אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית ✔ האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
האם קיימת באמת הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים?

הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא הטענה שאין באמת דבר כזה "הפרעת קשב וריכוז", לא אצל ילדים ולא אצל מבוגרים. כאשר אומרים על ילד או מבוגר שיש לו הפרעת קשב וריכוז, הכוונה בדרך כלל היא שהוא לא מצליח להתרכז בדבר מסוים, כמו בשיעור או בעבודה. אליעד מדגיש שאין באמת מצב שבו האדם לא מרוכז בכלל, אלא המצב האמיתי הוא שהאדם מרוכז בדבר אחר מזה שמצפים ממנו להתרכז בו. לדוגמה, ילד בכיתה שנתפס כ"לא מרוכז", למעשה מרוכז בדברים אחרים כמו הפרפרים בשמיים, ברעשים מבחוץ או אפילו בשעמום המוחלט שהוא חווה מהשיעור.

הבעיה האמיתית, לטענתו של אליעד, היא שהמערכת או האדם שמאבחן את הילד, כמו הפסיכולוג, הוא זה שלא מרוכז מספיק כדי להבין שלילד עצמו אין שום בעיית קשב וריכוז. הפסיכולוג שמכריז שהילד סובל מהפרעת קשב וריכוז, עושה זאת מפני שהוא עצמו לא מרוכז מספיק כדי לראות שהילד בסך הכל מעוניין בדברים אחרים. אם השיעור יהפוך פתאום למשחק או למשהו מעניין באמת עבור הילד, באותו הרגע הוא יהפוך להיות מרוכז לחלוטין. כלומר, ההפרעה היא יחסית לחלוטין - הילד פשוט לא מוצא עניין בשיעור כפי שהוא מועבר.

מדוע אנשים אומרים שהם אינם מתמידים?

אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם טוען שהוא "לא מתמיד בשום דבר", זה לא מדויק. בפועל, אותו אדם מתמיד באופן עקבי בדבר מסוים: הוא מתמיד בלא להתמיד. הוא מסביר זאת בצורה דומה גם לגבי אנשים הטוענים שהם אינם מסוגלים להתחייב לזוגיות. בפועל, אדם כזה בהחלט מתחייב - רק שהוא מתחייב ל"חוסר התחייבות". כלומר, כל התנהגות או אמירה של אדם שאומר על עצמו "אני לא מצליח לעשות משהו", היא למעשה הצלחה להתמיד בהפך מאותו דבר.

האם זה טוב או רע להיות מחויב לחוסר מחויבות?

אליעד לא נכנס לשאלה האם מחויבות לחוסר מחויבות היא טובה או רעה, אלא מציג את התופעה רק כהדגמה לכך שאין מצב שאדם באמת "לא יכול" לעשות משהו. כל אדם יכול להתמיד, להתרכז ולהתחייב, השאלה היא רק במה האדם בוחר להתמיד. לדוגמה, אדם שלא מצליח להתחייב לזוגיות, בעצם כן מחויב - אך המחויבות שלו היא להישאר במצב של חוסר מחויבות. הוא נאמן לעקרון החופש, או נאמן לאי - התחייבות עצמה.

האם ילד חסר ריכוז, או שהמורה מפריע לו ליהנות?

אליעד טוען שהבעיה האמיתית בכיתה היא לא חוסר הריכוז של הילד, אלא שהמורה מפריע לילד ליהנות. הילד הקטן שהחיים שלו טובים ונעימים נלקח מהסביבה הטבעית שלו, מושיבים אותו בכיתה, ומכריחים אותו לשמוע מידע שלא מעניין אותו, כמו "מה קרה לפני אלף שנה". אליעד מציג זאת בצורה הומוריסטית אך ביקורתית, באומרו שהמורה למעשה מאמלל את הילד, ואז מתפלאים מדוע הילד אינו מרוכז. מנקודת מבט זו, הילד לא סובל מהפרעה כלשהי, אלא פשוט רוצה ליהנות, והמורה הוא זה שמפריע לו ליהנות.

איך פסיכולוגים קשורים להפרעת קשב וריכוז?

אליעד מעביר ביקורת על התנהגות הפסיכולוגים, כאשר הוא מציין כי הפסיכולוגים עצמם אינם מרוכזים, ולכן הם מתייגים ילדים ככאלה שיש להם בעיית ריכוז. אליעד טוען שהפסיכולוג, כתוצאה מחוסר הריכוז שלו עצמו, קובע שלילד יש בעיית קשב וריכוז, כי הוא אינו מסוגל להבין שלילד פשוט יש תחומי עניין שונים. אליעד מוסיף בבדיחות כי הילדים האלה, כשהם גדלים, עלולים להפוך בעצמם לפסיכולוגים - "פסיכילוגים", כפי שהוא מתבדח - אנשים שלא מבינים את עצמם ואחרים, וממשיכים להעביר הלאה את האבחנות השגויות של בעיות ריכוז וקשב.

האם האדם באמת לא מבין את עצמו?

אליעד מסביר שהבעיה הבסיסית נובעת מכך שהאדם לא מבין את עצמו. כאשר האדם אומר משפט כמו "אני רוצה לעשות משהו, אבל לא עושה אותו", זה נובע מחוסר הבנת עצמו. לו האדם היה באמת מבין את עצמו, היה ברור לו למה הוא לא עושה את מה שהוא טוען שהוא רוצה. אדם שחושב שהוא רוצה משהו אך לא מבצע אותו, כנראה אינו רוצה אותו באמת באופן מלא או עמוק, אחרת היה כבר עושה אותו. אליעד מדגיש כי חוסר הכנות הפנימית הזו, או הטעות הפנימית, מובילה לתחושות של בלבול, חוסר התמדה וחוסר ריכוז.

אליעד קורא להפסיק להאמין בצורה עיוורת לאבחונים חיצוניים ולהתחיל להקשיב ולהבין את עצמנו ואת האחרים לעומק, במקום לזרוק תוויות פסיכולוגיות אוטומטיות שמסתירות את ההבנה האמיתית של האדם ושל מה שמעניין אותו באמת.
תראה כי ברגע שאתה לא מבין את עצמך אז אתה אומר "רגע אבל אני רוצה את זה אבל אני לא עושה את זה" אבל אם אתה כנה עם עצמך אתה אומר "כן אבל לא רוצה את זה מספיק". לדוגמה נגיד הפרעות קשב וריכוז מכירים את הנושא הפרעות קשב וריכוז של ילדים, יש לו הפרעת קשב וריכוז.

ש: לימדתי בבית ספר של כאלה ילדים.

אליעד: כן עכשיו למי יש הפרעת קשב וריכוז אמיתית? לפסיכולוג שאמר שלילד יש הפרעת קשב וריכוז, הפסיכולוג לא מרוכז אז אמר "טוב הילד הזה יש לו הפרעת קשב וריכוז", לא לילד יש הפרעת קשב וריכוז לך אתה לא מרוכז אתה לא קולט שאין לו הפרעת קשב וריכוז אתה עד כדי כך לא מרוכז, למה אין דבר כזה בן אדם לא מרוכז כל אחד מרוכז במשהו אחר הוא איך שמתחיל השיעור הוא מרוכז בפרפרים שבשמיים הוא מרוכז במשהו אחר הוא מרוכז בשעמום המוחלט של השיעור. אין דבר כזה לא מרוכז תחליט שהשיעור הזה יהפוך למשחק תראה בשנייה אחת הילד הזה נהיה מרוכז, כל אחד מרוכז במשהו.

ש: השאלה כמה אתה רוצה את זה.

אליעד: נכון אין דבר כזה חוסר יכולת להתרכז, יש נגיד את הקטע שבן אדם אומר "אני אף פעם לא מצליח להתמיד בשום דבר" אז במה אתה מתמיד? בלא להתמיד בשום דבר אתה עקבי בלא להיקשר, נגיד בן אדם אומר "אני אף פעם לא מצליח להתחייב" נגיד בזוגיות אתה מתחייב ללא להתחייב אתה מחויב ללא להתחייב.

ש: זה לא טוב כאילו.

אליעד: אז מה אם זה טוב או רע אני רק אומר על העיקרון שכל דבר יש לו שני צדדים, זה כמו נגיד על הקטע שאתה לא באמת יש לך בעיית קשב וריכוז אתה פשוט מרוכז במשהו אחר פשוט זה לא מעניין אותך.

ש: כן אתה מפריע למורה.

אליעד: המורה מפריע לך ליהנות, לא זה באמת ככה המורה מפריע לך ליהנות לוקחים ילד קטן שהחיים שלו טובים מאמללים אותו, אתה אומר לו "שב על כיסא עכשיו בוא אני אספר לך מה קרה לפני אלף שנה", "מה זה מעניין אותי תן לי לשחק בחוץ" באים מאמללים אותו ואז אומרים למה הוא לא מצליח להתרכז.

ש: ואז נותנים לו כדורים.

אליעד: כן ואז הופכים אותו לפסיכי ואז אם הוא גודל וגודל הוא נהיה פסיכילוג, הבנת?

ש: כן הבנתי.
שאלה בעיות ריכוז מוחלט למה הוא לא מצליח רע וטוב הנאה למה אני לא מצליח למה אתה לא מבין אף פעם לא מצליח קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים adhd בעיה בעיות בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיות ריכוז בעיות ריכוז וקשב בעיית קשב בעיית קשב וריכוז בעיית ריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים הפרעות ריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים הפרעת קשב וריכוז של ילדים הפרעת ריכוז הקשבה התמדה טיפש טיפשות טיפשות פסיכולוגית ילד ילדה ילדים מבוגרים פסיכולוג פסיכולוגי פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים פסיכולוגית קשב קשב וריכוז קשב וריכוז אצל ילדים קשב וריכוז של ילדים ריכוז ריכוז וקשב
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
... המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות? מהי נאיביות של ילדים מול חוכמת המבוגרים? אליעד כהן מסביר שהילדים נתפסים כנאיביים, והמבוגרים כחכמים, אולם לדבריו, המצב למעשה הפוך. הוא מתאר כיצד ילדים הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים באופן טבעי, מכיוון שהם עדיין לא מודעים למגבלות של המציאות ושל עצמם. ילד יכול לחלום שהוא סופרמן, מאמין שהוא יכול לעוף או לעבור דרך קירות, מכיוון שאין לו עדיין את ההכרה הפנימית שהוא מוגבל. אליעד מסביר שילדים נהנים הרבה יותר מהחיים בגלל אותו חוסר מודעות, ואילו המבוגרים ככל שהם מתבגרים, מבינים יותר ויותר את מגבלותיהם, וממילא הופכים לפחות מאושרים. הוא מביא כדוגמה את ההתלהבות הטבעית של ילדים מסרטים מצוירים וסיפורי אגדות. ילדים מאמינים באופן טבעי בעולם של פנטזיות, מאמינים לסופים טובים (הפי אנד) וחולמים על עולם יפה וטוב יותר שבו הכל אפשרי. לעומתם, המבוגרים איבדו את הנאיביות, והפכו ריאליים יותר. הם יודעים להבחין בין מה שאפשרי ומה שאינו אפשרי, ולכן מאבדים חלק גדול מהיכולת לחוות את העולם בשמחה ובתחושת קסם והתלהבות. מה ההבדל בין אושר של ילדים לאושר של מבוגרים? לפי אליעד כהן, האושר של הילדים הוא לא באמת אושר פנימי עמוק, אלא אושר שנובע מחוסר ... שהם לא יכולים לעשות דברים מסוימים, ולכן הם מרגישים טוב. לעומתם, המבוגר מבין היטב שהוא מוגבל, ולכן לא יכול לחוות את אותו האושר. עם זאת, גם האושר של הילדים אינו שלם, כי הוא מבוסס על חוסר ידע וחוסר שכל. כלומר, הילדים מאושרים רק משום שטרם גילו את האמת על המציאות - שיש לה מגבלות. מהי השלמות האמיתית לפי אליעד כהן? אליעד כהן טוען שהשלמות האמיתית היא החיבור בין שני ההפכים - הכוח של הילד והכוח של המבוגר. הוא מסביר כי אצל כל אדם קיימים שני הכוחות: המבוגר הוא למעשה ילד מודחק, והילד הוא מבוגר שעוד לא התפתח. השלמות האמיתית מגיעה כאשר האדם מצליח להשתמש בשכל של המבוגר, שיודע להבחין במציאות ולדעת את המגבלות, אך לחוות את המציאות מתוך נקודת מבט של ילד, ללא תחושת המגבלות. הוא מדגים זאת בכך שאדם בוגר צריך לדעת שהוא אינו יכול לעוף, אינו יכול להכניס יד לאש מבלי להיפגע, אך מצד שני לחוות את המציאות בתודעת הילד, שבה הכל אפשרי והכל פתוח. במילים אחרות, האדם צריך להיות ... עם ההבנה השכלית של מגבלות המציאות, אך להרגיש בלבו ובחוויה הפנימית שלו שאין כל מגבלה. זו הדרך לחיים מאושרים באמת, הרבה יותר מאושרים אפילו מהאושר של הילדים, מכיוון שזהו אושר מודע ולא תלוי בחוסר ידיעה. איך אפשר לחבר את ההפכים ולחיות באושר אמיתי? אליעד מסביר שהדרך לחבר בין הילד למבוגר היא להגיע לפרספקטיבה של אחדות - השורש של המציאות. ... אין כלל מגבלות, והכל אפשרי. הוא מתאר זאת כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלת, שבה האדם יכול לעבור דרך אש מבלי להישרף, לעוף, וכל הדימויים הנפלאים של אגדות הילדים אפשריים באמת. לפי דבריו, כל סיפורי האגדות וסרטי הילדים, אף שהם מופלאים ומרהיבים, הם רק טעימה קטנה מהאושר ... באמת?. על ידי חקירה פנימית שכזו, האדם יוכל להגיע לפרספקטיבה של האחדות, שבה הוא ישלב בין המודעות השכלית של המבוגר ובין החוויה האינסופית והחופשית של הילד. מדוע ככל שמתבגרים נעשים פחות מאושרים? אליעד כהן מסביר ... נעשה יותר ויותר מוגדר ומוגבל. כשהאדם לומד להבחין בין טוב ורע, מותר ואסור, יכול ולא יכול, הוא מתחיל לחוות את החיים כמצומצמים ומגבילים יותר. לדעתו, ילדים לא חווים את המציאות כמצומצמת כי הם עדיין לא ... להפוך את חייו לגן עדן של ממש, למציאות שבה הכל אפשרי ואינסופי, וכך לחיות באושר אמיתי שאינו מוגבל עוד במגבלות העולם הרגיל. מהי השלמות האמיתית? למה ילדים מאושרים יותר מ
אושר בגיל הזהב - מדוע והאם באמת אנשים מבוגרים מאושרים יותר?
... בגיל הזהב - מדוע והאם באמת אנשים מבוגרים מאושרים יותר? שאלה: הסטטיסטיקה מראה כי אנשים בגיל הזהב (אנשים מבוגרים, הגיל השלישי) מעידים על כך שהם מאושרים, יותר מאשר אנשים צעירים וכאלו שנמצאים באמצע החיים. והשאלה ... מהו פשר העניין הזה? והאם באמת אנשים מבוגרים מאושרים יותר? תשובה: ראשית כל, יש לזכור כי המחקרים האלו לא לקחו בחשבון את אוכלוסיית הילדים שבגן הילדים. כאשר הילד משחק בגן הילדים, כאשר הילד מקבל צעצוע חדש וכולי, אין אדם מאושר ממנו. כך שרמת האושר הגבוה ביותר של האדם, היא לאו דווקא בגיל ... שהייתה לו כאשר הוא שיחק במגרש המשחקים כילד. והסיבה שבגללה אנשים מבוגרים מרגישים יותר אושר, היא בגלל שהם מתקרבים אל הסוף ואל התכלית של החיים, ועל ידי זה הם נרגעים מהמרוץ שמשגע את האדם. כי כאשר האדם צעיר, אז הוא חושש ממה שיקרה לו בעתיד. וכאשר האדם צעיר, אז יש לו הרבה רצונות, ... נתבונן היטב בעניין, נראה כי גם האנשים המבוגרים שטוענים שהם חווים אושר, הרי שהם לא באמת מאושרים. ולאושר האמיתי אין גיל, מאחר שהוא לא תלוי בגיל. ...
חסך אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים, בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא
... אימהי, חסך הורי, אמא רעה, בעיות עם אמא, יחסי הורים ילדים , בעיות עם ההורים, חסך רגשי, דמות אימהית, טיפול רגשי למבוגרים, לא מסתדר עם אמא, מריבות עם אמא האם אפשר להפסיק לרצות דברים בחיים? אליעד כהן מסביר בשיחה זו בצורה מעמיקה את הרעיון של הפסקת ...
אנשים מאושרים, אנשים מצליחים, מה עושה אנשים מאושרים? כמה אנשים מאושרים, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? עשירים מאושרים, ילדים מאושרים, עניים מאושרים, מבוגרים מאושרים
אנשים מאושרים, אנשים מצליחים, מה עושה אנשים מאושרים? כמה אנשים מאושרים, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? עשירים מאושרים, ילדים מאושרים, עניים מאושרים, מבוגרים מאושרים
... מאושרים, אנשים מצליחים, מה עושה אנשים מאושרים? כמה אנשים מאושרים, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? עשירים מאושרים, ילדים מאושרים, עניים מאושרים, מבוגרים מאושרים האם יש אנשים מאושרים יותר מאחרים? אליעד כהן פותח בשאלה המרכזית האם קיימים אנשים מאושרים יותר מאחרים. התשובה לכך לדבריו, תלויה בשאלה האם בכלל קיים מושג ... כי השמחה שלהם נובעת מערך יחסי - השמחה נובעת מכך שהם משווים את מצבם למצב גרוע יותר שהם יכלו להיות בו. הוא מוסיף עוד דוגמה לילדים קטנים שנראים שמחים מאוד, אך למעשה גם הם חווים כעסים, תסכולים, ובעיות - הם כועסים שילד אחר לקח להם צעצוע, או בגלל סיבות קטנות אחרות. לכן, האושר שלהם הוא יחסי וזמני בלבד. האם קיים אושר אמיתי? אליעד מבחין בין שלושה סוגי אושר: אושר בנפרדות - האדם שמח ... שמסתיר את הבעיות שלו, או שאנו רואים אותו רק במצבים שבהם הוא שמח. בפועל, הוא מסביר, כשמתבוננים מקרוב על כל אדם, עשיר או עני, ילד או מבוגר, ניתן לראות שתמיד קיימות בעיות מתחת לפני השטח. איך מחשבה מוחלטת משפיעה על תחושת האושר? אליעד מסביר בהרחבה כיצד ההבדל בין מחשבה יחסית למחשבה מוחלטת ... סובלים, כל אחד מהסיבה שלו, אך שניהם גם שמחים ממשהו אחר. כלומר, בכל מצב של שמחה מסתתר גם מצב של סבל ולהפך. הכל תלוי במה האדם מתרכז בכל רגע נתון. בסופו של דבר, אליעד טוען כי התשובה לשאלה האם יש אושר היא מורכבת, תלויה בזווית ההסתכלות - באופן יחסי אושר קיים, ובאופן מוחלט אין משמעות לאושר ואין ... בכלל. מי שמבין זאת, יכול להפסיק לחפש אושר ולהתחיל לחיות באמת. האם אפשר להיות מאושר באמת? האם עשירים מאושרים יותר מעניים? האם ילדים מאושרים יותר ממבוגרים? מה ההבדל בין אושר מוחלט לאושר יחסי? האם יש אושר בלי סבל? האם יש אנשים שמאושרים יותר מאחרים? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה האם ישנם אנשים שמאושרים יותר מאחרים. ... מסוימים נולדים מאושרים יותר מאחרים. ישנם אנשים שלדבריו, הם נראים שמחים כל הזמן, אך זה לא בהכרח משדר את האושר הפנימי. לדוגמה, ילדים עשויים להיראות שמחים יותר, אך זה לא תמיד מייצג את האושר האמיתי שלהם. כהן מביא גם את הדוגמה של אנשים עשירים שנראים מאושרים אך בפועל אינם מרגישים שמחה ...
מה יותר מזעזע? רצח ילדים בסוריה, רצח מבוגרים, הטבח בסוריה, פגיעה בחפים מפשע, רגשות של ילדים, רגשות של בעלי חיים, האם לחיות יש רגשות? שואת החיות, שואת בעלי החיים, צמחונות, טבעונות
... יותר מזעזע? רצח ילדים בסוריה, רצח מבוגרים, הטבח בסוריה, פגיעה בחפים מפשע, רגשות של ילדים, רגשות של בעלי חיים, האם לחיות ... שואת בעלי החיים, צמחונות, טבעונות מה יותר מזעזע: רצח ילדים או רצח מבוגרים? אליעד כהן דן בשאלה מה מזעזע יותר - רצח ילדים או רצח מבוגרים. הוא פותח בכך שבתקשורת מציגים תמונות קשות מסוריה, תמונות של ילדים הרוגים, במטרה לזעזע. אנשים בדרך כלל מזדעזעים יותר מתמונות של ילדים, והשאלה היא מדוע. הסיבה העיקרית לכך, לדבריו של אליעד, היא שילדים נתפסים כדבר טהור ותמים שלא הספיק ... ולכן זה נראה בעיני אנשים כאכזרי במיוחד. אך האם באמת רצח ילד מזעזע יותר מרצח של מבוגר? לדברי ... הרצח שלו אמור לזעזע אותנו יותר. מכאן אליעד מגיע להבדל בין ילדים למבוגרים. לטענתו, מי שבאמת סובל יותר ממוות הוא המבוגר ולא הילד. הסיבה לכך היא שלילדים אין עדיין תפיסת מציאות מלאה, ולכן הרצון שלהם לחיות אינו מבוסס כמו הרצון של מבוגר. ילד עדיין לא חי מספיק כדי להבין את המשמעות האמיתית של החיים והמוות, ולכן המוות, עבור הילד עצמו, הוא פחות טראומטי ביחס למבוגר שכבר בנה לעצמו חיים, זיכרונות, קשרים, מטרות וציפיות. לדוגמה, ילד קטן עדיין לא באמת יודע מה המשמעות ... אשר תלויה בתפיסת הזמן שלו - העבר והעתיד. מי סובל יותר: ילד קטן או אדם מבוגר? אליעד כהן חוזר ומשווה בין ילדים קטנים לבעלי חיים ואומר שלילדים, באופן דומה לבעלי חיים, אין ... לדבריו, באופן רציונלי להרוג מבוגר זה מעשה חמור יותר מהריגת ילד, כי למבוגר יש קשר עמוק ורגשי יותר ... הרבה יותר, ולכן הרצון שלו לחיות הוא משמעותי וחזק יותר. הילד , לעומת זאת, עדיין לא הגיע למצב בו הוא ... באופן יחסי. לסיום, אליעד מדגיש כי הזעזוע שאנו חשים ממות ילדים הוא בעיקרו עניין של הזדהות רגשית, כי אנחנו רואים בילדים משהו טהור, תמים וקרוב ללבנו, ולא ... רציונלית של המציאות. האם לחיות יש רגשות? מה יותר מזעזע רצח ילד או מבוגר? שואת בעלי החיים למה ילדים נחשבים טהורים יותר? מה ההבדל בין ילדים למבוגרים? האם בעלי חיים מפחדים למות? ...
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה
... למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה למבוגרים? למה זה חשוב? לימוד מתמטיקה למבוגרים הוא נושא שעשוי להיראות מאתגר ומביך, במיוחד עבור אנשים שלא למדו מתמטיקה בעבר או שאיבדו קשר עם החומר. אליעד כהן מציע שההתחלה בלימוד מתמטיקה למבוגרים לא חייבת להיתפס כבעיה או חיסרון. הוא מציין שאין בושה לחזור ולהתחיל ללמוד מתמטיקה מכיתה א, שכן כל למידה ושיפור אישי הם חלק מהתהליך ... וצעד ולא לשנן נוסחאות בלי להבין אותן. שאלות כמו למה זה נכון? ושאילת הסיבות מאחורי כל פעולה חשובות מאוד בתהליך הלמידה. איך להתחיל ללמוד מתמטיקה למבוגרים? אם אדם לא למד מתמטיקה בצורה מסודרת במהלך לימודיו, הדרך המומלצת היא לחזור להתחלה: לחזור לכיתה א - להתחיל מההתחלה וללמוד את היסודות: ... כלכליות וללמוד את החומר בצורה עצמאית. להבין לעומק - לא לשנן נוסחאות, אלא להבין את המשמעות של כל פעולה מתמטית. התגברות על הבושה והקושי עבור מבוגרים רבים, החזרה למתמטיקה מרגישת כמשהו מביך. הם עשויים להרגיש שנפלו לתוך מלכודת של חוסר יכולת בשל העובדה שהם לא למדו את החומר כראוי בתור ילדים. אליעד מציין שזו טעות לחשוב כך. כל אדם יכול לשפר את עצמו ולהתפתח בכל גיל, ואין שום בושה להתחיל ללמוד מחדש. שיטות ללמידה ... לתרגל שוב ושוב - ככל שמתרגלים יותר, הידע הופך להיות טבעי. לשאול למה - לא להסתפק בפתרונות, אלא להבין את הסיבות שמאחוריהם. סיכום לימוד מתמטיקה למבוגרים יכול לשפר את היכולות הקוגניטיביות ולהביא להצלחות בתחומים שונים של החיים. אליעד מציע להתחיל מהבסיס, לחזור לכיתה א וללמוד מתוך רצון ... אדם יכול ללמוד מתמטיקה, אין שום סיבה להתבייש בכך. לימוד המתמטיקה ישפר את השכל ויעזור לאדם להתמודד עם בעיות חיים בצורה טובה יותר. לימודי מתמטיקה למבוגרים איך להבין מתמטיקה? מתמטיקה למתחילים לימוד מתמטיקה באינטרנט להצליח בחיים בלי מתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? שלום כיתה א לימוד מתמטיקה למבוגרים - חזרה לכיתה א ישנם אנשים בוגרים רבים שאינם יודעים מתמטיקה, אפילו ברמה בסיסית ביותר. הם אינם יודעים את לוח הכפל, אינם מבינים אחוזים ... את החשיבה, חשוב להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה מתמטית. במקום סתם לשנן חוקים, יש לחקור, לשאול שאלות וללמוד מתוך עניין. איך להתחיל ללמוד מתמטיקה למבוגרים? הדרך הפשוטה והיעילה ביותר היא להתחיל מהבסיס: לחזור לכיתה א - להתחיל מהתחלה, כמו ילד שמתחיל ללמוד מספרים, חיבור וחיסור. להתקדם שלב אחר שלב - רק לאחר שליטה מלאה בחומר של כיתה אחת, לעבור לשלב הבא. לתרגל הרבה - ... שמאפשרים ללמוד מתמטיקה מהשלבים הראשונים. להבין לעומק - לא לשנן, אלא לנסות להבין את המשמעות האמיתית של כל פעולה מתמטית. התגברות על הבושה והקושי מבוגרים רבים מתביישים ללמוד מתמטיקה מהתחלה, כיוון שהם מרגישים שזה מביך לחזור לכיתה א. חשוב להבין שאין בזה שום בושה. להפך, מי שלומד בגיל ... בכל תחומי החיים. איך לפתח את השכל? לימוד מתמטיקה אונליין תרגילים במתמטיקה למתחילים פסיכומטרי והכנה ללימודים כיצד להצליח בחיים? לימודי מתמטיקה למבוגרים, איך להבין מתמטיקה? מתמטיקה למתחילים, לימוד מתמטיקה למבוגרים, להשלים מתמטיקה, למה לומדים מתמטיקה? למה כיף ללמוד מתמטיקה? למה צריך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? ללמוד מתמטיקה באינטרנט, להצליח בחיים בלי מתמטיקה, להיות מאושר בלי מתמטיקה, איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? איך ללמוד מתמטיקה למבוגרים? איך להצליח ללמוד מתמטיקה? גישות בלימוד מתמטיקה, איפה ללמוד מתמטיקה? איפה להשלים מתמטיקה? השלמת מתמטיקה, לימודי מתמטיקה, בגרות ...
קלפטומניה, גניבה, הפרעה נפשית, הפרעה פסיכולוגית, לשלוט בדחפים, למה לא לגנוב? הפרעה של שליטה בדחפים, טיפול בהתמכרויות, דחפים בלתי נשלטים, כסף, אי שליטה בדחפים, חוסר שליטה בדחפים
קלפטומניה, גניבה, הפרעה נפשית, הפרעה פסיכולוגית, לשלוט בדחפים, למה לא לגנוב? הפרעה של שליטה בדחפים, טיפול בהתמכרויות, דחפים בלתי נשלטים, כסף, אי שליטה בדחפים, חוסר שליטה בדחפים
... גניבה, הפרעה נפשית, הפרעה פסיכולוגית, לשלוט בדחפים, למה לא לגנוב? הפרעה של שליטה בדחפים, טיפול בהתמכרויות, דחפים בלתי נשלטים, כסף, אי שליטה בדחפים, חוסר שליטה בדחפים מהם הגורמים לפעול על פי הדחפים הבלתי נשלטים ואיך ניתן ...
איך להסתיר מידע? דיסאינפורמציה, איך לעמוד בחקירה? לוחמה פסיכולוגית, איך לעשות מניפולציה? לנדב מידע, ללמוד איך לשקר? פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך לשדר אמינות? איך לשקר למישהו? איך לרמות מישהו? איך להסתיר בגידה? איך להתמודד עם חקירה?
... לעמוד בחקירה? לוחמה פסיכולוגית , איך לעשות מניפולציה? לנדב מידע, ללמוד איך לשקר? פסיכולוגיה הפוכה, הגנב הנאמן, איך לגרום למישהו לא לחשוד בך? איך לשדר אמינות? איך לשקר למישהו? איך לרמות מישהו? איך להסתיר בגידה? איך להתמודד עם חקירה? וכאן אבאר עוד דרך ועוד ... ואיך לנצח בלוחמה פסיכולוגית באמצעות שתילת דיסאינפורמציה? ועוד. והרעיון הוא, כי לפעמים ברצונך להסתיר מידע כלשהו, מאדם אחר, מסיבה כלשהי. ולפעמים יש לאדם האחר חשדות לגבי המידע שאתה רוצה להסתיר ... ולכן, ניתן לעשות פסיכולוגיה הפוכה ומניפולציה, שמהותה היא, שעל ידי זה שאתה חושף בפניו מידע שקשור לדבר שאותו הוא רוצה לדעת, מידע שאתה כן מוכן לחשוף בפניו, על ידי זה אתה שותל לו מחשבה ומשדר לתת ...
האם הפלה זה רצח? הוצאת זרע לבטלה, אוננות, מרגישה רוצחת, הפלה זה לא רצח, הפלות זה רצח, הפלה בעד ונגד, טיעונים בעד הפלה, טיעונים נגד הפלה, הפלה לפי ההלכה, הפסקת הריון, להפסיק הריון, טראומה אחרי הפלה, טראומה לאחר הפלה, התמודדות עם הפלה, דיכאון אחרי הפלה, פוסט טראומה, התמודדות פסיכולוגית עם הפלה, שמירת הברית, תיקון הברית
... הפלה, פוסט טראומה, התמודדות פסיכולוגית עם הפלה, שמירת הברית, תיקון הברית וכאן אתן דוגמה לניתוח מחשבה של אישה שמרגישה רוצחת, בגלל שהיא ... כן. נשאל: האם באמת מישהו שרוצח ילד חי ממש... האם עבורך הוא מבצע פשע בדיוק כמו מישהי שעושה הפלה מסיבה כלשהי? האם מישהו שרוצח את ילדיו שלו, האם הוא באמת נחשב לרוצח, כמו מי שעושה הפלה? אם מישהו יבוא לרצוח אותך, ויגיד לך שזה עונש על זה שאת ... לך מוצדק? אם מישהו ירצח את הילד שלך שחי, האם זה יראה לך גרוע בדיוק כמו ההפלה שעשית? האם את מתגעגעת לילד שלך שעשית לו הפלה, כמו שאת תתגעגעי לילד אחר שלך אם הוא היה מת? האם רוצח של דאעש, שרוצח אנשים ועורף להם את הראש, האם הוא גרוע כמוך את גרועה כמוהו? ... המיטה? האם היית רוצה להביא ילדים לרוצח? האם נראה לך שבעלך אף פעם לא רצח אף אחד באוננות? האם יכול להיות שאת גרמת למישהו לאוננות, ... זה לא נכנסת להריון ומנעת מילד להיוולד, האם בעצם ביצעת רצח? האם פעם היית עייפה ולא אכלת מספיק טוב ולא היית מספיק בריאה ובגלל זה לא נכנסת ... בגלל שלא שמרת על הבריאות של הילדים שלך, הם ימותו כמה ימים קודם, האם אתה רוצח? כי מנעת מהם חיים של עוד כמה ימים? ומה לגבי אוכל לא בריא שאתה אוכל ושאתה מאכיל את הילדים שלך, האם אתה רוצח? ופעם גם עקפת מישהו בכביש, והוא התעצבן, ואחכ בדרך עקיפה זה גרם למישהו למות קודם, ...
איך לא לפחד מטילים? איך לא לפחד להיפגע מטילים? איך לא לפחד מהמצב הבטחוני? איך לא לפחד ממלחמה? איך לא לפחד באזעקה? איך לא לפחד בממד? איך לא להיכנס לפחד מהמוות? חרבות ברזל, איך לא לפחד ממתקפת טילים? לא חייב לפחד, התקפי חרדה קיצונית, לוחמה פסיכולוגית, טרור נפשי, טרור פסיכולוגי, להיכנס לממד בזמן אזעקה, מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה לפחד, פגיעה נפשית, פגיעה פיזית
... ברזל, איך לא לפחד ממתקפת טילים? לא חייב לפחד, התקפי חרדה קיצונית, לוחמה פסיכולוגית, טרור נפשי, טרור פסיכולוגי, להיכנס לממד בזמן אזעקה, מלחמה בטרור, לוחמה תודעתית, התראה על התקפת טילים, פגיעה מטילים, להתגונן מטילים, להיכנס לפאניקה להיפגע מטילים, לבחור כמה ... הסבל לאבד את הדבר, יותר גדול מההנאה שהדבר עצמו מביא. כמו פחד לאבד ילדים, פחד לאבד הורים וכיוב, שזה פחד שהסבל שלו, יכול להיות יותר גדול מההנאה שהאדם מקבל מההורים ילדים שלו וכיוב. וכאשר האדם שומע אזעקה, או התראה על התקפת טילים וכיוב, עליו לדעת שהוא יכול גם להיפגע נפשית ולא רק פיזית. ועליו להתגונן גם נפשית ולא רק ... מהטילים וכולי. שזה כמובן עוד עניין אחר. ויש גם את העניין של התבואה המשוגעת שסיפר רבי נחמן מברסלב https: breslev.eip.co.il ?key=2562 שהאדם צריך לזכור שהוא בתוך בית משוגעים. ויש גם את העניין של https: breslev.eip.co.il ?key=2207 את זה תקבלו מאתי שלא להניח עצמו להעולם להטעות, שלא יטעה אותו העולם... מאחר שאין העולם הזה כלום ... קונבנציונלית. אבל יש גם מלחמה תודעתית, מלחמה לא קונבנציונלית, לוחמה פסיכולוגית, לוחמה בלתי קונבנציונלית, שבה יש איום וסכנה שהאדם יפגע מהפחד להיפגע מטילים. שגם ממנה צריכים להתגונן. ובמובן מסוים, המאמר הזה מגדיל את רמת הסטרס ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים ואצל מבוגרים, פסיכולוגים, בעיות ריכוז וקשב, התמדה, טיפשות פסיכולוגית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אף פעם לא מצליח, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אף פעם לא מצליח, איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, אימון אישי טלפוני, מאמן אישי לעסקים בנושא אף פעם לא מצליח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3242 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 17:03:23 - wesi1