אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ביקורת על ספרים של אליעד כהן ✔איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן?

כדי ללמוד את הספרים של אליעד כהן בצורה המועילה ביותר, חשוב להבין את הדרך בה כדאי לגשת לקריאה. אחד הרעיונות המרכזיים הוא להתייחס לספרים כמו לתפריט במסעדה. כאשר ניגשים לקרוא את הספרים, כדאי להקדיש זמן לקריאת תוכן העניינים של כל ספר, כיוון שהוא מציג את כל הנושאים המרכזיים והפרקים השונים. אחרי שעוברים על התוכן, אפשר לבחור את הפרקים או הנושאים שמושכים את העין או שמרגישים רלוונטיים באותו הזמן.

למה חשוב לעיין קודם בתוכן העניינים?

כאשר אנו בוחרים נושא או פרק בספר, חשוב לדעת מראש אילו נושאים קיימים בספר. אם במהלך הקריאה נתקלנו בשאלה או במושג שאינו ברור, נוכל לחזור לתוכן העניינים ולמצוא את הפרק או הנושא שבו הוא מוסבר. בצורה כזו, אפשר לחזור בקלות ולהתמקד בהבנה מעמיקה של נושא מסוים. התועלת הגדולה בכך היא בהבנת כל הנושאים העומדים על הפרק לפני שמתחילים לקרוא, כפי שמתנהלים במסעדה כשמסתכלים בתפריט לפני הזמנת המנה.

מילון מונחים בספר "להיות אלוהים"

בספר "להיות אלוהים" (שמחולק לשני חלקים), יש מילון מונחים חשוב שמופיע בחלק הראשון. המילון עוזר להבין מושגים שאולי יהיו לא ברורים במהלך הקריאה, במיוחד לאור העובדה שהספר עוסק ברעיונות המאפשרים פרשנויות שונות. יש לעיין במילון לפני הקריאה או תוך כדי, וכך אפשר לזהות את כוונת המחבר ולהימנע מהבנות מוטעות.

האם יש סדר קריאה חובה?

בניגוד לספרי לימוד טכניים, בהם יש סדר ברור של פרקים שחייבים לקרוא לפי הסדר, בספרים של אליעד כהן אפשר לקרוא כל פרק בצורה עצמאית, בלי צורך לעקוב אחרי סדר מסוים. כל פרק מציע תובנות חדשות, ואין דרישה להבין קודם את הפרקים הקודמים. עם זאת, אם רוצים להבין את כל התמונה המלאה, כדאי לקרוא את כל הספר בסופו של דבר, שכן כל נושא מחובר לשאר הנושאים בספר.

איך לגשת לקריאה בפועל?

ישנן מספר דרכים לגשת לקריאה בספרים של אליעד כהן:
  1. לקרוא בסדר רגיל, מעמוד ראשון עד אחרון.
  2. לקרוא בסדר הפוך, מהעמוד האחרון לראשון.
  3. לקרוא רק פרקים שמעניינים לפי תוכן העניינים.
  4. להקדיש זמן להבין כל עמוד לעומק, עד שלא נותרות שאלות.
  5. לקרוא ברפרוף, כדי להכיר את הרעיון הכללי, מבלי להיכנס לפרטים.
כל אחת מהדרכים הללו היא תקפה, ואם רוצים, אפשר לשלב ביניהן. כל גישה מבוססת על ההעדפה האישית ולמידה עצמית של כל קורא.

מה לעשות אם נתקלים במושגים לא מובנים?

אם במהלך הקריאה נתקלת במושג שלא ברור לך, אפשר לחזור לתוכן העניינים ולחפש את הפרק שמתעסק באותו נושא. אם מדובר בספר "להיות אלוהים", מומלץ לבדוק את מילון המונחים בראש הספר כדי לקבל פירוש מדויק של המושג ולהימנע מהבנה שגויה.

ביקורת והמלצות על הספרים

הספרים של אליעד כהן נכתבו באופן כזה שכל קורא יכול למצוא בהם תובנות נוספות גם אם לא עוקב אחרי הסדר המדויק של הפרקים. יש אנשים שמעדיפים לקרוא את כל הספרים ברצף, ויש כאלה שיבחרו לקרוא כל פרק באופן עצמאי, עם התמקדות בפרק אחד לעומק. אין דרך אחת נכונה, כל אחד יכול לבחור את הדרך שמתאימה לו ביותר.

לסיכום

על פי ההמלצות של אליעד כהן, הדרך הטובה ביותר לקרוא את הספרים היא להתחיל על ידי עיון בתוכן העניינים ובמילון המונחים (במיוחד בספר "להיות אלוהים"). לאחר מכן, ניתן לבחור את הפרקים או הנושאים המעניינים ביותר ולהתחיל לקרוא אותם. תהליך הקריאה יכול להיות גמיש ומותאם אישית, העיקר הוא להבין את הרעיונות העמוקים בספרים ולהתנסות בשיטות הקריאה השונות.
איך לקרוא בספרים של אליעד כהן בצורה שתתאים לך?

הספרים של אליעד כהן כוללים מאות נושאים שונים ומגוונים. אחת ההמלצות הראשונות היא להתייחס אליהם כאילו היו תפריט במסעדה: לפני שבוחרים מה לקרוא, כדאי להקדיש זמן לקריאת תוכן העניינים בכל ספר. כך מגלים מהם הנושאים המרכזיים בכל אחד מהספרים, וניתן לבחור במה שמושך את העין או מתאים ביותר ברגע נתון.

למה חשוב לעיין קודם בתוכן העניינים?

הרעיון הוא להבין מראש אילו נושאים קיימים בספר, כדי שאם במהלך הקריאה עולה שאלה או מושג מסוים שאינו ברור, אפשר יהיה לחזור לתוכן העניינים ולמצוא את הפרק או הנושא שבו הוא מוסבר. בדיוק כמו שמזמינים במסעדה רק אחרי שרואים את כל האפשרויות בתפריט, כך גם מומלץ לעבור על כל הנושאים ורק אחר כך להתעמק במה שמעניין ביותר.

האם בספר "להיות אלוהים" יש מילון מונחים מיוחד?

כן. ב"להיות אלוהים" (שמחולק לשני חלקים) מופיע בחלק הראשון מילון מונחים שמסביר מושגים חשובים. מאחר שהספר עוסק ברעיונות שעשויים לקבל פירוש שונה לפי ההקשר, כדאי לעיין במילון לפני או תוך כדי הקריאה. כך מזהים בקלות למה המחבר התכוון בכל מושג, ואם לא בטוחים, פשוט חוזרים למילון המונחים ובודקים את ההסבר המפורט.

האם יש סדר חובה לקריאת הפרקים?

בשונה מספרי לימוד טכניים (לדוגמה ספר מתמטיקה שבו לומדים קודם חיבור וחיסור ורק אחר כך כפל וחילוק), בספרים של אליעד כהן ניתן לפתוח כל פרק ולקרוא בו באופן עצמאי. אין חובה להתקדם ברצף מקדים וסדור. בכל עמוד אפשר למצוא תובנות ודגשים, גם ללא ידע על הפרקים הקודמים. מצד שני, כדי להגיע להבנה מלאה, רצוי בסופו של דבר לקרוא הכל, כיוון שכל נושא מתחבר באופן כלשהו לשאר הנושאים.

איך אפשר לגשת לקריאה בפועל?

אפשר להחליט על כמה דרכי גישה:

1. לקרוא לפי סדר דפים רגיל, מעמוד ראשון עד אחרון.

2. לקרוא באופן הפוך, מהעמוד האחרון לראשון.

3. לבחור מראש רק פרקים שנראים מעניינים לפי תוכן העניינים, ולהתמקד בהם.

4. להקדיש זמן רב להבין כל עמוד לעומק מלא, עד שלא נותרת שום שאלה לגביו.

5. לקרוא ברפרוף, ללא התעמקות בכל פרט ופרט, כדי להכיר את הרעיון הכללי.

כל הדרכים הללו תקפות, וניתן גם לשלב ביניהן. העיקר הוא ללמוד בדרך שהכי מתאימה לך, תוך כדי התנסות וגילוי עצמי של הנושאים.

אילו ספרים זמינים כרגע?

באתר של אליעד כהן אפשר לראות רשימת ספרים עדכנית. בין הספרים:

- "להיות אלוהים" בשני חלקים

- "הצלחה וחיים טובים"

- "שקט נפשי"

בכל ספר יש נושאים שונים, ורצוי לעיין בתוכן העניינים של כל אחד מהם כדי למצוא את הפרקים הרלוונטיים ביותר עבורך. אפשר גם לקרוא את ההקדמות הקצרות שבספרים הללו כדי לקבל מושג כללי על הרעיון המרכזי והקשר בין הפרקים.

למה חשוב לא להתעצל כשבוחרים מה לקרוא?

בדיוק כמו שמומלץ לא להזמין מיד את המנה הראשונה מהתפריט, כך גם בספרים של אליעד כהן: כדאי להקדיש את הזמן להכיר את כל הנושאים הקיימים ולשאול את עצמך מה באמת מעניין אותך באותו הרגע. כשכבר יודעים מה כתוב "בתפריט", מקבלים תמונה ברורה יותר כיצד להתקדם בקריאה ולפתח הבנה עמוקה יותר של הרעיונות.

מה לעשות אם נתקלים במושגים לא מובנים?

במידה ובמהלך הקריאה נתקלת במושג שאינו ברור, אפשר לחזור לתוכן העניינים ולחפש את הנושא המתאים. אם מדובר על ספר "להיות אלוהים" מומלץ לבדוק את מילון המונחים בראש הספר, כדי לקבל פירוש מדויק למושג ולמנוע בלבול בהמשך.

האם יש ביקורת על הספרים או המלצות על אופן ההבנה?

לכל ספר יש דגשים ותחומים שונים, ולכן חשוב לבחור בסגנון הלימוד שמרגיש נוח. יש מי שמעדיפים לקרוא את הכל ברצף, ויש מי שמעוניינים לקרוא פרק אחד לעומק רב ואז לדלג לפרק אחר. אין כאן שיטה אחת נכונה בלבד, אלא העיקר הוא ללמוד ולהבין כמה שאפשר, בדרכך שלך.

לסיכום

חשוב לזכור שכל ספר יכול להיקרא מכל זווית או סדר. מומלץ בכל מקרה לעיין תחילה בתוכן העניינים ובמילון המונחים (במיוחד בספר "להיות אלוהים"). כך ניתן לנצל טוב יותר את העושר הרעיוני שבספרים, ולגשת לנושאים הרלוונטיים ביותר עבורך בכל רגע.
ספרים של אליעד מימד הזמן איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן מקום בלי זמן ניהול ספרים של אליעד כהן שיטות למידה מסעדה קבלת החלטה להגיע המלצות על ספרים איך להבין איך ללמוד איך ללמוד את הספר איך ללמוד את הספרים איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן אלוהות אלוהים אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת באיזה סדר לקרוא באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן ביקורת ביקורת על הספרים של אליעד כהן ביקורת על ספרים של אליעד כהן ביקורתיות המלצות הספר להיות אלוהים להבין להיות אלוהים לימוד ללמוד ללמוד את הספר ללמוד את הספרים ללמוד את הספרים של אליעד כהן למידה לקרוא מושגים מילון מושגים בספר להיות אלוהים סדר הלימוד סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן ספרים ספרים של אליעד ספרים של אליעד כהן
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים?
לימוד - מה עושים כאשר לא מסכימים עם מה שקוראים? לימוד. מה לעשות כאשר אינך מבין מסכים עם מה שאתה קורא? תשובה: חפש תמיד ...
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
מעשה מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין?
... מרכבה, ארבעה נכנסו לפרדס, לימוד קבלה, מעשה בראשית - מה מהות העניין? מהי המשמעות של ארבעה נכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? אליעד כהן מסביר את משמעותו של הסיפור הידוע מהמסורת היהודית על ארבעה שנכנסו לפרדס, מושג המייצג את הדרך של חיפוש רוחני וחקירה של התכנים הפנימיים והנסתרים ביותר של המציאות. בפרדס נכנסו ארבעה חכמים שלכל אחד מהם ... גורל שונה: הראשון נכנס בשלום ויצא בשלום, השני קיצץ בנטיעות, השלישי השתגע והרביעי מת. פרדס הוא משל להתעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים ושל הקשר בין הבורא לבריאה. הביטוי מעשה מרכבה מתייחס להבנת האופן בו הבורא רוכב על הבריאה, כלומר, איך הרוחני (הבורא) מחובר לגשמי (הבריאה) ומקיים אותו. מה משמעות ארבע הבחינות בפרדס? אליעד כהן מפרט על המשמעות של ארבע הבחינות ומסביר שכל אדם בעולם מחזיק בתוכו את ארבע הבחינות הללו, המשקפות את השלבים השונים של ההבנה הרוחנית: הראשון שנכנס בשלום ויצא בשלום - אדם שהגיע להבנה מלאה של החיבור בין הבורא והבריאה. הוא הבין לעומק את אחדות המציאות ואת הקשר בינו לבין הבורא. השני שקיצץ בנטיעות - מתאר אדם שהתחיל להבין את האמת הרוחנית אך נעצר בשכל האנושי ולא הצליח להתעלות לשכל האלוהי. הוא טועה לחשוב שיש שתי רשויות (שכל אנושי ושכל אלוהי) במקום להבין שהכל אחד, ולכן נקרא כופר בעיקר. השלישי שהשתגע - זהו אדם שנתקל בשאלות הגדולות אך לא הצליח למצוא להן פתרונות, והשאלות האלו הובילו אותו לשיגעון רוחני. הרביעי שמת - אדם שאיבד לחלוטין את החיבור הרוחני, ומתנתק לחלוטין מההבנה של תכלית הבריאה והקשר עם הבורא, ולכן מת מבחינה רוחנית. אליעד כהן מסביר כי מצד האמת אף אחד לא באמת נכנס ויצא בשלום באופן מוחלט, כי אפילו רבי עקיבא ומשה לא הצליחו להבין את כל האמת עד הסוף, מה שמלמד כי תמיד ישנן שאלות עמוקות יותר. למה חשוב להבין את השאלה מי ברא את אלוהים? אליעד כהן טוען כי המפתח להתעלות רוחנית אמיתית ולחיבור מלא לבורא הוא דווקא בשאלה שנחשבת טאבו אצל רבים - מי ברא את אלוהים?. אדם צריך לחקור כל הזמן מי ברא את הרצון שלי?, מי ברא את הבחירה שלי?, שכן אם האדם לא ישאל שאלות כאלו, הוא יפריד בין הבריאה לבורא ויהיה בבחינה של מקצץ בנטיעות. כאשר האדם מבין שאין לו באמת בחירה, והוא רק ביטוי של הרצון האלוהי, הוא מתאחד עם האמת הגבוהה יותר. אליעד כהן מסביר כי כל האנשים בעולם חוטאים בכך שהם לא חוקרים לעומק את השאלות הללו. אפילו משה, שביקש לראות את אלוהים, היה אמור לשאול מי ברא את אלוהים? וכך להגיע לאמת הסופית. לפי אליעד, יש להמשיך ולשאול את השאלות עד שהשאלה עצמה תהפוך לתשובה והאדם יגיע לחוויית אחדות ... ומי שמנסה להיכנס לגן צריך להסתכל על תמונה של מלך שבימיו היה שלום. הגן מסמל את גן העדן האמיתי, לא גן העדן הדתי המסורתי, אלא מצב רוחני של חיבור שכל האדם לשכל האלוהי, ולחוות את המציאות כמו שהבורא חווה אותה - אחדות מוחלטת. אליעד מסביר כי כאשר אדם מנסה להיכנס לגן עדן, מרביצים לו השיגעונות והספקות של השכל שלו. הדרך ... הכל היה אחד והייתה אחדות מוחלטת. אדם שיזכור זאת ייכנס ויצא מהגן בשלום ויזכה לאושר פנימי אמיתי. בסיפור של רבי נחמן, הבן מלך שחושב בטעות שהוא בן שפחה, מייצג את אלוהים עצמו שהשתגע ושכח שהוא בעצם המלך, שהוא המקור, שהוא האחדות עצמה. כאשר הוא חוזר לזכור מי הוא באמת, הוא חוזר לשלוט ולהיות ... וגם את הסיכון להשתגע, למות או לכפור. אך מי שזוכה להבין לעומק, זוכה לכך שכל הבחינות האחרות מתמתקות אצלו והופכות אותו לבעל חיבור עמוק למציאות האמיתית ולאחדות האלוהית. הבנת מעשה מרכבה וארבעה נכנסו לפרדס חיבור רוחני בין הבורא לבריאה מי ברא את אלוהים? הסיפור של רבי נחמן - בן המלך והבן שפחה איך להגיע לחיבור רוחני אמיתי? מהי המשמעות של הארבעה שנכנסו לפרדס ומעשה מרכבה? ... שונה. הראשון יצא בשלום, השני קיצץ בנטיעות, השלישי השתגע, והרביעי מת. המשמעות של פרדס היא התעלות רוחנית וחקירה פנימית של העולמות העליונים, ובעיקר חקירת הקשר בין הבורא לבריאה. מעשה מרכבה הוא מושג המייצג את ההבנה כיצד הבורא שוכן בתוך הבריאה, כיצד הוא רוכב על שכינתה ומחיה אותה, ומייצג את האינטראקציה בין העליון לתחתון. כלומר, מעשה מרכבה הוא ... אל תוך העולם הזה. מהן ארבע הבחינות בתהליך זה? הסיפור על ארבעת החכמים לא מתאר רק חוויות שונות אלא גם מבטא את הרבדים השונים של חוויית האדם כשהוא חוקר את מהות הבורא והבריאה. כל אחד מהחכמים במשל מבטא שלב בתהליך הרוחני: 1. הראשון שיצא בשלום - מציין את האדם שזוכה להבין את תכלית הבריאה, את החיבור האמיתי עם הבורא, והוא מצליח להבין את הדרך שבה הוא חלק מהמציאות האלוהית. 2. השני שקיצץ בנטיעות - מדובר באדם שמבין חלק מהשכל האלוהי אך נתקל בבעיות כשעוצר להתעמק בשכל האנושי. הוא לא מצליח להבין את האחדות שבין השכל האנושי לשכל האלוהי ומתחיל לערבב בין המושגים. 3. השלישי שהתבלבל והשתגע - אדם זה נתקל במבוי סתום, ושם עליו את השאלות הגדולות, אך הוא לא מצליח להבין את המשמעות העמוקה ...
ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם
ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם ובו יתבאר, כי בכל פעם שהאדם לומד איזה דבר כלשהו בעולם, הוא בעצם לומד להכיר את עצמו. והעניין הוא, כי האני של האדם, ... את עצמו באמת, דהיינו, להכיר את האני האמיתי שלו באמת, עליו לנסות להכיר את העולם. והכוונה היא, שעל האדם להתבונן בכל דבר שיש בעולם, ולנסות באמצעות ההתבוננות הזאת, ללמוד על האני האמיתי שלו, שזאת המציאות. כי השכל של הסופר, נמצא בתוך ספרו. והשכל של האומן, נמצא בתוך יצירתו. כי השכל של היוצר, הוא ... הזאת? ומה עבר ליוצר בראש שלו, כאשר הוא יצר את היצירה הזאת, בדרך הזאת? וכיוב עוד שאלות, שעוזרות לאדם להכיר את השכל של היוצר. והאני האמיתי של האדם, הלא הוא השכל של אלוהים האמיתי, שהוא השכל של האחדות, הוא זה שיוצר ומחייה ומהווה את כל המציאות כולה. ומי שרוצה להכיר את עצמו באמת, דהיינו, להבין את ... לאני העליון. ועל ידי זה, האני המצומצם של האדם, הופך לישות אחת עם האני העליון. ועל ידי זה, האדם רואה את המציאות שלנו, מנקודת המבט ודרך השכל של האני העליון, שהוא אלוהים האמיתי, שהיא האחדות של המציאות. ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
... קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה או לבחור בפעילות אחרת, כגון לשמוע הרצאה, לקרוא ספר או אפילו לנוח ולישון. ההתלבטות הזאת, כפי שאליעד מסביר, קיימת משום שלאדם לא תמיד ברור מה הוא באמת מחפש. אם לא ברור לך מה אתה רוצה, ... יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה של אהבה וחיבור. בקבלה, אנשים מחויבים להיות נחמדים ולחייך אחד לשני מתוך אמונה שזה יקדם אותם לגן עדן ויקרב אותם לאלוהים. אם מישהו מרגיש בודד, הוא ימצא במקום כזה אנשים שיחייכו אליו ויגרמו לו להרגיש שייך ואהוב. עם זאת, אליעד מזהיר שזה סוג של מפגש חברתי ... מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה מלמדים דברים שהיו נכונים לכאורה לפני אלפי שנים, ואין אפשרות לשנות או לעדכן אותם, בשונה ... ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא מכנה כתות, כולל קבוצות קבלה למיניהן, בכך שהן יוצרות מסגרת סגורה. במקום לעודד אנשים לחשוב ... ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות אדם תכליתי ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל דבר, אתה חייב לשאול את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות ... למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה בגלל צורך חברתי ורגשי: הם רוצים להרגיש שייכים, להיות אהובים ולקבל תחושה של ערך עצמי. אך ... מה היתרון של חשיבה ביקורתית מול אמונה בקבלה? אליעד אומר שאדם שרוצה להתפתח באמת חייב לחשוב בצורה ביקורתית ולשאול את עצמו כל הזמן שאלות כמו מה אני רוצה?, איך אני יכול להשיג זאת?, ומה אני באמת מרגיש וחושב?. הוא מסביר שרק בדרך הזו האדם יכול ... ניתנות לבדיקה. האם לימודי קבלה הם כת? מהי המשמעות של מדע הקבלה? איך לבחור נכון מסלול התפתחות רוחני? האם קבלה באמת מובילה להבנת העצמי? מהן הסכנות בלימודי קבלה וכתות? למה אנשים נמשכים ללימוד קבלה? ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה מה המשמעות של הקדמה לספר הזוהר מאת בעל הסולם? הטקסט הקדמה לספר הזוהר שנכתב על ידי הרב יהודה לייב אשלג, הידוע כבעל הסולם, עוסק בהבהרת שאלות ... וחסרי ערך מצד עצמנו, אך כשמסתכלים על הבורא שיצר אותנו, אנו חייבים לראות את עצמנו כבעלי ערך, שהרי אין אפשרות שהבורא יברא דבר שאינו מושלם? אם הבורא הוא טוב ומיטיב, מדוע הוא ברא מלכתחילה בריות שסובלות ומצטערות כל חייהן? כיצד ייתכן שלבורא הנצחי, שאין לו התחלה ואין לו סוף, ישנן בריות שהן זמניות, עם התחלה וסוף? ... מה המשמעות של תחושת השפלות מול השלמות האלוהית? בעל הסולם מעלה את השאלה: כיצד יתכן שאנו מרגישים את עצמנו שפלים, אך כשאנו מסתכלים על הבורא, אנו חייבים להרגיש בעלי ערך, כי הבורא הוא שלם ומושלם? אליעד מסביר שההנחה המובלעת כאן היא שהבורא חייב להיות מושלם, ומכאן שכל בריאה שלו גם חייבת להיות שלמה. אליעד מדגיש שזו הנחת יסוד שאינה מבוססת מספיק, ושניתן לשאול מי אמר בהכרח שהבורא חייב להיות מושלם. מדוע בעל הסולם מניח שהבורא חייב להיות טוב ומיטיב? בעל הסולם מניח כהנחת יסוד שהבורא הוא טוב ומיטיב, ומשאלתו עולה ספק לגבי טובו המוחלט, לאור קיומו של סבל בעולם. אליעד מציין שיש כאן סתירה לוגית: אם אתה בטוח שהבורא טוב ומיטיב, כיצד אתה מעלה אפשרות שהוא גם עושה רע? אליעד מסביר שבעצם הטענה שהבורא ברא מלכתחילה בריות עם חסרונות וסבל, נמצאת סתירה עם מושג השלמות של הבורא, שהרי שלמות אמיתית לא הייתה מאפשרת קיומו של חיסרון מלכתחילה. מה הסתירה בין הנצחיות של הבורא לבין זמניות הבריאה? בעל הסולם שואל כיצד ייתכן שלבורא הנצחי שאין לו התחלה ואין לו סוף, ישנן בריות זמניות ומוגבלות בזמן. אליעד מסביר שהסתירה הזאת היא בעצם הרחבה של ... מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור, כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק ... אינה מתייחסת לשאלות פילוסופיות כמו מהות הבורא, תכלית הבריאה, וכדומה. לכן, לדעתו, התורה המקורית לא עסקה כלל בשאלות מסוג זה. אליעד טוען שהמקובלים המאוחרים יצרו קשר בין התורה לבין נושאים פילוסופיים, אך התורה עצמה ... תפקיד האדם בעולם? מדוע יש סבל בעולם? האם אלוהים הוא טוב מוחלט? מהי תכלית הבריאה לפי הקבלה? ...
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
מקובלים, קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום
... קבלה, תורת הקבלה, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, אילו ידעתיו הייתיו, משה רבנו, התורה היהודית, השכל פגום האם המקובלים באמת מבינים את המציאות ... פנימית ישירה ולא מתוך מחשבות תיאורטיות בלבד. אליעד מתייחס לטענה זו בצורה ביקורתית ומציין שגם אם הוא מאמין בכנותם של המקובלים, עצם המנגנון שבו הם השתמשו כדי להגיע להשגות שלהם הוא ... שלנו נעשית דרך כלי (השכל) שהוא פגום מלכתחילה. הוא מדגיש שגם אם אדם יראה את אלוהים עצמו ויקבל הסבר ישירות ממנו, הוא עדיין לא יוכל להיות בטוח לחלוטין שהוא אכן ראה את האלוהים האמיתי ולא מתחזה. אליעד מביא דוגמה מהחיים: אם אדם הולך ברחוב ורואה מישהו שהוא חושב שמכיר אותו ... כמה התפיסה שלנו אינה ודאית, ועד כמה השכל שלנו מטעה. האם ניתן להבין מה חשב אלוהים לפני בריאת העולם? אליעד מסביר שאין לאף אחד יכולת להבין את המחשבה של אלוהים לפני בריאת העולם, כי בשביל להבין זאת צריך להיות אלוהים עצמו לפני הבריאה. עצם העובדה שאנו נמצאים אחרי הבריאה כבר מעידה שאנחנו מוגבלים. גם אם תנסה ... לפני שבוע, אתה לא תחווה אותה בדיוק באותה צורה. כך, גם אם היית פוגש את אלוהים ומקבל ממנו הסברים ישירים, לא היית חווה את הדברים כפי שהוא חווה אותם. רק אלוהים עצמו יכול לדעת מה הוא חשב לפני הבריאה. לכן, כל ניסיון שלנו להבין את האמת המוחלטת של המציאות הוא ... מסביר שאין הבדל עקרוני בין מקובל לבין כלב נובח, מאחר ושניהם מופעלים על ידי אלוהים. ההבדל הוא רק בפרשנות שלנו. אליעד מסביר שהסיבה שאנשים מחשיבים מקובלים ליותר חכמים מכלב, היא רק ... משמעות הטענה שכולנו טועים במידה שווה? אליעד מסביר שמנקודת מבט שבה קיים רק אלוהים ואין שום הבדל בין לפני הבריאה לאחריה, כולנו טועים באותה מידה. הטעות של המקובלים אינה גדולה יותר ... של כל אדם אחר. גם המקובלים, למרות כל חוכמתם, אינם יכולים באמת להבין את אלוהים באופן מוחלט. האם כדאי ללמוד קבלה למרות שאי אפשר להגיע למוחלטות? אליעד טוען שלימוד קבלה הוא טוב בדיוק כמו לימוד כל דבר אחר, כל עוד הוא מקדם אותך לאיזושהי מטרה אישית. הוא מציין שאין משמעות מוחלטת לכך שהמקובלים הם חכמים או לא, משום שהשאלה החשובה באמת היא מה אתה מחפש להשיג מהלימוד. אם לימוד מסוים גורם לך להרגיש טוב או להתקדם, אז זה טוב עבורך, גם אם אינו מביא אותך למוחלטות. כיצד לדעת אם ... מודע לכך שהבנת המציאות שלך היא תמיד יחסית ומוגבלת. לסיכום: אליעד מציג עמדה ביקורתית כלפי המקובלים, תוך שהוא מכבד את הכנות שלהם אך מדגיש את המוגבלות המהותית של התודעה האנושית. הוא ... אדם, גם המקובל הגדול ביותר, אינו יכול לטעון להבנה מוחלטת של המציאות או של אלוהים. הוא ממליץ להישאר תמיד במודעות לספק, לשאול שאלות עמוקות, ולא לקבל שום דבר כאמת מוחלטת עד שלא תחווה את המציאות בעצמך כאלוהים. האם אפשר להבין את אלוהים? האם השכל האנושי מוגבל? האם המקובלים טועים? למה ללמוד קבלה? מה חשב אלוהים לפני בריאת העולם? ...
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
כסף בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, יזמות, איך לעשות כסף, קבלת החלטות
... בלי לעבוד, לשנות מקצוע, לשנות מסלול לימודים, להרוויח כסף בקלות, שכיר או עצמאי, ... לניהול, ולשינויים טכנולוגיים. לכן, אם המטרה שלך היא כסף ללא עבודה בכלל, צריך להבין עד כמה המטרה הזאת נדירה וקשה להשגה. מה עושים כשלא שלמים עם מסלול הלימודים? אדם שלומד תואר ולא מרגיש שלם איתו, חייב לעצור ולשאול את עצמו: למה אני לומד את זה? אליעד מציע לחזור אחורה ולשאול את השאלות הבסיסיות: מה אני באמת רוצה? האם מסלול הלימודים הזה עוזר לי להגיע לשם או לא? הוא נותן דוגמה לאדם שלומד מתמטיקה ומדעי המחשב, ומציע לו לחשוב אם באמת יש אנשים שסיימו את הלימודים האלה ומרוויחים הרבה מאוד כסף בלי ... תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר ובסיכון נמוך יותר? האם אתה באמת חייב לעשות משהו? נקודה חשובה שאליעד מעלה היא שרבים מרגישים שהם חייבים לעשות משהו - ללמוד תואר מסוים, לעבוד בעבודה מסוימת - אבל זו רק חוויה פנימית. בפועל, האדם לא חייב כלום. התחושה של החובה היא זו שמייצרת סבל וחוסר הנאה. לדוגמה, אדם שסובל מהלימודים מרגיש שהוא חייב ללמוד, ולכן אינו נהנה. אם היה מפסיק להרגיש שהוא חייב, ומבין שזה רק רצון, היה נהנה הרבה יותר או לפחות סובל פחות. אליעד מדגים איך אם האדם לא ירגיש מחויב, הוא יוכל ליהנות אפילו מלימודים של שעות ארוכות, כי אין לו חוויית ... המפתח לתחושה של סיפוק והצלחה, ללא קשר לכמה כסף אתה עושה או כמה מאמץ אתה משקיע. איך להרוויח כסף בלי לעבוד? האם עדיף להיות שכיר או עצמאי? איך לבחור מסלול לימודים נכון? איך להרוויח כסף בקלות? איך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך ללמוד את הספרים של אליעד כהן? באיזה סדר לקרוא את הספרים של אליעד כהן? סדר הלימוד בספרים של אליעד כהן, ביקורת על הספרים של אליעד כהן, מילון מושגים בספר להיות אלוהים, המלצות איך להבין את הספרים של אליעד כהן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ביקורת על ספרים של אליעד כהן, איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ביקורת על ספרים של אליעד כהן, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מנטורינג, מאמן אישי להרזייה, טיפול אישי מומלץ בנושא ביקורת על ספרים של אליעד כהן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1875 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 23:03:41 - wesi1