אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אלימות בין אחים ✔הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
מה עושים כשהילדים רבים בבית ואיך להפסיק מריבות בין אחים?

אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד להתמודד עם מריבות בין אחים בבית, וכיצד ההורים יכולים ללמד את ילדיהם להתמודד עם מצבים של כעס, תסכול ואלימות. כאשר יש בבית שני ילדים רבים, ובמיוחד אם אחד הילדים נוטה להיות יותר דרמטי, יותר עצבני, או להוציא דברים מפרופורציה, חשוב להבין כיצד לנהל את המצב באופן נכון.

למה הילדים שלי רבים כל הזמן ואיך אני יכולה למנוע את זה מראש?

ראשית, אליעד מדגיש שהגישה הנכונה היא לא רק להתמודד עם המריבה בזמן אמת, אלא לנסות למנוע אותה מראש על ידי חינוך הילדים לחשיבה הגיונית ולקיחת אחריות אישית. כשהילדים לומדים לבדוק את המציאות ולשאול שאלות על האירועים שמתרחשים סביבם, הם יכולים להיות יותר רגועים ופחות להוציא דברים מפרופורציה.

לדוגמה, כאשר אחת הבנות כועסת כי הבקבוק שלה נעלם, להורה זה אולי נראה כדבר לא משמעותי, אך לילדה זה כל עולמה באותו הרגע, בדיוק כמו שמבוגר מתוסכל ממשהו משמעותי כמו ביטול אירוע שהתכונן אליו חודשים ארוכים. ההורה צריך להבין את תחושת הילדה, ולעזור לה להתמודד עם המצב על ידי שאילת שאלות שירגיעו אותה ויגרמו לה להטיל ספק במסקנות שלה בעצמה.

כיצד לעזור לילד להתמודד עם כעס וללמוד לקחת דברים בפרופורציה?

אליעד ממליץ להתחיל מהדברים הקטנים ביותר שמוציאים את הילדה מפרופורציה. אם הילדה מתעצבנת למשל מכך שאחותה לקחה כפית שהיא רצתה להשתמש בה, ההורה צריך להדריך אותה ולהוביל אותה לחשיבה רציונלית באמצעות שאלות כמו "למה זה מפריע לך?", "מה יקרה אם לא תקבלי את הכפית?", ולהביא אותה בעצמה להבנה שאין בכך משהו נורא. התהליך הזה צריך להיעשות בצורה הדרגתית, ולא להתחיל מיד בדברים גדולים שהילדה תופסת כקריטיים עבורה.

אליעד מדגיש גם כי ההורה חייב בעצמו ללמוד להתמודד עם מצבים מלחיצים בצורה רגועה, מכיוון שאם ההורה לחוץ, גם הילד יהיה לחוץ. חשוב לא רק לתת לילד מסקנות מוכנות ("זה לא נורא"), אלא לעבור איתו תהליך מחשבתי אמיתי בו הילד מבין לבד מדוע המצב הוא לא כל כך חמור.

מה לעשות בזמן שהילדים רבים?

כאשר המריבה כבר מתרחשת בפועל, ההורה לא צריך למהר ולהביע את דעתו לגבי מי צודק, או להשתיק את אחד הילדים כדי להשיג שקט. זה אולי יביא לשקט רגעי, אבל לטווח הארוך, זה יזיק לילדים. כאשר ההורה אומר לילד שהוא צודק רק כדי להרגיע אותו, הילד מתרגל למחשבה שהצדק תמיד איתו, וכאשר יגדל יתקשה להתמודד עם מצבים שבהם אחרים לא יסכימו איתו.

במקום זאת, אליעד ממליץ לעצור ולשאול את הילדים שאלות ברוגע: "מה בדיוק קרה?", "איך אתה יודע שזה באמת מה שקרה?", "אולי הצד השני בכלל לא התכוון לפגוע בך?". על ידי שאלות אלו, ההורה עוזר לילדים לבדוק בעצמם את האמת מאחורי האירועים ומלמד אותם לקחת אחריות על המחשבות והתגובות שלהם.

איך לעזור לילד להתמודד עם אכזבות קטנות?

אליעד ממחיש את זה דרך דוגמה נוספת: ילדה שמתוסכלת כי אחותה לקחה לה חולצה חדשה למדוד אותה, והילדה חוששת שזה יהרוס את החולצה. במקום להלחיץ את הילדה עם דעות נגדיות כמו "מה אכפת...
פיתוח יכולת קוגניטיבית הצלחה לחשוב בהיגיון יכולות חשיבה צודק שאלות ייעוץ הורי להירגע חשיבה להוציא דברים מפרופורציה משמעותי אחים אחים רבים מכות אחים שכל הזמן רבים אלימות אלימות בין אחים בין אחים הדרכה להורים הדרכת הדרכת הורים הורה הורות הורים חינוך חינוך ילדים יועץ ייעוץ הורי ילד ילדה ילדה עצבנית ילדים יעוץ יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כעס כעסים לחנך לחנך ילדים מאבק מחנך מחנכים מריבות מריבות בבית מריבות בין אחים מריבות בין ילדים עצבנות עצבני ריבים בין אחים שנאה שנאה בין אחים
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
הדרכת הורים, הילד מתלונן שמרביצים לו, מרביצים לילד שלי בגן, הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד?
... הגננת הרביצה לי, אבא מרביץ לי, אלימות במשפחה, התמודדות עם אלימות בין אחים, איך למנוע אלימות בין אחים? אלימות ילדים, חינוך ילדים, איך לענות לילד? מה לומר לילד? מה עושים כשהילד מתלונן שמרביצים ... פיתוח יכולת רגשית להתמודד עם מצבים לא נעימים. איך להתמודד עם אלימות בין אחים או במשפחה? אליעד מדגיש גם את החשיבות של ניהול נכון במצבים של אלימות בין אחים. במקום מיד להעניש את האח הגדול שהרביץ, צריך קודם כל לברר לעומק מה קרה. ההורה לא צריך לקחת ... במקום רק להתמקד בהענשה. איך לענות לילד שהרביצו לו? איך לטפל באלימות בין אחים? מה עושים כשהילד מתלונן שהגננת הרביצה לו? איך ללמד ילד להתמודד עם אלימות? איך להרגיע ילד ...
איך לגרום למישהו לא לשקר לך? איך לגרום למישהו לומר לך את האמת? איך לגרום למישהו להרגיש איתך בנוח? איך לגרום למישהו לדבר איתך בכנות? איך לגרום למישהו להודות בבגידה? איך לגרום למישהו להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת
... להודות בגניבה? איך לגרום למישהו להודות בטעות? איך למנוע ממישהו להסתיר ממך מידע? איך לחקור עובד? איך לגרום לילד לא לשקר? לספר לך את האמת, לגלות לך את האמת, לומר לך את האמת וכאן אבאר, למה אנשים משקרים? וכיצד באפשרותך לגרום ... לגרום לעובד להודות בגניבה, לגרום לבעל עסק להודות שהוא רימה אותך, לגרום לבעל מקצוע להודות שהוא עקץ אותך, לגרום לילד להודות שהוא התחיל מריבה, לגרום לילד לא לשקר באופן כללי, לגרום לכל בן אדם בעולם, להודות באשמה, להודות בטעות, להודות בכל דבר שלילי שקרה. שבאופן ... בלי תנאים, על ידי זה האדם מספר את האמת כפי מה שהיא. וצריך לדעת, כי סיפור האמת כפי מה שהיא, חוסך מהאדם מאבק פנימי ומאפשר לו להרגיש יותר טוב באופן כללי. ואם האדם ירגיש, שלספר את האמת, יגרום לו להרגיש יותר טוב, גם בגלל ...
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
... ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים וכאן יתבאר, כיצד ואיך צריך להתמודד עם הפרעה טורדנית כפייתית (ocd) באופן כללי ואצל ילדים בפרט (ocd של ילדים). ומדובר כאן על מקרים שהילד סובל מהפרעה טורדנית כפייתית. כגון לדוגמה שהילד חוזר על משפטים שהוא אומר. או לדוגמה שהילד חוזר על פעולות שהוא עושה וכיוב. מקרים שבהם הילד עושה פעולות שנראות לא הגיוניות, מתוך סוג של אובססיה וכיוב. והשאלה היא, מה עושים במקרים ... שלו. והסיבה לכך שהילד סובל מהפרעת התנהגות כפייתית, והסיבה לכך שהילד חוזר על עצמו ועל דברים שהוא עושה ועל משפטים שהוא אומר, היא לפעמים משום, שהילד מחפש את השלמות, ולא מצליח להרגיש שלמות, בפעולות שאינן מושלמות. כי הילד, כאשר הוא נולד, הוא כמעט ולא סובל משום הפרעה נפשית בעיית התנהגות. והילד מבחינתו, (כמעט) הכל מושלם. ואחכ הילד לומד מה טוב ומה רע. וההורים של הילדים, בתהליך חינוך הילד, מחנכים את הילד שידע להבדיל בין טוב לבין רע, ושתמיד יתרחק מהרע ושתמיד יתקרב אל הטוב. ולפעמים מה שקורה זה, שהילד מוציא את הדברים מפרופורציה, והוא מתחיל לסבול מפרפקציוניזם ילדים. שזה אומר, שהילד לפעמים מנסה להיות פרפקציוניסט, ולא מוכן לקבל את חוסר השלמות שיש במציאות שלנו. כי שום דבר ... מושלם. כגון לדוגמה, ילד שחוזר על המשפטים שלו, פעם אחרי פעם. שזה נובע מכך שהילד רוצה להיות בטוח ב 100% שיש הבנה מלאה, בינו לבין האדם שאיתו הוא מדבר. והבנה מלאה של 100%, אף פעם אין. ואף פעם הילד לא יכול להיות בטוח ב 100%, שבאמת הבינו אותו ב 100%. ואז זה גורם ל
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים למה אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים, ומה יש בהם שמושך אותנו. הסיבה הבסיסית שהוא מציע היא שילדים ובעלי חיים מאפשרים לנו לראות פרספקטיבה אחרת על החיים שלנו, במיוחד ביחס למחויבויות ולתפיסות שלנו לגבי המציאות. כאשר אנשים מסתכלים על ילדים קטנים או על בעלי חיים, הם חווים סוג של שחרור או תחושת הקלה. ילדים קטנים, למשל, נתפסים כמתוקים כי בדרך כלל הם נראים שמחים, משוחררים מדאגות או ממחויבויות חברתיות ומנטליות שמאפיינות מבוגרים. זה גורם לאדם להיזכר, במידה ... פחות רציניים או פחות כבדים. איך ילדים מעניקים לנו פרספקטיבה על החיים? אליעד מסביר שהערך האמיתי של להסתכל על ילד קטן לא נובע רק מהכיף או השמחה הפשוטה שהוא מעורר, אלא בעיקר מהפרספקטיבה שזה נותן לנו על עצמנו ועל החיים שלנו. למשל, כשאנחנו רואים ילד שלא אכפת לו מדברים שמטרידים אותנו מאוד כמבוגרים, אנחנו נזכרים שבעבר גם לנו לא היה אכפת מאותם דברים. זה מחדד אצלנו את התובנה שכל מה שנראה לנו מחויב ורציני ... לדוגמה, אם מבוגר מתוסכל מכך שילד קטן לא מבין מדוע הוא צריך לעשות משהו מסוים, כמו לשבת בשקט או לאכול מאכל מסוים, אז בעצם הוא יכול להיזכר שגם הוא עצמו, כשהיה קטן, לא הבין את הדרישות האלה. כלומר, ההתבוננות בילדים מאפשרת לנו לראות בצורה מוחשית את ההבדל בין התפיסות שלנו עכשיו לבין אלה שהיו לנו בעבר, ובכך להבין טוב יותר את היחסיות של הרצונות והמחשבות שלנו. למה ילדים קטנים נחשבים למתוקים בעיני מבוגרים? הסיבה לכך שילדים קטנים נתפסים כמתוקים או חמודים היא לא רק בגלל המראה הפיזי שלהם, אלא בעיקר בגלל הרגש שהם מעוררים במבוגרים. כשאדם מבוגר רואה ילד קטן משחק ונהנה, הוא מתמלא בתחושת הנאה, כי הילד משקף לו את מצב התודעה המשוחרר שהוא עצמו היה בו פעם. זה יוצר תחושת נוסטלגיה נעימה ורוגע פנימי. לכן, אנשים אוהבים ילדים שמחים או רגועים ולא ילדים שבוכים או משתוללים, מכיוון שהם מתחברים לחלקים החיוביים והנעימים שבעברם. מה הקשר בין אהבת ילדים לאהבת בעלי חיים? אליעד מרחיב את הדיון גם לאהבת בעלי חיים, ומסביר שיש קשר הדוק בין הסיבה שאנשים אוהבים ילדים קטנים לבין הסיבה שהם אוהבים בעלי חיים. כאשר אנחנו מסתכלים על חתול, למשל, אנו רואים יצור ללא מחויבות, יצור שמבטא צורת חיים פשוטה, נטולת דאגות ואחריות מורכבת. בדיוק כמו ילדים קטנים, גם בעלי חיים מעוררים בנו תחושה של שחרור מחויבויות, כי אנחנו מזהים אצלם צורת חיים אחרת שבה הדברים המטרידים אותנו כבני אדם פשוט לא קיימים. הוא ... אפשר ללמוד על עצמנו באמצעות ילדים ובעלי חיים? ההתבוננות בילדים ובעלי חיים מהווה כלי לחקירה עצמית עמוקה יותר. אליעד מציע שלא מספיק רק לחוות את ההנאה הרגעית מהם, אלא להשתמש ברגעים האלה כשער לשאלות פנימיות כמו: למה זה ... לי טוב?, למה אני אוהב לראות את הילד או את החיה?. הוא מסביר שלחקור פירושו לשאול שוב ושוב למה? עד שמגיעים להבנה עמוקה של הסיבות האמיתיות שגורמות לנו להרגיש כפי שאנחנו מרגישים. לדוגמה, כשאדם אומר איזה ילד מתוק, אליעד מציע שיברר לעצמו מדוע בדיוק הילד נראה לו מתוק, ומאיזה רגש או תחושה פנימית זה נובע. בדרך זו האדם יכול להבין טוב יותר את עצמו ואת המנגנונים הנפשיים שמפעילים אותו. מה המשמעות העמוקה של הפרספקטיבה ... שכל ההשוואות האלה, בין אדם לילד ובין אדם לחיה, מטרתן לעזור לנו להבין שבעצם כל הדברים שאנחנו מחויבים אליהם הם יחסיים בלבד. בסופו של דבר, כשאנחנו בוחנים לעומק, אנחנו רואים שכל מה שאנחנו חושבים ...
איך לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנאה לאהבה? בחורה בפרסומת, איך לשנות דעות? איך להשפיע על אנשים?
... לגרום למישהו לאהוב משהו שהוא לא אוהב? איך לגרום לילד לאהוב ירקות? איך לשנות התניה של מישהו? איך לגרום למישהו לרצות משהו שהוא לא רוצה? איך להפוך שנאה לאהבה? בחורה בפרסומת, איך לשנות דעות? איך להשפיע על אנשים? אם ברצונך לגרום למישהו ... ממש אוהב אותו, אם ברצונך לגרום למישהו להיקשר למשהו, נסה לשלב את המשהו הזה, בתוך משהו אחר טוב, שהאדם השני כן אוהב. לדוגמה, נניח שילד לא אוהב לאכול ירקות. נסה ליצור אוכל שהילד ממש ממש אוהב, ונסה לשלב שם ירק כלשהו. במינון כזה או אחר. ככל שאדם מרגיש יותר טוב באופן כללי, כך יותר קל לו להכיל רע באופן כללי. וכך יותר קל לו, לקבל משהו שהוא לא אוהב באופן כללי. לכן אנשים מקבלים בילד שלהם בבן בת הזוג שלהם, דברים שהם לא היו מקבלים באדם אחר. כי הוא עושה להם מספיק טוב, כדי שהם יכילו את הרע. ורצוי מאוד, גם ליצור תלות בין הכלת הדבר הרע, לבין השגת הדבר הטוב. דהיינו, תיצור בסיטואציה, שכדי שלדוגמה הילד ייהנה מהאוכל שהוא ממש ממש אוהב, לשם כך הוא יצטרך לאכול את הדבר שהוא פחות אוהב. אבל צריך לדעת לעשות זאת בחוכמה. זא שאם יהיה מצב, שהילד יראה באוכל שהוא לא אוהב, מכשול לאוכל שהוא כן אוהב, זה יגרום לו עוד יותר לשנוא את האוכל שהוא לא אוהב. אבל אם הילד יראה באוכל שהוא לא אוהב, גורם מסייע ומאפשר לו לאכול את האוכל שהוא כן אוהב, כך ממילא הוא ...
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
OCD אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים
... אצל ילדים, ילד מפחד למות, ילד מפחד להירדם, ילד מפחד לישון, ילד מפחד מהרעלה, הפרעת התנהגות של ילדים, הפרעת אישיות של ילדים, התנהגות גבולית אצל ילדים, ocd ילדים, הפרעה טורדנית של ילדים איך להתמודד עם ילד שמפחד שיש רעל באוכל? כאשר ילד מפחד לאכול כי הוא חושש שיש רעל באוכל, ישנן שתי דרכים עיקריות להתמודד עם החשש שלו: או שננסה להראות לו שאין סיכוי שהחשש יתגשם, או שננסה לשנות את רצונו כך שגם אם ... עלולות לגרום לבעיות גדולות יותר. אליעד כהן מציג דוגמה שבה ילד מפחד לאכול לחם שנקנה בדרך, מחשש שמישהו שם בו רעל. במצב כזה, הרבה אנשים היו נוטים לומר לילד: אין בזה רעל, אך לפי אליעד כהן, זו טעות. כאשר אומרים לילד שאין שום סיכוי שיש רעל, הילד לא באמת מאמין בכך, כי הוא מבין שיש סיכוי קטן, אפילו זעיר, שיהיה רעל. בתת - המודע שלו, הילד עדיין שואל את עצמו: איך ההורים יודעים בוודאות שאין רעל? וכך הילד ממשיך לחשוש. אליעד מסביר שצריך לגשת לבעיה בדרך אחרת. במקום להגיד לילד שאין רעל, צריך להודות שאכן קיימת אפשרות תאורטית שיש רעל, אך יחד עם זאת, חשוב להסביר לילד כיצד העולם פועל, על ידי כך ששואלים אותו שאלות מכוונות, שיסייעו לו להבין בעצמו שהסיכוי שיש רעל הוא אפסי. לדוגמה, אפשר לשאול את הילד: מה זה רעל לדעתך, ואיך לדעתך הוא הגיע ללחם? מי אתה חושב ששם את הרעל ולמה? מה האינטרס שלו לעשות את זה? אתה חושב שאנשים אחרים אכלו פה בעבר? למה לדעתך הם לא מתו? אתה ... למי ששם פה רעל אם היו מגלים אותו? על ידי השאלות האלו הילד יכול להסיק בעצמו שאין באמת סיבה הגיונית שמישהו ישים רעל בלחם, וכך הפחד ייעלם מעצמו. איך לעזור לילד שמפחד מקריעת שריר בגוף? אליעד כהן מביא דוגמה נוספת, של ילד שמפחד להתכופף כי הוא חושש שהשריר שלו ייקרע. גם במקרה זה, הגישה הנכונה היא לשאול את הילד שאלות ולברר למה בדיוק הוא מתכוון, במקום לתת לו הסבר כללי ולא מדויק. לדוגמה, לשאול: למה אתה חושב שהשריר יכול להיקרע? מה זה אומר בכלל להיקרע? האם אתה בטוח שאתה יודע ... גורם לקריעת שריר באמת? האם השריר באמת ייקרע בקלות כזאת? הילד יכול להבין בעצמו, דרך התשובות לשאלות האלו, שהפחד שלו מבוסס על טעות או אי - הבנה, וכך הפחד ייעלם. מה לעשות כשהילד מפחד להירדם כי הוא חושש למות בשינה? במקרה של ילד שמפחד להירדם מחשש שימות בשינה, צריך להתמודד עם הפחד על ידי הבנת המצב האמיתי. לפי אליעד כהן, מה שחשוב כאן הוא שהילד יבין שהמצב של שינה דומה מאוד למצבים אחרים בחיי היום - יום שבהם הוא לא מפחד כלל. הדרך הנכונה להתמודד עם הפחד היא לשאול את ה
איך לגרום למישהו להגיב, איך שאתה רוצה, לבקשה שלך? איך לקבל את התגובה שאתה רוצה, לשאלה שלך ולהצעה שלך? איך לנסח בקשה? איך לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך?
... לבקש כוס מים? למה לא לומר את מה שאתה חושב? איך לא לבקש משהו? איך לא להתנסח? למה לא לדבר בצורה ישירה? סדר המילים במשפט, איך להשפיע על אנשים? איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? איך לגרום למישהו להסכים איתך? וכאן אבאר ... שעושים לך טובה. תמציא סיפור שבו זה שהביא לך את כוס המים, אמר לך תודה על זה שהוא הביא לך את כוס המים. תמציא סיפור שבו זה שהביא לך את כוס המים, כעס עליך. תמציא סיפור שבו זה שהביא לך את כוס המים, הזהיר אותך לא ... אחרת? והתשובה תהיה, כנראה בגלל המצב הרגשי של האדם השני שביקשת ממנו את כוס המים. בטווח שבין מצב שבו הוא שמח מאוד להביא לך מים, ועד מצב שבו הוא ממש כעס עליך על זה שביקשת ממנו כוס מים. ועכשיו תשאל את עצמך, איך אני ... ועליך לנסות להיכנס לראש של האדם השני, לתוך הפרופיל אישיות שלו. ומשם לנסות לראות, איך מרגיש לך כל ניסוח שונה. לדוגמה, נניח שאתה מבקש כוס מים, מ: הילד שלך השכן שלך הבוס שלך אשתך חבר שלך המוכר בחנות מלצר במסעדה, ... לא תעשה את זה ככ טוב, אבל תהליך של למידה ושל ניתוח של מקרים, יגדיל את הסיכוי שתקבל את התגובה שאתה רוצה לקבל. ואתן עוד דוגמה: נניח שאתה רוצה שהילד שלך יעשה שיעורי בית. אז סביב העובדה של זה שהוא עושה שיעורי בית, ניתן לספר כל מיני סיפורים שונים. שניתן להוביל אליהם דרך הצורה שבה תגיד לילד שלך, לעשות את שיעורי הבית. לדוגמה: 1 - תעשה שיעורי בית. 2 - ... לעשות היום שיעורי בית. 20 - האם המורה שלך ביקש שתעשו שיעורי בית למחר. וכיוב ניתן לתת עוד דוגמאות רבות, לאיך ניתן לומר ולהציג לדוגמה בקשה פשוטה מהילד, שילך לעשות שיעורי בית. וכל צורה שתבקש מהילד לעשות שיעורי בית, תשפיע על איך שהוא יגיב לבקשה שלך ועל איך ...
אתה לא חייב - אתה יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא לא רוצה לעשות? איך לגרום למישהו לא לפחד ממשהו שהוא מפחד ממנו?
... יכול. אתה לא צריך - יש לך אפשרות. איך לשכנע מישהו לעשות משהו שהוא חושב שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לא להתאבד? איך לשכנע ילד לעשות שיעורי בית? איך לטפל בהתנגדות? איך לגרום למישהו להקשיב לך? איך לשכנע מישהו לא לפחד לדבר איתך, על משהו שעושה לו רע? איך לשכנע מישהו לעשות ... אנחנו כן נותנים לו את האפשרות לחיות. אנחנו לא מגבילים אותו. אנחנו מגדילים לו את כמות האפשרויות שלו. ניקח לדוגמה ילד שלא רוצה לעשות שיעורים. אז גישה שלילית תגיד לו: אתה חייב לעשות שיעורים, אסור לך לא לעשות שיעורים, אתה צריך לעשות שיעורים, אתה מוכרח לעשות ... כאשר בגישה הראשונה צמצמנו את כמות האפשרויות שלו ובשנייה, הגדלנו את כמות האפשרויות שלו. וכמובן שזה יעבוד, רק אם אתה כהורה באמת תחשוב שכיף לילד לעשות שיעורים. אבל זה כבר נושא אחר. אבל העיקרון הוא, שאם אומרים למישהו שהוא חייב לעשות משהו, אוטומטית, הוא ירגיש שמגבילים את האפשרויות שלו והוא ירצה ... אם תרגיש שאתה מסוגל לעשות, גם את מה שאתה חושב שיעשה לך רע אם תעשה אותו. לדוגמה, מישהו שלא רוצה ללכת לעבוד. שאפשרי שנאמר לו משהו בסגנון של: אתה לא חייב ללכת לעבוד, אל תעבוד. אבל אני רוצה שתהיה מסוגל לבחור גם לעבוד. ואחכ אם לא יבוא לך לעבוד, אל תעבוד. אז בא נדבר על ...
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים ... החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך היא ציור האותיות על גב הילדה עם האצבע. בדרך זו, הילדה מרגישה את תנועת האות על גופה, וכך המידע הופך למוחשי ומשמעותי יותר עבורה. כאשר משהו מוחשי, האדם זוכר אותו טוב יותר כי המידע נתפס כמשמעותי יותר עבורו. אליעד מדגיש שהזיכרון האנושי בנוי כך שאנו זוכרים את מה שמשפיע עלינו ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג את הטענה שמדובר בעניין אקראי לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים שחווה הילד. גם אם נגלה שבעברה של הילדה קרה לה משהו שהשפיע על הגוף שלה, עדיין נישאר עם השאלה מדוע דווקא היא הגיבה בצורה הזו ולא אחרת, ולכן אליעד מציע לקבל שזה אקראי. כל אדם מגיב אחרת לגירויים שונים, וייתכן שהילדה מרגישה שהדברים שאינם מוחשיים פחות קרובים אליה, ולכן מתקשה לזכור אותם. כיצד גורמים לאותיות להפוך למוחשיות ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר לזכור. כאשר היא חווה את האות בצורה פיזית, כמו דרך מגע, תנועה, או טעם, היא מתקרבת לאות דרך חושיה והזיכרון שלה מתבסס על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו סוכר, ואז נותנים לה ... ליקוק, נגיעה, או הרגשה של המרקם. כל דבר שהיא יכולה לחוות פיזית ומוחשית, עוזר לה לקלוט את האות ולזכור אותה טוב יותר. כיצד ניתן ליישם את השיטות האלה בפועל עם ילדים שונים? בפועל, אליעד ממליץ לבדוק עם כל ילד את הדרכים שבהן הוא מגיב בצורה הטובה ביותר ולנסות מגוון של שיטות עד שמגלים איזו שיטה עובדת עבורו. הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה והברורה ביותר. למשל, יש ילדים שילמדו טוב יותר אם יציירו להם על הגב, אחרים יזדקקו לתנועה של כל הגוף, ויש כאלו שילמדו טוב יותר אם יחושו את האותיות בצורה טעם או ריח, כמו במקרה של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות למידה איך ללמד
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
על החיים ועל המוות, התאבדויות, פחד מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות
... מהמוות, טוב ורע, למה אנשים מתאבדים? למה אנשים מפחדים מהמוות? מה קורה אחרי המוות? איך למנוע התאבדות? איך לגרום לילד לא להתאבד? איך לגרום לילד לא לפחד מהמוות? שינוי הרצון או שינוי המציאות למה אנשים מתאבדים ואיך למנוע התאבדות? אליעד כהן ... לרצות את מה שאין לו, הוא לא היה סובל ולא היה מגיע למחשבות אובדניות. אליעד מדגיש כי כדי למנוע התאבדות, יש לחנך אנשים ובמיוחד ילדים לשלוט ברצונם ולא רק במציאות. כאשר מחנכים ילד רק להשיג את רצונו על ידי שינוי המציאות, מלמדים אותו למעשה שבכל פעם שהוא לא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה, הוא ירגיש רע. לעומת זאת, אם יחנכו את הילד להתמודד גם עם מצבים שבהם המציאות אינה תואמת לרצונו, הוא ידע לקבל את המציאות או לשנות את רצונו ... הבעיה היא שהמציאות לא תמיד נשלטת, ולכן האדם עלול להרגיש רע כאשר היא מתנגשת עם רצונותיו. אליעד מציין כי החינוך המקובל מלמד אנשים להשיג את מבוקשם על ידי שינוי המציאות. ילדים מקבלים מיומנויות של איך להצליח בבית הספר, איך למצוא עבודה, איך להצליח בחברה, אבל לא ... הוא נותן דוגמאות של אנשים שחוו מוות קליני או חוויות סף - מוות ומספרים שהם ראו גיהינום או גן עדן, בהתאם לחינוך והאמונות שלהם. פחדים אלו נובעים מכך שאנשים חושבים שיש משהו אובייקטיבי טוב או רע, ושהם חייבים ... לפחד מהמוות? האם אפשר לשלוט ברצון? מה קורה אחרי המוות? האם יש טוב ורע מוחלטים? איך למנוע התאבדות של ילדים? האם ניתן לשלוט בחוויית המציאות? השכל של ההתאבדות, רצון לשנות את המציאות, לשנות את הרצון, שינוי הרצון מול שינוי המציאות, 2 שיטות להרגיש טוב, 2 שיטות לא להרגיש רע, איך לחנך ילד לאהוב את החיים? איך לחנך ילד שלא ירצה להתאבד? למה ילד רוצה להתאבד? למה ילד רוצה למות? למה אנשים רוצים להתאבד? למה ילד מפחד למות? מהו הפחד מהלא נודע? למה אנשים מפחדים מהלא נודע? מה קורה במוות קליני? מה קורה ... יותר רע? פחד מהלא נודע שאחרי המוות, מה זה טוב? מה זה רע? איך נוצרת תחושה רעה? איך נוצרת תחושה טובה? במה ההורים אשמים? להאשים את ההורים, האם יותר קל לשנות את הרצון או יותר קל לשנות את המציאות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, חינוך ילדים, מריבות בין אחים, מריבות בבית, ייעוץ הורי, יעוץ להורים, אחים שכל הזמן רבים, אחים רבים מכות, שנאה בין אחים, אלימות בין אחים, ריבים בין אחים, מריבות בין ילדים, ילדה עצבנית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אלימות בין אחים, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אלימות בין אחים, איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מנטורינג, מנטור בתחום אלימות בין אחים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 5.4219 שניות - עכשיו 16_06_2025 השעה 16:58:58 - wesi1