5:27איך למצוא תשובות לשאלות? איך לדעת מה לענות? ניתוח טקסטים, למה טוב לנתח טקסטים? ניתוח NLP, השיטה של אליעד כהן
איך למצוא תשובות לשאלות באמצעות ניתוח טקסטים?
כדי למצוא תשובות מדויקות לשאלות, אליעד כהן מציע טכניקה מיוחדת שמבוססת על ניתוח טקסטים. כשמישהו שואל שאלה, הצעד הראשון הוא לזהות מה המהות האמיתית שלה, כלומר, להבין את הרעיון המרכזי שנמצא מאחורי המילים. הדרך לעשות זאת היא על ידי פירוק השאלה לחלקים בסיסיים יותר, המאפשרים הבנה עמוקה של מה שהשואל מנסה לומר.
לדוגמה, אם מישהו אומר "התחלתי לנתח טקסטים", ניתן להחליף את המילה "טקסטים" במונח כללי יותר כמו "צורות". זה מאפשר לראות את השאלה בפרספקטיבה רחבה יותר ולהבין את המשמעות הבסיסית שעומדת מאחורי הדברים. לאחר הבנת המהות של השאלה, התשובה שתינתן תהיה מותאמת למהות זו, ורק אז תולבש חזרה במילים שהשואל השתמש בהן.
איך להבין את מהות השאלה בעזרת הכללה של מושגים?
ניתוח טקסטים אפקטיבי מצריך המרה של מושגים ספציפיים למושגים כלליים יותר. כאשר אדם שואל שאלה, אפשר לתרגם את השאלה לשפה כללית יותר ובכך להגיע למהות. למשל, כשמישהו אומר "אני רוצה להרוויח כסף", ניתן לשאול "מה המחויב כאן ומה אפשרי?". "מחויב" הוא הדבר שלא ניתן לוותר עליו, ואילו "אפשרי" הוא החלק שניתן להחלפה או לשינוי.
השימוש במושגים כמו "מחויב" ו"אפשרי" הוא מרכזי בשיטת הניתוח של אליעד כהן, שכן הוא מאפשר לזהות בדיוק את המבנה הפנימי של כל טקסט או שיחה.
איך ניתוח טקסטים משפר את התקשורת היומיומית?
ניתוח טקסטים אינו מוגבל לטקסט כתוב בלבד, אלא חל גם על שיחות יומיומיות. כשאדם מדבר, כדאי להקשיב היטב ולזהות מה הוא אומר ומה הוא לא אומר. למשל, אם מישהו מצהיר "אני רוצה להצליח", אפשר לבדוק איזה חלק במשפט הוא הכרחי (מחויב) ואיזה חלק אפשרי לשינוי. בדרך זו ניתן להבין טוב יותר את הכוונה העמוקה של הדובר.
כאשר אדם מבין היטב את המחויבים והאפשריים של בן שיחו, התקשורת ביניהם משתפרת משמעותית, מה שמוביל ליחסים טובים ומדויקים יותר עם הסביבה.
כיצד ניתוח טקסטים משפיע על מערכות יחסים וזוגיות?
אליעד כהן מדגים כיצד ניתוח טקסטים משפיע על מערכות יחסים בעזרת שיחה עם בחורה. כאשר היא אומרת משהו, ניתן לנתח אילו מילים היא בחרה להשתמש בהן, ואילו מילים היא בחרה להשמיט. כך למשל, אפשר לגלות אילו נושאים חשובים לה באמת (המחויבים שלה), ועל אילו דברים היא מוכנה להתפשר או לשנות (האפשריים שלה).
השימוש בשיטה זו מאפשר להבין טוב יותר את הצד השני במערכת היחסים, מה שמוביל לשיפור התקשורת ולהבנת הכוונות האמיתיות של הפרטנר.
האם ניתוח טקסטים מאפשר להבין דברים נוספים?
מעבר לזיהוי המהות של נושא וצורה, ניתוח טקסטים יכול לעזור גם בזיהוי דפוסים חוזרים ובפיתוח יכולת הבחנה בין עיקר לטפל. השימוש בשאלות מנחות כמו "מה המחויב בדברים שנאמרו?" ו - "מה ניתן לשנות ועדיין לשמור על המשמעות?" מאפשר לגלות מידע נוסף ועמוק יותר.
למעשה, אליעד מדגיש כי באמצעות ניתוח טקסטים ניתן להבין כמעט כל דבר, בהתאם לרמת התרגול והעומק שהמשתמש רוצה להגיע אליו.
כיצד אפשר לפתח את יכולת ניתוח הטקסטים?
הדרך לפתח את יכולת ניתוח הטקסטים היא על ידי תרגול מתמיד. בכל שיחה, טקסט או משפט, מומלץ לשאול:
כיצד להשתמש בשיטה של אליעד כהן כדי להשיג מטרות אישיות?
בעזרת ניתוח טקסטים ניתן להגדיר בבירור מטרות ורצונות אישיים, ולראות מה באמת מחויב ומה אפשרי לשינוי. לדוגמה, אם אדם רוצה "להצליח עם בחורה", הוא יכול לנתח את השיחות איתה ולזהות מהן המילים או הנושאים שיותר חשובים לה. על ידי כך הוא יוכל לפתח אסטרטגיית תקשורת מדויקת יותר ולהשיג את המטרה שלו בצורה יעילה.
השימוש בכלי הניתוח מאפשר להשיג מטרות אישיות מגוונות, שכן הוא מספק הבנה מעמיקה יותר של הסביבה ושל הרצונות העצמיים.
איך המושגים "מחויב" ו"אפשרי" עוזרים להבין טקסטים ושיחות?
הבסיס לשיטת הניתוח הוא החלוקה למושגים "מחויב" ו"אפשרי". "מחויב" הוא חלק שאינו ניתן לשינוי או לוויתור בטקסט או באמירה, ואילו "אפשרי" הוא החלק שניתן לשנות או להחליף מבלי לפגוע במהות העיקרית.
אליעד כהן מסביר כי כל רצון וכל משפט בנוי משני המושגים הללו. לכן, כאשר מבינים לעומק את ההבדל ביניהם, ניתן לזהות בצורה מהירה את העיקר והטפל, מה שמוביל להבנה עמוקה של כל נושא או טענה.
כדי למצוא תשובות מדויקות לשאלות, אליעד כהן מציע טכניקה מיוחדת שמבוססת על ניתוח טקסטים. כשמישהו שואל שאלה, הצעד הראשון הוא לזהות מה המהות האמיתית שלה, כלומר, להבין את הרעיון המרכזי שנמצא מאחורי המילים. הדרך לעשות זאת היא על ידי פירוק השאלה לחלקים בסיסיים יותר, המאפשרים הבנה עמוקה של מה שהשואל מנסה לומר.
לדוגמה, אם מישהו אומר "התחלתי לנתח טקסטים", ניתן להחליף את המילה "טקסטים" במונח כללי יותר כמו "צורות". זה מאפשר לראות את השאלה בפרספקטיבה רחבה יותר ולהבין את המשמעות הבסיסית שעומדת מאחורי הדברים. לאחר הבנת המהות של השאלה, התשובה שתינתן תהיה מותאמת למהות זו, ורק אז תולבש חזרה במילים שהשואל השתמש בהן.
איך להבין את מהות השאלה בעזרת הכללה של מושגים?
ניתוח טקסטים אפקטיבי מצריך המרה של מושגים ספציפיים למושגים כלליים יותר. כאשר אדם שואל שאלה, אפשר לתרגם את השאלה לשפה כללית יותר ובכך להגיע למהות. למשל, כשמישהו אומר "אני רוצה להרוויח כסף", ניתן לשאול "מה המחויב כאן ומה אפשרי?". "מחויב" הוא הדבר שלא ניתן לוותר עליו, ואילו "אפשרי" הוא החלק שניתן להחלפה או לשינוי.
השימוש במושגים כמו "מחויב" ו"אפשרי" הוא מרכזי בשיטת הניתוח של אליעד כהן, שכן הוא מאפשר לזהות בדיוק את המבנה הפנימי של כל טקסט או שיחה.
איך ניתוח טקסטים משפר את התקשורת היומיומית?
ניתוח טקסטים אינו מוגבל לטקסט כתוב בלבד, אלא חל גם על שיחות יומיומיות. כשאדם מדבר, כדאי להקשיב היטב ולזהות מה הוא אומר ומה הוא לא אומר. למשל, אם מישהו מצהיר "אני רוצה להצליח", אפשר לבדוק איזה חלק במשפט הוא הכרחי (מחויב) ואיזה חלק אפשרי לשינוי. בדרך זו ניתן להבין טוב יותר את הכוונה העמוקה של הדובר.
כאשר אדם מבין היטב את המחויבים והאפשריים של בן שיחו, התקשורת ביניהם משתפרת משמעותית, מה שמוביל ליחסים טובים ומדויקים יותר עם הסביבה.
כיצד ניתוח טקסטים משפיע על מערכות יחסים וזוגיות?
אליעד כהן מדגים כיצד ניתוח טקסטים משפיע על מערכות יחסים בעזרת שיחה עם בחורה. כאשר היא אומרת משהו, ניתן לנתח אילו מילים היא בחרה להשתמש בהן, ואילו מילים היא בחרה להשמיט. כך למשל, אפשר לגלות אילו נושאים חשובים לה באמת (המחויבים שלה), ועל אילו דברים היא מוכנה להתפשר או לשנות (האפשריים שלה).
השימוש בשיטה זו מאפשר להבין טוב יותר את הצד השני במערכת היחסים, מה שמוביל לשיפור התקשורת ולהבנת הכוונות האמיתיות של הפרטנר.
האם ניתוח טקסטים מאפשר להבין דברים נוספים?
מעבר לזיהוי המהות של נושא וצורה, ניתוח טקסטים יכול לעזור גם בזיהוי דפוסים חוזרים ובפיתוח יכולת הבחנה בין עיקר לטפל. השימוש בשאלות מנחות כמו "מה המחויב בדברים שנאמרו?" ו - "מה ניתן לשנות ועדיין לשמור על המשמעות?" מאפשר לגלות מידע נוסף ועמוק יותר.
למעשה, אליעד מדגיש כי באמצעות ניתוח טקסטים ניתן להבין כמעט כל דבר, בהתאם לרמת התרגול והעומק שהמשתמש רוצה להגיע אליו.
כיצד אפשר לפתח את יכולת ניתוח הטקסטים?
הדרך לפתח את יכולת ניתוח הטקסטים היא על ידי תרגול מתמיד. בכל שיחה, טקסט או משפט, מומלץ לשאול:
- מה המחויב של המשפט או הטענה שנאמרו?
- מה החלק האפשרי לשינוי במשפט?
- האם ניתן להמיר מילים ספציפיות למושגים כלליים יותר?
כיצד להשתמש בשיטה של אליעד כהן כדי להשיג מטרות אישיות?
בעזרת ניתוח טקסטים ניתן להגדיר בבירור מטרות ורצונות אישיים, ולראות מה באמת מחויב ומה אפשרי לשינוי. לדוגמה, אם אדם רוצה "להצליח עם בחורה", הוא יכול לנתח את השיחות איתה ולזהות מהן המילים או הנושאים שיותר חשובים לה. על ידי כך הוא יוכל לפתח אסטרטגיית תקשורת מדויקת יותר ולהשיג את המטרה שלו בצורה יעילה.
השימוש בכלי הניתוח מאפשר להשיג מטרות אישיות מגוונות, שכן הוא מספק הבנה מעמיקה יותר של הסביבה ושל הרצונות העצמיים.
איך המושגים "מחויב" ו"אפשרי" עוזרים להבין טקסטים ושיחות?
הבסיס לשיטת הניתוח הוא החלוקה למושגים "מחויב" ו"אפשרי". "מחויב" הוא חלק שאינו ניתן לשינוי או לוויתור בטקסט או באמירה, ואילו "אפשרי" הוא החלק שניתן לשנות או להחליף מבלי לפגוע במהות העיקרית.
אליעד כהן מסביר כי כל רצון וכל משפט בנוי משני המושגים הללו. לכן, כאשר מבינים לעומק את ההבדל ביניהם, ניתן לזהות בצורה מהירה את העיקר והטפל, מה שמוביל להבנה עמוקה של כל נושא או טענה.
- ניתוח טקסטים
- איך למצוא תשובות לשאלות?
- השיטה של אליעד כהן
- איך לשפר תקשורת עם אנשים?
- מה ההבדל בין מחויב לאפשרי?
איך למצוא תשובות לשאלות? איך להשתמש בניתוח טקסטים כדי להבין טוב יותר?
כאשר מנסים למצוא תשובות לשאלות, ניתן להשתמש בניתוח טקסטים כדי להבין את המהות שמאחורי הדברים. כאשר מישהו שואל שאלה, אפשר לפרק אותה לחלקים ולזהות את המשמעות העמוקה של הדברים לפני שמספקים תשובה.
איך אפשר לנתח טקסטים כדי להבין טוב יותר?
כאשר מישהו מציג שאלה, ניתן להמיר את השאלה למושגים כלליים יותר כדי להבין את המהות שמאחוריה. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא התחיל לנתח טקסטים, אפשר להמיר את המושג "טקסטים" למושג "צורות" וכך להבין את השאלה במובן רחב יותר. התהליך מאפשר לזהות את המבנה הבסיסי של הדברים ולהגיב בהתאם.
מהי המהות של השאלה וכיצד ניתן לזהות אותה?
המהות של השאלה היא הרעיון המרכזי שעומד מאחוריה. כאשר מישהו מציג שאלה, אפשר להבחין אילו מילים מייצגות את הנושא המרכזי ואילו מילים מייצגות את הצורה או הפרטים הספציפיים של השאלה. לדוגמה, ניתן להמיר מושגים כמו "טקסטים" ל"צורות", ולראות האם השאלה מתייחסת למשהו רחב יותר.
איך ניתוח טקסטים יכול לעזור בחיי היומיום?
ניתוח טקסטים אינו מיועד רק להבנת טקסטים כתובים, אלא גם לניתוח שיחות יום - יומיות. כאשר מישהו מדבר, אפשר לשים לב מה הוא אומר, מה הוא לא אומר, מה מחויב בדבריו ומה אפשרי. למשל, אם מישהו אומר "אני רוצה להרוויח כסף", אפשר לשאול מהו החלק המחויב במשפט ומהו החלק האפשרי. כך ניתן להבין טוב יותר את כוונתו האמיתית של הדובר ולשפר את התקשורת.
איך ניתוח טקסטים יכול לעזור במערכות יחסים?
כאשר מדברים עם אנשים, ניתן להשתמש בניתוח טקסטים כדי להבין את המסרים שמאחורי המילים. לדוגמה, בשיחה עם בחורה, ניתן לשים לב אילו מילים היא בוחרת, אילו מילים היא נמנעת מלהשתמש בהן, ומה המחויבים שעומדים מאחורי דבריה. ניתוח כזה יכול לעזור להבין טוב יותר את מחשבותיה וכוונותיה ולהגיב בהתאם.
מה ניתן ללמוד מניתוח טקסטים מעבר לזיהוי נושא וצורה?
מעבר לזיהוי נושא וצורה, ניתוח טקסטים יכול לעזור לזהות דפוסים חוזרים, להבחין בין רעיונות מחויבים ואפשריים, ולחזק את ההבנה של כל שיחה או טקסט. בעזרת תרגול חוזר, ניתן לשפר את יכולת ההבנה והתגובה בכל תחומי החיים.
איך ניתן להמשיך לפתח את היכולת לנתח טקסטים?
כדי לפתח את היכולת לנתח טקסטים, יש לתרגל את התהליך בכל שיחה ובכל קריאה. מומלץ לשאול שאלות כמו:
- מה המחויב בדברים שנאמרו?
- מה ניתן לשנות בטקסט ועדיין לשמור על המשמעות?
- האם ניתן להמיר את המילים למושגים כלליים יותר?
באמצעות שאלות אלו, ניתן לפתח תובנות עמוקות יותר ולשפר את כושר הניתוח של כל מידע שמתקבל.
לסיכום
ניתוח טקסטים מאפשר להבין טוב יותר את המשמעות שמאחורי הדברים, לזהות מחויבים ואפשריים, ולשפר את התקשורת והאינטראקציה עם אנשים. בעזרת התרגול המתמיד, ניתן להשתמש בכלי זה כדי לקבל תובנות חדשות ולשפר את היכולת למצוא תשובות לשאלות בצורה מהירה ומדויקת יותר.
כאשר מנסים למצוא תשובות לשאלות, ניתן להשתמש בניתוח טקסטים כדי להבין את המהות שמאחורי הדברים. כאשר מישהו שואל שאלה, אפשר לפרק אותה לחלקים ולזהות את המשמעות העמוקה של הדברים לפני שמספקים תשובה.
איך אפשר לנתח טקסטים כדי להבין טוב יותר?
כאשר מישהו מציג שאלה, ניתן להמיר את השאלה למושגים כלליים יותר כדי להבין את המהות שמאחוריה. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא התחיל לנתח טקסטים, אפשר להמיר את המושג "טקסטים" למושג "צורות" וכך להבין את השאלה במובן רחב יותר. התהליך מאפשר לזהות את המבנה הבסיסי של הדברים ולהגיב בהתאם.
מהי המהות של השאלה וכיצד ניתן לזהות אותה?
המהות של השאלה היא הרעיון המרכזי שעומד מאחוריה. כאשר מישהו מציג שאלה, אפשר להבחין אילו מילים מייצגות את הנושא המרכזי ואילו מילים מייצגות את הצורה או הפרטים הספציפיים של השאלה. לדוגמה, ניתן להמיר מושגים כמו "טקסטים" ל"צורות", ולראות האם השאלה מתייחסת למשהו רחב יותר.
איך ניתוח טקסטים יכול לעזור בחיי היומיום?
ניתוח טקסטים אינו מיועד רק להבנת טקסטים כתובים, אלא גם לניתוח שיחות יום - יומיות. כאשר מישהו מדבר, אפשר לשים לב מה הוא אומר, מה הוא לא אומר, מה מחויב בדבריו ומה אפשרי. למשל, אם מישהו אומר "אני רוצה להרוויח כסף", אפשר לשאול מהו החלק המחויב במשפט ומהו החלק האפשרי. כך ניתן להבין טוב יותר את כוונתו האמיתית של הדובר ולשפר את התקשורת.
איך ניתוח טקסטים יכול לעזור במערכות יחסים?
כאשר מדברים עם אנשים, ניתן להשתמש בניתוח טקסטים כדי להבין את המסרים שמאחורי המילים. לדוגמה, בשיחה עם בחורה, ניתן לשים לב אילו מילים היא בוחרת, אילו מילים היא נמנעת מלהשתמש בהן, ומה המחויבים שעומדים מאחורי דבריה. ניתוח כזה יכול לעזור להבין טוב יותר את מחשבותיה וכוונותיה ולהגיב בהתאם.
מה ניתן ללמוד מניתוח טקסטים מעבר לזיהוי נושא וצורה?
מעבר לזיהוי נושא וצורה, ניתוח טקסטים יכול לעזור לזהות דפוסים חוזרים, להבחין בין רעיונות מחויבים ואפשריים, ולחזק את ההבנה של כל שיחה או טקסט. בעזרת תרגול חוזר, ניתן לשפר את יכולת ההבנה והתגובה בכל תחומי החיים.
איך ניתן להמשיך לפתח את היכולת לנתח טקסטים?
כדי לפתח את היכולת לנתח טקסטים, יש לתרגל את התהליך בכל שיחה ובכל קריאה. מומלץ לשאול שאלות כמו:
- מה המחויב בדברים שנאמרו?
- מה ניתן לשנות בטקסט ועדיין לשמור על המשמעות?
- האם ניתן להמיר את המילים למושגים כלליים יותר?
באמצעות שאלות אלו, ניתן לפתח תובנות עמוקות יותר ולשפר את כושר הניתוח של כל מידע שמתקבל.
לסיכום
ניתוח טקסטים מאפשר להבין טוב יותר את המשמעות שמאחורי הדברים, לזהות מחויבים ואפשריים, ולשפר את התקשורת והאינטראקציה עם אנשים. בעזרת התרגול המתמיד, ניתן להשתמש בכלי זה כדי לקבל תובנות חדשות ולשפר את היכולת למצוא תשובות לשאלות בצורה מהירה ומדויקת יותר.
- ניתוח טקסטים
- איך למצוא תשובות לשאלות
- השיטה של אליעד כהן
- איך לשפר תקשורת עם אנשים
- מה ההבדל בין מחויב לאפשרי
שאלה.
ש: הטקסט ניתוח טקסטים.
אליעד: מה איתו?
ש: נגיד עשיתי בקטנה, הבנתי כאילו שיש מילים מתקשרות של סיבה ותוצאה.
אליעד: אוקי.
ש: והבנתי שהמילה הראשונה היא הנושא ומה שבא אחר כך היא יותר הצורה.
אליעד: אני רק אתן לכם דוגמא נגיד עכשיו הוא מתחיל לשאול שאלה, סתם דוגמא עכשיו הוא מתחיל לשאול שאלה עכשיו אני רוצה לתכנן את התשובה עכשיו הוא עוד לא הסביר את השאלה ואני כבר רוצה לתכנן את התשובה אז מה אני עושה קודם כל כשהוא שואל את השאלה אני כאילו מתמלל את השאלה שלו למשהו אחר, כשהוא אומר בקטנה ניסיתי להתחיל לנתח טקסטים עכשיו אני צריך למצוא תשובה והתשובה צריכה לבוא מיד.
אז מה עושים? אני אומר אוקי אז מה הוא אמר הוא אמר שהוא התחיל לנתח צורות ומשהו, אני כאילו את המילה טקסטים הפכתי לצורות עכשיו כשהוא מספר לי את הסיפור אני כאילו שומע את מהות השאלה ואז אחר כך נביא לו את ה - output רק נלביש את זה במילים שלו. אתה הבנת מה אמרתי?
ש: לא.
אליעד: הוא שואל שאלה תוך כדי שהוא שואל את השאלה אני בודק מה המהות של השאלה, מה המהות של השאלה עכשיו כשהוא שואל את השאלה אני כאילו הופך את המילה טקסט למילה צורה את המילה זה למילה זה ואז אני לוקח את השאלה הבסיסית ואז כשהוא יסיים את השאלה ואני לפי התשובה לשאלה הבסיסית לפי זה.
ש: אבל עד שאני לא אשאל את השאלה אתה לא תדע מה המהות של השאלה.
אליעד: לא אני לא יודע את הכל אבל אני כבר מתחיל לגבש את השאלה בראש, כאילו איך אני מגבש את התשובה לפי המהות של השאלה.
ש: מה זה מהות?
אליעד: לא יודע.
ש: לדעתי המהות של השאלה תבוא בסוף.
אליעד: נניח.
ש: אז מה שבא קודם אז אני תופס את זה יותר כנושא ונגיד יש מילות קישור ואחר כך יש את הצורה של הנושא ואז נגיד יש גם צורה לצורה וכך הלאה, אני הבנתי גם שאני יכול להחליף מילים ואז לקחת את הצורה ולשים אותה קודם ואז היא תהיה הנושא.
אליעד: כמו להחליף מילים להחליף רצונות אותו דבר, אוקי זאת אותה שאלה אוקי.
ש: השאלה היא אז מה הבנתי פה שכל דבר יכול להיות, לפי ניתוח טקסטים הבנתי שכל דבר יכול להיות הנושא והצורה כאילו אני יכול להחליף בין המהות.
אליעד: שכל דבר יכול להיות מחויב אז מה השאלה?
ש: אוקי אז ההבנה הזאת שכל דבר אני בוחר את הנושא שלו של זה ושל הצורות.
אליעד: אתה בוחר מה המחויב נכון.
ש: אוקי ואז השאלה היא מניתוח טקסטים אפשר להבין עוד דברים חוץ מזה?
אליעד: כן.
ש: שזה כאילו הבנתי את זה וזהו.
אליעד: כן.
ש: כמו?
אליעד: מה אתה רוצה להבין לדוגמא כל דבר שאתה רוצה אפשר.
ש: לא יודע הבנתי כאילו נגיד אני לא עושה את זה הרבה.
אליעד: יש תשובות מובנות למה יש תשובות מובנות, האם אפשר? כן, מה אפשר? כל דבר. טוב הלאה תמשיך.
ש: אוקי נגיד אם אני אעשה את זה עוד הרבה פעמים אני לא יודע אם אני אמצא משהו חדש.
אליעד: אוקי אז מה השאלה?
ש: השאלה היא איך אני מקשר את הדבר הזה לחיי היומיום.
אליעד: ביומיום כשאתה מדבר עם אנשים תנתח את מה שהם אומרים לך.
ש: אוקי הנושא את המחויבים נגיד אז איך זה קשור למחויבים?
אליעד: אתה מדבר עם מישהו נגיד הוא אומר לך משפט תבדוק מה מחויב מה המחויב של מה שהוא אומר מה הצורה של מה שהוא אומר, נגיד אתה לדוגמא אומר לעצמך "אני רוצה להרוויח כסף" תשאל את עצמך "רגע מה המחויב של זה מה הצורה של זה". כל משפט שאתה שומע או שמישהו אומר לך או למישהו אחר תשאל את עצמך מה המחויב ומה האפשרי זה הכל זהו.
ש: מה ייתן לי אם אני אמשיך לעשות את זה ניתוח טקסטים?
אליעד: מה אתה רוצה שזה ייתן לך מה אתה רוצה לקבל אושר מה להשיג את הבחורה?
ש: כן.
אליעד: יצא לך להשיג את הבחורה ככה שכשאתה מדבר איתה תדע מה אתה מדבר וכשהיא אומרת לך משהו תשים לב מה היא אמרה על איזה מילה היא אמרה איזה מילה היא לא אמרה, מה מחויב אצלה יותר מה מחויב פחות.
ש: טוב הבנתי.
אליעד: אוקי הבנו?
ש: תגיד לי מה הקשר בין מחויבים לכשאתה אומר כל רצון הוא מחויב אז מה בכלל כל הניתוח הזה של המחויב ואפשרי.
אליעד: טוב.
ש: הטקסט ניתוח טקסטים.
אליעד: מה איתו?
ש: נגיד עשיתי בקטנה, הבנתי כאילו שיש מילים מתקשרות של סיבה ותוצאה.
אליעד: אוקי.
ש: והבנתי שהמילה הראשונה היא הנושא ומה שבא אחר כך היא יותר הצורה.
אליעד: אני רק אתן לכם דוגמא נגיד עכשיו הוא מתחיל לשאול שאלה, סתם דוגמא עכשיו הוא מתחיל לשאול שאלה עכשיו אני רוצה לתכנן את התשובה עכשיו הוא עוד לא הסביר את השאלה ואני כבר רוצה לתכנן את התשובה אז מה אני עושה קודם כל כשהוא שואל את השאלה אני כאילו מתמלל את השאלה שלו למשהו אחר, כשהוא אומר בקטנה ניסיתי להתחיל לנתח טקסטים עכשיו אני צריך למצוא תשובה והתשובה צריכה לבוא מיד.
אז מה עושים? אני אומר אוקי אז מה הוא אמר הוא אמר שהוא התחיל לנתח צורות ומשהו, אני כאילו את המילה טקסטים הפכתי לצורות עכשיו כשהוא מספר לי את הסיפור אני כאילו שומע את מהות השאלה ואז אחר כך נביא לו את ה - output רק נלביש את זה במילים שלו. אתה הבנת מה אמרתי?
ש: לא.
אליעד: הוא שואל שאלה תוך כדי שהוא שואל את השאלה אני בודק מה המהות של השאלה, מה המהות של השאלה עכשיו כשהוא שואל את השאלה אני כאילו הופך את המילה טקסט למילה צורה את המילה זה למילה זה ואז אני לוקח את השאלה הבסיסית ואז כשהוא יסיים את השאלה ואני לפי התשובה לשאלה הבסיסית לפי זה.
ש: אבל עד שאני לא אשאל את השאלה אתה לא תדע מה המהות של השאלה.
אליעד: לא אני לא יודע את הכל אבל אני כבר מתחיל לגבש את השאלה בראש, כאילו איך אני מגבש את התשובה לפי המהות של השאלה.
ש: מה זה מהות?
אליעד: לא יודע.
ש: לדעתי המהות של השאלה תבוא בסוף.
אליעד: נניח.
ש: אז מה שבא קודם אז אני תופס את זה יותר כנושא ונגיד יש מילות קישור ואחר כך יש את הצורה של הנושא ואז נגיד יש גם צורה לצורה וכך הלאה, אני הבנתי גם שאני יכול להחליף מילים ואז לקחת את הצורה ולשים אותה קודם ואז היא תהיה הנושא.
אליעד: כמו להחליף מילים להחליף רצונות אותו דבר, אוקי זאת אותה שאלה אוקי.
ש: השאלה היא אז מה הבנתי פה שכל דבר יכול להיות, לפי ניתוח טקסטים הבנתי שכל דבר יכול להיות הנושא והצורה כאילו אני יכול להחליף בין המהות.
אליעד: שכל דבר יכול להיות מחויב אז מה השאלה?
ש: אוקי אז ההבנה הזאת שכל דבר אני בוחר את הנושא שלו של זה ושל הצורות.
אליעד: אתה בוחר מה המחויב נכון.
ש: אוקי ואז השאלה היא מניתוח טקסטים אפשר להבין עוד דברים חוץ מזה?
אליעד: כן.
ש: שזה כאילו הבנתי את זה וזהו.
אליעד: כן.
ש: כמו?
אליעד: מה אתה רוצה להבין לדוגמא כל דבר שאתה רוצה אפשר.
ש: לא יודע הבנתי כאילו נגיד אני לא עושה את זה הרבה.
אליעד: יש תשובות מובנות למה יש תשובות מובנות, האם אפשר? כן, מה אפשר? כל דבר. טוב הלאה תמשיך.
ש: אוקי נגיד אם אני אעשה את זה עוד הרבה פעמים אני לא יודע אם אני אמצא משהו חדש.
אליעד: אוקי אז מה השאלה?
ש: השאלה היא איך אני מקשר את הדבר הזה לחיי היומיום.
אליעד: ביומיום כשאתה מדבר עם אנשים תנתח את מה שהם אומרים לך.
ש: אוקי הנושא את המחויבים נגיד אז איך זה קשור למחויבים?
אליעד: אתה מדבר עם מישהו נגיד הוא אומר לך משפט תבדוק מה מחויב מה המחויב של מה שהוא אומר מה הצורה של מה שהוא אומר, נגיד אתה לדוגמא אומר לעצמך "אני רוצה להרוויח כסף" תשאל את עצמך "רגע מה המחויב של זה מה הצורה של זה". כל משפט שאתה שומע או שמישהו אומר לך או למישהו אחר תשאל את עצמך מה המחויב ומה האפשרי זה הכל זהו.
ש: מה ייתן לי אם אני אמשיך לעשות את זה ניתוח טקסטים?
אליעד: מה אתה רוצה שזה ייתן לך מה אתה רוצה לקבל אושר מה להשיג את הבחורה?
ש: כן.
אליעד: יצא לך להשיג את הבחורה ככה שכשאתה מדבר איתה תדע מה אתה מדבר וכשהיא אומרת לך משהו תשים לב מה היא אמרה על איזה מילה היא אמרה איזה מילה היא לא אמרה, מה מחויב אצלה יותר מה מחויב פחות.
ש: טוב הבנתי.
אליעד: אוקי הבנו?
ש: תגיד לי מה הקשר בין מחויבים לכשאתה אומר כל רצון הוא מחויב אז מה בכלל כל הניתוח הזה של המחויב ואפשרי.
אליעד: טוב.