אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך ללמוד בצורה יעילה? ✔ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר רוצים ללמוד מידע חדש, הדבר החשוב ביותר הוא להבחין קודם כל בסוג המידע שאותו רוצים ללמוד, כי קיימים שני סוגים מרכזיים של מידע, ולכל אחד מהם נדרשת שיטת למידה שונה לחלוטין. הסוג הראשון הוא מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי), והסוג השני הוא מידע המבוסס על היגיון (מידע סיבתי המבוסס על הקדמות).

מהו מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שאין בו היגיון פנימי ברור, והוא למעשה אקראי לחלוטין. דוגמה נפוצה לכך היא למידה של אוצר מילים בשפה חדשה. למשל, מדוע בעברית נקרא "שולחן" ובאנגלית "טייבל"? אין לכך סיבה הגיונית עמוקה - זו פשוט החלטה אקראית לחלוטין.

כדי ללמוד מידע מסוג כזה, הדרך היחידה והיעילה ביותר היא באמצעות

חזרתיות ותרגול אינטנסיבי
  • יש לכתוב כמה שיותר משפטים מגוונים עם המילה שרוצים לזכור. לדוגמה, אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" (שולחן באנגלית), כדאי לכתוב משפטים שונים כמו: "אני רוצה לקנות שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • לאחר מכן יש לתרגם את המשפטים האלה לשפה החדשה ולהשתמש בהם שוב ושוב, תוך כדי יצירת הקשרים חדשים במוח.
  • הסיבה שהמוח זוכר את המידע טוב יותר בשיטה זו, היא מפני שהוא נחשף למידע בהקשרים רבים ומגוונים, וכך נוצר זיכרון חזק וברור.
חשוב מאוד להבין שכאשר מדובר במידע מסוג זה, אין טעם לחפש היגיון או סיבה, כי פשוט אין כאלו. צריך רק לחזור על המידע בצורה עקבית ככל שניתן.

האם יש היגיון גם בשפה זרה?

גם בשפות זרות, לצד אוצר המילים האקראי, קיימים אלמנטים מסוימים בעלי היגיון פנימי. למשל, באנגלית הוספת האות S בסוף מילה מסמנת רבים (Table Tables). זהו כלל דקדוקי הגיוני, אך הוא שונה מהמידע האקראי, כמו עצם הבחירה של המילה "טייבל".

מהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע סיבתי הוא מידע בו קיימת תלות והיררכיה בין מושגים ושלבים. למשל, במתמטיקה חייבים להבין קודם חיבור וחיסור לפני שניתן לעבור לכפל וחילוק, ורק אחר כך למשוואות מורכבות. אותו דבר גם בתחומים כמו כלכלה ופיזיקה.

במידע כזה, אי אפשר ללמוד שלב מתקדם בלי הבנה מלאה של השלבים הקודמים. מי שמדלג על שלבים או מנסה לשנן מידע כזה ללא הבנה אמיתית, ייתקע בהמשך ולא יצליח להתקדם כראוי.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כדי ללמוד מידע מסוג זה, יש לפעול לפי הכללים הבאים:
  • ראשית, לזהות שמדובר במידע סיבתי הדורש הבנה של שלבים קודמים.
  • לחלק את המידע לחלקים קטנים ומוגדרים ככל האפשר.
  • להבין לעומק כל חלק בפני עצמו, ורק לאחר הבנה מלאה לעבור לחלק הבא.
  • כאשר נתקלים בקושי או לא מבינים נושא כלשהו, תמיד לחזור שלב אחד אחורה ולוודא הבנה מלאה של כל היסודות.
לדוגמה, כאשר לומדים על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":
  • קודם כל צריך להבין מה זה בכלל "איגרת חוב".
  • לאחר מכן להבין את משמעות המילה "קונצרניות", שמציינת איגרות חוב של חברות פרטיות ולא ממשלתיות.
  • אחר כך להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות הצמדה אליו.
  • רק אחרי שהבנתם לעומק כל חלק בנפרד, תוכלו להבין את המושג המלא.
מה קורה אם מנסים לשנן מידע סיבתי במקום להבין?

אם מנסים ללמוד מידע סיבתי רק באמצעות שינון, הזיכרון יגיע למגבלה שלו במהירות והלומד ייתקע בהמשך, כי מידע מסוג זה בנוי בצורה של היגיון והיררכיה ולא כזיכרון אקראי. ההבנה חשובה הרבה יותר מזיכרון במקרים כאלה.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא תהליך שבו מתחילים מהיסודות ומתקדמים בהדרגה, בעוד שלמידה לא מסודרת מנסה לדלג קדימה בלי הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. למידה מסודרת מבטיחה שלא יווצרו פערים וחוסכת תסכול רב בהמשך.

מהם עיקרי השיטה המנצחת ללמידת כל נושא?

לסיכום, כל מידע בעולם ניתן ללמוד בקלות אם עובדים לפי העקרונות הבאים:
  • אם המידע הוא זיכרוני (אקראי), הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות מרובה, שימוש במידע בהקשרים שונים ומגוונים, ותרגול מתמשך.
  • אם המידע הוא סיבתי (מבוסס היגיון), יש ללמוד אותו בצורה הדרגתית, לפרק אותו לחלקים בסיסיים, ולוודא הבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים הלאה.
  • כאשר נתקעים או חשים קושי, תמיד כדאי לחזור אחורה ולוודא הבנה מלאה של השלבים הבסיסיים.
בעזרת ההבנה הזאת של שני סוגי המידע והאסטרטגיות המתאימות לכל אחד, כל נושא חדש ניתן ללמידה מלאה ומוצלחת, גם המסובך ביותר.
איך ללמוד כל דבר בשתי שיטות פשוטות?

כאשר בן אדם רוצה ללמוד דבר חדש, הוא חייב קודם כל להבין באיזה סוג של מידע מדובר. קיימים בעולם שני סוגים מרכזיים של מידע שצריך לדעת להבדיל ביניהם בבירור לפני שמתחילים בלמידה:
  • מידע אקראי המבוסס על זיכרון
  • מידע סיבתי המבוסס על היגיון והקדמות
כל אחד מסוגי המידע דורש שיטת למידה שונה, ואי הבנה של סוג המידע יכולה לגרום לתסכול וחוסר הצלחה בלמידה.

מה זה מידע המבוסס על זיכרון וכיצד ללמוד אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע אקראי שאין לו היגיון פנימי ברור. למשל, אם ניקח דוגמה משפה זרה כמו אנגלית, מדוע המילה "שולחן" באנגלית נקראת "טייבל"? אין לזה הסבר הגיוני עמוק, זו בחירה אקראית לגמרי. בדיוק כמו שבעברית המילה "שולחן" נבחרה ללא סיבה ספציפית.

במקרה כזה, אסור לחפש היגיון פנימי, כי הוא פשוט לא קיים. לכן הדרך הטובה והיעילה ביותר ללמוד סוג מידע כזה היא על ידי שינון וחזרתיות רבה ככל האפשר. לדוגמה, מי שרוצה לזכור את המילה "טייבל", יעשה את הפעולות הבאות:
  • יכתוב בעברית 20 משפטים שונים עם המילה "שולחן", לדוגמה: "אני רוצה לקנות שולחן", "אתמול קניתי שולחן", "השולחן הזה מכוער", "מי שבר את השולחן?", וכן הלאה.
  • יתרגם את כל 20 המשפטים האלה לאנגלית, וכך יתרגל שימוש במילה "טייבל" בהקשרים שונים.
  • יחזור על המשפטים שוב ושוב, עד שהמילה "טייבל" נקלטת היטב בזיכרון.
הסיבה לכך היא שהמוח זוכר מידע אקראי טוב יותר כאשר הוא נחשף אליו במגוון הקשרים וסיטואציות. ככל שבן אדם ישתמש במילה "טייבל" בצורות ובדרכים מגוונות, כך הזיכרון שלו יתחזק וייקלט טוב יותר.

האם יש גם היגיון בשפות זרות?

יש לציין שגם בשפות זרות, כגון אנגלית, יש אלמנטים מסוימים בעלי היגיון, כמו דקדוק והוספת S לרבים (TableTables). אבל רוב המילים באוצר המילים הן אקראיות וחייבים פשוט לשנן אותן באמצעות חזרה אינטנסיבית.

מהו מידע סיבתי שמבוסס על היגיון והקדמות?

סוג המידע השני הוא מידע המבוסס על היגיון, הנקרא גם מידע סיבתי או מידע שמבוסס על הקדמות. הכוונה היא למידע שבו לא ניתן להבין שלב מתקדם בלי להבין היטב שלבים קודמים. הדוגמה המובהקת ביותר למידע כזה היא מתמטיקה:
  • לא ניתן ללמוד כפל וחילוק בלי ללמוד קודם חיבור וחיסור.
  • לא ניתן להבין מה זה משוואות מסובכות בלי להבין תחילה משוואות פשוטות יותר.
  • המידע במתמטיקה הוא היררכי, ולכן כל שלב מתקדם תלוי לחלוטין בשלב שקדם לו.
במידע מסוג זה, אי אפשר לדלג על שלבים או ללמוד נושא מתקדם לפני שמבינים היטב את הבסיס. ניסיון לדלג על שלבים יוביל בהכרח לבלבול וקושי בהמשך הלמידה.

כיצד ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

כאשר מזהים שהמידע שמנסים ללמוד הוא מידע שמבוסס על הקדמות, חייבים ללמוד אותו בצורה מסודרת לפי השלבים הבאים:
  1. לחלק את החומר לרכיבים הקטנים ביותר שלו.
  2. ללמוד כל חלק בפני עצמו עד שמבינים אותו לעומק.
  3. רק לאחר שהבנתם לחלוטין שלב בסיסי, אפשר לעבור לשלב הבא.
  4. במידה שנתקעים או לא מבינים משהו, חייבים לחזור שלב אחד אחורה ולבדוק מה פספסתם או לא הבנתם לעומק.
לדוגמה, אם מישהו רוצה ללמוד על "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד" בכלכלה:
  • קודם כל הוא חייב להבין היטב מה הן "איגרות חוב".
  • לאחר מכן עליו להבין מה המשמעות של "קונצרני", כלומר, איגרות חוב שהונפקו על ידי חברות פרטיות ולא על ידי ממשלות.
  • בנוסף, חייבים להבין מה זה "מדד" כלכלי ומה משמעות ההצמדה אליו.
  • רק אחרי שכל אחד מהרכיבים האלה הובן לעומק, אפשר להבין את המושג השלם: "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד".
מה יקרה אם תנסו ללמוד מידע סיבתי באמצעות שינון?

אם תנסו לזכור מידע סיבתי, כגון נוסחאות במתמטיקה או מושגים בכלכלה, במקום להבין אותו לעומק, תתקעו בשלב כלשהו. הזיכרון מוגבל, ובלימוד מידע סיבתי ההבנה חשובה יותר מזכירת עובדות. זה יגרום למצב של למידה טכנית וחוסר יכולת להתקדם ברמות גבוהות יותר של החומר.

מה ההבדל בין למידה מסודרת ללמידה לא מסודרת?

למידה מסודרת היא למידה שמתחילה מהיסוד ומתקדמת בהדרגה, צעד אחר צעד. בלמידה כזאת, תמיד חוזרים אחורה ומוודאים הבנה מלאה של כל פרט בסיסי לפני שמתקדמים הלאה. למידה לא מסודרת היא ניסיון לקפוץ קדימה מבלי להבין היטב את מה שקדם. בלמידה כזו תמיד ייווצרו פערים וקושי אמיתי בהמשך.

מהי השיטה המנצחת ללמידה נכונה של כל נושא?

לסיכום, כל דבר בעולם ניתן ללמוד אם ניגשים אליו נכון:
  • אם המידע הוא זיכרוני (כמו שפה), יש לתרגל אותו שוב ושוב, בצורה עקבית ובדרכים מגוונות.
  • אם המידע הוא סיבתי (כמו מתמטיקה או פיזיקה), יש ללמוד אותו באופן מסודר, שלב אחר שלב, לפרק את המידע לחלקים, להבין לעומק כל חלק בנפרד ואז לחבר את הכל לתמונה מלאה.
כאשר נתקעים בלמידה, תמיד כדאי לחזור צעד אחורה ולבדוק מה הוחמץ או לא הובן עד הסוף. בדרך זו אפשר ללמוד כל נושא, גם המסובך ביותר.
איך לגשת ללמידת מידע חדש?

כשניגשים ללמוד מידע חדש, כדאי קודם לזהות באיזה סוג מידע מדובר: האם זה מידע המבוסס על זיכרון (מידע אקראי שאין לו בהכרח היגיון סיבתי) או מידע המבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי).

מהו מידע המבוסס על זיכרון ומה מאפיין אותו?

מידע המבוסס על זיכרון הוא מידע שרובו אקראי, ואין בו היגיון פנימי המסביר מדוע הוא כך ולא אחרת. לדוגמה, אוצר מילים בשפה חדשה כמו אנגלית: "שולחן" בעברית נקרא "טייבל" באנגלית, וזוהי בחירה אקראית ללא הסבר הגיוני עמוק.

- כאשר לומדים אוצר מילים, אי אפשר לחפש "למה" קוראים למילה מסוימת דווקא בשם הזה. אין תשובה הגיונית לשאלה מדוע "שולחן" זה "טייבל" ולא משהו אחר.

איך לתרגל מידע המבוסס על זיכרון?

הדרך הטובה ביותר היא חזרתיות בצורות שונות. חשוב לחזור שוב ושוב על המילה או המידע האקראי, ולהשתמש בו בהקשרים מגוונים:

- אם רוצים לזכור את המילה "טייבל" באנגלית, אפשר לכתוב 20 משפטים שונים בעברית שבהם מופיעה המילה "שולחן": "אני רוצה לקנות את השולחן הזה", "אתמול חבר שלי קנה שולחן", "מי שבר את השולחן הזה?" וכן הלאה.

- לאחר מכן, מתרגמים את אותם משפטים לאנגלית ומשתמשים בהם בשיחה או בכתיבה. כך המוח יוצר קשרים שונים ונחשף שוב ושוב לאותה מילה בצורות מגוונות.

- חשוב להבין שבסוג מידע כזה (כמו אוצר מילים בשפה), אין הרבה מה "להבין" בהיגיון, ולכן מתבססים בעיקר על זיכרון ועל תרגול.

האם יש חלקים הגיוניים גם בשפה?

אפילו בשפה אנגלית, לצד אוצר המילים האקראי, יש גם רכיבים שיש בהם היגיון מסוים, כמו כללים דקדוקיים (למשל הוספת S לציון רבים). יחד עם זאת, עצם הידיעה ש"שולחן" הוא "טייבל" נשענת בעיקר על שינון וחזרה, כי אין הסבר לוגי למה נבחרה דווקא המילה הזו.

מה ההבדל בין מידע המבוסס על זיכרון למידע המבוסס על היגיון והקדמות?

מידע מבוסס על היגיון והקדמות (מידע סיבתי) הוא מידע שדורש הבנה רציפה המתפתחת שלב אחרי שלב. הדוגמה הבולטת היא מתמטיקה:

- אי אפשר ללמוד כפל וחילוק בלי לדעת חיבור וחיסור.

- אי אפשר להבין משוואות מורכבות בלי להבין משוואות פשוטות יותר.

- יש כאן סדר היררכי: כדי להגיע לרמה מתקדמת, חייבים לשלוט היטב ברמה הבסיסית שקודמת לה.

איך ללמוד מידע המבוסס על היגיון והקדמות?

1. מזהים שמדובר במידע המצריך הבנה של שלבים קודמים.

2. מקפידים לא לדלג על שום שלב בבסיס החומר.

3. מפרקים את המידע לחלקים הקטנים ביותר האפשריים, כדי לאתר מה באמת חסר בהבנה.

4. מבינים לעומק כל שלב ורק אז מתקדמים לשלב הבא.

5. אם נתקעים בנושא מסוים, חוזרים צעד אחד אחורה ובודקים איזה שלב או מושג בסיסי לא הובן.

מדוע חשוב ללמוד לפי סדר בנושאים מבוססי היגיון?

אם מנסים להבין נושא שמבוסס על הקדמות בלי להבין את הנושאים שקדמו לו, ההבנה לא תהיה שלמה ומתחילים להסתמך על זיכרון במקום על הבנה. לדוגמה, כשמנסים ללמוד "איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד":

- קודם צריך להבין מהן בכלל איגרות חוב.

- אחר כך להבין מה המשמעות של איגרות חוב קונצרניות (בניגוד לסוג אחר).

- ורק לאחר מכן אפשר להבין מהי איגרת חוב קונצרנית צמודה למדד, ובתנאי שגם יודעים מהו מדד.

ללא בנייה נכונה של השלבים, ייווצר מצב בו זוכרים הגדרות במקום להבין אותן, והדבר מקשה על התקדמות בהמשך.

איך דוגמת איגרות חוב קונצרניות צמודות למדד ממחישה זאת?

במקרה של אגרות חוב קונצרניות צמודות למדד, כל רכיב במושג תלוי ברכיב הקודם:

- "איגרת חוב" הוא מושג בסיסי שצריך להבין מה המשמעות שלו.

- "איגרת חוב קונצרנית" מצריכה לדעת מהי חברה קונצרנית או מה ההבדל בין איגרת חוב ממשלתית לקונצרנית.

- "צמודה למדד" מצריכה הבנה של מדדים כלכליים, איך הם מחושבים ואיך הצמדה עובדת.

לכן, אם מנסים ללמוד את הכל בבת אחת בלי להבין כל חלק בנפרד, הדבר דומה לניסיון ללמוד קומת ביניים במתמטיקה בלי לדעת את הפעולות הבסיסיות.

מה קורה כאשר מדלגים על שלבי הבנה?

מי שמדלג על שלבי הבנה בתחומים כמו מתמטיקה, פיזיקה, כלכלה או מדעי המחשב, עלול "להיתקע" בהמשך. אולי ניתן לעבור קורס בהצלחה באמצעות שינון או פתרון טכני, אבל כשרמת החומר עולה, מתברר שחסרה הבנת הבסיס ואז לא ניתן להמשיך בצורה טובה.

איך קשורים כאן דוגמאות השולחן והאצבע?

- בדוגמה של "שולחן" ו"טייבל" מודגש שיש מידה מסוים בשפה שאין בו היגיון אלא רק זיכרון.

- בדוגמת האצבע וכף היד נראה שכדי להבין תמונה מורכבת, המוח סורק חלקים (אצבע, ועוד אצבע, ועוד אצבע) ומאגד אותם לתמונה שלמה (כף היד). באופן דומה, במידע מבוסס הקדמות יש צורך להבין כל רכיב בנפרד, ורק אחר כך לראות את התמונה השלמה.

מדוע לא כדאי לזכור מידע הגיוני במקום להבין אותו?

כשלומדים מידע סיבתי, אם מסתפקים בשינון ולא מנסים להבין, אין אפשרות להתקדם לחומר הבא שמבוסס על הבנה אמיתית של השלבים הקודמים. הזיכרון שלנו מוגבל, ואנו נאלצים לזכור עובדות במקום להבין אותן לעומקן. לכן:

- אם לא מבינים למה עולה ריבית כשעולה המדד (לדוגמה), לא יעזור רק לזכור את המשפט הזה בלי להבין את הקשר הסיבתי שמאחוריו.

- בלמידה הגיונית חשוב "להיכנס לעומק" של כל שלב, להבין אותו היטב, ואז לחבר בין הדברים בצורה לוגית.

איך אפשר לסכם את שיטות הלמידה לפי סוג המידע?

1. אם זהו מידע זיכרון (כמו אוצר מילים בשפה זרה):

- חוזרים על כל פרט שוב ושוב.

- משתמשים בפריט המידע בהקשרים מגוונים.

- אין טעם לחפש הסברים לוגיים, אלא מתבססים על תרגול וחזרתיות.

2. אם זהו מידע סיבתי המבוסס על היגיון (כמו מתמטיקה, כלכלה, פיזיקה):

- לא מנסים לשנן את הכל, אלא להבין בכל שלב מה ההיגיון שעומד מאחורי החומר.

- לומדים לפי סדר נכון, בלי לדלג על מושגים או שלבים קודמים.

- מפרקים את החומר לחלקים קטנים ובודקים כל חלק לעומקו.

- מחברים את החלקים המובנים יחד לתמונה שלמה.

מדוע אפשר ללמוד כל נושא מורכב בשיטה נכונה?

כל נושא, גם המסובך ביותר, ניתן ללמידה אם מקפידים על השלבים:

- לזהות אם זהו מידע אקראי - זיכרוני או מידע מבוסס - היגיון.

- לפעול בשיטת הלמידה המתאימה: תרגול אינטנסיבי במידע זיכרוני, לימוד הדרגתי במידע הגיוני.

- לחזור אחורה ולהשלים מושגים בסיסיים בכל פעם שנתקלים במחסום הבנה.

מה כדאי לזכור בסוף?

- אין סיבה לחפש היגיון במקום בו אין צורך, כמו באוצר מילים אקראי.

- אין טעם לשנן חומר שיש בו היגיון והקדמות במקום להבין אותו לעומק.

- ניתן ללמוד הכל צעד אחר צעד, לפרק מושגים מורכבים ליסודות ולהבין כל חלק לפני שעוברים לשלב הבא.
ללמוד איך ללמוד, איך ללמוד למבחן? איך ללמוד שפה חדשה? מידע מבוסס הקדמות, הקדמות של מידע, איך ללמוד מתמטיקה? איך לא לפחד ממתמטיקה? איך ללמוד אנגלית? איך לזכור דברים? איך לזכור שפה חדשה? ללמוד כיצד ללמוד, שיפור מיומנויות למידה, איך ללמוד מילים? איך ללמוד אוצר מילים? איך לומדים אוצר מילים? איך לומדים מתמטיקה? מידע אקראי, מידע סיבתי, מידע מבוסס זיכרון, מידע מבוסס היגיון, למידה עצמית, רכישת השכלה, שיטות ללמוד מידע, שיטות איך לומדים, טיפים איך ללמוד כל דבר, טיפים איך להצליח ללמוד, סדר הלימוד, איך ללמוד בצורה נכונה? איך ללמוד בצורה יעילה? לימוד יעיל
לפחד חשוב מאוד ללא פתרון ללמוד מילים שימוש במילה שאלות ללמוד מתמטיקה מה בן אדם רוצה החלטה אקראית להסביר לתרגל 2 סוגים של מידע 2 שיטות 2 שיטות ללמוד כל דבר אוטודידקט אוטודידקטיות איך להיות אוטודידקט איך להצליח איך להצליח ללמוד כל דבר איך ללמוד איך ללמוד כל דבר איך ללמוד מידע חדש איך ללמוד נכון אסטרטגיה אסטרטגיות אסטרטגיות למידה הצלחה הרגל הרגלי למידה הרגלים להיות אוטודידקט להצליח להצליח ללמוד כל דבר ללמוד ללמוד איך ללמוד ללמוד כיצד ללמוד ללמוד ללמוד ללמוד מידע חדש למידה סוגים סוגים של מידע שיטות שיטות איך ללמוד
חיקוי כדרך למידה, איך לא ללמוד מאחרים? חיקוי אחרים, איך ללמוד מאחרים? חיקוי אנשים, איך לחקות אחרים? ללמוד מאנשים מצליחים, איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל
חיקוי כדרך למידה, איך לא ללמוד מאחרים? חיקוי אחרים, איך ללמוד מאחרים? חיקוי אנשים, איך לחקות אחרים? ללמוד מאנשים מצליחים, איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל
... איך לנתח תהליכים? תורה היא וללמוד אני צריך, חוכמת חזל האם חיקוי אנשים הוא הדרך הנכונה ללמידה? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשאלה האם נכון ללמוד על ידי חיקוי של אנשים אחרים, כיצד ראוי לחקות, והאם בכלל אפשר ללמוד בצורה יעילה על ידי התבוננות באחרים. אליעד כהן מציג את הרעיון דרך דוגמאות מפורטות מהמסורת היהודית, מחזל ומהמציאות היום - יומית, ומסביר מדוע הדרך שבה אנשים רבים לומדים דרך חיקוי היא שגויה ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 1 ובו יתבאר העניין של חינוך ילדים בעיות התנהגות אצל ילדים הפרעות קשב וריכוז של ילדים. ויתבאר, למה ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בחינוך ילדים, היא, כיצד לגרום לילד לאהוב את הלימודים? כי נראה, שילדים, לא ממש אוהבים ללמוד בבית הספר. ואף על פי כן, צריך ללמוד בבית הספר. והשאלה הנשאלת היא, למה בעצם ילדים לא אוהבים ללמוד? ואיך בעצם אפשר לגרום לילד לאהוב את הלימודים, בבית הספר? ומי שיתבונן היטב בעניין יראה, כיצד מצד האמת, זו טעות לומר שילד לא אוהב ללמוד. כי ילדים, מאוד אוהבים ללמוד. וההוכחה הפשוטה לכך היא, שכל ילד, כל הזמן, אוהב לנסות לדברים חדשים, גם אם הם מסוכנים. והכל, זה כדי ללמוד. וכאשר הילד הוא צעיר, אז חוש הסקרנות שלו מפותח ביותר, ויכולת הלמידה שלו היא גדולה ביותר. והדבר העיקרי שילדים עושים כל יום כל היום, זה ללמוד. וילדים, לומדים כל הזמן. הם רוכשים שפה חדשה, שהיא שפת האם שלהם. הם לומדים את הסביבה, שבה הם חיים. הם לומדים, מה מותר ומה אסור. הם לומדים, ... גם בגלל שהם כל הזמן לומדים דברים חדשים. וכמו שאדם מבוגר נהנה לראות דברים חדשים, וכמו שאדם מבוגר נהנה לטייל בעולם, כך ילדים קטנים, נהנים ללמוד דברים חדשים. כי מבחינתם של ילדים קטנים, לימוד של דברים חדשים, הוא כמו לגלות את אמריקה, בכל פעם מחדש. וכאשר ילד לומד דברים חדשים, הוא חווה ... את הילד כאשר הוא מתבגר, זה עניין הלימוד. ואכ השאלה הנשאלת היא, מדוע בכל זאת ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר. ואם הילד ככ אוהב ללמוד ולימודים זה ככ כיף עבורו, אז מדוע בעצם, ילדים לא אוהבים את הלימודים של בית הספר? והתשובה שניתן כאן, לאיך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא בעצם תשובה לעוד שאלה, ששייכת גם לעולמם של המבוגרים. כי גם המבוגרים, צריכים לפעמים ללמוד דברים חדשים. ולא תמיד מתחשק לאדם ללמוד דברים חדשים. והשיטה של איך לגרום לילד לאהוב את הלימודים, היא טובה, גם כדי לגרום לאדם מבוגר, לאהוב ללמוד דברים חדשים? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כל בני האדם בעולם, שואפים כל הזמן, להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם, רוצה להיות מאושר. והאדם מטבעו, ... שלו יותר טוב. ולכן לדוגמה, מקצוע הדקדוק, בדכ הוא לא מעניין ילדים. ולכאורה, הרי הילדים לומדים שפה חדשה, כאשר הם ילדים. אז מדוע מפריע להם ללמוד את כללי השפה, שאותה הם דוברים? אלא, שלימוד השפה מביא לאדם תועלת מיידית וממשית. אבל לימוד כללי הדקדוק של השפה, זה לא מביא לאדם שום תועלת ... כאשר באים ללמד את הילד את כללי הדקדוק של השפה, הילד עושה מול עצמו, חישוב של עלות מול תועלת. והוא מגלה, שכמות המאמץ שהוא צריך להשקיע בללמוד את כללי הדקדוק של השפה, הם לא שווים, את התועלת שהוא יפיק מהלימוד. ולכן הילדים, למרות שהם לומדים את שפת אימם, עדיין לימוד כללי הדקדוק של ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2
... בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 2 ולכן גם לדוגמה, ילדים לא מתעניינים בלימודי היסטוריה וכיוב. משום, שלימודי ההיסטוריה, הם לימודים על אירועים שכבר התרחשו בעבר. והילד לא מצליח להבין בשום ... ממשית ומיידית. ומצד האמת, הילדים, מאוד רוצים ללמוד דברים חדשים. והילדים, כל הזמן לומדים דברים חדשים. כי הילדים, לומדים לדוגמה איך לשחק במשחקי מחשב. והילדים, לומדים שפות חדשות מיוזמתם, כדי להבין את התכנים שמעניינים אותם. והילדים, מומחים בללמוד. וכל הזמן, הם מתעסקים בללמוד. אבל מבחינתם של הילדים, הלימוד, הוא רק אמצעי להשגת הנאה. וכאשר המקצועות של בית הספר, לא מביאים לילד שום תועלת כילד, הרי שממילא הטבע האנושי של האדם, הוא לא לעשות את מה שלא ... כל הזמן דברים חדשים. ובהחלט, הילד מוכן להתאמץ ללמוד כל דבר ולעשות כל דבר, למרות שהוא לא נהנה ממנו. וזה בתנאי, שהוא חושב, שהדבר הזה יביא לו הנאה. ומאחר שהלימודים בבית הספר, הם לא מביאים לילד כמעט שום הנאה, הרי שכל ילד ... לו בקלות, שאז הוא לומד בשביל התחושה הטובה, שההצלחה בלימודים נותנת לו, בקטע החברתי וכיוב. אך מצד האמת, הלימודים של בית הספר, ברובם, הם לא באמת מעניינים, אפילו לא את מי שכן לומד אותם. ולכן גם יש המון ילדים מוצלחים, שאם הם ... השקיע בלימודים, הייתה רק בגלל התועלת הרגשית שההצלחה בלימודים נתנה לו. וכאשר הילד הבין, שאם הוא לא יצליח בלימודים, הוא יהיה יותר מקובל חברתית, אז הלימודים לא משרתים אותו, ואז הוא מכשיל את עצמו. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי ... לילד להתעניין בלימודים? ולאהוב את הלימודים? ולהצליח בלימודים וכולי? ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי ... הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך צריך לגרום בצורה כלשהי ... ומקצוע שיש בתוכנית הלימודים, כל מקצוע יש משהו שמייחד אותו. כי כל מקצוע יש את צורת המחשבה הייחודית שלו. וכדי להצליח בכל מקצוע, לשם כך על התלמיד לפתח אצל עצמו, יכולות ... אחרי שההורה והמורה מבינים, כיצד הלימודים האלו באמת עוזרים לילד, רק אז הם יכולים לנסות לגרום גם לילד, לרצות להצליח בלימודים. כי כל ילד, היה מוכן לבוא לשיעור שבו מלמדים ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 4 והתשובה היא, כי כדי להבין, כיצד כל לימוד כלשהו, כיצד הוא יוצר הנאה אצל הילד, לפני כן, על ההורה לנסות להבין מול עצמו, כיצד החומר הנלמד, כיצד הוא יוצר הנאה כלשהי ותועלת כלשהי בעולם האמיתי. וניקח לדוגמה, את לימודי ההיסטוריה. ילד, לא אוהב ללמוד היסטוריה. כדי לגרום לו לאהוב את לימודי ההיסטוריה, לשם כך צריך לגרום לו, להתעניין בלימודי ההיסטוריה. וכדי שזה יקרה, לשם כך, הילד צריך להבין בצורה כלשהי, כיצד לימודי ... בעצם תוך כדי זה מכניס לתוך עצמו, תובנה כלשהי לחיים שלו. שהיא נגזרת, מאותו המידע שהתרחש לפני כמה אלפי שנה. כי מכל דבר שקרה בהיסטוריה, אפשר ללמוד ממנו מוסר השכל כלשהו. וכל תהליך חברתי ומדיני וכיוב שהתרחש בעבר, כמו גם כל תהליך מדיני וחברתי שמתרחש בהווה, מכל דבר ודבר, אפשר ללמוד מוסר השכל כלשהו. וכאשר האדם לומד מה קרה בעבר, למרות שכלפי חוץ זה נראה שהוא לומד עובדות יבשות חסרות כל משמעות להווה, הרי שבאמת, הוא לומד כאן שכל מסוים, שעוזר לו להבין כיצד ... וכאשר האדם לומד היסטוריה על משהו שקרה בעבר, הרי שתת המודע של האדם, מקבל באמצעות זה מסר כלשהו, לגבי, איך האדם צריך להתנהג בחיים שלו, כדי להצליח טוב יותר מבחינה חברתית וכיוב. וכל הלימודים שהאדם לומד, למרות שנדמה לאדם שהוא רוכש ידע, הרי שבעצם הוא לומד מתוכם כל מיני תובנות, גם אם הוא לא מבין בדיוק, מה המוסר השכל של ... הוא לומד, הרי שבנוסף על כך, האדם, תוך כדי הלימודים שלו בכל תחום, תוך כדי זה הוא משפר את היכולות האישיות שלו, גם בכל שאר התחומים. כי כדי להצליח בכל תחום, לשם כך צריך האדם לשפר את היכולות האישיות שלו. וכאשר האדם לומד איזה נושא, הרי שתוך כדי זה, האדם בעצם משפר את היכולות האישיות שלו. וממילא, הוא משפר גם את היכולת ... על ידי זה שהוא לומד, לדבר בצורה תקינה. למרות שבאמת, הרי רוב המקצוע כולו, הוא יכול להיות מיותר מלכתחילה. ואם המורה לדקדוק, ינסה לגרום לתלמיד ללמוד דקדוק, כדי לא לדבר בצורה צורמת. הרי שזה הדבר האחרון שמעניין את הילד. כי הילד, לא צורם לו שום דבר באוזן. ומבחינתו של הילד, שכל אחד ידבר איך שבא לו, כל זמן שכל אחד מבין את ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5
... ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 5 וכאשר אנחנו אומרים, ... הידע שלו בהיסטוריה, משפיע על קבלת ההחלטות שלו בהווה, בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואם המורה להיסטוריה היה מתייחס ללימודים שאותם הוא מלמד, לא כאל דרך להעביר מידע, אלא כאל דרך ללמוד חוכמת חיים מעשית ועכשווית, באמצעות האירועים ... איך לחשב שטח של משולש. כי בחיים האמיתיים, כמעט ואף אחד בעולם, לא מחשב את שטחם של משולשים. ואם האדם כאדם בוגר יעבוד בדבר כלשהו, שיצריך אותו לחשב את שטח המשולש, אז הוא יוכל ללמוד איך לחשב את שטח המשולש. אבל למה שאדם נורמאלי ...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6
... - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 6 וכאשר המורה רוצה ללמד את התלמיד איזה דבר, שלב ראשון על המורה לנסות להבין, מה בעצם הוא מלמד את התלמיד, ... לגבי לימודי ההיסטוריה. שעל המורה, בשלב הראשון לנסות להבין, את המוסר השכל שאפשר ללמוד מהאירוע ההיסטורי. ולאחר מכן, על המורה לנסות להבין, מהי בעצם מהות התהליך החברתי, שהתרחש באותו אירוע ההיסטורי. ועל המורה, לנסות למצוא דוגמה, לאירוע בחיי התלמידים, שהתלמידים יכולים ללמוד מהאירוע ההיסטורי, לחיים האישיים שלהם. וכיוב, בכל שאר התחומים. שהדגש המרכזי הוא, שעל המורה לנסות להבין, כיצד הלימוד של התלמידים, ... לומד, כיצד זה מביא לו תועלת מעשית בחיים שלו, הרי שממילא, הילד שהוא מאוד אוהב ללמוד מטבעו, ממילא, הוא יתעניין בלימודים. ונוסיף: ידוע הדבר, שכל הנל, זה לא קל לביצוע. כי השינוי המרכזי, הוא בצד של המורים, ולא בצד ...
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר?
ללמוד מכל דבר - איך ומה ללמוד מכל דבר? איך אפשר ללמוד מכל דבר שקורה לך בחיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו על העיקרון החשוב, לפיו האדם יכול וצריך ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו במהלך היום. לדבריו, לא מדובר רק על למידה מבני אדם אחרים אלא גם מכל התרחשות, תהליך או סיטואציה שהאדם נתקל בהם. מדוע חשוב ללמוד מכל דבר ודבר? לפי אליעד כהן, אדם ... יבין טוב יותר את המציאות, כך הוא יחווה פחות קונפליקטים פנימיים, וכתוצאה מכך ירגיש טוב יותר. איך בפועל אפשר ללמוד מכל דבר? אליעד כהן מסביר שצריך ... או אפילו מבחין בתהליך טבעי כמו ציפור שעפה בשמיים או עץ שנופל - הוא צריך לעצור ולשאול את עצמו: מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה? איזו תובנה או שכל אני ... את הצורך למצוא את עצמך בתוך האירועים שאתה רואה, ולהבין כיצד הם קשורים באופן ישיר למציאות האישית שלך. מה ניתן ללמוד מדוגמה של עץ שנופל? אליעד מביא ... הוא מפיל אותם, אך אם הוא נופל על עצם יציב כמו קיר או עץ חזק אחר, הוא נעצר. לדבריו, מהדוגמה הזו האדם יכול ללמוד על עצמו: אם מופעל על האדם כוח, כמו ... תכונות כמו יציבות וכוח פנימי. איך להימנע מלמידה מוטעית מדוגמאות שאתה רואה? לדברי אליעד, אדם צריך להיזהר לא ללמוד בצורה מוטעית. למשל, כאשר רואים אדם שמרוויח הרבה כסף בגלל עבודה קשה מאוד, אליעד מזהיר לא ללמוד להיות חמור שעובד קשה רק בשביל הכסף. במקום זאת, צריך ללמוד את העיקרון, שהוא לעבוד קשה כדי להשיג אושר אמיתי, כלומר, להבין את עצמך טוב יותר ולהשקיע מאמץ בלמידת המציאות עצמה. הדגש של אליעד הוא ללמוד את השכל של התהליך, לא לחקות סתם את ... המטרה הסופית היא תמיד להבין איך להיות מאושר יותר, לא רק איך להרוויח יותר כסף. איך להפוך את הלמידה מכל דבר להרגל יומיומי? כדי להפוך את הלמידה להרגל, אליעד כהן מציע להיות עירני ופעיל ... מכל דבר? בסופו של תהליך הלמידה, לאחר שהאדם מבין את המציאות בצורה עמוקה, הוא מגיע לנקודה שבה הוא כבר לא צריך ללמוד יותר לצורך עצמי. במקום זאת, כל דבר ... נוספת לאושר ולהערכה עמוקה של המציאות. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב הזה, חובה על האדם להפוך את הלמידה מכל דבר להרגל יומיומי, וכך הוא יתקדם בהדרגה לעבר חיים של אושר עמוק, הבנה ואהבה אמיתית למציאות. איך ללמוד מכל דבר? איך להגיע לאושר אמיתי? מה אפשר ללמוד מעץ שנופל? כיצד לפתח יציבות נפשית? מה מוסר ההשכל מהחיים? איך להבין את המציאות לעומק? הפעם אני רוצה לדבר על הנושא איך אפשר ללמוד מכל דבר. איזהו החכם הלומד מכל אדם, ... בחיים, ומי שרוצה להתפתח, ברמה האישית, ומי שרוצה לחיות יותר טוב ומי שרוצה להפוך להיות יותר חכם, עליו לנסות ללמוד מכל דבר, ומה זא לנסות ללמוד מכל דבר? זה מאד פשוט, במשך היום של חיי האדם, הוא רואה ושומע כל מיני דברים, קורים לו כל מיני דברים, ומצד האמת, האדם יכול ללמוד מכל דבר ודבר שקורה לו. מה זאת אומרת? ברגע שהאדם שמע משהו, הוא אמור לשאול את עצמו, מה אני אמור ללמוד מהדבר הזה ששמעתי, אני יכול ללמוד להרגיש שיותר טוב, איזה שכל אני ... תהליך יש בו לוגיקה מסוימת וככל שאדם יבין טוב יותר את המציאות, הוא ירגיש יותר טוב, ולשאול את עצמו, מה אני יכול ללמוד מהדבר הזה, בעצם להסתכל על משהו שקרה, ולהיות בתוך התהליך וללמוד ממנו. לבחון איך זה רלוונטי לגבי החיים שלך? לדוגמה עץ שנופל, ללמוד מהתהליך, נאמר כמה עצים נפלו, והפילו אחריהם עוד דברים. נאמר עץ הפיל משהו אחריו, והוא בעצמו נפל, ואם הוא יפול על קיר, הוא יעצר ומה האדם יכול ללמוד מזה על עצמו שאם מופעל כוח מסוים חזק, אז הכוח יתגבר אבל אם הכוח יהיה יציב, הוא יתגבר על הכוח שנפל עליו, והאדם יכול לראות וללמוד איך ההשפעה בחיים שלו, כמו לדוגמה, ...
מבוא - מה נשתנה הספר הזה, מכל הספרים שבעולם? למה ללמוד את הספר הזה?
... - מה נשתנה הספר הזה, מכל הספרים שבעולם? למה ללמוד את הספר הזה? וכאן יתבאר למה בעצם כדאי ללמוד את הספר הזה בעיון רב, עד להבנת שורש השכל ...
ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם
ללמוד על עצמך, דרך הלימוד של העולם ובו יתבאר, כי בכל פעם שהאדם לומד איזה דבר כלשהו בעולם, הוא בעצם לומד להכיר את עצמו. והעניין הוא, כי האני של ... עליו לנסות להכיר את העולם. והכוונה היא, שעל האדם להתבונן בכל דבר שיש בעולם, ולנסות באמצעות ההתבוננות הזאת, ללמוד על האני האמיתי שלו, שזאת המציאות. כי השכל של הסופר, נמצא בתוך ספרו. והשכל של האומן, נמצא בתוך יצירתו. כי השכל של היוצר, הוא זה שגורם ליצירה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ללמוד ללמוד, איך ללמוד כל דבר? 2 שיטות ללמוד כל דבר, איך ללמוד מידע חדש? איך להצליח ללמוד כל דבר? איך ללמוד נכון? 2 סוגים של מידע, שיטות איך ללמוד, אוטודידקטיות, הרגלי למידה, אסטרטגיות למידה, איך להיות אוטודידקט?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך ללמוד בצורה יעילה?, האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך ללמוד בצורה יעילה?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, מאמן מנטלי, מאמן אישי לחיים בתחום איך ללמוד בצורה יעילה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.1406 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 20:19:33 - wesi1