אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת ✔עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:19עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
למה אנשים לא אוהבים אותך באמת?

אנשים לעולם אינם אוהבים אותך באמת בגלל מי שאתה, אלא אוהבים את מה שהם מדמיינים שאתה. אהבה ושנאה אינן מבוססות על מי שאתה באמת, אלא על הדמויות והתמונות שאנשים יוצרים לעצמם בראש עליך. למשל, אדם עשוי להתאהב בדמות ציבורית שמעולם לא פגש, רק כי הוא מייחס לה תכונות מסוימות ומאמין שהיא מייצגת משהו חשוב עבורו. זה לא אומר שהדמות הציבורית אכן כזו באמת, אלא שזה הסיפור שהמעריץ בנה לעצמו במחשבתו.

האם הדמות שאנחנו מדמיינים היא אמיתית?

יכול להיות שהדמות שיצרת בראשך על אדם אחר דומה מאוד למי שהוא באמת, אך אין זה מחייב שהדמיון תואם למציאות באופן מלא. כשאתה אוהב מישהו, אתה בעצם אוהב את הדמות שאתה יצרת, והאדם הזה פשוט הכי קרוב לאותה דמות אידיאלית שהמצאת. לדוגמה, אם מישהו מתאהב בך למרות שהוא מעולם לא שוחח איתך, ההתאהבות שלו אינה בך האמיתי אלא בסיפור שיצר לעצמו עליך.

מה רבי נחמן אמר על שנאה כלפיו?

רבי נחמן הסביר שאנשים ששונאים אותו בעצם שונאים את הדמות שהם יצרו עליו בראשם. הוא אמר משפט מפורסם: "מי שהם חושבים שאני, גם אני מסכים שצריך לשנוא אותו, אבל זה לא אני". כלומר, אפילו אדם שמודע לעצמו, מבין שהאהבה או השנאה שאחרים חשים כלפיו אינה באמת כלפיו, אלא כלפי התמונה שהלבישו עליו. זוהי דוגמה לכך ששנאה אף פעם אינה אובייקטיבית באמת.

למה אנחנו שמחים כאשר ניצלים מתאונה?

גם שמחה, כמו כל רגש, אינה נובעת מהאירוע עצמו אלא מהפרשנות שהאדם מעניק לו. למשל, אם ניצלת מתאונת דרכים, את שמחה כי פירשת את האירוע כטוב. אבל האם באמת קרה משהו טוב? העובדה שלא מתת אינה בהכרח טובה או רעה, זו פשוט עובדה. ייתכן שבעתיד תגלי שאולי היה עדיף לך אחרת. השמחה, אם כן, אינה קשורה לאירוע עצמו, אלא לסיפור שאת מספרת לעצמך על האירוע.

האם יש דבר כזה פירוש נכון למציאות?

אין באמת פירוש נכון למציאות, משום שכל מה שאנחנו אומרים וחושבים הוא למעשה פרשנות. אפילו כאשר אנחנו אומרים "זה שולחן", אנו משתמשים בפרשנות מסוימת. יכולנו לומר רק "יש כאן משהו", גם זו הייתה פרשנות. עצם האמונה שלנו שהעולם קיים ושאפשר להסתמך על החושים שלנו היא סוג של פרשנות ולא עובדה חד - משמעית.

מה זה אומר על הקשרים שלנו עם אחרים?

המשמעות של כל זה היא שהרגשות שלנו כלפי אחרים, אהבה או שנאה, אינם באמת כלפיהם, אלא כלפי הדמויות שאנחנו יוצרים לעצמנו בראש. כאשר מישהו כועס עליך, הוא בעצם כועס על דמות שהוא יצר בדמיונו ומקרין עליך. אם מישהו אוהב אותך, הוא לא באמת אוהב אותך, אלא את הדמות שאתה מזכיר לו. כך אפשר להבין למה לפעמים אדם מאוד פופולרי או שנוא על רבים - זה פשוט בגלל שהוא מייצג משהו בדמיון הקולקטיבי של אנשים רבים.

איך נוצרים סיפורים שגויים אצל אנשים?

הסביבה משחקת תפקיד מרכזי ביצירת סיפורים שגויים. אם הרבה אנשים אוהבים אדם מסוים, אחרים יכולים לאהוב אותו כי הם מאמינים שזה טוב ונכון להיות בקרבתו. מצד שני, אדם ביישן יכול להתפס כסנוב, ואז אנשים מעריכים אותו דווקא בגלל שהוא לא מדבר איתם. באופן זה נוצרים סיפורים מוטעים שאינם קשורים למציאות של האדם עצמו.

האם גם אנחנו מספרים סיפורים על עצמנו?

לא רק על אחרים אנו מספרים סיפורים, אלא גם על עצמנו. אדם יכול לחשוב על עצמו שהוא מוכשר מאוד או חסר ערך לחלוטין - אך שני התיאורים האלה הם רק סיפורים שהוא מספר לעצמו. האדם אינו באמת מכיר את עצמו במובן העמוק ביותר, הוא רק מכיר את הסיפור שהוא מאמין בו על עצמו.

איך להגיע לאמת מאחורי הסיפורים שאנו מספרים?

אי אפשר להגיע לאמת מוחלטת, משום שאין פירוש או אמת אחת. כל מה שאדם תופס הוא תמיד בגדר פרשנות. כאשר אדם מחפש את האמת מאחורי הסיפורים, הוא צריך להבין שהסיפורים האלה לא בהכרח נכונים, אלא אפשריים. אין פרשנות אמיתית אחת, ולכן כל ניסיון להגיע לאמת מוחלטת הוא בהכרח כושל.

האם יש אמת מוחלטת בכלל?

האדם שואל תמיד "מה האמת", אבל גם הרעיון שאין אמת הוא לא מוחלט. ייתכן שיש אמת כלשהי, אבל גם אותה אי אפשר לתפוס באופן מוחלט. כשמישהו מחפש את האמת, הוא תמיד נתקל בספקות. כל תשובה שנראה שהגענו אליה, תמיד תישאר פתוחה לשאלה נוספת.

בסופו של דבר, הדבר היחיד שהאדם יכול לעשות הוא להיות מודע לכך שהכל סובייקטיבי - המציאות כולה, כולל מה שנראה כעובדה ברורה, היא תוצר של פירוש סובייקטיבי ואישי.
האדם אף פעם לא אוהב את מה שקורה באמת

האדם לא אוהב את מה שקורה באמת, אלא את מה שהוא חושב שקורה. כלומר, כל חוויה רגשית של אדם, בין אם היא חיובית או שלילית, אינה נובעת מהמציאות עצמה, אלא מהפרשנות שלו למציאות. אנשים לא אוהבים אותך בגלל מה שאתה באמת, אלא בגלל מה שהם מדמיינים שאתה.

אהבה ושנאה מבוססות על דימוי, לא על המציאות

אנשים אינם אוהבים או שונאים אדם בשל מי שהוא באמת, אלא בשל התמונה שהם ציירו עליו במוחם. למשל, מעריצים עלולים להעריץ דמות ציבורית מבלי להכיר אותה כלל, משום שהם מייחסים לה תכונות מסוימות שמהדהדות אצלם. לעיתים, אדם יכול להתאהב במישהו שהוא כלל לא פגש, פשוט משום שהוא הלביש עליו תכונות ודמות מסוימת בדמיונו.

האם הדמות שהלבשנו על מישהו יכולה להיות מה שהוא באמת?

גם אם התמונה שהאדם יוצר בראשו על מישהו מסוים דומה מאוד למי שהוא באמת, זה לא בהכרח אומר שזאת המציאות. למעשה, כאשר אנו אוהבים מישהו, זה בגלל שהוא הכי קרוב לדמות שאנחנו מדמיינים בראשנו. כלומר, האדם שאנו אוהבים אינו האובייקט האמיתי, אלא ההתגלמות הקרובה ביותר למה שיצרנו במחשבותינו.

שנאה גם היא מבוססת על פרשנות

גם שנאה אינה קשורה בהכרח לאדם עצמו. למשל, ייתכן שאדם מסוים מזכיר לך מישהו אחר שפגע בך בעבר, ולכן את כועסת עליו. הכעס אינו על האדם הספציפי הזה, אלא על הדמות שהוא מזכיר לך, הדמות שהלבשת עליו. כך גם רבי נחמן אמר לגבי השנאה שהופנתה כלפיו: "מי שהם חושבים שאני, גם אני מסכים שצריך לשנוא אותו, אבל זה לא אני." כלומר, הוא הבין שהאנשים ששונאים אותו אינם שונאים אותו באמת, אלא שונאים את הדמות שציירו עליו.

האם השמחה אמיתית?

גם רגשות חיוביים אינם נובעים מהמציאות עצמה, אלא מהפרשנות שלנו כלפיה. למשל, אם ניצלת מתאונת דרכים, את עלולה לחשוב שזה דבר טוב ולשמוח. אך האם באמת קרה לך משהו טוב? עובדתית, לא מתת, אבל מי אמר שזה טוב? ייתכן שבעתיד תעדיפי שלא היית שורדת את התאונה. כך שהשמחה אינה נובעת מהאירוע עצמו, אלא מהפרשנות שניתנה לו.

אם אין פירוש נכון, איך אפשר לדעת מה האמת?

האדם שואל את עצמו איך לדעת מהו הפירוש הנכון של המציאות, אבל אין פירוש נכון. כל הפירושים הם אפשריים, אך אין פירוש אחד מחייב. גם מה שנראה כמו עובדה, למעשה, הוא רק פירוש. לדוגמה, "זה שולחן" הוא פירוש, כי אפשר לומר שזה פשוט "משהו". עצם זה שאנחנו מחלקים את העולם למושגים הוא כבר פרשנות.

האם יש אמת מוחלטת?

האדם מחפש את האמת, אבל בסוף אין אמת אחת קבועה. גם לומר "האמת היא שאין אמת" אינו נכון לחלוטין, כי אולי כן יש אמת. וכך, כל ניסיון לתפוס את האמת נידון לכישלון, כי ברגע שתופסים משהו כאמת - כבר יש ספקות לגביו.

מה זה אומר על הקשרים שלנו עם אנשים?

אם מישהו שונא אותך או אוהב אותך, זה לא בהכרח קשור אליך. זה קשור לסיפור שיש לו בראש עליך. זה אומר שאם מישהו כועס עליך, הוא לא באמת כועס עליך - הוא כועס על הדמות שאתה מייצג עבורו. אם מישהו אוהב אותך, הוא לא אוהב אותך באמת - אלא את מה שאתה מזכיר לו. כך גם אנשים שנראים מאוד אהובים או שנואים - ייתכן שהם פשוט הכי קרובים לדמות מסוימת שאנשים אוהבים או שונאים.

איך אנשים יוצרים תפיסות שגויות?

אנשים מושפעים גם מהסביבה. למשל, אם כולם אוהבים מישהו, אחרים עשויים לאהוב אותו כי הם רוצים להיות חברים שלו. אם כולם שונאים מישהו, אחרים ישנאו אותו כי הם משתכנעים שזה הדבר הנכון לעשות. כך נוצרות תפיסות שגויות, והאנשים סביבנו אינם באמת כפי שאנחנו חושבים שהם.

גם על עצמנו אנחנו מספרים סיפורים

לא רק על אחרים אנחנו מספרים סיפורים, אלא גם על עצמנו. אדם עשוי לחשוב שהוא מאוד מוכשר או שהוא מאוד חסר ערך - אבל זהו רק סיפור שהוא מספר לעצמו, וזה לא בהכרח נכון. כלומר, בדיוק כפי שאנו יוצרים דמויות על אנשים אחרים, אנו יוצרים דמות על עצמנו ומאמינים בה.

אז איך להגיע לאמת?

האדם שואל איך להגיע לאמת מאחורי כל הסיפורים. אבל אין אמת מוחלטת. השאלה הנכונה היא האם הפרשנויות בהכרח נכונות. והתשובה היא שלא - הפרשנויות אינן מחויבות. תמיד יש אפשרות אחרת לפרש את הדברים.

האם יש פירוש אמיתי?

אין פירוש אמיתי. הפירוש האמיתי היחיד הוא שאין פירוש אמיתי. מה שזה אומר הוא שאין מציאות אובייקטיבית אחת שמכתיבה פירוש נכון או שגוי. כל מה שאנחנו תופסים הוא למעשה תוצאה של איך שאנחנו מפרשים את מה שקורה.

האם בכלל יש עובדות?

גם מה שנראה כמו עובדה, אינו בהכרח עובדה. לדוגמה, אנחנו אומרים "זה שולחן", אבל זה כבר פירוש. אפילו האמונה הבסיסית שהעולם קיים היא פרשנות, כי היא תלויה בכך שאנחנו מאמינים בחושים שלנו.

אז מה האמת?

האדם שואל מה האמת, אך אין אמת אחת קבועה. כל ניסיון לתפוס את האמת מוביל לכך שהיא חומקת. האם האמת היא שאין אמת? אולי, אבל גם זה לא בהכרח נכון. בסופו של דבר, כל מה שהאדם יכול לעשות זה להיות מודע לכך שהכל סובייקטיבי.
עכשיו שימו לב למשהו מעניין בן אדם אף פעם לא אוהב את מה שקורה באמת.

ש: אף פעם מה זה אף פעם?

אליעד: אף פעם מה הבעיה במה שאמרתי אבל בן אדם אף פעם לא אוהב את מה שבאמת קורה, את אף פעם לא אהבת את מה שקורה לך את אף אחד אף פעם לא אהב אותך באמת אף אחד אף פעם לא שנא אותך באמת ואת אף פעם לא כעסת על מה שקורה על מה שבאמת קורה, אוקי בן אדם אוהב את מה שהוא חושב שקורה בן אדם הוא לא אוהב את מה שהוא חושב שקורה כאילו אנשים לא אוהבים אותך אנשים אוהבים את מי שהם חושבים שאתה.

יש הרבה אנשים נגיד שמעריצים מישהו ואין להם מושג מי הוא נגיד את הולכת איפשהו ומישהו הלביש עלייך איזה דמות והוא מתאהב בך ויש לו את הסיפור שלו עם עצמו והוא לא פגש אותך ולא דיבר איתך והוא מנהל איתך מערכת יחסים הוא בכלל לא מכיר אותך הוא בראש שלו מאוהב בך אבל הוא בכלל לא מכיר אותך, למה איך זה יכול להיות כי הוא בעצם הלביש איזה סיפור בן אדם מלביש סיפור על דמות בן אדם מלביש סיפור על איזה דבר ואז יש לו מערכת יחסים עם מה שהוא מלביש על הדמות לא עם הדמות עצמה.

ש: אוקי אולי הדמות שהוא מלביש זה מה שבאמת קורה.

אליעד: כן אבל זה לא מחויב בכלל כאילו.

ש: אז זה אומר שאפשר על כל אחד להלביש דמות ולהתאהב אם זה אף פעם לא באמת שייך לבן אדם שמולי.

אליעד: תיאורטית כן אלא מה מה ההבדל ההבדל הוא שכשאת אוהבת מישהו זה בגלל שהוא הכי קרוב לדמות שהמצאת לך בראש, זאת אומרת את המצאת לעצמך דמות ומי הכי קרוב לדמות הזאת הוא אז את אוהבת אותו כי הוא הכי קל לך באמצעותו לדמיין את מה שאת מדמיינת אבל זה לא אותו את מה שדמיינת אותו דבר יכול להיות שאת רבה עם מישהו כי יש לך בראש איזה דמיון על מישהו והבן אדם עצמו שאת כועסת עליו הוא לא כזה את כועסת עליו כי הוא מזכיר לך את הדמות שאת כועסת עליה.

זה כמו שרבי נחמן אמר אנשים חלקו עליו כאילו שנאו אותו קיללו אותו וזה אז הוא אמר "אני מסכים איתם גם אני חושב מי שהם חושבים שאני גם אני צריך שצריך לשנוא אותו" אמר עוד פעם "מי שהם חושבים שאני גם אני מסכים שצריך לשנוא מישהו כזה, זה נכון לשנוא אותו אבל זה לא אני".

ש: זה לא אני.

אליעד: כן הוא אומר הם ציירו לעצמם דמות.

ש: אבל זה בכל המקרים?

אליעד: כן אבל זה כל המקרים ככה זאת אומרת נגיד לדוגמה נגיד קורה לך דבר טוב מה נגיד קורה לך דבר טוב שאת נגיד שמחה.

ש: אז זה בעצם.

אליעד: רגע מה נגיד קורה לך דבר טוב שאת שמחה נגיד תני דוגמה נגיד ניצלת בתאונת דרכים ואז את שמחה נכון?

ש: אוקי.

אליעד: למה את שמחה כי קרה לי דבר טוב נכון אבל האם באמת קרה לך דבר טוב.

ש: אני חושבת שקרה לי דבר טוב.

אליעד: באמת קרה לך אבל מה האמת שקרה לך דבר טוב יש עובדה עובדתית את לא מתה זה טוב אין לך שום מושג אם זה טוב או רע יכול להיות שזה רע יכול להיות זה, אין לך מושג אבל בגלל שאת חושבת שזה טוב אז את נהיית שמחה אז את לא שמחה בגלל מה שקרה את שמחה בגלל מה שפירשת את מה שקרה ועכשיו יש לך איזה פירוש.

ש: אוקי ואם אני כשאני אפרש אני אבין שאני לא באמת יודעת אם זה טוב או רע אז יהיה לי יותר טוב?

אליעד: לא אז יהיה לך רגש נייטרלי לא טוב ולא רע.

ש: זאת אומרת שהטוב הוא בגלל הפרשנות הטוב התחושה של הטוב זה רק בגלל הפרשנות.

אליעד: כן זה נכון אני אומר יותר מזה שוב בן אדם אף פעם לא אוהב את מה שקורה אתה אף פעם לא אוהב משהו אתה אוהב את הפירושים שיש לך על המשהו, אנשים נגיד מתאהבים בשחקני קולנוע כי הוא מדמיין איזה דמות אבל הבן אדם הזה הוא לא רק דמות זה לא באמת אמיתי אותו דבר גם שונאים אתה יכול לשנוא מישהו כי יש לך עליו המון סיפורים אבל זה לא בהכרח קשור אליו.

עכשיו מה זה אומר שאם מישהו שונא אותך או מישהו אוהב אותך אתה לא תמיד מבין "למה הוא שונא אותי למה הוא אוהב אותי למה על מה הוא אוהב אותי ועל מה הוא שונא אותי, לא מבין למה הוא אוהב אותי ולא למה הוא שונא אותי" את צריך להבין שהוא לא אוהב אותך הוא יש לו בראש איזה סיפור עליך איזה סיפור שלו עם עצמו שהוא משליך עליך ואתה פשוט הדבר הכי דומה לסיפור שהוא מספר לעצמו אז הוא אוהב אותך כי אתה עוזר לו לדמיין את הדמיון הזה.

אותו דבר על שונא אם מישהו כועס עליך אתה אומר "מה הוא כועס עלי" אבל הוא לא כועס עליך הוא יש לו בראש איזה סיפור שהוא המציא לעצמו שאולי חצי נכון לא נכון כן נכון אבל הכעס שלו זה לא עליך הכעס שלו זה על הסיפור על הדמות שהוא הלביש עליך אתה מזכיר לו דמות מסוימת. מה את אומרת?

ש: איך זה מתחבר אני מבינה בהחלט את זה זה מסתדר איך זה מתחבר כשיש אנשים שהרבה אנשים אוהבים אותו והרבה אנשים שונאים אותו.

אליעד: מה לדוגמה?

ש: יש אנשים אני מכירה בן אדם שהרבה אנשים מתעסקים איתו ולא אוהבים אותו ורבים איתו וכל הזמן יש מסביבו.

אליעד: מה זה אומר?

ש: או ההפך יש אנשים שתמיד כולם אוהבים.

אליעד: מה זה אומר?

ש: אתה אומר שאני לא אוהבת מישהו או כן אוהבת מישהו לא בגלל מי שהוא אלא בגלל הסיפור שאני מלבישה על אותו מישהו.

אליעד: נכון אבל אני אומר את זה יותר גנרי לא אבל אני אומר את זה עוד יותר גנרי כל מה שקורה בחיים שום דבר אובייקטיבית הוא לא טוב או רע את אוהבת את מה שאת מלבישה על מה שקורה אז כל מה שקורה בחיים אני אומר לך לאו דווקא על מישהו, זה נכון לגבי כל מה שקורה בחיים אם מישהו נותן לך סתירה ואת שונאת את זה זה לא בגלל הסתירה כי לכשעצמו את לא יודעת אם זה טוב או רע זה פירושים שיש לך בראש מה זה אומר מה המשמעויות, אז מה השאלה אז אותו דבר גם על בן אדם.

ש: טוב אני אומרת איך בכל זאת אוקי בסדר אתה אומר גם סתירה כי יש להרבה מאוד אנשים יש איזשהו סיפור בראש שסתירה זה דבר לא יודעת.

אליעד: ולא זו אף זו אלא שלפעמים הסיפור של אחד מושפע על מישהו אחר ואם כולם אוהבים מישהו אז כולם חושבים שזה טוב להיות חבר שלו אז אתה מדמיין שאתה חבר שלו ואז הוא עושה לך טוב ואז אתה אוהב אותו אבל אותו על כלום, יכול להיות נגיד מישהו ששונא בני אדם ואנשים אוהבים אותו כי הם חושבים שהוא אוהב אותם יכול להיות מלא דברים יש מלא סיפורים נגיד בן אדם שהוא ביישן ואז הוא לא מדבר עם אנשים אחרים ואז הם חושבים שהוא סנוב וחושבים שכנראה יש לו איזה כנראה הוא יותר טוב מהם ואז הם מתחילים להעריץ אותו והוא בכלל מתבייש לדבר איתם יש כל מיני תופעות אנשים מלבישים סיפור ורצים על הסיפור.

ש: אבל גם על עצמם הם מלבישים סיפור זה לא רק על מישהו אחר.

אליעד: גם נכון גם על עצמך את מספרת לעצמך סיפורים כמה את מוכשרת ואחר כך כמה סיפורים על כמה את לא מוכשרת נכון זאת האמת. הבנו את הנקודה?

ש: כן אבל מצד שני.

אליעד: כן מצד שני.

ש: אז איך אתה מגיע לאמת?

אליעד: לאיזה אמת?

ש: מאחורי הסיפורים.

אליעד: את שואלת האם הסיפורים האלה הם בהכרח נכונים את אומרת אני רוצה לבדוק מה העובדות ומה הפירושים.

ש: איך אני יודעת אם הם לא נכונים אני רוצה אבל לדעת מה כן נכון.

אליעד: מה אמרתי מה את שואלת האם הסיפורים האלה בהכרח נכונים.

ש: יופי ועניתי.

אליעד: כן.

ש: והסיפורים לא נכונים.

אליעד: בטוח לא נכונים?

ש: לא בהכרח נכונים.

אליעד: אוקי לא בהכרח נכונים רגע לא בהכרח נכונים כי מה עוד יכול להיות יש לך סיפורים אחרים אלטרנטיביים, שימי לב תתרכזי ריכוז יש הסיפורים לא נכונים עכשיו לא זה לא בערך צריך להיות בדיוק יש "בדקתי את הפירושים שלי והם במאה אחוז לא נכונים" יש "הם לא בהכרח נכונים".

ש: הם לא בהכרח נכונים כי אני לא יודעת.

אליעד: שנייה רגע הם אפשריים אבל הם לא בהכרח נכונים.

ש: נכון.

אליעד: סבבה יש עוד פירושים שאת מכירה שיכולים להיות נכונים או רק את הפירושים האלה?

ש: יש עוד פירושים.

אליעד: סבבה אז מה השאלה שלך לדעת מה הפירוש האמיתי?

ש: כן.

אליעד: אין פירוש אמיתי מה שבא לך אין פירוש אמיתי מה זה פירוש אמיתי.

ש: אז זה אומר שאם אני החלטתי שזה אמיתי אז מבחינתי עכשיו זה אמיתי.

אליעד: אם את זוכרת שזה מבחינתך אז הכל בסדר עכשיו אני אגיד לך לא רק זה לא רק שאין שום פירוש אמיתי גם מה שנראה לך עובדה גם זה פירוש, זה שולחן יפה נגיד נכון אז יפה זה עובדה או פירוש?

ש: פירוש.

אליעד: פירוש וזה שזה שולחן זאת עובדה נכון אז גם זה שזה שולחן זה סוג של פירוש למה כי אתה מפרש שמה שהחושים אומרים לך זה נכון אם היית אומר "אני לא מאמין יותר לחושים שלי" אז זה פירוש.

ש: גם לא על החושים מי אמר שזה שולחן מה זה שולחן כאילו מישהו מתישהו אמר הגדיר מה זה שולחן.

אליעד: לא משנה אבל זה שיש פה משהו זה נכון אבל זה לא שולחן אבל יש פה משהו אבל זה נכון?

ש: בסדר אני אלך עוד אחורה.

אליעד: זה שיש פה משהו זה נכון או לא נכון זה שזה שולחן זה פירוש אבל זה שיש משהו זה עובדה או פירוש, זה שזה שולחן יש פה משהו בצורת שולחן מה העובדה ומה הפירוש זה שזה משהו זה עובדה זה שזה שולחן זה פירוש נכון ומי אמר שזה משהו כי אתה מאמין שיש הבדל בין יש לאין, מה שאני בא להגיד שאת אומרת אני רוצה לדעת מה הפירוש נכון ואני אומר לך אין פירוש נכון הכל בכלל פירוש ושום דבר לא בהכרח נכון, עכשיו יש פה קטע בן אדם אומר אני רוצה לדעת מה האמת אז מה האמת האמת היא שאתה לא יודע.

אבל למה התשובה הזאת לא מספיק טובה כי את אומרת "לא אבל אני רוצה לדעת אז מה בסוף האמת אני צריכה לדעת מה נכון" אבל אין משהו שנכון זה פתוח מה שאתה רוצה אין נכון "אז האמת היא שאין משהו שנכון" זאת האמת גם זה לא בהכרח נכון כי אולי יש משהו שנכון ואז אתה מנסה לתפוס משהו ואתה לא יכול לתפוס את האמת.

ש: אבל בכל זאת אנחנו שואלים מה האמת.

אליעד: נכון אנחנו שואלים ולכן מה זה אומר האם אנחנו שואלים מה האמת כן ומה הפירוש שאתה מפרש את זה ואז מה המסקנה שיש אמת?

ש: ולמה שמת על הדלת את השלט הזה?

אליעד: מי אמר שאני שמתי.
להגדיר מה זה האמת האבסולוטית מודעות להבין למה הוא שונא אותי שמחה אמיתית למה אנשים שונאים לדוגמה מעריץ למה אנשים שונאים אותי תכונות אהבה אוהב אוהבים אמת אנשים אנשים אוהבים אנשים שונאים כועס כעס לא אוהבים אותי להפוך את העובדה לפירוש להפוך את העובדות לפירושים להפוך את הפירוש לעובדה להפוך את הפירושים לעובדות להפוך עובדה לפירוש להפוך פירוש לעובדה להציג עובדה כפירוש להציג פירוש כעובדה למה אוהבים למה אוהבים אותך למה אתה אוהב למה אתה שונא למה כועסים עלי למה לא אוהבים למה לא אוהבים אותי למה שונאים למה שונאים אותך מה אנשים אוהבים מה אנשים שונאים מה אתה אוהב מה אתה שונא מה באמת קורה מה הפירוש הנכון עובדה עובדה או פירוש עובדה או פרשנות עובדה ופירוש עובדה כפירוש עובדה לפירוש עובדה מול פירוש עובדה פירוש עובדות עובדות או פירושים עובדות ופירושים עובדות לפירושים עובדות מול פירושים עובדות פירושים פירוש פירוש או עובדה פירוש ועובדה פירוש כעובדה פירוש לעובדה פירוש מול עובדה פירוש עובדה פירושים או עובדות פירושים ועובדות פירושים לעובדות פירושים מול עובדות פירושים עובדות פרשנות או עובדה שונא שונאים אותך שנאה
אמת, אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת
... אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחויבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ורק אובייקטיבי? וכיצד ניתן להגיע לאמת אובייקטיבית? ומה היתרונות וגם מה החסרונות, של להיות ... תלוי במתבונן בו. וסובייקטיבי, פירושו, אישי. דהיינו, שהוא תלוי במתבונן בו. לדוגמה אדם עיוור שלא רואה מולו בית. שמבחינה אישית סובייקטיבית, האמת שלו היא, שאין מולו בית. אבל מבחינה שנחשבת לבחינה אובייקטיבית, דווקא כן יש מולו בית, למרות שהוא לא רואה אותו. או במילים אחרות, כאשר האדם חושב על משהו כלשהו שהוא אמיתי, אך באמת הוא טועה, הרי שהאמת של אותו האדם, היא אמת אישית וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא אמיתי, והוא באמת כך, הרי שהדבר הוא אובייקטיבי. ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחויבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = אמת תלויה. כי אמת אובייקטיבית, יש רק אחת כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחויב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס למתבונן בה. וממילא יש הרבה אמת סובייקטיבית, כי יש הרבה מתבוננים.
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר
האמת היא אחת, כמה אמת יש? אמת אובייקטיבית, אמת סובייקטיבית, חוקי הלוגיקה, השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין, סוגים של אמת, דעה אישית, אמת או שקר האם האמת היא אחת או שיש כמה סוגים של אמת? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת את המושג האמת היא אחת, ואת האופן שבו אנשים שונים תופסים את המושג אמת. ראשית, הוא מציג את הרעיון הבסיסי שרוב האנשים מניחים כי קיימת אמת אחת אובייקטיבית, שהיא בלתי תלויה בדעות, ברגשות או בנקודות מבט סובייקטיביות. אליעד מדגיש שהרעיון של אמת אחת מבוסס על ההנחה שאין סתירה או הפכים, שכן אם יש הפכים או סתירות, אז האמת כבר לא אחת. איך דוגמת הצבע של הכלי מסבירה את הרעיון שהאמת אחת? אליעד נותן דוגמה של כלי שנמצא בתוך קופסה סגורה, ואיננו יודעים מה הצבע של הכלי. בסיטואציה כזו, אדם יכול להעלות ... נכונות בו זמנית. כלומר, קיימת אמת אחת מוחלטת על צבע הכלי, למרות שהאמת הזו עדיין אינה ידועה לנו. אם אדם אומר הכלי לבן בוודאות, הוא משקר, כיוון שהוא אינו יודע בוודאות מה הצבע של הכלי. אם ... - ודאות. מכאן עולה ההבחנה בין אמת אובייקטיבית ובין אמת סובייקטיבית או השערה אישית. השערה אישית מוגדרת כדעה לא מחויבת, כלומר, מצב שבו האדם לא יודע בוודאות את האמת המוחלטת, ולכן הוא מביע דעה או השערה, אך לא יכול לטעון שהיא אמת מוחלטת. מדוע אי אפשר לומר ששתי דעות מנוגדות הן אמת בו זמנית? אליעד מבהיר שגם אם שתי דעות סותרות הן לגיטימיות, הן אינן יכולות להיות שתיהן האמת. לדוגמה, אם שני אנשים מתווכחים על קיום פיל מאחורי קיר, אחד אומר יש פיל והשני אומר אין פיל, ברור שבמציאות או שיש פיל ... קיומו. האם ייתכן מצב שבו האמת האובייקטיבית אינה מוגדרת לחלוטין? אליעד מסביר שלפעמים האמת האחת לא מוגדרת עד הסוף באופן ברור, ואז במצבים כאלה יש לגיטימציה לאדם לבטא דעות סובייקטיביות. לדוגמה, אם שואלים מה ... מציג את השעה המדויקת, זו אמת מוגדרת אחת וברורה לחלוטין. לעומת זאת, אם שואלים שאלה שלא ניתן לדעת כרגע את התשובה עליה, אז האמת האחת היא שהמציאות מאפשרת כמה אפשרויות שכולן לגיטימיות, אך אף אחת מהן אינה האמת הסופית כל עוד לא מתבררת המציאות באופן מלא. מה תפקיד השקר והשערות בעולם של האמת האחת? אליעד טוען שהמושג שקר או דעה אישית מתקיים רק מפני שקיימת אמת מוחלטת שמתייחסים אליה. אם לא הייתה אמת מוחלטת כלשהי, המושג שקר לא היה בעל משמעות. במילים אחרות, השקר מקבל את משמעותו רק מכוח ההנחה שיש
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
חיפוש האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית
... האמת, איך למצוא את האמת? איך לדעת את האמת? מהי האמת? להטיל ספק, אמת מוחלטת, אמת יחסית, אמת אבסולוטית, אמת אובייקטיבית, מודעות עצמית, תת מודע, אמת יחסית איך אפשר למצוא את האמת באופן מוחלט? אליעד כהן מסביר שכדי למצוא את האמת, האדם חייב להטיל ספק בכל דבר, אפילו במושגים הבסיסיים ביותר שלו. ההנחה הבסיסית היא ... מודעים לנו, כך שאנו עלולים לקבל את המידע כאמת בלי לשים לב לכך. לדוגמה, אם אדם מניח שכרגע לא יורד גשם בחדר בו הוא נמצא, אליעד אומר שכדי לדעת אם זו האמת, הוא חייב לשאול את עצמו אם הוא מסוגל לחשוב את ההפך. אם אפשרי לחשוב את ההפך, כלומר, שיש סיכוי כלשהו שכרגע יורד גשם, זה אומר שהאמת הזו איננה מוחלטת. רק אם אי אפשר אפילו לדמיין סיטואציה שבה יורד גשם (בסיטואציה שאין בה גשם), זוהי אמת מוחלטת. מהי אמת מוחלטת והאם היא ניתנת להגדרה? לפי אליעד, אמת מוחלטת היא משהו שלא ניתן להגדיר אותו בצורה חיובית, אלא אך ורק על דרך השלילה. הוא מסביר שאם ניתן להגדיר את האמת, זה אומר שאפשר לדמיין גם את ההפך שלה, ולכן היא לא תהיה מוחלטת. אמת מוחלטת חייבת להיות משהו שהאדם בטוח בו לחלוטין, כל כך בטוח עד שאינו צריך אפילו להכריז עליה כאמת. ברגע שאדם אומר אני בטוח שזו האמת, משמעות הדבר היא שעדיין קיימת אפשרות שהוא טועה. כדוגמה נוספת, אליעד מביא את הקיר ... מצב בו הדבר שהוא קורא לו קיר הוא לא באמת קיר, אז האמת לגבי אותו קיר אינה מוחלטת. הוא מדגיש שידיעת האמת המוחלטת אינה מלווה ברגש או בתחושת ביטחון, אלא היא פשוט ידיעה ללא צורך בשכנוע עצמי. ... חיצוני. איך התת מודע מפריע לנו לחפש את האמת? אליעד מסביר שהתת מודע שלנו הוא זה שמעביר לנו מסרים וקובע לנו מהי האמת באופן לא מודע. כלומר, התת מודע משפיע על הדרך שבה אנו תופסים את המציאות. אם רוצים להגיע לאמת המוחלטת, צריך להטיל ספק בכל מה שהתת מודע מציג כאמת, ולבחון מחדש כל מחשבה שעולה בנו. כי כל עוד התת מודע משפיע עלינו, קיימת אפשרות שנגיע למסקנה מוטעית לגבי מהי האמת. לדוגמה, אדם יכול להיות משוכנע שהוא בטוח שמשהו הוא נכון, אבל למעשה זוהי רק תחושה ... לעומק, הוא עלול להגיע למסקנה שגויה לגבי האמת. האם ניתן להגיע
חקירה עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי?
חקירה עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי?
... עצמית, איזה נושא לחקור עם עצמך? מה לשאול את עצמי? מה באמת מפריע לי? מהי נקודת האמת שלך כרגע? ללכת עם האמת שלי כרגע, אמת חיצונית, אמת פנימית, רמות של אמת, שכבות של אמת, מדרגות של אמת, מהי נקודת האמת שלי? מה צריך לחקור כשמבצעים חקירה עצמית? בשיחה אליעד כהן מסביר מה בדיוק צריך לחקור כשאדם יושב עם עצמו ומנסה להבין דברים לעומק, כיצד לחקור ומה באמת חשוב לשאול את עצמך. הרעיון המרכזי הוא להבין באיזה נושא כדאי למקד את החקירה העצמית כדי להגיע לתוצאות משמעותיות. ... מרגיש רע. האם נכון יותר לחקור מדוע אתה רוצה שהיא תחזור אליך או מדוע אתה בכלל רוצה שיאהבו אותך באופן כללי? כאן אליעד מסביר שישנן שכבות של אמת: השכבה החיצונית (הבחורה עזבה אותי), השכבה הפנימית יותר (אני רוצה שיאהבו אותי), והשכבה העמוקה עוד יותר (מדוע אני בכלל מבדיל בין אהבה לחוסר אהבה?). כל שכבה עמוקה יותר נראית חשובה ומשמעותית יותר, אך השאלה החשובה היא: באיזו שכבה האדם מרגיש חיבור רגשי ואמיתי יותר כרגע? אם האדם באמת כואב לו שאדם ספציפי עזב אותו, אז החקירה הנכונה עבורו כרגע היא לחקור את הרצון שהאדם הספציפי יחזור אליו. אין טעם ... העליב אותו, השאלה הנכונה לשאול היא למה מפריע לי שמישהו צחק עליי? ולא למה אני בכלל רוצה שיאהבו אותי? או מדוע אני מבדיל בין טוב לרע? אם האדם באמת מרגיש פגוע מכך שצחקו עליו, אז זו נקודת האמת הנכונה לחקירה כרגע. איך לדעת מהי נקודת האמת שלך כרגע? אליעד מסביר דרך מבחן פשוט לזיהוי נקודת האמת: אם מעירים אותך באמצע הלילה ושואלים אותך מה אתה באמת רוצה?, התשובה הראשונה שעולה לך בראש באופן אינטואיטיבי היא נקודת האמת שלך כרגע. זאת אומרת, נקודת האמת היא מה שאתה באמת מרגיש ומחובר אליו רגשית עכשיו, ולא מה שאתה חושב שהגיוני לומר או שנשמע עמוק יותר מבחינה פילוסופית. אם אתה אומר באופן מיידי אני רוצה שהבחורה תחזור אליי, זו נקודת האמת שלך כרגע, ואת זה אתה צריך לחקור. אליעד ממחיש זאת על ידי דימוי נוסף: אם אתה חופר מנהרה כדי לצאת ממערה, אתה חייב ... במילים אחרות, האדם צריך לחקור את מה שמרגיש לו הכי ודאי כרגע, ולא לנסות לקפוץ מיד לשאלות פילוסופיות עמוקות מדי שאין לו כרגע חיבור רגשי אמיתי אליהן. כיצד להמשיך ולחקור את הנושא שבחרת? אליעד ממחיש דרך דוגמה פרקטית: אם נקודת האמת שלך כרגע היא אני רוצה שהבחורה תחזור אליי, עליך לשאול למה אני רוצה את זה? ומשם להמשיך לחפור פנימה. אם נקודת האמת היא אני רוצה להרגיש בעל ערך, אז עליך לשאול למה אני חושב שאין לי ערך בלי האהבה של הבחורה? וכן הלאה. כל תשובה ... אליעד מדגיש שעליך להמשיך ולחקור את הנושא כל עוד אתה מרגיש חיבור רגשי לתשובה שאתה מוצא. ברגע שאתה מגיע לשכבה שבה אתה כבר לא מרגיש חיבור רגשי אמיתי, עליך לעצור, לחזור לשכבה הקודמת, ולהמשיך להרחיב אותה, בדיוק כמו להרחיב מנהרה בנקודה שבה אתה נמצא כרגע. הנקודה המרכזית בדברי אליעד היא שהאדם צריך להיות מחובר לנקודת האמת הרגשית שלו בכל שלב של החקירה, ורק משם הוא יכול להעמיק ולהתקדם לחקר פנימי משמעותי. איך עושים חקירה עצמית? מהי נקודת האמת שלי כרגע? למה מפריע לי שאדם מסוים לא אוהב אותי? איך לדעת במה להתמקד בחקירה עצמית? למה אני רוצה שיאהבו אותי? מה חשוב יותר: אמת חיצונית או אמת פנימית? איך להעמיק חקירה פנימית? ...
הסתכלות פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית
הסתכלות פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית
... פנימית, חיפוש אמת מוגדרת, אמת לא מוגדרת, להניח את המכוון, אמת שאינה מוגדרת, אמת מוחלטת, אמת יחסית מה ההבדל בין הסתכלות פנימית להסתכלות חיצונית? אליעד כהן מסביר שיש שתי צורות הסתכלות עיקריות: הסתכלות חיצונית והסתכלות פנימית. הסתכלות חיצונית מתייחסת למבט ... וזו בדיוק הנקודה החשובה שאליעד מתמקד בה. מהי המטרה האמיתית של הסתכלות פנימית? אליעד כהן מדגיש שהסתכלות פנימית נכונה איננה מתוך מטרה או תכלית מוגדרת מראש. אם יש תכלית ברורה, הרי שהתכלית צריכה להיות אחת - חקר האמת. כשאדם שואל את עצמו שאלות פנימיות, המטרה שלו צריכה להיות אך ורק לגלות מהי האמת. לא מתוך כוונה להשיג משהו חיצוני או תשובה ספציפית מראש, אלא פשוט כדי לדעת את האמת באשר היא. מדוע קשה למצוא אמת מוחלטת ומוגדרת? אליעד מסביר שהבעיה המרכזית בהסתכלות פנימית היא שהאדם מצפה למצוא תשובה מוגדרת וברורה לשאלות גדולות, כמו האם יש לי בחירה חופשית?, האם אני הגוף שלי ... יש קיום לאחר המוות?. הבעיה העמוקה שהוא מצביע עליה היא שאמת מוחלטת לעולם לא תהיה מוגדרת בצורה ברורה. גם כשאדם מנסה למצוא תשובה מוחלטת ומוגדרת, הוא ייתקל בסופו של דבר בפרדוקס, מכיוון שאמת מוחלטת איננה יכולה להיות מוגבלת על ידי השכל או מוגדרת בצורה חד משמעית. אליעד מציין כי כאשר אדם מחפש תשובה מוחלטת, הוא נופל למלכודת, כי עצם החיפוש אחר תשובה מוגדרת ... להבנה עמוקה יותר דרך הסתכלות פנימית? לפי אליעד, התהליך האמיתי של ההסתכלות הפנימית הוא תהליך שבו האדם מחפש תשובה מוחלטת ומוגדרת, אבל ככל שהוא חוקר ומעמיק, בסוף התהליך הוא מבין משהו משמעותי מאוד - האמת המוחלטת איננה מוגדרת. כלומר, בסוף החיפוש האדם יגיע להבנה עמוקה יותר, שמפרקת ומעלימה את השאלה עצמה. הוא כבר לא יוכל לשאול את השאלה כי הוא מבין משהו מעבר לשאלות ... אין שאלה ואין תשובה מוחלטת חד משמעית. מדוע לא ניתן לתפוס אמת מוחלטת בשכל? אליעד מסביר שהשכל האנושי מוגבל מטבעו, כי הוא עובד במונחים של כן או לא. הוא תמיד יחפש הגדרות ברורות וחד משמעיות, כמו יש או אין, קיים או לא קיים. אבל אמת מוחלטת היא מעבר לתפיסה של השכל. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמה פשוטה של שולחן: אדם יכול להגיד שיש שולחן ב - 100%, אבל אם יחפור יותר לעומק וינסה להבין את המהות האמיתית של השולחן, הוא יגלה שהשולחן במהותו הוא כלום. כלומר, יש שולחן ב - 100% וגם אין שולחן ב - 100% בו זמנית. המוחלט כולל בתוכו את ההפכים, ולכן לא ניתן לתפוס אותו בצורה שכלית. איך מגיעים להבנה של אמת שאינה מוגדרת? אליעד מבהיר שהדרך להגיע לאמת שאינה מוגדרת היא דווקא באמצעות חיפוש תשובות מוגדרות בצורה מלאה ומעמיקה ככל האפשר. רק דרך חיפוש התשובות המוגדרות, מגיעים בסופו של דבר להבנה העמוקה שהמוגדרות עצמה ... הסופית היא הבנה שהמציאות אינה מוגדרת בכלל, וזו התשובה האמיתית והעמוקה ביותר שאדם יכול להגיע אליה. מהו תהליך הטרנספורמציה הפנימית שמתרחש? כאשר אדם מגיע להבנה שאין תשובה מוגדרת, הוא עובר טרנספורמציה פנימית עמוקה. לא מדובר ... העיקריות מההרצאה של אליעד כהן: הסתכלות פנימית היא חיפוש אמת ללא מטרה מוגדרת מראש. אין אמת מוחלטת שניתן להגדיר בצורה שכלית וחד משמעית. אמת מוחלטת מכילה בתוכה את ההפכים ולא יכולה להיות נתפסת בשכל רגיל. התהליך הפנימי מסתיים כאשר האדם מבין שאין שאלות ואין תשובות מוגדרות. חיפוש תשובה מוגדרת באופן מלא הוא זה שמוביל להבנה שהמוגדרות עצמה מתפרקת. איך להגיע לאמת מוחלטת? מהי אמת שאינה מוגדרת? האם יש משמעות לחיים? איך לבצע הסתכלות פנימית? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? האם קיימת אמת אחת ברורה? ...
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר
אמת ושקר, טוב ורע, להבדיל בין אמת לשקר, להבדיל בין טוב לרע, איך המוח מרגיש? הבדלה בין טוב לרע, הבדלה בין אמת לשקר איך המוח מבחין בין אמת לשקר ובין טוב לרע? הנושא המרכזי שאליעד כהן עוסק בו הוא ההבחנה בין אמת לשקר והקשר שלה להבחנה בין טוב לרע. ההסבר העיקרי שלו מבוסס על התפיסה שהמושגים טוב ורע ואמת ושקר תלויים זה בזה באופן הדוק, ושהיכולת של האדם להבחין בין טוב לרע מבוססת על יכולתו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מתחיל מההסבר שטוב ורע הם מושגים שמבטאים ... לבין מה שלא קורה. כאן נכנס לתמונה המושג אמת ושקר. מדוע ההבחנה בין אמת לשקר הכרחית להבחנה בין טוב לרע? אליעד מסביר שהיכולת של ... קשורה באופן ישיר ליכולת שלו להבדיל בין אמת לשקר. אמת מוגדרת אצלו בתור יכולת להבחין האם משהו קורה באמת או רק נדמה שקורה. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, הוא למעשה מבצע הבחנה בין מצב שבו הוא באמת רוצה את הדבר לבין מצב שבו הוא לא רוצה אותו. זוהי למעשה ההבחנה בין אמת לשקר בתחום הרצון: האדם חייב לזהות שהוא באמת מרגיש משהו מסוים ולא רק נדמה לו שהוא מרגיש אותו. ... שאליעד משתמש בהן כדי להמחיש את הקשר בין אמת ושקר לטוב ורע אליעד נותן דוגמה מפורטת של אדם שמשקיע כסף ... להבדיל בכלל בין קורה ללא קורה (היינו - בין אמת לשקר), אזי מושגים כמו טוב ורע מאבדים כל משמעות. זאת ... שונים של המציאות. הסבר נוסף להבדל בין אמת ושקר לבין תלות וסיבתיות אליעד מתייחס לשאלה פילוסופית נוספת בנוגע לקשר בין אמת ושקר לבין טוב ורע, והיא האם מדובר בתלות הכרחית (מחויבת) ... שהוא בהכרח יחליק אם נשפכו מים. לעומת זאת, אמת ושקר נתפסים כתנאי מחייב לקיום טוב ורע, כי בלעדיהם לא ... כלל להבחין במצבים. מה משמעות ההבחנה בין אמת לשקר במונחי רגש? אליעד מרחיב ומדגיש שההבחנה בין אמת לשקר מתבטאת במיוחד ברגש ובתחושות. האמת מוגדרת כזיהוי ברור של התחושה (אני באמת מרגיש משהו), והשקר הוא מצב שבו האדם אינו יודע להבחין או ... והרע. אם אדם אינו מסוגל להבחין מה הוא באמת מרגיש, הוא לא יכול לחוות את מושגי הטוב והרע בצורה ברורה. כיצד האדם יודע שהוא מבחין בין אמת לשקר? אליעד מציין שבפועל, כל בני האדם מבחינים במידה מסוימת בין אמת לשקר באופן אוטומטי, אפילו בלי לחשוב על כך במפורש. ... - וכך בעצם משתמש ביכולת שלו להבחין בין אמת לשקר. אליעד מחדד את הנקודה באמצעות דוגמה של אדם שלא ... בסיסיים של הבחנה. סיכום ההסבר של אליעד על אמת ושקר, טוב ורע הסיכום של אליעד הוא שכל מושגי הטוב והרע, ... של האדם, תלויים ביכולתו הבסיסית להבחין בין אמת לשקר. בלי הבחנה זו, האדם לא יכול לזהות כלל את הרצונות ...
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה
אמת ושקר, מהי אמת, מהו שקר, מהי אמת מוחלטת, דבר והיפוכו, משחק של יש ואין, הנחות יסוד, יש או אין, אחדות היש והאין, אמונה או ידיעה מהי אמת ומהו שקר, וכיצד ניתן להבדיל ביניהם? אליעד כהן מסביר בהרצאה את ההבדל בין אמת לשקר דרך ניתוח מפורט של משחקי יש ואין. לפי אליעד, אמת היא משהו שהאדם חווה אותו בצורה מוחשית או ברורה מאוד. למשל, כשמישהו אומר יש כאן שולחן והאדם רואה בבירור שיש שולחן, אז האמירה הזו נתפסת כאמת. לעומת זאת, אם אומרים לאדם יש כאן שולחן והוא לא רואה את השולחן, הדבר נתפס אצלו כשקר, כיוון שאין התאמה ... האדם מדמיין את המשכורת ולכן ההבטחה נתפסת כאמת כל עוד הוא מאמין שהיא תקרה. ברגע שהוא מפסיק להאמין, הוא כבר חווה את ההבטחה כשקר. מהי אמת מוחלטת, והאם בכלל ניתן להגיע אליה? אליעד ממשיך להסביר שהמונח אמת מוחלטת מתייחס למשהו שלא ניתן בכלל לחשוב על ההיפך שלו. כלומר, אמת מוחלטת היא אמת כל כך בסיסית ובלתי ניתנת לערעור, שאין שום אפשרות לחשוב אחרת. אם ניתן לחשוב על ההיפך שלה, זו לא אמת מוחלטת. הוא נותן דוגמה לכך שכל דבר שאנו חושבים שהוא אמת, ניתן למצוא מצב תאורטי או ספק שיכול לערער עליו, ולכן אינו מוחלט. למשל, אליעד מסביר שאם אומרים יש הבדל בין יש לאין, לכאורה זו אמת ברורה מאוד. אך ברגע שאדם מתחיל להטיל ספק, הוא יכול לשאול את עצמו שוב ושוב - האם באמת יש הבדל בין יש לאין?, עד שהוא יגיע למצב שבו ההבדל כבר לא ברור לו בכלל. בשלב הזה, האדם כבר לא יכול להבדיל בין אמת לשקר, משום שההבחנה עצמה בין יש ואין התפרקה. כיצד מערערים על הנחות יסוד כדי להבין את האמת? אחת הטכניקות שאליעד מלמד בהרצאה היא לערער על הנחות היסוד שעליהן מבוססת כל שאלה. הוא מדגיש שכדי להבין באמת משהו, צריך לבדוק את הנחות היסוד שעליהן הוא מבוסס. במקום לקבל כמובן מאליו את השאלה ולנסות לפתור אותה, יש ... לדוגמה, כאשר האדם מנסה להבין האם אמונה זו אמת מוחלטת?, במקום לנסות למצוא תשובה לשאלה הזו ישירות, צריך קודם כל לשאול מהי בכלל אמונה?, ולמה בכלל אני חושב שאמונה היא אמת?. על ידי בדיקת הנחות יסוד, האדם מגיע להבנה שאין ודאות לגבי אותן הנחות, וכך הוא מתקרב להבנת האמת. האם אפשר באמת להטיל ספק בכל דבר? אליעד מבהיר נקודה נוספת: אדם לא יכול להטיל ספק מוחלט בהכל בבת אחת, כי בכל פעם שהוא ... שההבדל בין יש ואין הוא הבסיס לתפיסה של אמת ושקר. כשאין הבדל בין יש לאין, כבר לא ניתן לדבר על אמת או שקר. כיצד מגיעים לחוויה שאין הבדל בין יש לאין? לפי אליעד, החוויה שבה האדם כבר לא מסוגל להבחין בין יש ... בכלל. במצב כזה, השאלות יש או אין? או אמת או שקר? מאבדות משמעות לחלוטין, כי אין יותר אמת מוחלטת ואפילו אין יחסיות. החוויה הזו מובילה את האדם למצב של אי ידיעה אמיתית, שבה הוא לא יכול לדעת שום דבר בוודאות, משום שאין לו יותר כלים להבחין בין אמת לשקר. אליעד מדגים כיצד מצב זה נוצר על ידי תרגילי ספק וערעור מתמיד. מה המשמעות של אי - ידיעה מוחלטת? ... מוחלטת היא מצב שבו לא ניתן כלל להגדיר אמת או שקר, כי ההבחנה עצמה בין יש לאין כבר לא קיימת. במצב זה, האדם חווה את המציאות ללא הגדרות וללא תפיסות ...
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
חיפוש האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית
... האמת, מודעות עצמית, מהי האמת? איך למצוא את האמת? איך לחפש את האמת? איך לדעת מה האמת? אמת אוניברסאלית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, חיפוש עצמי, אמת אמיתית איך ניתן לחפש את האמת בצורה נכונה? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: מהי האמת וכיצד ניתן לחפש אותה? הוא מתעמק בנושא חיפוש האמת, ומסביר בצורה מעמיקה על סוגי אמיתות כגון אמת מוחלטת ואמת יחסית, ובודק איך אפשר לדעת האם משהו הוא אמיתי או לא. תחילה, הוא מתייחס לשאלה כיצד אדם יכול לבדוק אם רעיון מסוים שהוא מאמין בו הוא באמת נכון או לא. אליעד מציג שיטה לבדיקת רעיונות ואמונות, ... לשאול מהו הרעיון ההפוך והאם גם הוא מתקבל על דעתך. אם אדם משתכנע שגם ההיפך של רעיונו נכון, סימן שהוא אינו מחזיק באמת מוחלטת, אלא אולי באמיתות יחסית בלבד. האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד מעלה את הסוגיה אם קיימת בכלל אמת אחת מוחלטת, או שמא כל אמת היא רק אמת יחסית ותלויה באדם שחווה אותה. לפי ההסבר, האמת האובייקטיבית או המוחלטת היא אמת שקיימת באופן בלתי תלוי במי שחושב עליה, והיא תמיד נכונה בכל מצב. מצד שני, האמת היחסית משתנה בהתאם להקשר ולאדם שמסתכל עליה. אליעד מעלה את האפשרות שייתכן שהאמת שאנחנו מכירים היא רק אמת יחסית, משום שכל אדם חווה אותה מנקודת מבטו האישית. הוא מציין דוגמה חשובה: אם אדם מסתכל על קיר ואומר הקיר נמצא כאן, האם זו אמת מוחלטת או יחסית? באופן פשוט ניתן לחשוב שזו אמת מוחלטת כי האדם רואה את הקיר, אבל האם באמת אפשר לסמוך על החושים? כאן נכנס אליעד לדיון נוסף - האם החושים שלנו הם אמינים מספיק בשביל להוות קריטריון לאמת מוחלטת? שהרי חושים עשויים לטעות, כמו באשליות אופטיות או במקרים אחרים בהם אנחנו חושבים שראינו דבר אחד ובפועל היה דבר אחר. איך אפשר לדעת אם אנחנו מחזיקים באמת? אליעד מדגיש שבשביל לדעת האם אנחנו
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2
... האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 2 מהי האמת וכיצד ניתן להבין אותה? חיפוש אחר האמת הוא נושא שמעסיק את האדם במשך אלפי שנים. זהו תהליך שיכול להוביל לפרדוקסים, שכן הבנת האמת אינה דבר פשוט. לעיתים, האדם מוצא את עצמו לכוד במבוי סתום בין שני צדדים: מצד אחד, יש את עולם הנפרדות שבו יש הגדרות, עמדות ודעות שונות, ומצד שני, יש את האמת המוחלטת שבה כל הדברים מתאחדים. על האדם להבין כי קיימות שתי רמות של תפיסה: הרמה שבה כל דבר מובחן, והרמה שבה הכל מתאחד. כיצד נוצרים פרדוקסים בתהליך החיפוש אחר האמת? פרדוקסים נוצרים כאשר אדם מבין שאין הבדל בין יש לאין, בין אמת לשקר. מצד אחד, בעולם המעשי נראה כי יש הבדל ברור בין הדברים, אך מצד שני, בתפיסה המוחלטת אין כלל הבחנות. לדוגמה, אם אדם מאמין שהמציאות היא יחסית, הוא יתעלם מהאפשרות של אמת מוחלטת, ואם הוא מאמין שהכל מוחלט, הוא עלול להתכחש לכל חוויית המציאות. הפרדוקס נוצר כאשר אדם מתעקש לראות את האמת באופן חד - צדדי מבלי להכיר בכך ששני הצדדים נכונים בו - זמנית. כיצד ניתן להתמודד עם הפער בין אמת מוחלטת לאמת יחסית? הפתרון לפרדוקס הזה הוא להבין ששני הצדדים נכונים בו - זמנית. כלומר, מצד אחד יש מציאות שבה כל דבר מוגדר בנפרד, ומצד שני יש אמת מוחלטת שבה אין הבחנות. אדם שמבין זאת יכול להימנע מקיצוניות ולנהל את חייו בתשומת לב למתי עליו לפעול מתוך הבחנות נפרדות ומתי עליו להכיר בכך שבסופו של דבר הכל אחד. מדוע אנשים חווים קושי בקבלת האמת? הקושי בקבלת האמת נובע מהמוסכמות החברתיות שמגדירות עבור האדם את הדרך הנכונה לחשוב, להתנהג ולפענח את המציאות. כאשר אדם מתחיל להטיל ספק במוסכמות אלו, הוא עלול להרגיש מבולבל או לחוות ... בחקירה, כך הוא מתקרב יותר לאמת, אפילו אם זה גורם לו לסבל זמני. האם יש אמת אחת מוחלטת? האמת המוחלטת היא שאין הבדל בין דברים. עם זאת, האדם חי בעולם שבו הוא מוכרח להבחין בין דברים כדי להתקיים. לפיכך, למרות שבסופו של דבר הכל אחד, בעולם המעשי יש צורך בהבחנות. זו ... של בחירה לראות צד מסוים כאמת, מבלי להתייחס לצד השני. השקר הוא דרכם של אנשים ליצור הבחנות, אך הוא הופך לבעיה כאשר אדם לא מודע לכך שכל הבחירה שלו היא חלקית. ההכרה בכך שכל שקר הוא חלקי מאפשרת לאדם לתמרן בין האמת והשקר באופן מאוזן. מהו השקר החמור ביותר? השקר החמור ביותר הוא השקר שאדם אינו מודע לו. כאשר אדם משקר במודע, הוא מודע לכך ומסוגל לתקן, אך כאשר אדם משקר לעצמו מבלי לדעת ... לדוגמה, אם אדם משוכנע כי אמת מסוימת היא מוחלטת, אך למעשה מדובר בנקודת מבט חלקית, הוא עלול למצוא את עצמו לכוד בתפיסה מגבילה. מהי הדרך האידיאלית להבין את האמת? כדי להבין את האמת, אדם צריך להיות מוכן לשלם את המחיר של החיפוש אחריה. חיפוש זה לעיתים יכול להיות לא נעים, שכן הוא דורש ויתור על תפיסות ישנות או על זהות אישית שהוקמה על בסיס רעיונות ... את הדברים עד תום, ולחפש את האמת גם אם היא דורשת שינוי תפיסה. כיצד חיפוש
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
חיפוש האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1
... האמת, להיצמד לאמת בחיים, מודעות עצמית, מהי האמת? להגיע לאמת, אמת סובייקטיבית, אמת אובייקטיבית, אמת מוחלטת, אמת יחסית, לגלות את האמת, חלק 1 מהי האמת וכיצד ניתן להגיע אליה? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה המרכזית של מהי האמת וכיצד ניתן להגיע אליה. אליעד מציין כי חיפוש האמת אינו רק תהליך אינטלקטואלי אלא גישה לחיים המחייבת בחינה מתמדת של הנחות יסוד ושאיפה להבין את המציאות כפי שהיא באמת. לדעתו, על האדם להטיל ספק בהנחות היסוד שלו ולשאול שאלות בצורה נכונה ומדויקת כדי להגיע לאמת. האם האמת היא אובייקטיבית או סובייקטיבית? אחת השאלות המרכזיות בהרצאה היא האם האמת היא אובייקטיבית או סובייקטיבית. אליעד מסביר כי אמת סובייקטיבית היא אמת שמבוססת על פרשנות אישית ומשתנה מאדם לאדם, בעוד אמת אובייקטיבית היא אמת שאינה תלויה בפרשנותו של אדם מסוים. עם זאת, הוא מדגיש כי גם כאשר אדם סבור שהוא הגיע לאמת מוחלטת, עליו לבדוק האם זו אכן אמת אובייקטיבית או אם היא מבוססת על הנחות סובייקטיביות. כיצד ... צריכות להיות מנוסחות בצורה מדויקת ומובנת. יש לבחון את ההנחות שמאחורי השאלה ולשאול אם השאלה עצמה נכונה ומדויקת. אליעד מדגיש כי לפעמים הדרך לאמת דורשת שינוי בגישה לשאלות שאנו שואלים. למה חיפוש האמת כרוך בספק מתמיד? חיפוש האמת כרוך בספק מתמיד בכל מה שאנו מאמינים בו. אליעד מסביר כי אנשים רבים מקבלים מידע כמובן מאליו מבלי לבדוק את תקפותו. כדי להיות מחויב לאמת, על האדם להטיל ספק בכל דבר, כולל בתפיסותיו האישיות ובמה שהוא עצמו סבור כנכון. רק בדרך זו ניתן להגיע לאמת ברמה הגבוהה ביותר. מה תפקידם של החושים בתפיסת האמת? אליעד מתייחס לשאלה האם ניתן לסמוך על החושים שלנו כמקור לאמת. הוא מציין כי החושים חשובים להבנת העולם, אך הם מוגבלים ועשויים להטעות אותנו. כדי להגיע לאמת מוחלטת, עלינו לבדוק האם המידע שאנו מקבלים דרך החושים אכן ... את המציאות? אליעד מציע לחקור את המציאות באופן מדויק ומעמיק. הוא ממליץ לשאול שאלות על כל דבר ולבחון את השאלות לפני שמחפשים תשובות. השאיפה לאמת דורשת לדעת אם השאלה עצמה מנוסחת בצורה נכונה ומדויקת. רק ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עובדה ופירוש, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה אתה אוהב? למה אתה שונא? את מה אנשים אוהבים? את מה אנשים שונאים? מה הפירוש הנכון? למה לא אוהבים אותי? למה כועסים עלי? מה באמת קורה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אמת, האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אמת, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, אימון אישי קואצ'ינג, אימון אישי לימודים בתחום אמת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 21:03:14 - wesi1