אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך למתג את עצמי? ✔לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:14לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב עובדיה יוסף, לחקות אנשים, חיקוי אנשים
האם כדאי לאדם לשדר הצלחה תמיד?

אליעד כהן התייחס לשאלה האם כדאי לשדר הצלחה, והסביר שאין לכך תשובה חד - משמעית, אלא מדובר בהחלטה אסטרטגית שמושפעת מהמטרה הספציפית של האדם בכל מצב. הוא הדגיש שאם המטרה היא למכור מוצר, שירות או את עצמך לאדם אחר, שידור הצלחה יכול להיות יעיל, אבל לא תמיד זה נכון או מועיל.

הדוגמה שהובאה היא של חברי כנסת המנסים למכור את עצמם לציבור. חלק מהם נמנעים מלשדר הצלחה ועושר, מתוך הנחה שהציבור ירגיש מרוחק ולא יזדהה איתם, ולכן דווקא יעדיפו להציג עצמם כאנשים פשוטים יותר. לעומתם, יש חברי כנסת שחושפים את הונם בכוונה כדי להראות כמה הצליחו, אך אליעד הסביר שגם החשיפה הזאת אינה תמיד מדויקת ואמיתית. למשל, אדם יכול לחשוף רק חלק מנכסיו, או להציג את עצמו בצורה צנועה כדי להיראות עממי ואהוד יותר. לכן, לדעתו, המפתח הוא לבדוק כל פעם מחדש "מה אני רוצה שהאדם השני יחשוב עליי?" ולבחור בהתאם איך להציג את עצמי, תוך חשיבה אם הצד השני יאמין לשידור ההצלחה או יחשוד שמדובר בהצגה בלבד.

מדוע שידור הצלחה מושך אנשים לקנות או להאמין לאדם מסוים?

אליעד הסביר שבני אדם מניחים שאם מישהו מצליח, כנראה שהוא בעל ניסיון, מיומנות, ידע או שיש לו לקוחות רבים. המחשבה היא שאם הוא הגיע להצלחה, יש סיכוי טוב שהוא יודע מה הוא עושה, ולכן כדאי לקנות ממנו או להאמין לו. לדוגמה, אליעד הביא את טענת הדתות שאומרות: "אם הצלחנו לשמור על המסורת 3000 שנה, כנראה שיש בזה משהו אמיתי ונכון". כלומר, ההצלחה נתפסת כאימות לאיכות ולנכונות של אותו אדם או מערכת אמונות.

הוא הדגיש שהנקודה החשובה היא לבדוק היטב אם שידור ההצלחה נתפס כאמיתי או כמזויף. לדוגמה, אם מישהו נוסע ברכב יקר, אולי הרכב בכלל שייך לבנק או לשוק האפור. ולכן, לדבריו, שידור הצלחה לא תמיד מוכיח הצלחה אמיתית, ולפעמים מדובר רק בהצגה לצורך יצירת רושם.

למה אנשים רוצים להיות בקרבת אנשים מצליחים?

אליעד הציג שלוש סיבות עיקריות לכך שאנשים נמשכים לאנשים מצליחים:
  • כדי ללמוד מהם, לחקות את ההצלחה שלהם ולקצר את הדרך להצלחה בעצמם.
  • כדי להרגיש חשובים - אם אדם מצליח מתעניין בהם, הם חשים בעלי ערך עצמי גבוה יותר.
  • מתוך רצון לקבל עזרה ולהשיג הצלחה בלי מאמץ.
כיצד נושא ההערצה קשור לרצון לתחושת ביטחון?

אליעד הסביר דרך דוגמה של זוגיות שבה אדם אוהב את בת זוגו בעיקר משום שהיא מעניקה לו תחושת ביטחון. הוא הציג שאותו אדם לא באמת אוהב את בת הזוג אלא את תחושת הביטחון שהוא מקבל ממנה. אילו האדם באמת היה אוהב את תחושת הביטחון בצורה מלאה ומוחלטת, הוא היה פועל להשגת תחושת ביטחון זו מתוך עצמו, ולא היה תלוי בבחורה חיצונית לשם כך.

אותה אנלוגיה הוצגה גם בהקשר של תלמיד המעריץ את המורה שלו: אם הוא היה באמת אוהב לגמרי את הידע שמלמד המורה, הוא היה לומד ומשיג את כל הידע בעצמו ולא היה תלוי במורה.

איך דוגמת הרב עובדיה יוסף מדגימה את הבעיה בהערצת אחרים?

אליעד נתן דוגמה של אריה דרעי שטען שהרב עובדיה יוסף חסר להם לאחר מותו. לפי אליעד, אם באמת לא היו יכולים להסתדר בלעדיו, היו מתאבדים. בפועל, ההערצה היא שטחית, משום שאם באמת היו מעריצים אותו ורוצים להיות כמוהו, היו משקיעים ולומדים כמוהו יום ולילה עד שהיו מגיעים לאותה רמת ידע והבנה. אליעד הסביר שהמעריצים בדרך כלל רוצים לקבל את ההצלחה בלי להשקיע את המאמץ הכרוך בכך.

אליעד הציג את הרעיון שכאשר אדם באמת אוהב משהו בצורה מלאה, הוא לא היה מסתפק בכך שהוא מקבל את זה מבחוץ אלא היה מתאמץ להשיג את זה מתוכו. בפועל, רוב האנשים מוכנים להסתפק במעט או בתחושה טובה מבחוץ במקום לעשות את העבודה הפנימית המלאה ולהשיג את הטוב האמיתי בתוכם.

מדוע אריה דרעי הוזכר כדוגמה?

אליעד התייחס בצורה הומוריסטית לכך שאריה דרעי הורשע ונכנס לכלא, ואילו "אריה מכלוף דרעי" לכאורה לא ישב בכלא כי זו ישות שונה (משחק מילים על השם המלא). מטרת הדוגמה היתה להמחיש כיצד אנשים מתייחסים בצורה סלקטיבית לדמויות ציבוריות, להצלחותיהן ולכישלונותיהן בהתאם לתדמית הציבורית שלהן.

מה המשמעות של לרצות להרגיש טוב באמת?

אליעד סיכם בכך שאנשים רוצים להרגיש טוב, אך לרוב אינם רוצים זאת במידה כזו שינתקו את התלות בתחושות חיצוניות. אם באמת היו רוצים רק להרגיש טוב, הם היו מוצאים דרך פנימית להשיג זאת תמיד. לפי אליעד, זה מראה שהרצון שלהם אינו שלם ומוחלט, ולכן הם ממשיכים לחפש סיפוק חיצוני במקום לפתח רוגע פנימי ויציב מתוך עצמם.

מהי המסקנה לגבי שידור הצלחה באופן כללי?

בסופו של דבר, אליעד סיכם שאין נוסחה אחידה לשאלה האם כדאי לשדר הצלחה. התשובה תמיד תלויה במה שהאדם רוצה להשיג ובאיך הוא רוצה שהאחרים יתפסו אותו. שידור הצלחה יכול להיות כלי מועיל במצבים מסוימים, אך יכול גם לפגוע באמינות או ביצירת הזדהות במצבים אחרים.
מדוע עולה השאלה אם כדאי לשדר הצלחה?

בשיחה עלתה השאלה בנוגע לנסיבות ולמטרות שבהן כדאי לאדם לשדר הצלחה, והאם הדבר נכון בכל מצב. נשאלה גם השאלה איך שידור הצלחה קשור לרצון למכור או להשיג אהדה, ולמה לפעמים דווקא לא כדאי לשדר הצלחה אם המטרה היא לגרום לאנשים אחרים להזדהות עם אדם שנראה להם יותר "רגיל" או צנוע.

כיצד שידור הצלחה קשור לפוליטיקה ולחשיפת הון?

אליעד ציין שמדובר בהחלטה אסטרטגית: יש חברי כנסת שדווקא לא רוצים להיראות מצליחים מדי או עשירים מדי, כי הם חוששים שהציבור לא יזדהה איתם. לעומת זאת, חלקם כן חושפים את ההון שלהם, אך ייתכן שזו אינה האמת המלאה: יכול להיות שהם בוחרים לחשוף רק חלק מהכסף או לספר גרסה שמשרתת אותם. מצד שני, יש גם כאלה שלא חושפים כדי ליצור תדמית אחרת, בהתאם ליעד שהם רוצים להשיג.

מדוע שידור הצלחה מושך קונים או תומכים?

שאלו: "אם אדם משדר הצלחה, מדוע זה מושך אחרים?" ועלה הרעיון שבני אדם מניחים שאם מישהו הצליח (למשל במכירות, בצבירת כסף או בידע), כנראה שהוא יודע מה הוא עושה, שיש לו מיומנות, ושאחרים כבר התרשמו ממנו לטובה. דוגמה שניתנה היא טענה מעולם הדת: "אנחנו כבר שלושת אלפים שנה שומרים על המסורת, אז כנראה שאנחנו עושים משהו נכון". כלומר, עצם ההישרדות לאורך זמן נתפסת כשידור הצלחה.

האם תמיד נכון לשדר הצלחה?

אליעד הדגיש שאין תשובה חד משמעית. זה תלוי במטרה של האדם. לפעמים כדאי להציג הצלחה כדי להגביר את הביטחון אצל הלקוח הפוטנציאלי, ולפעמים כדאי דווקא להסתיר הצלחה או ממון כדי לעורר הזדהות. לכן יש לבדוק בכל פעם: "מה אני רוצה שהוא יחשוב עלי?" ואם משדרים הצלחה - חשוב לבחון האם הצד השני אכן יאמין לכך, או יחשוד שזו רק הצגה (למשל, שימוש ברכב יקר שאינו באמת של האדם עצמו אלא שייך לשוק האפור או לבנק).

מדוע אנשים רוצים להיות בקרבת אנשים מצליחים?

עלתה אפשרות שאנשים רוצים "להידבק" בהצלחה של מישהו אחר כדי:

- ללמוד ממנו או להעתיק את דרכיו.

- לקבל ממנו עזרה וקיצורי דרך.

- להרגיש חשובים בעצמם, על ידי כך שמישהו מצליח מעוניין בקרבתם.

כיצד קשור הנושא של הערצה ואהבה לתחושת ביטחון?

אליעד הסביר דרך דוגמה של אדם שאוהב מישהי כי היא מעניקה לו תחושת ביטחון. בפועל, האדם אוהב את תחושת הביטחון יותר מאשר את בת הזוג עצמה. אם באמת היה רוצה את הביטחון באופן מלא, הוא היה מחפש דרך להשיג את זה מבפנים ולא היה תלוי בגורם חיצוני. כך גם לגבי אהבת תלמיד את מורו: אם אדם באמת היה אוהב לגמרי את הידע, הוא היה משיג אותו עד הסוף ולא היה צריך להסתמך על מקור חיצוני.

איך הדבר קשור למושג הערצת צדיקים ולדוגמת הרב עובדיה יוסף?

צוין שלפעמים אנשים מעריצים רב או מנהיג רוחני, וטוענים "אנחנו לא יכולים בלעדיו". לפי אליעד, אם היו באמת לא יכולים בלעדיו, לא היו ממשיכים לחיות בלעדיו. ואם הם כל כך מעריכים אותו, הם יכולים להשתדל להפוך להיות כמוהו: ללמוד ולהשקיע כפי שהוא עשה. דוגמה הובאה על הרב עובדיה יוסף, שעשו סביבו פולחן הערצה, אך מעטים מוכנים לשבת וללמוד כמוהו כדי להגיע לאותה רמה.

כיצד הדבר מתקשר לאריה דרעי ולאריה מכלוף דרעי?

הוזכר בהקשר משעשע שאריה דרעי הורשע בעבר, בעוד אריה מכלוף דרעי כביכול לא הורשע (משחק מילים על שמו המלא). אך הנקודה העיקרית היתה להדגים איך אנשים מתייחסים לדמויות ציבוריות ולתדמיתן, וכיצד ההערצה או הביקורת מתחברות למידת ההזדהות עם מי שנתפס כמצליח או לא מצליח.

מה המשמעות של רצון להרגיש טוב באופן אמיתי?

בסוף השיחה, אליעד הרחיב על הרעיון שאנשים רוצים "להרגיש טוב", אבל לא תמיד עד כדי כך שיחקרו לעומק איך באמת אפשר להרגיש טוב תמיד. לרוב, האדם מוכן להסתפק בקצת טוב שמגיע מבחוץ, במקום לפתח את הכלים להשיג את הטוב מבפנים. זה מתקשר לרעיון לפיו אם אדם באמת היה רוצה משהו בכל נפשו, הוא היה מוצא דרך להשיג אותו בלי להזדקק לסיוע חיצוני.

מה המסקנה על שידור הצלחה?

בסיכומו של דבר, אין תשובה אחידה לשאלה אם כדאי לשדר הצלחה. התשובה תלויה בהקשר ובמטרת האדם. לפעמים אנשים משדרים הצלחה כדי ליצור רושם חיובי ולהוכיח שכבר הצליחו, ולפעמים הם מעדיפים להיראות פחות מצליחים כדי לעורר הזדהות או רחמים. כמו כן, השאלה מה מניע אנשים להתקרב להצלחה קשורה לתפיסות פסיכולוגיות על הרצון לקבל דבר מבחוץ במקום לפתח אותו מבפנים. לדעת אם זה נכון או לא תלוי במה האדם מבקש להשיג ועל מי הוא רוצה להשפיע.
כן.

ש: עניין של לשדר הצלחה.

אליעד: לשדר הצלחה.

ש: מתי זה נכון האם כלומר...

אליעד: בהנחה שאתה רוצה להשיג מה, זה גרוע ביותר לשדר הצלחה זה אף פעם לא נכון.

ש: הבנתי אותך.

אליעד: תלוי מה אתה רוצה להשיג.

ש: למכור לצורך העניין.

אליעד: מה למכור את עצמך מוצר אחר, נגיד יש לדוגמה חברי כנסת שרוצים למכור את עצמם ולכן הם לא רוצים לשדר הצלחה כי הוא חושב שאם הוא מאוד מצליח ויש לו הרבה כסף לא יבחרו בו ואז הוא רוצה לשדר שאין לו הרבה הצלחה. יש את אלה שאומרים חשף את הונו נכון כאילו אומרים לו "מה ההון שלך" והוא חושף "יש לי ככה וככה" ויש כאלה שלא חושפים, עכשיו אז אתה אומר הנה יש מישהו שחשף נגיד אבל גם ההוא שחשף מי אמר שמה שהוא חשף זה נכון בכלל, מי בדק את זה אתה יודע הוא חשף למה הוא סיפר לך על החשבונות שלו בשוויץ. אתה מבין יכול להיות שהוא חשף והוא בכלל חשף לך כדי לספר לך שהוא לא מצליח כפי שהוא באמת ותחשוב שאין לו כדי שתבחר בא נגיד משהו כזה.

ש: אוקי אבל מהצד כשזה עובד למה זה עובד אני שואל את עצמי.

אליעד: עובד מתי באיזה הקשר באיזה עניין?

ש: בן אדם משדר הצלחה וזה מושך אנשים אליו לרצות לקנות ממנו.

אליעד: כי מניחים אולי הנחת יסוד שאומרת "תראה אם הוא הצליח אז איך הוא הצליח בגלל שהוא מכר הרבה, אם הוא מכר הרבה כנראה שהיו לו הרבה לקוחות, הרבה לקוחות כנראה שהוא יותר מיומן כנראה שאם קנו ממנו כנראה שהוא טוב". נגיד לדוגמה נגיד הדת מה היא אומרת? היא אומרת "אנחנו כבר שלושת אלפים שנה הצלחנו לשמור על הערכים שלנו" אז כנראה שזה טוב אחרת איך יכול ששלושת אלפים שנה אנשים טועים בזה משהו כזה.

ש: אוקי.

אליעד: מה הבנת לעצמך?

ש: די פשוט.

אליעד: פשוט די פשוט מה פשוט בזה?

ש: סתם, אני מנסה לשאול אם זה כל מה שעניין אותי לגבי הנושא.

אליעד: במקרה הספציפי שלך ברמה הפרקטית מה שאתה צריך זה לשאול את עצמך "מה אני רוצה שהוא יחשוב עלי והאם אני חושב שאם אני אשדר לו הצלחה בצורה שזה גם יראה אמין זה יגדיל את הסיכוי שהוא יחשוב עלי את מה שאני רוצה שהוא יחשוב עלי", כי זה עניין של הנחות יסוד אם אתה משדר לו הצלחה אז הוא מניח שאתה בן אדם מצליח יכול להיות שאתה משדר הצלחה ואתה לא מוצלח, יש הרבה אנשים לדוגמה שכדי לשדר הצלחה הם נגיד נוסעים ברכב יקר עושים כל מיני דברים וזה לא שלהם בכלל של הבנק של השוק האפור של מישהו אבל הם רוצים לשדר הצלחה, "אם הוא יש לו כזה רכב כנראה שיש לו הרבה כסף, יש לו הרבה כסף כנראה שיש לו הרבה עסקים, הרבה עסקים כנראה שהוא טוב" לופ כלשהו וזה בכלל מי אמר שהוא מצליח כאילו.

ש: ואז מה בן אדם יחשוב שהוא ידבק בהצלחה הזאת?

אליעד: לא, תלוי מה אותו בן אדם רוצה ממך לא, תלוי מה הוא רוצה אתה שואל למה אנשים רוצים להיות חברים של אנשים מוצלחים?

ש: לצורך העניין.

אליעד: אז דיברנו קודם על למכור משהו לא?

ש: זה למכור את עצמך לא? זה אותו דבר.

אליעד: לא באיזה היבט באיזה הקשר, יש את ההיבט שרוצה לקנות ממך משהו אז הוא מניח שאם אתה מצליח כנראה שלא יודע מה.

ש: בא ניקח את העניין שאנשים רוצים להתקרב לאנשים מוצלחים.

אליעד: הם רוצים ללמוד מהם הם רוצים להיות כמוהם, הם עצלנים לא בא להם להתאמץ הם אומרים "הוא ייתן לי את ההצלחה שלו".

ש: יכול להיות אולי זה אחד ההיבטים.

אליעד: רוצים להרגיש שהם אנשים חשובים כי אם הוא מצליח והוא רוצה להיות חבר שלי כנראה שאני משהו.

ש: כן אוקי.

אליעד: עכשיו אם בן אדם באמת היה אוהב אנשים מצליחנים הוא היה הופך להיות בעצמו כזה. הרבה פעמים אוהבים מישהו כשלא באמת אוהבים אותו, מה זאת אומרת? הרבה פעמים אתה אוהב מישהו רק בגלל שאתה לא באמת אוהב אותו, בא נגיד ניקח מישהי נניח נגיד עכשיו אני אחזור על זה ככה "אתה אוהב אותה בגלל שאתה לא באמת אוהב אותה". מה זאת אומרת מה השכל שבדבר? השכל שבדבר נגיד שאתה אוהב אותה, עכשיו אני שואל אותך למה אתה אוהב אותה אז אם אנחנו נחקור אתה אוהב אותה כי היא נותנת לך נגיד תחושת ביטחון נניח, אוקי אז אתה מאוד אוהב אותה כי היא נותנת לך תחושת ביטחון.

זאת אומרת למה אתה אוהב אותה בגלל תחושת ביטחון, זאת אומרת מה אתה אוהב יותר אותה או את תחושת הביטחון? את תחושת הביטחון אתה אוהב אותה בזכות תחושת הביטחון. עכשיו כמה אתה אוהב אותה את תחושת הביטחון שהיא נותנת לך? מאוד אחרת אתה מאוד אוהב את הבחורה אבל אם אתה באמת מאוד היית אוהב את תחושת הביטחון אז היית מוצא דרך להשיג את זה בלי הבחורה ואז לא היית צריך את הבחורה אלא מה אתה מאוד אוהב את תחושת הביטחון אבל אתה גם לא כל כך אוהב כאילו אתה אומר "אין בעיה מספיק לי שמישהו מבחוץ מביא לי את זה" כי אם היית באמת אוהב את תחושת הביטחון אז היית אומר "אני רוצה לעצמי תחושת ביטחון" ואז לא יכול להיות שהיית אוהב בחורה בגלל שהיא נותנת לך תחושת ביטחון כי כבר יש לך תחושת ביטחון כי אתה לא יכול בלי תחושת ביטחון ואז כבר יש לך את זה. הבנו, אתה הבנת?

ש: זה חזק.

אליעד: מה חזק זה פשוט.

ש: כן לא בסדר החידוד.

אליעד: עכשיו לדוגמה אתה נגיד בא נגיד שאתה אוהב את מה שאני מלמד, נכון אבל אתה אוהב את מה שאני מלמד רק בגלל שאתה לא כל כך אוהב את מה שאני מלמד, למה כי אם היית אוהב את מה שאני מלמד במאה אחוז היית ממזמן מבין את זה והיית מבין את זה אז לא היית יכול לאהוב אותי בגלל מה שאני מלמד כי אתה כבר יודע את כל מה שאני מלמד.

ש: זה לא בדיוק קשור.

אליעד: זה קשור במאה אחוז.

ש: אולי אני בא לפה רק לשתות קפה.

אליעד: לא, באופן יחסי אתה לא הבנת אתה לא מרוכז, אתה יכול לבוא לשתות קפה הכל בסדר אני אמרתי מההיבט שאתה בא, בא נגיד אתה בא לשתות קפה אתה אומר אתה כאילו בא אתה אוהב את הקפה אבל אם אתה היית אוהב קפה לא היית יכול לבוא לפה כדי לשתות קפה כי לא היית יכול להיות בלי תחושה של קפה. אז מה אני מנסה להגיד? אני מנסה להגיד לפעמים מעריצים מישהו אבל זה שמעריצים אותו מהיבט מסוים זה סוג של ביזוי כאילו כי אומרים לו כי אם באמת היית מעריך את הבן אדם כבר היית משיג ממזמן את מה שיש לו אליך.

ש: לא היית מסתפק ביחסי.

אליעד: עכשיו כן אבל גם מהצד של המעריץ שאומר "אני מעריץ אותו" מעריצים את הצדיק אם אתם כל כך מעריצים את הצדיק תהיו כמוהו נגיד אריה דרעי אמר נגיד "הרב עובדיה יוסף חסר לנו".

ש: אריה מכלוף דרעי.

אליעד: מכלוף נכון כי אתה יודע בכלא היה דרעי עכשיו מכלוף דרעי לא היה בכלא כי זה שני אנשים שונים.

ש: זה עוד שני מנדטים מכלוף.

אליעד: לא אני אומר משהו אחר אריה דרעי הוא עבריין מורשע אריה מכלוף דרעי אף פעם לא ישב בכלא זה שתי ישויות שונות. בכל מקרה מה אני בא להגיד נגיד אומרים "הרב עובדיה יוסף מת הוא חסר לנו איך נסתדר בלעדיו, הוא חסר לנו" קודם כל אם אתם לא יכולים להסתדר בלעדיו אז התאבדו, אתם לא מתאבדים אז אתם יכולים להסתדר בלעדיו זה דבר ראשון אבל דבר שני אם אתם לא יכולים להסתדר בלעדיו אתם כל כך אוהבים אותו מה שזה לא יהיה אז תהיו כמוהו כאילו תשקיעו, כשמישהו יבוא יגיד "אני כל כך אוהב את הרב עובדיה יוסף לא יכול כאילו להסתדר בלעדיו אני אהיה כמוהו" שב תעשה את מה שהוא עשה תלמד יום וליל עד שתהיה כמוהו, קח את כל הספרים שלו תדע אותם בעל פה.

למה לא עושים את זה? הוא רוצה להעריץ אותו אבל אין לו כוח להיות כמוהו, זאת אומרת הרבה פעמים מעריצים מישהו הוא אומר "אני מאוד אוהב את זה אני מעריץ אנשים כאלה" אבל אם היית באמת מעריץ אותם היית הופך להיות כמוהם ואז כמובן לא היה לך עניין להעריץ אותם מההיבט הספציפי הזה אולי היית אוהב אותם מסיבות אחרות. אז כל אחד מול עצמו כשהוא אוהב משהו, את שומעת כשאת אוהבת משהו תשאלי את עצמך "למה אני אוהבת את זה? כי ככה וככה אבל אם אני באמת אוהבת את זה כי ככה וככה אז למה שלא אשיג את זה לעצמי", הרבה פעמים בן אדם חושב שהוא אוהב והוא לא באמת אוהב כי אם היית אוהב היית משיג את זה מעצמך ואז לא היית צריך את זה מבחוץ. הבנו את הסיפור?

ש: מה המשמעות של להשיג את זה מעצמך?

אליעד: שאתה לא צריך את זה מבחוץ אם בן אדם נגיד היה אומר "אני מאוד רוצה להרגיש טוב" בא נלך על להרגיש טוב "כמה אתה רוצה להרגיש טוב?", "ברור שאני רוצה להרגיש טוב כל מה שאני עושה זה כדי להרגיש טוב", "אז אולי תמצא דרך להרגיש תמיד טוב כמה זמן ישבת לחשוב על דרך להרגיש תמיד טוב למה שלא תפצח את זה" למרות שמהיבט מסוים אם היית רוצה להרגיש רק טוב במאה אחוז היית רוצה את זה גם לא היית צריך לפצח את זה כי אם היית מקבל את זה לא היית קיים, אין דבר שאתה מסוגל לחיות בלי שאתה כל הזמן מרגיש טוב זה אומר שאתה לא באמת רוצה אך ורק להרגיש טוב זה לא הרצון הכי גדול שלך יש עוד דברים שאתה רוצה אלא מה בן אדם מוכן לקבל את הטוב מדברים חיצוניים כי הוא לא באמת כל כולו רוצה להרגיש טוב כי אם היית כל כולך רוצה להרגיש טוב היית מנתק את התלות שלך מדברים חיצוניים. הבנו את הסיפור באופן יחסי, הבנת?
חברים מצליחנות תחושת ביטחון יעילות לאהוב רק אותי התאמצות להיות חברים לחשוש מטרות תחושה של טוב חוויה טובה איך להשפיע על אנשים איך למכור את עצמי איך למכור את עצמך איך למתג את עצמי איך למתג את עצמך אנשים מצליחים אנשים מצליחנים העברת מסר העברת מסרים העברת מסרים סמויה הערצה הצלחה הרב עובדיה יוסף ווינר ווינריות ווינרים חיקוי חיקוי אנשים להעביר מסרים להעריץ להעריץ אנשים להפסיד להצליח להשפיע להשפיע על אנשים לוזר לוזריות לוזרים לחקות לחקות אנשים ללמוד ללמוד מאנשים למידה למכור למכור את עצמי למכור את עצמך למתג למתג את עצמי למתג את עצמך לשדר לשדר הצלחה מותג מיתוג מסרים מעריצות מעריצים מפסידן מפסידנות מפסידנים מצליחן מצליחנות מצליחנים עובדיה יוסף
מיתוג מחדש, בניית מותג מחדש, מיתוג או בידול, האם כדאי לעשות מיתוג מחדש? האם צריך מיתוג? איזה מיתוג צריך? מתי לא צריך מיתוג? האם כדאי לבנות מותג? טעויות במיתוג מחדש, טעויות בבניית מותג, איך לבנות מותג יוקרה? בניית מותג יוקרה, מיתוג עסקי מחדש, חוסר מיתוג, ניתוח שיווקי, בניית אסטרטגיה שיווקית, סוגים של מותגים, איך למתג את עצמי? איך למתג את העסק? האם לעשות מיתוג עסקי? מי קהל היעד שלך? בידול או מיתוג, למה אנשים רוכשים מותגים? האם להיות מותג?
... יוקרה, מיתוג עסקי מחדש, חוסר מיתוג, ניתוח שיווקי, בניית אסטרטגיה שיווקית, סוגים של מותגים, איך למתג את עצמי? איך למתג את העסק? האם לעשות מיתוג עסקי? מי קהל היעד שלך? בידול או מיתוג, למה ... השוק הממוצע. דהיינו, העסק לא רוצה לפנות לקהל יעד שמחפש את המוצר הכי זול, ולכן הוא לא ירצה למתג את עצמו בתור המוצר הכי זול. אבל הוא כן רוצה לפנות לקהל יעד שירצה לשלם לו יותר כסף, כמו ... ורוצים להרוויח כסף, אבל זה כמובן עוד עניין בפני עצמו. בכל מקרה, נניח שיש לנו עסק, שלא רוצה למתג את עצמו בתור המוצר הכי זול והוא רוצה למכור מוצרים במחיר יותר גבוה ממחיר השוק הממוצע, ונניח ...
בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים, בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות שלך? מה הייחודיות שלך? איך להקים עסק? הקמת עסק, למה לא צריך לבחור נישה ייחודית? יעוץ עסקי
בידול עסקי או לירות לכל הכיוונים, בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות שלך? מה הייחודיות שלך? איך להקים עסק? הקמת עסק, למה לא צריך לבחור נישה ייחודית? יעוץ עסקי
... בחירת נישה עסקית, מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? נישה שיווקית, איזה עסק לפתוח? פתיחת עסק, מה המומחיות שלך? מה הייחודיות שלך? איך להקים עסק? הקמת עסק, למה לא צריך לבחור נישה ... לצבור המלצות מלקוחות, ובכך למתג את עצמו כאוטוריטה בתחום. אך האם זה אומר שכל אחד חייב לבחור נישה כדי להצליח? לא בהכרח. ישנם עסקים כלליים שמצליחים מאוד, כמו סופרמרקטים גדולים, ... מומחה רב תחומי, איך להתמקצע? איך למתג את עצמך כמומחה בתחומך? איך להיות מומחה בתחומך? איך להפוך את עצמך למומחה? איך לעשות המון כסף? איזה עסקים יותר מצליחים? ייחודיות עסקית, יצירת ... לשווק את עצמי? אימון עסקי, איך למתג את עצמי? איך לייחד את עצמי? ...
איך למכור מוצר בלי יתרונות? מה היתרונות שלך? איך למכור מוצר גרוע? מה היתרונות שלך על המתחרים? בידול עסקי, מיתוג עסקי, נישה עסקית, במה אתה יותר טוב מאחרים? למה דווקא אותך? תשובות לשאלות בראיון עבודה, התנגדויות מכירה, מה לענות ללקוח?
איך למכור מוצר בלי יתרונות? מה היתרונות שלך? איך למכור מוצר גרוע? מה היתרונות שלך על המתחרים? בידול עסקי, מיתוג עסקי, נישה עסקית, במה אתה יותר טוב מאחרים? למה דווקא אותך? תשובות לשאלות בראיון עבודה, התנגדויות מכירה, מה לענות ללקוח?
... להציע את היכולות הנדרשות, לא את היתרונות על פני אחרים. איך למתג את עצמך? יצירת יתרונות שקריים למוצר מה הבידול העסקי שלך? לעבוד בנישה עסקית מה היתרונות של המוצר שלך ... מה היתרונות שלך מיתוג עסקי ובידול איך למכור מוצר גרוע איך למתג את עצמך? יצירת יתרונות שקריים למוצר, מה הבידול העסקי שלך? לעבוד בנישה עסקית, מה היתרונות של המוצר ...
בידול עסקי, במה אני יותר טוב מאחרים? למה שיקנו דווקא ממני? איך להיות יותר טוב מאחרים? איך לבדל את העסק שלך? איך להתמודד עם תחרות עסקית? איך לשפר את העסק שלך? איך למתג את עצמך? איך להיות מומחה בתחומך? איך להשתפר עסקית?
בידול עסקי, במה אני יותר טוב מאחרים? למה שיקנו דווקא ממני? איך להיות יותר טוב מאחרים? איך לבדל את העסק שלך? איך להתמודד עם תחרות עסקית? איך לשפר את העסק שלך? איך למתג את עצמך? איך להיות מומחה בתחומך? איך להשתפר עסקית?
... דווקא ממני? איך להיות יותר טוב מאחרים? איך לבדל את העסק שלך? איך להתמודד עם תחרות עסקית? איך לשפר את העסק שלך? איך למתג את עצמך? איך להיות מומחה בתחומך? איך להשתפר עסקית? מה זה בידול עסקי ולמה אומרים שהוא חשוב? בידול עסקי הוא המושג שמתאר את האופן שבו אדם או עסק מנסים להציג את עצמם ...
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
מיתוג עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ביותר, בחירת קהל יעד עסקי, בחירת התחרות העסקית, הכי זול
... עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, איכות או מחיר, מיתוג מוצרים זולים, מיתוג מחירים יקרים, תחרות על המחיר הזול ... את העסק שלך בתור הכי זול? אחת הטעויות הנפוצות שעושים עסקים, במיוחד עסקים מתחילים, היא למתג את עצמם כזולים. הכוונה היא לעסקים שמנסים למשוך לקוחות בטענה שהם זולים במיוחד או שיש להם מבצעים יוצאי ... להיות אטרקטיבי, אתה בעצם משדר שהעסק שלך נמצא בבעיה, וזה לא טוב לטווח הארוך. איך כן כדאי למתג את עצמך ואת העסק שלך? במקום להתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אליעד ממליץ למתג את עצמך ואת העסק שלך על בסיס איכות, ערך ותמורה ללקוח. לדוגמה, משפטים כמו תקנה ממני כי אני הכי איכותי, או ... ולהצליח לאורך זמן, בלי להיות תלוי במתחרים שמוכרים בזול יותר. מיתוג עסקי נכון איך לא למתג את עצמך? תחרות על המחיר הזול ביותר מיתוג מוצרים יקרים איך להתמודד בתחרות עסקית? איכות או מחיר טעויות ...
2 סוגים של שיווק, שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח ארוך, שיווק ישיר, שיווק עקיף, איך לבנות משפך שיווקי? תכנים למשפך שיווקי, איך להרחיב את המשפך השיווקי? הרחבת המשפך השיווקי, איך לתכנן קמפיין שיווקי? תכנון חומרי שיווק, יעוץ שיווקי, איך למתג את עצמך? איך למתג את העסק שלך? איך ליצור בידול לעסק שלך? איך להביא לקוחות לעסק? איך ליצור ביקושים לעסק שלך? איך ליצור ביקושים למוצר שלך? איך למכור מוצרים באינטרנט? איך לעשות שיווק באינטרנט? שיטות שיווק באינטרנט
... לטווח ארוך, שיווק ישיר, שיווק עקיף, איך לבנות משפך שיווקי? תכנים למשפך שיווקי, איך להרחיב את המשפך השיווקי? הרחבת המשפך השיווקי, איך לתכנן קמפיין שיווקי? תכנון חומרי שיווק, יעוץ שיווקי, איך למתג את עצמך? איך למתג את העסק שלך? איך ליצור בידול לעסק שלך? איך להביא לקוחות לעסק? איך ליצור ביקושים לעסק שלך? איך ליצור ביקושים למוצר שלך? איך למכור מוצרים באינטרנט? איך ...
NLP / משמעות סדר המילים במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות
... משמעות סדר המילים במשפט משמעות של מילים ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע מסרים לתת מודע איך לשתול מחשבות סוגסטיה העברת מסרים שתילת מחשבות וכאן אתן דוגמה, כיצד הסדר של המילים במשפט, משנה את משמעות ... יותר קל להגן על רעיון סובייקטיבי, מאשר על רעיון אובייקטיבי. ואם האדם מנסה להעביר מסר שעכשיו חם. ואז מראים לו שלא חם עכשיו בצורה אובייקטיבית. אז לפעמים האדם מחליש ... חם לי - שהוא מראש מצנן את החום של המשפט. דהיינו, שהאומר של המשפט הזה, לא מנסה להעביר מסר שחם ורק אחכ להסתייג שרק קצת חם. אלא מראש הוא לא רוצה שתחשוב שממש חם, ומראש ...
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
NLP, שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית
... שכנוע חזותי, מסרים תת הכרתיים בפרסומות, עיצוב פונטים, העברת מסרים לתת מודע, שכנוע לקוחות, אמצעי שכנוע בפרסומות, דרכי שכנוע בפרסומות, טכניקות שכנוע בפרסומות, תקשורת שכנועית מה הקשר בין עיצוב פונטים ובין העברת מסרים בתת המודע? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על האופן שבו עיצוב פונטים בפרסומות יכול לשדר מסרים תת הכרתיים לצופה, כך שבנוסף למילים הכתובות, צורת האותיות עצמה מעבירה תחושות ומשמעות. הוא הציג את ... בפרסומת למשקה קר עשויות להזכיר קוביות קרח או קרח שנשבר, וזה היה מכוון להעביר תחושת קור. הוא הסביר כי מסרים כאלה מגיעים לתודעה לא רק דרך המילים, אלא גם דרך צורת האותיות, שעוזרת ליצור תחושת רגש המתקיימת במקביל ... לשמש כדרך למשוך תשומת לב, כמו כאשר הפונט לא עוקב אחרי קו ישר אלא מציג פיזור לא סימטרי של האותיות. זה יכול לשדר את המסר כי מדובר במשהו לא סטנדרטי, דבר שיכול למשוך את הצופה ולהשאיר רושם חזק יותר. שיחה נוספת ... הסביר כי לעיתים העיצוב של האותיות יכול להוביל לרגשות שמובילים לפעולות, כמו רכישת המוצר. לדוגמה, לעיתים יש מותגים שמשתמשים בפונטים בעלי צורות חדות כדי להעביר תחושה של חדה ודיוק, בעוד שמותגים אחרים עשויים לבחור פונט עגלגל כדי להשרות תחושת רוגע. כל צורת פונט מתקבלת בצורה שונה במוח ומעוררת ... למסר. באופן כללי, אליעד הסביר כי כל פונט, צבע או צורת אותיות מעוררת אצל הצופה תחושות מסוימות, שיכולות להשפיע על התפיסה של המוצר או השירות שמפורסם. כל אלמנט עיצובי בפרסומות משפיע גם על הרגש והתחושה של הצופה, וזה לא תמיד נמצא במודעות ישירה אלא בתת המודע. שכנוע חזותי בפרסומות השפעת עיצוב פונטים על התודעה העברת מסרים תת הכרתיים תת המודע בפרסום שימוש בעיצוב כדי לשדר תחושות הרגע שאלת למה או ניסית להבין בעצם מה השכל שיש מאחורי עיצוב של פונטים בפרסומות מסוימות, זאת ... להגיד לך זה קר לא רק זה קר אלא גם שאם היה כתוב זה חם אבל התמונה מזכירה לך משהו קר. עכשיו לפעמים מעבירים לך מסרים באמצעות דברים ויזואליים זאת אומרת שנגיד יכולים להשתמש באותיות מסוימות שמשדרות רוגע הצבע שלהם יכול לשדר לך תחושה מסוימת כי במוח. ש: זה בתת מודע. אליעד: שלך. ש: כן בתת מודע. אליעד: למה שלך? כי אצלך זה בתת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב עובדיה יוסף, לחקות אנשים, חיקוי אנשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך למתג את עצמי?, האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך למתג את עצמי?, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, קואצינג, גישור בנושאי איך למתג את עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5762 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 07:35:00 - wesi1