות שאומרת אני תמיד קיימת, אתה יכול להחליף אותה שבמקום שהיא תחשוב על זה תחשוב על משהו אחר, מכאן זה אומר שאתה בן אין סוף שנים, פחות הזמן שעוד לא עבר, אתה קיים כל הזמן

שאלה: ישות ללא התחלה וללא סוף.

אליעד: כל מה שקיים, ניקח את הכיסא הזה, הכסא קיים כל הזמן, כל פעם הוא מחליף צורה. הכסא הזה לפני שלושת אלפים שנה איפה היה? באיזה הר בצורה של ברזל, אבל הוא היה קיים, רק בצורה אחרת. ומה היה לפני כן, הוא היה בצורה אחרת, אם יישרף הבית הוא יהיה קיים בצורה אחרת, בעוד טריליון שנה הוא יהיה קיים בצורה אחרת, הוא לא יכול להיעלם, הוא קיים, כל פעם הוא מחליף צורה.

מה זה אומר בעצם, קודם כל שתבין שאתה לנצח, אתה קיים לנצח, למרות שאתה קיים הרבה יותר מהנצח, זה כבר עניין אחר, אבל כעיקרון אתה חי לנצח, וכל פעם אתה חווה צורות אחרות, מה זה אומר לגביך? קודם כל להבין שהתחושה של הרע היא לא בגלל מה שקורה. אתה צריך לבדוק משהו מאוד מסוים, בן אדם אומר שהוא רוצה להתאבד, למה הוא רוצה להתאבד, כי הוא מרגיש רע. השאלה הנשאלת היא למה הוא מרגיש רע, האם הוא מרגיש רע בגלל מה שקורה לו, או מסיבה אחרת? אם הוא מרגיש רע, רק בגלל מה שקורה לו, והוא בטוח שאם הוא ילך שמאלה הוא ירגיש יותר טוב, אז שילך שמאלה. אבל זה לא המצב, האדם מרגיש רע לא בגלל מה שקורה לו, אלא בגלל שהוא לא רוצה את מה שקורה לו, הוא יכול להיות האפיפיור ולסבול.

נגיד שיש לך בעיה עם חברים, כרגע אתה סובל מדבר מסוים אבל אתה יכול לסבול גם מדברים אחרים, אין לך תעודת ביטוח שמחר לא תסבול מדבר אחר, ולא רק זה אני יכול לתת לך תעודת ביטוח שמחר תסבול מדבר אחר, כי המהות זה חוסר התאמה בין האדם לבין המציאות, זאת המהות. יש תודעה שקוראים לה מושה, עכשיו תודעה זו חווה מצבים, פעם מקללים אותה ופעם מברכים אותה, עכשיו אם התודעה אוהבת את הסרט, אז טוב לה, ואם היא לא אוהבת את הסרט, אז תמיד יהיה לה רע, זה לא משנה. למשל בן אדם יוריד לעצמו יד, האם הוא יפסיק לסבול? לא, הוא יסבול בצורה אחרת, אף אחד לא מפסיק לסבול אחרי שהוא מוריד לעצמו יד, הוא יוריד עוד יד, רגל, אפילו ראש, אז אתה תסבול בלי גוף, הסבל נוצר מחוסר התאמה בין התודעה לבין החוויה שלה. נגיד שאתה מת עכשיו, אתה תסבול מדבר אחר, מה זה מת? אתה מחליף צורה אתה לא נעלם, אי אפשר להעלים שום דבר, מה שלא תעשה אתה לא יכול להעלים שום דבר, אתה יכול רק להחליף לו את הצורה. למשל בקוסמוס יש חורים שחורים שזה כביכול מעלים אנרגיה, אבל זה לא מעלים זה נשאר בצורה אחרת, אין אפשרות להעלים, האנרגיה תמיד נשארת, תמיד קיימת בצורות אחרות. ולכן אם אדם קופץ, הוא יסבול בצורה אחרת, למה הוא יסבול? כי עדיין הוא לא רוצה את מה שקיים. בן אדם שלא מבין את המציאות תמיד יסבול. עכשיו יש אנשים שהיה להם רע בחיים, וחוו מוות קליני ואמרו שהם הרגישו מאוד טוב במוות, שחרור, ואז הם חזרו, זה למעשה סותר את מה שהם אמרו, כי הם אמרו שיצאו מהגוף והרגישו הכי טוב, אבל הם הרגישו הכי טוב כי הייתה להם הפסקה, אולי אם הם היו נשארים שם שבועיים אז הם גם היו מבואסים. כל בן אדם שעושים לו קצת הפסקה מהבעיות שלו, מרגיש טוב. אבל זה לא בגלל שהם עזבו את הגוף הם הרגישו טוב, כמו למשל הדתיים מפנטזים על גן עדן, אבל גם גן עדן זה רע, אז בהתחלה תבין שזה להחליף בעיה בבעיה אחרת.

שאלה: גם שמתים באופן טבעי התודעה נשארת?

אליעד: ברור, שום דבר לא יכול להיעלם, ראית משהו פעם שנעלם? הכל קיים תמיד, אי אפשר להעלים כלום.

שאלה: אבל אני לא רואה את התודעה שלי?

אליעד: אבל אתה יודע שהיא קיימת גם בלי לראות אותה.

אתה יותר בטוח שאתה קיים מאשר שאתה רואה אותי, נכון?

שאלה: לא, אם אתה לא רואה משהו ואתה מרגיש אותו, יש סיכוי שאחרי שאתה מת בסופו של דבר התודעה גם תעלם.

אליעד: למה? למה שתעלם?

שאלה: זה אולי לא בטוח אולי חמישים חמישים

אליעד: בא נדבר על הגוף, הגוף נעלם אחרי שמתים?

שאלה: לא, לא נעלם, משנה צורה.

אליעד: או קי, אז למה שהתודעה תעלם?

שאלה: כי את הגוף אתה רואה בצורה מוחשית.

אליעד: כרגע אתה חווה אותו, כל דבר אתה רואה בצורה מוחשית. יש ראיה של עיניים ויש ראייה, למשל דוגמה: האם ארה"ב קיימת? קיימת, אתה לא רואה אותה עכשיו, אבל אתה יודע שהיא קיימת, אתה רואה אותה בהבנה.

שאלה: אבל תודעה אף פעם לא ראיתי

אליעד: אתה ראית, אתה לא חייב לראות דרך החושים, עצם זה שאתה שואל אותי עכשיו שאלה, זה בגלל התודעה. זה שאין לך חוש לראות אותה בעיניים...

אליעד: זה יותר חזק, מה יותר בטוח שאתה קיים או שיש לך גוף?

שאלה: שאני קיים.

אליעד: אולי אין לך גוף, אולי אתה בתוך חלום, יכול להיות, אבל זה שאתה קיים זה בטוח לך. אתה צריך לראות את זה? אתה בטוח בלי לראות את זה.

שאלה: בטוח

אליעד: אתה לא יכול להעלים את זה, אתה יכול לשנות. עכשיו אתה מכיר מישהו בעולם שלא סובל, כולם סובלים, נגיד שיגידו לך תקפוץ מהגג ותהיה ראש הממשלה, אתה תמשיך לסבול כראש ממשלה. הסבל הוא תוצאה של ההבדל בין מה שאתה רוצה לבין מה שיש לך. דבר ראשון צריך להבין שהכל קיים תמיד, זה רק מחליף צורות ולכן התאבדות לא תעזור לך. דבר שני שצריך להבין, זה כמו להחליף בית כלא אחד בבית כלא שני, זה לא שונה, כי אתה צריך להבין שהרע הוא לא בגלל מה שקורה אלא בגלל שאתה לא רוצה את מה שקורה. כל מצב בעולם אחרי חודש תמיד האדם לא רוצה אותו.

כרגע אתה קיים באין סוף זמן ואני קיים באין סוף זמן, ובמקרה כרגע אתה פוגש מישהו שיכול לתת לך את המצב הטוב ביותר שקיים בעולם.

שאלה: שזה?

אליעד: כרגע לא יעזור לך להחליף בית כלא, במקרה בבית כלא שאתה נמצא בו כרגע, אתה מכיר מישהו שיכול להוציא אותך מהבית כלא, לגרום לך להרגיש טוב באמת.

אתה רואה פה גוף, ממה הוא עשוי? מאטומים, האם אפשר להעלים את האטומים האלה? לא, אי אפשר.

שאלה: ממה התודעה עשויה?

אליעד: ישנם שתי אפשרויות, בא נגיד שאין תודעה, ויש רק אטומים, זאת אומרת שזה תמיד נשאר. מה קורה אנשים חושבים שלאדם מת אין תודעה, למה אין לו תודעה? כי הוא לא מדבר, לא הולך, וכו' וחושבים שלקיר גם אין תודעה, אבל זה לא נכון. אם עכשיו אתה תשתוק זה אומר שאין לך תודעה? לא. למשל רובוט שמדבר, האם זה אומר שיש לו תודעה?

בני אדם חושבים שאין לו תודעה, ובן אדם שלא מדבר, אנשים חושבים שיש לו תודעה, לקיר חושבים שאין לו תודעה, אבל זה שטויות, למה? בסוף אתה והקיר והרובוט זה אותו הדבר. אם האדם זה רק אטומים בלי תודעה זה אומר שלכל יש תודעה באותה מידה, שזה כבר עניין אחר. אם אין תודעה אז מה שאתה יכול לעשות זה לקחת את האטומים ולהחליף את הצורה שלהם ולא מעבר לכך. אנשים אומרים שאם אדם מת אין לו רגשות, הוא מפסיק להרגיש, למשל יש כאלה צמחונים, הם לא אוכלים בעלי חיים, למה? כי לבעלי חיים יש רגשות. אבל צמחים הם אוכלים כי אין להם מערכת עצבים, אבל זה לא נכון, זה שיגעון, למה זה שיגעון? כי זה שאתה לא מבין שהוא מרגיש זה לא אומר שהוא לא מרגיש. אם אתה לא רואה את מערכת העצבים של הצומח זה לא אומר שאין לו. בעוד שלוש מאות שנה יגלו שיש מערכת עצבים יותר פנימית שהיא בתוך האטומים, שגם הצומח והדומם מרגישים. מערכת העצבים של האדם ממה היא מורכבת? מאטומים, יבוא יום שיגלו איפה נמצאים הרגשות בתוך האטומים, יגידו זה האלקטרון שאחראי על הרגשות, וכשיבינו שהרגשות נמצאים ברמה של האטומים, אז מכאן שהם נמצאים גם אצל הצמחים, ובכל מקום אחר. מה שאני בא להגיד, אם אין תודעה, אז אתה בכל מקרה בתוך מעגל סגור, אתה לא יכול להעלים את עצמך, תיכף אסביר לך איך כן אפשר להעלים את עצמך.
לעשות סדר במחשבות איך להתייחס להצליח במשחק סדר עדיפויות התמודדות עם רגשות היעלמות כמה אתה לא רוצה איך להיעלם ראש הממשלה אהבה עצמית אמיתית נולד adhd אהבה אהבה עצמית אהבה עצמית בלי תנאים אהבה עצמית ללא תנאים אובדן אובדנות אובדניות אחרי המוות איך לאהוב איך לאהוב את עצמי איך לאהוב את עצמי בלי תנאים איך לאהוב את עצמי ללא תנאים איך לאהוב את עצמך איך לאהוב את עצמך בלי תנאים איך לאהוב את עצמך ללא תנאים איך להתאבד בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז גלגול נשמות גלגולי נשמות הישארות הנפש הישארות הנשמה המוות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה התאבד התאבדויות התאבדות חיים אחרי המוות חיים לאחר החיים חיים לאחר המוות טיפול באובדנות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות לאהוב לאהוב את עצמי לאהוב את עצמי בלי תנאים לאהוב את עצמי ללא תנאים לאהוב את עצמך לאהוב את עצמך בלי תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לאחר המוות להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למה לאהוב את עצמי למה לאהוב את עצמי בלי תנאים למה לאהוב את עצמך למה לאהוב את עצמך בלי תנאים מוות מחשבות מחשבות אובדניות נטיות אובדניות קשב קשב וריכוז רוצה להתאבד ריכוז ריכוז וקשב רצון להתאבד
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית
לימודי רוחניות, לימודי מודעות עצמית, קשב וריכוז רוחני, בעיות קשב וריכוז, דרך רוחנית, התפתחות אישית, צמיחה אישית, הארה רוחנית, התפתחות רוחנית, שאלות רוחניות, להתקדם רוחנית איך מתמודדים עם בעיות קשב וריכוז בתהליך רוחני? אנשים שנמצאים בתהליך רוחני או בדרך של התפתחות אישית ומודעות עצמית, לעיתים קרובות מתקשים להקדיש קשב וריכוז למשימות יומיומיות פשוטות. הסיבה לכך היא שהמוח שלהם נמשך לעיסוק בתובנות רוחניות עמוקות יותר, לתהליכים פנימיים של הבנה והארה ... תשומת לב מיוחדת. מה שחשוב זו ההתפתחות הרוחנית והמודעות העצמית ולא מה שקורה עם הגוף. איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז רוחניות? האם תזונה משפיעה על רוחניות? איך להישאר מרוכז בתהליך רוחני? האם אפשר להגיע להארה רוחנית מפעולות יומיומיות? מה הקשר בין קשב וריכוז להתפתחות רוחנית? איך מתמודדים עם עומס רוחני? האם כל הפעולות בחיים יכולות להוביל להארה? ש: יש לי כמה שאלות ... ש: השאלה הראשונה היא כזאת תסתכל מגיל צעיר איך שאני זוכר את עצמי אפשר לקרוא לזה שהיו לי בעיות קשב וריכוז, זאת אומרת איפה שהייתי פה הייתי בחלומות במקום אחר והחלומות בשבילי היו יותר אמיתיים מהלימודים מהשיעורים שהייתי צריך והמטרות ... מהות השאלה בן אדם שנמצא בתהליך רוחני ופתאום יש דברים שמאוד מעניינים אותו בעניין התפיסתי איך הוא יכול למצוא קשב וריכוז לפתור בעיות יומיומיות. ש: כן בדיוק. אליעד: עכשיו זה לאו דווקא לגבי בן אדם רוחני זה כמו לשאול בן ... שאלה בן אדם שרואה משהו מאוד חשוב שמאוד עושה לו טוב איך הוא בכלל יכול לחשוב בראש שלו לפנות קשב וריכוז למשימות יומיומיות. תשובה הוא בבעיה נכון אין לזה פתרון אם הוא יהיה מאוד רוחני אז הוא יוכל לעשות את ...
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום?
איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? איך ללמד ילד עם הפרעות קשב וריכוז קשות? מה לעשות אם לילד קשה להתרכז בלימודים? איך אפשר לפתח את השכל מכל דבר? איך אפשר להתפתח רוחנית באמצעות שאיפה למצוינות בכל תחום? איך לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים? כדי לעזור לילד עם בעיות קשב וריכוז להצליח בלימודים, אליעד כהן מסביר שישנן שתי דרכים עיקריות שנפוצות מאוד אך אינן הדרך האופטימלית. הדרך הראשונה היא באמצעות ... הטובות ביותר. הילד יתחיל לחשוב לעומק, ובכך יפתח את השכל שלו בדרך שהכי מעניינת אותו. איך לגרום לילד עם הפרעות קשב ללמוד בלי כפייה? אליעד מדגיש כי צריך לגשת אל הילד כחבר ולא כמי שמנסה לשלוט בו בכוח. אם הילד ... מתרגל להפעיל את החשיבה העצמית שלו, מפתח יכולות למידה, ובעיקר מצליח ליהנות מהלימוד ומהעשייה. איך לעזור לילד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לגרום לילד להצליח בלימודים? התפתחות רוחנית דרך מצוינות איך לפתח שכל וחשיבה מכל דבר? מה לעשות אם הילד ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על ... מורים לילדים עם בעיות למידה קשר רגשי בהוראה הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה שיטות למידה לילדים עם בעיות קשב וריכוז
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר בהפרעה שמוגדרת על ידי ... מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק ... עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. ... למה שנראה לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד ... להתמודד עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא ... כשהדבר לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ... אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים ... לו הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. ... חיים מעניינים, משמעותיים, ובעיקר בחינוך עצמי של ההורים כדי שיוכלו לחנך את ילדיהם בצורה יעילה ומאוזנת. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז? מדוע לילד שלי יש הפרעת קשב וריכוז? כיצד לחנך ילד עם הפרעת קשב? האם הפרעת קשב היא אמיתית? איך לאבחן הפרעת קשב אצל מבוגרים? מהי הפרעת קשב וריכוז? הפרעות נפשיות, אבחון קשב וריכוז, הילד לא רוצה להכין שיעורים, תסמינים להפרעת קשב וריכוז, תסמינים ל ADHD, איך לטפל ב ADHD? הילד מפריע בכיתה, אלימות אצל ילדים, איך להתמודד עם בעיות קשב וריכוז קשות? הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, התמודדות עם הפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים, דוגמאות להפרעות קשב וריכוז, גורמים סביבתיים להפרעת קשב וריכוז, הפרעת קשב וריכוז דחיינות, הפרעת קשב וריכוז דיסלקציה, הפרעת קשב וריכוז והיפראקטיביות, הפרעת קשב וריכוז עם הפרעה תפקודית, הפרעת קשב וריכוז עם היפראקטיביות, אוטיזם עם הפרעת קשב וריכוז, איך לחנך ילדים נכון? הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות, למה הילד שלי אלים? למה הילד שלי לא מקשיב בשיעור? איך לגרום לילד להיות מחונך? איך לחנך ילד בגיל ההתבגרות? הדרכת הורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז, אבחון ADHD, קשב וריכוז אבחון עצמי, קשב וריכוז אצל מבוגרים, טיפול בקשב וריכוז בגיל ההתבגרות, טיפול בקשב וריכוז במבוגרים, הדרכת הורים לקשב וריכוז, קשב וריכוז היפראקטיביות, קשב וריכוז טיפול בילדים, קשב וריכוז טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפולים בקשב וריכוז, טיפים לקשב וריכוז, קשב ...
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים
חינוך ילדים, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים, פסיכולוג ילדים, הורים וילדים, איך לחנך ילדים מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? הורים רבים מתמודדים עם מצב בו לילד יש הפרעות קשב וריכוז, בעיות התנהגות או קושי אחר, והם רוצים לעזור לו באמצעות טיפול פסיכולוגי או כל סוג של טיפול אחר. אבל ... שלו, וכיצד לייצר שינוי אמיתי בהתנהגות, בריכוז וביכולת של הילד להסתדר טוב יותר בחיים. איך לחנך ילד עם בעיות קשב וריכוז? מה עושים כשהילד מסרב ללכת לטיפול? איך להבין התנהגות של ילדים? האם חייבים לראות את הילד כדי לטפל בו? ...
טיפול / לטפל - הכל כולל הכל על טיפול / לטפל - רשימת כל הנושאים
... בבעיה גורם נזק טיפול בבעיה ולא בסימפטום טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות טיפול בבעיות התנהגות טיפול בבעיות נפשיות טיפול בבעיות קשב טיפול בבעיות קשב וריכוז טיפול בבעיות שינה טיפול בבעיות של עובדים טיפול בבעלי חיים טיפול בגמגום טיפול בדחיינות טיפול בדחיינות קשה טיפול בדחף ... בטראומה מינית טיפול בטראומה נפשית טיפול בטראומות טיפול בטראומת אונס טיפול בילד טיפול בילד בעייתי טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז טיפול בילדים טיפול בילדים אוטיסטים טיפול בכוח המחשבה טיפול בכעס טיפול בכעסים טיפול בלחץ טיפול בלחץ לפני מבחן טיפול ... קשה לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות חרדה לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעות קשב לטפל בהפרעות קשב וריכוז לטפל בהפרעת לטפל בהפרעת אישיות לטפל בהפרעת חרדה לטפל בהפרעת חרדה חברתית לטפל בהתאבדות לטפל בהתמכרויות לטפל בהתמכרות לטפל ...
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים
הפרעות קשב וריכוז, ADHD, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, חוסר ריכוז, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של הפרעות קשב וריכוז באופן כללי, והפרעות קשב וריכוז של ילדים באופן ספציפי. ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? ויתבאר, ממה נובעת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? ויתבאר, מהו הטיפול הטוב ביותר להפרעות קשב וריכוז בכלל, ולהפרעות קשב וריכוז של ילדים בפרט? והפרעת קשב וריכוז (ADHD = Attention Deficit / Hyperactivity Disorder), נתפשת כבעיה נפשית וכהפרעה נפשית, שיוצרת אצל האדם בעיות שונות בחייו. כאשר אצל ילדים, בעיית קשב וריכוז, יוצרת גם לקות למידה, שמפריעה לילד במהלך הלימודים שלו, ומפריעה לילד להתרכז בלימודים שלו וכולי. והשאלה הנשאלת היא, ממה נובעות הפרעות קשב וריכוז, וכיצד אפשר לטפל בהפרעות קשב וריכוז? וראשית כל, יש לומר באופן חד משמעי, שאין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז בכלל, ואין דבר כזה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים בפרט. כפי שנסביר תכף ומיד את העניין. ועוד נאמר בצורה ברורה, שזה שחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, ... מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וכיוב, לא מצליחים להבין למה הילד לא מקשיב בלימודים, זה עדיין לא אומר שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז. זה כן אומר, שהילד לא מקשיב בלימודים ולא מתרכז בלימודים מסיבה כזו או אחרת, שתתבאר להלן, אבל זה לא אומר שלאותו אדם, יש בעיה נפשית כזו או אחרת. זא להגדיר בן אדם, כאדם שסובל מהפרעת קשב וריכוז, זה בעצם פשע. כי מצד האמת, המטרה של ההגדרה הזאת, היא רק כדי שאותו מגדיר את ההגדרה (פסיכולוג / ... את זה שהוא לא יודע, איך לטפל באותה בעיית התנהגות. כי אם לא היו מגדירים שיש דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, אז ממילא אותם פסיכולוגים וכיוב, לא היו מרגישים בנוח, מכך שהם אינם יודעים איך לגרום לילד להתרכז בלימודים. כי ... שכן, שהם אינם יודעים איך לעזור לילד להתרכז בלימודים. ולכן, הם מאבחנים את הילד (אבחון ילדים), כמי שסובל מהפרעת קשב וריכוז של ילדים. ואז ממילא הם מסירים מעצמם את האחריות, לטפל בבעיה בשורשה. אבל מצד האמת, בעיית קשב וריכוז, יש לה הסבר מאוד פשוט, וממילא, גם יש לה פתרון כדלקמן. והפרעות קשב וריכוז פירושה, שהאדם מתקשה להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. דהיינו, האדם מנסה להתרכז בדבר מוגדר כלשהו, והאדם חווה שיש משהו שמפריע לו להתרכז באותו דבר מוגדר, שבו הוא מנסה להתרכז. ומצב כזה, מוגדר כהפרעת קשב וריכוז. דהיינו, שיש משהו שמפריע לאדם, להקשיב ולהתרכז בדבר כלשהו. ומי שמתבונן בעין אמיתית על העניין, רואה מיד, שלהגדיר מישהו, שהוא סובל מהפרעת קשב וריכוז, בגלל שהוא לא מצליח להתרכז ולהקשיב לדבר מסוים, זהו כמובן פשע אנושי. שבו, מגדירים אדם שהוא סובל מבעיה כלשהי, ... לא באמת סובל משום בעיה. זא, ילד שלא מצליח להתרכז בלימודים שלו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו בעיית קשב וריכוז בלימודים שלו. אבל לא יהיה נכון לומר שיש לו בעיית קשב וריכוז באופן כללי, כי זהו שקר גדול ביותר. ואדם שלא מצליח להתרכז בדבר כלשהו, אולי יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז, להתרכז באותו דבר ספציפי. אבל לא יהיה נכון לומר, שיש לו הפרעת קשב וריכוז באופן כללי. כי הפרעת קשב וריכוז פירושה, שיש לאדם הפרעה וקושי להתרכז באופן כללי. וזה כמובן שקר גדול ביותר. כי אין שום בן אדם בעולם, שיש לו הפרעת קשב וריכוז כללית. אלא תמיד, ב 100% מהמקרים, בעיית הקשב והריכוז של האדם, היא תמיד, רק כלפי משהו ספציפי, או אפילו כלפי הרבה דברים. אבל לאף אחד בעולם, אין בעיה ... בדבר כזה או אחר. והמחשבות שיש בתת המודע של האדם, הן אלו שאחראיות, לכך שנראה כאילו יש לאדם בעיית קשב וריכוז. ומי שיתבונן היטב יראה, שאין אף אחד בעולם, שלא מצליח להתרכז בשום דבר כלשהו. אלא, לכל אחד, יש דברים ... אחר, שהוא עדיין לא יודע להגדיר אותו במדויק. אבל תמיד האדם מרוכז בדבר כלשהו. וכאשר נראה שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז בלימודים, הרי שזה רק משום, שבזמן הלימודים, הילד כן מרוכז בדברים אחרים, שהם מעניינים אותו, יותר מאשר הלימודים. כי ... החופש האישי שלו, אז ברור לגמרי, שהילד יתקשה להתרכז בלימודים. וילדים, לא מצליחים להתרכז בלימודים, לא בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. אלא, רק בגלל שיש הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, דווקא לגבי תחום הלימודים. כי הלימודים נתפשים בעיניהם, כמשהו משעמם, שלא מספק להם הנאה מיידית, ושהוא גורם ... המחשבות שלו. והן גורמות לאדם לחשוב עליהן, במקום להתרכז בדבר כזה או אחר. והמסר הוא פשוט, והוא, שכל בעיית קשב וריכוז, היא תמיד, רק ביחס לדבר כלשהו, שהאדם יותר מעדיף לחשוב על דבר אחר, מאשר עליו. והטיפול בבעיות קשב וריכוז הטוב ביותר, הוא על ידי זה שהולכים ונעזרים במי שיודע לזהות באמת, את מה שקורה בתת המודע של האדם, ...
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז, לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב ... או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך ... הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות. איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז? אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, ... פסיכילוגים, כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב. האם האדם באמת לא מבין את עצמו? אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את עצמו. כאשר ... במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת. מה זה הפרעת קשב וריכוז? למה אני לא מצליח להתמיד? כיצד להבין את עצמי באמת? בעיות ריכוז אצל ילדים למה הילד לא מרוכז בשיעור? ... זה אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר כן אבל לא רוצה את זה מספיק. לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז. ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים. אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז, לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר ... על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך. ש: כן אתה מפריע למורה. אליעד: המורה מפריע לך ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז / הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו ... חושב, הרי שתמיד המחשבה של האדם חושבת על משהו ומרוכזת במשהו. ונמצא אם כן, כי חוסר ריכוז / הפרעות קשב וריכוז / קשיי ריכוז וכיוב, משמעותם היא, שקשה לאדם לחשוב על נושא ספציפי. אך לכל אדם יש את היכולת להתרכז. ...
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה ... דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא לא מעניין מספיק עבור האדם. האם הבעיה היא אמיתית או שמדובר ... דרכים פרקטיות מאוד לשפר ריכוז. הוא מדגים זאת דרך מאכלים הגורמים לקפיצות סוכר והפרעות לריכוז. האם באמת יש לאדם הפרעת קשב או שהבעיה נמצאת בסביבה? אליעד מעלה ביקורת על כך שמערכת החינוך, המורים וההורים לפעמים מחליטים שלילד יש הפרעת קשב, כאשר ייתכן שהבעיה בכלל היא במורה שלא מצליח לעניין את הילד או לא מלמד בצורה שמתאימה לו. הוא מביא ... להתמקד בו. איך לייצר מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב כיצד לזהות אבחון שגוי של הפרעת קשב? האם ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר במשהו קבוע מראש? הדיון התחיל כשאדם אחד סיפר על חווייתו האישית ... מסעיר ומלהיב, ייתכן שהאדם היה מרותק עד כדי כך שהדברים היו נקלטים לו בקלות. לכן, ייתכן שמה שמכונה הפרעת קשב וריכוז לפעמים הוא בעצם חוסר עניין אמיתי בחומר הנלמד, ולאו דווקא חוסר יכולת טכנית להתרכז. האם באמת הכל בראש או ... או משפיל. שיפור השכל הוא אפוא דרך להקטין את הקושי, ומכאן - לשפר את הריכוז. הפרעות פיזיות והשפעתן על קשב וריכוז נוסף על כך, יש מקרים שאנשים לא מתרכזים כי גופם משדר איתותים חזקים יותר מכל נושא אחר: רעב, עייפות, ... ממתקים או מאכלים גורמי נפילה באנרגיה, כדי שהגוף לא ייכנס לטלטלות שיפריעו לשהות בריכוז רציף. מי מחליט למי יש הפרעת קשב ואיך מושפעים מכך? כאן עולה ביקורת: לעיתים החברה, המורים, או ההורים בוחרים להגדיר את הילד כבעל הפרעת קשב, בעוד שהילד בכלל מרגיש שהבעיה היא במורה שלא מלמד באופן מעניין או בשיטה שמתאימה לו. אפשר לדמיין מצב שהכיתה משעממת מאוד, והתלמיד עסוק בלחשוב על דברים אחרים. המורה קובע שיש לו בעיית קשב. אולם אם נהפוך את התמונה - אולי לתלמיד יש נושאים אחרים חשובים ביותר בעיניו, והמורה אינו מרוכז מספיק כדי ... אמיתית מבפנים. איך לייצר מוטיבציה פנימית ללמידה התמודדות עם שעמום וחוסר עניין חיזוק השכל ופיתוח הבנה היבטים רגשיים של ריכוז וקשב עכשיו תתרכזו טוב האם ניתן לשפר יכולת ריכוז זאת השאלה, ריכוז האם ניתן לשפר יכולת ריכוז כן או לא? ... בעיה בך זאת בעיה בו יכול להיות, דרך אגב גם אתה אם היית מבקש מהמורה. ש: אבחנו אצלי אבל בעיית קשב. אליעד: תתרכז בסדר גם אלה שאבחנו אצלך בעיית קשב וריכוז. ש: גם הם לא. אליעד: תקשיב רגע תתרכז בא נגיד שאתה לא רצית להקשיב בבית הספר סבבה אבל היית ... מחשב עכשיו נגיד תבקש מאלה ויכולת לשחק עליו שעות להתרכז בו שעות אבל תבקש מאלה שעשו לך את הפרעת הקשב והריכוז את האבחון לשחק שעות במשחק הזה תראה גם הם לא מצליחים להתרכז יש לך בעיה להתרכז הפרעת קשב וריכוז אתה לא מצליח להתרכז במשחק, מה אז מה זה אומר שאולי להם יש בעיית קשב וריכוז כי הם לא מצליחים להתרכז במשחק. ש: תמיד מרוכזים השאלה במה. אליעד: יפה אז מההתחלה אז קודם כל כולם ... אם נכה אותו מספיק חזק הוא יאמר רוצה אני לאכול את החזיר. מה שאני מנסה להגיד אותו דבר עם הקשב וריכוז זה אותו דבר, כל דבר אתה יכול לגלגל אותו או שהנושא לא מעניין או לגלגל אותו על ההוא שלא ... את זה על מי שרוצים בקיצור יכולים לגלגל את זה אצל מי שרוצים. עכשיו מי מחליט למי יש בעיית קשב וריכוז למי שיש יותר כוח להחליט את זה מאחר שההורה או המורה הוא בשלטון הוא מחליט שהילד לא יכול להתרכז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: בעיות קשב וריכוז, איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: בעיות קשב וריכוז, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב, מנטורינג, מנטור בתחום בעיות קשב וריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.2500 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 03:01:43 - wesi1