אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למידה ✔לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב עובדיה יוסף...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:14לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב עובדיה יוסף, לחקות אנשים, חיקוי אנשים
האם כדאי לאדם לשדר הצלחה תמיד?

אליעד כהן התייחס לשאלה האם כדאי לשדר הצלחה, והסביר שאין לכך תשובה חד - משמעית, אלא מדובר בהחלטה אסטרטגית שמושפעת מהמטרה הספציפית של האדם בכל מצב. הוא הדגיש שאם המטרה היא למכור מוצר, שירות או את עצמך לאדם אחר, שידור הצלחה יכול להיות יעיל, אבל לא תמיד זה נכון או מועיל.

הדוגמה שהובאה היא של חברי כנסת המנסים למכור את עצמם לציבור. חלק מהם נמנעים מלשדר הצלחה ועושר, מתוך הנחה שהציבור ירגיש מרוחק ולא יזדהה איתם, ולכן דווקא יעדיפו להציג עצמם כאנשים פשוטים יותר. לעומתם, יש חברי כנסת שחושפים את הונם בכוונה כדי להראות כמה הצליחו, אך אליעד הסביר שגם החשיפה הזאת אינה תמיד מדויקת ואמיתית. למשל, אדם יכול לחשוף רק חלק מנכסיו, או להציג את עצמו בצורה צנועה כדי להיראות עממי ואהוד יותר. לכן, לדעתו, המפתח הוא לבדוק כל פעם מחדש "מה אני רוצה שהאדם השני יחשוב עליי?" ולבחור בהתאם איך להציג את עצמי, תוך חשיבה אם הצד השני יאמין לשידור ההצלחה או יחשוד שמדובר בהצגה בלבד.

מדוע שידור הצלחה מושך אנשים לקנות או להאמין לאדם מסוים?

אליעד הסביר שבני אדם מניחים שאם מישהו מצליח, כנראה שהוא בעל ניסיון, מיומנות, ידע או שיש לו לקוחות רבים. המחשבה היא שאם הוא הגיע להצלחה, יש סיכוי טוב שהוא יודע מה הוא עושה, ולכן כדאי לקנות ממנו או להאמין לו. לדוגמה, אליעד הביא את טענת הדתות שאומרות: "אם הצלחנו לשמור על המסורת 3000 שנה, כנראה שיש בזה משהו אמיתי ונכון". כלומר, ההצלחה נתפסת כאימות לאיכות ולנכונות של אותו אדם או מערכת אמונות.

הוא הדגיש שהנקודה החשובה היא לבדוק היטב אם שידור ההצלחה נתפס כאמיתי או כמזויף. לדוגמה, אם מישהו נוסע ברכב יקר, אולי הרכב בכלל שייך לבנק או לשוק האפור. ולכן, לדבריו, שידור הצלחה לא תמיד מוכיח הצלחה אמיתית, ולפעמים מדובר רק בהצגה לצורך יצירת רושם.

למה אנשים רוצים להיות בקרבת אנשים מצליחים?

אליעד הציג שלוש סיבות עיקריות לכך שאנשים נמשכים לאנשים מצליחים:
  • כדי ללמוד מהם, לחקות את ההצלחה שלהם ולקצר את הדרך להצלחה בעצמם.
  • כדי להרגיש חשובים - אם אדם מצליח מתעניין בהם, הם חשים בעלי ערך עצמי גבוה יותר.
  • מתוך רצון לקבל עזרה ולהשיג הצלחה בלי מאמץ.
כיצד נושא ההערצה קשור לרצון לתחושת ביטחון?

אליעד הסביר דרך דוגמה של זוגיות שבה אדם אוהב את בת זוגו בעיקר משום שהיא מעניקה לו תחושת ביטחון. הוא הציג שאותו אדם לא באמת אוהב את בת הזוג אלא את תחושת הביטחון שהוא מקבל ממנה. אילו האדם באמת היה אוהב את תחושת הביטחון בצורה מלאה ומוחלטת, הוא היה פועל להשגת תחושת ביטחון זו מתוך עצמו, ולא היה תלוי בבחורה חיצונית לשם כך.

אותה אנלוגיה הוצגה גם בהקשר של תלמיד המעריץ את המורה שלו: אם הוא היה באמת אוהב לגמרי את הידע שמלמד המורה, הוא היה לומד ומשיג את כל הידע בעצמו ולא היה תלוי במורה.

איך דוגמת הרב עובדיה יוסף מדגימה את הבעיה בהערצת אחרים?

אליעד נתן דוגמה של אריה דרעי שטען שהרב עובדיה יוסף חסר להם לאחר מותו. לפי אליעד, אם באמת לא היו יכולים להסתדר בלעדיו, היו מתאבדים. בפועל, ההערצה היא שטחית, משום שאם באמת היו מעריצים אותו ורוצים להיות כמוהו, היו משקיעים ולומדים כמוהו יום ולילה עד שהיו מגיעים לאותה רמת ידע והבנה. אליעד הסביר שהמעריצים בדרך כלל רוצים לקבל את ההצלחה בלי להשקיע את המאמץ הכרוך בכך.

אליעד הציג את הרעיון שכאשר אדם באמת אוהב משהו בצורה מלאה, הוא לא היה מסתפק בכך שהוא מקבל את זה מבחוץ אלא היה מתאמץ להשיג את זה מתוכו. בפועל, רוב האנשים מוכנים להסתפק במעט או בתחושה טובה מבחוץ במקום לעשות את העבודה הפנימית המלאה ולהשיג את הטוב האמיתי בתוכם.

מדוע אריה דרעי הוזכר כדוגמה?

אליעד התייחס בצורה הומוריסטית לכך שאריה דרעי הורשע ונכנס לכלא, ואילו "אריה מכלוף דרעי" לכאורה לא ישב בכלא כי זו ישות שונה (משחק מילים על השם המלא). מטרת הדוגמה היתה להמחיש כיצד אנשים מתייחסים בצורה סלקטיבית לדמויות ציבוריות, להצלחותיהן ולכישלונותיהן בהתאם לתדמית הציבורית שלהן.

מה המשמעות של לרצות להרגיש טוב באמת?

אליעד סיכם בכך שאנשים רוצים להרגיש טוב, אך לרוב אינם רוצים זאת במידה כזו שינתקו את התלות בתחושות חיצוניות. אם באמת היו רוצים רק להרגיש טוב, הם היו מוצאים דרך פנימית להשיג זאת תמיד. לפי אליעד, זה מראה שהרצון שלהם אינו שלם ומוחלט, ולכן הם ממשיכים לחפש סיפוק חיצוני במקום לפתח רוגע פנימי ויציב מתוך עצמם.

מהי המסקנה לגבי שידור הצלחה באופן כללי?

בסופו של דבר, אליעד סיכם שאין נוסחה אחידה לשאלה האם כדאי לשדר הצלחה. התשובה תמיד תלויה במה שהאדם רוצה להשיג ובאיך הוא רוצה שהאחרים יתפסו אותו. שידור הצלחה יכול להיות כלי מועיל במצבים מסוימים, אך יכול גם לפגוע באמינות או ביצירת הזדהות במצבים אחרים.
מדוע עולה השאלה אם כדאי לשדר הצלחה?

בשיחה עלתה השאלה בנוגע לנסיבות ולמטרות שבהן כדאי לאדם לשדר הצלחה, והאם הדבר נכון בכל מצב. נשאלה גם השאלה איך שידור הצלחה קשור לרצון למכור או להשיג אהדה, ולמה לפעמים דווקא לא כדאי לשדר הצלחה אם המטרה היא לגרום לאנשים אחרים להזדהות עם אדם שנראה להם יותר "רגיל" או צנוע.

כיצד שידור הצלחה קשור לפוליטיקה ולחשיפת הון?

אליעד ציין שמדובר בהחלטה אסטרטגית: יש חברי כנסת שדווקא לא רוצים להיראות מצליחים מדי או עשירים מדי, כי הם חוששים שהציבור לא יזדהה איתם. לעומת זאת, חלקם כן חושפים את ההון שלהם, אך ייתכן שזו אינה האמת המלאה: יכול להיות שהם בוחרים לחשוף רק חלק מהכסף או לספר גרסה שמשרתת אותם. מצד שני, יש גם כאלה שלא חושפים כדי ליצור תדמית אחרת, בהתאם ליעד שהם רוצים להשיג.

מדוע שידור הצלחה מושך קונים או תומכים?

שאלו: "אם אדם משדר הצלחה, מדוע זה מושך אחרים?" ועלה הרעיון שבני אדם מניחים שאם מישהו הצליח (למשל במכירות, בצבירת כסף או בידע), כנראה שהוא יודע מה הוא עושה, שיש לו מיומנות, ושאחרים כבר התרשמו ממנו לטובה. דוגמה שניתנה היא טענה מעולם הדת: "אנחנו כבר שלושת אלפים שנה שומרים על המסורת, אז כנראה שאנחנו עושים משהו נכון". כלומר, עצם ההישרדות לאורך זמן נתפסת כשידור הצלחה.

האם תמיד נכון לשדר הצלחה?

אליעד הדגיש שאין תשובה חד משמעית. זה תלוי במטרה של האדם. לפעמים כדאי להציג הצלחה כדי להגביר את הביטחון אצל הלקוח הפוטנציאלי, ולפעמים כדאי דווקא להסתיר הצלחה או ממון כדי לעורר הזדהות. לכן יש לבדוק בכל פעם: "מה אני רוצה שהוא יחשוב עלי?" ואם משדרים הצלחה - חשוב לבחון האם הצד השני אכן יאמין לכך, או יחשוד שזו רק הצגה (למשל, שימוש ברכב יקר שאינו באמת של האדם עצמו אלא שייך לשוק האפור או לבנק).

מדוע אנשים רוצים להיות בקרבת אנשים מצליחים?

עלתה אפשרות שאנשים רוצים "להידבק" בהצלחה של מישהו אחר כדי:

- ללמוד ממנו או להעתיק את דרכיו.

- לקבל ממנו עזרה וקיצורי דרך.

- להרגיש חשובים בעצמם, על ידי כך שמישהו מצליח מעוניין בקרבתם.

כיצד קשור הנושא של הערצה ואהבה לתחושת ביטחון?

אליעד הסביר דרך דוגמה של אדם שאוהב מישהי כי היא מעניקה לו תחושת ביטחון. בפועל, האדם אוהב את תחושת הביטחון יותר מאשר את בת הזוג עצמה. אם באמת היה רוצה את הביטחון באופן מלא, הוא היה מחפש דרך להשיג את זה מבפנים ולא היה תלוי בגורם חיצוני. כך גם לגבי אהבת תלמיד את מורו: אם אדם באמת היה אוהב לגמרי את הידע, הוא היה משיג אותו עד הסוף ולא היה צריך להסתמך על מקור חיצוני.

איך הדבר קשור למושג הערצת צדיקים ולדוגמת הרב עובדיה יוסף?

צוין שלפעמים אנשים מעריצים רב או מנהיג רוחני, וטוענים "אנחנו לא יכולים בלעדיו". לפי אליעד, אם היו באמת לא יכולים בלעדיו, לא היו ממשיכים לחיות בלעדיו. ואם הם כל כך מעריכים אותו, הם יכולים להשתדל להפוך להיות כמוהו: ללמוד ולהשקיע כפי שהוא עשה. דוגמה הובאה על הרב עובדיה יוסף, שעשו סביבו פולחן הערצה, אך מעטים מוכנים לשבת וללמוד כמוהו כדי להגיע לאותה רמה.

כיצד הדבר מתקשר לאריה דרעי ולאריה מכלוף דרעי?

הוזכר בהקשר משעשע שאריה דרעי הורשע בעבר, בעוד אריה מכלוף דרעי כביכול לא הורשע (משחק מילים על שמו המלא). אך הנקודה העיקרית היתה להדגים איך אנשים מתייחסים לדמויות ציבוריות ולתדמיתן, וכיצד ההערצה או הביקורת מתחברות למידת ההזדהות עם מי שנתפס כמצליח או לא מצליח.

מה המשמעות של רצון להרגיש טוב באופן אמיתי?

בסוף השיחה, אליעד הרחיב על הרעיון שאנשים רוצים "להרגיש טוב", אבל לא תמיד עד כדי כך שיחקרו לעומק איך באמת אפשר להרגיש טוב תמיד. לרוב, האדם מוכן להסתפק בקצת טוב שמגיע מבחוץ, במקום לפתח את הכלים להשיג את הטוב מבפנים. זה מתקשר לרעיון לפיו אם אדם באמת היה רוצה משהו בכל נפשו, הוא היה מוצא דרך להשיג אותו בלי להזדקק לסיוע חיצוני.

מה המסקנה על שידור הצלחה?

בסיכומו של דבר, אין תשובה אחידה לשאלה אם כדאי לשדר הצלחה. התשובה תלויה בהקשר ובמטרת האדם. לפעמים אנשים משדרים הצלחה כדי ליצור רושם חיובי ולהוכיח שכבר הצליחו, ולפעמים הם מעדיפים להיראות פחות מצליחים כדי לעורר הזדהות או רחמים. כמו כן, השאלה מה מניע אנשים להתקרב להצלחה קשורה לתפיסות פסיכולוגיות על הרצון לקבל דבר מבחוץ במקום לפתח אותו מבפנים. לדעת אם זה נכון או לא תלוי במה האדם מבקש להשיג ועל מי הוא רוצה להשפיע.
כן.

ש: עניין של לשדר הצלחה.

אליעד: לשדר הצלחה.

ש: מתי זה נכון האם כלומר...

אליעד: בהנחה שאתה רוצה להשיג מה, זה גרוע ביותר לשדר הצלחה זה אף פעם לא נכון.

ש: הבנתי אותך.

אליעד: תלוי מה אתה רוצה להשיג.

ש: למכור לצורך העניין.

אליעד: מה למכור את עצמך מוצר אחר, נגיד יש לדוגמה חברי כנסת שרוצים למכור את עצמם ולכן הם לא רוצים לשדר הצלחה כי הוא חושב שאם הוא מאוד מצליח ויש לו הרבה כסף לא יבחרו בו ואז הוא רוצה לשדר שאין לו הרבה הצלחה. יש את אלה שאומרים חשף את הונו נכון כאילו אומרים לו "מה ההון שלך" והוא חושף "יש לי ככה וככה" ויש כאלה שלא חושפים, עכשיו אז אתה אומר הנה יש מישהו שחשף נגיד אבל גם ההוא שחשף מי אמר שמה שהוא חשף זה נכון בכלל, מי בדק את זה אתה יודע הוא חשף למה הוא סיפר לך על החשבונות שלו בשוויץ. אתה מבין יכול להיות שהוא חשף והוא בכלל חשף לך כדי לספר לך שהוא לא מצליח כפי שהוא באמת ותחשוב שאין לו כדי שתבחר בא נגיד משהו כזה.

ש: אוקי אבל מהצד כשזה עובד למה זה עובד אני שואל את עצמי.

אליעד: עובד מתי באיזה הקשר באיזה עניין?

ש: בן אדם משדר הצלחה וזה מושך אנשים אליו לרצות לקנות ממנו.

אליעד: כי מניחים אולי הנחת יסוד שאומרת "תראה אם הוא הצליח אז איך הוא הצליח בגלל שהוא מכר הרבה, אם הוא מכר הרבה כנראה שהיו לו הרבה לקוחות, הרבה לקוחות כנראה שהוא יותר מיומן כנראה שאם קנו ממנו כנראה שהוא טוב". נגיד לדוגמה נגיד הדת מה היא אומרת? היא אומרת "אנחנו כבר שלושת אלפים שנה הצלחנו לשמור על הערכים שלנו" אז כנראה שזה טוב אחרת איך יכול ששלושת אלפים שנה אנשים טועים בזה משהו כזה.

ש: אוקי.

אליעד: מה הבנת לעצמך?

ש: די פשוט.

אליעד: פשוט די פשוט מה פשוט בזה?

ש: סתם, אני מנסה לשאול אם זה כל מה שעניין אותי לגבי הנושא.

אליעד: במקרה הספציפי שלך ברמה הפרקטית מה שאתה צריך זה לשאול את עצמך "מה אני רוצה שהוא יחשוב עלי והאם אני חושב שאם אני אשדר לו הצלחה בצורה שזה גם יראה אמין זה יגדיל את הסיכוי שהוא יחשוב עלי את מה שאני רוצה שהוא יחשוב עלי", כי זה עניין של הנחות יסוד אם אתה משדר לו הצלחה אז הוא מניח שאתה בן אדם מצליח יכול להיות שאתה משדר הצלחה ואתה לא מוצלח, יש הרבה אנשים לדוגמה שכדי לשדר הצלחה הם נגיד נוסעים ברכב יקר עושים כל מיני דברים וזה לא שלהם בכלל של הבנק של השוק האפור של מישהו אבל הם רוצים לשדר הצלחה, "אם הוא יש לו כזה רכב כנראה שיש לו הרבה כסף, יש לו הרבה כסף כנראה שיש לו הרבה עסקים, הרבה עסקים כנראה שהוא טוב" לופ כלשהו וזה בכלל מי אמר שהוא מצליח כאילו.

ש: ואז מה בן אדם יחשוב שהוא ידבק בהצלחה הזאת?

אליעד: לא, תלוי מה אותו בן אדם רוצה ממך לא, תלוי מה הוא רוצה אתה שואל למה אנשים רוצים להיות חברים של אנשים מוצלחים?

ש: לצורך העניין.

אליעד: אז דיברנו קודם על למכור משהו לא?

ש: זה למכור את עצמך לא? זה אותו דבר.

אליעד: לא באיזה היבט באיזה הקשר, יש את ההיבט שרוצה לקנות ממך משהו אז הוא מניח שאם אתה מצליח כנראה שלא יודע מה.

ש: בא ניקח את העניין שאנשים רוצים להתקרב לאנשים מוצלחים.

אליעד: הם רוצים ללמוד מהם הם רוצים להיות כמוהם, הם עצלנים לא בא להם להתאמץ הם אומרים "הוא ייתן לי את ההצלחה שלו".

ש: יכול להיות אולי זה אחד ההיבטים.

אליעד: רוצים להרגיש שהם אנשים חשובים כי אם הוא מצליח והוא רוצה להיות חבר שלי כנראה שאני משהו.

ש: כן אוקי.

אליעד: עכשיו אם בן אדם באמת היה אוהב אנשים מצליחנים הוא היה הופך להיות בעצמו כזה. הרבה פעמים אוהבים מישהו כשלא באמת אוהבים אותו, מה זאת אומרת? הרבה פעמים אתה אוהב מישהו רק בגלל שאתה לא באמת אוהב אותו, בא נגיד ניקח מישהי נניח נגיד עכשיו אני אחזור על זה ככה "אתה אוהב אותה בגלל שאתה לא באמת אוהב אותה". מה זאת אומרת מה השכל שבדבר? השכל שבדבר נגיד שאתה אוהב אותה, עכשיו אני שואל אותך למה אתה אוהב אותה אז אם אנחנו נחקור אתה אוהב אותה כי היא נותנת לך נגיד תחושת ביטחון נניח, אוקי אז אתה מאוד אוהב אותה כי היא נותנת לך תחושת ביטחון.

זאת אומרת למה אתה אוהב אותה בגלל תחושת ביטחון, זאת אומרת מה אתה אוהב יותר אותה או את תחושת הביטחון? את תחושת הביטחון אתה אוהב אותה בזכות תחושת הביטחון. עכשיו כמה אתה אוהב אותה את תחושת הביטחון שהיא נותנת לך? מאוד אחרת אתה מאוד אוהב את הבחורה אבל אם אתה באמת מאוד היית אוהב את תחושת הביטחון אז היית מוצא דרך להשיג את זה בלי הבחורה ואז לא היית צריך את הבחורה אלא מה אתה מאוד אוהב את תחושת הביטחון אבל אתה גם לא כל כך אוהב כאילו אתה אומר "אין בעיה מספיק לי שמישהו מבחוץ מביא לי את זה" כי אם היית באמת אוהב את תחושת הביטחון אז היית אומר "אני רוצה לעצמי תחושת ביטחון" ואז לא יכול להיות שהיית אוהב בחורה בגלל שהיא נותנת לך תחושת ביטחון כי כבר יש לך תחושת ביטחון כי אתה לא יכול בלי תחושת ביטחון ואז כבר יש לך את זה. הבנו, אתה הבנת?

ש: זה חזק.

אליעד: מה חזק זה פשוט.

ש: כן לא בסדר החידוד.

אליעד: עכשיו לדוגמה אתה נגיד בא נגיד שאתה אוהב את מה שאני מלמד, נכון אבל אתה אוהב את מה שאני מלמד רק בגלל שאתה לא כל כך אוהב את מה שאני מלמד, למה כי אם היית אוהב את מה שאני מלמד במאה אחוז היית ממזמן מבין את זה והיית מבין את זה אז לא היית יכול לאהוב אותי בגלל מה שאני מלמד כי אתה כבר יודע את כל מה שאני מלמד.

ש: זה לא בדיוק קשור.

אליעד: זה קשור במאה אחוז.

ש: אולי אני בא לפה רק לשתות קפה.

אליעד: לא, באופן יחסי אתה לא הבנת אתה לא מרוכז, אתה יכול לבוא לשתות קפה הכל בסדר אני אמרתי מההיבט שאתה בא, בא נגיד אתה בא לשתות קפה אתה אומר אתה כאילו בא אתה אוהב את הקפה אבל אם אתה היית אוהב קפה לא היית יכול לבוא לפה כדי לשתות קפה כי לא היית יכול להיות בלי תחושה של קפה. אז מה אני מנסה להגיד? אני מנסה להגיד לפעמים מעריצים מישהו אבל זה שמעריצים אותו מהיבט מסוים זה סוג של ביזוי כאילו כי אומרים לו כי אם באמת היית מעריך את הבן אדם כבר היית משיג ממזמן את מה שיש לו אליך.

ש: לא היית מסתפק ביחסי.

אליעד: עכשיו כן אבל גם מהצד של המעריץ שאומר "אני מעריץ אותו" מעריצים את הצדיק אם אתם כל כך מעריצים את הצדיק תהיו כמוהו נגיד אריה דרעי אמר נגיד "הרב עובדיה יוסף חסר לנו".

ש: אריה מכלוף דרעי.

אליעד: מכלוף נכון כי אתה יודע בכלא היה דרעי עכשיו מכלוף דרעי לא היה בכלא כי זה שני אנשים שונים.

ש: זה עוד שני מנדטים מכלוף.

אליעד: לא אני אומר משהו אחר אריה דרעי הוא עבריין מורשע אריה מכלוף דרעי אף פעם לא ישב בכלא זה שתי ישויות שונות. בכל מקרה מה אני בא להגיד נגיד אומרים "הרב עובדיה יוסף מת הוא חסר לנו איך נסתדר בלעדיו, הוא חסר לנו" קודם כל אם אתם לא יכולים להסתדר בלעדיו אז התאבדו, אתם לא מתאבדים אז אתם יכולים להסתדר בלעדיו זה דבר ראשון אבל דבר שני אם אתם לא יכולים להסתדר בלעדיו אתם כל כך אוהבים אותו מה שזה לא יהיה אז תהיו כמוהו כאילו תשקיעו, כשמישהו יבוא יגיד "אני כל כך אוהב את הרב עובדיה יוסף לא יכול כאילו להסתדר בלעדיו אני אהיה כמוהו" שב תעשה את מה שהוא עשה תלמד יום וליל עד שתהיה כמוהו, קח את כל הספרים שלו תדע אותם בעל פה.

למה לא עושים את זה? הוא רוצה להעריץ אותו אבל אין לו כוח להיות כמוהו, זאת אומרת הרבה פעמים מעריצים מישהו הוא אומר "אני מאוד אוהב את זה אני מעריץ אנשים כאלה" אבל אם היית באמת מעריץ אותם היית הופך להיות כמוהם ואז כמובן לא היה לך עניין להעריץ אותם מההיבט הספציפי הזה אולי היית אוהב אותם מסיבות אחרות. אז כל אחד מול עצמו כשהוא אוהב משהו, את שומעת כשאת אוהבת משהו תשאלי את עצמך "למה אני אוהבת את זה? כי ככה וככה אבל אם אני באמת אוהבת את זה כי ככה וככה אז למה שלא אשיג את זה לעצמי", הרבה פעמים בן אדם חושב שהוא אוהב והוא לא באמת אוהב כי אם היית אוהב היית משיג את זה מעצמך ואז לא היית צריך את זה מבחוץ. הבנו את הסיפור?

ש: מה המשמעות של להשיג את זה מעצמך?

אליעד: שאתה לא צריך את זה מבחוץ אם בן אדם נגיד היה אומר "אני מאוד רוצה להרגיש טוב" בא נלך על להרגיש טוב "כמה אתה רוצה להרגיש טוב?", "ברור שאני רוצה להרגיש טוב כל מה שאני עושה זה כדי להרגיש טוב", "אז אולי תמצא דרך להרגיש תמיד טוב כמה זמן ישבת לחשוב על דרך להרגיש תמיד טוב למה שלא תפצח את זה" למרות שמהיבט מסוים אם היית רוצה להרגיש רק טוב במאה אחוז היית רוצה את זה גם לא היית צריך לפצח את זה כי אם היית מקבל את זה לא היית קיים, אין דבר שאתה מסוגל לחיות בלי שאתה כל הזמן מרגיש טוב זה אומר שאתה לא באמת רוצה אך ורק להרגיש טוב זה לא הרצון הכי גדול שלך יש עוד דברים שאתה רוצה אלא מה בן אדם מוכן לקבל את הטוב מדברים חיצוניים כי הוא לא באמת כל כולו רוצה להרגיש טוב כי אם היית כל כולך רוצה להרגיש טוב היית מנתק את התלות שלך מדברים חיצוניים. הבנו את הסיפור באופן יחסי, הבנת?
השתדלות מה אנשים רוצים פוטנציאל איבוד ערך עצמי להשיג הצלחה משיכה להסתיר משהו נכון אמונה פיתוח הוכחה אנשים מצליחים אנשים מצליחנים העברת מסר העברת מסרים העברת מסרים סמויה הערצה הצלחה הרב עובדיה יוסף ווינר ווינריות ווינרים חיקוי חיקוי אנשים להעביר מסרים להעריץ להעריץ אנשים להפסיד להצליח להשפיע להשפיע על אנשים לוזר לוזריות לוזרים לחקות לחקות אנשים ללמוד ללמוד מאנשים למידה למכור למכור את עצמי למכור את עצמך למתג למתג את עצמי למתג את עצמך לשדר לשדר הצלחה מותג מיתוג מסרים מעריצות מעריצים מפסידן מפסידנות מפסידנים מצליחן מצליחנות מצליחנים עובדיה יוסף
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
... למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך ... האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד רק כאשר הפעילו אצלה את החושים, ובעיקר כאשר תהליך הלמידה שולב עם הגוף והתנועה. מה המשמעות של למידה באמצעות החושים והגוף? אליעד מסביר שלמידה באמצעות החושים משמעותה שימוש בתחושות מוחשיות כדי להחדיר את המידע למוח בצורה טובה יותר. דוגמה לכך ... ונתפס אצלנו כמשמעותי. מדוע ילדים מסוימים לומדים טוב יותר דרך הגוף מאשר בדרכים רגילות? אליעד מסביר שאין לכך תמיד סיבה חד - משמעית וודאית, ומציג ... לחלוטין. כלומר, העובדה שילדה אחת מצליחה ללמוד באמצעות תחושה פיזית של הגוף, ואילו ילד אחר דרך ראייה או שמיעה, אינה בהכרח קשורה לאירועים מסוימים ... ומשמעותיות לילדים? אליעד מציין שהמטרה בלימוד דרך החושים והגוף היא להפוך את צורת האות לדבר משמעותי ומוחשי עבור הילדה, כך שיהיה לה קל יותר ... על החוויה המוחשית הזו. לדוגמה, אם רוצים ללמד את הילדה את האות א, במקום רק לכתוב את האות על הלוח, מציירים לה את האות באמצעות חומר מוחשי כמו ... הוא ממליץ להתנסות שוב ושוב בדרכים שונות ללמידה באמצעות החושים, כגון מגע, תנועה, שמיעה, וראייה, עד שמוצאים את הדרך שהילד מגיב אליה בצורה החזקה ... של שימוש בסוכר. מהו העיקרון המרכזי בלימוד ילדים עם לקויות למידה לפי אליעד כהן? אליעד מסכם ואומר שהעיקרון המרכזי הוא להפוך את החומר הנלמד למשמעותי ומוחשי עבור הילד דרך החושים. זיכרון של מידע נוצר כאשר המוח תופס את המידע כמשמעותי, וילדים עם לקויות למידה זקוקים לעיתים לשיטות יצירתיות יותר כדי שהמידע ייתפס אצלם כמשמעותי. במקום להיצמד לדרך מסוימת ולקבוע שכל הילדים חייבים ללמוד בדרך הרגילה של אחיזת עיפרון וכתיבה חוזרת, אליעד ממליץ למצוא את הדרך הייחודית שהופכת את המידע למשמעותי לילד, ודרכה הוא יצליח לזכור וללמוד. איך ללמד ילד עם לקויות למידה? שיטות ללמד ילדים לכתוב למידה באמצעות החושים טיפול בילדים עם הפרעות
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
תהליך למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק?
... למידה, איך המוח לומד? איך מתבצעת למידה? מהי למידה? איך ללמוד? איך המוח עובד? איך המוח חושב? איך להטיל ספק? איך מתרחש תהליך הלמידה במוח? כדי להבין לעומק מהו תהליך למידה, צריך להבין תחילה את מהות השינוי. כל למידה היא בעצם מעבר ממצב של אי - ידיעה למצב של ידיעה, ... קם והלך, אך למעשה השאלה היא איך השינוי הזה התרחש? קודם הוא ישב, עכשיו הוא עומד במקום אחר - מה בדיוק קרה באמצע? באותה המידה בדיוק, גם בלמידה יש לנו מצב קודם של לא ידעתי ומצב לאחר מכן של עכשיו אני יודע. אליעד מדגיש כי כדי להבין לעומק איך תהליך הלמידה מתבצע, יש לבחון קודם את עצם ההגדרה של מה זה לא ... היא סוג של אמונה. כלומר, כאשר מישהו אומר אני יודע שמשהו הוא ככה וככה, המשמעות היא למעשה שהוא מאמין שמשהו הוא ככה וככה. למשל, אם ילד לומד שאסור לעשות פעולה מסוימת, למעשה הוא למד להאמין שזה אסור. בכל פעם שהוא נתקל במידע חדש, הוא עובר תהליך של שכנוע עצמי. אליעד מדגיש שתהליך הלמידה ברמה העמוקה ביותר הוא בעצם תהליך של יצירת אמונה חדשה. הוא מוסיף כי בכל למידה יש אלמנט של שכנוע עצמי: האדם משכנע את עצמו שכעת יש בידיו ידיעה חדשה, למרות שבעצם מדובר באמונה שהוא סיגל לעצמו. לדוגמה, גם כשאדם לומד עובדה כמו השנה היא 2024, הוא לא יודע זאת בוודאות ... בכך ברמה מסוימת של אמונה. מהי רמת הידיעה המוחלטת? אליעד מבחין בין שתי פרספקטיבות: הראשונה היא פרספקטיבה יחסית, שבה אנו מקבלים את מושג הלמידה כעובדה קיימת וברורה. השנייה היא פרספקטיבה של אמת מוחלטת, שבה אנו מטילים ספק בעצם המושגים של יודע ולא יודע. הוא מסביר כי מפרספקטיבה מוחלטת, כל מושגי הידיעה והלמידה מוטלים בספק. לכן, אם האדם מחפש תשובה מוחלטת לשאלה כיצד מתבצעת למידה, עליו להטיל ספק מוחלט בנקודות היסוד של השאלה עצמה: האם באמת היה מצב של אי - ידיעה, והאם באמת התרחש מעבר לידיעה? איך באמת אפשר לבדוק אם באמת למדת משהו חדש? אליעד מדגיש כי יש צורך לבחון היטב את ... ושכחת, ואולי אתה רק זוכר עכשיו דברים באופן שגוי? כל עוד אינך בטוח לחלוטין בעובדות, גם התהליך שתיארת אינו ודאי. לדוגמה, כאשר אדם מספר שלמד שפה מסוימת, כמו אנגלית, הוא טוען שפעם הוא לא ידע ... באמת לא ידעת אנגלית בעבר? איך אתה בטוח בכך? אולי כן ידעת ושכחת, ואולי מה שאתה זוכר זו רק תחושה או זיכרון מעוות? לכן, כל הטענות על תהליך למידה חייבות להיות מבוססות על ודאות מוחלטת, אחרת הן בעצמן סוג של אמונה. מהו הקושי האמיתי בהבנת תהליך הלמידה? אליעד מציין כי הקושי העיקרי בהבנת תהליך הלמידה הוא ההנחות שאנו עושים מראש. אם אנחנו מניחים מראש ... לא באמת בטוחים שקיים הבדל בין ידיעה לאי - ידיעה. כאשר בודקים זאת לעומק, מגיעים למסקנה שאי אפשר לדעת בוודאות מה בדיוק התרחש בתהליך של למידה. הוא מוסיף כי אם האדם יבין שהוא לא יכול להיות ... בכלל הבדל בין לדעת ולא לדעת, הוא עשוי לגלות שהתהליך כולו הוא בעצם סובייקטיבי ואפילו דמיוני. בנקודה זו, תיעלם עבורו השאלה איך קרה תהליך הלמידה?, משום שהוא יבין שהתהליך עצמו מוטל בספק. כך, בסופו של דבר, השאלה מתבטלת מעצמה כאשר מבינים את ההנחות שעומדות בבסיסה. לסיכום, אליעד כהן מציע דרך התבוננות מעמיקה על מושג הלמידה, שמעודדת את האדם להטיל ספק בכל ההנחות הבסיסיות לגבי ידיעה ואי - ידיעה, ולבדוק לעומק את הוודאות שלו לגבי כל פרט בתהליך. איך המוח לומד? מהי למידה? איך להטיל ספק? מהי ידיעה? האם אפשר לדעת משהו ...
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט? איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות? כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות). מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו? מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא שולחן ובאנגלית טייבל? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין. כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות חזרתיות ותרגול אינטנסיבי יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. ... ופיזיקה. במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי. כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות? כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים: ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים. לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל ... של כל היסודות. לדוגמה, כאשר לומדים על איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד: קודם כל צריך להבין מה זה בכלל איגרת חוב. לאחר מכן להבין את משמעות המילה קונצרניות, שמציינת איגרות חוב ... סיבתי במקום להבין? אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה. מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת? למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך. מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא? לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים: אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ... הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה. כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ... לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר. איך ל
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
דיסלקציה בדיבור, קושי בדיבור, גמגום, לקות בדיבור, לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה
... לקות שפתית, הפרעות בדיבור, לקות שפה, אבחון דיסלקציה, לקות למידה, טיפול בדיסלקציה, לטפל בדיסלקציה, ילדים עם דיסלקציה, ליקויי למידה, לקות למידה מה עושים כשמישהו מגמגם או סובל מקושי בדיבור? כאשר אדם סובל מבעיות דיבור כמו דיסלקציה ... מאוד עם הוראה חד - משמעית לאדם שלא להסיר את הרגל מהגז, כך שהוא לומד שליטה הדרגתית. מגבירים את המהירות לאט - לאט, תוך שמירה על לחיצה רציפה על הגז, וכך האדם לומד להרגיש שליטה מלאה גם במהירויות גבוהות. בשלב הבא, מתרגלים שליטה באמצעות דוושת הבלם והגז ... לטפל בגמגום? דיסלקציה בדיבור קושי בדיבור אצל ילדים אבחון לקות למידה בעיות דיבור רגשיות טיפול בליקויי למידה לקויות שפה אצל ילדים ...
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
יעוץ למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה, ילד עם קושי רגשי ללמוד
... למורים, ילד עם קשיי למידה, הדרכת הורים, איך לגרום לילד ללמוד? ילד שלא רוצה ללמוד, טיפול בילד עם בעיות קשב וריכוז, הדרכת מורים לילדים אוטיסטים, הדרכת הורים לילדים עם בעיות למידה , ילד עם קושי רגשי ללמוד מהם הגורמים המשפיעים על למידת ילדים עם קשיים רגשיים וקשיי למידה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במגוון רחב של קשיים איתם מתמודדים ילדים עם בעיות למידה. הוא מתחיל בסיפור של מורה או מדריכה שמנסה לעזור לילד ללמוד קרוא וכתוב. המורה פונה בשאלה מה היא צריכה לעשות כדי לשפר את תהליך הלמידה, וכיצד להבין את הקושי של הילד. אליעד מציין שמורה לא צריכה להניח את הסיבות לקשיים ... האישיים שמובילים לקשיים. כל ילד עשוי לחוות את הקשיים בדרכים שונות, וחשוב לדעת לזהות את הגורמים המהותיים ולא להסתפק בהסברים שטחיים. האם שיטות למידה אחידות מתאימות לכל הילדים? לפי אליעד, כל ילד יש לו את השיגונות והקשיים האישיים ... שהיא פשוט לא מתאימה לו. הוא מדבר על כך שכל ילד עשוי להגיב אחרת לאותה שיטה, ולכן חייבים לבדוק את ההתאמה בין הילד לבין השיטה ולמצוא דרכים שונות ללמד אותו. מהו קשר רגשי ולמה הוא חשוב? אליעד מציין שלילד עם קשיים רגשיים או קוגניטיביים קשה יותר ללמוד אם אין קשר רגשי חזק עם המורה או המדריך. יש צורך במערכת יחסים שתאפשר לילד להרגיש בטוח ולהתמסר לתהליך הלמידה. לעיתים, הציפיות הרגשיות של המורה כלפי הילד יכולות להשפיע על הצלחת הלמידה. קשר רגשי חיובי הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר להצלחה. האם כל ילד באמת לא רוצה ללמוד? אחת השאלות הגדולות אליעד שואל היא האם ילד שלא רוצה ללמוד, אכן לא רוצה ללמוד, או שמא יש משהו חוסם אותו מלהתעניין בלמידה. הוא מדבר על כך שלפעמים התסכול והכישלונות הקודמים יכולים להוביל לילד לחשוב שהוא לא יכול ללמוד, ואולי זו הסיבה שהוא לא מעוניין להשתתף בלמידה. אליעד טוען שצריך לחשוב גם על האופן שבו מציגים לילד את הלמידה, ולא להניח שהוא לא רוצה. מהי החשיבה הנכונה להצלחה בלמידה? בסוף, אליעד מציין שמי שמניח שכל ילד יכול ללמוד אם הוא רוצה ללמוד - טועה. לפעמים, ילדים נדרשים להתגבר על חלקים בתוכם שמונעים מהם ללמוד. הם יכולים להתפתח, גם אם זה לא מה שהם רוצים ללמוד. הוא מדגים זאת בדימוי של אימון בחדר כושר: התוצאה לא תלויה בהנאה ממה שעושים, אלא בפעולה עצמה, גם אם היא קשה. אם הילד מבצע את הפעולות הדרושות, הוא יוכל ללמוד ולהתפתח. האם יש מקום לעקוב אחרי שיטות למידה שונות? אליעד מסביר כי יש מקום להתאים את השיטות למידה לפי הילד. לא תמיד יש שיטה אחת שמתאימה לכל הילדים, וצריך להיות יצירתיים ולמצוא את הדרך שתעבוד עם כל ילד בנפרד. במקרה של ילד שמפגין התנגדות ללמידה, הוא ממליץ למצוא שיטה שתהיה בו שימושית, כמו למשל משחקים או דרכים שיגרמו לו ...
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
טיפול בלקויות למידה, בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה
... בלקויות למידה , בלבול בין ימין לשמאל, דיסלקציה, דיסקלקוליה, התמצאות במרחב, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בהפרעות למידה, לא זוכר שמות, מתבלבל בשמות, בעיית זיכרון, adhd, בלבול בין שמאל לימין, דיסקלקולציה מה המשמעות ... ההתבלבלות. האם בעיות בלבול משקפות בעיה אמיתית במוח? אליעד מסביר שאין מדובר בהכרח בבעיה במוח, אלא בהבנה של תהליכי למידה והתנסות. הוא מציין שהמוח של כל אדם פועל בצורה דומה, כאשר הוא עובר דרך מספר שלבים של זיהוי, תיוג ... כזה, ניתן לפתור את הבעיה על ידי תרגול ושיפור של ההתמקדות, ולא בהכרח מדובר בהפרעה מוחית. האם יש קשר בין הפרעות למידה לבין תהליכים במוח? בהמשך ההרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין הפרעות למידה ובין תהליכים מוחיים. הוא מסביר שמהות ההפרעות איננה טמונה בכשלים מוחיים, אלא בדרך בה התפיסה ... ממוקדים, שיאפשרו לאדם לשפר את יכולתו להבדיל בין צדדים, לזכור שמות, ולהבין מושגים בצורה ברורה יותר. הפרעות למידה בלבול בין ימין ושמאל דיסלקסיה בעיות זיכרון ADHD תרגולים למוח הבנת מושגים ...
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
איזה תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות
... תחום למידה מפתח את השכל? איזה תחומים ללמוד כדי לפתח את החשיבה? פיתוח החשיבה באמצעות למידה של תחומים חדשים, ללמוד משהו כדי לפתח את השכל, איך לשפר את היכולת השכלית? פיתוח החשיבה, פיתוח יכולות שכליות מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל? כל תחום יכול לפתח את השכל, אך הדבר תלוי ... את השכל אם תהליך הלמידה בו כולל הפעלת היגיון ומאמץ מחשבתי. הפיתוח השכלי לא נמדד רק על פי התחום שבו עוסקים, אלא על פי המאמץ המושקע בתהליך הלמידה. מה ההבדל בין זיכרון לשכל? זיכרון דורש חזרתיות בלבד, בעוד שפיתוח השכל מצריך הפעלת היגיון ויכולת לנתח סיבתיות ולהסיק מסקנות. לדוגמה, אם לומדים שפה חדשה, חזרה על מילים לא מפתחת את השכל, אך אם יש חיפוש אחרי דרכים חדשות לזכור את המילים, זו כבר הפעלת חשיבה שמפתחת את השכל. האם כל תחום יכול לפתח את ... זה לא משנה אם מדובר בלימוד מוזיקה, שפה חדשה, או ביצוע משימות יומיומיות. כל עוד יש בתהליך הלמידה אתגר מחשבתי, התמודדות עם בעיות וחשיבה מעמיקה, התהליך יכול לפתח את השכל. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל מהם התחומים שיכולים לפתח את השכל שלנו? האם לימוד מוזיקה, אומנות או שחמט מפתח את השכל? התשובה לכך היא חיובית, אך חשוב להבין שיש הבדל בין תהליך הלמידה לבין מהות הלמידה עצמה. כל תחום, לא משנה אם מדובר במוזיקה, אומנות, שחמט או תחום אחר, יכול לפתח את השכל, כל עוד נעשה בו שימוש אינטליגנטי שמאתגר את יכולת החשיבה. מה מפתח את השכל באמת? ללמוד כל דבר בעולם יכול לפתח את השכל, אך המפתח לכך הוא לא בהכרח בתחום הלמידה, אלא במאמץ השכלי המושקע בתהליך הלמידה. לדוגמה, ללמוד מוזיקה יכול לפתח את השכל, אך אם הלימוד נעשה על בסיס חזרתיות בלבד, ללא הפעלת היגיון, התהליך לא בהכרח יוביל לפיתוח השכל. לעומת זאת, אם במהלך הלמידה יש חיפוש אחר דרכים חדשות לפתרון בעיות, כמו למשל ללמוד שפה חדשה ולהתמודד עם קשיים בלמידת מילים, תהליך החשיבה וההיגיון מעורבים והם שמפתחים את השכל. מהי ההבחנה בין זיכרון לשכל? ההבדל בין לפתח זיכרון לבין לפתח את ... אחרי דרכים יעילות ללמוד ולזכור, זה כבר תהליך שכלי. האם כל תחום יכול לפתח את השכל? למעשה, כל תחום יכול לפתח את השכל, בתנאי שנעשה בו שימוש אינטליגנטי. גם תחומים שמרבים במעשיות, כמו ... מחשבתי. בין אם אתה לומד מוזיקה, שפה חדשה, או אפילו מסיים משימות יומיומיות כמו ניקיון, כל עוד אתה מתמודד עם אתגרים ומחפש דרכים לשיפור באמצעות מחשבה, תהליך הלמידה עשוי לפתח את השכל שלך. פיתוח חשיבה והיגיון איך לשפר את השכל? פיתוח זיכרון ומיומנויות למידה איך לשפר את יכולת ההסקה ללמוד תחומים חדשים ולפתח את השכל ...
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
ילד משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים
... משחק בבובות, הפרעות קשב וריכוז, ילד לא אוהב ללמוד, קשיי למידה, בעיות למידה, איך ללמד ילדים? איך לחנך ילדים? איך לטפל במשוגעים, בעיות נפשיות, הפרעות נפשיות, טיפול בילדים איך להתמודד עם ילד שלא אוהב ללמוד? אליעד כהן מציג בעיה נפוצה בהורים ומחנכים: מה לעשות עם ילד שלא אוהב ללמוד או לא מתעניין בבית הספר, במיוחד אם הילד סובל מהפרעות קשב וריכוז או קשיי למידה. לפי אליעד, בעיית קשב וריכוז אצל ילדים לא נובעת מחוסר יכולת להתרכז בכלל, אלא מכך שהילד לא מוצא עניין ספציפית במה שמנסים ללמד אותו. למשל, ילד יכול להתרכז מצוין באיסוף שוקולדים או בצפייה בטלוויזיה, אבל כשהוא מגיע ללימודים - הוא מאבד עניין. ההיגיון כאן הוא פשוט: אנשים מתרכזים במה שהם חושבים שיעשה להם טוב, ואם הלימודים לא נתפסים כטובים, הילד לא יתרכז. איך לגרום לילד להתרכז בלימודים בלי איומים ובלי שוחד? לפי אליעד, קיימות שתי דרכים מרכזיות לגרום לילד להתרכז בדבר שהוא לא אוהב: או ליצור מצב שבו הלימודים יביאו לילד תועלת שהוא מאוד רוצה, או ליצור מצב שבו אם הוא לא ילמד, יקרה לו משהו רע שהוא מאוד לא רוצה. אך אליעד מבהיר ששתי האפשרויות הללו (שוחד ואיומים) אינן טובות לטווח הארוך. למשל, אם נגיד לילד שאם הוא יצליח במבחן ... יותר, כמו בית או מכונית, או אפילו מטוס. ואם נאיים עליו, באיזשהו שלב האיום יאבד את האפקטיביות שלו. האלטרנטיבה שאליעד מציע היא ללמד את הילד לחשוב ולהפעיל את השכל בתוך הדברים שהוא כבר אוהב לעשות. לדוגמה, אם הילד מתעניין בבובות, במקום להגיד לו עזוב את הבובות, בוא תלמד, אפשר להמשיך לשחק איתו בבובות אבל להעלות את רמת הקושי במשחק, כך שהילד יידרש להפעיל שכל כדי להמשיך לשחק. דוגמה מעשית: אפשר להמציא שמות לבובות, להחליף ביניהן שמות, לכתוב שלטים ואותיות שיחייבו את הילד לקרוא ולכתוב כדי להמשיך ליהנות מהמשחק. כך הילד ירצה ללמוד מיוזמתו כי הלמידה הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממה שהוא אוהב. איך לגרום לילד לחשוב באופן מעמיק דרך תחומי העניין שלו? אליעד מדגים גם כיצד להפעיל שכל דרך משחק כדורגל. אם ילד אומר שהוא לא אוהב ללמוד אבל כן אוהב לשחק כדורגל, אפשר להפוך את המשחק למקום שבו הוא מפעיל את המחשבה. לדוגמה, להסביר לילד ששחקני כדורגל טובים צריכים להפעיל שכל כדי להבין איך ... ולא לברוח מהם או להתעלם מהם. כיצד לפתח את השכל ואת ההיגיון בכל תחום? לבסוף אליעד מציין עיקרון כללי: לא משנה מה האדם רוצה ללמוד או במה הוא מתעניין, הדרך היחידה להגיע להישגים גדולים באמת, כמו להארה רוחנית או הבנה עמוקה, היא על ידי פיתוח יכולת החשיבה והשכל. אליעד מציע לקחת כל ... לעומק. דרך השימוש בשכל והחקירה המתמדת, המוח מתפתח, וכך גם מתפתחת היכולת של האדם לראות את האמת ולהגיע למטרות גבוהות יותר. איך ללמד ילד שלא רוצה ללמוד? טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים איך לפתח את השכל של הילד? כיצד לטפל בהפרעות נפשיות? איך לגרום לילד להתרכז בלימודים? האם יש סתירה בין משחק ללימודים? עכשיו השאלה היא כזאת נגיד לדוגמה ילד שלא מעניין אותו הלימודים או בית הספר, אז בא נניח שאנחנו רוצים שהילד ילמד נגיד שאנחנו רוצים שהוא יחכים ככה אנחנו רוצים, ואנחנו רוצים שהוא יחכים ולכן נגיד שולחים אותו לבית הספר ונגיד שהלימודים בבית הספר לא מעניינים אותו נגיד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, למה יש לו הפרעת קשב וריכוז? כי הלימודים פשוט לא מעניינים אותו, איך יודעים שכל מי שיש לו הפרעת קשב וריכוז זה בגלל שהלימודים לא מעניינים אותו? פשוט בודקים האם הוא לא יכול להתרכז בשום דבר אחר. אם היית אומר לו בוא עכשיו תתרכז בלאסוף שוקולדים הוא היה מתרכז תתרכז בלראות ... יש לו בעיית ריכוז במה שלא מעניין אותו. עכשיו השאלה היא זה באמת אז מה הפתרון באמת אז מה הפתרון? אז בהנחה שאנחנו לא נכריח אותו ללמוד מה שהוא לא רוצה בהנחה נגיד שאומרים אין בעיה יש יד חופשית, אפשרות אחת זה להגיד טוב בא ננסה להכריח אותו לאיים עליו. דרך אגב איך פותרים בעיית קשב וריכוז אצל ילד או אצל בן אדם, במה בן אדם מתרכז? במה שהוא חושב שעושה לו טוב ולכן ניקח את מה שהוא לא רוצה לעשות כגון ללמוד ואז או שניצור לו התניה שה
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
כישלון והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח?
... והצלחה, איך ללמוד מכישלון? איך להפוך כישלון להצלחה? איך ללמוד מטעויות? איך ללמוד מניסיון? איך לא להיכשל שוב? למידה מניסיון, למידה מניסיון אישי, התמודדות עם כישלון, מכישלון להצלחה, איך ללמוד מהכישלון? איך ללמוד להצליח? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? אליעד כהן מדבר על כך שהכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. כאן הוא מציע ... אדם שניסה לעבור את הכביש בשלום אך נתקל במכונית כמעט שמדרסת אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר ... ולהסתכל על הדברים בעיניים ביקורתיות. אם אפשר היה לעשות משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו ... מה לעשות אם לא יכולנו למנוע את הכישלון בעבר? אבל מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל ... חפזון או חוסר תשומת לב. אם תשנה את הסיבה שבגללה לא הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין מה ... אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. כישלונות ואכזבות כישלון בדרך להצלחה מה זה כישלון? כישלון אישי איך ללמוד מכישלונות? איך ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להצלחה? כיצד אפשר ללמוד מכישלון ולהפוך אותו להזדמנות לצמיחה? הכישלון הוא לא דבר שנשאר רק כזיכרון רע, אלא הוא מקור ללמידה ולשיפור. השאלה המרכזית היא איך לומדים מהכישלון ומה ניתן לעשות כדי למנוע את הכישלון הבא. מהו כישלון ... אדם שמנסה לעבור את הכביש בשלום אך נתקל במכונית כמעט שמדרסת אותו. כאשר נוצר פער בין מה שרצינו לבין מה שקרה, אנחנו מזהים את זה ככישלון. מה זה אומר ללמוד מכישלון? ללמוד מכישלון פירושו להבין את הסיבות שהובילו לכישלון ולמצוא דרכים לשפר ... ולהסתכל על הדברים בעיניים ביקורתיות. אם אפשר היה לעשות משהו שונה כדי למנוע את הכישלון, חשוב להבין את זה ולמנוע את השגיאה בעתיד. מכונת זמן: איך ללמוד מטעויות שעשינו בעבר? השלב הראשון בלמידה מכישלון הוא דמיון של מכונת זמן: איך היינו פועלים אחרת אם היינו ... מה לעשות אם לא יכולנו למנוע את הכישלון בעבר? אבל מה קורה אם התשובה היא שאין משהו שניתן היה לעשות כדי למנוע את הכישלון? גם במקרה כזה ניתן ללמוד משהו חשוב: אנו מבינים שיכלנו להיכשל. הידיעה שאנחנו יכולים להיכשל ... חפזון או חוסר תשומת לב. אם תשנה את הסיבה שבגללה לא הסתכלת (כמו להימנע מלחץ או חפזון), תוכל למנוע את הכישלון בעתיד. מהם הצעדים המעשיים על מנת ללמוד מטעויות? 1. זהה את הכישלון: שים לב למרחק בין מה שרצית להשיג לבין ... להצלחה בעתיד. מה שחשוב הוא לא רק לדעת איך לא לחזור על טעויות, אלא גם לדעת איך לחשוב באופן עמוק ולשנות את הגורמים הבסיסיים להתנהגותנו. איך ללמוד מכישלון? מהי למידה מניסיון? איך למנוע כישלון בעתיד? מה עושים אחרי כישלון? מהם דפוסי ...
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
אין חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות
... חכם כבעל ניסיון, מי יותר חכם מבעל הניסיון? היגיון או ניסיון מעשי, למידה דרך ניסוי וטעייה, ללמוד מניסיונם של אחרים, מחקר מדעי, הסקת מסקנות, לא לסמוך על הניסיון, האם אין חכם כבעל הניסיון? תהליכי למידה, תצפיות מדעיות האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? אליעד כהן מציג את האמירה הידועה אין חכם כבעל הניסיון, ובוחן אותה לעומק. לפי התפיסה המקובלת, אדם שהתנסה בדבר מסוים, יודע ... חשוב להדגיש שהלוגיקה עצמה חייבת להיות תקינה, כי גם בה אפשר לטעות. מהו הסיפור על איינשטיין ומה הוא מלמד אותנו על ניסיון? אליעד מתאר סיפור על אלברט איינשטיין, שבו מדענים עשו ניסוי ואישרו את התחזית התיאורטית שלו. המדענים התלהבו שהניסוי הוכיח שאיינשטיין צדק, וציפו שהוא יגיב ... את השכל וההיגיון ולא להסתמך רק על הניסיון של עצמם או של אחרים. האם באמת אין חכם כבעל הניסיון? למידה מניסוי וטעייה כיצד להסיק מסקנות נכונות? האם ניסיון אישי תמיד נכון? מחקרים מדעיים וניסיון מעשי מתי לסמוך על היגיון ולא על ניסיון? איך להבין את ההיגיון שמאחורי הניסיון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשדר הצלחה, להעריץ אנשים, אנשים מצליחנים, ללמוד מאנשים, למכור את עצמך, למתג את עצמך, להשפיע על אנשים, העברת מסרים סמויה, הרב עובדיה יוסף, לחקות אנשים, חיקוי אנשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למידה, איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: למידה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיסט, מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לילדים בתחום למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 19:23:34 - wesi1